Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

H ΚΓΠ-2020 θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2014!

H ΚΓΠ-2020 θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2014!



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ,

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ

Η ΚΓΠ με χρονικό ορίζοντα το 2020: η αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων όσον αφορά τη διατροφή, τους φυσικούς πόρους και το έδαφος

Το Συμβούλιο:

1. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ότι η Κοινή Γεωργική Πολιτική (ΚΓΠ) αποτελεί μια δυναμικά εξελισσόμενη πολιτική η οποία μέσω διαδοχικών μεταρρυθμίσεων γνώρισε μεταβολές ανταποκρινόμενη σε μεταβαλλόμενες συνθήκες, πράγμα που θα πρέπει να κάνει εκ νέου με δεδομένες τις μελλοντικές πολιτικές προκλήσεις οι οποίες αφορούν όχι μόνον τους γεωργούς αλλά και όλους τους πολίτες της ΕΕ,

2. Στο πλαίσιο αυτό, ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ την ανακοίνωση της Επιτροπής «Η ΚΓΠ με χρονικό ορίζοντα το 2020: Η αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων όσον αφορά τη διατροφή, τους φυσικούς πόρους και το έδαφος»,

3. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ την άποψη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ότι ένας βιώσιμος, παραγωγικός και ανταγωνιστικός γεωργικός τομέας θα συμβάλλει σημαντικά στη στρατηγική για την Ευρώπη 2020, λαμβανομένου υπόψη του δυναμικού ανάπτυξης και απασχόλησης των αγροτικών περιοχών, ενώ παράλληλα θα εξασφαλίζει ευθύτητα στον ανταγωνισμό.

4. ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ την ευρεία υποστήριξη προς την άποψη ότι η μελλοντική ΚΓΠ πρέπει να παραμείνει μια ισχυρή κοινή πολιτική, και όσον αφορά τον προϋπολογισμό της ΕΕ, να διαθέτει οικονομικούς πόρους ανάλογους προς τους στόχους της, χωρίς να προδικάζονται οι αποφάσεις για το ενωσιακό πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο μετά το 2013,

5. ΣΥΜΦΩΝΕΙ με την Επιτροπή ότι, για την ΚΓΠ με χρονικό ορίζοντα το 2020, θα πρέπει να διατηρηθεί η υπάρχουσα δομή των δύο ξεχωριστών και συμπληρωματικών πυλώνων,

6. ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ότι η απλοποίηση και η βελτίωση της παροχής υπηρεσιών θα πρέπει να είναι μεταξύ των βασικών αρχών που θα διέπουν τυχόν προτάσεις για μεταρρύθμιση της ΚΓΠ, όσον αφορά τόσο το κανονιστικό πλαίσιο όσο και την πρακτική εφαρμογή της πολιτικής, και ΚΑΛΕΙ την Επιτροπή να εξετάσει τις σχετικές προτάσεις των κρατών μελών,

7. ΣΥΜΦΩΝΕΙ με την Επιτροπή στον προσδιορισμό τριών κυρίων στόχων για τη μελλοντική ΚΓΠ, και συγκεκριμένα την βιώσιμη παραγωγή τροφίμων, τη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων και δράση για την κλιματική αλλαγή και την ισορροπημένη εδαφική ανάπτυξη· ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ δε ότι υπάρχει ένα σημαντικό στοιχείο συμπληρωματικότητας

μεταξύ των τριών αυτών στόχων,

8. ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ η άμεση εισοδηματική στήριξη προς τους γεωργούς της ΕΕ συμβάλλει στην εξασφάλιση ικανοποιητικού επιπέδου διαβίωσης για τη γεωργική κοινότητα· επίσης ενισχύει την παροχή δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών από τους αγρότες, η παροχή των οποίων από την αγορά είναι οικονομικώς ασύμφορη, και ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΕΥΡΕΩΣ ότι η στήριξη αυτή έχει αποδείξει την αξία της και παραμένει σημαντικό στοιχείο, ιδίως στο πλαίσιο των πρόσθετων δαπανών που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί προκειμένου να ανταποκριθούν στα υψηλά πρότυπα της ΕΕ για το περιβάλλον και την ορθή μεταχείριση των ζώων,

9. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ την ανάγκη για δικαιότερη κατανομή της άμεσης εισοδηματικής στήριξης μεταξύ των κρατών μελών, λαμβάνοντας υπόψη το γενικότερο πλαίσιο σχετικά με τον μελλοντικό προϋπολογισμό της ΕΕ,

10. Σχετικά με το θέμα αυτό ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΕΥΡΕΩΣ ότι ο ρεαλισμός θα πρέπει να αποτελεί την καθοδηγητική αρχή κατά την εξέταση των αντικειμενικών κριτηρίων κατανομής και ότι θα πρέπει να εξασφαλισθεί ένας κατάλληλος και σταδιακώς κλιμακούμενος ρυθμός αλλαγών ώστε να αποφεύγονται διαταραχές μείζονος σημασίας,

11. Όσον αφορά τη διανομή εισοδήματος μεταξύ των γεωργών, ΤΟΝΙΖΕΙ την ανάγκη για ευελιξία σε εθνικό/περιφερειακό επίπεδο, με πρόβλεψη κατάλληλων μεταβατικών περιόδων προς αποφυγή καταστροφικών οικονομικών συνεπειών,

12. ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ την Επιτροπή στο διεξαγόμενο έργο της με στόχο τη διερεύνηση των δυνατοτήτων για τα κράτη μέλη να στοχοποιήσουν περαιτέρω την εκ μέρους τους άμεση εισοδηματική στήριξη στο πλαίσιο των εθνικών τους κονδυλίων, και συγκεκριμένα μέσω:

- της παροχής δυνατοτήτων στα κράτη μέλη να συνδράμουν μικρές αγροτικές εκμεταλλεύσεις ώστε να μειωθεί το διοικητικό φορτίο τους και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά τους,

- της παροχής πρακτικών επιλογών για τα κράτη μέλη ώστε να εστιάζουν αποτελεσματικότερα την προσοχή τους στους ενεργούς αγρότες,

13. ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ότι τυχόν μέτρα εθελοντικής στήριξης που θα αποφασιστούν από τα κράτη μέλη θα πρέπει να υλοποιηθούν εντός του εθνικού κονδυλίου τους,

14. ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ τη σοβαρή αντίθεση των κρατών μελών στη θέσπιση ενός ανώτατου ορίου για τις άμεσες πληρωμές που λαμβάνονται από μεγάλες μεμονωμένες αγροτικές εκμεταλλεύσεις, καθώς επίσης και το αίτημα ώστε οποιαδήποτε πρόταση να γίνεται με τρόπο που να μην επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και την αναγκαία απλούστευση της ΚΓΠ,

15. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ότι η ΚΓΠ περιλαμβάνει ήδη σημαντικά «πράσινα» στοιχεία, και ΥΙΟΘΕΤΕΙ την αντίληψη ενός περαιτέρω εντονότερου περιβαλλοντικού προσανατολισμού της ΚΓΠ με χρονικό ορίζοντα το 2020,

16. ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ότι οποιοσδήποτε περαιτέρω περιβαλλοντικός προσανατολισμός θα πρέπει να είναι απλός και οικονομικά αποδοτικός, να αποφεύγει τυχόν αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ πυλώνων και να βασίζεται στην πείρα από τα τωρινά περιβαλλοντικά μέτρα της ΚΓΠ,

17. ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΕΥΡΕΩΣ να διατηρήσει και να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα της στήριξης προς τις περιοχές που υφίστανται φυσικούς περιορισμούς στον δεύτερο πυλώνα, και καλεί την Επιτροπή να προβεί σε αποτίμηση της πιθανής προστιθέμενης αξίας οιασδήποτε συμπληρωματικής στήριξης στον πρώτο πυλώνα,

18. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ότι μετά τις επάλληλες μεταρρυθμίσεις της ΚΓΠ, το μεγαλύτερο μέρος της στήριξης της ΚΓΠ είναι αποσυνδεδεμένο, ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ότι επικρατεί ευρεία συμφωνία ως προς την ανάγκη να συνεχιστεί η εθελοντική συνδεδεμένη στήριξη σε ορισμένους ευαίσθητους τομείς και σε ορισμένες περιοχές εντός των ορίων των δεσμεύσεων της ΕΕ έναντι του ΠΟΕ με ταυτόχρονη διατήρηση της ακεραιότητας της εσωτερικής αγοράς, καθώς

και να συνεχιστούν άλλες μορφές ειδικής αποσυνδεδεμένης στήριξης βάσει του άρθρου 68 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 73/2009,

19. ΕΦΙΣΤΑ την προσοχή στο αίτημα πολλών κρατών μελών να συνεχιστεί το καθεστώς της ενιαίας στρεμματικής ενίσχυσης (ΚΕΣΕ) για μια μεταβατική περίοδο πέραν του 2014, 20. ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ότι, σε συμφωνία με τις προηγούμενες μεταρρυθμίσεις της ΚΓΠ, η γεωργία της ΕΕ θα πρέπει να συνεχίσει να είναι προσανατολισμένη προς την αγορά και προς τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΕΥΡΕΩΣ ότι τα υφιστάμενα μέτρα για την αγορά εξακολουθούν να αποτελούν ένα απαραίτητο δίχτυ ασφαλείας και ότι απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτερη ανάπτυξη της εφαρμογής των μέτρων από την Επιτροπή,

21. Δεδομένου ότι οι γεωργοί στην ΕΕ είναι υποχρεωμένοι σε αυξανόμενο βαθμό να αντιμετωπίζουν κινδύνους που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σημαντική απώλεια εισοδήματος, ΕΠΙΔΟΚΙΜΑΖΕΙ την πρόταση της Επιτροπής για μια «εργαλειοθήκη» διαχείρισης του κινδύνου και ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ότι θα πρέπει αυτή να είναι εθελοντική, να μην στρεβλώνει τον ανταγωνισμό και να μην παρεμβαίνει στις υφιστάμενες δραστηριότητες στον τομέα αυτόν,

22. ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ τη σημασία που έχει να αξιοποιηθεί η ευκαιρία της μεταρρύθμισης της ΚΓΠ ώστε να βελτιωθεί η λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων, ούτως ώστε να ενισχυθούν οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για τον τομέα και να αντιστραφεί η σταθερή τάση μείωσης του μεριδίου των γεωργών στην προστιθέμενη αξία από την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων, και ΚΑΛΕΙ την Επιτροπή να εξετάσει κατά πόσον η καινοτόμος προσέγγιση την οποία προτείνει για τον γαλακτοκομικό τομέα είναι δυνατόν να επεκταθεί και σε άλλους τομείς,

23. Υπενθυμίζοντας τα συμπεράσματά του για τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού προτύπου γεωργικών προϊόντων διατροφής, ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ότι στα πλαίσια του διεθνούς δικαίου, είναι σημαντικό να αναγνωριστεί η ανάγκη ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των παραγωγών της ΕΕ και τρίτων χωρών, όσον αφορά τα πρότυπα της ΕΕ, αναγνωρίζοντας ότι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των καταναλωτών και οι οποιεσδήποτε κοινωνικές ανησυχίες (όπως η ποιότητα, η υγεία, το περιβάλλον και η καλή μεταχείριση των ζώων),

24. ΣΥΜΜΕΡΙΖΕΤΑΙ την ανάλυση της Επιτροπής σύμφωνα με την οποία η αγροτική αναπτυξιακή πολιτική στο πλαίσιο της ΚΓΠ απέδειξε την αξία της, και ΣΥΜΦΩΝΕΙ ότι μια ρωμαλέα αγροτική αναπτυξιακή πολιτική θα παραμείνει βασικής σημασίας για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, του εκσυγχρονισμού και της βιωσιμότητας του τομέα των γεωργικών προϊόντων διατροφής, διατηρώντας την ποικιλομορφία των γεωργικών δραστηριοτήτων και αναπτύσσοντας το ευρύτερο οικονομικό δυναμικό των αγροτικών περιοχών σε όλη την Ευρώπη,

25. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ τις ιδιαίτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αγροτικές περιοχές λόγω της έλλειψης επαρκών δυνατοτήτων απασχόλησης, των δημογραφικών αλλαγών και του προβλήματος της ανανέωσης των γενεών στη γεωργία,

26. ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ότι πρέπει να βελτιωθεί η αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών των νέων γεωργών και των νεοεισερχομένων στον τομέα, όσον αφορά τη μεταβίβαση, την εκκίνηση και την αναδιάρθρωση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και ΤΟΝΙΖΕΙ τη σπουδαιότητα των αγροτικών υποδομών και της μεταβίβασης της γνώσης μέσω, μεταξύ άλλων, της επαγγελματικής κατάρτισης και της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών,

27. ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ για την πρόθεση της Επιτροπής να τονώσει την ανάπτυξη των απευθείας πωλήσεων και της παραγωγής σε μικρή κλίμακα για τις τοπικές αγορές, καθώς επίσης και την ανταγωνιστικότητα των μικρών γεωργικών εκμεταλλεύσεων,

28. ΕΚΤΙΜΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ότι οι ευρωπαίοι γεωργοί παρέχουν ήδη σημαντικά περιβαλλοντικά αγαθά και ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι οι περιβαλλοντικές προκλήσεις που προσδιορίζονται στον «Έλεγχο Υγείας» της ΚΓΠ παραμένουν σημαντικές για την αγροτική αναπτυξιακή πολιτική στο μέλλον,

29. ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ότι μόνο με τη βοήθεια καινοτομιών μπορεί η ευρωπαϊκή γεωργία να ανταποκριθεί στις οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει, και ΕΚΤΙΜΑ ότι η ΚΓΠ αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για την ενθάρρυνση και την εφαρμογή αυτών των καινοτομιών,

30. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΗΛΩΜΕΝΟ στον στόχο της διασφάλισης της συμμετοχής της ευρωπαϊκής γεωργίας ως μέρους της λύσης για την κλιματική αλλαγή και εκτιμά ότι η ΚΓΠ, που είναι πλέον διαδεδομένη από τις κοινές πολιτικές της ΕΕ, συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη με χαμηλές εκπομπές άνθρακα και για οικονομικά αποδοτικό μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και προσαρμογή στις αγροτικές περιοχές,

31. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ την ανάγκη απλούστευσης και βελτίωσης του σημερινού πλαισίου της αγροτικής αναπτυξιακής πολιτικής, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού και της παρακολούθησής της, ούτως ώστε να αυξηθεί η αποτελεσματικότητά της και να καταστεί δυνατό για τα κράτη μέλη να προσαρμόζουν περισσότερο τα αγροτικά αναπτυξιακά τους προγράμματα στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες,

32. ΕΚΦΡΑΖΕΙ την ανησυχία του όσον αφορά τον πιθανό διοικητικό φορτίο που ενδέχεται να προκύψει από την πρόταση της Επιτροπής να υιοθετηθεί μια νέα προσέγγιση της αγροτικής αναπτυξιακής πολιτικής με προσανατολισμό στα αποτελέσματα και με ποσοτικοποιημένους στόχους, και ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ την ύπαρξη σημαντικής αντίθεσης προς την προτεινόμενη θέσπιση ενός αποθεματικού επίδοσης ως πιθανού κινήτρου για την επίτευξη αυτών των στόχων,

33. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ την ανάγκη να ενισχυθεί η συνοχή και η συνέργια μεταξύ της αγροτικής αναπτυξιακής πολιτικής και των συναφών πολιτικών της ΕΕ, αποφεύγοντας παράλληλα τυχόν συμπληρωματικά φορτία και περιορισμούς για τα κράτη μέλη,

34. ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ότι η Επιτροπή συνεχίζει να εργάζεται σχετικά με τις τρεις επιλογές πολιτικής που περιγράφονται στην ανακοίνωση καθώς επίσης και σχετικά με περαιτέρω επιλογές και συνδυασμούς επιλογών· ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ δε την Επιτροπή για το θέμα αυτό, και στο πλαίσιο αυτό ΚΑΛΕΙ την Επιτροπή να συνεχίσει την ανταλλαγή των κατάλληλων στοιχείων, αναλύσεων και αξιολογήσεων επιπτώσεων με τα κράτη μέλη,

35. ΠΡΟΣΒΛΕΠΕΙ στην αποστολή σε εύθετο χρόνο από την Επιτροπή των κατάλληλων νομοθετικών προτάσεων ούτως ώστε να δοθεί πλήρης δυνατότητα στο Συμβούλιο να τις εξετάσει εντός του νέου πλαισίου της συνήθους νομοθετικής διαδικασίας, με προοπτική ώστε η ΚΓΠ για το 2020 να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2014.

http://bantis.blogspot.com/

ΕΦΕΤ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ

ΕΦΕΤ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ
F29006_enimerotiko_site_180311-1

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

ΠΑΣΕΓΕΣ: Κοντά στην ανάληψη του φετινού ΟΣΔΕ

ΠΑΣΕΓΕΣ: Κοντά στην ανάληψη του φετινού ΟΣΔΕ
Ένα βήμα πριν την ανάληψη της διεκπεραίωσης του φετινού Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) των κοινοτικών αγροτικών ενισχύσεων βρίσκεται πλέον η ΠΑΣΕΓΕΣ, η οποία σε συνεργασία με την εταιρεία Neuropublic A.E. υπέβαλε τη μοναδική προσφορά στο διαγωνισμό του ΟΠΕΚΕΠΕ για την ανάδειξη του φορέα του ΟΣΔΕ.
OSDE2011

http://www.naftemporiki.gr/news/pstory.asp?id=1944449

Με NeuroPublic πάλι στην ΠΑΣΕΓΕΣ το ΟΣΔΕ του 2011

Από τις ΕΑΣ θα περάσουν και φέτος οι γεωργοί και κτηνοτρόφοι που έχουν μεταβολές για τις Αιτήσεις της Ενιαίας Ενίσχυσης και τη Δήλωση Καλλιέργειας.
Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική της 16/3 ένα βήμα πριν την ανάληψη της διεκπεραίωσης του φετινού Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) των κοινοτικών αγροτικών ενισχύσεων βρίσκεται πλέον η ΠΑΣΕΓΕΣ, η οποία σε συνεργασία με την εταιρεία Neuropublic A.E. υπέβαλε τη μοναδική προσφορά στο διαγωνισμό του ΟΠΕΚΕΠΕ για την ανάδειξη του φορέα του ΟΣΔΕ.
Ποια είναι η NeuroPublic;
Η NeuroPublic ιδρύθηκε το 2003 και έχει έδρα τον Πειραιά.
Μέχρι σήμερα έκανε τα παρακάτω:
- Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΟΠΣΑΑ)
- Το Σύστημα Υποστήριξης Λήψης Αποφάσεων Σχεδιασμού Διαρθρωτικών Μέτρων Αγροτικής Πολιτικής (GAIA-MIS), που συνδυάζει τα αλφαριθμητικά με τα γεωχωρικά δεδομένα.
- Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της ενιαίας αίτησης, που καλείται να υποβάλλει ο Έλληνας αγρότης, προκειμένου να του καταβληθούν οι άμεσες ενισχύσεις . Έχει εφαρμοσθεί για τα έτη 2006, 2007, 2008, 2009 και μέσω συνοδευτικών υποσυστημάτων, συνδυάζει τα αλφαριθμητικά με τα γεωχωρικά δεδομένα.
- Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της ενιαίας αίτησης, που καλείται να υποβάλλει ο Έλληνας αγρότης , προκειμένου να του καταβληθούν οι άμεσες ενισχύσεις 2006, 2007, 2008, 2009 για 102 Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών.
Πελάτες της είναι οι:
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ( ΥΠ.Α.Α.Τ )
- ΟΠΕΚΕΠΕ ( Οργανισμός Εποπτευόμενος από το Υπουργείο Γεωργίας )
- ΠΑΣΕΓΕΣ
- 102 ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ (ΕΑΣ)
Τα συμπεράσματα δικά σας.

http://geoponikanea.blogspot.com

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Υποβολή Δηλώσεων ΟΣΔΕ 2011 και Δήλωση Καλλιέργειας ΕΛΓΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 18 Μαρτίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υποβολή Δηλώσεων ΟΣΔΕ 2011 και Δήλωση Καλλιέργειας ΕΛΓΑ

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υλοποιώντας τις πολιτικές του δεσμεύσεις λαμβάνει σειρά μέτρων για την εξυπηρέτηση δικαιούχων ενισχύσεων και την άμεση καταβολή τους σε αυτούς. Στο πλαίσιο αυτό μετά την καθιέρωση του προγράμματος πληρωμών και της έγκαιρης καταβολής των ενισχύσεων του 2010, σε συνεργασία με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, έχει προβεί από το 2011 στην εγκατάσταση ενός νέου και μόνιμου συστήματος για την υποβολή των δηλώσεων ΟΣΔΕ.

Το σύστημα αυτό, με το οποίο γίνεται πράξη η προεκλογική κυβερνητική δέσμευση για απαλλαγή των δικαιούχων από το κόστος ενεργοποίησης δικαιωμάτων περιλαμβάνει την υποβολή από κάθε δικαιούχο της Ενιαίας Αίτησης, η οποία συνίσταται από :

  • Την Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων του

  • Tη Δήλωση Καλλιέργειας και εκτροφής Ζώων του ΕΛΓΑ για την ασφάλιση της παραγωγής του

  • Την Αίτηση Εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων

Ο τρόπος υποβολής μπορεί να γίνει με :

  • · Την ηλεκτρονική υποβολή Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης 2011 (ΑΕΕ 2011) μέσω του διαδικτύου (www.opekepe.gr) για όσους παραγωγούς δεν έχουν καμία μεταβολή στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης σε σχέση με το 2010, λειτουργεί από 24 Ιανουαρίου 2011.

  • · Την τηλεφωνική υποβολή Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης 2011 μέσω του αριθμού 1540 για όσους παραγωγούς δεν έχουν μεταβολές σε σχέση με το 2010, που λειτουργεί από 18 Φεβρουαρίου 2011.

  • · Την ηλεκτρονική υποβολή Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης 2011 (ΑΕΕ 2011) μέσω του διαδικτύου (www.opekepe.gr) για όσους παραγωγούς έχουν μόνο αλφαριθμητικές μεταβολές σε σχέση με το 2010, που θα λειτουργήσει τις αμέσως προσεχείς ημέρες.

  • · Την αποστολή προεκτυπωμένων αιτήσεων των Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης 2011 (ΑΕΕ 2011), μέσω των ΕΛΤΑ σε δικαιούχους χωρίς ή με αλφαριθμητικές μεταβολές.

  • · Την υποβολή Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης μέσω των πυλών εισαγωγής του αναδόχου στον οποίο θα ανατεθεί το έργο με την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διεθνούς διαγωνισμού που προκηρύχτηκε το 2010 και ο οποίος βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

Επισημαίνεται ότι ο παραγωγός δεν έχει κανένα κόστος με όποιο από τους παραπάνω τρόπους επιλέξει. Και επιπλέον καθιερώνουμε μια νέα διαδικασία που τον διευκολύνει σημαντικά. Για πρώτη φορά από την επόμενη εβδομάδα θα ταχυδρομηθούν σε δικαιούχους, που είτε δεν έχουν μεταβολές ή έχουν μόνο αλφαριθμητικές μεταβολές, οι Αιτήσεις της Ενιαίας Ενίσχυσης και η Δήλωση Καλλιέργειας του ΕΛΓΑ. Ο παραλήπτης εφόσον δεν έχει άλλη μεταβολή θα μπορεί να υπογράψει την αίτηση και τη δήλωση και να επιστρέψει ταχυδρομικά τον απαντητικό φάκελο στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης με την ευκαιρία αυτή έκανε την ακόλουθη δήλωση :

«Συνεπείς με τις δεσμεύσεις μας επιλύουμε ένα ακόμη μακροχρόνιο πρόβλημα, την υποβολή της ενιαίας αίτησης ΟΣΔΕ για πρώτη φορά ολοκληρωμένα και εντελώς δωρεάν για όλους τους αγρότες. Κινηθήκαμε έγκαιρα και αποτελεσματικά για να ολοκληρωθεί η διαδικασία σε συνθήκες απόλυτης διαφάνειας μέσω ανοιχτού διαγωνισμού, χωρίς κόστος, εμπόδια και δυσκολίες μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες. Στόχος είναι η έγκαιρη και διαφανής καταβολή κάθε είδους ενίσχυσης ή αποζημίωσης, η απαλλαγή των δικαιούχων και των υπηρεσιών από σπατάλη παραγωγικού χρόνου, ενώ ταυτόχρονα κλείνουμε κάθε πρόβλημα που αφορά τη σχέση της πολιτείας με τους αγρότες μας καθώς και τη σχέση των ελληνικών αρχών με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το αργότερο στις αρχές του καλοκαιριού το σύστημα θα έχει απολύτως ολοκληρωθεί και η απλοποίηση των διαδικασιών θα έχει επιτευχθεί στο μέγιστο βαθμό».


minagric.gr

Μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης: Νέα καταληκτική ημερομηνία στα τέλη Μαΐου και σύνδεσή τους με το Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας

Μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης: Νέα καταληκτική ημερομηνία στα τέλη Μαΐου και σύνδεσή τους με το Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας

Μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχουν την δυνατότητα οι παραγωγοί που ενδιαφέρονται να καταθέσουν τους φακέλους τους για τα Μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης. Αυτό δηλώνει στον ΑγροΤύπο, ο Ειδικός Γραμματέας Κοινοτικών Πόρων, κ. Βαγγέλης Διβάρης, όπως επίσης και ότι «οι βασικές αρχές της προκήρυξης του προγράμματος αυτού είναι η διασφάλιση των κονδυλίων με τρόπο που να στοχεύουν στην εδραίωση της αγροτικής επιχειρηματικότητας αλλά και η διασύνδεση των Σχεδίων Βελτίωσης με το Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας προκειμένου οι αγρότες να μπορούν εύκολα και γρήγορα να αντλήσουν κεφάλαια με χαμηλό επιτόκιο για την επένδυσή τους». Οι στόχοι της προκήρυξης των Σχεδίων Βελτίωσης είναι, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, οι συνδυαστικές οικονομικές δραστηριότητες, η ενίσχυση τυποποίησης, η έμφαση σε προϊόντα που χρήζουν μεταποίησης αλλά και η σύνδεση με το «καλάθι της Περιφέρειας».

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά οι καινοτομίες των Σχεδίων Βελτίωσης που αφορούν:

1. Προκαταβολή στον επενδυτή μέχρι ποσοστού 50% της συνολικής ενίσχυσης του έργου. Η προκαταβολή για πρώτη φορά καταβάλλεται με την οριστική ένταξη του έργου. Προκειμένου να υπάρξει διασφάλιση για την υλοποίηση της επένδυσης η ανωτέρω προκαταβολή θα δίνεται μόνο με την κατάθεση από τον επενδυτή αγρότη/ κτηνοτρόφο εγγυητικής επιστολής ίσης με το 110% της συνολικής επιδότησης.

2. Για τη διευκόλυνση υλοποίησης των αγροτικών επενδύσεων το υπουργείο προχωρά άμεσα στην υλοποίηση της εξαγγελίας για την Ίδρυση και λειτουργία του Ταμείου Αγροτικής Επιχειρηματικότητας. Τα αρχικά κεφάλαια που θα διαθέσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ, με μεγάλη πιθανότητα να αγγίξουν και τα 150 εκατ. ευρώ. Εξάλλου σημαντικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και οι εμπορικές τράπεζες γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία ότι τα προς διάθεση κεφάλαια θα αυξηθούν κατά πολύ. Με την εγγύηση του Ταμείου Αγροτικής Επιχειρηματικότητας οι αγρότες και κτηνοτρόφοι της χώρας θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε δανειοδότηση και μάλιστα με πολύ χαμηλά επιτόκια που δεν αποκλείεται να είναι μειωμένα μέχρι και στο 1/3 των ισχυόντων στην τραπεζική αγορά.

3. Δυνατότητα υποβολής Σχεδίων Βελτίωσης θα έχουν και οι παλαιοί αγρότες που όμως είναι ουσιαστικά νέοι αφού εντάχθηκαν στην αγροτική δραστηριότητα το 2006 και από τότε δεν τους δόθηκε καμία δυνατότητα να ενταχθούν σε σχετικό πρόγραμμα.

4. Στην τρέχουσα προκήρυξη εντάσσονται για πρώτη φορά:
α) επενδύσεις σε θερμοκήπια προϋπολογισμού μέχρι 500 χιλ.ευρώ
β) ελιά κλασικής φύτευσης
γ)νέες ποικιλίες ροδακινιάς

5. Για σχέδια μέχρι 50χιλ ευρω, ο υποψήφιος επενδυτής , αν θέλει, μπορεί να υποβάλλει το αίτημα του χωρίς τη βοήθεια μελετητή.

6. Βελτίωση βαθμολογίας

α. Η αύξηση των πιστώσεων συνοδεύεται από βελτιώσεις στη βαθμολογία με σημαντική μείωση της βάσης των 40 μορίων για τους νέους γεωργούς ( 20 μόρια – φυτική παραγωγή ,25 μόρια – ζωική παραγωγή)
β. λοιποί γεωργοί (25 μόρια – φυτική παραγωγή 30 μόρια – ζωική παραγωγή)
γ. κατάργηση της βάσης για τις περιφέρειες νησιωτικής Ελλάδας (Βόρ. Αιγαίο-Νότιο Αιγαίο-Ιόνια)
δ. κατάργηση της επιμέρους βάσης των 15 μορίων
ε. βελτιώσεις κριτηρίων βαθμολόγησης (πχ πρόβλεψη βαθμολογίας για νέους γεωργούς του 2006, αύξηση πριμοδότησης «πρώην και «νυν» καπνοπαραγωγών, πυρόπληκτες περιοχές).

Χρήστος Διαμαντόπουλος
xdiam@agrotypos.gr

http://www.agrotypos.gr/

Ζητείται Γεωπόνος με αντικείμενο τα θερμοκήπια υδροπονίας.

Η τελευταία θέση καταχωρήθηκε: 19/3/2011

Στοιχεία Αγγελίας

Επίπεδο & Τίτλος Σπουδών
Επίπεδο Σπουδών: Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΕΙ) Τίτλος: Γεωπονίας
Τομέας Δραστηριότητας & Τίτλος Θέσης Εργασίας
Τομέας: Διάφορες Ειδικότητες Τίτλος Θέσης: Γεωπόνος
Περιοχή Εργασίας
Αθήνα
Είδος Απασχόλησης
Πλήρες Ωράριο, Μόνιμη
Περιγραφή Θέσης
Ζητείται Γεωπόνος με αντικείμενο τα θερμοκήπια υδροπονίας. Η εμπειρία σε ανάλογη θέση είναι επιθυμητή.

Επωνυμία: Εταιρεία/Ιδιώτης
Έδρα: Αθήνα
Χώρα: Ελλάδα
Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 2104287318


www.mycarriera.gr

ΟΜΙΛΙΑ για την Ημέρα DNA η ανακάλυψη της διπλής έλικας στις 28 Μαρτίου

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ



Ο Κοσμήτορας της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας Καθηγητής κ. Χρήστος Νεοφύτου, και τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Γεωπονίας Ιχθυολογίας & Υδάτινου Περιβάλλοντος, σας προσκαλούν να τιμήσετε με την παρουσία σας την επίκαιρη διάλεξη του κ. Σταμάτη Αλαχιώτη, Καθηγητή Γενετικής του Τμήματος Βιολογίας, πρώην Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών.

Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011 και ώρα 19:45, στο Αμφιθέατρο «Γιάννης Κορδάτος» του Παραλιακού Συγκροτήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο με θέμα:

“Ημέρα DNA για τη μεγαλειώδη ανακάλυψη της διπλής έλικας που σηματοδοτεί το ταξίδι της ζωής μας”

Ο ομιλητής θα αναφερθεί στο ιστορικό και στη σημαντικότητα της ανακάλυψης της διπλής έλικας του DNA το 1953, στη συμβολή της στα συνακόλουθα σύγχρονα βιοιατρικά και βιοτεχνολογικά επιτεύγματα, στις προοπτικές που ανοίγονται για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των θεμάτων της υγείας, της γεωργίας-διατροφής, του περιβάλλοντος, στην κατανόηση της βιολογικής μας αυτογνωσίας και στη χρηστή- βιοηθική χρήση της νέας συναρπαστικής γνώσης που γιγαντώνεται με εφαλτήριο τη διπλή έλικα.

43.597.024,81 ευρώ για μέρος των Δασικών χαρτών

Έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη υπηρεσιών και υποδομής χωρικών δεδομένων για την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων» - ΥΠΟΕΡΓΟ 1: «Κατάρτιση δασικού χάρτη σε πυρόπληκτες και προστατευόμενες περιοχές της χώρας» με κωδ. ΟΠΣ: 327504 (Κωδικός ΣΑΕ: E0759)

Η ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. ανακοινώνει ότι θέτει σε δημόσια διαβούλευση την προκήρυξη για το έργο «Ανάπτυξη υπηρεσιών και υποδομής χωρικών δεδομένων για την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων» - ΥΠΟΕΡΓΟ 1: «Κατάρτιση δασικού χάρτη σε πυρόπληκτες και προστατευόμενες περιοχές της χώρας», το οποίο έχει υποβληθεί στην Πρόσκληση 24 «Ψηφιακές Υπηρεσίες στον Τομέα Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση».

α) Αντικείμενο του έργου είναι η κατάρτιση δασικών χαρτών για την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων και για την ολοκλήρωση της διαδικασίας κτηματογράφησης για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στους Νομούς ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ΠΙΕΡΙΑΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΕΥΒΟΙΑΣ, ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ, ΑΡΚΑΔΙΑΣ, ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, ΑΧΑΙΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΙΑΣ, πλην των περιοχών για τις οποίες έχει ήδη καταρτισθεί δασικός χάρτης.

β) Το έργο έχει υποβληθεί για ένταξη στην Πρόσκληση 24 «Ψηφιακές Υπηρεσίες στον Τομέα Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» (κωδικός ΟΠΣ έργου: 327504) και ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ποσό των 43.597.024,81 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23% και στο ποσό των 35.444.735,62 ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ 23%.

γ) Η Δημόσια Διαβούλευση θα διαρκέσει από 24/2/2011 έως και τη Δευτέρα 10/3/2011.
δ) Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τα συνημμένα αρχεία των Τευχών του Διαγωνισμού και τα λοιπά στοιχεία του Φακέλου του Έργου

ε) Υποβολή Ερωτημάτων/Διευκρινήσεων Δημόσιας Διαβούλευσης: H υποβολή τυχόν ερωτημάτων και διευκρινίσεων από τους ενδιαφερόμενους σχετικά με τα σχέδια των τευχών του Διαγωνισμού γίνεται με την αποστολή συμπληρωμένου του συνημμένου εντύπου και με φαξ στο + 30 210 6560517 και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) προς την ηλεκτρονική διεύθυνση: procurement@ktimatologio.gr. Σε κάθε αλληλογραφία να αναγράφεται στην αρχή του θέματος/subject o κωδικός του διαγωνισμού: "FOREST_MAP_Δ4".

στ) Σύνδεσμος Δ.Δ. στο site της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.: http://www.ktimatologio.gr

Πληροφορίες: Τμήμα Προδιαγραφών και Διαγωνισμών Έργων της Διεύθυνσης Έργων (κ. Κολιού) στο τηλ. 2106505769.

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Ανάθεση σε ιδιώτες του έργου της ΑΓΡΟΓΗ ΑE

agrogiΠαρά το γεγονός ότι 70 υπάλληλοι από την ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ μετατάχθηκαν φαίνεται καθαρά ότι δεν επαρκούν για τη συνέχιση... της ψηφιακής χαρτογράφησης της χώρας αλλά και των υποέργων που προκύπτουν από τις συμφωνίες και τις δεσμεύσεις της χώρας έναντι της Ε.Ε. Έτσι έργο αναλαμβάνουν και πάλι εν μέσω κρίσης ιδιώτες και όχι η υπηρεσία Πολιτικής Γης του ΥΠΑΑΤ ή το τμήμα του ΟΠΕΚΕΠΕ που τελικά μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες από την ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ. Ανήμπορη για ακόμη μία φορά λοιπόν η πολιτεία ξοδεύει από αυτά που δεν της περισσεύουν.

Έτσι λοιπόν σε δημόσια διαβούλευση έθεσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δύο ακόμη προκηρύξεις υποέργων της εγκεκριμένης πράξης με τίτλο Υψηλής Προστιθέμενης Αξίας Αγροτικές Ψηφιακές Υπηρεσίες (e-ΥπΑΑΤ) στο ΕΠ Ψηφιακή Σύγκλιση. Αυτές οι δύο προκηρύξεις αφορούν τα υποέργα: - Ανάπτυξη ενιαίου συστήματος γεω-πληροφοριακών εδαφολογικών δεδομένων και οριοθέτησης αγροτικών ζωνών της χώρας, διάρκειας 24 μηνών και προϋπολογισμού 2.125.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%) και - Ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης των αγροτικών ιδιοκτησιών για τις περιοχές εντός εποικιστικού αρχείου, διάρκειας 20 μηνών και προϋπολογισμού 437.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%).

Τα παραπάνω υποέργα συνεισφέρουν τόσο στην δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και εύχρηστου ψηφιακού συστήματος εδαφολογικών δεδομένων, το οποίο θα ενσωματώνει τα μέχρι σήμερα παραχθέντα και θα τα συμπληρώνει με περιοχές υψηλού καλλιεργητικού ενδιαφέροντος που δεν έχουν χαρτογραφηθεί, όσο και στην παροχή προηγμένων υπηρεσιών εξεύρεσης κατάλληλων τεμαχίων για χρήση σε εξατομικευμένα επιχειρηματικά σχέδια. Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει δύο εβδομάδες. Τα σχέδια των προκηρύξεων είναι διαθέσιμα στο site του ΟΠΕΚΕΠΕ (www.opekepe.gr) όπου και δίνονται οδηγίες συμμετοχής στην εν λόγω ανοιχτή διαδικασία υποβολής παρατηρήσεων και προτάσεων. Μετά το τέλος της δημόσιας διαβούλευσης, τα υποέργα θα προκηρυχτούν άμεσα.

ΠΗΓΗ: http://www.agri.gr