Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

Δράση 2.1: Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών


Δράση 2.1: «Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών»

Η αίτηση ενίσχυσης είναι πλήρης εφόσον συνοδεύεται από τα παρακάτω:

1. Αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πλήρως συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη.

2. Παραστατικά που τεκμηριώνουν τα κριτήρια ένταξης, τα οποία είναι:

α. Φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας ή άλλου δημόσιου εγγράφου που να πιστοποιεί την ταυτοπροσωπία.

β. Βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων.

γ. Αντίγραφα παραστατικών νόμιμης κατοχής των τα οποία περιλαμβάνονται στην αίτηση ενίσχυσης.

δ. Αντίγραφο της Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης (Α.Ε.Ε.) για ένα από τα δύο τελευταία έτη που προηγούνται του έτους της πιο πρόσφατης Α.Ε.Ε., για τη δράση 2.1 «Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών»

Η δήλωση εφαρμογής συνοδεύεται από τα κάτωθι δικαιολογητικά:

• Ενυπόγραφη αίτηση πληρωμής, η οποία έχει υποβληθεί με την ΑΕΕ εκάστου έτους.

• Θεωρημένο αντίγραφο του παραστατικού αμοιβής του συμβούλου.

• Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπεζικού λογαριασμού σε περίπτωση που είναι διαφορετικός σε σχέση με αυτόν από την αίτηση ενίσχυσης.

• Παραχωρητήρια για κοινόχρηστες δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις, τα οποία έχουν ανανεωθεί το έτος εφαρμογής.

Για την αίτηση ενίσχυσης, ισχύουν επίσης τα παρακάτω:

  1. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις ενίσχυσης σε μια μόνο πρόσκληση και για μια δράση του μέτρου 214. Εξαίρεση αποτελούν οι δράσεις 1.2 «Βιολογική κτηνοτροφία» και 3.1 «Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων» οι οποίες είναι δυνατόν να συνδυαστούν για το ίδιο τμήμα της προτεινόμενης για ένταξη εκμετάλλευσης.

Ειδικά κριτήρια ένταξης

α. Ειδικά κριτήρια επιλογής

Ειδικά κριτήρια επιλογής για τη δράση 2.1

Κριτήριο

Βαθμοί

Επιλογή Μεθοδολογίας Α, όπως αυτή περιγράφεται στην παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου

5

Μέγεθος της υπό ένταξη εκμετάλλευσης:

  • μεγαλύτερη από 15 Ha
  • από 10,01 έως και 15 Ha
  • μέχρι και 10 Ha

20

10

5

Τμήμα ή το σύνολο της υπό ένταξη εκμετάλλευσης βρίσκεται σε δημοτικές και τοπικές κοινότητες των παραλίμνιων περιοχών Βόλβης-Κορώνειας και Δοϊράνης, στα οποία εφαρμόστηκαν τα μέτρα 3.10 και 3.17 αντίστοιχα, του ΕΠΑΑ 2000-2006

20

Η σειρά προτεραιότητας των παραπάνω κριτηρίων είναι:

  1. 1. Μέγεθος της υπό ένταξη εκμετάλλευσης μεγαλύτερη από 15 Ha
  2. Μέγεθος της υπό ένταξη εκμετάλλευσης από 10,01 έως και 15 Ha
  3. Επιλογή Μεθοδολογίας Α
  4. Τμήμα ή το σύνολο της υπό ένταξη εκμετάλλευσης βρίσκεται σε δημοτικές και τοπικές κοινότητες των παραλίμνιων περιοχών Βόλβης-Κορώνειας και Δοϊράνης
  5. Μέγεθος της υπό ένταξη εκμετάλλευσης μέχρι και 10 Ha

  1. 1. Υπολογισμός του ύψους ενίσχυσης

Το ύψος ενίσχυσης κατ’ έτος υπολογίζεται με βάση:

- την πραγματικά καλλιεργούμενη έκταση της κάθε επιλέξιμης καλλιέργειας, προσαυξημένης κατά την έκταση της αγρανάπαυσης (για την μεθοδολογία Α) ή αμειψισποράς και ακαλλιέργητου περιθωρίου (για την μεθοδολογία Β) που αντιστοιχεί στην συγκεκριμένη καλλιέργεια

- το είδος της επιλέξιμης καλλιέργειας

- την εφαρμοζόμενη μεθοδολογία

- το ύψος ενίσχυσης κατά περιοχή,

όπως αυτά αναφέρονται στους πίνακες που ακολουθούν.

Μεθοδολογία Α: Συνδυασμός μόνιμης αγρανάπαυσης και μείωσης των εφαρμοζόμενων λιπαντικών μονάδων

Οι δικαιούχοι αναλαμβάνουν ειδικότερα τις ακόλουθες δεσμεύσεις:

  1. Να θέτουν σε μόνιμη αγρανάπαυση έκταση η οποία αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 25% της συνολικά ενταγμένης έκτασης στη δράση.
  2. Να μειώσουν τουλάχιστον κατά 30% στις καλλιεργούμενες εκτάσεις, τις εφαρμοζόμενες λιπαντικές μονάδες, σε σχέση με αυτές που προβλέπονται στα αντίστοιχα προγράμματα δράσης, ανάλογα με την καλλιέργεια. Σε περίπτωση χρησιμοποίησης κοπριάς, η μείωση των λιπαντικών μονάδων υπολογίζεται στο σύνολο της αζωτούχου λίπανσης (ανόργανης και οργανικής).

Μέγιστο ύψος ενίσχυσης σε Ευρώ/Ha/έτος

Καλλιέργεια

Ύψος Ενίσχυσης

Αραβόσιτος

585

Βαμβάκι

431

Κηπευτικά

600

Σακχαρότευτλα

600

Μεθοδολογία Β: Συνδυασμός αμειψισποράς, ακαλλιέργητου περιθωρίου και μείωσης των εφαρμοζόμενων λιπαντικών μονάδων

Οι δικαιούχοι αναλαμβάνουν ειδικότερα τις ακόλουθες δεσμεύσεις:

  1. Να θέτουν σε αμειψισπορά έκταση η οποία για κάθε έτος αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 20% της ενταγμένης έκτασης.
  2. Να δημιουργήσουν μόνιμο ακαλλιέργητο περιθώριο, το οποίο αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 5% της συνολικά ενταγμένης έκτασης στη δράση.

Μέγιστο ύψος ενίσχυσης σε Ευρώ/Ha/έτος

Καλλιέργεια

Ύψος Ενίσχυσης

Αραβόσιτος

524

Βαμβάκι

337

Κηπευτικά

600

Σακχαρότευτλα

600

Στο μέγιστο ύψος ενίσχυσης υπολογίζεται και το πρόσθετο κόστος που μπορεί να ανέλθει μέχρι 15 Ευρώ/Ha και αφορά στις δαπάνες διάγνωσης της περιβαλλοντικής κατάστασης της εκμετάλλευσης.

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Δράση 1.1. Βιολογική γεωργία


Δράση 1.1. Βιολογική γεωργία

Η αίτηση ενίσχυσης είναι πλήρης εφόσον συνοδεύεται από τα παρακάτω:

1. Αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πλήρως συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη.

2. Παραστατικά που τεκμηριώνουν τα κριτήρια ένταξης, τα οποία είναι:

α. Φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας ή άλλου δημόσιου εγγράφου που να πιστοποιεί την ταυτοπροσωπία.

β. Βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων.

γ. Αντίγραφα παραστατικών νόμιμης κατοχής των αγροτεμαχίων ή των βοσκοτόπων τα οποία περιλαμβάνονται στην αίτηση ενίσχυσης.

δ. Αντίγραφο της ΑΕΕ (Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης)

ε. Σύμβαση με εγκεκριμένο Οργανισμό Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων για τις δράσεις 1.1 «Βιολογική γεωργία» και 1.2 «Βιολογική κτηνοτροφία», όπου αναφέρονται τα στοιχεία των αγροτεμαχίων, του ζωικού κεφαλαίου και των σταυλικών εγκαταστάσεων με βάση την τελευταία ΑΕΕ.

ζ. Καταστατικό σύστασης της εταιρείας προκειμένου για νομικά πρόσωπα και ορισμός εκπροσώπου που υπογράφει τη σύμβαση και έχει την ευθύνη της εφαρμογής της.

Η δήλωση εφαρμογής συνοδεύεται από τα κάτωθι δικαιολογητικά:

  • Ενυπόγραφη αίτηση πληρωμής, η οποία έχει υποβληθεί με την ΑΕΕ εκάστου έτους.
  • Θεωρημένο αντίγραφο του παραστατικού αμοιβής του συμβούλου, για τις δράσεις 1.1 «Βιολογική γεωργία», 1.2 «Βιολογική κτηνοτροφία.
  • Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπεζικού λογαριασμού σε περίπτωση που είναι διαφορετικός σε σχέση με αυτόν από την αίτηση ενίσχυσης.
  • Παραχωρητήρια για κοινόχρηστες δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις, τα οποία έχουν ανανεωθεί το έτος εφαρμογής.

Γενικά κριτήρια επιλογής

Από τους υποψηφίους που πληρούν καταρχήν τα κριτήρια επιλεξιμότητας γίνεται επιλογή των δικαιούχων με βάση τις διαθέσιμες πιστώσεις ανά δράση και τα ακόλουθα κριτήρια:

Γενικά κριτήρια επιλογής

Βαθμοί

Επαγγελματίας αγρότης 50

Νέος γεωργός με επιχειρηματικό σχέδιο μέτρο 1.1.2 του Π.Α.Α 2007-2013 30

Επαγγελματίας αγρότης με αγροτικό εισόδημα μεγαλύτερο ή ίσο του 50% του συνολικού ετήσιου εισοδήματος 20

Έκταση σε περιοχή NATURA 2000 μεγαλύτερη του 50% της συνολικής υπό ένταξη έκτασης 20

Έκταση σε περιοχή NATURA 2000 από 10 έως και 50% της συνολικής υπό ένταξη έκτασης 10

Μόνιμος κάτοικος του Δήμου που βρίσκεται η έδρα της εκμετάλλευσης 10

Ειδικά κριτήρια ένταξης

Τα γενικά κριτήρια ένταξης του άρθρου 6 της παρούσας, συμπληρώνονται με τα παρακάτω ειδικά κριτήρια:

α. Ειδικά κριτήρια επιλεξιμότητας

  • αα. Ο υποψήφιος δικαιούχος δεσμεύεται να τηρεί τις κατευθύνσεις και προδιαγραφές του Καν. (ΕΚ) 834/07, καλύπτοντας όλο το διάστημα των συμβατικών υποχρεώσεών του με σύμβαση σε ισχύ, η οποία έχει συναφθεί με αναγνωρισμένο Οργανισμό Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων.
  • ββ. Το ελάχιστο μέγεθος των υπό ένταξη αγροτεμαχίων ανέρχεται σε 1 στρέμμα. Το ελάχιστο μέγεθος της υπό ένταξη εκμετάλλευσης ανέρχεται σε 3 στρέμματα για τις μόνιμες φυτείες και σε 2 στρέμματα για της ετήσιες καλλιέργειες. Σε περίπτωση μικτών εκμεταλλεύσεων το ελάχιστο μέγεθος της υπό ένταξη εκμετάλλευσης ανέρχεται σε 3 στρέμματα.

Ειδικά κριτήρια επιλογής για τη δράση 1.1.

Κριτήριο

Βαθμοί

Παραγωγός βιολογικών προϊόντων

30

Παραγωγός βιολογικών ζωοτροφών

10

Ενταγμένος στο πρόγραμμα βιολογικής κτηνοτροφίας

5

Παραγωγός προϊόντων ΠΟΠ, ΠΓΕ (μέρος ή σύνολο παραγωγής)

10

Μέγεθος υπό ένταξη εκμετάλλευσης:

  • Έκταση 2 – 4 Ha
  • Έκταση > 4 Ha

10

15

Εκμετάλλευση σε νησί με πληθυσμό μικρότερο των 3100 κατοίκων

10

Η σειρά προτεραιότητας των παραπάνω κριτηρίων είναι:

1. Παραγωγός βιολογικών προϊόντων

2. Μέγεθος εκμετάλλευσης: έκταση > 4 Ha

3. Μέγεθος εκμετάλλευσης: έκταση 2 - 4 Ha

4. Παραγωγός προϊόντων ΠΟΠ, ΠΓΕ (μέρος ή σύνολο παραγωγής)

5. Ενταγμένος στο πρόγραμμα βιολογικής κτηνοτροφίας

6. Παραγωγός βιολογικών ζωοτροφών

7. Εκμετάλλευση σε νησί με πληθυσμό μικρότερο των 3100 κατοίκων

Ειδικά δικαιολογητικά

α. Με την αίτηση ενίσχυσης υποχρεωτικά συνυποβάλλονται τα κάτωθι:

αα. Σύμβαση με εγκεκριμένο Οργανισμό Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων.

ββ. Βεβαίωση του Οργανισμού Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι καλλιέργειες και ο χρόνος έναρξης της βιολογικής καλλιέργειας ανά αγροτεμάχιο, όταν η πιστοποίηση των αγροτεμαχίων βρίσκεται σε ισχύ και χωρίς διακοπή (εξαιρούνται τα αγροτεμάχια με καλλιέργειες σε μεταβατικό στάδιο).

Προκειμένου να ληφθούν υπόψη τα ειδικά κριτήρια επιλογής με την αίτηση ενίσχυσης συνυποβάλλονται και τα κατωτέρω:

αα. Παραστατικά από τα οποία να φαίνεται ότι έχει παραδώσει προϊόν σε μεταποιητική μονάδα, η οποία είναι πιστοποιημένη για την παραγωγή προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ, σε περίπτωση που ο δικαιούχος παράγει τέτοια προϊόντα.

Καλλιέργεια

Σύνολο σε €/Ha/έτος

Με περίοδο προσαρμογής

Χωρίς περίοδο προσαρμογής

Ελαιοκομία

756

415

Αμπελοειδή

900

900

Αραβόσιτος αρδευόμενος (για ζωοτροφή)

600

600

Μηδική αρδευόμενη

600

425

Βαμβάκι αρδευόμενο

534

525

Σιτηρά, ρύζι, όσπρια, ηλίανθος & λοιπές αροτραίες καλλιέργειες

320

247

Κτηνοτροφικά φυτά & λοιπές καλλιέργειες που δεν χρησιμοποιούνται για τη διατροφή του ανθρώπου

360

288

Αρωματικά φυτά

320

247

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

ΓΕΩΤΕΕ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011 (43/2011)


ΓΕΩΤ.Ε.Ε.
25/10/11

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ 20ης/2011 ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε
--

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης
Header

25/10/11

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ - GEOPROMOTION
ο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.), ως κύριος Δικαιούχος (Leader Partner) του εγκεκριμένου έργου «Joint framework for the provision of standardized services to Geotechnical engineers for (e)training on natural risks - civil protection and for promoting access to the labour market» με το ακρωνύμιο «GEO-PROMOTION», του Προγράμματος Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» - «Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013», καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αίτηση για τα παρακάτω αντικείμενα: ..

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης
Header


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
27/10/11

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΡΑΚΗΣ: ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΟΙΝΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΔΟΡΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
Κύριε Περιφερειάρχη,με την παρούσα μας, κοινή επιστολή των παραρτημάτων Θράκης και Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤΕΕ, διαμαρτυρόμαστε έντονα και σας ζητούμε να ανακαλέσετε την με Α.Π: 4437/18-10-2011 (ΑΔΑ: 45ΟΡ7ΛΒ–1ΙΧ) απόφασή σας με την οποία καταργείτε έμπρακτα την επιστημονική εξειδίκευση στο δημόσιο και στη δημόσια υπηρεσία αλλά και απαξιώνετε το σύνολο των γεωτεχνικών, οι οποίοι υπηρετούν στις υπηρεσίες της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης
Header

27/10/11

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ»
Πρόσκληση-πρόγραμμα της Ημερίδας που διοργανώνει το Παρ/μα Πελοποννήσου & Δυτικής Στερεάς Ελλάδας την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011 στην Καλαμάτα

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης
Header

25/10/11

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: «ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑΣ ΤΟΥ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»
Κατόπιν του υπ΄ αριθμ. 414/30-9-2011 εγγράφου σας, με το οποίο μας ενημερώσατε για την πρόθεσή σας να μετατρέψετε το Ζωολογικό Κήπο σε χώρο φιλοξενίας οικόσιτης & ημιάγριας πανίδας και βοτανικού κήπου, θα θέλαμε να σας απευθύνουμε τα παρακάτω ερωτήματα: ...

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης
Header


XΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
Πίνακας με στοιχεία για τα πιό σημαντικά γεγονότα Γεωτεχνικού ενδιαφέροντος (συνέδρια, ημερίδες κλπ.) για το 2011

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Προκηρύξεις (Αφορούν το Ευρύ Κοινό και τις Επιχειρήσεις)


Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 'Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων'

Προκηρύξεις (Αφορούν το Ευρύ Κοινό και τις Επιχειρήσεις)

17-10-2011 Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων/ενισχύσεων στη Δράση «Ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης για την στήριξη της επιχειρηματικότητας των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους, μέσω δράσεων συμβουλευτικής και κατάρτισης καθώς και στήριξης της απασχόλησης σε περιοχές που υφίστανται τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης»

Οι ενδιαφερόμενοι, για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επικοινωνούν με τον ΕΦΕΠΑΕ στο τηλ.210-6985210 και τους κατά τόπους εταίρους του (τα στοιχεία επικοινωνίας τους αναφέρονται στο Παράρτημα του Οδηγού) και με το γραφείο πληροφόρησης της ΕΥΔ ΕΠΑΕ στο τηλ. 801 11 36 300.

Προσκλήσεις (Δεν αφορούν το Ευρύ Κοινό)

26-10-2011 Υποστήριξη της λειτουργίας της ΕΥΔ ΕΠΑΕ στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΑ (αφορά την ΕΥΔ ΕΠΑΕ).
11-10-2011 Πρόσκληση για την Υποβολή Προτάσεων για την υλοποίηση προγραμμάτων συμβουλευτικής και κατάρτισης με σκοπό την αντιμετώπιση των απολυμένων-ανέργων στους κλάδους λιανικού εμπορίου, εμπορίας - διακίνησης και συντήρησης αυτοκινήτων και κατασκευών δομικών υλικών.

H παρούσα πρόσκληση απευθύνεται σε φορείς ή ενώσεις ή συμπράξεις φορέων του δημοσίου τομέα ή του ιδιωτικού τομέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα όπως κλαδικοί φορείς, επιμελητήρια, εκπαιδευτικά ιδρύματα, μη κυβερνητικές οργανώσεις, που σκοπό με βάση το καταστατικό σύστασής τους, έχουν τον σχεδιασμό ή/και οργάνωση ή/και υλοποίηση δράσεων κατάρτισης, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εργαζομένων, αυτοαπασχολουμένων, και ανέργων καθώς και την δυνατότητα εκτέλεσης αυτών των προγραμμάτων με ίδια μέσα.

Η καταληκτική ημερομηνία για την Υποβολή Προτάσεων, είναι η 22 Νοεμβρίου 2011, δηλαδή, η 30η ημέρα από την δημοσίευση της στον τύπο.


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» (Ε.Π. Ε.Α.Α) μπορείτε να δείτε την ιστοσελίδα του πατώντας εδώ.

Wonderplant: Η μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα στον γεωργικό τομέα από 4 βιομηχανίες τροφίμων

http://www.agf.nl/nieuws/2011/0422/wonderplant8.jpg

NEA ώθηση στην καλλιέργεια των οπωροκηπευτικών αλλά και στην ελληνική οικονομία επιχειρεί να δώσει η εταιρία Wonder­plant, η οποία δημιουργήθηκε από τους επιχειρηματίες Σπύρο Θεοδωρόπουλο (Chipita), Στ. Νένδου (Select Αρτοσκευάσματα), Αχιλλέα Φώλια (Goody's), Μιχάλη Αραμπατζή (Ελληνική Ζύμη) και Θέμη Μακρή.



Πρόκειται για ένα πρότυπο συγκρότημα υδροπονικής καλλιέργειας, που αξιοποιεί ολλανδική τεχνογνωσία για την καλλιέργεια κηπευτικών. Διαθέτει ιδιόκτητο τυποποιητήριο και συσκευαστήριο και είναι η μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα στον τομέα της γεωργίας.
Η αρχική επένδυση ξεπέρασε τα 24 εκατ. ευρώ, ενώ το συγκρότημα καλύπτει 120.000 τ.μ. στεγασμένο χώρο σε έκταση συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει και δύο τεχνητές λίμνες έκτασης 10.000 τ.μ., που συγκεντρώνουν το βρόχινο νερό, αξιοποιώντας το στην υδροπονική καλλιέργεια. Η εν λόγω επένδυση δημιούργησε 100 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή, η οποία υποφέρει από την αποβιομηχάνιση, παρουσιάζοντας υψηλά ποσοστά ανεργίας.

Τα επίσημα εγκαίνια για την έναρξη λειτουργίας της μονάδας έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν στις 4 Νοεμβρίου, από τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Σημειώνεται ότι η υδροπονία είναι μέθοδος παραγωγής κατά την οποία τα φυτά μεγαλώνουν στο νερό αντί στο χώμα. Με αυτήν εκτιμάται ότι αυξάνεται η αποδοτικότητα της χρήσης του νερού, αφού, από απόδοση 12 - 15 κιλών τομάτας ανά κυβικό μέτρο νερού με τον παραδοσιακό τρόπο στην ύπαιθρο, με την υδροπονία η απόδοση μπορεί να ανέλθει στα 60 - 70 κιλά.

Πηγή: express.gr

Αιτήσεις για τα πρώτα 833 αγροτεμάχια για ενοικίαση. Μέχρι τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμα περίπου 1.216.499 στρέμματα υποστηρίζει το ΥπΑΑΤ

Αιτήσεις για τα πρώτα 833 αγροτεμάχια για ενοικίαση. Μέχρι τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμα περίπου 1.216.499 στρέμματα υποστηρίζει το ΥπΑΑΤ

Άνεργοι, νέοι αγρότες, πτυχιούχοι γεωτεχνικής σχολής (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) ημεδαπής ή αλλοδαπής και επαγγελματίες αγρότες, θα μπορούν να ενοικιάσουν αγροτική γη του ΥπΑΑΤ, με αντίτιμο 5 ευρώ το στρέμμα ανά καλλιεργητική περίοδο και ανώτατο όριο τα 100 στρέμματα ανά άτομο (συμπεριλαμβάνεται η γη που έχει σήμερα ο αγρότης εφόσον δραστηριοποιείται ήδη στη γεωργία και τα επιπλέον στρέμματα που μπορεί να αποκτήσει). Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση, η διάρκεια της μίσθωσης για τις μονοετείς καλλιέργειες ορίζεται σε πέντε καλλιεργητικές περιόδους με δικαίωμα ανανέωσης για άλλη μια πενταετία. Η διάρκεια της μίσθωσης για τις πολυετείς καλλιέργειες ορίζεται σε 25 καλλιεργητικές περιόδους και μόνο για την περίπτωση μίσθωσης αγροτεμαχίου σε νέο ηλικίας 35 ετών.

Δείτε video από τη συνέντευξη τύπου:



Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε, σε συνέντευξη τύπου που έδωσε την Τρίτη (26/10/2011), ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκανδαλίδης, τα πρώτα 833 αγροτεμάχια θα διατεθούν στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πιερίας, Κιλκίς, Σερρών, Ξάνθης και Καβάλας και είναι συνολικής έκτασης 10.030 στρεμμάτων. Από αυτά τα 462 αγροτεμάχια θα είναι για γεωργική χρήση και τα υπόλοιπα 371 για κτηνοτροφική χρήση. Τις αιτήσεις για τα συγκεκριμένα αγροτεμάχια θα μπορούν να τις καταθέτουν οι ενδιαφερόμενοι από τις 25 Οκτωβρίου μέχρι τις 18 Νοεμβρίου. Για επιτόπιο έλεγχο από τις Περιφέρειες βρίσκονται ακόμη 12.508 αγροτεμάχια με εμβαδόν 172.627 στρέμματα, τα οποία σύντομα πρόκειται να αναρτηθούν στη διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.


Προβλέπεται συγκεκριμένη μοριοδότηση, σύμφωνα με την οποία όσο λιγότερα στρέμματα διαθέτει σήμερα ο αγρότης, τόσο περισσότερα μόρια θα αποκτά, ενώ προτεραιότητα δίνεται στην καλλιέργεια αγροτικών προϊόντων – τροφίμων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» της οικείας περιφέρειας, με βάση το στρατηγικό σχέδιο που εκπονείται. Συνεπώς, για προϊόντα / τρόφιμα εντός «καλαθιού» ο παραγωγός θα λαμβάνει 100 μόρια, για προϊόντα / τρόφιμα εκτός «καλαθιού» 50 μόρια όσα και για καλλιέργεια ζωοτροφών. Βέβαια στις Περιφέρειες που δεν έχουν αποφασίσει ακόμη για το «καλάθι» δεν θα δίνεται αυτή η μοριοδότηση.

Πιο αναλυτικά:

  • 100 μόρια θα λαμβάνουν οι νέοι αγρότες ηλικίας έως 35 ετών και οι νέοι αγρότες σύμφωνα με το άρθρο 22 του ΚΑΝ. 1698/2005 της Ε.Ε.
  • 200 μόρια θα λαμβάνουν οι νέοι ηλικίας έως 35 ετών με επιπλέον πτυχίο Γεωτεχνικής Σχολής (ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ) ημεδαπής ή αλλοδαπής
  • 180 μόρια θα λαμβάνουν οι άνεργοι και οι νέοι έως 35 ετών
  • 60 μόρια οι επαγγελματίες αγρότες (εγγραμμένοι στο μητρώο)
  • 50 μόρια οι αγρότες των οποίων η γη συνορεύει με τις εκτάσεις που θα διανεμηθούν

Δείτε video, πώς θα συμπληρώσετε αίτηση για μίσθωση αγροτεμαχίου στο site του ΟΠΕΚΕΠΕΚλικ στην εικόνα αριστερά, για να δείτε πώς θα συπληρώσετε την αίτηση.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας θα προηγείται ο νεότερος ηλικιακά όσον αφορά τα φυσικά πρόσωπα και τα νομικά πρόσωπα (όπως συνεταιρισμοί) με τα περισσότερα μέλη (για τα νομικά πρόσωπα δεν ισχύει το πλαφόν των 100 στρεμμάτων). Ο μέγιστος αριθμός στρεμμάτων που είναι δυνατόν να διανεμηθούν είναι τα 3 εκατ. ενώ στην πλειοψηφία τους τα αγροτεμάχια είναι μικρότερα των 10 στρεμμάτων.


Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στην διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Εκεί οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βλέπουν την μοριοδότησή τους για τα διαθέσιμα αγροτεμάχια στην περιοχή που ενδιαφέρονται και τη σειρά κατάταξής τους. Στο επόμενο χρονικό διάστημα εκτός από το διαδίκτυο θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να προσέρχονται και στις περιφερειακές ενότητες αλλά και στις κατά τόπους υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ ώστε να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους. Σε πρώτη φάση έως το τέλος του χρόνου υπολογίζεται ότι θα διατεθούν περί 1.216.499 στρέμματα σε όλη την Ελλάδα. Σημειώνεται ότι τα νέα τεμάχια και νέες καταληκτικές ημερομηνίες θα αναρτώνται κάθε Πέμπτη. Μετά την κατάθεση των αιτήσεων θα ακολουθεί ο διοικητικός έλεγχος από τις; Περιφέρειες και στη συνέχεια θα υπογράφονται τα συμβόλαια.


Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι δημοπρασίες για 580 αγροτεμάχια πάνω από 500 στρέμματα το καθένα που θα δοθούν με διαφορετικούς όρους μίσθωσης.

Δείτε video με τον αντιπρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ


Απολογιστικό έργο

Στη συνέντευξη τύπου, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κ. Σκανδαλίδης, αναφερόμενος στην πορεία του νομοθετικού έργου του υπουργείου, σημείωσε πως κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τα φυτοφάρμακα και εντός του επομένου δεκαημέρου τα σχέδια νόμου για την πολιτική γης και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις. Το νομοσχέδιο για τον οργανισμό «Δήμητρα» βρίσκεται θα πάει σε δέκα ημέρες στη Βουλή.


Για τους συνεταιρισμούς ανέφερε ότι στην εποπτική αρχή θα συμμετέχουν όλοι οι φορείς. «Πρόθεσή μας είναι να επισκεφτούμε κάθε περιοχή της χώρας για να βοηθήσουμε στην προετοιμασία της μετεξέλιξης των συνεταιριστικών οργανώσεων», είπε και πρόσθεσε ότι ετοιμάζονται και πρότυπα καταστατικά που θα δοθούν στους ενδιαφερόμενους.


Ο υπουργός εκτίμησε ότι μέχρι 1/1/2012 ότι το ΥπΑΑΤ θα έχει ολοκληρώσει τη δημιουργία και των τριών μητρώων.


Για την ενιαία ενίσχυση τόνισε ότι η όποια καθυστέρηση αφορά το πρόβλημα ρευστότητας της ΑΤΕ και υποσχέθηκε ότι μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου θα πάρουν τα χρήματά τους οι αγρότες.


Σε ότι αφορά στις προτάσεις της ΕΕ για την νέα ΚΑΠ, έκανε λόγο για μακρά και δύσκολη διαπραγμάτευση με τις τελικές αποφάσεις να λαμβάνονται, όπως εκτιμά στο πρώτο εξάμηνο του 2013. «Το πρόσφατο Συμβούλιο Υπουργών ήταν μια απογοήτευση για μένα» ανέφερε και πρόσθεσε «η κρίση φαίνεται να επηρεάζει τα όργανα της ΕΕ. Οι υπουργού χωρίστηκαν σε δύο στρατόπεδα και δεν προχώρησε κάπια απόφαση. Ελπίζω η συνάντηση που θα γίνει στο Ευρωκοινοβούλιο να έχει πιο θετική εξέλιξη».

Δείτε την ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ που θα καταθέτουν οι ενδιαφερόμενοι τις αιτήσεις

Διαβάστε την υπουργική απόφαση με τους όρους μίσθωσης και τη μοριοδότηση

Σταύρος Παϊσιάδης

info@agrotypos.gr

www.agrotypos.gr

Σκληρή κριτική Ευρωβουλευτών στις προτάσεις της Κομισιόν για την μεταρρύθμιση της ΚΑΠ

Σκληρή κριτική Ευρωβουλευτών στις προτάσεις της Κομισιόν για την μεταρρύθμιση της ΚΑΠ

Κριτική άσκησαν οι ευρωβουλευτές στις προτάσεις της Κομισιόν για τη μεταρρύθμιση της ΚΑΠ, κατά την διάρκεια συζήτησης με τον Επίτροπο Γεωργίας Ντατσιάν Τσιόλος. Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν να μειωθεί ο γραφειοκρατικός φόρτος για τους αγρότες και να αναθεωρηθούν τα μέτρα του «πρασινίσματος» από τα οποία θα εξαρτάται η καταβολή του 30% των ενισχύσεων.

Ιδιαίτερα στάθηκαν στην πρόταση το 7% των καλλιεργήσιμων εκτάσεων να ορίζεται ως «περιοχή οικολογικής εστίασης», μέτρο που χαρακτηρίστηκε «τεράστιο γραφειοκρατικό τέρας» από τον Γερμανό ευρωβουλευτή Πέτερ Γιαρ. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η Γερμανίδα Μπρίτα Ρέιμερς και η Ιρλανδή Μαρεϊντ ΜακΓκίνες, που χαρακτήρισαν τα μέτρα «κάθε άλλο από απλά».
Ο επίτροπος Τσιόλος υποστήριξε ότι «μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα θα πρέπει το ενδιαφέρον των αγροτών να στραφεί προς το «πρασίνισμα» που είναι μια συνιστώσα για την καταβολή των άμεσων πληρωμών».
Η Κομισιόν έχει ακόμη προτείνει να μπει ένα πλαφόν στις ενισχύσεις, το οποίο θα ξεκινάει από τα 150.000 ευρώ. Ο Ισπανός Σέρχιο Γκουτιέρεθ Πριέτο υποστήριξε ότι το πλαφόν ενδέχεται να βλάψει μικρές ενώσεις αγροτών ενώ η Γερμανίδα Ουλρίκε Ρόντουστ ζήτησε οι συνεταιρισμοί να εξαιρεθούν από αυτό. Ο Γάλλος Ζοζέ Μποβέ από τη μεριά του θεωρεί ότι ένα πλαφόν από τις 150.000 ευρώ «δεν πρόκειται να λύσει τίποτα».
Στην παρέμβασή του, ο Γεώργιος Παπαστάμκος έκανε έκκληση «για μια μεγαλύτερη λίστα μέτρων, προκειμένου να ληφθεί υπόψη η ποικιλομορφία των είκοσι επτά κρατών μελών», ενώ από την πλευρά του ο Σπύρος Δανέλλης ζήτησε να στηριχτούν οι παραδοσιακοί ελαιώνες χαμηλών εισροών και ζήτησε να διασφαλιστεί ότι το σχέδιο για παροχή συμβουλών στους αγρότες στο οποίο θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία στα πλαίσια της νέας ΚΑΠ, θα εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη στο ίδιο υψηλό επίπεδο.
Από την πλευρά τους οι ευρωβουλευτές από την ανατολική Ευρώπη υποστήριξαν τις θέσεις τους για μια πιο γενναία μεταφορά πόρων προς τα κράτη μέλη. «Έχουμε μια άνιση κατάσταση στην ΕΕ και άνισες συνθήκες ανταγωνισμού», δήλωσε ο Πολωνός Γιάροσλαβ Καλινόφσκι ενώ ο συμπατριώτης του Γιάνους Βογιεχόφσκι δήλωσε «δεν βλέπω γιατί ένας αγρότης της Λιθουανίας θα πρέπει να λάβει λιγότερα από το Δανό αγρότη». Αλλά ανισότητες υπάρχουν και μεταξύ των γεωργών σε κάθε κράτος μέλος, δήλωσε ο Πολωνός Βόιτσεχ Μίχαου Ολεϊνίτσακ, προσθέτοντας ότι «η μεταρρύθμιση στο σύνολό της δεν καταργεί τις διαφορές στις ενισχύσεις», αφού παρόμοιες εκμεταλλεύσεις απολαμβάνουν «διαφορετικά επίπεδα στήριξης» και ζήτησε περισσότερη δικαιοσύνη και ισότητα στην καταβολή των ενισχύσεων.
Η Επιτροπή Γεωργίας ετοιμάζει, σε συνεργασία με την πολωνική προεδρία της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μια εκτενή δημόσια συζήτηση για το μέλλον της γεωργικής πολιτικής. Η πρώτη εκδήλωση θα λάβει χώρα στις 7 Νοεμβρίου, όταν η Επιτροπή Γεωργίας θα υποδεχθεί εκπροσώπους των υπουργείων Γεωργίας από τα κράτη μέλη προκειμένου να συζητήσουν τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν στις 12 Οκτωβρίου.

Διαβάστε την ανακοίνωση του Ευρωκοινοβουλίου


www.agrotypos.gr

Κ. Σκανδαλίδης: Οι προτάσεις της Κομισιόν για την νέα ΚΑΠ δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των ευρωπαίων αγροτών

Κ. Σκανδαλίδης: Οι προτάσεις της Κομισιόν για την νέα ΚΑΠ δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των ευρωπαίων αγροτών

«Παρά τις προσπάθειες της Επιτροπής, το τελικό αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ευρωπαίων αγροτών. Η πρόταση χρειάζεται σημαντικές αλλαγές και αναθεωρήσεις και πολύ πιο ριζοσπαστικές απαντήσεις». Αυτό ανέφερε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκανδαλίδης στην ομιλία του κατά την συνεδρίαση του Συμβουλίου υπουργών Γεωργίας στο Λουξεμβούργο. Και πρόσθεσε ότι παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή γεωργία «είναι ο μόνος τομέας πολιτικής για τον οποίο προτείνεται μείωση των πόρων».

Ζήτησε δε, η ανακατανομή ανάμεσα στα κράτη –μέλη να υλοποιηθεί σταδιακά με επαρκή μεταβατική περίοδο και αντιτάχθηκε στη σύνδεση των ενισχύσεων με τις δημοσιονομικές δυσχέρειες κάθε χώρας. «Η στήριξη εκφράζεται ως βούληση αλληλεγγύης και όχι ως ρήτρα οικονομικών κυρώσεων» τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκανδαλίδης. Ακολούθως διατύπωσε τις ελληνικές θέσεις για το σύστημα των άμεσων ενισχύσεων, την περιφεροιοποίηση, το πρασίνισμα της ΚΑΠ, τον ενεργό αγρότη και την ειδική μεταχείριση των μικρών εκμεταλλεύσεων.

Τέλος, αναφέρθηκε στην αγροτική ανάπτυξη και στα μέτρα για την αποτελεσματική ρύθμιση των αγορών και των τιμών των αγροτικών προϊόντων.


Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης διατύπωσε τις απόψεις που θεωρήθηκαν συνισταμένη του διαλόγου που προηγήθηκε με τα ελληνικά κόμματα και τις οργανώσεις των αγροτών.

Ακολουθεί η ομιλία του Υπουργού:

Κύριε Πρόεδρε,


Θέλω να ευχαριστήσω την Επιτροπή για τις προτάσεις της και για τη σημαντική προσπάθεια που έχει καταβάλει. Πρέπει να ομολογήσω ότι παρά τις προσπάθειες το τελικό αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ευρωπαίων αγροτών. Η πρόταση χρειάζεται σημαντικές αλλαγές και αναθεωρήσεις και πολύ πιο ριζοσπαστικές απαντήσεις.


Κατ’ αρχάς δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο θέμα του προϋπολογισμού, παρόλο που ξεπερνά τις αρμοδιότητες αυτού του Συμβουλίου. Θεωρώ ότι οι προτάσεις της Επιτροπής ακροβατούν μεταξύ φιλόδοξων στόχων και δημοσιονομικών περιορισμών. Αναγνωρίζονται μεν οι αυξημένες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή γεωργία, είναι όμως ο μόνος τομέας πολιτικής, για τον οποίο προτείνεται μείωση των πόρων, σε πραγματικούς όρους.


Όσον αφορά την ανακατανομή των συνολικών πόρων πρέπει να υλοποιηθεί σταδιακά και να υπάρξει επαρκής μεταβατική περίοδος.


Η σύνδεση της δημόσιας στήριξης προς τη γεωργία με δημοσιονομικές δυσχέρειες στην ΕΕ και στα κράτη μέλη. Θα πρέπει να εκφράζεται ως βούληση αλληλεγγύης και όχι ως ρήτρα οικονομικών κυρώσεων, που ακυρώνουν κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια.

Έρχομαι τώρα στις προτάσεις της Επιτροπής. Α. Σε ότι αφορά στις άμεσες ενισχύσεις:


1ο Το σύστημα των άμεσων ενισχύσεων θα πρέπει να οδηγεί στην απλούστευση των κανόνων και στην ευελιξία της εφαρμογής τους, ώστε να μην απειλείται η ανταγωνιστικότητα της γεωργίας. Η δομή που προτείνεται δεν δίνει λύσεις σε όλα αυτά τα κρίσιμα ζητήματα.


2ο Η περιφερειοποίηση των ενισχύσεων είναι κοινωνικά δίκαιο μέτρο. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να διαμορφώσουν το ύψος των ενισχύσεων σε κάθε περιφέρεια ώστε να αντανακλούν τις πραγματικές ανάγκες της παραγωγής και να μη γίνονται με τρόπο ισοπεδωτικό. Οι κανόνες πρέπει να είναι σαφείς.


3ο Το πρασίνισμα της ΚΑΠ θα πρέπει να είναι ένα απλό καθεστώς, κατανοητό και εφαρμόσιμο σε όλους τους παραγωγικούς κλάδους, σε όλες τις περιφέρειες της Ένωσης. Το ύψος της «πράσινης ενίσχυσης» είναι δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με τη συνολική στήριξη. Αυξάνει τη γραφειοκρατία και συνεπάγεται οικονομικές επιβαρύνσεις στους ήδη επιφορτισμένους με αυστηρές υποχρεώσεις παραγωγούς.


Οι υποχρεώσεις στις οποίες θα καταλήξουμε πρέπει να εφαρμόζονται εναλλακτικά και όχι σωρευτικά, ανάλογα με τις αντικειμενικές δυνατότητες των κλάδων και των περιφερειών.


4ο Τα όρια των οροφών των άμεσων ενισχύσεων πρέπει να είναι χαμηλότερα ενώ αποτελεί οπισθοδρόμηση, σε σχέση με τη σημερινή δυναμική διαφοροποίηση, η πρόβλεψη για την ανακατανομή των πόρων αποκλειστικά εντός του ίδιου κράτους μέλους.


5ο Για τον «ενεργό αγρότη» ο προτεινόμενος ορισμός είναι άκαμπτος. Θα πρέπει να δοθεί περισσότερη ευελιξία στα κράτη μέλη. Για παράδειγμα, για τη χώρα μου ο ορισμός που προτείνεται δεν προσφέρει πολλά περιθώρια στόχευσης των επιδοτήσεων καθώς το 85% των εκμεταλλεύσεων εμπίπτουν στους περιορισμούς του ορισμού.


6ο Τέλος, υποστηρίζουμε ένα απλό καθεστώς στήριξης για τις μικρές αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Θα πρέπει όμως να δοθεί η ευελιξία στα κράτη-μέλη σε ότι αφορά στον ορισμό της μικρής εκμετάλλευσης, ώστε και το στόχο μας να πετύχουμε και να μην στερήσουμε ένα σημαντικό μερίδιο των πόρων από τις υπόλοιπες, αυξημένων υποχρεώσεων, παραγωγικές εκμεταλλεύσεις.


Β. Σχετικά με τον κανονισμό για την αγροτική ανάπτυξη:


1ο Η ανακατανομή των πόρων ανάμεσα στα κράτη-μέλη δεν πρέπει να θέτει σε κίνδυνο σημερινές ισορροπίες. Και θέλω να υπενθυμίσω ότι στα κριτήρια για την κατανομή των πόρων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, που είναι δυσμενέστερες για ορισμένες περιφέρειες της Ένωσης.


2ο Είναι αναγκαίος ο συντονισμός των διαρθρωτικών πολιτικών, που επιχειρείται μέσω του Κοινού Στρατηγικού Πλαισίου. Πρέπει όμως να διασφαλίζεται ανεξαρτησία στη χάραξη και την εφαρμογή των επιμέρους πολιτικών, δημοσιονομική αυτοτέλεια και διαχειριστική αυτάρκεια.


3ο Η αλλαγή της δομής των προγραμμάτων, η δυνατότητα για ομαδοποίηση δράσεων και για σχεδιασμό τοπικών υποπρογραμμάτων μπορούν να συμβάλλουν στην απλούστευση, στην ολοκληρωμένη προσέγγιση των τοπικών αναγκών και στην αντιμετώπιση διαρθρωτικών προβλημάτων του αγροτικού χώρου και αποτελούν κατ’ αρχήν θετικά στοιχεία της πρότασης.


4ο Τέλος, η εμπειρία έδειξε ότι τα εργαλεία διαχείρισης κινδύνου είναι απαραίτητα για τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος και τη βιωσιμότητα του τομέα, αφού οι κίνδυνοι των αγορών και των φυσικών φαινομένων γίνονται διαρκώς συχνότεροι και εντονότεροι.


Κύριε Πρόεδρε και κύριε Επίτροπε


Έχουμε μακρύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι την τελική μας απόφαση που ελπίζουμε να είναι η καλύτερη δυνατή για τους ευρωπαίους αγρότες και την ευρωπαϊκή γεωργία.


www.agrotypos.gr

Η παροχή υπηρεσιών στους αγρότες μετά το πολυνομοσχέδιο, η περίπτωση του ΕΛΓΑ

Η παροχή υπηρεσιών στους αγρότες μετά το πολυνομοσχέδιο, η περίπτωση του ΕΛΓΑ

Η μείωση του κράτους που επιβλήθηκε από την τρόικα δεν γίνεται σε μια προσπάθεια περικοπής του πλεονάζοντος προσωπικού στις δημόσιες υπηρεσίες αλλά σε μια οριζόντια λογική που είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει προβλήματα στην εξυπηρέτηση του πολίτη από τις δημόσιες υπηρεσίες. Η λογική που λειτουργεί το κράτος σήμερα είναι καθαρά εισπρακτική. Ζητά από τους πολίτες να πληρώνουν αλλά την ίδια στιγμή αδιαφορεί για τις υπηρεσίες που τους προσφέρει. Προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσουν και οι αγρότες με τους οργανισμούς που εποπτεύονται από το ΥπΑΑΤ, αφού αμέσως μετά τη ψήφιση πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών καταργούνται οι «κενές» οργανικές θέσεις. Επίσης με την αυτοδίκαιη απόλυση του υπαλλήλου ή τη θέση του σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, καταργείται η θέση του κλάδου και της κατηγορίας που ανήκε ο υπάλληλος και μειώνεται αντίστοιχα ο προβλεπόμενος αριθμός οργανικών θέσεων. Πριν λίγο καιρό επιβλήθηκε στους αγρότες η υποχρεωτική εισφορά στον ΕΛΓΑ. Οι αγρότες τη δέχτηκαν αλλά ζητάνε τώρα από τον οργανισμό να πραγματοποιεί αντικειμενικές εκτιμήσεις και άμεσες αποζημιώσεις. Όμως η μείωση του προσωπικού και των οργανικών θέσεων, το πλαφόν των 100 ημερών για τις μετακινήσεις εκτός έδρας, αλλά και το πλαφόν στις συνολικές αποδοχές των εργαζομένων, που θα επιβληθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα, είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις του οργανισμού με τους αγρότες. «Καλό είναι οι αγρότες να γνωρίζουν ότι ο νόμος «απαγορεύει» στους υπαλλήλους του ασφαλιστικού οργανισμού να πάνε στο χωράφι για να κάνουν τις εκτιμήσεις τους», αναφέρει στον ΑγροΤύπο ο κ. Αντώνης Καρανίκας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων στον ΕΛΓΑ.



Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου, ο ασφαλιστικός οργανισμός έχει σήμερα 745 οργανικές θέσεις, από τις οποίες μετά το κύμα συνταξιοδότησης που υπήρξε το τελευταίο χρονικό διάστημα, μόλις οι 499 είναι καλυμμένες. Οι υπόλοιπες παραμένουν κενές και θα καταργηθούν. «Αν συμβεί αυτό δεν θα υπάρχουν οι απαραίτητες οργανικές θέσεις για να ανταποκριθεί ο οργανισμός στο εκτιμητικό του έργο», δηλώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΛΓΑ και προσθέτει: «Αυτή τη στιγμή είμαστε δέκα υπάλληλοι ανά νόμο για να καλύψουμε τις ανάγκες των εκτιμήσεων των ζημιών τόσο για τον κανονισμό του ΕΛΓΑ όσο και για τα ΠΣΕΑ. Ήδη ο αριθμός αυτός των υπαλλήλων θεωρείται μικρός. Να προσθέσουμε ότι ούτε συμβασιούχους μπορούμε να προσλάβουμε ούτε πρόσθετο μόνιμο προσωπικό. Το ερώτημα είναι ποιοι θα κάνουν τις εκτιμήσεις. Ο ΕΛΓΑ δεν είναι κάποιος μεγάλος φορέας με πολυάριθμο προσωπικό που να μπορεί να αντικαταστήσει τους εργαζομένους που θα φύγουν».


Ακόμη το πολυνομοσχέδιο βάζει πλαφόν στις μετακινήσεις εκτός έδρας, κάτι που επίσης δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα. Το αντικείμενο της εργασίας των γεωτεχνικών, που είναι το 70% των υπαλλήλων του οργανισμού, μετακινούνται εκτός έδρας για να κάνουν τις εκτιμήσεις τους. Με το πολυνομοσχέδιο οι ημέρες που μπορούν να μετακινηθούν οι εκτιμητές είναι 60 κάθε έτος, με δικαίωμα στον υπουργό για την κατ΄ εξαίρεση υπέρβαση αυτού του ορίου για ακόμη 40 ημέρες. Δηλαδή έχουμε 100 συνολικά ημέρες που θα πληρωνόμαστε για μετακινήσεις εκτός έδρας κάθε έτος. Με το προηγούμενο νομικό πλαίσιο είχαμε 120 ημέρες ανώτερο όριο και επειδή το έχουμε ξεπεράσει ζητάμε από τον υπουργό να μας δώσει παραπάνω ημέρες. Έχουμε τους κτηνιάτρους που έχουν 140 ημέρες μετακίνηση το 2011, που τις έχουν καλύψει και ζητάμε παραπάνω ημέρες έγκριση. Γενικότερα να σας αναφέρω ότι ο μέσος όρος μετακινήσεων των κτηνιάτρων ξεπερνά κάθε έτος τις 200 ημέρες ενώ ο νόμος βάζει όριο μόλις 100.


Ακόμη με σχετική διάταξη μπαίνει ανώτερο πλαφόν συνολικών αποδοχών 1.900 ευρώ το άτομο. Αυτό σημαίνει ότι ο εκτιμητής που θα αναγκαστεί να βγει εκτός έδρας αν έχει ξεπεράσει το πλαφόν δεν θα πληρωθεί ούτε για τη μετακίνησή του και διατροφή του ούτε για τη διαμονή του αν χρειαστεί να διανυχτερεύσει. Επειδή όμως οι εκτιμητές είναι και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, το ποσό των 1.900 ευρώ θα προέρχεται από τον μισθό του με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πληρωθεί για τις εκτός έδρας μετακινήσεις του.


Όλα τα παραπάνω θα έχουν σαν αποτέλεσμα να μην μπορούμε να εκτελέσουμε το εκτιμητικό έργο στον ΕΛΓΑ. Εμείς ζητάμε να συναντηθούμε με τον υπουργό. Στο παρελθόν μας είχε υποσχεθεί ο κ. Σκανδαλίδης ότι θα συμπεριλάβει διατάξεις που θα προσπαθήσουν να λύσουν αυτά τα προβλήματα στο σχέδιο νόμου για την ίδρυση του οργανισμού «Δήμητρα». Δεν πιστεύουμε όμως ότι μετά τη ψήφιση αυτού του πολυνομοσχεδίου θα μπορέσει ο κ. Σκανδαλίδης να προωθήσει αυτές τις διατάξεις».

Διαβάστε το πολυνομοσχέδιο εδώ

Σταύρος Παϊσιάδης

info@agrotypos.gr

www.agrotypos.gr


Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Συνεδρίασε το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στο Λουξεμβούργο με θέμα την πρόταση της Επιτροπής για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 21 Οκτωβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

Συνεδρίασε χθες το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στο Λουξεμβούργο με θέμα την πρόταση της Επιτροπής για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική.

Την Ελλάδα εκπροσώπησαν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης και η Γενική Γραμματέας Γεωργία Μπαζώτη.

Ο Υπουργός ξεκινώντας την ομιλία του τοποθετήθηκε συνολικά για την πρόταση της Επιτροπής αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι «παρά τις προσπάθειες της Επιτροπής, το τελικό αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ευρωπαίων αγροτών. Η πρόταση χρειάζεται σημαντικές αλλαγές και αναθεωρήσεις και πολύ πιο ριζοσπαστικές απαντήσεις». Και πρόσθεσε ότι παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή γεωργία «είναι ο μόνος τομέας πολιτικής για τον οποίο προτείνεται μείωση των πόρων». Ζήτησε δε, η ανακατανομή ανάμεσα στα κράτη –μέλη να υλοποιηθεί σταδιακά με επαρκή μεταβατική περίοδο και αντιτάχθηκε στη σύνδεση των ενισχύσεων με τις δημοσιονομικές δυσχέρειες κάθε χώρας.

«Η στήριξη εκφράζεται ως βούληση αλληλεγγύης και όχι ως ρήτρα οικονομικών κυρώσεων» τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκανδαλίδης.

Ακολούθως διατύπωσε τις ελληνικές θέσεις για το σύστημα των άμεσων ενισχύσεων, την περιφεροιοποίηση, το πρασίνισμα της ΚΑΠ, τον ενεργό αγρότη και την ειδική μεταχείριση των μικρών εκμεταλλεύσεων.

Τέλος, αναφέρθηκε στην αγροτική ανάπτυξη και στα μέτρα για την αποτελεσματική ρύθμιση των αγορών και των τιμών των αγροτικών προϊόντων.

Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης διατύπωσε τις απόψεις που θεωρήθηκαν συνισταμένη του διαλόγου που προηγήθηκε με τα ελληνικά κόμματα και τις οργανώσεις των αγροτών.

Ακολουθεί η ομιλία του Υπουργού:

Κύριε Πρόεδρε,

Θέλω να ευχαριστήσω την Επιτροπή για τις προτάσεις της και για τη σημαντική προσπάθεια που έχει καταβάλει. Πρέπει να ομολογήσω ότι παρά τις προσπάθειες το τελικό αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ευρωπαίων αγροτών. Η πρόταση χρειάζεται σημαντικές αλλαγές και αναθεωρήσεις και πολύ πιο ριζοσπαστικές απαντήσεις.

Κατ’ αρχάς δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο θέμα του προϋπολογισμού, παρόλο που ξεπερνά τις αρμοδιότητες αυτού του Συμβουλίου. Θεωρώ ότι οι προτάσεις της Επιτροπής ακροβατούν μεταξύ φιλόδοξων στόχων και δημοσιονομικών περιορισμών. Αναγνωρίζονται μεν οι αυξημένες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή γεωργία, είναι όμως ο μόνος τομέας πολιτικής, για τον οποίο προτείνεται μείωση των πόρων, σε πραγματικούς όρους.

Όσον αφορά την ανακατανομή των συνολικών πόρων πρέπει να υλοποιηθεί σταδιακά και να υπάρξει επαρκής μεταβατική περίοδος.

Η σύνδεση της δημόσιας στήριξης προς τη γεωργία με δημοσιονομικές δυσχέρειες στην ΕΕ και στα κράτη μέλη. Θα πρέπει να εκφράζεται ως βούληση αλληλεγγύης και όχι ως ρήτρα οικονομικών κυρώσεων, που ακυρώνουν κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια.

Έρχομαι τώρα στις προτάσεις της Επιτροπής.

Α. Σε ότι αφορά στις άμεσες ενισχύσεις:

1ο Το σύστημα των άμεσων ενισχύσεων θα πρέπει να οδηγεί στην απλούστευση των κανόνων και στην ευελιξία της εφαρμογής τους, ώστε να μην απειλείται η ανταγωνιστικότητα της γεωργίας. Η δομή που προτείνεται δεν δίνει λύσεις σε όλα αυτά τα κρίσιμα ζητήματα.

2ο Η περιφερειοποίηση των ενισχύσεων είναι κοινωνικά δίκαιο μέτρο. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να διαμορφώσουν το ύψος των ενισχύσεων σε κάθε περιφέρεια ώστε να αντανακλούν τις πραγματικές ανάγκες της παραγωγής και να μη γίνονται με τρόπο ισοπεδωτικό. Οι κανόνες πρέπει να είναι σαφείς.

3ο Το πρασίνισμα της ΚΑΠ θα πρέπει να είναι ένα απλό καθεστώς, κατανοητό και εφαρμόσιμο σε όλους τους παραγωγικούς κλάδους, σε όλες τις περιφέρειες της Ένωσης. Το ύψος της «πράσινης ενίσχυσης» είναι δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με τη συνολική στήριξη. Αυξάνει τη γραφειοκρατία και συνεπάγεται οικονομικές επιβαρύνσεις στους ήδη επιφορτισμένους με αυστηρές υποχρεώσεις παραγωγούς.

Οι υποχρεώσεις στις οποίες θα καταλήξουμε πρέπει να εφαρμόζονται εναλλακτικά και όχι σωρευτικά, ανάλογα με τις αντικειμενικές δυνατότητες των κλάδων και των περιφερειών.

4ο Τα όρια των οροφών των άμεσων ενισχύσεων πρέπει να είναι χαμηλότερα ενώ αποτελεί οπισθοδρόμηση, σε σχέση με τη σημερινή δυναμική διαφοροποίηση, η πρόβλεψη για την ανακατανομή των πόρων αποκλειστικά εντός του ίδιου κράτους μέλους.

5ο Για τον «ενεργό αγρότη» ο προτεινόμενος ορισμός είναι άκαμπτος. Θα πρέπει να δοθεί περισσότερη ευελιξία στα κράτη μέλη. Για παράδειγμα, για τη χώρα μου ο ορισμός που προτείνεται δεν προσφέρει πολλά περιθώρια στόχευσης των επιδοτήσεων καθώς το 85% των εκμεταλλεύσεων εμπίπτουν στους περιορισμούς του ορισμού.

6ο Τέλος, υποστηρίζουμε ένα απλό καθεστώς στήριξης για τις μικρές αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Θα πρέπει όμως να δοθεί η ευελιξία στα κράτη-μέλη σε ότι αφορά στον ορισμό της μικρής εκμετάλλευσης, ώστε και το στόχο μας να πετύχουμε και να μην στερήσουμε ένα σημαντικό μερίδιο των πόρων από τις υπόλοιπες, αυξημένων υποχρεώσεων, παραγωγικές εκμεταλλεύσεις.

Β. Σχετικά με τον κανονισμό για την αγροτική ανάπτυξη:

1ο Η ανακατανομή των πόρων ανάμεσα στα κράτη-μέλη δεν πρέπει να θέτει σε κίνδυνο σημερινές ισορροπίες. Και θέλω να υπενθυμίσω ότι στα κριτήρια για την κατανομή των πόρων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, που είναι δυσμενέστερες για ορισμένες περιφέρειες της Ένωσης.

2ο Είναι αναγκαίος ο συντονισμός των διαρθρωτικών πολιτικών, που επιχειρείται μέσω του Κοινού Στρατηγικού Πλαισίου. Πρέπει όμως να διασφαλίζεται ανεξαρτησία στη χάραξη και την εφαρμογή των επιμέρους πολιτικών, δημοσιονομική αυτοτέλεια και διαχειριστική αυτάρκεια.

3ο Η αλλαγή της δομής των προγραμμάτων, η δυνατότητα για ομαδοποίηση δράσεων και για σχεδιασμό τοπικών υποπρογραμμάτων μπορούν να συμβάλλουν στην απλούστευση, στην ολοκληρωμένη προσέγγιση των τοπικών αναγκών και στην αντιμετώπιση διαρθρωτικών προβλημάτων του αγροτικού χώρου και αποτελούν κατ’ αρχήν θετικά στοιχεία της πρότασης.

4ο Τέλος, η εμπειρία έδειξε ότι τα εργαλεία διαχείρισης κινδύνου είναι απαραίτητα για τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος και τη βιωσιμότητα του τομέα, αφού οι κίνδυνοι των αγορών και των φυσικών φαινομένων γίνονται διαρκώς συχνότεροι και εντονότεροι.


Κύριε Πρόεδρε και κύριε Επίτροπε,

Έχουμε μακρύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι την τελική μας απόφαση που ελπίζουμε να είναι η καλύτερη δυνατή για τους ευρωπαίους αγρότες και την ευρωπαϊκή γεωργία.