Αναζήτηση Αναρτήσεων

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

Οργανισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας-Διάρθρωση οργανικών μονάδων – Αρμοδιότητες

«Οργανισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας»

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Της παραγράφου 7 του άρθρου 241 του ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Α΄ 87).

β. Της παραγράφου 10 του άρθρου 18 του ν.3870/2010 «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές» (Α΄ 138).

γ. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ/τος 63/2005 (Α΄ 98).

2. Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις του διατάγματος αυτού προκαλείται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ετήσια δαπάνη ύψους …………………………….. (……………..) ευρώ, περίπου, η οποία θα καλύπτεται από τις πιστώσεις, που θα εγγράφονται, κατ’ έτος, προς τούτο, στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

3. Την γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Υπουργού Οικονομικών,

α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Διάρθρωση-Αρμοδιότητες

ΤΜΗΜΑ Α΄

Κεντρική Υπηρεσία - Περιφερειακές Υπηρεσίες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

Βασική Διάρθρωση

Άρθρο 1

Διάρθρωση Υπηρεσιών

1. Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας διαρθρώνονται σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.

2. Οι περιφερειακές υπηρεσίες οργανώνονται στο πλαίσιο της οικείας περιφερειακής ενότητας και υπάγονται σε οργανική μονάδα της Κεντρικής Υπηρεσίας.

3. Η Κεντρική Υπηρεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας διαρθρώνεται ως κατωτέρω:

α) Γραφείο Περιφερειάρχη.

β) Γραφεία Αντιπεριφερειαρχών.

γ) Γενική Διεύθυνση Προγραμματισμού και Εσωτερικής Λειτουργίας.

δ) Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής.

ε) Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης.

στ) Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών.

ζ) Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Υποδομών.

η) Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας.

4. Στην Κεντρική Υπηρεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας λειτουργούν επίσης και οι παρακάτω Υπηρεσίες:

α) Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου.

β) Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας.

γ) Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.

δ) Νομική Υπηρεσία

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

Διάρθρωση οργανικών μονάδων – Αρμοδιότητες

Άρθρο 10

Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής

1.Στη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής είναι αρμόδια για το συντονισμό και την παρακολούθηση της λειτουργίας όλων των οργανικών μονάδων που υπάγονται σε αυτή και την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας τους. Οφείλει να βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων και των υποθέσεων αρμοδιότητάς τους. Η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής συγκροτείται από τις εξής οργανικές μονάδες:

α. Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας, με αρμοδιότητα σε όλη την Περιφέρεια

β. Διεύθυνση Κτηνιατρικής, με αρμοδιότητα σε όλη την Περιφέρεια

γ. Διεύθυνση Πολιτικής Γης, με αρμοδιότητα σε όλη την Περιφέρεια

δ. Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Καρδίτσας

ε. Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Λάρισας

στ. Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Μαγνησίας & Π.Ε. Σποράδων

ζ. Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Τρικάλων

Άρθρο 11

Αρμοδιότητες-διάρθρωση της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας (έδρα)

1. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας ανάγονται ιδίως στην κατάρτιση ετήσιων και πολυετών περιφερειακών αναπτυξιακών προγραμμάτων για τη γεωργία, κτηνοτροφία και την αλιεία, στην εκπόνηση και αξιολόγηση σχετικών μελετών και μέτρων πολιτικής, καθώς και στη μέριμνα για την ανάπτυξη και την ποιοτική βελτίωση της γεωργίας στον τομέα της φυτικής παραγωγής και της ζωικής παραγωγής στην περιοχή της περιφέρειας, σε συνδυασμό με τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των αγροτικών εκμεταλλεύσεων.

2. Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας επικοινωνεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργείων και εφαρμόζει τις εθνικές πολιτικές στα θέματα της αρμοδιότητάς της σύμφωνα με τις οδηγίες τους. Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας συνεργάζεται, επικοινωνεί και παρέχει πληροφορίες στους Δήμους της περιοχής της περιφέρειας για τα θέματα της αρμοδιότητάς της και παρέχει τις κατευθυντήριες οδηγίες στις περιφερειακές υπηρεσίες, που ασκούν αρμοδιότητες γεωργίας, κτηνοτροφίας και αλιείας σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας του προηγούμενου εδαφίου είναι δυνατή η πραγματοποίηση κοινών εκδηλώσεων με τους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ ή και άλλους φορείς για την καλύτερη ενημέρωση των αγροτών και την εν γένει εξυπηρέτησή τους.

3. Τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας απαρτίζουν τα εξής Τμήματα:

α. Τμήμα Προγραμματισμού

β. Τμήμα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής

γ. Τμήμα Αλιείας

4. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας κατανέμονται στα υπαγόμενα σε αυτή Τμήματα, ως εξής:

α. Τμήμα Προγραμματισμού:

Το Τμήμα αυτό είναι αρμόδιο ιδίως για την κατάρτιση ετήσιων και πολυετών περιφερειακών αναπτυξιακών προγραμμάτων για τη γεωργία, κτηνοτροφία και αλιεία, καθώς και την εκπόνηση και αξιολόγηση σχετικών μελετών και μέτρων πολιτικής, την παρακολούθηση εκτέλεσης των ανωτέρω προγραμμάτων, την έγκριση, τον έλεγχο, την πληρωμή και την παραλαβή έργων και εργασιών περιφερειακού επιπέδου, τη διαφύλαξη και προστασία της γεωργικής γης από αλλαγή χρήσης της και ιδιαίτερα της γεωργικής γης με υψηλή παραγωγικότητα, τη σύνταξη τομεακών και λοιπών προγραμμάτων έργων υποδομής για τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων και την πρόταση για την ένταξή τους σε τομεακά εθνικά προγράμματα, την αντιμετώπιση των τεχνικών, οικονομικών και διαρθρωτικών προβλημάτων των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, την κατάρτιση μελετών και εφαρμογή προγραμμάτων ανάπτυξης του ιχθυοπονικού πλούτου των ορεινών ρεόντων υδάτων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες (π.δ. 402/1988, άρθρο 18 παρ. i κγ΄, άρθρο 1 του ν.δ. 420/1970 και άρθρο 14 του π.δ. 915/1981), καθώς και την κατάρτιση μελετών ανάπτυξης του ιχθυοπονικού εν γένει πλούτου.

β. Τμήμα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής

Το Τμήμα αυτό είναι αρμόδιο ιδίως για την εφαρμογή προγραμμάτων και τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της Δενδροκομίας, της Αμπελουργίας, των Φυτών Μεγάλης Καλλιέργειας, των Κηπευτικών καθώς και των Καλλωπιστικών και Φαρμακευτικών Φυτών, τη μελέτη και τον προγραμματισμό διατήρησης της γονιμότητας και βελτίωσης των γεωργικών εδαφών, την εφαρμογή όλων των αγροπεριβαλλοντικών προγραμμάτων και την παρακολούθηση της εκτέλεσής τους, καθώς και τον έλεγχο και παρακολούθηση παραγωγής προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ φυτικής και ζωικής προέλευσης, τη ρύθμιση θεμάτων που προκύπτουν από τη χωροθέτηση της γεωργικής γης και των βοσκοτόπων, την αλλαγή της χρήσης τους και εγγειοδιαρθρωτικές επεμβάσεις στις ιδιωτικές γεωργικές εκμεταλλεύσεις και τη μελέτη των σχετικών προβλημάτων, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες Χωρικού Σχεδιασμού και Εγγείων Βελτιώσεων, καθώς και κάθε άλλο θέμα που αφορά την ανάπτυξη της γεωργικής και ζωικής παραγωγής στην περιοχή της Περιφέρειας και δεν ανατίθεται σε άλλη Διεύθυνση ή Τμήμα.

γ. Τμήμα Αλιείας:

Το Τμήμα αυτό είναι αρμόδιο ιδίως για τη διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση των ιχθυοτρόφων εν γένει υδάτων, τον καθορισμό προστατευτικής ζώνης εκμισθουμένου ιχθυοτροφείου, το χαρακτηρισμό ως γεωργικών επιχειρήσεων βιοτεχνικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων που αφορούν υδατοκαλλιεργητικές εκμεταλλεύσεις, την απόφαση επιλογής του τρόπου εκμετάλλευσης των ιχθυοτρόφων υδάτων, καθώς και την έκδοση της απόφασης εκμίσθωσης, χωρίς δημοπρασία, εφαπτομένου των συνόρων ιχθυοτρόφου ύδατος, και τον καθορισμό των όρων της σύμβασης.

Άρθρο 12

Αρμοδιότητες-διάρθρωση της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής

1. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής ανάγονται ιδίως στη μέριμνα για την προστασία του ζωικού κεφαλαίου στην Περιφέρεια, την εξασφάλιση της υγείας των ζώων, τη λήψη αποφάσεων για ασθένειες ζώων που μπορεί να έχουν επιδημικό χαρακτήρα καθώς και τη λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας.

2. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής επικοινωνεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργείων, εφαρμόζει τις εθνικές και κοινοτικές πολιτικές στα θέματα της αρμοδιότητά της σύμφωνα με τις οδηγίες τους.

3. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής συνεργάζεται και επικοινωνεί και παρέχει πληροφορίες στους Δήμους της περιφέρειας για τα θέματα της αρμοδιότητάς της και παρέχει τις κατευθυντήριες οδηγίες στις περιφερειακές υπηρεσίες, που ασχολούνται με θέματα Κτηνιατρικής σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας.

4. Τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής απαρτίζουν τα εξής Τμήματα:

α. Τμήμα Υγείας των Ζώων

β. Τμήμα Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας

γ. Τμήμα Κτηνιατρικής Αντίληψης Φαρμάκων

5. Οι αρμοδιότητες των Τμημάτων της προηγούμενης παραγράφου είναι οι ακόλουθες:

α. Τμήμα Υγείας των Ζώων:

Το τμήμα Υγείας των Ζώων είναι αρμόδιο ιδίως για την έρευνα και τη μελέτη κάθε θέματος που σχετίζεται με την υγιεινή κατάσταση του ζωικού κεφαλαίου, χερσαίου, υδρόβιου και αμφίβιου, και την προστασία γενικά της υγείας των ζώων, την εκτέλεση προγράμματος παραγωγής ζωοτροφών, τον ορισμό σφαγείων στα οποία θα οδηγούνται τα αφικνούμενα στη χώρα μας ζώα σφαγής, τη διενέργεια αναγκαστικών προληπτικών εμβολιασμών κατά λοιμωδών νοσημάτων διαφόρων ζώων, καθώς και τη λήψη μέτρων σε περίπτωση υποψίας και βεβαιωμένης εμφάνισης γρίπης των ορνίθων.

β. Τμήμα Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας

Το τμήμα αυτό είναι αρμόδιο για τη χορήγηση ή ανάκληση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας σε σφαγεία για τη σφαγή όλων των ειδών των ζώων, για την εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας, για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας εργαστηρίων και μονάδων τυποποίησης, επεξεργασίας, τεμαχισμού κρέατος καθώς και για τη χορήγηση άδειας και λειτουργία ιχθυοσκάλων, συσκευαστηρίων νωπών αλιευμάτων και εργαστηρίων μεταποίησης και συσκευασίας κατεψυγμένων αλιευμάτων, την τήρηση μητρώου εμπόρων εισαγωγών και εξαγωγών τροφίμων ζωικής προέλευσης, και για κάθε είδους αδειοδότηση, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία η οποία έχει ανατεθεί στην Περιφέρεια από την κεντρική διοίκηση.

γ. Τμήμα Κτηνιατρικής Αντίληψης Φαρμάκων

Το Τμήμα αυτό είναι αρμόδιο ιδίως για την εν γένει παρακολούθηση της άσκησης του ελεύθερου κτηνιατρικού επαγγέλματος στην περιοχή αρμοδιότητάς του, τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας κλινικής μικρών ζώων, κτηνιατρικών κλινικών και ενδιαιτημάτων ζώων, τη μέριμνα εφαρμογής της νομοθεσίας για την προστασία των ζώων και την εμπορία των ζώων συντροφιάς, τη διαχείριση και καταγραφή μητρώου κτηνοτρόφων.

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

3 «κλειδιά» για την είσπραξη της επιδότησης στο βαμβάκι

Τρία βασικά σημεία «κλειδιά» που απαραίτητα πρέπει να προσέξουν οι παραγωγοί βάμβακος εφέτος, για να εισπράξουν τη συνδεδεμένη ενίσχυση, περιέχει εγκύκλιος του ΟΠΕΚΕΠΕ με τις “λεπτομέρειες εφαρμογής της διαδικασίας ελέγχου για την πληρωμή του ειδικού καθεστώτος ενίσχυσης της περιόδου 2010 – 2011”.

Κατά πρώτο λόγο, μεταξύ άλλων, οι παραγωγοί πρέπει να παράξουν σωστά προϊόν. Δηλαδή, να καλλιεργήσουν και να συγκομίσουν από τις δηλωθείσες εκτάσεις τους ποσότητα βάμβακος τουλάχιστον ίση με εκείνη που αντιστοιχεί στην ελάχιστη στρεμματική απόδοση, μειωμένη κατά 30% της καλλιεργητικής ζώνης που ανήκουν, όπως ορίζεται στο άρθρο 6 της υπ' αριθμ. 35235/11/05/10 ΚΥΑ (μέσος όρος 4/τίας 2000/01, 2003/04).

Κατά δεύτερο λόγο, απαιτείται εμπρόθεσμη παράδοση στα εκκοκκιστήρια (μέχρι 31 Ιανουαρίου 2011) και τρίτον, πρέπει οι αγρότες να προσέξουν, ώστε η μέση απόδοση του εκκοκκιστηρίου στο οποίο παραδίδουν το βαμβάκι τους, να είναι άνω του 32%. Η απόδοση θα παρακολουθείται και θα επιβεβαιώνεται με τελικό ισοζύγιο.

Αλέξανδρος Μπίκας

mpikas@paseges.gr

www.paseges.gr/

Από «κόσκινο» περνά τους βαμβακοπαραγωγούς ο ΟΠΕΚΕΠΕ για τη συνδεδεμένη

Σκληρή γραμμή έναντι παραγωγών που δεν θα τηρήσουν τη νομοθεσία που προβλέπεται και θα εντοπιστούν να παρανομούν, προκειμένου να εισπράξουν την συνδεδεμένη ενίσχυση στο βαμβάκι, είναι αποφασισμένο, σύμφωνα με πληροφορίες, να τηρήσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Κι αυτό, γιατί, ήδη ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει εντοπίσει παρανομίες αγροτών που καλλιέργησαν σιτάρια και δήλωσαν εκ νέου ότι φυτεύουν βαμβάκια.

Με βάση αυτή την αυστηρή γραμμή έχουν αποφασίσει να κινηθούν κι εφέτος στον ΟΠΕΚΕΠΕ, κι ενώ στην Αχαρνών καλούνται ν' αποφασίσουν, αν θα μειώσουν και με ποιό τρόπο το πλαφόν για την είσπραξη της συνδεδεμένης ενίσχυσης, δεδομένης και της μεγάλης έκτασης της προσβολής των καλλιεργειών από το πράσινο σκουλήκι.

Θυμίζουμε, πάντως, ότι πέρσι συνολικά 11.500 παραγωγοί δεν έλαβαν τη συνδεδεμένη ενίσχυση στο βαμβάκι επειδή είτε δεν παρέδωσαν καθόλου προϊόν, είτε παρέδωσαν λιγότερο από το πλαφόν που έχει τεθεί για κάθε νομό, δεν χρησιμοποίησαν πιστοποιημένο σπόρο ή εντοπίστηκαν από ελέγχους να μην τηρούν τη νομοθεσία.

www.paseges.gr/

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Σκανδαλίδης: Το 50% των επιδοτήσεων θα δοθούν μέχρι το τέλος του Οκτώβρη.

Μέχρι το τέλος του Οκτώβρη θα έχει δοθεί το 50% των άμεσων ενισχύσεων στους αγρότες που αντιστοιχεί σε 1,2 δις Ευρώ τόνισε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης μόλις έφτασε στην Αθήνα από τις Βρυξέλλες όπου συμμετείχε στην..... σύνοδο των Υπουργού Γεωργίας .
Μαζί με τον ΟΠΕΚΕΠΕ (και την ΑΓΡΟΓΗ προσθετουμε εμείς) είπε ο κ. Σκανδαλίδης γίνεται μια προσπάθεια ώστε οι αγρότες να πάρουν το υπόλοιπο ποσό που τους αναλογεί πριν τα Χριστούγεννα . Αυτή η εξελιξη τόνισε ο Υπουργός θα ενισχύσει τους Έλληνες αγρότες στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε λέγοντας χαρακτηριστικά έγινε μια ΄Καλή αρχή για όλους΄΄. Η είδηση αυτή επιβεβαιώνει και το ρεπορτάζ του Agroschannel .



www.agroschannel.com/

΄΄ Άνοιξε ΄΄ η κάνουλα για τους Νέους Αγρότες.

Δόθηκαν χθές χρήματα τα οποία αφορούν τη πρώτη δόση για τους Νέους Αγρότες .
Σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ έγινε η......
πληρωμή 286 Νέων Αγροτών για το Μέτρο 112 του ΠΑΑ 2007-2013 με ποσό 3.379.250€ .




www.agroschannel.com/

Λύνουν τα χέρια τα γεωγραφικά συστήματα

ImageΧρήσιμα συμπεράσματα προέκυψαν από την συνάντηση – συζήτηση της ομάδας εργασίας της Ένωσης Νέων Αγροτών Σερρών με θέμα «Νέοι Αγρότες & Τεχνολογία» που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 20-9-2010, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Στρυμώνα, στον Νέο Σκοπό Σερρών. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο κ. Γιάννης Πέτκογλου (Πληροφορική και εφαρμογές Διαδικτύου) και ο Δρ. Αθανάσιος Γκέρτσης (Γεωργία ακριβείας).

Ο κ. Ι. Πέτκογλου (Πρόεδρος του Νομαρχιακού Συμβουλίου Σερρών και γνώστης πρακτικών θεμάτων εφαρμογών πληροφορικής) ανέλυσε τον τρόπο λειτουργίας μιας ηλεκτρονικής αγοράς αγροτικών προϊόντων για την αποκατάσταση της επαφής παραγωγών-καταναλωτών με αμοιβαίο όφελος, αλλά και τις δυνατότητες εξεύρεσης προμηθευτών για αγροτικά εφόδια και προδιαγραφές στην παγκοσμιοποιημένη σημερινή αγορά, αξιοποιώντας το διαδίκτυο, internet. Η εισήγηση ήταν πολύ χρήσιμη διότι δόθηκαν πολλά site (τοποθεσίες στο διαδίκτυο) που διευρύνουν τους ορίζοντες των σύγχρονων Νέων Αγροτών, απλά και μόνο με μια σύνδεση στο διαδίκτυο. Η συνεχής καθημερινή χρήση του διαδικτύου για πληροφόρηση (καιρός, πρώτες ύλες, εργαλεία, μηχανήματα κλπ) αλλάζει τις σημερινές διαστάσεις του εμπορίου και της αγοράς. Ταυτόχρονα καθίσταται όλο και ποιο σημαντική η πώληση των διαθέσιμων αγροτικών προϊόντων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) από τους ίδιους τους αγρότες κατ’ ευθείαν στους καταναλωτές, αλλάζοντας βέβαια την συσκευασία και αποκαθιστώντας ένα νέο τρόπο επαφής καταναλωτών με τους παραγωγούς.
Ο καθ Α. Γκέρτσης (Κολλέγιο Περρωτής, Θεσσαλονίκης-Wales Istitute, Cardif) εξήγησε πως με την χρήση των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφορικής (δορυφορικά) που είναι διαθέσιμα σε κάθε πολίτη, και μια βασική καταγραφή των παραμέτρων κάθε χωραφιού, μπορεί ο κάθε σύγχρονος νέος Αγρότης να δίνει ακριβώς την απαραίτητη λίπανση και τα απολύτως αναγκαία φυτοπροστατευτικά (φάρμακα) μειώνοντας το κόστος μέχρι και 60%, ενώ μπορεί να πετύχει αύξηση της απόδοσης της καλλιέργειας. Τα οφέλη είναι τόσο οικονομικά για τον αγρότη-παραγωγό, όσο και περιβαλλοντικά για όλους τους αγρότες-πολίτες.
Σήμερα η σύγχρονη τεχνολογία μας επιτρέπει να αξιοποιούμε τέτοιες εφαρμογές, προσθέτοντας απλά στα ήδη χρησιμοποιούμενα εργαλεία αισθητήρες ή εντολείς. Μάλιστα ο εξοπλισμός δεν είναι μιας χρήσεως αλλά είναι επένδυση (της τάξης των 10-15.000 €) που μπορεί να χρησιμοποιείται από πολλούς είτε στην βάση συνεργατικής διαδικασίας είτε ως μια νέα επιχειρηματική δράση προσφοράς υπηρεσιών από έναν νέο επαγγελματία στην ύπαιθρο. Οι υπάρχοντες αισθητήρες επιτρέπουν την τηλεμετρική (από μακριά) διαχείριση των αγροκτημάτων με έλεγχο όλων των απαραίτητων στοιχείων μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών που κάθε νέος αγρότης πρέπει να έχει στο σπίτι του, ακόμα και στην πρόληψη ασθενειών ή καταπολέμηση προσβολών στα φυτά.
Ο κ. Π. Γκιοργκίνης υπενθύμισε την Γενική Συνέλευση της ΕΝΑ Σερρών στις 29/11/2010, και οριστικοποίησαν το ετήσιο ραντεβού με τους άλλους Νέους Αγρότες στις 30/11/2010 στην Θέρμη Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ΕΝΑ Θεσσαλονίκης.

www.agronews.gr/

Δεν συγκομίζουν αν δε δοθούν ικανοποιητικές τιμές στις ελιές

Συνεχίζουν την ''αποχή'' από την συγκομιδή των πράσινων ελιών οι ελαιοπαραγωγοί της Χαλκιδικής, ως ύστατο μέσο πίεσης για να τους δοθούν καλύτερες τιμές από τους εμπόρους. Σχεδόν στο σύνολό τους, οι ελαιοπαραγωγοί του Νομού Χαλκιδικής, ενώ έχει ξεκινήσει η περίοδος συγκομιδής της πράσινης ελιάς αρνούνται να συλλέξουν την παραγωγή τους και να την παραδώσουν στους εμπόρους που λειτουργούν ως καρτέλ, όπως υποστηρίζουν, ώστε να δοθούν τιμές που ανταποκρίνονται στην ποιότητα του προϊόντος, καλύπτοντας το αυξημένο κόστος παραγωγής και πετυχαίνοντας ένα εύλογο κέρδος για να ζήσουν με αξιοπρέπεια. Όπως επεσήμαναν εκπρόσωποι των ελαιοπαραγωγών δεν μπορούν να δεχτούν τις απρόσδεκτες τιμές των 0,80-0,85 ευρώ ανάλογα με την κατηγορία, την στιγμή που, σύμφωνα με την Διεύθυνση Γεωργίας της Ν.Α. Χαλκιδικής, το κόστος παραγωγής είναι κατά μέσο όρο 1,13 € το κιλό με παλαιότερα στοιχεία του 2007.

Όπως είχε γράψει το Agronews την προηγούμενη εβδομάδα, ο Αγροτικός Σύλλογος του δήμου Ορφανού καλούσε τα μέλη του να μην παραδώσουν την παραγωγή τους αν δεν υπογραφούν συμβόλαια που να ορίζουν την τιμή αγοράς και τον τρόπο αποπληρωμής με τους εμπόρους- εξαγωγείς.Κλιμακώνοντας τις κινητοποιήσεις τους, οι παραγωγοί πράσινης βρώσιμης ελιάς της Χαλκιδικής πραγματοποίησαν μαζική συγκέντρωση τη Δευτέρα 20 Σεπτέμβρη στην Ορμύλια, όπου παραβρέθηκε και η βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου.Η βουλευτής εξέφρασε στους συγκεντρωμένους την συμπαράσταση του ΣΥΡΙΖΑ στον δίκαιο αγώνα τους για να μην παραδώσουν τα προϊόντα τους στους εμποροβιομήχανους σε εξευτελιστικές τιμές και τόνισε πως υποχρέωση της κυβέρνησης και του ΥΠΑΑΤ, είναι να διασφαλίσει τη συνέχιση της παραγωγής και του εισοδήματος των αγροτών, όπως και να πατάξει τη λειτουργία των καρτέλ. Επίσης έδωσε έμφαση στην συλλογικότητα και την αλληλεγγύη των ελαιοπαραγωγών, στη λειτουργία υγειών συνεταιρισμών, ώστε να πετύχουν συνολικά τους στόχους των κινητοποιήσεών τους, διότι η διάσπασή τους εξυπηρετεί μόνο αυτήν και τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τα καρτέλ, που έχουν διαχρονικά φέρει τον παραγωγικό κόσμο σε απόγνωση, χωρίς καμία διασφάλιση του αναγκαίου εισοδήματος και με χρέη προς τις τράπεζες τα οποία ανατοκίζονται με υψηλά επιτόκια. Πολιτική βούληση πρέπει να υπάρχει στη συνέχιση της αγροτικής παραγωγής στη χώρα μας και όχι η υπονόμευση και η διάλυσή της.

www.agronews.gr/

Ωριμάζει η επόμενη γενιά επιδοτήσεων για το 2014

ImageΒαλβίδα ασφαλείας για την προστασία του εισοδήματος των αγροτών από τις βίαιες διακυμάνσεις της αγοράς θα προτείνει η Κομισιόν για τη νέα ΚΑΠ. Αυτό δήλωσε ο Επίτροπος Ντατσιάν Τσιόλος, τη στιγμή που οι υπουργοί Γεωργίας των 27 συμφωνούσαν στο άτυπο Συμβούλιο Γεωργίας για τη διατήρηση των δύο πυλώνων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Η νέα ΚΑΠ θα πρέπει μέσα από τους μηχανισμούς της να στηρίζει τους αγρότες για να είναι ανταγωνιστικοί και παραγωγικοί και όχι να τους παροπλίζει, όπως είπε ο Έλληνας υπουργός Κώστας Σκανδαλίδης.

«Στο πλαίσιο της αναθεώρησης της ΚΑΠ, θα προτείνω κι άλλα στοιχεία που θα αντιμετωπίζουν την υπερβολική διακύμανση των τιμών και των αγροτικών εισοδημάτων», δήλωσε ο Επίτροπος Γεωργίας, Ντάτσιαν Τσιόλος, σε κοινή ακρόαση με τον Επίτροπο Εσωτερικών Οικονομικών Υποθέσεων, Μισέλ Μπαρνιέ στο περιθώριο του Συμβουλίου. « Χρειάζονται νέα εργαλεία πρόληψης και διαχείρισης των κρίσεων. Δεν προτείνω επιστροφή στα εργαλεία του παρελθόντος Για ορισμένες μορφές γεωργίας, το μέλλον βρίσκεται στις αγορές. Κάθε γεωργία πρέπει να βρει τη θέση που της αντιστοιχεί στις τοπικές, εθνικές, ευρωπαϊκές ή παγκόσμιες αγορές. Αλλά πρέπει να βρούμε μια νέα μορφή διαχείρισης ώστε να αποφύγουμε το χάος», τόνισε ο κ. Τσιόλος.

Από την πλευρά του, ο κ. Μπαρνιέ συμπλήρωσε ότι «η νέα ευρωπαϊκή αρχή ελέγχου των χρηματοοικονομικών αγορών θα παίξει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της λειτουργίας των αγορών εμπορευμάτων». Και προσέθεσε: «Εξετάζουμε προσεκτικά τους κανόνες που έχουν εγκρίνει οι ΗΠΑ, είτε σχετίζονται με τους παίκτες της αγοράς και ιδίως τα όρια της θέσης τους είτε σχετίζονται με τις εξουσίες των ρυθμιστικών αρχών (..) Εάν χρειαστεί, είμαστε έτοιμοι να γίνουμε πρωτοπόροι. Τα διακυβεύματα είναι τεράστια και το δικαιολογούν απολύτως».

Υπέρ δύο πυλώνων
Την ίδια στιγμή, οι υπουργοί Γεωργίας των 27 στο άτυπο Συμβούλιο τάσσονταν υπέρ της διατήρησης της δομής των δύο πυλώνων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Η Γερμανία επιμένει ο πρώτος πυλώνας να παραμείνει ο κεντρικός άξονας της ΚΑΠ, ενώ ο δεύτερος να είναι πιο ευέλικτος ώστε η γεωργία να προσαρμόζεται ευκολότερα στις εκάστοτε ανάγκες.
Ωστόσο ζητούμενο παραμένει ο καθορισμός της σχέσης των δυο πυλώνων. Π.χ., ο πρώτος πυλώνας, που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από κοινοτικούς πόρους, θα μπορούσε να στηρίζει το εισόδημα των αγροτών μέσω διχτυών ασφαλειας, ενώ ο δεύτερος που συγχρηματοδοτείται, θα συνεισέφερε μέσω της λειτουργίας ταμείων ασφαλείας. Η προεδρεύουσα υπουργός Γεωργίας του Βελγίου Σαμπίν Λαρουέλ ζήτησε αυτός ο τελευταίος μηχανισμός να θεσπιστεί προαιρετικά από το κάθε κράτος μέλος.
Κατανομή ενισχύσεων
Σημείο τριβής πάντως παραμένει το θέμα της κατανομής των άμεσων ενισχύσεων. Ορισμένα κράτη ζητούν αυτή να είναι «ισότιμη και διαφανής», άλλα κράτη ζητούν στρεμματικές ενισχύσεις ενώ κάποιοι ζητούν την κατανομή βάσει περιοχών ή και προϊόντων.


Παρέμβαση Σκανδαλίδη
Η κρίσιμη σημερινή συγκυρία και οι εξελίξεις που θα ακολουθήσουν επιβάλλουν μια Ευρωπαϊκή απάντηση στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, που όχι μόνο δεν επιτρέπει μείωση του κοινοτικού προϋπολογισμού, αλλά επιβάλλει, αντιθέτως, ισχυροποίηση και αύξηση των πόρων της ΚΑΠ, τόνισε στην παρέμβαση του, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης, στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας που συνέρχεται στις Βρυξέλλες, με θέμα «Επιλέγοντας σήμερα για μια ισχυρότερη ΚΑΠ αύριο»

Ο Υπουργός Κώστας Σκανδαλίδης τάχθηκε υπέρ της αμείωτης στήριξης της γεωργίας με επαρκείς πόρους και με πρόσθετα μέτρα που αξιοποιούν παραγωγικά αυτούς τους πόρους. «Δεν θέλουμε – τόνισε - να επιδοτούμε αγρότες που οδηγούνται στην «έξοδο», αλλά να ενισχύουμε αγρότες που γίνονται πιο παραγωγικοί, πιο ανταγωνιστικοί».

Υποστήριξε ακόμη ότι απαιτείται συνέχεια των άμεσων ενισχύσεων που σταθεροποιούν το εισόδημα και προσαρμόζονται στις αναπτυξιακές ανάγκες, ώστε να συνεχιστεί η παραγωγική δραστηριότητα υπέρ της βιωσιμότητας των εκμεταλλεύσεων και της απασχόλησης στην ύπαιθρο. Επιπρόσθετα επιβάλλεται η ελεγχόμενη διαφοροποίηση ώστε να προστατευτούν οι γεωργοί των ορεινών, νησιωτικών και μειονεκτικών περιοχών, όσοι υπηρετούν την πράσινη ανάπτυξη και την αειφορία και προστατεύουν το περιβάλλον καθώς και οι πολυάριθμες μικρές και μεσαίες εκμεταλλεύσεις. Ζήτησε δε, να δοθούν κίνητρα στους νέους αγρότες που αποτελούν το μέλλον της σύγχρονης γεωργίας.

Ο Υπουργός ζήτησε ακόμη να χρηματοδοτηθούν από τον 1ο πυλώνα τα εργαλεία εκείνα που αποτρέπουν διατροφικές κρίσεις, σταθεροποιούν τις τιμές και ενισχύουν τη θέση των αγροτών στην αλυσίδα εφοδιασμού και διακίνησης των αγροτοδιατροφικών προϊόντων. Ομάδες παραγωγών, συνεταιρισμοί, διεπαγγελματικές οργανώσεις, νέοι θεσμοί, όπως η συμβολαιακή γεωργία να γίνουν αποδέκτες αυτής της χρηματοδότησης, ώστε να ενισχύουν την προστιθέμενη αξία των προϊόντων απέναντι και στις τρίτες χώρες.

Τέλος, ο 2ος πυλώνας πρέπει να στοχεύει στην ποιότητα και την προσαρμογή της γεωργίας στην κλιματική αλλαγή με συγκεκριμένα μέτρα και διαφανείς διαδικασίες, ώστε με τις δράσεις του να ανταποκρίνεται στην ευελιξία και τις διαφοροποιημένες συνθήκες ανάμεσα στις χώρες και τις περιφέρειες της Ευρώπης.

Αναγραφή προέλευσης βιομηχανικής ντομάτας
Όσον αφορά τις συζητήσεις κατά τη δεύτερη ημέρα του άτυπου Συμβουλίου, ξεχώρισε η πρόταση της Ιταλίας για αναγραφή προέλευσης της βιομηχανικής ντομάτας ώστε να περιοριστούν οι εισαγωγές από τρίτες χώρες. Το θέμα θα συζητηθεί αναλυτικότερα στο επόμενο Συμβούλιο Γεωργίας, στις 27 Σεπτεμβρίου.

Το γάλα στο επίκεντρο
Κατά τη δεύτερη μέρα του άτυπου Συμβουλίου, οι υπουργοί Γεωργίας των 27 καταπιάστηκαν κυρίως με την κατάσταση της ευρωπαϊκής γαλακτοκομίας, συζητώντας τις προτάσεις που είχε διατυπώσει τον Ιούνιο η Ομάδα Υψηλού Επιπέδου για το γάλα.
Υπενθυμίζεται ότι η Ομάδα Υψηλού Επιπέδου που συνέστησε η Κομισιόν, είχε μεταξύ άλλων προτείνει τη χρήση γραπτών συμβολαίων για τις παραδόσεις νωπού γάλακτος, τη δυνατότητα συλλογικής διαπραγμάτευσης των γαλακτοπαραγωγών, τη διατήρηση ενός διχτυού ασφαλείας και την αναγραφή της χώρας προέλευσης.
Η μεγάλη πλειονότητα των κρατών μελών, και ιδίως τα μικρότερα κράτη, εξέφρασαν τη βούλησή τους να τεθούν σε εφαρμογή οι συστάσεις αυτές ως έχουν. Ωστόσο τα μεγαλύτερα κράτη μέλη θεωρούν ότι δεν έχουν ληφθεί επαρκώς υπόψη οι ανησυχίες τους. Η Ολλανδία και η Δανία επέμειναν στην ανάγκη να γίνεται ειδική αναφορά στην «ομαλή προσγείωση» του γαλακτοκομικού τομέα μετά την κατάργηση των ποσοστώσεων, το 2015.

Όσον αφορά τα συμβόλαια για παραδόσεις γάλακτος, ορισμένα κράτη μέλη επιμένουν ότι αυτά θα πρέπει να είναι προαιρετικά. Πάντως στις συζητήσεις κυριάρχησε η σύσταση της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου για τροποποίηση των κανόνων του ανταγωνισμού ώστε να ενισχυθεί η διαπραγματευτική θέση των γαλακτοπαραγωγών. Ολλανδία, Βρετανία και Δανία επιθυμούν να θεσπιστεί νομοθεσία που θα επιτρέπει σε ομάδες γαλακτοπαραγωγών να διαπραγματεύονται τους όρους των συμβολαίων, συμπεριλαμβανομένων των τιμών.
Όσον αφορά τα όργανα της αγοράς, ενώ ορισμένες χώρες και η Επιτροπή θεωρούν ότι τα υπάρχοντα όργανα παραμένουν λειτουργικά, η Γαλλία και η Πολωνία επιθυμούν τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων και την προσθήκη νέων οργάνων.
Τέλος, όσον αφορά την αναγραφή της προέλευσης του γάλακτος, η Κομισιόν παραμένει διστακτική, θεωρώντας ότι στην πράξη θα είναι δύσκολη η εφαρμογή σχετικής νομοθεσίας.

www.agronews.gr/

ΤΑ ΔΕΚΑ ΨΕΥΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΡΟΓΗ



ΠΛΗΡΗΣ ΟΘΟΝΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΓΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΓΗ



ΠΛΗΡΗΣ ΟΘΟΝΗ