Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

ΟΜΙΛΙΑ Β. ΔΙΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΡΟΥ: «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θεσσαλονίκη, 4 Φεβρουαρίου 2011

ΟΜΙΛΙΑ Β. ΔΙΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΡΟΥ:

«ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ»

Ευχαριστώ τον κ. Υπουργό, με την άδειά σας θα πω κι εγώ πέντε κουβέντες εισαγωγικά για να περάσουμε μετά στην κύρια παρουσίαση και νομίζω ότι θα πρέπει να το κάνω κι εγώ από το βήμα.

Κύριε Υπουργέ, κύριοι Υφυπουργοί, κυρίες και κύριοι, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί έχουμε ένα αρκετά πλατύ κοινό, ένα μεγάλο κοινό, το οποίο ήρθε για να ακούσει αυτά τα οποία θέλουμε να τους πούμε. Νομίζω ότι ο Υπουργός μας έκανε μια πολύ καλή εισαγωγή για το τι θα πρέπει να γίνει, πώς θα πρέπει να δουλέψουμε σήμερα, ωστόσο θα μου επιτρέψτε να πω κι εγώ δυο πράγματα και για το πρόγραμμα και για το τι θέλουμε να κάνουμε σήμερα.

Ο Προϋπολογισμός λοιπόν για το μέτρο αυτό, γι’ αυτή την προκήρυξη είναι συνολικά 285 εκατομμύρια €, ωστόσο είναι χωρισμένο σε τρεις κατηγορίες. Είναι 135 εκατομμύρια € για τους δικαιούχους στις περιοχές καπνοπαραγωγής, υπάρχουν 50 εκατομμύρια € για τους νέους γεωργούς και υπάρχουν και 100 εκατομμύρια € για τους λοιπούς δικαιούχους.

Όπως είπε και ο Υπουργός η πρόσκληση θα ισχύσει από τις 18 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 18 Απριλίου δίνοντας έτσι επαρκή χρόνο, ώστε χωρίς αιφνιδιασμούς να κατατεθούν από τους ενδιαφερόμενους ολοκληρωμένα σχέδια. Δίνεται τώρα η ευκαιρία ειδικά σε νέους γεωργούς να επενδύσουν στις εκμεταλλεύσεις τους και να προσχωρήσουν πραγματικά στο επάγγελμα.

Ο προσανατολισμός μας στρέφεται στον καταναλωτή με τη δυνατότητα καθετοποίησης της ίδιας παραγωγής, ενώ παράλληλα προωθούνται και δράσεις με σκοπό την άμβλυνση της κλιματικής αλλαγής και στόχο την πράσινη ανάπτυξη.

Περισσότερα όμως για την πρόσκληση αυτή καθ’ αυτή θα ακούσετε στη συνέχεια. Να σας πληροφορήσω ωστόσο, ότι υπάρχει σχέδιο και για νέα προκήρυξη, το είπε ο Υπουργός, για στοχευμένα σχέδια βελτίωσης, αλλά και για τα λεγόμενα κανονικά, τα γνωστά σχέδια βελτίωσης, η οποία θα ακολουθήσει μέσα στο χρόνο.

Επιτρέψτε μου τώρα να κάνω μια σύντομη εισαγωγή για τα πεπραγμένα του προγράμματος στο σύνολό του, διότι με τις προσπάθειες όλων των τελευταίων μηνών καταφέραμε επιτέλους να το απογειώσουμε και νομίζω σε πολύ ικανοποιητικό ρυθμό.

Είμαι πραγματικά αισιόδοξος ότι αν χρησιμοποιήσουμε με ψυχραιμία, σύνεση και διαφάνεια και ομαδική δουλειά και κυρίως με εποικοδομητική στάση όλα τα διαθέσιμα εργαλεία πολιτικής που διαθέτουμε, θα καταφέρουμε να πάμε ακόμα καλύτερα.

Σε ότι μας αφορά η άμεση συμβολή μας στην επαναφορά της οικονομίας σε βιώσιμη αναπτυξιακή τροχιά, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της γεωργίας, στη βελτίωση του γεωργικού εισοδήματος, στην προώθηση ποιοτικών προϊόντων με σεβασμό στο περιβάλλον, στην αναβάθμιση των υποδομών που σχετίζονται με την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα και στην κοινωνική πρόοδο των ανθρώπων της υπαίθρου η συμβολή μας είναι η ταχύτερη δυνατή αξιοποίηση των περίπου 7 δισεκατομμυρίων €, 6,9 για την ακρίβεια του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος.

Η ανταγωνιστικότητα, η προστασία περιβάλλοντος και ποιότητα ζωής στην ύπαιθρο είναι το τρίπτυχο στο οποίο συνοψίζεται η βασική στρατηγική μας στο πλαίσιο της 4ης αυτής Προγραμματικής Περιόδου. Με γνώμονα την στρατηγική μας διορθώνουμε αστοχίες του παρελθόντος με επίκεντρο την ποιοτική απορρόφηση των πόρων και έχουμε φτάσει στο επιθυμητό σημείο της πλήρους ενεργοποίησης του προγράμματος με διαφάνεια, απλούστευση διαδικασιών και αναδιοργάνωση των υπηρεσιών σε ένα λειτουργικότερο σχήμα.

Έχει ήδη προκηρυχθεί το 65% των πιστώσεων, ενώ έχει απορροφηθεί περίπου το 30%. Έχουμε την πρωτιά σε σχέση με όλα σχεδόν τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, νομίζω είναι ένα ακόμα πρόγραμμα, το πρόγραμμα της Ανταγωνιστικότητας το οποίο μας ανταγωνίζεται, αλλά αυτό βέβαια δεν είναι αυτοσκοπός, ο κανόνας όμως του «ν+2» έχει σχεδόν καλυφθεί και για το 2011, ενώ η υποχρέωσή μας για το πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης της χώρας για το 2010 υπερκαλύφτηκε κατά 50%.

Η δουλειά η δική μας είναι να συνεχίσουμε να αντλούμε κοινοτικούς πόρους για τη χώρα με ρυθμούς όλο και πιο γοργούς και αυτό κάνουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

Όσον αφορά στα Μέτρα ή Δράσεις του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης επιλεκτικά επιτρέψτε μου και επιγραμματικά να αναφέρω τα εξής. Για τους 8.500 νέους γεωργούς δικαιούχους του ομώνυμου Μέτρου, το Μέτρο 112 όπως το ξέρουν πολλοί, έχει ολοκληρωθεί η καταβολή της 1ης δόσης που είναι το 70% επί του εγκεκριμένου ποσού ανά δικαιούχο, είναι περίπου 100 εκατομμύρια € αυτά, η επαγγελματική κατάρτιση των δικαιούχων του Μέτρου αυτού, η οποία είναι και υποχρεωτική, ξεκινάει εμπρόθεσμα από τον ΟΓΕΕΚΑ «ΔΗΜΗΤΡΑ».

Στα μικρά σχέδια βελτίωσης υπάρχει ενεργή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 50 εκατομμύρια € και υποβάλλονται αιτήσεις με σύντμηση του χρόνου έγκρισης από 3 σε 1,5 μήνα. Στη μεταποίηση θα είμαστε έτοιμοι για νέα πρόσκληση το ταχύτερο μέσα στη χρονιά με κύριο στόχο την ενίσχυση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και την προώθηση επενδύσεων σε τομείς προϊόντων σημαντικών για τη χώρα, επενδύσεων καινοτόμων και φιλικών προς το περιβάλλον.

Η βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία, αλλά και άλλες γεωργοπεριβαλλοντικές δράσεις προκηρύσσονται το ταχύτερο δυνατόν και σε κάθε περίπτωση μέσα στη χρονιά. Είναι γνωστό ότι οι πόροι γι’ αυτές είναι ελλιπείς λόγω των πολυετών συμβάσεων της προηγούμενης Προγραμματικής Περιόδου. Η αύξηση των πόρων αυτών των δράσεων είναι στις προτεραιότητες και στην επόμενη τροποποίηση του προγράμματος θα είναι κι αυτά μέσα.

Για την πρόσκληση των ιδιωτικών επενδύσεων στις ορεινές και μειονεκτικές, αλλά και τις νησιωτικές περιοχές του Άξονα 3 κατατέθηκαν 1.677 αιτήσεις ενίσχυσης με δημόσια δαπάνη 312 εκατομμύρια €. Στόχος η ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους στους επόμενους 2-3 μήνες.

Εργαζόμαστε επίσης για νέα πρόσκληση στα μικρά δημόσια έργα στις ίδιες περιοχές με προτεραιότητα στις πυρόπληκτες και πλημμυροπαθείς περιοχές, όπως επίσης και για άλλα μικρά ιδιωτικά έργα.

Σημαντική για την ανάπτυξη και την απασχόληση, αλλά και την ποιότητα ζωής είναι και η υποδομή του ευρυζωνικού διαδικτύου, γι’ αυτή θα διατεθούν μέσα στο χρόνο συμπληρωματικά με άλλους φορείς, άλλα περίπου 50 εκατομμύρια €.

Για το LEADER έχουν υπογράψει ήδη συμβάσεις και οι 43 ομάδες τοπικής δράσης που είχαν επιλεγεί. 39 προγράμματα τοπικής δράσης έχουν εκδώσει προσκλήσεις ενδιαφέροντος και προς τους δικαιούχους και συνεχίζονται με ταχύτητα όλες οι διαδικασίες.

Προκηρύχθηκε το Μέτρο 144 για τις ενισχύσεις στις περιοχές καπνοπαραγωγής ύψους 220 εκατομμυρίων € με λήξη υποβολής προτάσεων την 7η Μαρτίου και αυτό με μία απλή αίτηση.

Τελειώνοντας θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι πλέον έχει ενεργοποιηθεί και ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία διαλόγου και συνεργασίας αυτής της περιόδου που είναι το εθνικό αγροτικό δίκτυο. Το δίκτυο αυτό συγκροτήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας και λειτουργεί στο πλαίσιο του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης.

Μέσω του δικτύου είναι δυνατή η ευρεία διαβούλευση με τους εταίρους μας για όλα τα θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη της υπαίθρου μέσω της υλοποίησης του προγράμματος, αλλά και για ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος θέματα, όπως είναι η συζήτηση που γίνεται αυτή τη στιγμή γύρω από το μέλλον της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Μιλάμε για μετά το 2013.

Μια τέτοια πρώτη συζήτηση έγινε μέσω του αγροτικού δικτύου κατά τη δημόσια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο 2010 σχετικά με θέματα που αφορούν στον δεύτερο πυλώνα της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και είμαι σίγουρος ότι ο διάλογος και η ενεργή συμμετοχή όλων αυτών των φορέων θα συμβάλει τόσο στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή των Μέτρων του προγράμματος, όσο και στην προετοιμασία της χώρας για τον επερχόμενο διάλογο για την επόμενη προγραμματική περίοδο.

Εμείς έχουμε δρομολογήσει την προετοιμασία μας πρώτη φορά έγκαιρα για τον προσδιορισμό των αναπτυξιακών μας προτεραιοτήτων και κατευθύνσεων ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου.

Είμαι αισιόδοξος ότι με την αξιοποίηση της σωρευμένης εμπειρίας στα συγχρηματοδοτούμενα έργα, την τεχνοκρατική επάρκεια των υπηρεσιών μας και κυρίως σκληρή δουλειά θα ανταποκριθούμε επάξια στις αυξημένες απαιτήσεις του αγροτικού κόσμου και στις ανάγκες της υπαίθρου μας.

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας, αλλά και για την ανταπόκρισή σας στο κάλεσμά μας. Θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να γίνετε πολλαπλασιαστές της γνώσης που θα αποκομίσετε μεταλαμπαδεύοντάς την σε εκείνους που εκπροσωπείτε ή σε εκείνους που δεν κατάφεραν να είναι κοντά μας. Σας ευχαριστώ.

ΘΕΜΑ: «Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 της Ειδικής Στήριξης σε εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009»


ΘΕΜΑ: «Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 της Ειδικής Στήριξης σε
εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009»

Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 της Ειδικής Στήριξης σε εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009 2/2/2011 Κατεβάστε το αρχείο με τις οδηγίες από τον παρακάτω σύνδεσμο:

pdf Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 άρθρου 68 της Ειδικής Στήριξης

opekepe.gr

ΝΔ:Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το ΥπΑΑΤ στα Σχέδια Βελτίωσης

ΝΔ: Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το ΥπΑΑΤ στα Σχέδια Βελτίωσης

Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με την προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης (Μέτρο 1.2.1.), τονίζει σε ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Αγροτικής Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κοζάνης, κ. Γ. Κασαπίδης, με αφορμή την παρουσίαση του Μέτρου από τον κ. Σκανδαλίδη.

Αναλυτικότερα ο κ. Κασαπίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με την προκήρυξη των σχεδίων βελτίωσης (μέτρο 1.2.1.).
Ιδίως στον τομέα του βόειου κρέατος όπου η εξάρτηση της χώρας από εισαγωγές αγγίζει το 90% της κατανάλωσης, δεν δίνεται η δυνατότητα στους γεωργούς άνω των σαράντα ετών να επενδύσουν στον τομέα αυτόν.
Παράλληλα, το σύστημα μοριοδότησης των υποψηφίων, απορρίπτει την πλειοψηφία των ενδιαφερομένων αγροτών πανελλαδικά. Μια αίτηση ενίσχυσης προκειμένου να θεωρηθεί παραδεκτή -σύμφωνα με την ΚΥΑ- θα πρέπει να βαθμολογείται τουλάχιστον με σαράντα βαθμούς, εκ των οποίων οι δεκαπέντε να προέρχονται υποχρεωτικά από συγκεκριμένο κριτήριο.
Οι βάσεις αυτές είναι πολύ υψηλές και είναι σχεδόν αδύνατο να συγκεντρωθούν από την πλειοψηφία των γεωργών μας, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στο επάγγελμά τους.
Επίσης, αποκλείονται από την ευνοϊκή διάταξη του επιπλέον ποσοστού επιδότησης κατά 10% στα σχέδια βελτίωσης, οι γεωργοί που εντάχθηκαν ως νέοι αγρότες σε προηγούμενη προκήρυξη του 2009. Ακόμα κι' αν πληρούν, μέχρι και σήμερα, τις προϋποθέσεις των νέων αγροτών.
Η κυβέρνηση οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι απαιτείται εξορθολογισμός και αντικειμενικοποίηση των όρων του προγράμματος, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της χώρας και των Ελλήνων αγροτών».

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=62648

Ενδιαφέρον και προβληματισμός των Νέων Αγροτών για το μέλλον της ΚΓΠ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7-2-2011

Ενδιαφέρον και προβληματισμός

των Νέων Αγροτών για το μέλλον της ΚΓΠ

Το έντονο ενδιαφέρον των Νέων Αγροτών εκδηλώθηκε με την ευρεία συμμετοχή κυρίως Νέων Αγροτών από όλη την Ελλάδα, στην ημερίδα «Κοινή Γεωργική Πολιτική» που οργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, σε συνδιοργάνωση με την HELEXPO και την ΕΝΑ Θεσσαλονίκης και την υποστήριξη του ΑΓΡΟΡΑΜΑ, το Σάββατο, 5 Φεβ 2011, μέσα στην Zootechnia, στην Θεσσαλονίκη.

Την εκδήλωση που παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 στην αίθουσα Corona, χαιρέτισε ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Βασίλης Κανάκας, ενώ, από τους επτά Βουλευτές-Γεωτεχνικούς του Ελληνικού Κοινοβουλίου, τίμησε με την παρουσία του την ημερίδα ο βουλευτής κ. Γ. Ιωαννίδης.

Η ημερίδα, με συντονιστή τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, προσεγγίσθηκε για την ΚΓΠ από τον Ευρωβουλευτή κ. Σπύρο Δανέλλη και για την Τοπική Ανάπτυξη από τον συντ. καθηγητή κ. Γεώργιο Δαουτόπουλο. Στην υποστήριξη της ημερίδας βοήθησαν ο κ. Παναγιώτης Γκιοργκίνης, η κα Αθηνά Μιχαηλίδου, η κα Όλγα Παναγιωτίδου, ο κ. Άκης Γιάτσογλου, ο κ. Σάκης Καμάρης και ο κ. Βασίλης Στεργιούλας.

Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν οι: Β. Γιαννόπουλος (πρόεδρος ΠΕΝΑ), Ο. Γαβρανίδης (παλαιός Πρόεδρος), Ι. Ζαφείρης (Αντιπρόεδρος ΠΕΝΑ) , Π. Γκιοργκίνης (Ταμίας ΠΕΝΑ), Β. Κόλλιας (Ειδικός Γραμματέας ΠΕΝΑ), Λ. Σταμπολίδης (ΕΝΑ Πέλλας), Γ. Μαρθάρης (ΕΝΑ Σερρών), Τ. Μακρής (ΕΝΑ Λάρισας), Λ. Ραβανός (ΕΝΑ Πρέβεζας), Ν. Αγγελόπουλος (ΕΝΑ Ημαθίας), Α. Καρβέλας (ΕΝΑ Αττικής), Σ. Βογιατζής (ΕΝΑ Θεσσαλονίκης), Κ. Δρίτσας (ΕΝΑ Βοιωτίας), Χ. Παπαδημητρίου (ΕΝΑ Ροδόπης), Κ. Λιάμας (ΕΝΑ Κοζάνης), Γ. Τσόλης (ΕΝΑ Αιτωλο-Ακαρνανίας), Κ. Αυλής (ΕΝΑ Αργολίδας), Ρ. Αρβανιτίδης (ΕΝΑ Ξάνθης), Δ. Κυριακούλης (ΕΝΑ Καρδίτσας), Ν. Οικονομόπουλος (ΕΝΑ Ηλείας), Λ. Αδαμάκης (ΕΝΑ Εβρου), Σ. Τσιλιγκάκης (ΕΝΑ Ηρακλείου), Χ. Τσαγκαρούλιας (ΕΝΑ Αχαΐας), Κ.Λαμπέλης (Μυτιλήνη), Δ. Κύρκου (Φλώρινα), Α. Γκαγκιλής (Γρεβενά), Π. Γαλανός (Πιερία), Α. Βούρτση (Κέρκυρα), Π. Καραϊσκος (Φθιώτιδα), Χ. Αθανασιάδης (ΑΓΡΟΤΙΚΗ έκφραση), Α. Βασιλακάκης, Ε. Μαλούπα, Κ. Παυλίδης, Α.Καλογιαννίδης, Α.Τζικούλης, Γ.Τζιότζιος, Τ.Γκουλέτσας, Δ.Μπαζάνας, Π.Κυρμανίδης, Κ.Βαρσαμής, Σ.Δελεφέρης, Α.Μπρόζος, Μ.Μαδεμλής, Δ.Κύρκου, Γ.Παλάτος, Χ.Χατζόπουλος, Χ.Τσαγκαρούλιας, Ν.Ζαφειρούλης, Ν.Παυλονάσιος, Σ. Νικητόπουλος και άλλοι.

Η ΠΕΝΑ ανακοίνωσε την επόμενη πανελλήνια διοργάνωση της στην Αθήνα, στις 13 ΜαΊου 2011, στα πλαίσια της AGRO QUALITY Festival (ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ Αθηνών), με θέμα «Αγροτική Επιχειρηματικότητα & Αγροτουρισμός», ενώ ήδη προετοιμάζεται το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών τον Σεπ 2011. .

Ανάμεσα στα πολύ σημαντικά που παρουσίασε ο Ευρωβουλευτής κ Σπύρος Δανέλλης οι Νέοι Αγρότες επεσήμαναν:

1. Οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρ. Επιτροπής που έχουμε στα χέρια μας είναι «αρκετά γενικές», χωρίς καμιά αναφορά σε ποσά που θα διατεθούν για την Κοινή Γεωργική Πολιτική μετά το 2013 ή για τον τρόπο με τον οποίο θα κατανεμηθούν τα ποσά μεταξύ των κρατών μελών.

2. Ακόμα και η καλύτερη Ευρωπαϊκή Γεωργική Πολιτική μπορεί να εξουδετερωθεί από μια εθνική πολιτική που βάζει «τρικλοποδιές» στις δημιουργικές δυνάμεις.

3. Πρέπει να επανεξετασθούν με προσοχή όλα τα εθνικά μέτρα πολιτικής που σχετίζονται και αλληλεπιδρούν με την γεωργία και την ύπαιθρο.

4. Η ΚΓΠ πλέον στοχεύει στην στήριξη των ΕΝΕΡΓΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ, καθώς και στην ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ των φυσικών πόρων, χωρίς μέχρι σήμερα να ορίζεται η έννοια του ΕΝΕΡΓΟΥ ΑΓΡΟΤΗ.

5. Η ΚΓΠ στοχεύει στην στήριξη των ΜΙΚΡΩΝ εκμεταλλεύσεων καθώς και στην επιβολή ΑΝΩΤΑΤΟΥ ορίου για τις μεγάλες γεωργικές εκμεταλλεύσεις.

6. Όλες οι δράσεις της ΚΓΠ διαπνέονται από την διάθεση για αξιοποίηση κάθε δυνατής ΣΥΝΕΡΓΕΙΑΣ (πχ παραγωγή πρωτεϊνούχων φυτών & κτηνοτροφία, για τοπικές αγορές, με συνοχή μεταξύ αγροτικής ανάπτυξης και άλλων πολιτικών της ΕΕ).

7. Διαμόρφωση συνθηκών ώστε να προσελκυσθούν Νέοι Αγρότες, που με την σειρά τους μπορούν να προσδώσουν δυναμισμό, καινοτομία & γνώση, ώστε μια εκμετάλλευση να μπορεί να είναι βιώσιμη, ακόμη και σε συνθήκες αυξημένου ανταγωνισμού.

8. Η ανακοίνωση της ΚΓΠ από την ΕΕ δίνει έμφαση στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης στον αγροτικό τομέα και στην διαφοροποίηση, πολυαπασχόληση.

9. Με δεδομένο ότι θα ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΕΙ το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, προβλέπεται ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ για την μετάβαση στο νέο καθεστώς της ΚΓΠ, χωρίς όμως να προσδιορίζεται η διάρκειά της.

10. Η Κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει ΠΟΛΥ τον αγροτικό τομέα, όπου μεταξύ άλλων πρέπει να υιοθετηθούν πρακτικές που θα συμβάλλουν στον μετριασμό των κλιματικών αλλαγών και να εξασφαλισθεί η ενεργός καταπολέμηση, με την αποθήκευση CO2 στο έδαφος, και ακόμα καλύτερα στον ξυλώδη ιστό των δένδρων.

11. Η Ελλάδα θα πληγεί περισσότερο από τις βόρειες χώρες από την κλιματική αλλαγή (ξηρασία, μείωση καλλιεργητικού κύκλου, ακραία καιρικά φαινόμενα κλπ) και πρέπει ο κάθε αγρότης να επιλέξει προσαρμοσμένες καλλιεργητικές πρακτικές, ανθεκτικές ποικιλίες & φυλές κλπ.

12. Λόγω της κλιματικής αλλαγής πρέπει να αναπτυχθούν οικονομικές δραστηριότητες που να αποφέρουν συμπληρωματικό εισόδημα, όπως η ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ και ο ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (σσ. Αφού επιτέλους η ελληνική πολιτεία αποφασίσει, 22 χρόνια μετά τις πρώτες επενδύσεις στον Αγροτουρισμό, να ξεκαθαρίσει το θεσμικό κενό, και να αποδώσει τον Αγροτουρισμό, μόνο στους αγρότες, αφού για όλους τους άλλους είναι ο Τουρισμός Υπαίθρου, ο Οικοτουρισμός, ο Ορεινός Τουρισμός κλπ. Και να σκεφθείς ότι κύριο αίτιο της κλιματικής αλλαγής είναι ο αστικός τρόπος ζωής).

13. Η βασική εισοδηματική ενίσχυση στην ΚΓΠ μετά το 2013 θα στηρίζεται στην μονάδα έκτασης. Προβλέπονται όμως ειδικές άμεσες ενισχύσεις σε περιοχές που θα μειονεκτούν εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, συμπληρωματικά για τις μειονεκτικές περιοχές, αν και δεν προσδιορίζονται τα κριτήρια αυτών των ενισχύσεων.

14. Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ και η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ των διατροφικών κυρίως προϊόντων πρέπει να είναι ένας ενιαίος άξονας στην Αγροτική Ελλάδα.

15. Είναι σημαντικό να επαναπροσδιορισθεί η δυναμική που θα μπορούσε να προσδώσει η ΕΚΤΑΤΙΚΗ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΙΑ στην Ελληνική Αγροτική Οικονομία, η οποία επιβαρύνει λιγότερο από κάθε άλλη το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, ενώ ταυτόχρονα συμβάλει στην καταπολέμησή του.

16. Η ελεγχόμενη και υπεύθυνη βόσκηση κάνει καλή διαχείριση του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ενισχύει την ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ και ευνοεί την ανάπτυξη της ΔΑΣΟΚΟΜΙΑΣ, επιταχύνοντας έτσι την δέσμευση άνθρακα στο έδαφος.

17. Η αιγοπροβατοτροφία εξασφαλίζει επιπλέον την ανθρώπινη παρουσία στις απομακρυσμένες & ορεινές περιοχές και δίνει όλες τις προσδοκώμενες από την ΚΓΠ συνέργειες στον αγροτικό τομέα.

18. Η ΚΓΠ εστιάζεται στην ΠΡΟΣΦΟΡΑ του ΑΓΡΟΤΗ στο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ, η οποία είναι πολύ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ, και πολύ ποιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, από την προσφορά αγροτικών προϊόντων, που ίσως να μην έχουν ζήτηση.

Ο αγαπητός καθηγητής κ. Γεώργιος Δαουτόπουλος έδωσε, με χαρακτηριστικά στοιχεία, ελπίδες τοπικής αγροτικής ανάπτυξης ακόμα και στην σημερινή κρίση, απλά καλύπτοντας τις τοπικές ανάγκες από την προσαρμογή της τοπικής παραγωγής, μειώνοντας τα τροφοχιλιόμετρα που κάνει ένα τρόφιμο μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας.

Η αγροτική γη, που τώρα τελευταία συνεχώς χάνεται (συνήθως χτίζεται, και χάνεται από την αγροτική χρήση) μπορεί να πολλαπλασιάσει την απόδοσή της με την αναζωογόνηση της από τους Ενεργούς Μικροοργανισμούς.

Ο κρατικά χρηματοδοτούμενος συνδικαλισμός είναι απών και οι κρατικά ενισχυόμενοι συνεταιρισμοί έχουν αδρανοποιηθεί στους τομείς που έπρεπε να είναι δυναμικοί και που θα έπρεπε να δίνουν διέξοδο των αγροτικών προϊόντων στην αγορά, όπως τα δημοπρατήρια και οι Αγροτικές Αγρορές.

Οι Αγροτικές Αγορές δεν υπάρχουν, εκτός από τις πολύ πετυχημένες λειτουργίες των Αγορών Βιοκαλλιεργητών. Οι Αγροτικές Αγορές θα έπρεπε να δέχονται μόνο τοπικούς αγρότες-παραγωγούς (σε πιθανή ακτίνα 100 χιλιομέτρων για εποχιακά προϊόντα), για να επιτελέσουν τον σκοπό τους, και να συμπιέσουν πραγματικά τις τιμές, ενώ θα ωφελούνται σημαντικά οι αγρότες καλλιεργητές-εκτροφείς.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Β. Γιαννόπουλος προσκάλεσε τον καθ. Γ. Δαουτόπουλο σε συνεχή συνεργασία με τις πολύ θετικές του προτάσεις.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Ενημερωτικό Σημείωμα σχετικά με τη Φορολογία στην Ελλάδα

Ενημερωτικό Σημείωμα από τον Υπουργό Οικονομικών

Η έναρξη υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011 σηματοδοτεί και την έναρξη της πλήρους εφαρμογής της νέας φορολογικής πολιτικής που θεσπίστηκε τον προηγούμενο χρόνο, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του φορολογικού μας συστήματος. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας φορολογικής πολιτικής είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και η δικαιότερη κατανομή των φορολογικών υποχρεώσεων μεταξύ των πολιτών.

Το νέο οικονομικό έτος σηματοδοτεί, επίσης, την αφετηρία για μεγάλες τομές και αλλαγές στη φορολογική διοίκηση, στο σύστημα ελέγχων και εντοπισμού της φορολογητέας ύλης, στη λειτουργία του εισπρακτικού μηχανισμού και πάνω από όλα στην παροχή περισσότερων και καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Στις σημαντικότερες αλλαγές στο σύστημα φορολόγησης που συνδέονται με την φετινή υποβολή των δηλώσεων φόρου εισοδήματος συμπεριλαμβάνονται η εφαρμογή μιας πιο προοδευτικής φορολογικής κλίμακας, με την οποία μειώνεται η φορολογική επιβάρυνση για όλα τα εισοδήματα έως 40.000 ευρώ, η κατάργηση των περισσότερων μορφών αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων και μια σειρά απαλλαγών που δεν εξυπηρετούσαν κοινωνικούς και αναπτυξιακούς στόχους, η εφαρμογή τεκμηρίων προσδιορισμού του ελάχιστου εισοδήματος για όλους τους φορολογούμενους και η σύνδεση του αφορολόγητου ορίου με τις αποδείξεις δαπανών.

Η πολιτική μας για ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα συνδέεται άμεσα με την πολιτική για τη διάσωση και την ανάταξη της οικονομίας μας. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή αποτελούν μέρος του δημοσιονομικού μας προβλήματος που οδήγησε στη διόγκωση του δημόσιου χρέους και της εξυπηρέτησης του στερώντας αναγκαίους πόρους από την παιδεία, την υγεία και την πρόνοια. Η αδιαφάνεια και η γραφειοκρατία γύρω από το φορολογικό μηχανισμό καθιστούν την οικονομία μας λιγότερο ανταγωνιστική, και μειώνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος.

Για το λόγο αυτό, στους άμεσους στόχους του Υπουργείου Οικονομικών για το νέο οικονομικό έτος περιλαμβάνεται η εφαρμογή πολιτικών και σχεδίων δράσης τόσο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όσο και για τη δραστική βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες και της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης και του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού.

Μέσα στο 2010, παρά την εξαιρετικά δυσμενή οικονομική συγκυρία, η χώρα μας κατάφερε τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή που έχει επιτευχθεί ποτέ σε χώρα της Ευρωζώνης. Το δημοσιονομικό έλλειμμα μειώθηκε κατά 14 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα 36 και πλέον δισεκατομμύρια ευρώ σε περίπου 22 δισεκατομμύρια ευρώ, ή κατά 6 μονάδες του ΑΕΠ, από το 15,4% του ΑΕΠ στο 9,4% του ΑΕΠ. Η μείωση αυτή ήταν αποτέλεσμα τόσο της μεγάλης μείωσης των δημοσίων δαπανών, όσο και της αύξησης των δημοσίων εσόδων κυρίως από έμμεσους φόρους. Είναι γεγονός, ότι το 2010 όλοι οι πολίτες υποχρεώθηκαν να φέρουν ένα μέρος – μεγάλο ή μικρό – από το βάρος της προσαρμογής.

Παρά την προσπάθεια τα έσοδα του Κρατικού Προ8πολογισμού εξακολουθούν να υπολείπονται σημαντικά από τις δημόσιες δαπάνες. Οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού το 2010 ήταν περίπου 77 δισεκατομμύρια ευρώ (το 2009 πλησίασαν τα 85 δισεκατομμύρια ευρώ). Από αυτά λιγότερα από 55 δισεκατομμύρια μπορούν και χρηματοδοτούνται από ίδια έσοδα του κράτους, ενώ περισσότερο από το ένα τέταρτο των δημοσίων δαπανών, δηλ. τα υπόλοιπα 23 δισεκατομμύρια περίπου, πρέπει να τα δανειζόμαστε από τις αγορές, αυξάνοντας έτσι το δημόσιο χρέος.

Για το 2011 στόχος είναι η μείωση του ελλείμματος κατά 5 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον, ή κατά 2 μονάδες του ΑΕΠ στο 7,4%. Από αυτά τα 3 δισεκατομμύρια είναι η μείωση του ελλείμματος του Κρατικού Προϋπολογισμού και τα υπόλοιπα 2 δισεκατομμύρια θα προέλθουν από την βελτίωση των αποτελεσμάτων στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα – δημόσιες επιχειρήσεις, νοσοκομεία, ασφαλιστικά ταμεία, δήμους.

Η προσαρμογή αυτή στοχεύουμε να προέλθει κυρίως από την απόδοση διαρθρωτικών αλλαγών που θα οδηγήσουν στον περιορισμό της σπατάλης και των δαπανών του δημοσίου, αλλά και στην ενίσχυση των εσόδων μέσα από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ώστε να μην χρειαστούν πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα.

Τα φορολογικά έσοδα μαζί με τα πιστωτικά έσοδα (δηλαδή τον δανεισμό) είναι η βασικότερη πηγή χρηματοδότησης του Κρατικού Προϋπολογισμού. Για κάθε 100 ευρώ που εισπράττει το κράτος τα 25 ευρώ προέρχονται από άμεσους φόρους στο εισόδημα και στην περιουσία, ενώ άλλα 38 ευρώ προέρχονται από έμμεσους φόρους, κυρίως ΦΠΑ και ειδικούς φόρους κατανάλωσης.

Επιπλέον, 9 ευρώ προέρχονται από πόρους της ΕΕ – για επενδύσεις και απευθείας χρηματοδότηση στον Προ8πολογισμό – και από άλλες εισφορές και δραστηριότητες του κράτους. Σε όλα αυτά χρειάζεται να προστεθούν και επιπλέον 28 ευρώ πιστωτικά έσοδα (δανεισμός). Είναι λοιπόν προφανές ότι, για να σταματήσει η χώρα να εξαρτάται από δανειακά κεφάλαια είναι αναγκαία η αύξηση των φορολογικών εσόδων.

Χρειάζεται όμως και έλεγχος και συγκράτηση των δημοσίων δαπανών. Μέσα στο 2010 έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για μείωση των δημοσίων δαπανών. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί και το 2011, ωστόσο o περιορισμός της κρατικής δαπάνης γίνεται ακόμη πιο δύσκολος λόγω των αυξανόμενων δαπανών για την αποπληρωμή τόκων.

Για κάθε 100 ευρώ που δαπάνησε το κράτος, το 2010, τα 24 περίπου αποτελούν μεταβιβαστικές πληρωμές (δηλαδή επιχορηγήσεις προς το ασφαλιστικό σύστημα, τα νοσοκομεία, το σύστημα πρόνοιας και άλλους φορείς του δημοσίου), περίπου 28 ευρώ προορίζονται για 4 αμοιβές υπαλλήλων και συντάξεις του δημοσίου, 17 ευρώ πρέπει να διατεθούν για αποπληρωμές τόκων, 12 ευρώ αποτελούν πληρωμές προς φορείς του δημοσίου από αντικριζόμενα έσοδα (όπως οι πόροι για τους δήμους και τις περιφέρειες), 11 ευρώ είναι οι δαπάνες για δημόσιες επενδύσεις, 4 ευρώ είναι οι καταναλωτικές δαπάνες και 2 ευρώ τα εξοπλιστικά προγράμματα. Το 2011 στοχεύουμε σε μεγαλύτερη μείωση των δαπανών όπου είναι εφικτό μέσω εξορθολογισμού στη λειτουργία του κράτους συμπεριλαμβανομένης και της πολιτικής προσλήψεων.

Για κάθε 100 ευρώ φόρων που πληρώνουμε, συνεισφέρουμε*…
* Κατά προσέγγιση

2010
(εκτίμηση)
2011
(στόχος)
Επιχορήγηση προς ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία και άλλους φορείς24 ευρώ23 ευρώ
Αποδοχές και πρόσθετες παροχές δημοσίων υπαλλήλων20 ευρώ19 ευρώ
Τόκοι17 ευρώ19 ευρώ
Πληρωμές που αντικρίζονται με έσοδα (π.χ. πόροι ΟΤΑ κ.λπ.)12 ευρώ11 ευρώ
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων11 ευρώ11 ευρώ
Συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων8 ευρώ8 ευρώ
Καταναλωτικές δαπάνες 4 ευρώ3 ευρώ
Εξοπλιστικά αμυντικά προγράμματα2 ευρώ2 ευρώ
Καταπτώσεις εγγυήσεων και άλλες δαπάνες χρέους1 ευρώ2 ευρώ
Απαλλοτριώσεις, αγορές ακινήτων, κατασκευές κ.λπ.1 ευρώ1 ευρώ
Αποθεματικό εκτάκτων αναγκών0 ευρώ1 ευρώ

Μέσα από τον Κρατικό Προ8πολογισμό χρηματοδοτείται κάθε τομέας πολιτικής με στόχο την παροχή δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών προς τους πολίτες, τη διαφύλαξη της ασφάλειας και τη λειτουργία του κράτους και των θεσμών.

Για κάθε 100 ευρώ φόρων που θα πληρώσουμε το 2011, συνεισφέρουμε*…
* Κατά προσέγγιση

Κοινωνική ασφάλιση και συντάξεις26 Ευρώ
Υγεία και κοινωνική αλληλεγγύη10 Ευρώ
Παιδεία8 Ευρώ
Τοπική διακυβέρνηση7 Ευρώ
Οικονομία και ανάπτυξη7 Ευρώ
Άμυνα6 Ευρώ
Υποδομές και μεταφορές4 Ευρώ
Δράσεις του κράτους στο εξωτερικό (διεθνείς σχέσεις και αναπτυξιακή βοήθεια, δαπάνες ΝΑΤΟ, ομογένεια, προβολή χώρας κ.λπ.)4 Ευρώ
Ασφάλεια και προστασία του πολίτη2 Ευρώ
Αγροτική ανάπτυξη2 Ευρώ
Ειδικές δράσεις του κράτους στο εσωτερικό (ενημέρωση, δικαιώματα του πολίτη, μεταναστευτική πολιτική κ.λπ.)1,5 Ευρώ
Πολιτισμός, θρησκεία αθλητισμός1,1 Ευρώ
Δικαιοσύνη0,9 Ευρώ
Περιβάλλον και οικιστική ανάπτυξη0,7 Ευρώ

Για όλες αυτές τις δαπάνες από 1η Ιανουαρίου 2011 υπάρχει καθημερινή ηλεκτρονική παρακολούθηση, ώστε να υπάρξει απόλυτος έλεγχος για το που πηγαίνει κάθε ευρώ δημόσιου χρήματος.

Για την Κυβέρνηση ο σεβασμός του δημοσίου χρήματος, η λογοδοσία και η διαφάνεια στη διαχείριση των πόρων και της περιουσίας των πολιτών είναι αρχή που πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα. Για το Υπουργείο Οικονομικών είναι και ο μόνος δρόμος που μπορεί να οδηγήσει σε μια βιώσιμη δημοσιονομική προσαρμογή, ώστε να μην βρεθεί ξανά η χώρα μας στην ίδια δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Τηρώντας αυτή την αρχή, στους μήνες που πέρασαν, αλλά και στους μήνες που έχουμε μπροστά μας επιχειρούμε καθημερινά να προχωρούμε ένα ακόμη βήμα μπροστά στην αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος, στην αποκατάσταση του αισθήματος οικονομικής και φορολογικής δικαιοσύνης και στην εμπέδωση μιας νέας φορολογικής συνείδησης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πολίτη και στο κράτος που είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία για τη χώρα μας.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου


http://www.opengov.gr/

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Εταιρεία παραγωγής σποροφύτων ζητά Γεωπόνο ή Τεχνολόγο

'Εταιρία παραγωγής σποροφύτων στον Ωρωπό ζητά Γεωπόνο ή Τεχνολόγο Γεωπονίας για μόνιμη απασχόληση.
Προτιμώνται οι έχοντες εμπειρία στο χώρο. Απαραίτητη η κατοχή διπλώματος οδήγησης.
Αποστολή Βιογραφικών στο rvalinou@yahoo.gr, Κιν. 6942557975.

Προτάσεις ΠΕΝΑ και ΕΝΑ Θεσσαλονίκης για την ΚΑΠ

Image

Την «οριοθέτηση» του αντικειμένου των αγροτικών επαγγελμάτων και του χώρου άσκησής του και τη σύνδεση της αγροτικής παραγωγής με τον τοπικό πολιτισμό και τουρισμό θέτουν ως προτεραιότητές τους, η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών (ΠΕΝΑ) και η Ένωση Νέων Αγροτών (ΕΝΑ) Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (ΚΓΠ).

Όπως επισημάνθηκε, στο πλαίσιο της 7ης Διεθνούς Έκθεσης Κτηνοτροφίας και Πτηνοτροφίας Zootechnia 2011, ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι η προσέγγιση των δύο κοινωνιών (αγροτικής και αστικής), κατά τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων. Σύμφωνα με την ΠΕΝΑ, η προσέγγιση αυτή μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: ο πρώτος θα ήταν η απευθείας "σύνδεση" των παραγωγών με τους αστούς-καταναλωτές, ώστε οι δεύτεροι να αγοράζουν προϊόντα σε ακτίνα παραγωγής μέχρι 100 χιλιομέτρων, από τον τόπο κατοικίας τους. Ο δεύτερος μέσω δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων, με ανοικτές διαφανείς διαδικασίες, από αγροτικούς συνεταιρισμούς.

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ, Βασίλης Γιαννόπουλος, «η γεωργία είναι ‘’ μαγεία’’ και εμείς που την υπηρετούμε, την αγαπούμε και δεν μπορούμε να την αποχωριστούμε».

Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σπύρος Δανέλλης υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι η κλιματική αλλαγή θα πρέπει να απασχολήσει τους Έλληνες αγρότες, διότι, όπως είπε, «οι χώρες του Νότου της Ευρώπης θα πληγούν περισσότερο». Πέρα από τις πρωτογενείς θα αντιμετωπίσουν και δευτερογενείς επιπτώσεις, μεταξύ των οποίων η σύνθεση και ποιότητα της παραγωγής, η μείωση του καλλιεργητικού κύκλου και κατά συνέπεια του εισοδήματός τους, οπότε θα πρέπει να προβούν σε συμπληρωματικού ‘’τύπου’’ προσαρμογές, για να αντισταθμίσουν τις όποιες απώλειες.

Ο πρόεδρος της ΕΝΑ Θεσσαλονίκης, Στυλιανός Βογιατζής, κάλεσε τους αγρότες να στραφούν, μεταξύ άλλων, σε αλλαγή καλλιεργειών, συμβατών με την ελληνική πραγματικότητα και σε βελτίωση του ζωϊκού κεφαλαίου. Όπως είπε, «έχουμε ελληνικούς σπόρους, όπως ρόδι, κτηνοτροφικό μπιζέλι και άλλους σπόρους για να παράγουμε πρωτεϊνούχες τροφές και ταυτόχρονα να διαφυλάττουμε το περιβάλλον, διότι επιλέγουμε καλλιέργειες, που είναι λιγότερο υδροβόρες».

Ο ομότιμος καθηγητής Αγροτικής Κοινωνιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Γιώργος Δαουτόπουλος, πρότεινε λύσεις που έχουν ως βασικό άξονα την «τοπική παραγωγή για την τοπική κατανάλωση». Όπως είπε, «οι πατάτες που έχει ανάγκη ο νομός Πέλλας πρέπει να καλύπτονται από παραγωγή που γίνεται στα όριά του».

Την τοπική κατανάλωση μπορεί να ενισχύσει ένας παραδοσιακός θεσμός, το εβδομαδιαίο παζάρι, το οποίο, όμως - σημείωσε -πρέπει να «απαλλαγεί από τα ξενόφερτα στοιχεία και τις στρεβλώσεις που έχει».

www.agronews.gr

ΓΕΩΤΕΕ: Απόψεις επί του Σχεδίου Νόμου: “Αρχή της Επαγγελματικής Ελευθερίας. Κατάργηση αδικαιολογήτων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων

ΘΕΜΑ: «Απόψεις επί του Σχεδίου Νόμου: “Αρχή της Επαγγελματικής Ελευθερίας. Κατάργηση αδικαιολογήτων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων” »

Οι μέσες τιμές παραγωγού για το 2010 σύμφωνα με τον ΕΛΓΑ

Image

Τα απαραίτητα εργαλεία για τον υπολογισμό όλων των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ για το 2010, δηλαδή τις μέσες τιμές παραγωγού για όλα τα αγροτικά προϊόντα, καθώς και την Ασφαλιζόμενη Αξία και την Ειδική Ασφαλιστική Εισφορά Φυτικής Παραγωγής και Ζωικού Κεφαλαίου περιλαμβάνει η απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β΄ 44/2011). Σοβαρές αντιδράσεις αναμένεται να προκαλέσει η απόφαση του ΕΛΓΑ να ορίσει μέση τιμή παραγωγού στο βαμβάκι για το 2010 τα 0,34 ευρώ το κιλό. (Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda, που κυκλοφορεί το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου). Στο Παράρτημα ΙΙΙ της εν λόγω απόφασης δίνονται η μέση παραγωγή, μέση τιμή, ασφαλιζόμενη αξία και ειδική ασφαλιστική εισφορά ανά κατηγορία προϊόντος Φυτικής Παραγωγής, προϊόν και Νομό καθώς επίσης και η ασφαλιζόμενη αξία και η ειδική ασφαλιστική εισφορά ανά είδος, κατηγορία και ηλικία ζωικού κεφαλαίου όλης της χώρας.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη σχετική απόφαση με τον Καθορισμός μέσης τιμής για το φυτικό και ζωικό κεφάλαιο το 2010


www.agronews.gr

Σύλ. Γεωπόνων Λακωνίας : ΘΕΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Ο Σύλλογος Γεωπόνων Λακωνίας επεξεργάστηκε τα κείμενα σχετικά με την τρέχουσα προκήρυξη των μεγάλων Σχεδίων Βελτίωσης και κατέληξε σε μια σειρά θέσεων και ερωτημάτων. Οι θέσεις και τα ερωτήματα εστιάζονται περισσότερο στην βαθμολογία η οποία αποτελεί κατώφλι εισόδου για τον ενδιαφερόμενο επενδυτή. Υπάρχουν πάρα πολλά άλλα τα οποία δεν τίθενται στο κείμενο, αλλά αυτά είναι τα βασικά όσον αφορά την υποβολή μιας αίτησης ή όχι.

Η επιστολή απεστάλη στον Υπουργό και στους αρμοδίους προκειμένου να γίνουν οι όποιες τροποποιήσεις πριν την έναρξη υποβολής προτάσεων.


Ο Πρόεδρος

Αραχωβίτης Σταύρος.

--
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΟΡΕΣΤΗ 9
ΣΠΑΡΤΗ 23100

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΟΡΕΣΤΗ 9, ΣΠΑΡΤΗ

Τ.Κ. 23100

Σπάρτη,31 Ιανουαρίου 2011

ΠΡΟΣ
κ. Σκανδαλίδη
Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης &Τροφίμων

ΚΟΙΝ.:
1) κ. Π. Τατούλη
Περιφερειάρχη Πελοποννήσου
2) κ.κ. Βουλευτές Νομού Λακωνίας

3) κ. Ειδικό Γραμματέα Υπουργείου Αγροτικής . Ανάπτυξης & Τροφίμων

4) Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής ΠΑΑ, Μονάδα Α

5) Μ.Μ.Ε.

ΘΕΜΑ: Πρώτες παρατηρήσεις επί της εφαρμογής του προγράμματος Σχεδίων Βελτίωσης

(Μέτρο 121 ΠΑΑ)

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Ως παλαιοί «λειτουργοί» του αγροτικού χώρου και της υπαίθρου ,αντιλαμβανόμεθα τις δυσκολίες του έργου , το οποίο έχετε αναλάβει στα πλαίσια του καταμερισμού του κυβερνητικού έργου ,σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα μας και έχετε την κατανόηση μας .
Ωστόσο είμαστε υποχρεωμένοι να εκφράσουμε την ανησυχία ,τον προβληματισμό και την έντονη δυσαρέσκεια των μελών μας , αναφορικά με την διαδικασία υλοποίησης του Μέτρου 121 του ΠΑΑ 2007-2013 Σχέδια βελτίωσης των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
Η κατ’ άρθρο κριτική όλων των αποφάσεων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας δεν είναι δυνατή σε αυτή την επιστολή .
Θα εστιάσουμε σε πρωτεύοντα σημεία με παραπομπές που τεκμηριώνουν την κριτική μας.

Α. Το «άνοιγμα» του μέτρου στα πλαίσια του ΠΑΑ κατά κοινή ομολογία έχει καθυστερήσει.
Εδώ και οκτώ μήνες ( Ιούνιος του 2010 ) είδαν το φως της δημοσιότητας τα πρώτα σχετικά κείμενα .
Η καθυστέρηση όμως αυτή δεν λειτούργησε υπέρ της ποιότητας και της πληρότητας της πρόσκλησης . Για ανεξήγητους λόγους έγινε η πρόσκληση ενδιαφέροντος χωρίς ολοκληρωμένη διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους και με την απουσία πλήθους άλλων απαραίτητων υλικών . ( Υποδείγματα μελετών . τελική φόρμα υποβολής κλπ )

Β. Στο όνομα της δήθεν απλούστευσης των διαδικασιών , «βιάσθηκαν» όλες τις αρχές των γεωτεχνικών και οικονομικών επιστημών .
Στο φάκελο υποψηφιότητας , σε ένα πρόγραμμα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό , δεν υπάρχει οικονομική –τεχνική τεκμηρίωση της πρότασης ,δηλαδή ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης της εκμετάλλευσης , προσδιορισμός της σκοπιμότητας και της οικονομικότητας της επενδυτικής πρότασης , συσχέτιση επενδυόμενων πόρων και αναμενόμενων αποτελεσμάτων
Έτσι καλείτε τους συντάκτες να υπογράψουν μελέτες , για να υλοποιήσουν επενδύσεις, σε εκμεταλλεύσεις που αδυνατούν να ανταποκριθούν στην οικονομική εξυπηρέτηση των υποχρεώσεων που αναλαμβάνουν .
Μια προβατοτροφική εκμετάλευση , 200 προβάτων με ΑΠΑ 18.000 € δύναται να αιτηθεί επένδυση 200.000 € χωρίς ιδιαίτερη τεκμηρίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων . Είναι προφανές ότι οι ιδιοκτήτες ανάλογων εκμ/σεων και επενδύσεων είναι καταδικασμένοι να βρεθούν όμηροι των τραπεζών.

Γ. Μέσα από τις «απλουστευμένες» διαδικασίες και τη δήθεν απελευθέρωση της αγοράς και των επαγγελμάτων υποβαθμίσατε του γεωτεχνικούς μέλη του ΓΕΩΤΕΕ , δηλαδή εκείνο το επιστημονικό δυναμικό το οποίο κατά τεκμήριο μπορεί να σταθεί συμβουλευτικά δίπλα σε αγρότες – επενδυτές .
Σε μικρό χρόνο δυστυχώς οι πάντες θα παρέχουν επενδυτικές συμβουλές στο πολύπαθο χώρο της γεωργίας .
Η επεξεργασία και υποβολή επενδυτικών προτάσεων στο πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση αυτού , δεν μπορεί να αποτελεί δραστηριότητα λογιστικών γραφείων και παραγεωπονικών κυκλωμάτων.

Δ. Θεσπίσατε για πρώτη φορά , βαθμολογικά κατώφλια εισόδου στο πρόγραμμα , εισάγοντας κριτήρια και παραμέτρους , που δεν αφορούν το σύνολο των υποψηφίων
για λόγους ανεξάρτητους της θέλησης τους . Δικαίωμα αυτού που χαράζει την αγροτική πολιτική , να στρέφει τις επενδύσεις στις κατευθύνσεις που επιλέγει .
Είναι αντιεπιστημονικό και αντιορθολογικό όμως να εισάγει κριτήρια και παραμέτρους , που δεν αφορούν το σύνολο των υποψηφίων για λόγους ανεξάρτητους της θέλησης τους.
Πχ. Η προστασία των λιμνών – δεδομένου ότι αυτές δεν υπάρχουν παντού ή ανάλογα η καλλιέργεια ενεργειακών φυτών – μπορεί να αποτελεί κριτήριο εισόδου στο πρόγραμμα;


Ε. Κατανείματε τους διαθέσιμους πόρους σε «χρηματοδοτικές περιφέρειες» και στη συνέχεια κατά ομάδα δυνητικών δικαιούχων ( Καπνοκαλλιεργητές – Νέοι γεωργοί – Παλαιοί γεωργοί).
Το αναμενόμενο θα ήταν σε κάθε ομάδα δυνητικών δικαιούχων να εφαρμόζεται και αντίστοιχη βαθμολόγηση , ώστε η κρίση να αφορά συγκρίσιμες προτάσεις .
Αντίθετα, με την προβλεπόμενη διαδικασία η συγκριτική αξιολόγηση είναι ανέφικτη .

ΣΤ. Ως αναφορά τους περιορισμούς που τίθενται από την ΚΟΑ Οπωροκηπευτικών, καμία Ομάδα Παραγωγών δεν είναι διατεθειμένη να δεσμευτεί ότι δεν θα υλοποιήσει στο μέλλον, Επιχειρησιακό Σχέδιο δεσμεύοντας με τον τρόπο αυτό όλη την ομάδα. Την βεβαίωση αυτή άλλωστε καλείται να την εκδώσει ο πρόεδρος της Ο.Π. ενώ την σχετική απόφαση την λαμβάνει η Γενική Συνέλευση. Στην περίπτωση των κηπευτικών (θερμοκήπια με τομάτες, αγγούρια κλπ) είναι επιλέξιμες κατασκευές θερμοκηπίων μόνο έως 50.000€ δηλαδή 1 έως 1,5 στρ;

Ζ. Δια της ΥΑ των κριτηρίων βαθμολόγησης ορίσατε ότι από τα 40 μόρια που απαιτούνται για την είσοδο στο πρόγραμμα , τα 15 θα πρέπει να συγκεντρώνονται από αυτά της ομάδας του άρθρου 1 του ΦΕΚ 7/11.1.2011 γνωστή σαν τέταρτη ομάδα.
Παρακάτω καταγράφονται οι απορίες μας καθώς και οι παρενέργειες αυτής της ρύθμισης για τους δυνητικούς δικαιούχους του νομού Λακωνίας .

1. Παραβιάζεται η οδηγία 85/148/ΕΟΚ και δεν δίνεται βαθμός στους κατοίκους των Μειονεκτικών περιοχών παρά μόνο στους κατοίκους των ορεινών περιοχών.

2. Δίνεται υψηλή πριμοδότηση στα Νομικά Πρόσωπα των Νέων Γεωργών .
Οι νέοι της Δ Προγραμματικής περιόδου , εντάχθηκαν στη γεωργία το καλοκαίρι του 2009 και οι εγκριτικές πράξεις εκδόθηκαν το καλοκαίρι του 2010. Αναρωτιέται κανείς , πότε πρόλαβαν να αναπτύξουν επιχειρηματική δράση και να συστήσουν και νομικά πρόσωπα .
Πόσα άραγε είναι αυτά τα νομικά πρόσωπα;

3. Δίδονται πολλά μόρια σε διαδόχους Πρόωρης Συνταξιοδότησης, ενός μέτρου το οποίο έχει να προκηρυχθεί πολλά χρόνια με συνέπεια οι δικαιούχοι να είναι λίγοι.

4. Δίδονται μόρια σε περιπτώσεις μετεγκατάστασης για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και της Δημόσιας Υγείας. Ποιες περιπτώσεις αφορά η διάταξη αυτή;
Εάν οι μονάδες – γιατί στην ουσία για κτηνοτροφικές μονάδες αναφέρεται – λειτουργούν υπό καθεστώς νομιμότητας ποία η ανάγκη ;
Εάν είναι παράνομες θα επιβραβευτούν από τους περιορισμένους πόρους του προγράμματος αυτού ;

5. Σχετικά με την καθετοποίηση της ίδιας Παραγωγής:

Ø Σε περιόδους κρίσης όπου μονάδες τυποποίησης και συσκευασίας σχολάζουν , υπολειτουργούν, εσείς προωθείτε την δημιουργία νέων οικογενειακών μονάδων . Θεωρούμε ότι η δημιουργία νέων μονάδων και υποδομών τυποποίησης δεν λύνει το πρόβλημα της προώθησης των αγροτικών προϊόντων .

Ø Δεν υπολογίζεται πουθενά το ελάχιστο κρίσιμο μέγεθος μιας τέτοιας μονάδας.

Ø Δεν ζητείται τεκμηρίωση του μεγέθους της δυναμικότητας της μονάδας .

6. Δίδεται μεγάλη πριμοδότηση σε Υπό Σύσταση Νομικά Πρόσωπα για εκμεταλλεύσεις συνεργασίας . Ουσιαστικά επιβραβεύεται η επιχειρηματική συλλογική δράση μέσα από νομικά πρόσωπα του εμπορικού δικαίου .
Δεν υπάρχει όμως καμία επιβράβευση – σε αντίθεση με το «Δόγμα Σκανδαλιδη» για τη συμμετοχή των νέων γεωργών στους Αγροτικούς Συν/σμούς της περιοχής τους .

7. Δίδεται υψηλή βαθμολόγηση σε συνεργάτες του προγράμματος RICA οι οποίοι είναι ορισμένοι και δεν δύναται σήμερα να ενταχθεί κάποιος αν το επιθυμεί.
Ας σημειωθεί ότι οι δικαιούχοι του προγράμματος RICA βαθμολογούνται ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ μία στην 2η ομάδα κριτηρίων και μια στην τέταρτη ομάδα .

8. Για την πριμοδότηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας:

Ø Αναφορικά με τα Διασυνδεδεμένα φ/β, πρέπει να είναι γνωστό ότι υπάρχει πρόβλημα με την επάρκεια του δικτύου της ΔΕΗ σε πολλές περιοχές της χώρας . Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΕΗ εντοπίζεται σε 16 νομούς , μεταξύ αυτών και στη Λακωνία .
Αν ο επενδυτής αναλάβει την υποχρέωση εγκατάστασης φ/β και για λόγους ανεξάρτητους από την θέλησή του δεν υλοποιηθεί η δράση αυτή θα υπάρχουν κυρώσεις;
Αναλαμβάνει σήμερα η Πολιτεία την δέσμευση της διασύνδεσης των Φ/Β;

Ø Αναφορικά με τα Μη Διασυνδεδεμένα τίθεται θέμα αποθήκευσης της ενέργειας (υψηλό κόστος) αλλά και τεχνικά ζητήματα σχετιζόμενα με το ύψος της εγκατεστημένης ισχύος στην εκμ/ση .
Τα μηχανήματα μιας κτηνοτροφικής μονάδας είναι δυνατόν να υποστηριχθούν από μη διασυνδεδεμένη πηγή ;

Ø Δεν διευκρινίζεται πουθενά ο τρόπος υπολογισμού των ενεργειακών αναγκών της εκμετάλλευσης και συνεπώς το μέγεθος της Α.Π.Ε .

9. Για την Εξοικονόμηση Ύδατος:

Ø Ο τύπος υπολογισμού της βαθμολογίας πριμοδοτεί τους μεγάλους παραγωγούς – κατόχους μεγάλων γεωργικών εκμεταλλεύσεων εισάγοντας συντελεστή 0,02/στρ.
Ένας μικρότερος παραγωγός πχ των 20 στρ/των ο οποίος επιθυμεί την αντικατάσταση του δικτύου άρδευσης , στο σύνολο της εκμ/σης του , σε αυτά το 20 στρ/τα ευρίσκεται σε δυσμενή θέση .

Ø Πως είναι δυνατό να γίνει αξιολόγηση προτεινόμενου συστήματος άρδευσης σε δενδρώδεις καλλιέργειες , με σύστημα αναφοράς το «κανόνι» ;

Ø Πριμοδοτούνται οι υδατοδεξαμενές οι οποίες αποτελούν πολύ εξειδικευμένη περίπτωση και σχετίζεται άμεσα με τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των αγροτεμαχίων και δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί από την μεγάλη κατηγορία επενδυτών όσο και να το επιθυμούν.

10. Ενεργειακά φυτά και ανάλογες καλλιέργειες δεν υπάρχουν σε όλες τις περιοχές της χώρας ώστε να αποτελούν διαβατήριο εισόδου στο πρόγραμμα .
Άλλωστε η επέκταση αυτών ,σε περιόδους αυξημένων επισιτιστικών αναγκών αποτελεί στρατηγική επιλογή της χώρας;

11. Τέλος να επισημάνουμε επίσης ότι στη Λακωνία δεν έχουμε λίμνες , ώστε οι παραγωγοί μας να αναλάβουν δράσεις προστασίας τους και να πριμοδοτηθούν .
Δεν μπορεί λοιπόν η προστασία των λιμνών να αποτελεί γενικό κριτήριο βαθμολόγησης .

Κύριε Υπουργέ,


Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι ορισμένες πλευρές του προγράμματος , θα πρέπει να ελεγχθούν , να σταθμιστούν εκ νέου και να αναθεωρηθούν .
Θεωρούμε ότι είναι ανάγκη με την πολιτική γενναιότητα που σας διακρίνει να λάβετε μέτρα ώστε:
- Να εκδοθούν άμεσα τα υλικά που εκκρεμούν
- Να αποσυρθεί και να επαναδιατυπωθεί η λίστα με τα κριτήρια βαθμολόγησης
- Να προχωρήσει δημόσια διαβούλευση και τεχνική ανάλυση ανα Περιφέρεια ώστε
να διατυπωθούν προτάσεις από τους εμπλεκόμενους
- Να δοθεί παράταση στο πρόγραμμα ώστε να υπάρξει η χρονική ευχέρεια τόσο για την υιοθέτηση αλλαγών όσο και την ενσωμάτωση νέων θέσεων .

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Με τιμή

Ο Πρόεδρος -Η Γραμματέας

Αραχωβίτης Σταύρος- Γιαννακάκη Ειρήνη