Αναζήτηση Αναρτήσεων
Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009
Πρόσκληση στην εκδήλωση στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ποιότητας με Θέμα: "Πράσινη Επιχειρηματικότητα Περιβαλλοντικά Πρότυπα"
Αντιμετωπίζοντας το μεταβαλλόμενο κλίμα – Νέα Λευκή Βίβλος
Αντιμετωπίζοντας το μεταβαλλόμενο κλίμα – Νέα Λευκή Βίβλος
Η άνοδος της θερμοκρασίας, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, η τήξη των πάγων, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες και οι ξηρασίες είναι απλώς ορισμένες από τις αλλαγές που έχει ήδη επιφέρει η κλιματική αλλαγή. Ακόμη κι αν ο κόσμος σταματούσε την εκπομπή των αερίων του θερμοκηπίου αύριο, το κλίμα θα εξακολουθούσε να αλλάζει για πολλές ακόμη δεκαετίες. Τον Απρίλιο η Επιτροπή δημοσίευσε προτάσεις για μια ολοκληρωμένη στρατηγική ώστε η Ευρωπαϊκή Ένωση να αντιμετωπίσει με ετοιμότητα την πραγματικότητα των κλιματικών αλλαγών.
Οι κλιματικές αλλαγές ήδη επιφέρουν αναπόφευκτες αλλαγές μεγάλης κλίμακας στο περιβάλλον, την κοινωνία και τις οικονομίες μας. Τα τελευταία 30 χρόνια ο αριθμός και η σφοδρότητα των ξηρασιών και των πλημμυρών στην Ευρώπη έχει αυξηθεί δραματικά. Οι επιβλαβείς επιπτώσεις των εν λόγω αλλαγών γίνονται όλο και πιο έκδηλες παγκοσμίως: οι υψηλότερες θερμοκρασίες αυξάνουν τον κίνδυνο εξάλειψης ορισμένων ειδών και τη μετάδοση μολυσματικών ασθενειών, η τήξη των πάγων επηρεάζει την παροχή ύδατος και αυξάνει τον κίνδυνο πλημμύρας, ενώ η αναγκαστική μετανάστευση από τις πιο πληγείσες περιοχές εντείνει την πιθανότητα συγκρούσεων και ανασφάλειας.
Από το 1998 η Ευρώπη έχει βιώσει περίπου 100 μεγάλες πλημμύρες, οι οποίες ευθύνονται για το θάνατο περισσότερων από 700 ανθρώπων, τη μετακίνηση περισσότερων από 500.000 ανθρώπων και προκάλεσαν ζημία δισεκατομμυρίων ευρώ. Τώρα η λειψυδρία πλήττει περίπου 100 εκατομμύρια ευρωπαίους πολίτες σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη της ΕΕ.
Οι κλιματικές αλλαγές απειλούν να αυξήσουν και να επιδεινώσουν τα ακραία καιρικά φαινόμενα, με σημαντικές επιπτώσεις σε τομείς όπως η γεωργία, η ενέργεια, οι μεταφορές, η υγεία και ο τουρισμός. Θα επηρεάσουν ολόκληρες οικονομίες και κοινωνίες μέσω των επιπτώσεών τους στα φυσικά και βιολογικά στοιχεία των οικοσυστημάτων: το νερό, το έδαφος, την ατμόσφαιρα και τη βιοποικιλότητα.
Επομένως θα πρέπει να μάθουμε να προβλέπουμε τη ζημία που μπορούν να προκαλέσει η κλιματική αλλαγή και να λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή ή την ελαχιστοποίηση των δυσμενών επιπτώσεών, μια διαδικασία γνωστή ως προσαρμογή. Η έγκαιρη δράση θα οδηγήσει σε μετέπειτα μείωση του κόστους των ζημιών. Ορισμένα παραδείγματα προσαρμογής είναι η ανάπτυξη καλλιεργειών και ποικιλιών ανθεκτικών στην ξηρασία, η εξεύρεση τρόπων πιο αποδοτικής χρήσης του νερού σε περιοχές όπου σπανίζει και η ενίσχυση των παράκτιων μέσων αντιπλημμυρικής προστασίας.
Η ευθύνη για τις προσπάθειες προσαρμογής δεν μπορεί να βαρύνει μόνο τους ιδιώτες ή τις επιχειρήσεις. Επειδή οι επιπτώσεις θα ποικίλουν ανά περιοχή, οι περισσότερες στρατηγικές θα πρέπει να υιοθετηθούν σε εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο. Μέχρι στιγμής, μόνο λίγα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν αναπτύξει στρατηγικές για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Προκειμένου να υιοθετηθεί μια ολοκληρωμένη και στρατηγική προσέγγιση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μια Λευκή Βίβλο όπου επισημαίνει δράσεις για την ενίσχυση της προσαρμοστικότητας της Ευρώπης εν όψει του μεταβαλλόμενου κλίματος.
Μια Ευρωπαϊκή προσέγγιση
Η Λευκή Βίβλος προτείνει μια στρατηγική δύο σταδίων για την προσαρμογή στις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών στην ΕΕ, με στόχο τη διαμόρφωση ενός ευρωπαϊκού πλαισίου δράσης και την παροχή εργαλείων εκτίμησης των αναγκών, των μέτρων και της λήψης αποφάσεων των κρατών μελών στο κατάλληλο επίπεδο. Ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα είναι να υποστηρίξει τις προσπάθειες των κρατών μελών μέσω μιας ολοκληρωμένης και συντονισμένης προσέγγισης σε επίπεδο ΕΕ. Η πρόθεση είναι να μην αντικατασταθούν δράσεις που πραγματοποιούνται ήδη, αλλά να συμπληρωθούν.
«Η ευθύνη για τις προσπάθειες προσαρμογής δεν μπορεί να βαρύνει μόνο τους ιδιώτες ή τις επιχειρήσεις.»
Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί έως το 2012 και θα θέσει τις βάσεις για την προετοιμασία μιας πιο ολοκληρωμένης στρατηγικής προσαρμογής της ΕΕ για το 2013 και έπειτα. Η πρώτη φάση εστιάζει σε τέσσερα κύρια σημεία, το πρώτο εκ των οποίων επικεντρώνεται στην ανάγκη οικοδόμησης μιας σταθερής βάσης γνώσης. Είναι απαραίτητο να συγκεντρωθούν πληροφορίες για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να διασφαλιστεί ότι θα ληφθούν αποτελεσματικές αποφάσεις. Παρόλο που σημαντική ποσότητα πληροφοριών υφίσταται ήδη, τα δεδομένα για τις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών παραμένουν ανεπαρκή στο σύνολό τους και ποικίλουν σημαντικά ανά περιοχή. Επομένως, η Λευκή Βίβλος προτείνει τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού κέντρου ανταλλαγής πληροφοριών που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως βάση δεδομένων για τις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών, την τρωτότητα και τις βέλτιστες πρακτικές προσαρμογής ώστε να βελτιωθεί η ανταλλαγή πληροφοριών στην Ευρώπη. Ο μηχανισμός του κέντρου ανταλλαγής πληροφοριών αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το 2011.
Δεύτερον, επειδή η κλιματική αλλαγή θα έχει μαζικές επιπτώσεις σε τόσους πολλούς διαφορετικούς τομείς, είναι ζωτικής σημασίας τα μέτρα προσαρμογής να ενσωματωθούν σε όλους τους κύριους τομείς πολιτικής. Τα μεταβαλλόμενα καιρικά φαινόμενα θα επηρεάσουν τη γεωργία και την αλιεία, καθώς και το σχεδιασμό υποδομών, τις πολιτικές για τις μεταφορές και την ενέργεια, τη δασοκομία, τη βιοποικιλότητα, το νερό και την υγεία. Η ενσωμάτωση της προσαρμογής σε όλους αυτούς τους τομείς θα συμβάλει στη μείωση της μακροπρόθεσμης τρωτότητας των εν λόγω τομέων.
Η προσαρμογή θα απαιτήσει χρηματοδότηση. Το τρίτο κύριο σημείο ορίζει μια σειρά δημοσίων και ιδιωτικών μέσων χρηματοδότησης, όπως η καλύτερη χρήση των τρεχόντων μηχανισμών χρηματοδότησης της ΕΕ, καθώς και η διερεύνηση της προοπτικής νέων μηχανισμών, όπως οι δυνατότητες ασφάλισης και η ανάπτυξη αγορακεντρικών εργαλείων.
Τέλος, η ΕΕ θα εντείνει τις προσπάθειές της για την ενσωμάτωση της κλιματικής προσαρμογής σε όλες τις εξωτερικές πολιτικές της, ώστε να παράσχει βοήθεια στις χώρες που πλήττονται περισσότερο από τις κλιματικές αλλαγές και να συνεργαστεί σε διεθνή ζητήματα προσαρμογής με χώρες εταίρους.
Η μείωση των εκπομπών παραμένει ζήτημα ζωτικής σημασίας
Ενώ η προσαρμογή αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μια διαδικασία γνωστή ως μετριασμός της κλιματικής αλλαγής, είναι εξίσου σημαντική. Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να περιοριστεί η άνοδος της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη στους 2°C σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα – το όριο άνω του οποίου κινδυνεύουμε με μη αναστρέψιμη κλιματική αλλαγή. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να σταθεροποιήσουμε τις παγκόσμιες εκπομπές εντός της επόμενης δεκαετίας και να τις μειώσουμε στο ήμισυ περίπου των επιπέδων του 1990 έως τα μέσα αυτού του αιώνα.
Η ΕΕ έχει ήδη δεσμευτεί να αναλάβει ταχύτατη δράση για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου μέσω της δέσμης μέτρων για το κλίμα και την ενέργεια που υιοθετήθηκε το Δεκέμβριο του 2008 και να μετατρέψει την Ευρώπη σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Όμως ο μετριασμός από μόνος του δεν αρκεί, καθώς οι επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών αναμένεται να είναι πιο σημαντικές από ότι έχει προβλεφθεί και θα συμβούν ανεξάρτητα από τα μέτρα που ήδη εφαρμόζονται.
Μελλοντική δράση
Η καλή συνεργασία μεταξύ ΕΕ, κρατικών, περιφερειακών και τοπικών αρχών θα είναι ουσιαστική για την επιτυχία της πρώτης φάσης των προτεινομένων δράσεων προσαρμογής. Προκειμένου να υποστηρίξει το συντονισμό των προσπαθειών και να προωθήσει το πλαίσιο, η Επιτροπή θα συστήσει μια ομάδα καθοδήγησης για τις επιπτώσεις και την προσαρμογή (IASG), ένα συμβουλευτικό φόρουμ αποτελούμενο από εκπροσώπους των κρατών μελών της ΕΕ που εμπλέκονται στη διαμόρφωση εθνικών και περιφερειακών προγραμμάτων προσαρμογής, το οποίο θα πραγματοποιεί διαβουλεύσεις με εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών και της επιστημονικής και επιχειρηματικής κοινότητας. Θα υποστηρίζεται από τεχνικές ομάδες εργασίας.
Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το συνέδριο της GlobalGAP στην Αθήνα στις 11 και 12 Νοεμβρίου
Ο συμμετέχοντες διαπίστωσαν την ανάγκη απλοποίησης του προτύπου και των επί μέρους εργαλείων και διαδικασιών του, κατάλληλης αντιμετώπισης των μικρών παραγωγών με παράλληλη διατήρηση υψηλών προδιαγραφών αξιοπιστίας, συνεχούς εκπαίδευσης και σεβασμού στις τοπικές πολιτισμικές ιδιαιτερότητες κατά την επαφή με τους παραγωγούς.
Στην Αθήνα παρουσιάστηκαν και όλες τις τεχνικές πληροφορίες για την προσπάθεια των Ελλήνων παραγωγών να επιτύχουν την πιστοποίηση τους σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα όπως το GlobalGAP. Το συμβούλιο της GlobalGAP έβγαλε πολύ σημαντικά συμπεράσματα για τη διαδικασία εξέλιξης του προτύπου κι ενέκρινε την εξέλιξη των Γενικών κανονισμών στην έκδοση 3.1.
Τα συμπεράσματα από την Αθήνα και τις άλλες πόλεις της παγκόσμιας περιοδείας θα τεθούν άμεσα σε δημόσια διαβούλευση στο ίντερνετ και θα ληφθούν υπόψη κατά τη Διάσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 7 και 8 Οκτωβρίου 2010. Σκοπός είναι το αναθεωρημένο πρότυπο να είναι έτοιμο στις αρχές του 2010 και να εφαρμοστεί υποχρεωτικά από το 2012.
Ένα παγκόσμιο πρότυπο
Μόλις οκτώ χρόνια μετά το πρώτο πιστοποιητικό EurepGAP, πλέον τα πιστοποιητικά GlobalGAP βρίσκονται σε περισσότερες από 100 χώρες. Μόνο τους τελευταίους 18 μήνες παραγωγοί από 20 νέες χώρες πιστοποιήθηκαν κατά GlobalGAP από όλο τον κόσμο.
Την ίδια στιγμή παρατηρείται σταθεροποιητική τάση του συνολικού αριθμού των πιστοποιημένων παραγωγών, αποδεικνύοντας ότι η Διασφάλιση της Ορθής Καλλιεργητικής Πρακτικής αντέχει στη διεθνή κρίση, καθώς η ασφάλεια των τροφίμων και η αειφορία παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών.
Η θέση των Ευρωπαίων παραγωγών έχει αυξηθεί σημαντικά κυρίως μέσω της διαδικασίας εξομοίωσης διαφορετικών συστημάτων σε χώρες όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Πολλές παραγωγοί χώρες βέβαια κατάφεραν να επικοινωνήσουν καλύτερα τη σημαντικότητα ενός συστήματος πιστοποίησης Ορθής Καλλιεργητικής Πρακτικής κι έτσι η Ολλανδία, η Ιταλία και η Ισπανία εμφάνισαν μεγάλη ανάπτυξη πιστοποιημένων παραγωγών.
Ο πρόεδρος της GLOBALGAP Nigel Garbutt δήλωσε μετά το τέλος του συνεδρίου: "H tour2009 ξεκίνησε στο Nairobi της Κένυας από τον Υπουργό Γεωργίας να καλωσορίζει την προσπάθεια της GLOBALGAP να εφαρμόσει τις αρχές της Ορθήα Καλλιεργητικήα πρακτικής στη χώρα όχι μόνο για προϊόντα εξαγωγικού ενδιαφέροντος αλλά ακόμα και για αυτά που διακινούνται εσωτερικά. Συμμετέχοντες από 9 αφρικανικές χώρες πρότεινα λύσεις για την εφαρμογή του πρωτοκόλου και σε παραγωγούς μικρής κλίμακας. Πολλοί από αυτούς είναι ήδη πιστοποιημένοι κατά GLOBALGAP οργανωμένοι σε ομάδες.
To Montevideo αποτέλεσε το δεύτερο σταθμό του γύρου όπου το συνέδριο φιλοξενήθηκε από το UruguayanMeatInstitute, όπου συζητήθηκαν σε βάθος όλες οι πιθανότητες και προοπτικές εφαρμογής του πρωτοκόλου GLOBALGAP στην κτηνοτροφία.
Στην τρίτη στάση μας στην Kuala Lumpur ο υφυπουργός Γεωργίας της μαλαισίας μας υποδέχτηκε συγχαίροντας την GLOBALGAP για την προώθηση της ασφάλειας και αειφορίας των αγροτικών προϊόντων σε όλη τη Νοτιο Ανατολική Ασία.
Η επόμενη στάση έγινε στην Washington DC όπου αναλύθηκαν σε βάθος νέες τάσεις στην ασφάλεια τροφίμων με βάση τους μικροβιολογικούς κινδύνους.
Τέλος στην Αθήνα ακούσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον όλες τις τεχνικές πληροφορίες των ενδιαφερόμενων μερών για τη μεγάλη προσπάθεια των Ελλήνων παραγωγών να επιτύχουν την πιστοποίηση τους σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα όπως το GLOBALGAP. Οι διαβούλευση στη διάρκεια των στρογγυλών τραπεζιών ήταν πολύ σημαντική επικεντρώνοντας σε θέματα όπως η χρήση του νερού καθώς και των υπολειμμάτων ΦΠΠ σε δείγματα φρούτων και Κηπευτικών. Το συμβούλιο της GLOBALGAP έβγαλε πολύ σημαντικά συμπεράσματα για τη διαδικασία εξέλιξης του προτύπου κι ενέκρινε την εξέλιξη των Γενικών κανονισμών στην έκδοση 3.1!!"
Η Κα Φρατζέσκα Υδραίου Διευθύντρια του ΕΣΥΦ δήλωσε: "Το συνέδριο της GLOBALGAP χαρακτηρίστικε από την εξαιρετική του οργάνωση, από τις πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις και παράλληλες συνεδρίες όπως και από την άρτια ανταλλαγή απόψεων στη συζήτηση στρογγυλών τραπεζιών που αφορούσαν όλα σημαντικά θέματα. Η ποιότητα των παρουσιάσεων ήταν πραγματικά υψηλού επιπέδου. Συγχαρητήρια."
Ο Clement Petrov της Moody International είπε για το γεγονός: "Άριστη οργάνωση συνεδρίου με υψηλής ποιότητας εισηγητές και πολύ καλές πιθανότητες για δικτύωση. Ανοιχτές και ειλικρινείς συζητήσεις θέτοντας στα στρογγυλά τραπέζια διαβούλευσης τα σημαντικότερα θέματα δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εκφρασουν την άποψη τους υποστηρίζοντας σημαντικά την εξέλιξη του πρωτοκόλου."
Δύο βδομάδες μένουν για τα προγράμματα προώθησης
- Νωπά οπωροκηπευτικά,
- μεταποιημένα οπωροκηπευτικά,
- κλωστικό λινάρι,
- ζώντα φυτά, άνθη και καλλωπιστικά φυτά,
- ελαιόλαδο και επιτραπέζιες ελιές,
- σπορέλαια,
- γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα,
- κρέας νωπό, διατηρημένο με απλή ψύξη ή κατεψυγμένο, που έχει παραχθεί σύμφωνα με κοινοτικό ή εθνικό καθεστώς ποιότητας,
- σήμανση των αυγών που προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο,
- μέλι και μελισσοκομικά προϊόντα,
- οίνοι με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης ή προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη, οίνοι με ένδειξη της οινοποιήσιμης ποικιλίας αμπέλου,
- γραφικό σύμβολο των άκρως απομακρυσμένων περιφερειών, όπως ορίζεται στη γεωργική νομοθεσία,
- προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ), προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη (ΠΓΕ) ή εγγυημένο παραδοσιακό ιδιότυπο προϊόν (ΕΠΙΠ), σύμφωνα με τους κανονισμούς (ΕΚ) αριθ. 509/2006 του Συμβουλίου και (ΕΚ) αριθ.
510/2006 του Συμβουλίου, καθώς και προϊόντα καταχωρισμένα βάσει αυτών των συστημάτων,
- βιολογικές καλλιέργειες,
- κρέας πουλερικών.
Κατευθυντήριες γραμμές
Στον κοινοτικό κανονισμό 501/2008 δίνονται οι κατευθυντήριες γραμμές για τα προγράμματα προώθησης, σύμφωνα με τις οποίες εγκρίνονται και οι χρηματοδοτούμενες δράσεις. Έτσι, η Κομισιόν αναφέρει ενδεικτικά τα εξής:
“Οι παρούσες κατευθυντήριες γραμμές έχουν σκοπό να δώσουν προσανατολισμούς ως προς τα μηνύματα, τις ομάδες-στόχους και τα μέσα που θα πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο των προγραμμάτων ενημέρωσης και προώθησης για τις διάφορες κατηγορίες προϊόντων.
Οι προτάσεις προγραμμάτων πρέπει εν γένει να καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη τις ακόλουθες αρχές:
- Όταν τα προγράμματα προτείνονται από περισσότερα του ενός κράτη μέλη, πρέπει να περιλαμβάνουν συντονισμένες στρατηγικές, ενέργειες και μηνύματα,
- τα προγράμματα πρέπει κατά προτίμηση να είναι πολυετή και με ικανή εμβέλεια, ώστε να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις αγορές στις οποίες στοχεύουν. Όπου ενδείκνυται, μπορούν να τίθενται σε εφαρμογή στην αγορά περισσοτέρων του ενός
κρατών μελών,
- τα μηνύματα των προγραμμάτων πρέπει να παρέχουν αντικειμενικές πληροφορίες σχετικά με τα εγγενή χαρακτηριστικά ή/και τη θρεπτική αξία των προϊόντων στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, σχετικά με τις μεθόδους παραγωγής τους ή την προστασία του περιβάλλοντος,
- τα προγράμματα πρέπει να περιέχουν βασικά μηνύματα που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές, τους επαγγελματίες ή/και τους εμπορευόμενους σε διάφορα κράτη μέλη.
Αιτήσεις
Οι ενδιαφερόμενοι φορείς μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στη Διεύθυνση Γεωργικών Εφαρμογών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Τμήμα Ε΄, (Πατησίων 207 & Σκαλιστήρη 19, τηλ. 210/2128223-4).
Βρείτε τα έντυπο των αιτήσεων, όλες τις σχετικές αποφάσεις και το υπόδειγμα της σύμβασης:
Αίτηση - Σχέδιο σύνταξης πρότασης για τα προγράμματα προώθησης
Ενοποιημένος Κανονισμός για τα προγράμματα προώθησης
Λεπτομερείς κανόνες του κανονισμού για τα προγράμματα προώθησης
Τροποποιητικός κανονισμός για τα προγράμματα προώθησης
Υπόδειγμα σύμβασης για εσωτερική αγορά και τρίτες χώρες
πηγή:agronews.gr
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009
Δικάσιμος αγωγή 45 συμβασιούχων του ΟΠΕΚΕΠΕ για την άνιση μισθολογική μεταχείριση
Δικάσιμος αγωγή 45 συμβασιούχων του ΟΠΕΚΕΠΕ για την άνιση μισθολογική μεταχείριση
Ορίστηκε για την 14-3-2011 η δικάσιμος της αγωγής των 45 συμβασιούχων του οπεκεπε για την άνιση μισθολογική μεταχείριση που είχαν σε σχέχη με τη Συλλογική Σύμβαση που διέπει τους μόνιμους υπαλλήλους. Ο συντονισμός των εποχικών υπαλλήλων και η αγωγή έγινε με πρωτοβουλία του Γεωπονικού Συλλόγου Μαγνησίας
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ: 45 ΑΤΟΜΑ
28 ΛΑΡΙΣΑ
13 ΒΟΛΟΣ
4 ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από σήμερα και για μία εβδομάδα το νομοσχέδιο για τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ
Με διαβατήριο ΑΣΕΠ θα γίνονται πλέον οι διορισμοί στο Δημόσιο: το νέο νομοσχέδιο που εγκρίθηκε χθες από το Υπουργικό Συμβούλιο δίνει στην ανεξάρτητη Αρχή τον πρώτο λόγο στον έλεγχο και την έγκριση όλων των προσλήψεων και εξισορροπεί τη μοριοδότηση των προσόντων....
Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από σήμερα και για μία εβδομάδα το νομοσχέδιο, που παρουσίασε ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης και σύμφωνα με τον οποίο στόχος είναι εντός 15ημέρου να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Τρεις βασικές ανισότητες επιχειρείται να καταργηθούν με τις νέες ρυθμίσεις και συγκεκριμένα- όπως ανέφερε ο κ. Ραγκούσης- πρώτος στόχος είναι να επιτευχθεί ισότητα μεταξύ των εργαζομένων του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα με την κατάργηση της προσαύξησης στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας.
πηγή:TA NEA
Νομοθετική πρωτοβουλία «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ»
MDS Marathon Data Systems:19η Πανελλαδική Συνάντηση GIS
Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009
Ανασυγκρότηση του ΕΛΓΑ για άμεσες πληρωμές
«Στόχος της Κυβέρνησης» τόνισε η κ. Μπατζελή «είναι η δίκαιη και όσο το δυνατόν ταχύτερη καταβολή των αποζημιώσεων, η επέκταση της ασφαλιστικής κάλυψης σε επιπλέον αίτια και τομείς, ο προσδιορισμός νέων ή συμπληρωματικών με τον υπάρχοντα μηχανισμό πηγών χρηματοδότησης αλλά και η εξισορρόπηση της ανταποδοτικότητας, που σήμερα δεν εξασφαλίζεται».
Η υπουργός επανέλαβε τη θέση του ΥΠΑΑΤ για το νέο ρόλο, την εξυγίανση, τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση του ΕΛΓΑ ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες, ενώ αναφέρθηκε στις δράσεις ανάληψης αποζημιώσεων κατά την περίοδο 2008-2009 και στις επιπτώσεις στην εικόνα της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει γρήγορα στην εξυγίανση, τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση του οργανισμού με βάση τους εξής άξονες:
- όσο το δυνατόν ταχύτερη καταβολή των αποζημιώσεων
- επέκταση των καλύψεων σε επιπλέον αίτια και τομείς (άμεσα θα νομοθετηθεί η κάλυψη της καρπόπτωσης και της ηλιόπτωσης, ανακοίνωσε) έτσι ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο των κατ' εξαίρεση αποζημιώσεων
- νέες ή συμπληρωματικές με τον υπάρχοντα μηχανισμό πηγές χρηματοδότησης
- εξασφάλιση της ανταποδοτικότητας και αποδοτικότητας του συστήματος καθώς, όπως εξήγησε, με τον τρόπο που δίνονται σήμερα οι αποζημιώσεις γίνεται έμμεση ανακατανομή αγροτικού εισοδήματος και ασφαλίστρων από περιοχή σε περιοχή.
Τέλος, η υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σύσταση ομάδας εργασίας για την επεξεργασία του νέου πλαισίου λειτουργίας του σε συνεργασία με άλλα υπουργεία και εμπλεκόμενους φορείς.
πηγή:agronews.gr
Μπατζελή: Πρέπει να ολοκληρώσουμε άμμεσα την ψηφιοποίηση για να πάρουν οι αγρότες τις ενισχύσεις
Σκοπός όλων μας τόνισε η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχε με τους επικεφαλής του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε και της ΠΑΣΕΓΕΣ παρουσία και του Υφυπουργού Μιχάλη Καρχιμάκη να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα ψηφιοποίησης του ΟΣΔΕ έτσι ώστε οι αγρότες να μπορούν να έχουν άμεσα τις ενισχύσεις τις οποίες πρέπει να πάρουν σε μια περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης
Συζητήθηκε η πορεία υλοποίησης και η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης των αγροτεμαχίων που δηλώθηκαν στο πλαίσιο του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) με στόχο την έγκαιρη καταβολή των αγροτικών ενισχύσεων για το 2009 καθώς και ο προγραμματισμός για το 2010.
Μετά το τέλος της συνάντησης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή δήλωσε:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια ήταν τα αποτελέσματα της συνάντησης και πως πάει η πορεία του προγράμματος ψηφιοποίησης των αγροτεμαχίων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σκοπός όλων μας είναι να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα ψηφιοποίησης του ΟΣΔΕ έτσι ώστε οι αγρότες να μπορούν να έχουν άμεσα τις ενισχύσεις τις οποίες πρέπει να πάρουν σε μια περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης. Το έργο το οποίο παραλάβαμε δεν ήταν αυτό που έπρεπε να είναι, υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις και προσπαθούμε να συντονίσουμε αυτή τη στιγμή το έργο μεταξύ των Οργανισμών και των παραγωγών. Πιστεύω ότι θα το κατορθώσουμε. Χρειάζεται μια σημαντική προσπάθεια γιατί το οφείλουμε καταρχήν στους αγρότες και πάνω από όλα στην ισορροπία και στη διασφάλιση των δημόσιων εθνικών πόρων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει περίπτωση αν δεν είναι έτοιμο να διαπραγματευτείτε με την Ε.Ε. ώστε να είναι πιο συγκαταβατική απέναντι στη χώρα μας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το 2008 έπρεπε να είχε τελειώσει το πρόγραμμα με την ψηφιοποίηση. Βάση του κοινοτικού κανονισμού, εάν δεν κλείσει αυτό το πρόγραμμα θα έχουμε μια αναστολή των πληρωμών 20% δηλαδή περίπου 600 εκατ. ευρώ πρέπει στη πρώτη φάση να βάλει ο εθνικός προϋπολογισμός. Ένα τέτοιο μέγεθος μας υποχρεώνει να βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση με την Ε.Ε.