Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Στροφή στις διαχρονικές αξίες

Στροφή στις διαχρονικές αξίες

Αξιοσημείωτες αλλαγές στη συμπεριφορά του Έλληνα καταγράφει νέα μεγάλη έρευνα. Πολύ πιο προσεκτικοί στα ψώνια τους και στον τρόπο που ξοδεύουν χρήματα. Στην κορυφή των προτεραιοτήτων της ζωής τους η υγεία και η οικογένεια

Στέλιος Μπαμιατζής

Τάση για συστηματικό έλεγχο των εξόδων και στροφή των Ελλήνων προς τις πλέον διαχρονικές και παραδοσιακές αξίες της ζωής όπως η υγεία και η οικογένεια, καταγράφει η έβδομη έρευνα MasterCard Barometer που πραγματοποιήθηκε από τη MasterCard και την Focus Bari.

Χαρακτηριστικό είναι ότι 8 στους 10 Έλληνες, δηλώνουν ότι παρακολουθούν τα έξοδά τους αρκετά έως πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα.

Ειδικότερα, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών φαίνεται ότι δίνει πλέον πολύ μεγαλύτερη σημασία στην υγεία (64%) και την οικογένεια (59%), κατατάσσοντας τες στην κορυφή της λίστας των βασικών προτεραιοτήτων της ζωής τους ενώ η εργασία ακολουθεί με αρκετά χαμηλότερο ποσοστό (36%).

Στις επόμενες θέσεις με αρκετά χαμηλότερα ποσοστά εντοπίζονται οι φίλοι /κοινωνικός περίγυρος (15%) και το περιβάλλον (9%) .

Πιο συγκεκριμένα, ενώ ο τομέας της υγείας απασχολεί περισσότερο σε σχέση με παλιότερα, για για τους άντρες καταναλωτές ο τομέας που θεωρείται ο πιο σημαντικός, είναι εκείνος της επαγγελματικής αποκατάστασης, σε αντίθεση με τις γυναίκες οι οποίες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη δημιουργία και διατήρηση της οικογένειας.

Επίσης, εάν υπάρξει ηλικιακός διαχωρισμός, η υγεία αποτελεί βασικότατη προτεραιότητα για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (55+) ενώ η ηλικιακή ομάδα 45-54 ετών δίνει μεγαλύτερη σημασία στην οικογένεια.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η διασκέδαση δεν έχει πλέον την ίδια αξία με παλιότερα, σε ποσοστό που αγγίζει το 37%.

Τόσο η απόκτηση αγαθών όσο όμως και η καριέρα, αποτελούν συγκριτικά λιγότερο σημαντικές διαστάσεις στη ζωή των ερωτηθέντων και δεν έχουν για αυτούς την ίδια βαρύτητα που είχαν στο παρελθόν.

Επιπλέον, σημαντικό είναι και το ποσοστό (25%) όσων αναφέρουν ότι δεν υπάρχει καμία παράμετρος στη ζωή τους η οποία να θεωρείται λιγότερο σημαντική σε σχέση με παλιότερα.

Πολύ πιο προσεκτικοί στις αγορές

Έντονη είναι και η τάση των Ελλήνων καταναλωτών για συστηματική παρακολούθηση των εξόδων τους, με 8 στους 10 να δηλώνουν πως παρακολουθούν τα έξοδα τους αρκετά έως πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα.

Όσον αφορά στις ηλικιακές διαφοροποιήσεις, οι 45 ετών + παρακολουθούν τα έξοδά τους πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα, ενώ οι νεότερες ηλικίες αναφέρουν ότι ελέγχουν τα έξοδά τους αρκετά περισσότερο σε σύγκριση με το παρελθόν.

Ο πιο δημοφιλής τρόπος παρακολούθησης των εξόδων με ποσοστό 59% είναι η συστηματική τήρηση συγκεκριμένου προϋπολογισμού για κάθε αγορά που πραγματοποιείται.

Ακολουθούν, η χρήση μετρητών έτσι ώστε ο καταναλωτής να μην ξοδέψει παραπάνω χρήματα από αυτά που διαθέτει (41%) αλλά και η μη πραγματοποίηση αγορών πέρα των προγραμματισμένων (38%).

Η έρευνα διεξήχθη από τον Δεκέμβριο του 2010, μέχρι τον Μάρτιο του 2011. Το μέγεθος του δείγματος ήταν 1.960 άτομα, αφορούσε άντρες - γυναίκες 18-70 χρονών (μόνιμοι κάτοικοι των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης και της Ηπειρωτικής Ελλάδος και Κρήτης).


http://news247.gr/oikonomia/agora/allages_sth_symperifora_toy_logw_krishs.833205.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: