Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 8ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
8ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016 (2/2016)


ΓΕΩΤ.Ε.Ε.
08/01/16
07/01/16
ΓΕΩΤ.Ε.Ε.: ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (8/1/2016, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
Το Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. συνέρχεται σε έκτακτη συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στα γραφεία του Επιμελητηρίου (Βενιζέλου 64), την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016.

ΛΟΙΠΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
07/01/16ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΗΛΙΑΣ: Η ΠΥΡΑΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΠΟΚΙΟΥ
--
07/01/16ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ, Ε.Μ.Π.: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΙΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ» (ΑΘΗΝΑ, 15/1/2016)
Το Συμβούλιο Ενεργειακής Αξιοποίησης Αποβλήτων, σε συνεργασία με το ΕΜΠ, πραγματοποιούν επιστημονική ημερίδα για τα απόβλητα, στην Αθήνα, στο ΕΜΠ, στις 15 Ιανουαρίου 2016.
05/01/16Ε.Μ.Π. ΚΑΙ ΜΕ.Κ.Δ.Ε. ΤΟΥ Ε.Μ.Π.: 8ο ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΔΙΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ - ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ
Τον Σεπτέμβριο του 2016 θα πραγματοποιηθεί στο Μέτσοβο, το 8ο Διεπιστημονικό Διαπανεπιστημιακό Συνέδριο του Ε.Μ.Π.- Προκήρυξη βραβείων του Ιδρύματος Ανάπτυξης του ΜΕ.Κ.Δ.Ε. του Ε.Μ.Π.
04/01/16ΣΥΝ.ΓΕ.Μ.Ε.: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ Ι.Γ.Μ.Ε. ΓΙΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
--
04/01/16
Υ.Π.ΕΝ.: ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ ΥΔΑΤΟΣ
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση που προγραμματίζει να προωθήσει ο αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΝ, Ιωάννης Τσιρώνης, τροποποιείται το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου για την εκπρόθεσμη υποβολή αιτήσεων για χορήγηση άδειας χρήσης ύδατος, μετά την 01-01-2016.
04/01/16
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ: ΕΡΕΥΝΑ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (2014)
Από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της Έρευνας Υδατοκαλλιεργειών, έτους 2014.
04/01/16
Κ.Υ.Α. 2833/29-12-2015: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ 4 «ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ» ΤΟΥ ΕΠΑΛ 2007-2013 (ΦΕΚ 2904/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση 2833/29-12-2015 «3η Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 1911/02−11−2010 (ΦΕΚ 1718/Β/2010) κοινής υπουργικής απόφασης «Πλαίσιο Εφαρμογής του Άξονα Προτεραιότητας 4 «Αειφόρος Ανάπτυξη Αλιευτικών Περιοχών» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007 − 2013»».

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 1ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016

 

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
1ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016 (1/2016)



ΛΟΙΠΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
31/12/15 ΥΠ.Α.Α.Τ.: ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ
Σύμφωνα με τον ν. 4039/2012 (Α’ 15), όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει, αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση των κτηνιάτρων η καταγραφή των ζώων που σημαίνουν στη διαδικτυακή ηλεκτρονική βάση δεδομένων του άρθρου 4, αφού προηγουμένως πιστοποιηθούν για το σκοπό αυτό,
31/12/15 ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΓΧΩΡΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2015)
Η Τράπεζα της Ελλάδας ανακοίνωσε τα στοιχεία για την τραπεζική χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα της χώρας κατά το μήνα Νοέμβριο του 2015.
31/12/15 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ: ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2015)
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε τα στοιχεία για το Γενικό Δείκτη Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία το μήνα Νοέμβριο του 2015,
31/12/15 ΠΕΕΓΕΠ: ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ» (ΑΘΗΝΑ, 12/1/2016)
Η ΠΕΕΓΕΠ διοργανώνει εκδήλωση για τον Εθνικό Κήπο, στην Αθήνα, στις 12 Ιανουαρίου 2016.
30/12/15 WASSER BERLIN INTERNATIONAL 2017: TRADE FAIR AND CONGRESS FOR WATER MANAGEMENT, 28-31 MARCH, BERLIN
Έκθεση και συνέδριο για το νερό, στις 28-31 Μαρτίου 2017, στο Βερολίνο
30/12/15 IRMA NEWSLETTER (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2015, ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ)
--
30/12/15 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΓΕΩΡΓΙΑΣ (ΕΤΟΥΣ 2014)
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοινώνει τα αποτελέσματα των Οικονομικών Λογαριασμών Γεωργίας, έτους 2014, τα οποία καταρτίστηκαν τον Σεπτέμβριο 2015, σε εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) 138/2004, καθώς και τα αντίστοιχα αναθεωρημένα στοιχεία των ετών 1993-2013. Οι Οικονομικοί Λογαριασμοί Γεωργίας αναφέρονται στο Εισόδημα των δραστηριοτήτων του γεωργικού κλάδου (γεωργία – κτηνοτροφία), αποτελούν δορυφορικό λογαριασμό του συστήματος των Εθνικών Λογαριασμών και παρέχουν συμπληρωματικά στοιχεία για τον γεωργικό κλάδο.
30/12/15 Κ.Υ.Α. 134627/5835/23-12-2015: ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΞΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΞΥΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ (ΦΕΚ 2872/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση 134627/5835/23-12-2015 «Καθορισμός αρμόδιων αρχών, μέτρων και διαδικασιών για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 995/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Οκτωβρίου 2010 «για τη θέσπιση των υποχρεώσεων των φορέων εκμετάλλευσης που διαθέτουν ξυλεία και προϊόντα ξυλείας στην αγορά» και των σχετικών με αυτόν, κατ’ εξουσιοδότηση και εκτελεστικών, Κανονισμών της Επιτροπής που εκδίδονται για την εφαρμογή του».
30/12/15 Υ.Α. 133391/6590/10-12-2015: ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ (ΦΕΚ 2860/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Υπουργική Απόφαση 133391/6590/10-12-2015 «Καθορισμός τύπου του τίτλου κυριότητας της παρ. 11 του άρθρου 47 του Ν. 998/1979 όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 36 του Ν.4280/2014, που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του αρθ. 42 παρ. 6 του Ν.4280/2014».
30/12/15 Υ.Α. 133389/6588/10-12-2015: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΕ ΑΣΚΕΠΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΔΑΣΩΝ ΕΚΤΑΣΕΙΣ (ΦΕΚ 2860/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση 133389/6588/10-12-2015 «Καθορισμός του τρόπου και της ακολουθητέας διαδικασίας έγκρισης γεωργικής εκμετάλλευσης του άρθρου 47 του Ν. 998/1979 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 36 του Ν.4280/2014, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις υποχρεώσεις του δικαιούχου, που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του αρθ. 42 παρ. 6 του Ν.4280/2014».
29/12/15 ΥΠ.Α.Α.Τ.: ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΑΝ ΝΕΑ ΒΑΚΤΗΡΙΑ, ΥΠΕΡΑΝΘΕΚΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΟΛΙΣΤΙΝΗ
Το Υπ.Α.Α.Τ., με επείγουσα εγκύκλιό του, ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους ενδιαφερόμενους ότι εντοπίστηκαν νέα υπερανθεκτικά βακτήρια τα οποία διαθέτουν ένα γονίδιο που τα καθιστά ανθεκτικά στην κολιστίνη, ακόμα και στα τελευταίας γενιάς αντιβιοτικά.
29/12/15 ΥΠ.Α.Α.Τ.: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
Το Υπ.Α.Α.Τ., με ανακοίνωσή του, ενημερώνει τους δικαιούχους άμεσων ενισχύσεων ότι, έπειτα από την έκδοση προσωρινών δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, έχει ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής αιτημάτων αναθεώρησης της ατομικής πράξης προσδιορισμού των προσωρινών δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης 2015.
29/12/15 ΥΠ.Α.Α.Τ.: ΕΓΚΡΙΘΗΚΑΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΠΑΑ) ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑΣ (ΕΠΑλΘ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2014-2020
Εγκρίθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2015 το νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020 με την απόφαση C(2015)917 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά από την ολοκλήρωση εντατικών και χρονοβόρων διαπραγματεύσεων. Η δημόσια δαπάνη του Προγράμματος ανέρχεται σε 5,8 δις € δημόσια δαπάνη (4,7 δις € κοινοτικής συμμετοχής), που μαζί με την ιδιωτική συμμετοχή θα κινητοποιήσει συνολικούς πόρους της τάξης των 7 δις ευρώ. Επίσης, το πρόσφατα εγκεκριμένο (30/10/2015) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ΕΠΑλΘ 2014 – 2020, του οποίου οι συνολικά διατιθέμενοι κοινοτικοί (388,8 εκατ. €) και εθνικοί πόροι θα ανέλθουν σε 523,4 εκατ. €, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης για την χώρα μας, εξασφαλίζοντας για το διάστημα αυτό την βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα της αλιείας με παράλληλη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και της διατήρησης της κοινωνικής και οικονομικής συνοχής των παράκτιων και νησιωτικών περιοχών.
29/12/15 ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΧΩΡΑΣ (ΟΚΤΩΒΡΡΙΟΣ 2015)
Η Τράπεζα της Ελλάδας ανακοίνωσε τα στοιχεία για το ισοζύγιο πληρωμών της χώρας τον Οκτώβριο του 2015.
29/12/15 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ: ΕΤΗΣΙΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΤΟΜΕΩΝ (2014)
Οι ετήσιοι μη χρηματοοικονομικοί λογαριασμοί θεσμικών τομέων παρέχουν μια συνολική περιγραφή της Ελληνικής οικονομίας, βασισμένη στην ανάλυση της οικονομικής συμπεριφοράς των θεσμικών τομέων που τη συνθέτουν (νοικοκυριά και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μη χρηματοοικονομικές εταιρείες, χρηματοοικονομικές εταιρείες, γενική κυβέρνηση) καθώς και των σχέσεων της εθνικής οικονομίας με τον υπόλοιπο κόσμο (αλλοδαπή).
29/12/15 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ: ΔΕΙΚΤΗΣ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015)
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε την εξέλιξη του Δείκτη Κύκλου Εργασιών στη Βιομηχανία για το μήνα Οκτώβριο του 2015.
29/12/15 Υ.Α. 6208/142241/18-12-2015: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΑΜΠΕΛΟΦΥΤΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2016 (ΦΕΚ 2833/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Υπουργική Απόφαση 6208/142241/18-12-2015 «Θέσπιση των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 1308/2013, (Ε.Ε) αριθ. 2015/560 και (Ε.Ε) αριθ. 2015/561, σχετικά με τη διαχείριση των αδειών για νέες αμπελοφυτεύσεις για το έτος 2016».
29/12/15
Υ.Α. 133384/6587/10-12-2015: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΣΩΝ (ΦΕΚ 2828/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση 133384/6587/10-12-2015 «Προδιαγραφές Σύνταξης των Μελετών Διαχείρισης Πάρκων και Αλσών».
29/12/15
Υ.Α. 6209/142243/18-12-2015: 2η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΦΥΤΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΤΟΥΣ 2015 (ΦΕΚ 2814/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση 6209/142243/18-12-2015 «Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης με αριθ. 4933/118252/30−10−2015 «2η κατανομή δικαιωμάτων φύτευσης από το Εθνικό Αποθεματικό έτους 2015»».
29/12/15
Κ.Υ.Α. 27640/21-12-2015: ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ 221 «ΠΡΟΩΡΗ ΔΑΣΩΣΗ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΓΑΙΩΝ» ΤΟΥ Π.Α.Α. 2007-2013 (ΦΕΚ 2800/Β/2015)
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση 27640/21-12-2015 «Τροποποίηση της αρ. 800/16−01−2015 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Ενισχύσεις στο πλαίσιο του Μέτρου 221 «Πρώτη δάσωση γεωργικών γαιών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007−2013» (Β΄ 128)».

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας 2016 - Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά

Το Διοικητικό Συμβούλιο 
του Γεωπονικού Συλλόγου Μαγνησίας, σας εύχεται 
Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά, 
με υγεία, αγάπη, ομόνοια και ευτυχία! 
Το 2016 με αισιοδοξία, ας αγωνισθούμε όλοι μαζί
για ένα καλύτερο αύριο!  



Λάμπρος Κωνσταντίνος - Πρόεδρος
Τσαούσης Γεώργιος - Αντιπρόεδρος
Μπίτης Αθανάσιος - Γραμματέας
Δημητριάδου ΜαρίαΤαμίας
Κούντριας Αθανάσιος - Οργανωτικός Γραμματέας
Πολύζος Ηλίας - Μέλος
Μακρυγιάννης Γεώργιος - Μέλος   

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Αναστέλλεται το μέτρο της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης γεωργικών φαρμάκων

Αναστέλλεται το μέτρο της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης γεωργικών φαρμάκων μέχρι νεωτέρας

Αναστέλλεται το μέτρο της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης γεωργικών φαρμάκων μέχρι νεωτέρας

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εμμένοντας σταθερά στη λογική του θεσμού της συνταγογράφησης, που θεσμοθέτησε σε εφαρμογή των διατάξεων της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας για την ορθολογική χρήση γεωργικών φαρμάκων και στις ωφέλειες που προκύπτουν για το περιβάλλον, τον χρήστη και το παραγόμενο προϊόν, με την ευκαιρία της επανεξέτασης πλευρών της εφαρμογής των διαδικασιών της συνταγογράφησης, ανακοινώνει την αναστολή λειτουργίας της υπάρχουσας ηλεκτρονικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, προκειμένου αυτή να εμπλουτιστεί με στοιχεία και παραμέτρους που συμβάλλουν αποτελεσματικότερα στην επίτευξη των σκοπών της.
Agro24.gr

Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις Ν. 4351/2015

egk
 
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και έχει πλέον ισχύ ο Νόμος 4351 «Βοσκήσιμες γαίες και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α´ 164).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 ως βοσκήσιμες γαίες καλούνται οι εκτάσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για βόσκηση ζώων (βοσκότοποι) στις οποίες αναπτύσσεται βλάστηση αυτοφυής ή μη, ποώδης, φρυγανική ή ξυλώδης με θαμνώδη ή αραιά δενδρώδη μορφή ή και μικτή και οι οποίες μπορεί να εκτείνονται και σε υδάτινα παραλίμνια ή παραποτάμια οικοσυστήματα, όπου αναπτύσσεται υδροχαρής βλάστηση. O χαρακτήρας και ο προορισμός των βοσκήσιμων γαιών δεν μεταβάλλεται λόγω της χρήσης τους για τη διατροφή των αγροτικών ζώων, η δε διαχείριση και η προστασία τους διέπεται από τις σχετικές για κάθε κατηγορία έκτασης διατάξεις της αγροτικής, δασικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας.

Το κεφ. Α (άρθρα 1-11) εκτός του παραπάνω ορισμού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, διατάξεις για την Εθνική Γεωγραφική Πληροφοριακή Βάση Δεδομένων (άρθ. 2), για τα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης (άρθ. 3-5), για τα δικαιώματα χρήσης βοσκής (άρθ. 6-7) και για τις επιτροπές παρακολούθησης και εφαρμογής διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης (άρθ. 9).

Από την έναρξη ισχύος του νόμου 4351 καταργούνται οι διατάξεις, όπως ισχύουν, του άρθρου 103 του ν.δ. 86/1969 (Δασικός Κώδικας).

Με το άρθρο 24, που αντικαθιστά το άρθρο 10 του ν. 998/1979, συγκροτούνται σε κάθε νομό, μία ή περισσότερες Τεχνικές Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων επί των πράξεων χαρακτηρισμού που εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 998/1979. Οι επιτροπές αυτές συγκροτούνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία πρέπει να εκδοθεί μέχρι 4η Ιανουαρίου 2016. Οι Επιτροπές αποτελούνται από:

α)
έναν δασολόγο της Διεύθυνσης Συντονισμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης με υπηρεσιακή θητεία τουλάχιστον 15 ετών ή δασολόγο που υπηρετεί σε νομό της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης διάφορο εκείνου, σε έκταση του οποίου αναφέρεται η κρινόμενη πράξη χαρακτηρισμού, με υπηρεσιακή θητεία τουλάχιστον 15 ετών, ως πρόεδρο,

β) έναν δασολόγο της Διεύθυνσης Δασών όμορου νομού ή όμορου Δασαρχείου με αυτόν που εξέδωσε την πράξη χαρακτηρισμού,

γ) έναν γεωπόνο της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή Περιφέρειας,

δ) έναν τοπογράφο μηχανικό ή πολιτικό μηχανικό ή υπομηχανικό της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή Περιφέρειας, ως μέλη, με τους νόμιμους αναπληρωτές τους.

Χρέη γραμματέα ανατίθενται σε υπάλληλο της Διεύθυνσης Δασών του νομού, προτεινόμενο από τον προϊστάμενο αυτής, με το νόμιμο αναπληρωτή του. Οι Επιτροπές συνεδριάζουν στην έδρα της Διεύθυνσης Δασών του νομού, σε έκταση του οποίου αναφέρεται η πράξη χαρακτηρισμού, εκτός εάν καθορίζεται διαφορετικός τόπος συνεδρίασης με την απόφαση συγκρότησης. Στα μέλη και τους γραμματείς των επιτροπών της παραγράφου 1 δεν καταβάλλεται αποζημίωση για τη συμμετοχή τους σε αυτές.

Το άρθρο 26 ορίζει ότι στην παρ. 2 του άρθρου 52 του ν. 4280/2014 προστίθεται, πριν από το τελευταίο εδάφιο, νέο εδάφιο ως ακολούθως: «Η προθεσμία για την άσκηση αιτήσεων ακυρώσεως κατά της τεκμερωμένης απόρριψης από τις Δευτεροβάθμιες Επιτροπές Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων των κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4280/2014 εκκρεμών ενώπιόν τους αιτήσεων χαρακτηρισμού εκτάσεων του άρθρου 14 του ν. 998/1979, άρχεται από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου. Αιτήσεις ακυρώσεως που έχουν τυχόν ασκηθεί μέχρι την ανωτέρω προθεσμία, θεωρούνται νομίμως ασκηθείσες.».
 
 
 

Εθνική Τράπεζα. Κρυμμένος θησαυρός 12,2 δισ. ετησίως στην ελληνική γεωργία

ΕΤΕ: Κρυμμένος θησαυρός 12,2 δισ. ετησίως στην ελληνική γεωργία Η χρήση της τεχνολογίας, η τυποποίηση και το branding σε συνδυασμό με την επιχειρηματική λειτουργία των συνεταιρισμών μπορεί να απογειώσει τη γεωργία. Τι αποκαλύπτει έρευνα της Εθνικής Τράπεζας για τον κλάδο. Τα προβλήματα και οι λύσεις.
 
Ευνοημένος από τα εγγενή φυσικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας, ο αγροτικός τομέας είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας, συνεισφέροντας 2,9% στο ΑΕΠ (έναντι 1,2% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη) και 14% στην απασχόληση (έναντι 5% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη), διαπιστώνει έρευνα της Εθνικής Τράπεζας. Επισημαίνει ωστόσο ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, αν γίνουν οι σωστές κινήσεις.

Όπως επισημαίνεται, η διεθνής συγκυρία ήταν εξαιρετικά θετική για τον κλάδο κατά την τελευταία 25ετία, με την παγκόσμια ζήτηση να αυξάνεται με ρυθμό 9% ετησίως και την Ευρώπη να παραμένει κυρίαρχη στη διεθνή αγορά τροφίμων (καλύπτοντας το 40% των εξαγωγών παγκοσμίως). Ωστόσο, η έλλειψη συνεπούς στρατηγικής δεν επέτρεψε στον ελληνικό κλάδο να αξιοποιήσει το αντικειμενικό συγκριτικό του πλεονέκτημα και να εκμεταλλευτεί τη διεθνή ευκαιρία.

Στηριζόμενη σε μεγάλο βαθμό στις επιδοτήσεις και στην προσφορά χύμα προϊόντων, η ελληνική αγροτική παραγωγή αυξήθηκε κατά λιγότερο από 1% ετησίως την τελευταία 25ετία (μόλις 0,3% ετησίως αν αφαιρέσουμε τις επιδοτήσεις), με αποτέλεσμα πλέον να καλύπτει το 0,3% της παγκόσμιας παραγωγής από 0,8% το 1993.

Επιπλέον, σημειώνεται, ο βαθμός τυποποίησης στην Ελλάδα παραμένει χαμηλός (με τη βιομηχανία τροφίμων να προσφέρει προστιθέμενη αξία της τάξης του 40% στην ελληνική αγροτική παραγωγή, έναντι 70% κατά μέσο όρο στη Δυτική Ευρώπη).

Ως αποτέλεσμα, ο αγροτικός κλάδος εμφανίζει εμπορικό έλλειμμα της τάξης του €1,2 δισ. το 2014 (ή €2,3 δισ. αν ληφθούν υπόψη και οι καθαρές εισαγωγές πρώτων υλών όπως σπόροι, λιπάσματα, ζωοτροφές), ενώ η ΕΕ συνολικά εμφανίζει εμπορικό πλεόνασμα της τάξης των €9 δισ.
 
 
Διαρθρωτικές στρεβλώσεις εμποδίζουν την ανάπτυξη του ελληνικού αγροτικού τομέα

Ξεκινώντας με το ερώτημα ποιοι παράγοντες κρατούν την ελληνική αγροτική παραγωγή χαμηλά, οι βασικές αδυναμίες που φαίνεται να
περιορίζουν τις επιδόσεις του εγχώριου αγροτικού τομέα συνοψίζονται στις εξής:
* Η ελληνική αγροτική παραγωγή είναι κατακερματισμένη σε πολύ μικρές εκμεταλλεύσεις οικογενειακού χαρακτήρα (με μέσο μέγεθος 4,8 εκτάρια, έναντι 12,5 εκτάρια σε άλλες μεσογειακές χώρες), γεγονός που αυξάνει το κόστος παραγωγής ανά μονάδα προϊόντος και παράλληλα περιορίζει τη διαπραγματευτική δύναμη των παραγωγών. Το πρόβλημα αυτό εντείνεται από το γεγονός ότι το μειονέκτημα μεγέθους δεν έχει αντισταθμισθεί με τη σύσταση αποτελεσματικών συνεταιρισμών. Οι ελληνικοί αγροτικοί συνεταιρισμοί καλύπτουν μόλις το 1/5 της ελληνικής παραγωγής (έναντι 40% κ.μ.ο. στην Ευρώπη), ενώ η δομική τους λειτουργία δεν εστιάζει στην επίτευξη επιχειρηματικών στόχων αλλά σε μεγάλο βαθμό περιορίζεται στη διανομή των επιδοτήσεων.

* Η χρήση νέων τεχνολογιών και η καλλιέργεια βάσει επιστημονικά τεκμηριωμένων πρακτικών (π.χ. γεωργία ακριβείας, χρήση βελτιωμένων σπόρων, δημιουργία νέων ποικιλιών) είναι πολύ περιορισμένη στην Ελλάδα, καθώς (i) οι επενδύσεις σε αγροτική έρευνα και ανάπτυξη αγγίζουν μόλις τα €11/εκτάριο ετησίως (έναντι €33/εκτάριο στην Ευρώπη) και (ii) οι Έλληνες αγρότες έχουν χαμηλή επαγγελματική κατάρτιση (7% των εργαζομένων στον αγροτικό τομέα έχουν εξειδικευμένη εκπαίδευση, έναντι 50% κ.μ.ο. στην Ευρώπη).

* Η ελληνική παραγωγή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις επιδοτήσεις (οι οποίες καλύπτουν το 22% της αξίας της αγροτικής παραγωγής έναντι 12% κ.μ.ο. στην Ευρώπη) και σε σχετικά μικρό βαθμό στην προώθηση επώνυμων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας (ενδεικτικό παράδειγμα το λάδι όπου τα 2/3 διακινούνται σε χύμα μορφή με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ιταλία μόλις στο 1/5).
Παρά το δυσμενές πλαίσιο, ορισμένα ελληνικά branded τρόφιμα ξεχωρίζουν στη διεθνή αγορά -επιβεβαιώνοντας το εγγενές συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας σε αυτό τον κλάδο
 
Παρά το αναποτελεσματικό περιβάλλον, ελπιδοφόρο είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις που κατάφεραν να αξιοποιήσουν τα δυνατά σημεία της Ελλάδας και να ξεχωρίσουν στη διεθνή αγορά. Συγκεκριμένα, μέσω της ανάλυσης των ελληνικών εξαγωγών αγροτικών προϊόντων, εκτιμήσαμε ότι σχεδόν το 70% αυτών είναι προϊόντα που η Ελλάδα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν τρεις διακριτές κατηγορίες:
* Προϊόντα που κέρδισαν μερίδιο αγοράς στη διεθνή αγορά την τελευταία δεκαετία (24% των ελληνικών εξαγωγών), όπως οι ελιές, το γιαούρτι και το μέλι.
* Προϊόντα που “αγόρασαν” μερίδιο αγοράς στη διεθνή αγορά -δηλαδή το πέτυχαν μέσω πολύ χαμηλών τιμών- την τελευταία δεκαετία (12% των ελληνικών εξαγωγών), όπως τα μήλα, τα μανταρίνια και οι φράουλες.
* Προϊόντα που έχασαν μερίδιο αγοράς στη διεθνή αγορά την τελευταία δεκαετία (33% των ελληνικών εξαγωγών), όπως το ελαιόλαδο, τα πορτοκάλια και τα ροδάκινα.
 
Τα κοινά χαρακτηριστικά που συγκεντρώνουν τα προϊόντα της πρώτης κατηγορίας σκιαγραφούν τη βέλτιστη στρατηγική διείσδυσης στις διεθνείς αγορές: (i) τυποποιημένα branded προϊόντα και (ii) εστίαση σε επιλεγμένες ανεπτυγμένες αγορές (όπως οι μεγάλες και με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα χώρες της ευρωζώνης, το ΗΒ, οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία) ώστε να κατακτηθεί μετρήσιμο μερίδιο της κάθε αγοράς.
 
Αντλώντας εμπειρία από επιτυχημένα παραδείγματα άλλων χωρών που εστίασαν στο τρίπτυχο “τεχνολογία - αποτελεσματικοί συνεταιρισμοί - branding”…

Στοχεύοντας στον περιορισμό των στρεβλώσεων και στην ανάδειξη των δυνατών σημείων της Ελλάδας, το κρίσιμο ερώτημα είναι να αναζητηθούν οι μεταρρυθμίσεις υψηλής αποτελεσματικότητας. Διενεργώντας μια ανάλυση πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί
σε διάφορες χώρες, συνάγαμε ότι οι χώρες που εστίασαν στο τρίπτυχο «τεχνολογία - αποτελεσματικοί συνεταιρισμοί - branding» ανταμείφθηκαν με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
 
Για παράδειγμα, οι υψηλές δαπάνες σε έρευνα και ανάπτυξη εκτόξευσαν την παραγωγικότητα γης σε χώρες όπως η Ολλανδία και το Ισραήλ, οι αποτελεσμαστικοί συνεταιρισμοί εξασφαλίζουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές για χώρες όπως η Δανία και η Φινλανδία, ενώ το επιτυχημένο branding προϊόντων αποφέρει υψηλή προστιθέμενη αξία σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία.

Ένα εντυπωσιακό παράδειγμα αποτελεί η Νέα Ζηλανδία -μια χώρα σε απόσταση από τις διεθνείς αγορές και σχετικά μικρή (όπως η Ελλάδα)-, η οποία συνδυάζοντας αποτελεσματικά τους τρεις προαναφερθέντες παράγοντες έχει επιτύχει, χωρίς τη χρήση επιδοτήσεων, σχεδόν 3,5 φορές υψηλότερη παραγωγικότητα γης σε σχέση με την Ελλάδα. 
 
… η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει μια ισχυρή αλυσίδα αξίας στον κλάδο τροφίμων

Υπό αυτό το πρίσμα ανάλυσης, οι κρίσιμες μεταρρυθμίσεις για τον αγρο-διατροφικό κλάδο στην Ελλάδα, ώστε να αξιοποιηθεί η εγγενής δυναμική του, επικεντρώνονται:
* Στην αξιοποίηση των ευκαιριών που παρέχει η αναμορφωμένη ΚΑΠ για μια πιο επαγγελματική προσέγγιση της αγροτικής παραγωγής μέσω (i) χαμηλότερης εξάρτησης στις επιδοτήσεις και υψηλότερης έμφασης στην αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας, (ii) ενίσχυσης της σύνδεσης πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων με την αγροτική επιχειρηματικότητα και χρηματοδότησης ερευνών με πρακτική εφαρμογή για την Ελλάδα (όπως η ανάπτυξη σπόρων) και (iii) βελτίωσης της κατάρτισης των αγροτών.

 * Σε μια επιχειρηματική λειτουργία των αγροτικών συνεταιρισμών, με διοικητικά συμβούλια που θα περιλαμβάνουν παραγωγούς, επιστήμονες και εμπορικά στελέχη.
* Στην προώθηση προϊόντων ΠΟΠ καθώς και στην ανάπτυξη συνεργειών με κλάδους όπως ο τουρισμός για το αποτελεσματικό branding των ελληνικών προϊόντων.
 
 
Τα περιθώρια δυνητικής ανάπτυξης του ελληνικού αγρο-διατροφικού τομέα αγγίζουν τα 12,2 δισ. ετησίως. Η υιοθέτηση διαρθρωτικών παρεμβάσεων αυτής της μορφής εκτιμάται ότι θα ξεκλειδώσει την ανεκμετάλλευτη δυναμική της Ελλάδας προσφέροντας σημαντική στήριξη στην οικονομία.

Συγκεκριμένα, βάσει υποδειγμάτων της ΕΤΕ σε παγκόσμιο δείγμα σχεδόν 170 χωρών, εκτιμήθηκε ότι η αναβάθμιση της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά

(i) στην τεχνολογία παραγωγής,
(ii) στον βαθμό τυποποίησης των προϊόντων και
(iii) στον τρόπο λειτουργίας των συνεταιρισμών θα μπορουσε να αυξήσει την άμεση συνεισφορά του αγροδιατροφικού τομέα στο ΑΕΠ κατά €9,1 δισ. ετησίως (€3,6 δισ. μέσω αύξησης της παραγωγικότητας της ελληνικής γης και €5,5 δισ. μέσω αύξησης του βαθμού τυποποίησης των προϊόντων).

Καθώς η αυξημένη αυτή δραστηριότητα θα οδηγούσε σε επιπλέον έμμεσο όφελος της τάξης των €3,1 δισ. (σε τομείς όπως οι προμήθειες πρώτων υλών αγροτικής παραγωγής, συσκευασία τροφίμων κ.ά.), το συνολικό ετήσιο όφελος εκτιμάται ότι προσεγγίζει τα €12,2 δισ. (ή 6,9% του ΑΕΠ), δημιουργώντας δυνητικά περίπου 200.000 νέες θέσεις εργασίας.
Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη σε μορφή pdf