Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Τρέχουν» οι αιτήσεις για το νέο επενδυτικό

Μέχρι τις 28 Ιουνίου η υποβολή αιτήσεων για ένταξη στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο, ενώ έως 31/10 για τις γενικές επενδύσεις (β'κύκλος).
Ξεκίνησε από την Δευτέρα 10 Ιουνίου η διαδικασία κατάθεσης αιτήσεων των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων για την ένταξή τους στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο 4146/2013 (ΦΕΚ 90 Α', 18-04-2013), η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Ιουνίου 2013.

Oι συγκεκριμένες αιτήσεις θα αξιολογηθούν από 1 Ιουλίου του 2013. Η υποβολή αιτήσεων των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων για τον Β' Κύκλο θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2013 και θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2013.
Επισημαίνεται ότι, με τις αλλαγές που προωθήθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο, δίνεται πλέον η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων υπαγωγής καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν το σχετικό πληροφοριακό υλικό στον ιστότοπο www.ependyseis.gr ή να απευθυνθούν στο γραφείο εξυπηρέτησης επενδυτών (Κοραή 4) και στο τηλ.: 210 3258800-6.
Τέλος, σχετικά με τα αιτήματα που είχαν ήδη υποβληθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο, αναμένονται οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης ως ακολούθως:
Α Κύκλος 2012: 1/7
Β Κύκλος 2012: 30/7
Το σύνολο των Ειδικών Καθεστώτων: 30/9

Πηγή: ΑΠΕ

Όλυμπος και Μετέωρα μέσα από μια ψηφιακή ξενάγηση

Στα σκαριά βρίσκονται δύο ψηφιακά «πλανητάρια». Το ένα με έδρα την Καλαμπάκα θα προσφέρει μια μοναδική ξενάγηση στα Μετέωρα και στη μοναστηριακή κοινωνία. Επιπλέον ένα αντίστοιχο «πλανητάριο» στην Ελασσόνα θα προβάλει ξεχωριστές πτυχές από το ψηλότερο βουνό της Ελλάδας, τον Όλυμπο.

Και τα δύο θα πραγματοποιηθούν χάρη σε ένα πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την ψηφιακή σύγκλιση. Το συνολικό ποσό για τα δύο προγράμματα είναι 800.000 ευρώ.

Το έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, ενώ στην πόλη της Ελασσόνας έχει εξασφαλιστεί ο χώρος που θα φιλοξενήσει το πλανητάριο που αφορά τον Όλυμπο.



Το πρόγραμμα έχει στόχο την ενημέρωση των επισκεπτών για την ιστορία του Ολύμπου και τη σύνδεσή του με τους μύθους των αρχαίων θεών αλλά και την ξενάγησή τους μέσα από εικονικές πλατφόρμες περιήγησης, που θα παρέχουν τη δυνατότητα προσέγγισης για όλους, ακόμη και στα πλέον δυσπρόσιτα μέρη.



Παρόμοια εξάλλου θα είναι η ξενάγηση και στον κόσμο των Μετεώρων ενώ οι επισκέπτες θα ενημερώνονται παράλληλα και για όλα τα άλλα πολιτιστικά, θρησκευτικά και περιβαλλοντικά μνημεία. Για τον σκοπό αυτό ειδικές αίθουσες διαδραστικής περιήγησης, χώροι απεικόνισης εικονικής πραγματικότητας και λοιπές υποστηρικτικές υποδομές θα περιλαμβάνονται σε κάθε «πλανητάριο», όπου θα παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης τρισδιάστατων προβολών βίντεο, ενημέρωσης και διάδρασης με τις ειδικά σχεδιασμένες εφαρμογές ανάδειξης και τέλος της άμεσης προσαρμογής του υλικού ανάλογα με τη γλώσσα των επισκεπτών.
 

Κοινή ανακοίνωση ΙΤΕ και ΕΚΕΤΑ για τον εξορθολογισμό του ερευνητικού ιστού

Κοινή ανακοίνωση ΙΤΕ και ΕΚΕΤΑ για τον εξορθολογισμό του ερευνητικού ιστού. 

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΤΕ ΚΑΙ ΕΚΕΤΑ
 
Σε  ανακοίνωση στα αγγλικά,  την Παρασκευή 8/3/2013, στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ),  αφού αναγνωρίζονται οι επιτυχίες των  Ελλήνων ερευνητών στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επιστημονικό ανταγωνισμό, αναφέρεται (παραθέτουμε μετάφραση) ότι «Το Ελληνικό ερευνητικό οικοσύστημα … δεν φάνηκε ικανό να ασκήσει μια εξ ίσου σημαντική επίδραση σε στρατηγικούς τομείς της Ελληνικής οικονομίας (π.χ. Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Ενέργεια). Επιπλέον, δεν κατάφερε να αποτρέψει την αυξανόμενη μετανάστευση (brain drain) ταλαντούχων νέων επιστημόνων κατά τη διάρκεια της παρούσας οικονομικής κρίσης. Αυτό καθιστά απολύτως αναγκαία την αναδιάρθρωση και την περαιτέρω εξέλιξη του Ελληνικού συστήματος Έρευνας και Καινοτομίας.»
Αργότερα την ίδια μέρα (προφανώς μετά από αντιδράσεις), η ανακοίνωση αντικαταστάθηκε από παρόμοια, στα Ελληνικά, στην οποία η επίμαχη φράση άλλαξε ως εξής: «Ο ελληνικός ερευνητικός ιστός … παραμένει ουσιαστικά αναξιοποίητος για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την αναστροφή ενός έντονου, κατά τα τελευταία χρόνια, μεταναστευτικού κύματος αξιόλογου ανθρώπινου δυναμικού, ιδιαίτερα πολύτιμου στις σημερινές συνθήκες κρίσης (brain drain). Είναι επομένως αναγκαία η αναδιάρθρωση και περαιτέρω εξέλιξη του.»
Παρά τη φραστική βελτίωση, η ουσία του κειμένου παραμένει η ίδια: ο ελληνικός ερευνητικός ιστός δεν συνεισφέρει στην οικονομία της χώρας και στην αύξηση της απασχόλησης των νέων επιστημόνων, και γι’ αυτό πρέπει να αλλάξει η διάρθρωσή του.
Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς ότι ο ελληνικός ερευνητικός ιστός θα μπορούσε να επιλύσει αυτά τα δύο καίρια προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας που στην πραγματικότητα οφείλονται, μεταξύ άλλων, στην αποβιομηχάνιση της χώρας, στη δομή της ελληνικής παραγωγικής βάσης που έχει απομείνει και στην έλλειψη προοπτικής για τους νέους επιστήμονες, όταν η  ανεργία των νέων βρίσκεται στο 60% περίπου;
Στα Ερευνητικά Κέντρα (ΕΚ) που καλούνται να «αυξήσουν την απασχόληση των νέων επιστημόνων», οι ήδη εξευτελιστικοί μισθοί έχουν γίνει ακόμα μικρότεροι με την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο ακόμα και όταν η χρηματοδότηση από το κράτος αποτελεί μόνο μικρό ποσοστό του συνολικού προϋπολογισμού τους ενώ το υπόλοιπο ποσό καλύπτεται από τρίτες, μη δημόσιες πηγές. Επιπρόσθετα, έχει αυξηθεί υπέρμετρα η γραφειοκρατία, ως αποτέλεσμα πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων και ανορθολογικών διατάξεων. Η πρόσληψη νέων επιστημόνων είναι εφικτή πλέον μόνο με συμβάσεις έργου (δηλ. με δελτίο παροχής υπηρεσιών ελευθέρων επαγγελματιών), οι οποίες έχουν ουσιαστικά αντικαταστήσει τις συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, με όσα αυτό συνεπάγεται για το εργασιακό καθεστώς.
Γι’ αυτή την κατάσταση, ευθύνη έχουν ασφαλώς οι πολιτικές που έχουν εφαρμοστεί διαχρονικά και αδυνατούν να ανταποκριθούν ή/και να επιλύσουν τα καίρια αυτά προβλήματα. Τα οριζόντιου χαρακτήρα ισοπεδωτικά «μέτρα» που έχουν ληφθεί την τελευταία τριετία, ελέω Μνημονίων, έχουν οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη επιδείνωση. Με το παραπάνω κείμενο αποδίδεται μια άδικη και παράλογη μομφή προς το ερευνητικό δυναμικό της χώρας (συμπεριλαμβανομένων των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ), γιατί δεν έλυσε  τα μεγάλα προβλήματα της κοινωνίας με το μόλις 0.5% περίπου του ΑΕΠ που επενδύεται στην έρευνα.
Αναρωτιόμαστε πώς τα ΕΚ με τα χέρια δεμένα και υπό τη συνεχή έκθεση σε πλήθος ανορθολογικών διατάξεων θα μπορούσαν να επιτύχουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την ανάσχεση της τάσης φυγής του επιστημονικού δυναμικού της χώρας σε συνθήκες κρίσης για τις οποίες άλλοι είναι οι υπεύθυνοι.
Αυτή η προσπάθεια απαξίωσης του ερευνητικού δυναμικού της χώρας και μετάθεσης  των ευθυνών της Πολιτείας, που απορρέουν από τη διαχρονικά ελλιπέστατη και ισοπεδωτική χρηματοδότηση των ΕΚ, είναι απολύτως απαράδεκτη και ταυτόχρονα τραγική στη σημερινή συγκυρία.
Ειδικότερα, για το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), δύο παραδείγματα διεθνώς καταξιωμένων ΕΚ που δραστηριοποιούνται στη χειμαζόμενη ελληνική περιφέρεια, επισημαίνουμε τα παρακάτω:
Το ΙΤΕ, πέρα από τις διεθνώς αναγνωρισμένες επιστημονικές επιτυχίες και τιμητικές διακρίσεις και την απήχηση των ερευνητικών και αναπτυξιακών του αποτελεσμάτων, απασχολεί σήμερα 1.100 άτομα, έχοντας αυξήσει την απασχόληση, κυρίως νέων επιστημόνων, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.  Έχει ιδρύσει 8 εταιρείες-τεχνοβλαστούς (spin-offs), μεταξύ των οποίων και τη FORTHnet, διαθέτει στην ελληνική και διεθνή αγορά καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες αξίας περίπου 6 εκ. € ετησίως, έχει τεχνολογικές συνεργασίες με περίπου 150 ελληνικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, παρέχει εξειδικευμένη κατάρτιση σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και τεχνικούς διαθέτοντας περισσότερες από 360 υποτροφίες συνολικού ετήσιου κόστους 5.5 εκ. €.  Για όλα τα παραπάνω, το ΙΤΕ, με σύνολο εσόδων 42 εκ. € για το 2012, θα λάβει 7.25 εκ. € το 2013 ως επιχορήγηση του Τακτικού του Προϋπολογισμού, από το συνολικό ποσό των 47.5 εκ. € που διαθέτει η Πολιτεία για τα ΕΚ της χώρας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το 2012 το ΙΤΕ κατέβαλε στην Πολιτεία 9.4 εκ. € (ως ΦΠΑ, Φόρο εισοδήματος, ΦΜΥ, ΦΕΕ, εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία, κλπ).
Το ΕΚΕΤΑ, πέρα από τις διεθνώς αναγνωρισμένες επιστημονικές του επιτυχίες (μεταξύ των οποίων η μεγαλύτερη επιστημονική διάκριση στην Ευρώπη, το Βραβείο Descartes), απασχολεί σήμερα 512 άτομα, με σημαντικό ποσοστό νέων επιστημόνων κάτω των 35 ετών.  Έχει ιδρύσει 4 εταιρείες-τεχνοβλαστούς (spin-offs), διαθέτει στην ελληνική και διεθνή αγορά καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες αξίας περίπου 4 εκ. € ετησίως, έχει ερευνητικές και τεχνολογικές συνεργασίες με περίπου 200 ελληνικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, παρέχει ευκαιρίες ερευνητικής απασχόλησης σε νέους επιστήμονες κατόχους διδακτορικού διπλώματος, επιμόρφωση και εξειδίκευση σε νέους απόφοιτους Πανεπιστημίων και υποστηρίζει με υποτροφίες μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές. Ο συνολικός αριθμός ατόμων των προηγουμένων κατηγοριών ανέρχεται σε 118 με συνολικό ετήσιο κόστος περί τα 3 εκ. €. Επίσης πρέπει να επισημανθεί ότι το ΕΚΕΤΑ προσφέρει απασχόληση σε 264 ειδικούς τεχνικούς επιστήμονες και αποτελεί τον 2ο μεγαλύτερο εργοδότη μηχανικών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Για όλα τα ανωτέρω, το ΕΚΕΤΑ, σε σύνολο εσόδων 24.6 εκ. € το 2011 και  20.39 εκ. € το 2012, έλαβε ως τακτική δημόσια επιχορήγηση 1.7 εκ. € για το 2011 και 1.54 εκ. € για το 2012, από το συνολικό ποσό των 47.5 εκ. € που διαθέτει η Πολιτεία για τα ΕΚ της χώρας.  Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι για το 2012 το ΕΚΕΤΑ κατέβαλε στην Πολιτεία 4.5 εκ. € (ως ΦΠΑ, Φόρο εισοδήματος, ΦΜΥ, ΦΕΕ, εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία, κλπ).
Σημειώνεται επίσης ότι το ΙΤΕ και το ΕΚΕΤΑ έχουν καταλάβει την 12η και 18ηθέση αντιστοίχως, μεταξύ όλων των ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιτυχή συμμετοχή τους σε ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η επιτυχής συνεισφορά επιτυχημένων ΕΚ της χώρας, όπως το ΙΤΕ και το ΕΚΕΤΑ, στην ελληνική οικονομία και κοινωνία μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αν τα Ιδρύματα αυτά απαλλαγούν από ατέρμονες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις και αφεθούν να λειτουργήσουν χωρίς καταστροφικούς πειραματισμούς υπό το πρόσχημα μιας αναδιάρθρωσης τύπου ‘ομοσπονδίας’. Η επιχειρούμενη αναδιάρθρωση, ούτε οικονομικό όφελος θα προσκομίσει, ούτε την επιστημονική αριστεία θα προωθήσει, ούτε την αποκέντρωση και την περιφερειακή ανάπτυξη θα ενισχύσει. Αντίθετα, με την αναδιάρθρωση αυτή, θα αυξηθεί το κόστος εποπτείας της έρευνας, θα διογκωθεί ο συγκεντρωτισμός και, το κυριότερο, θα επέλθει μια ποιοτική ισοπέδωση, για την οποία το ΙΤΕ και το ΕΚΕΤΑ εκφράζουν την κατηγορηματική τους αντίθεση. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια σκληρής προσπάθειας, από το ερευνητικό δυναμικό και το προσωπικό της ΓΓΕΤ, υπέρβαση ποικίλων αντιδράσεων, καθώς και ευρωπαϊκοί και εθνικοί πόροι για να δημιουργηθούν στη χώρα μας θύλακες ποιότητας, όπως τα δύο αυτά Ιδρύματα, που συμβάλλουν σε μια θετική εικόνα της Ελλάδος διεθνώς και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση, προσφέροντας τη δυνατότητα ανάπτυξης μέσω των ερευνητικών τους δραστηριοτήτων και της καινοτομίας που παράγουν.
Αν από την Πολιτεία διαπιστώνεται η ανάγκη περαιτέρω εξορθολογισμού του «ερευνητικού οικοσυστήματος» της χώρας, αυτή πρέπει να τεκμηριωθεί ως προς τη φύση και έκταση του εγχειρήματος με αντικειμενικό και σαφή τρόπο και να γίνει έπειτα από σχετική αξιολόγηση όλων των συνιστωσών στη βάση γνωστών παραμέτρων επίδοσης και κριτηρίων αριστείας, αξιοποιώντας την υφιστάμενη εμπειρία και οργάνωση, ώστε να αποτελέσει εντέλει κίνηση εξορθολογισμού και όχι παραλογισμού.
Το ΔΣ του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ)
Το ΔΣ του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) 

Πάτρα: Πέτυχε η παραγωγή βιοκαυσίμου από τηγανέλαια!

Πάτρα: Πέτυχε η παραγωγή βιοκαυσίμου από τηγανέλαια!
Η ΑΔΕΠ Α.Ε. ΟΤΑ βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι, μέσα στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος που υλοποιεί σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Περιβάλλοντος του Δήμου Πατρέων πέτυχε την παραγωγή της πρώτης ποσότητας βιοκαυσίμου μετά από συλλογή και επεξεργασία χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών (τηγανέλαια).
 
Η εν λόγω πρώτη ύλη, συλλέγεται σε ειδικούς κάδους σε συνεργασία με 22 Σχολεία  της Πάτρας. Η μονάδα επεξεργασίας - παραγωγής έχει εγκατασταθεί σε χώρο του  παλαιού δημοτικού σχολείου Μονοδεντρίου.
 
Το Πρόγραμμα που χρηματοδοτεί την όλη διαδικασία έχει στόχους αφ' ενός την μείωση των χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών που καταλήγουν στην αποχέτευση  είτε στα απορρίμματα και αφ' ετέρου στην απόδοση του επεξεργασμένου τηγανέλαιου στα σχολεία ως βιοκαύσιμο για θέρμανση.
 
Η πιλοτική μονάδα που έχει εγκατασταθεί θερμαίνει πρώτα τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά  λάδια μέχρι θερμοκρασίας 60Co, στη συνέχεια το τηγανέλαιο αναμιγνύεται εσωτερικά στον αντιδραστήρα, με αιθανόλη και καυστική σόδα σε αναλογία 10%, όπου πραγματοποιείται εστεροποίηση με αποτέλεσμα να διαχωρίζεται το επεξεργασμένο τηγανέλαιο (υπερκείμενο) με το υπόλειμμα που είναι γλυκερίνη. Στη συνέχεια φιλτράρεται  το επεξεργασμένο τηγανέλαιο και συλλέγεται το βιοκαύσιμο. Από τη γλυκερίνη η οποία αποτελεί περίπου το 10% της αρχικής ποσότητας, μπορεί να παραχθούν χρήσιμα προϊόντα όπως σαπούνια ή κεριά. 
 
Η συλλογή  των χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών θα συνεχιστεί  και το καλοκαίρι, ενώ από τον Σεπτέμβριο το πρόγραμμα θα εντατικοποιηθεί  και σε άλλα σχολεία.
 
Για πληροφορίες  οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την ΑΔΕΠ Α.Ε. ΟΤΑ Τμήμα Περιβάλλοντος κ. Κ. Κωνσταντακόπουλος τηλ. 2610 361747.
 

 

Υπουργική απόφαση καθορίζει το προφίλ του εξαγωγέα κηπευτικών

Τις προϋποθέσεις για να λάβει μια εμπορική εταιρεία έγκριση, όπως ζητά ο ευρωπαϊκός κανονισμός 543/2011, για να εξάγει οπωροκηπευτικά σε οποιαδήποτε χώρα του εξωτερικού καθορίζει νέα υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 1380) την οποία συνυπογράφει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Iδιόκτητο ή
 ενοικιαζόμενο συσκευαστήριο, ψυγεία και γεωπόνο, κατά τα πρότυπα της ΕΕ, θα πρέπει να έχει ο εγκεκριμένος έμπορος για να εξάγει νωπά οπωροκηπευτικά.Iδιόκτητο ή ενοικιαζόμενο συσκευαστήριο, ψυγεία και γεωπόνο, κατά τα πρότυπα της ΕΕ, θα πρέπει να έχει ο εγκεκριμένος έμπορος για να εξάγει νωπά οπωροκηπευτικά.
Συγκεκριμένα, ο εγκεκριμένος έμπορος ή εμπορική εξαγωγική επιχείρηση θα πρέπει να διαθέτει ιδιόκτητο ή ενοικιαζόμενο συσκευαστήριο, ψυγεία και γεωπόνο για να εξάγει εξάγει νωπά οπωροκηπευτικά από την Ελλάδα προς οποιαδήποτε χώρα του εξωτερικού.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄ 1380, καθορίζεται η έννοια του εγκεκριμένου εμπόρου στον τομέα των νωπών οπωροκηπευτικών, όπως ζητά ο ευρωπαϊκός κανονισμός 543/2011.
 
Αρ. Φύλλου 1380
“Συμπληρωματικά μέτρα σχετικά με το θεσμό του εγκεκριμένου εμπόρου στον τομέα των νωπών οπωροκηπευτικών, σε εφαρμογή του άρθρου 12 του Καν. (ΕΕ) 543/2011 της Επιτροπής”
 
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ − ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
 
Αποφασίζουμε:
 
Άρθρο 1
Ορισμοί
Για τους σκοπούς της παρούσας νοείται ως:
Έμπορος νωπών οπωροκηπευτικών: Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που έχει στην κατοχή του νωπά οπωροκηπευτικά που υπόκεινται σε προδιαγραφές εμπορίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 10 του Καν (ΕΕ) αριθ. 543/2011.
Εγκεκριμένος έμπορος νωπών οπωροκηπευτικών: Ο έμπορος νωπών οπωροκηπευτικών, ο οποίος πληρεί τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 4 της παρούσας απόφασης, παρέχει εγγυήσεις συμμόρφωσης προς τις ισχύουσες προδιαγραφές εμπορίας, διενεργεί αυτοέλεγχο, χρησιμοποιεί το υπόδειγμα του παραρτήματος II του Καν (ΕΕ) αριθ. 543/2011, στη σήμανση της κάθε συσκευασίας και του έχει χορηγηθεί η έγκριση από την αρμόδια αρχή.
Νωπά οπωροκηπευτικά: Τα νωπά οπωροκηπευτικά για τα οποία ισχύουν οι γενικές ή ειδικές προδιαγραφές εμπορίας που ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 3 του Καν. (ΕΕ) αριθ. 543/2011, ή/και αναφέρονται στο έντυπο της αναγγελίας στην «Βάση δεδομένων των συναλλασσόμενων», εφαρμογή Μητρώο Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών (ΜΕΝΟ).
Αναγγελία: Το έντυπο αναγγελίας της εφαρμογής ΜΕΝΟ.
ΜΕΝΟ (Μητρώο Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών): Η ηλεκτρονική εφαρμογή της «Βάσης δεδομένων των συναλλασσόμενων», στην οποία καταχωρούνται όλοι όσοι συμμετέχουν στην εμπορία νωπών οπωροκηπευτικών.
 
Άρθρο 2
Σκοπός
Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για τον ορισμό του «εγκεκριμένου εμπόρου» στον τομέα των νωπών οπωροκηπευτικών, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 12 του Καν. (ΕΕ) αριθ. 543/2011 της Επιτροπής, «για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1234/2007 του Συμβουλίου, όσον αφορά στους τομείς των οπωροκηπευτικών και των μεταποιημένων οπωροκηπευτικών».
 
Άρθρο 3
Πεδίο εφαρμογής
Οι έμποροι νωπών οπωροκηπευτικών, οι οποίοι τυποποιούν και συσκευάζουν, με σκοπό να εξάγουν προς Τρίτες χώρες ή/και να αποστείλουν προς χώρες της Ε.Ε. νωπά οπωροκηπευτικά, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση για την υπαγωγή στο καθεστώς του εγκεκριμένου εμπόρου.
 
Άρθρο 4
Προϋποθέσεις για την υπαγωγή εμπόρου στο καθεστώς του εγκεκριμένου εμπόρου
Προκειμένου ένας έμπορος να υπαχθεί στο καθεστώς του εγκεκριμένου εμπόρου οφείλει να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:
1) Να είναι εγγεγραμμένος στη «Βάση δεδομένων των συναλλασσομένων».
2) Να διαθέτει ιδιόκτητο ή ενοικιαζόμενο τυποποιητήριο − συσκευαστήριο, το οποίο έχει άδεια λειτουργίας.
3) Να διαθέτει τυποποιητήριο − συσκευαστήριο με τις κατάλληλες εγκαταστάσεις και τον μηχανολογικό εξοπλισμό, ανάλογα με το προϊόν που τυποποιεί και συσκευάζει, καθώς και κατάλληλες ψυκτικές και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για τα είδη των οπωροκηπευτικών για τα οποία απαιτούνται.
4) Να απασχολεί, γεωπόνο του κλάδου ΠΕ Γεωπονικού ή τεχνολόγο γεωπονίας του κλάδου ΤΕ Γεωπονικού, ως υπεύθυνο ποιοτικού ελέγχου.
5) Nα είναι πιστοποιημένος κατά διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο ασφάλειας τροφίμων, όπως ΕΝ ISO22000, BRC food, IFS food, FSSC 22000, ή άλλο αναγνωρισμένο πρότυπο βασισμένο στις αρχές του συστήματος HACCP.
6) Να έχει καταταγεί στην κατηγορία του χαμηλότερου κινδύνου, όπως προκύπτει από το σύστημα ανάλυσης κινδύνου.
 
Άρθρο 5
Διαδικασία χορήγησης έγκρισης
1. Ο έμπορος που πληροί τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 4 της παρούσας, δύναται να υποβάλλει αίτηση στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ), στην περιοχή ευθύνης της οποίας υπάγονται οι εγκαταστάσεις της επιχείρησής του. Οι διαδικασίες έγκρισης ή απόρριψης της αίτησης ολοκληρώνονται εντός 3 μηνών από την υποβολή της. Ο έμπορος παραθέτει αναλυτικά στην αίτησή του τα προϊόντα καθώς και τις εγκαταστάσεις, στις οποίες τυποποιεί και συσκευάζει τα εν λόγω προϊόντα για τις οποίες αιτείται την έγκριση. Σε περίπτωση που ο έμπορος έχει εγκαταστάσεις σε διάφορες Περιφερειακές Ενότητες, αιτείται για κάθε μία εγκατάσταση ξεχωριστά στην αρμόδια ΔΑΟΚ στην περιοχή ευθύνης της οποίας βρίσκεται η εγκατάσταση. Η αίτηση συνοδεύεται από τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του ισχύοντος καταστατικού της επιχείρησης και τυχόν τροποποιήσεις αυτού καθώς και επίσημο έγγραφο ορισμού νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας.
β) Πιστοποιητικό μη κήρυξης του νομικού εκπροσώπου σε πτώχευση από το αρμόδιο Πρωτοδικείο, το οποίο αναζητείται αυτεπάγγελτα σε περίπτωση που εκδίδεται από ημεδαπές αρχές.
γ) Υπεύθυνη δήλωση της επιχείρησης, όπου δηλώνεται το όνομα του υπεύθυνου του ποιοτικού ελέγχου, καθώς και αντίγραφο της σχετικής σύμβασης απασχόλησης.
δ) Ακριβές φωτοαντίγραφο του πτυχίου του απασχο− λούμενου ως υπευθύνου ποιοτικού ελέγχου.
ε) Πιστοποιητικό κατά το διεθνές πρότυπο ΕΝ ISO22000, BRC food, IFS food, FSSC 22000, ή άλλο αναγνωρισμένο πρότυπο βασισμένο στις αρχές του συστήματος HACCP.
στ) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας λειτουργίας.
2. Με απόφαση του Προϊσταμένου της ΔΑΟΚ συνιστάται σε κάθε ΔΑΟΚ, τριμελής πρωτοβάθμια Επιτροπή Αξιολόγησης
4. Η τελική απόφαση έγκρισης περιλαμβάνει τη χορήγηση ενός μοναδικού αριθμού μητρώου εγκεκριμένου εμπόρου. Το Μητρώο Εγκεκριμένων Εμπόρων καταρτίζεται από τη Δ/νση Μεταποίησης Τυποποίησης και Ποιοτικού Ελέγχου και τη Δ/νση Πληροφορικής του ΥΠ.Α.Α.Τ., τηρείται στο ΜΕΝΟ και εφαρμόζεται από τις ΔΑΟΚ και τα ΠΚΠΦΠΕ. Ο αριθμός μητρώου του εγκεκριμένου εμπόρου αποτελείται από τα δύο αρχικά γράμματα της χώρας (GR), τον τετραψήφιο αριθμό του εγκεκριμένου εμπόρου, ο οποίος είναι μοναδικός αύξων αριθμός σε εθνικό επίπεδο, τον αριθμό της περιφέρειας με λατινικούς αριθμούς και τα τρία αρχικά γράμματα της περιφερειακής ενότητας με λατινικούς χαρακτήρες, όπως GR0034/I/KOR ο εγκεκριμένος έμπορος με αύξοντα αριθμό εγγραφής στο Μητρώο 0034, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας.
5. Η έγκριση έχει διάρκεια 3 ετών, η οποία ανανεώνεται στην λήξη της τριετίας μετά από αίτηση του εγκεκριμένου εμπόρου και σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
 
Άρθρο 6
Υποχρεώσεις εγκεκριμένου εμπόρου
Ο εγκεκριμένος έμπορος οφείλει:
1) Να υποβάλλει αναγγελία προ της έναρξης της φορτώσεως αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής εφαρμογής ΜΕΝΟ της «Βάσης δεδομένων ων συναλλασσομένων» του ΥΠΑΑΤ για όλα τα φορτία.
2) Να διενεργεί τους ελέγχους συμμόρφωσης στα προϊόντα που διακινεί και να τηρεί αρχείο ελέγχου, στο οποίο θα αναγράφονται όλοι οι έλεγχοι συμμόρφωσης και όλα τα στοιχεία σχετικά με αυτούς (ημερομηνία και ώρα ελέγχου ανά παρτίδα, αριθμός και είδος μέσου μεταφοράς, είδος προϊόντος, χώρα προορισμού, αριθμός δελτίων αποστολής/τιμολογίων, ιχνηλασιμότητα κ.τ.λ.).
3) Να συνεργάζεται και να διευκολύνει τον ποιοτικό έλεγχο όταν αυτός διενεργείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου (Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων και Περιφερειακά Κέντρα Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου) και να θέτουν στην διάθεση των ελεγκτών τα αρχεία των ελέγχων συμμόρφωσης της επιχείρησης.
4) Να γνωστοποιεί εγγράφως κάθε αλλαγή των ως άνω δικαιολογητικών το αργότερο εντός 10 ημερολογιακών ημερών στην αρμόδια ΔΑΟΚ στην οποία υποβλήθηκε η αίτηση. Σε περίπτωση αλλαγής, παραίτησης, απόλυσης και για οποιοδήποτε λόγο απώλειας του υπεύθυνου ποιοτικού ελέγχου, ο ενδιαφερόμενος οφείλει να ενημερώσει την αρμόδια ΔΑΟΚ εντός 24 ωρών. Ο ενδιαφερόμενος οφείλει να αντικαταστήσει τον υπεύθυνο ποιοτικού ελέγχου το αργότερο εντός διαστήματος ενός μήνα, σε αντίθετη περίπτωση αναστέλλεται η έγκριση που του έχει χορηγηθεί. Κατά το διάστημα αυτό δε μπορεί να λειτουργεί ως εγκεκριμένος έμπορος και στις εξαγωγές ή αποστολές του, τα φορτία του ελέγχονται από την αρμόδια ΔΑΟΚ.
5) Να είναι συνεπής στις συναλλαγές του με τους πελάτες και τους προμηθευτές του και σε κάθε περίπτωση να καταδεικνύεται η φερεγγυότητα της επιχείρησής του.
 
Άρθρο 7
Έλεγχοι
Η Διεύθυνση Μεταποίησης, Τυποποίησης και Ποιοτικού Ελέγχου Προϊόντων Φυτικής Παραγωγής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων οργανώνει, συντονίζει και εποπτεύει ελέγχους συμμόρφωσης, σύμφωνα με το άρθρο 11 του Καν (ΕΕ) αριθ. 543/3011 και την ισχύουσα εθνική νομοθεσία, σε όλα τα στάδια εμπορίας νωπών οπωροκηπευτικών. Οι ΔΑΟΚ των Περιφερειακών Ενοτήτων και τα ΠΚΠΦΠΕ διενεργούν ελέγχους για την τήρηση των απαιτήσεων της παρούσας. Οι ΔΑΟΚ και τα ΠΚΠΦΠΕ διενεργούν προγραμματισμένες επιθεωρήσεις τουλάχιστον 2 φορές το χρόνο στις εγκαταστάσεις του εγκεκριμένου εμπόρου, σχετικά με την ισχύ των προϋποθέσεων του άρθρου 4. Οι ΔΑΟΚ και τα ΠΚΠΦΠΕ διενεργούν ελέγχους συμμόρφωσης στα φορτία των εγκεκριμένων εμπόρων σε ποσοστό μικρότερο του 2% επί των συνολικών φορτίων, λόγω κατάταξης του εγκεκριμένου έμπορου στη χαμηλότερη κατηγορία κινδύνου. Όταν ο εγκεκριμένος έμπορος δεν τηρεί τις απαιτήσεις της παρούσας, η αρμόδια ΔΑΟΚ εισηγείται στην ΔΜΤΠΕ και η τελευταία ανακαλεί την έγκριση οριστικά.
 
Άρθρο 8
Μεταβατικές διατάξεις
Όλοι οι έμποροι νωπών οπωροκηπευτικών, οι οποίοι εισάγουν από τρίτες χώρες ή/και παραλαμβάνουν από χώρες της ΕΕ νωπά οπωροκηπευτικά, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση για την υπαγωγή στο καθεστώς του εγκεκριμένου εμπόρου από 01.01.2015.

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Συνέντευξη του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σπόρων (ISF) Τιμ Τζόνσον.

Συνέντευξη του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σπόρων (ISF) Τιμ Τζόνσον. http://www.agronews.gr

Παγωμένο γιαούρτι από γάλα… ΕΒΟΛ

Η νέα… μόδα με το παγωμένο γιαούρτι και τα χαμηλού κόστους καταστήματα διαδίδεται με γοργούς ρυθμούς, όχι μόνο στο λεκανοπέδιο Αττικής αλλά και στην επαρχία. Και μπορεί οι δουλειές το χειμώνα να πέφτουν λίγο λόγω του παγωμένου γιαουρτιού, ωστόσο το καλοκαίρι όλα αλλάζουν.

Μια από τις πόλεις όπου έχει εισβάλλει η νέα τάση είναι ο Βόλος. Μια περιοχή όπου δραστηριοποιείται η ΕΑΣ Βόλου και η γαλακτοβιομηχανία της ΕΒΟΛ, με πλούσια γκάμα προϊόντων προς ένα ευρύ κοινό. Έτσι μετά τα στρατόπεδα της περιοχής και τους φαντάρους που πίνουν γάλα ΕΒΟΛ, η νεολαίοι της περιοχής γεύονται παγωμένο γιαούρτι με τη σφραγίδα… ΕΒΟΛ, γεγονός που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

 




Αλέξανδρος Μπίκας
 
 

ΠΑΝΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Aνακοίνωση σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των γεωπόνων


ΠΑΝΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αθήνα, 11-6-2013


Συνάδελφοι,

Πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα στις 6-6-2013 το Συντονιστικό Συμβούλιο (Σ.Σ) του ΓΕΩΤΕΕ για το θέμα που έγκαιρα ανέδειξε η παράταξη μας, όταν όλοι οι άλλοι αδρανούσαν και «σφύριζαν αδιάφορα», δηλ. της επίθεσης και απαξίωσης του γεωπονικού επαγγέλματος από την κυβέρνηση, αλλά και του νέου αντιδραστικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Δυστυχώς κατά τις εργασίες του Σ.Σ καμιά απολύτως διαφοροποίηση δεν επήλθε στις αντι-γεωπονικές αποφάσεις του Δ.Σ .

 

Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι στο Σ.Σ κυριάρχησαν οι ρυθμίσεις του πρόσφατου νόμου της τρικομματικής κυβέρνησης, που καταργούν την υποχρέωση απασχόλησης γεωπόνου σε επιχειρήσεις εμπορίας λιπασμάτων και παραγωγής-εμπορίας πολλαπλασιαστικού υλικού, καθώς και του μόλις ανακοινωθέντος την προηγούμενη ημέρα νομοσχεδίου, το οποίο εισάγει την συνταγογράφηση, απαγορεύοντας την ταυτόχρονα από όσους ασκούν διανομή γεωργικών φαρμάκων. Είναι ξεκάθαρο και σαν ΠΑΜΕ δεν είχαμε καμιά αυταπάτη, ότι οι ίδιες ακριβώς πλειοψηφίες στο Σ.Σ που εκφράζονται και στο Δ.Σ., δεν θα είχαν κανέναν ενδοιασμό να περάσουν στα μαλακά το σημαντικό για τον κλάδο πρόβλημα. Η μόνη διαφορά στο Σ.Σ., είναι ότι ακούστηκαν και οι απόψεις ορισμένων επαγγελματικών φορέων, που όμως αντί να απαιτήσουν εδώ και τώρα δράση για την κατάργηση των αντι-γεωτεχνικών ρυθμίσεων, τις οποίες και αυτοί αναγνωρίζουν, περιορίστηκαν στην ανάδειξη των επιμέρους διαφορών στο θέμα της συνταγογράφησης. Κι αυτό, όταν με τις τοποθετήσεις του ΠΑΜΕ αποδείχτηκε ότι τουλάχιστον ο Πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ μαζί με γεωπόνο στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, έχουν επανειλημμένες επαφές με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, χωρίς τη συμμετοχή όλων των μελών του Δ.Σ., ούτε ενημέρωσης μας, ώστε να γίνει γρήγορα-γρήγορα η επεξεργασία και κατάθεση των εφαρμοστικών Προεδρικών Διαταγμάτων, ερήμην μας χωρίς συλλογικές αποφάσεις. Ταυτόχρονα, κατηγόρησαν το ΠΑΜΕ ότι δεν έχει προτάσεις, ούτε συμμετέχει στην επεξεργασία τους, ώστε να βελτιωθούν τα Π.Δ. που ετοιμάζουν από κοινού η τρόικα, στελέχη του Υπουργείου και τα συγκεκριμένα στελέχη του ΓΕΩΤΕΕ. Πράγματι, το ΠΑΜΕ δεν έχει προτάσεις για αυτά τα «σοβαρά θέματα», που «εκτελούν» τα επαγγελματικά γεωπονικά δικαιώματα όπως:

-πόσα εξάμηνα θα διαρκεί η εκπαίδευση αυτών που θα αντικαταστήσουν το γεωπόνο?

-αυτοί οι εκπαιδευόμενοι που πρόκειται να αντικαταστήσουν το γεωπόνο, θα είναι του δημοτικού, του γυμνασίου ή του λυκείου?

-ποιος φορέας θα κάνει την εκπαίδευση, το ΓΕΩΤΕΕ, κάποιο ΤΕΙ?

-θα διδάσκεται η λαχανοκομία ή όχι και γιατί? καθώς και άλλα τέτοια «σημαντικότατα ερωτήματα» για το παρόν και το μέλλον των γεωτεχνικών.

 


Το ΠΑΜΕ δηλώνει κατηγορηματικά προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι δεν πρόκειται να συναινέσει στην κατάργηση του γεωπόνου στην πράξη και ειδικά σε θέματα που άπτονται της προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος. Γεωπόνοι είναι αυτοί, που έχουν τελειώσει τα ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και έχουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, σύμφωνα με το Π.Δ.344/2000. Δεν είναι όλοι αυτοί οι απόφοιτοι της μέσης και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που παρακολουθούν κάποια σεμινάρια.

Εμείς δεν έχουμε προτάσεις για τον τρόπο και τη μέθοδο θανάτωσης του κλάδου, αλλά αντιστεκόμαστε στον αφανισμό του και αγωνιζόμαστε για τη βελτίωση του.

Αν θέλουν οι συγκεκριμένοι, ας πάνε να συμφωνήσουν και να υπογράψουν. ΕΜΕΙΣ ΟΧΙ. Και όλοι κρινόμαστε, ενώ αργά ή γρήγορα ιστορικά αποκαλύπτονται όλα όσα συμφωνούνται υπόγεια, κάτω από το τραπέζι.

Σήμερα, πιθανόν να απασχολεί ένα μέρος των γεωτεχνικών το συγκεκριμένο θέμα. Όμως, έτσι σιγά-σιγά αρχίζει να ξηλώνεται το όλο οικοδόμημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των γεωτεχνικών. Και το ξήλωμα αυτό, το αρχίζουν γεωτεχνικοί, με επικεφαλής τον Υπουργό-Καθηγητή της Γεωπονικής, που θα μείνει στην ιστορία ως «νεκροθάφτης» των επαγγελματικών δικαιωμάτων των γεωτεχνικών!

 

Η απόρριψη και μέσα στο Σ.Σ της πρότασης του ΠΑΜΕ, με την οποία ζητήθηκε με πρωτοβουλία του ΓΕΩΤΕΕ να γίνει παν-κινητοποίηση του γεωπονικού κόσμου, με συγκεντρώσεις, παρεμβάσεις στο Υπουργείο, ενημέρωση επαγγελματικών-επιστημονικών και άλλων φορέων, αλλά και των ίδιων των γεωτεχνικών, να ακολουθήσει κλιμάκωση με συλλαλητήριο στην Αθήνα με αίτημα να καταργηθεί η εφαρμογή των αντί-γεωπονικών διατάξεων, αποδείχνει ότι με τους σημερινούς συσχετισμούς δυνάμεων είτε στο Δ.Σ είτε στο Σ.Σ., κανένας γεωτεχνικός δεν έχει να περιμένει τίποτα καλό.

Η κυβέρνηση και οι πλειοψηφίες της ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ που συναινούν, δήθεν στο όνομα του ρεαλισμού, στο να περάσει εύκολα και να εφαρμοστεί στην πράξη ο νόμος, μπορεί να μένουν ίσως ήσυχοι προς το παρόν, αφού κατάφεραν να μην εκφραστεί η αντίθεση του Σ.Σ. Άλλωστε δικοί τους άνθρωποι είναι, τι διαφορετικό περίμενε κανείς.

Δεν θα είναι το ίδιο γι’ αυτούς όμως, όταν μιλήσουν οι απλοί συνάδελφοι γεωτεχνικοί, που θα χάσουν τις δουλειές τους, που μαστίζονται από την ανεργία, ιδιαίτερα οι νέοι απόφοιτοι που βλέπουν ότι παρά τους κόπους τους, το πτυχίο τους είναι άχρηστο. Αυτούς τους γεωτεχνικούς καλούμε να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τις σημερινές πλειοψηφίες στο ΓΕΩΤΕΕ, να πεισμώσουν και αγωνιστικά να συμπαραταχτούν με το ΠΑΜΕ, στην κατεύθυνση αφενός να βάλουμε φραγμό στην βάρβαρη και άγρια επίθεση στη ζωή μας και αφετέρου στην προοπτική μιας άλλης φιλολαϊκής πολιτικής, η οποία, θα εστιάζει στην ολόπλευρη αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, θα κατοχυρώνει στην πράξη το αντικείμενο της δουλειάς τους σε όφελος του λαού και θα λύνει οριστικά (για πάντα) το πρόβλημα της ανεργίας.

Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

Συνέντευξη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθανάσιου Τσαυτάρη στο Agronews

Αποκλειστική συνέντευξη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθανάσιου Τσαυτάρη στο Agronews. Αποκλειστική συνέντευξη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθανάσιου Τσαυτάρη στο Agronews. A μέρος. Αποκλειστική συνέντευξη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθανάσιου Τσαυτάρη στο Agronews. B μέρος. http://www.youtube.com/watch?v=yCQpavtkEiE

Γιατί το κόκκινο κρασί δεν ταιριάζει με το ψάρι;

Γιατί το κόκκινο κρασί δεν ταιριάζει με το ψάρι;

 
Επιστήμονες ερεύνησαν και βρήκαν γιατί τα κόκκινα κρασιά δεν συνδυάζονται με τα ψάρια και τα θαλασσινά. Διαπίστωσαν ότι ευθύνεται ο σίδηρος, ο οποίος εξηγεί την αισθητηριακή αλλεργία μας στον συνδυασμό αυτόν.
Μπορεί να μην είναι η ανακάλυψη του αιώνα, όμως οι γαστρονόμοι του πλανήτη θα την εκτιμήσουν. Το ότι το κόκκινο κρασί δεν ταιριάζει με τα θαλασσινά είναι κάτι σαν θρησκευτικό δόγμα για τους γευσιγνώστες.
Ο λόγος είναι ότι ο συνδυασμός τους συνήθως δημιουργεί μια έντονη και δυσάρεστη ψαρίσια επίγευση. Η παραδοσιακή εξήγηση βασίζεται στην παρουσία των τανινών- χημικές ουσίες που κάνουν τα κόκκινα κρασιά στυφά.
Όμως πού και πού εμφανίζεται κάποιο κόκκινο κρασί που συνοδεύει ευχάριστα τα θαλασσινά. Με ποια κρασιά συμβαίνει αυτό, αποτελούσε ώς τώρα μυστήριο που ακόμη και οι καλύτεροι σομελιέ δεν κατανοούσαν.
Την απάντηση έδωσε ομάδα ερευνητών της εταιρείας Μercian Corporation στην Καναγκάουα της Ιαπωνίας, με επικεφαλής τον Τακαγιούκι Ταμούρα, με μια σειρά πειραμάτων που δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση «Journal of Αgricultural and Food Chemistry».
Όπως έγραψε το περιοδικό «Εconomist», που αναφέρθηκε στην εν λόγω έρευνα, οι ερευνητές ζήτησαν από επτά έμπειρους δοκιμαστές κρασιών να δοκιμάσουν κόκκινα και λευκά κρασιά τρώγοντας χτένια και να βαθμολογήσουν την παρουσία της ψαρίσιας επίγευσης σε μια κλίμακα από το μηδέν ώς το τέσσερα.
Στη διάρκεια τεσσάρων δοκιμών, τους προσφέρθηκαν με τυχαία σειρά 38 κόκκινα κρασιά, 26 λευκά, 2 σέρι, ένα κρασί επιδορπίου, ένα πόρτο και ένα Μαδέρα.
Διαπιστώθηκε πως τα κρασιά με την εντονότερη ψαρίσια επίγευση ήταν αυτά με τα υψηλότερα επίπεδα σιδήρου· και πως, όταν ο φυσικός σίδηρος στο κρασί εξουδετερωνόταν με κάποια χημική αντίδραση, η επίγευση εξαφανιζόταν· όταν προσέθεταν σίδηρο, γινόταν εντονότερη. Τα άλλα μέταλλα δεν είχαν ανάλογο αποτέλεσμα στο κρασί.
Στο τέλος οι ερευνητές έριξαν απευθείας τα χτένια μέσα σε κρασιά και ανέλυσαν το διάλυμα που σχηματίσθηκε.
Διαπίστωσαν πως, εκτός του ότι μύριζαν ψαρίλα, τα διαλύματα που σχηματίσθηκαν από κρασιά με μεγάλη περιεκτικότητα σιδήρου περιείχαν αρκετά πτητικά συστατικά που δημιουργούν άσχημες οσμές ψαριού, λίπους, ελαίων, ακόμη και μανιταριών.
Η ειρωνεία είναι πως τα συστατικά αυτά σχηματίζονται από την αντίδραση του σιδήρου με τα μη κορεσμένα λιπαρά οξέα που κάνουν τα ψάρια πιο υγιεινά από το κόκκινο κρέας.
Η περιεκτικότητα σε σίδηρο
Τα ευρύματα αυτά δείχνουν πως, αντίθετα από τη γενική πεποίθηση, δεν είναι οι τανίνες που ευθύνονται για τη δυσκολία να συνδυαστούν τα κόκκινα κρασιά με ψάρια και θαλασσινά. Αντίθετα, το σημαντικό για να αποφασίσει κανείς αν ένα κρασί μπορεί να συνδυαστεί με τις τροφές αυτές είναι η περιεκτικότητά του σε σίδηρο.
Δυστυχώς όμως, δεν υπάρχει τρόπος για να ξέρει εκ των προτέρων ποια ποικιλία σταφυλιού πρέπει να χρησιμοποιήσει ή σε τι έδαφος να φυτέψει τα αμπέλια για να είναι το κόκκινο κρασί απαλλαγμένο από σίδηρο.
Τα στοιχεία έδειξαν επίσης πως τα λευκά κρασιά υψηλής οξύτητας συνδυάζονται καλά με θαλασσινά με έντονη ψαρίσια μυρωδιά επειδή τα οξέα εξουδετερώνουν τον σίδηρο που υπάρχει στον συνδυασμό, ανεξάρτητα από την πηγή του.
Τι ταιριάζει με τι
● ΜΕ ΛΕΥΚΟ ΚΡΑΣΙ
Ψάρια, θαλασσινά, όσπρια, ορεκτικά εν γένει, ζυμαρικά, ρύζι, τυριά με έντονη γεύση. Μπορεί επίσης να το πιει κανείς ως απεριτίφ πριν από το γεύμα.
● ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΑΣΙ
Κρέας, σκληρά τυριά με πιο ήπια γεύση, αλμυρά και πικάντικα αλλαντικά, σούπες από κρέας.
● ΟΙ «ΕΧΘΡΟΙ» ΤΩΝ ΚΡΑΣΙΩΝ
Τα φαγητά που περιέχουν ξίδι και αυγά εξουδετερώνουν τη γεύση του κρασιού.
Επίσης τα μαλακά γλυκά, όπως κρέμες σοκολάτας και παγωτά. Ακόμη, τα σπαράγγια, οι αγκινάρες, τα τουρσιά, οι αραιές σούπες.
Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ