Αναλυτικά, η επιστολή του ΓΕΩΤΕΕ:
"Κύριε Ειδικέ Γραμματέα,
στο πλαίσιο της διαβούλευσης αναφορικά με το Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης καθορισμού λεπτομερειών εφαρμογής του καθεστώτος ενίσχυσης για την ενθάρρυνση των επενδύσεων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις (Μέτρο 121: «Εκσυγχρονισμός γεωργικών εκμεταλλεύσεων»), σας καταθέτουμε τις απόψεις – παρατηρήσεις του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου επί του εν λόγω Σχεδίου, όπως αυτές, ομόφωνα, υιοθετήθηκαν από το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου στην 11η/23-8-2010 συνεδρίασή του.
1. Το σχέδιο Απόφασης Λεπτομερειών Εφαρμογής του Μέτρου 121 "Εκσυγχρονισμός γεωργικών εκμεταλλεύσεων" του ΠΑΑ 2007-2013 (σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β.) που αφορά τα σχέδια βελτίωσης, δεν έχει γεωργο-οικονομική συνοχή και ακολουθεί την ίδια απλουστευμένη λογική με την ΚΥΑ 4985/21-6-2010.
Η ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β., αναπαράγουν την λογική της ενίσχυσης των επενδυτικών σχεδίων για τον εκσυγχρονισμό γεωργικών εκμεταλλεύσεων με μία απλή αίτηση και απέχουν σημαντικά από τις βασικές αρχές των κανονισμών για την Αγροτική Ανάπτυξη. Τα κυριότερα προβλήματα συνοψίζονται:
1.1 Το ΠΑΑ 2007-2013 επιζητεί την ακρίβεια και την σαφήνεια σε στόχους, επιλεξιμότητες, κ.λπ. Η ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. δημιουργούν ασάφειες τόσο στους στόχους τους οποίους θα έπρεπε να περιγράφουν με ακρίβεια στα πλαίσια της αγροτικής ανάπτυξης, όσο και στις διαδικασίες δια μέσω των οποίων θα επιτευχθεί η προσέγγιση των στόχων είτε σε μικρο - οικονομικό επίπεδο (γεωργική εκμετάλλευση), είτε σε μακρο - οικονομικό (αγροτική περιοχή, περιφέρεια, χώρα).
1.2 Το ΠΑΑ 2007-2013 απαιτεί συμπληρωματικότητα με άλλες κοινοτικές δράσεις και πολιτικές και αποκλείει τις επικαλύψεις και τις διπλές ενισχύσεις. Στην ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και στο σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. δεν λαμβάνεται υπόψη η ΚΑΠ και οι εξελίξεις της, όπως αυτές εξειδικεύονται και επιδρούν στην ελληνική γεωργική παραγωγική διαδικασία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι αναφορές στις ΚΟΑ, οι οποίες είναι δυσερμήνευτες και ασαφείς, με επιπτώσεις σε όλο το πλαίσιο των επιλέξιμων επενδύσεων, χωρίς καμία συνδυαστική λογική με τις επιμέρους προτεραιότητες της ΚΑΠ.
2. Η ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. έχουν ελλείψεις και παραλήψεις, έχουν ως συνήθως ερμηνευτικές ακροβασίες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εφαρμοστικές δυσκολίες σε όλα τα στάδια. Σημαντικά στοιχεία για την εφαρμογή του μέτρου, δεν υπάρχουν. Από το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. λείπουν:
2.1 Το Επιχειρησιακό σχέδιο, οι Πίνακες και τα Έντυπα,
2.2 Η γεωργο-οικονομική προσέγγιση και το υπολογιστικό μέρος,
2.3 Τα στοιχεία επί των οποίων θα στηρίζεται η αξιολόγηση των προτάσεων που θα υποβληθούν.
Ειδικά το στοιχείο 2.2 είναι εκείνο, το οποίο θα έπρεπε να ρυθμίζει π.χ. ποιο ΣΒ θα ενισχυθεί και ποιο θα μείνει στις λίστες των επιλαχόντων, οπότε αυτόματα εγείρεται και το ζήτημα κάλυψης του κοινού, περί δικαίου αισθήματος.
Το ΣΒ είναι συγκεκριμένη μελέτη που περιλαμβάνει:
•υφιστάμενη κατάσταση,
•τελική κατάσταση,
•στοχοθεσία,
•αξιολόγηση μεταβολών,
•τεκμηρίωση οικονομικότητας επενδύσεων,
•αξιολόγηση και μοριοδότηση.
Στο σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. απουσιάζει η γεωργο-οικονομική τεκμηρίωση της πρότασης και τίποτα από τα παραπάνω δεν υπάρχει. Αξίζει να διευκρινιστεί ότι άλλο είναι η "Αίτηση ενίσχυσης" και άλλο το επιχειρηματικό σχέδιο των ΣΒ.
3. Η ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. αγνοούν το πλαίσιο αναγκών στην ελληνική γεωργία. Το μέτρο των ΣΒ απουσιάζει επί 5 χρόνια, ενώ οι ανάγκες έχουν διογκωθεί και οι εξελίξεις στην ΚΑΠ είναι ραγδαίες.
4. Στην ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και στο σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β., δεν είναι σαφές τι ακριβώς ανάγκες και ποιες προτεραιότητες των γεωργικών εκμεταλλεύσεων επιθυμούν να προωθήσουν και να εξυπηρετήσουν. Η προσαρμογή της απαιτούμενης εξειδίκευσης στο επίπεδο κάθε γεωργικής εκμετάλλευσης δεν υποστηρίζεται. Έτσι στα πλαίσια των ΣΒ που θα διαμορφωθούν θα μένουν αναπάντητα τα ερωτήματα:
• Ποια είναι η πορεία της συγκεκριμένης γεωργικής εκμετάλλευσης και που εστιάζεται η προοπτική της (διαφοροποίηση Υφιστάμενης – Τελικής κατάστασης).
• Ποιες επενδύσεις εξυπηρετούν, αν αυτές προσαρμόζονται στα ιδιαίτερα στοιχεία της γεωργικής εκμετάλλευσης και αν εξασφαλίζουν παραγωγικότητα και οικονομική βιωσιμότητα.
• Πως επιλέγονται οι συγκεκριμένες επενδύσεις. Θεωρητικά σε κάθε γεωργική εκμετάλλευση μπορούν να γίνουν πολλές επενδύσεις. Το ζήτημα είναι ποιες είναι οι προσφορότερες και πως επιλέγεται αυτή η επένδυση αντί κάποιας άλλης, π.χ αυτή η μέθοδος άρδευσης έναντι μίας άλλης, αυτός ο ελκυστήρας αντί του άλλου;
Τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά τις έδινε ο συντάκτης του ΣΒ, ο οποίος με τις γνώσεις και την εμπειρία του, κάλυπτε όλες αυτές τις πτυχές. Διαπιστώνεται ότι στην ΚΥΑ γίνεται προσπάθεια υποβάθμισης του Συντάκτη και των υπηρεσιών που προσφέρει. Η θέση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. είναι ότι η σύνταξη των ΣΒ πρέπει να γίνεται μόνο από τους ειδικά εκπαιδευμένους και διαπιστευμένους για τον σκοπό αυτό, γεωτεχνικούς, μέλη του. Η προσπάθεια του Υπ.Α.Α.Τ. να «χαμηλώσει» το επίπεδο των συντακτών Σχεδίων Βελτίωσης με την εμπλοκή και των αποφοίτων των ΤΕΙ, ως συντακτών, έχει ως αποτέλεσμα την ποιοτική υποβάθμιση του μέτρου των Σχεδίων και τη μείωση της αποτελεσματικότητάς του. Επιπλέον, σας τονίζουμε ότι το Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. θεωρεί ότι μέσω της ΚΥΑ πρέπει να διασφαλίζεται η δυνατότητα των κτηνιάτρων - μελών του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. να συντάσσουν και να υπογράφουν Σχέδια Βελτίωσης κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, αυτοτελώς.
Στο σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. γίνεται απλή και αυθαίρετη αναφορά σε "κατ' αποκοπήν" αμοιβή, χωρίς την χρήση του συντελεστή "λ" και χωρίς σύνδεση με τον όγκο δουλειάς που απαιτείται.
5. Με την ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β., τα ΣΒ δεν μπορούν να παράσχουν την εξειδίκευση που απαιτεί η προσαρμογή τους σε κάθε γεωργική εκμετάλλευση, σε κάθε περιοχή, σε κάθε παραγωγική κατεύθυνση. Οι κατηγορίες των επενδύσεων απλοποιούνται, ισοπεδώνεται η λογική της κάλυψης των απαραίτητων και οικονομικά αποδεκτών αναγκών και τελικά αναδεικνύεται μία "καταναλωτική λογική".
6. Η ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. σε σχέση με τις προηγούμενες του Γ' ΚΠΣ, είναι πολύ λιγότερο λειτουργικές και αποτελεσματικές. Έτσι μπορεί να εκτιμηθεί ότι τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου του ΠΑΑ, δεν θα είναι τα αναμενόμενα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:
Από τις παραπάνω επισημάνσεις είναι αυτονόητο ότι δεν είναι δυνατή η πρόταξη επιμέρους διορθώσεων στα άρθρα του σχεδίου Υ.Α. για τα Σ.Β.
Στην ΚΥΑ 4985/21-6-2010 και το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. είναι εμφανέστατο ότι η στήριξη της Αγροτικής Ανάπτυξης είναι προβληματική και έντονα αμφισβητήσιμη.
Το σχέδιο Υ.Α. για τα Σ.Β. χρειάζεται ουσιαστικές προσαρμογές που θα εξυπηρετούν τις βασικές αρχές των κανονισμών για την στήριξη της Αγροτικής Ανάπτυξης. Στόχος του μέτρου 121 για τα Σ.Β. πρέπει να είναι η προσαρμογή, ο εκσυγχρονισμός και η ανταγωνιστικότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
Η σπουδαιότητα του Μέτρου 121 για τον "Εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων" είναι πολύ σημαντική για την γεωργία της χώρας.
Ο Εκσυγχρονισμός και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων πρέπει να είναι στρατηγικός στόχος για την χώρα μας.
Σε κάθε περίπτωση, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. παραμένει στην διάθεσή σας προκειμένου να συμβάλλει στη βελτίωση των διατάξεων που διέπουν το συγκεκριμένο μέτρο και ευρύτερα όλο το ΠΑΑ".
Αναζήτηση Αναρτήσεων
Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010
Τι προτείνει το ΓΕΩΤΕΕ για τα σχέδια βελτίωσης
"Πράσινη" οδήγηση
Στα οφέλη της οικολογικής οδήγησης μυούνται οι Ευρωπαίοι αγρότες, μέσα από ένα πρόγραμμα ύψους 1,8 εκατ. ευρώ, που στόχο έχει τη μείωση των ρύπων που παράγει η γεωργία αλλά και τη μείωση του κόστους των εισροών.
Οκ για προκαταβολή του τσεκ τον Οκτώβριο
Πήραμε την έγκριση και Θεού θέλοντος οι πληρωμές των αγροτών, περίπου το 70%, θα γίνει άμεσα για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά. Δεύτερον, σήμερα, υπογράψαμε με τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Παπακωνσταντίνου και τον κ. Σαχινίδη την επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης, όπου λόγω της αύξησης του κόστους, αυξάνεται ο προϋπολογισμός επιστροφής στους αγρότες κατά 40 εκατομμύρια».
Αυτά είπε με περηφάνεια από το βήμα της Βουλής την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή, ενώ συζητούνταν το νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΑ και πλέον θεωρείται σίγουρη η προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυσης μετά τις 16 Οκτωβρίου.
Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010
ΥπΑΑΤ: Εγκρίθηκαν περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ για αρδευτικά έργα στην περιφέρεια
Η κα Μπατζελή σε δηλώσεις της υπογράμμισε ότι: «Στη κρίσιμη συγκυρία που διανύουμε, προτεραιότητά μας είναι ο εξορθολογισμός των διαθέσιμων πόρων και δαπανών, με παράλληλη στήριξη της ανάπτυξης της υπαίθρου και ενίσχυσης των νησιωτικών περιοχών».
Τα έργα είναι τα εξής:
·Εγκρίθηκε πίστωση 36,600.000 εκατ ευρώ για τη δημοπράτηση του έργου με τίτλο: «Αρδευτικό έργο Ελαιώνα Άμφισσας του νομού Φωκίδας»
·Ακόμη 49.000.000 εκατ ευρώ για τη δημοπράτηση του έργου με τίτλο : «Κατασκευή του φράγματος Νεστορίου και συνοδευτικών έργων του Νομού Καστοριάς».
·Το ποσό των 20.770,54 προκειμένου να υλοποιηθούν επείγουσες αρχαιολογικές ανασκαφές στο έργο με τίτλο: « Κατασκευή αγωγού σύνδεσης φράγματος Φανερωμένης με τα δίκτυα ύδρευσης του Νομού Ηρακλείου».
·Ποσό 827. 000 ευρώ για τη δημοπράτηση του έργου με τίτλο : «Υπολειπόμενες εργασίες κατασκευής διαφράγματος –πέτασμα τσιμεντενέσεων- στις πηγές Μαλαύρας του Ν. Λασιθίου».
· Εγκρίθηκαν 4. 960. 561 ευρώ για την εκτέλεση της κατασκευής του φράγματος και του αγωγού μεταφοράς στη περιοχή Σχοινά στο νησί της Καρπάθου. Επίσης το ποσό των 299.450. ευρώ που αφορούν θέματα ποιοτικού ελέγχου και υπηρεσιών κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
·Με έγκριση 6,651359 ευρώ συνεχίζονται τα έργα για τη «Κατασκευή λιμνοδεξαμενής στη περιοχή Πανόρμου στο νησί της Σκοπέλου». Επίσης το ποσό των 247,964 ευρώ που αφορούν θέματα ποιοτικού ελέγχου και υπηρεσιών κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου
·Επίσης 279,480 ευρώ για το έργο του φράγματος που βρίσκεται στη περιοχή Στενό της Σερίφου.
·Τέλος 43,860 ευρώ προκειμένου να κατασκευασθεί ο ταμιευτήρας στη περιοχή Λειβαδίου στο νησί της Πάτμου.
Επιστήμονες δημιούργησαν "ξηρό νερό"
Ξηρό νερό - Dry water |
Πηγές: AP , physics4u.gr/blog
agrogreco.blogspot.com/
ΟΓΕΕΚΑ "ΔΗΜΗΤΡΑ": «Οργάνωση και διαχείριση μιας μονάδας εκτροφής σαλιγκαριών»
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου και θα τελειώσει την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010. Τα μαθήματα θα διεξάγονται από τις 08.00΄ π.μ. έως τις 14.00΄μ.μ., ενώ θα διοργανωθεί και εκπαιδευτική επίσκεψη σε μονάδα ανοικτής και κλειστής εκτροφής σαλιγκαριών.
Τα θέματα που θα αναπτυχθούν είναι:
- - Ανάλυση αγοράς.
- - Εμπορεύσιμα είδη σαλιγκαριού.
- - Στοιχεία ανατομίας – βιολογίας.
- - Εχθροί και ασθένειες.
- - Χαρακτηριστικά του Helix aspersa.
- - Είδη εκτροφής.
- - Χαρακτηριστικά του κλειστού τύπου εκτροφής.
- - Αναπαραγωγή και πάχυνση σαλιγκαριών εντός του διχτυοκηπίου.
- - Αναπαραγωγή και πάχυνση σαλιγκαριών μονάδας ανοικτής εκτροφής.
- - Διαχείριση.
- - Εργασίες. -Κατασκευαστικά στοιχεία ενός διχτυοκηπίου.
- - Υλικά και κοστολόγηση. -Ανάλυση στοιχείων κόστους μιας μονάδας.
- - Παροχή τεχνογνωσίας.
- - Διάθεση σαλιγκαριών.
- - Διατροφική αξία σαλιγκαριών.
- - Τελικές εκτιμήσεις.
Στο τέλος της εκπαίδευσης θα χορηγηθεί στους συμμετέχοντες «βεβαίωση παρακολούθησης του προγράμματος κατάρτισης», και το βιβλίο «Μαθήματα Σαλιγκαροτροφίας», του γεωπόνου Αβραάμ Νικολαΐδη.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορεί να απευθυνθούν και να δηλώσουν συμμετοχή στο Κέντρο «Δήμητρα» Δράμας, τηλέφωνο επικοινωνίας 25210-58175. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Ψηφίστηκε επί της αρχής το ν/σ για την ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής
Με ψήφους 52 υπέρ ΠΑΣΟΚ , έναντι 47 κατά (ΝΔ, ΚΚΕ ΛΑΟΣ, ΣΥΡΙΖΑ και ο ανεξάρτητος Κ. Κιλτίδης) σε σύνολο 99 ψηφισάντων, έγινε δεκτό επί της αρχής κατά πλειοψηφία από το β' θερινό τμήμα της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης «Σύστημα προστασίας και ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας».
Επί της αρχής του νομοσχεδίου διεξήχθη ονομαστική ψηφοφορία κατόπιν αιτήματος του ΛΑΟΣ, το οποίο συνυπέγραψε και ο Κ. Κιλτίδης, φέρνοντας τον έτσι ένα βήμα πιο κοντά στο κόμμα του κ. Καρατζαφέρη.
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου την Τετάρτη, η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κ. Μπατζελή είχε δεχτεί τα πυρά της αντιπολίτευσης, η οποία την κατηγόρησε για παράδοση των ασφαλίσεων στους ιδιώτες.
Ο εισηγητής της ΝΔ Κ. Κόλλιας έκανε λόγο για διατάξεις που καταλύουν τον κοινωνικό χαρακτήρα του ΕΛΓΑ Όπως υποστήριξε, το 20% δεν καλύπτει απολύτως τίποτα και πρόσθεσε πως ο αγρότης, ο μοναδικός χρηματοδότης, καλείται να εξυγιάνει τον Οργανισμό.
Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο κ. Σταύρος Σκοπελίτης δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο γιατί - όπως ανέφερε- βρίσκεται σε πλήρη διάσταση με αυτό που θέλει ο μικρό - μεσαίος αγροτοκτηνοτρόφος: Πλήρη ασφάλιση και όχι μερική της φυτικής και αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου με αποκλειστικά δημόσιο ΕΛΓΑ.
Ο κ. Αστέριος Ροντούλης από τον ΛΑΟΣ ανέφερε ότι υπάρχει μια προϊούσα απαξίωση της γεωργικής ασφάλισης της χώρας, που θα λειτουργήσει σαν καταλύτης για να μειωθεί ο αγροτικός πληθυσμός της χώρας.
Από τον ΣΥΡΙΖΑ η κ. Ηρώ Διώτη υποστήριξε ότι νομοσχέδιο υπηρετεί τους στόχους κάθε νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης να μείνουν στην παραγωγή μεγαλύτεροι και ισχυρότεροι επιχειρηματίες, «γιατί περί αυτού πρόκειται».
Από την πλευρά της, η κ. Μπατζελή έκανε λόγο για θετική επίδραση του ν/σχ στην προστασία του αγροτικού εισοδήματος. Τόνισε επίσης ότι το Δημόσιο αναλαμβάνει όλα τα χρέη και τις δανειακές συμβάσεις του ΕΛΓΑ που φτάνουν τα 3,8 δισ. ευρώ, ανακοινώνοντας ότι, σε συμφωνία με τον υπουργό Οικονομικών, θα κατατεθεί σχετική τροπολογία σε επόμενο νομοσχέδιο.
Νίκος Κακαβάς :Ετοιμάζονται κινητοποιήσεις .
Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010
Πώς θα αποφύγετε τη μύγα της Μεσογείου
Τρόπος εφαρμογής | Δραστ. ουσία | Δόση σε 100λίτρα | Εμπορ. όνομα | Μέρες πριν συγκομιδή | Όγκος ψεκ. υγρ./ Στρ. |
Ψεκασμός καλύψεως φυλλώματος | phosmet | 120 γρ. | Διάφορα Σκευάσματα | 28 | 200-400 |
cypermethrin | 40 κυβ .εκατ. | Διάφορα Σκευάσματα | 14 | 200-400 | |
deltamethrin | 50 κυβ.εκατ. | Διάφορα Σκευάσματα | 30 | 100 |
www.agronews.gr
ΠΟΣΓ, ΠΟΓΕΔΥ: Καταγγελία για αποσπάσεις υπαλλήλων της Ελαιουργικής στον ΟΠΕΚΕΠΕ
Η ΠΟΣΓ και η ΠΟΓΕΔΥ έχουν δεχτεί σωρεία καταγγελιών, για την απόφαση της Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης της 29-7-2010, να αποσπάσει 8 υπαλλήλους της Ελαιουργικής Σ.Ε. στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με την επίκληση της κάλυψης υπηρεσιακών αναγκών.
Όπως προκύπτει πρόκειται για 1 ΠΕ Γεωλόγο, 2 ΤΕ Μηχανικούς, 4 ΔΕ Διοικητικού και 1 εργάτη, με ετήσιες δαπάνες μισθοδοσίας ανά εργαζόμενο που κυμαίνονται μεταξύ 30 και 54 χιλιάδων ευρώ.
Σε μία περίοδο που η ορθολογική διαχείριση δαπανών στην Δημόσια Διοίκηση έχει αναχθεί σε μείζονα πολιτική προτεραιότητα, αποφασίζεται η μετακίνηση, από μία ιδιωτική Εταιρεία(Ελαιουργική) σε Οργανισμό εποπτευόμενο από το ΥΠΑΑΤ (ΟΠΕΚΕΠΕ), προσωπικού χωρίς κριτήρια ή ιδιαίτερη εξειδίκευση και χωρίς να γίνεται αντιληπτό τι αυτό εξυπηρετεί.
Δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες 8 αποσπάσεις, αφορούν μόνο την «πρώτη φάση» του σχεδίου, οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι αδυνατούμε πλέον να παρακολουθήσουμε τη συλλογιστική της Υπουργού και κατ’ επέκταση του Δ.Σ. του ΟΠΕΚΕΠΕ. Πρόκειται για de facto σφικτό εναγκαλισμό μεταξύ «ελεγκτή και ελεγχόμενου», ο οποίος γίνεται όπως πάντα στις πλάτες του ελληνικού λαού.
Καταγγέλλουμε απερίφραστα τη συγκεκριμένη απόφαση και καλούμε την Υπουργό να την αποσύρει άμεσα, μαζί τις όποιες σκέψεις για επέκταση του σχεδίου.