Αναζήτηση Αναρτήσεων

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Πέμπτη η μεγάλη ημέρα της ΚΑΠ. Το μεσημέρι οι δηλώσεις Τσιόλος

Πέμπτη η μεγάλη ημέρα της ΚΑΠ. Το μεσημέρι οι δηλώσεις Τσιόλος Πέμπτη η μεγάλη ημέρα της ΚΑΠ. Το μεσημέρι οι δηλώσεις Τσιόλος

Λίγες ώρες έμειναν έως ότου ο Ευρωπαίος Επίτροπος για θέματα Γεωργίας, κ. Ντατσιάν Τσιόλος δημοσιοποιήσει την ανακοίνωση της Κομισιόν για τη μεταρρύθμιση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Δεδομένης της σοβαρότητας των ανακοινώσεων η Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσε ότι η συνέντευξη Τύπου του κ. Τσιόλος θα μεταδοθεί ζωντανά στις 13:30 και στην χώρας μας από τις Βρυξέλλες, μέσω του δορυφορικού συστήματος Europe by Satellite (EbS).

Το θέμα μονοπωλεί το ενδιαφέρον των αγροτών σε όλη την Ευρώπη, ενώ η μορφή που θα πάρουν οι ενισχύσεις μετά το 2013 θα έχει άμεσο αντίκτυπο και στο εισόδημα και των Ελλήνων παραγωγών. Επίσης σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας στις προτάσεις αυτές που πρόκειται να ανακοινωθούν, η Κομισιόν απορρίπτει τις ενιαίες στρεμματικές ενισχύσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκρίνοντας βασική αποσυνδεδεμένη ενίσχυση που θα παρέχει ομοιόμορφο επίπεδο υποχρεωτικής στήριξης σε όλους τους αγρότες σε ένα κράτος μέλος ή μία περιφέρεια. Για τον τρόπο υπολογισμού της βασικής αυτής ενίσχυσης, η Κομισιόν προτείνει την εξασφάλιση στους αγρότες όλων των χωρών ενός ελάχιστου ποσοστού του μέσου ποσοστού επιδότησης της ΕΕ», που σήμερα βρίσκεται περίπου στα 250 ευρώ το εκτάριο. Αν αυτό επαληθευτεί θα σήμαινε σημαντική απώλεια εισοδήματος .

Ένα άλλο θέμα το οποίο έχει προβληματίσει τους αγρότες σε πολλές χώρες με ορεινούς όγκους, είναι το μέλλον της λεγόμενης εξισωτικής αποζημίωσης. Η Κομισιόν προτείνει η πρόσθετη στήριξη για τη γεωργία των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών να μεταφερθεί στον πρώτο πυλώνα, υπό τη μορφή στρεμματικών ενισχύσεων με προαιρετικές εθνικές συμπληρωματικές ενισχύσεις σε εθελοντική βάση. Μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση του ύψους της στήριξης


www.agrotypos.gr/

Πώς να καταπολεμηθεί το σκαθάρι των φοινικοειδών

ImageΜια σειρά από μέτρα αντιμετώπισης της εξάπλωσης του ρυγχοφόρου των φοινικοειδών διαφορετικά ανάλογα με το στάδιο της προσβολής παραθέτει η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηρακλείου.

Όσον αφορά το έντομο Rhynchophorus ferrugineus θεωρείται σήμερα ως ο σημαντικότερος εχθρός των φοινικοειδών. Όλα τα στάδια του εντόμου (αυγό, κάμπια-προνύμφη, κουκούλι-νύμφη, ενήλικο) εξελίσσονται στο εσωτερικό του φοίνικα. Το ενήλικο σκαθάρι μπορεί να πετάξει ημερησίως περίπου 1 χλμ.

Τα θηλυκά γενούν σε ξεχωριστές οπές, πληγές, τομές κλαδέματος στην κορυφή (στεφάνη), στη βάση των νεαρών φύλλων του φοίνικα, καθώς επίσης και στις παραφυάδες (ιδίως του ελληνικού φοίνικα του Θεοφράστου). Προσβάλλει όλα τα είδη των φοινικοειδών. Η ζημία προκαλείται κυρίως από τις προνύμφες (κάμπιες) που τρέφονται από μαλακούς ιστούς στο εσωτερικό του κορμού.

Συμπτώματα

Ένα από τα συμπτώματα είναι η καταστροφή των νεαρών φύλλων της κορυφής του φοίνικα και η κάμψη των παλαιών φύλλων δίνοντας στο φυτό την όψη ανοικτής ομπρέλας. Συνήθως οι προσβεβλημένοι φοίνικες εντοπίζονται πολύ μετά την έναρξη της προσβολής. Μπορεί να παρατηρηθούν χαρακτηριστικά φαγώματα στα φύλλα πριν την κάμψη τους.

Μέτρα αντιμετώπισης

Σύμφωνα με την πρόσφατη Απόφαση της Ε.Ε. (2010/467/ΕΕ) προβλέπονται μέτρα αντιμετώπισης ως εξής:

Α) Αρχικά στάδια προσβολής. (Φαγώματα στα φύλλα, κάμψη νεαρών φύλλων της κορυφής)

Μπορεί να εφαρμοστεί ένα από τα παρακάτω μέτρα:

- Μηχανική εξυγίανση - δενδροχειρουργική (κοπή και απομάκρυνση των προσβεβλημένων τμημάτων) και ταυτόχρονη χρήση εγκεκριμένου εντομοκτόνου από κατάλληλα εκπαιδευμένο συνεργείο (συνημμένος πίνακας).

- Χρήση σκευασμάτων εντομοπαθογόνων νηματωδών υπό τις οδηγίες γεωπόνου.

- Χρήση εγκεκριμένων εντομοκτόνων υπό τις οδηγίες και την επίβλεψη γεωπόνου.

Β) Προχωρημένα στάδια προσβολής. (Εμφάνιση ομπρέλας). Αν έχει προσβληθεί η καρδιά («μάτι»), τότε εφαρμόζονται τα παρακάτω μέτρα από κατάλληλα εκπαιδευμένο συνεργείο :

- Κοπή των φύλλων από τη βάση τους και τύλιγμά τους με προστατευτικό δίχτυ.

- Κάλυψη του κορμού με δίχτυ και κοπή του.

- Ψεκασμός με εγκεκριμένα εντομοκτόνα στον προσβεβλημένο (υπό απομάκρυνση) φοίνικα για την αποφυγή της διασποράς του εντόμου και προληπτικά στους γύρω υγιείς φοίνικες.

- Μεταφορά και φυτοϋγειονομική ταφή των τεμαχίων σε κατάλληλους χώρους.

Προσοχή

Α) Να μην γίνεται άσκοπη και αλόγιστη χρήση γεωργικών φαρμάκων.

Β) Το κλάδεμα των φοινίκων να πραγματοποιείται μόνο κατά τους χειμερινούς μήνες και τα σημεία των τομών να ψεκάζονται με εγκεκριμένο εντομοκτόνο.

Γ) Απαγορεύεται η αγοραπωλησία φοινικοειδών χωρίς φυτοϋγειονομικό διαβατήριο.

www.agronews.gr/

Το σκόρδο «φάρμακο» για την υπέρταση

ImageΤο σκόρδο είναι χρήσιμο, από κοινού με την κανονική φαρμακευτική αγωγή, για την καταπολέμηση της υπέρτασης, σύμφωνα με νέα αυστραλιανή επιστημονική μελέτη.


Οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Αδελαΐδας, υπό την Κάριν Ριντ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό "Maturitas", σύμφωνα με το BBC, έκαναν δοκιμές με 50 εθελοντές που έπασχαν από υψηλή πίεση του αίματος.

Οι ασθενείς κλήθηκαν να πάρουν τέσσερις κάψουλες από εκχύλισμα σκόρδου ημερησίως και αποδείχτηκε ότι μετά από 12 εβδομάδες είχαν χαμηλότερη πίεση -περίπου 10mmHg χαμηλότερη η συστολική- σε σχέση με όσους είχαν πάρει εικονική κάψουλα (πλασέμπο).

Το σκόρδο, εδώ και χρόνια, θεωρείται καλό για την καρδιά. Προηγούμενες έρευνες έχουν ήδη δείξει ότι τα συμπληρώματα σκόρδου μειώνουν το επίπεδο χοληστερόλης.

Οι ειδικοί τονίζουν πάντως ότι τα συμπληρώματα σκόρδου πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο ύστερα από ιατρική συμβουλή, καθώς το σκόρδο μπορεί να έχει παρενέργειες, όπως να αραιώσει το αίμα ή να αλληλεπιδράσει με άλλα φάρμακα.

Οι Αυστραλοί γιατροί τόνισαν ότι το σκόρδο δεν πρέπει να υποκαθιστά τα κανονικά φάρμακα για την υπέρταση, αλλά να δρα συμπληρωματικά προς αυτά.

agronews.gr/

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

O Υπουργός ΥΠΑΑΤ Κώστας Σκανδαλίδης εκπροσώπησε τη χώρα στο Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου για την βελτίωση της λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

O Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης εκπροσώπησε τη χώρα στο «Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου για την βελτίωση της λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων», που διεξάγεται σήμερα στις Βρυξέλλες.

Στην παρέμβαση του, μεταξύ άλλων, τόνισε τα εξής:

«Στην αλυσίδα εφοδιασμού των αγροδιατροφικών προϊόντων υπάρχουν δύο πυλώνες. Ο πυλώνας εισόδου που είναι ο ευρωπαίος γεωργός και ο πυλώνας εξόδου που είναι ο ευρωπαίος καταναλωτής. Βασική μας επιδίωξη είναι να τροφοδοτήσουμε την αγορά με ασφαλή, ποιοτικά και πιστοποιημένα τρόφιμα, προστατεύοντας παράλληλα στο μέγιστο δυνατό βαθμό τόσο το εισόδημα του γεωργού, όσο και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Γι’ αυτό ακριβώς το σκοπό η παρέμβαση μας πρέπει να έχει πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση:

1. Η ΚΑΠ με τα μέσα που διαθέτει σήμερα και κυρίως με την νέα μορφή της να χρηματοδοτήσει τα εργαλεία που, ρυθμίζουν τις αγορές, αντιμετωπίζουν τις διατροφικές κρίσεις, ενθαρρύνουν την παραγωγή και την προώθηση προϊόντων με ποιότητα και ταυτότητα. Αυτό απαιτεί συντονισμένες πολιτικές από τον 1ο και 2ο πυλώνα.

2. Καθημερινή παρακολούθηση της αγοράς και του τρόπου που διαμορφώνονται οι τιμές και τα κέρδη ώστε να αποφεύγεται η μονοπωλιακή συγκέντρωση και να εξασφαλίζεται η διαφάνεια, ο έλεγχος και η πάταξη της αισχροκέρδειας και του αθέμιτου ανταγωνισμού. Ας αποφασίσουμε επιτέλους, πέρα από τις εθνικές προσπάθειες να οργανώσουμε, με τρόπο θεσμικά ολοκληρωμένο, το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο τιμών.

3. Οι εταιρικές συνεργασίες, οι διεπαγγελματικές συνέργιες, η συμβολαιακή γεωργία, οι αγροτικοί και καταναλωτικοί συνεταιρισμοί, οι ομάδες παραγωγών, ήρθε η ώρα να ενταχθούν σε ενιαίο συνεκτικό και οριοθετημένο νομοθετικό πλαίσιο. Η υπάρχουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι αποσπασματική, άνιση και ατελής. Χρειαζόμαστε μια νέα συνολική ρύθμιση εν’ όψη και της νέας ΚΑΠ.

4. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι εκτεθειμένη στις ευρύτερες διεθνείς εξελίξεις και την απελευθέρωση του εμπορίου. Η εμπορική μας πολιτική οφείλει να διασφαλίζει τα ευρωπαϊκά προϊόντα από τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές. Να οδηγεί σε ισορροπημένες και αμοιβαίου οφέλους εμπορικές συμφωνίες. Να προστατεύει σε συνθήκες διαφάνειας τον καταναλωτή.
Παίρνοντας από το ράφι ένα προϊόν ο ευρωπαίος πολίτης θα πρέπει να ξέρει τι αγοράζει, από πού προέρχεται, ποια συστατικά το απαρτίζουν και τι επίπτωση έχει στην υγεία του.

  • Αν παραγωγοί και καταναλωτές αποκτήσουν ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη

  • Αν έχουν πρόσβαση σε δίκτυα και πληροφόρηση

  • Αν παράγουν και καταναλώνουν αναγνωρίσιμα προϊόντα

  • Αν οργανώσουμε σωστά τις τοπικές αγορές,

η σχέση τους γίνεται άμεση και αποτελεσματική, το μήκος της αλυσίδας μικραίνει, η αγορά εξυγιαίνεται, το εισόδημα και η αγοραστική τους δύναμη προστατεύονται και η ευρωπαϊκή αγροτική οικονομία μπορεί να ζήσει καλύτερες και ασφαλέστερες ημέρες».

Δηλώσεις Γραμματέα Αγροτικού της ΝΔ με αφορμή την έκδοση αγορανομικής διάταξης για τον έλεγχο των τιμών σπόρων και λιπασμάτων

Ο Γραμματέας Αγροτικού της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Κορινθίας, κ. Κώστας Κόλλιας, με αφορμή την έκδοση αγορανομικής διάταξης για τον έλεγχο των τιμών σπόρων και λιπασμάτων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Την εβδομάδα προ του πρώτου γύρου των περιφερειακών εκλογών, η Κυβέρνηση επιχείρησε έναν ακόμα επικοινωνιακό ελιγμό, προκειμένου να αποσπάσει ψήφους από τον αγροτικό πληθυσμό.
Έπειτα από την πολυδιαφημισμένη σύσκεψη των Υφυπουργών Ανταγωνιστικότητας και Αγροτικής Ανάπτυξης, ανακοινώθηκε η δημοσίευση αγορανομικής διάταξης σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται λιπάσματα και σπόρους υποχρεούνται να υποβάλλουν τιμοκαταλόγους χονδρικής στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Ο υποτιθέμενος στόχος ήταν να τεθούν υπό παρακολούθηση οι τιμές των αγροτικών εφοδίων, καθώς έχουν διαπιστωθεί αυξήσεις άνω του 20% και να συγκρατηθεί το καλλιεργητικό κόστος.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το αυξημένο κόστος παραγωγής οφείλεται στις αυξήσεις σε ΦΠΑ και πετρέλαιο. Συγκεκριμένα:
- Το συνολικό κόστος για ενέργεια και λιπαντικά έχει αυξηθεί κατά 29,3%.
- Το επιμέρους κόστος για καύσιμα κίνησης έχει αυξηθεί κατά 33,2%.
- Το κόστος του ηλεκτρικού αυξήθηκε κατά 6,4%

Ο πραγματικός υπαίτιος της αύξησης του κόστους παραγωγής δεν είναι άλλος από την Κυβέρνηση, η οποία τώρα προσπαθεί να αποστρέψει την προσοχή των αγροτών από τις δικές της ευθύνες για την κρίση που βιώνουν και να τους κάνει να λησμονήσουν ότι ο κύριος λόγος αύξησης του καλλιεργητικού κόστους οφείλεται αποκλειστικά στις δικές της φοροεισπρακτικές πολιτικές.
Χωρίς καμία μέριμνα για τους αγρότες, χωρίς να έχει αναλάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για τον έλεγχο των μεσαζόντων, των κερδοσκόπων, των παράνομων εισαγωγών και των ελληνοποιήσεων, η Κυβέρνηση συνεχίζει την καταστροφική της τακτική και ετοιμάζεται για νέα, ακόμα σκληρότερα μέτρα, νέες αυξήσεις του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου στα καύσιμα και στο αγροτικό ρεύμα.

Ας κοστολογήσει και ας αιτιολογήσει στους αγρότες μας η Κυβέρνηση αυτές τις αυξήσεις και ας μην αναζητά άλλοθι σε επικοινωνιακού τύπου αγορανομικές διατάξεις.
Εφόσον αναλάβει τις ευθύνες της και προβεί σε αποτελεσματικές δράσεις, η Νέα Δημοκρατία βεβαίως και θα σταθεί σύμμαχος σε πρωτοβουλίες για τον πραγματικό έλεγχο της αγοράς και την ουσιαστική ανακούφιση των αγροτών μας από τα δυσβάσταχτα κόστη».

www.agrotypos.gr/

Διαφωνεί το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Αν. Μακεδονίας- Θράκης με την κατάργηση της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή ΟΣΔΕ

Διαφωνεί το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Αν. Μακεδονίας- Θράκης με την κατάργηση της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ Διαφωνεί το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Αν. Μακεδονίας- Θράκης με την κατάργηση της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ

Υπονομεύει το μέλλον της καλλιέργειας αραβόσιτου η απόφαση της κατάργησης της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ, τονίζει, σε επιστολή του προς τον υπουργό Κώστα Σκανδαλίδη, το παράρτημα του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης. Όπως προειδοποιεί με αυτή την απόφαση ανοίγουν οι «ασκοί του Αιόλου» ώστε να δημιουργηθούν προβλήματα στην εμπορία του πολλαπλασιαστικού υλικού παρόμοια με αυτά που έχουν ήδη δημιουργηθεί στους τομείς της εμπορίας Γεωργικών Φαρμάκων και Λιπασμάτων, αφού προκύπτει ο κίνδυνος παράνομης εισαγωγής σπόρου από γειτονικές χώρες, με συνέπεια την ανομοιομορφία του γενετικού υλικού που χρησιμοποιείται στη χώρα μας, πιθανή εισαγωγή και γενετικά τροποποιημένων σπόρων και απώλεια εσόδων ΦΠΑ για το κράτος.

Αναλυτικά η επιστολή του ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης αναφέρει τα εξής:

Το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας ως ο θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας σε θέματα Αγροτικής Πολιτικής σε μια παραμεθόρια περιοχή (περιλαμβάνει τους νομούς Δράμας, Καβάλας και Σερρών) στην οποία καλλιεργείται σε μεγάλη έκταση ο αραβόσιτος (420.000 καλλιεργούμενα στρέμματα πολλές φορές και ως μονοκαλλιέργεια) με υψηλές μάλιστα αποδόσεις. Για τον λόγο αυτό θέλει να σας θέσει ένα σημαντικό θέμα το οποίο υπονομεύει το μέλλον της καλλιέργειας αυτής στην περιοχή μας. Το θέμα αυτό προέκυψε από την μη υποχρέωση των παραγωγών να υποβάλλουν για πρώτη φορά πέρσι (και σε αντίθεση με την καθιερωμένη πρακτική όλων των προηγούμενων ετών) μαζί με τη δήλωση ΟΣΔΕ της καλλιέργειας τους τα καρτελάκια πιστοποιημένου σπόρου του αραβόσιτου και το σχετικό τιμολόγιο αγοράς, προκειμένου να δικαιολογήσουν έτσι τα στρέμματα καλλιέργειας που δηλώνουν.
Το παράρτημα μας θέλει να γνωρίζει για ποιο λόγο και με ποιο σκεπτικό καταργήθηκε αυτή η υποχρέωση των παραγωγών χωρίς να ληφθούν υπόψη οι δυσμενείς επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση αυτή τόσο για τους παραμεθόριους νομούς της χώρας μας όσον αφορά την καλλιέργεια του αραβόσιτου, όσο και για την εθνική οικονομία την ασφάλεια των καταναλωτών και την προστασία του περιβάλλοντος. Τονίζουμε δε ότι στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη καλλιεργείται τουλάχιστον το 40% του αραβόσιτου της χώρας μας, προϊόν για το οποίο μάλιστα δεν είμαστε και αυτάρκεις ως χώρα και αναγκαζόμαστε να προβαίνουμε σε σημαντικές εισαγωγές ξοδεύοντας πολύτιμο συνάλλαγμα.

Συνοψίζοντας τις επιπτώσεις αυτές θα μπορούσαμε να τις παραθέσουμε παρακάτω:
1) Θα μπορεί ο οποιοσδήποτε είτε είναι παραγωγός, είτε όχι, να χρησιμοποιεί ή να εισάγει παράνομα σπόρο αραβόσιτου από τις όμορες χώρες (Τουρκία, Βουλγαρία, ΠΓΔΜ, Αλβανία) με ενδείξεις σε άλλη γλώσσα, αμφιβόλου ποιότητας και πιστοποίησης και κυρίως αμφιβόλου προσαρμοστικότητας και παραγωγικότητας στις δικές μας συνθήκες αφού δεν θα έχει προηγηθεί η πειραματική και αποδεικτική καλλιέργεια αυτού. Πρακτική που εφαρμόζεται τόσο από τις εταιρίες εμπορίας πολλαπλασιαστικού υλικού όσο και από κρατικά ερευνητικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ).
2) Από αυτές τις εισαγωγές θα υπάρχει μεγάλη ανομοιομορφία του γενετικού υλικού και της ποιότητας του παραγόμενου προϊόντος, γεγονός που θα δυσχεράνει τη βιομηχανική του χρήση και συνεπώς θα έχουμε υποβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου προϊόντος πέραν της ποσοτικής μείωσης.
3) Το Ελληνικό Κράτος θα έχει απώλεια εσόδων από το ΦΠΑ, λόγω της μείωσης των πωλήσεων σπόρου αραβόσιτου στην Ελληνική αγορά και το κέρδος αυτό θα το εισπράττουν οι όμορες χώρες. Ενώ παράλληλα θα πληγούν και όλες οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται αυτό το πολλαπλασιαστικό υλικό και απασχολούν πληθώρα εργαζομένων.
4) Πέραν των ανωτέρω, άμεσος είναι ο κίνδυνος λόγω των ελλείπων ελέγχων (ιδίως με τις χώρες της Ε.Ε.) να γίνει παρανόμως η εισαγωγή γενετικά τροποποιημένου σπόρου αραβόσιτου. Είναι άλλωστε σταθερή και δηλωμένη η πρόθεση της χώρας μας και από τον εκάστοτε Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να παραμείνουμε ως χώρα απαλλαγμένη από την καλλιέργεια γενετικά τροποποιημένων οργανισμών. Διότι σε αντίθετη περίπτωση είναι γνωστές σε όλους και επιστημονικά αποδεδειγμένες οι δυσμενείς επιπτώσεις της καλλιέργειας αυτών των σπόρων τόσο για την ασφάλεια των καταναλωτών όσο και για το περιβάλλον.

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω θέλουμε να τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι με αυτή την απόφαση ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου ώστε να δημιουργηθούν τα ίδια και μεγαλύτερα προβλήματα στην εμπορία του πολλαπλασιαστικού υλικού παρόμοια με αυτά που έχουν ήδη δημιουργηθεί και έχουμε τονίσει επανειλημμένα στους τομείς της εμπορίας των Γεωργικών Φαρμάκων και των Λιπασμάτων. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να επανέλθει αυτή η υποχρέωση υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ στον αραβόσιτο γιατί σε λίγα χρόνια οι δυσμενείς επιπτώσεις αυτής της απόφασης θα είναι ιδιαίτερα εμφανείς.

Για τη Διοικούσα Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Δημήτριος Σωτηριάδης
Ο Γεν. Γραμματέας
Χρήστος Λαγούδας

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=61241

Δάνειο της Τράπεζας επενδύσεων για να τρέξει το ΕΣΠΑ

ImageΕμπειρογνώμονες για την καλύτερη απορρόφηση των κονδυλίων προτίθεται να θέσει στη διάθεση της Ελλάδας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου η χώρα να μπορέσει να απορροφήσει τα περισσότερα από 20 δισ. ευρώ με τα οποία έχει χρηματοδοτηθεί μέχρι το 2013.

Επιπλέον, αναγνωρίζοντας τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, η Ε.Ε. έχει διασφαλίσει την πλήρη χρηματοδότηση των έργων μέσω της δυνατότητας να χρηματοδοτήσει η Ελλάδα το 20%-25% -της εθνικής συμμετοχής για την υλοποίηση των προγραμμάτων- με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Τα παραπάνω δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο σύμβουλος στη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής, Βιλεμπρόρντους Σλόιτερς, το μεσημέρι στο πλαίσιο της παρουσίασης της 5ης Έκθεσης για την Ευρωπαϊκή Οικονομική, Κοινωνική και Εδαφική Συνοχή.

Χαμηλή απορροφητικότητα

Όπως τόνισε ο κ. Σλόιτερς, «είναι σημαντικό να απορροφούνται γρήγορα τα κονδύλια για να βγει η χώρα από την κρίση». Μέχρι στιγμής, η απορροφητικότητα της Ελλάδα στο πρόγραμμα 2007-2013 ανέρχεται στο 14% - 15%. Η χαμηλότερη απορροφητικότητα παρουσιάζεται σε περιβάλλον, εκπαίδευση, ψηφιακή σύγκλιση και διοικητική μεταρρύθμιση.

Αντιπαραθέτοντας, ως παράδειγμα, την Εγνατία οδό, της οποίας η πραγματοποίηση στάθηκε δυνατή χάρη στην εταιρεία «Εγνατία Α.Ε.» με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου που στάθηκε αδύνατος από τον ΟΣΕ, ο κ. Σλόιτερς σημείωσε: «Γι' αυτό πλέον δεν θα χρηματοδοτούμε έργα, εάν δεν υπάρχει αξιόπιστος οργανισμός για την υλοποίηση του έργου».

Αναθεώρηση του ΕΣΠΑ

Σε κάθε περίπτωση, στις αρχές του χρόνου θα αρχίσει η συζήτηση για την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, μια διαδικασία ρουτίνας, όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προβλέπεται από τον Κανονισμό και γίνεται όταν περάσουν τέσσερα χρόνια από την έγκριση των επιχειρησιακών προγραμμάτων προκειμένου να διαπιστωθεί πού υπάρχει πρόοδος και πού υστέρηση. «Επιτάσσεται η συγκέντρωση και η στοχοποίηση στα προγράμματα που πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσουν και στις δράσεις που ήδη προχωρούν», τόνισε ο κ. Σλόιτερς.

Στη συνέντευξη, εκτός από τον κ. Σλόιτερς, συμμετείχαν ο κ. Τιμόθεος Σμυρνιωτάκης από τη Διεύθυνση Απασχόλησης και ο κ. Γεώργιος Περουλάκης από τη Γ.Δ. Περιφερειακής Πολιτικής. Όπως σημειώθηκε, στο νέο προϋπολογισμό (2014- 2020) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιζητά επενδύσεις που θα συμβάλλουν στη μακροχρόνια ανάπτυξη της χώρας. Γι' αυτό θα σταματήσουν οι κατατμημένες (αποσπασματικές και συνήθως μικρές) επενδύσεις που δεν έχουν μακροχρόνιο αντίκρυσμα, θα μειωθούν οι μη στοχευμένες επενδύσεις και θα δοθεί έμφαση στην καινοτομία, την έρευνα και την τεχνολογία.

Εκτός χρηματοδότησης η Αττική

Οι περιφέρειες της Ευρώπης θα χωρισθούν σε ανεπτυγμένες, ενδιάμεσες και λιγότερο ανεπτυγμένες. Στις πρώτες θα συμπεριλαμβάνεται η Αττική, οι περιφέρειες Βόρειας και Δυτικής Ελλάδας θα κατατάσσονται στην τρίτη κατηγορία και οι υπόλοιπες στη δεύτερη κατηγορία. Η κατάταξη θα γίνει με βάση τον πληθυσμό και το ΑΕΠ. Ως αποτέλεσμα της κατάταξης της Αττικής στις ανεπτυγμένες περιφέρειες, θα εξαιρεθεί από τις σχετικές χρηματοδοτήσεις. Όμως, τόνισε ο κ. Σλόιτερς σχετικά με την Αττική, «εάν υπάρξει σωστή στρατηγική ανάπτυξης των υποβαθμισμένων περιοχών, θα υπάρξει χρηματοδότηση».

Κατά τα άλλα, θα δοθεί έμφαση σε περιοχές με ειδικό γεωγραφικό και δημογραφικό χαρακτήρα. Θα ενισχυθούν περιφερειακοί και τοπικοί φορείς και θα υπάρξει αυξημένη υποστήριξη για να αποκτήσουν τις αναγκαίες ικανότητες για αξιοποίηση των κονδυλίων. Συγχρόνως, θα απλοποιηθούν οι δομές διαχείρισης και οι διαδικασίες.

Οι στόχοι για την περίοδο 2014-2020

Η δημόσια διαβούλευση για την περίοδο 2014-2020 ξεκίνησε με την παρουσίαση της 5ης έκθεσης για την ευρωπαϊκή οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή την 11η Νοεμβρίου. Η διαβούλευση θα κλείσει τον Φεβρουάριο 2011 και την άνοιξη η Επιτροπή θα υποβάλει τις προτάσεις της για το νέο προϋπολογισμό. Το καλοκαίρι 2011 θα υποβληθούν οι προτάσεις για τους νέους κανονισμούς και μέχρι τα τέλη 2012 θα έχουν εγκριθεί οι νέοι κανονισμοί και η συμφωνία για τις δημοσιονομικές προοπτικές.

Νέοι στόχοι είναι: η αύξηση της απασχόλησης στο 75% από 69%, η μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου στο 10%, η αύξηση στο 40% της απασχόλησης του πληθυσμού ηλικίας 30 -34 ετών με πτυχίο έναντι 32,3% που ισχύει σήμερα, η μείωση του αριθμού των φτωχών από 120 εκατ. που είναι σήμερα σε λιγότερο από 100 εκατ.. Σε ό,τι αφορά την κλιματική αλλαγή, στόχος είναι η μείωση κατά 20% των εκπομπών αερίων, η αύξηση κατά 20% της χρήσης ΑΠΕ και η μείωση κατά 20% στη χρήση ενέργειας. Σε ό,τι αφορά την έρευνα και την τεχνολογία, στόχος είναι οι επενδύσεις να ανέλθουν στο 3% του ΑΕΠ έναντι 1,9% που ισχύει σήμερα.

Πηγή: Καθημερινή με στοιχεία του ΑΠΕ - agronews.gr

Απέσυρε προϊόν η ΑΒ Βασιλόπουλος

ImageΤο είδος ΑΒ κόκκινη ψητή πιπεριά 350γρ, με ημερομηνία λήξης 06/2013 και Lot 2Α250, απέσυρε από τους χώρους πώλησης η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ.


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μετά από εργαστηριακή εξέταση του δείγματος, διαπιστώθηκε ότι η περιεκτικότητα σε διοξείδιο του θείου είναι 24,9 mg/kg, οπότε και θα έπρεπε να υπάρχει η σχετική επισήμανση στην ετικέτα της συσκευασίας, παρά το γεγονός ότι παραμένει χαμηλότερη από την ανώτατη επιτρεπτή. Η επισήμανση αφορά το τμήμα των καταναλωτών, οι οποίοι πάσχουν από αλλεργία στο διοξείδιο του θείου. Η ετικέτα θα διορθωθεί και το προϊόν θα επιστρέψει άμεσα στο ράφι.

Στην ανακοίνωσή της, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσκαλεί το καταναλωτικό κοινό να επιστρέψει το προϊόν στα καταστήματά της, για να του δοθεί το αντίτιμο της αξίας του.

www.agronews.gr/

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Υπηρεσίες συμπλήρωσης, συγκέντρωσης και καταχώρησης στη βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ των αλφαριθμητικών και γεωχωρικών στοιχείων για την υποβολή της ΑΕΕ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ

Διδότου 26, ΑΘΗΝΑ, ΤΚ 10680, Τηλ. 210-3623594, 6947 566915, fax 210-3623784 E-mail: poseg@otenet.gr

14/10/2010

Προς: ΟΠΕΚΕΠΕ

Θέμα: Δημόσια διαβούλευση διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου "Υπηρεσίες συμπλήρωσης, συγκέντρωσης και καταχώρησης στη βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ των αλφαριθμητικών και γεωχωρικών στοιχείων για την υποβολή της Ενιαίας Αίτησης (ΑΕΕ)

Κύριοι,

Από την ανάγνωση του προς διαβούλευση κειμένου της προκήρυξης Διεθνούς Ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου “Υπηρεσίες συμπλήρωσης, συγκέντρωσης και καταχώρησης των αλφαριθμητικών και γεωχωρικών στοιχείων για την υποβολή της Ενιαίας Αίτησης (ΑΕΕ)”, διαπιστώνουμε ότι για άλλη μία φορά μια προσχηματική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Συνοπτικά επισημαίνουμε τα παρακάτω.

Γενικές παρατηρήσεις

Η προκήρυξη σε γενικές γραμμές έχει αρκετές φωτογραφικές διατάξεις οι οποίες:

· Πριμοδοτούν συγκεκριμένα την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ που αναλαμβάνουν “ως ο μόνος ικανός φορέας” με απευθείας αναθέσεις από την θέσπιση του, την υποστήριξη του ΟΣΔΕ.

· Αποκλείουν κάθε άλλο ενδιαφερόμενο φορέα αφού δεν διαθέτει την αντίστοιχη με την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ “ικανότητα και εμπειρία !!!”.

· Δίνουν την δυνατότητα στην επιτροπή αξιολόγησης επί ποινή αποκλεισμού να χειριστεί κατά το δοκούν το σύνολο των φωτογραφικών σημείων.

Ειδικές παρατηρήσεις

1. Τεχνική ικανότητα. Σύμφωνα με την προκήρυξη στο Άρθρο 4, § 7.5.8 ζητούνται:

· Στοιχεία που αποδεικνύουν την τεχνική ικανότητα του προσφέροντα:

Υποβολή καταλόγου με τα κυριότερα παρόμοια ή/και συναφή έργα ή υποέργα των τριών τελευταίων ετών με το αντικείμενο του εν λόγω έργου.

Από τα παραπάνω έργα, θα πρέπει να παρουσιαστεί αναλυτικά ένα (1) τουλάχιστον παρόμοιο ή/και συναφές έργο ή υποέργο σύνδεσης γεωχωρικών και αλφαριθμητικών δεδομένων με το υπό ανάθεση έργο και το οποίο έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς από τον Υποψήφιο Ανάδοχο.

Το “σύστημα ανάθεσης στην ΠΑΣΕΓΕΣ και μέσω αυτής στις ΕΑΣ ” που ακολουθείται στην Ελλάδα το οποίο έχει βάλει σε περιπέτειες τους δικαιούχους και την χώρα, παρά την αναποτελεσματικότητα και την κακοδιαχείριση των ενισχύσεων έχει δημιουργήσει ένα ιδιότυπο καθεστώς “τεχνικής ικανότητας και εμπειρίας” για την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ. Ουσιαστικά με την προϋπόθεση – απαίτηση της προκήρυξης για ένα τουλάχιστον παρόμοιο έργο, φωτογραφίζεται και πριμοδοτείται σε διεθνές επίπεδο μόνο το “σύστημα της ΠΑΣΕΓΕΣ και των ΕΑΣ”.

2. Τεχνικά Στοιχεία. Σύμφωνα με την προκήρυξη στο Άρθρο 4, § 7.7 ζητούνται:

· Προσύμφωνα μίσθωσης. “Ο υποψήφιος ανάδοχος … έχει την υποχρέωση να προσκομίσει, «επί ποινή αποκλεισμού» , προσύμφωνο μίσθωσης ή αποδεικτικά στοιχεία διάθεσης των χώρων” που θα λειτουργήσουν οι πύλες εισαγωγής.

· Προσύμφωνα διάθεσης εξοπλισμού. “Ο υποψήφιος ανάδοχος … έχει την υποχρέωση να προσκομίσει, «επί ποινή αποκλεισμού», προσύμφωνο διάθεσης εξοπλισμού του/των προμηθευτή/των μηχανημάτων και του τεχνικού εξοπλισμού του συμβατικού έργου”.

· Ελάχιστη υποδομή φορέα 7.7.2.3.

“Υπεύθυνη Δήλωση από την οποία να προκύπτει ότι θα διαθέτει ελάχιστη υποδομή σε Πληροφοριακά συστήματα και εξοπλισμό επικοινωνιών ανά πύλη εισαγωγής. Λογισμικό Ψηφιοποίησης iSMART 5.3 (ή νεότερο) ή ισοδύναμης λειτουργίας”

Το “σύστημα ανάθεσης στην ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ” που ακολουθείται στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει μοναδικές συνθήκες “ικανότητας και πληρότητας” για έναν και μοναδικό φορέα ως προς την “διαθέσιμη υποδομή”, τον “διαθέσιμο εξοπλισμό” και το “διαθέσιμο λειτουργικό ψηφιοποίησης”. Όλα τα παραπάνω φωτογραφίζουν την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ και οδηγούν στην επιλογή του συγκεκριμένου φορέα.

Διαπιστώσεις

1. Για το ίδιο αντικείμενο έχουν προηγηθεί χωρίς αποτέλεσμα μία δήλωση πρόθεσης διεξαγωγής διεθνούς διαγωνισμού προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δύο προκηρύξεις διεθνών διαγωνισμών.

· Η πρόθεση διεξαγωγής διεθνούς διαγωνισμού προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έγινε από τον κ. Κοντό στις αρχές του 2005. Έκτοτε αγνοείται η τύχη αυτή της πρόθεσης.

· Η προκήρυξη του πρώτου διαγωνισμού για τα έτη 2009, 2010 και 2011 έγινε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στις 22/09/2008 και ματαιώθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στις 20/10/2008, γιατί “ξέχασαν!!!” ότι δεν είχε εκδοθεί η απαραίτητη για τον διαγωνισμό Υπουργική απόφαση.

· Η προκήρυξη του δεύτερου διαγωνισμού για το έτος 2011, έγινε από την Υπουργό του ΥπΑΑΤ κα Κατερίνα Μπατζελή στις 02/03/2010. Ο διαγωνισμός αυτός ματαιώθηκε μετά από 6 μήνες στις 03/09/2010 λίγο πριν την αποχώρηση της Υπουργού κας Κατερίνας Μπατζελή από το ΥπΑΑΤ. Το αιτιολογικό της ματαίωσης ήταν ο επαναπροσδιορισμός των δικαιούχων (κατά κύριο επάγγελμα αγρότες) που η ίδια η Υπουργός κα Κατερίνα Μπατζελή με νομοθετική πράξη “επαναπροσδιόρισε!!!” αμέσως μετά την προκήρυξη του Διαγωνισμού.

2. Η προκήρυξη που βγαίνει για δήθεν διαβούλευση στον αέρα είναι για τον τρίτο κατά σειρά διεθνή διαγωνισμό και εντάσσεται και αυτή η προσπάθεια σε μία σταθερή ακολουθία προσχηματικών διαγωνιστικών διαδικασιών.

3. Το έργο του ΟΣΔΕ “κουμαντάρει ενισχύσεις” και “εξυπηρετεί τεράστια συμφέροντα”. Είναι πολλά τα λεφτά, έχει πολλές “δυσκολίες και άκρες η δουλειά” και είναι πολλά τα ανύπαρκτα αλογάκια που κάνουν σούζες σε ανύπαρκτα χωραφάκια!!!

4. Πέρασαν ήδη 2 μήνες από την ματαίωση του διαγωνισμού, χωρίς να γίνει καμία πράξη για τον νέο διαγωνισμό, χωρίς να ανησυχήσουν που θα οδηγηθούν πάλι σε νέα τερτίπια για την ανάθεση του έργου.

5. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι το έργο ξεκινάει το αργότερο τον Απρίλιο κάθε χρόνο και πρέπει να ολοκληρωθεί στις 15 Μάιου τον ίδιο χρόνο. O χρόνος που επιλέχθηκε για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν φτάνει να φτάσει σε επιλογή αναδόχου μέχρι το τέλος του Μάρτη του 2011. Ο χρόνος που απαιτείται για την επιλογή του αναδόχου μέσα από την διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού είναι κατά ελάχιστον 6 μήνες και ο χρόνος που απομένει από σήμερα μέχρι το τέλος του Μάρτη είναι 4,5 μήνες. Πως θα προλάβουν μόνο αυτοί ξέρουν.

Συμπεράσματα

1. Το προς διαβούλευση κείμενο της προκήρυξης έχει πολλές φωτογραφικές διατάξεις, περιορίζει τον ανταγωνισμό και προσδιορίζει τον ανάδοχο του έργου.

2. Αυτό το κείμενο δεν αφήνει κανένα περιθώριο για βελτιώσεις.

3. Αυτή η διαδικασία δεν έχει κανένα χρονικό περιθώριο να φτάσει εγκαίρως στην επιλογή του αναδόχου.

Πρόταση

Αυτή η διαδικασία δεν έχει καμία συνοχή και πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος

Ο Γ. Γραμματέας

Ευθύμιος Ιακωβάκης

Δημήτριος Καρακώστας

Δημοσιεύθηκε η αγορανομική διάταξη για των έλεγχο των τιμών σε λιπάσματα και σπόρους

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η αγορανομική διάταξη του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σύμφωνα με την οποία ορίζεται ότι, εντός έξι ημερών, οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται λιπάσματα και αγροτικούς σπόρους υποχρεούνται να υποβάλουν τιμοκαταλόγους χονδρικής στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου. Η εν λόγω διάταξη είχε προαναγγελθεί μετά την συνάντηση των υφυπουργών Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Ντ. Ρόβλια, και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ι. Κουτσούκο, στις 9 Νοεμβρίου με θέμα τον ουσιαστικό έλεγχο της κερδοσκοπίας στις τιμές των αγροτικών εφοδίων

Όπως ανακοινώθηκε μετά την συνάντηση, το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα θέσει σε καθεστώς ουσιαστικής παρακολούθησης τις τιμές των αγροτικών εφοδίων, καθώς έχουν διαπιστωθεί αυξήσεις από 20% μέχρι και 40% που ενδεχομένως είναι αδικαιολόγητες ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο παραπομπής του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για διερεύνηση του θέματος από την πλευρά των εναρμονισμένων πρακτικών και για τις τιμές και για τις αυξήσεις.

Σύμφωνα με την συμπληρωμένη αγορανομική διάταξη (ΑΔ αριθμός 9/2010) ορίζεται ότι εντός έξι ημερών μετά τη δημοσίευση της αγορανομικής στο ΦΕΚ οι επιχειρήσεις (λιπάσματα και αγροτικοί σπόροι προϊόντα που προστίθενται στα φυτοφάρμακα για τα οποία υπήρχε ήδη υποχρέωση υποβολής τιμοκαταλόγων) υποχρεούνται να υποβάλουν τιμοκαταλόγους χονδρικής στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Το ίδιο θα ισχύσει σε κάθε περίπτωση αυξομείωσης των τιμών των συγκεκριμένων ειδών ενώ στις περιπτώσεις αυξήσεων των τιμών οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταρτίζουν αναλυτικό κοστολόγιο που να δικαιολογεί τις αυξήσεις.

"Γενικά κάθε αύξηση των τιμών των αγροτικών εφοδίων θα πρέπει στο εξής να αιτιολογείται. Οι αυξήσεις που δεν δικαιολογούνται δεν θα εγκρίνονται και δεν θα γίνονται. Το μήνυμα προς την αγορά είναι ότι θα πει τάξη στον κλάδο αυτό καθώς μεγάλο ποσοστό των αγροτών αδυνατεί να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος παραγωγής, πόσο μάλλον αν οι αυξήσεις αυτές και αδικαιολόγητες" είχε δηλώσει σχετικά ο κ. Ρόβλιας τονίζοντας ότι "όλοι όσοι διαμορφώνουν τις τιμές πρέπει να δείξουν αυτοσυγκράτηση και να τηρούν τη νομιμότητα".

Ο υφυπουργός γνωστοποίησε, επίσης, ότι θα λειτουργήσει Παρατηρητήριο Τιμών για το συγκεκριμένο κλάδο και περισσότερες ανακοινώσεις γι αυτό θα γίνουν προσεχώς ενώ σημείωσε ότι ήδη απεστάλη εγκύκλιος στις νομαρχίες να ελέγξουν τα σημεία λιανικής πώλησης ώστε να υπάρχει αναγραφή τιμών και τιμοκατάλογοι.

Η συμπληρωμένη αγορανομική διάταξη δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β/1752/8.11.2010 και για το πλήρες κείμενό της, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:

paseges.gr