ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Αναζήτηση Αναρτήσεων
Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013
ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 13ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013
Απαγορεύτηκε η διάθεση της μεταλλαγμένης πατάτας Amflora
Το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοίνωσε την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου, ότι ακυρώνει τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη χορήγηση άδειας για τη διάθεση της γενετικά τροποποιημένης πατάτας Amflora στην ευρωπαϊκή αγορά.
Κατά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η Επιτροπή παρέβη τους διαδικαστικούς κανόνες του συστήματος χορήγησης άδειας για διάθεση γενετικά τροποποιημένου οργανισμού εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αναλυτικότερα η πλήρης ανακοίνωση του δικαστηρίου έχει ως εξής:
Αναλυτικότερα η πλήρης ανακοίνωση του δικαστηρίου έχει ως εξής:
Το Γενικό Δικαστήριο ακυρώνει τις αποφάσεις της Επιτροπής σχετικά με τη χορήγηση άδειας για τη διάθεση του γενετικώς τροποποιημένου γεώμηλου Amflora στην αγορά
Η Επιτροπή παρέβη τους διαδικαστικούς κανόνες του συστήματος χορήγησης άδειας για διάθεση ΓΤΟ εντός της Ένωσης
Στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι γενετικώς τροποποιημένοι οργανισμοί (ΓΤΟ) δεν επιτρέπεται να ελευθερώνονται στο περιβάλλον ή να κυκλοφορούν στην αγορά αν δεν έχει ληφθεί προηγουμένως σχετική άδεια, η οποία χορηγείται υπό συγκεκριμένους όρους και για ορισμένες μόνο χρήσεις, κατόπιν επιστημονικής αξιολόγησης των κινδύνων.
Το σύστημα χορήγησης άδειας περιλαμβάνει δύο διαφορετικές διαδικασίες που εφαρμόζονται ανάλογα με τη σχεδιαζόμενη χρήση των ΓΤΟ. Η πρώτη διαδικασία, της οποίας οι κανόνες καθορίζονται από την οδηγία 2001/18/ΕΚ [1], αφορά τη χορήγηση αδειών για ΓΤΟ, ώστε να επιτραπεί η σκόπιμη ελευθέρωσή τους στο περιβάλλον. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής, εναπόκειται, κατ’ αρχήν, στο κράτος μέλος στο οποίο μια επιχείρηση έχει κοινοποιήσει αίτηση να εκδώσει τη σχετική άδεια. Ωστόσο, τα άλλα κράτη μέλη, καθώς και η Επιτροπή, μπορούν να διατυπώσουν αντιρρήσεις σε σχέση με την επικείμενη απόφαση για τη χορήγηση άδειας.
Η δεύτερη διαδικασία χορήγησης άδειας θεσπίζεται με τον κανονισμό 1829/2003 [2], για τα γενετικώς τροποποιημένα τρόφιμα και ζωοτροφές. Στην περίπτωση αυτή, η αίτηση χορήγησης άδειας εξετάζεται απευθείας σε επίπεδο Ένωσης.
Αν, στο πλαίσιο της πρώτης διαδικασίας, διατυπωθεί αντίρρηση ή αν, στο πλαίσιο της δεύτερης διαδικασίας, υποβληθεί απλώς αίτηση για τη χορήγηση άδειας, η οριστική απόφαση λαμβάνεται από την Επιτροπή ή από το Συμβούλιο, βάσει επιστημονικής γνώμης την οποία εκδίδει η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλείας των Τροφίμων (EFSA).
Στις περιπτώσεις αυτές, η Επιτροπή επικουρείται από δύο επιτροπές [3] οι οποίες απαρτίζονται από εκπροσώπους των κρατών μελών και διατυπώνουν η καθεμία τη γνώμη της, αφότου η EFSA έχει εκδώσει τη δική της. Αν η γνώμη της αρμόδιας επιτροπής είναι θετική στη χορήγηση άδειας για τον ΓΤΟ, η Επιτροπή χορηγεί την άδεια. Σε αντίθετη περίπτωση, ή αν δεν διατυπωθεί γνώμη, η Επιτροπή υποβάλλει στο Συμβούλιο πρόταση χορήγησης άδειας και το τελευταίο μπορεί είτε να την εγκρίνει είτε να την απορρίψει. Αν το Συμβούλιο δεν εκδώσει σχετική απόφαση, η Επιτροπή χορηγεί την άδεια.
Η εταιρία BASF Plant Science GmbH ζήτησε, αφενός, μέσω μιας θυγατρικής της, από τις σουηδικές αρχές να χορηγήσουν άδεια για τη διάθεση του γενετικώς τροποποιημένου γεώμηλου Amflora στην αγορά, με σκοπό την καλλιέργειά του για βιομηχανικές χρήσεις. Δεδομένου ότι πολλά κράτη μέλη διατύπωσαν παρατηρήσεις επί της αίτησης, ανατέθηκε στις αρχές της Ένωσης να λάβουν οριστική απόφαση σχετικώς.
Αφετέρου, η εταιρία BASF κίνησε απευθείας ενώπιον των αρχών της Ένωσης διαδικασία χορήγησης άδειας για την παραγωγή ζωοτροφών με βάση το συγκεκριμένο γεώμηλο. Η ως άνω αίτηση κάλυπτε και την περίπτωση της τυχαίας παρουσίας ιχνών του ΓΤΟ στα τρόφιμα ή στις ζωοτροφές.
Αφότου έλαβε, το 2005, δύο θετικές γνώμες από την EFSA, η Επιτροπή υπέβαλε προτάσεις αποφάσεων για τη χορήγηση άδειας, αρχικώς ενώπιον των οικείων επιτροπών και εν συνεχεία, εφόσον αυτές δεν διατύπωσαν γνώμη, ενώπιον του Συμβουλίου, το οποίο δεν εξέδωσε απόφαση. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή θα μπορούσε, σε εκείνη τη φάση, να χορηγήσει τις άδειες που είχαν ζητηθεί. Ωστόσο, έχοντας λάβει στη διάρκεια των διαδικασιών που περιγράφηκαν ανωτέρω, πληροφορίες σχετικά με την ύπαρξη αντιφάσεων ανάμεσα στις διάφορες επιστημονικές γνώμες της EFSA, η Επιτροπή δεν προχώρησε στη χορήγηση των αδειών, αλλά αποφάσισε να συμβουλευθεί εκ νέου την EFSA, ζητώντας της να παράσχει διευκρινίσεις ως προς τις προγενέστερες γνώμες της. Τον Ιούνιο του 2009, η EFSA εξέδωσε ενοποιημένη επιστημονική γνώμη, με την οποία επιβεβαίωσε (αν και υπήρξαν απόψεις μειοψηφίας που διαφώνησε με τα πορίσματά της) ότι το γεώμηλο Amflora δεν συνεπαγόταν κινδύνους ούτε για την ανθρώπινη υγεία ούτε για το περιβάλλον. Κατόπιν της έκδοσης της ενοποιημένης αυτής γνώμης, η Επιτροπή δεν υπέβαλε στις αρμόδιες επιτροπές νέα σχέδια αποφάσεων για τη χορήγηση άδειας, αλλά προχώρησε, στις 2 Μαρτίου 2010 [4], στην έκδοση αποφάσεων με τις οποίες χορήγησε τις δύο άδειες που ζητήθηκαν.
Θεωρώντας εντούτοις ότι το γεώμηλο Amflora ενέχει κινδύνους τόσο για την υγεία των ανθρώπων και των ζώων όσο και για το περιβάλλον, η Ουγγαρία άσκησε προσφυγή ακύρωσης κατά των αποφάσεων με τις οποίες η Επιτροπή χορήγησε τις άδειες. Η Γαλλία, το Λουξεμβούργο, η Αυστρία και η Πολωνία παρενέβησαν στη διαδικασία υπέρ της Ουγγαρίας.
Με τη σημερινή του απόφαση, το Γενικό Δικαστήριο διαπιστώνει κατ’ αρχάς ότι η Επιτροπή δεν υπέβαλε, προτού εκδώσει τις προσβαλλόμενες αποφάσεις, στις αρμόδιες κανονιστικές επιτροπές τα τροποποιημένα σχέδια των αποφάσεων αυτών, μαζί με την ενοποιημένη γνώμη του 2009 και τις απόψεις της μειοψηφίας. Όμως, μολονότι το διατακτικό των προσβαλλόμενων αποφάσεων ταυτίζεται με τις αντίστοιχες ουσιαστικές διατάξεις των σχεδίων αποφάσεων που υποβλήθηκαν αρχικώς στις αρμόδιες επιτροπές και στο Συμβούλιο, δεν ισχύει το ίδιο για την επιστημονική θεμελίωση στην οποία στηρίχθηκε η Επιτροπή για να εκδώσει τις εν λόγω αποφάσεις. Κατά συνέπεια, το Γενικό Δικαστήριο καταλήγει ότι η Επιτροπή, αποφασίζοντας να ζητήσει από την EFSA ενοποιημένη γνώμη και στηρίζοντας τις προσβαλλόμενες αποφάσεις της εν μέρει και στην ενοποιημένη αυτή γνώμη, χωρίς να παράσχει στις αρμόδιες επιτροπές τη δυνατότητα να λάβουν θέση ούτε επί της εν λόγω γνώμης αυτής ούτε επί της αιτιολογίας των τροποποιημένων σχεδίων αποφάσεων, δεν τήρησε τους κανόνες που διέπουν τις διαδικασίας χορήγησης άδειας.
Στο πλαίσιο αυτό, το Γενικό Δικαστήριο εκτιμά ότι, αν η Επιτροπή είχε τηρήσει τους συγκεκριμένους κανόνες, η έκβαση της διαδικασίας ή το περιεχόμενο των προσβαλλόμενων αποφάσεων θα μπορούσαν να διαφέρουν ουσιωδώς. Πράγματι, δεν θα ήταν απίθανο τα μέλη των επιτροπών να επανεξετάσουν τη θέση τους και να συγκεντρώσουν ειδική πλειοψηφία υπέρ ή κατά των σχεδίων μέτρων, δεδομένου ότι η ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε στις οικείες επιτροπές επί των αρχικών σχεδίων ήταν πολύ μοιρασμένη, στα δε πορίσματα της ενοποιημένης γνώμης της EFSA του 2009 εκφράζονταν περισσότερες αμφιβολίες απ’ ό,τι στις προγενέστερες γνώμες της EFSA, ενώ μάλιστα ορισμένα μέλη είχαν αντίθετη άποψη, αν και μειοψήφησαν. Επιπλέον, αν η γνώμη των οικείων επιτροπών ήταν αρνητική ή αν δεν διατυπωνόταν γνώμη, η Επιτροπή θα όφειλε να υποβάλει αμελλητί τα προτεινόμενα μέτρα στο Συμβούλιο, το οποίο θα μπορούσε, με ειδική πλειοψηφία, να λάβει απόφαση υπέρ ή κατά της χορήγησης των σχετικών αδειών. Μόνο μετά το πέρας της διαδικασίας αυτής και ελλείψει ειδικής πλειοψηφίας στο Συμβούλιο, θα μπορούσε κανονικά η Επιτροπή να εκδώσει τις προσβαλλόμενες αποφάσεις.
Συναφώς, το Γενικό Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η προσθήκη, στα σχέδια των προσβαλλόμενων αποφάσεων, αιτιολογικών σκέψεων που παραπέμπουν σε νέα γνώμη της EFSA, εν είδει επιστημονικής θεμελίωσης, συνιστά μια ουσιώδη τροποποίηση των αρχικών σχεδίων. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να γίνει δεκτό ότι οι αποφάσεις αυτές ταυτίζονται με τα αρχικά σχέδια και με τις αρχικές προτάσεις. Επιπλέον, η ενοποιημένη γνώμη του 2009, στο μέτρο που περιέχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με το περιεχόμενο των προγενέστερων γνωμών της EFSA, πρέπει να χαρακτηριστεί ως νέα ουσιαστική αξιολόγηση, και όχι απλώς ως μια τυπική επιβεβαίωση, σε σχέση με τις αξιολογήσεις των κινδύνων οι οποίες περιλαμβάνονταν στις προγενέστερες γνώμες.
Υπό τις περιστάσεις αυτές, το Γενικό Δικαστήριο ακυρώνει τις προσβαλλόμενες αποφάσεις, επειδή η Επιτροπή παρέβη ουσιωδώς τις διαδικαστικές της υποχρεώσεις.
Το πλήρες κείμενο της αποφάσεως είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα CURIA από την ημερομηνία δημοσιεύσεώς της.
[1] Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Μαρτίου 2001, για τη σκόπιμη ελευθέρωση γενετικώς τροποποιημένων οργανισμών στο περιβάλλον και την κατάργηση της οδηγίας 90/220/ΕΟΚ του Συμβουλίου (ΕΕ L 106, σ. 1).
[2] Κανονισμός (ΕΚ) 1829/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 22ας Σεπτεμβρίου 2003, για τα γενετικώς τροποποιημένα τρόφιμα και ζωοτροφές (ΕΕ L 268, σ. 1).
[3] Οι οποίες είναι, εν προκειμένω, η κανονιστική επιτροπή για την ελευθέρωση γενετικώς τροποποιημένων οργανισμών στο περιβάλλον, όπως έχει συσταθεί με την οδηγία 2001/18/ΕΚ, και η μόνιμη επιτροπή για την τροφική αλυσίδα και την υγεία των ζώων, στην οποία αναφέρεται ο κανονισμός (ΕΚ) 1829/2003.
[4] Απόφαση 2010/135/ΕΕ της Επιτροπής, της 2ας Μαρτίου 2010, σχετικά με τη διάθεση στην αγορά, σύμφωνα με την οδηγία 2001/18/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, προϊόντος γεωμήλου (Solanum tuberosum L. σειρά EH92-527-1) που έχει υποστεί γενετική τροποποίηση ώστε να αυξηθεί η περιεκτικότητα του αμύλου σε αμυλοπηκτίνη (ΕΕ L 53, σ. 11), και απόφαση 2010/136/ΕΕ της Επιτροπής, της 2ας Μαρτίου 2010, για την έγκριση της διάθεσης στην αγορά ζωοτροφών που παράγονται από το γενετικώς τροποποιημένο γεώμηλο EH92-527-1 (BPS-25271-9) και της τυχαίας ή τεχνικώς αναπόφευκτης παρουσίας του γεωμήλου σε τρόφιμα και σε άλλα προϊόντα ζωοτροφών βάσει του κανονισμού (ΕΚ) 1829/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 53, σ. 15).
Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013
Διάλεξη στο Π.Μ.Σ. "Αειφόρος Αγροτική Παραγωγή και Διαχείριση Περιβάλλοντος" την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΔΥΝΗΤΙΚΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟΥΣ , ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΕΡΓΑΤΟΕΡΓΑΤΕΣ, ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΟΓΑ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣ ΔΥΝΗΤΙΚΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥΣ
Η Α.Σ. «Αναπτυξιακή Σύμπραξη για την Ενδυνάμωση της Επιχειρηματικής Γεωργίας στην περιοχή της Θεσσαλίας», στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ολοκληρωμένο Τοπικό Σχέδιο Αύξησης της Απασχόλησης στην Θεσσαλία μέσα από την Ενδυνάμωση της Επιχειρηματικής Γεωργίας και της Χρήσης Νέων Τεχνολογιών», Δράση 7 «Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση προσαρμοσμένα στις ανάγκες των τοπικών αγορών εργασίας», της κατηγορίας παρέμβασης 1: «Ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης» του Θεματικού Άξονα Προτεραιότητας 08 «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην Απασχόληση στις 3 περιφέρειες σταδιακής εξόδου» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007-2013» του ΕΣΠΑ το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και εθνικούς πόρους.
ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ
Τους/τις ενδιαφερόμενους/ες Ανέργους/ες που σχετίζονται με τον αγροτικό κλάδο και πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής
Απαραίτητες πληροφορίες για την Πράξη και τη διαδικασία συμμετοχής:
Περιοχή παρέμβασης του Σχεδίου Δράσης
Θεσσαλία
Εταίροι Αναπτυξιακής Σύμπραξης
Συντονιστής Εταίρος: Αγροτικός Συνεταιρισμός Λαρισαίων Αγροτών- Η Νέα Ένωση
Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Καρδίτσας
Γεωπονικός Σύλλογος Νομού Λάρισας
Γεωπονικός Σύλλογος Νομού Μαγνησίας
Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Τρικάλων
Θεσσαλικό Κέντρο Ερευνών & Επιμόρφωσης (ΚΕΚ ΘΕ.Κ.Ε.Ε)
Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Παράρτημα Κεντρικής Ελλάδας
HYPERTECH (ΧΑΪΠΕΡΤΕΚ) Ανώνυμος Βιομηχανική Εμπορική Εταιρεία Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
Ομάδες στόχου
1. Ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, με ατομικό εισόδημα από γεωργικές δραστηριότητες που δεν υπερβαίνει τις 3.000 € για το οικονομικό έτος 2012, το δε ατομικό πραγματικό, ή αντικειμενικό εισόδημά τους από τις λοιπές πηγές δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.000,00 €.
2. Άνεργοι Αγροτοεργάτες (18 ετών και άνω), κάτοικοι της περιοχής παρέμβασης του έργου (Θεσσαλία), εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανεργίας του ΟΑΕΔ, άνδρες και γυναίκες.
3. Άνεργοι απόφοιτοι ΑΕΙ – ΤΕΙ, (18 ετών και άνω), κάτοικοι της περιοχής παρέμβασης του έργου (Θεσσαλία), εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανεργίας του ΟΑΕΔ, άνδρες και γυναίκες.
*Σε αυτή την κατηγορία δεν περιλαμβάνονται νέοι επιστήμονες (ιατροί, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φαρμακοποιοί, δικηγόροι, μηχανικοί, απόφοιτοι Πολυτεχνικών Σχολών).
Βασικός στόχος
η κινητοποίηση των ωφελουμένων με την ενεργό συμμετοχή τους κατά την υλοποίηση του έργου και η ένταξη στην αγορά εργασίας 80 ωφελουμένων
η κινητοποίηση και η ενεργοποίηση με την υπογραφή σχετικών συμφωνιών συνεργασίας με την
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΑΣ των τοπικών συλλογικών και επαγγελματικών φορέων, ΟΤΑ Α’ βαθμού και της επιχειρηματικής κοινότητας του τομέα του τροφίμου και του ποτού και ειδικότερα των αγροτικών επιχειρήσεων
η στοχευμένη και εξειδικευμένη παροχή προς τους νέους άνεργους της περιοχής υποστηρικτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικών με:
την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία στον τομέα των σύγχρονων πρακτικών επιχειρηματικής γεωργίας με τη χρήση νέων τεχνολογιών,
την οργάνωση και διοίκηση ιδιωτικών και κοινωνικών επιχειρήσεων προώθησης του θεσσαλικού αγροτικού προϊόντος.
Οι ωφελούμενοι στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους για την ένταξη στην αγορά εργασίας θα αποκτήσουν:
ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ επιμόρφωση σε θέματα προβολής και επιχειρηματικότητας!
ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στο αντικείμενο «Σύγχρονες Πρακτικές Επιχειρηματικής Γεωργίας και χρήσης Νέων Τεχνολογιών».
ΔΩΡΕΑΝ Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού καθ ’όλη την διάρκεια του προγράμματος και στα πρώτα στάδια λειτουργίας της επιχείρησής σου!
ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση στην Παροχή Συμβουλευτικής Επιχειρηματικότητας!
ΔΩΡΕΑΝ το επιχειρηματικό σχέδιο για τη σύσταση Κοινωνικής Επιχείρησης!
ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΡΙΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιχειρηματικές συναντήσεις ωφελουμένων με επιχειρηματίες των κλάδων παρέμβασης
Παρακολούθηση και υποστήριξη των ωφελουμένων κατά την ένταξή τους στην αγορά εργασίας
ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στο αντικείμενο «Σύγχρονες Πρακτικές Επιχειρηματικής Γεωργίας και χρήσης Νέων Τεχνολογιών».
ΔΩΡΕΑΝ Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού καθ ’όλη την διάρκεια του προγράμματος και στα πρώτα στάδια λειτουργίας της επιχείρησής σου!
ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση στην Παροχή Συμβουλευτικής Επιχειρηματικότητας!
ΔΩΡΕΑΝ το επιχειρηματικό σχέδιο για τη σύσταση Κοινωνικής Επιχείρησης!
ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΡΙΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιχειρηματικές συναντήσεις ωφελουμένων με επιχειρηματίες των κλάδων παρέμβασης
Παρακολούθηση και υποστήριξη των ωφελουμένων κατά την ένταξή τους στην αγορά εργασίας
Παράλληλα στο πλαίσιο της Δράσης και υποστηρικτικά προς τους ωφελούμενους θα υλοποιηθεί:
Προσέγγιση των επιχειρήσεων με στόχο τη Δικτύωση και Ανάπτυξη Συμφωνιών Συνεργασίας με φορείς της Τοπικής Κοινωνίας. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις του αγροτικού τομέα της Θεσσαλίας, θα ενημερώνονται για τους σκοπούς του έργου μέσα και από την ιστοσελίδα της ΑΣ
Δράση Κατάρτισης
Η Δράση της Κατάρτισης αφορά την υλοποίηση Επιδοτούμενων Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε αντικείμενα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της τοπικής αγοράς εργασίας από το Θεσσαλικό Κέντρο Ερευνών & Επιμόρφωσης (ΚΕΚ ΘΕ.Κ.Ε.Ε) Θα υλοποιηθούν 4 προγράμματα κατάρτισης των είκοσι (20) ατόμων, διάρκειας 88 ωρών το καθένα (7.040 ανθρωποώρες επιμόρφωσης), σε Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα και Βόλο.
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τα κριτήρια επιλογής των ωφελουμένων, είναι τα ακόλουθα:
Α. Άνεργοι απόφοιτοι ΑΕΙ – ΤΕΙ, (18 ετών και άνω), εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
1. Να είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ.
2. Να έχουν την Ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου Κράτους – Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς ή υπήκοοι τρίτων χωρών που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας και είναι νόμιμοι κάτοικοι αυτής.
3. Να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.)
4. Να έχουν εκπληρώσει ή νόμιμα απαλλαχθεί από τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις (οι άνδρες υποψήφιοι).
5. Να διαμένουν στην περιοχή παρέμβασης του έργου.
6. Για την υπαγωγή ωφελούμενου στην δράση της κατάρτισης, να μην έχουν παρακολουθήσει πρόγραμμα κατάρτισης το τελευταίο έτος.
*Σε αυτή την κατηγορία δεν περιλαμβάνονται νέοι επιστήμονες οι οποίοι είναι ιατροί, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φαρμακοποιοί, δικηγόροι, μηχανικοί, απόφοιτοι Πολυτεχνικών Σχολών.
B. Άνεργοι Αγροτοεργάτες, (18 ετών και άνω), εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
1. Να είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ.
2. Να έχουν την Ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου Κράτους – Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς ή υπήκοοι τρίτων χωρών που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας και είναι νόμιμοι κάτοικοι αυτής.
3. Να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.)
4. Να έχουν εκπληρώσει ή νόμιμα απαλλαχθεί από τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις (οι άνδρες υποψήφιοι).
5. Να διαμένουν στην περιοχή παρέμβασης του έργου.
6. Για την υπαγωγή ωφελούμενου στην δράση της κατάρτισης, να μην έχουν παρακολουθήσει πρόγραμμα κατάρτισης το τελευταίο έτος.
Γ. Ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
1. Με ατομικό εισόδημα από γεωργικές δραστηριότητες που δεν υπερβαίνει τις 3.000 € για το οικονομικό έτος 2012, το δε ατομικό πραγματικό ή αντικειμενικό εισόδημά τους από λοιπές πηγές δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.000 €.
2. Να έχουν την Ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου Κράτους – Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς ή υπήκοοι τρίτων χωρών που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας και είναι νόμιμοι κάτοικοι αυτής.
3. Να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.)
4. Να έχουν εκπληρώσει ή νόμιμα απαλλαχθεί από τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις (οι άνδρες υποψήφιοι).
5. Να διαμένουν στην περιοχή παρέμβασης του έργου.
Η ΑΣ θα δώσει προτεραιότητα σε μέλη της ομάδας στόχου που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη βαθμολογία σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
-Μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής των αιτήσεων τα άτομα που πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τα ειδικά χαρακτηριστικά θα ενημερωθούν τηλεφωνικά και θα προσκληθούν να περάσουν από ατομική συνέντευξη.
Οι υποψήφιοι, θα υποβάλλουν συνημμένα και τα ακόλουθα έγγραφα (τα κάτωθι Δικαιολογητικά, θα κατατεθούν από τους εν δυνάμει ωφελούμενους μετά την πρόσκληση σε διερευνητική συνέντευξη σε φωτοτυπία)
Βιογραφικό σημείωμα
Φωτοτυπία Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή Φωτοτυπία Διαβατηρίου και Άδεια παραμονής σε ισχύ (για υπηκόους τρίτων χωρών).
Φωτοτυπία Κάρτας Ανεργίας.
Πιστοποιητικό εντοπιότητας (ή λογαριασμό της ΔΕΗ).
Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
Φωτοτυπία πτυχίων σπουδών/ ξένων γλωσσών (εφόσον υπάρχουν).
Βεβαιώσεις παρακολούθησης προγραμμάτων κατάρτισης από πιστοποιημένα ΚΕΚ (εφόσον υπάρχουν).
Βεβαίωση προϋπηρεσίας – επαγγελματικής εμπειρίας (αν υπάρχει)
Εκκαθαριστικό εφορίας οικονομικού έτους 2012 ή υπεύθυνη δήλωση εφορίας ότι δεν υποχρεούται να υποβάλλει φορολογική δήλωση λόγω χαμηλού εισοδήματος.
Για τους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ, ατομικό εισόδημα από γεωργικές δραστηριότητες που δεν υπερβαίνει τις 3.000 € για το οικονομικό έτος 2012, το δε ατομικό πραγματικό ή αντικειμενικό εισόδημά τους από λοιπές πηγές δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.000 €.
ΚΡΙΤΗΡΙΟ (Επιπρόσθετα) ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
1. Κατάσταση Ανέργου
Μακροχρόνια Άνεργος (12 μηνών) 20 μόρια
2. Οικογενειακή κατάσταση
Μονογονεϊκή οικογένεια 12 μόρια
Έγγαμος και οι 2 σύζυγοι άνεργοι 8
Προστατευόμενα μέλη 5 (για κάθε προστ. μέλος)
3. Επίπεδο μόρφωσης
Μεταπτυχιακό / Διδακτορικό 15 μόρια
Απόφοιτος ΑΕΙ - ΤΕΙ 10
Απόφοιτος Δ/θμιας – Α/θμιας 5
4. Ηλικία
18 – 34 ετών 20 μόρια
35 – 44 ετών 15
45 και άνω 10
5. Εμπειρία στον πρωτογενή τομέα παραγωγής ή σε μεταποιητικές επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα (έτη)
0 – 5 έτη 20 μόρια
6 – 10 15
11 και άνω 10
Για την Α.Σ.
«Αναπτυξιακή Σύμπραξη για την Ενδυνάμωση της Επιχειρηματικής Γεωργίας στην περιοχή της Θεσσαλίας.»
Πρόεδρος Δ.Σ.
Δείτε την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ.
Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνει με αποστολή στο ηλ. ταχυδρομείο του Γεωπονικού Συλλόγου ,που δημιουργήθηκε γιαυτόν το σκοπό topsageovolos@yahoo.gr
Βήματα ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων.
1 Κατεβάστε το αρχείο της αίτησης ΑΙΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ στον υπολογιστή σας.
ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ADOBE READER για PDF.
ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ADOBE READER για PDF.
Οδηγίες : Στην σελίδα της αίτησης πατήστε Ctrl+S για λήψη και αποθήκευση.
2. Ανοίγετε το αρχείο είναι σε Μορφή PDF. ΄Για να συμπληρώσετε τα στοιχεία που σας ζητούνται στην αίτηση πατήστε το εικονίδιο ή σύνδεσμος (link) απο το μενού (πάνω δεξιά) που αναγράφει ( sign, add text or signature) αν το μενού είναι στα αγγλικά δηλ εισαγώγή κειμένου και υπογραφή. θα εμφανιστεί δεξία ένα πλαισιο με δύο επιλογές .
1. Add Text ή εισαγωγή κειμένου το οποίο πατάτε με τον κέρσορα ώστε να πάρει χρώμα γκρι. Κατόπιν μεταφέρετε τον κέρσορα ακριβώς στο σημείο που θέλετε να συμπληρώσετε τα στοιχεία σου και πατάτε μια φορά με το ποντίκι στο σημείο. Επιλεξτε να γράψετε στα Ελληνικά πατώντας ( shift+alt ταυτόχρονα). Πληκτρολογηστε τα στοιχεία σας σε κάθε κενό χώρο επαναλαμβάνοντας τη διαδικασια πχ Επώνυμο: χχχχχχ
2 Τα κουτάκια τα συμπληρώνετε με ένα Χ.
3. Αφού βάλετε ημερομηνία και ονοματεπώνυμο στο τέλος της αίτησης , πηγαίνετε στο δεξιό πλαίσιο ή μενου , όπου πατάτε με το ποντίκι εκει που λέει Place Signature ή υπογράψτε . θα ανοίξει ένα παράθυρο. Εκεί που λέει 'type my signature' πατήστε και θα εμφανιστεί μια λίστα.
Διαλέγετε "Draw my signature" ή σχεδιάζω την υπογραφή μου και στο κενό χώρο με το ποντίκι σχεδιάζεται την υπογρφή σας ,όπως όταν υπογράφεται με στυλό. Αν δεν πετύχει να σχεδιαστεί σωστά , υπάρχει δεξιά και πάνω προβλεψη για να την σβήσεται ( Clear Signature) . Όταν ειναι έτοιμη πατήστε αποδοχή ή Accept.
Θα εμφανιστεί η υπογραφή στην αίτηση και με το ποντίκι μπορείτε να την μετακινήσετε στο σημείο
κάτω την αναγραφή Ο/ Η υποψήφι... , στον κενό χώρο και πατηστε μια φορα ώστε να σταθεροποιηθεί.
Η αίτηση είναι έτοιμη . Κάντε αποθήκευση από το κύριο μενού file - save.
Μπορειτε να στειλετε την αίτηση ως συννημένο αρχείο στην ηλεκτρονική δ/νση που αναγράφεται πιο πάνω με Θέμα: Αιτήση Υποψηφίου πχ. Νίκου ΧΧΧΧΧ.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικα.
Παράταση Προθεσμίας Υποβολής έως 15 Ιανουαρίου 2014.
Η αξιολόγηση των αιτήσεων θα γίνει απο το ΓΕΩΤΕΕ.
ΥΓ. Φροντίστε το τηλέφωνο και το εμαιλ σας να είναι ακριβή για καλύτερη επαφή μαζί σας.
ΥΓ. Δεν χρείαζεται να συμπληρώσετε τον αριθμό ΤΟΠΣΑ στην αίτηση, θα τον Συμπληρώσει ο σύλλογος πριν την στείλουμε στο ΓΕΩΤΕΕ.
ΥΓ. Δεν χρείαζεται να συμπληρώσετε τον αριθμό ΤΟΠΣΑ στην αίτηση, θα τον Συμπληρώσει ο σύλλογος πριν την στείλουμε στο ΓΕΩΤΕΕ.
at
2:48 π.μ.
Labels:
Άνεργοι απόφοιτοι ΑΕΙ,
Ασφαλισμένοι ΟΓΑ,
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ,
ΤΕΙ,
ΤΟΠΣΑ,
ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
0
comments
ΚΑΠΕ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Πράσινα Δώματα σε Δημόσια Κτήρια»
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«Πράσινα Δώματα σε Δημόσια Κτήρια»
Παρατείνεται η ημερομηνία υποβολής, των απαραίτητων αδειοδοτήσεων, εγκρίσεων και των τευχών δημοπράτησης για την υλοποίηση έργων «Πράσινων Δωμάτων σε Δημόσια Κτήρια».
Νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής ορίζεται η 31η Ιανουαρίου 2014
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013
Τσαυτάρης: θα χρησιμοποιηθεί εξωτερικός αξιολογητής για το προσωπικό ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΟ Δήμητρα
Θα προκηρυχθεί ξανά ο διαγωνισμός για τη διανομή δωρεάν φρούτων στα σχολεία, ανακοίνωσε ο Υπουργός κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης στην ενημέρωση των δημοσιογράφων που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (11/12/2013). Όσον αφορά τη διανομή ρυζιού σε απόρους θα γίνει διαγωνισμός ξανά αλλά αυτή τη φορά με εθνικούς πόρους. Για το αν υπάρχει ή όχι πλεονάζον προσωπικό σε ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΟ Δήμητρα, θα αποφασίσει εταιρεία που κάνει αξιολόγηση προσωπικού. Στο μεταξύ παρουσία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Αθανάσιου Τσαυτάρη, ξεκινάει σήμερα, Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, από σχολεία της Ελευσίνας, η υλοποίηση του Μέτρου της επιδότησης της κατανάλωσης γάλακτος στα σχολεία.
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υλοποιεί για πρώτη φορά το κοινοτικό Μέτρο επιδότησης της κατανάλωσης γάλακτος στα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές, όλων των σχολείων της Ελλάδας να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν μέσα στα σχολεία γάλα, επιδοτούμενο με περίπου 0,18 € ανά λίτρο, με χρήματα που προέρχονται εξ’ ολοκλήρου από κοινοτικούς πόρους.
Σημειώνεται ότι το κοινοτικό αυτό μέτρο εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει ως στόχο:
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υλοποιεί για πρώτη φορά το κοινοτικό Μέτρο επιδότησης της κατανάλωσης γάλακτος στα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές, όλων των σχολείων της Ελλάδας να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν μέσα στα σχολεία γάλα, επιδοτούμενο με περίπου 0,18 € ανά λίτρο, με χρήματα που προέρχονται εξ’ ολοκλήρου από κοινοτικούς πόρους.
Σημειώνεται ότι το κοινοτικό αυτό μέτρο εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει ως στόχο:
- την εκπαίδευση των παιδιών στην κατανάλωση γάλακτος και
- την προώθηση του φρέσκου αγελαδινού παστεριωμένου γάλακτος με έμμεσο στόχο την ενίσχυση του κτηνοτροφικού τομέα.
Το πρόγραμμα στην Ελευσίνα υλοποιείται με την αρωγή της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Συμμαχία για την Ελλάδα», μέλος της οποίας είναι και ελληνική γαλακτοκομική εταιρεία, που αναδείχθηκε ανάδοχος μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, από το Δήμο, για την υλοποίηση του προγράμματος.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης με αφορμή την έναρξη υλοποίησης του Μέτρου δήλωσε: «Η επιδότηση της κατανάλωσης γάλακτος στα σχολεία, που για πρώτη φορά θα αξιοποιήσει η χώρα μας, καθώς αποτελούσε τη μόνη χώρα στην ΕΕ που δεν το εφάρμοζε, υλοποιεί έναν στόχο που το ΥπΑΑΤ έχει θέσει ως προτεραιότητα: την πρόσβαση όλων των μαθητών της χώρας σε ποιοτικά και υγιεινά γαλακτοκομικά προϊόντα. Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς και τους Φορείς για την υποστήριξη αυτής της τόσο σημαντικής δράσης. Τέλος, θέλω να επισημάνω πως σύντομα θα αξιοποιήσουμε και το έτερο μέτρο της κατανάλωσης φρούτων στα σχολεία, καθώς αποτελεί σημαντική προτεραιότητα μας, η υιοθέτηση ενός υγιεινού προτύπου διατροφής από τα παιδιά. Μάλιστα στο πλαίσιο και της νέας ΚΑΠ, τα δύο αυτά προγράμματα θα διευρυνθούν σημαντικά».
Εξωτερικός αξιολογητής για ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΟ Δήμητρα
Για το θέμα του εξωτερικού αξιολογητή ο υπουργός δήλωσε τα εξής: «Έχουμε τρία Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου στο ΥπΑΑΤ, είναι ο ΟΠΕΚΕΠΕ, ο ΕΛΓΑ και ο ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ». Θα παρθεί εξωτερικός αξιολογητής που θα αποφασίσει για το προσωπικό αυτών των Οργανισμών. Κάναμε μια σύμβαση εμείς με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι αυτός που θα διαχειριστεί το κονδύλι, αυτός θα κάνει το διαγωνισμό και θα κληθούν οι εταιρείες που κάνουν αξιολόγηση προσωπικού να αξιολογήσουν τους τρεις φορείς. Αυτές θα βγάλουν εάν και κατά πόσον υπάρχει επιπλέον προσωπικό και πόσο είναι αυτό που μπορεί να απομακρυνθεί. Το λέω αυτό γιατί αυτό το σκοπό εξυπηρετεί η αξιολόγηση. Άρα ούτε απολύσεις θα γίνουν, ούτε τίποτα. Αν η αξιολόγηση πει ότι αυτοί δεν έχουν προσωπικό και θέλουν κι άλλο, θα πάρουν κι άλλο. Αν η αξιολόγηση πει «ναι, εδώ περισσεύουν 12 άτομα και μπορεί αυτοί οι οδηγοί να πάνε να οδηγούν κάτι άλλο, αλλού, θα το δούμε». Πάντως σας γνωρίζω ότι, το ανέφερα μάλιστα και στη σύσκεψη αυτή, και ο ΕΛΓΑ χρειάστηκε να πάρει έκτακτο προσωπικό φέτος για να κάνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις εκτιμήσεις των ζημιών. Προσλαμβάνουμε αναγκαστικά για περιορισμένο χρονικό διάστημα περίπου 80 άτομα. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ επίσης προσέλαβε έκτακτα προσωπικό και όπως έχω ήδη ανακοινώσει και ο ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ» θα πάρει 100 ερευνητές για να ενισχυθεί στο δυναμικό της έρευνας και να ξαναζωντανέψουν τα Ινστιτούτα».
Θα δοθεί ρύζι σε απόρους από εθνικούς πόρους
Όσον αφορά τη μη διανομή ρυζιού σε άπορες οικογένειες ο κ. Τσαυτάρης δήλωσε:
«Έχουν τελειώσει όλοι οι διαγωνισμοί σε ό,τι αφορά τα προϊόντα και ήδη όπως ξέρετε, μοιράζονται κι έχουν μοιραστεί και μεγάλες ποσότητες. Σε κάποια μάλιστα ολοκληρώθηκε η διανομή.
Και ο διαγωνισμός του ρυζιού είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία, έγκαιρα. Όπως προβλέπονταν και για τους υπόλοιπους. Όμως, όπως έγινε και για τους υπόλοιπους, είχαμε μια σειρά ενστάσεων, ασφαλιστικών μέτρων κτλ. και όπως συνηθίζεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις, τα ασφαλιστικά μέτρα πρέπει να εκδικαστούν σε μια εβδομάδα στο Δικαστήριο.
Σας θυμίζω ότι ο κανονισμός για τη διανομή λέει ότι όλα πρέπει να έχουν πληρωθεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου κι έτσι έγινε με όλα τα προϊόντα. Όμως για το ρύζι μόλις έγιναν αυτές οι ενστάσεις, μας είπε το Δικαστήριο ότι θα εκδικαστεί η ένσταση σε μια εβδομάδα. Ζητήσαμε λοιπόν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το ρύζι παράταση 15 ημερών και μας την έδωσε μέχρι την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου. Σας θυμίζω ότι μετά απ’ αυτό κλείνει το οικονομικό έτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρα δε μπορεί να πάει ούτως ή άλλως πιο πέρα. Τι έγινε λοιπόν: Αντί να εκδικαστεί σε μια εβδομάδα και να βγει η απόφαση, μας ήρθε την Παρασκευή μια απόφαση που λέει ότι έχει προκύψει άλλο ένα θέμα στα ασφαλιστικά μέτρα και μετά προέκυψε κι άλλο θέμα, δηλαδή σταδιακά προστίθεντο θέματα τα οποία έπρεπε να εξεταστούν και ταυτόχρονα μας ήρθε εντολή από το Δικαστήριο «να μην υλοποιήσετε την τρέχουσα σύμβαση την οποία έχετε υπογράψει». Άρα, δηλαδή, μέχρις ότου εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα.
Όταν εκδικάστηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα μετά από 21 μέρες, είχε περάσει η 15η Οκτωβρίου και όταν ρωτήσαμε την Ευρωπαϊκή Ένωση μας απαγόρευσε να κάνουμε την πληρωμή και έτσι ματαιώθηκε η προκήρυξη.
Όμως επειδή ακριβώς το ρύζι είναι ένα σημαντικό τρόφιμο κι επειδή ο κόσμος το περιμένει, η Κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει ρύζι σ’ αυτούς που το έχουν ανάγκη, με εθνικούς πόρους πλέον. Άρα λοιπόν, θα γίνει διαγωνισμός ξανά, με εθνικούς πόρους, πάλι ξεχωριστά για τις τρεις περιοχές. Έχουν βρεθεί οι πόροι για να γίνει. Είναι περίπου 1,3 εκατομμύρια ευρώ, για την κάθε μία ζώνη και θέλω να πιστεύω ότι θα το κάνουμε σύντομα και έγκαιρα, προκειμένου να μοιραστεί και το ρύζι όπως περιμένει ο κόσμος».
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης με αφορμή την έναρξη υλοποίησης του Μέτρου δήλωσε: «Η επιδότηση της κατανάλωσης γάλακτος στα σχολεία, που για πρώτη φορά θα αξιοποιήσει η χώρα μας, καθώς αποτελούσε τη μόνη χώρα στην ΕΕ που δεν το εφάρμοζε, υλοποιεί έναν στόχο που το ΥπΑΑΤ έχει θέσει ως προτεραιότητα: την πρόσβαση όλων των μαθητών της χώρας σε ποιοτικά και υγιεινά γαλακτοκομικά προϊόντα. Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς και τους Φορείς για την υποστήριξη αυτής της τόσο σημαντικής δράσης. Τέλος, θέλω να επισημάνω πως σύντομα θα αξιοποιήσουμε και το έτερο μέτρο της κατανάλωσης φρούτων στα σχολεία, καθώς αποτελεί σημαντική προτεραιότητα μας, η υιοθέτηση ενός υγιεινού προτύπου διατροφής από τα παιδιά. Μάλιστα στο πλαίσιο και της νέας ΚΑΠ, τα δύο αυτά προγράμματα θα διευρυνθούν σημαντικά».
Εξωτερικός αξιολογητής για ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΟ Δήμητρα
Για το θέμα του εξωτερικού αξιολογητή ο υπουργός δήλωσε τα εξής: «Έχουμε τρία Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου στο ΥπΑΑΤ, είναι ο ΟΠΕΚΕΠΕ, ο ΕΛΓΑ και ο ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ». Θα παρθεί εξωτερικός αξιολογητής που θα αποφασίσει για το προσωπικό αυτών των Οργανισμών. Κάναμε μια σύμβαση εμείς με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι αυτός που θα διαχειριστεί το κονδύλι, αυτός θα κάνει το διαγωνισμό και θα κληθούν οι εταιρείες που κάνουν αξιολόγηση προσωπικού να αξιολογήσουν τους τρεις φορείς. Αυτές θα βγάλουν εάν και κατά πόσον υπάρχει επιπλέον προσωπικό και πόσο είναι αυτό που μπορεί να απομακρυνθεί. Το λέω αυτό γιατί αυτό το σκοπό εξυπηρετεί η αξιολόγηση. Άρα ούτε απολύσεις θα γίνουν, ούτε τίποτα. Αν η αξιολόγηση πει ότι αυτοί δεν έχουν προσωπικό και θέλουν κι άλλο, θα πάρουν κι άλλο. Αν η αξιολόγηση πει «ναι, εδώ περισσεύουν 12 άτομα και μπορεί αυτοί οι οδηγοί να πάνε να οδηγούν κάτι άλλο, αλλού, θα το δούμε». Πάντως σας γνωρίζω ότι, το ανέφερα μάλιστα και στη σύσκεψη αυτή, και ο ΕΛΓΑ χρειάστηκε να πάρει έκτακτο προσωπικό φέτος για να κάνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις εκτιμήσεις των ζημιών. Προσλαμβάνουμε αναγκαστικά για περιορισμένο χρονικό διάστημα περίπου 80 άτομα. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ επίσης προσέλαβε έκτακτα προσωπικό και όπως έχω ήδη ανακοινώσει και ο ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ» θα πάρει 100 ερευνητές για να ενισχυθεί στο δυναμικό της έρευνας και να ξαναζωντανέψουν τα Ινστιτούτα».
Θα δοθεί ρύζι σε απόρους από εθνικούς πόρους
Όσον αφορά τη μη διανομή ρυζιού σε άπορες οικογένειες ο κ. Τσαυτάρης δήλωσε:
«Έχουν τελειώσει όλοι οι διαγωνισμοί σε ό,τι αφορά τα προϊόντα και ήδη όπως ξέρετε, μοιράζονται κι έχουν μοιραστεί και μεγάλες ποσότητες. Σε κάποια μάλιστα ολοκληρώθηκε η διανομή.
Και ο διαγωνισμός του ρυζιού είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία, έγκαιρα. Όπως προβλέπονταν και για τους υπόλοιπους. Όμως, όπως έγινε και για τους υπόλοιπους, είχαμε μια σειρά ενστάσεων, ασφαλιστικών μέτρων κτλ. και όπως συνηθίζεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις, τα ασφαλιστικά μέτρα πρέπει να εκδικαστούν σε μια εβδομάδα στο Δικαστήριο.
Σας θυμίζω ότι ο κανονισμός για τη διανομή λέει ότι όλα πρέπει να έχουν πληρωθεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου κι έτσι έγινε με όλα τα προϊόντα. Όμως για το ρύζι μόλις έγιναν αυτές οι ενστάσεις, μας είπε το Δικαστήριο ότι θα εκδικαστεί η ένσταση σε μια εβδομάδα. Ζητήσαμε λοιπόν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το ρύζι παράταση 15 ημερών και μας την έδωσε μέχρι την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου. Σας θυμίζω ότι μετά απ’ αυτό κλείνει το οικονομικό έτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρα δε μπορεί να πάει ούτως ή άλλως πιο πέρα. Τι έγινε λοιπόν: Αντί να εκδικαστεί σε μια εβδομάδα και να βγει η απόφαση, μας ήρθε την Παρασκευή μια απόφαση που λέει ότι έχει προκύψει άλλο ένα θέμα στα ασφαλιστικά μέτρα και μετά προέκυψε κι άλλο θέμα, δηλαδή σταδιακά προστίθεντο θέματα τα οποία έπρεπε να εξεταστούν και ταυτόχρονα μας ήρθε εντολή από το Δικαστήριο «να μην υλοποιήσετε την τρέχουσα σύμβαση την οποία έχετε υπογράψει». Άρα, δηλαδή, μέχρις ότου εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα.
Όταν εκδικάστηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα μετά από 21 μέρες, είχε περάσει η 15η Οκτωβρίου και όταν ρωτήσαμε την Ευρωπαϊκή Ένωση μας απαγόρευσε να κάνουμε την πληρωμή και έτσι ματαιώθηκε η προκήρυξη.
Όμως επειδή ακριβώς το ρύζι είναι ένα σημαντικό τρόφιμο κι επειδή ο κόσμος το περιμένει, η Κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει ρύζι σ’ αυτούς που το έχουν ανάγκη, με εθνικούς πόρους πλέον. Άρα λοιπόν, θα γίνει διαγωνισμός ξανά, με εθνικούς πόρους, πάλι ξεχωριστά για τις τρεις περιοχές. Έχουν βρεθεί οι πόροι για να γίνει. Είναι περίπου 1,3 εκατομμύρια ευρώ, για την κάθε μία ζώνη και θέλω να πιστεύω ότι θα το κάνουμε σύντομα και έγκαιρα, προκειμένου να μοιραστεί και το ρύζι όπως περιμένει ο κόσμος».
Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013
ΕΚΕΤΑ / ΙΕΤΕΘ Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για (1) θέση Συνεργάτη στα Πλαίσια του έργου «Sustainable Grains Project»
Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για (1) θέση Συνεργάτη
στα Πλαίσια του έργου «Sustainable Grains Project»[62/2013]
@ ΕΚΕΤΑ /
ΙΕΤΕΘ
Το Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογίας Θεσσαλίας
(Ι.Ε.ΤΕ.Θ.), στα πλαίσια υλοποίησης του παραπάνω έργου
προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους που
διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα να υποβάλουν αίτηση, συνοδευόμενη από τα
απαραίτητα δικαιολογητικά.
ΚΩΔ. Θέσης:
|
62/28-11-2013 |
Θέση: |
Γεωπόνος
|
Αντικείμενο: |
Αειφορική
παραγωγή σκληρού σίτου
|
Διάρκεια: |
12 μήνες
|
Τόπος: |
Εγκαταστάσεις ΙΕΤΕΘ,
Βόλος
|
Σημειώστε Προθεσμία
υποβολής 16-12-2013
Αποστολή Δικαιολογητικών:
ΕΚΕΤΑ /
Ινστιτούτο Έρευνας και
Τεχνολογίας Θεσσαλίας (Ι.Ε.ΤΕ.Θ.)
Δημητριάδος 95 & Παύλου Μελά
3ος όροφος
Τ.Κ. 38333, Βόλος
Πληροφορίες:
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013
«Σκληρό» ροκ με τα ελληνικά Π.Ο.Π
Στο «στόχαστρο» ισχυρών οικονομικά κρατών βρίσκονται παραδοσιακά
ευρωπαϊκά και ελληνικά προϊόντα με γεωγραφική προέλευση, όπως η φέτα, το
ελαιόλαδο, οι βρώσιμες ελιές, επιδιώκοντας τον νόμιμο σφετερισμό της ονομασίας
τους και βάζοντας έτσι σε κίνδυνο τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων της
Ελλάδας.
Ενα παγκόσμιο παζάρι -με συμφωνίες πάνω και κάτω από το τραπέζι- βρίσκεται σε
πλήρη εξέλιξη ανάμεσα στην ΕΕ και μια ομάδα εξαιρετικά ισχυρών τρίτων κρατών, με
τις ονομασίες προέλευσης των ευρωπαϊκών προϊόντων να αποτελούν το «μήλον της
Εριδος».
Χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Νέα Ζηλανδία και η Αυστραλία αμφισβήτησαν
ευθέως τις προηγούμενες μέρες στην Ινδονησία, όπου πραγματοποιήθηκε η Σύνοδος
του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, τον χαρακτηρισμό των ευρωπαϊκών και
ελληνικών Προϊόντων Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ). Στην πιο υψηλή ζώνη
επικινδυνότητας βρίσκεται η φέτα. Η «ναυαρχίδα» των εθνικών προϊόντων
αντιμετωπίζει τον κίνδυνο νόμιμης αντιγραφής της ονομασίας «φέτα» από χώρες
εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η φέτα μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στις 25 Οκτωβρίου του
2005, η οποία την κατοχύρωσε ως ΠΟΠ, γνώρισε πρωτοφανή άνθηση στις διεθνείς
αγορές. Την εντυπωσιακή αυτή άνοδο θέλησαν μέχρι σήμερα να εκμεταλλευτούν
διάφορες επιχειρήσεις τρίτων χωρών με υποκατάστατα.
Μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων αξιοποιώντας τα κενά στο νομικό
πλαίσιο για τη διεθνή κατοχύρωση προϊόντων ΠΟΠ, έχουν οικειοποιηθεί την ονομασία
και παραπλανούν συνειδητά το αγοραστικό κοινό. Η απώλεια όμως για την Ελλάδα της
αποκλειστικής χρήσης της ονομασίας «φέτα», στο πλαίσιο της συμφωνίας ελεύθερου
εμπορίου της ΕΕ με τον Καναδά, δημιουργεί «ρωγμές» στον προστατευτικό κλοιό όλων
των προϊόντων ονομασίας προέλευσης και αποτελεί οδηγό για τις επικείμενες
συμφωνίες με άλλες χώρες.
- Οι εχθροί
ΗΠΑ και άλλες μεγάλες χώρες αμφισβήτησαν στην Σύνοδο του Παγκοσμίου Εμπορίου τον χαρακτηρισμό Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης. - Οι «φίλοι»
Γερμανοί και Ολλανδοί αντάλλαξαν τις μειωμένες εισαγωγές κρέατος από τον Καναδά με τη «νόμιμη» αντιγραφή της φέτας.
Τα ψιλά γράμματα της συμφωνίας της ΕΕ με τον Καναδά
Η κερκόπορτα άνοιξε με τη φέτα
Η κερκόπορτα άνοιξε με τη φέτα
Ο «ασκός του Αιόλου» για τη χώρα μας και τα ελληνικά προϊόντα ονομασίας
προέλευσης φαίνεται πως άνοιξε ήδη με τη μεγάλου διαμετρήματος εμπορική συμφωνία
ανάμεσα στην ΕΕ και τον Καναδά. Μια συμφωνία την οποία θα ακολουθήσουν
αντίστοιχες συμφωνίες με ΗΠΑ, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και ασιατικές χώρες.
Η συμφωνία ναι μεν απαγορεύει τη διακίνηση τυροκομικών προϊόντων από τον
Καναδά με την ονομασία φέτα εντός της ΕΕ, ωστόσο στον Καναδά, που αποτελεί
προορισμό ελληνικών εξαγωγών, θα επιτρέπεται πλέον η χρήση της ονομασίας από
τους νυν Καναδούς παραγωγούς.
Είναι χρακτηριστικό το ρεπορτάζ της μεγαλύτερης σε κυκλοφορία εφημερίδας στην
Οτάβα, σύμφωνα με το οποίο, μετά τη συμφωνία, οι υφιστάμενες εταιρείες που
χρησιμοποιούν τα ονόματα Φέτα, Ασιάγκο, Γκοργκοντζόλα και Μίνστερ θα μπορούν να
συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αυτούς τους διακριτικούς όρους, ενώ μελλοντικοί
παραγωγοί θα πρέπει να προσθέσουν λέξεις όπως «τύπου» ή «απομίμηση» για να
περιγράψουν τα νέα προϊόντα τους.
Φαίνεται λοιπόν ότι επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι παραγόντων της ελληνικής
κυβέρνησης ότι η ολιστική προσέγγιση της ΕΕ σε τέτοιες συμφωνίες δεν ευνοεί τους
μικρούς «παίκτες», όπως η Ελλάδα, χωρίς βαριά βιομηχανικά «χαρτιά».
Δύο μέτρα και σταθμά
Οπως μάλιστα αποκαλύπτει στην «Οικονομία» ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, ενώ το αρχικό σχέδιο προέβλεπε δεσμεύσεις για εισαγωγές καναδικού βόειου και χοιρινού κρέατος εκατοντάδων χιλιάδων τόνων, στην τελική συμφωνία οι ποσότητες εισαγόμενου κρέατος μειώθηκαν σημαντικά προς όφελος βόρειων χωρών της Ευρώπης, της Γερμανίας, της Ολλανδίας κ.λπ., προσφέροντας ως «αντάλλαγμα» τη νόμιμη χρήση της ονομασίας «φέτα». Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που ισχύουν στην ΕΕ έρχεται να επιβεβαιώσει και ένα έγγραφο-δεσμευτική επιστολή του υπουργού Εμπορίου της Σιγκαπούρης προς τον επίτροπο Εμπορίου Κάρελ ντε Γκουχτ Κομισιόν με ημερομηνία 21-1-2013, όπου συνομολογείται -όπως αναφέρει ο κ. Χουντής- η δυνατότητα ύπαρξης «φέτας» και άλλων προελεύσεων. Στην επιστολή αναφέρεται ότι «τα συμβαλλόμενα μέρη (ΕΕ - Σιγκαπούρη), συμφωνούν ότι φέτα άλλων προελεύσεων μπορεί να συνυπάρχει στο διηνεκές με την (ελληνική) ΠΟΠ Φέτα της Ε.Ε., ενώ αυτό δεν ισχύει για την παρμεζάνα.
Οπως μάλιστα αποκαλύπτει στην «Οικονομία» ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, ενώ το αρχικό σχέδιο προέβλεπε δεσμεύσεις για εισαγωγές καναδικού βόειου και χοιρινού κρέατος εκατοντάδων χιλιάδων τόνων, στην τελική συμφωνία οι ποσότητες εισαγόμενου κρέατος μειώθηκαν σημαντικά προς όφελος βόρειων χωρών της Ευρώπης, της Γερμανίας, της Ολλανδίας κ.λπ., προσφέροντας ως «αντάλλαγμα» τη νόμιμη χρήση της ονομασίας «φέτα». Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που ισχύουν στην ΕΕ έρχεται να επιβεβαιώσει και ένα έγγραφο-δεσμευτική επιστολή του υπουργού Εμπορίου της Σιγκαπούρης προς τον επίτροπο Εμπορίου Κάρελ ντε Γκουχτ Κομισιόν με ημερομηνία 21-1-2013, όπου συνομολογείται -όπως αναφέρει ο κ. Χουντής- η δυνατότητα ύπαρξης «φέτας» και άλλων προελεύσεων. Στην επιστολή αναφέρεται ότι «τα συμβαλλόμενα μέρη (ΕΕ - Σιγκαπούρη), συμφωνούν ότι φέτα άλλων προελεύσεων μπορεί να συνυπάρχει στο διηνεκές με την (ελληνική) ΠΟΠ Φέτα της Ε.Ε., ενώ αυτό δεν ισχύει για την παρμεζάνα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)