- Νωπά οπωροκηπευτικά,
- μεταποιημένα οπωροκηπευτικά,
- κλωστικό λινάρι,
- ζώντα φυτά, άνθη και καλλωπιστικά φυτά,
- ελαιόλαδο και επιτραπέζιες ελιές,
- σπορέλαια,
- γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα,
- κρέας νωπό, διατηρημένο με απλή ψύξη ή κατεψυγμένο, που έχει παραχθεί σύμφωνα με κοινοτικό ή εθνικό καθεστώς ποιότητας,
- σήμανση των αυγών που προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο,
- μέλι και μελισσοκομικά προϊόντα,
- οίνοι με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης ή προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη, οίνοι με ένδειξη της οινοποιήσιμης ποικιλίας αμπέλου,
- γραφικό σύμβολο των άκρως απομακρυσμένων περιφερειών, όπως ορίζεται στη γεωργική νομοθεσία,
- προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ), προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη (ΠΓΕ) ή εγγυημένο παραδοσιακό ιδιότυπο προϊόν (ΕΠΙΠ), σύμφωνα με τους κανονισμούς (ΕΚ) αριθ. 509/2006 του Συμβουλίου και (ΕΚ) αριθ.
510/2006 του Συμβουλίου, καθώς και προϊόντα καταχωρισμένα βάσει αυτών των συστημάτων,
- βιολογικές καλλιέργειες,
- κρέας πουλερικών.
Κατευθυντήριες γραμμές
Στον κοινοτικό κανονισμό 501/2008 δίνονται οι κατευθυντήριες γραμμές για τα προγράμματα προώθησης, σύμφωνα με τις οποίες εγκρίνονται και οι χρηματοδοτούμενες δράσεις. Έτσι, η Κομισιόν αναφέρει ενδεικτικά τα εξής:
“Οι παρούσες κατευθυντήριες γραμμές έχουν σκοπό να δώσουν προσανατολισμούς ως προς τα μηνύματα, τις ομάδες-στόχους και τα μέσα που θα πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο των προγραμμάτων ενημέρωσης και προώθησης για τις διάφορες κατηγορίες προϊόντων.
Οι προτάσεις προγραμμάτων πρέπει εν γένει να καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη τις ακόλουθες αρχές:
- Όταν τα προγράμματα προτείνονται από περισσότερα του ενός κράτη μέλη, πρέπει να περιλαμβάνουν συντονισμένες στρατηγικές, ενέργειες και μηνύματα,
- τα προγράμματα πρέπει κατά προτίμηση να είναι πολυετή και με ικανή εμβέλεια, ώστε να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις αγορές στις οποίες στοχεύουν. Όπου ενδείκνυται, μπορούν να τίθενται σε εφαρμογή στην αγορά περισσοτέρων του ενός
κρατών μελών,
- τα μηνύματα των προγραμμάτων πρέπει να παρέχουν αντικειμενικές πληροφορίες σχετικά με τα εγγενή χαρακτηριστικά ή/και τη θρεπτική αξία των προϊόντων στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, σχετικά με τις μεθόδους παραγωγής τους ή την προστασία του περιβάλλοντος,
- τα προγράμματα πρέπει να περιέχουν βασικά μηνύματα που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές, τους επαγγελματίες ή/και τους εμπορευόμενους σε διάφορα κράτη μέλη.
Αιτήσεις
Οι ενδιαφερόμενοι φορείς μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στη Διεύθυνση Γεωργικών Εφαρμογών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Τμήμα Ε΄, (Πατησίων 207 & Σκαλιστήρη 19, τηλ. 210/2128223-4).
Βρείτε τα έντυπο των αιτήσεων, όλες τις σχετικές αποφάσεις και το υπόδειγμα της σύμβασης:
Αίτηση - Σχέδιο σύνταξης πρότασης για τα προγράμματα προώθησης
Ενοποιημένος Κανονισμός για τα προγράμματα προώθησης
Λεπτομερείς κανόνες του κανονισμού για τα προγράμματα προώθησης
Τροποποιητικός κανονισμός για τα προγράμματα προώθησης
Υπόδειγμα σύμβασης για εσωτερική αγορά και τρίτες χώρες
πηγή:agronews.gr