Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Νέες δράσεις για τη στήριξη της εργασίας και την αντιμετώπιση της ανεργίας

Σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου πραγματοποιήθηκε σήμερα με τη συμμετοχή των Υπουργών: Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Κατσέλη, Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου, Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Ραγκούση, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Χρυσοχοϊδη, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής κ. Μπιρμπίλη. Στη σύσκεψη συμμετείχε επίσης ο Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Κουτρουμάνης καθώς επίσης και οι: κ.κ. Κικίλιας Διοικητής ΟΑΕΔ και Κλεάνθης Παπαδόπουλος Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.

Το θέμα της σύσκεψης ήταν οι υλοποιούμενες και σχεδιαζόμενες δράσεις για τη στήριξη της εργασίας και την αντιμετώπιση της ανεργίας, καθώς και το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου για την κοινωνική οικονομία.
Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Λούκα Κατσέλη παρουσίασε το σχέδιο νόμου για την κοινωνική οικονομία και τις δράσεις για την στήριξη της εργασίας.

Αναφορικά με το σχέδιο νόμου για την κοινωνική οικονομία, η Υπουργός τόνισε ότι θεσμοθετείται η κοινωνική οικονομία ως εργαλείο για την προαγωγή του συλλογικού κοινωνικού συμφέροντος. Σκοπός του είναι η ανάπτυξη συμμετοχικών μορφών επιχειρηματικότητας, η προώθηση της δημιουργίας θέσεων εργασίας, η καταπολέμηση της φτώχειας, των διακρίσεων και του κοινωνικού αποκλεισμού. Ειδικότερα με το σχέδιο νόμου θεσπίζονται ενδεικτικά:

- Ο καθορισμός μιας νέας επιχείρησης, της Κοινωνικής Επιχείρησης, η οποία διαθέτει εμπορική ιδιότητα η οποία όμως προάγει δράσεις συλλογικού σκοπού.
- Η πρόβλεψη ενός συνόλου μέτρων στήριξης της ανάπτυξης του τομέα της κοινωνικής οικονομίας
- Η πρόβλεψη για τη χρηματοδότηση των φορέων κοινωνικής οικονομίας από το υπό σύσταση Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας.
Από το Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας θα χορηγούνται μικροπιστώσεις, δάνεια ή και εγγυήσεις δανείων με ευνοϊκούς όρους προς τα νομικά πρόσωπα που εμπίπτουν στους σκοπούς σύστασης του Ταμείου, όπως είναι οι επιχειρήσεις από νέους/νεοεισερχόμενους στην αγορά, από γυναίκες, άνεργους και άλλες ειδικές ευπαθείς ομάδες καθώς και κοινωνικές επιχειρήσεις. Θα παρέχονται επίσης υπηρεσίες συμβουλευτικής, αξιολόγησης, έρευνας και πληροφόρησης στην εκκίνηση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων της κοινωνικής οικονομίας.

Για το δεύτερο θέμα της σημερινής συνάντησης, δηλαδή τις δράσεις που σχεδιάζει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τη στήριξη της εργασίας, η Υπουργός κ. Κατσέλη αναφέρθηκε σε τρία πλέγματα δράσεων:

- Τα Τοπικά Ολοκληρωμένα Προγράμματα Απασχόλησης
- Τα Προγράμματα στήριξης της Απασχόλησης από τον ΟΑΕΔ
- Τον Οδικό Χάρτη Στήριξης της Εργασίας

Τα Τοπικά Ολοκληρωμένα Προγράμματα Απασχόλησης

Τα Τοπικά Σχέδια για την απασχόληση είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των τοπικών αγορών εργασίας (Προϋπολογισμός 150-200 εκ. €. με δυνατότητα επαύξησης): Έχουν βασικό στόχο την επαγγελματική και κοινωνική ένταξη ανέργων, αλλά και την υποστήριξη των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. Κύρια χαρακτηριστικά των προγραμμάτων είναι:

- Ωφελούμενοι των προγραμμάτων: α) οι εγγεγραμμένοι άνεργοι του ΟΑΕΔ, β) νέοι αγρότες
- Δικαιούχοι των Προγραμμάτων είναι οι Αναπτυξιακές Συμπράξεις υλοποίησης προγραμμάτων, με τη συμμετοχή Δημοσίων και Ιδιωτικών Φορέων των Τοπικών Κοινωνιών (π.χ. ΟΤΑ Α΄, Επιμελητήρια, ΜΚΟ, συνδικαλιστικές και εργοδοτικές οργανώσεις κ.ο.κ)
- Εφαρμογή του Προγράμματος σε συνεργασία με τις Ενδιάμεσες Διαχειριστικές Αρχές των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων.

Οι Τοπικές Δράσεις Κοινωνικής Ένταξης για Ευάλωτες ομάδες (Προϋπολογισμός >80 εκ. €.): Έχουν βασικό στόχο την Επαγγελματική και Κοινωνική Ένταξη μελών ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων. Κύρια Χαρακτηριστικά των Προγραμμάτων είναι:

- Ωφελούμενοι των Τοπικών Δράσεων Κοινωνικής Ένταξης για Ευάλωτες ομάδες είναι άτομα για τα οποία, λόγω θέσης, ηλικίας, τόπου διαμονής, χρόνου ανεργίας, πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων ή άλλων παρεμφερών παραμέτρων, απαιτούνται συνδυασμένες παρεμβάσεις προκειμένου να είναι σε θέση να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις άρσης του κοινωνικού αποκλεισμού που τα χαρακτηρίζει (π.χ. μακροχρόνια άνεργοι, ΑΜΕΑ, μετανάστες, ψυχικά ασθενείς, αποφυλακισθέντες, άτομα με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες κ.α.)
- Δικαιούχοι των Προγραμμάτων είναι οι Αναπτυξιακές Συμπράξεις υλοποίησης προγραμμάτων, με τη συμμετοχή Δημοσίων και Ιδιωτικών Φορέων των Τοπικών Κοινωνιών (π.χ. ΟΤΑ Α΄, Επιμελητήρια, ΜΚΟ, συνδικαλιστικές και εργοδοτικές οργανώσεις κ.ο.κ)

Τα Προγράμματα στήριξης της Απασχόλησης από τον ΟΑΕΔ
Ο ΟΑΕΔ έχει ήδη ενεργοποιήσει είκοσι τρία (23) επιμέρους προγράμματα ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τα προγράμματα αυτά έχουν συνολικό προϋπολογισμό 2,7 δισ. € και αφορούν συνολικά πάνω από 800.000 ωφελούμενους. Μέχρι σήμερα τα προγράμματα αυτά έχουν αποδώσει:

- Τη διατήρηση 262.286 θέσεων εργασίας,
- Την ένταξη 54.355 ανέργων σε θέσεις εργασίας ή σε νέες ευκαιρίες επιχειρηματικότητας μικρής κλίμακας,
- Την διεύρυνση της εποχικής απασχόλησης στον τουρισμό κατά 53.996 θέσεις εργασίας

Μέσα στο 2011 σχεδιάζεται η δημιουργία νέων προγραμμάτων. Ειδικότερα:

- Προγράμματα για την προώθηση της Κοινωνικής Εργασίας για ΑμεΑ και άνω των 55 ετών - Προϋπολογισμού 75 εκ. €.
- Νέο Πρόγραμμα για Νέους Ελεύθερους Επαγγελματίες (ΝΕΕ) με δυνατότητα για πρόσληψη 1 ατόμου ως προσωπικού με πολύ ευνοϊκούς όρους.
- Νέο Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών.
- Συμπράξεις ΟΑΕΔ με φορείς για παροχή συμβουλευτικής σε ανέργους, νέους, και νεοεισερχόμενους.

Στο ΦΕΚ οι άδειες για στάβλους ως 31/12/2011

ImageΔημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας τη Κυβέρνησης, η απόφαση με την οποία παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2011 η εξαίρεση των αυθαίρετων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων από κατεδάφιση με την αριθμ. 306657/23-12-2010 ΚΥΑ. Την κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό 306657 υπέγραψαν οι υφυπουργοί Περιβάλλοντος, ενέργειας και κλιματικής αλλαγής, Ν. Σιφουνάκη, και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μιλένα Αποστολάκη, στις 27 Δεκεμβρίου 2010 και αφορά την «Τροποποίηση της αριθμ. 244203/16−1−2006 κοινή υπουργική απόφαση Υπουργών ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Φ.Ε.Κ. 75/Β΄/26−1−2006 όπως διορθώθηκε από το Φ.Ε.Κ. 151/Β΄/9−2−2006) περί «Καθορισμού των διαδικασιών, των απαιτούμενων δικαιολογητικών και κάθε άλλου σχετικού θέματος, για την εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων κτισμάτων ή κτιριακών εγκαταστάσεων κτηνοπτηνοτροφικών μονάδων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει». Την ανακοίνωση της απόφασης – όπως μόνο η εφημερίδα Agrenda και το Agronews έγραψαν- ανέφερε η υφυπουργός Μιλένα Αποστολάκη στην ημερίδα του ΣΕΚ στα Τρίκαλα.

Η υφυπουργός τόνισε ότι έχει συσταθεί ολιγομελής ομάδα ειδικών που επεξεργάζεται την αντικατάσταση του ισχύοντος δαιδαλώδους νομοθετικού πλαισίου αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων από ένα απλό σύστημα ελαχιστοποίησης των απαιτούμενων ενεργειών για την έκδοση της άδειας.
Στόχος του υπουργείου είναι να ακολουθήσει και για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις το μοντέλο που ακολουθείται πλέον για τις επιχειρήσεις, δηλαδή πρώτα αδειοδοτούμε και μετά ελέγχουμε, επισημαίνει η κ. Αποστολάκη.
Να διευκρινίσουμε ότι στην ανακοίνωση του βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ Μανόλη Στρατάκη, αναφέρεται εκ παραδρομής η ημερομηνία 31 Ιουλίου ως καταληκτική για την έκδοση αδειών κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Σύμφωνα με το γραφείο της αρμόδιας υφυπουργού για τη ζωική παραγωγή, Μ. Αποστολάκη, η παράταση δίνεται μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2011.

Διαβάστε εδώ το σχετικό ΦΕΚ για την παράταση στις άδειες των στάβλων

www.agronews.gr/

Για τα σχέδια βελτίωσης ο Έκτορας Νασιώκας στη Βουλή

Το θέμα των Σχεδίων Βελτίωσης φέρνει με αναφορά του στη Βουλή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Έκτορας Νασιώκας. Ειδικότερα, ο Λαρισαίος βουλευτής στην αναφορά του προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Κώστα Σκανδαλίδη μεταξύ των άλλων αναφέρει: «Η οριστική βαθμολογία των Σχεδίων Βελτίωσης, που ανακοινώθηκε από την ειδική υπηρεσία εφαρμογής του ΥΠΑΑΤ, έχει δημιουργήσει πολλά ευτράπελα & αδικίες και το πρόγραμμα απειλείται να τιναχτεί στον αέρα, αν δεν γίνουν άμεσα αλλαγές. Με το ΦΕΚ 7/11-1-2011 της βαθμολογίας, που πλέον καθίσταται υποχρεωτική, έχουμε τα εξής αποτελέσματα:
- Το 95% των υποψηφίων Νέων Γεωργών δεν πιάνει τα ελάχιστα όρια 15 & 40 βαθμών και είναι μη επιλέξιμο.
- Το 95% των υποψηφίων Καπνοπαραγωγών δεν πιάνει τα ελάχιστα όρια 15 & 40 βαθμών και είναι μη επιλέξιμο.
- Το 95% των υποψηφίων αγροτών φυτικής παραγωγής δεν πιάνει τα ελάχιστα όρια 15 & 40 βαθμών και είναι μη επιλέξιμο.
Αξίζει δε να σημειωθούν τα εξής: α) Η βαθμολογία δεν εμφανίστηκε στην δημόσια διαβούλευση και β) πρώτη φορά καθίσταται υποχρεωτική -με ελάχιστη βάση- η βαθμολογία, ενώ όλα τα προηγούμενα έτη καθορίζονταν η βάση με τα διαθέσιμα χρήματα σε συνδυασμό με τις υποβαλλόμενες αιτήσεις των αγροτών επενδυτών.»
Και ο κ. Νασιώκας συνεχίζει: «Ανάλογες άδικες διατάξεις υπάρχουν και στην προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 12/12.1.2011:
1. Είναι μη επιλέξιμοι οι τευτλοπαραγωγοί των ΕΒΖ Λάρισας και Ξάνθης που πήραν αποζημίωση.
2. Είναι μη επιλέξιμοι όσοι θέλουν να κάνουν: α) ίδρυση αγελαδοτροφικής μονάδας, β) πάχυνση μοσχαριών, γ) ίδρυση πτηνοτροφίας, δ) ίδρυση χοιροτροφίας.
3. Έχουν προβλήματα επιλεξιμότητας και οι καπνοπαραγωγοί.»
Και ο κ. Νασιώκας καταλήγει στην αναφορά του λέγοντας: «Για όλους τους παραπάνω λόγους ερωτάται ο κ. υπουργός, τι προτίθεται να πράξει για να διορθωθούν τόσο τα σοβαρά λάθη στο θέμα της βαθμολογίας, όσο και οι άδικες διατάξεις που υπάρχουν στην προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης;»

www.neaolympou.gr/

ΓΕΩΤΕΕ.... Ματαίωση συνεδρίασης Δ.Σ.

Θεσσαλονίκη, 1 Φεβρουαρίου 2011.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

---------------------------------

ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 64, 546 31 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΤΗΛ.: 2310 278817-8, FAX: 2310 236308

Αρ. Πρωτ: 518

ΠΡΟΣ

Τα μέλη του Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

(βλέπε Πίνακα Διανομής)

ΚΟΙΝ

Παραρτήματα

Γεωτεχνικούς φορείς

ΘΕΜΑ: «Ματαίωση συνεδρίασης Δ.Σ.»

Από το συνημμένο Υπηρεσιακό Σημείωμα του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης και Προσωπικού του ΓΕΩΤΕΕ της 1 / 2 / 2011, το οποίο υπογράφεται από την κ. Χρ. Φασούλα προκύπτει η αδυναμία σχηματισμού απαρτίας στην επικείμενη αυριανή συνεδρίαση του ΔΣ, με δεδομένο ότι μόνο 5 μέλη του ΔΣ δηλώνουν (-ουμε) ότι θα παραστούν (-ούμε) στην συνεδρίαση, 7 δηλώνουν ότι δεν θα παραστούν, 2 δηλώνουν ότι «Δεν ξέρουν» αν θα παραστούν, ενώ με 1 μέλος του ΔΣ δεν κατέστει δυνατή η επικοινωνία. Μετά από αυτό βρίσκομαι υποχρεωμένος να ανακαλέσω την πρόσκληση με Α.Π: 403 / 27 – 1 – 2011 και να ματαιώσω την αυριανή συνεδρίαση προς αποφυγή περιττών εξόδων από το Επιμελητήριο, παρά την σπουδαιότητα και τον επείγοντα χαρακτήρα των θεμάτων αλλά και τις επιπτώσεις που έχουν στους συναδέλφους.

Στην παρούσα επιστολή επισυνάπτεται, επίσης, η με Α.Π: 505 / 1 – 2 - 2011 επιστολή των μελών του ΔΣ κ.κ. Γιωτάκη, Γούλα, Σπυρίδη, Τζανιδάκη, Μπαθρέλλου, Τραχήλη, Μάμαλη, Μπέση και Εξαδάκτυλου με την οποία ζητείται η έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ μετά από μία εβδομάδα δηλ. την Τρίτη 8 / 2 / 2011. Σημειώνω ότι οι 7 από τους 9 συναδέλφους που υπογράφουν την παραπάνω επιστολή είναι εκείνοι, οι οποίοι, όπως προκύπτει από τις καταγεγραμμένες στο παραπάνω Υπηρεσιακό Σημείωμα, δηλώσεις τους, προκάλεσαν σήμερα το πρωί την ματαίωση της αυριανής συνεδρίασης, με τα 101 θέματα της Ημερήσιας Διάταξης, ζητώντας παράλληλα σήμερα το πρωί την σύγκλιση της έκτακτης συνεδρίασης της ερχόμενης Τρίτης, εξασφαλίζοντας και την υπογραφή του μέλους του ΔΣ με το οποίο δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει η αρμόδια υπάλληλος του ΓΕΩΤΕΕ.

Από την συνημμένη επιστολή είναι προφανές ότι:

  • με την παραπάνω μεθόδευση της συλλογής υπογραφών και επιλογής θεμάτων για την λήψη αποφάσεων, οι ευκαιριακές πλειοψηφίες που σχηματίζονται στο ΔΣ του ΓΕΩΤΕΕ πετυχαίνουν να διαιωνίζουν, μέχρι και την παραμονή των εκλογών, μιαν ολέθρια, αντιγεωτεχνική πρακτική που είχε σαν αποτέλεσμα την συσσώρευση 101 θεμάτων στην Ημερήσια Διάταξη του ΔΣ, εκ των οποίων τα περισσότερα έχουν να κάνουν με την επαγγελματική υπόσταση και δραστηριότητα των συναδέλφων και ταυτόχρονα την απόλυτη σιωπή, αδράνεια και απουσία του ΓΕΩΤΕΕ σε μείζονα θεσμικά θέματα εδώ και μήνες (π.χ αλλαγές στην δασική νομοθεσία, νομοθέτημα για προστασία περιβάλλοντος και βιοποικιλότητα, αλλαγή νομοθεσίας που διέπει έργα και μελέτες κ.λπ.)
  • θέματα όπως το Σ / Ν που έχει να κάνει με το λεγόμενο «άνοιγμα των επαγγελμάτων» και την εξ αυτού κατάργηση των Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος των Γεωτεχνικών με τις δυσμενέστατες συνέπειες που αυτό συνεπάγεται για την ίδια την υπόσταση του ΓΕΩΤΕΕ και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελών του είναι, για τους συγκεκριμένους συναδέλφους (ενώ το Σ / Ν έχει ήδη κατατεθεί στην Βουλή) λιγότερο επείγον και σπουδαίο από το θέμα π.χ. της επιχορήγησης (με 30.000 €) της «ΑΜΚΕ Τριπτόλεμος» «!!!»
  • δεν είναι άραγε επείγουσες και δεν πρέπει να προταχθούν: η ανάγκη ενημέρωσης των συντακτών ΣΒ, οι δικαστικές ενέργειες κατά των ΥΑ των ΣΒ και οι άλλες ενέργειες που πρέπει να γίνουν με αποτέλεσμα μετατίθεται για ακόμη μία εβδομάδα η συζήτησή τους (βλ σχετικά έγγραφα της ΠΟΣΕΓ και της ΠΟΣΓ) ;
  • δεν είναι ανάγκη να συζητηθούν άμεσα τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τα ΤΕΙ «!!!» και τα ΠΔ που εκδίδονται γι’ αυτά ; και για τον λόγο αυτό δεν περιλαμβάνονται ούτε αυτά στα θέματα που επιθυμούν να συζητηθούν ;
  • δεν τους απασχολούν οι προϋποθέσεις που θα πρέπει να ζητήσουμε για τους «παρόχους υπηρεσιών», οι οποίοι θα έρθουν να ανταγωνιστούν τους έλληνες γεωτεχνικούς ; ούτε οι προδιαγραφές εκπαίδευσης των κτηνιάτρων ; ούτε κανένα άλλο επαγγελματικό ή επιστημονικό θέμα ;
  • ταυτόχρονα, από την ίδια επιστολή αναδεικνύεται μία μονομερής και ιδιόρρυθμη προσέγγιση, η οποία πρέπει να επισημανθεί. Προτείνεται ως θέμα αυτό που έχει να κάνει με την πρόταση INTERREG που καταθέσαμε ως ΔΣ (ακόμη και από αυτούς που τότε επέμειναν να μην κατατεθεί η πρόταση) αλλά δεν προτείνεται ως θέμα η αντίστοιχη πρόταση που έχει κατατεθεί από παράρτημα του Επιμελητηρίου και η οποία απαιτεί απόφαση του ΔΣ.

Όλα αυτά και πολλά άλλα πρέπει να τεθούν σε γνώση των συναδέλφων ώστε και όταν ακόμη κατακρίνουν συνολικά το ΔΣ, να μπορούν να καταλογίσουν τις ευθύνες εκείνων που προκαλούν τις δυσλειτουργίες του.

Σε ότι με αφορά θα προχωρήσω, εντός των νομίμων προθεσμιών στην έκδοση της πρόσκλησης για την ζητηθείσα έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ.

Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΓΕΩΤΕΕ

Θεόδωρος Α. Μαρκόπουλος

ΕΦΕΤ: ENHMEΡΩΣΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑ ΔΙΟΞΙΝΩΝ «ΔΙΟΞΙΝΕΣ ΣΕ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ»

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΑΜΕΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΩΝ

Αθήνα, 20/01/2011

Συνέχεια ενημέρωσης:

«ΔΙΟΞΙΝΕΣ ΣΕ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ»

Σε συνέχεια των από τις 7, 10 και 14 Ιανουαρίου ενημερώσεων σχετικά με «Διοξίνες σε ζωοτροφές και τρόφιμα από τη Γερμανία», ο ΕΦΕΤ πληροφορεί για τα κάτωθι:

Σύμφωνα με νεώτερες ενημερώσεις μέσω του Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης για τα Τρόφιμα και τις Ζωοτροφές (RASFF), οι γερμανικές αρχές αναφέρουν ότι ο αριθμός των υπό επιτήρηση μονάδων εκτροφής ανέρχεται στον αριθμό των 677 (μέχρις στιγμής πληροφόρηση). Επιπλέον, ο έλεγχος από τις γερμανικές αρχές κατέδειξε ένα επιπλέον επιμολυσμένο φορτίο λιπαρών οξέων, ανεβάζοντας τον αριθμό των επιμολυσμένων φορτίων σε οχτώ και τη συνολική ποσότητα σε 205,96 τόνους. Ως αποτέλεσμα, παρήχθησαν συνολικά 2256 τόνοι λιπαρών ελαίων για ζωοτροφή κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ της 12ης Νοεμβρίου έως της 23ης Δεκεμβρίου 2010.

Όσον αφορά στην επιχείρηση παραγωγής ζωοτροφών «Harles & Jentsch GmbH», οι γερμανικές αρχές προχώρησαν σε ανάκληση της εγγραφής (registration). Επίσης, θετικά εργαστηριακά αποτελέσματα υπήρξαν σε παρτίδες λιπαρών οξέων άλλες από εκείνες που παρέλαβε η «Harles & Jentsch GmbH» μέσω της Ολλανδικής «Olivet». Συγκεκριμένα, πρόκειται για τέσσερις επιμολυσμένες παρτίδες λιπαρών οξέων, συνολικής ποσότητας 107,44 τόνων, τις οποίες η εταιρεία «Harles & Jentsch GmbH» παρέλαβε μέσω της γερμανικής εταιρείας «Mercur Handel GmbH» και δύο ολλανδικών εταιρειών «Hudig u. Veder» και «Olivet». Σημειώνεται, ότι οι γερμανικές αρχές προχώρησαν σε επέκταση του ελέγχου στην επιχείρηση «Harles & Jentsch GmbH», ήτοι και για τη χρονική περίοδο της προγενέστερης της 12ης Νοεμβρίου 2010.

Επίσης, οι γερμανικές αρχές, πληροφόρησαν για τη διακίνηση χοιρινού κρέατος, προερχόμενο από ζώα, τα οποία είχαν μερικώς εκτραφεί με επιμολυσμένη ζωοτροφή. Η εν λόγω διακίνηση έγινε μέσω της εταιρείας «D. & C. Tönnies GmbH» (εργαστήριο τεμαχισμού στην Βεστφαλία) σε δύο επιχειρήσεις στην Τσεχία («Vaclav Krpes» και «Nowaco S.R.O») και σε μία επιχείρηση στην Πολωνία («Tychydis Sp. Z.O.O.»). Από σχετικούς ελέγχους του ΕΦΕΤ, δεν προέκυψε διακίνηση του συγκεκριμένου επιμολυσμένου χοιρινού κρέατος στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της Γερμανίας, η όλη υπόθεση διερευνάται από τον εισαγγελέα.

Οι Δανικές Αρχές, μέσω του Δανικού Πανεπιστημίου (Danish Technical University, DTU) εκτιμούν ότι δεν προκύπτει κίνδυνος για την υγεία, από την κατανάλωση κρέατος πουλερικών και αυγών, προερχόμενων από αυγά επώασης, που είχαν διακινηθεί στη Δανία, τα εργαστηριακά αποτελέσματα των οποίων ήταν θετικά.

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων συνεχίζει να διενεργεί προληπτικούς ελέγχους σε όλο το εύρος της εσωτερικής αγοράς και σε πανελλαδικό επίπεδο. Περισσότερες από 100 επιχειρήσεις (μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εισαγωγικές εταιρείες, ψυκτικές μονάδες, κρεοπωλεία, εταιρείες παραγωγής αλλαντικών, κεντρικές κρεαταγορές κ.α.). Τα μέχρι σήμερα εργαστηριακά αποτελέσματα, έντεκα (11) στον αριθμό, που αφορούν σε κοτόπουλο, γαλοπούλα, χοιρινό και βόειο κρέας, είναι όλα αρνητικά.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Ελέγχου Διοξινών, για το έτος 2010 έχουν ήδη ελεγχθεί περισσότερα από 100 τρόφιμα ζωικής προέλευσης, μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται και σημαντικός αριθμός από την Γερμανία, τα εργαστηριακά αποτελέσματα των οποίων ήταν επίσης αρνητικά.

Παράλληλα, ο ΕΦΕΤ βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τις γερμανικές αρχές. Οι έλεγχοι συνεχίζονται και με κάθε νεώτερη εξέλιξη θα πληροφορεί το καταναλωτικό κοινό.

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Αγροτικό Σύμφωνο Συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ.

Στόχος μας είναι να δημιουργηθούν απευθείας συνεργασίες μεταξύ παραγωγών και συνεταιρισμών της Ελλάδας και του Ισραήλ τόνισε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχε με την ομολογό του στο πλαίσιο της τριήμερης επίσκεψης στο Ισραήλ . Επιδιώκουμε είπε ο κ. Σκανδαλίδης να.....δώσουμε ώθηση σε μια καλύτερη οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και διεξόδους των προϊόντων μας σε εμπορικά δίκτυα, με αμοιβαίο όφελος των δύο πλευρών».

Οι δύο υπουργοί αποφάσισαν να προχωρήσουν σε γεωργική συμφωνία, η οποία θα υπογραφεί κατά την κοινή συνεδρίαση των δύο Κυβερνήσεων, που προγραμματίζεται για τον επόμενο Απρίλιο-Μάιο.

Από τα βασικότερα ζητήματα που θα συμπεριλάβει η συμφωνία είναι:

Η δημιουργία πρότυπου διαμετακομιστικού σταθμού αγροτικών προϊόντων στη Βόρεια Ελλάδα, μια περιοχή που συγκεντρώνει όχι μόνο παραγωγικό ενδιαφέρον αλλά και αποτελούσε παραδοσιακά εμπορικό και εξαγωγικό κέντρο για την ελληνική γεωργία. Πρόκειται για την προώθηση μιας ριζικής αλλαγής στις πρακτικές διακίνησης των προϊόντων, με βάση την υπευθυνότητα των εμπλεκόμενων (κράτος, παραγωγή και αγοραστές), την ιχνηλασιμότητα και την εγγύηση της ποιότητας των προϊόντων, τις λογικές των συμβολαιακών σχέσεων και εν τέλει μια μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία προς όφελος των γεωργών

Η συνεργασία στην εφαρμοσμένη έρευνα, με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις των αγορών, που θα δίνει αποτελέσματα πρακτικά και εφαρμόσιμα από τους γεωργούς ώστε να αναβαθμιστούν τα προϊόντα και να εξασφαλίζεται καλύτερη και οικονομικότερη διαχείριση των πόρων, με στόχο πάντα μια πιο αποδοτική και ανταγωνιστική αγροτική οικονομία. Τα γεωργικά ερευνητικά ιδρύματα των δύο χωρών θα προχωρήσουν στην εκπόνηση κοινών προγραμμάτων, αξιοποιώντας για το σκοπό αυτό κοινοτικά κονδύλια.

Η συνεργασία στη διαχείριση των νερών, όπου τόσο το Ισραήλ όσο και η Ελλάδα έχουν σημαντική εμπειρία, αντιμετωπίζοντας με βιώσιμους τρόπους τα κοινά προβλήματα που σχετίζονται με τους περιορισμούς, ποσοτικά και ποιοτικά, των νερών για άρδευση.

Η ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα των υδατοκαλλιεργειών όπου η Ελλάδα διαθέτει πλούσια εμπειρία και το Ισραήλ έχει αναπτύξει έρευνα σε θέματα βιολογικής ιχθυοκαλλιέργειας.

Η συνεργασία σε θέματα πιστοποιημένης παραγωγής και βιολογικής γεωργίας, όχι μόνο ως προς τις παραγωγικές τεχνικές και τη δημιουργία ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων, αλλά και σε θέματα ιχνηλασιμότητας, προώθησης και εμπορίας των πιστοποιημένων προϊόντων.

Οι Υπουργοί, μετά από κατ' ιδίαν συναντήσεις δήλωσαν την ισχυρή τους βούληση να ενθαρρύνουν τις συνεργασίες αυτές συντονίζοντας δράσεις και δημιουργώντας τις απαραίτητες υποδομές.

Οι δύο Υπουργοί συμφώνησαν τα επόμενα βήματα για το Κέντρο Αγροτικής Καινοτομίας AGROPOLIS. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή πλατφόρμα γεωργικής συνεργασίας, σε πολλά επίπεδα, από την παραγωγή μέχρι την τεχνολογία και την εμπορική δικτύωση, που έχει δεσμευθεί να προωθήσει το ΥΠΑΑΤ και για την οποία έχει υπογραφεί διμερής συμφωνία ανάμεσα σε Επιμελητήρια των δύο χωρών.

Σαν πρώτο βήμα της διμερούς συνεργασίας, μια επιτροπή Ισραηλινών ειδικών θα επισκεφθεί παραγωγούς και συνεταιρισμούς στη Βόρεια Ελλάδα μέσα στο Φεβρουάριο με στόχο τη χαρτογράφηση της υπάρχουσας κατάστασης. Θα ακολουθήσει μελέτη για τις προοπτικές γεωργικής ανάπτυξης, με παρεμβάσεις που θα τεθούν σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Χαρακτηριστικό του καλού κλίματος που επικράτησε στη συνάντηση του Έλληνα Υπουργού με την Ισραηλινή ομόλογό του ήταν και οι δηλώσεις της κας Noked «...κάναμε συγκεκριμένα βήματα για να προχωρήσουμε τη διμερή μας συνεργασία. Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός μας εταίρος...». Η Ισραηλινή υπουργός δέχτηκε με ευχαρίστηση πρόταση του κου Σκανδαλίδη να επισκεφθεί σύντομα την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του κου Σκανδαλίδη στο Ισραήλ, συνεδρίασε για πρώτη φορά μετά το 2005 η Μικτή Επιτροπή Αγροτικών Εμπειρογνωμόνων και προσδιόρισε τους επιμέρους τομείς και τα βήματα της διμερούς συνεργασίας.

Υπογράφτηκε μάλιστα μνημόνιο συνεργασίας στον ερευνητικό τομέα ανάμεσα στα ερευνητικά ιδρύματα που εποπτεύουν τα αντίστοιχα υπουργεία Γεωργίας.

Επιπλέον, ο υπουργός επισκέφθηκε πρότυπες γεωργικές εκμεταλλεύσεις στο Ισραήλ αλλά και ένα κέντρο διαμετακόμισης γεωργικών προϊόντων.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός, η προώθηση των διμερών μας σχέσεων στον τομέα της γεωργίας είναι κεντρική μας επιλογή, για την τόνωση της εξωστρέφειας και την ανάπτυξη της αγροτικής μας οικονομίας. Το Ισραήλ, που είναι γνωστό για την πρόοδο που σημειώνει τα τελευταία χρόνια στην έρευνα και στην καινοτομία, μπορεί να μην αποτελεί βασική αγορά στόχο των προϊόντων μας, από την ενδυνάμωση όμως των σχέσεών μας έχουμε να κερδίσουμε σε τεχνολογία και οργάνωση προσφέροντας παράλληλα στο Ισραήλ ένα παράθυρο στις σχέσεις του με την Ευρώπη.

http://www.agroschannel.com/

Η A CERT ζητεί επιθεωρητές για AGRO

ImageΗ A CERT Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πιστοποίησης ΑΕ ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με: α) Επιθεωρητές συστημάτων διοίκησης σύμφωνα με τα πρότυπα της σειράς AGRO 2: Απαραίτητα προσόντα: Πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ) σε ειδικότητα γεωπόνου φυτικής παραγωγής, σεμινάριο επικεφαλούς επιθεωρητή 40 ωρών στα πρότυπα ISO 9001 ή ISO 14001 και ISO 19011 ή στα πρότυπα ISO 22000 και ISO 22003, σεμινάριο τουλάχιστον 20 ωρών στα πρότυπα της σειράς Agro 2., αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία τεσσάρων ετών, εκ των οποίων τουλάχιστον τα δυο σε γεωργική εκμετάλλευση σε θέση ευθύνης, γνώση της αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο επικοινωνίας και άδεια οδήγησης αυτοκινήτου Β’ κατηγορίας.

Επιθυμητά προσόντα:
Αποδεδειγμένη συμμετοχή σε ομάδα επιθεώρησης Agro 2 ή/και ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 ως επικεφαλής επιθεωρητής ή ως επιθεωρητής.
β) Επιθεωρητές προϊόντων σύμφωνα με τα πρότυπα GlobalGAP IFA v.3.2 ή v.4.0. Απαραίτητα προσόντα: Πτυχίο πανεπιστημιακής (ΠΕ) ή ανωτάτης τεχνικής (ΤΕ) εκπαίδευσης σε ειδικότητα γεωπόνου φυτικής παραγωγής, σεμινάριο επικεφαλούς επιθεωρητή 40 ωρών στα πρότυπα ISO 9001 ή ISO 14001 και ISO 19011 ή στα πρότυπα ISO 22000 και ISO 22003, αποδεδειγμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με επιτυχής εξέταση στα πρότυπα GlobalGAP IFA v.3.2 ή v.4.0, αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία τεσσάρων ετών, εκ των οποίων τουλάχιστον τα δυο σε γεωργική εκμετάλλευση σε θέση ευθύνης, αποδεδειγμένη άριστη γνώση της αγγλικής ή της γερμανικής γλώσσας και αδεια οδήγησης αυτοκινήτου Β’ κατηγορίας.
Επιθυμητά προσόντα:
Αποδεδειγμένη συμμετοχή σε ομάδα επιθεώρησης GlobalGAP IFA ή/και ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 ως επικεφαλής επιθεωρητής ή ως επιθεωρητής.
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να αποστείλουν βιογραφικό σημείωμα μόνο σε ηλεκτρονική μορφή στο e-mail
info@a-cert.org.

www.agronews.gr/

Μέσα στα Σχέδια Βελτίωσης η σαλιγκαροτροφία

ImageΈνας από τους ανερχόμενους κλάδους της ελληνικής γεωργοκτηνοτροφίας, η σαλιγκαροτροφία εντάσσεται στο μέτρο 121 που αφορά τα Σχέδια Βελτίωσης και συμπεριλαμβάνεται στις επενδύσεις που οι Νέοι Αγρότες μπορούν να υλοποιήσουν ώστε να πετύχουν τους δεσμευτικούς στόχους του επιχειρηματικού τους σχεδίου στα πλαίσια του ΠΑΑ «Αλέξανδρος Μπαλτατζής». Πρόκειται για μια καινοτόμα επένδυση που γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, δεδομένου του ότι οι μονάδες εκτροφής σαλιγκαριών ολοκληρωμένου βιολογικού κύκλου (ανοιχτού τύπου) που έχουν ιδρυθεί από το 2007 μέχρι σήμερα έχουν τετραπλασιαστεί και μέχρι τα μέσα του χρόνου αναμένεται να φτάσουν τις 127.

Τα παραπάνω τέθηκαν στη συνάντηση που πραγματοποίησε την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μιλένα Αποστολάκη με τους εκπροσώπους στην Ελλάδα του Διεθνούς Ινστιτούτου Σαλιγκαροτροφίας που εδρεύει στην Ιταλία προκειμένου να συζητηθεί η πορεία, τα προβλήματα αλλά και οι σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου στην Ελλάδα.

Κατά τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι των σαλιγκαροτροφικών μονάδων επεσήμαναν τη γρήγορη εξέλιξη που σημειώνει η εκτροφή σαλιγκαριών ολοκληρωμένου βιολογικού κύκλου, τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση που καταγράφει ο κλάδος αυτός τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά και το όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον που σημειώνεται από την πλευρά των αγροτών.

Να σημειωθεί ότι η γεωγραφική τους κατανομή καλύπτει σχεδόν ολόκληρη τη χώρα με εξαίρεση τα νησιά του Αιγαίου, του Ιονίου, τον Έβρο και κάποιες περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας.

Επίσης, τόνισαν την ιδιαίτερη σημασία των σαλιγκαριών ως προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και ενημέρωσαν την κ. Αποστολάκη για τις νέες δυνατότητες αξιοποίησης του προϊόντος τόσο στον φαρμακευτικό τομέα όσο σε αυτόν της κοσμητικής ιατρικής.

Από την πλευρά της η υφυπουργός επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για καινοτόμες επενδύσεις και σημείωσε ότι η σαλιγκαροτροφία εντάσσεται στα Σχέδια Βελτίωσης, για τα οποία η υποβολή αιτήσεων ξεκινάει στις 18 Φεβρουαρίου 2011.

Επίσης, η κα Αποστολάκη αναφέρθηκε στο μεγάλο αριθμό ημερίδων και σεμιναρίων που έχουν διοργανωθεί το τελευταίο διάστημα από τον Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α. – «ΔΗΜΗΤΡΑ», προκειμένου να ενημερωθεί ο αγροτικός πληθυσμός για τις προϋποθέσεις και τις προοπτικές της νέας αυτής αγροτικής δραστηριότητας.

Ακόμα, η υφυπουργός τόνισε ότι το υπουργείο επεξεργάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάδειξη και προώθηση της ελληνικής σαλιγκαροτροφίας τόσο στην εγχώρια όσο και στις αγορές του εξωτερικού με γνώμονα τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των επενδύσεων που γίνονται στο συγκεκριμένο τομέα.

Τέλος, η κα Αποστολάκη ζήτησε από τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ, Θ. Σαρρή να διερευνήσει τις δυνατότητες ασφαλιστικής κάλυψης της συγκεκριμένης δραστηριότητας.

www.agronews.gr/

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Web-Site Συγκρισης των τιμών των προϊόντων που πωλούνται στα super markets

ΕΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ SITE ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ !

Συγκρίνετε τις τιμές των προϊόντων που πωλούνται στα super markets και
βρείτε σε ποιό μπορείτε να αγοράσετε φθηνότερα τα είδη που σας ενδιαφέρουν!
Το
shopnsave.gr είναι μια εύχρηστη online μηχανή σύγκρισης τιμών σε βασικά
είδη κατανάλωσης. Περιλαμβάνει τιμές προϊόντων από 6 μεγάλα super markets:
Σκλαβενίτης, Carrefour, Βερόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, Γαλαξίας και Lidl.
Γράφοντας το είδος (π.χ. μπανάνες, ψωμί, γάλα, αναψυκτικό, απορρυπαντικό,
αποσμητικό, χαρτοπετσέτες κ.α.) ή απευθείας την μάρκα οποιοδήποτε προϊόντος,
μπορείτε να κάνετε σύγκριση τιμών πώλησής του σε όλα τα super markets. Η
αναζήτηση γίνεται με λειτουργικότητα ώστε να βρίσκετε τα προϊόντα τη στιγμή
που πληκτρολογείτε.

Μπορείτε επίσης να δείτε ποιά προϊόντα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους
και τα είδη με τα οποία εξοικονομείτε τα περισσότερα χρήματα, στη σελίδα με
τις καλύτερες προσφορές στην αγοράς

http://www.shopnsave.gr/fthna_proionta.php>

Σας κοινοποιούμε έγγραφο της ΠΟΣΓ προς τον ΥΠΑΑΤ κ. Κ. Σκανδαλίδη, με θέμα την εφαρμογή του μέτρου 121

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ

ΔΙΔΟΤΟΥ 26 – ΑΘΗΝΑ 10680

τ. 210-3614580– φ. : 210-3614580

E-mail: info@posg.grposg@otenet.gr

www.posg.gr

Αθήνα 31-01-2011 Αριθ. Πρωτ: 53

Προς

Υπουργό Αγρ. Ανάπτυξης & Τροφίμων

κ. Κ. Σκανδαλίδη

Κοιν:

ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

ΠΟΓΕΔΥ

ΠΟΣΕΓ

ΠΕΓΔΥ

Συλλόγους Μέλη μας

Κε Υπουργέ

Σχετικά με την προκήρυξη του μέτρου 121 για τον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να διαπιστώσουμε ότι με βάση το Νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζεται από τις Υπουργικές αποφάσεις, πάρα πολλά πράγματα βρίσκονται στον αέρα.

Τρεις βδομάδες σχεδόν, μετά την προκήρυξη δεν έχει ακόμα δοθεί η τελική φόρμα υποβολής, οι τελικοί πίνακες, καθώς και η απόφαση υπολογισμού της ιπποδύναμης των γεωργικών ελκυστήρων. Αναμένονται επίσης τα υποδείγματα για μελέτες άρδευσης, εγκατάστασης και εφαρμογής δικτύου μετεωρολογικών προειδοποιήσεων και φυτοπροστασίας, δαπάνης και σχεδιασμού κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων όπως απαιτείται από το άρθρο 23 παραγρ. 2 της απόφασης λεπτομερειών.

Δεν έχουν ακόμα γίνει ενημερωτικές συναντήσεις μεταξύ του Υπουργείου και των Γεωπόνων μελετητών για την σωστή εφαρμογή του μέτρου.

Αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα υλοποίησης αυτού του μέτρου στην συγκεκριμένη χρονική φάση, δεν θα μείνουμε στον καταλογισμό των ευθυνών αλλά θα προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις:

1. Ολοκλήρωση του Νομοθετικού – Κανονιστικού πλαισίου που αφορά την εφαρμογή του μέτρου

2. Ακολούθως συναντήσεις του Υπουργείου με τους εμπλεκόμενους Γεωπόνους του Δημόσιου και Ιδιωτικού φορέα, ώστε αφενός να εντοπιστούν τυχόν αδυναμίες και να διορθωθούν και αφετέρου να ετοιμαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τη εφαρμογή του μέτρου.

3. Να ληφθεί υπόψη η νέα κατάσταση στο επίπεδο των Περιφερειών και να εξεταστούν οι τυχόν αδυναμίες που προκύπτουν ανά Περιφέρεια κατά το μεταβατικό αυτό στάδιο. Υπάρχουν αρκετές μετατάξεις μεταξύ υπηρεσιών και πρέπει κάθε Περιφέρεια να επιβεβαιώσει την δυνατότητα της να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του προγράμματος, τόσο στο επίπεδο προετοιμασίας της πρότασης –απογραφικό δελτίο, συγκριτικοί πίνακες, βεβαιώσεις για ζωικό κεφάλαιο κτλ, , όσο και στις παραλαβές τον επενδύσεων ακολούθως.

4. Να παραταθεί ο χρόνος υποβολής των προτάσεων τουλάχιστον 3 μήνες μετά την ολοκλήρωση κάθε αναγκαία ενέργειας για την έναρξη του προγράμματος.

5. Να καταργηθούν οι περιορισμοί της ελάχιστης βαθμολογίας για την επιλεξιμότητα φακέλων υποψηφιότητας που εισάγονται με την απόφαση 145/11-1-2011.

6. Να γίνει συζήτηση για την βαρύτητα των κριτηρίων που προβλέπει η παραπάνω απόφαση γιατί η στοχοθέτηση που θέτει σε κάποια σημεία πρέπει να επανεξεταστεί (π.χ. προώθηση άκριτα της καθετοποίησης σε επίπεδο γ.ε.).

7. Να προετοιμαστεί αμέσως μετά, το σύστημα παραλαβής και πληρωμής των επενδύσεων για να μην επαναληφθούν οι καθυστερήσεις των προηγούμενων περιόδων.

Η απόφαση 145/11-1-2011 που καθορίζει τα κριτήρια βαθμολογίας δεν λειτουργεί ως μέσο αξιολόγησης των υποψηφίων αλλά ως μέσο απόρριψης προτάσεων.

Από τα 100 μόρια που αντιστοιχούν σε κάθε κλάδο παραγωγής, περίπου τα 60 δεν αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων. Αναλυτικά:

Στην υφιστάμενη κατάσταση:

Ελάχιστοι υποψήφιοι μπορούν να πάρουν κάποια από τα 19,8 μόρια διότι απαιτείται:

· Να έχει κάποιος παραγωγός περιουσία σε ζώνη ΠΟΠ,

· Να έχει πιστοποιήσει το προϊόν του

· Να έχει συνάψει συμβόλαια διάθεσης του προϊόντος του

· Να κάνει εξαγωγές προϊόντος.

· Σε ότι αφορά τις υπάρχουσες καθετοποιημένες μονάδες είναι προφανές ότι σε επίπεδο μικρών γ.ε. η συχνότητα τους είναι μία στις 1000.

Στην προσπάθεια ένταξης:

· Γνωρίζουμε από την εμπειρία του παρελθόντος ότι δεν είναι δυνατόν μέσα σε 2 μήνες να βγουν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις που θα έδιναν στον υποψήφιο 8,1 μόρια.

· Επενδύσεις όπως μετεγκατάσταση, η καθετοποίηση, και η εξ ολοκλήρου επένδυση σε νεοεισερχόμενα πρότυπα μοριοδοτούνται συνολικά με 13 μόρια, αλλά είναι προφανές ότι δεν μπορούν να βρουν εφαρμογή παρά σε ελάχιστες γ.ε.

· Ο κατάλογος τον «απρόσιτων μορίων» συμπληρώνεται με μόρια για
«προστασία λιμνών», «προστασία από λοιμώδη νόσο προβάτων», «συμβολαιοποιημένες ενεργειακές καλλιέργειες» κτλ.

Από τα υπόλοιπα μόρια ο υποψήφιος θα πρέπει να συγκεντρώσει το σύνολό τους για να είναι επιλέξιμος. Δεν είναι όμως καθόλου εύκολο.

Για να συγκεντρώσει κάποιος τα 9,1 μόρια της κατηγορίας του άρθρου 3 «δυναμισμός του δυνητικού δικαιούχου» πρέπει να είναι 30-50 ετών, να έχει τελειώσει ΑΕΙ ή ΤΕΙ γεωτεχνικής κατεύθυνσης, να έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με την γεωργία ή κτηνοτροφία και να έχει πάνω από 9 χρόνια εμπειρία! Επειδή όμως τέτοια κατάσταση δεν είναι συνηθισμένη, στην πραγματικότητα ο μέσος υποψήφιος αγρότης θα πάρει από αυτήν την κατηγορία περίπου τα μισά μόρια (4,68).

ΕΡΩΤΗΜΑ: Είναι επιλέξιμος κάποιος κτηνοτρόφος με 250 πρόβατα να κάνει εκσυγχρονισμό στην εκμετάλλευση του (ποιμνιοστάσιο, αποθήκη, αλμεκτικό, ομβροδεξαμενή, και να βάλει Φ/Κ για εξασφάλιση της απαιτούμενης ενέργειας στην μονάδα του) ;

Απάντηση: Όχι!

Η συνολική βαθμολογία που παίρνει από τις διάφορες κατηγορίες μορίων είναι μόλις 30,32 βαθμοί (λιγότεροι από τους 40) και με βάση την Υ.Α δεν είναι επιλέξιμος. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι οι υπηρεσίες (δασαρχείο, αρχαιολογία, πολεοδομία κτλ) εκδώσουν κατά μαγικό τρόπο τις απαραίτητες άδειες σε 2 μήνες και ο υποψήφιος συγκεντρώσει τα απαιτούμενα 40 μόρια, θα οφείλει επιπλέον να καθετοποιήσει την μονάδα του (να κάνει ένα τυροκομείο) για να συγκεντρώσει και τα απαιτούμενα 15 μόρια που αφορούν το κριτήριο αξιολόγησης της Συμβολής του Επενδυτικού Σχεδίου στους Αναπτυξιακούς Στόχους του ΠΑΑ 2007−2013.

ΕΡΩΤΗΜΑ:Μήπως είναι επιλέξιμος ένας υποψήφιος νέος αγρότης που έχει υπαίθρια κηπευτικά και θέλει να κάνει 3 στρ. θερμοκήπιο, με αποθήκη, ομβροδεξαμενή, ψυκτικό θάλαμο, μηχανολογικό εξοπλισμό κτλ;

Απάντηση: Όχι!

Η συνολική βαθμολογία του είναι 23,99 μόρια και η βαθμολογία στην αξιολόγησης της Συμβολής του Επενδυτικού Σχεδίου στους Αναπτυξιακούς Στόχους του ΠΑΑ 2007−2013 είναι 13,8 μόρια.

Οι επενδύσεις στις δενδρώδεις καλλιέργειες για τον ίδιο λόγο δεν είναι επιλέξιμες δεδομένου ότι συγκεντρώνουν ακόμα χαμηλότερη βαθμολογία 21,07 & 10,08 αντίστοιχα

Από τα παραπάνω παραδείγματα που γίνεται φανερή η ανάγκη κατάργησης των περιορισμών που εισάγει αυτή η απόφαση.

Παρακαλούμε όπως εξετάσετε όλες τις παραπάνω παρατηρήσεις προκειμένου να κάνετε λειτουργικότερο το Μέτρο 121, ώστε να λειτουργήσει πραγματικά για την ανάπτυξη του Γεωργικού τομέα

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος- Ο Γραμματέας

Νικόλαος Ζιούβας -Παναγιώτης Αντωνίου