Αναζήτηση Αναρτήσεων
Σάββατο 5 Μαρτίου 2011
ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. 2011: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Βραζιλία: Μανιτάρια μετατρέπουν μυρμήγκια σε... ζόμπι
Τα μυρμήγκια μολύνονται μόλις έρθουν σε επαφή με τους σπόρους του μανιταριού και μέσα σε μία εβδομάδα έχουν μετατραπεί σε «υπηρέτες» του. (φωτογραφία: David Ηughes) |
ΗΠΑ: «Απειλεί» και το κοινό πεύκο η υπερθέρμανση;
Ακόμη και για αφανισμό του πεύκου Lodgepole - του κοινού πεύκου που απαντάται στο δυτικό τμήμα της Βορείου Αμερικής- έως το 2080 προειδοποιούν επιστήμονες, κυρίως εξαιτίας της ανόδου της θερμοκρασίας. |
Ακόμη και για αφανισμό του πεύκου Lodgepole - του κοινού πεύκου που απαντάται στο δυτικό τμήμα της Βορείου Αμερικής- έως το 2080 προειδοποιούν επιστήμονες, κυρίως εξαιτίας της ανόδου της θερμοκρασίας. Ισχυρίζονται ότι μέσα στα επόμενα εννέα χρόνια τα πευκοδάση θα έχουν συρρικνωθεί κατά 10%.
«Για τους αμφισβητίες της κλιματικής αλλαγής, αξίζει να αναφέρει κανείς ότι η τάση του πεύκου να γίνεται όλο και πιο ευάλωτο τις τελευταίες δεκαετίες διαπιστώθηκε μέσα από συγκρίσεις πραγματικών κλιματικών δεδομένων και ενισχύεται από τις παρατηρήσεις δορυφόρων, οι οποίες δείχνουν τεράστιες αλλαγές στο έδαφος», επισημαίνει ο επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου του Όρεγκον Ρίτσαρντ Γουέρινγκ, ένας εκ των συντακτών της έκθεσης.
Οι καθηγητές επισημαίνουν ότι το πεύκο δεν είναι το μοναδικό είδος δέντρου που απειλείται, καθώς μόνο το 2010, 100.000 έλατα αφανίστηκαν εξαιτίας επιδρομής σκαθαριών στο Κολοράντο.
Το ίδιο έντομο απειλεί τώρα και τα πεύκα, αφού οι όλο και ηπιότεροι χειμώνες του επιτρέπουν να επιβιώνει καθώς οι εποχές αλλάζουν. «’λλοτε τα σκαθάρια ήταν πιο επιλεκτικά απέναντι στα πεύκα: δεν έπλητταν τα νεότερα και υγιέστερα δέντρα», λέει ο καθηγητής Γουέρινγκ. «Τώρα οι πληθυσμοί τους και τα επίπεδα φερομονών αυξάνονται σε τέτοιο βαθμό που σκοτώνουν σχεδόν όλα τα ενήλικα δέντρα. Ήδη παρατηρούμε αύξηση των επιθέσεων από έντομα και προβλέπουμε περαιτέρω επιδείνωση».
Με τη βοήθεια κλιματικών μοντέλων, οι ερευνητές προέβλεψαν ότι το 2080, τα πεύκα θα έχουν συρρικνωθεί στο 17% των εκτάσεων που καλύπτουν σήμερα, κυρίως σε περιοχές όπου επικρατούν χαμηλότερες θερμοκρασίες, όπως το Εθνικό Πάρκο Γέλοουστοουν.
Κατά τον Ντόμινικ Ντελασάλα, επικεφαλής της οικολογικής οργάνωσης Geos, τα συμπεράσματα της μελέτης συμφωνούν με αυτά άλλων ερευνών γύρω από τις συνέπειες της αύξησης της θερμοκρασίας στα αμερικανικά δάση.
Τα συμπεράσματα της μελέτης, η οποία χρηματοδοτήθηκε μεταξύ άλλων από τη NASA, θα δημοσιευτούν στην επιθεώρηση Climatic Change.
NAFTEMPORIKI.GRΑγροΤύπος 72, εβδομαδιαία ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης
Κλικ στην πρώτη σελίδα, για να ξεφυλλίσετε το Τεύχος 72
Σε αυτό το τεύχος διαβάστε:
Αλλαγή οργάνωσης και επανασχεδιασμό χρειάζεται το προγράμματα καταπολέμησης των κουνουπιών στη χώρα μας.
Καθυστέρηση και αδράνεια «φρενάρουν» την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια.
Μπορεί η ιδιωτική αποθεματοποίηση στο ελαιόλαδο να φέρει «ανάσταση» των τιμών;
Οι εξαγγελίες του Κώστα Σκανδαλίδη από το Ηράκλειο Κρήτης.
Σχέδιο προστασίας και διάσωσης αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων.
«Πράσινο φως» από Ε.Ε. για 267 εκατ. ευρώ σε περιβαλλοντικά έργα.
Έως 4/4/2011 οι αιτήσεις για τις Μεταβιβάσεις Δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης.
Πληρώθηκε η συνδεδεμένη ενίσχυση για βαμβάκι, ντομάτα και ζαχαρότευτλα.
«Αγκάθια» για την πώληση της ΕΒΖ και το μέλλον της τευτλοκαλλιέργειας.
Απλήρωτοι οι ροδακινοπαραγωγοί παρά την απόφαση Σαχινίδη για δανειοδότηση βιομηχανιών.
Μπορείτε να διαβάσετε την Αγροτική Εφημερίδα 72 και σε PDF
http://www.agrotypos.gr/
Ερώτηση βουλευτών της Ν.Δ για τον «Καλλικράτη»
Μερικούς μήνες μετά τη θέση σε ισχύ του Προγράμματος «Καλλικράτης» έχουν επαληθευθεί πλήρως οι προειδοποιήσεις που η Νέα Δημοκρατία απηύθυνε προς την Κυβέρνηση από κοινού με την ΚΕΔΚΕ και την ΕΝΑΕ για τα προβλήματα που θα δημιουργούσε η επιπόλαιη και πρόχειρη προσπάθεια «μεταρρύθμισης» της διοικητικής δομής της χώρας. Γιατί, μόλις κατακάθησε ο επικοινωνιακός «κουρνιαχτός» και έπρεπε να αρχίσει η πρακτική εφαρμογή αποκαλύφθηκε η σωρεία των λαθών, η ανεπάρκεια και τα κενά. Και ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για να διορθωθούν ορισμένα προβλήματα με μπαλώματα σε σειρά άσχετων νομοσχεδίων, ωστόσο η Τοπική Αυτοδιοίκηση σηκώνει τα χέρια ψηλά και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: για πόσο μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ακόμη χωρίς πόρους και προσωπικό, βασισμένη στη διάθεση προσφοράς των νεοεκλεγέντων αιρετών, του μόνιμου προσωπικού και των συμβασιούχων;
Το κατεξοχήν αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών παρουσιάζει εικόνα πανικού, καθώς οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει βάσει του Μνημονίου, ιδίως όσον αφορά τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις νομικών προσώπων δεν έχουν σημειώσει καμία πρόοδο. Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες ακόμη περιμένουν την κοστολόγηση των νέων αρμοδιοτήτων τους και την ολοκλήρωση των μετατάξεων του προσωπικού τους, ενώ προσπαθούν να λειτουργήσουν με καταβολές έναντι των οφειλομένων. Η ΚΕΔΚΕ, λειτουργώντας ουσιαστικά με διοικούσα επιτροπή γιατί το ΥΠ.ΕΣ. δεν έχει ακόμη εκδώσει το σχετικό π.δ. με συνέπεια ουσιαστικά την φίμωση των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ, απευθύνει κραυγή αγωνίας: «Η επιχορήγηση για το 2011 κινείται στα ίδια επίπεδα με το ήδη προβληματικό 2010 και η διασφάλιση της λειτουργίας των δήμων κινείται στο όριο». Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υποβάλλει την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε δεύτερο γύρο παρακρατήσεων, συνεχίζοντας την «επιτυχημένη» ιδέα των λογιστικών αλχημειών και των παρακρατήσεων πόρων που επινόησαν οι Κυβερνήσεις Σημίτη για να φαίνεται ότι εκπληρώνουν τις ευρωπαϊκές τους δεσμεύσεις.
Επερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
1. Γιατί το Υπουργείο Εσωτερικών καταβάλλει στους Δήμους επιχορηγήσεις έναντι των οφειλομένων; Ακόμη και με βάση τους δραστικά μειωμένους πόρους του προϋπολογισμού του 2011 έπρεπε να είχαν πάρει, για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2011, ΚΑΠ ύψους 3.430.000.000 ευρώ, ενώ τους έχουν δοθεί 335.846.570 ευρώ, και μάλιστα χωρίς την προβλεπόμενη από το νόμο γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Δεν μπορεί να εκτελέσει τον προϋπολογισμό που η ίδια ψήφισε πριν από 2 μήνες (άρθρο 259, παρ.3 και 4 του ν. 3852/2010);
2. Τι είδους αδιαφανείς διαδικασίες ακολουθεί η Κυβέρνηση, όταν κατανέμει πόρους εν κρυπτώ στους Δήμους, χωρίς να έχει εκδώσει την προβλεπόμενη από τον «Καλλικράτη» Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) σχετικά με τα κριτήρια, τον τρόπο και τη διαδικασία κατανομής των ΚΑΠ; Να μας γνωστοποιήσει τα ποσά που κατέβαλε σε κάθε Δήμο ως σήμερα και με ποια κριτήρια προχώρησε σε αυτές τις κατανομές.
3. Ποιες μαύρες τρύπες προσπαθεί να καλύψει η Κυβέρνηση όταν οι αποφάσεις επιχορήγησης για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2011 προβλέπουν την παρακράτηση μη επακριβώς προσδιορισμένων ποσών για την «μερική ή ολική εξόφληση οφειλών δήμων»; Πότε θα ενημερώσει τους ίδιους τους ΟΤΑ πώς προέκυψαν τα ποσά αυτά και ποιες είναι οι οφειλές της κεντρικής διοίκησης προς αυτούς;
4. Πότε σκοπεύουν ν’ αποδώσουν στους Δήμους την τρίτη δόση από τους παρακρατηθέντες από τις δικές τους κυβερνήσεις πόρους ύψους 213,9 εκατ. ευρώ, για τους οποίους κόπτονταν προεκλογικώς;
5. Πώς είναι δυνατόν να λειτουργήσουν οι Δήμοι, όταν όχι μόνο δεν έχουν δοθεί επιχορηγήσεις για επενδυτικές δραστηριότητες (ΣΑΤΑ) 2011, αλλά δεν έχει εκδοθεί ακόμη η προβλεπόμενη από το νόμο ΚΥΑ, βάσει της οποίας έπρεπε να καθορισθούν τα κριτήρια και η διαδικασία κατανομής των πόρων αυτών, μετά από γνώμη της ΚΕΔΕ;
6. Πώς είναι δυνατό, με βάση τα ανωτέρω δεδομένα να καταρτίσουν , οι Δήμοι εντός του Μαρτίου 2011 τους προϋπολογισμούς τους και μάλιστα να υποβάλουν έως την 3/3/2011 τον προγραμματισμό των προσλήψεων ορισμένου χρόνου και συμβάσεων έργου, σύμφωνα με την από 24/2/2011 εγκύκλιο του ΥΠΕΣΑΗΔ, τη στιγμή που δεν γνωρίζουν ποιοι θα είναι οι ΚΑΠ τους;
7. Σε ποια φάση βρίσκεται η μελέτη για την κοστολόγηση των μεταβιβαζόμενων, στους Δήμους, αρμοδιοτήτων; Να κατατεθεί το σχετικό προσχέδιο.
8. Τι θα γίνει με τα έργα του «ΘΗΣΕΑ» τα οποία το Υπουργείο δεν αποπληρώνει, οδηγώντας τις ανάδοχες εταιρείες στη χρεοκοπία και εργαζόμενους στην ανεργία, σε αυτή την τόσο δύσκολη για τον τόπο οικονομική συγκυρία; Να δοθεί πίνακας με τις υποχρεώσεις του προγράμματος και χρονοδιάγραμμα εκπλήρωσης.
9. Σύμφωνα με το άρθρο 281 του ν. 3852/2010, η υποστήριξη του «Καλλικράτη», θα γίνει ιδίως μέσα από το Πρόγραμμα «ΕΛΛ.Α.Δ.Α.», το οποίο έπρεπε να είναι έτοιμο, με τη μορφή υ.α., ως τις 31.12.2011. Δύο μήνες μετά την εκπνοή της σχετικής προθεσμίας και δεν έχει γίνει τίποτα ούτε έχει δοθεί τίποτε στη δημοσιότητα, ενώ οι ΟΤΑ βρίσκονται στα πρόθυρα της οικονομικής και λειτουργικής κατάρρευσης. Πότε θα δώσει μια εξήγηση η Κυβέρνηση για το που οφείλεται αυτή η καθυστέρηση; Μήπως γιατί τα 4 δις για τα οποία έχει δεσμευθεί ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δεν είχαν ποτέ διασφαλισθεί; Ζητούμε να κατατεθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Προγράμματος «ΕΛΛΑΔΑ».
Οι Επερωτώντες Βουλευτές:
Χρήστος Ζώης
Γρηγόριος Αποστολάκος
Προκόπης Παυλόπουλος
Αθανάσιος Νάκος
Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
Ιωάννης Πλακιωτάκης
Αθανάσιος Μπούρας
Κωνσταντίνος Παπασιώζος
Σάββας Αναστασιάδης
Δημήτριος Τσουμάνης
Γεώργιος Καρασμάνης
http://www.newsblog.gr/index.php/53095/erotisi-bouleuton-nd-kallikrati
Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011
Ξεκινά και ολοκληρώνεται έως την 4η Απριλίου η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τις Μεταβιβάσεις Δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης
Έως την Δευτέρα, 4 Απριλίου του 2011 μπορούν οι ενδιαφερόμενοι – σύμφωνα με εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ - να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για την διαδικασία «Μεταβιβάσεων Δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης έτους 2011». Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Οργανισμού Πληρωμών του ΥπΑΑΤ τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης (Δ.Ε.Ε.) δύνανται να μεταβιβάζονται μόνο σε άλλο γεωργό εγκατεστημένο στην ελληνική επικράτεια, εκτός των περιπτώσεων κληρονομιάς. Στην περίπτωση αποδέκτη πολίτη κράτους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτείται να υποβάλλονται στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο ενδιαφερόμενος είναι μόνιμα και νόμιμα εγκατεστημένος στην ελληνική επικράτεια. Επίσης τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης είναι δυνατόν να μεταβιβάζονται με πώληση ή με οποιαδήποτε άλλη οριστική μεταβίβαση, συνοδευόμενα ή μη από γη.
Δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες καθώς και τα ειδικά έντυπα για την συμπλήρωση της αίτησης
http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&ID=63043
Τέλος οι κοινοτικές πιστώσεις για πριμ ελαιολάδου 2009
Αυτό απαντά ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης, σε αναφορά που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ Μανόλης Στρατάκης, σχετικά με το αίτημα της Ομάδας Ελαιοπαραγωγών Βιάννου για τη χορήγηση του ποιοτικού παρακρατήματος περιόδου 2008-2009.
Αναλυτικά, ο υπουργός αναφέρει τα εξής:
«Η χορήγηση του ποιοτικού παρακρατήματος περιόδου 2008-2009 (αίτηση ενιαίας ενίσχυσης έτους 2009) στους δικαιούχους βιοκαλλιεργητές, ελαιοπαραγωγούς ολοκληρωμένης διαχείρισης και παραγωγούς ελαιοκομικών προϊόντων ΠΟΠ/ΠΓΕ, πραγματοποιήθηκε βάσει αρχείων που απεστάλησαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης, αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ έλαβε αρχείο με τα στοιχεία της εν λόγω ομάδας ελαιοπαραγωγών, από τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης Ηρακλείου, μετά την ημερομηνία της τελευταίας πληρωμής της πρόσθετης ενίσχυσης ελαιολάδου έτους 2009.
Δεδομένου ότι οι Κοινοτικές πιστώσεις που αφορούν την πρόσθετη ενίσχυση ελαιολάδου έτους 2009 έχουν εξαντληθεί, η εν λόγω πληρωμή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς ή πριν την έγκριση των σχετικών πιστώσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό».
http://www.agronews.gr/content/view/64962/200/lang,el/
Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011
Η αναδιοργάνωση αναγκαία για το ΕΘΙΑΓΕ
Όπως απαντά σε αναφορά του βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ Μανόλη Στρατάκη, ο υπουργός σημειώνει τα εξής:
"Το ΕΘΙΑΓΕ στα 20 και πλέον χρόνια λειτουργίας του, επιτελεί σημαντικό ρόλο στην αγροτική ανάπτυξη της χώρας, στηρίζει και υλοποιεί τις αναπτυξιακές προσπάθειες του ΥΠΑΑΤ, παραγωγικών φορέων, ομάδων παραγωγών κλπ, με την επιστημονική γνώση και τεχνολογική καινοτομία που παράγει για μια, φιλική προς το περιβάλλον αρχικά, συνάμα όμως δυναμική και ανταγωνιστική γεωργία.
Για την αποδοτικότερη, όμως, λειτουργία των Ερευνητικών Μονάδων του και την πληρέστερη αντιμετώπιση των προβλημάτων του αγροτικού τομέα, απαιτείται η δημιουργία μιας σύγχρονης οργανωτικής δομής, ανταποκρινόμενης στις σημερινές απαιτήσεις της αγροτικής έρευνας.
Ως εκ τούτου, η αναδιοργάνωση του Ιδρύματος, κρίνεται πλέον, αναγκαία και απαραίτητη, ώστε οι Ερευνητικές του Μονάδες να μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως στις σύγχρονες επιστημονικές-ερευνητικές απαιτήσεις και να καλύπτουν απολύτως τις ανάγκες της αγροτικής έρευνας της χώρας".
http://www.agronews.gr/content/view/64910/36/lang,el/
Μεταβίβαση δικαιωμάτων χωρίς παρακράτηση 30%
2.1 Τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης (Δ.Ε.Ε.) δύνανται να μεταβιβάζονται μόνο σε άλλο γεωργό εγκατεστημένο στην ελληνική επικράτεια, εκτός των περιπτώσεων κληρονομιάς. Στην περίπτωση αποδέκτη πολίτη κράτους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτείται να υποβάλλονται στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο ενδιαφερόμενος είναι μόνιμα και νόμιμα εγκατεστημένος στην ελληνική επικράτεια.
2.2 Τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης είναι δυνατόν να μεταβιβάζονται με πώληση ή με οποιαδήποτε άλλη οριστική μεταβίβαση, συνοδευόμενα ή μη από γη. Αντίθετα, η ενοικίαση, επιτρέπεται μόνον εάν συνοδεύεται και από την ενοικίαση τουλάχιστον ισοδύναμου αριθμού επιλέξιμων εκταρίων.
2.3 Σε περίπτωση μίσθωσης τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης (Δ.Ε.Ε) και η έκταση μισθώνονται για την ίδια χρονική περίοδο. Τα αγροτεμάχια που μισθώνονται θα πρέπει να εμφανίζονται ως επιλέξιμα στο Ο.Π.Σ στο τελευταίο έτος ενεργοποίησης του μεταβιβαστή, ήτοι 2009 ή 2010.
2.4 Ο μεταβιβάζων / εκμισθωτής πρέπει να είναι δικαιούχος ενιαίας ενίσχυσης και να έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του όσον αφορά στο καθεστώς της ενιαίας ενίσχυσης.
2.5 Στην περίπτωση που υποβληθούν «ταυτόχρονες» μεταβιβάσεις, δηλαδή αποδέκτης δικαιωμάτων μεταβιβάζει τα αποκτώντα δικαιώματα σε άλλον παραγωγό στο ίδιο έτος, θα πρέπει στην δεύτερη αίτηση μεταβίβασης να αναγράφονται στοιχεία που αφορούν στην πρώτη μεταβίβαση δικαιωμάτων (πχ. ΑΦΜ πρώτου μεταβιβαστή κτλ). Το σύνολο των εν λόγω αιτήσεις υποβάλλονται μόνο στην Κ.Υ. του ΟΠΕΚΕΠΕ.
2.6 Στην περίπτωση μεταβίβασης δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης (Δ.Ε.Ε.) μαζί με γη, η γη που μεταβιβάζεται πρέπει να αποτελείται από επιλέξιμα εκτάρια, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 34 του καν.73/2009.
2.7 Εάν μεταβιβαστεί το σύνολο των δικαιωμάτων (σύνολο εκμετάλλευσης) από γεωργό σε γεωργό, ο διάδοχος αποκτά όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του μεταβιβάζοντος που απορρέουν από την έννομη σχέση του μεταβιβάζοντος και της αρμόδιας αρχής, την οποία δημιουργεί η αίτηση ενίσχυσης.
2.8 Προκειμένου η μεταβίβαση να ληφθεί υπόψη στις ενισχύσεις του τρέχοντος έτους η αίτηση θα πρέπει να είναι εμπρόθεσμη, δηλαδή να έχει υποβληθεί μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που αναφέρεται στην παράγραφο 1.4. Η ημερομηνία ελέγχεται σύμφωνα με την σφραγίδα του ταχυδρομείου, ή την ημερομηνία καταχώρισης στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, στην περίπτωση ιδιόχειρης υποβολής.
2.9 Πλην περιπτώσεων ανωτέρας βίας ή εξαιρετικών περιστάσεων, οποιαδήποτε επιστολή φέρει ημερομηνία αποστολής μεταγενέστερη της ανωτέρω ημερομηνίας δεν δύναται να παράγει αποτελέσματα για τις πληρωμές της ενιαίας ενίσχυσης τρέχοντος έτους (εκπρόθεσμη αίτηση), αλλά εξετάζεται για το επόμενο έτος ενιαίας ενίσχυσης, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των εμπροθέσμων αιτήσεων.
2.10 Η εμπρόθεσμη αίτηση μεταβίβασης λαμβάνεται υπόψη και η μεταβίβαση ισχύει για το τρέχον έτος ενίσχυσης μόνον εφόσον εγκριθεί κατά τα δυο στάδια ελέγχου:
α) του οπτικού διοικητικού ελέγχου των υποβληθέντων δικαιολογητικών και
β) του διασταυρωτικού μηχανογραφικού ελέγχου που πραγματοποιείται μέσω του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του ΟΠΕΚΕΠΕ
2.11 Εάν ο γεωργός έχει μεταβιβάσει δικαιώματα ενίσχυσης χωρίς να τηρούνται οι διατάξεις της παρούσας, η μεταβίβαση θεωρείται άκυρη. Εάν στην παραπάνω περίπτωση, οι ενισχύσεις έχουν ήδη καταβληθεί, τα σχετικά ποσά θεωρούνται αχρεωστήτως καταβληθέντα και ανακτώνται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες εθνικές και κοινοτικές διατάξεις.
2.12 Ειδικά, για μεταβίβαση των πρόσθετων δικαιωμάτων ενίσχυσης, που χορηγήθηκαν ως ειδική στήριξη με βάση το άρθρο 68 του ΕΚ 73/2009, που συνοδεύονται από τη μεταβίβαση ισοδύναμου αριθμού εκταρίων, τα αντίστοιχα αγροτεμάχια που δηλώνονται θα πρέπει να βρίσκονται αποκλειστικά σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως προβλέπεται στο άρθρο 13 της υπ΄ αριθ. 262345 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 323/2010).
ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ | ||||
Μεταβιβαζόμενα δικαιώματα | ||||
| Κατηγορίες αποδεκτών μεταβιβαζομένων δικαιωμάτων | Δικαιώματα συνοδευόμενα από γη (σύνολο εκμετάλλευσης) Υπόδειγμα 4 | Δικαιώματα συνοδευόμενα από γη Υπόδειγμα 1 | Δικαιώματα μη συνοδευόμενα από γη Δικαιώματα ετήσιας στήριξης χωρίς γη Υπόδειγμα 2 |
1 | Γεωργοί με έναρξη γεωργικής δραστηριότητας ή κληρονόμοι | 0% | 0% | 0% |
2 | Κατά κύριο επάγγελμα αγρότες (Ν. 3874/6-9-10) | 0% | 0% | 0% |
3 | Λοιποί Γεωργοί
| 5% | 10% | 30% |
Παρακράτηση δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις:
Α. μεταβίβασης δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης σε γεωργό που αρχίζει να ασκεί γεωργική δραστηριότητα (ανεξαρτήτως κατηγορίας μεταβίβασης) μετά το έτος 2011
Β. μεταβίβασης δικαιωμάτων από κληρονομική διαδοχή
Γ. μεταβίβασης ειδικών δικαιωμάτων
Δ. μίσθωσης δικαιωμάτων
Ε. κατά κύριο επάγγελμα αγρότες σύμφωνα με το Ν. 3874/6-9-10
Ειδικά για την ανωτέρω Α. περίπτωση, απαιτείται μαζί με την αίτηση μεταβίβασης να προσκομιστεί υπεύθυνη δήλωση του αποδέκτη των δικαιωμάτων ενίσχυσης, ότι δεν έχει ασκήσει γεωργική δραστηριότητα στο όνομα του και υπ’ ευθύνη του, ούτε ελέγχει νομικό πρόσωπο που ασκούσε γεωργική δραστηριότητα, κατά τα 5 έτη που προηγούνται της έναρξης της νέας γεωργικής δραστηριότητας.
Βρείτε εδώ τα σχετικά έγγραφα:
Μεταβιβάσεις δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης για το 2011
Αίτηση μεταβίβασης δικαιωμάτων για το 2011
Υπεύθυνη δήλωση συνκληρονώμων για τα δικαιώματα του 2011
Υπόδειγμα αίτησης μεταβολής προσωπικών στοιχείων για δικαιούχους δικαιωμάτων 2011
Υπόδειγμα ενοικίασης δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης μαζί με γη για το 2011
Υπόδειγμα λύσης συμφωνηθείσας μίσθωσης
http://www.agronews.gr/content/view/64897/200/lang,el/
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011
Τι σημαίνουν οι λέξεις: Τριώδιο, Αποκριά, Μασκαράς
γράφει ο Γιώργος Δαμιανός
Τριώδιο: «άνοιξε το Tριώδιο»: H φράση χρησιμοποιείται μεταφορικά και σημαίνει την έναρξη της Aποκριάς.
Για την Oρθόδοξη Eκκλησία, όμως, η φράση κυριολεκτείται, επειδή δέκα Κυριακές πριν το Πάσχα αναγνώσκεται το εκκλησιαστικό βιβλίο, το λεγόμενο Tριώδιο< τρεις ωδές. Πρόκειται για Υμνογραφικούς Κανόνες – εκκλησιαστικά ποιήματα- που αποτελούνται μόνο από τρεις ωδές αντί από εννέα ωδές, που είναι το σύνηθες.24γράμματα
Απόκρεως, αποκριά, απόκριες: Η αποκρέα (ενν. Κυριακή ή ημέρα), αρχικά, προσδιόριζε την τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως> γεν. ενικ. του ουσ. “κρέας”). Γι αυτό, άλλωστε, η σαρκοφαγία, τιμάται ιδιαίτερα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, με αποκορύφωμα την Τσικνοπέμπτη. Η τελευταία ημέρα σαρκοφαγίας (η αποκριά) προσδιόρισε, τελικά, όλη την περίοδο των αποκριάτικων εορτασμών. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πιστοί αποκρεύουν (απέχουν από το κρέας) την ημέρα του Aγίου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου), πριν αρχίσει η νηστεία των Χριστουγέννων, την Κυριακή των Aγίων Πάντων (την Kυριακή μετά την Πεντηκοστή) και την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, για τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.24γράμματα
Μασκαράς: Η Ιταλική λέξη maschera σημαίνει το “προσωπείο”. Το maschera παράγεται από το masca, το οποίο ακόμα και σήμερα στη διάλεκτο του Piemonte προσδιορίζει τη μάγισσα. Κατα τους Deviz, Dozy, Mahn το υστερολατινικό masca παράγεται από το αραβικό maskara (: γελωτοποιός). Kατά το συνεργάτη μας, τον κ. Ραχίμι, το maskara παράγεται από το ρήμα ΣΟΧΡ سخر που σημαίνει «κοροϊδεύω, ξεγελάω, αστειεύομαι». Από το ρήμα παράγεται το όνομα ΜΑΣΧΑΡΕ مسخره (: γελοίος). Πάντως είτε Ιταλική, είτε Αραβική είναι η λέξη στην ελληνική έδωσε τις λέξεις: μάσκα, μασκέ, μάσκαρα, μασκαράς, μασκαρεύω, μασκάρεμα μασκαριλίκι, μασκότ κ.ά.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 24γράμματα.
kafeneio.info/