Αναζήτηση Αναρτήσεων

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Ο συνεργάτης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κος Λευτέρης Μοσχοπαίδης στο Βόλο


Δελτίο τύπου

Βόλος 7 Οκτωβρίου 2011

Με το συνεργάτη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Σκανδαλίδη, κο Λευτέρη Μοσχοπαίδη, που ασχολείται με την προετοιμασία των επιχειρησιακών σχεδίων για το «καλάθι» των αγροτικών προϊόντων, είχε την ευκαιρία να συζητήσει ο Αντιπεριφερειάρχης Αργύρης Κοπάνας. Ο κύριος Μοσχοπαίδης βρέθηκε στο Βόλο και επισκέφθηκε τον Αντιπεριφερειάρχη στο γραφείο του στη ΠΕ Μαγνησίας .

Ο κ. Κοπάνας ενημέρωσε τον συνεργάτη του Υπουργού για την πορεία σύνταξης του επιχειρησιακού σχεδίου για το καλάθι της περιφέρειας, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι πρέπει να τύχουν χρηματοδότησης τόσο οι δράσεις, που θα συμπεριληφθούν στο επιχειρησιακό σχέδιο όσο και τα έργα υποδομών, που πρέπει να υλοποιηθούν, διότι, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η επιτυχία του προγράμματος θα έρθει μέσα από το όραμα, τις προτάσεις, τις δράσεις και τις υποδομές. Για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα δεν θα πρέπει να λείπει καμία από αυτές τις παραμέτρους».

Συζητήθηκε, ακόμη, η ίδρυση της «Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης», που δεν είναι άλλο από μια «κοινοπραξία» φορέων της αγοράς, που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλία (επιμελητήρια, εστιατόρια, ξενοδοχεία, μάρκετ, ΕΑΣ, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί ,μεμονωμένοι παραγωγοί κτλ. ) και ασχολούνται με την παραγωγή , την πώληση, το εμπόριο, τη μεταποίηση, την κατανάλωση αγροτικών προϊόντων, με σκοπό την προώθηση των τοπικών προϊόντων, είτε στην εγχώρια αγορά είτε στο εξωτερικό.

Στο σημείο αυτό ο κύριος Κοπάνας αναφέρθηκε στην καταγγελία του πρόεδρου της ΕΑΣ Βόλου κου Νικήτα Πρίντζου σε βάρος αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η οποία απαξιώνει τα τοπικά προϊόντα και δεν τα τοποθετεί στα ράφια της, σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του επιχειρησιακού σχεδίου της Περιφέρειας και την προσδοκία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, υπογραμμίζοντας ότι «πρακτικές αποκλεισμού των τοπικών προϊόντων πρέπει να εκλείψουν οριστικά και προς αυτή την κατεύθυνση οφείλουμε να συνδράμουμε όλοι».

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Φορέας Διαχείρισης Περιοχής Οικοανάπτυξης Κάρλας: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΛΑ


Ο Φορέας Διαχείρισης Π.Ο.Κα.Μα.Κε.Βε., σε συνεργασία με το Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας, διοργανώνει Ημερίδα στις 21/10/2011 στο κτίριο του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας και ώρα 9:00 με θέμα " Η νέα λίμνη Κάρλα:Δημιουργία ενός προστατευόμενου υγροτόπου ή ενός ταμιευτήρα;"

Φορέας Διαχείρισης Περιοχής Οικοανάπτυξης Κάρλας – Μαυροβουνίου –Κεφαλόβρυσου – Βελεστίνου (Π.Ο.Κα.Μα.Κε.Βε)

Management Body of Ecodevelopment Area of Karla - Mavrovouni – Kefalovriso – Velestino (E.A.Ka.Ma.Ke.Ve)

Web: www.fdkarlas.gr e-mail: info@fdkarlas.gr


ΑγροΤύπος Βιομηχανικό σπανάκι: Μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια με αποδόσεις και τιμές «υψηλού ρίσκου»

ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης ΑγροΤύπος, 101
ΑγροΤύπος
εβδομαδιαία
ηλεκτρονική
εφημερίδα
αγροτικής
ενημέρωσης

Βιομηχανικό σπανάκι: Μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια με αποδόσεις και τιμές «υψηλού ρίσκου»
Σκόρδο – Κρεμμύδι: Παρά την οικονομική κρίση αυξάνονται οι εισαγωγές
Αγγελίες, εκδηλώσεις εβδομάδας και η υπόλοιπη αγροτική επικαιρότητα ...

www.agrotypos.gr

ΕΦΕΤ: Πρόστιμα 1,7 εκ € σε 205 εταιρείες και Σουπερ Μάρκετ. Η λίστα με τα ονόματα

ΕΦΕΤ: Πρόστιμα 1,7 εκ € σε 205 εταιρείες και Σουπερ Μάρκετ. Η λίστα με τα ονόματα

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj68bqDZRUhfaPmPVoiMUptdpr6d1Xcrjv-gKSk9IDDmCEQSML-rJUc_IcPKX0Um4RCZCAnLTxha4yS6W85b0wwJXq-m6Tq19WD7qyzHRbhbvpK4ShTNYNtd7PFZ_nghy9dXsxtJ6srfL8/s1600/supermarket_4.jpg

Στην επιβολή 205 προστίμων συνολικού ύψους 1.759.000 ευρώ σε βάρος διαφόρων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της εμπορίας και διακίνησης τροφίμων ανά την Ελλάδα, στις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας, προχώρησαν οι αρμόδιοι του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).


Πρόκειται για σούπερ μάρκετ, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια παρασκευής τροφίμων, ξενοδοχεία, ιδιωτικές κλινικές, catering, καταστήματα εστίασης, αρτοποιεία, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, παιδικές κατασκηνώσεις και άλλες επιχειρήσεις σε Αττική, Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Επτάνησα, Θεσσαλία, Πελοπόννησο και Κρήτη, στις οποίες τα αρμόδια κλιμάκια ελέγχου των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΦΕΤ εντόπισαν και κατέγραψαν σωρεία παραβάσεων, όπως:

- Κατοχή και διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για κατανάλωση τροφίμων (π.χ. με περασμένη την ημερομηνία λήξης ή με αλλοιώσεις στους οργανοληπτικούς χαρακτήρες).

- Κατοχή και διάθεση μη κανονικών τροφίμων.

- Κατοχή και διάθεση νοθευμένων τροφίμων.

- Κατοχή και διάθεση τροφίμων μη συμμορφούμενων στις προδιαγραφές καταλληλότητας και κανονικότητας.
- Ελλειψη άδειας λειτουργίας ή ουσιώδη τροποποίηση των όρων λειτουργίας της επιχείρησης.

Σε κάποιες από τις επιχειρήσεις παρατηρήθηκαν αποκλίσεις από τις υγειονομικές διατάξεις, όπως ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής στους χώρους λειτουργίας, την υποδομή και τον εξοπλισμό, απουσία βιβλιαρίων υγείας, έλλειψη ή ανεπαρκής εφαρμογή συστήματος αυτοελέγχου και HACCP κλπ.

Το υψηλότερο πρόστιμο ύψους 103.000 ευρώ επιβλήθηκε σε υπότροπο επιχείρηση βιοτεχνίας νωπών βουτύρων με έδρα την Αθήνα, στην οποία διαπιστώθηκε η εμπορία και διακίνηση νοθευμένου βουτύρου. Επειδή η εταιρεία δεν συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις των ελεγκτών του Ε.Φ.Ε.Τ., το Δ.Σ. του Φορέα εισηγήθηκε προς τον αρμόδιο υπουργό την επιβολή και νέου προστίμου ύψους 200.000 ευρώ και την αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης.

Πρόστιμα ύψους 60.000 ευρώ επιβλήθηκαν σε υπεραγορά τροφίμων στην οποία διαπιστώθηκαν ουσιώδες αποκλίσεις από τις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τον εξοπλισμό, σε βιομηχανία άρτου η οποία διαπιστώθηκε ότι δεν έκανε ορθή χρήση βιοκτόνων φαρμάκων με αποτέλεσμα να μην είναι εγγυημένη η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων και η δημόσια υγεία, αλλά και σε εγκατάσταση παραγωγής προϊόντων με βάση το γάλα λόγω παρεμπόδισης και δυσχέρανσης του ελέγχου.

Εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις υψηλά πρόστιμα επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις για κατοχή και διάθεση τροφίμων με παραπλανητική σήμανση. Αναφέρεται ενδεικτικά η περίπτωση επιχείρησης επεξεργασίας και τυποποίησης μελιού που διαπιστώθηκε ότι πωλούσε μέλι με την επισήμανση «Μακεδονικό μέλι, Ελληνικό μέλι» ενώ στο καπάκι υπήρχε η αναγραφή «Μίγμα μελιών ΕΝΤΟΣ ΕΕ & ΕΚΤΟΣ ΕΕ». Σε υποκατάστημα υπεραγοράς τροφίμων αντίστοιχα, τα κλιμάκια του ΕΦΕΤ διαπίστωσαν διάθεση γαρίδων που ενώ ήταν προϊόν απόψυξης έφεραν την επισήμανση «φρέσκιες».

Επιπλέον πρόστιμα για διάθεση ακατάλληλων για διάφορους λόγους προς κατανάλωση τροφίμων, όπως με περασμένη ημερομηνία λήξης, με αλλοιώσεις στους οργανοληπτικούς χαρακτήρες, με ελλιπή σήμανση επιβλήθηκαν σε πολλές βιομηχανίες και βιοτεχνίες, καταστήματα εστίασης, σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, catering, εργαστήρια παρασκευής τροφίμων, ακόμη και σε ιδιωτικές κλινικές.

Η λίστα των επιχειρήσεων

Πηγή το Βήμα

Λέσβος: Η φτώχεια έβγαλε τους ανθρώπους να ξανασυλλέξουν την ρητίνη των πεύκων

Λέσβος: Η φτώχεια έβγαλε τους ανθρώπους να ξανασυλλέξουν την ρητίνη των πεύκων

http://s.enet.gr/resources/2011-10/46-3-thumb-medium.jpg

Πενία τέχνας κατεργάζεται ή μάλλον μας βάζει να ξανασκεφτούμε πολλά πράγματα. Η οικονομική κρίση, λοιπόν, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες προστασίας των δασών οδηγούν τη Λέσβο στην αναβίωση της ρητινοσυλλογής.


Η αναβίωση της δραστηριότητας αυτής περνάει μέσα από την επανασύσταση του δασικού συνεταιρισμού Αμπελικού και τη μετεξέλιξή του σε δασικό συνεταιρισμό Λέσβου. Ψυχή δε της προσπάθειας αυτής είναι ένας παπάς, ο παπα-Στρατής Κακάμπουρας, ιερέας του Αμπελικού, ο οποίος έψαξε και βρήκε πως στην Ελλάδα υπάρχουν τρία εργοστάσια που επεξεργάζονται το ρετσίνι και μάλιστα ενδιαφέρονται να αγοράσουν το προϊόν που θα συγκεντρώνεται στο νησί με τιμή 0,20 ευρώ το κιλό.


Παράλληλα οι ρητινοσυλλέκτες μπορούν να παίρνουν και επιδότηση 0,60 ευρώ το κιλό από το κράτος. Το δάσος του Αμπελικού στον ορεινό όγκο του Ολύμπου της Λέσβου με το μεγάλο πευκοδάσος έδινε 100-120 τόνους ρητίνης το χρόνο.

Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δασών Λέσβου Φώτης Κράλλης σημειώνει πως όλη η διαδικασία της ρητινοσυλλογής θα γίνεται υπό την εποπτεία της υπηρεσίας, ενώ το κράτος θα χορηγεί στα μέλη του συνεταιρισμού τα αναλώσιμα υλικά που χρειάζονται. Ας σημειωθεί εδώ πως η ρητινοσυλλογή συμβάλλει και στην προστασία του δάσους, αφού στη διάρκειά της πραγματοποιούνται καθαρισμοί του δάσους από ξερά κλαδιά.

Η ρητινοσυλλογή, ως παραγωγική δραστηριότητα, απαντά στη Λέσβο πριν από έναν αιώνα. Ωστόσο εκτιμάται ότι η περίοδος της άνθησής της ήταν από το 1930 ώς το 1960. Οι ρητινοσυλλέκτες τότε, όπως αναφέρει το ειδικό περιοδικό της Λέσβου «Νησιώτικο Αγρόκτημα», εργάζονταν κατά κύριο λόγο στον ορεινό όγκο του Ολύμπου. Οι εργάτες της ρητίνης επέστρεφαν στο χωριό τους μια φορά την εβδομάδα, κάθε Κυριακή, ενώ όσοι δούλευαν μακριά από το Αμπελικό συχνά συμπλήρωναν ακόμη και δύο μήνες μακριά από τα σπίτια τους.

Κάθε έξι μέρες πελεκούσαν τα δέντρα κι εκεί στις εγκοπές τοποθετούσαν από έναν κουβά για να συγκεντρώνουν την υγρή ρητίνη. Ενα πολύ καλό πεύκο έδινε περίπου μισό κιλό ρητίνης την ημέρα, ενώ ο μέσος όρος ήταν περίπου 300 γραμμάρια. Ανάλογα με την πείρα και την ικανότητά του, κάθε εργάτης πελεκούσε καθημερινά από 100 έως 300 δέντρα, κάνοντας μια τομή που είχε 10 πόντους πλάτος, μισό μέτρο ύψος και δυο πόντους βάθος.

Η συλλογή του προϊόντος γινόταν κάθε 25 μέρες, με τη χρήση ειδικού «κουταλιού». Κάθε εργάτης συγκέντρωνε από 100 έως 200 κιλά ρητίνη την ημέρα. Ποσότητα που, σύμφωνα με την έρευνα αγοράς που έχει προηγηθεί, σήμερα ακόμα κι αν η ρητινοσυλλογή γίνεται με τις παλιές μεθόδους μπορεί να αποφέρει μεροκάματο 80 έως και 160 ευρώ.

Πηγή: enet.gr - Του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ

Ξεκινά η δίκη για τις πυρκαγιές του 2007


Στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηλείας

Ξεκινά η δίκη για τις πυρκαγιές του 2007

Εκδικάζεται σήμερα εκτός του απροόπτου της αναβολής , στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηλείας η υπόθεση των φονικών και καταστροφικών πυρκαγιών της Ηλείας το καλοκαίρι του 2007.

Βάση του υπ' αριθμ. 4/2011 πολυσέλιδου βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ηλείας παραπέμπονται να δικαστούν στο ακροατήριο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ηλείας οι :

Σοφία Α. Νικολοπούλου, συνταξιούχο του ΟΓΑ (σ.σ. πρόκειται για την ηλικιωμένη που έφτιαχνε κόλλυβα την ημέρα της καταστροφής και ξέχασε το μαγειρικό σκεύος στην κουζίνα, με αποτέλεσμα την εκδήλωση πυρκαγιάς).ο πρώην νομάρχης και νυν αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Χαράλαμπο Καφύρα, , ο έκπτωτος δήμαρχος της Ζαχάρως Πανταζής Χρονόπουλος, ο Νικόλαος Μιχαλόπουλος, τότε προϊστάμενος του πυροσβεστικού κλιμακίου Κρεστένων , ο Παναγιώτης Τσούρας εποχικός πυροφύλακας και ο Φώτης Παππάς, πρώην υπαρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος.

Οι ανωτέρω κατηγορούνται για εμπρησμό δάσους από αμέλεια, για τον εμπρησμό πραγμάτων από αμέλεια και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή.

Όπως εκτιμούν οι συγγενείς των θυμάτων της πύρινης τραγωδίας η σημερινή εκδίκαση της υπόθεσης έχει και πολιτικές προεκτάσεις καθώς οι τότε κυβερνητικές εκτιμήσεις, περί «ασύμμετρων απειλών», «τρομοκρατών» και «πρακτόρων άλλης χώρας» ως αιτία της καταστροφής, έπεσαν στο κενό, αφού όπως αποδείχθηκε από τη δικαστική έρευνα οι παραλείψεις και οι ενέργειες συγκεκριμένων προσώπων προκάλεσαν την τραγωδία με τους δεκάδες νεκρούς και τις τεράστιες καταστροφές.


Το βούλευμα

Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν, όπως αυτές περιγράφονται στο 180 (!) σελίδων βούλευμα, είναι αναλυτικά οι εξής:

1) Ο πρώην νομάρχης Ηλείας και νυν αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Καφύρας, η Σοφία Νικολοπούλου, ο δήμαρχος της Ζαχάρως Πανταζής Χρονόπουλος και ο εποχικός πυροφύλακας Παναγιώτης Τσούρας κατηγορούνται ότι από τη συγκλίνουσα αμέλειά τους:

«Κάηκαν περίπου 150.000 στρέμματα δάσους και περί τα 100.000 στρέμματα δασικών εκτάσεων στις περιοχές: Α) του Δήμου Ζαχάρως στον οικισμό Παλαιοχωρίου και στα δημοτικά διαμερίσματα Μακίστου, Μηλέας, Αρτέμιδας, Χρυσοχωρίου, Αρήνης, Ξηροχωρίου, Σχίνων, Σμέρνας, Ταξιαρχών, Κάτω Ταξιαρχών, Νεοχωρίου, Λεπρέου, Αγίου Ηλία Πρασιδακίου, Καλλιδόνας, Ροδινών, Ανηλίου και Καϊάφα. Β) του Δήμου Φιγαλείας, δ.δ. Φασκομηλιάς και Γ) του Δήμου Σκυλλούντος, δ.δ. Κάτω Σαμικού.

2) Οι ανωτέρω κατηγορούνται επίσης για τις ζημιές που υπέστησαν από τις φωτιές, κατοικίες, αγροικίες, καταστήματα, επιχειρήσεις, αυτοκίνητα, ζώα, πτηνά, κυψέλες, καλλιέργειες, γεωργικός εξοπλισμός, δίκτυα ύδρευσης, στάβλοι, αποθήκες, κοινωφελή δίκτυα της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, περίπου 20.000 στρέμματα χορτολιβαδικών εκτάσεων, περίπου 100.000 στρέμματα γεωργικών εκτάσεων και περίπου 30.000 στρέμματα υπολειμμάτων καλλιεργειών στις ανωτέρω περιοχές, ενώ δημιουργήθηκε κίνδυνος για μεγάλο αριθμό ανθρώπων και ιδιοκτησιών.

3) Οι ανωτέρω τέσσερις κατηγορούμενοι κατηγορούνται ακόμα ότι από συγκλίνουσα αμέλεια προκάλεσαν το θάνατο σε συνολικά 36 ανθρώπους. Επίσης στον πέμπτο κατηγορούμενο Νικόλαο Μιχαλόπουλο, προϊστάμενο του πυροσβεστικού κλιμακίου Κρεστένων, επιρρίπτονται ευθύνες για το φρικτό θάνατο μέσα στις φλόγες των τριών δασοπυροσβεστών στη στροφή του «θανάτου», στις παρυφές της μαρτυρικής Αρτέμιδας.

4) Ο πρώην υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Φώτιος Παππάς, παραπέμπεται να δικαστεί ως υπαίτιος επειδή:

«α) δεν ενήργησε ταχεία αναγνώριση της περιοχής που εκδηλώθηκαν και επεκτάθηκαν οι πυρκαγιές, ούτε διαίρεσε αυτή σε τομείς ορίζοντας κάποιον αξιωματικό ή υπαξιωματικό ως υπεύθυνο, ούτε κατένειμε τις πυροσβεστικές δυνάμεις με ορθολογικό τρόπο, ούτε μερίμνησε για την εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού επίγειων και εναέριων δυνάμεων πυρόσβεσης, ούτε εξασφάλισε μέσω ενός κέντρου επιχειρήσεων εντός του νομού Ηλείας τον συντονισμό των δυνάμεων πυρόσβεσης που ήδη επιχειρούσαν, παρά το γεγονός ότι του επισημάνθηκε από τον αρμόδιο αξιωματικό της Π.Υ. Πύργου Αναστάσιο Κοτσώνη και τους υπόλοιπους αξιωματικούς, όσο και από τον δήμαρχο Ωλένης Ιωάννη Παναγόπουλο... με αποτέλεσμα να καεί απροσδιόριστος αριθμός στρεμμάτων δασικών εκτάσεων α) στα δ.δ. Πλατάνου, Καυκανιάς, Αρχαίας Ολυμπίας, Αρχαίας Πίσας, Πεύκης, Μηλιών, Καλυβακίων, Φρίξας, Παλαιάς Σκυλλουντίας, γεγονός που θα είχε αποφευχθεί αν ο κατηγορούμενος δεν είχε επιδείξει αμελή συμπεριφορά».


Κρόνιος Λόφος

Ο κ. Παππάς κατηγορείται επίσης για το θάνατο από αμέλεια δύο ατόμων στις άνω περιοχές, ενώ του αποδίδεται και η ευθύνη για την ολοσχερή καταστροφή του Κρόνιου Λόφου εντός του αρχαιολογικού χώρου στην Αρχαία Ολυμπία.

Από τις παραλείψεις και την αμέλειά του κατηγορείται επίσης ότι κάηκαν ολοσχερώς ή υπέστησαν ζημιές: α) στα δ.δ. του Δήμου Ωλένης 120 οικίες, 473 αγροικίες και αποθήκες, 510 στάβλοι, 22.350 στρέμματα αγροτικών εκτάσεων και το 100% της καλλιεργήσιμης γης στο δ.δ. της Αγίας Αννας, το 95% στο Γούμερο, το 99% στην Καρυά, το 90% στο Λάνθι, το 80% στο Λατζόι, το 60% στο Σώπι, 4.971 αιγοπρόβατα, 1.381 αγροτικά μηχανήματα, 13 τρακτέρ και 12 αυτοκίνητα. β) στα δ.δ. του Δήμου Σκιλλούντος 31 οικίες, 3 τρακτέρ, 35 αγροικίες, 123 στάβλοι - αποθήκες και αγροτικές εκτάσεις 60% στα Διάσελα, 90% στην Τρυπητή, 100% στον Γραίκα, 100% στην Πλατιάνα, 60% στη Φρίξα, 50% στη Σκυλλουντία, 30% στον Γρύλλο, 30% στο Πλουτοχώρι.

Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ηλείας αποφάσισε να διατηρηθεί η ισχύς των περιοριστικών όρων μέχρι την ημέρα της δίκης (απαγόρευση εξόδου από τη χώρα) στους Φώτιο Παππά, Παναγιώτη Τσούρα, Νικόλαο Μιχαλόπουλο και Σοφία Νικολοπούλου.

«Ξενοκράτης»

Όπως και στην αρχική πρόταση του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ηλείας, έτσι και στο βούλευμα επισημαίνεται ότι: Ενώ την παραμονή (23/8/2007) της πυρκαγιάς (24/8/2007) εστάλη από τη Γενική Γραμματεία Πολ. Προστασίας (γ.γ. κ. Φούρλας) το με ίδια ημερομηνία κατεπείγον έγγραφο, περί του ότι την επόμενη ημέρα (24/8) υπάρχει μέγας κίνδυνος και στο νομό Ηλείας να υπάρξουν μεγάλες φωτιές και ότι θα έπρεπε να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός, που προβλέπεται από το σχέδιο «Ξενοκράτης», αυτοί (νομάρχης Ηλείας, δήμαρχος Ζαχάρως και όργανα της Πυροσβεστικής) αγνόησαν το έγγραφο αυτό, όπως και το σχέδιο «Ξενοκράτης» και δεν προέβησαν εγκαίρως σε καμία προληπτική ενέργεια και ιδίως δεν μερίμνησαν, όπως είχαν εκ του νόμου υποχρέωση, για τη διάσωση των κατοίκων που κινδύνευαν.

Επίσης δεν συγκάλεσαν αμέσως, όπως επίσης είχαν υποχρέωση από το σχέδιο «Ξενοκράτης», το ΣΝΟ (Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο) στο πλαίσιο της νομαρχίας και το ΣΤΟ (Συντονιστικό Τοπικό Όργανο). Στο βούλευμα επισημαίνεται επίσης ότι χρησιμοποιήθηκαν παρανόμως τρεις εποχικοί πυροσβέστες ως πλήρωμα του καταστραφέντος πυροσβεστικού οχήματος, έξω από την Αρτέμιδα, ενώ θα έπρεπε οπωσδήποτε και βάσει του νόμου να υπάρχει ως επικεφαλής και ένας έμπειρος μόνιμος πυροσβέστης. Τονίζεται ακόμα ότι δεν ενεργοποιήθηκαν, ή μάλλον αδράνησαν, γραφεία Πολιτικής Προστασίας, τόσο της Νομαρχίας όσο και του Δήμου Ζαχάρως, για να εφαρμόσουν το σχέδιο «Ξενοκράτης» και για τη δάσωση των κατοίκων, που κινδύνευαν από την πυρκαγιά, ενώ δεν υπήρχε κανένα σχέδιο και κανένας συντονισμός διάσωσης των ανθρώπων...

Σημειώνεται ότι όλοι οι κατηγορούμενοι στα απολογητικά τους υπομνήματα αναφέρουν κατηγορηματικά ότι ουδεμία ευθύνη φέρουν για την καταστροφή και το θάνατο δεκάδων ανθρώπων.

http://www.protothema.gr

Το καλάθι της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας .


Ειδικότερα ο Αντιπεριφερειάρχης Αργύρης Κοπάνας συναντήθηκε με τον Διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας κο Δημήτρη Κρίτσα και το Διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας της ΠΕ Μαγνησίας κο Νικόλαο Λιάνο, παρουσία των γεωπόνων Αγγελικής Καρανίκα και Μαρίας Κίσσα.Στη συνάντηση παραβρέθηκε και ο Πρόεδρος του Γεωπονικού Συλλόγου Μαγνησίας κος Κωνσταντίνος Λάμπρος όπου συζητήθηκε εκτενώς η πορεία των ενεργειών και ο προγραμματισμός για τη σύνταξη του Επιχειρησιακού Σχεδίου για το «καλάθι» των αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που εκπονείται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, καθώς και ο καθορισμός της διαδικασίας, που θα οδηγήσει στην τελική επιλογή των προϊόντων που θα συμπεριληφθούν στο καλάθι της Περιφέρειας.Όπως δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Αργύρης Κοπάνας:«Στόχος του Επιχειρησιακού Σχεδίου είναι η καλύτερη και όσο το δυνατόν αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση των προϊόντων όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ευελπιστούμε ότι το επιχειρησιακό σχέδιο για το καλάθι αν μάλιστα συνοδευτεί και από επαρκή χρηματοδότηση από το αρμόδιο υπουργείο θα προσδώσει συγκριτικό πλεονέκτημα και προστιθέμενη αξία στην περιοχή και παράλληλα θα βοηθήσει στην αύξηση του εισοδήματος των παραγωγών.».

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο θα είναι το αποτέλεσμα ενός ολοκληρωμένου προγραμματισμού, που αφενός θα περιλαμβάνει την επιλογή ,την προώθηση και την στήριξη ποιοτικών και ασφαλών για τον καταναλωτή προϊόντων της Θεσσαλίας και αφετέρου θα δίνει κατευθύνσεις για τη διαρθρωτική ανάπτυξη της παραγωγής.

Στα πλαίσια αυτά θα συντελέσει στην ευνοϊκότερη κατανομή και την προαγωγή του εισοδήματος των παραγωγών αλλά και την αύξηση του αριθμού και της οικονομικής δραστηριότητας των επιχειρήσεων, που συνδέονται σε δεύτερο στάδιο με την αξιοποίηση των προϊόντων του πρωτογενούς τομέα.

Ο κος Κοπάνας συνέχισε λέγοντας «Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο συγκέντρωσης των στοιχείων από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, Δήμους ,ΕΑΣ, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, Επιμελητήρια ,Επιστημονικά -Ερευνητικά Ιδρύματα και τις Αναπτυξιακές Εταιρίες (ΑΕΝΟΛ Λάρισας, ΑΝΚΑ Καρδίτσας, ΕΑΠ Πηλίου)».

Κριτήρια αξιολόγησης και χαρακτηριστικά αξιοποίησης των προϊόντων, που θα συμπεριληφθούν στο καλάθι είναι μεταξύ άλλων η πιστοποιημένη ποιότητα (προϊόντα ΠΟΠ ΠΓΕ Βιολογικά, Ολοκληρωμένης διαχείρισης), η δυνατότητα ικανοποιητικού όγκου παραγωγής, η αναγνωρισιμότητα στην εγχώρια αγορά, ο όγκος των εξαγωγών καθώς και οι τυχόν λειτουργικές ιδιότητες τους (αντιοξειδωτικές ουσίες, φαρμακευτικές ιδιότητες κλπ).

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο για το καλάθι της Περιφέρειας Θεσσαλίας θα αποτελέσει θέμα συζήτησης σε συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Επιχειρηματικότητας, όπου θα ζητηθούν και οι απόψεις όλων των Περιφερειακών Παρατάξεων, ενώ λεπτομερή ενημέρωση θα έχει ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός ο οποίος θα δώσει τις γενικές κατευθύνσεις.

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Ο Θάνατος του αγροτάκου του Δημήτρη Μιχαηλίδη

Ο Θάνατος του αγροτάκου

Διέρρευσαν από Ευρωβουλευτή πιθανές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα δημοσιονομικά της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής μετά το 2013. Με οργή κάθε επαγγελματίας αγρότης βλέπει ότι στις τελικές προτάσεις (ευτυχώς προτάσεις ακόμα) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προσδιορίζεται ο επαγγελματίας αγρότης με την απαράδεκτη διαδικασία του εισοδήματος.

Συνήθως τα επαγγέλματα καθορίζονται από κάποιας μορφής δήλωση-άδεια επιτηδεύματος, από πιστοποιημένες ικανότητες και δεξιότητες του επαγγελματία και από κάποιας μορφής προσόντα (qualifications), τα οποία έχουν σχέση με την επαγγελματική του κατάρτιση-εκπαίδευση. Στην Ελλάδα σήμερα το 2011, τα περισσότερα επαγγέλματα ακολουθούν τις παραπάνω προδιαγραφές, με οριακή κατάσταση το επάγγελμα του μηχανικού, όπου το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας αποδέχεται μόνο τους διπλωματούχους μηχανικούς, ούτε καν τους υπομηχανικούς ή τους τεχνολόγους μηχανικούς. Αλλά και το ΓΕΩΤΕΕ αποδέχεται ως επαγγελματίες μόνο τους 100% γεωτεχνικούς. Ούτε καν τους τεχνολόγους γεωπονίας. Αλλά ακόμα και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, δέχεται στο μητρώο του ως ασχολούμενους με τον τουρισμό-ξενοδοχεία μόνο τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων με περισσότερα από 10 δωμάτια. Όλοι οι υπόλοιποι που κάνουν ακριβώς το ίδιο επάγγελμα είναι στη ΣΕΕΔΔΕ (ενοικιαζόμενα δωμάτια & διαμερίσματα) ή σε άλλους συλλόγους. Πάντως, δεν εντοπίσαμε πουθενά ότι το επάγγελμα καθορίζεται ΜΟΝΟ από εισοδηματικά κριτήρια.

Η βασιλικοί καθορίζουν τον ενεργό αγρότη

Είναι εξοργιστικό, εάν έχεις το 5% των εισοδημάτων σου από αγροτικές δραστηριότητες να χαρακτηρίζεσαι «ενεργός» αγρότης. Όχι απλά «αγρότης», αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτσι προτείνει να ορίζεται ο «ενεργός αγρότης». Δηλαδή, θεωρώντας αστειότητα την πρόταση, θα μπορούσε κάποιος βάζοντας στο σπίτι του γλάστρες με βασιλικούς ή και με δυόσμους ή και με μαϊντανό, να προκαλεί τεκμαρτό εισόδημα ανάλογο προς το 5% των συνολικών του εισοδημάτων. Αποτελεί κατάντια ο προσδιορισμός του ενεργού αγρότη με αυτό το όριο του 5%, όταν στους άλλους επαγγελματικούς χώρους απαιτείται όχι το 80, ούτε το 90, αλλά το 100%.

Casus Belli – αιτία πολέμου

Σε άλλες περιόδους, για ανθρώπους που έχουν στοιχειώδη αυτοσεβασμό, αυτή η παράξενη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα έπρεπε να αποτελεί αιτία πολέμου. Όταν αστοί, μελετητές, στατιστικολόγοι, οικονομολόγοι και πολιτικοί καθορίζουν ένα επαγγελματικό χώρο μόνο με βάση το εισόδημα και μάλιστα με αυτό το γελοίο ποσοστό του 5%, είναι ξεκάθαρο ότι επιθυμούν να «δολοφονήσουν» τους πραγματικούς αγρότες και όσους παράγουν ακόμα πλούτο και τροφή στο χωράφι.

Με τις εξελίξεις των επιστημών (αν αυτό που συμβαίνει λέγεται επιστήμη) έχουν αρχίσει να κατασκευάζουν μπριζόλες μέσα σε ορμονούχα σκευάσματα, έχουν καταφέρει να υποκαταστήσουν τα εκχυλίσματα με essence, έχουν αφαιρέσει τη Φύση από τον Άνθρωπο. Μοιάζει να ζούμε ένα προτεινόμενο εφιάλτη, όπου χωρίς τη Φύση και χωρίς αγρότες θα παρασκευάζονται τροφές-ζόμπι μέσα σε μεγάλες βιομηχανίες, όπου με τη βοήθεια του νέου Codex Alimentarius απαγορεύουν ακόμα και το να κάνεις ντομάτες στον κήπο σου.

Δεν ξέρω τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση ή ποιες ισορροπίες εξασφαλίζονται ή ποιες βιομηχανίες θα δημιουργήσουν υπερκέρδη, αλλά στις 27 Σεπτεμβρίου 2011, στην Αίγλη του Ζαππείου, μπροστά σε αυτό το εφιαλτικό σενάριο που διέρρευσε, όλοι οι εκπρόσωποι των πραγματικών αγροτών θα πρέπει να αφήσουν κατά μέρος τα εξουσιαστικίστικα κομματικά παιχνίδια και να δημιουργήσουν μία ενιαία φωνή των αγροτών.

Όλοι όσοι λογοδοτούν σε συλλογικές δομές της κοινωνίας των αγροτών, θα πρέπει να συμφωνήσουν ότι το επάγγελμά τους δεν μπορεί να ετεροπροσδιορίζεται από άσχετους με τα αγροτικά γραφειοκράτες, από υπηρέτες των φαρμακοβιομηχανιών και των εταιριών πολλαπλασιαστικού υλικού, από άσχετους με τον αγροτικό κόσμο πολιτικούς και από άσχετους με την αγροτική κοινωνία υπουργούς, των οποίων η εκλογική βάση βρίσκεται μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Το απλουστευμένο σταυρόλεξο

Ίσως οι τεχνοκράτες των Βρυξελλών και των εγχώριων αστών-υπαλλήλων, στην εντολή του Ευρωκοινοβουλίου για απλούστευση των διαδικασιών, να δημιούργησαν αυτό το απίθανο σταυρόλεξο, το οποίο βάζει όριο προς τα κάτω τα 100 ευρώ ή/και τα 10 στρέμματα και όριο προς τα πάνω, αν καταλαβαίνουμε καλά, τις 300.000 ευρώ.

Η αγροτική κοινωνία δεν αποτελείται από μεγαλοπαραγωγούς και μεγαλοεμπόρους τροφίμων. Η Ελλάδα με 75% περίπου ορεινή-ημιορεινή έκταση, δεν έχει περιθώρια και δεν την ενδιαφέρουν οι επιδοτήσεις των 300.000 ευρώ. Δεν στηρίζεται το εισόδημα του αγρότη με 300.000 ευρώ, αλλά είναι ξεκάθαρη κεφαλαιουχική δοσοληψία, σε μία προσπάθεια βίαιας εισβολής της αγοράς μέσα στην αγροτική κοινωνία.

Τέτοια μπορούν να συμβαίνουν όταν ανίδεοι άνθρωποι, καθόλα σεβαστοί σαν άνθρωποι, λένε ή ακόμα και γράφουν ότι οι συνεταιρισμοί πρέπει να είναι κερδοφόροι. Μία από τις επτά βασικές αρχές του συνεργατισμού-συνεταιρισμοί, είναι ότι οι συνεταιρισμοί δεν δημιουργούν κέρδη. Κέρδη μπορούν να έχουν μόνο τα μορφώματα των εταιριών της αγοράς, όπως είναι οι ΑΕ και οι ΕΠΕ. Όταν λοιπόν σε ένα εργαλείο της κοινωνικής οικονομίας όπως είναι οι συνεταιρισμοί μπαίνουν χαρακτηριστικά από την οικονομία της αγοράς, το υβρίδιο είναι ίσως αποτελεσματικό για μια συγκεκριμένη περίοδο (όπως π.χ. τα μουλάρια), αλλά ούτε την κοινωνία αναπαράγει, ούτε δημιουργεί βιώσιμες λύσεις.

Το ίδιο φαίνεται ότι επιδιώκεται να δημιουργηθεί και με τον προσδιορισμό του ενεργού αγρότη. Να δημιουργηθεί ένα υβρίδιο το οποίο θα καταστρέψει τον αγροτικό συνδικαλισμό, αλλά το κυριότερο θα καταστρέψει τις ανυπότακτες, αυτοδύναμες, βιώσιμες αγροτικές κοινωνίες.

Πρόκειται για ολοκληρωτική επίθεση των μηχανισμών των αστών εναντίον της αγροτικής κοινωνίας και των αγροτών.

ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ, ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ, ΜΙΑ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΦΩΝΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ, ΩΣΤΕ ΣΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ Η/ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΘΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ MODUS VIVENDI, ΕΝΑ ΒΙΩΣΙΜΟ ΣΧΗΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΥΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ, ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ «ΑΛΛΟΥΣ» ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΜΟΡΦΗ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑΣ.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης 6998282382

Φυτά της Ελληνικής γης στην κουζίνα μας

Φυτά της Ελληνικής γης στην κουζίνα μας
Γεωργίου Ουρανία Τομέας Βιολογίας Φυτών Πανεπιστήμιο Πατρών
Fyta Tis Ellinikis Gis Georgiou