Αναζήτηση Αναρτήσεων

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Αποτελέσματα Αγροτικού

Αποτελέσματα για την πρόσληψη τετρακοσίων είκοσι (420) ατόμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για ένα (1) έτος, για λόγους πρακτικής άσκησης 2010-2011.
agrotiko2011

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Ένα δις ευρώ μέχρι το 2013 για τα αγροπεριβαλλοντικά

ImageΕγκρίθηκαν πιστώσεις για το 2011 για τις γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις (βιολογική γεωργία, κτηνοτροφία, νιτρορύπανση κ.α.) ύψους 164 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκανδαλίδης και ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης. Όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, η συνολική δημόσια δαπάνη για τα αγροπεριβαλλοντικά μέτρα μέχρι και το έτος 2013 ανέρχεται στα 1.032.805.464 ευρώ.

Με την εν λόγω απόφαση καθορίζεται ο τρόπος χρηματοδότησης των γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων του άξονα 2 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007 – 2013 (ΠΑΑ) για το έτος 2011, και αφορά πληρωμές έτους εφαρμογής 2010 και εκκρεμότητες προηγουμένων ετών εφαρμογής, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ), σύμφωνα με το άρθρου 4 της παρούσας.

2. Η χρηματοδότηση των γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων του ΠΑΑ περιλαμβάνει:

α) την καταβολή ενισχύσεων των δράσεων των Μέτρων 214 και 216

β) την κάλυψη των προκαλούμενων από την εφαρμογή των μέτρων δαπανών.

Πιστώσεις − Χρηματοδότηση − Πληρωμές

1. Η συνολική δημόσια δαπάνη για τις γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις μέχρι και το έτος 2013 ανέρχεται στο ύψος του ποσού των 1.032.805.464 Ευρώ. Για το έτος 2011, εγκρίνεται πίστωση ύψους έως 164.000.000 ευρώ.

2. Στις δαπάνες που αφορούν την ενίσχυση των δικαιούχων, συμμετέχει το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ), με ποσοστά κοινοτικής συμμετοχής, όπως αυτά ορίζονται στον εκάστοτε χρηματοδοτικό πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

3. Φορέας πληρωμής των γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων είναι ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.).

4. Η Δημόσια Δαπάνη που θα προκύψει από την εφαρμογή του μέτρου θα βαρύνει τον Ειδικό Λογαριασμό Εγγυήσεων Γεωργικών Προϊόντων (ΕΛΕΓΕΠ), ο οποίος χρηματοδοτείται από τον ΚΑΕ 5323 του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

5. Το Ελληνικό Δημόσιο είναι δικαιούχος της κοινοτικής συμμετοχής, η οποία μεταφέρεται στο λογαριασμό αυτού, που τηρείται στο κεντρικό κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδας.

Διαβάστε εδώ τη σχετική απόφαση με την Έγκριση πιστώσεων για αγροπεριβαλλοντικά το 2011

www.agronews.gr/

«Ορφανό» έμεινε το ΟΣΔΕ, τα χρήματα ήταν λίγα και ο χρόνος περιορισμένος

«Ορφανό» έμεινε το ΟΣΔΕ, τα χρήματα ήταν λίγα και ο χρόνος περιορισμένος

Την Τρίτη (15/2) έληγε η προθεσμία του διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού για τον ανάδοχο που θα αναλάμβανε και φέτος το έργο του ΟΣΔΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, κατατέθηκε μόνο μια προσφορά από την ΠΑΣΕΓΕΣ και αυτή την τελευταία στιγμή, δηλαδή το πρωί της Τρίτης. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας η ΠΑΣΕΓΕΣ απέσυρε την προσφορά της. Η απόσυρση ήταν νόμιμη, υποστηρίζουν κύκλοι της ΠΑΣΕΓΕΣ προσθέτοντας ότι δεν είχε κανένα νόημα να παραμείνουν σε έναν διαγωνισμό όταν δεν υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι. Όπως αναφέρουν το γεγονός ότι δεν υπήρξαν υποψηφιότητες από τον ιδιωτικό τομέα αναδεικνύει τα «κουσούρια» του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι η ΠΑΣΕΓΕΣ είχε ανακοινώσει αρχικά πως δεν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό και μετά είχε καταθέσει και ένσταση. Σύμφωνα με την ΠΑΣΕΓΕΣ, το δεσμευτικό χρονικό διάστημα υλοποίησης του αντικειμένου του διαγωνισμού (έξη μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης) υπερβαίνει την καταληκτική προθεσμία που ορίζει ο Κοινοτικός Κανονισμός για την υποβολή των αιτήσεων των αγροτών (15 Μαΐου 2011), με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να πάσχει ως προς τη νομιμότητά του. Ακόμα και αν δεν είχε αποσυρθεί η ΠΑΣΕΓΕΣ και ανελάμβανε το έργο έπρεπε να υπάρξει έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ο ΟΠΕΚΕΠΕ έπρεπε να στήσει το σύστημα και να υπογραφεί η υπουργική απόφαση. Όλα αυτά σημαίνουν ότι δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει το έργο πριν την 20η Μαρτίου.

Ο χρόνος δεν έφτανε και κανένας δεν θα δεχόταν να υπογράψει εγγυητικές επιστολές για να αναλάβει το έργο. Όπως διαρρέουν κύκλοι της ΠΑΣΕΓΕΣ, άλλο να υπάρχει «πολιτική δέσμευση» και άλλο «νομικές εγγυήσεις» για την διεξαγωγή του έργου. «Τις νομικές επιπτώσεις από μια τέτοια υπογραφή δεν μπορεί να τις σηκώσει η ΠΑΣΕΓΕΣ», τονίζουν.
Ένα ακόμη πρόβλημα για την αποτυχία του διαγωνισμού ήταν ότι το κονδύλι που έδινε το υπουργείο Οικονομικών ήταν μικρό και δεν θα έφερνε τα κέρδη που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού του ΟΠΕΚΕΠΕ, το τίμημα για το ύψος της επιδότησης ανερχόταν στα 26 ευρώ ανά παραγωγό. Αυτό το ποσό θα πλήρωνε το κράτος σε όποιο φορέα αναλάμβανε τη διαχείριση των επιδοτήσεων. Το πλήθος των δικαιούχων γεωργών για το έτος 2011, ανέρχεται σε 900.000 +/- 100.000 και η παροχή των παραπάνω υπηρεσιών αφορά σε μέρος ή στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Για τις ανάγκες του διαγωνισμού, η ελληνική επικράτεια έχει χωριστεί σε τρεις ζώνες. Ο ανάδοχος που θα αναλάμβανε το έργο για μία, δύο ή και τις τρεις ζώνες της ελληνικής επικράτειας. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη για 1.000.000 δικαιούχους ανερχόταν σε ποσό ύψους 35.000.000 ευρώ περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α για το έτος 2011 και για τις τρεις ζώνες. Η προϋπολογισθείσα δαπάνη (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) για την πρώτη ζώνη ήταν 9.274.545 ευρώ, για τη δεύτερη ζώνη 11.878.300 ευρώ και για την τρίτη ζώνη 13.847.155 ευρώ.
Όμως αυτές οι εξελίξεις πρέπει να ήταν αναμενόμενες και να μην «αιφνιδίασαν» το ΥπΑΑΤ. Η διαχείριση του ΟΣΔΕ ήταν και παραμένει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα για κάθε ηγεσία του υπουργείου. Θεωρητικά κανένας υπουργός δε θέλει να συνεχιστεί το σημερινό καθεστώς, όπου οι ενώσεις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παίρνουν το έργο. Στην πράξη, όμως, πάντα η διαχείριση των επιδοτήσεων καταλήγει στις ενώσεις συνεταιρισμών. Σύνηθες φαινόμενο επίσης είναι οι ενώσεις, λίγο πριν αναλάβουν το έργο, να δηλώνουν ότι το αποποιούνται.
Τώρα δύο λύσεις υπάρχουν. Η πρώτη λέει ότι το έργο θα το αναλάβει ο ίδιος ο ΟΠΕΚΕΠΕ αν και έχει αργήσει να αναλάβει κάποια πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση. Πολλοί αυτό το θεωρούν παρακινδυνευμένο, «αν συμβεί αυτό τότε τα μισά χρήματα δεν θα έρθουν στην Ελλάδα», υποστηρίζουν. Η δεύτερη λύση, που φαίνεται πιο πιθανή, είναι να επαναληφθεί το περσινό έργο, δηλαδή να βάλουν κάποιο ποσοστό των χρημάτων στους λογαριασμούς των αγροτών και να αναλάβει το έργο η ΠΑΣΕΓΕΣ.

Σταύρος Παϊσιάδης
info@agrotypos.gr

www.agrotypos.gr/

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΡΟΔΑΚΙΝΙΑ-ΝΕΚΤΑΡΙΝΙΑ-ΒΕΡΙΚΟΚΙΑ-ΚΕΡΑΣΙΑ 17-02-2011

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
­ ΤΕΧΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΒΟΛΟΥ

Η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων :
- βλάπτει την υγεία των καταναλωτών

-
επιβαρύνει το περιβάλλον

- αυξάνει το κόστος παραγωγής

Ταχ. Δ/νση:Τορούτζια-Νικολαΐδη

Τ.Κ. 38334 - Πεδίο ΄Αρεως- Βόλος

Τηλέφωνο: 24210-666525-Fax:24210-69545

Πληροφορίες:Msc Παππά ΠΥΡΗΝΟΚΑΡΠΑ Νο 1 / 17.02.2011

ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ

ΡΟΔΑΚΙΝΙΑ-ΝΕΚΤΑΡΙΝΙΑ-ΒΕΡΙΚΟΚΙΑ-ΚΕΡΑΣΙΑ

ΓΕΝΙΚΑ: Τα καλλιεργητικά μέτρα και οι ψεκασμοί κατά την περίοδο του ληθάργου των δένδρων, συνιστώνται για να μειωθούν οι αρχικοί πληθυσμοί εντόμων και ακάρεων και τα αρχικά μολύσματα μυκητολογικών και βακτηριολογικών ασθενειών, με σκοπό την αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή τους κατά την βλαστική περίοδο που ακολουθεί. Οι επεμβάσεις αυτές κρίνονται απαραίτητες για οπωρώνες που παρουσίασαν προσβολές κατά την προηγούμενη καλλιεργητική περίοδο.

ΕΞΩΑΣΚΟΣ – ΚΟΡΥΝΕΟ – ΜΟΝΙΛΙΑ - ΒΑΚΤΗΡΙΑΚΟ ΕΛΚΟΣ
Καλλιεργητικά μέτρα:
Οι ξεροί ή προσβεβλημένοι κλάδοι, βλαστοί και καρποί θα πρέπει να απομακρυνθούν με κλάδεμα και να καούν. Το κλάδεμα πρέπει να γίνει με ξηρό καιρό, να αποφεύγονται οι μεγάλες τομές και τα εργαλεία να απολυμαίνονται συνεχώς με εμβάπτιση σε διάλυμα φορμόλης του εμπορίου σε αναλογία 2% σε νερό ή διάλυμα χλωρίνης σε αναλογία 10% σε νερό.
Στις μεγάλες τομές κλαδέματος θα πρέπει να τοποθετούνται κατάλληλα προστατευτικά σκευάσματα.

ΕΞΩΑΣΚΟΣ - ΚΟΡΥΝΕΟ - ΒΑΚΤΗΡΙΑΚΟ ΕΛΚΟΣ
Ψεκασμός Κάλυψης
: Μέχρι το φούσκωμα των ματιών συνιστάται να γίνει ψεκασμός των δένδρων με κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια χαλκούχο σκεύασμα. Ο ψεκασμός πρέπει να πραγματοποιηθεί με ξηρό καιρό.

ΑΣΠΡΗ ΨΩΡΑ (ΒΑΜΒΑΚΑΔΑ)
Ψεκασμός Κάλυψης
: Συνιστάται ψεκασμός υψηλής πίεσης με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια λάδι. Τα χειμερινά λάδια εφαρμόζονται μέχρι το φούσκωμα των ματιών ενώ τα θερινά εφαρμόζονται μέχρι το στάδιο της πράσινης κορυφής.
Η επέμβαση αυτή επιδρά στις διαχειμάζουσες μορφές και άλλων φυτοφάγων εντόμων και ακάρεων.

Ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες χρήσεως των φυτοπροστατευτικών προϊόντων

Ολα τα δελτία μας υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγρ. Ανάπτυξης & Τροφίμων στο διαδίκτυο www.minagric.gr.

Ο Προϊστάμενος Δ/νσης

Βλειώρας Σπύρος

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΗΛΙΑ-ΑΧΛΑΔΙΑ 15-02-2011

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
­ ΤΕΧΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων :
- βλάπτει την υγεία των καταναλωτών

-
επιβαρύνει το περιβάλλον

- αυξάνει το κόστος παραγωγής

Ταχ. Δ/νση:Τορούτζια-Νικολαΐδη

Τ.Κ. 38334 - Πεδίο ΄Αρεως- Βόλος

Τηλέφωνο: 24210-666525-Fax:24210-69545

Πληροφορίες: Δρ Θ. Μόσχος ΜΗΛΟΕΙΔΗ Νο 1 / 15.02.2011

Μ Η Λ Ι Α - Α Χ Λ Α Δ Ι Α

Χειμερινές επεμβάσεις

Γενικά: Οι χειμερινές επεμβάσεις θεωρούνται απολύτως απαραίτητες, διότι μειώνουν τους αρχικούς πληθυσμούς εχθρών (έντομα, ακάρεα) και τα αρχικά μολύσματα ασθενειών (μυκητολογικές, βακτηριολογικές). Συνεπώς, καθιστούν αποτελεσματικότερη και οικονομικότερη την αντιμετώπιση αυτών κατά την επερχόμενη βλαστική περίοδο.

Α) ΕΧΘΡΟΙ
Η καταπολέμηση των διαχειμαζουσών μορφών εντόμων και ακάρεων, όπως ψύλλες, κοκκοειδή, αφίδες, τετράνυχοι, βασίζεται σε ψεκασμούς με ορυκτέλαια, καθώς και σε συνδυασμούς αυτών με συνθετικά πυρεθροειδή ή οργανοφωσφορούχα εντομοκτόνα. Οι χειμερινοί ψεκασμοί συνιστώνται σε οπωρώνες που την προηγούμενη χρονιά παρουσίασαν έντονο πρόβλημα από τους παραπάνω εχθρούς.

Ψύλλα της αχλαδιάς

Αποτελεί σημαντικό εχθρό που δραστηριοποιείται σε όλες τις περιοχές καλλιέργειας της αχλαδιάς. Συνεχόμενες μέρες με ηλιοφάνεια και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, ευνοούν την εμφάνιση και δραστηριότητα (ωοτοκία) των ακμαίων του εντόμου. Η εμπειρία έχει δείξει, ότι οι πρώτες ωοτοκίες στη βάση των ανθοφόρων οφθαλμών, παρατηρούνται ήδη από το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου.
Οι παραγωγοί που διαπιστώνουν ωοτοκίες του εντόμου, θα πρέπει να προβαίνουν άμεσα σε ψεκασμό με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο για την καλλιέργεια ορυκτέλαιο ή πυρεθροειδές εντομοκτόνο ή ένα συνδυασμό πυρεθροειδούς με ορυκτέλαιο. Τα πυρεθροειδή έχουν ακμαιοκτόνο δράση, ενώ τα ορυκτέλαια προσφέρουν επιπλέον ωοκτόνο δράση, αυξάνουν την αποτελεσματικότητα των εντομοκτόνων, ενώ παράλληλα προκαλούν καθυστέρηση της εναπόθεσης των ωών μέχρι το βλαστικό στάδιο της πράσινης κορυφής, γεγονός που κάνει τους μετέπειτα ψεκασμούς εναντίον του εντόμου αποτελεσματικότερους. Επισημαίνεται, ότι δεν θα πρέπει να γίνεται χρήση χειμερινών ορυκτελαίων πέραν του βλαστικού σταδίου του φουσκώματος των οφθαλμών.
Ο ψεκασμός πρέπει να γίνεται όταν επικρατεί ηλιοφάνεια, κατά τις πιο θερμές ώρες της ημέρας και εφόσον οι ελάχιστες θερμοκρασίες δεν πέφτουν κάτω από το μηδέν και οι μέγιστες για δύο τουλάχιστον ημέρες ξεπερνούν τους 10o C. Κατά τον ψεκασμό επιβάλλεται η πλήρης και μέχρι απορροής κάλυψη των δένδρων με το ψεκαστικό υγρό.
Επίσης, πρέπει να αποφεύγονται καλλιεργητικές πρακτικές που ευνοούν την υπερβολική ικμάδα (ζωηρότητα) των δένδρων, όπως, αυστηρό κλάδεμα, υπερβολική αζωτούχος λίπανση και συχνά ποτίσματα, δεδομένου ότι ο πληθυσμός της ψύλλας αυξάνεται ταχύτερα σε εύρωστα δένδρα.
Λίγο αργότερα και κατά τη βλαστική περίοδο, οι λαίμαργοι βλαστοί συγκεντρώνουν μεγάλο πληθυσμό του εντόμου και πρέπει να απομακρύνονται με το χέρι, όταν είναι ακόμη τρυφεροί.

Β) ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ (Φουζικλάδιο – Ωίδιο – Μονίλια – Μύκητες ξύλου – Βακτήρια κ.λ.π.)
Για τη μείωση των αρχικών μολυσμάτων των παθογόνων μυκήτων και βακτηρίων, συνιστάται κατά το χειμερινό κλάδεμα η αφαίρεση και η καύση όλων των προσβεβλημένων κλάδων και κλαδίσκων. Το κλάδεμα πρέπει να γίνεται με ξηρό καιρό και καλό είναι να αποφεύγονται οι μεγάλες τομές, που αυξάνουν τον κίνδυνο μόλυνσης των δένδρων από παθογόνα. Οι μεγάλες τομές κλαδέματος πρέπει να καλύπτονται με κατάλληλο προστατευτικό σκεύασμα. Δένδρα σε προχωρημένο στάδιο προσβολής από μύκητες του ξύλου ή βακτήρια, πρέπει να εκριζώνονται και να καίγονται.
Ειδικότερα, για το φουζικλάδιο των μηλοειδών και τη σεπτορίαση της αχλαδιάς, συνιστάται παράχωμα των πεσμένων φύλλων ή ψεκασμός τους με ουρία, η οποία επιταχύνει την αποσύνθεσή τους. Οι πρακτικές αυτές είναι μεγάλης σημασίας, διότι συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των αρχικών μολυσμάτων των ασθενειών και αποδίδουν τα μέγιστα όταν εφαρμόζονται σε όλους τους οπωρώνες μηλοειδών μιας περιοχής. Στην περίπτωση που οι παραπάνω πρακτικές έχουν ήδη εφαρμοστεί κατά την περίοδο του φθινοπώρου, δεν χρειάζεται να επαναληφθούν.

Βακτηριακό κάψιμο αχλαδιάς

Κατά τη διάρκεια του ληθάργου των δένδρων και για τον περιορισμό της μετάδοσης του παθογόνου βακτηρίου, συνιστώνται:

  1. Αφαίρεση και κάψιμο όλων των προσβεβλημένων ή ύποπτων προσβολής τμημάτων των δένδρων. Τα προσβεβλημένα μέρη πρέπει να αφαιρούνται με τουλάχιστον 10 εκατοστά υγιούς τμήματος και οι μεγάλες τομές να καλύπτονται άμεσα με κατάλληλο προστατευτικό σκεύασμα. Οι εργασίες κλαδέματος και καθαρισμού των δένδρων πρέπει αυστηρά να εκτελούνται με ξηρό καιρό.
  2. Δένδρα με προσβολή στον κορμό ή στη βάση των βραχιόνων, καλό είναι να εκριζώνονται και να καίγονται άμεσα.
  3. Μετά το τέλος των εργασιών, συνιστάται ψεκασμός με ένα κατάλληλο και εγκεκριμένο χαλκούχο σκεύασμα στις συνιστώμενες δόσεις.

Προσοχή: Σε κάθε περίπτωση να τηρούνται αυστηρά οι οδηγίες χρήσης των φυτοπροστατευτικών προϊόντων για την αναλογία χρήσης, την συνδυαστικότητα, τον κίνδυνο φυτοτοξικότητας, το διάστημα μεταξύ τελευταίας επέμβασης και συγκομιδής και τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή δηλητηρίασης.

Όλα τα δελτία μας υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο διαδίκτυο www.minagric.gr.

Ο Προϊστάμενος Δ/νσης

Βλειώρας Σπύρος

ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΜΒΑΚΙ

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
­ ΤΕΧΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΒΟΛΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Εφαρμόζετε τους Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής για καλής ποιότητας & ασφαλή προϊόντα.
Η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων :
- βλάπτει την υγεία των καταναλωτών

-
επιβαρύνει το περιβάλλον

- αυξάνει το κόστος παραγωγής

Γραφείο Διευθυντή

Ταχ. Δ/νση:Τορούτζια-Νικολαΐδη

Τ.Κ. 38334 - Πεδίο ΄Αρεως- Βόλος

Πληροφορίες: Βλειώρας Σπύρος

Τηλέφωνο: 24210-64104-Fax:24210-69545

email :fyto12@otenet.gr

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ

Βόλος, 15/02/2011

Από το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Μαγνησίας ανακοινώθηκε ότι στις 10/02/2011 οργανώθηκε ευρεία σύσκεψη, μετά από πρωτοβουλία του Διευθυντή του Κέντρου Σπύρου Βλειώρα, με θέμα τις Γεωργικές Προειδοποιήσεις για το βαμβάκι και τον προγραμματισμό δειγματοληψιών για υπολείμματα φυτοφαρμάκων.

Στη σύσκεψη προσκλήθηκαν και συμμετείχαν Γεωπόνοι από τις Δ/νσεις Αγρ. Οικονομίας & Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας, Λάρισας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Φθιώτιδας, Ευρυτανίας, Βοιωτίας και Εύβοιας, Γεωπόνοι των ΚΕΠΠΥΕΛ (Κέντρα Ελέγχου & Πιστοποίησης Πολλαπλασιαστικού υλικού & Ελέγχου Λιπασμάτων) από τους παραπάνω Νομούς καθώς και ένας Γεωπόνος εκπρόσωπος της Δ/νσης Εισροών Φυτικής Παραγωγής της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.

Στη σύσκεψη συζητήθηκαν :

Ι) Ο τρόπος δειγματοληψίας, τα σημεία δειγματοληψίας δειγμάτων για προσδιορισμό υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων, ο αριθμός δειγμάτων προϊόντων ανά Περιφερειακή Ενότητα που πρέπει να ληφθούν το 2011.

Τέλος έγινε αναφορά στα αποτελέσματα των αναλύσεων και τα ευρήματα στα δείγματα που αναλύθηκαν από το Περιφερειακό Κέντρο το έτος 2010.

ΙΙ) Για τις Γεωργικές Προειδοποιήσεις στο βαμβάκι συζητήθηκαν :

1) ο τρόπος οργάνωσης των Γεωργικών Προειδοποιήσεων και στους 6 Νομούς της Κεντρικής Ελλάδας,

2) η συμβολή των Δ/νσεων Αγρ. Οικονομίας και Κτηνιατρικής και των ΚΕΠΠΥΕΛ στην παρακολούθηση των παγίδων και στις επιτόπιες στοχευόμενες παρατηρήσεις για το πράσινο και ρόδινο σκουλήκι,

3) οι απαιτούμενες δαπάνες για την παρακολούθηση των 2 εχθρών του βαμβακιού,

4) ο συντονισμός και η αλληλοενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων (Π.Κ.Π.Φ.&Π.Ε. – Δ/νσεις Αγρ. Οικ. & Κτην. – ΚΕΠΠΥΕΛ).

Ο Προϊστάμενος Δ/νσης

Βλειώρας Σπύρος

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΘΕΜΑ: «Διευκρινήσεις επί τροποποίησης απόφασης έγκρισης πράξης/επιχειρηματικού σχεδίου δικαιούχων του Μέτρου 112 του ΠΑΑ»


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ


  • ΑΔΑ 4ΑΛΥΒ-Δ
  • Αριθμός Πρωτοκόλλου 827
  • Θέμα Διευκρινήσεις επί τροποποίησης απόφασης έγκρισης πράξης/επιχειρηματικού σχεδίου δικαιούχων του Μέτρου 112 του ΠΑΑ «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών».
  • Τελικός ΥπογράφωνΥπουργός - ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ -
  • Ημερομηνία Απόφασης11/02/2011
  • Ημερομηνία Ανάρτησης15/02/2011 09:27:39
  • Είδος ΑπόφασηςΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
  • Φορέας ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
  • Μονάδα ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Π.Α.Α ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • Θεματική
    • ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ (Α.Ν.) ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ
  • ΑρχείοΛήψη Αρχείου

http://et.diavgeia.gov.gr/

ΠΕΓΔΥ ΚΑΒΑΛΑΣ Θέμα: «Αναγκαιότητα επανασύστασης των δομών Εγγείων Βελτιώσεων»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

Τηλ επικ. 6972125967

ΚΑΒΑΛΑ 10-02-2011

Προς: - κ. Άρη Γιαννακίδη

Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ.

- Βουλευτές Ν.Καβάλας

- ΠΕΓΔΥ,ΠΟΓΕΔΥ

- ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Κοιν.: -Παραρτήματα ΓΕΩΤ.Ε.Ε

- Γεωτεχνικοί Φορείς

- Πρώην ΔΕΒ Αν. Μακ.

- Π.Σ. ΠΕΓΔΥ

- Μέλη Π.Σ. Καβάλας

Θέμα: «Αναγκαιότητα επανασύστασης των δομών Εγγείων Βελτιώσεων»

Με την θέσπιση και εφαρμογή του Καλλικράτη στην Δημόσια Διοίκηση έχουν προκύψει πολλά και σημαντικά προβλήματα τα οποία προκαλούν ανυπέρβλητες δυσλειτουργίες στην Δημόσια Διοίκηση. Με την παρούσα παρέμβαση μας όμως θέλουμε να εστιάσουμε στο θέμα της κατάργησης των Διευθύνσεων Εγγείων Βελτιώσεων από την νέα οργάνωση των υπηρεσιών, καταργώντας έτσι ένα σημαντικό εργαλείο από τη νέα διοίκηση δημιουργώντας όμως πληθώρα κενών και προβλημάτων. Το πρόβλημα αυτό δεν υφίσταται μόνο στα πλαίσια της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης αλλά είναι γενικότερο και αφορά όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη νομοθεσία αναφέρονται τα παρακάτω:

NOMOΣ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 3852

Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Άρθρο 186

Αρμοδιότητες Περιφερειών

……..

ΙΙ. Οι αρμοδιότητες των περιφερειών, αφορούν τους τομείς:

Α. Προγραμματισμού - Ανάπτυξης,

………

Β. Γεωργίας – Κτηνοτροφίας – Αλιείας, στους οποίους

περιλαμβάνονται, ιδίως:

α. Υποτομέας Προγραμματισμού

………

4. Ο προγραμματισμός, η μελέτη και η κατασκευή εγγειοβελτιωτικών, αρδευτικών, υδροληπτικών και αντιδιαβρωτικών έργων και η μέριμνα για τη χρηματοδότησή τους.

5. Ο έλεγχος και η επεξεργασία των τεχνικών και κατασκευαστικών στοιχείων και μελετών των εγγειοβελτιωτικών έργων.

6. Η διενέργεια δημοπρατήσεων των εγγειοβελτιωτικών έργων και μελετών.

7. Η επίβλεψη και ο έλεγχος της κατασκευής πάσης φύσεως εγγειοβελτιωτικών έργων κατά τις διατάξεις του ν. 1418/1984 (ΦΕΚ 23 Α΄) και του π.δ. 609/1985 (ΦΕΚ223 Α΄), όπως ισχύουν.

8. Η εκπόνηση γεωργοτεχνικών, γεωργοοικονομικών, εδαφολογικών μελετών.

.........

β. Υποτομέας Γεωργίας

14. Η προώθηση της εκμηχάνισης και εξηλεκτρισμού της γεωργίας.

15. Η άσκηση εποπτείας επί των Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Γ.Ο.Ε.Β.), σύμφωνα με τις διατά-

ξεις του ν.δ. 3881/1958 (ΦΕΚ 181 Α΄), όπως ισχύει, η δυνατότητα συγχώνευσης και κατάργησης των ανωτέρω

οργανισμών, η εφαρμογή των λοιπών διατάξεων του ίδιου νόμου και των κατ’ εξουσιοδότησή του κανονιστικών πράξεων, καθώς και η άσκηση εποπτείας του Αρδευτικού Οργανισμού Στυμφαλίας και του Οργανισμού Κωπαΐδας……..

ενώ στο

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 144

Οργανισμός της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ορίζει την παρακάτω διάρθρωση:

Άρθρο 6

Διάρθρωση − Αρμοδιότητες Διεύθυνσης

Τεχνικών Έργων

…………..

2. Τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων απαρτίζουν τα εξής τμήματα:

α. Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων

β. Τμήμα Εργαστηρίων

γ. Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος

….

και

Άρθρο 7

Διάρθρωση − Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων

……..

2. Στις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών

Ενοτήτων υπάγονται τα ακόλουθα τμήματα:

α. Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων

β. Τμήμα Εργαστηρίων

γ. Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος

…..

γ. Στο Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος υπάγονται ιδίως οι αρμοδιότητες που ανάγονται στην εκτέλεση και μελέτη εγγειοβελτιωτικών έργων, έργων περιβάλλοντος και υδραυλικών έργων, καθώς και στην κατασκευή και

συντήρηση κτιριακών και λοιπών αρχιτεκτονικών έργων που κατά αρμοδιότητα ανήκουν στην Περιφέρεια και

ασκούνται στο επίπεδο περιφερειακής ενότητας, καθώς και στην άσκηση εποπτείας επί των Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Γ.Ο.Ε.Β.), σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.__

ενώ αντίθετα στο Άρθρο 14

Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής

Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής

2. Τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας απαρτίζουν τα εξής τμήματα:

α. Τμήμα Προγραμματισμού

β. Τμήμα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής

γ. Τμήμα Αλιείας

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας κατανέμονται στα υπαγόμενα σε αυτή τμήματα,

ως εξής:

α. Το Τμήμα Προγραμματισμού είναι αρμόδιο ιδίως για την κατάρτιση ετήσιων και πολυετών περιφερειακών

αναπτυξιακών προγραμμάτων για τη γεωργία, την κτηνοτροφία και την αλιεία, καθώς και για την εκπόνηση και

αξιολόγηση σχετικών μελετών και μέτρων πολιτικής, για την παρακολούθηση εκτέλεσης των ανωτέρω προγραμμάτων, την έγκριση, τον έλεγχο και την παραλαβή έργων και εργασιών περιφερειακού επιπέδου,

Έχοντας υπόψη όλη την παραπάνω νομοθεσία παρατηρούμε ότι τα αντικείμενα των πρώην ΔΕΒ όπως η εκπόνηση μελετών, η δημοπράτηση, η εκτέλεση- επίβλεψη και η παραλαβή των εγγειοβελτιωτικών έργων στον Ν3852 του Καλλικράτη στο άρθρο186 προβλέπονταν να ανήκουν στον τομέα Γεωργίας – Κτηνοτροφίας – Αλιείας. Όμως στο ΠΔ144 (του οργανισμού της περιφέρειας Α.Μ.Θ., το οποίο είναι παρόμοιο σε όλες τις περιφέρειες της χώρας) ΑΝΑΙΡΕΙΤΑΙ αυτή η ρύθμιση και συγκεκριμένα άρθρο15 αναφέρονται μόνο επιγραμματικά …αξιολόγηση σχετικών μελετών …και…έλεγχο και παραλαβή έργων… ενώ τα αντικείμενα αυτά περνούν στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων στο Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος χωρίς όπως να είναι και οι υπηρεσίες αυτές στελεχωμένες με το κατάλληλο Γεωτεχνικό προσωπικό. Γιατί δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για αρδευτικά έργα χωρίς την ύπαρξη Γεωπόνου για τον προσδιορισμό της αρδευτικής δόσης ή της γονιμότητας των εδαφών κ.α.. Επίσης δεν μπορούν να συντάξουν ή να επιβλέψουν γεωργοτεχνικές και γεωργοοικονομικές μελέτες αναπόσπαστα κομμάτια των μελετών των έργων Εγγείων Βελτιώσεων.

Η διάρθρωση αυτή φαίνεται να δημιουργεί παρά να λύνει προβλήματα. Γιατί ο προγραμματισμός αλλά και η εκτέλεση των εγγειοβελτιωτικών έργων απαιτεί την συμμετοχή γεωτεχνικών ειδικοτήτων (γεωπόνων εγγείων βελτιώσεων και λοιπών ειδικοτήτων, γεωλόγων κλπ) αν ο στόχος είναι η λειτουργικότητα των έργων αυτών.

Το πρόβλημα αυτό στη παρούσα διάρθρωση είναι δύσκολο να λυθεί παρά μόνο με συνεργασία της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής με τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Εδώ υπεισέρχεται το γεγονός ότι δεν υπάρχει τμήμα Εγγείων βελτιώσεων στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας που να αναλάβει το έργο του προγραμματισμού των έργων αυτών και να συνεργαστεί στην μελέτη και επίβλεψη τους με το τμήμα Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος για να υπάρξει αποτελεσματικό έργο και να μη κατασκευάζονται δαπανηρά έργα που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους αγροτών χρηστών τους λόγω λανθασμένης διαστασιολόγησης τους.

Επίσης είναι ανάγκη να επισημανθεί ότι όλο το τμήμα της υδροοικονομιας των ΔΕΒ φαίνεται να περνάει στις νέες Διευθύνσεις Βιομηχανίας, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων. Θα πρέπει λοιπόν και οι αντίστοιχες διευθύνσεις να στελεχωθούν με κατάλληλο γεωτεχνικό προσωπικό γιατί ο μεγαλύτερος χρήστης (με περάν του 80%) είναι η γεωργία. Επίσης θα πρέπει να προσδιοριστεί ποιος θα συνεχίσει το έργο των δειγματοληψιών και αναλύσεων υπόγειων και επιφανειακών νερών που γίνονταν από τις ΔΕΒ και στέλνονταν στα εργαστήρια του ΥΠΑΑΤ καθώς και τα στοιχεία παροχών και τα μετεωρολογικά δεδομένα που συλλέγονταν. Ελλείψει εξειδικευμένων υπαλλήλων στα νέα τμήματα (σε όσα δεν μεταφέρθηκαν υπάλληλοι από τις ΔΕΒ) θα πρέπει να υπάρξει μια ενημέρωση για τα αντικείμενα αυτά από τους υπαλλήλους που τα χειρίζονταν έως τώρα και να δοθεί και το υλικό που τα συνοδεύει καθώς και το δίκτυο των εποχιακών συνεργατών για τους μετεωρολογικούς σταθμούς η αν δεν είναι δυνατόν να ανταποκριθούν οι νέες υπηρεσίες θα πρέπει σε συνεργασία με το ΥΠΑΑΤ να αποφασιστεί η τύχη αυτών των προγραμμάτων καθώς και του υλικού.

Η απογραφή των γεωργικών μηχανημάτων καθώς και η έκδοση αδειών οδήγησης μαζί με τα γενικότερα θέματα εκμηχάνισης είναι ένα ευρύτατο αντικείμενο που δεν προσδιορίζεται μέχρι τώρα με αποτέλεσμα τη ταλαιπωρία των αγροτών που αγοράζουν ή μεταβιβάζουν αγροτικά μηχανήματα η θέλουν άδεια οδήγησης και απαιτείται να βρεθεί άμεση λύση. Από τις αρχές του έτους δεν έχουν εκδοθεί νέες άδειες γεωργικών μηχανημάτων και για αυτό το θέμα έχει γίνει παρέμβαση προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό από τον σύνδεσμο εμπόρων Γεωργικών Μηχανημάτων για το πρόβλημα που έχει προκύψει.

Η χρήση των ΑΠΕ στη γεωργία (σε υπόγεια θέρμανση, θερμοκήπια κλπ) είναι καθαρά αντικείμενο εγγειοβελτιωτικών παρεμβάσεων και θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία που ήταν η πρώην ΔΕΒ .Να μη ξεχνάμε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει πλούσιο γεωθερμικό δυναμικό που παραμένει ανεκμετάλλευτο καθώς και βιομάζα.

Συμπερασματικά η διάλυση των ΔΕΒ από την νέα δομή διοίκησης που επιλέχθηκε δημιούργησε πλήθος προβλημάτων και ασαφειών στα αντικείμενα των Υπηρεσιών ΕΒ. Η οριστική λύση θα ήταν η επανασύσταση των Δ/σεων στα πρότυπα της προηγούμενης δομής τους. Μια άλλη λύση αν και αποτελεί ημίμετρο είναι να στελεχωθούν τμήματα ΕΒ στα πλαίσια των νέων Δ/σεων Αγροτικής Ανάπτυξης που να λειτουργούν σαν τμήμα προγραμματισμού για τα εγγειοβελτιωτικά έργα και να συνεργάζονται στην μελέτη -όσο αφορά γεωργοτεχνίτες και γεοργοοικονομικές μελέτες- την δημοπράτηση την επίβλεψη και την παραλαβή των έργων –όπου αυτό απαιτείται- με το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος που θα εκτελεί τα έργα αυτά. Αυτό βέβαια με όλες τις αρνητικές συνέπειες που έχει η συνεργασία δυο διαφορετικών Υπηρεσιών σε ένα τόσο υπεύθυνο αντικείμενο που αφορά τον αγροτικό πληθυσμό. Εδώ πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι λόγω τις έκλειψης γεωτεχνικών από τις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων οι νέες αυτές διευθύνσεις η τμήματα Εγγείων Βελτιώσεων θα μπορούν να καλύψουν και την σύνταξη των μελετών πρασίνου η άρθρων πρασίνου εντός τεχνικών μελετών ώστε να μην παρατηρείται το συχνό φαινόμενο των νεκρών νησίδων στους δρόμους η των τσιμεντένιων ανοιχτών χώρων γενικά, που τόσο χαρακτηρίζει και στιγματίζει τη χώρα μας.

Επίσης η νέα υπηρεσία η στην χειρότερη περίπτωση το νέο τμήμα θα στεγάσει και όλα τα αντικείμενα των πρώην ΔΕΒ που μέχρι τώρα παραμένουν αδρανή. Έτσι η ολοκληρωμένη πρόταση μας για να λυθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει είναι η παρακάτω:

Η Δ.Ε.Β. της Γεν. Δ/νσης στην έδρα της περιφέρειας θα πρέπει να απαρτίζεται από τα παρακάτω τμήματα:

· Τμήμα Εκμηχάνισης Γεωργίας και Αγροτικού Εξηλεκτρισμού και ΑΠΕ.

· Τμήμα Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων για Αγροτική Χρήση.

· Τμήμα Μελέτης και Εκτέλεσης Εγγειοβελτιωτικών Έργων.

· Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας και Πληροφορικής.

Ενώ αντίστοιχη δομή θα πρέπει να έχουν και οι περιφερειακές Δ/σεις.

Εφόσον όμως επιλεγεί η 2η λύση της σύστασης τμημάτων αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα εξής αντικείμενα:

· Εκμηχάνιση Γεωργίας και Αγροτικός Εξηλεκτρισμός και ΑΠΕ.

· Συνεργασία με Διευθύνσεις Βιομηχανίας, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων για αρδευτικά νερά και δειγματοληψίες ΥΠΑΑΤ

· Προγραμματισμός Μελέτης Εκτέλεσης Εγγειοβελτιωτικών Έργων. Και συνεργασία με το τμήμα Δομών Περιβάλλοντος.

Με αντίστοιχη δομή στην έδρα της Περιφέρειας.

Κλείνοντας τις προτάσεις μας ως υπεύθυνοι Γεωτεχνικοί υπάλληλοι που αγαπάμε το αντικείμενο πάνω στο οποίο εργαζόμαστε και σκεφτόμενοι πάντα το όφελος των Αγροτών και της Αγροτικής Οικονομίας γενικότερα, υποβάλαμε τις ανωτέρω προτάσεις η υλοποίηση των οποίων θα συμβάλει στην ομαλότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, εξοικονομώντας παράλληλα χρήματα (από την σωστότερη εκτέλεση και αποτελεσματική λειτουργία των έργων), χωρίς απαραίτητα υψηλότερο κόστος λειτουργίας, προς όφελος όμως της πολιτείας και των πολιτών .

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Π.Σ. ΚΑΒΑΛΑΣ-

Β. ΣΤΟΙΔΗΣ

ΓΕΩΠΟΝΟΣ

Εγγείων Βελτιώσεων Εδαφολογίας & Γεωργικής Μηχανικής

Ο Γραμματέα Π.Σ. ΚΑΒΑΛΑΣ

-ΑΜΠΕΛΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Msc ΓΕΩΠΟΝΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΣ ΠΕΓΔΥ ΠΙΕΡΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΓΕΩΠΟΝΩΝ Κατερίνη 11 – 02 2011

ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (Π.Ε.Γ.Δ.Υ.) Αρ. Πρωτ. 4

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΙΕΡΙΑΣ

28ης Οκτωβρίου 40, 601 00 Κατερίνη

ΠΡΟΣ :

1) Δ.Σ Π.Ο.Γ.Ε.Δ.Υ

2) Δ.Σ Π.Ε.Γ.Δ.Υ

3) Δ.Σ ΓΕΩΤ.Ε.Ε

4) Όλα τα Π.Σ Π.Ε.Γ.Δ.Υ

Το Π.Σ. της Π.Ε.Γ.Δ.Υ. Πιερίας σε έκτακτη γενική συνέλευση την Πέμπτη 3-2-2011, συζήτησε διεξοδικά το θέμα που προέκυψε μετά τις υπ' αριθ. 8/3-1-2011 και 23/3-1-2011 αποφάσεις του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας περί τοποθέτησης και ορισμού προϊσταμένων, υπαλλήλων κατηγορίας ΤΕ, στη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας και στο τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου. Οι αποφάσεις αυτές, αν και η ισχύς τους είναι προσωρινή, μέχρι την τοποθέτηση από τα νέα Υπηρεσιακά Συμβούλια των νέων προϊσταμένων, που βέβαια στην πράξη είναι άγνωστο πότε ακριβώς θα λειτουργήσουν, ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στην αξιοκρατία και στο προβάδισμα των Π.Ε υπαλλήλων έναντι των Τ.Ε., απαξιώνει την κατηγορία Π.Ε και προσπαθεί να δημιουργήσει δεδομένα στην επιλεκτική, κατά το δοκούν, μελλοντική επιλογή μεταξύ υπαλλήλων των δυο κατηγοριών. Η πράξη αυτή, εκτός των άλλων, πιστεύουμε ότι είναι αντισυνταγματική και παράνομη καθ’ όσον, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΔΟΑ/Φ.13/180/οικ.15725/18-6-2007 εγκύκλιο του Υπ. Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης αλλά και των γνωμοδοτήσεων 235/2005 και 204/2005 του Συμβουλίου της Επικρατείας αναγνωρίζεται ότι, «4. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν είναι επιτρεπτό να συντρέχουν για την ίδια θέση προϊσταμένου υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών επί ίσοις όροις. Όπως έχει γνωμοδοτήσει σχετικά το Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης, ερμηνευομένης σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, όπου προβλέπεται από τους οικείους οργανισμούς η πλήρωση θέσης προϊσταμένου από υπαλλήλους περισσότερων κατηγοριών, προηγούνται οι υπάλληλοι της ανώτερης κατηγορίας και ακολουθούν οι των άλλων κατηγοριών. Συνεπώς είναι επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους κατώτερης, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα, κατηγορίας, μόνο εφόσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανώτερης κατηγορίας».

Συνάδελφοι, αυτό το οποίο έγινε σήμερα στην Πιερία, αύριο μπορεί να συμβεί οπουδήποτε. Το θέμα που μας απασχολεί δεν υποκρύπτει καμιά προσωπική φιλοδοξία, αξίωση και υστεροβουλία και δεν στρέφεται εναντίον κάποιου προσωπικά. Είναι θέμα που μας αφορά όλους τους γεωτεχνικούς Π.Ε.. Είναι θέμα αξιοπρέπειας, σεβασμού και αναγνώρισης των πτυχίων μας, των κόπων, θυσιών και δαπανών για την απόκτησή τους, την καταξίωση των παλιών, την προοπτική των νέων συναδέλφων.

Είναι αδιανόητο για τη λειτουργία της μοναδικής ανά Περιφερειακή Ενότητα, πολυπρόσωπης και διευρυμένης σε αντικείμενα και ευθύνες Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής να θεωρείται ότι δεν απαιτείται για τον Προϊστάμενό της γνωστικό επίπεδο τουλάχιστον Π.Ε.. Τότε πού απαιτείται; Τί γεωργία-κτηνοτροφία-αλιεία επιτέλους επιθυμούμε; Με ποιες επιστημονικές γνώσεις θα καθοδηγήσουμε, θα προτείνουμε, θα εφαρμόσουμε, θα βελτιώσουμε τις πολιτικές και τις γεωργικές εφαρμογές; Ο κλάδος μας με την 5ετή πανεπιστημιακή μόρφωση και την τεράστια συνεισφορά του στα αγροτικά δρώμενα ως τώρα αποτελούσε και αποτελεί εγγύηση για το παρόν και το μέλλον. Η υπερκέρασή του στη Διοίκηση από υπαλλήλους κατώτερης κατηγορίας αναμφίβολα θα οδηγήσει στην υποβάθμιση του ουσιαστικού ρόλου της Υπηρεσίας και την απαξίωσή της στα μάτια των παραγωγών.

Συνάδελφοι, για όλα τα παραπάνω ομόφωνα συμφωνήσαμε ότι πέρα των πολιτικών και κοινωνικών παρεμβάσεων που πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν, απαιτείται και η νομική διεκδίκηση των δίκαιων πιστεύω μας. Θεωρούμε ότι, λόγω του γενικού ενδιαφέροντος όλου του κλάδου για την πραγματοποιηθείσα αδικία και παρανομία, για το παρόν και το μέλλον, ο αγώνας μας πρέπει να είναι καθολικός, μαζικός, γεωτεχνικός, ανεξάρτητος από πολιτικά χρώματα και πεποιθήσεις.

Τα συνδικαλιστικά μας όργανα Π.Ο.Γ.Ε.Δ.Υ., Π.Ε.Γ.Δ.Υ. και ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ως διαθέτοντα τη καθολική εμπιστοσύνη, αναγνώριση και αξιοπιστία αλλά και τη δυνατότητα νομικής ή άλλης απαιτουμένης υποστήριξης ή παρέμβασης, οφείλουν άμεσα να παρέμβουν προς κάθε κατεύθυνση που θα συμβάλλει στην ανάδειξη και επίλυση του προβλήματος:

  • Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και τις αγροτικές οργανώσεις για τις συνέπειες στη γεωργία και τους παραγωγούς από την υποβάθμιση του επιστημονικού υπόβαθρου των Προϊσταμένων των διοικήσεων.
  • Το Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για την επαναβεβαίωση της ισχύς της προαναφερθείσας εγκυκλίου του, αλλά και την πιθανή έκδοση νέας που θα απευθύνεται σε κάθε περιφέρεια και σε κάθε αρμόδιο.
  • Καταθέτοντας παράλληλα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ως μόνο αρμόδιο για την αποκατάστασης της νομιμότητας και αξιοκρατίας στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης.

Ο σύλλογός μας είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική ενημέρωση και κάθε συνεργασία.

Για το Π.Σ. ΠΕΓΔΥ ΠΕ Πιερίας

Ακριβές Αντίγραφο

Ο Πρόεδρος -Ο Γραμματέας

Μαρκόπουλος Δημήτριος -Χλιούμης Γεώργιος

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Ημερίδα Εντομολογικής Εταιρείας Ελλάδος ΝΕΟΙ ΕΝΤΟΜΟΛΟΓΙΚΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ


Η ΕΝΤΟΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
σας προσκαλεί στην ΗΜΕΡΙΔΑ με θέμα:


«ΝΕΟΙ ΕΝΤΟΜΟΛΟΓΙΚΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ:
Tuta absoluta (φυλλορύκτης της τομάτας)
& Rhynchophorus ferrugineus (ρυγχοφόρος των φοινικοειδών):
ΑΠΟΚΤΗΘΕΙΣΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ,
ΝΕΩΤΕΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
& ΧΡΗΣΙΜΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ»


Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011
Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιερά Οδός 75, Βοτανικός, Αθήνα


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
09:00-09:30 Προσέλευση συμμετεχόντων (είσοδος ελεύθερη) – Παραλαβή ενημερωτικού υλικού
1η Συνεδρία
Προεδρείο: Οργανωτική Επιτροπή
09:30-10:00
Έναρξη – Χαιρετισμοί
10:00-10:10
Νέοι επεκτατικοί ζωικοί εχθροί: υφιστάμενη κατάσταση και αναδυόμενοι κίνδυνοι
Αντώνης Μιχαηλάκης, Εργαστήριο ΓεωργικήςΕντομολογίας,
Μπενάκειο ΦυτοπαθολογικόΙνστιτούτο
10:10-10:25
Εχθροί καραντίνας – Νομικό πλαίσιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Νικόλαος Κούλης, Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Γενική Δ/νση Φυτικής Παραγωγής, Δ/νση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής,
Τμήμα ΦυτοϋγειονομικούΕλέγχου


2η Συνεδρία: Tuta absoluta
Προεδρείο: Νικόλαος Εμμανουήλ
ΚαθηγητήςΓ.Π.Α.
Αντώνιος Παρασκευόπουλος
Δ/νση Αγροτικής Οικονομίαςκαι Κτηνιατρικής Τριφυλίας

10:25-10:35
Η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του Tuta absoluta και νεώτερα δεδομένα για τη χημική αντιμετώπισή του .

Εμμανουήλ Ροδιτάκης, Ινστιτούτο ΠροστασίαςΦυτών Ηρακλείου,
Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας

10:35-10:45
Η βιολογική αντιμετώπιση του Tuta absoluta και η σημασία των ιθαγενών αρπακτικών εντόμων στην αντιμετώπισή του Διονύσιος Περδίκης, Εργαστήριο ΓεωργικήςΖωολογίας και
Εντομολογίας, ΓεωπονικόΠανεπιστήμιο Αθηνών
10:45-10:55
Μέσα και δράσεις ενημέρωσης και αντιμετώπισης για το Tuta absoluta
Αντώνιος Παρασκευόπουλος, Τμήμα Φυτοπροστασίας, Δ/νση ΑγροτικήςΟικονομίαςκαι ΚτηνιατρικήςΤριφυλίας


10:55-11:05
Το ‘‘Διαφορετικό’’... εντομοκτόνο για την καταπολέμηση των λεπιδοπτέρων και κολεοπτέρων
Στέργιος Μπιτιβάνος, BASF HELLAS S.A
11:05-11:15
Tuta absoluta – Κύκλος ζωής, συμπεριφορά και μέτρα αντιμετώπισης με εντομοκτόνα της Dupont™, Altacor® & Steward®, συμβατά με προγράμματα ολοκληρωμένης αντιμετώπισης εχθρών (IPM) και διαχείρισης ανθεκτικότητας (IRM)
Χρήστος Θεοχάρης, ΝΤΥ ΠΟΝΤ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
11:15-11:25
Affirm® 095 SG και Voliam Targo® 063 SC, τα νέα δυναμικά προιόντα της Syngenta για την αποτελεσματική διαχείριση του Tuta absoluta
Σταύρος Παραγυίου, SYNGENTA HELLAS
11:25-11:35
Συμβάλλοντας στην Διαχείριση των πληθυσμών του Tuta absoluta με το σκεύασμα Bactospeine 32WG Κωνσταντίνος Παπαποστόλου, ΧΕΛΛΑΦΑΡΜ
11:35-11:45

Η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του Tuta absoluta
Παντελής Μαρίνης ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΦΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Δ.ΧΑΡΑΝΤΩΝΗΣ
11:45-12:20
Συζήτηση – Συμπεράσματα

12:20-12:45
Διάλειμμα – καφές


3η Συνεδρία: Rhynchophorus ferrugineus
Προεδρείο: Γεώργιος Παπαδούλης
Αναπλ. Καθηγητής Γ.Π.Α.
Νικόλαος Ροδιτάκης
Ερευνητής Α′ ΕΘΙΑΓΕ
12:45-13:00
Νέοι εχθροί των φοινικοειδών στη Μεσόγειο: είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν;
Δημήτριος Κοντοδήμας, Εργαστήριο Γεωργικής Εντομολογίας,
Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο
13:00-13:15
Αντιμετώπιση του ρυγχοφόρου των φοινικοειδών με την ολοκληρωμένη διαχείριση
Νικόλαος Ροδιτάκης, Ινστιτούτο Προστασίας Φυτών Ηρακλείου,
Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας

13:15-14:15

Συζήτηση – Συμπεράσματα – Λήξη Ημερίδας


Οργανωτική Επιτροπή:
Διονύσης Περδίκης, Εργαστήριο Γεωργικής Ζωολογίαςκαι Εντομολογίας,
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τηλ. 210 529 4581,
e-mail: dperdikis@aua.gr
Δημήτρης Κοντοδήμας, Εργαστήριο Γεωργικής Εντομολογίας,
Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο, τηλ.: 210 8180 221,
e-mail: d.kontodimas@bpi.gr
Φιλίτσα Καραμαούνα, Εργαστήριο Βιολογικού Ελέγχου Γεωργικών Φαρμάκων,
Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο, τηλ.: 210 8180 332,
e-mail: f.karamaouna@bpi.gr


ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
BASF HELLAS S.A
ΝΤΥ ΠΟΝΤ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
SYNGENTA HELLAS
ΧΕΛΛΑΦΑΡΜ
ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΦΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Δ. ΧΑΡΑΝΤΩΝΗΣ
BIO-INSECTA
NOVAGRICA HELLAS