Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Κοινό προγραμματισμό της αγροτικής έρευνας ζητεί η ΕΕ

Να συντονίσουν τις ενέργειές τους και τον προγραμματισμό τους για την αποτελε- σματικότερη προώθηση της έρευνας και της τεχνολογίας στον τομέα της γεωργίας καλεί τα κράτη μέλη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενόψει των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής και της επισιτιστικής ασφάλειας. Η Επιτροπή καλεί μάλιστα τα κράτη μέλη να υποβάλλουν τακτικά εκθέσεις με την πορεία του κοινού προγραμματισμού τους και να συστήσουν κοινή διαχειριστική επιτροπή για την αγροτική έρευνα. Η Επιτροπή επισημαίνει ότι:- Οι τομείς της γεωργίας και της δασοκομίας είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι στην κλιματική αλλαγή επειδή εξαρτώνται άμεσα από τις κλιματικές συνθήκες, ενώ οι εκπομπές από τις αγροτικές δραστηριότητες στην Ένωση αντιπροσωπεύουν το 14 % των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
- Η κλιματική αλλαγή αποτελεί μία από τις κυριότερες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει η γεωργία προκειμένου να θρέψει τον πληθυσμό της γης, ο οποίος μέχρι το 2050 αναμένεται να ανέλθει στα 9 δισεκατ.
- Η παγκόσμια ζήτηση για τρόφιμα αναμένεται να αυξηθεί κατά 50 % μέχρι το 2030 και να έχει διπλασιαστεί μέχρι το 2050, ενώ προβλέπεται και ταυτόχρονη έντονη αύξηση της ζήτησης βιομάζας για μη επισιτιστικούς σκοπούς.
- Η γεωργία και η δασοκομία αντιμετωπίζουν έντονα αυξανόμενη ζήτηση βιομάζας για μη επισιτιστικούς σκοπούς που υποκινείται από προσπάθειες περιορισμού των επιπτώσεων σε άλλους κλάδους και από την ανάγκη μετάβασης σε οικονομία χαμηλών επιπέδων ανθρακούχων εκπομπών.
- Τα παγκόσμια αποθέματα ορισμένων βασικών ειδών διατροφής έχουν μειωθεί και η κορύφωση των τιμών των τροφίμων, σαν και αυτήν που παρατηρήθηκε το 2008, είναι πιθανόν να καταστεί συχνότερη, εάν η αυξανόμενη ζήτηση δεν μπορεί να καλυφθεί με συνέπεια από την προσφορά.
- Η κλιματική αλλαγή μπορεί να επηρεάσει την απόδοση των καλλιεργειών, τη διαχείριση του ζωικού κεφαλαίου και τη γεωγραφική θέση της παραγωγής και να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο γεωργικό εισόδημα, στη χρήση των γαιών και στις αγροτικές οικονομίες σε ορισμένες περιφέρειες της Ένωσης.
- Ο αγροτικός κλάδος τροπικών και υποτροπικών χωρών, ιδίως στην Αφρική νοτίως της Σαχάρας, είναι ιδιαίτερα ευάλωτος στην κλιματική αλλαγή και κάθε μεγάλη επισιτιστική κρίση στις εν λόγω περιοχές μπορεί να έχει επιπτώσεις στην Ευρώπη.

Συντονισμένες ενέργειες
Συνεπώς, η Επιτροπή συμπεραίνει ότι «απαιτούνται συντονισμένες δράσεις προκειμένου οι εν λόγω συνδυασμένοι κίνδυνοι να μην οδηγήσουν σε ανεπανόρθωτες ζημιές και για να επιτευχθεί βιώσιμη προσφορά τροφίμων υπό μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες,» ενώ τονίζει ότι η παρούσα πρωτοβουλία κοινού προγραμματισμού αφορά επίσης και την εξέλιξη της κοινής γεωργικής πολιτικής.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη συνεδρίαση της 3ης Δεκεμβρίου 2009, το Συμβούλιο αναγνώρισε τη «Γεωργία, επισιτιστική ασφάλεια και κλιματική αλλαγή» ως πεδίο στο οποίο ο κοινός προγραμματισμός θα προσέδιδε σημαντική προστιθέμενη αξία στις τρέχουσες, αποσπασματικές προσπάθειες των κρατών μελών στον τομέα της έρευνας. Ως εκ τούτου, ενέκρινε συμπεράσματα στα οποία αναγνωρίζει την ανάγκη δρομολόγησης μιας πρωτοβουλίας κοινού προγραμματισμού επί του θέματος και κάλεσε την Επιτροπή να συνεισφέρει στην ανάληψή της. Επιπλέον, το Συμβούλιο επιβεβαίωσε εκ νέου ότι ο κοινός προγραμματισμός είναι μια διαδικασία της οποίας ηγούνται τα κράτη μέλη και όπου η Επιτροπή ενεργεί ως διαμεσολαβητής.
Η Επιτροπή καλεί τα κράτη μέλη να συνεργαστούν μαζί της στη διερεύνηση του ενδεχομένου ανάληψης πρωτοβουλιών εκ μέρους της ώστε να βοηθηθούν τα κράτη μέλη στην κατάρτιση και υλοποίηση του στρατηγικού ερευνητικού θεματολογίου. Τα κράτη μέλη πρέπει επίσης να συνεργαστούν με τη μόνιμη επιτροπή γεωργικής έρευνας για να εξασφαλίσουν ότι οι δραστηριότητες κοινού προγραμματισμού συντονίζονται με το ευρύτερο θεματολόγιο της γεωργικής έρευνας.
Προκειμένου η Επιτροπή να υποβάλει έκθεση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο, τα κράτη μέλη πρέπει να υποβάλλουν τακτικά στην Επιτροπή εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της εν λόγω πρωτοβουλίας κοινού προγραμματισμού,
Τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να καταρτίσουν κοινό στρατηγικό ερευνητικό θεματολόγιο, στο οποίο θα καθορίζονται οι μεσομακροπρόθεσμες ερευνητικές ανάγκες και οι στόχοι στον τομέα της επισιτιστικής ασφάλειας μέσω προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη γεωργία και ελαχιστοποίησής τους. Το στρατηγικό ερευνητικό θεματολόγιο πρέπει να περιέχει σχέδιο υλοποίησης, στο οποίο θα καθορίζονται προτεραιότητες και χρονοδιαγράμματα και θα εξειδικεύονται οι δράσεις, τα μέσα και οι πόροι που απαιτούνται για την υλοποίησή του.

Οι δράσεις
Οι ακόλουθες δράσεις θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο στρατηγικό ερευνητικό θεματολόγιο και στο σχέδιο υλοποίησης:
α) εντοπισμός και ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με συναφή εθνικά προγράμματα και ερευνητικές δραστηριότητες·
β) ενίσχυση κοινών αναλύσεων προοπτικής και ικανοτήτων αξιολόγησης τεχνολογίας προκειμένου να εξασφαλιστεί η συνεχής παρακολούθηση των αναδυόμενων και νέων απειλών και η τακτική δημοσίευση σχετικών εκθέσεων·
γ) ανταλλαγή πληροφοριών, πόρων, βέλτιστων πρακτικών, μεθοδολογιών και κατευθυντήριων γραμμών·
δ) εντοπισμός πεδίων ή ερευνητικών δραστηριοτήτων που θα ωφελούνταν από τον συντονισμό ή τις κοινές προσκλήσεις υποβολής προτάσεων ή την ομαδοποίηση πόρων·
ε) καθορισμός των διαδικασιών διεξαγωγής κοινής έρευνας στα πεδία που αναφέρονται στο στοιχείο δ)·
στ) κατά περίπτωση, από κοινού χρήση υφιστάμενων ερευνητικών υποδομών ή ανάπτυξη νέων τεχνικών μέσων·
ζ) εξαγωγή και διάδοση της γνώσης, της καινοτομίας και των διεπιστημονικών προσεγγίσεων σε άλλες περιοχές της Ευρώπης και παγκοσμίως και εξασφάλιση της αποτελεσματικής χρήσης των αποτελεσμάτων της έρευνας για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας και χάραξης πολιτικής·
η) ενθάρρυνση της στενότερης συνεργασίας ανάμεσα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και της ανοικτής καινοτομίας μεταξύ διάφορων επιχειρηματικών κλάδων·
θ) συνυπολογισμός των μεταβαλλόμενων αναγκών των καταναλωτών και εκείνων του κλάδου των γεωργικών προϊόντων διατροφής στην Ένωση κατά τον καθορισμό των στόχων των συναφών προγραμμάτων.
Επιπλέον, τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να συστήσουν κοινή διαχειριστική δομή στον τομέα της γεωργίας, της επισιτιστικής ασφάλειας και της κλιματικής αλλαγής, με την εντολή να καθορίσει κοινούς όρους, κανόνες και διαδικασίες συνεργασίας και συντονισμού και να παρακολουθεί την υλοποίηση του στρατηγικού ερευνητικού θεματολογίου.
agronews.gr

Τρίτη 4 Μαΐου 2010

ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ

ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ,
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΚΑΤΈΛΗΞΕ ΣΕ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΣΤΟ ΥΠ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΤΗΝ ΚΕΔΚΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΑΕ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΣΓ.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΠΙΣΥΝΆΠΤΕΤΑΙ.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΟΡΕΣΤΗ 9, ΣΠΑΡΤΗ

Τ.Κ. 23100

ΠΡΟΣ: 1) Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Η.Δ.

2) Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

3) Ε.Ν.Α.Ε.

4) Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.

5) Π.Ο.Σ.Γ.

ΚΟΙΝ: Μ.Μ.Ε.

Σπάρτη, 30 Απριλίου 2010

ΘΕΜΑ: ΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»

Αξιότιμοι κύριοι,

Με την παρούσα επιστολή ο Σύλλογος Γεωπόνων Ν. Λακωνίας επιθυμεί να θέσει υπ’ όψη σας ορισμένες επισημάνσεις επί του Σχεδίου Νόμου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ που αφορούν το γεωτεχνικό προσωπικό (γεωπόνους, κτηνιάτρους, γεωλόγους, ιχθυολόγους), τις αρμοδιότητές του και γενικά τη λειτουργία της διοίκησης σε θέματα που άπτονται των γεωτεχνικών επιστημών και της αγροτικής πολιτικής.

1) Αρμοδιότητες

o H καταγραφή των αρμοδιοτήτων των Δ/νσεων Αγροτικής Ανάπτυξης και των Δ/νσεων Εγγείων Βελτιώσεων (αλλά και των Αλιείας και Κτηνιατρικής) των Ν.Α. είναι εξαιρετικά πρόχειρη, φανερώνει άγνοια των αντικειμένων των υπηρεσιών αυτών και του νομοθετικού πλαισίου της κάθε μιας αρμοδιότητας. Μεταξύ των αρμοδιοτήτων που μοιράζονται σε Δήμους και Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις (ΠΑ) υπάρχουν ασάφειες, ενώ κάποιες τεμαχίζονται και τμήματά τους κατανέμονται και στους δύο (παράλληλους στη λειτουργία τους) βαθμούς αυτοδιοίκησης.

o Κρίσιμα αντικείμενα τοπικής ή περιφερειακής αγροτικής πολιτικής απουσιάζουν παντελώς, αφού είτε δεν καταγράφηκαν καθόλου (π.χ. μελισσοκομία, εποικισμός, κ.ά.) είτε εξαφανίστηκαν στην πορεία προς το Σχέδιο Νόμου (π.χ. ποιοτικός έλεγχος, γεωργοπεριβαλλοντικά προγράμματα, κ.ά.). Δηλαδή αφαιρούνται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση σημαντικές αρμοδιότητες που ως σήμερα είχε, και αυτές σκοπεύεται να αποδοθούν σε ποικιλώνυμους αδιαφανείς και ελεγχόμενους απόλυτα από το κεντρικό κράτος Οργανισμούς.

o Η διάσπαση και αφαίρεση αυτή αντικειμένων θα δημιουργήσει με βεβαιότητα προβλήματα αποτελεσματικότητας και δικαιοσύνης στην εφαρμογή διαφόρων ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων (Νέοι Αγρότες, Σχέδια Βελτίωσης, αγροπεριβαλλοντικά μέτρα, κλπ) και κρίσιμων ελέγχων (φυτοϋγειονομικών, σφαγείων, ζωοτροφών, κλπ).

o Η διάσπαση των αντικειμένων σε πολλαπλάσιους απ’ ότι σήμερα φορείς αυξάνει το κόστος διαχείρισης τόσο σε ανθρώπινους όσο και σε υλικούς πόρους.

o Η καταναμή αρμοδιοτήτων με τον τρόπο που επιχειρείται, αφαιρεί την δυνατότητα εφαρμογής μιας Εθνικής Στρατηγικής στο χώρο της Αγροτικής Παραγωγής.

o Είναι ασαφές ποιος φορέας θα είναι επιφορτισμένος με το συντονισμό της ορθής και ομοιόμορφης εφαρμογής της νομοθεσίας από τους ΟΤΑ α’ & β’ βαθμού.

o Στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ της κάθε Αποκεντρωμένης Κεντρικής Διοίκησης που ελέγχει τη νομιμότητα των πράξεων, δεν προβλέπεται Γεωτεχνική Διεύθυνση και γεωτεχνικό προσωπικό, καθιστώντας αδύνατο τον κατασταλτικό έλεγχο στους τομείς της γεωργίας και κτηνοτροφίας, ελέγχου τροφίμων, φυτοϋγείας, γεωργοπεριβάλλοντικών θεμάτων, αλιείας, κλπ.

o Δεν προκύπτει σαφώς η αξιοποίηση στον τομέα της Διαχείρισης των Υδάτων των έμπειρων στο αντικείμενο γεωτεχνικών στελεχών.

o Δεν υπάρχει πρόνοια για τις αρμοδιότητες που χειρίζονται οι Νομαρχιακές Επιτροπές Χωροταξίας & Περιβάλλοντος (ΝΕΧΩΠ).

ü Προτείνεται η οριζόντια ολοκληρωμένη κατανομή κάθε αντικειμένου και των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων σε ένα διοικητικό επίπεδο, αντί της πολυδιάσπασης που εισάγει το Σχέδιο Νόμου, είτε αυτό είναι η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση είτε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνδυασμό με τη διασφάλιση των αντίστοιχων απαιτούμενων πόρων και μέτρων εξασφάλισης της αποτελεσματικότητας.

2) Προσωπικό

o Όλες οι μετατάξεις προβλέπεται να γίνουν σε προσωποπαγείς θέσεις (η ύπαρξη Οργανισμών των ΟΤΑ, καθώς και οργανικών θέσεων, παραπέμπεται αόριστα στο μέλλον). Τούτο δεν είναι αποδεκτό και δεν νοείται. Οι όποιες μετατάξεις θα πρέπει να γίνουν σε οργανικές θέσεις με βάση Σχέδια Οργανισμών.

o Καμία από τις περιγραφόμενες διαδικασίες μετατάξεων δεν προνοεί και δεν ενδιαφέρεται για τη «διαχείριση της γνώσης» ώστε να μην σπαταληθούν πολύτιμοι ανθρώπινοι και κοινωνικοί πόροι όπως γνώση, εμπειρία, κοινωνικά δίκτυα, ιδιαίτερα για τα εξειδικευμένα τεχνικά αντικείμενα.

o Στις διαδικασίες εθελοντικών μετατάξεων, αλλά και στις μεταγενέστερες διαδικασίες υποχρεωτικών μετατάξεων που περιγράφονται, υπάρχουν πολλές ασάφειες και κενά και προφανής κίνδυνος να εκφυλιστούν σε αδιαφανείς και διαβλητές διαδικασίες.

o Δεν προβλέπονται επαρκείς ασφαλιστικές δικλείδες (π.χ. δικαίωμα αναφοράς) για την προστασία των ευσυνείδητων υπαλλήλων των Δήμων που χειρίζονται θέματα κρίσιμα για τη δημόσια υγεία, ποιότητα τροφίμων, ασφάλεια τροφίμων, φυτοϋγεία, ή θέματα σχετικά με ατομικές πράξεις επιδότησης επιχειρήσεων, έναντι τυχόν πιέσεων ή συγκρούσεων συμφερόντων

ü Προτείνεται η διαδικασία της στελέχωσης των νέων διοικητικών βαθμίδων να γίνει με έμφαση στο γνωστικό και επιστημονικό αντικείμενο των γεωτεχνικών, λαμβάνοντας υπ’ όψη ιδιαίτερα το ανθρώπινο δυναμικό και τις κοινωνικές του προεκτάσεις, μέσα από συγκεκριμένα και αδιάβλητα κριτήρια.

3) Λειτουργία νέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης

o Βάσει του Σχεδίου Νόμου, προβλέπεται ότι αφαιρείται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση περίπου το 45% των αρμοδιοτήτων των ΔΑΑΝΑ. Παράλληλα, στους Δήμους θα μεταβιβασθεί περί του 15% των αρμοδιοτήτων των ΔΑΑΝΑ, και θα μεταταχθεί πλέον του 50% των γεωτεχνικών τους, ενώ στις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις θα παραμείνουν τα υπόλοιπα. Η αναντιστοιχία γεωτεχνικού προσωπικού – αρμοδιοτήτων είναι βέβαιη και για τους δύο βαθμούς ΟΤΑ. Διακινδυνεύεται έτσι αφ’ ενός η αξιόπιστη εφαρμογή της συνολικής αγροτικής πολιτικής και αφ ετέρου είναι σαφής και ορατός ο κίνδυνος απαξίωσης πολύτιμου για τη χώρα έμπειρου και καταρτισμένου επιστημονικού προσωπικού .

o Οι περιγραφόμενες αρμοδιότητες «ενημέρωσης» που αποδίδονται στους ΟΤΑ δεν υποστηρίζονται από αντίστοιχες κεντρικές πολιτικές και χρηματοδότηση, συνεπώς, επειδή δεν είναι απτές, ελλοχεύει ο κίνδυνος ετεροαπασχόλησης και επιστημονικής απαξίωσης των γεωπόνων στους οποίους θα ανατεθούν τέτοιου είδους «αρμοδιότητες».

o Κρίσιμα θέματα που αφορούν διαχείριση υδάτων (επιφανειακών και υπόγειων), απορριμμάτων και λυμάτων τα οποία χαρακτηρίζονται ως «υψηλής κοινωνικής πίεσης», μεταφέρονται σε χαμηλότερες βαθμίδες διοίκησης για την αποφυγή του πολιτικού και οικονομικού κόστους.

ü Προτείνεται ο επανασχεδιασμός της κατανομής αρμοδιοτήτων προκειμένου να υπάρξει πλήρης αξιοποίηση του Γεωτεχνικού δυναμικού αλλά και πλήρης αποτελεσματικότητα της δημόσια διοίκησης.

Εν κατακλείδι, το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ βασίζεται στην λογική της μείωσης του κόστους λειτουργίας αποκλειστικά για την κεντρική κυβέρνηση και όχι στην λογική της αύξησης της αποτελεσματικότητας και την ορθής διοίκησης της Δημόσιας διοίκησης. Φαίνεται, λοιπόν, καθαρά πως για τα επόμενα τουλάχιστον 2 χρόνια μετά την εφαρμογή του σχεδίου, θα επικρατήσει μια χαοτική κατάσταση στο δημόσιο τομέα με αποτέλεσμα την υπολειτουργία του μηχανισμού, την κατασπατάληση ανθρώπινων πόρων, την αδυναμία χάραξης Εθνικής Αγροτικής Πολιτικής και τέλος, την αναποτελεσματικότητα χειρισμού μιας σειράς προβλημάτων (από εντομολογικούς εχθρούς καραντίνας, υγειονομικά θέματα έως Γενετικά Τροποποιημένους Οργανισμούς, κ.ά), σε μια εποχή που ακριβώς λόγω της γενικευμένης κρίσης θεσμών και αξιών απαιτείται η επιτάχυνση όλων των λειτουργιών στην κατεύθυνση της ανάπτυξης και της προόδου της χώρας.

Με τιμή

Ο Πρόεδρος- Η Γραμματέας
Αραχωβίτης Σταύρος- Γιαννακάκη Ειρήνη

Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

Το Ινστιτούτο Χαρτογράφησης και Ταξινόμησης Εδαφών Λάρισας (ΙΧΤΕΛ) ενδιαφέρεται για την πρόσληψη με σύμβαση μίσθωσης έργου ενός Γεωπόνου ΠΕ

Το Ινστιτούτο Χαρτογράφησης και Ταξινόμησης Εδαφών Λάρισας (ΙΧΤΕΛ) του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ), που εδρεύει στη Λάρισα, οδός Θεοφράστου 1, ΤΚ 41335, ενδιαφέρεται για την πρόσληψη με σύμβαση μίσθωσης έργου ενός Γεωπόνου ΠΕ με ειδικότητα στην Εδαφολογία για τις ανάγκες του προγράμματος «LIFE+ Innovative precision technologies for optimised irrigation and integrated crop management in a water-limited agrosystem-HYDROSENSE».


Οι εργασίες που θα του ανατεθούν είναι:
1. Επιλογή πιλοτικών αγρών, διεκπεραίωση εργασιών πεδίου (προετοιμασία, σπορά, φροντίδα καλλιέργειας).
2. Χαρτογράφηση εδάφους και διαχωρισμός σε ζώνες διαχείρισης.
3. Δειγματοληψίες και αναλύσεις εδαφών.
4. Εγκατάσταση υπέρυθρων αισθητήρων και χωρική παρακολούθηση της καλλιέργειας στις πιλοτικές περιοχές.

Tο χρονικό διάστημα της απασχόλησής του θα είναι από 15-5-2010 έως 31-9-2010.

Οι ενδιαφερόμενοι (Γεωπόνοι ΠΕ με ειδικότητα στην Εδαφολογία) καλούνται να προσέλθουν στα γραφεία του Ινστιτούτου ( Θεοφράστου 1, Τηλ. 2410 671290), να καταθέσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά μέχρι Παρασκευή 7-5-2010.

1. Αίτηση
2. Βιογραφικό σημείωμα
3. Υπεύθυνη δήλωση στην οποία να βεβαιώνουν ότι τους τελευταίους 4 μήνες δεν απασχολήθηκαν κατά οιονδήποτε τρόπο σε υπηρεσία ή Ινστιτούτο του ΕΘΙΑΓΕ.
4. Οικονομική προσφορά

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΟΛΟΥ:ΜΗΛΟΕΙΔΗ 2/28.04.2010

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ ΟΡΘΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ­ ΤΕΧΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΟΛΟΥ


Ταχ. Δ/νση: Τορούτζια-Νικολαϊδη 38334 Βόλος
Τηλέφωνο: 24210
66525 Fax : 24210 69545
Πληροφορίες: Παππά Ιωάννα

Εφαρμόζετε τους Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής για καλής ποιότητας & ασφαλή προϊόντα

Η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων :
- βλάπτει την υγεία των καταναλωτών

-
επιβαρύνει το περιβάλλον
- αυξάνει το κόστος παραγωγής

Η τυποποίηση είναι υποχρέωση

ΜΗΛΟΕΙΔΗ 2/28.04.2010

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΤΡΟΦΙΚΑ

 

Α Χ Λ Α Δ Ι Α - Μ Η Λ Ι Α

 Ε Χ Θ Ρ Ο Ι

ΚΑΡΠΟΚΑΨΑ (Αχλαδιά-Μηλιά)

Η περίοδος της πρώτης πτήσης της καρπόκαψας βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλες τις περιοχές.

Αχλαδιά: Συστήνεται άμεσα ψεκασμός με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια εντομοκτόνο.

Μηλιά: Συστήνεται ψεκασμός μετά την πτώση των πετάλων με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια εντομοκτόνο.

Ανεξάρτητα από το εντομοκτόνο που θα επιλεγεί, η καταπολέμηση του εντόμου πρέπει να είναι προληπτική και να στοχεύει στη θανάτωση των νεαρών προνυμφών, πριν αυτές εισχωρήσουν στα καρπίδια. Από τα εντομοκτόνα προτιμώνται οι ρυθμιστές ανάπτυξης και τα σκευάσματα εντομοπαθογόνου ιού, που είναι εκλεκτικά και φιλικότερα προς το περιβάλλον. Για την επανάληψη του ψεκασμού να ληφθούν υπόψη η διάρκεια δράσης του εντομοκτόνου, ο ρυθμός αύξησης των καρπιδίων και οι καιρικές συνθήκες.

 ΨΥΛΛΑ (Αχλαδιά)

Αναλόγως της περιοχής είτε συνυπάρχουν όλες οι βιολογικές μορφές του εντόμου, είτε έχει ξεκινήσει η εκκόλαψη των νυμφών.

Σε οπωρώνες με προσβολή από το έντομο, συστήνεται άμεσα ψεκασμός με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια εντομοκτόνο. Σε περιπτώσεις σοβαρής προσβολής ο ψεκασμός θα πρέπει να επαναληφθεί, ανάλογα με τη δραστηριότητα του εντόμου, τη διάρκεια δράσης και τον τρόπο δράσης του εντομοκτόνου. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γίνεται συνεχής εναλλαγή εντομοκτόνων από διαφορετικές χημικές κατηγορίες και να αποφεύγεται μέσα στην καλλιεργητική περίοδο η επαναλαμβανόμενη χρήση των νέων σκευασμάτων. Η κάλυψη του φυλλώματος θα πρέπει να είναι πλήρης και μέχρις απορροής του ψεκαστικού υγρού.   

ΚΟΚΚΟΕΙΔΗ (Αχλαδιά─Μηλιά)

Σε οπωρώνες που είναι προσβεβλημένοι από κοκκοειδή, συστήνεται ψεκασμός με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια εντομοκτόνο και με καλό λούσιμο των δένδρων και ιδιαίτερα του κορμού και των βραχιόνων. Προτείνεται να ψεκάζονται μόνο τα προσβεβλημένα δένδρα. Ο ψεκασμός να επαναληφθεί ανάλογα με τη διάρκεια δράσης του εντομοκτόνου και τις καιρικές συνθήκες. Επισημαίνεται, ότι η καταπολέμηση των κοκκοειδών είναι δυνατόν να συνδυαστεί με εκείνη της καρπόκαψας και των φυλλορυκτών.

ΑΦΙΔΕΣ (ΜΕΛΙΓΚΡΕΣ) (Μηλιά)

Σε οπωρώνες που διαπιστώνεται προσβολή να γίνεται ψεκασμός ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια εντομοκτόνο

ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ

ΦΟΥΖΙΚΛΑΔΙΟ (Αχλαδιά-Μηλιά)

Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν ευνοούν τη δραστηριότητα του παθογόνου, ιδιαίτερα στις πιο υγρές περιοχές και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος μολύνσεων.
Συστήνεται άμεση προστασία των καλλιεργειών από την ασθένεια σε όλες τις περιοχές με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο μυκητοκτόνο και κατά προτίμηση με προστατευτική και θεραπευτική δράση.

Σε ποικιλίες μηλιάς που είναι ευαίσθητες στο ωίδιο να χρησιμοποιηθούν σκευάσματα που αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα και τις δύο ασθένειες.

ΣΕΠΤΟΡΙΩΣΗ (Αχλαδιά)

Οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών ευνοούν τη δραστηριότητα του παθογόνου και υπάρχει κίνδυνος μολύνσεων, κυρίως σε οπωρώνες που βρίσκονται σε υγρές περιοχές. Συστήνεται προστασία των δένδρων τις αμέσως επόμενες ημέρες με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια μυκητοκτόνο, σε συνδυασμό με την καταπολέμηση του φουζικλαδίου.

ΣΥΣΤΑΣΗ: Καλούνται οι καλλιεργητές, ιδίως αυτήν την εποχή, να επισκέπτονται όσο το δυνατό συχνότερα τις καλλιέργειες, προκειμένου να διαπιστώνουν έγκαιρα τυχόν προσβολές από φυτοπαράσιτα έτσι, ώστε να είναι εφικτή η αποτελεσματική αντιμετώπισή τους, με το μικρότερο οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος.

Προσοχή: Σε κάθε περίπτωση να τηρούνται αυστηρά οι οδηγίες χρήσης των φυτοπροστατευτικών προϊόντων για την αναλογία χρήσης, την συνδυαστικότητα, τον κίνδυνο φυτοτοξικότητας, το διάστημα μεταξύ τελευταίας επέμβασης και συγκομιδής και τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή δηλητηρίασης.

Όλα τα δελτία μας υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων στο διαδίκτυο www.minagric.gr.

Ο Προϊστάμενος Δ/νσης α.α.

Σπύρος Βλειώρας

ΖΗΤΕΙΤΑΙ γεωπόνος ή τεχνολόγος γεωπόνος – πωλητής για τη Ν. Ελλάδα


Από την Planty ΕΠΕ – Πολλαπλασιαστικό υλικό και εφόδια ανθοκομίας και Hobby, ΖΗΤΕΙΤΑΙ γεωπόνος ή τεχνολόγος γεωπόνος – πωλητής για τη Ν. Ελλάδα με έδρα την Αθήνα.
Παρακαλούμε γνωστοποιήστε μας το ενδιαφέρον σας στο info@planty.gr ώστε να σας σταλεί αναλυτική περιγραφή της θέσης εργασίας

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης

ΓΕΩΤΕΕ :ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας δημοσιεύει την κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Πρόεδροι Επιστημονικών Φορέων σχετικά με τα προβλήματα που έχουν προκαλέσει οι παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που αφορούν στην εφαρμογή της Σύστασης C111 και της Οδηγίας 36/05 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης




Ανασυγκρότηση συνεταιρισμών

ImageΜαζική και άμεση υπήρξε η ανταπόκριση από παντός είδους φορείς του αγροτικού χώρου στη δημόσια διαβούλευση για τους στόχους και τις ανάγκες των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων που εξήγγειλε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κατερίνα Μπατζελή.


Η διαβούλευση ξεκίνησε στη διεύθυνση www.opengov.gr/ypaat στις 20 Απριλίου και θα συνεχιστεί μέχρι τις 3 Μαΐου, με στόχο, μέσα από την κατάθεση απόψεων από όλους τους ενδιαφερόμενους να προκύψει ένα πρωτογενές υλικό για τη σύσταση του νομοσχεδίου για την «Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων».

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται βεβαίως στη λεπτομερέστατη, πενηντασέλιδη πρόταση της ΠΑΣΕΓΕΣ, που περιλαμβάνει μία σειρά από θέσεις για την εξύγιανση και αναμόρφωση των αγροτικών συνεταιρισμών, όπως για παράδειγμα η μετατροπή όλων των ΕΑΣ σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς.

Ωστόσο, αναπόφευκτα προκύπτει και ένα ουδόλως αδικαιολόγητο ερώτημα για τους πιο υποψιασμένους και επιφυλακτικούς που γνωρίζουν τα του χώρου: Το κατά πόσον η πρόταση της κορυφαίας αγροτοσυνεταιριστικής οργάνωσης αποτελεί πραγματικά μία γνήσια προσπάθεια ανασυγκρότησης του πολύπαθου χώρου ή αν καλούνται τώρα να διαχειριστούν την κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν αυτά τα προβλήματα εξαρχής, με τον κίνδυνο φυσικά να ανακυκλώσουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα. Με άλλα λόγια, η ανησυχία εντοπίζεται στο κατά πόσον υπάρχει προθυμία να επέλθουν όντως οι ριζοσπαστικές κινήσεις εξυγίανσης του χώρου ή ο φαύλος κύκλος θα διαιωνιστεί και το συνεταιριστικό κίνημα θα παραμείνει… κενό γράμμα.

Με την ΠΑΣΕΓΕΣ να διατείνεται μάλιστα σε μία από τις θέσεις της πως είναι έτοιμη και πρόθυμη να αποποιηθεί τον συνδικαλιστικό της ρόλο και να εγκαταλείψει την επαγγελματική εκπροσώπηση των αγροτών, προκειμένου να πάψει να συνδέεται στην κοινή συνείδηση με κομματικά συμφέροντα και άλλες ύποπτες διασυνδέσεις, αναρωτιέται κανείς κατά πόσον η οργάνωση επιδίδεται εκ νέου σε μεγαλόστομο κυνήγι εντυπώσεων, θόλωμα των νερών και βολιδοσκόπηση διαθέσεων, που δεν αντανακλά απαραίτητα τις πραγματικές διαθέσεις που επικρατούν στους κόλπους της. Βέβαια, αξίζει να ειπωθεί πως η ΠΑΣΕΓΕΣ διασαφηνίζει συγχρόνως πως δεν σκοπεύει να διατηρήσει τα σκήπτρα της ως κορυφαία οργάνωση συντονισμού και εκπροσώπησης της συνεταιριστικής κίνησης.

Στις επόμενες σελίδες παρουσιάζονται συνοπτικά οι κύριες θέσεις πολιτικής της ΠΑΣΕΓΕΣ για την ανασυγκρότηση των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, καθώς και αντιπροσωπευτικά δείγματα απόψεων που έσπευσαν να καταθέσουν άλλοι δρώντες του αγροτικού τομέα.

Πλαίσιο ανασυγκρότησης των αγροτικών συνεταιρισμών σε 16 άξονες

ImageΤους παράγοντες ζωτικής σημασίας που θα εγγυηθούν ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα στην προσπάθεια ανασυγκρότησης, εξυγίανσης και ανάπτυξης των αγροτικών συνεταιρισμών, εντοπίζει σε αναλυτική πενηντασέλιδη μελέτη με τις θέσεις της το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΑΣΕΓΕΣ, τις οποίες παρουσίασε σε συνεδρίασή της στο Ναύπλιο.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης τονίστηκε ότι κανένας παραγωγός δεν πρέπει να αποκλείεται από τη συμμετοχή του στο συνεταιρισμό, εάν πραγματικά ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του. Παράλληλα, κρίθηκε απόλυτα αναγκαία η ενίσχυση της επιχειρηματικής ευελιξίας των συνεταιρισμών και η επιδίωξη της μέγιστης δυνατής συσπείρωσής τους σε εθνικό, ευρωπαϊκό, ακόμα και υπερεθνικό επίπεδο. Να σημειωθεί πως η ΠΑΣΕΓΕΣ θα ολοκληρώσει τον α΄ κύκλο της διαβούλευσης, σε ειδική σύνοδο με τους Προέδρους και τους Διευθυντές των μελών της, που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί στις 13 και 14 Μαΐου του 2010.

Οι τέσσερις στόχοι των συνεταιρισμών

Η ΠΑΣΕΓΕΣ θεωρεί πως μέσα από τους αγροτικούς συνεταιρισμούς πρέπει να επιδιώκονται οι εξής τέσσερις στόχοι:

α) Η ισχυροποίηση της διαπραγματευτικής δύναμης των αγροτών, με συγκέντρωση της προσφοράς αγροτικών προϊόντων και της ζήτησης αγροτικών εφοδίων.

Η συσπείρωση του συνόλου, ει δυνατόν, των παραγωγών, είναι το μέγιστο δυνατό μέσο προάσπισης των συμφερόντων τους, αφού στο σημερινό κλίμα του έντονου ανταγωνισμού, ο μεμονωμένος παραγωγός δύσκολα έχει περιθώρια επιβίωσης, εκτός αν προσφέρει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία με συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα ή ζήτηση.

β) Η συνεργασία των μελών με τη συνεταιριστική οργάνωση πρέπει να είναι ουσιαστική, με πραγματική δέσμευση. Αυτό συνεπάγεται περιορισμό της κυριαρχίας του μέλους και αύξηση της κυριαρχίας της ομάδας. Οφείλει να αναφέρεται στο καταστατικό και να τηρείται με αυστηρότητα η δέσμευση των μελών να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του συνεταιρισμού, διαφορετικά θα αυτός θα καταστεί αργά ή γρήγορα άχρηστος και θα διαλυθεί. Όταν ο συνεταιρισμός αποφασίζει να αναλάβει μια δραστηριότητα, τα μέλη πρέπει να υποχρεώνονται να υπογράψουν δέσμευση χρησιμοποίησης των υπηρεσιών του (η μη τήρησή της συνεπάγεται αποζημίωση εκ μέρους του μέλους) ή να αποχωρήσουν.

γ) Η δέσμευση του μέλους πρέπει να είναι εθελοντική (μέσω του καταστατικού) και όχι επιβαλλόμενη από τη νομοθεσία.

δ) Το θεσμικό πλαίσιο οφείλει να διευκολύνει την ανασυγκρότηση που θα επιδιωχθεί, παρέχοντας τις κατάλληλες ρυθμίσεις και τα αναγκαία κίνητρα συγχώνευσης και ανάπτυξης. Η Πολιτεία έχει συμφέρον να υπάρχουν ισχυρές συνεταιριστικές πρωτοβουλίες και για τη δημιουργία τους μπορεί να συμβάλει με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, ενώ ρυθμιστικές ενισχύσεις για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς είναι δικαιολογημένες, χωρίς όμως να επιζητούνται από τους συνεταιρισμούς διαρκείς «ενέσεις» επιβίωσης πριν από την «εκπνοή».

Οι άξονες ανασυγκρότησης των αγροτικών συνεταιρισμών κατά ΠΑΣΕΓΕΣ

Image1) Οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) να αποτελέσουν ισχυρούς πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς, που έχουν ως μέλη φυσικά και νομικά πρόσωπα και να εξυπηρετούν απ’ ευθείας τα μέλη τους. Παρότι υπάρχουν περιπτώσεις σημαντικών πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών, ο αριθμός τους είναι περιορισμένος. Με τη μετατροπή των ενώσεων σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς θα παρουσιαστεί η πραγματική εικόνα της ελληνικής συνεταιριστικής κίνησης.

2) Οι γενικές συνελεύσεις να είναι λειτουργικές, με περιορισμένο αριθμό μελών, ώστε να γίνεται ουσιαστικός διάλογος. Εφόσον οι ενώσεις μετατραπούν σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς, ο αριθμός των μελών θα είναι μεγάλος. Όμως, για να είναι λειτουργική μια γενική συνέλευση, πρέπει να αποτελείται από σχετικά περιορισμένο αριθμό προσώπων, αφού υπάρχει έλλειψη χρόνου προκειμένου να εκφραστούν όλοι οι συμμετέχοντες σε μία πολυάνθρωπη συνέλευση. Προκειμένου να αυξηθεί η ευελιξία των συνεταιρισμών στη λήψη αποφάσεων, πρέπει να περιορίζονται τα θέματα που εντάσσονται στην αρμοδιότητα της γενικής συνέλευσης, και να εξουσιοδοτηθεί ο χειρισμός των περισσότερων από το Δ.Σ. ή τον γενικό διευθυντή.

3) Οι υφιστάμενοι πρωτοβάθμιοι συνεταιρισμοί να αποτελέσουν Τμήματα του νέου συνεταιρισμού (πρώην ΕΑΣ), τα οποία να λειτουργούν ως Τμηματικές Συνελεύσεις για την εκλογή αντιπροσώπων. Η ένταξη των υφιστάμενων συνεταιρισμών στην Ένωση που θα μετατραπεί σε πρωτοβάθμιο συνεταιρισμό, προσφέρει την ευκαιρία της εκκαθάρισης του μητρώου των συνεταιρισμών από άτομα που έχουν αποβιώσει ή εγκαταλείψει τη γεωργία. Δεν θα έχουν λόγο εγγραφής όσοι δεν χρησιμοποιούν τις προσφερόμενες υπηρεσίες στο χρονικό διάστημα που ορίζει το καταστατικό. Επίσης, εκείνοι που κατά τη διάρκεια ενός έτους δεν έχουν χρησιμοποιήσει υπηρεσίες ενός κατώτατου επιπέδου, δεν πρέπει να έχουν δικαίωμα ψήφου στη γενική, τμηματική ή τομεακή συνέλευση, ώστε να μην επηρεάζουν αποφάσεις που αφορούν τα ενεργά μέλη.

Μετά την εκκαθάριση του μητρώου, τα εναπομείναντα ενεργά μέλη κάθε υφιστάμενου συνεταιρισμού, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό που καθορίζει το καταστατικό της νέας ΕΑΣ, θα αποτελούν τμήμα της πρωτοβάθμιας πλέον ΕΑΣ. Θετικά θα λειτουργήσει για την ανασυγκρότηση και η διατήρηση σε ισχύ των κινήτρων συγχώνευσης που περιλαμβάνει ο νόμος 2810/2000 στο άρθρο 21.

4) Στο νέο πρωτοβάθμιο συνεταιρισμό (πρώην ΕΑΣ) να γίνονται δεκτά και νομικά πρόσωπα ως μέλη, εάν το προβλέπει το καταστατικό, με την προϋπόθεση ότι δεν θα ασκούν παρόμοιες, ή ανταγωνιστικές δραστηριότητες. Δεν θα πρέπει να αποκλείονται από τους πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς όσοι π.χ. δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, αλλά αντίθετα πρέπει να περικλείονται όσοι μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις δραστηριότητες του συνεταιρισμού, με την προϋπόθεση ότι δεν ασκούν ανταγωνιστικές και άλλες δραστηριότητες που αντιστρατεύονται τους στόχους των συνεταιρισμών. Στόχος είναι να μην απορρίπτονται παραγωγοί, οι οποίοι επειδή έχουν αποκλειστεί καταλήγουν να χρησιμοποιούνται από ιδιώτες ανταγωνιστές ως κράχτες αποστασίας μελών του συνεταιρισμού.

5) Οι Κεντρικές Ενώσεις να αποτελέσουν δευτεροβάθμιους συνεταιρισμούς, κλαδικού χαρακτήρα. Το συνεταιριστικό σύστημα θα περιλαμβάνει μόνο δύο επίπεδα: πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους συνεταιρισμούς, με τις Κεντρικές Ενώσεις να αποτελούν τους δευτεροβάθμιους συνεταιρισμούς, με στόχο να είναι εξειδικευμένοι και εθνικού επιπέδου, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή συσπείρωση των παραγωγών.

6) Συνεταιριστικές Εταιρείες να συνεχίσουν να υπάρχουν και να είναι μέλη της ΠΑΣΕΓΕΣ, αφού ως φορείς των συνεταιριστικών οργανώσεων, κρίθηκε πως εξυπηρετούν καλύτερα τους στόχους τους με αυτή τη νομική μορφή.

7) Η ΠΑΣΕΓΕΣ να παραμένει η κορυφαία οργάνωση συντονισμού και εκπροσώπησης της συνεταιριστικής κίνησης, με μέλη πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς (τις πρώην ΕΑΣ) και πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς που δεν έχουν ενταχθεί σε ΕΑΣ, με κανόνες εκπροσώπησης ίδιους με των Ενώσεων που έχουν μετατραπεί σε πρωτοβάθμιους. Στην ΠΑΣΕΓΕΣ θα μετέχουν επίσης οι Κεντρικές Ενώσεις (ως δευτεροβάθμιοι συνεταιρισμοί) και οι Κοινοπραξίες, με τον τρόπο και τη δύναμη σε ψήφους ανάλογη με τη σημερινή.

8) Η ΠΑΣΕΓΕΣ να εγκαταλείψει την επαγγελματική εκπροσώπηση των αγροτών.

Η ΠΑΣΕΓΕΣ θα πείσει για την ειλικρίνεια των προθέσεών της να αναλάβει την ανασυγκρότηση της συνεταιριστικής κίνησης, αν αποποιηθεί τον συνδικαλιστικό της ρόλο και εάν αυτοί που την εκφράζουν αποφασίζουν να απέχουν από κομματικές εκδηλώσεις, διασυνδέσεις και εξαρτήσεις. Επίσης, θα πείσει εάν η ηγεσία της συστηματικά προβάλλει τον επιχειρηματικό χαρακτήρα των συνεταιρισμών και γνωστοποιεί τα αποτελέσματα των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών τους.

9) Να γίνει απορρόφηση των περιουσιακών στοιχείων των συνεταιρισμών, με συμφωνία ΕΑΣ-Συνεταιρισμών, ύστερα από αποτίμηση από ανεξάρτητο όργανο, χωρίς να προηγηθεί ειδική εκκαθάριση, αλλά με ειδική διάταξη νόμου δυνητικής εφαρμογής. Θα πρέπει να γίνει αντικειμενική αποτίμηση της περιουσίας κάθε ενδιαφερόμενου συνεταιρισμού. Αν οι ενσωματούμενοι συνεταιρισμοί έχουν ανεξόφλητα δάνεια, αυτά να εξοφληθούν εις βάρος της μεταβιβαζόμενης περιουσίας. Τα περιουσιακά στοιχεία που θα μεταβιβαστούν από τους πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς στη νέα ΕΑΣ να απαλλάσσονται από φόβο μεταβίβασης. Η αξία εκποιούμενης περιουσίας πρωτοβάθμιου συνεταιρισμού δεν διανέμεται στα μέλη.

Image10) Να δοθούν στους συνεταιρισμούς που μεταβιβάζουν περιουσιακά στοιχεία στη νέα ΕΑΣ, ειδικές μερίδες μελών-επενδυτών, οι οποίες θα ανήκουν στο Τμήμα που αντικατέστησε τον πρωτοβάθμιο συνεταιρισμό, και θα συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων, με καθορισμένο ποσοστό ψήφων.

11) Η Τμηματική Συνέλευση (ως συλλογικό όργανο) θα έχει τη δυνατότητα να εκπροσωπείται στη γενική συνέλευση της νέας ΕΑΣ, ως μέλος επενδυτής με αριθμό ψήφων που θα προκύπτει από το ύψος του κεφαλαίου που μεταβίβασε στην ΕΑΣ.

12) Το σύνολο των μελών-επενδυτών να μπορεί να εκπροσωπείται στη γενική συνέλευση της νέας ΕΑΣ με αριθμό ψήφων ίσο με το 25% των ψήφων των φυσικών προσώπων μελών, περιλαμβανομένων και των νομικών. Ο αριθμός ψήφων των μελών-επενδυτών θα αναπροσαρμόζεται ανά τριετία.

13) Κάθε Τμηματική Συνέλευση θα εκλέγει αντιπροσώπους με βάση τον αριθμό των ψήφων των μελών και επιπλέον αντιπροσώπους με βάση τη συμβολή της στο κεφάλαιο της νέας ΕΑΣ.

14) Στη νέα ΕΑΣ, να εφαρμόζεται το Δυαδικό Σύστημα διοίκησης, στο οποίο υπάρχει Όργανο Διεύθυνσης και Όργανο Εποπτείας, αποτελούμενο από αιρετούς εκπροσώπους των μελών. Το Όργανο Διεύθυνσης ορίζεται, εποπτεύεται και ανακαλείται από το Όργανο Εποπτείας. Το πρώτο αποτελείται από 1-3 συνήθως στελέχη εξειδικευμένα σε θέματα μάνατζμεντ, το δεύτερο από μέλη του συνεταιρισμού, που εκλέγονται από τη γενική συνέλευση.

15) Να υπάρχει καταστατική διάταξη η οποία να προβλέπει ότι εάν τα 2/3 των μελών εγκρίνουν την κοινή διαχείριση προϊόντος, να υποχρεούνται όλοι να την αποδέχονται.

16) Ο ίδιος ανωτέρω κανόνας να εφαρμόζεται και στην προμήθεια γεωργικών εφοδίων (κυρίως λιπασμάτων και φαρμάκων).

Κλαδικές οργανώσεις ζητούν οι αγρότες

ImageΗ δημόσια διαβούλευση για τη λειτουργία και τη δομή των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, που ξεκίνησε από τις 20 Απριλίου στον δικτυακό τόπο www.opengov.gr, θίγει μία σειρά από ζητήματα που άπτονται του χώρου, μεταξύ αυτών το ασυμβίβαστο των συνεταιριστών και των συνδικαλιστών, την ίδρυση κλαδικών οργανώσεων και τους τρόπους ελέγχου και εποπτείας της οικονομικής διαχείρισης των Ενώσεων από τα διοικητικά συμβούλια. Η εφημερίδα Agrenda, θέλοντας να δώσει βήμα και στη φωνή του παραγωγού, συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει μερικές από τις πλέον αντιπροσωπευτικές απόψεις που έχουν κατατεθεί μέχρι στιγμής.

Ζητούν νέο πιο ευέλικτο σχήμα

Να δοκιμαστεί ένα νέο σχήμα στους αγροτικούς συνεταιρισμούς, δίνοντας έμφαση στις μικρές ανώνυμες εταιρείες μεγάλου αριθμού αγροτών (π.χ 200 ή 300 ή 500 το πολύ) όπου θα είναι μέτοχοι, έχοντας συμβάλει στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο με την προσωπική τους περιουσία (πχ 1.000 ευρώ) έκαστος. Η θέση της πολιτείας και του υπουργείου πρέπει να συνδρομητική, όσον αφορά τους νομικούς συμβούλους του εκάστοτε αγροτικού συνεταιρισμού, τις τεχνικές συμβουλές μέσω επιστημονικού προσωπικού από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και την καθοδήγηση όσον αφορά τις πηγές των πρώτων υλών.

Η βασική κατεύθυνση της νέας αυτής δομής των αγροτικών συνεταιρισμών θα πρέπει να είναι η κοινή πιο δυνατή διαπραγματευτική δύναμη των αγροτών της περιοχής, χωρίς τη μεσολάβηση χονδρεμπόρων, με κυρίαρχο στόχο την επίτευξη καλύτερων τιμών παραγωγού και υψηλότερου εισοδήματος.

(Γιάννης Χ.)

Εποπτεία και αυστηρές ποινές

ImageΣτο σπάσιμο της «παρέας» των υψηλά ιστάμενων προσώπων σε κάθε Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών, που λυμαίνονται σε κάποιες περιπτώσεις το κέρδος του παραγωγού θα πρέπει να εντοπιστεί η βασική αιχμή του νέου σχεδίου που προτείνει το ΥΠΑΑΤ για τους συνεταιρισμούς.

Καινοτόμος πρόταση, με έμφαση στην ειδίκευση κάθε περιφέρειας σε ένα ή δύο το πολύ προϊόντα, έχει ως εξής: Κάθε νέα περιφέρεια (υπερνομαρχία) να έχει μία Ένωση και κάθε νομός μια ΑΣΟ ανά προϊόν και όλες οι Ενώσεις να δημιουργήσουν μια ισχυρή συνεταιριστική τράπεζα στη χώρα. Έτσι, βελτιώνεται η ποιότητα του προϊόντος, αποκτά ονομασία σε σχέση με την τυποποίησή του και δίνει υπεραξία στο προϊόν, κέρδος στον παραγωγό και την περιοχή. Θέλει όμως επαγγελματισμό, όχι ερασιτέχνες.

(Παντελής)

Ξεχνάμε ΑΣΟ και Ενώσεις

Άλλη λύση; Δημιουργούνται ιδιωτικές εταιρείες, με μετόχους τους αγρότες ή όσους έχουν αγροτική παραγωγή, οι οποίες θα λειτουργούν με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, στα πλαίσια ιδιωτικών εταιρειών παραγωγής και εμπορίας προϊόντων.

Έτσι, ξεφεύγουμε από μπλόκα, καταλήψεις και αγρότες στους δρόμους. Ο καθένας «δουλεύει» για τη δική του εταιρεία με στόχο το κέρδος και σκοπό την επιβίωσή της και τους.

(Γιώργος)

Κλαδικοί συνεταιρισμοί, η βάση

ImageΗ δημιουργία ισχυρών οικονομικών μονάδων τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο πρέπει να «οδηγεί» όποια ανασυγκρότηση του συνεταιριστικού κινήματος, με βάση τους κλαδικούς συνεταιρισμούς. Παράδειγμα προς μίμηση: ο οργανωμένος ιδιωτικός τομέας με σαφή προσανατολισμό σε κάθε προϊόν ή ομάδα προϊόντων. Παράδειγμα προς αποφυγήν: οι οργανώσεις γενικού σκοπού.

Ακόμα και οι πολυεθνικοί κολοσσοί που εξαγοράζουν επιχειρήσεις μεταποιητικές του αγροτικού τομέα, τις λειτουργούν με ανεξάρτητα δικά τους συμβούλια και στελέχη. Δεν ασκείται το μάνατζμεντ ενιαία. Αντίθετα στις περισσότερες Ενώσεις γενικού σκοπού, καλείται για παράδειγμα ένας βαμβακοκαλλιεργητής -όχι απαραίτητα και επιχειρηματίας- πού συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο να αποφασίσει και να μανατζάρει μονάδα κονσερβοποίησης άλλου προϊόντος, π.χ. ελιών χωρίς να γνωρίζει ούτε τις ποικιλίες της καλλιέργειας.

(Μπάμπης)

Δύναμη τους: η ισχύς εν τη ενώσει

Συνεταιρισμός είναι μια αυτόνομη ένωση προσώπων που συγκροτείται εθελοντικά για την αντιμετώπιση των κοινών οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών αναγκών και επιδιώξεών τους διά μέσου μιας συνιδιόκτητης και δημοκρατικά διοικούμενης επιχείρησης. Σύμφωνα με την πρόταση αυτή, στον εθελοντισμό «βλέπουν» κάποιοι τη λύση για τη μετατροπή των ΕΑΣ σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς.

Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερα μέλη έχει ένας συνεταιρισμός, τόσο πιο δυνατός μπορεί να είναι. Ωστόσο, μοιάζει ένα εγχείρημα δύσκολο, καθώς οι δραστήριοι συνεταιρισμοί κάθε περιοχής δεν θα δεχθούν να υπαχθούν στην ΕΑΣ και θα υποχρεωθούν να αποχωρήσουν, με αποτέλεσμα τα νέα φυσικά μέλη της Ένωσης να είναι πρόσωπα που δεν λειτούργησαν οικιοθελώς με κίνδυνο της πορείας των νέων πρωτοβάθμιων ενώσεων.

(Νίκος Βαλλής)

Εξυγίανση του αγροτικού συνεταιριστικού κινήματος σε δύο πυλώνες

Στη σημερινή συγκυρία, η επιδείνωση του οικονομικού κλίματος με τη συνεχή αύξηση των επιτοκίων, με το άδικο και άνισο φορολογικό σύστημα και με τη επιβράδυνση της ανάπτυξης έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο και στον αγροτικό χώρο. Απαιτούνται, λοιπόν, μέτρα στήριξης του συνεταιριστικού κινήματος, με στόχο να αποτελέσουν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί ένα ισχυρό εργαλείο παρέμβασης, ώστε να φτάσει το προϊόν από το χωράφι στο ράφι, παρακάμπτοντας τους ενδιάμεσους, για καλύτερα και φθηνότερα διατροφικά προϊόντα. Η στήριξη αυτή πρέπει να βασίζεται σε δύο πυλώνες.

Ο πρώτος αφορά το διατροφικό μοντέλο, που πρέπει να αποτελέσει κορυφαίας σημασίας επιλογή στο επίπεδο της αγροτικής πολιτικής, έτσι ώστε από τη μία μεριά να ανταποκριθούμε στη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση των τροφίμων και από την άλλη να περιορίσουμε το έλλειμμα στο αγροτικό εμπορικό ισοζύγιο, το οποίο συνεχώς μεγεθύνεται αρνητικά. Μια χώρα σαν την Ελλάδα που μπορεί να παράγει σχεδόν τα πάντα σε άριστες ποιότητες, η απουσία οργάνωσης και στρατηγικής την υποχρεώνει να καταβάλλει βαρύ τίμημα για εισαγωγές προϊόντων αμφιβόλου ποιότητας και χαμηλής διατροφικής αξίας. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, που αποτελούν τον πυρήνα ανάπτυξης του αγροτικού τομέα. Πρέπει να προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να έχουμε ελκυστικό κια όχι απαξιωτικό αγροτικό επάγγελμα, το οποίο να είναι επιλογή και όχι διέξοδος και να προσελκύει επιτυχημένους και όχι αποτυχημένους.

Αχ. Καραγκιοζόπουλος: Πρόεδρος ΕΑΣ Παγγαίου και αντιπρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ

Από το 233ο φύλλο της εφημερίδας Agrenda

agronews.gr

το νέο Τιμολόγιο για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων για το έτος 2010 ( ΟΣΔΕ 2010)

Ανακοίωσε η ΠΑΣΕΓΕΣ το νέο Τιμολόγιο για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων για το έτος 2010 ( ΟΣΔΕ 2010)
Κλιμάκιο ΔικαιωμάτωνΚοστολόγιο ( ανευ ΦΠΑ )
200 – 30055 €
300 – 50065 €
500 – 80070 €
800 – 100080 €
1000 – 2000110 €
2000 – 3000130 €
3000 – 4000140 €
4000 και άνω 150 €
κατα κύριο εππάγγελμα Αγρότες με πάνω απο 10.000 150 €
Συνταξιούχοι του ΟΓΑ με παραπάνω απο 5000 150 €

Σάββατο 1 Μαΐου 2010

Ο Ρόλος του Γεωτεχνικού στη Νέα Αυτοδιοικητική Δομή

Ημερίδα με θέμα «Ο Ρόλος του Γεωτεχνικού στη Νέα Αυτοδιοικητική Δομή». Θεσσαλονίκη (Grand Hotel Palace, Μοναστηρίου 305-307, τηλ: 2310-549 000), Δευτέρα 3 Μαΐου 2010 (ώρα προσέλευσης 10:30 π.μ.). Διοργάνωση - Πληροφορίες: ΓΕΩΤ.Ε.Ε., Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας, τηλ: 2310-221726 (κ. Ν. Γαβαλάς).

Το Πρόγραμμα..

Κατάργηση οργανισμών: «Τακτοποίηση» του δημοσίου ή «ταφόπλακα» της αγροτικής έρευνας;

«Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά», λέει ο θυμόσοφος λαός και στην συγκεκριμένη περίπτωση η λαϊκή ρήση, φαίνεται ότι εκφράζει αυτό που επιφυλάσσει το μέλλον για την αγροτική έρευνα στην Ελλάδα. Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις δημόσιων οργανισμών (μεταξύ αυτών και γεωργικών ερευνητικών κέντρων) έχουν τεθεί επί τάπητος και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τις επόμενες μέρες το σχετικό νομοσχέδιο πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου, οργανισμοί που ασχολούνται με την αγροτική έρευνα δεν είναι η πρώτη φορά που απειλούνται με «λουκέτο» αφού και στο παρελθόν, Δήμοι έχουν προσπαθήσει και καταφέρει σε κάποιες περιπτώσεις να καρπωθούν εκτάσεις ερευνητικών κέντρων στερώντας την επιστημονική στήριξη από την ελληνική γεωργία. Ξεκινώντας από το θέμα της συγχώνευσης και κατάργησης δημόσιων φορέων θα πρέπει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, συνολικά έχουν αξιολογηθεί περισσότεροι από 200 δημόσιοι φορείς και τέθηκαν συγκεκριμένοι χρονικοί στόχοι για την οριστική συγχώνευση ή κατάργησή τους. Ίσως κανείς δεν διαφωνεί με το γενικότερο «συμμάζεμα» του δημόσιου τομέα. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας ότι αν δεν γίνει σωστή αξιολόγηση του πραγματικού έργου που παράγουν κάποιοι οργανισμοί, ίσως αυτή η απόπειρα για καλύτερο συντονισμό του δημοσίου (ελαττώνοντας τα περιττά έξοδα), μετατραπεί σε «μπούμερανγκ» για το ίδιο το κράτος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της προοπτικής, είναι η κατάργηση του Δενδροκομικού Σταθμού Πόρου αλλά και του Σταθμού Ελέγχου Σπόρων Αθηνών (ΣΕΣ), στο Μαρούσι. Δύο υπηρεσίες, που υπάγονται στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και σύμφωνα με όσους γνωρίζουν καλά τα πράγματα, είναι μοναδικοί στο έργο τους στην Ελλάδα. Ένα έργο, που σύμφωνα με τους γεωπόνους κρίνεται αναγκαίο αφού εκτός τις αγροτικής έρευνας που πραγματοποιούν προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια στους παραγωγούς όλης της χώρας. Ειδικότερα, ο ΣΕΣ είναι υπεύθυνος για τον εργαστηριακό έλεγχο των σπόρων σποράς φυτών μεγάλης καλλιέργειας και κηπευτικών (βλαστικότητα, μηχανική καθαρότητα, κ.λ.π.), ενώ ο Δενδροκομικός Σταθμός Πόρου αποτελεί τη βάση της καλλιέργειας των εσπεριδοειδών στην πατρίδα μας, διότι μεταξύ άλλων είναι η μοναδική υπηρεσία που παράγει και διαθέτει πιστοποιημένο πολλαπλασιατικό υλικό εσπεριδοειδών στις φυτωριακές επιχειρήσεις.



Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου στο νέο φύλλο της ηλεκτρονικής εφημερίδας που κυκλοφορεί σήμερα - τεύχος 30...




agrotypos.gr