Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Οι Κινέζοι «μεθούν» με ελληνικό κρασί


Οι Κινέζοι «μεθούν» με ελληνικό κρασί
Η ασιατική χώρα προβλέπεται να γίνει ο μεγαλύτερος καταναλωτής οίνου τα επόμενα χρόνια

Το ελληνικό κρασί έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται στο εξωτερικό και νέοι δρόμοι ανοίγονται για τους έλληνες οινοπαραγωγούς, οι οποίοι φθάνουν ως και τη μακρινή Κίνα. Μάλιστα ο ενθουσιασμός του κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Ζιαμπάο για το ελληνικό κρασί, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας, συνέβαλε στην προώθησή του στην Κίνα, όπου η κατανάλωση κρασιού τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει θεαματική αύξηση. Οι έλληνες οινοπαραγωγοί προσπαθούν να εκμεταλλευθούν την εξέλιξη αυτή για να στηρίξουν τους τζίρους τους και να αντεπεξέλθουν στην κρίση. Το 2011 υπολογίζεται ότι οι περίπου 10 έλληνες οινοπαραγωγοί που εξάγουν στην Κίνα έστειλαν στην ασιατική χώρα περί τις 600.000 φιάλες, ενώ το 2012 η ποσότητα αυτή μπορεί να δεκαπλασιαστεί.

Η πιο µεγάλη συµφωνία για εξαγωγή ελληνικών κρασιών στην Κίνα έγινε από τον συνεταιρισµό VAENI Νάουσα, αφού το 2011 εξήγαγε 450.000 φιάλες και το 2012 η ποσότητα προβλέπεται να κυµανθεί από 1,5 ως 3,5 εκατοµµύρια φιάλες. Τα κρασιά του συνεταιρισµού που εξάγονται στην Κίνα είναι τα ∆ύο Ελλήνων (ξινόµαυρο), Εντεχνος (ξινόµαυρο), ∆ογµατικό (λευκό από κόκκινο σταφύλι) κ.ά., σε τιµές από 2 ως 14 ευρώ. Οπως ανέφερε ο πρόεδρος του συνεταιρισµού κ. Γ. Φουντούλης, οι τιµές αυτές είναι ακριβότερες σε σχέση µε την Ελλάδα, αφού οι Κινέζοι τις αποδέχονται, και πρόσθεσε ότι οι προοπτικές σε αυτή τη χώρα είναι οι καλύτερες λόγω του µεγάλου ενδιαφέροντος των Κινέζων για το κρασί.

Σηµειώνεται ότι ο οινοποιητικός συνεταιρισµός VAENI - Νάουσα αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της παραγωγής στην περιοχή της Νάουσας και αποτελείται από 200 αµπελουργούς-µέλη που προωθούν την ελληνική ποικιλί α του βορειοελλαδίτικου χώρου, το ξινόµαυρο. Ο VAENI - Νάουσα παράγει 2,5 - 3 εκατοµµύρια φιάλες ετησίως. Σήµερα τα κρασιά VAENI - Νάουσα εξάγονται εκτός από την Κίνα σε 26 χώρες, όπως σε Γαλλία, ΗΠΑ, Ολλανδία, ∆ανία, Γκάνα, Σουηδία, Αυστρία, Γερµανία, Βέλγιο, Ισπανία, Ιαπωνία, Καναδά, Κύπρο κ.ά. Το 60% του τζίρου του συνεταιρισµού εξάγεται, ενώ το 2012 εκτιµάται ότι αυτό το ποσοστό θα αγγίξει το 80%.
Ο κινέζος πρωθυπουργός

Ακόµη ένας έλληνας οινοπαραγωγός που έχει διεισδύσει στην Κίνα, κατόπιν µάλιστα προτροπής του κινέζου πρωθυπουργού, είναι ο Γ. Τσέλεπος, οινοποιός και ιδιοκτήτης του φερώνυµου κτήµατος, στις παρυφές του όρους Πάρνωνα, 14 χιλιόµετρα από την Tρίπολη, στην Aρχαία Tεγέα. Ο κυπριακής καταγωγής οινοποιός έκλεισε συµφωνία ύψους 840.000 ευρώ για το 2011-2012, προκειµένου να εξάγει ακριβά κόκκινα ελληνικά κρασιά στην Κίνα. Ολα ξεκίνησαν το 2010, όπως επεσήµανε ο κ. Τσέλεπος, σε ένα επίσηµο δείπνο στην Ελλάδα, όταν ο κινέζος πρωθυπουργός δοκίµασε το κρα σί Κοκκινόµυλος, ποικιλίας Μερλό, του κτήµατος Τσέλεπου, εντυπωσιάστηκε και δύο µήνες αργότερα το πρώτο φορτίο για την Απω Ανατολή είχε ήδη ξεκινήσει. Τα κρασιά (Κοκκινόµυλος, Αυλοτόπι ποικιλίας Καµπερνέ, Νεµέα Ρεζέρβα ποικιλίας Αγιωργίτικο), πηγαίνουν στο Γουέν Τσου, µια πόλη 10 εκατοµµυρίων κατοίκων, όπου κατοικοεδρεύει µια σηµαντική κοινότητα εµπόρων. Σε αυτή την πόλη καταναλώνεται το 60% του κρασιού που πίνεται στην Κίνα και το υπόλοιπο στη Σανγκάη. Η εταιρεία εξήγαγε το 2011 45.000 φιάλες κρασιού, µε µέση τιµή τα 10 ευρώ.

Τον τελευταίο χρόνο, σύµφωνα µε τον ίδιο, οι Ελληνες άρχισαν να επεκτείνονται στην Κίνα, πουλώντας κατά 98% κόκκινο κρασί, αφού οι Κινέζοι δείχνουν ενδιαφέρον και µαθαίνουν τώρα γι’ αυτό, και µάλιστα προτιµούν το ελληνικό, λόγω πολιτισµού. Το 2012, συνεχίζει ο ίδιος, οι ελληνικές εξαγωγές κρασιού στην Κίνα µπορεί να δεκαπλασιαστούν και οι δέκα οινοπαραγωγοί που ενδεχοµένως να υπάρχουν σήµερα να φθάσουν τους 20 και τους 30. Ως πέρυσι οι έλληνες παραγωγοί, σύµφωνα µε τον κ. Τσελεπό, έκαναν εξαγωγές κυρίως σε Γερµανία και Αµερική, αλλά σε µερικά χρόνια η Κίνα θα ξεπεράσει σε κατανάλωση κρασιού όλες τις χώρες. Βέβαια, τονίζει ο ίδιος, «κάποιοι έλληνες παραγωγοίπουλούν το κρασί τους στην Κίνα πιο φθηνά, λόγω ανταγωνισµού, σε τιµή 1 ευρώ τη φιάλη,και αυτό είναι λάθος διότι το ελληνικό κρασί πρέπει να τοποθετηθεί στα ποιοτικά και ακριβά κρασιά στην Κίνα.

Το ελληνικό κρασί δεν µπορεί να “χτυπήσει” σε ποσότητα το γαλλικό, το ιταλικό και το ισπανικό που είναι και οι βασικοί ανταγωνιστές µας, οπότε µπορεί να τους κερδίσει στην ποιότητα».

Με διαβατήριο την ποιότητα

Αναγνώριση σε διεθνείς καταλόγους και εφημερίδες

Το ελληνικό κρασί δεν κατακτάµόνο την Κίνα, αλλά πλέον η ποιότητά του αναγνωρίζεται σε διεθνείς καταλόγους και εφηµερίδες. Προσφάτως, πριναπό τις γιορτές των Χριστουγέννων και του νέου έτους, η εφηµερίδα«Financial Times» στην έκδοση του Σαββατοκύριακου πρότεινε 100 κρασιά (25 κόκκινα, 25 λευκά, 25αφρώδη και 25 γλυκά) απ’ όλον τον κόσµο για το γιορτινό τραπέζι. Ανάµεσά τους συµπεριλαµβάνονταν και δύο ελληνικά: το YoungVines των Αµπελώνων Θυµιόπουλος και η Συλλογή Μωραΐτη του φερώνυµου κτήµατος. Το πρώτο είναι κόκκινο, ποικιλίας ξινόµαυρο από τη Νάουσα, και το δεύτερολευκό, ποικιλίας Ασύρτικο και Μαλαγουζιά από την Πάρο.
Ο ιδιοκτήτης του κτήµατος Μωραΐτη κ. Θ. Μωραΐτης θεωρεί µεγάληδικαίωση τηναναφορά του κρασιού του από τη διάσηµη οινοκριτικό Jancis Robinson στην εφηµερίδα «Financial Times», η οποία το δοκίµασε στην Αγγλία, καθώς εξάγεται και σε αυτή τη χώρα. Σηµειώνεται ότι τα κρασιά του κτήµατος Μωραΐτη εξάγονται σε Καναδά, ΗΠΑ, Αγγλία, Γερµανία, Ιταλία καιΒέλγιο και αποτελούν το 35% του τζίρουτης εταιρείας. Το κρασί Young Vines,το οποίο δεν διατίθεται στην Ελλάδα, είναι ήδη γνωστό και έχει καλή πορεία στην Αµερική, όπως επισηµαίνει ο οινολόγος και ιδιοκτήτης των αµπελώνων Θυµιόπουλος κ. Α. Θυµιόπουλος, τονίζοντας ότι η εταιρεία εξάγει το 97% της παραγωγής της. Οσον αφορά την αναγνώριση του οίνου YoungVines, ο ίδιος οινοπαραγωγός ανέφερε ότι το κρασί είναιδιαφορετικό, προέρχεται από αµπέλια δυναµικής καλλιέργειας, ενώ ήδη αναφέρεται ως το καλύτερο κρασί value for money στον κατάλογο Nadia Fournier του Καναδά για το 2012.

Από το μπάσκετ στα αμπέλια

Ο 31χρονος Γιάο Mινγκ επένδυσε στην αγορά του κρασιού

Τα τελευταία δύο χρόνια οι Κινέζοι έχουν αρχίσει να µαθαίνουν το κρασί και µε ταχύτατους ρυθµούς έχουναναρριχηθεί στην πέµπτη θέση κατανάλωσης οίνου σήµερα. Σύµφωνα µεµελέτ ητης Citigroup, η Κίνα θα γίνει ο µεγαλύτερος καταναλ ωτής κρασιού στον κόσµο τα επόµενα πέ ντε µε έξι χρόνια. Τη ραγδαία ανάπτυξη κρασιού της Κίνας εκµεταλλεύεται και ο γνωστός κινέζος µπασκετµπολίστας Γιάο Mινγκ, ο οποίος µετά την επιτυχηµένη θητεία του επί εννέα έτη στο NBA αποφάσισε να ασχοληθεί µε το εµπόριο κρασιού.

Ο 31χρονος σταρ αθλητής στην Κίνα προωθεί καλιφορνέζικα κρασιά στην Κίνα από το δικό του οινοποιείο που ονοµάζεται Yao Family Wines.

Πρόκειται για ένα επιχειρηµατικό σχέδιο µε δεκαετή πλάνα στο οποίο συνεργάζονται µαζί µε τον κινέζο µπασκετµπολίστα και έµπειροι άνθρωποι του χώρου από την Καλιφόρνια.

Οταν γεννήθηκε και µεγάλωνε ο Γιάο Mινγκ στη Σανγκάη σέρβιραν το κρασί µε παγάκια. Υστερα όµως από τα πολλά έτη του κινέζου µπασκετµπολίστα στην Αµερική, έµαθε να εκτιµά την αξία του κρασιού και τώρα που αποσύρθηκε από τον χώρο του µπάσκετ και έχοντας συγκεντρώσει γνώσεις περί του οίνου επένδυσε κεφάλαια στην αγορά του κρασιού. Τα κρασιά του Γιάο Mινγκ απευθύνονται αποκλειστικά στην κινεζική αγορά και πρόκειται για ακριβά, ποιοτικά κρασιά.

Αναφέρεται ότι στην Κίνα η κατανάλωση κρασιού βασίζεται προς το παρόν στα τοπικά κρασιά, αλλά οι εξαγωγές αυξάνονται.

Πρώτη χώρα σε εξαγωγές κρασιών στην Κίνα είναι η Γαλλία και ακολουθούν οι Αυστραλία, ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανίακαι Χιλή.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣH

Δεν υπάρχουν σχόλια: