Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Δικάσιμος αγωγή 45 συμβασιούχων του ΟΠΕΚΕΠΕ για την άνιση μισθολογική μεταχείριση



Δικάσιμος αγωγή 45 συμβασιούχων του ΟΠΕΚΕΠΕ για την άνιση μισθολογική μεταχείριση που είχαν σε σχέχη με τη Συλλογική Σύμβαση που διέπει τους μόνιμους υπαλλήλους. Ο συντονισμός των εποχικών υπαλλήλων και η αγωγή έγινε με πρωτοβουλία του Γεωπονικού Συλλόγου Μαγνησίας



ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ: 45 ΑΤΟΜΑ
28 ΛΑΡΙΣΑ
13 ΒΟΛΟΣ
4 ΚΑΡΔΙΤΣΑ



να επικοινωνήσουν οι ενδιαφερόμενοι
με τον Δικηγόρο Θεοχάρη για την κατάθεση δικαιολογητικών.

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

ΑΙΤΗΜΑ ΔΕΚΑΤΕΣΣΑΡΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΓΙΑ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΕΚΤΑΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ
Ζητούμε, με βάση τις διατάξεις του Π.Δ. 334/1985 (άρθρο 11, παρ. 1, εδαφ. δ) την έκτακτη σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. την Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 10:30, στα γραφεία του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στην Αθήνα, με μοναδικό θέμα: «Λειτουργία Δ.Σ και υπηρεσιών ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στην πορεία για τις εκλογές του Μαρτίου του 2011» και εισηγητές τα μέλη του Δ.Σ. κ.κ.: Γ. Τζανιδάκη, Α. Εξαδάκτυλο και Χ. Ρούντο.

Διαβάστε περισσότερα



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΤΑ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Δ.Σ. ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ 14ης/6-10-2010 ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε.
Τα υπογράφοντα την παρούσα ανακοίνωση επτά (7) μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι αν και προσήλθαμε κανονικά στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 6ης Οκτωβρίου 2010, στη Θεσσαλονίκη, εντούτοις η εν λόγω συνεδρίαση δεν πραγματοποιήθηκε, εξαιτίας της άρνησης του Προέδρου του Δ.Σ. να προσέλθει σε αυτή, αν και βρισκόταν στα κτίρια των υπηρεσιών του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Διαβάστε περισσότερα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΣΕΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΓΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΣΕΕ

Σταμάτησαν οι μετακινήσεις γεωπόνων και δεν «προχωράνε» τα προγράμματα, καταγγέλλει το Περιφερειακό Συμβούλιο ΠΕΓΔΥ Λάρισας

Σταμάτησαν οι μετακινήσεις γεωπόνων και δεν «προχωράνε» τα προγράμματα, καταγγέλλει το Περιφερειακό Συμβούλιο ΠΕΓΔΥ Λάρισας

Οι εκτός έδρας μετακινήσεις των γεωπόνων της Νομαρχιακής Αυτοδ/σης Λάρισας & Περιφέρειας, που υπέγραψε η κ. Γεν. Γραμματέας της Περιφέρειας είναι 60 ημέρες. Όμως σύμφωνα με τους γεωπόνους, αυτές οι μετακινήσεις έχουν εξαντληθεί από τις 20/9/2010 και ζητάνε την υπογραφή επιπλέον 20 κινήσεων όπως ορίζει ο νόμος 3833/2010. Μέχρι σήμερα δεν έχουν υπογραφεί αυτές οι επιπλέον 20 κινήσεις με αποτέλεσμα οι γεωπόνοι δε νομιμοποιούνται να μετακινούνται εκτός έδρας.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να υλοποιηθούν τα προγράμματα:

  • Νιτρορύπανσης – Βιολογικών
  • Φυτοπροστασίας
  • Δακοκτονίας
  • Ποιοτικού & φυτουγειονομικού ελέγχου (με αποτέλεσμα τη μη διακίνηση νωπών προϊόντων, μεταξύ αυτών και των σταφυλιών τις τρέχουσες κρίσιμες ημέρες της συγκομιδής και τον κίνδυνο να παραμείνουν στα πρέμνα)
  • Ανασύστασης και οριστικής εγκατάλειψης αμπελώνων
  • Ομάδων παραγωγών
  • Επισκοπήσεων εντόμων & ασθενειών καραντίνας
  • ΝΕΧΩΠ
  • RICA
  • Χορήγησης αδειών ύδρευσης & λειτουργίας κτηνοτροφικών μονάδων
  • Εξαίρεσης από την κατεδάφιση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
  • Ελέγχων κυκλοφορίας ζωοτροφών
  • Χορήγησης βεβαιώσεων για παραχώρηση γης κ.λ.π.

Η μη υλοποίηση των ανωτέρω προγραμμάτων θα έχει οδυνηρές συνέπειες για την οικονομία της περιοχής και της χώρας γενικότερα λόγω των προστίμων που θα επιβληθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το κόστος των επιπλέον 20 κινήσεων, σύμφωνα με τους γεωπόνους, είναι μηδαμινό σε σχέση με τα οικονομικά οφέλη της περιοχής και κατ’ επέκταση της χώρας. Και προσθέτουν ότι για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την κατάσταση που διαμορφώθηκε στις μετακινήσεις των γεωπόνων η κ. Γεν. Γραμματέας της Περιφέρειας είναι η μόνη αρμόδια να δώσει την απαραίτητη λύση.

www.agrotypos.gr/

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Μόνο σε ενεργούς αγρότες οι κοινοτικές επιδοτήσεις

ImageΤην καταβολή βασικών στρεμματικών ενισχύσεων ενιαίων ανά κράτος ή περιφέρεια και πρόσθετες ενισχύσεις για περιβαλλοντικά μέτρα και για τις μειονεκτούσες περιοχές προτείνει η Κομισιόν στη θέση της για την ΚΑΠ μετά το 2013, που διέρρευσε στον Τύπο. Στο κείμενο, η Κομισιόν προτείνει τη διατήρηση της δομής των δύο πυλώνων και την ανακατανομή των ενισχύσεων με νέα οικονομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Απορρίπτεται η παροχή ενιαίων στρεμματικών ενισχύσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ως ακατάλληλη για την ποικιλόμορφη ευρωπαϊκή γεωργία. Ζητούμενο είναι μια δικαιότερη διανομή αλλά με τις κατάλληλες μεταβατικές περιόδους ώστε να αποφευχθούν απότομες αλλαγές που μπορεί να έχουν καταστροφικά αποτελέσματα για την παραγωγή.

«Μία πιθανή λύση θα ήταν ένα σύστημα που περιορίζει τα κέρδη και τις απώλειες για τα κράτη μέλη, εξασφαλίζοντας ότι οι αγρότες σε όλα τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατά μέσο όρο ένα ελάχιστο μερίδιο του κοινοτικού μέσου επιπέδου άμεσων ενισχύσεων.»

Οι μελλοντικές άμεσες ενισχύσεις θα πρέπει να δίνονται μόνο στους «ενεργούς αγρότες» και μπορούν να βασίζονται στις εξής αρχές:

- Βασική στήριξη του εισοδήματος μέσω βασικών αποσυνδεδεμένων ενισχύσεων, παρέχοντας ομοιόμορφο επίπεδο υποχρεωτικής στήριξης σε όλους τους αγρότες σε ένα κράτος μέλος ή μία περιφέρεια, βάσει μεταβιβάσιμων δικαιωμάτων που θα ενεργοποιούνται μέσω του «ταιριάσματός» τους με την επιλέξιμη αγροτική γη, συν τήρηση της πολλαπλής συμμόρφωσης. Θα πρέπει να θεσπιστεί ανώτατο όριο στις άμεσες ενισχύσεις που εισπράττουν οι μεγάλες εκμεταλλεύσεις.

- «Πρασίνισμα» των ενισχύσεων μέσω της στήριξης περιβαλλοντικών μέτρων σε όλη την επικράτεια της Ε.Ε. Αυτά μπορούν να πάρουν τη μορφή απλών, μη συμβολαιακών, ετήσιων αγροπεριβαλλοντικών δράσεων (π.χ. αμειψισπορά, αγρανάπαυση, μόνιμα βοσκοτόπια).

- Ειδική στήριξη των περιοχών με φυσικά μειονεκτήματα μέσω της παροχής πρόσθετων στρεμματικών ενισχύσεων συν προαιρετικές, εθνικές συμπληρωματικές ενισχύσεις. Κατάργηση των σχετικών μέτρων του 2ου πυλώνα.

- Συνέχιση προαιρετικής συνδεδεμένης ενίσχυσης για ορισμένες περιοχές με ειδικούς τύπους γεωργίας ιδιαίτερης κοινωνικοοικονομικής σημασίας.

- Στήριξη των μικροκαλλιεργητων μέσω της διασφάλισης ελάχιστου επιπέδου άμεσων ενισχύσεων.

Επίσης προτείνεται η ενσωμάτωση μηχανισμού διαχείρισης των κρίσεων στην πολιτική αγροτικής ανάπτυξης, μέσω ενός νέου όργανου σταθεροποίησης του εισοδήματος, συμβατού με τις επιταγές του ΠΟΕ.

www.agronews.gr/

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Ανάκληση των απολύσεων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. ζητά η ΑΔΕΔΥ

Την ανάκληση των απολύσεων και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. ζητά η ΑΔΕΔΥ. Στην ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ εκφράζει την αντίθεσή της, στις απολύσεις εργαζομένων που γίνονται με πρόσχημα τον εξορθολογισμό του κράτους, στη συρρίκνωση των Δημοσίων Υπηρεσιών με σοβαρές επιπτώσεις στους αγρότες, από τη μη άμεση καταβολή των κοινοτικών επιδοτήσεων, καθώς και στην επιβολή προστίμων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης της ΑΔΕΔΥ:
"Η Κυβέρνηση, στα πλαίσια της πολιτικής του μνημονίου και της συρρίκνωσης των Δημόσιων Υπηρεσιών, προωθεί το Σχέδιο Νόμου για την «Κατάργηση, Συγχώνευση Υπηρεσιών, Οργανισμών και Φορέων του Δημόσιου Τομέα», στο οποίο προβλέπεται και η κατάργηση της «ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.» Θύματα της κατάργησης αυτής, μπορούν να είναι οι εργαζόμενοι του φορέα αυτού, αφού δεν διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας και οι εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. τονίζει ότι το δικαίωμα στην εργασία είναι αναφαίρετο, τελεί υπό την προστασία του Συντάγματος και της Πολιτείας.
Εκφράζουμε την αντίθεσή μας, στις απολύσεις εργαζομένων που γίνονται με πρόσχημα τον εξορθολογισμό του Κράτους, στη συρρίκνωση των Δημοσίων Υπηρεσιών με σοβαρές επιπτώσεις στους αγρότες, από τη μη άμεση καταβολή των κοινοτικών επιδοτήσεων, καθώς και στην επιβολή προστίμων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας.
Ζητάμε, την ανάκληση των απολύσεων, και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. και εντέλει την έμπρακτη αναγνώριση από την πολιτεία του έργου που έχουν προσφέρει οι εργαζόμενοι της «ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.»."


2010.10.8_-_Ανάκληση των απολύσεων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. ζητά η ΑΔΕΔΥ

http://www.diorismos.gr/Dpages/news/viewnews.php?nid=8944&spec=job&type=1

Γεωπονικός Σύλλογος Λάρισας: Δελτίο Τύπου για την προκύρηξη του Μέτρου «Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης»

Ο Γεωπονικός Σύλλογος Ν.Λάρισας με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου που σχετίζονται με την προκήρυξη του Μέτρου «Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης» από τις 27/9 σε άλλες περιοχές επικοινώνησε με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για να λάβει επίσημη απάντηση για το επίμαχο θέμα της προκήρυξης του Μέτρου και εξέδωσε δελτίο ΤύπουΗ απάντηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην χθεσινή επιστολή του Γεωπονικού Συλλόγου Ν.Λάρισας με Αριθμ.Πρωτ 1403. είναι η εξής. « Στη συνέχεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας και της επιστολής σας με με Αριθμ.Πρωτ161/6-10-2010 , σας γνωρίζουμε ότι βρίσκεται για υπογραφή στον Υπουργό μας ,πρόσκληση ενδιαφέροντος για τηγεωργοπεριβαλλοντική δράση «Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών» προυπολογισμού 20εκ.ευρώ για την περιοχή της Λίμνης Κορώνειας και του Αργολικού Πεδίου.
Εξετάζεται το ενδεχόμενο προκήρυξης της γεωργοπεριβαλλοντικής δράσης για την απονιτροποίηση και σε άλλες ευαίσθητες στα νιτρικά περιοχές ,στις οποίες να περιλαμβάνεται και η Θεσσαλία,καθώς και άλλων γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων.»
Πρέπει να καταστεί σαφές πως η εφαρμογή του μέτρου 3.5 «Μείωση της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης» του Άξονα 3 «Γεωργοπεριβαλλοντικά Μέτρα» του Εγγράφου Προγραμματισμού Αγροτικής Ανάπτυξης 2000-2006 περιελάμβανε τις εξής περιοχες εφαρμογής Α) ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Νομούς Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και στην περιοχή της τέως Επαρχίας Δομοκού του νομού Φθιώτιδας Β) ΚΩΠΑΪΔΑ Νομός Βοιωτίας Γ)ΠΗΝΕΙΟΣ Ν. ΗΛΕΙΑΣ, Λεκάνη του Πηνειού Ν. Ηλείας,
Το Σχέδιο ΚΥΑ
Γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις στο πλαίσιο ορισμένων δράσεων του μέτρου 2.1.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α) 2007-2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» που σύμφωνα με την δέσμευση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.Σκανδαλίδη θα προκηρύσσοντο το πρώτο εξάμηνο του 2011 περιλαμβάνει τι εξής περιοχές
1) Ανατολική και Δυτική Θεσσαλία και συγκεκριμένα περιοχές των νομών Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Φθιώτιδας
2) Κωπαϊδικό πεδίο και συγκεκριμένα περιοχές των νομών Βοιωτίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας
3) Λεκάνη Πηνειού Ηλείας και συγκεκριμένα περιοχές των νομών Ηλείας και Αχαΐας,
4) Αργολικό Πεδίο και συγκεκριμένα περιοχές του νομού Αργολίδας
5) Νομοί Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Πέλλας-Ημαθίας(Λίμνη Κορώνεια)
6) Λεκάνη Στρυμόνα και συγκεκριμένα περιοχές του νομού Σερρών
7) Πεδιάδα Άρτας-Πρέβεζας
Είναι αδύνατο να κατανοήσει κάποιος την «βιασύνη» του Υπουργείου για «επιλεκτική» προκήρυξη σε άλλες περιοχές αθετώντας τις δεσμεύσεις του Υπουργού στη σύσκεψη της Λάρισας.Θυμίζουμε πως ζητήθηκε από τον Υπουργό η άμεση προκήρυξη του Μέτρου τον Οκτώβριο για να υπάρχει μία «αλληλουχία-σύνδεση» με το Προηγούμενο Μέτρο 3.5 και να προετοιμασθούν οι Θεσσαλοί για την σπορά των χειμερινών σιτηρών σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Μέτρου. Ο Υπουργός κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στη Λάρισα απήντησε πως το Πρόγραμμα στη Θεσσαλία θα εφαρμοσθεί μέσω των Γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων του μέτρου 2.1.4 και καθολικά για όλες τις περιοχές για όλη την Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2011 ζητώντας μάλιστα «πίστωση» χρόνου.
Επίσης θυμίζουμε πως προ εξαμήνου η απελθούσα Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,. κα Κατερίνα Μπατζελή απαντώντας σε επίμαχη ερώτηση του βουλευτή Νομού Λάρισας του ΠΑΣΟΚ κ. Έκτορα Νασιώκα ανέφερε πως η εαφρμογή του Μέτρου «θα γίνει κατά προτεραιότητα στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας»,γεγονός που τότε είχε προκαλέσει αντιδράσεις.Απευχόμαστε η δήλωση της πρώην Υπουργού να σχετίζεται με το τωρινό συμβάν.Επίσης θα θέλαμε να επισημάνουμεπως ουδείς αμφιβάλλει πως το Αργολικό Πεδίο δεν είναι ευπρόσβλητη ζώνη με νιτρικά αλλά δεδομένου ότι η καλλιέργεια των εσπεριδοειδών που αποτελεί την κυρίαρχη καλλιεργεια του Νομού Αργολίδας δεν δύναται να ενταχθεί στο μετρο ως δενδρώδης καλλιέργεια δυσχεραίνει την ευκολία εφαρμογής του καθώς ο πολυτεμαχισμένος κλήρος των υπαίθριων κηπευτικων αποτελεί την μοναδική καλλιέργεια που θα ενταχθεί τελικά.
Είναι γεγονός πως το πρόγραμμα «Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης», έχει σημαντικά αποτελέσματα στην προστασία του περιβάλλοντος .Η εξοικονόμηση του αρδευτικού νερού μέσω της αμειψισποράς με ξηρικές καλλιέργειες,η αποφυγή της υποβάθμισης γονιμότητας των εδαφών μέσω της αμειψισποράς αποτελούν θετικές συνέπειες της μακρόχρονης εφαρμογής του προγράμματος .Πρωταρχικά υποβλήθηκε το Πρόγραμμα Δράσης της Θεσσαλίας, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας της. Η Θεσσαλία είναι η μεγαλύτερη σε έκταση περιοχή εκτατικής γεωργίας στη χώρα. Η ευπρόσβλητη ζώνη της, στα πλαίσια της Οδηγίας 91/676, είναι η μεγαλύτερη σε έκταση και σύμφωνα με την ευαισθησία των γεωλογικών σχηματισμών στο Θεσσαλικό χώρο έχουν καθορισθεί ζώνες ευαισθησίας. Εξάλλου οι ορεινοί όγκοι και τα εδάφη με κλίση άλλων περιοχών της χώρας δεν αποτελούν ζώνες μεγαλύτερης ευαισθησίας στην νιτρορύπανση από την Θεσσαλική πεδιάδα. Οι Θεσσαλοί αγρότες άρχισαν να αλλάζουν στάση όσον αφορά τη λίπανση των καλλιεργειών και πλέον προσανατολίζονται σε ορθολογικές μεθόδους με επιστημονική προσέγγιση από επιστήμονες γεωπόνους,μειώνοντας τις υπερλιπάνσεις αζωτούχων λιπασμάτων.
Όσον αφορά την πλευρά των ελεγκτικών μηχανισμών αποκτήθηκε μεγάλη εμπειρία και έτσι είναι σχετικά πλέον εύκολη και η εφαρμογή της ελεγκτικής διαδικασίας μέσω της μηχανογράφησης αποτέλεσμα της άριστης δουλειάς των Διευθύνσεων Αγροτικής Ανάπτυξης των τεσσάρων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων των Θεσσαλικών Νομών. Οι άλλοι νομοί της χώρας μειονεκτούν στο γεγονός της μη ύπαρξης ελεγκτικών μηχανισμών καθιστώντας τη εφαρμογή του προγράμματος δυσκολότερη. Ακόμη οι έμπειροι μελετητές γεωπόνοι του νομού μας συντάσσουν άριστα τα σχέδια περιβαλλοντικής διαχείρισης παρέχοντας τη συμβουλευτική υποστήριξη του προγράμματος.

Νέος Ασφαλιστικός Νόμος και Τ.Ε.Α.ΓΕ.

τεαγεΤΑΜΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ (Τ.Ε.Α.ΓΕ. - Ν.Π.Ι.Δ.)
Διδότου 26, 4ος όροφος, Τ.Κ.10680, Αθήνα
τηλ. 210-3613182, τηλεομ (fax): 210-3613183
e-mail: teage@geotee.gr
http://www.teage.gr/


6 Οκτωβρίου 2010
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 21η
Νέος Ασφαλιστικός Νόμος και Τ.Ε.Α.ΓΕ.

Αγαπητέ/ή συνάδελφε,

Μετά την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού νόμου (Ν. 3863/2010), ο καθένας εύκολα διαπιστώνει την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας του Τ.Ε.Α.ΓΕ.
Βέβαια εμείς σε κάθε ενημέρωση Γεωτεχνικών και σε κάθε έντυπό μας δίναμε στοιχεία, που αποδείκνυαν τα αδιέξοδα της Κοινωνικής Ασφάλισης (παρότι είχαμε κατηγορηθεί ότι κινδυνολογούμε) όπως είναι:
  • τα ελάχιστα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων,
  • τα τεράστια ελλείμματα, που βάσει αναλογιστικών μελετών ξεπερνούν τα 400 δις €,
  • η υπογεννητικότητα, που επιβαρύνει το σύστημα,
  • η αύξηση του προσδόκιμου ορίου ζωής, το οποίο επιτείνει την κακή πορεία της Κοινωνικής Ασφάλισης,
  • η μακροχρόνια παραμονή μεγάλου αριθμού συναδέλφων στην ανεργία,
  • η κακή αξιοποίηση των αποθεματικών των Ταμείων Κύριας Ασφάλισης (Χρηματιστήριο, Δομημένα Ομόλογα κλπ.) , που έδωσαν την χαριστική βολή στο σύστημα.

Σήμερα η κατάσταση στην Κοινωνική Ασφάλιση στην χώρα μας είναι πολύ αρνητική. Στα επόμενα χρόνια στην καλύτερη περίπτωση, τα ποσοστά αναπλήρωσης της αναλογιστικής σύνταξης θα είναι: 34,20% (με 30 χρόνια ασφάλισης) ή 45,85% (με 35 χρόνια) ή 51,80% (με 37 χρόνια) ή 60% (με 40 χρόνια). Ο νόμος όμως δίνει την δυνατότητα τα ποσοστά αυτά να μειωθούν με υπουργική απόφαση. Επομένως μιλάμε για πολύ χαμηλές συντάξεις στα επόμενα χρόνια.

Για το λόγο αυτό εμείς πάντα διατυπώναμε την άποψη, ότι δεν ψηφίστηκε τυχαία πρόσφατα σχετικά νόμος (Ν 3029/2002), που προέβλεπε την ίδρυση κλαδικών μη κερδοσκοπικών ταμείων (όπως το Τ.Ε.Α.ΓΕ.). Δεν είναι τυχαίο, που μεγάλοι Οργανισμοί (ΕΛΤΑ, αστυνομικοί, Υπ. Οικονομικών, Οικονομικό Επιμελητήριο, Εργαζόμενοι Interamerican, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κλπ.) έσπευσαν να δημιουργήσουν τέτοια Επαγγελματικά Ταμεία.

Συνάδελφε,

Μην αδιαφορείς για το Αύριο το δικό σου και της Οικογένειάς σου. Το Τ.Ε.Α.ΓΕ. δημιουργήθηκε για την ασφαλιστική σου θωράκιση. Δημιουργήθηκε για να σε καλύψει στα δύσκολα χρόνια που έρχονται.

Με εκτίμηση

Δρ Μπαθρέλλος Γιώργος
Πρόεδρος Δ.Σ. Τ.Ε.Α.ΓΕ.

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΨΥΧΟΥΣ



ΠΕΙΡΑΙΩΣ 226, ΤΑΥΡΟΣ, 177 78, ΑΘΗΝΑ , ΤΗΛ 210-3469606, ΦΑΞ 210-3469906

E-mail info@cold.org.gr, www.cold.org.gr

Αγαπητοί υποστηρικτές της ημερίδας της Ένωσης,

Επισυνάπτω το πρόγραμμα της ημερίδας της ένωσης στη Βέροια να το προωθήσετε στα μέλη σας.

Επειδή τα περιθώρια για την ημέρα της ημερίδας είναι σύντομα παρακαλώ σιγουρευτείτε ότι έχει φτάσει στα μέλη σας με email ή με fax.

Όσα μέλη σας παραβρεθούν στην ημερίδα θα έχουν την ίδια έκπτωση με τα μέλη της ΈΕΒΨ.

Με εκτίμηση,

Γιώργος Σκοκοτάς

Γραμματειακή υποστήριξη ΕΕΒΨ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΦΕΚ πολλαπλή συμόρφωση-Η ιστορία των ψυχανθών αλλάζει το χάρτη στα αροτραία

FEK B 509, 23-04-2010


Απόσπασμα από το ΦΕΚ

4. Εφόσον στην εκμετάλλευση υπάρχουν αρόσιμες

εκτάσεις ο γεωργός οφείλει να σε αυτές να εφαρμόζει

αμειψισπορά με ένα από τους παρακάτω τρόπους:

Α. Να καλλιεργεί και να ενσωματώνει στο έδαφος

χειμερινά ψυχανθή, συμπληρωματικά προς την εαρινή

καλλιέργεια, στο 20% της αρόσιμης έκτασης της εκμε−

τάλλευσης κατ’ έτος. Ως επιλέξιμες συμπληρωματικές

καλλιέργειες ψυχανθών μπορούν να χρησιμοποιηθούν

τα εξής: βίκος, ρόβη, τριφύλι, μηδική, κτηνοτροφικά κου−

κιά, πίσσα, λαθούρι, λούπινα. Σε αγροτεμάχια στα οποία

έχει καλλιεργηθεί ψυχανθές ως κύρια καλλιέργεια δεν

απαιτείται συμπληρωματική καλλιέργεια.

Β. Να καλλιεργεί ετησίως τουλάχιστον τρείς διαφορε−

τικές (ομάδες) καλλιέργειες στην εκμετάλλευσή του.

Ο γεωργός απαλλάσσεται της υποχρέωσης αμει−

ψισποράς εφόσον αποδείξει με ατομική ή συλλογική

ανάλυσης εδάφους ότι το έδαφος του αγροτεμαχίου

περιέχει 3% κατ’ ελάχιστο οργανική ουσία.

13. Από 1.1.2010, οι γεωργοί που αρδεύουν τις καλλιέργειες τους θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες έγκρισης χρήσης νερού προς άρδευση.

— Οι γεωργοί οι οποίοι είναι μέλη Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ, Τοπικές Επιτροπές Άρδευσης, Προσωρινές Διοικούσες Επιτροπές, Α.Ο.Σ.Α.Κ., Οργανισμός Κωπαίδας), κατέχουν βεβαίωση ότι ανήκουν και

υδροδοτούνται από τον αντίστοιχο ΟΕΒ, θεωρημένη από την αρμόδια Υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, στην περιοχή της οποίας λειτουργεί το αντίστοιχο έργο ή τμήμα του έργου.

— Αν δεν ανήκουν σε συλλογικό φορέα άρδευσης θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες του παράγωγου δικαίου του νόμου 3199/2003, για την αδειοδότηση της υδροληψίας.

Η επιστολή της ΕΕΠΕΣ
Κύριε Υπουργέ,
Με την επιστολή αυτή, οι Ενώσεις μας θα ήθελαν να επισημάνουν:
Ολοκληρωμένη διαχείριση σκληρού σίτου
Σε ό,τι αφορά στη ΚΥΑ 262345/2010 (ΦΕΚ 323/Β/2010), σχετιζόμενη με την ολοκληρωμένη διαχείριση του σκληρού σιταριού, 15 ημέρες πριν την έναρξη της σποράς, δεν έχει ακόμα εκδοθεί το πρότυπο AGRO, ούτε και οι οριστικές αποφάσεις για την ποσότητα πιστοποιημένου σπόρου.
Θα θέλαμε, επίσης, να υπογραμμίσουμε ότι παρ’ όλες τις οχλήσεις, υπενθυμίσεις και επισημάνσεις μας στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου δεν έχει γίνει δυνατό μέχρι σήμερα να έχουμε μια οριστική και ξεκάθαρη απάντηση, ώστε και οι παραγωγοί να ενημερωθούν έγκαιρα, αλλά και τα Μέλη των Ενώσεών μας να προετοιμαστούν για την προώθηση των σπόρων σποράς στην αγορά.
Εδώ, πρέπει να υπογραμμισθεί η έκπληξή μας, όταν γίναμε κοινωνοί της Απόφασης για επιδότηση παραγωγής σκληρού σίτου με πιστοποίηση Agro 2.1 και Agro 2.2, αλλά με «έκπτωση» 50% στη χρήση πιστοποιημένου σπόρου, όπου αναφέρεται, ότι ο παραγωγός πάλι κατ’ ελάχιστο πρέπει να χρησιμοποιήσει 10 κιλά σπόρου το στρέμμα, όταν το σχετικό πρωτόκολλο αναφέρει για χρήση πιστοποιημένου σπόρου, δηλαδή 20 κιλά το στρέμμα, ως εν τέλει ορίζει η γεωργική πρακτική. Διερωτηθήκατε τότε, διερωτώμαστε και τώρα πάλι, ποιος θα πρέπει να παρανομήσει για να γίνει η πιστοποίηση; Ο παραγωγός ή ο ελεγκτής της πιστοποίησης;

Εφαρμογή κωδικών ορθής γεωργικής πρακτικής – Υποχρεώσεις καθεστώτος πολλαπλής συμμόρφωσης (αμειψισπορά σε ψυχανθή)
Σε ό,τι αφορά στην ΚΥΑ 262385/2010 (ΦΕΚ 509/Β/2010), σχετικά με την εφαρμογή των κανόνων Ορθής Γεωργικής Πρακτικής, θα θέλαμε να
επισημάνουμε το γεγονός ότι δημιουργούνται πολλά ερωτήματα, τα οποία χρήζουν διευκρινίσεων, σχετικά με το ποσοστό του 20% της αρόσιμης έκτασης της γεωργικής εκμετάλλευσης κατ’ έτος, που απαιτείται (από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό) να γίνεται αμειψισπορά με ψυχανθή.
Υπενθυμίζεται ότι παρόμοια απόφαση είχε εκδοθεί και το 2006, η οποία στο τέλος ανακλήθηκε, με συνέπεια, πέρα από το κομφούζιο που προκλήθηκε στους παραγωγούς, το σύνολο των μελών μας να υποστεί τεράστιες ζημιές, από τις παλινωδίες της τότε ηγεσίας του Υπουργείου.
Θα παρακαλούσαμε, λοιπόν, για την άμεση έκδοση των εφαρμοστικών Κανονισμών-Αποφάσεων των παραπάνω δύο θεμάτων, ώστε και ο αγροτικός κόσμος να ενημερωθεί , έστω, για μία φορά έγκαιρα και η αγορά να γνωρίζει, εκ των προτέρων, τι «μέλλει γενέσθαι» και να μη βρεθεί – για μία ακόμη φορά- προ άσχημων εκπλήξεων.
Ευχαριστούμε θερμά για την προσοχή, το χρόνο και τις οδηγίες σας προς τη διοικητική πυραμίδα του Υπουργείου για την άμεση έκδοση των σχετικών διευκρινιστικών εφαρμοστικών Αποφάσεων –Κανονισμών προς πληροφόρηση της αγοράς.

Με εξαιρετική τιμή και εκτίμηση,
Γιώργος Ποντίκας, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Παραγωγών
& Εμπόρων Σπόρων (Ε.Ε.Π.Ε.Σ.)
Κώστας Λιούπης, Πρόεδρος Συνδέσμου Ελλήνων
Σποροπαραγωγών & Σπορόφυτων (Σ.Ε.Σ.ΣΠ.)


ΚΑΥΤΑ ΘΕΜΑΤΑ 06.10.2010-08:45

Σε αναμονή των εφαρμοστικών αποφάσεων του υπουργείου τελούν αγρότες και επιχειρήσεις σποροπαραγωγής και διακίνησης σπόρων με αφορμή την υποχρέωση που πηγάζει από το καθεστώς της πολλαπλής συμμόρφωσης για την αμειψισπορά με ψυχανθή στο 20% των αροτραίων καλλιεργειών. Το θέμα που έφερε στη δημοσιότητα με το πρωτοσέλιδο του Σαββάτου η Agrenda, προβληματίζει έντονα τον τελευταίο καιρό τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, καθώς επιδρά καταλυτικά στο σχεδιασμό των καλλιεργειών κάθε εκμετάλλευσης για την καινούργια χρονιά και επηρεάζει σημαντικά τα κόστη παραγωγής.
Είναι σαφές ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε τον περασμένο Απρίλιο (ΦΕΚ 509 Β’/23 Απριλίου 2010) και προβλέπει την προσαρμογή της χώρας μας στο κοινοτικό καθεστώς της υποχρεωτικής αμειψισποράς με ψυχανθή στο 20% των αροτραίων καλλιεργειών δεν επικοινωνήθηκε έγκαιρα, με αποτέλεσμα πολλοί παραγωγοί να αγνοούν τη σχετική υποχρέωση.
Παράλληλα παραμένει ανοικτό αν στα αγροτεμάχια που θα καλλιεργούνται με ψυχανθή θα γίνεται ενσωμάτωση της παραγόμενης ύλης και βιομάζας ή αν μέρος της παραγωγής θα αξιοποιείται εμπορικά. Το στοιχείο αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις που θα ληφθούν τελικά από τους παραγωγούς για τα συγκεκριμένα είδη ψυχανθών που θα καλλιεργηθούν, με τη σόγια να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτή την περίπτωση.

Η ιστορία των ψυχανθών
Το θέμα είναι εξαιρετικά σημαντικό καθότι αφορά δεκάδες χιλιάδες αγρότες, ιδιαίτερα των πεδιάδων Θεσσαλίας, Μακεδονίας και Θράκης, πολλά εκατομμύρια στρέμματα και άμεση εμπορία και χρήση χιλιάδων τόνων σπόρων ψυχανθών.
Σύμφωνα με το εν λόγω ΦΕΚ, όσοι έχουν χωράφια με αροτραίες καλλιέργειες υποχρεούνται από το φθινόπωρο 2010 να καλλιεργούν και να ενσωματώνουν στο έδαφος χειμερινά ψυχανθή, συμπληρωματικά προς την εαρινή καλλιέργεια, στο 20% της αρόσιμης έκτασης της εκμετάλλευσης κάθε χρόνο. Ως επιλέξιμες συμπληρωματικές καλλιέργειες ψυχανθών μπορούν να χρησιμοποιηθούν βίκος, ρόβη, τριφύλλια, μηδική και κτηνοτροφικά μπιζέλια, κουκιά λαθούρια και λούπινα.
Σε αγροτεμάχια στα οποία έχει καλλιεργηθεί ψυχανθές ως κύρια καλλιέργεια δεν απαιτείται συμπληρωματική καλλιέργεια. Ο αγρότης απαλλάσσεται της παραπάνω υποχρέωσης εφόσον αποδείξει με ατομική ή συλλογική ανάλυση του εδάφους ότι τα χωράφια έχουν πάνω από 3% οργανική ουσία.

Το σίριαλ με τους σπόρους ψυχανθών
Η υπόθεση της υποχρέωσης κάλυψης των χωραφιών με 20% ψυχανθή για τους δικαιούχους αγροτικών ενισχύσεων είναι αρκετά παλιά, αλλά συναντούσε την αντίδραση αγροτών και ιδιαίτερα των αγροτο-συνεταιριστών που ήθελαν ελευθερία στις επιλογές καλλιεργειών των αγροτών. Κατά την καλλιεργητική περίοδο 2006-7 το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αποφάσισε την εφαρμογή της κοινοτικής διάταξης για την κάλυψη με ψυχανθή του 20% των χωραφιών.
Οι επιχειρήσεις σπόρων προέβησαν σε μαζικές προμήθειες σπόρων ψυχανθών προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην προβλεπόμενη ζήτηση σπόρων ψυχανθών. Όμως την τελευταία στιγμή, υπό την πίεση αγροτο-συνεταιριστών το υπουργείο υπαναχώρησε ανακοινώνοντας ότι το μέτρο αναβάλλεται μέχρι τη σύνταξη του εδαφολογικού χάρτη της χώρας.
Με το χάρτη αυτό θα προσδιοριζόντουσαν οι περιοχές με εδάφη κάτω από 3% οργανική ουσία, στις οποίες θα είχε εφαρμογή το μέτρο της υποχρεωτικής καλλιέργειας ψυχανθών σε ποσοστό τουλάχιστον 20%. Οι επιχειρήσεις έπαθαν σημαντικές ζημιές με τους απούλητους σπόρους. Η σύνταξη του εδαφολογικού χάρτη της Ελλάδας αργεί, η χώρα συνέχισε να εκτίθεται από τη μη εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής διάταξης και το Υπουργείο αναγκάστηκε στην έκδοση της παραπάνω Κ.Υ.Α.

Οι τρέχουσες ζυμώσεις
Γεωπονικά και λοιπά μαγαζιά γεωργικών εφοδίων, ενημερωμένα από στελέχη περιφερειακών υπηρεσιών του ΟΠΕΚΕΠΕ, συμβουλεύουν τους αγρότες να προμηθευτούν και να σπείρουν σπόρους ψυχανθών σύμφωνα με το καθεστώς της πολλαπλής συμμόρφωσης προκειμένου να μη χάσουν τα σχετικά δικαιώματα ενίσχυσης. Ισχυρίζονται ότι οι διατάξεις της Κ.Υ.Α., ΦΕΚ 509 Β’/2010 είναι σαφείς και δεν προβλέπεται υπαναχώρηση του Υπουργείου όπως στο παρελθόν. Επί πλέον ενθαρρύνουν τους αγρότες να προβούν το ταχύτερο δυνατόν σε αγορά σπόρων επειδή προβλέπεται να σημειωθεί έλλειψη από τη μαζική έκτακτη ζήτηση.
Από την πλευρά των επιχειρήσεων σπόρων υπάρχει έντονος προβληματισμός για προμήθεια συμπληρωματικών ποσοτήτων σπόρων ψυχανθών από το εξωτερικό, δεδομένης της ζημιάς τους από την τότε ξαφνική υπαναχώρηση του Υπουργείου που αναφέρθηκε παραπάνω.

Η αργοπορία του υπουργείου
Το ΦΕΚ με την παραπάνω υποχρέωση για 20% με ψυχανθή δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο 2010 έτσι οι εγχώριες σποροπαραγωγικές επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή σπόρων ψυχανθών.
Κανονικά το ΦΕΚ έπρεπε να είχε δημοσιευθεί το αργότερο το καλοκαίρι του 2009, ώστε οι επιχειρήσεις να προγραμμάτιζαν αυξημένη παραγωγή σπόρων χειμερινών ψυχανθών με εγκατάσταση σποροκαλλιεργειών το φθινόπωρο του 2009. Μόνο έτσι θα μπορούσε να υπάρχει επάρκεια εγχώριων σπόρων για την φετινή φθινοπωρινή σπορά. Η αργοπορία του Υπουργείου προβλέπεται να στοιχίσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ στην οικονομία της χώρας.


www.agronews.gr/content/view/60906/200/lang,el/