Αναζήτηση Αναρτήσεων

Κυριακή 23 Μαΐου 2010

Θέση Εργασίας για Γεωπόνο στην Κ. Ελλάδα (MEDILCO HELLAS AE)

Θέση Εργασίας: Γεωπόνος στην Κ. Ελλάδα (MEDILCO HELLAS AE)


Η εταιρία MEDILCO HELLAS AE ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με τοπικό γεωπόνο συνεργάτη-πωλητή των περιοχών της Κεντρικής Ελλάδας.
Απαραίτητη προϋπόθεση: Προϋπηρεσία σε παρόμοια θέση (πωλήσεις λιπασμάτων ) πλέον των 5 ετών.
Περισσότερες Πληροφορίες:

Βιογραφικά στο: info@medilcohellas.com

Δηλώσεις Κασαπίδη για τις αλλαγές στον ΕΛΓΑ

ΝΔ: Δηλώσεις Κασαπίδη για τις αλλαγές στον ΕΛΓΑ

"Φοβισμένη και απροετοίμαστη η κυβέρνηση παρουσίασε στους βουλευτές της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, τις προτάσεις της για αλλαγές στον ΕΛΓΑ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της σύγχυσης που επικρατεί είναι και το γεγονός ότι, ενώ μέχρι τις 19-05-10, στην ιστοσελίδα του υπουργείου ήταν ανηρτημένο κείμενο με 14 προτεινόμενες βασικές αλλαγές για τον ΕΛΓΑ, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης στην Επιτροπή η κα υπουργός αναίρεσε τις δύο (περί απαλλαγής της ασφαλισμένης αξίας στο 20% και περί εξαίρεσης κινδύνων από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΕΛΓΑ), ενώ αμέσως στο Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΑΤ γίνεται τελικά λόγος, για 11 βασικές αλλαγές στον ΕΛΓΑ. Στην προσπάθειά της να λασπολογήσει κατά του ΕΛΓΑ και να παραπληροφορήσει τον αγροτικό κόσμο, κάνοντας λόγο για αδιαφάνεια και αναξιοπιστία του ΕΛΓΑ και αποκρύπτοντας τις πραγματικές διαθέσεις της κυβέρνησης για τους αγρότες, η υπουργός -σε διάστημα μιας ημέρας- αλλάζει τρεις διαφορετικές απόψεις.

Στην πράξη η κυβέρνηση ετοιμάζει για τους αγρότες:

1. Άγρια φοροεπιδρομή με την αύξηση των εισφορών υπέρ ΕΛΓΑ μέχρι και 100%

2. Μείωση του ποσού της αποζημίωσης που μπορεί να αποζημιωθεί ο παραγωγός σε περίπτωση ζημίας στην παραγωγή του

3. Βίαιη ώθηση προς την ιδιωτική ασφάλιση, εξαιτίας των περιορισμών που τίθενται με ανώτατο όριο αποζημίωσης και για την κάλυψη κινδύνων που εξαιρούνται από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΕΛΓΑ

Σε μια εποχή δύσκολη για τους Έλληνες και ακόμα πιο δύσκολη για τους αγρότες που έχουν και σοδειές αδιάθετες από την περυσινή χρόνια, η κυβέρνηση βαφτίζει τις αυξήσεις εισφορών των αγροτών ''εξυγίανση του ΕΛΓΑ'', τον περιορισμό των αποζημιώσεων ''μέριμνα για την αγροτική παραγωγή'' και την ώθησή τους στην ιδιωτική ασφάλιση ''στήριξη των αγροτών''.

Είναι φανερό, πλέον, ότι η κυβέρνηση, όχι απλά χαρακτηρίζεται από την έλλειψη σχεδίου και προγράμματος για τους αγρότες, καθώς εδώ και 8 μήνες, ούτε ένα νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ δεν έχει περάσει το κατώφλι της Ολομέλειας της Βουλής, αλλά και όταν εμφανίζει κάποιο κείμενο για τους αγρότες, αυτό είναι πρόχειρο και εισπρακτικό."

ΘΕΜΑ: «Ομιλία Προέδρου ΠΟΓΕΔΥ για το Σχέδιο Καλλικράτης στη Βουλή»

ΘΕΜΑ: «Ομιλία Προέδρου ΠΟΓΕΔΥ για το Σχέδιο Καλλικράτης στη Βουλή».

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ) θεωρεί υποχρέωσή της να σας ενημερώσει για τις τελικές της θέσεις και ρυθμίσεις στο «Σχέδιο Καλλικράτης».

Η ΠΟΓΕΔΥ μελέτησε προσεκτικά τα διαδοχικά κείμενα του «Σχεδίου Καλλικράτης» και ενόψει συζήτησης του Νομοσχεδίου στην Επιτροπή της Βουλής θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

· Οι αρμοδιότητες και τα αντικείμενα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων των Γεωτεχνικών Διευθύνσεων στις Περιφέρειες και στις Ν.Α. είναι αρμοδιότητες και Υπηρεσίες Ελέγχου, Υπηρεσίες και αρμοδιότητες που συμβάλουν στην ανάπτυξη του Αγροτικού Τομέα και οι οποίες υπόκεινται σε αυστηρούς Ευρωπαϊκούς Κανόνες που η μη υλοποίησή τους επιφέρει στη χώρα μας υπέρογκα χρηματικά πρόστιμα και καταδικαστικές αποφάσεις.

· Οι υποδομές (εργαστήρια-εξοπλισμός) του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα είναι κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου και εξυπηρετούν τις ελεγκτικές διαδικασίες του Κράτους για την διασφάλιση τόσο του Δημοσίου χρήματος, όσο και της ποιότητας και ασφάλειας των παραγομένων και εισαγομένων αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.

· Η εμπειρία όλων μας από την επιχειρηθείσα αποκέντρωση με τον νόμο 2218/94 για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και το νόμο 2503/97 για την Περιφερειακή Διοίκηση κατέδειξε ότι αποκέντρωση χωρίς προσδιορισμένες και οριοθετημένες προϋποθέσεις οδηγούν σε αποδιοργάνωση των ελεγκτικών μηχανισμών και σε απαξίωση τους και τελικά σε αναποτελεσματικά σχήματα.

Εκτιμώντας τα ανωτέρω η ΠΟΓΕΔΥ προτείνει:

1. Κρίνουμε επιβεβλημένο οι υπηρεσίες ελέγχων, γεωργικές και κτηνιατρικές, που ασκούν ελέγχους και επιβάλουν πρόστιμα, όπως κρεοσκοπικός έλεγχος στα σφαγεία, έλεγχος εγκαταστάσεων παραγωγής προϊόντων κρέατος (τεμαχιστήρια, αλλαντοποιία, ιχθυόσκαλες, έλεγχος εισαγωγών και εξαγωγών προϊόντων ζωϊκής παραγωγής, έλεγχος ζωϊκών προϊόντων στην αγορά (Σούπερ Μάρκετ, κρεοπωλεία, κέντρα εστίασης) έλεγχος της υγείας των ζώντων ζώων, έλεγχος στην μετακίνηση των ζώων αυτών με σκοπό τη διαφύλαξη από τη διασπορά ζωοανθρωπονόσων, ποιοτικός έλεγχος φυτικών προϊόντων, φυτοϋγειονομικός έλεγχος, έλεγχος πολλαπλασιαστικού φυτικού υλικού, έλεγχος λιπασμάτων, έλεγχος ζωοτροφών, έλεγχος γεωργικών και κτηνιατρικών φαρμάκων, οι υπηρεσίες ελέγχου των προγραμμάτων του ΥΠΑΑΤ (πρόγραμμα καταπολέμησης Μελιταίου πυρετού των αιγοπροβάτων, Φυματίωσης, Βρουκέλλωσης, Λεύκωσης, Σαλμονέλλωσης Σπογκώδους εγκεφαλοπάθειας, Πανώλης, Πρόγραμμα ΟΣΔΕ, Σχέδια Βελτίωσης νέων αγροτών , νιτρορύπανσης, και άλλα) να παραμείνουν στο ΥΠΠΑΤ. ΄Ηταν διαπιστωμένη η αδυναμία ουσιαστικών ελέγχων στα προγράμματα αυτά, αλλά δυστυχώς επιβεβαιώθηκε και από ελεγκτικά όργανα της ΕΕ και μάλιστα στη χώρα μας έχουν επιβληθεί υψηλά πρόστιμα. Μία από τις απαιτήσεις των ελεγκτικών Οργάνων της ΕΕ ήταν να αφαιρεθεί η ελεγκτική διαδικασία στο πρόγραμμα του ΟΣΔΕ από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Επίσης η ΕΕ έχει ρητώς προειδοποιήσει ότι το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, αν δεν ολοκληρωθούν τα προγράμματα ελέγχου των ζωονόσων και ζωοανθρωπονόσων θα εκδώσει Ταξιδιωτική Οδηγία σε βάρος της χώρας μας και θα απαγορεύσει την εξαγωγή ζωϊκών προϊόντων. Εύκολα γίνεται αντιληπτό τι πρόκειται να συμβεί, αν δεν αποσυρθούν οι προτεινόμενες διατάξεις και μεταβιβασθούν οι αρμοδιότητες αυτές σε εκατοντάδες Δήμους.

Η πρότασή μας αυτή διασφαλίζει τις ενιαίες ελεγκτικές διαδικασίες και ενιαίο κυρωτικό σύστημα σε όλη τη χώρα, διασφαλίζει την διεξαγωγή όλων των ελέγχων από το χωράφι και το στάβλο μέχρι το πιάτο του καταναλωτή, ανταποκρίνεται στις επιταγές της Λευκής Βίβλου και των Κανονισμών 852/2004 και 882/2004 για τον έλεγχο της παραγωγής και διάθεσης φυτικών και ζωϊκών προϊόντων και να αποκλείει την επικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ των ελεγκτικών υπηρεσιών.

Ταυτόχρονα αποφεύγονται οι επεμβάσεις τοπικών παραγόντων και οι διαπλοκές ελεγκτών σε τοπικό επίπεδο που αποδυναμώνουν τους τοπικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς και τους αδρανοποιούν. Τέλος σχεδόν ποτέ δεν επιβάλλονται κυρώσεις στους παραβάτες είτε με παρεμβάσεις τοπικών παραγόντων είτε για λόγους κοινωνικών σχέσεων μεταξύ ελεγκτών και ελεγχομένων.

Για την αναποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών, όπως γίνονται σήμερα οι έλεγχοι και προέκυψαν μετά την διάσπαση των ελεγκτικών μηχανισμών και τη μερική μεταβίβασή τους στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, η χώρα μας έχει δεχθεί σειρά συστάσεων από την ΕΕ και καταλογισμό υψηλών προστίμων. Οι ελεγκτές της ΕΕ διαπίστωσαν αυτό, που όλοι είχαμε διαπιστώσει, ότι οι έλεγχοι στη χώρα μας πραγματοποιούνται στο βαθμό που επιδεικνύουν ενδιαφέρον κάποιοι τοπικοί φορείς, είναι αποσπασματικοί (κάποιες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις πραγματοποίησαν πάρα πολλούς ελέγχους, π.χ. Πειραιάς, κάποιες άλλες δεν ασχολήθηκαν καθόλου με ελέγχους). Εύλογα τίθεται το ερώτημα πως θα διεξαχθούν έλεγχοι, αν οι ελεγκτικές διαδικασίες και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί διαχυθούν σε εκατοντάδες Δήμων χωρίς διασύνδεση μεταξύ τους και χωρίς εκπαίδευση και συντονισμό των ελεγκτών.

Στο Σχέδιο Νόμου π.χ. αναφέρεται ότι στις αρμοδιότητες που θα υπάγονται στους Δήμους αφορούν:

α) Η διαχείριση βοσκοτόπων, β) προώθηση προγραμμάτων νέων αγροτών, γ) τα προγράμματα των νέων αγροτών, δ) άδειες για καταστήματα γεωργικών φαρμάκων, ε) υγειονομική καταλληλότητα ζώων και αυτοκινήτων που τα μεταφέρουν καθώς και οι 44 αρμοδιότητες του Τομέα Αλιείας.

Ας δούμε λοιπόν αν αυτές είναι τοπικού ενδιαφέροντος και αφορούν μόνο την εξυπηρέτηση του αγρότη – κτηνοτρόφου – αλιέα που είναι Δημότης του συγκεκριμένου Δήμου όπως ισχυρίζεται το Σχέδιο Νόμου στην εισηγητική του έκθεση.

- Βοσκότοποι είναι Νομαρχιακού αλλά και Περιφερειακού ενδιαφέροντος

- Προγράμματα Νέων Αγροτών (η μη ορθή εφαρμογή των Κοινοτικών Κανονισμών επιβάλλουν κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση για όλη την Ελλάδα και όχι μόνο για το Δήμο.

- Άδειες για τα καταστήματα γεωργικών φαρμάκων (αφορά την Δημόσια Υγεία του Ελληνικού Λαού γιατί το συγκεκριμένο κατάστημα πουλάει φυτοφάρμακα για γεωργικά προϊόντα που θα διακινηθούν σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στα όρια του Δήμου.

- Υγειονομική καταλληλότητα ζώων και αυτοκινήτων (η διακίνηση είναι σε πανελλαδικό επίπεδο και η υγειονομική καταλληλότητα αφορά τους Έλληνες καταναλωτές και όχι τους Δημότες που ανήκουν σε συγκεκριμένο Δήμο. Αν λοιπόν ένα κοτόπουλο έχει σαλμονέλα δεν θα δηλητηριαστούν μόνο οι Δημότες της Χαλκίδας απ΄ όπου κατάγομαι αλλά και όλη η Ελλάδα όπου θα διακινηθούν τα κοτόπουλα.

- 44 αρμοδιότητες του Τομέα Αλιείας (σκεφτείτε ο Δήμαρχος Ραφήνας σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου να επιτρέπει την αλίευση και ο Δήμαρχος Πειραιά να μην επιτρέπει την αλίευση. Σύμφωνα με το σκεπτικό σας θα πρέπει ο αρμόδιος Ιχθυολόγος να βάλει συρματόπλεγμα στο Σούνιο και να έχει απαγορευμένη ζώνη έτσι ώστε να μην περνούν τα ψάρια από την μία θάλασσα στην άλλη. Αυτό κατά τον Ελληνικό λαό είναι πάρε το ψάρι και κούρευτο.

Από τα παραπάνω και ο πιο δύσπιστος καταλαβαίνει ότι δεν μπορούν να μεταβιβαστούν οι αρμοδιότητες γεωργίας – κτηνοτροφίας –αλιείας στους Δήμους (αφορά και τους Νησιωτικούς και ορεινούς) διότι ξεπερνούν όχι μόνο τα γεωγραφικά όρια της χώρας μας αλλά και της Ευρώπης, και φυσικά ούτε το Γεωτεχνικό προσωπικό.

2. Σε ότι αφορά υπηρεσίες και αρμοδιότητες που θα στηρίζουν τον αναπτυξιακό προσανατολισμό του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα της χώρας μας κρίνουμε αναγκαίο και λειτουργικό να υπάρχουν υπηρεσίες και στο επίπεδο της Διοικητικής Περιφέρειας, αρκεί αυτό να γίνει ολοκληρωμένα με διασφάλιση των προϋποθέσεων άσκησης της αγροτικής πολιτικής και με διασφαλίσεις για τους εργαζόμενους.

Δεν είναι δυνατόν οι νομοθετικές παρεμβάσεις, ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της αγροτικής πολιτικής να ασκηθούν σε άλλο επίπεδο πλην του ΥΠΑΑΤ, όπως και δεν νοείται σχεδιασμός και υλοποίηση αναπτυξιακών προγραμμάτων χωρίς τη συμμετοχή των αποκεντρωμένων θεσμικών φορέων, όπως οι Περιφέρειες.

3. Όσον αφορά τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη μεταφορά των δασών στο ΥΠΕΚΑ και τη διάρθρωση που πρέπει να έχουν οι δασικές υπηρεσίες, σας επισυνάπτουμε το υπόμνημα του πρωτοβάθμιου σωματείου μας της ΠΕΔΔΥ και το οποίο αποτελεί και θέση της Ομοσπονδίας μας. Με την ευκαιρία αυτής της συζήτησης θέλω να τονίσω την ιδιαιτερότητα του Δασικού Τομέα και το ότι οι Δασικές Υπηρεσίες διαχειρίζονται Δημόσια περιουσία, επιβάλλουν την υπαγωγή του Δασικού Τομέα κάτω από ένα Υπουργείο.

4. Μετατάξεις – μισθοδοσία – προαγωγές – μεταθέσεις.

Το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου όχι μόνο δεν έχει διδαχθεί από τα λάθη και τις παραλείψεις που έγιναν με τις υποχρεωτικές μετατάξεις στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις αλλά αφήνει το Γεωτεχνικό Προσωπικό που θα ενταχθεί στις αιρετές περιφέρειες και Δήμους στο έλεος του θεού. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

- Γιατί δεν εφαρμόζεται ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας ο οποίος προβλέπει μόνο εθελούσιες μετατάξεις;

- Γιατί η μισθοδοσία των εργαζομένων στους ανωτέρω θεσμούς δεν υπάγεται στο 07120;

- Γιατί οι προαγωγές και οι μεταθέσεις δεν γίνονται με τον Δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και αφήνονται σε κανονισμούς εσωτερικής λειτουργίας με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει ο υπάλληλος που θα τοποθετηθεί, που θα μετατεθεί και πως θα προαχθεί;

Οι Γεωτεχνικοί πιστεύαμε ότι αυτό το Σχέδιο Νόμου θα αποτελέσει την αρχή για μια νέα δομή της Δημόσιας Διοίκησης που θα αφήνει πίσω της τα λάθη του παρελθόντος και θα έχει σαν στόχο τον άνθρωπο και όχι σαν μέσο. Δυστυχώς αυτό το Σχέδιο Νόμου αποτρέπει και τον πιο καλόπιστο να το δεχθεί.

Απ΄ όλα αυτά που σας κατέθεσα γίνεται σαφέστατο ότι οι αποφάσεις τις Ομοσπονδίας μας για υπαγωγή αρμοδιοτήτων και Γεωτεχνικού Προσωπικού στο ΥΠΑΑΤ και ως τελευταία γραμμή η Διοικητική Περιφέρεια, δεν αποτελεί Συνδικαλιστικό αίτημα με τη στενή έννοια, αλλά είναι η ουσία της Εθνικής Υπόστασης – ανάπτυξης του Πρωτογενή Τομέα, η ασφάλεια των Τροφίμων, η προστασία της υγείας του καταναλωτή και ο υγιείς ανταγωνισμός.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΚΑΒΑΣ

Επένδυση 50 εκατ. ευρώ σε φ/β από την ΕΑΣ Βόλου

ImageΣε μια φιλόδοξη επένδυση που κάνει πράξη το δόγμα «πράσινη ανάπτυξη στην υπηρεσία του αγρότη και του κτηνοτρόφου» προχωράει άμεσα η ΕΑΣ Βόλου. Όπως αποκάλυψε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Τετάρτη 19 Μάιου ο κ. Νικήτας Πρίντζος η Ένωση έχει έτοιμο επενδυτικό σχέδιο για την κατασκευή 150 φωτοβολταικών πάρκων στην ευρύτερη αγροτική περιοχή του Βελεστίνου από το οποίο θα έχουν σημαντικό οικονομικό όφελος οι οικονομικά ασθενέστεροι παραγωγοί της περιοχής. Το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 50 εκατ. ευρώ, ποσό που η ΕΑΣ Βόλου δηλώνει αποφασισμένη να καλύψει πλήρως. Σε περίπτωση, μάλιστα, που η επένδυση ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, τότε η Ένωση θα καταβάλει από τα ταμεία της τα περίπου 10 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στη συμμετοχή των αγροτών.
Το κάθε φωτοβολταικό πάρκο θα είναι δυναμικότητας 100 KWh και η συνολική έκταση που απαιτείται εκτιμάται ότι φτάνει τα 3,5 στρέμματα.
Στο πρόγραμμα αναμένεται να ενταχθούν 300 με 400 αγρότες, οι οποίοι στο αμέσως επόμενο διάστημα θα κληθούν να υποβάλουν αιτήσεις ατομικές ή ανά δύο για την κατασκευή του κάθε φωτοβολταικού πάρκου. Ο κ. Πρίντζος διαβεβαίωσε ότι τα κριτήρια επιλογής θα είναι πλήρως διαφανή και αξιοκρατικά. Το κέρδος για κάθε παραγωγό υπολογίζεται σε 30.000 ευρώ ετησίως σε έναν χρονικό ορίζοντα 6-7 χρόνων.
Ο φάκελος της επένδυσης είναι έτοιμος να κατατεθεί ώστε να αξιοποιηθούν το συντομότερο δυνατό οι διατάξεις του άρτι ψηφισθέντος από τη Βουλή νομοσχεδίου για τις ΑΠΕ, ενώ η Ένωση θα ζητήσει και τη συνδρομή των τοπικών φορέων και βουλευτών ώστε να μην υπάρξουν γραφειοκρατικές καθυστερήσεις.
«Πιστεύω ότι η επένδυση αυτή θα αποτελέσει ένα σημαντικό βοήθημα για τους αγρότες-μέλη της ΕΑΣ Βόλου για να ζήσουν οι οικογένειές τους και να παραμείνουν στα χωριά τους και να καλλιεργήσουν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πρίντζος ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ΕΒΟΛ: H συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία φαίνεται ότι συνεχίζει την ανοδική πορεία της προηγούμενης χρονιάς, αφού στο πρώτο τετράμηνο του 2010 ο τζίρος της έχει αυξηθεί κατά 5%.
Παράλληλα, τις περασμένες εβδομάδες ξεκίνησε η διάθεση προϊόντων της μέσα από 120 νέα σημεία πώλησης στην Αθήνα.

Μήνυση σε βάρος του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, του ΟΠΕΚΕΠΕ και της ΕΑΣ Κυδωνίας- Κισάμου κατέθεσε παραγωγός από τα Χανιά

Προσφυγή παραγωγού στη δικαιοσύνη

Μήνυση σε βάρος του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, του ΟΠΕΚΕΠΕ και της ΕΑΣ Κυδωνίας- Κισάμου κατέθεσε παραγωγός από τα Χανιά, διαμαρτυρόμενος για τα συνεχόμενα λάθη στα οριστικά δικαιώματα της ενιαίας ενίσχυσης.
Ο κ. Γιάννης Μαυριδάκης προσπαθεί την τελευταία πενταετία να διορθώσει τα λάθη στα οριστικά δικαιώματα ενίσχυσης του καταθέτοντας ενστάσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Ωστόσο αντί να διορθωθούν τα λάθη, όπως καταγγέλει, δημιουργούνται νέα καθώς στην τελευταία επιδότηση εμφανίζεται να διαθέτει 1900 δέντρα, ενώ έχει 1300, και διαθέτει 10 στρέμματα γης, ενώ έχει 78 στρ. !
"Αν έκανα το λάθος να υπογράψω τα στοιχειά αυτά σε ενδεχόμενο έλεγχο θα βρισκόμουνα κατηγορούμενος για απάτη. Εχω ενοχλήσει το Υπουργείο με ενστάσεις, προσωπικές παρεμβάσεις αλλά δεν έχω πάρει καμία απάντηση και από κανένα. Από όταν ξεκίνησε αυτή η διαδικασία των δικαιωμάτων βλέπω ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν έχει εφαρμόσει τίποτα από όσα προβλέπει η νομοθεσία" αναφέρει ο κ. Μαυριδάκης.
Ο παραγωγός τονίζει πως αναγκάσθηκε να προχωρήσει σε μήνυση εναντίων των φορέων καθώς "δεν είναι δυνατόν να ταλαιπωρούμαι τόσα χρόνια και να μην βρίσκω λύση. Σκέφτομαι να προσφύγω ακόμα και στην Ευρωπαϊκή Ενωση και από εκεί και πέρα ας αναλάβουν την ευθύνη τους. Δεν είναι δυνατόν να έχει τραβήξει αυτή η υπόθεση τόσα χρόνια και να μην λαμβάνω μια απάντηση για το τι ακριβώς γίνεται, γιατί έχουμε αυτά τα λάθη."
haniotika-nea.gr


neatv.gr

Σάββατο 22 Μαΐου 2010

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Θ. Α. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ


ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Θ. Α. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΡΟΣ:
Τα μέλη του Δ.Σ. και όλους τους συναδέλφους
Όπως και κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ., θέλω να τονίσω ότι:

Το κείμενο της «ανοικτής επιστολής» των τεσσάρων συναδέλφων της ΠΑΣΚ απηχεί, προφανώς, τις δικές τους απόψεις αλλά δεν ταυτίζεται, με την πραγματικότητα. Δεν είναι, ίσως, σκόπιμο την παρούσα στιγμή να επεκταθώ περισσότερο.

Απορρίπτω το ζήτημα τήρησης μη συνεπούς στάσης από την πλευρά μου. Τέτοιο ζήτημα μπορεί να τεθεί μόνο σε όσους δεν προτίθενται ή δεν ενδιαφέρονται (πλέον) να διασφαλίσουν τις προϋποθέσεις συνέχισης της προσπάθειας ανέλιξης και δραστηριοποίησης του Επιμελητηρίου, η οποία ξεκίνησε πριν δύο χρόνια.

Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε., ασχέτως του προσώπου του εκάστοτε Προέδρου, θα πρέπει πάντα να λειτουργεί στα πλαίσια της νομιμότητας αλλά και στην κατεύθυνση που σηματοδοτεί το Πρόγραμμα Δράσης, το οποίο έχει εγκριθεί, με συντριπτική πλειοψηφία, από την Γενική Συνέλευση Αντιπροσώπων του Επιμελητηρίου. Οι προτεραιότητες (ενδεικτικά) αφορούν την διεξαγωγή των εκλογών με απλή αναλογική στην συμπλήρωση της τριετίας από τις εκλογές, με μία εκσυγχρονισμένη και αδιαμφισβήτητη εκλογική διαδικασία, με την προώθηση όλων των θεμάτων που αφορούν τους συναδέλφους, όπως τα θέματα του ΕΛΓΑ και του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, του ΠΑΑ, τα θέματα που αφορούν τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους Δ.Υ., τον θεσμικό και συμβουλευτικό ρόλο του Επιμελητηρίου, κ.λπ. Όποιος ενδιαφέρεται να δρομολογήσει μία αλλαγή πορείας του Επιμελητηρίου έναντι οιασδήποτε σκοπιμότητας οφείλει να το πει ξεκάθαρα αντί να περιορίζεται στο να ζητάει την παραίτηση του Προέδρου. Αυτό αποτελεί μία ξεκάθαρη δική μου τοποθέτηση.

Λυπάμαι αλλά και ανησυχώ για το γεγονός ότι, ατυχώς, κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ., προτάχθηκαν, από πέντε συναδέλφους, παραταξιακές και άλλες σκοπιμότητες εις βάρος των συμφερόντων των γεωτεχνικών και του, εν γένει, ρόλου του επιμελητηρίου με αποτέλεσμα να διαλυθεί η συνεδρίαση και να μην ληφθούν αποφάσεις σε μία σειρά καθοριστικής σημασίας θεμάτων της Η.Δ.

Το έργο της τελευταίας διετίας προφανώς και «ανήκει» σε όσους το έφεραν εις πέρας και αυτοί δεν είναι μόνο οι τέσσερεις συνάδελφοι της ΠΑΣΚ αλλά είναι αποτέλεσμα δουλειάς των οκτώ εκ των μελών του ΔΣ στον βαθμό που ο καθένας συντέλεσε σ’ αυτό.
Σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσομαι να επανέλθω επί του θέματος, σε περίπτωση που αυτό θα κριθεί σκόπιμο.
20 / 05 / 2010 Με εκτίμηση,
Θεόδωρος Α. Μαρκόπουλος
Πρόεδρος Δ.Σ. ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας Ημερίδα με θέμα:" ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ" Παρασκευή στις 28-05-2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21/5/2010


Ο Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Κ.Ε.Τ.Ε.Α.Θ, το Εργαστήριο Γεωργικών Κατασκεύων, το Γραφείο Γεωργικής Ανάπτυξης Αλμυρού της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας σε συνεργασία με τον ΟΓΕΚΑ Κ.Δ. Αλμυρού, την Αγρομηχανική Βόλου-Αλμυρού ΑΕ και τον Κατσαρό Βασίλειο και τα ανθοκήπια Αφοί Λάμπη οργανώνουν στο


Κέντρο «ΔΗΜΗΤΡΑ» Αλμυρού (πρώην ΚΕΓΕ), ημερίδα με θέμα:


<< ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ >>


Την Παρασκευή στις 28-05-2010 και ώρα 19.00


Ο Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας καλεί τα μέλη του καθώς και τους αγρότες του Νομού να ενημερωθούν για ενέργειες και τεχνικές που δίνουν διέξοδο στην τελματωμένη Ελληνική Αγροτική παραγωγή σε πείσμα της οικονομικής κρίσης


θα αναπτυχθούν θέματα που αφορούν:


Ø ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ ΦΙΛΙΚΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Κίττας Κωνσταντίνος(Καθηγητής) - Κατσούλας Νικόλαος(Λέκτορας) - Μπαρτζάνας Θωμάς.(Ερευνητής ΚΕΤΕΑΘ) Τμήμα Γεωπονίας Φ.Π κ Α.Π,.Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ø ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΛΑΧΑΝΟΚΟΜΙΚΩΝ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ Η ΣΕ ΥΔΡΟΠΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Σάββας Δημήτριος (Αναπληρωτής Καθηγητής) Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ø ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΧΘΡΩΝ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ Χαραντώνης Δημήτριος Γεωπόνος


Θέλουμε να αποδείξουμε ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα στην γεωργική παραγωγή καθώς τα πιστοποιημένα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα με υψηλή ποιότητα και σταθερή παραγωγή αποτελούν τη μόνη ελπίδα για την διέξοδο από την κρίση.

Δίνουμε λοιπόν μια νότα αισιοδοξίας και καλούμε όλους όσους ασχολούνται με τον Γεωργικό Τομέα στο Νομό αλλά και στην χώρα να συνδράμουν ώστε η στοχευμένη και οργανωμένη γεωργική παραγωγή να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης προς όφελος όλων μας.


Ο Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας ευχαριστεί τα μέλη του κο Μπίκα Δημήτριο, κα Παπακυρίτση Μυρτίλα, κο Κίττα Κων/νο, κο Κατσαρό Βασίλειο , κο Πρεπάλα Γεώργιο, κο Κούντρια Σταμάτη, κο Κατσαφέρη Αθανάσιο, κο Κατσικαβέλη Δημήτριο, κο Λάμπη Ταξιάρχη, κο Παπαλεξανδρή Κων/νο,κο Μπαρτζάνα,κο Κατσούλα και τον κο Ι. Καλόγηρο για την συμβολή τους στην διοργάνωση καθώς και όλους τους συναδέλφους που συνέδραμαν στην οργάνωση της ημερίδας


Για το ΔΣ


O Πρόεδρος

Λάμπρος Κωνσταντίνος



http://www.cereteth.gr/

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Στις 9 Ιουνίου ανανεώνεται η ΠΕΝΑ για την κρίσιμη τριετία 2010 - 2013

Στις 9 Ιουνίου ανανεώνεται η ΠΕΝΑ για την κρίσιμη τριετία 2010 - 2013

Με την ολοκλήρωση της πρώτης τριετούς θητείας έχει ορισθεί ότι όλες οι Ενώσεις Νέων Αγροτών οι οποίες το τελευταίο πεντάμηνο προέβησαν στον καθορισμό αντιπροσώπων, θα εκλέξουν στις 9 Ιουνίου 2010, όσους πιστεύεται ότι θα μπορέσουν επιτυχέστερα να συντονίσουν την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών την επόμενη κρίσιμη τριετία. Ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Βασίλης Γιαννόπουλος, είπε: «Με την ολοκλήρωση της τριετίας το σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΝΑ εξασφάλισε την απ’ ευθείας επαφή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων με αντιπροσωπεία από όλες τις Ενώσεις Νέων Αγροτών, που είναι η βάση της ΠΕΝΑ, στις 27 Μαΐου 2010, το απόγευμα, στην αίθουσα συσκέψεων του ΥπΑΑΤ».

Ολόκληρο το σχετικό κείμενο αναφέρει τα εξής:
Κοιτώντας τον απολογισμό της τριετούς θητείας του σημερινού πρώτου πενταμελούς ΔΣ της ΠΕΝΑ, κατά το Διοικητικό Συμβούλιο της 19ης Μαΐου 2010, στο Ναύπλιο, η ΠΕΝΑ, ως συντονιστικό όργανο των κατά τόπους Ενώσεων Νέων Αγροτών, πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει, και σήμερα, παρά τις συνεχείς αντιδράσεις των εγκάθετων και των εξτρεμιστών, είναι μια αναγνωρίσιμη σοβαρή ελπιδοφόρα δομή στον αγροτικό κόσμο.
Το Δ.Σ. της ΠΕΝΑ συνήλθε στο Ναύπλιο, για να τονίσει την μεγάλη σημασία που δίνεται από όλους στην καταξίωση των αγροτικών επαγγελμάτων, την αναγνώριση των αξιών και του τρόπου ζωής των αγροτών και την συμβολή του αγροτικού κόσμου στον πολιτισμό μας, στο διήμερο 27-28 Ιουνίου 2010, με την ολοκλήρωση της πρώτης τριετίας, Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών και η Ένωση Νέων Αγροτών Αργολίδας η οποία έχει την φροντίδα υλοποίησης του συνεδρίου «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» ολοκλήρωσαν μια πρωτόγνωρη ανοικτή συμμετοχική διαδικασία για τον προσδιορισμό του χώρου που θα μπορούσε να φιλοξενήσει, να υποδεχθεί και να υποστηρίξει το εξειδικευμένο αυτό συνέδριο, το οποίο σε περιόδους έντονων ανακατατάξεων επιθυμεί, πέραν από τα οικονομικά και τα στενά θέματα αγροτικών εκμεταλλεύσεων, να δώσει μια νέα ελπίδα στην αγροτική κοινωνία και να ιχνηλατήσει μια πινελιά αισιοδοξίας με μια σύγχρονη επιστροφή στις πανανθρώπινες αξίες και το μέτρο όλων, τον άνθρωπο.
Η ΠΕΝΑ, μέσα στην θύελλα των χρηματιστηριακών παιχνιδιών, της βίαιης εισβολής της νομισματικής αποτίμησης των αξιών και των ανθρώπων, της συστηματικής απαξίωσης της οικονομικής και κοινωνικής αγροτικής συμβολής, αλλά και μιας περίεργης σύμπτωσης έκδοσης νομοθετημάτων και αποφάσεων στην περίοδο με την μεγαλύτερη ένταση αγροτικών εργασιών, προχωράει στην ενδυνάμωση και αναβάπτιση των συλλογικών της δομών, με όσους θέλουν και μπορούν να συνεισφέρουν στα πλαίσια συμφωνημένων κανόνων. Με την ολοκλήρωση της πρώτης τριετούς θητείας έχει ορισθεί ότι όλες οι Ενώσεις Νέων Αγροτών οι οποίες το τελευταίο πεντάμηνο προέβησαν στον καθορισμό αντιπροσώπων, θα εκλέξουν στις 9 Ιουνίου 2010, όσους πιστεύεται ότι θα μπορέσουν επιτυχέστερα να συντονίσουν την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών την επόμενη κρίσιμη τριετία.
Τα Πανελλήνια Συνέδρια Νέων Αγροτών σημείωσαν συνεχή αύξηση συμμετεχόντων, σημαντικότητας και σπουδαιότητας, την τελευταία τριετία, από την Δράμα (2007), στην Αθήνα (δύο συνέδρια το 2008) και με αποκορύφωση στην Αρχαία Ολυμπία (2009) με θέμα «Νέοι Αγρότες και Περιβάλλον, φυσικό, οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, πολιτιστικό».
Η ΠΕΝΑ, η μόνη θεσμικά αναγνωρισμένη και μη χρηματοδοτούμενη Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση για τους Νέους (18-40 ετών) Αγρότες πέτυχε την συμμετοχή της σε δομές, σε διαδικασίες και σε επιτροπές (δυστυχώς έχοντας πάντα απέναντι χρηματοδοτούμενα φερέφωνα) και έτυχε της αναγνώρισης της από την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της πατρίδος μας. Ο Κύριος Πρόεδρος της Δημοκρατίας τίμησε την ΠΕΝΑ τον Ιούλιο 2008 στην Γιορτή της Δημοκρατίας, εξεδήλωσε την υποστήριξή του στην Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών στις 2 Σεπ 2009 και έθεσε υπό τη αιγίδα του το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός», 27-28/6/2010, Αργολίδα, κατά την συνάντηση που είχε το ΔΣ της ΠΕΝΑ στις 3 Μαρ 2010, εκφράζοντας κατά τον ηχηρότερο τρόπο την ανάγκη στήριξης των Νέων Αγροτών, του ποιο ελπιδοφόρου και με μέλλον κομματιού της ελληνικής κοινωνίας.
Παρατηρώντας σήμερα την παρελθούσα τελευταία εντατική τριετία, όπου τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΝΑ, με συντονιστικό κυρίως ρόλο, και καλύπτοντας εξ ιδίων όλες τις μετακινήσεις τους αλλά και τα λοιπά έξοδα, καθώς και τα κρίσιμα σημεία επισημαίνεται η ανάγκη εξυγίανσης του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος και η επαναφορά του στους αγρότες. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΝΑ είναι επαγγελματίες αγρότες και εθελοντές συνδικαλιστές και όχι το αντίστροφο. Η διαμόρφωση θέσεων και προτάσεων επιτεύχθηκε, με καινοτόμες προσεγγίσεις στο μέτρο του δυνατού, με την ενεργοποίηση και συμμετοχή όλων των μελών και την υποστήριξη εθελοντών.
Η μη στενή εξάρτηση της ΠΕΝΑ από μηχανισμούς της εξουσίας, ή γενικότερα η επιδίωξη πλήρους ανεξαρτησίας, έχει διαμορφώσει έναν ιδιότυπο αποκλεισμό από κέντρα λήψης αποφάσεων, αποκλεισμό από τα σημεία διαμόρφωσης της κοινής γνώμης και αποκλεισμό από την πρόσβαση στους αναγκαίους πόρους (πληροφόρησης, συμμετοχής, στήριξης κλπ).
Η σοβαρή και ψύχραιμη αντιπαράθεση, στα πλαίσια της νομιμότητας και του κράτους δικαίου, ήταν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική, σε μια χώρα όπου επικρατεί η υπερβολή, η εικόνα και τα media, με ταυτόχρονη περιφρόνηση αξιών και κανόνων. Ακόμα και η Δημόσια Διαβούλευση μπορεί να καταντήσει πολιτική δικαιολογία για επιβολή απόψεων, χωρίς την συμμετοχή των θεσμικών οργάνων, όπως η ΠΕΝΑ.
Παρόλα αυτά, οι οργανωμένοι στις Ενώσεις Νέων Αγροτών νέοι αγρότες, αγωνιούν για το επαγγελματικό τους μέλλον και επιδιώκουν με κάθε δυνατότητα και από το μετερίζι τους την διαμόρφωση μιας κάποιας σταθερής αγροτικής πολιτικής στην ελληνική πραγματικότητα.

agrotypos.gr

Γεωπονικός Σύλλογος Νομού Λάρισας:Υποβάθμιση των Γεωπόνων στο νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΑ

Υποβάθμιση των Γεωπόνων στο νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΑ

Μια ακόμα «υποβάθμιση του επιστημονικού κλάδου» θα φέρει ο νόμος που αφορά το Σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης της Αγροτικής Δραστηριότητας, υποστηρίζει σε επιστολή του ο Γεωπονικός Σύλλογος Νομού Λάρισας. Όπως τονίζουν οι Γεωπόνοι στο νομοσχέδιο προβλέπεται ο περιορισμός της δυνατότητας πρόσληψης έκτακτου με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου στον ΕΛΓΑ. Στο εξής η εκτίμηση και η εξατομίκευση των ζημιών, που καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ, σε περίπτωση που το μόνιμο προσωπικό του ΕΛΓΑ δεν επαρκεί, θα μπορεί να πραγματοποιείται από πραγματογνώμονες γεωπόνους, οι οποίοι θα είναι πιστοποιημένοι για το σκοπό αυτό από το ΓΕΩΤΕΕ.

Ειδικότερα στην επιστολή αναφέρουν τα εξής:
«Δυστυχώς γινόμαστε μάρτυρες μιας ακόμα υποβάθμισης του επιστημονικού κλάδου μέσω της ψήφισης ενός νομοσχεδίου, που αφορά το Σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης της Αγροτικής Δραστηριότητας. Σύμφωνα με το άρθρο 13 του προσχεδίου νόμου, που τίθεται προς ψήφιση, προβλέπεται ο περιορισμός της δυνατότητας πρόσληψης έκτακτου με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου στον ΕΛΓΑ. Στο εξής η εκτίμηση και η εξατομίκευση των ζημιών, που καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ, σε περίπτωση που το μόνιμο προσωπικό του ΕΛΓΑ δεν επαρκεί, θα μπορεί να πραγματοποιείται από πραγματογνώμονες γεωπόνους, οι οποίοι θα είναι πιστοποιημένοι για το σκοπό αυτό από το ΓΕΩΤΕΕ.
Θεωρούμε ότι οι συνάδελφοι Γεωπόνοι είναι επαρκώς καταρτισμένοι σε Γεωπονικές Σχολές πενταετούς φοίτησης, γνωρίζουν άριστα τις μεθόδους εκτιμητικής των καλλιεργειών και η εν λόγω πιστοποίηση από το ΓΕΩΤΕΕ κατά τη γνώμη μας κρίνεται περιττή και απαράδεκτη.
Στο προεδρικό διάταγμα 344/2000, όπου αναφέρονται τα επαγγελματικά δικαιώματα του γεωτεχνικού (παρ. καταστ. άρθρο 8, κεφάλαιο β- επαγγελματικές δραστηριότητες γεωπόνων) αναφέρεται ρητά και σαφέστατα πως η διενέργεια κάθε εργασίας, που γίνεται για την ασφάλιση της γεωργικής παραγωγής αποτελεί δραστηριότητα γεωπόνου και απαιτεί την υπογραφή του. Συνεπώς η πιστοποίηση, η οποία ζητείται από το προσχέδιο νόμου για την αγροτική ασφάλιση, καλύπτεται άριστα από το πτυχίο πανεπιστημιακής-επιστημονικής εκπαίδευσης πενταετούς φοίτησης σχολής μας.
Πιστεύουμε και προτείνουμε πως η πρόσληψη γεωπόνων στον ΕΛΓΑ πρέπει να συνεχίσει να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ με ξεκάθαρη σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, με κατάργηση του επίμαχου 24μηνου 164/2004 χωρίς οικονομικές επιβαρύνσεις σεμιναρίων πιστοποίησης, που θα επιτείνουν το υπάρχον πρόβλημα της ανεργίας, που μαστίζει τον κλάδο μας. Η αξιόπιστη εκτίμηση διασφαλίζεται από γεωπόνους εκτιμητές μόνιμους ή συμβασιούχους με μορφή εργασίας, ενώ η οποιαδήποτε άλλη μορφή ανάθεσης έργου για τη διενέργεια των εκτιμήσεων εγκυμονεί κινδύνους.
Επίσης καλούμε το ΓΕΩΤΕΕ να μη δεχθεί αυτή την πρόταση του προσχεδίου νόμου για την διοργάνωση σεμιναρίων πιστοποίησης και τη δημιουργία πίνακα κατάταξης εκτιμητών εμπειρογνωμόνων και να απαιτήσει ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας ,που προασπίζεται τα επαγγελματικά δικαιώματα των γεωπόνων, πως οι εκτιμήσεις στην αγροτική παραγωγή θα πραγματοποιούνται από γεωπόνους-γεωτεχνικούς αποκλειστικά και μόνο ,και για τη διαπίστευση των εκτιμητών θα επαρκεί το πτυχίο Γεωπονικής Σχολής».

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος
ΣΟΦΟΛΟΓΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Ο Γεν. Γραμματέας
ΜΠΕΚΥΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

agrotypos.gr

ΥΠΑΑΤ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΓΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 20 Μαΐου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΓΑ

ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ

Με την πρόταση Νόμου που παρουσιάζει ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής του Κοινοβουλίου, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρά σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση του συνολικού συστήματος προστασία και ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής.

Με το νέο σύστημα εξασφαλίζεται η πλήρης διαφάνεια τόσο στο τομέα των κρατικών ενισχύσεων όσο και σε αυτό τη ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής.

Ο κύριος πυλώνας του νέου συστήματος ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής παραμένει ο ΕΛΓΑ, του οποίου κατοχυρώνεται ο κοινωνικός χαρακτήρας κα διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και η ικανότητά του να παρέχει ικανοποιητικές αποζημιώσεις στους παραγωγούς που πλήττονται από τα καιρικά φαινόμενα,

Με τις προωθούμενες νέες δομές, εξασφαλίζεται η οικονομική και λειτουργική εξυγίανση του ΕΛΓΑ, και κατοχυρώνεται η διαφάνεια στις σχέσεις του με τους αγρότες μας. Παράλληλα επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα στον προγραμματισμό της αγροτικής εκμετάλλευσης και η οικονομική βιωσιμότητα του αγροτικού κόσμου σε περίπτωση καταστροφής της σοδειάς ή του ζωικού κεφαλαίου.

«Με την πρόταση που καταθέτουμε διασφαλίζουμε ότι οι εισφορές που καταβάλουν οι Έλληνες αγρότες για τη ασφάλισή τους καταλήγουν πράγματι στον ΕΛΓΑ για να επιστρέψουν ως αποζημίωση σε όσους πλήττονται από καταστροφές της παραγωγής τους» τόνισε σε δηλώσεις της η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή, επισημαίνοντας παράλληλα το γεγονός ότι «το σχέδιο νόμου συνιστά πράξη απομάκρυνσης από τις πρακτικές αδιαφάνειας, σπατάλης και κακοδιοίκησης που χαρακτήριζαν τη προηγούμενη κυβέρνηση».

Και υπογράμμισε «Χωρίς να επιβαρύνουμε τους παραγωγούς επιτυγχάνουμε την αύξηση των οικονομικών πόρων του ΕΛΓΑ και διασφαλίζουμε ότι κάθε ευρώ που καταβάλει ο αγρότης επιστρέφει στον ίδιο σε κάθε περίπτωση»

Για το ίδιο θέμα, ο Υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης, δήλωσε: «Οικοδομούμε σήμερα τα θεμέλια ενός νέου ΕΛΓΑ με διαφάνεια και αξιοπιστία, απελευθερωμένου από τα βαρίδια του παρελθόντος, τις πελατειακές διευθετήσεις και αποζημιώσεις».

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΓΑ

- Η δημιουργία ενός δυναμικού εργαλείου στον τομέα της διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων, παρέχοντας ουσιαστική προστασία στο αγροτικό εισόδημα από φυσικούς κινδύνους, ασθένειες και παθήσεις που ζημιώνουν τη φυτική και ζωική παραγωγή

- Η παροχή στον αγρότη-παραγωγό ενός σταθερού μηχανισμού που θα μπορεί να προσαρμόζεται στις ραγδαίες εξελίξεις του διεθνούς-ευρωπαϊκού περιβάλλοντος και να προστατεύει αποτελεσματικά τους αγρότες και την αγροτική παραγωγή

- Η διατήρηση και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της αγροτικής παραγωγής στο ευρωπαϊκό και στο διεθνές επίπεδο καθώς και εναρμόνιση της ασφαλιστικής πολιτικής με τις αντίστοιχες δομές των άλλων Κρατών-Μελών της Ε.Ε.

- Η προστασία του αγρότη από νέους κινδύνους που είναι συνέπεια των κλιματικών αλλαγών

- Η διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του ΕΛΓΑ, προϋπόθεση των οποίων είναι η οικονομική και λειτουργική εξυγίανση του Οργανισμού.

Παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα από τους οπαδούς του παρελθόντος, η εξασφάλιση ενός ισοσκελισμένου οικονομικά γεωργοασφαλιστικού συστήματος αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του συστήματος προστασίας και ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και ειδικότερα του ΕΛΓΑ που ασφαλίζει την παραγωγή και όχι την απώλεια εισοδήματος, υποχρέωση η οποία πρέπει να καλύπτεται από τα ΠΣΕΑ.

ΙΙ. ΟΙ 11 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤO ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Οι 11 βασικές αλλαγές που γίνονται στο γεωργοασφαλιστικό σύστημα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι οι ακόλουθες:

1. Επανακαθορίζεται το ενιαίο εθνικό σύστημα προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας και προσδιορίζονται οι τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται: α) στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), β) στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, στους αλληλασφαλιστικούς συνεταιρισμούς και στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας και γ) στην Υπηρεσία Διαχείρισης Κρίσεων και Κινδύνων στον Αγροτικό Τομέα του Υπ.Α.Α.Τ, η οποία είναι και η αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία και τον έλεγχο του συστήματος και για την κατάρτιση και εκτέλεση προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων στα πλαίσια των προγραμμάτων της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ).

2. Θεσπίζεται ο πλήρης οργανικός και οικονομικός διαχωρισμός των κρατικών ενισχύσεων ΠΣΕΑ που επανέρχονται στην αρμοδιότητα του Υπ.ΑΑΤ, από τις ασφαλιστικές καλύψεις του ΕΛΓΑ με αποτέλεσμα α) να γίνεται η αναγκαία διάκριση μεταξύ, αφενός, των κρατικών ενισχύσεων και του νομικού και οργανωτικού πλαισίου που ισχύει για αυτές και αφετέρου, της ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και του θεσμικού, οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου που ισχύει για αυτή και β) να επέρχεται πλήρης εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΠΣΕΑ με την ενεργοποίηση και των προβλεπόμενων πόρων για κάλυψη ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα, αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών, από τον πυλώνα ΙΙ του «Προγράμματος Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

3. Επαναβεβαιώνεται η διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ, άρα και ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΛΓΑ, με αποτέλεσμα να παρέχεται άμεση οικονομική και ηθική στήριξη στους πληττόμενους από ακραία καιρικά φαινόμενα παραγωγούς, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της αγροτικής δραστηριότητας και γενικότερα του κοινωνικού ιστού στην περιφέρεια.

4. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς, προκειμένου να παταχθεί η εισφοραποφυγή και η εισφοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα καθορίζεται το ύψος, σε ποσοστό 4% επί της αξίας της γεωργικής παραγωγής που ασφαλίζεται (ασφαλιζόμενη αξία) και που είναι δεκτική αποζημίωσης και ο τρόπος υπολογισμού της, καθώς και η διαδικασία επιβολής και είσπραξής της. Για την ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, με τον όρο «ασφαλιζόμενη αξία» νοείται η αξία της γεωργικής παραγωγής που παράγει κάθε ασφαλισμένος παραγωγός, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ομάδα παραγωγών ή κοινωνία προσώπων και η οποία δηλώνεται στην Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας η οποία υποβάλλεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο από κοινού με την Ενιαία Δήλωση Ενίσχυσης για την καταβολή των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Για τη φυτική παραγωγή, η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό του εμβαδού της καλλιεργούμενης έκτασης (αριθμό στρεμμάτων) επί τη μέση ποσότητα παραγωγής της συγκεκριμένης καλλιέργειας σε επίπεδο νομού επί τη μέση τιμή πώλησης του προϊόντος τη συγκεκριμένη εμπορική περίοδο. Για το ζωικό κεφάλαιο η εισφορά είναι 1% και η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με βάση των αριθμό των ασφαλισμένων ζώων επί την αξία τους.

5 . Θεσπίζεται, εκτός από την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΕΛΓΑ, η πρόσθετη ασφάλιση για όσους επιθυμούν αυξημένη προστασία και η προαιρετική ασφάλιση, για κινδύνους που δεν περιλαμβάνονται στους υποχρεωτικά ασφαλιζόμενους κίνδυνους του ΕΛΓΑ. Με τη ρύθμιση αυτή, ενισχύεται η ανάπτυξη του θεσμού της συμπληρωματικής (πρόσθετης και προαιρετικής) ασφάλισης, με σκοπό την ύπαρξη ευέλικτων, σύγχρονων, ανταποδοτικών επιδοτούμενων ασφαλιστικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας σύγχρονης γεωργίας.

6. Ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται με βάση το αγροτεμάχιο και όχι το σύνολο της καλλιεργούμενης έκτασης.

7. Θεσπίζεται ανώτατο ποσό αποζημίωσης ανά δικαιούχο ή ανά ομοειδή καλλιέργεια σε συνδυασμό με την εισφορά.

8 Εξυγιαίνεται οικονομικά ο ΕΛΓΑ και προβλέπεται ο ισοσκελισμός των εσόδων του με τα έξοδά του καθώς και η αναλογική και συμμετρική μείωση των καταβαλλομένων αποζημιώσεων σε περίπτωση που τα έσοδά του δεν επαρκούν. Συγκεκριμένα θεσπίζονται κανόνες με τους οποίους εξασφαλίζεται ο ισοσκελισμός των εσόδων και των δαπανών του ΕΛΓΑ.

9 Προτείνεται γενική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, η οποία καταβάλλεται από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Στην πράξη η εισφορά αυτή καταβάλλεται κατά βάση από τους ετεροεπαγγελματίες που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Η εισφορά αυτή δεν αφορά σε καμία περίπτωση τους μικρούς και μεσαίους αγρότες και αποτελεί μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης για το σύστημα.

10. Καταργείται η δυνατότητα χορήγησης κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων μέσω του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ, δυνατότητα που «ανάγκαζε» τον ΕΛΓΑ να λαμβάνει δάνεια για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και συνέβαλε στο να οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο.

11. Προβλέπεται η δημιουργία πιστοποιημένων εμπειρογνωμόνων(γεωπόνοι, γεωτεχνικοί, κτηνίατροι) με την αξιοποίηση των οποίων θα εξασφαλίζεται η γρήγορη και έγκυρη εκτίμηση των ζημιών, καθώς η γρηγορότερη καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες.