Αναζήτηση Αναρτήσεων

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

Ελιές και λάδι κατά του καρκίνου

Olive-Oil-Olives-4-1024x731

 
Σύμφωνα με νέα Ιατρική μελέτη


«Τέσσερις ελιές τη μέρα τον καρκίνο κάνουν πέρα». Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μια νέα μελέτη του ομογενή επιστήμονα Τομ Καραγιάννη, διευθυντή του Τμήματος Μοριακής και Γονιδιακής Έρευνας του Ινστιτούτου Baker της Μελβούρνης η οποία θα βραβευτεί αύριο στο πλαίσιο της 2ης Διεθνούς Ιατρικής Ολυμπιάδας.

Καταναλώνοντας 3-4 ελιές τη μέρα ή 3 κουταλιές της σούπας ωμό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο προστατεύετε τον οργανισμό σας από τον καρκίνο  αφού μια πολυφαινόλη που περιέχει η ελιά, η υδροξυτυροσόλη, καταστρέφει τα καρκινικά κύτταρα και εμποδίζει τον πολλαπλασιασμό τους.

Εξάλλου σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υδροξυτυροσόλη εκτός από την ελιά υπάρχει και στο κρητικό δίκταμο, στη λεβάντα, στη λουίζα, στα σταφύλια, στα χαρούπια και στην αγριομυρτιά.


πηγή: http://www.haniotika-nea.gr/ - http://naturahellas.blogspot.gr/

Βραζιλιάνικο ενδιαφέρον για ελληνικό σιτάρι

Βραζιλιάνικο ενδιαφέρον για ελληνικό σιτάριΕπαφές με τις ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Καρδίτσας, και Αλεξανδρούπολης για συμφωνίες συμβολαιακής καλλιέργειας 500.000 στρεμμάτων σιταριού που θα εξάγεται στη Βραζιλία, έχει ξεκινήσει η Coonagro, ένας από τους μεγαλύτερους αγροτικούς συνεταιρισμούς της Βραζιλίας, που ενδιαφέρεται να επενδύσει και σε παραγωγικές μονάδες στην Ελλάδα, σε χώρους αποθήκευσης πρώτων υλών (σιλό), καθώς και να αποκτήσει πρόσβαση σε λιμάνια.


Αυτό προέκυψε από τη δεκαήμερη επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Ελλάδα αντιπροσωπεία της κυβέρνησης της Βραζιλίας.
 

Ο αγροτικός συνεταιρισμός Coonagro, είναι ένας κολοσσός με ετήσιο τζίρο 6 δις δολάρια, παραγωγή ημερησίως 3 εκατ. πουλερικών, 3 εκατ. λίτρων γάλακτος και 100.000 χοιρινών. Πρώτη από τις συμφωνίες που υπέγραψε ήταν με την Ελληνική Βιομηχανία Ζωοτροφών (ΕΛΒΙΖ) στη Θεσσαλονίκη για την παρασκευή ζωοτροφών και σογιέλαιου με βραζιλιάνικο σπόρο σόγιας.

 

 

Πως υπολογίζεται ο στρεμματικός φόρος στα αγροτεμάχια



Στην τσιμπίδα της εφορίας πέφτουν για πρώτη φορά τα αγροτεμάχια.Με την θεσμοθέτηση του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων για πρώτη φορά επιβάλλεται για πρώτη φορά “στρεμματικός” φόρος για καλλιεργούμενες εκτάσεις , αγρούς βοσκοτόπια και λοιπές εκτός σχεδίου εκτάσεις.
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών οι επιβαρύνσεις για τα αγροτεμάχια θα είναι περιορισμένου εύρους αλλά θα αυξάνονται για εκτάσεις σε τουριστικές – παραθαλάσσιες περιοχές ή αγροτεμάχια με κατοικία
Ειδικότερα για τα αγροτεμάχια και τις λοιπές εκτάσεις γης που βρίσκονται εκτός σχεδίου θα εφαρμόζεται ένας βασικός συντελεστής φορολογίας (Β.Σ.Φ.), ο οποίος ορίζεται σε 0,0015 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο ή 1,5 ευρώ το στρέμμα. Για να υπολογιστεί ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων θα πολλαπλασιάζεται ο αριθμός των τετραγωνικών μέτρων της επιφάνειας της έκτασης με τον βασικό συντελεστή φορολογίας, (1,5 ευρώ) . Από κει και πέρα το γινόμενο που προκύπτει πολλαπλασιάζεται διαδοχικά με τον Συντελεστή Θέσης, τον Συντελεστή Χρήσης, τον Συντελεστή Απόστασης από τη Θάλασσα, τον Συντελεστή Απομείωσης Επιφανείας, τον Συντελεστή Πρόσοψης και τον Συντελεστή Κατοικίας (αν βέβαια υπάρχει κατοικία).

· Ο Συντελεστής Θέσης. Αντιστοιχεί στην ελάχιστη αντικειμενική αξία γης (Αρχική Βασική Αξία ή Α.Β.Α.) του Δημοτικού Διαμερίσματος στο οποίο ανήκει η εκτός σχεδίου έκταση . Ξεκινά από 1 και α φθάνει μέχρι το 3,5.
· Ο Συντελεστής Χρήσης. Ανάλογα με τη χρήση της εδαφικής έκτασης, θα εφαρμόζεται Συντελεστής Χρήσης (ΣΧ), ο οποίος κυμαίνεται από 0,5 έως 2,5.
· Ο Συντελεστής Απόστασης από τη Θάλασσα. Ανάλογα με την απόσταση κυμαίνεται από 1 έως 3.
· Ανάλογα με την επιφάνεια της έκτασης εφαρμόζεται Συντελεστής Απομείωσης Επιφάνειας (ΣΑΕ). Ο ΣΑΕ θα ανέρχεται σε 1 για κάθε εδαφική έκταση με επιφάνεια μέχρι 130 στρέμματα
· Ο Συντελεστής Πρόσοψης. Αν το αγροτεμάχιο έχει πρόσβαση σε εθνική οδό, τότε θα εφαρμόζεται Συντελεστής Πρόσοψης (ΣΠ) ίσος με 1,2, εάν έχει πρόσοψη σε επαρχιακή οδό ο Συντελεστής διαμορφώνεται σε 1,1 ενώ αν έχει πρόσοψη σε αγροτική οδό πέφτει στο 1.
· Σε περίπτωση ύπαρξης κατοικίας εντός της εδαφικής έκτασης εφαρμόζεται Συντελεστής Κατοικίας (ΣΚ) ίσος με 5. Αν η κατοικία είναι η μοναδική για την οικογένεια του ιδιοκτήτη κι έχει επιφάνεια χαμηλότερη των 150 τετραγωνικών μέτρων, ο Συντελεστής Κατοικίας δεν εφαρμόζεται.

Οι επιβαρύνσεις των αγροτεμαχίων φαίνονται στα ακόλουθα παραδείγματα :
- Αγροτεμάχιο 9,5 στρεμμάτων με δενδροκαλλιέργειες, σε περιοχή της Ημαθίας, με πρόσοψη σε επαρχιακή οδό. Εντός του αγροτεμαχίου υπάρχει δευτερεύουσα κατοικία του ιδιοκτήτη, επιφάνειας 80 τ.μ.
Φόρος αγροτεμαχίου: 356,25 ευρώ
-Αγροτεμάχιο 1 στρέμμα με δενδροκαλλιέργεια, σε περιοχή του Δήμου Νάξου, σε απόσταση 100 μέτρων από τη θάλασσα, με πρόσοψη σε επαρχιακή οδό και με εξοχική κατοικία 160 τ.μ. εντός αυτού.
Φόρος αγροτεμαχίου: 216,56 ευρώ


Πηγή:www.imerisia.gr
- perivolos.gr/

10 Σημεία SOS για την Υπερχρέωση - Πώς θα ρυθμίσετε τα δάνειά σας


Συμβουλές της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος.

“Eνημερώστε την τράπεζα ότι ο λογαριασμός σας είναι μισθοδοσίας ή σας πιστώνουν το επίδομα ανεργίας για να αποφύγετε την κατάσχεση του δημοσίου για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σας» είναι η πρώτη συμβουλή που έδωσαν  λόγω επικαιρότητας στους υπερχρεωμένους , οι εκπρόσωποι της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος, η οποία λειτουργεί υπό την αιγίδα της ΓΣΕΕ.

Με επισημάνσεις και συμβουλές η Ένωση προσπάθησε να διευκρινίσει τα γκρίζα σημεία στην επαφή των καταναλωτών με τις τράπεζες.

-Η δικαστική ρύθμιση των χρεών οδηγεί στις περισσότερες περιπτώσεις σε σημαντικό περιορισμό των μηνιαίων καταβαλλόμενων δόσεων με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, με αποτέλεσμα την τελική διαγραφή των χρεών («κούρεμα δανείων»), πράγμα για το οποίο επίσης υφίσταται πλάνη στο καταναλωτικό κοινό

2. Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι ρυθμιστέα με το Νόμο είναι μεταξύ άλλων και τα δάνεια από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και τα δάνεια με επιδότηση επιτοκίου από τον τέως Ο.Ε.Κ.
3. Οι εν ενεργεία μικρέμποροι και κατηγορία πρώην εμπόρων δύνανται να ενταχθούν στο Νόμο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις που πρέπει να εξετάζονται ενδελεχώς με τον δικηγόρο που χειρίζεται την υπόθεση. Δεν εντάσσονται όλες οι περιπτώσεις. Με αποφάσεις των Ελληνικών Δικαστηρίων έχουν καθορισθεί τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες εντάσσονται οι έμποροι στο Νόμο.
4. Σημαντικό είναι να γνωρίζει κανείς, ότι, ο νόμος 3869/2010 δεν αφορά μόνον στεγαστικά δάνεια, αλλά κάθε είδους δανείου, ακόμα και επαγγελματικού. Είναι αδιάφορο αν ο δανειολήπτης έχει ακίνητη περιουσία ή όχι. Δεν καταλαμβάνει οφειλές προς το Ελληνικό Δημόσιο. Το συγκεκριμένο ζήτημα χρήζει προσοχής από το καταναλωτικό κοινό, το οποίο συνηθίζει να θεωρεί ότι ο νόμος αφορά μόνο στεγαστικά δάνεια.
5. Από και δια της καταθέσεως της δικαστικής αίτησης και μέχρι την εκδίκαση της προσωρινής διαταγής αναστέλλονται όλα τα καταδιωκτικά μέτρα, δηλαδή οποιαδήποτε νομική ενέργεια των τραπεζών εναντίον των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένης και της αναγκαστικής εκτελέσεως επί της περιουσίας του αιτούντος δανειολήπτη. Εν συνεχεία η περιουσία προστατεύεται μέχρι την εκδίκαση της αιτήσεως με την απόφαση επί της προσωρινής διαταγής του Ειρηνοδίκη.
6. Ο δανειολήπτης από την ημερομηνία κατάθεσης της δικαστικής αίτησης και μέχρι την μετά από λίγους μήνες (δύο μήνες σύμφωνα με το νόμο) εκδίκαση της προσωρινής διαταγής (ασφαλιστικά μέτρα) υποχρεούται να καταβάλει το 10% της τελευταίας ενήμερης μηνιαίας δόσης σε κάθε τράπεζα, ποσό που δεν μπορεί να υπολείπεται των 40 ευρώ συνολικά σε όλες τις τράπεζες. Το ποσό αυτό μειώνεται ή μηδενίζεται (μηδενικές καταβολές) με την απόφαση του Ειρηνοδίκη επί της αιτούμενης προσωρινής διαταγής.
7. Σε κάθε περίπτωση η μη καταβολή του ως άνω 10% δεν έχει καμία δυσμενή επίπτωση επί του δανειολήπτη και της κατατεθειμένης δικαστικής αιτήσεώς του, παρά μόνον αν ο τελευταίος δεν καταβάλλει τρεις μηνιαίες δόσεις, οπότε κάποια από τις δανείστριες τράπεζες έχει τη δυνατότητα να ζητήσει με αίτησή της την έκπτωσή του από τη ρύθμιση.
8. Πάντως, εν όψει της προαναγγελθείσας «απελευθέρωσης» των πλειστηριασμών της κύριας κατοικίας, η ένταξη στο Νόμο, για τους έχοντες κατοικία, συνιστά την μόνη διέξοδο για τη διάσωσή της. Φυσικά, υφίσταται πάντοτε η δυνατότητα προσβολής της αναγκαστικής εκτέλεσης με τα ένδικα μέσα του κοινού δικαίου.
9. Στο νέο περιβάλλον οι καταναλωτές πρέπει οπωσδήποτε να ενημερωθούν από τις Ενώσεις Καταναλωτών για την προστασία των τραπεζικών καταθέσεων τους και κυρίως των τραπεζικών καταθέσεων μισθοδοσίας και συντάξιμων αποδοχών, από τις κατασχέσεις των τραπεζών και του δημοσίου.
10. Αποφυγή ρυθμίσεων με Τράπεζες χωρίς συμβουλή ή συμβολή οικονομικού ή νομικού συμβούλου, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι και προσβάσιμοι και μέσω των Ενώσεων Καταναλωτών.

Πώς θα ρυθμίσετε τα Τραπεζικά σας Δάνεια;


Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας συνδράμει τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες αποπληρωμής των συμφωνημένων δόσεων των τραπεζικών τους δανείων ώστε να προχωρήσουν σε οριστική ρύθμιση για την αποπληρωμή των οφειλών τους προς τις Τράπεζες.

Πώς ρυθμίζονται οι οφειλές προς τις Τράπεζες;


Οι καταναλωτές έχουν δύο δυνατότητες:
1) Υπαγωγή στις διατάξεις του Ν3869/10 σχετικά με τη ρύθμιση και τη διαγραφή των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις
Ποιοι υπάγονται:
Άνεργοι, μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες-μη έμποροι, καθώς και έμποροι εφόσον έχουν διακόψει την εμπορία τους υπό τον όρο ότι για όσο χρόνο ήταν έμποροι ήταν ενήμεροι στις οφειλές τους, μικρέμποροι ακόμη και εν ενεργεία.
Οφέλη:
  •      Διασφαλίζεται η κύρια κατοικία και η λοιπή περιουσία μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης, αν υφίσταται περιουσία
  •      Ακόμη κι αν δεν υφίσταται περιουσία, οι οφειλές υπόκεινται σε ρύθμιση και διαγραφή
  •      Στεγαστικά και όποια δάνεια με προσημείωση υποθήκης τοκίζονται με πολύ χαμηλό επιτόκιο και όχι με αυτό της υπερημερίας
  •      Καταναλωτικά δάνεια και οφειλές από πιστωτικές κάρτες που θα υπαχθούν σε αυτή τη ρύθμιση παύουν να τοκίζονται
  •      Ορίζεται η δόση στο ποσό που μπορεί πραγματικά να αποπληρώνει ο καταναλωτής, ωστόσο οφείλει να καταβάλλει μηνιαίως στις Τράπεζες τουλάχιστον το 10% της οφειλόμενης τελευταίας ενήμερης δόσης, σε κάθε περίπτωση όχι κάτω από το 40 ευρώ/μήνα και για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ενώ κατά τα λοιπά το χρέος του διαγράφεται (κούρεμα χρέους)
  •      Εκτός εάν ο καταναλωτής εμπίπτει στις εξαιρέσεις του νόμου (π.χ. είναι άνεργος ή εξαιρετικά χαμηλού εισοδήματος) οπότε του  δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσει πολύ χαμηλές καταβολές έως και μηδενικές.
  •      Από την κατάθεση της αίτησης αναστέλλεται αυτόματα κάθε καταδιωκτικό μέτρο και προστατεύεται ο δανειολήπτης καθώς και η περιουσία του
2) Υπαγωγή στις διατάξεις του Ν4161/2013 που αφορά το Πρόγραμμα Διευκόλυνσης  για ενήμερους δανειολήπτες ενυπόθηκων δανείων

Ποιοι υπάγονται:
Άνεργοι, μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες σε έναν εργοδότη

Οφέλη:
- Εάν υπαχθεί ο καταναλωτής στο πρόγραμμα αυτό, αναστέλλονται τα καταδιωκτικά μέτρα.
- Κάθε καταναλωτής μπορεί να υπαχθεί στο Πρόγραμμα διευκόλυνσης μόνο μια φορά και για μέγιστη διάρκεια σαράντα οκτώ (48) μηνών (περίοδος χάριτος).
- Στον οφειλέτη του οποίου η αίτηση γίνεται αποδεκτή παρέχεται η αιτηθείσα περίοδος χάριτος κατόπιν της υπογραφής της σύμβασης
- Σε άνεργους με μηδενικό εισόδημα ή μοναδικό εισόδημα το επίδομα ανεργίας, παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα μηδενικών καταβολών με πλήρη απαλλαγή τόκων για συνολικό διάστημα μέχρι έξι (6) μήνες εντός της περιόδου χάριτος, το οποίο διάστημα δύναται να παρέχεται συνεχόμενο ή τμηματικά


Πηγή: newmoney.gr - http://perivolos.gr/

Πράσινο φως για το αγροτικό ίντερνετ

Εγκρίθηκε το έργο της «Ευρυζωνικής κάλυψης» απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών της χώρας.
Το έργο ύψους 161 εκατ. ευρώ, που εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αποσκοπεί στην εγκατάσταση και λειτουργία των απαραίτητων υποδομών δικτύου για πρόσβαση στο διαδίκτυο (προσφορά ευρυζωνικών υπηρεσιών), ώστε να επιτευχθεί η μείωση του «ευρυζωνικού χάσματος» μεταξύ των πλέον μειονεκτικών περιοχών της Ελλάδας και των περιοχών της υπόλοιπης χώρας στις οποίες ήδη προσφέρονται ευρυζωνικές υπηρεσίες, υιοθετώντας ταυτόχρονα ένα μοντέλο που θα επιτρέψει τη βιώσιμη αξιοποίηση και λειτουργία των υποδομών σε μακροπρόθεσμη βάση, ενθαρρύνοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό.

Ο σχεδιασμός του έργου καλύπτει περίπου 5.500 οικισμούς και άνω των 600.000 κατοίκων σε ορεινές, νησιωτικές και αγροτικές περιοχές με ανάπτυξη διαδικτυακής υποδομής υψηλής ταχύτητας. Η συνολική διάρκεια της σύμβασης είναι 17 έτη, από τα οποία τα 2 έτη αφορούν στην ανάπτυξη των υποδομών και τα 15 στην εκμετάλλευση και αξιοποίησή τους. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161 εκατ. ευρώ, οι οποίοι θα προέλθουν από κοινοτικούς πόρους.
 
Οι στόχοι του έργου είναι οι εξής:
• Επαρκής ευρυζωνική κάλυψη των «λευκών αγροτικών περιοχών»
• Δυνατότητα παροχής αξιόπιστων και οικονομικά προσιτών υπηρεσιών ευρυζωνικότητας στους τελικούς χρήστες (σε ό,τι αφορά την ταχύτητα, την ποιότητα και την τιμή).
• Ανάπτυξη μιας ισχυρής και ανθεκτικής στο χρόνο δικτυακής υποδομής σύμφωνα με τη Ψηφιακή Ατζέντα 2020
• Ικανότητα ουσιαστικής ενθάρρυνσης του ανταγωνισμού και αποτροπή οποιουδήποτε μεμονωμένου παρόχου από το να αποκτήσει ειδικά πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων. Επαρκής κρατικός έλεγχος των αρχών λειτουργίας του δικτύου.
• Ενθάρρυνση και διευκόλυνση υφιστάμενων παρόχων υπηρεσιών δικτύου
Αναθέτουσα Αρχή είναι η Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ και αναμένεται η έναρξη της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας εντός του επόμενου μήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλες εταιρίες επιχειρούν να πάρουν θέση μάχης για το αγροτικό διαδίκτυο, που θα προκηρυχθεί με τρείς ξεχωριστές εργολαβίες των 44, 56 και 60 εκατ. ευρώ εντός του επόμενου μήνα.  Το έργο που θα δημοπρατηθεί από το πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας αποσκοπεί στην εγκατάσταση και λειτουργία υποδομών για πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλη τη χώρα. Μάλιστα η ίδια κουβέντα για το αγροτικό ίντερνετ καλά κρατεί εδώ και λίγα χρόνια αλλά μέχρι πρότινος παρέμεινε κενό γράμμα.  Ο σχεδιασμός του έργου αφορά περίπου 5.500 οικισμούς σε ορεινές, νησιωτικές και αγροτικές περιοχές με ανάπτυξη διαδικτυακής υποδομής υψηλής ταχύτητας κι έχει ευρύ χρονικό ορίζοντα υλοποίησης.
 
Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας  - Θράκης
Επιπλέον εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή και το έργο ΣΔΙΤ Ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών σε ορεινές, νησιωτικές και αγροτικές περιοχές. Το αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία της νέας μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, για χρονικό διάστημα έως 27 έτη. Στόχος του έργου είναι η οριστική επίλυση του προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας, ενώ οι εγκαταστάσεις θα έχουν συνολική ετήσια δυναμικότητα 150.000 τόνων περίπου και θα εξυπηρετούνται οι συνολικές ανάγκες της Περιφέρειας.
Οι διαγωνιστικές διαδικασίες επιτρέπουν όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες που καλύπτουν τις απαιτήσεις των περιβαλλοντικών στόχων, της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας. To έργο προβλέπεται να συγχρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους, παράλληλα με τη συμμετοχή του ιδιώτη αναδόχου. Βασικό κριτήριο επιλογής του αναδόχου θα είναι το χαμηλότερο τέλος χρήσης που θα κληθεί να καταβάλλει ο δημότης, παράλληλα με την επίτευξη όλων των περιβαλλοντικών στόχων.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης προστίθεται στις 7 Περιφέρειες της χώρας όπου ήδη δημοπρατούνται 12 αντίστοιχα έργα, καλύπτοντας συνολικά πλέον περίπου το 60% του πληθυσμού.
Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι ο Δήμος Αλεξανδρούπολης και αναμένεται εντός του επόμενου διμήνου η έναρξη του σχετικού διαγωνισμού.
Δηλώσεις
Αμέσως μετά ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ. Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Δυο έργα εγκρίθηκαν σήμερα από τη Διϋπουργική Επιτροπή για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
-Πρώτον, το έργο της «Ευρυζωνικής κάλυψης» απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών της χώρας. Είναι ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ με κάλυψη από το ΕΣΠΑ ως προς την κατασκευή και με συμμετοχή πια όσων συμβληθούν με το δημόσιο στη φάση της λειτουργίας. Δεν μας ενδιαφέρει το έργο αυτό μόνο να κατασκευαστεί, αλλά και να λειτουργεί προς όφελος της ανάπτυξης του τόπου. Το έργο αυτό τροποποιήθηκε με βάση τις ανάγκες που δημιούργησε η κρίση, αλλά και με βάση παρατηρήσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα από ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
-Δεύτερον, εγκρίθηκε το έργο της «Ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», συνολικού προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ.  Η συμφωνία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι πως θα τροποποιηθεί ο περιφερειακός σχεδιασμός έτσι ώστε τελικώς το έργο αυτό, το οποίο θα κατασκευαστεί κοντά στην Αλεξανδρούπολη, να καλύπτει το σύνολο της Περιφέρειας.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι με τη σημερινή απόφαση καλύπτεται πια, μπορεί να καλυφθεί, από πλευράς ολοκληρωμένης σύγχρονης διαχείρισης των απορριμμάτων το 60% περίπου της χώρας από πλευράς πληθυσμού και το 45% της χώρας από πλευράς έκτασης.
Είναι ακόμα σημαντικό ότι στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης υπάρχει ομοθυμία, κλίμα καλής συνεργασίας κάτι το οποίο είναι σχεδόν πρωτοφανές ως προς τα ζητήματα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Όλοι συμφωνούν για τη χωροθέτηση στην Αλεξανδρούπολη. Όλοι, και ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι είναι υπέρ αυτού του έργου και πιστεύω ότι σύντομα θα προχωρήσει η διαδικασία, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί και αυτό το πρόβλημα σε αυτή την Περιφέρεια της χώρας.
Από την πλευρά του, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Αριστείδης Γιαννακίδης: «Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό τον κ. Χατζηδάκη, για την αμεσότητα ικανοποίησης του αιτήματός μας για τον περιφερειακό σχεδιασμό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η χρηματοδότηση και η ένταξη του συγκεκριμένου έργου, της μονάδας επεξεργασίας και διαχείρισης απορριμμάτων, είναι καταλυτικό και καθοριστικό για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος».

Λαχανικά από μολύβια που φυτεύονται σε γλάστρα

Ένα οικολογικό μολύβι που όταν κοντύνει και αχρηστευτεί μετατρέπεται σε λουλούδια, βότανα και κηπευτικά ανέπτυξαν ερευνητές του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (MIT).
Το πρωτότυπο μολύβι ονομάζεται Sprout και φτιάχνεται από κέδρο, ενώ σε αντίθεση με τα συμβατικά μολύβια, χρησιμοποιεί γραφίτη και πυλό αντί για μόλυβδο.

Κάθε μολύβι έχει στην άκρη του μια κάψουλα με σπόρους. Όταν αχρηστευτεί φυτεύεται στο έδαφος και ποτίζεται κανονικά για να φυτρώσουν τα βότανα και τα λαχανικά.

Μέχρι στιγμής διατίθενται ως και 20 διαφορετικές ποικιλίες σπόρων για την καλλιέργεια τομάτας, μέντας, πιπεριάς, βασιλικού, δενδρολίβανου και άλλων φυτών.

Κάθε κάψουλα περιέχει τρεις σπόρους του ίδιου λουλουδιού, βοτάνου ή λαχανικού για να διασφαλιστεί υψηλό ποσοστό επιτυχίας.



Οι σπόροι απελευθερώνονται στο χώμα με το πότισμα του μολυβιού, καθώς η κάψουλα διαλύεται με το νερό.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία,Democratech, οι σπόροι αρχίζουν να βλασταίνουν εντός μιας εβδομάδας.

Κάθε πακέτο μολυβιών συνοδεύεται και από μια κάρτα με οδηγίες φύτευσης. Σημειώνεται πως αν ο κάτοχος του μολυβιού το βάλει στο στόμα του, ή αν το μολύβι βραχεί κατά λάθος, η κάψουλα διαλύεται.




Στην Ευρώπη τα οικολογικά μολύβια έκαναν το ντεμπούτο τους στην αγορά της Δανίας φέτος τον Ιούνιο. Το προϊόν σημείωσε μεγάλη επιτυχία και όπως ανακοινώθηκε σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα πουλήθηκαν πάνω από 100.000 σετ μολυβιών.

Τα μολύβια Sprout είναι 100% βιώσιμα και φτιάχνονται αποκλειστικά από φυσικά υλικά.


(Πηγή: econews.gr) - www.agronews.gr

Αλώβητα μένουν τα ελληνικά καπνά από τις αλλαγές των ευρωβουλευτών

Πέρασε τελικά από τα αρμόδια όργανα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η νέα Οδηγία για τα Προϊόντα Καπνού, στο Στρασβούργο, την Τρίτη 8 Οκτωβρίου.

Η σχετική διαδικασία είχε αναβληθεί νωρίτερα το Σεπτέμβριο, μετά από έντονο παρασκήνιο, σε μια προσπάθεια πιο ομαλής αναθεώρησης της κοινοτικής οδηγίας και περιορισμού των επιπτώσεων στον κλάδο.

Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης των προσθέτων και των αρωματικών ουσιών (σ.σ. όχι των αρωματικών ποικιλιών καπνού), δίνοντας όμως στην περίπτωση της μενθόλης ένα χρονικό διάστημα προσαρμογής 5 ετών για τα κράτη και τις βιομηχανίες. Οι περιορισμοί στις χημικές ουσίες των τσιγάρων σημαίνει ότι θα συνεχίσει η προτίμηση των μεταποιητών για τις ελληνικές αρωματικές ποικιλίες (burley και ανατολικού τύπου).

Επίσης, η εξαίρεση της ζάχαρης από τον κατάλογο των πρόσθετων ουσιών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία απομακρύνει την απειλή για τη μεταποίηση και την παραγωγή των ελληνικών καπνών. Σημαντικό κέρδος, για την ελληνική καπνοβιομηχανία είναι η απόρριψη της πρότασης για απαγόρευση των τσιγάρων slim.

Επίσης, πρόσθετα που κρίνονται απαραίτητα κατά τη διαδικασία παραγωγής τσιγάρων ή καπνού για στριφτά, όπως η ζάχαρη, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται, όπως και άλλες ουσίες που αναφέρονται ρητά σε καθορισμένες συγκεντρώσεις. Για να αποκτήσουν οι καπνοβιομηχανίες άδεια για μια πρόσθετη ύλη, θα πρέπει να κάνουν σχετική αίτηση στην Κομισιόν.

Επιπλέον, τα προειδοποιητικά μηνύματα για την υγεία θα καλύπτουν το 65% -και όχι το 75%, όπως είχε προταθεί αρχικά- του πακέτου. Βεβαίως, και το ποσοστό είναι υψηλό δεδομένου ότι η παρούσα νομοθεσία προβλέπει οι προειδοποιήσεις να καλύπτουν το πακέτο κατά 30% από τη μια πλευρά και 40% από την άλλη.

Βέβαια, το βασικό πνεύμα της νέας αυστηρότερης Οδηγίας η οποία, υπενθυμίζεται, έχει ως σκοπό να καταστήσει τα τσιγάρα και τα υπόλοιπα προϊόντα καπνού λιγότερο ελκυστικά ιδίως για τους νέους καταναλωτές, είναι παρών στις υπόλοιπες ρυθμίσεις.

Έτσι,  απαγορεύεται η αναγραφή στα πακέτα λέξεων/χαρακτηρισμών όπως «ελαφρύ», «ήπιο» και «χαμηλή περιεκτικότητα σε πίσσα» καθώς θεωρούνται παραπλανητικά. Ακόμα, προς απαγόρευση βαίνουν τα -φθηνότερα- πακέτα με λιγότερα από 20 τσιγάρα. Τέλος, σε σχέση με τα αρχικά σχέδια οι καπνοβιομηχανίες μάλλον βγήκαν κερδισμένες – ιδιαίτερα στην πολλά υποσχόμενη αγορά του «ηλεκτρονικού τσιγάρου» (e-cigarette).

Και αυτό διότι απερρίφθη τελικά η πρόταση της Κομισιόν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα να θεωρούνται ιατρικά προϊόντα, κάτι που θα οδηγούσε καταφανώς σε περιορισμό των πωλήσεων.

Mείωση της εξισωτικής αποζημίωσης κατά 30 εκατ. ευρώ

Η μείωση της εξισωτικής αποζημίωσης κατά 30 εκατ. ευρώ, που είχε ως συνέπεια να εξαιρεθούν από την πληρωμή της περασμένης Τρίτης 14.000 «επιλαχόντες», δεν πέρασε από τους αγρότες και η κυβέρνηση αναγκάστηκε εκ των υστέρων να ζητήσει βοήθεια από την Κομισιόν.

Με προφορική απάντησή της, η αρμόδια υπηρεσία των Βρυξελλών έδωσε έγκριση για συμπληρωματική πληρωμή, μέχρι να καλυφθούν και όσοι έμειναν εκτός πληρωμής, χωρίς όμως να προσδιορίζεται το πότε θα γίνει αυτό και οπωσδήποτε θα χρειαστεί πρώτα να δοθεί η γραπτή έγκριση

 

Ποιοι έμειναν εκτός πληρωμής

Όπως είπαν στην Agrenda πολλοί αναγνώστες, που τις προηγούμενες χρονιές έπαιρναν κανονικά εξισωτική, μπήκαν στους επιλαχόντες γιατί εμφανιζόταν υψηλό εξωγεωργικό εισόδημα στους κωδικούς τους: «Είμαι ανάμεσα στους 14.000 επιλαχόντες, μου είπαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, γιατί, αν και είμαι κατά 100% κτηνοτρόφος, εμφανίζεται εξωγεωργικό οικογενειακό εισόδημα από τη σύζυγό μου. Για την προκαταβολή του Ιουλίου μου είπαν ότι επεξεργάζονται το πώς και αν θα τη ζητήσουν πίσω από όσους απορριφθούν τελικώς», είπε ο Δημήτρης Λάσπας, γραμματέας του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Κοζάνης.

Επίσης, υπάρχουν παραγωγοί που έκαναν ενστάσεις τον Ιούνιο, δικαιώθηκαν και δεν βρίσκονται στις καταστάσεις πληρωμών και υπάρχουν περιπτώσεις μείωσης κατά 10%- 40% των ποσών που πιστώθηκαν στους λογαριασμούς των δικαιούχων αγροτών.

ΒΑΜΒΑΚΙ 6ο ΔΕΛΤΙΟ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ


6ο ΔΕΛΤΙΟ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΦΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΒΑΜΒΑΚΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ
ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ (ΠΕ) ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

 
Η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Μαγνησίας σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Μαγνησίας ενημερώνει τους βαμβακοπαραγωγούς της Π.Ε. Μαγνησίας για τις απαραίτητες ενέργειες αποτελεσματικής φυτοπροστασίας της βαμβακοκαλλιέργειας
1. Σκοπος
Εφαρμογή συγκεκριμένων καλλιεργητικών πρακτικών φυτοπροστασίας στον κατάλληλο χρόνο.
2. Διαπιστώσεις
    Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά την καλλιεργητική περίοοδο έτους 2013 ευνόησαν  το άνοιγμα των καρυδιών και την συγκομιδή του βάμβακος. Οι αποδόσεις κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα στις περισσότερες περιοχές της ΠΕ Μαγνησίας.
         Τη φετινή περίοδο οι ζημιές από το πράσινο σκουλήκι ήταν ασήμαντες. Ενώ από το ρόδινο σκουλήκι σημειώθηκαν κατά τόπους ζημιές στην καλλιέργεια και μεγάλοι πληθυσμοί στις παγίδες παρακολούθησης.
        Η πληθυσμιακή εξέλιξη τόσο του πράσινου όσο και ρόδινου σκουληκιού για την επόμενη καλλιεργητική περίοδο εξαρτάται σημαντικά από τον αριθμό των νυμφών που θα διαχειμάσουν.    
       Για το σκοπό αυτό συστήνονται  καλλιεργητικές επεμβάσεις για την καταστροφή όσο το δυνατόν μεγαλύτερου πληθυσμού νυμφών, μετά τη συγκομιδή του βαμβακιού.
3.  Συστάσεις – Μετασυλλεκτικά προληπτικά μέτρα
           Υγρά σύσπορα βαμβάκια, με υγρασία μεγαλύτερη του 10%, πρέπει να μην αποθηκεύονται αλλά αμέσως να εκκοκκίζονται.
Α.    ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΚΟΥΛΗΚΙ
Το πράσινο σκουλήκι στις εδαφοκλιματικές συνθήκες της Χώρας μας έχει ετησίως τρεις έως τέσσερις γενεές.  Το έντομο με τη μορφή  σκουληκιού αναπτύσσεται επί των βαμβακόφυτων τρώγοντας τους φυτικούς ιστούς τους (χτένια, άνθη και καρπούς). Μετά την ολοκλήρωση της ανάπτυξής τους, όσα από αυτά επέζησαν από τα ωφέλιμα έντομα, τον κανιβαλισμό, τα φυτοπροστατευτικά προϊόντα που τυχόν χρησιμοποιήθηκαν στην καλλιέργεια κτλ, πέφτουν στο έδαφος, όπου ανοίγουν πεταλοειδείς στοές με δύο οπές εξόδου στη επιφάνεια του εδάφους στο βαθύτερο σημείο των οποίων (συνήθως 5 έως 10 εκατοστά, κάποιες φορές έως και 20 εκατοστά ανάλογα τον τύπο του εδάφους) νυμφώνονται. Η διαχείμαση του εντόμου γίνεται στο στάδιο της νύμφης εντός του εδάφους, της τελευταίας γενεάς (Σεπτεμβρίου) του εντόμου. Η πρώτη γενεά (πεταλούδες) εξέρχονται από το έδαφος από το τέλος Φεβρουαρίου ανάλογα με τις επικρατούσες εαρινές θερμοκρασίες.
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι η πληθυσμιακή εξέλιξη του εντόμου (άρα και οι προκαλούμενες ζημιές στις βαμβακοφυτείες) κατά τη νέα καλλιεργητική περίοδο εξαρτάται απόλυτα από τον πληθυσμό της πρώτης γενεάς, δηλαδή από τον αριθμό των πεταλούδων που διαχείμασαν επιτυχώς και εξήλθαν από το έδαφος των βαμβακοφυτειών της προηγούμενης καλλιεργητικής περιόδου.
Για το σκοπό αυτό κρίνεται απολύτως απαραίτητο να προβαίνουν οι βαμβακοκαλλιεργητές στις κατάλληλες καλλιεργητικές φροντίδες των βαμβακοφυτειών αμέσως μετά τη συγκομιδή, με σκοπό την ελαχιστοποίηση του αριθμού των διαχειμάζοντων εντόμων.
Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου απαιτείται στελεχοκοπή και τεμαχισμός της καλαμιάς και στη συνέχεια  άροση του εδάφους (όργωμα με υνιοφόρο αλέτρι) σε βάθος 20 έως 25 εκατοστών κατά το φθινόπωρο σε όλα τα χωράφια που καλλιεργήθηκαν με βαμβάκι, ανεξαρτήτως της επόμενης καλλιέργειας του χωραφιού. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται πλήρης αναστροφή του εδάφους και πλήρης ενσωμάτωση των θρυμματισμένων από τη στελεχοκοπή υπολειμμάτων των βαμβακοφύτων στο έδαφος με τα παρακάτω αποτελέσματα:
1.       Άμεση καταστροφή των νυμφών.
2.       Έκθεση των νυμφών σε αντίξοες κλιματικές συνθήκες.
3.       Έκθεση των νυμφών σε αντίξοες εδαφικές συνθήκες λόγω  υδατικού κορεσμού του εδάφους σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες αυτού.
4.       Μεταφορά των νυμφών σε βάθη 20 έως 25 εκατοστά με επακόλουθο μηχανική αδυναμία εξόδου των πεταλούδων στην επιφάνεια του εδάφους.
5.       Καταστροφή των στοών εξόδου των πεταλούδων με επακόλουθο μηχανική αδυναμία εξόδου των πεταλούδων στην επιφάνεια του εδάφους.
Η χρήση άλλων καλλιεργητικών πρακτικών όπως ρίπερ, καλλιεργητής, δισκοσβάρνα κ.α., αντί του οργώματος με υνιοφόρο αλέτρι, δεν επιτυγχάνουν αναστροφή του εδάφους και ως εκ τούτου δεν αποτελούν αποτελεσματικές μέθοδοι ελέγχου του πράσινου σκουληκιού. Ενδεχόμενη αύξηση του κόστους καλλιέργειας τουλάχιστον ισοσκελίζεται από τη μείωση του αριθμού των ψεκασμών με εντομοκτόνα που θα απαιτηθούν κατά την επόμενη καλλιεργητική περίοδο. Επιπλέον προστατεύεται τόσο το περιβάλλον όσο και η υγεία του ιδίου του καλλιεργητή και των περιοίκων. Είναι δε σημαντικό να αναφερθεί ότι αποτελεί α) το μοναδικό τρόπο ελέγχου του πράσινου σκουληκιού χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων και β) ένα ουσιαστικό παράγοντα αποτροπής της ανάπτυξης ανθεκτικότητας του πράσινου σκουληκιού στα χρησιμοποιούμενα εντομοκτόνα καθόσον διακόπτεται με μηχανικό τρόπο η μεταφορά ανθεκτικών εντόμων στην επόμενη καλλιεργητική περίοδο.
Β.    ΡΟΔΙΝΟ ΣΚΟΥΛΗΚΙ
Η διαχείμαση του ρόδινου σκουληκιού γίνεται με τη μορφή της «εν διαπαύση προνύμφης» μέσα στα εναπομείναντα καρύδια και βαμβακοστελέχη όπως και στις ρωγμές του εδάφους.
                Για το λόγο αυτό η στελεχοκοπή, ψιλοτεμαχισμός και θρυμματισμός των καρυδιών με στελεχοκόπτη/καταστροφέα και στη συνέχεια άροση ενσωμάτωσης, όπως παραπάνω, είναι η πλέον αποτελεσματική μέθοδος για τον έλεγχο και του ρόδινου σκουληκιού. Ιδιαίτερα δε με τον τύπο οριζόντιου κυλίνδρου (καταστροφέας) θανατώνονται περισσότερες προνύμφες από ότι με τον περιστροφικό τύπο στελεχοκόπτη (κοινός στελεχοκόπτης).
    Για οποιοδήποτε πληροφορία οι βαμβακοπαραγωγοί μπορούν να απευθύνονται στη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής στο Τμήμα Ποιοτικού & Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου της Υπηρεσίας μας στα τηλ. 24213 52497 & 52494 καθώς και στο   Περιφερειακό   Κέντρο    Προστασίας    Φυτών   &  Ποιοτικού   Ελέγχου   Μαγνησίας,  στο   τηλέφωνο 24210 66525.
     

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ
Δ/ΝΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
& ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ

Δρ Νικόλαος Λιάνος
Γεωπόνος

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

ΟΠΕΚΕΠΕ: On line ενημέρωση δικαιούχων Ενιαίας Ενίσχυσης σχετικά με τους λογαριασμούς τους στην Πειραιώς

Σε ανακοίνωσή του ο ΟΠΕΚΕΠΕ κάνει γνωστό ότι μέσω μιας νέας διαδικτυακής εφαρμογής στην ιστοσελίδα του, θα μπορεί κάθε δικαιούχος που έχει δηλώσει στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης για το 2013 τραπεζικό λογαριασμό στην τράπεζα Πειραιώς να ενημερωθεί σχετικά με τα αποτελέσματα της διασταύρωσης των στοιχείων του (λογαριασμός ΙΒΑΝ, ονοματεπώνυμο) με την Τράπεζα.
Αν η διασταύρωση των στοιχείων έχει απορριφθεί, θα μπορεί να ενημερωθεί για το λόγο και να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες άμεσα, προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και η επόμενη διασταύρωση των στοιχείων με την τράπεζα να είναι επιτυχής, πριν την Προκαταβολή της Ενιαίας Ενίσχυσης για το 2013.
«Οι δικαιούχοι που έχουν δηλώσει λογαριασμό σε τράπεζα πλην της Πειραιώς, παρακαλούμε να ενημερωθούν για την ορθότητα των στοιχείων που έχουν υποβάλει, στην αντίστοιχη τράπεζα στην οποία ανήκει ο λογαριασμός τους», αναφέρει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
 

Νέο θεσμικό πλαίσιο ασφάλισης στον ΕΛΓΑ ζητούν 52 βουλευτές της ΝΔ

Μια σειρά αλλαγών στο σύστημα ασφάλισης της αγροτικής παραγωγής, που ανακουφίζουν τους αγρότες και παράλληλα προσδίδουν νέα ώθηση στην ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας, κτηνοτροφίας και αλιείας, περιέχονται στην τροπολογία στο νομοσχέδιο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που κατέθεσαν 52 βουλευτές της ΝΔ.


Όπως αναφέρει στη σχετική πρόταση νόμου που κατέθεσε στις 10 Οκτωβρίου ο βουλευτής Πέλλας της ΝΔ Γιώργος Καρασμάνης μαζί με 51 βουλευτές του κόμματος του, η πρωτοβουλία για την αλλαγή της φυσιογνωμίας, του ρόλου και της λειτουργίας του ΕΛΓΑ έρχεται σε συνέχεια της προεργασίας που έχει γίνει εδώ και τρία χρόνια, με ολοκληρωμένη πρόταση νόμου, η οποία συντάχθηκε από την Γραμματεία Αγροτικού της ΝΔ και αποτέλεσε προγραμματική θέση του κόμματος στις βουλευτικές εκλογές του Μαΐου και Ιουνίου 2012.
Αποτελεί δε την «απάντηση» στο ατελέσφορο και ανεπαρκές, όπως αποδείχθηκε στην πράξη, θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΕΛΓΑ, όπως αυτό καθιερώθηκε με το νόμο 3877 του 2010, αλλά και στην ανεξήγητη ολιγωρία που επέδειξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στις αιτιάσεις και ενστάσεις των αγροτών, των εκπροσώπων τους και βουλευτών για την αναποτελεσματικότητα του υφιστάμενου συστήματος ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας.
«Καλώ την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και όλες τις πτέρυγες του Κοινοβουλίου να υποστηρίξουν τη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία, που ως μόνο στόχο έχει την αντιμετώπιση των αντιξοοτήτων που υφίσταται σήμερα ο Έλληνας αγρότης και η ελληνική αγροτική οικονομία από την πλημμελή λειτουργία του ασφαλιστικού συστήματος της αγροτικής παραγωγής», επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Καρασμάνης.
Μπρος στα σημερινά αδιέξοδα, πρόσθεσε, δεν μπορούμε να παραμένουμε απαθείς και αδρανείς. Η πρόταση νόμου που υπέβαλα μαζί με τους 50 συναδέλφους μου με τη μορφή τροπολογίας δίνει επιτέλους τη δυνατότητα για την :
* Εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων για την εύρυθμη λειτουργία του ΕΛΓΑ και την καταβολή ικανοποιητικών αποζημιώσεων, μέσω της αλλαγής του τρόπου είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών, ώστε όλοι οι αγρότες να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές για τα προϊόντα που πραγματικά παρήγαγαν και διακίνησαν. Η καταβολή των εισφορών θα πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία συμψηφισμού του αγροτικού ΦΠΑ.
* Διεύρυνση των ασφαλιζόμενων κινδύνων και πρόσθετες καλύψεις στη φυτική, ζωική και αλιευτική παραγωγή, όπως για παράδειγμα η ακαρπία από δυσμενείς καιρικές συνθήκες στις δενδρώδεις καλλιέργειες, με τη χορήγηση επαρκών προκαταβολών για εκτεταμένες ζημιές σε πολλές περιοχές της χώρας.
* Αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς και θέσπιση ενός πάγιου και ικανοποιητικού ποσοστού κοινωνικών πόρων, εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό την αλληλεγγύη της κοινωνίας προς τον αγροτικό παραγωγικό κόσμο και την ανάπτυξη της ελληνικής υπαίθρου.
* Παροχή προκαταβολών του μισού της αποζημίωσης στις περιπτώσεις που υποβάλλονται από τους αγρότες ενστάσεις στα πορίσματα-εκτιμήσεις για το ύψος των ζημιών.
* Κατάργηση των άδικων ορίων στις αποζημιώσεις των αγροτών, άρση του κλίματος καχυποψίας και ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και αγροτικού κόσμου.
* Μεταφορά των κρατικών ενισχύσεων ΠΣΕΑ στον ΕΛΓΑ.
* Εξασφάλιση της διαφάνειας και χρηστής διαχείρισης της τριμερούς χρηματοδότησης του ΕΛΓΑ και διεξαγωγή του συνόλου της διεκπεραίωσης των λειτουργιών του ΕΛΓΑ ηλεκτρονικά.
Η εν λόγω πρόταση νόμου είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη, για όσους πραγματικά πιστεύουν στην πρωτογενή παραγωγή, σέβονται το μόχθο του Έλληνα αγρότη και θεωρούν ότι η ελληνική γεωργία μπορεί και πρέπει να παίξει τον καταλυτικό ρόλο που της ανήκει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, σε συνθήκες ιδιαίτερα κρίσιμες όπως οι σημερινές, υπογράμμισε στις δηλώσεις του ο κ. Καρασμάνης.