Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Ανάκληση των απολύσεων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. ζητά η ΑΔΕΔΥ

Την ανάκληση των απολύσεων και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. ζητά η ΑΔΕΔΥ. Στην ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ εκφράζει την αντίθεσή της, στις απολύσεις εργαζομένων που γίνονται με πρόσχημα τον εξορθολογισμό του κράτους, στη συρρίκνωση των Δημοσίων Υπηρεσιών με σοβαρές επιπτώσεις στους αγρότες, από τη μη άμεση καταβολή των κοινοτικών επιδοτήσεων, καθώς και στην επιβολή προστίμων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης της ΑΔΕΔΥ:
"Η Κυβέρνηση, στα πλαίσια της πολιτικής του μνημονίου και της συρρίκνωσης των Δημόσιων Υπηρεσιών, προωθεί το Σχέδιο Νόμου για την «Κατάργηση, Συγχώνευση Υπηρεσιών, Οργανισμών και Φορέων του Δημόσιου Τομέα», στο οποίο προβλέπεται και η κατάργηση της «ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.» Θύματα της κατάργησης αυτής, μπορούν να είναι οι εργαζόμενοι του φορέα αυτού, αφού δεν διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας και οι εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. τονίζει ότι το δικαίωμα στην εργασία είναι αναφαίρετο, τελεί υπό την προστασία του Συντάγματος και της Πολιτείας.
Εκφράζουμε την αντίθεσή μας, στις απολύσεις εργαζομένων που γίνονται με πρόσχημα τον εξορθολογισμό του Κράτους, στη συρρίκνωση των Δημοσίων Υπηρεσιών με σοβαρές επιπτώσεις στους αγρότες, από τη μη άμεση καταβολή των κοινοτικών επιδοτήσεων, καθώς και στην επιβολή προστίμων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας.
Ζητάμε, την ανάκληση των απολύσεων, και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. και εντέλει την έμπρακτη αναγνώριση από την πολιτεία του έργου που έχουν προσφέρει οι εργαζόμενοι της «ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.»."


2010.10.8_-_Ανάκληση των απολύσεων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. ζητά η ΑΔΕΔΥ

http://www.diorismos.gr/Dpages/news/viewnews.php?nid=8944&spec=job&type=1

Γεωπονικός Σύλλογος Λάρισας: Δελτίο Τύπου για την προκύρηξη του Μέτρου «Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης»

Ο Γεωπονικός Σύλλογος Ν.Λάρισας με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου που σχετίζονται με την προκήρυξη του Μέτρου «Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης» από τις 27/9 σε άλλες περιοχές επικοινώνησε με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για να λάβει επίσημη απάντηση για το επίμαχο θέμα της προκήρυξης του Μέτρου και εξέδωσε δελτίο ΤύπουΗ απάντηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην χθεσινή επιστολή του Γεωπονικού Συλλόγου Ν.Λάρισας με Αριθμ.Πρωτ 1403. είναι η εξής. « Στη συνέχεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας και της επιστολής σας με με Αριθμ.Πρωτ161/6-10-2010 , σας γνωρίζουμε ότι βρίσκεται για υπογραφή στον Υπουργό μας ,πρόσκληση ενδιαφέροντος για τηγεωργοπεριβαλλοντική δράση «Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών» προυπολογισμού 20εκ.ευρώ για την περιοχή της Λίμνης Κορώνειας και του Αργολικού Πεδίου.
Εξετάζεται το ενδεχόμενο προκήρυξης της γεωργοπεριβαλλοντικής δράσης για την απονιτροποίηση και σε άλλες ευαίσθητες στα νιτρικά περιοχές ,στις οποίες να περιλαμβάνεται και η Θεσσαλία,καθώς και άλλων γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων.»
Πρέπει να καταστεί σαφές πως η εφαρμογή του μέτρου 3.5 «Μείωση της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης» του Άξονα 3 «Γεωργοπεριβαλλοντικά Μέτρα» του Εγγράφου Προγραμματισμού Αγροτικής Ανάπτυξης 2000-2006 περιελάμβανε τις εξής περιοχες εφαρμογής Α) ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Νομούς Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και στην περιοχή της τέως Επαρχίας Δομοκού του νομού Φθιώτιδας Β) ΚΩΠΑΪΔΑ Νομός Βοιωτίας Γ)ΠΗΝΕΙΟΣ Ν. ΗΛΕΙΑΣ, Λεκάνη του Πηνειού Ν. Ηλείας,
Το Σχέδιο ΚΥΑ
Γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις στο πλαίσιο ορισμένων δράσεων του μέτρου 2.1.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α) 2007-2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» που σύμφωνα με την δέσμευση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.Σκανδαλίδη θα προκηρύσσοντο το πρώτο εξάμηνο του 2011 περιλαμβάνει τι εξής περιοχές
1) Ανατολική και Δυτική Θεσσαλία και συγκεκριμένα περιοχές των νομών Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Φθιώτιδας
2) Κωπαϊδικό πεδίο και συγκεκριμένα περιοχές των νομών Βοιωτίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας
3) Λεκάνη Πηνειού Ηλείας και συγκεκριμένα περιοχές των νομών Ηλείας και Αχαΐας,
4) Αργολικό Πεδίο και συγκεκριμένα περιοχές του νομού Αργολίδας
5) Νομοί Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Πέλλας-Ημαθίας(Λίμνη Κορώνεια)
6) Λεκάνη Στρυμόνα και συγκεκριμένα περιοχές του νομού Σερρών
7) Πεδιάδα Άρτας-Πρέβεζας
Είναι αδύνατο να κατανοήσει κάποιος την «βιασύνη» του Υπουργείου για «επιλεκτική» προκήρυξη σε άλλες περιοχές αθετώντας τις δεσμεύσεις του Υπουργού στη σύσκεψη της Λάρισας.Θυμίζουμε πως ζητήθηκε από τον Υπουργό η άμεση προκήρυξη του Μέτρου τον Οκτώβριο για να υπάρχει μία «αλληλουχία-σύνδεση» με το Προηγούμενο Μέτρο 3.5 και να προετοιμασθούν οι Θεσσαλοί για την σπορά των χειμερινών σιτηρών σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Μέτρου. Ο Υπουργός κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στη Λάρισα απήντησε πως το Πρόγραμμα στη Θεσσαλία θα εφαρμοσθεί μέσω των Γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων του μέτρου 2.1.4 και καθολικά για όλες τις περιοχές για όλη την Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2011 ζητώντας μάλιστα «πίστωση» χρόνου.
Επίσης θυμίζουμε πως προ εξαμήνου η απελθούσα Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,. κα Κατερίνα Μπατζελή απαντώντας σε επίμαχη ερώτηση του βουλευτή Νομού Λάρισας του ΠΑΣΟΚ κ. Έκτορα Νασιώκα ανέφερε πως η εαφρμογή του Μέτρου «θα γίνει κατά προτεραιότητα στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας»,γεγονός που τότε είχε προκαλέσει αντιδράσεις.Απευχόμαστε η δήλωση της πρώην Υπουργού να σχετίζεται με το τωρινό συμβάν.Επίσης θα θέλαμε να επισημάνουμεπως ουδείς αμφιβάλλει πως το Αργολικό Πεδίο δεν είναι ευπρόσβλητη ζώνη με νιτρικά αλλά δεδομένου ότι η καλλιέργεια των εσπεριδοειδών που αποτελεί την κυρίαρχη καλλιεργεια του Νομού Αργολίδας δεν δύναται να ενταχθεί στο μετρο ως δενδρώδης καλλιέργεια δυσχεραίνει την ευκολία εφαρμογής του καθώς ο πολυτεμαχισμένος κλήρος των υπαίθριων κηπευτικων αποτελεί την μοναδική καλλιέργεια που θα ενταχθεί τελικά.
Είναι γεγονός πως το πρόγραμμα «Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης», έχει σημαντικά αποτελέσματα στην προστασία του περιβάλλοντος .Η εξοικονόμηση του αρδευτικού νερού μέσω της αμειψισποράς με ξηρικές καλλιέργειες,η αποφυγή της υποβάθμισης γονιμότητας των εδαφών μέσω της αμειψισποράς αποτελούν θετικές συνέπειες της μακρόχρονης εφαρμογής του προγράμματος .Πρωταρχικά υποβλήθηκε το Πρόγραμμα Δράσης της Θεσσαλίας, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας της. Η Θεσσαλία είναι η μεγαλύτερη σε έκταση περιοχή εκτατικής γεωργίας στη χώρα. Η ευπρόσβλητη ζώνη της, στα πλαίσια της Οδηγίας 91/676, είναι η μεγαλύτερη σε έκταση και σύμφωνα με την ευαισθησία των γεωλογικών σχηματισμών στο Θεσσαλικό χώρο έχουν καθορισθεί ζώνες ευαισθησίας. Εξάλλου οι ορεινοί όγκοι και τα εδάφη με κλίση άλλων περιοχών της χώρας δεν αποτελούν ζώνες μεγαλύτερης ευαισθησίας στην νιτρορύπανση από την Θεσσαλική πεδιάδα. Οι Θεσσαλοί αγρότες άρχισαν να αλλάζουν στάση όσον αφορά τη λίπανση των καλλιεργειών και πλέον προσανατολίζονται σε ορθολογικές μεθόδους με επιστημονική προσέγγιση από επιστήμονες γεωπόνους,μειώνοντας τις υπερλιπάνσεις αζωτούχων λιπασμάτων.
Όσον αφορά την πλευρά των ελεγκτικών μηχανισμών αποκτήθηκε μεγάλη εμπειρία και έτσι είναι σχετικά πλέον εύκολη και η εφαρμογή της ελεγκτικής διαδικασίας μέσω της μηχανογράφησης αποτέλεσμα της άριστης δουλειάς των Διευθύνσεων Αγροτικής Ανάπτυξης των τεσσάρων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων των Θεσσαλικών Νομών. Οι άλλοι νομοί της χώρας μειονεκτούν στο γεγονός της μη ύπαρξης ελεγκτικών μηχανισμών καθιστώντας τη εφαρμογή του προγράμματος δυσκολότερη. Ακόμη οι έμπειροι μελετητές γεωπόνοι του νομού μας συντάσσουν άριστα τα σχέδια περιβαλλοντικής διαχείρισης παρέχοντας τη συμβουλευτική υποστήριξη του προγράμματος.

Νέος Ασφαλιστικός Νόμος και Τ.Ε.Α.ΓΕ.

τεαγεΤΑΜΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ (Τ.Ε.Α.ΓΕ. - Ν.Π.Ι.Δ.)
Διδότου 26, 4ος όροφος, Τ.Κ.10680, Αθήνα
τηλ. 210-3613182, τηλεομ (fax): 210-3613183
e-mail: teage@geotee.gr
http://www.teage.gr/


6 Οκτωβρίου 2010
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 21η
Νέος Ασφαλιστικός Νόμος και Τ.Ε.Α.ΓΕ.

Αγαπητέ/ή συνάδελφε,

Μετά την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού νόμου (Ν. 3863/2010), ο καθένας εύκολα διαπιστώνει την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας του Τ.Ε.Α.ΓΕ.
Βέβαια εμείς σε κάθε ενημέρωση Γεωτεχνικών και σε κάθε έντυπό μας δίναμε στοιχεία, που αποδείκνυαν τα αδιέξοδα της Κοινωνικής Ασφάλισης (παρότι είχαμε κατηγορηθεί ότι κινδυνολογούμε) όπως είναι:
  • τα ελάχιστα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων,
  • τα τεράστια ελλείμματα, που βάσει αναλογιστικών μελετών ξεπερνούν τα 400 δις €,
  • η υπογεννητικότητα, που επιβαρύνει το σύστημα,
  • η αύξηση του προσδόκιμου ορίου ζωής, το οποίο επιτείνει την κακή πορεία της Κοινωνικής Ασφάλισης,
  • η μακροχρόνια παραμονή μεγάλου αριθμού συναδέλφων στην ανεργία,
  • η κακή αξιοποίηση των αποθεματικών των Ταμείων Κύριας Ασφάλισης (Χρηματιστήριο, Δομημένα Ομόλογα κλπ.) , που έδωσαν την χαριστική βολή στο σύστημα.

Σήμερα η κατάσταση στην Κοινωνική Ασφάλιση στην χώρα μας είναι πολύ αρνητική. Στα επόμενα χρόνια στην καλύτερη περίπτωση, τα ποσοστά αναπλήρωσης της αναλογιστικής σύνταξης θα είναι: 34,20% (με 30 χρόνια ασφάλισης) ή 45,85% (με 35 χρόνια) ή 51,80% (με 37 χρόνια) ή 60% (με 40 χρόνια). Ο νόμος όμως δίνει την δυνατότητα τα ποσοστά αυτά να μειωθούν με υπουργική απόφαση. Επομένως μιλάμε για πολύ χαμηλές συντάξεις στα επόμενα χρόνια.

Για το λόγο αυτό εμείς πάντα διατυπώναμε την άποψη, ότι δεν ψηφίστηκε τυχαία πρόσφατα σχετικά νόμος (Ν 3029/2002), που προέβλεπε την ίδρυση κλαδικών μη κερδοσκοπικών ταμείων (όπως το Τ.Ε.Α.ΓΕ.). Δεν είναι τυχαίο, που μεγάλοι Οργανισμοί (ΕΛΤΑ, αστυνομικοί, Υπ. Οικονομικών, Οικονομικό Επιμελητήριο, Εργαζόμενοι Interamerican, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κλπ.) έσπευσαν να δημιουργήσουν τέτοια Επαγγελματικά Ταμεία.

Συνάδελφε,

Μην αδιαφορείς για το Αύριο το δικό σου και της Οικογένειάς σου. Το Τ.Ε.Α.ΓΕ. δημιουργήθηκε για την ασφαλιστική σου θωράκιση. Δημιουργήθηκε για να σε καλύψει στα δύσκολα χρόνια που έρχονται.

Με εκτίμηση

Δρ Μπαθρέλλος Γιώργος
Πρόεδρος Δ.Σ. Τ.Ε.Α.ΓΕ.

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΨΥΧΟΥΣ



ΠΕΙΡΑΙΩΣ 226, ΤΑΥΡΟΣ, 177 78, ΑΘΗΝΑ , ΤΗΛ 210-3469606, ΦΑΞ 210-3469906

E-mail info@cold.org.gr, www.cold.org.gr

Αγαπητοί υποστηρικτές της ημερίδας της Ένωσης,

Επισυνάπτω το πρόγραμμα της ημερίδας της ένωσης στη Βέροια να το προωθήσετε στα μέλη σας.

Επειδή τα περιθώρια για την ημέρα της ημερίδας είναι σύντομα παρακαλώ σιγουρευτείτε ότι έχει φτάσει στα μέλη σας με email ή με fax.

Όσα μέλη σας παραβρεθούν στην ημερίδα θα έχουν την ίδια έκπτωση με τα μέλη της ΈΕΒΨ.

Με εκτίμηση,

Γιώργος Σκοκοτάς

Γραμματειακή υποστήριξη ΕΕΒΨ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΦΕΚ πολλαπλή συμόρφωση-Η ιστορία των ψυχανθών αλλάζει το χάρτη στα αροτραία

FEK B 509, 23-04-2010


Απόσπασμα από το ΦΕΚ

4. Εφόσον στην εκμετάλλευση υπάρχουν αρόσιμες

εκτάσεις ο γεωργός οφείλει να σε αυτές να εφαρμόζει

αμειψισπορά με ένα από τους παρακάτω τρόπους:

Α. Να καλλιεργεί και να ενσωματώνει στο έδαφος

χειμερινά ψυχανθή, συμπληρωματικά προς την εαρινή

καλλιέργεια, στο 20% της αρόσιμης έκτασης της εκμε−

τάλλευσης κατ’ έτος. Ως επιλέξιμες συμπληρωματικές

καλλιέργειες ψυχανθών μπορούν να χρησιμοποιηθούν

τα εξής: βίκος, ρόβη, τριφύλι, μηδική, κτηνοτροφικά κου−

κιά, πίσσα, λαθούρι, λούπινα. Σε αγροτεμάχια στα οποία

έχει καλλιεργηθεί ψυχανθές ως κύρια καλλιέργεια δεν

απαιτείται συμπληρωματική καλλιέργεια.

Β. Να καλλιεργεί ετησίως τουλάχιστον τρείς διαφορε−

τικές (ομάδες) καλλιέργειες στην εκμετάλλευσή του.

Ο γεωργός απαλλάσσεται της υποχρέωσης αμει−

ψισποράς εφόσον αποδείξει με ατομική ή συλλογική

ανάλυσης εδάφους ότι το έδαφος του αγροτεμαχίου

περιέχει 3% κατ’ ελάχιστο οργανική ουσία.

13. Από 1.1.2010, οι γεωργοί που αρδεύουν τις καλλιέργειες τους θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες έγκρισης χρήσης νερού προς άρδευση.

— Οι γεωργοί οι οποίοι είναι μέλη Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ, Τοπικές Επιτροπές Άρδευσης, Προσωρινές Διοικούσες Επιτροπές, Α.Ο.Σ.Α.Κ., Οργανισμός Κωπαίδας), κατέχουν βεβαίωση ότι ανήκουν και

υδροδοτούνται από τον αντίστοιχο ΟΕΒ, θεωρημένη από την αρμόδια Υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, στην περιοχή της οποίας λειτουργεί το αντίστοιχο έργο ή τμήμα του έργου.

— Αν δεν ανήκουν σε συλλογικό φορέα άρδευσης θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες του παράγωγου δικαίου του νόμου 3199/2003, για την αδειοδότηση της υδροληψίας.

Η επιστολή της ΕΕΠΕΣ
Κύριε Υπουργέ,
Με την επιστολή αυτή, οι Ενώσεις μας θα ήθελαν να επισημάνουν:
Ολοκληρωμένη διαχείριση σκληρού σίτου
Σε ό,τι αφορά στη ΚΥΑ 262345/2010 (ΦΕΚ 323/Β/2010), σχετιζόμενη με την ολοκληρωμένη διαχείριση του σκληρού σιταριού, 15 ημέρες πριν την έναρξη της σποράς, δεν έχει ακόμα εκδοθεί το πρότυπο AGRO, ούτε και οι οριστικές αποφάσεις για την ποσότητα πιστοποιημένου σπόρου.
Θα θέλαμε, επίσης, να υπογραμμίσουμε ότι παρ’ όλες τις οχλήσεις, υπενθυμίσεις και επισημάνσεις μας στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου δεν έχει γίνει δυνατό μέχρι σήμερα να έχουμε μια οριστική και ξεκάθαρη απάντηση, ώστε και οι παραγωγοί να ενημερωθούν έγκαιρα, αλλά και τα Μέλη των Ενώσεών μας να προετοιμαστούν για την προώθηση των σπόρων σποράς στην αγορά.
Εδώ, πρέπει να υπογραμμισθεί η έκπληξή μας, όταν γίναμε κοινωνοί της Απόφασης για επιδότηση παραγωγής σκληρού σίτου με πιστοποίηση Agro 2.1 και Agro 2.2, αλλά με «έκπτωση» 50% στη χρήση πιστοποιημένου σπόρου, όπου αναφέρεται, ότι ο παραγωγός πάλι κατ’ ελάχιστο πρέπει να χρησιμοποιήσει 10 κιλά σπόρου το στρέμμα, όταν το σχετικό πρωτόκολλο αναφέρει για χρήση πιστοποιημένου σπόρου, δηλαδή 20 κιλά το στρέμμα, ως εν τέλει ορίζει η γεωργική πρακτική. Διερωτηθήκατε τότε, διερωτώμαστε και τώρα πάλι, ποιος θα πρέπει να παρανομήσει για να γίνει η πιστοποίηση; Ο παραγωγός ή ο ελεγκτής της πιστοποίησης;

Εφαρμογή κωδικών ορθής γεωργικής πρακτικής – Υποχρεώσεις καθεστώτος πολλαπλής συμμόρφωσης (αμειψισπορά σε ψυχανθή)
Σε ό,τι αφορά στην ΚΥΑ 262385/2010 (ΦΕΚ 509/Β/2010), σχετικά με την εφαρμογή των κανόνων Ορθής Γεωργικής Πρακτικής, θα θέλαμε να
επισημάνουμε το γεγονός ότι δημιουργούνται πολλά ερωτήματα, τα οποία χρήζουν διευκρινίσεων, σχετικά με το ποσοστό του 20% της αρόσιμης έκτασης της γεωργικής εκμετάλλευσης κατ’ έτος, που απαιτείται (από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό) να γίνεται αμειψισπορά με ψυχανθή.
Υπενθυμίζεται ότι παρόμοια απόφαση είχε εκδοθεί και το 2006, η οποία στο τέλος ανακλήθηκε, με συνέπεια, πέρα από το κομφούζιο που προκλήθηκε στους παραγωγούς, το σύνολο των μελών μας να υποστεί τεράστιες ζημιές, από τις παλινωδίες της τότε ηγεσίας του Υπουργείου.
Θα παρακαλούσαμε, λοιπόν, για την άμεση έκδοση των εφαρμοστικών Κανονισμών-Αποφάσεων των παραπάνω δύο θεμάτων, ώστε και ο αγροτικός κόσμος να ενημερωθεί , έστω, για μία φορά έγκαιρα και η αγορά να γνωρίζει, εκ των προτέρων, τι «μέλλει γενέσθαι» και να μη βρεθεί – για μία ακόμη φορά- προ άσχημων εκπλήξεων.
Ευχαριστούμε θερμά για την προσοχή, το χρόνο και τις οδηγίες σας προς τη διοικητική πυραμίδα του Υπουργείου για την άμεση έκδοση των σχετικών διευκρινιστικών εφαρμοστικών Αποφάσεων –Κανονισμών προς πληροφόρηση της αγοράς.

Με εξαιρετική τιμή και εκτίμηση,
Γιώργος Ποντίκας, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Παραγωγών
& Εμπόρων Σπόρων (Ε.Ε.Π.Ε.Σ.)
Κώστας Λιούπης, Πρόεδρος Συνδέσμου Ελλήνων
Σποροπαραγωγών & Σπορόφυτων (Σ.Ε.Σ.ΣΠ.)


ΚΑΥΤΑ ΘΕΜΑΤΑ 06.10.2010-08:45

Σε αναμονή των εφαρμοστικών αποφάσεων του υπουργείου τελούν αγρότες και επιχειρήσεις σποροπαραγωγής και διακίνησης σπόρων με αφορμή την υποχρέωση που πηγάζει από το καθεστώς της πολλαπλής συμμόρφωσης για την αμειψισπορά με ψυχανθή στο 20% των αροτραίων καλλιεργειών. Το θέμα που έφερε στη δημοσιότητα με το πρωτοσέλιδο του Σαββάτου η Agrenda, προβληματίζει έντονα τον τελευταίο καιρό τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, καθώς επιδρά καταλυτικά στο σχεδιασμό των καλλιεργειών κάθε εκμετάλλευσης για την καινούργια χρονιά και επηρεάζει σημαντικά τα κόστη παραγωγής.
Είναι σαφές ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε τον περασμένο Απρίλιο (ΦΕΚ 509 Β’/23 Απριλίου 2010) και προβλέπει την προσαρμογή της χώρας μας στο κοινοτικό καθεστώς της υποχρεωτικής αμειψισποράς με ψυχανθή στο 20% των αροτραίων καλλιεργειών δεν επικοινωνήθηκε έγκαιρα, με αποτέλεσμα πολλοί παραγωγοί να αγνοούν τη σχετική υποχρέωση.
Παράλληλα παραμένει ανοικτό αν στα αγροτεμάχια που θα καλλιεργούνται με ψυχανθή θα γίνεται ενσωμάτωση της παραγόμενης ύλης και βιομάζας ή αν μέρος της παραγωγής θα αξιοποιείται εμπορικά. Το στοιχείο αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις που θα ληφθούν τελικά από τους παραγωγούς για τα συγκεκριμένα είδη ψυχανθών που θα καλλιεργηθούν, με τη σόγια να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτή την περίπτωση.

Η ιστορία των ψυχανθών
Το θέμα είναι εξαιρετικά σημαντικό καθότι αφορά δεκάδες χιλιάδες αγρότες, ιδιαίτερα των πεδιάδων Θεσσαλίας, Μακεδονίας και Θράκης, πολλά εκατομμύρια στρέμματα και άμεση εμπορία και χρήση χιλιάδων τόνων σπόρων ψυχανθών.
Σύμφωνα με το εν λόγω ΦΕΚ, όσοι έχουν χωράφια με αροτραίες καλλιέργειες υποχρεούνται από το φθινόπωρο 2010 να καλλιεργούν και να ενσωματώνουν στο έδαφος χειμερινά ψυχανθή, συμπληρωματικά προς την εαρινή καλλιέργεια, στο 20% της αρόσιμης έκτασης της εκμετάλλευσης κάθε χρόνο. Ως επιλέξιμες συμπληρωματικές καλλιέργειες ψυχανθών μπορούν να χρησιμοποιηθούν βίκος, ρόβη, τριφύλλια, μηδική και κτηνοτροφικά μπιζέλια, κουκιά λαθούρια και λούπινα.
Σε αγροτεμάχια στα οποία έχει καλλιεργηθεί ψυχανθές ως κύρια καλλιέργεια δεν απαιτείται συμπληρωματική καλλιέργεια. Ο αγρότης απαλλάσσεται της παραπάνω υποχρέωσης εφόσον αποδείξει με ατομική ή συλλογική ανάλυση του εδάφους ότι τα χωράφια έχουν πάνω από 3% οργανική ουσία.

Το σίριαλ με τους σπόρους ψυχανθών
Η υπόθεση της υποχρέωσης κάλυψης των χωραφιών με 20% ψυχανθή για τους δικαιούχους αγροτικών ενισχύσεων είναι αρκετά παλιά, αλλά συναντούσε την αντίδραση αγροτών και ιδιαίτερα των αγροτο-συνεταιριστών που ήθελαν ελευθερία στις επιλογές καλλιεργειών των αγροτών. Κατά την καλλιεργητική περίοδο 2006-7 το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αποφάσισε την εφαρμογή της κοινοτικής διάταξης για την κάλυψη με ψυχανθή του 20% των χωραφιών.
Οι επιχειρήσεις σπόρων προέβησαν σε μαζικές προμήθειες σπόρων ψυχανθών προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην προβλεπόμενη ζήτηση σπόρων ψυχανθών. Όμως την τελευταία στιγμή, υπό την πίεση αγροτο-συνεταιριστών το υπουργείο υπαναχώρησε ανακοινώνοντας ότι το μέτρο αναβάλλεται μέχρι τη σύνταξη του εδαφολογικού χάρτη της χώρας.
Με το χάρτη αυτό θα προσδιοριζόντουσαν οι περιοχές με εδάφη κάτω από 3% οργανική ουσία, στις οποίες θα είχε εφαρμογή το μέτρο της υποχρεωτικής καλλιέργειας ψυχανθών σε ποσοστό τουλάχιστον 20%. Οι επιχειρήσεις έπαθαν σημαντικές ζημιές με τους απούλητους σπόρους. Η σύνταξη του εδαφολογικού χάρτη της Ελλάδας αργεί, η χώρα συνέχισε να εκτίθεται από τη μη εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής διάταξης και το Υπουργείο αναγκάστηκε στην έκδοση της παραπάνω Κ.Υ.Α.

Οι τρέχουσες ζυμώσεις
Γεωπονικά και λοιπά μαγαζιά γεωργικών εφοδίων, ενημερωμένα από στελέχη περιφερειακών υπηρεσιών του ΟΠΕΚΕΠΕ, συμβουλεύουν τους αγρότες να προμηθευτούν και να σπείρουν σπόρους ψυχανθών σύμφωνα με το καθεστώς της πολλαπλής συμμόρφωσης προκειμένου να μη χάσουν τα σχετικά δικαιώματα ενίσχυσης. Ισχυρίζονται ότι οι διατάξεις της Κ.Υ.Α., ΦΕΚ 509 Β’/2010 είναι σαφείς και δεν προβλέπεται υπαναχώρηση του Υπουργείου όπως στο παρελθόν. Επί πλέον ενθαρρύνουν τους αγρότες να προβούν το ταχύτερο δυνατόν σε αγορά σπόρων επειδή προβλέπεται να σημειωθεί έλλειψη από τη μαζική έκτακτη ζήτηση.
Από την πλευρά των επιχειρήσεων σπόρων υπάρχει έντονος προβληματισμός για προμήθεια συμπληρωματικών ποσοτήτων σπόρων ψυχανθών από το εξωτερικό, δεδομένης της ζημιάς τους από την τότε ξαφνική υπαναχώρηση του Υπουργείου που αναφέρθηκε παραπάνω.

Η αργοπορία του υπουργείου
Το ΦΕΚ με την παραπάνω υποχρέωση για 20% με ψυχανθή δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο 2010 έτσι οι εγχώριες σποροπαραγωγικές επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή σπόρων ψυχανθών.
Κανονικά το ΦΕΚ έπρεπε να είχε δημοσιευθεί το αργότερο το καλοκαίρι του 2009, ώστε οι επιχειρήσεις να προγραμμάτιζαν αυξημένη παραγωγή σπόρων χειμερινών ψυχανθών με εγκατάσταση σποροκαλλιεργειών το φθινόπωρο του 2009. Μόνο έτσι θα μπορούσε να υπάρχει επάρκεια εγχώριων σπόρων για την φετινή φθινοπωρινή σπορά. Η αργοπορία του Υπουργείου προβλέπεται να στοιχίσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ στην οικονομία της χώρας.


www.agronews.gr/content/view/60906/200/lang,el/

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΕΝΕΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΕΝΕΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

ΠΟΣΓ:Κατέθεσε τις προτάσεις της στον Σκανδαλίδη.

Υπόμνημα με τις θέσεις και τις απόψεις της για θέματα που απασχολούν τον γεωπονικό κλάδο και την ελληνική αγροτική ανάπτυξη κατέθεσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γεωπόνων (ΠΟΣΓ) στον..... υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Σκανδαλίδη. Το υπόμνημα εστιάζει κυρίως σε θέματα όπως η νέα ΚΑΠ, ΟΣΔΕ, σχέδιο νόμου για γεωργικά φάρμακα, περιβαλλοντικά προγράμματα του Π.Α.Α., σχέδια βελτίωσης – νέοι αγρότες, βαμβάκι, καθώς και για τα προεδρικά διατάγματα που αφορούν τους οργανισμούς των Περιφερειών της χώρας.

Στη διάρκεια της συνάντησης, η οποία διεξήχθη σε καλό κλίμα, ο υπουργός τους διαβεβαίωσε ότι θα μελετήσει τις θέσεις και τις προτάσεις τους και συμφώνησαν να υπάρχει μια σταθερή συνεργασία. Επίσης, προγραμματίστηκε νέα συνάντηση για τέλος Οκτωβρίου.

www.agroschannel.com/

Νέοι Αγρότες: Επιδιώκουμε την καταξίωση του επαγγέλματος.

Αυτό που πιστεύουμε εμείς στην ΠΕΝΑ και που επιδιώκουμε είναι η καταξίωση του επαγγέλματος μας στα μάτια όλων των κοινωνικών ομάδων, ακόμα και σε μας τους ίδιους, έτσι ώστε να πάρει τη θέση που του αξίζει σύμφωνα με την προσφορά του στην...... εθνική οικονομία τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΝΑ Λεωνίδας Πολυμενάκος κατά την διάρκεια της συζήτησης με τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης στην Τρίπολη. Προβληματιστήκαμε αρκετά τόνισε γιατί ακριβώς εδώ στην ίδια αίθουσα πριν ενάμισι χρόνο περίπου είχαμε ξαναβρεθεί οι περισσότεροι από εμάς για τον ίδιο λόγο, με πρόσκληση του τότε υπουργού ΑΑ&Τ κ. Χατζηγάκη. Μέχρι και σήμερα δεν έχουμε καταλάβει ποιο νόημα και σκοπό είχε εκείνη η συγκέντρωση ούτε τα αποτελέσματα της, με μόνη διαφορά ότι εξαγγέλθηκαν 50 εκ. € στην ελαιοκομία, δηλ.7€/στρέμμα.

Θα μπορούσα να σας διαβάσω όσα είχα πει τότε πριν ενάμισι χρόνο. Παραμένουν επίκαιρα και δεν έχουν επιλυθεί ακόμη, αλλά θα γινόμουν κουραστικός. Επιδιώκουμε είπε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες αυτές που θα κρατήσουν τα παιδιά μας συνεχιστές του επαγγέλματος μας. Πως όμως να το πετύχουμε αυτό όταν η πολιτεία μας συμπεριφέρεται με τρόπο απαξιωτικό, όταν 20 μήνες μετά την προκύρηξη του μέτρου των Νέων Γεωργών οι νεοεισερχόμενοι ακόμη δεν έχουν λάβει όχι μόνο το πριμ, που το μειώσατε στο μισό, αλλά και καμία άλλη ενίσχυση είτε εξισωτική, ή ενιαία από το εθνικό απόθεμα, επιστροφή πετρελαίου κτλ.

Η ύπαιθρος είναι συνυφασμένη με την αγροτική ανάπτυξη και την αγροτική παραγωγή και πρέπει να στηριχθεί.

Όταν λέμε στήριξη εννοούμε αλλαγές, όπως

-αλλαγές στο φορολογικό σύστημα ,

-επαρκής επαγγελματική ικανότητα μέσω της εκπαίδευσης,

-προσδιορισμό της έννοιας αγροτική επιχειρηματικότητα,

-στήριξη των συνεργαζόμενων εκμεταλλεύσεων με σαφές νομικό πλαίσιο ,

-στήριξη του αγροτουρισμού που είναι αγροτικό επάγγελμα (από αγρότες) που συμπληρώνει το εισόδημα των αγροτών σε όλη την Ευρώπη.

Για εμάς είναι αδιανόητο ενώ όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι η αύξηση του πληθυσμού της γης θα επιφέρει μεγαλύτερη ζήτηση των τροφίμων εμείς να ακολουθούμε πορεία εντελώς αντίθετη και να χρειαζόμαστε την στήριξη της πολιτείας ολοένα και περισσότερο, κάτι στραβό υπάρχει σε αυτό.

Η αγωνία μας για το μέλλον είναι μεγάλη και προσπαθούμε να θωρακίσουμε τον αγροτικό χώρο με επαγγελματική κατάρτιση, με ισχυρές διεπαγγελματικές συμφωνίες, με εναλλακτικές δραστηριότητες και κυρίως με την προσπάθεια συμμετοχής και παρέμβασης σε κάθε μορφής διαδικασία που μας αφορά.

Δυστυχώς όμως στα Σχέδια Βελτίωσης, που μας αφορούν άμεσα, πέραν του ότι έχουν να ανοίξουν από το 2006, δεν μετείχαμε σε καμία διαβούλευση θεσμικά στην διαμόρφωση της ΚΥΑ, παρά μόνον σε αυτή που κατέθετες την άποψη σου ανυπόγραφα.

Κόστος παραγωγής.

Τι να πούμε τιμές προϊόντων. Και μέσα σε όλα αυτά, αντί να μελετάμε τι θα γίνει το 2013 και έπειτα, προσπαθούμε να επιβιώσουμε.

Να δούμε κύριε υφυπουργέ και τα επίκαιρα;

Νομοσχέδιο για το μητρώο εμπόρων τα είπαμε και στο υπουργείο εμπλοκή συναρμόδιων υπουργείων με την εφαρμογή κανόνων και ποσοστών κέρδους στους μεσάζοντες είναι τα βασικά σημεία.

Νομοσχέδιο για τα φυτοφάρμακα-πολύ σημαντικό.

ΚΑΠ 2013-20 αναδιανομή των επιδοτήσεων να ξεφύγουμε από το ιστορικό μοντέλο χωρίς να υπάρχει μείωση.Καλλικράτης μεγάλη αλλαγή.

Παρακολουθήσαμε την πίεση των δημοσιογράφων στην συνέντευξη τύπου του υπουργού στο ότι δεν είναι σχετικός με τα αγροτικά θέματα και πως θα τα καταφέρει. Μα αν έχει υπηρεσίες (που έχει) και ανθρώπους να συνεργάζεται ο ρόλος του είναι επιτελικός για χάραξη της πολιτικής. Πως όμως ο νέος περιφερειάρχης που κάποιοι τον ονομάζουν μικρό πρωθυπουργό να τα καταφέρει όταν στο προσχέδιο νόμου που κυκλοφόρησε απουσιάζουν παντελώς από την στελέχωση των υπηρεσιών οι γεωπόνοι και γενικά οι άνθρωποι με το γνωστικό αντικείμενο. Εμείς κύριε υφυπουργέ κάναμε μια παρέμβαση στον κύριο Ραγκούση ενημερώσαμε και τον υπουργό θα σας δώσουμε και εσάς τις παρατηρήσεις μας γιατί είναι πολύ σημαντικά ζητήματα που θα μας απασχολήσουν σε λίγο χρονικό διάστημα.

Πριν κλείσω θα κάνω μια πρόταση όταν τελειώσετε με τις επισκέψεις σας στις περιφέρειες της χώρας, θα μας ενδιέφερε αφάνταστα να μάθουμε τα αποτελέσματα και τι σας πρόσφερε όλος αυτός ο «Διάλογος», γιατί όλοι μας αφιερώσαμε πολλές ώρες εδώ που αθροιστικά είναι πολύ σημαντικές.

Τέλος, εμείς ως ΠΕΝΑ, επιθυμούμε ο αγροτικός τομέας να έχει ενιαία συνδικαλιστική φωνή, και όχι να είμαστε διασπασμένοι ανά πολιτική ιδεολογία ή διασπασμένοι ανά προϊόν, ούτε διασπασμένοι ανά περιοχή και τοπικά μικροσυμφέροντα. Αυτό θα πρέπει να το δούμε κύριε Υφυπουργέ στο βαθμό που μπορείτε να βοηθήσετε. Θεωρούμε πως είναι σημαντικό και για την πολιτεία, για να υπάρχουν υπεύθυνοι συνομιλητές.

Για εμάς, τους Νέους Αγρότες, πρέπει να υπάρχει διαχρονικά σταθερός διακομματικός μακροχρόνιος προσανατολισμός της αγροτικής πολιτικής, με δυνατότητες απορρόφησης αστάθμητων παραγόντων.

www.agroschannel.com/

Γιορτή μελιού και προϊόντων κυψέλης

ImageΌλη τη γκάμα των προϊόντων μελισσοκομίας θα έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν οι επισκέπτες της τριήμερης Γιορτής Μελιού και Προϊόντων Κυψέλης, που ξεκινά την Παρασκευή.



Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο σε συνεργασία με το Μελισσοκομικό Σύλλογο Νομού Θεσσαλονίκης και το 5ο Δημοτικό Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης και θα πραγματοποιηθεί στο πάρκο του Πεδίου του Άρεως από την Παρασκευή 8 έως και την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 και ώρες 9.00 με 22.00.

Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα προϊόντα της μέλισσας από ειδικούς επιστήμονες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, από τους ίδιους τους μελισσοκόμους –παραγωγούς και από προβολή ταινιών σχετικών με τη ζωή των μελισσών. Σε ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο του Α.Π.Θ. θα δοθούν πληροφορίες και θα απαντηθούν ερωτήσεις των καταναλωτών και θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν μέλι από πεύκο, έλατο, ερείκη, καστανιά, θυμάρι, πορτοκαλιά, βαμβάκι, ηλίανθου, ακακίας, ελαιοκράμβης κ.α.

Στη Γιορτή Μελιού θα προσφερθεί στους καταναλωτές μέλι με γιαούρτι και με λουκουμάδες. Συγκεκριμένα, ετοιμάζονται 10.000 λουκουμάδες, 100 κιλά γιαούρτι και 100 κιλά μέλι.

Την έναρξη της Γιορτής Μελιού θα κάνουν η Αντιπρύτανις Έρευνας του Α.Π.Θ., Καθηγήτρια Σοφία Κουϊδου - Ανδρέου και η Πρόεδρος της Γεωπονικής Σχολής του Α.Π.Θ., Καθηγήτρια Δήμητρα Προφήτου.

Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της Γιορτής Μελιού.

Παρασκευή 8/10/2010

9:00 -14:00 Έναρξη Γιορτής

Επίσκεψη σχολείων στη γιορτή μελιού. Ενημέρωση των παιδιών Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων με ομιλίες σχετικές με τη προσφορά της μέλισσας στο περιβάλλον, τη βιολογία της μέλισσας και τα προϊόντα της.

Ξεχωριστές παρουσιάσεις θα γίνουν για παιδιά νηπιαγωγείων. Η ενημέρωση θα γίνει από το Εργαστήριο Μελισσοκομίας του Α.Π.Θ.

18:00. Επίσημη έναρξη. Χαιρετισμοί.

19:00. Ομιλία για την προσφορά της μέλισσας στο περιβάλλον.

19:30 Προσφορά λουκουμάδων με μέλι από τους μελισσοκόμους

Σάββατο 9/10/2010

12:00 Επίδειξη παραδοσιακού τρόπου τρύγου του μελιού

17:00 Επίδειξη παραδοσιακού τρόπου τρύγου του μελιού

18:00 Ομιλία, από τον Καθηγητή Εργαστηρίου Μελισσοκομίας – Σηροτροφίας Α.Π.Θ., Ανδρέα Θρασυβούλου, για τα προϊόντα της μέλισσας.

18: 30 Προσφορά γιαούρτι με μέλι από τους μελισσοκόμους

Κυριακή 10/10/2010

19:30 Προσφορά λουκουμάδων με μέλι από τους μελισσοκόμους

Κατά τη διάρκεια της γιορτής θα γίνουν προβολές ταινιών για τη ζωή των μελισσών την προσφορά των μελισσών στο οικοσύστημα και την αξία των προϊόντων τους.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο σε συνεργασία με το Μελισσοκομικό Σύλλογο Νομού Θεσσαλονίκης και το 5ο Δημοτικό Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης και θα πραγματοποιηθεί στο πάρκο του Πεδίου του Άρεως από την Παρασκευή 8 έως και την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 και ώρες 9.00 με 22.00.

www.agronews.gr/

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

ΟΠΕΚΕΠΕ καλεί αγρότες για τη δεύτερη πληρωμή ΕΦΚ στο «αγροτικό» πετρέλαιο

Τους αγρότες που δεν έλαβαν την επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην γεωργία, καλεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ στις περιφερειακές υπηρεσίες του έως την 20η Οκτωβρίου 2010, προκειμένου να προβούν σε διορθώσεις ή/και επαλήθευση των στοιχείων τους για να συμπεριληφθούν στην δεύτερη πληρωμή.

Εν τω μεταξύ δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με την οποία καθορίζονται για το έτος 2010 οι διαδικασίες επιστροφής στους αγρότες του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου που χρησιμοποιείται στη γεωργία.

Δικαιούχοι είναι οι ενεργοί και συνταξιούχοι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ κατά κύριο επάγγελμα αγρότες τα στοιχεία των οποίων είναι καταχωρημένα στη βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ σύμφωνα με τις αιτήσεις τους για την ενιαία ενίσχυση.

Το πόσο της επιστροφής θα είναι διαθέσιμο στους λογαριασμούς των δικαιούχων εντός της εβδομάδας, ενώ το συνολικά επιστρεφόμενο πόσο του ειδικού φόρου θα ανέλθει στα 160 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β/137/2 Σεπτεμβρίου 2010 η με αριθμ. ΔΕΦΚ5036548ΕΞ2010 ΚΥΑ που υπεγράφη από τον υπουργό και τον υφυπουργό Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου και Φ. Σαχινίδη αντίστοιχα, καθώς και την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων, Κ. Μπατζελή, στις 2 Σεπτεμβρίου, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

Άρθρο 1

Δικαιούχα πρόσωπα για την επιστροφή του Ε.Φ.Κ.του πετρελαίου κινητήρων με συντελεστή εικοσιένα (21) ευρώ ανά χιλιόλιτρο

1. Δικαιούχα πρόσωπα για την επιστροφή του Ε.Φ.Κ. του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων με συντελεστή εικοσιένα (21) ευρώ ανά χιλιόλιτροπου χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία για την εκτέλεση εργασιών με μηχανοκίνητα μέσα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 5, του άρθρου 78 του Ν.2960/01 όπως ισχύει, είναι τα πρόσωπα που προσδιορίζονται ως γεωργοί, με βάση τις αιτήσεις-δηλώσεις τους για την ενιαία ενίσχυση, οι οποίοι είναι ασφαλισμένοι στον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ) (ενεργοί - συνταξιούχοι) και τα στοιχεία των οποίων είναι καταχωρημένα στη κεντρική βάση δεδομένων του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σύμφωνα με το συνημμένο Παράρτημα I της παρούσης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

2. Στον όρο γεωργία συμπεριλαμβάνονται οι αγροτικές δραστηριότητες, οι κατηγορίες των οποίων αναφέρονται στα Παραρτήματα ΙΙ και ΙΙΙ, τα οποία αποτελούν επίσης αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.

3. Δικαιούχοι για την επιστροφή του ΕΦΚ του πετρελαίου κινητήρων, είναι επίσης πρόσωπα ή συνεταιρισμοί που χρησιμοποίησαν εντός της χρονικής περιόδου 01-01-2009 έως και 31-12-2009 το ως άνω πετρέλαιο για τη λειτουργία αντιπαγετικών ανεμιστήρων.

Άρθρο 2

Όροι, προϋποθέσεις, προσδιορισμός ποσοτήτων για τις οποίες υπολογίζεται η επιστροφή Ε.Φ.Κ.

1. Για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων, της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/01, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία, ο συντελεστής Ε.Φ.Κ. ορίζεται σε εικοσιένα (21) ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Κατά τη θέση σε ανάλωση του ανωτέρω προϊόντος εφαρμόζεται ο συντελεστής Ε.Φ.Κ. της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 73 και επιστρέφεται το ποσό του Ε.Φ.Κ. που υπολογίζεται με βάση τη διαφορά του συντελεστή της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 73, ο οποίος λόγω των αναπροσαρμογών για το έτος 2010 υπολογίζεται μεσοσταθμικά σε 392 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, και του ως άνω συντελεστή των εικοσιένα (21) ευρώ ανά χιλιόλιτρο.

2. Το ως άνω διαμορφούμενο ως διαφορά ποσό επιστροφής του Ε.Φ.Κ. ανά δικαιούχο, υπολογίζεται με βάση τη ποσότητα του πετρελαίου κινητήρων που προσδιορίζεται ότι απαιτείται για την εκτέλεση όλων των επεμβάσεων για κάθε καλλιέργεια ή ομάδα καλλιεργειών (ως Παράρτημα ΙΙ) καθώς και σε κάθε κατηγορία ή είδος ζωικού κεφαλαίου (ως Παράρτημα ΙΙΙ), λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις της επιτροπής η οποία συστάθηκε με την αρ. Δ61065289/0006Α/14-05-2010 Α.Υ.Ο. για το σκοπό αυτό.

Για τον προσδιορισμό των ποσοτήτων πετρελαίου κινητήρων, χρησιμοποιήθηκαν δείκτες μηχανικής απασχόλησης (απαιτούμενης ενέργειας) και καθορίστηκε το είδος και ο αριθμός των επεμβάσεων ανά καλλιέργεια ή ομάδα καλλιέργειας, καθώς και κάθε κατηγορία ή είδος ζωικού κεφαλαίου, με βάση τα γενικά και γεωργοτεχνικά δεδομένα σε εθνικό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη τη διαφοροποίηση από περιοχή σε περιοχή για την ίδια καλλιέργεια καθώς και τα δεδομένα που προβάλει η νέα ΚΑΠ για τη καλύτερη προσέγγιση των αναγκών.

3. Οι ποσότητες του πετρελαίου κινητήρων σε λίτρα, ανά στρέμμα, ανά είδος ή ομάδα καλλιέργειας που προσδιορίζονται με βάση τους δείκτες μηχανικής απασχόλησης, καθώς και οι ποσότητες του πετρελαίου κινητήρων σε λίτρα, ανά ζώο, ανά κατηγορία ή είδος ζωικού κεφαλαίου, καθορίζονται στα Παραρτήματα ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσης.

4. Οι ποσότητες του πετρελαίου κινητήρων, που έχουν καταναλωθεί από κάθε αντιπαγετικό ανεμιστήρα για το σύνολο των ποσοτήτων κάθε δικαιούχου της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της παρούσης, (προσώπου ή συνεταιρισμού), υπολογίζονται από τις ώρες λειτουργίας και την ισχύ του κινητήρα και διασταυρώνονται από το τιμολόγιο αγοράς αυτού, θεωρημένο από τις περιφερειακές μονάδες του ΟΓΑ και τις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης κάθε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

Άρθρο 3

Διαδικασία επιστροφής

1. Τα στοιχεία των δικαιούχων προσώπων, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 1, παρ. 1 πιστοποιούνται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, μέχρι το τέλος έκαστου έτους και διαβιβάζονται σε ηλεκτρονική μορφή στο Υπουργείο Οικονομικών, στην 30η Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων εντός του Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Η επιτροπή, όπως αυτή αναφέρεται στο άρθρο 2, παρ. 2 συνεδριάζει για την υποβολή πρότασης κατ΄ έτος, για τον καθορισμό δεικτών μηχανικής απασχόλησης, τον μήνα Ιανουάριο, λαμβάνοντας υπόψη τα πιστοποιημένα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ του προηγούμενου έτους.

2. Οι προσδιορισμένες σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 2 της παρούσης ποσότητες, οι οποίες εμφανίζονται στα Παραρτήματα ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσης, και τα πιστοποιημένα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στοιχεία των δικαιούχων προσώπων, αποστέλλονται στη Δ30, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.), η οποία, προβαίνει στη μηχανογραφική επεξεργασία τους.

Ειδικότερα η Δ30 επεξεργάζεται μηχανογραφικά τα πιστοποιημένα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στοιχεία των δικαιούχων προσώπων και τα στοιχεία των Παραρτημάτων ΙΙ και ΙΙΙ, προσδιορίζει τις ποσότητες πετρελαίου κινητήρων ανά δικαιούχο πρόσωπο και υπολογίζει αντίστοιχα τα ποσά επιστροφής Ε.Φ.Κ., σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1, του άρθρου 2 της παρούσης.

Τα στοιχεία χρήσης του πετρελαίου κινητήρων για τους δικαιούχους της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της παρούσης (καταστάσεις και τιμολόγια) διαβιβάζονται εντός του Ιανουαρίου του επόμενου έτους, από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στη Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία επεξεργάζεται και αποστέλλει τις καταστάσεις με τους δικαιούχους σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή, με τις συνολικές ποσότητες που καταναλώθηκαν ανά δικαιούχο, τον Α.Φ.Μ. και τον αριθμό λογαριασμού της Τράπεζας κάθε δικαιούχου, στη Διεύθυνση ΕΦΚ του Υπουργείου Οικονομικών. Η Διεύθυνση ΕΦΚ, αποστέλλει τις ως άνω καταστάσεις στην Δ30 προκειμένου να προσδιοριστεί το προς επιστροφή ποσό ΕΦΚ, για το πετρέλαιο κινητήρων που χρησιμοποιήθηκε.

3. Η επιστροφή των ποσών στα δικαιούχα πρόσωπα θα πραγματοποιείται μέσω τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων. Η Δ30 αποστέλλει τελική συγκεντρωτική κατάσταση των δικαιούχων προσώπων των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 1 της παρούσης, με προσδιορισμένα τα προς επιστροφή ποσά, στην αρμόδια για την επιστροφή υπηρεσία, η οποία εν συνεχεία την προωθεί στην Δ24 για την διενέργεια της πληρωμής.

Ποσά επιστροφής ΕΦΚ, τα οποία κατά την μηχανογραφική επεξεργασία τους προσδιορίζονται σε ποσά μικρότερα ή ίσα των 27 ευρώ, ανά δικαιούχο πρόσωπο, δεν θα επιστρέφονται στους δικαιούχους.

Η πίστωση των λογαριασμών των δικαιούχων προσώπων, γίνεται με ειδική εντολή του Υπουργού Οικονομικών ή του εξουσιοδοτημένου με την παρούσα, Προϊσταμένου της Δ/νσης 24ης (Λογαριασμοί του Δημοσίου) ή του νόμιμου αναπληρωτή του.

Η ανωτέρω ειδική εντολή, με ενσωματωμένη ή συνημμένη την συγκεντρωτική κατάσταση της Δ30, που θα περιλαμβάνει τα ποσά που πρέπει να μεταφερθούν στις Τράπεζες ή τα Πιστωτικά Ιδρύματα και το σύνολο αυτών, ολογράφως και αριθμητικώς, θα αποστέλλεται στην Τράπεζα της Ελλάδος, για την μεταφορά του συνολικού ποσού σε πίστωση του λογαριασμού της πληρώτριας τράπεζας με χρέωση του λογαριασμού 200/1 «Ελληνικό Δημόσιο - Συγκέντρωση Εισπράξεων και Πληρωμών», για την πίστωση στη συνέχεια των λογαριασμών των δικαιούχων.

Ταυτόχρονα με την έκδοση της εντολής η Γ.Γ.Π.Σ. αποστέλλει στην πληρώτρια τράπεζα ηλεκτρονικό αρχείο με τους λογαριασμούς των δικαιούχων προσώπων και τα ποσά που θα πιστωθούν σε αυτούς.

Σε περίπτωση λάθους το δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα να ζητά την επιστροφή των χρηματικών ποσών που έχουν πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων.

Οι χρεώσεις του λογαριασμού του Δημοσίου για την επιστροφή των φόρων θα εμφανιστούν στη δημόσια ληψοδοσία σε ίδιο λογαριασμό που θα ανοιχτεί με νεότερη απόφαση και θα καθοριστεί η κίνησή του.

Η τακτοποίηση των επιστροφών των φόρων ως αφαιρετικό των εσόδων θα γίνεται από τις ΔΟΥ τακτοποίησης.

Σε περίπτωση μη ανεύρεσης λογαριασμού δικαιούχου, τα ποσά κρατούνται σε επιμέρους λογαριασμό και πληρώνεται με εντολή της τράπεζας στους δικαιούχους.

Σε περίπτωση μη αναζήτησης των ποσών μέχρι τέλος Νοεμβρίου, αυτά μεταφέρονται με εντολή της Tράπεζας σε πίστωση του λογαριασμού της Τράπεζας της Ελλάδος 200 «Συγκέντρωση εισπράξεων και πληρωμών» με ενημέρωση της Δ24 Α&Γ.

4. Η καταβολή της επιστροφής του ποσού του Ε.Φ.Κ. στα δικαιούχα πρόσωπα των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 1 της παρούσης, πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψη τα πιστοποιημένα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ του προηγούμενου έτους για τους δικαιούχους της παραγράφου 1 του άρθρου 1, καθώς και τα πιστοποιημένα στοιχεία της Διεύθυνσης Πληροφορικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τους δικαιούχους της παραγράφου 3 του άρθρου 1.

Άρθρο 4

Έλεγχος νόμιμης χρησιμοποίησης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, αποκλειστικά στη γεωργία, για το οποίο χορηγείται επιστροφή ποσού του Ε.Φ.Κ.

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 22 του Ν. 3634/2008, με τον οποίο τροποποιείται το άρθρο 78 του Ν. 2960/01 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 8 της Οδηγίας 2003/96/ΕΚ, το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων το οποίο χρησιμοποιείται ως καύσιμο κινητήρων αποκλειστικά στη γεωργία, υπόκειται σε έλεγχο νόμιμης χρήσης καθόσον ο μειωμένος συντελεστής των εικοσιένα (21) ευρώ ανά χιλιόλιτρο που καθορίστηκε για τη χρήση στη γεωργία, επιτρέπεται για τον συγκεκριμένο μόνον σκοπό.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στην κεντρική βάση δεδομένων του οποίου καταχωρούνται σε εθνικό επίπεδο τα στοιχεία των γεωργών (ως παράρτημα Ι) για την ενιαία ενίσχυση κατόπιν αίτησης-δήλωσης αυτών, υποχρεούται να προβαίνει στους αναγκαίους προβλεπόμενους επιτόπιους δειγματοληπτικούς ελέγχους σε ετήσια βάση προκειμένου να επαληθεύεται η ακρίβεια των στοιχείων αυτών για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και την ορθή εφαρμογή των σχετικών κοινοτικών διατάξεων.

2. Το δείγμα των ως άνω προβλεπόμενων επιτόπιων ελέγχων με τα αποτελέσματα αυτών, διαβιβάζονται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε ηλεκτρονική μορφή στην Δ/νση Ε.Φ.Κ. του Υπουργείου Οικονομικών, εντός του Ιανουαρίου του επόμενου έτους, η οποία τα αποστέλλει στην 30η Δ/νση της Γ.Γ.Π.Σ. προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη αυτά αρμοδίως κατά τη μηχανογραφική επεξεργασία για την επιστροφή ποσών Ε.Φ.Κ. ανά δικαιούχο πρόσωπο.

Άρθρο 5

Τελικές διατάξεις

Η ισχύς της παρούσας Απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

www.paseges.gr/