Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ


Κατάθεση απόψεων ΓΕΩΤ.Ε.Ε. για τις κινητοποιήσεις των αγροτών

To ΓΕΩΤ.Ε.Ε. με επιστολή του απέστειλε στην Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κα Αικ. Μπατζελή τις απόψεις του για τις αγροτικές κινητοποιήσεις.

Η επιστολή κοινοποιήθηκε στον Πρωθυπουργό κ. Γ. Α. Παπανδρέου, στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο, στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Α. Σαμαρά καθώς, στους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων που μετέχουν στη Βουλή και στον Υφυπουργό Α.Α.Τ. κ. Μ. Καρχιμάκη.

Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει τα παρακάτω:

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) παρακολουθεί σταθερά όλες τις εξελίξεις στον αγροτικό τομέα. Παρακολουθώντας τις σημερινές κινητοποιήσεις των αγροτών της χώρας μας επιθυμεί, με την παρούσα επιστολή, να σας εκφράσει συνοπτικά την προσέγγιση και τις απόψεις του επί του θέματος. Εδώ θεωρούμε σκόπιμο να αναφέρουμε ότι οι θέσεις που εκφράζουμε βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία και συνέχεια με αυτές που διατυπώσαμε με την παραπάνω σχετική επιστολή μας (Α.Π: 333 / 26 – 1 – 2009) προς τον προκάτοχό σας, σημεία της οποίας περιλαμβάνουμε και στο παρόν έγγραφό μας.

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

με την περσινή επιστολή μας στον προκάτοχό σας τονίζαμε και εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε ότι «κανείς δεν μπορεί να σταθεί με απάθεια απέναντι στα προβλήματα και στις διαμαρτυρίες των ελλήνων γεωργών, αλλά αντίθετα οφείλει να δηλώσει την συμπαράστασή του (είτε ως πρόσωπο, είτε ως φορέας) και να καλέσει το Υ.Α.Α.Τ. και την κυβέρνηση συνολικά, να αναλάβουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να «στηριχθεί» ο έλληνας γεωργός, ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να καλλιεργεί την γη και να παράγει στην ελληνική περιφέρεια. … Σημαντικό είναι να τονισθεί ότι δεν μπορεί να επιλυθούν τα αντιμετωπιζόμενα προβλήματα μόνο με την παροχή οικονομικών ενισχύσεων, ακόμη και αν θα ήταν εφικτή η ανταπόκριση της ελληνικής πολιτείας και οικονομίας στο επίπεδο των απαιτήσεων που θα επιθυμούσαν οι ίδιοι οι γεωργοί. … Είναι άλλωστε σίγουρο ότι σε μία 2

τέτοια περίπτωση, τα ίδια προβλήματα ενδέχεται να επαναληφθούν στο επόμενο ή σε κάποια από τα επόμενα έτη».

Οι αγροτικές κινητοποιήσεις πέρα από την, εκ νέου, ανάδειξη των προβλημάτων των γεωργών της χώρας μας και την ευρύτερη κοινωνική αναστάτωση που προκαλούν, παρέχουν έμμεσα και την επιβεβαίωση όσων το επιμελητήριό μας διαχρονικά διατυπώνει. Έτσι ανακύπτει έντονα η ανάγκη να χαραχθεί μια σύγχρονη πολιτική αγροτικής ανάπτυξης, ικανής να περιορίσει την έκταση των προβλημάτων και αναγκαίας για την αποφυγή επανάληψής τους και στο μέλλον. Πρέπει μάλιστα να διατυπωθεί ότι η σύγχρονη και ολοκληρωμένη προσέγγιση του όλου ζητήματος περιλαμβάνει υποχρεωτικά την παραγωγή, την μεταποίηση, την διάθεση και την κατανάλωση των προϊόντων. Παρέχοντας έμφαση στον τομέα της διάθεσης.

Κατά την άποψη του Επιμελητηρίου μας πρέπει να ξεκαθαρισθεί σε κάθε κατεύθυνση, ότι η έννοια της σύγχρονης πολιτικής για την αγροτική ανάπτυξη απαιτεί όραμα, σαφή προσδιορισμό των στόχων, περιλαμβάνει την αξιοποίηση των όποιων δυνατοτήτων παρέχει η Κ.Α.Π. (μαζί και παράλληλα με τη μείωση των αρνητικών συνεπειών της - γιατί υπάρχουν κι αυτές) καθώς και με την αξιοποίηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών πλαισίων, την ενσωμάτωση όλο και μεγαλύτερης επιστημονικής συνδρομής, η οποία παρέχει υψηλή βαρύτητα τόσο στην παραγωγή όσο και στην διάθεση των προϊόντων και κυρίως καταλήγει σε μία αυστηρή αξιολόγηση των αποτελεσμάτων με μετρήσιμα στοιχεία. Αντίθετα η διαχείριση του φόρτου της καθημερινότητας και οι όποιες, πυροσβεστικού τύπου παρεμβάσεις, απλά μεταθέτουν το πρόβλημα οξύνοντάς το παράλληλα και σε κάθε περίπτωση δεν αποτελούν πολιτική αγροτικής ανάπτυξης. Για παράδειγμα, εξ άλλου, γνωρίζετε, εσείς ίσως καλύτερα από όλους μας, ότι κάθε φορά που επανέρχεται η ανάγκη σύμφωνης γνώμης της ΕΕ για την «κατεξαίρεσην» χορήγηση αποζημιώσεων τόσο δυσκολότερη καθίσταται η λήψη της σχετικής έγκρισης και τόσο περισσότερο βαθαίνει η αναξιοπιστία της χώρας μας.

Χαρακτηριστικά στην περσινή μας επιστολή τονίζαμε, επίσης, ότι: «Στα πλαίσια αυτά, είναι σκόπιμο να στρέψουμε την προσοχή μας στην αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης δυνατότητας, προκειμένου να διαμορφωθεί στην χώρα μας ένα πλαίσιο αγροτικής ανάπτυξης, με την ενσωμάτωση σαυτό και της επιστημονικής συνδρομής και γνώσης που είναι σε θέση να παράσχουν οι έλληνες γεωτεχνικοί και ο θεσμικός τους εκπρόσωπος (το ΓΕΩΤ.Ε.Ε.). Η παραπάνω διαπίστωση θα μπορούσε υπό άλλες συνθήκες να θεωρηθεί αυτονόητη. αλλά δυστυχώς όμως δεν είναι., διότι στην ελληνική πραγματικότητα (ακόμη και της πρόσφατης προηγούμενης περιόδου) είχε διαμορφωθεί μία εντελώς αντιεπιστημονική, «λογιστική» προσέγγιση στην ελληνική γεωργία. Είναι χαρακτηριστικό ότι απουσίαζε κάθε αναφορά, όχι μόνο στην προοπτική, στο μέλλον, στο όραμα το οποίο οφείλουμε να έχουμε για την ελληνική γεωργία και την ελληνική περιφέρεια αλλά και στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, στην ενσωμάτωση των εξελίξεων και των καινοτόμων στοιχείων όσον αφορά τις επιστημονικές εξελίξεις (στους τομείς της παραγωγής, της διάθεσης, της οργάνωσης, της αξιοποίησης των χρηματοδοτήσεων, στα μέτρα της Ε.Ε. και στην αγροτική πολιτική ευρύτερα), στις απαιτήσεις των καταναλωτών και τις υποδείξεις της Ε.Ε

Σημαντικό σημείο αδυναμίας της χώρας μας είναι η αδιαφορίας για το κοινοτικό πλαίσιο. Η Ε.Ε. μας ψέγει επί 10 και πλέον χρόνια για το ΟΣΔΕ και εμείς εξακολουθούμε την στρεβλή προσέγγιση αναθέσεων και την προβληματική εφαρμογή του. Αυτό, βέβαια, έχει ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να στερείται ενός σοβαρού εργαλείου άσκησης αγροτικής πολιτικής ενώ ταυτόχρονα οι καταλογισμοί (πρόστιμα) της Ε.Ε. αγγίζουν ως σήμερα το 1,5 δις. Καταδεικνύοντας την πλήρη αποτυχία του συστήματος που ακολουθείται στο ΟΣΔΕ τα τελευταία δέκα χρόνια ενώ αντανακλά σε όλους τους εμπλεκομένους μη εξαιρουμένης της πολιτικής ηγεσίας του Υ.Α.Α.Τ. διαχρονικά. Για την ακρίβεια οι καταλογισμοί για το ΟΣΔΕ είναι 3,5 φορές περισσότεροι από τα χρήματα που χορηγήθηκαν στους γεωργούς όλης της χώρας μετά τις αγροτικές κινητοποιήσεις του περσινού χειμώνα. Στο σημείο αυτό πρέπει για άλλη μια φορά να επαναληφθεί ότι το ΓΕΩΤΕΕ έχει καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις 3

προκειμένου να πάψει το ΟΣΔΕ στην Ελλάδα να είναι πρόβλημα αλλά να γίνει εργαλείο για την εφαρμογή της ΚΑΠ και εργαλείο ανάπτυξης.

Ένα άλλο σημείο το οποίο πρέπει να αναδειχθεί είναι η αδυναμία καταβολής των χρημάτων της Ενιαίας Αποσυνδεδεμένης Ενίσχυσης. Τα χρήματα μπορούσαν να χορηγηθούν εδώ και μήνες και να συμβάλλουν στον περιορισμό του οικονομικού προβλήματος των γεωργών. Δεν δόθηκαν όμως και η εύλογη ερώτηση είναι γιατί ;

Η απάντηση έχει να κάνει με την αδυναμία της χώρας μας να τηρήσει τις προϋποθέσεις που έθεσε η Ε.Ε. όσον αφορά την υλοποίηση του ΟΣΔΕ και την πορεία της λεγόμενης «ψηφιοποίησης» των αγροτεμαχίων. Τα ερωτήματα, όμως, παραμένουν: γιατί δεν ολοκληρώθηκε ; Δεν έχει κανείς ευθύνη γιαυτό; Ποια ευνομούμενη πολιτεία επιτρέπει ένας (ή πολλοί) ανάδοχος / -οι που αναλαμβάνει / -ουν ένα δημόσιο έργο να μην το παραδίδει / -ουν «!» και να μην καταλογίζονται οι ευθύνες «!», όταν μάλιστα για αυτό το έργο διατέθηκαν έξω από κάθε δημόσια διαδικασία 28.000.000 €. Πιστεύουμε να συμφωνείτε πως οι προκαταβολές των επιδοτήσεων με τη ταμειακή διευκόλυνση της ΑΤΕ δεν αποτελούν λύση στο πρόβλημα. Ενώ αποτελεί την κορύφωση μιας τραγικής αντίφασης για την ελληνική γεωργία η μη έγκαιρη χορήγηση των ενισχύσεων σε στιγμή έντονης οικονομικής δυσκολίας των γεωργών.

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

θεωρώντας ότι η σημερινή πολιτική ηγεσία, έχει την υποχρέωση αλλά και την βούληση να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, σας καταθέτουμε εκ νέου τους άξονες (στην βάση του τρίπτυχου: παραγωγή εμπορία κατανάλωση) επί των οποίων πρέπει να στηρίζετε, κατά την άποψη του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., κάθε προσπάθεια για βιώσιμη λύση στα προβλήματα τα οποία υφίστανται και προκάλεσαν τις κινητοποιήσεις των ελλήνων γεωργών, πέρα από τις οικονομικές παροχές που έχουν παρουσιασθεί ως σήμερα:

Αναγνώριση της αγροτικής οικονομίας ως ενός βασικού πυλώνα της πράσινης ανάπτυξης.

Προσανατολισμός της αγροτικής οικονομίας στη παραγωγή διατροφικών προϊόντων ποιότητας.

Διαμόρφωση πλαισίου και συνθηκών αγροτικής ανάπτυξης με την ενσωμάτωση της μέγιστης επιστημονικής συνδρομής ώστε να καταστεί εφικτή η παραγωγή εισοδήματος και όχι να απαιτείται, ως απαραίτητη, η παροχή οικονομικών ενισχύσεων για την στήριξή του (ή τουλάχιστον να μειώνονται οι πιθανότητες να επαναλαμβάνονται σε κοντινά διαστήματα αντίστοιχα προβλήματα, τα οποία έχουν σημαντικό κόστος στην χώρα). Η στόχευση της προσπάθειας πρέπει να αποβλέπει στην επίλυση των προβλημάτων της ελληνικής γεωργίας και του έλληνα γεωργού και όχι στην κάλυψη των αναγκών των διάφορων φορέων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική γεωργία.

Οργανωμένη προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις αγορές, αξιοποίηση δυνατοτήτων παρακολούθησης αλλά και πρόβλεψης των τιμών των αγροτικών προϊόντων με πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει η επιστήμη και η τεχνολογία.

Μελέτη, σε επιστημονική βάση, των διαρθρώσεων της χώρας και των αναγκών αναδιαρθρώσεων τόσο της φυτικής όσο και της ζωικής παραγωγής.

Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην προετοιμασία της χώρας όσον αφορά την ΚΑΠ, τις εθνικές επιλογές του καν. 73 / 2009 και γενικότερα την μετά το 2013 εποχή.

Αναδιαμόρφωση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 (έχουμε υποβάλει σειρά επιστολών), προκειμένου αυτό να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής γεωργίας. Ενώ υπενθυμίζουμε την τοποθέτηση του ΓΕΩΤΕΕ ότι κακώς δεσμεύθηκε το ΠΑΑ σε μεγάλο μέρος του π.χ. με αρδευτικά έργα με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι για τα μέτρα που απευθύνονται απευθείας στους γεωργούς.

4

Τήρηση του πλαισίου της Ε.Ε. όσον αφορά τις διαθέσιμες δυνατότητες και τις ευκαιρίες ανάπτυξης.

Καθιέρωση ενός ουσιαστικού πλαισίου ανταλλαγής απόψεων και διαλόγου σε επιστημονική βάση, για τα θέματα που αφορούν την ελληνική γεωργία. Σαφώς όχι όπως λειτούργησε πολλές φορές ως σήμερα, αλλά σε μία διαρκή διαδικασία, όπου θα παρέχεται η ευκαιρία όχι δημόσιων σχέσεων και μονολόγου αλλά ανταλλαγής απόψεων και σύνθεσης, ώστε να προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία θα καθιστούν την χώρα ικανή να αντιμετωπίσει κάθε δύσκολη πτυχή των εξελίξεων στον αγροτικό τομέα.

Σε πολλές περιπτώσεις, θα απαιτηθεί ο επαναπροσδιορισμός και των υπηρεσιών του Υ.Α.Α.Τ. και του ευρύτερου γεωργικού τομέα, στα πλαίσια και της νέας διοικητικής αναδιάρθρωσης της χώρας, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν άριστα και αποτελεσματικά τόσο οι τρέχουσες ανάγκες όσο και οι στόχοι της αναπτυξιακής πολιτικής.

Σε κάθε περίπτωση το ΓΕΩΤ.Ε.Ε., με το ρόλο του συμβούλου της πολιτείας που του παρέχει η ελληνική νομοθεσία και του θεσμικού εκπροσώπου των ελλήνων γεωτεχνικών, παραμένει στην διάθεσή σας προκειμένου να συμμετάσχει σε κάθε προσπάθεια που θα αποβλέπει στον περιορισμό των προβλημάτων της ελληνικής γεωργίας και στην υποστήριξη των δράσεων του Υ.Α.Α.Τ.

Η ΠΟΣΓ για τις αγροτικές κινητοποιήσεις



Η ΠΟΣΓ έχει επισημάνει έγκαιρα με όλους τους τρόπους προς όλους τους θεσμικά εμπλεκόμενους τα αδιέξοδα της εφαρμοζόμενης αγροτικής πολιτικής και των οργανωτικών προβλημάτων στον αγροτικό τομέα καθώς και την δυσλειτουργία του Προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης.
Δυστυχώς οι τελευταίες εξελίξεις με τον αγροτικό κόσμο της χώρας μας δικαιώνουν απόλυτα.
Οι ολιγωρίες ο ερασιτεχνισμός και η αναβλητικότητά της προηγουμένης Πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ αλλά και η καθυστέρηση άσκησης αγροτικής πολιτικής από τη, νέας Πολιτική, ηγεσία σε σχέση με το αγροτικό πρόβλημα έχουν φέρει σε πραγματικό αδιέξοδο τον αγροτικό κόσμο που κάτω από το βάρος των προβλημάτων επέλεξε έναν δυναμικό τρόπο κινητοποιήσεων.
Ήρθε πλέον η στιγμή που πρέπει η Πολιτεία να αφήσει πίσω τις τις αδιέξοδες πρακτικές του παρελθόντος και με υπευθυνότητα και παρρησία να προχωρήσει σε αποφάσεις και δράσεις για την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα. πάνω στα νέα δεδομένα της ανταγωνιστικότητας και της ποιότητας.
Είναι απαραίτητη η στήριξη των αγροτών με μέτρα που θα επιλύουν χρόνια προβλήματα θα αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματά και θα υλοποιούν με συνοπτικές διαδικασίες τις πολιτικές αποφάσεις για την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα.
Η επιστημονική γνώση είναι η κρίσιμη παράμετρος που θα δώσει το συγκριτικό πλεονέκτημα και θα μετουσιώσει τις πολιτικές αποφάσεις σε δράση για το καλό του Έλληνα αγρότη.
Η ΠΟΣΓ εκφράζει την αλληλεγγύη της στο δίκαιο αγώνα των Ελλήνων αγροτών για μια βιώσιμη ανταγωνιστική. και αναπτυσσόμενη Γεωργία που θα εξασφαλίζει τόσο το επίπεδο διαβίωσής τους όσο και την παραγωγή και εμπορία ποιοτικών και ασφαλών εγχώριων τροφίμων που θα συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Επιτέλους πρέπει να αντιληφθούν όλοι ότι η γεωργία είναι ο βασικός πλουτοπαραγωγικός πυλώνας της χώρας που πάνω του πρέπει να στηριχθεί η ανάκαμψη και η ευημερία της.
Η ΠΟΣΓ καλεί την Κυβέρνηση και την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να προχωρήσει άμεσα στην ικανοποίηση των ώριμων αιτημάτων του αγροτικού κόσμου και με ταχύτητα να προχωρήσει στις διαρθρωτικές αλλαγές που απαιτούνται σε όλα τα επίπεδα για την ουσιαστική ανάπτυξη του αγροτικού τομέα της Χώρας.

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010

Η ποιοτική αναβάθμιση του βαμβακιού ο μεγάλος στόχος




Την επιτακτική ανάγκη να συνεχιστεί η βαμβακοκαλλιέργεια στο Νομό Λάρισας και στη Θεσσαλία γενικότερα τα επόμενα χρόνια τόνισε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Λάρισας ο αντινομάρχης Αγροτικού τομέα κ. Κων/νος Σπανούλης.

Και σημείωσε ότι η Νομαρχία Λάρισας έχει στόχο να περάσουμε πλέον από το "χύμα" βαμβάκι σε ένα προϊόν ποιοτικό, πιστοποιημένο με υψηλή προστιθέμενη αξία στην αγορά.

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο ενημέρωσης από τους υπευθύνους ελεγκτές για το "Πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Βαμβακιού" του ΚΑΝ. 637/08 ο κ. Σπανούλης επανέλαβε τη βούληση του Νομάρχη Λάρισας κ. Λουκά Κατσαρού αλλά και τις προσπάθειες που έχει καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Νομαρχιακή Αρχή για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η καλλιέργεια του βαμβακιού στο Νομό Λάρισας.

Ο αντινομάρχης Αγροτικού τομέα στην τοποθέτηση του προς τους αρμόδιους ελεγκτές του Προγράμματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Βαμβακιού τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: "Το βαμβάκι είναι η μοναδική ποτιστική καλλιέργεια που απαιτεί το λιγότερο νερό. Η σκέψη ορισμένων που ελαφρά τη καρδία ζητούν να μην υπάρξουν ποτιστικές καλλιέργειες τα επόμενα χρόνια και να αντικαταστούν αυτές εξ ολοκλήρου με ξερικές θα έδινε την χαριστική βολή για την επιβίωση των κατοίκων στις πόλεις μιας και η θερμοκρασία το καλοκαίρι θα αυξανόταν κατά 5ο C τουλάχιστον - και ως εκ τούτου με την εξέλιξη αυτή τα χωράφια των παραγωγών θα απέδιδαν την μισή παραγωγή.

Εάν σταματήσει η βαμβακοκαλλιέργεια και οι παραγωγοί στραφούν σε άλλες καλλιέργειες όπως π.χ. καλαμπόκι, βιομηχανική τομάτα, ζαχαρότευτλα, σιτηρά κ.α. θα δημιουργηθεί μία υπερπροσφορά με αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των τιμών και την κατάρρευση του αγροτικού εισοδήματος.

Οι βαμβακοκαλλιεργητές σημείωσε ο κ. Σπανούλης τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει τεράστιες υποδομές. Η περίπτωση εγκατάλειψης της βαμβακοκαλλιέργειας θα οδηγήσει τους παραγωγούς σε μία δυσβάσταχτη υποχρέωση, τα εκκοκκιστήρια θα κλείσουν και η ανεργία θα κορυφωθεί .

Η βαμβακοκαλλιέργεια στηρίζει οικονομικά εκτός από τα αγροτικά νοικοκυριά πολλές επαγγελματικές ομάδες (Γεωτεχνικούς, Εμπόριο εφοδίων, Μεταφορικές Εταιρίες, Βιομηχανικοί Εργάτες κ.α.)

Είναι το μοναδικό προϊόν που είναι ελλειμματική η Ε.Ε. γι' αυτό εξάλλου έως το 2013 είναι διασφαλισμένο συνδεδεμένο ποσό 80 ευρώ/στρεμ. Για καλλιέργεια έως 2,5 εκατομ. στρέμματα .

Το μεγαλύτερο ποσοστό της εγχώριας παραγωγής εξάγεται με σημαντικές εισροές συναλλάγματος για την χώρα μας.

Η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να παράγει βιοκαύσιμα από ενεργειακά φυτά γιατί πληρώνει αδρά πράσινους ρύπους και το βαμβακέλαιο δίνει και εδώ λύση.

Για τους κυριότερους παραπάνω λόγους το βαμβάκι μπορεί να σταθεί μέσω της οργάνωσης και της ταυτότητας του. Η ολοκληρωμένη διαχείριση με το σήμα της πιστοποιεί την υγιή και ανόθευτη ποιότητα του παραγόμενου βάμβακος, δίνοντας προστιθέμενη αξία και καλές αγορές προς όφελος των παραγωγών εκκοκιστών και της χώρας.

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω οφέλη ο Νομάρχης κ. Λουκάς Κατσαρός κατέθεσε (μέσω ΕΝΑΕ) στην κ. Μπατζελή την πρόταση για ένα νέο πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης 4 ετούς διάρκειας μιας και οι πιστώσεις είναι διασφαλισμένες από την ΚΟΑ βάμβακος (100% Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση) με προκήρυξη και ένταξη των παραγωγών πριν την έναρξη ανοιξιάτικης σποράς.

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν υποβληθεί στη διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης 3.575 αιτήσεις παραγωγών που ανήκουν σε 19 ομάδες και αφορούν 245.000 στρ. βαμβακιού.

Το εν λόγω πρόγραμμα έχει στόχο την λελογισμένη χρήση λιπασμάτων-ζιζανιοκτόνων , την καλύτερη καταπολέμηση εχθρών και ασθενειών , τη μείωση των ψεκασμών , καθώς και τη μείωση του κόστους καλλιέργειας και πέρα από αυτά στοχεύει κυρίως και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Η διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης έλαβε ήδη μέτρα για την γρήγορη διεκπεραίωση των αιτήσεων στον Ο.ΠΕ.ΚΕ.ΠΕ.

Στη συγκέντρωση προλόγισε ο Διευθυντής Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Λάρισας κ. Δημ. Ζδουκόπουλος και εκ μέρους του τμήματος Φυτικής Παραγωγής που έχει την ευθύνη υλοποίησης του προγράμματος ο Τμηματάρχης κ. Φίλιππος Μάντζαρης, ενώ τη σχετική ενημέρωση έκανε ο υπεύθυνος εισηγητής Γεωπόνος κ. Λευτέρης Τζιούφας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν 40 Γεωπόνοι-Τεχνολόγοι οι οποίοι ορίσθηκαν από την Υπηρεσία ελεγκτές του προγράμματος.

Λευκή τρύπα 300 δισ. για το Δημόσιο από την ακίνητη περιουσία

Λευκή τρύπα 300 δισ. για το Δημόσιο από την ακίνητη περιουσία
Ολοκληρώθηκε η καταγραφή της από την ΚΕΔ

Του Λεωνιδα Στεργιου / Lstergiou@kathimerini.gr

«Aσο» άνω των 300 δισ. ευρώ απέκτησε η κυβέρνηση στο μανίκι της που μπορεί να ανατρέψει τις αρνητικές αξιολογήσεις των ξένων οίκων, να μειώσει το δημόσιο χρέος και το κόστος δανεισμού, αλλά και να χρηματοδοτήσει το ασφαλιστικό σύστημα. Πριν από μερικά 24ωρα ολοκληρώθηκε η καταγραφή και ο υπολογισμός της αντικειμενικής αξίας ακινήτων του Δημοσίου που παρουσιάζει σήμερα η «Κ». Η καταγραφή και ο υπολογισμός αυτός γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού Δημοσίου και, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΙΟΒΕ και καθηγητή Γιάννη Στουρνάρα, μπορεί να ενισχύσει τη διαπραγματευτική ικανότητα της Ελλάδας και να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα, συμβάλλοντας στον περιορισμό του δημοσίου χρέους και του κόστους δανεισμού.

Η Διεύθυνση Μητρώου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου (ΚΕΔ) χρησιμοποίησε περίπλοκα υπολογιστικά μοντέλα με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών (δορυφορικών συστημάτων), προκειμένου να εντοπίσει, να καταγράψει τη δημόσια περιουσία και να εκτιμήσει τη συνολική αξία των ακινήτων, μας πληροφορεί ο κ. Βασίλης Μαγκλάρας, Προϊστάμενος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΚΕΔ. Ο υπολογισμός έγινε βάσει των χαμηλότερων αντικειμενικών αξιών κάθε ζώνης. Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, τα περισσότερα από 71.000 ακίνητα του ελληνικού Δημοσίου που βρίσκονται στην επικράτεια και στο εξωτερικό υπό τη διαχείριση της ΚΕΔ, έχουν αντικειμενική αξία 272 δισ. Δηλαδή, η αξία τους ανέρχεται στο 112,5% του ΑΕΠ, όσο δηλαδή το δημόσιο χρέος.

Η ΚΕΔ, διαχειρίζεται περίπου το 90% των ακινήτων που ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο (ιδιοκτησία Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου). Το υπόλοιπο 8% ανήκει στην ΕΤΑ, σε διάφορα υπουργεία, στη ΔΕΠΟΣ (Δημόσια Επιχείρηση Πολεοδομίας και Στέγασης), στην ΑΓΡΟΓΗ (αγροτική γη), στο ΤΕΘΑ (Ταμείο Εθνικής Αμυνας) και σε διάφορα ασφαλιστικά ταμεία. Επομένως, η συνολική αξία των ακινήτων του Δημοσίου από κτίρια μέχρι παραλίες και βουνοπλαγιές έχουν αντικειμενική αξία άνω των 300 δισ. ευρώ.

Το στοιχείο αυτό είναι καθοριστικό στην προσπάθεια της δημοσιονομικής εξυγίανσης, καθώς μέχρι σήμερα ήταν άγνωστο και δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη σύνταξη ισολογισμών του κράτους στο πλαίσιο του διπλογραφικού συστήματος. Επίσης, σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Γ. Στουρνάρα, η Ελλάδα ήταν μέχρι χθες, ίσως, η μοναδική χώρα του ΟΟΣΑ όπου δεν έχει καταγραφεί η περιουσία του Δημοσίου στο σύνολό της. Και όταν λέμε Δημόσιο εννοούμε όχι μόνο την Κεντρική Διοίκηση, αλλά και όλους τους οργανισμούς όπου μαζί απαρτίζουν την Γενική Κυβέρνηση, σύμφωνα με τον ορισμό της Συνθήκης.

Στην τελευταία του έκθεση (φέτος το καλοκαίρι) για την Ελλάδα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) έκανε μια πρώτη απόπειρα έμμεσης εκτίμησης της περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου. Αν και ατελής και ελλιπής είναι μια πρώτη εκτίμηση της «καθαρής θέσης» του, δηλαδή της διαφοράς μεταξύ ενεργητικού και παθητικού. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: το ελληνικό Δημόσιο το 2008 διέθετε ρευστά περιουσιακά στοιχεία (π.χ. μετοχές, καταθέσεις κ.λπ.) της τάξης του 30% του ΑΕΠ και απόθεμα κεφαλαίου 51% του ΑΕΠ. Εφόσον το δημόσιο χρέος το 2008 ήταν 102,6% του ΑΕΠ, η καθαρή θέση του Δημοσίου ήταν αρνητική και ίση με -22% του ΑΕΠ περίπου. Σύμφωνα με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε, δεν περιλαμβάνεται η αξία της γης, ενώ η αξία του αποθέματος του κεφαλαίου υπολογίστηκε εμμέσως, ως το συσσωρευμένο αποτέλεσμα επενδύσεων από το 1960 μέχρι σήμερα. Αν η αποτίμηση της περιουσίας γίνει με άμεσο τρόπο και συμπεριλάβει και την αξία της γης, ενδεχομένως να καταλήξει σε αρκετά υψηλότερη εκτίμηση. Δηλαδή, η κατάταξη με βάση την καθαρή θέση του Δημοσίου ως ποσοστό του ΑΕΠ, θα ήταν πολύ πιο ευνοϊκή για την Ελλάδα απ’ ό,τι η κατάταξη με βάση το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ. Αυτή η μεθοδολογία, αν και πιο ορθή, δεν έχει επισήμως υιοθετηθεί ακόμα από τους διεθνείς οργανισμούς και τους παράγοντες της διεθνούς αγοράς χρεογράφων, κερδίζει όμως συνεχώς έδαφος και ενδεχομένως θα υιοθετηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, σημειώνει ο κ. Στουρνάρας. Η εξέλιξη αυτή θα είχε άμεση θετική συνέπεια στην πιστοληπτική αξιολόγηση της οικονομίας και, κατά συνέπεια, στο κόστος εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους.

Λύση για το ασφαλιστικό

Η ακίνητη περιουσία του ελληνικού Δημοσίου μπορεί να αποτελέσει πηγή χρηματοδότησης για το ασφαλιστικό σύστημα. Μεταξύ των προτάσεων που έχει καταθέσει η ΓΣΕΕ στο πλαίσιο του διαλόγου για το ασφαλιστικό περιλαμβάνεται φόρος επί της υπεραξίας των ακινήτων του Δημοσίου και της Εκκλησίας κάθε φορά που θα γίνεται αύξηση των αντικειμενικών αξιών. Επίσης, έχει προτείνει ειδικό τέλος επί της εκμετάλλευσης των έργων που εκτελούνται από ιδιώτες ή από συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Αν υποθέσουμε ότι οι αντικειμενικές αξίες αυξηθούν κατά 30%, τότε η υπεραξία που θα προκύψει υπολογίζεται σε 81,6 δισ. ευρώ επί της οποίας μπορεί να υπολογιστεί ο φόρος, σύμφωνα με την πρόταση της ΓΣΕΕ. Βέβαια, το αναλογιστικό έλλειμμα των ταμείων υπολογίζεται μεταξύ 65% και 168% του ΑΕΠ, δηλαδή ξεπερνά το σύνολο της δημόσιας ακίνητης περιουσίας. Ωστόσο, η γνώση της αξίας των ακινήτων του Δημοσίου αποτελεί μια βάση για υπολογισμούς ή για άλλες προτάσεις, όπως είναι η παραχώρηση ακινήτων ή χαρτοφυλακίου ακινήτων σε ταμεία, προκειμένου τα τελευταία να τα εκμεταλλευθούν (π.χ. τιτλοποιήσεις) και να αποκομίσουν έσοδα και χρηματοδότηση. Τέλος, τα έργα ΣΔΙΤ που διαχειρίζεται η ΚΕΔ σήμερα ανέρχονται σε 1,5 δισ. ευρώ. Και στη μία και στην άλλη περίπτωση, το ελληνικό Δημόσιο έχει λαμβάνειν έσοδα. Ακόμα κι αν αυτό γίνει μέσω οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Οι τιτλοποιήσεις, όπου κι αν γίνουν το ίδιο αποτέλεσμα θα έχουν στο τέλος της ημέρας. Το ίδιο ισχύει και με συγχρηματοδοτούμενα έργα, τα οποία, από την ώρα που άρχισαν να υλοποιούνται έδωσαν έναν άλλο τόνο στην ανάπτυξη ούτως ή άλλως. Τώρα, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να αξιοποιηθούν και διαφορετικά. Ζητούμενο, βεβαίως, είναι αν και κατά πόσο το ελληνικό Δημόσιο και το υπουργείο Οικονομικών θα αξιοποιήσουν το νέο «δώρο».

πηγή:kathimerini.gr

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

Βιομάζα απο πορτοκάλια ετοιμάζει η Biofresh


Ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει η βιομηχανία φρέσκων χυμών Biofresh Α.Ε. Η εταιρεία που παράγει τον Sparti's Juice (τον γνωστό χυμό πορτοκαλιού που δεν παράγεται από συμπύκνωμα) έχει θέσει ως βασικό στόχο της αναπτυξιακής της στρατηγικής την ενεργειακή αυτάρκεια μέσα από αποκλειστικά Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, δρομολογεί τη δημιουργία ενός πρότυπου εργοστασίου κομποστοποίησης που θα αξιοποιεί τα στερεά απόβλητα (φλούδες και πολτός εσπεριδοειδών) της βιομηχανικής της μονάδας για την παραγωγή βιομάζας. Από τη βιομάζα αυτή, στη συνέχεια, θα παράγονται τόσο ηλεκτρική και θερμική ενέργεια όσο και βιολογικό λίπασμα.

Η σχετική τεχνογνωσία, όπως είναι γνωστό, είναι διαθέσιμη ωστόσο λίγες εταιρείες στην Ελλάδα την αξιοποιούν. Η Biofresh σχεδιάζει να την ενσωματώσει σε μια μονάδα αναερόβιας ζύμωσης που θα λειτουργεί σε καθημερινή βάση και θα έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται περί τους 50 τόνους πολτού εσπεριδοειδών ημερησίως για την παραγωγή βιοαερίου. Από τη λειτουργία της σε πρώτη φάση θα εξασφαλίζονται 850 ΚW ηλεκτρικής και 925 ΚW θερμικής ενέργειας. Στα βασικά προϊόντα της μονάδας, επιπλέον, θα περιλαμβάνεται και αγροτικό λίπασμα υψηλής ποιότητας για κατάλληλο για αγροτικές εκμεταλλεύσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για την πρώτη «πράσινη» επένδυση της γνωστής εταιρείας χυμών, αφού η μονάδα που διατηρεί στα Βρυσικά Λευκοχώματος στη Σπάρτη (μια επένδυση ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ) διακρίνεται για το οικολογικό της προφίλ. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τη λειτουργία της απαιτούνται μόλις 25 κυβικά νερού την ώρα (σχεδόν το 1/10 της ποσότητας που χρησιμοποιεί μια συμβατική βιομηχανία χυμών). Παράλληλα, έχει εξασφαλίσει άδεια για την εγκατάσταση και λειτουργία στο χώρο της μονάδας φωτοβολταϊκών συστημάτων ισχύος 200 ΚW.
πηγή: agronews.gr

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

ΥΠΑΑΤ Δημόσια διαβούλευση :Αλλαγή θεσμικού πλαισίου για την ενοποίηση και ανασυγκρότηση του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος

Αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την ενοποίηση και ανασυγκρότηση του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος
Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2010

Φίλες και φίλοι,

Θα ήθελα να σας καλωσορίσω στο δικτυακό τόπο που φτιάχτηκε ειδικά, προκειμένου να φιλοξενήσει τη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου για την «Αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την ενοποίηση και ανασυγκρότηση του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος»

Με δεδομένη την ισχυρή πολιτική βούληση της Κυβέρνησης να τεθεί το αγροτικό ζήτημα σε νέες, στερεές και με προοπτική βάσεις και να συμπεριλάβει όλες τις θέσεις της Κοινωνίας, καταθέτουμε τους γενικούς άξονες για την αλλαγή θεσμικού πλαισίου του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος. Με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δεν κατέστη δυνατό να αποφευχθεί ο κατακερματισμός του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος με αποτέλεσμα οι έλληνες αγρότες να μην έχουν κατορθώσει να εκφραστούν μαζικά, συλλογικά και εννιαία στο πλαίσιο των δημοκρατικών διαδικασιών.

Η κατάθεση των δικών σας απόψεων και προτάσεων καθώς και οι προτάσεις από τους αρμόδιους φορείς θα ληφθούν υπόψη, μετά από σχετική επεξεργασία από τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, στο τελικό Σχέδιο Νόμου, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή.

Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου και ώρα 18:00.

Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας,

Κατερίνα Μπατζελή

Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων


Αλλαγή θεσμικού πλαισίου για την ενοποίηση και ανασυγκρότηση του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος
Σχολίασε

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2010

Ο κατακερματισμός που υπάρχει σήμερα στις Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις στερεί από τους Έλληνες αγρότες την δυνατότητα να εκφραστούν και να εκπροσωπηθούν μαζικά και ενιαία ώστε οι απόψεις τους, εκφραζόμενες μέσα από τα συλλογικά τους όργανα, στα πλαίσια των δημοκρατικών διαδικασιών, να τυγχάνουν ευρύτερης κοινωνικής αναγνώρισης και συνακόλουθα προσοχής στην αντιμετώπισή τους από τους αρμόδιους πολιτειακούς φορείς.

Οι κύριοι άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου που προτείνονται προς διαβούλευση είναι οι εξής:

1. Δομή του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος:

α) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις

β) Δευτεροβάθμιες Οργανώσεις

γ) Τριτοβάθμια Οργάνωση είναι η ενιαία και κορυφαία Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση στη χώρα.

2. Μέλη

α) Μέλη των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων είναι οι κατά επάγγελμα αγρότες, ιδίως ο γεωργός, ο κτηνοτρόφος, ο αλιέας, ο δασοκόμος, ο μελισσοκόμος, ο αγρεργάτης και ο αλιεργάτης κάτοχοι ή μη αγροτικής εκμετάλλευσης.

β) Μέλη των Δευτεροβάθμιων Οργανώσεων είναι όλες οι Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις της περιφέρειας τους.

γ) Μέλη της Τριτοβάθμιας Ενιαίας Αγροτικής Συνδικαλιστικής Οργάνωσης της χώρας είναι όλες οι Δευτεροβάθμιες και Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις όπως και τα Νομικά Πρόσωπα που εκπροσωπούν με πανελλήνια εμβέλεια προϊόντα και κλάδους παραγωγής.


3. Έδρα & Περιφέρεια

α) Πρωτοβάθμια Οργάνωση

Η Πρωτοβάθμια Οργάνωση έχει περιφέρεια τα όρια της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου (που θα προκύψει από την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτης) στον οποίο έχει την έδρα της.

β) Δευτεροβάθμια Οργάνωση

Η Δευτεροβάθμια Οργάνωση έχει περιφέρεια τα διοικητικά όρια μιας γενικής περιφέρειας του κράτους

γ) Ενιαία Τριτοβάθμια Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση

Η κορυφαία Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση της χώρας έχει περιφέρεια όλη την επικράτεια.


4.Οργανα – Συμμετοχή – Θητεία

A) Οργανα των αγροτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων και των τριών βαθμίδων είναι το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) και η Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.).

1. Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις

Το Δ.Σ. εκλέγεται με συμμετοχή στην ψηφοφορία όλων των οικονομικά τακτοποιημένων μελών και στην σύνθεση του μετέχουν υποχρεωτικά σε ποσοστό 60% του συνολικού αριθμού των μελών του νέοι αγρότες (ηλικίας έως 40 ετών), ως και γυναίκες μέλη σε ποσοστό 10% του συνολικού αριθμού των μελών του Δ.Σ. Εγγραφές μελών γίνονται μέχρι και την ημέρα ψηφοφορίας εφόσον καλύπτονται οι προϋποθέσεις ιδιότητας του μέλους.

2. Δευτεροβάθμιες Οργανώσεις

Το Δ.Σ. εκλέγεται με συμμετοχή στη ψηφοφορία όλων των οικονομικά τακτοποιημένων μελών των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων της περιφέρειας της Δευτεροβάθμιας Οργάνωσης. Οι ποσοστώσεις νέων αγροτών και γυναικών (60% & 10%) ισχύουν και για το Δ.Σ. της Δευτεροβάθμιας Οργάνωσης.

3. Ενιαία Τριτοβάθμια Οργάνωση

Το Δ.Σ. εκλέγεται με συμμετοχή στη ψηφοφορία όλων των φυσικών προσώπων – μελών των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων όλης της χώρας. Οι ποσοστώσεις νέων αγροτών και γυναικών (60% & 10%) ισχύουν και για το Δ.Σ. της Ενιαίας Τριτοβάθμιας Οργάνωσης.

Β) Η θητεία των μελών του Δ.Σ. των Οργανώσεων και των τριων βαθμίδων είναι τετραετής και οι εκλογές διενεργούνται και για τις τρεις βαθμίδες την ίδια ημερομηνία σε όλη την χώρα.

Υποψηφιότητα για μέλος Δ.Σ. επιτρέπεται για Οργάνωση μόνο μιας βαθμίδας κατ’ επιλογή του υποψηφίου.

Μέλος του Δ.Σ. Οργάνωσης ή οποιασδήποτε βαθμίδας δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα εκ νέου μετά την πάροδο δύο (2) συνεχών θητειών για το ίδιο Δ.Σ.

Η ιδιότητα του μέλους Δ.Σ. στην Τριτοβάθμια Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση δεν επιτρέπεται να συμπίπτει με την ιδιότητα μέλους Δ.Σ. Αγροτικής Συνεταιριστικής Οργάνωσης.

Οι εκλογές για την ανάδειξη Δ.Σ. στις Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις διενεργούνται παρουσία αντιπροσώπου Δικαστικής Αρχής.

5. Χρονοδιάγραμμα

Με βάση τους παραπάνω κεντρικούς άξονες και ενώ η διαβούλευση με τους εκπροσώπους των αγροτών θα συνεχισθεί καθόλη την διάρκεια κατάρτισης του νομοσχεδίου, θα ολοκληρωθεί και θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή σε σύντομο χρονικό διάστημα και με τις κατάλληλες μεταβατικές διατάξεις που θα συμπεριλάβει θα επιτευχθεί η ανασυγκρότηση του Αγροτικού Συνδικαλιστικού Κινήματος της χώρας μέσα σε ένα εξάμηνο από την ψήφισή του.

πηγή: http://www.opengov.gr/ypaat/

Έρευνα στην Κρήτη για κρατήσεις ψηφιοποίησης

Image

Τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για το θέμα των κρατήσεων στις επιδοτήσεις που κάνουν οι Ενώσεις, διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Ηρακλείου Νίκος Μαρκάκης.

Συγκεκριμένα ο κ. Μαρκάκης παρήγγειλε σε πταισματοδίκη να πραγματοποιήσει ενδελεχή έρευνα για τις κρατήσεις των επιδοτήσεων που έκαναν οι Ενώσεις προκειμένου να καλύψουν το κόστος της ενεργοποίησης των δικαιωμάτων της ενιαίας ενίσχυσης και της ψηφιοποίησης των μητρώων αγροτικών εκμεταλλεύσεων.

Η έρευνα θα διεξαχθεί από πταισματοδίκη, η οποία στη συνέχεια θα καταθέσει το φάκελο στον εισαγγελέα για να κρίνει αν θα ασκήσει ή όχι ποινικές διώξεις εναντίον των αρμοδίων.

Στο πλαίσιο της έρευνας αναμένεται να κληθούν δικαιούχοι επιδοτήσεων για να καταθέσουν σχετικά με το ύψος των κρατήσεων επί των επιδοτήσεων τους. Επίσης, θα καταθέσουν και οι επικεφαλής των Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών.

Όπως είναι γνωστό, η κοινοτική νομοθεσία απαγορεύει ρητά την παρακράτηση χρημάτων από την ενιαία ενίσχυση (επιδοτήσεις). Σύμφωνα με τους σχετικούς κανονισμούς το κόστος της ενεργοποίησης των δικαιωμάτων και της ψηφιοποίησης των μητρώων αγροτικών εκμεταλλεύσεων βαρύνει τα κράτη μέλη, τα οποία οφείλουν μετά από δημόσιους, μειοδοτικούς διαγωνισμούς να επιλέξουν τους αναδόχους του έργου.

Στην Ελλάδα δεν έχει γίνει κάποιος διαγωνισμός. Εδώ και χρόνια ανατίθεται το έργο από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στην ΠΑΣΕΓΕΣ και τις Ενώσεις. Κι επειδή το κράτος δεν καλύπτει το κόστος, (οι Ενώσεις είναι επιχειρήσεις και πρέπει να πληρωθούν για τη δουλειά που κάνουν), το καλύπτουν οι δικαιούχοι επιδοτήσεων.

Το ίδιο θέμα όμως παίρνει τη «νομική οδό» και απευθείας από τους παραγωγούς, δικαιούχους επιδοτήσεων που προετοιμάζονται να καταθέσουν αγωγές εναντίον της Ένωσης Ηρακλείου. Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο της Ένωσης Ηρακλείου κ. Ναπολέοντα Λουκαδάκη, που πρωτοστατεί σε αυτή τη διαδικασία, σε λίγες μέρες οι δικαιούχοι θα συγκεντρώσουν τις αγωγές από τα χωριά για να τις καταθέσουν στη Δικαιοσύνη. Οι παραγωγοί διαμαρτύρονται για το ποσοστό των κρατήσεων που όπως οι ίδιοι λένε σε πολλές περιπτώσεις φθάνει ακόμα και το 20% επί του συνόλου των επιδοτήσεων τους, πράγμα εντελώς παράλογο.

πηγή:agronews.gr

Θέσεις απο τους Νέους Αγρότες


Θέσεις απο τους Νέους Αγρότες


Οι Νέοι Αγρότες συμμετέχουν, επιδιώκουν & διαμαρτύρονται στις 27-1-2010
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ που συγκλήθηκε εκτάκτως στις 14 Ιαν 2010 στην Αθήνα, διαπιστώνει ότι οι επισημάνσεις του διευρυμένου ΔΣ στις 27-11-2009 στην Θεσσαλονίκη, στις 25-5-2009 στην Λαμία και στις 28-11-2008 στην Θεσσαλονίκη παραμένουν σχεδόν οι ίδιες ενώ οι εναλλασσόμενοι Υπουργοί στο ΥπΑΑΤ συμπεριφέρνονται όλο και περισσότερο απαξιωτικά προς τους Νέους Αγρότες.
Η ΠΕΝΑ προσπαθώντας να διαχωρίσει το κράτος από τους περιστασιακούς διαχειριστές του, συμμετέχει στις κινητοποιήσεις του συνόλου του αγροτικού κόσμου, ως ένα κομμάτι του (ίσως το ποιο νεανικό και ελπιδοφόρο), επιδιώκει μια μακροχρόνια αγροτική πολιτική (σε συμφωνία με όλους τους κοινωνικούς εταίρους και τα κόμματα) και διαμαρτύρεται έντονα για την αναξιοπιστία του Υπουργείου και την περιφρόνηση της προσωπικότητας των υποψηφίων προς ένταξη στο Πρόγραμμα Νέων Γεωργών, οι οποίοι από την πρόσκληση της 27-1-2009 περιμένουν ακόμα (ένα ολόκληρο χρόνο μετά) τις αποφάσεις που έπρεπε, όπως προκήρυσσε η πρόσκληση, να βγουν σε τέσσερις μήνες. Οι ίδιες απαράδεκτες καθυστερήσεις συμβαίνουν σχεδόν με όλα τα αγροτικά θέματα, ενώ οι απαιτήσεις τρίτων από τους αγρότες επιβαρύνονται με δυσβάστακτους «τόκους υπερημερίας».
Την 27 Ιαν 2010, στην Αθήνα, στην πλατεία Καραϊσκάκη, στις 11.30, καλούνται οι Νέοι Αγρότες και οι υποψήφιοι Νέοι Γεωργοί σε συνάντηση, συζήτηση, διαμαρτυρία για το Μέλλον του Αγροτικού Κόσμου και το Πρόγραμμα Νέων Γεωργών.

Στο διευρυμένο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΝΑ δηλώθηκε η συμπόρευση με τις κινητοποιήσεις του συνόλου του αγροτικού κόσμου και ξαναδιαπιστώθηκε:
1. Για μια ακόμα φορά η παγκόσμια χρηματιστηριακή κρίση και η ελληνική δημοσιονομική άσχημη κατάσταση, εντέχνως και μεθοδικά μεταφέρεται, από αυτούς που τη δημιούργησαν, στην πραγματική οικονομία και επιβαρύνει ιδιαίτερα τους αγρότες, που είναι ίσως οι κυριότεροι παραγωγοί πλούτου στην Ελλάδα.
2. Ενώ όλα τα τρόφιμα ακριβαίνουν συνεχώς, τα αγροτικά προϊόντα χάνουν συνεχώς τις τιμές τους, με αποτέλεσμα να συρρικνώνεται το αγροτικό εισόδημα και να μειώνεται η ζήτηση των αγροτικών προϊόντων (αυξάνεται συνεχώς η ψαλίδα τιμών παραγωγού-καταναλωτή).
3. Το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων δεν κατανέμεται ανάλογα με την σημαντικότητα του αγροτικού τομέα στην κάθε περιοχή, αφήνοντας μεγάλες ελλείψεις σε έργα υποδομής στις αγροτικές περιοχές, ιδιαίτερα στην χρήση νερού.
4. Ο διαχρονικά μη σταθερός μακροχρόνιος προσανατολισμός της αγροτικής πολιτικής, υποθάλπει μεγάλες μη προβλέψιμες ετήσιες αυξομειώσεις στην παραγωγή, στα αποθέματα και στις τιμές.
5. Με διασπασμένο Αγροτικό Συνδικαλιστικό Κίνημα αδυνατίζει η πολιτική παρέμβαση των αγροτών, ενώ η ασάφεια για τον ορισμό του επαγγελματία αγρότη ακυρώνει κάθε προσπάθεια σοβαρού διαλόγου.
Οι αγρότες είναι οι ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ του περιβάλλοντος (διαχειρίζονται το 92% της επιφανείας της Ευρ. Ένωσης, χρησιμοποιούν το 85% των υδάτινων πόρων, απορροφούν αέριους ρύπους που δημιουργούν τις κλιματικές αλλαγές, εξασφαλίζουν ζωντανό-υγειές περιβάλλον για όλους και ιδιαίτερα για τους κατοίκους των πόλεων)
Οι αγρότες ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΝ με ποιοτικά πιστοποιημένα τρόφιμα όλους τους συμπολίτες
Οι αγρότες ΠΑΡΑΓΟΥΝ πρώτες ύλες για την βιομηχανία
Οι αγρότες μπορούν να ΠΑΡΑΓΟΥΝ ενέργεια, κυρίως για την μείωση των γεν. εξόδων τους.
Οι Νέοι Αγρότες θα βρίσκονται στον ίδιο επαγγελματικό χώρο για περίπου άλλα 40 χρόνια και τους ενδιαφέρουν τόσο η σημερινή συγκυρία και η καθημερινός αγώνας μαζί με το σύνολο του αγροτικού κόσμου, όσο, και περισσότερο, οι προοπτικές στο μέλλον. Οι Νέοι Αγρότες επιθυμούν να μπορούν να συμμετέχουν στον προσδιορισμό του μέλλοντος τους, αξιοποιώντας τόσο τους συμβούλους γεωτεχνικούς, όσο και τους πολύπειρους μεγαλύτερους σε ηλικία αγρότες, σε διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους.
Ο πανευρωπαϊκά και εθνικά σημαντικός ρόλος των Ενώσεων Νέων Αγροτών αναγνωρίζεται τελευταία και στην πατρίδα μας από την πολιτική ηγεσία, είτε νομοθετικά είτε στην πράξη σε άτυπες ομάδες εργασίας είτε στα «μπλόκα». Επιθυμούμε την ενημέρωση όλων των συμπολιτών και όλων των οργανωμένων επαγγελματικών ομάδων, και των κοινωνικών εταίρων, ώστε όλη η κοινωνία να είναι συμπαραστάτης και να βοηθήσει στο ξεπέρασμα των χρονιζόντων προβλημάτων, όσο και στην βελτίωση και εξισορρόπηση των ρόλων όλων μας και την συμμετοχή όλων στην ανάπτυξη.
Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ επιθυμεί τον προσδιορισμό, με ευρεία κοινωνική συναίνεση:
(ι) των υποχρεώσεων του αγροτικού τομέα προς την Εθνική Οικονομία και την Κοινωνία και της συμβατής με τις υποχρεώσεις αυτές αγροτική πολιτική,
(ιι) των απαιτήσεων των αγροτών από τους υπόλοιπους κοινωνικούς εταίρους για όσα συμφωνηθούν και
(ιιι), των απαραίτητων μέσων, όπως η εκπαίδευση-επαγγελματική κατάρτιση, η οργάνωση και δικτύωση του αγροτικού ανθρώπινου δυναμικού, η εφαρμοσμένη αγροτική έρευνα, η χρηματοδοτική στήριξη, οι αγροτικές μεταφορές, οι υποδομές, οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την χρήση των εδαφών, του νερού, και των ΑΠΕ, καθώς και η φορολογία, ώστε να μπορούμε όλοι να εγγυηθούμε την εκπλήρωση των υποχρεώσεών μας.
Οι πρώτες προτεραιότητες είναι το 2013 και ο ορίζοντας του 2020.

Ανάμεσα στις προτάσεις μας θέλουμε:
1. Να προστατευθεί το εισόδημα των αγροτών, γιατί οι επιπτώσεις θα είναι μακροχρόνιες και οδυνηρές και για όλους τους άλλους συμπολίτες μας
2. Οι κινητοποιήσεις πρέπει να γίνονται συντεταγμένα, με την υποστήριξη όσο το δυνατόν περισσοτέρων κοινωνικών ομάδων και φορέων και να είναι εστιασμένες ώστε να μην δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα στην κοινωνία.
3. Να προσδιορισθεί ο όρος «επαγγελματίας αγρότης», να μην δημιουργούνται στρεβλώσεις στον Αγροτικό Συνδικαλισμό (με επιλεκτικές ετήσιες χρηματοδοτήσεις λειτουργικών δαπανών), να οργανωθεί το μητρώο αγροτών και να καταξιωθεί το αγροτικό επάγγελμα.
4. Να βελτιωθούν ή να δημιουργηθούν υποδομές, εγγειοβελτιωτικά, αρδευτικά και επενδύσεις. Ακόμα Express Σχέδια Βελτίωσης για γεωργούς για στάγδην άρδευση (με ηλεκτρονική υποβολή για πραγματική εξπρές διαδικασία, όπως σε άλλα προγράμματα).
5. Να δημιουργηθεί παρατηρητήριο τιμών χονδρικής-λιανικής και παρατηρητήριο τιμών αγροεφοδίων, σε πολλά σημεία της Ελλάδας και δημοπρατήρια προϊόντων σε κάθε περιοχή για όλα τα αγροτικά προϊόντα, υποστηρίζοντας Τοπικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες, Τοπικά Σύμφωνα Ποιότητας και «Αγορές παραγωγών-farmers market».
6. Να ενισχυθεί το συνεργατικό κίνημα σε όλη την χώρα και ιδιαίτερα στις περιοχές που δεν λειτουργούν τέτοιες δομές με Ομάδες παραγωγών ή με Συνεταιρισμούς ανά είδος ή για την Ολοκληρωμένη Παραγωγή-Διαχείριση αγροτικών προϊόντων ή Ενώσεις ανά προϊόν ή άλλες συλλογικές μορφές αγροτικής επιχειρηματικότητας.
7. Αναγνώριση της συμβολής των αγροτών στην απορρόφηση των ρύπων του θερμοκηπίου, τώρα που υπάρχει «εμπόριο ρύπων» και δυνατότητα παραγωγής ενέργειας (από τον ήλιο, τον αέρα, την βιομάζα, τους ελιαούχους σπόρους κλπ) ως αγροτικό προϊόν.
8. Να τηρούνται οι συμβατικές αλληλοϋποχρεώσεις στα υλοποιούμενα επενδυτικά προγράμματα και από το κράτος. Η μέχρι σήμερα διαχρονική εμπειρία έχει οδηγήσει πολλούς Νέους Αγρότες στον Τηρεσία και σε υπέρογκους τόκους.
9. Προσανατολισμός του ΕΘΙΑΓΕ και των ερευνητικών κέντρων γενικά στις ανάγκες των αγροτών και των πειραματικών καλλιεργειών, σε άμεση συνεργασία με τους θεσμοθετημένους εκπροσώπους μας. Χρηματοδότηση για έρευνες αγοράς αγροτικών προϊόντων και μελετών ευδοκίμησης καλλιεργειών στην Ελλάδα (εδαφοκλιματικά, ενδεικτικά κόστη παραγωγών/κιλό-στρέμμα κτλ), σαν εργαλεία υποβοήθησης λήψης αποφάσεων. Τα αποτελέσματα να κοινοποιούνται ευρέως σε όλους τους αρμόδιους φορείς, τις οργανώσεις αγροτών και τους αγρότες.
10. Δημιουργία Τράπεζας Γης με εγγυοδοσία του ελληνικού κράτους και διευκολύνσεις αγοράς ή μακροχρόνιας ενοικίασης γης από νέους αγρότες και ομάδες παραγώγων. Πρόβλεψη εταιρικού σχήματος από αγρότες και μη αγρότες για αξιοποίηση ιδιόκτητης αγροτικής γης (ποσοστιαία συνεκμετάλλευση αγροτικής παραγωγής). Κληρονομικές ρυθμίσεις, καθώς και εξασφάλιση χρήσης επαρκούς αγροτικής γης.
11. Υποστήριξη της συνεργασίας και δικτύωσης με τα σημεία κατανάλωσης για την προώθηση των αγροτικών μας προϊόντων και της Μεσογειακής Διατροφής, μέσω Τοπικών Εφοδιαστικών Αλυσίδων και Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας. .
12. Επιπλέον ενίσχυση των αγροτών για τη μεταβατική περίοδο προς «νέες καλλιέργειες» ποιοτικών και πιστοποιημένων τροφίμων.
13. Συμπαράσταση των καταναλωτών, δηλαδή όλων των Ελλήνων, για την προώθηση των ποιοτικών πιστοποιημένων ελληνικών προϊόντων, ώστε και οι ίδιοι να ικανοποιούνται και τα χρήματά τους να μένουν στην Ελλάδα και να δημιουργούν προϋποθέσεις τοπικής αγροτικής ανάπτυξης, επ’ ωφελεία όλων των Ελλήνων.
14. Τώρα που απαξιώθηκαν σχεδόν πλήρως τα μοντέλα των οικονομιών και της αγοράς, αφού παράγουν μόνο κρίσεις, οι Νέοι Αγρότες επιθυμούν να συμμετέχουν για την δημιουργία μηχανισμών εποπτείας της αγοράς των αγροτικών προϊόντων, για νέα χρηματοδοτικά μέσα (όπως Ηθική Τράπεζα, ΤΕΠΜΑγροτικών Εκμεταλεύσεων κλπ)

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών κ. Β. Γιαννόπουλος: Το σημερινό κείμενο διαπιστώσεων, θέσεων και προτάσεων αποτελεί συνέχεια και εξειδίκευση των συμπερασμάτων-θέσεων του 15ου Πανελληνίου Συνεδρίου Νέων Αγροτών (Αθήνα, 14 Σεπ 2008), που είχε ως θέμα «Η μετά το 2013 εποχή», και του 16ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Αγροτών (Αρχ. Ολυμπία, 5 Σεπ 2010) που είχε θέμα «Νέοι Αγρότες & Περιβάλλον, φυσικό, τεχνολογικό, οικονομικό, πολιτιστικό, κοινωνικό” και είναι προπομπός της ημερίδας «Το Μέλλον του Αγροτικού Κόσμου», που οργανώνει η ΠΕΝΑ σε συνεργασία με την Ένωση Νέων Αγροτών Θεσσαλονίκης στις 7 Φεβ 2009, μέσα στην Agrotica στην Θεσσαλονίκη.
Η ανεπαρκέστατη μοναδική συνάντηση που είχαμε τον Οκτ 2009 με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγρ. Αναπτυξης & Τροφίμων μας δημιούργησε την εντύπωση μιας προσπάθειας απαξίωσης των Νέων Αγροτών, ντροπιάζοντας τους αγώνες μας και την αγωνία μας για μια διαφορετική ύπαιθρο. Το ανησυχητικό είναι ότι όχι μόνο δεν δόθηκε η ευκαιρία στην ΠΕΝΑ να αναπτύξει τις προτάσεις της, αλλά ότι βλέπουμε να επιχειρείται ο εγκλωβισμός των αγροτικών θεμάτων, με την σύμπραξη επιλεκτικής συγγένειας αγροτοπατερναλιστικών δομών, σε μία διαχείριση μόνο των επιδοτήσεων τιμών αγροτικών προϊόντων. Η ΠΕΝΑ οραματίζεται μια Ελλάδα με ποιοτικά πιστοποιημένα αγροτικά προϊόντα, με φροντίδα της υγείας των καταναλωτών και του περιβάλλοντος, από περήφανους νέους αγρότες.
Με το νου στις αναδυόμενες συζητήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την χρηματοδότηση του αγροτικού τομέα στην μετά το 2013 εποχή, και ορίζοντα το 2020, οι οργανωμένοι Νέοι Αγρότες στις Ενώσεις Νέων Αγροτών, ταυτόχρονα με την συμμετοχή στις κινητοποιήσεις όλου του Αγροτικού Συνδικαλιστικού Κινήματος, καλούν τους Νέους Αγρότες και τους «εν δυνάμει δικαιούχους» Νέους Γεωργούς την Τετάρτη, 27 Ιαν 2010, στις 11.30, στην πλατεία Καραϊσκάκη (Ξενοδοχείο Stanley) στην Αθήνα.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382