ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Αναζήτηση Αναρτήσεων
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015
ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 20ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015
Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015
Ασθένειες της ελιάς. Κυκλοκόνιο και Γλοιοσπόριο
Ασθένειες της ελιάς. Κυκλοκόνιο και Γλοιοσπόριο
Δύο σοβαρά φυτοπαθογόνα της ελιάς
Το φθινόπωρο στους σχετικά πυκνοφυτεμένους με κακό αερισμό ελαιώνες και με συνθήκες υψηλής σχετικής υγρασίας και έντονων βροχοπτώσεων εμφανίζονται δύο φυτοπαθογόνοι μύκητες, το κυκλοκόνιο που προσβάλλει κυρίως τα φύλλα και το γλοιοσπόριο που προσβάλλει κυρίως τον ελαιόκαρπο ιδιαίτερα όταν αυτός πλησιάζει την ωρίμανση. Τα παραπάνω παθογόνα μπορούν να αντιμετωπισθούν συγχρόνως με τα ίδια καλλιεργητικά και καταπολέμησης μέτρα.
ΚΥΚΛΟΚΟΝΙΟ ή ΚΗΛΙΔΩΣΗ ΤΩΝ ΦΥΛΛΩΝ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ
Οφείλεται στο μύκητα Spilocaea oleagina. Προσβάλλει κυρίως τα φύλλα καθώς και τους μίσχους των φύλλων και τους ποδίσκους των ανθέων αλλά σπανιότερα τους καρπούς και τους τρυφερούς βλαστούς. Το χαρακτηριστικό σύμπτωμα του μύκητα είναι η εμφάνιση κυκλικών κηλίδων (μάτια παγωνιού) στην επάνω επιφάνεια των φύλλων της ελιάς οι οποίες στη συνέχεια γίνονται πιο καστανές περιφερειακά ενώ περιβάλλονται συχνά και από χλωρωτική άλω. Μεγαλύτερος αριθμός κηλίδων εντοπίζεται στα παλαιότερα φύλλα και στα κατώτερα μέρη του δένδρου. Τα προσβεβλημένα φύλλα κιτρινίζουν και πέφτουν πρόωρα. Την άνοιξη και νωρίς το καλοκαίρι παρατηρείται γρήγορη εξέλιξη των κηλίδων, ενώ τα πολύ προσβεβλημένα φύλλα πέφτουν, απογυμνώνεται όλο το δέντρο ή μέρος αυτού και μπορεί να αποξηρανθούν οι αποφυλλωθέντες κλαδίσκοι.
Σε περιοχές με υγρό κλίμα η προσβολή μπορεί να επιφέρει μέχρι και καθολική φυλλόπτωση στα ελαιόδενδρα. Εξαιτίας της μεγάλης φυλλόπτωσης που προκαλεί οδηγεί στην μεγάλη εξασθένιση των δέντρων καθώς και στη μείωση της παραγωγής αλλά και στην ακαρπία. Η μόλυνση και η εξάπλωση της ασθένειας ευνοείται από μέτριες θερμοκρασίες 10-20 0C και βροχοπτώσεις ή πολύ αυξημένη υγρασία. Την θερμή και ξηρή περίοδο του καλοκαιριού η ανάπτυξη του μύκητα αναστέλλεται αλλά επιβιώνει επάνω στα προσβεβλημένα φύλλα που παραμένουν στο δένδρο. Η ένταση της ασθένειας σε μια περιοχή επηρεάζεται όχι μόνο από το ύψος και τις ημέρες της βροχής, αλλά και από την πολύ υψηλή πρωϊνή υγρασία την άνοιξη και το καλοκαίρι, σε συνδυασμό με την ύπαρξη μολύσματος.
ΓΛΟΙΟΣΠΟΡΙΟ ή ΠΑΣΤΕΛΛΑ
Οφείλεται στο μύκητα Gloeosporium olivarum. Ο μύκητας προσβάλλει κυρίως τους καρπούς όταν πλησιάζουν στην ωρίμανση ή όταν είναι ώριμοι και αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα για την παραγωγή, προκαλώντας χαρακτηριστική σήψη (συρρίκνωση). Η ασθένεια εμφανίζεται όταν ο καρπός αλλάζει χρώμα, αποκτά σκούρες κηλίδες που με ευνοϊκές συνθήκες υγρασίας επεκτείνονται, καλύπτοντας ολόκληρο τον καρπό. Τότε οι καρποί πέφτουν στο έδαφος ή αν παραμείνουν στο δέντρο, αποσαθρώνονται και συρρικνώνονται. Η βασική αιτία εκδήλωσης της νόσου είναι η αυξημένη υγρασία. Οι ελιές που προσβάλλονται πέφτουν πρόωρα μειώνοντας την απόδοση της συγκομιδής και στο στάδιο της ελαιοπαραγωγής παράγουν ένα κοκκινωπό λάδι χαμηλής ποιότητας, πολύ θολό και με υψηλό βαθμό οξύτητας. Επιβάλλεται οπωσδήποτε η συλλογή-απομάκρυνση του πεσμένου στο έδαφος καρπού, γιατί αποτελεί πολύ σημαντική πηγή μόλυνσης για το επόμενο έτος.
Αντιμετώπιση και των δύο παθογόνων
- Μείωση της σχετικής υγρασίας στο περιβάλλον των δένδρων με κατάλληλο κλάδεμα για αερισμό της κόμης (κυκλοκόνιο, γλοιοσπόριο).
- Προληπτικοί ψεκασμοί με χαλκούχα μυκητοκτόνα, ιδιαίτερα τις βροχερές περιόδους (κυκλοκόνιο).
- Ψεκασμός μέχρι απορροής με χαλκούχο μυκητοκτόνο αμέσως μετά τη συγκομιδή με ράβδισμα (κυκλοκόνιο, γλοιοσπόριο).
- Ψεκασμός μέχρι απορροής με χαλκούχο μυκητοκτόνο αμέσως μετά τη συγκομιδή (κυκλοκόνιο).
- Προληπτικοί ψεκασμοί με χαλκούχα μυκητοκτόνα, ιδιαίτερα τις βροχερές περιόδους (κυκλοκόνιο).
- Ψεκασμός μέχρι απορροής με χαλκούχο μυκητοκτόνο αμέσως μετά τη συγκομιδή με ράβδισμα (κυκλοκόνιο, γλοιοσπόριο).
- Ψεκασμός μέχρι απορροής με χαλκούχο μυκητοκτόνο αμέσως μετά τη συγκομιδή (κυκλοκόνιο).
Τα χαλκούχα σκευάσματα για το κυκλοκόνιο και γλοιοσπόριο της ελιάς έχουν μορφή βρέξιμης σκόνης ή βρέξιμων κόκκων (Βορδιγάλειος Πολτός, Οξυχλωριούχος χαλκός, Υδροξείδιο του Χαλκού, Θειικός Τριβασικός Χαλκός κλπ).
Η αντιμετώπιση για το κυκλοκόνιο στην ελιά βασίζεται σε προληπτικούς ψεκασμούς των δέντρων με χαλκούχα σκευάσματα. Στις περιοχές που υπάρχει πρόβλημα συνιστώνται 3-4 ψεκασμοί με χαλκούχο σκεύασμα, 2 στις αρχές του φθινοπώρου πριν την έναρξη των βροχών και 1-2 στις αρχές της άνοιξης όταν τα νέα φύλλα αποκτήσουν μήκος 2 εκ.
Η αντιμετώπιση για το κυκλοκόνιο στην ελιά βασίζεται σε προληπτικούς ψεκασμούς των δέντρων με χαλκούχα σκευάσματα. Στις περιοχές που υπάρχει πρόβλημα συνιστώνται 3-4 ψεκασμοί με χαλκούχο σκεύασμα, 2 στις αρχές του φθινοπώρου πριν την έναρξη των βροχών και 1-2 στις αρχές της άνοιξης όταν τα νέα φύλλα αποκτήσουν μήκος 2 εκ.
Όσον αφορά τις διάφορες ποικιλίες ελιάς, η Χονδρολιά Αγρινίου είναι ιδιαίτερα ευπαθής ενώ η Κορωνέικη παρουσιάζει σχετική αντοχή. Η αντιμετώπιση του γλοιοσπορίου μπορεί να γίνει το φθινόπωρο, όταν ο καρπός αρχίζει να ωριμάζει, με χαλκούχα σκευάσματα. Αν οι καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν είναι ευνοϊκές για το μύκητα θα χρειαστεί και δεύτερος ψεκασμός μετά από 20-25 περίπου ημέρες. (Αναμονή 2 εβδομάδες πριν από τη συγκομιδή).
πηγή: Natura Hellas - e-ea.gr
πηγή: Natura Hellas - e-ea.gr
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015
Κατά των ΓΤΟ η Ελλάδα στο Συμβούλιο Γεωργίας
Την ανάγκη για μια πιο «έξυπνη» γεωργία απαλλαγμένη από γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς (ΓΤΟ) που όμως θα παραμένει βιώσιμη και ανταγωνιστική υπογράμμισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου στα πλαίσια του Συμβουλίου υπουργών γεωργίας και αλιείας στις 22 Οκτωβρίου στο Λουξεμβούργο. Επίσης, σημείωσε ότι η νέα ΚΑΠ λαμβάνει υπόψη την κλιματική αλλαγή και προσφέρει εργαλεία για μια έξυπνη κλιματικά γεωργία.
Μεταξύ άλλων ο κ. Αποστόλου τόνισε ότι χρειαζόμαστε «μια γεωργία που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της κοινωνίας, αποδίδοντας ταυτόχρονα προστιθέμενη αξία στα προϊόντα μας, προς όφελος των γεωργών και της αγροτικής οικονομίας».
Δείτε εδώ το σχετικό δελτίο Τύπου:
«Ο Υπουργός τόνισε πως η Ελληνική κοινή γνώμη είναι ξεκάθαρα αντίθετη στο θέμα των ΓΤΟ, καθώς αμφισβητείται η ασφάλειά τους για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Υποστήριξε ότι, πέραν των σημερινών εργαλείων της ΚΑΠ, που ήδη αξιοποιούμε, θα πρέπει να αναληφθούν δράσεις για την αύξηση της παραγωγής πρωτεϊνούχων ζωοτροφών στην Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσουμε τις ανάγκες της κτηνοτροφίας, αξιοποιώντας την πλούσια και προσαρμοσμένη στις τοπικές συνθήκες χλωρίδα που διαθέτουμε και αποφεύγοντας τις εισαγωγές.
Γενετικά τροποιημένοι οργανισμοί
Όπως υπογράμμισε “στη χώρα μου, θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τους εμπλεκόμενους, εξασφαλίζοντας τη διαφάνεια σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία των ΓΤΟ αλλά και την ανάδειξη των προοπτικών μιας γεωργίας βιώσιμης, απαλλαγμένης από ΓΤΟ, που σέβεται τους καταναλωτές, το περιβάλλον και την κοινωνία”.
Κλιματική αλλαγή
Σε ό,τι αφορά στην κλιματική αλλαγή, ο Υπουργός σημείωσε ότι “η γεωργία καλείται όχι μόνο να την μετριάσει αλλά και να προσαρμοστεί στις νέες και δυσκολότερες συνθήκες που δημιουργεί. Χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, που θα οδηγεί σε μια γεωργία αειφόρα, κοινωνικά, περιβαλλοντικά αλλά και οικονομικά. Οι αδιαμφισβήτητοι στόχοι για την κλιματική αλλαγή πρέπει να συμβαδίζουν με τη μέριμνα για την επισιτιστική ασφάλεια και την παραγωγή τροφίμων προσιτών στον ευρωπαίο πολίτη. Αν δεν προστατέψουμε την υψηλών προδιαγραφών ευρωπαϊκή γεωργία, κινδυνεύουμε οι ανάγκες μας να καλυφθούν με εισαγωγές προϊόντων τρίτων χωρών, με χαμηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, που επιβαρύνουν περισσότερο το παγκόσμιο περιβάλλον”.
Ο Υπουργός τόνισε ότι οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις για τη γεωργία μας πρέπει να είναι ρεαλιστικές προσαρμοσμένες στις τοπικές ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα στην Ελλάδα επικρατούν οι εκτατικές μορφές γεωργίας και κτηνοτροφίας, που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν πολύ λιγότερο το περιβάλλον, με ελάχιστες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η διάσταση αυτή θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στη χάραξη των πολιτικών και των υποχρεώσεων του τομέα, όπως εξάλλου και το γεγονός ότι η προσπάθεια προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή είναι επίσης διαφορετική μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ.
Τέλος, η ΚΑΠ, ιδιαίτερα μετά την τελευταία μεταρρύθμιση, λαμβάνει υπόψη την κλιματική αλλαγή, φροντίζει για την ελαχιστοποίηση των παρεμβάσεων στο οικοσύστημα και προσφέρει εργαλεία για μια έξυπνη κλιματικά γεωργία. Η όποια, λοιπόν, επιπλέον σκέψη για περιβαλλοντικούς όρους, θα πρέπει να εξετασθεί εντός της ΚΑΠ και αφότου μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της μεταρρύθμισης σε σχέση με την κλιματική αλλαγή».
Δείτε εδώ το σχετικό δελτίο Τύπου:
«Ο Υπουργός τόνισε πως η Ελληνική κοινή γνώμη είναι ξεκάθαρα αντίθετη στο θέμα των ΓΤΟ, καθώς αμφισβητείται η ασφάλειά τους για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Υποστήριξε ότι, πέραν των σημερινών εργαλείων της ΚΑΠ, που ήδη αξιοποιούμε, θα πρέπει να αναληφθούν δράσεις για την αύξηση της παραγωγής πρωτεϊνούχων ζωοτροφών στην Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσουμε τις ανάγκες της κτηνοτροφίας, αξιοποιώντας την πλούσια και προσαρμοσμένη στις τοπικές συνθήκες χλωρίδα που διαθέτουμε και αποφεύγοντας τις εισαγωγές.
Γενετικά τροποιημένοι οργανισμοί
Όπως υπογράμμισε “στη χώρα μου, θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τους εμπλεκόμενους, εξασφαλίζοντας τη διαφάνεια σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία των ΓΤΟ αλλά και την ανάδειξη των προοπτικών μιας γεωργίας βιώσιμης, απαλλαγμένης από ΓΤΟ, που σέβεται τους καταναλωτές, το περιβάλλον και την κοινωνία”.
Κλιματική αλλαγή
Σε ό,τι αφορά στην κλιματική αλλαγή, ο Υπουργός σημείωσε ότι “η γεωργία καλείται όχι μόνο να την μετριάσει αλλά και να προσαρμοστεί στις νέες και δυσκολότερες συνθήκες που δημιουργεί. Χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, που θα οδηγεί σε μια γεωργία αειφόρα, κοινωνικά, περιβαλλοντικά αλλά και οικονομικά. Οι αδιαμφισβήτητοι στόχοι για την κλιματική αλλαγή πρέπει να συμβαδίζουν με τη μέριμνα για την επισιτιστική ασφάλεια και την παραγωγή τροφίμων προσιτών στον ευρωπαίο πολίτη. Αν δεν προστατέψουμε την υψηλών προδιαγραφών ευρωπαϊκή γεωργία, κινδυνεύουμε οι ανάγκες μας να καλυφθούν με εισαγωγές προϊόντων τρίτων χωρών, με χαμηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, που επιβαρύνουν περισσότερο το παγκόσμιο περιβάλλον”.
Ο Υπουργός τόνισε ότι οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις για τη γεωργία μας πρέπει να είναι ρεαλιστικές προσαρμοσμένες στις τοπικές ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα στην Ελλάδα επικρατούν οι εκτατικές μορφές γεωργίας και κτηνοτροφίας, που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν πολύ λιγότερο το περιβάλλον, με ελάχιστες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η διάσταση αυτή θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στη χάραξη των πολιτικών και των υποχρεώσεων του τομέα, όπως εξάλλου και το γεγονός ότι η προσπάθεια προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή είναι επίσης διαφορετική μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ.
Τέλος, η ΚΑΠ, ιδιαίτερα μετά την τελευταία μεταρρύθμιση, λαμβάνει υπόψη την κλιματική αλλαγή, φροντίζει για την ελαχιστοποίηση των παρεμβάσεων στο οικοσύστημα και προσφέρει εργαλεία για μια έξυπνη κλιματικά γεωργία. Η όποια, λοιπόν, επιπλέον σκέψη για περιβαλλοντικούς όρους, θα πρέπει να εξετασθεί εντός της ΚΑΠ και αφότου μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της μεταρρύθμισης σε σχέση με την κλιματική αλλαγή».
Οψεις Πολιτισμού: Θεατρική Παράσταση Θείος Βάνιας Παλιά Ηλεκτρική στις 23 και 24 Οκτωβρίου
Οψεις Πολιτισμού : Θεατρική Παράσταση Θείος Βάνιας Παλιά Ηλεκτρική στις 23 και 24 Οκτωβρίου
Θείος
Βάνιας
του Αντον Τσέχωφ
του Αντον Τσέχωφ
Στην
Παλιά Ηλεκτρική την Παρασκευή 23 & το Σάββατο 24 Οκτωβρίου
Η μεγάλη επιτυχία της χρονιάς 2014-2015 στο θέατρο Δημήτρης Χόρν στην Αθήνα
Μετά από τις sold out παραστάσεις στην Αθήνα, Ο Θείος
Βάνιας με έναν αξιοζήλευτο
θίασο: Γιάννης Φέρτης, Γιάννης Βόγλης,
Στέλιος Μάϊνας, Έρση Μαλικένζου, Μαρίνα Ψάλτη, Μελίνα Βαμβακά, Αλεξία Καλτσίκη,
Χάρης Χαραλάμπους, σε παραγωγή της Λυκόφως
του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.
Ο Θείος Βάνιας (1896-7),
γραμμένος την ίδια περίπου εποχή με τον Γλάρο,
αποτελεί ίσως το πιο «τσεχωφικό» από τα έργα του κορυφαίου Ρώσου ποιητή των
λεπτότατων αποχρώσεων, και συμπυκνώνει εκρηκτικά το υπαρξιακό αδιέξοδο του
φαινομένου που ονομάζεται «άνθρωπος», μέσα στον χώρο και τον χρόνο. Οι ήρωές
του, μικροί και «γκρίζοι» αλλά παρόλα αυτά γνήσιοι και αναγνωρίσιμοι στη
λεπτομέρεια και την πολυπλοκότητά τους, αναζητούν απελπισμένα το νόημα της
ζωής, φλερτάρουν με τα όριά τους, επιδίδονται σ’ ένα ιλαροτραγικό κυνήγι
ευτυχίας, αποζητούν την ελπίδα που θα νικήσει την καθημερινή φθορά – ένα
υποκατάστατο της χαμένης, της σπαταλημένης τους ζωής. Ο έρωτας μοιάζει ιδανικό
παυσίπονο ευτυχίας. Ωστόσο και αυτός μένει ανεκπλήρωτος. Οι ήρωες του Θείου Βάνια θέλουν αλλά δεν μπορούν να
ξεφύγουν από το τέλμα. Με τις απονενοημένες πράξεις τους, τις εύγλωττες σιωπές
τους, τις έντονες εσωτερικές συγκρούσεις τους, οι άνθρωποι του Τσέχωφ
ισορροπούν ανάμεσα στην ευτυχία και τη δυστυχία, το τραγικό και το γελοίο, την
ελπίδα και την απελπισία, το φως και το σκοτάδι, ιδανικοί «πρωταγωνιστές» στο διαχρονικό
τσίρκο της ανθρώπινης υπαρξιακής
περιπέτειας.
Η Ταυτότητα της Παράστασης
Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνικά: Αριάδνη Βοζάνη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Βοηθός Συνθέτη: Δημήτρης Γιακουμάκης
Βοηθός Σκηνογράφου: Ερμιόνη Γκαρραμόνε
Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη
Παραγωγή: Λυκόφως, Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Executive Producer: Μάγδα Λαδά
Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνικά: Αριάδνη Βοζάνη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Βοηθός Συνθέτη: Δημήτρης Γιακουμάκης
Βοηθός Σκηνογράφου: Ερμιόνη Γκαρραμόνε
Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη
Παραγωγή: Λυκόφως, Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Executive Producer: Μάγδα Λαδά
Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Φέρτης, Γιάννης Βόγλης Στέλιος
Μάινας, Έρση Μαλικένζου, Μαρίνα Ψάλτη, Μελίνα Βαμβακά, Αλεξία Καλτσίκη, Χάρης
Χαραλάμπους
Πληροφορίες:
ΠΑΛΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 6934-115555
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΩΡΑ 21.00
ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΩΡΑ 18.15 & 21.15
ΤΙΜΕΣ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
16 € κανονικό & 12 €
φοιτητικό-άνεργοι
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
ΚΕΝΤΡΟ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΑΥΛΟΣ
Τ 24210-33692
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
130 λεπτά (με διάλειμμα)
Λίγα λόγια
για το έργο
Ο Βάνιας, αδερφός της πρώτης συζύγου του γέρου καθηγητή
Σερεμπριάκωφ είναι υπεύθυνος για το κτήμα του καθηγητή και το φροντίζει μαζί με
τη Σόνια, κόρη του καθηγητή από τον πρώτο του γάμο και ανιψιά του. Πρόσφατα ο
καθηγητής έχει εγκατασταθεί μαζί με τη νεαρή και ελκυστική δεύτερη σύζυγό του,
Ελένα, στο κτήμα, προκαλώντας πλήθος προβλημάτων, καθώς οι ισορροπίες αλλάζουν
δραματικά. Ο Βάνιας είναι απελπισμένα ερωτευμένος με την Ελένα. Το ίδιο και ο
γιατρός Αστρώφ που επισκέπτεται συχνά το κτήμα. Η Σόνια υποφέρει βουβά από έρωτα
για τον γιατρό Αστρώφ. Η Ελένα πανέμορφη και αδιάφορη κινεί τα νήματα δίχως να
ενδιαφέρεται για τα αισθήματα των επίδοξων εραστών. Οταν ο καθηγητής θα
συγκεντρώσει όλη την οικογένεια για να ανακοινώσει το σχέδιο του να πουλήσει το
κτήμα, τίποτα δε θα μείνει πια το ίδιο...
Ο Πίτερ Μπρουκ θεωρεί τον Τσέχωφ τον σπουδαιότερο θεατρικό
συγγραφέα μαζί με τον Σαίξπηρ. Ο Μαξίμ Γκόρκι έγραψε στον Τσέχωφ για τον Βάνια
ότι είναι «ένα έργο εξαίσιο, ένα σφυρί που το χτυπάτε στο αδειανό κεφάλι του
κοινού.. Τα χτυπήματα σας πάνε ίσια στην καρδιά..». O Laurence Olivier θεωρούσε πως τα πρόσωπα του έργου
είναι σαν μουσικά όργανα που άλλοτε παίζουν χορωδιακά και άλλοτε σόλο το θέμα
της θλίψης αυτών των καλλιεργημένων εξόριστων και τη λαχτάρα τους για τη
νεότητα.
Όπως λέει και ο ιταλός σκηνοθέτης Giorgio Strehler "Το
πρόβλημα του Τσέχωφ είναι, πάντα, αυτό που ονομάζω «τα τρία κινέζικα κουτιά»:
το ένα βρίσκεται μέσα στο άλλο, το τελευταίο περιέχει το προτελευταίο, το
προτελευταίο περιέχει το πρώτο. Στο τρίτο κουτί είναι η Ζωή. Το μεγάλο κουτί της
Ανθρώπινης Περιπέτειας, του Ανθρώπου που γεννιέται, μεγαλώνει, ζει, αγαπά, δεν
αγαπά, κερδίζει, χάνει, καταλαβαίνει, δεν καταλαβαίνει, περνάει, πεθαίνει. Εδώ
τα πρόσωπα παίρνουν διάσταση «μεταφυσική»...«συμβολική», σ’ ένα είδος παραβολής
για την ανθρώπινη μοίρα.. "
Λίγα λόγια
για τη σκηνοθέτη
Λίλλυ Μελεμέ
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και
Φιλολογίας του Πανεπιστημείου Αθηνών (τομέας Λογοτεχνίας-Πολιτισμού). Είναι
αριστούχος απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του θεάτρου «Τζένη
Καρέζη» (4ετής φοίτηση, 1995-1999) και αριστούχος απόφοιτος του Μεταπτυχιακού
Εργαστηρίου Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού
Θεάτρου (2001-2004). Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΕΛΑ του
Δημήτρη Καρατζιά (Πολυχώρος Vault Theatre Plus), LA PETITE MORT
του Μισέλ Φάις (Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν), ΓΕΡΜΑ του Φ. Γκ. Λόρκα (Πολυχώρος Vault Theatre Plus), ΤΖΕΛΑ, ΛΕΛΑ, ΚΟΡΝΑΣ ΚΑΙ Ο ΚΛΕΟΜΕΝΗΣ του Φ. Λούντβιχ (Παιδική Σκηνή-
Θέατρο Πορεία), ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (Μουσικοθεατρική παράσταση για φωνή
και πιάνο, στον Πολυχώρο Αθηναϊδα, με την σοπράνο Τζίνα Φωτεινοπούλου και τον
σολίστα Γιώργο Δούσση), ΓΕΛΩΝΤΑΣ ΑΓΡΙΑ του Κρ. Ντουράνγκ (Κεντρική παραγωγή του
Δη.Πε.Θε. Κομοτηνής), Ο ΠΑΤΕΡΑΣ του
Α. Στρίντμπεργκ (Συμπαραγωγή Θεάτρου
Τέχνης Κ.Κουν – Δη.Πε.Θε. Ρούμελης, με τον Γιάννη Φέρτη στον ομώνυμο
ρόλο), ΡΩΣΙΚΗ ΡΟΥΛΕΤΑ του Α.Π. Τσέχωφ (Θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ σε
συνεργασία με το Δη.Πε.Θε. Ρούμελης), Ο
ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ του Ν.Β. Γκόγκολ, (καλοκαιρινή περιοδεία, Δη.Πε.Θε. Ρούμελης), Ο ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ MR LOVE της Κ. Λητς
(Θέατρο Γκλόρια και χειμερινή περιοδεία σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας), ΑΝΤΡΕΣ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ της Ελένα Τορνέρο
(Θέατρο Ανεσις, Ίδρυμα Μιχ. Κακογιάννης),
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΑΔΑΜ ΚΑΙ ΤΗΣ
ΕΥΑΣ του Μ. Τουέιν (Θέατρο Επι Κολωνώ), ΒΡΕΧΕΙ
ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ του Πάου Μιρό
(Θέατρο Altera Pars), ΕΞΟΔΟΣ – ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΑΣ ΛΕΞΕΙΣ
του Μισέλ Φάις (Θέατρο Συνεργείο), ΚΟΝΤΡΑ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ του Εστέβα Σολέρ (Θέατρο Συνεργείο), SHOOT/GET
TREASURE/REPEAT του Μάρκ Ρέιβενχιλ (Θέατρο Συνεργείο), ΠΕΣΤΡΟΦΑ ΔΟΥΝΑΒΕΩΣ του Μισέλ Φάις (Φεστιβάλ Φιλίππων), ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ ΣΚΥΛΙ του Μισέλ Φάις (Θέατρο
Από Μηχανής), ΛΑΣΠΗ του Β. Χατζηγιαννίδη
(Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας – Β΄σκηνή), ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ
του Μολιέρου (Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), Ο ΜΑΥΡΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ του Α.Π.Τσέχωφ (Πειραματική Σκηνή Εθνικού
Θεάτρου).
Με εκτίμηση,
Παναγιώτα Γιδαροπούλου
'Οψεις Πολιτισμού'
Κομνηνών 17
Τηλ: 2310-257218
Κομνηνών 17
Τηλ: 2310-257218
Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015
Κορυφοξήρα στα εσπεριδοειδή
Με τη βροχή, ιδιαίτερα όταν συνοδεύεται από αέρα, γίνεται η διασπορά των µολυσµάτων της κορυφοξήρας στα εσπεριδοειδή.
Σύµφωνα µε τους γεωπόνους του Περιφερειακού Κέντρου Προστασίας Φυτών Ναυπλίου, τα συµπτώµατα της ασθένειας εµφανίζονται µε τη µορφή απότοµου µαρασµού, ξήρανσης των φύλλων, αποξήρανσης κλαδίσκων και βραχιόνων, µέχρι και αποπληξίας. Ευπαθείς ξενιστές είναι λεµονιά, κιτρικά, νερατζιά και περγαµόντο.
Για την αντιµετώπιση της ασθένειας συνιστώνται τα εξής: Αφαίρεση και κάψιµο ξερών βλαστών, µε σηµαντικό µέρος και υγιούς τµήµατος. Αποφυγή δηµιουργίας πληγών, ιδίως στο ριζικό σύστηµα των δέντρων. Αποφυγή καλλιεργητικών εργασιών από τον Οκτώβριο ως το Μάιο. Περιορισµός αζωτούχου λίπανσης. Αποφυγή άρδευσης µε τεχνητή βροχή και Καταστροφή των ζιζανίων.
Επιπλέον, σε οπωρώνες µε δεδοµένο προσβολών να γίνουν άµεσα 3-4 ψεκασµοί µε χαλκούχο σκεύασµα, σε µηνιαία διαστήµατα.
Για την αντιµετώπιση της ασθένειας συνιστώνται τα εξής: Αφαίρεση και κάψιµο ξερών βλαστών, µε σηµαντικό µέρος και υγιούς τµήµατος. Αποφυγή δηµιουργίας πληγών, ιδίως στο ριζικό σύστηµα των δέντρων. Αποφυγή καλλιεργητικών εργασιών από τον Οκτώβριο ως το Μάιο. Περιορισµός αζωτούχου λίπανσης. Αποφυγή άρδευσης µε τεχνητή βροχή και Καταστροφή των ζιζανίων.
Επιπλέον, σε οπωρώνες µε δεδοµένο προσβολών να γίνουν άµεσα 3-4 ψεκασµοί µε χαλκούχο σκεύασµα, σε µηνιαία διαστήµατα.
Χορηγήθηκε άδεια ίδρυσης ιχθυόσκαλας στο Βόλο
Άδεια ίδρυσης ιχθυόσκαλας έχει πλέον η εγκατάσταση «ιχθυόσκαλας Βόλου».
agronews.gr
Πιο συγκεκριμένα, μετά από την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών επιβεβαίωσης ύπαρξης των απαιτούμενων προδιαγραφών, η αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας προχώρησε στη χορήγηση άδειας ίδρυσης ιχθυόσκαλας στην εγκατάσταση «ιχθυόσκαλας Βόλου».
Η ιχθυόσκαλα θα έχει φορέα διαχείρισης τον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας με έδρα τη χερσαία ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Βόλου με δυναμικότητα αποθήκευσης 60 τόνους νωπών ιχθύων ημερησίων και δυναμικότητα συσκευαστηρίου 20 τόνους ημερησίως.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)