Αναζήτηση Αναρτήσεων

Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010

Αξιοποίηση γεωτεχνικών στην εκπαίδευση

ImageΔεκτή έκανε την πρόταση του βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ Μανόλη Στρατάκη για αξιοποίηση και άλλων ειδικοτήτων επιστημόνων, όπως γεωτεχνικών, περιβαλλοντολόγων κλπ. στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εύη Χριστοφιλοπούλου, κατά τη συζήτηση της σχετικής ερώτησης του κ. Στρατάκη στη Βουλή.


Παράλληλα, η υφυπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για προσλήψεις ακόμα και από το επόμενο σχολικό έτος και αφού προηγηθεί τόσο η απαραίτητη διαβούλευση όσο και οι σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες από πλευράς Υπουργείου.

Όπως ανέφερε η υφυπουργός ήδη λειτουργούν πιλοτικά 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία στα οποία εφαρμόζεται το νέο ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα που ενισχύει βιωματικές προσεγγίσεις για τις σύγχρονες τάσεις της αγωγής: εκπαίδευση για την Αειφορία, Αγωγή Καταναλωτή, Διατροφικές Συνήθειες, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Ανακύκλωση, Υγιεινή και καθαριότητα κλπ.

Στόχος του Υπουργείου είναι να ανοίξει η φιλοσοφία του νέου σχολείου ως προς τις δραστηριότητες, τον τρόπο διδασκαλίας, τη βιωματική μάθηση, τη συνεργασία σε ομάδες, τις πρακτικές ασκήσεις, την ενεργοποίηση των μαθητών.

Στα νέα ολοήμερα δημοτικά έχουν ήδη μπει ειδικοί επιστήμονες όπως στην Πληροφορική και στην ξένη γλώσσα, καθώς επίσης και μια σειρά από ειδικούς στη θεατρική αγωγή, θεατρολόγους, μουσικούς κλπ.

Όπως ανέφερε η Υφυπουργός, μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο θα έχει γίνει η πρώτη διαβούλευση και ο απαραίτητος διάλογος για τα πιλοτικά προγράμματα του νέου σχολείου και τότε θα είναι η ώρα που θα έρθουν οι κατάλληλες νομοθετικές πρωτοβουλίες για να δούμε πώς και με ποιές προϋποθέσεις μπορούν να ενταχθούν στο δημοτικό κάποιες ειδικότητες επιστημόνων, με φειδώ πάντα, που έχουν την απαιτούμενη παιδαγωγική επάρκεια, με βασικό γνώμονα, όμως, τη σπουδαιότητα του ρόλου του δασκάλου.

Ο κ. Στρατάκης στην τοποθέτησή του, αφού ευχαρίστησε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τη νέα φιλοσοφία που εφαρμόζει και υλοποιεί στην πράξη, όχι μόνο στο δημοτικό αλλά και στις υπόλοιπες βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, τόνισε ότι:

«Βεβαίως και αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν μπορούν τα πράγματα να γίνουν από τη μία στιγμή στην άλλη και ολοκληρωμένα. Όμως υπάρχουν δράσεις πολύ σημαντικές, όπως για παράδειγμα, η κυκλοφοριακή αγωγή, η αγωγή για την προστασία του περιβάλλοντος, οι διατροφικές συνήθειες, που καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη ειδικών».

Επεσήμανε ακόμη, ότι και οι περιβαλλοντολόγοι και οι γεωπόνοι και οι δασολόγοι και οι ειδικοί επιστήμονες κάθε κατηγορίας, μπορούν να συνεισφέρουν στο να διαμορφωθεί μια διαφορετική συνείδηση στους μαθητές, ειδικά σε αυτές τις μικρές ηλικίες που είναι ακόμα πιο σημαντικό.

«Αν λοιπόν μπει όλη αυτή η διαδικασία σ’ έναν σχεδιασμό και σε βάθος χρόνου να προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί, αλλά και ταυτόχρονα, επειδή τα δεδομένα αλλάζουν κι οι αναγκαιότητες πολλαπλασιάζονται, αν έχουμε και τη δυνατότητα προσαρμογής αλλά και ανανέωσης, προκειμένου να καλύπτουμε τις ανάγκες που θα δημιουργούνται, τότε θα έχουν μπει πράγματι τα θεμέλια μιας σωστής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Και πιστεύω ότι αυτό είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης», συμπλήρωσε ο κ. Στρατάκης.

www.agronews.gr/

Δημοσίευση σχολίου