Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Απόφαση - σταθμός για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων


Το δρόμο για τη δικαίωση χιλιάδων συμβασιούχων ανοίγει ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία έκρινε πως πρέπει να εγκριθούν εντάλματα πληρωμών συμβασιούχων του Δήμου Κρωπίας, οι οποίοι είχαν δικαιωθεί από πολιτικά δικαστήρια.

Ουσιαστικά η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανοίγει το δρόμο ακόμη και για τις μετατροπές συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, αφού για πρώτη φορά λαμβάνει υπόψη του τις αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων για τις περιπτώσεις των συμβασιούχων που έμεναν έξω από το Προεδρικό Διάταγμα του 2006.

Μέχρι τώρα το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε πως τα πολιτικά δικαστήρια δεν έχουν αρμοδιότητα να επιλύουν υποθέσεις των συμβασιούχων που δεν καλύπτονταν από το ΠΔ και δεν μπορούν να εγκριθούν τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των συμβασιούχων.

Ακόμα, η Ολομέλεια του ΕΣ δεν είχε δεχθεί αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων που υποχρέωναν τους Δήμους κ.λπ. να απασχολούν συμβασιούχους.

Στην προκειμένη περίπτωση, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποφάσισε ομόφωνα ότι πρέπει να εγκριθούν τα εντάλματα πληρωμής 34 συμβασιούχων του Δήμου Κρωπίας, οι οποίοι είχαν δικαιωθεί από τα πολιτικά δικαστήρια και είχε εκδοθεί και θετική απόφαση υπέρ τους από την Τριμελή Επιτροπή (Συμμόρφωσης) του Αρείου Πάγου.

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εκκρεμούσε υπόθεση του Δήμου Κρωπίας που αφορούσε συμβασιούχους. Ειδικότερα, από το Τριμελές Συμβούλιο του Αρείου Πάγου επιβλήθηκε χρηματική κύρωση ύψους 155.000 ευρώ στον Δήμο Κρωπίας, καθώς δεν συμμορφώθηκε σε αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που είχε δικαιώσει 34 συμβασιούχους του εν λόγω Δήμου.

Από το Πρωτοδικείο αναγνωρίστηκε ότι οι 34 διαδοχικά ανανεούμενες συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου συνιστούν συμβάσεις αορίστου χρόνου και υποχρέωσε το Δήμο να αποδέχεται τις υπηρεσίες των «34».

Μετά την απόφαση αυτή, η αρμόδια επίτροπος αρνήθηκε να εγκρίνει τα εντάλματα για την πληρωμή των εργαζομένων. Έτσι, το θέμα έφτασε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και το αρμόδιο Τμήμα του κατά πλειοψηφία τάχθηκε υπέρ της νομιμότητας της πληρωμής των εργαζομένων και παρέπεμψε την υπόθεση στην Ολομέλεια για επανεξέταση του όλου ζητήματος.

Στην Ολομέλεια του ΕΣ ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας Γ.Σχοινιωτάκης τάχθηκε υπέρ της αλλαγής της νομολογίας του δικαστηρίου, προκειμένου να μπορούν να πληρώνονται οι συμβασιούχοι του Δημοσίου, των Δήμων και Κοινοτήτων κ.λπ., όταν έχουν δικαιωθεί με τελεσίδικες αποφάσεις από τα πολιτικά δικαστήρια.

Η Ολομέλεια του ΕΣ δεν ανέτρεψε στο σύνολό της την προηγούμενη του 2006 απόφασή της ως προς το ζήτημα της αρμοδιότητας των δικαστηρίων που πρέπει να επιλαμβάνονται επί των υποθέσεων των συμβασιούχων.

Απλώς έκρινε ότι δεν μπορεί να παραβλέψει την απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής του ΑΠ που υποχρέωνε το Δήμο Κρωπίας να συμμορφωθεί προς την απόφαση του Πρωτοδικείου. Και με το σκεπτικό αυτό δικαίωσε τους 34 συμβασιούχους του εν λόγω Δήμου.

Πηγή: Τα Νέα

ΠΕΝΑ:Αγροτουρισμός, τουριστικές υπηρεσίες από αγρότες

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 19-2-2010

Αγροτουρισμός,

τουριστικές υπηρεσίες από αγρότες




Ο Αγροτουρισμός, ενώ ξεκίνησε στην Ελλάδα σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ως μια ελπιδοφόρα προοπτική διαχείρισης των κινδύνων των αγροτικών επαγγελμάτων και ως συνέχεια και συμπλήρωμα των αγροτικών επαγγελμάτων, προσφέροντας στήριξη στο αγροτικό εισόδημα, κινδυνεύει να χαθεί από τον ορίζοντα των αγροτικών επαγγελμάτων. Είτε με την είσοδο μη αγροτών, είτε με την παροχή ακριβώς των ίδιων δυνατοτήτων σε άλλες μορφές τουρισμού.


Έτσι μετά τις υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, και την Κοινωνική Διαβούλευση στο Ζάππειο, για πολλά θεσμικά θέματα, με έκπληξη συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τον αγροτουρισμό να απομακρύνεται συστηματικά από τους αγρότες και να γίνεται «λεία» και «τρόπαιο» σε οποιονδήποτε διέκρινε επικερδή επιχειρηματική δραστηριότητα.


Ξεκινώντας από τις Αναπτυξιακές Εταιρείες που διαχειρίστηκαν τα LEADER και μετά και τα ΟΠΑΑΧ, είδαμε να δίνονται από τα χρήματα και τα προγράμματα, που προορίζονταν για τους αγρότες, επιδοτήσεις για αγροτουριστικές επιχειρηματικές δραστηριότητες σε οποιονδήποτε οικογένεια είχε χρήματα, όπως με συνταξιούχους ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ ή με συνταξιούχους στρατιωτικούς, αστυνομικούς κλπ ή ακόμα και σε άλλους που δεν ήταν κύρια αγρότες.


Ο ΕΟΤ ήδη από το 1983 ορίζει ότι Αγροτουρισμός «είναι η τουριστική δραστηριότητα που αναπτύσσεται σε χώρο μη αστικό από τους απασχολούμενους κύρια στη γεωργία,… με στόχο τη δημιουργία συμπληρωματικού εισοδήματος».


Η ΟΚΕ στην 208/22-12-2008 Γνώμη της ορίζει ότι ο Αγροτουρισμός είναι «εκείνη η τουριστική δραστηριότητα που αναπτύσσεται σε χώρο μη αστικό από τους απασχολούμενους κύρια στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα … με σκοπό την ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος … με προϊόντα τοπικής παραγωγής».


Το Νομοσχέδιο, που κατατέθηκε στην Βουλή το 2009, με τίτλο ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ και ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ορίζει ότι άλλο είναι ο Αγροτουρισμός, άλλο ο Τουρισμός Φύσης, άλλο ο Τουρισμός Υπαίθρου, άλλο ο Ορεινός Τουρισμός, άλλο ο Οικοτουρισμός, άλλο ο Πολιτιστικός Τουρισμός κλπ. Από όλα αυτά ΜΟΝΟ ο Αγροτουρισμός είναι αντικείμενο των αγροτικών επαγγελμάτων. Προϋποθέτει ότι ο/η προσφέρων τις τουριστικές υπηρεσίες είναι αγρότης, όπως σε όλη την Ευρώπη.


Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών επιθυμεί διακαώς να παραμείνει ο Αγροτουρισμός αντικείμενο των αγροτικών επαγγελμάτων, και ως διαχείριση αγροτικών κινδύνων, και ως ενίσχυση αγροτικού εισοδήματος που δίνει ανάσα πολυλειτουργικότητας στα αγροτικά επαγγέλματα, και ως εναλλακτική λύση, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, στην αντιμετώπιση «εκρηκτικών» καταστάσεων στον αγροτικό τομέα.


Εάν υποκλαπούν σταδιακά οι εναλλακτικές δυνατότητες ανάπτυξης στον αγροτικό τομέα (και μάλιστα με χρήματα που προορίζονται για τον αγροτικό κόσμο), τότε χωρίς εναλλακτική ασφαλιστική λύση στους πολλαπλούς κινδύνους του αγροτικού εισοδήματος, οι εκρήξεις στον αγροτικό κόσμο μπορεί να γίνουν ανεξέλεγκτες.


Ο Αγροτουρισμός είναι τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρονται από αγρότες. Όλοι οι Έλληνες πολίτες μπορούν να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά σε οποιανδήποτε μορφή τουρισμού, όπως μεταξύ άλλων Οικοτουρισμό, Τουρισμό Υπαίθρου, Τουρισμό Φύσης, Ορεινό Τουρισμό κλπ.


Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382


Σήμερα οι μόνες Αγροτουριστικές Οργανώσεις είναι οι Αγροτουριστικοί Γυναικείοι Συνεταιρισμοί, που η Δευτεροβάθμια Ένωσή τους είναι αναγνωρισμένη από την ΠΑΣΕΓΕΣ.

Το σύνολο των υποψηφίων εντάσσεται στους δικαιούχους του Μέτρου των Νέων Γεωργών του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής»2007-2013



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Δελτίο Τύπου

Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, εντάσσεται στους δικαιούχους του Μέτρου των Νέων Γεωργών του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» 2007-2013 (ΠΑΑ) το σύνολο των υποψηφίων που πληρούν τα κριτήρια ένταξης.

Για την ενίσχυση των συνολικά περίπου 8.500 δικαιούχων θα καταβληθούν πρόσθετες πιστώσεις ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, πέραν του αρχικού προϋπολογισμού των 100 εκατομμυρίων ευρώ της προκήρυξης.

Το ύψος της ενίσχυσης που μπορεί να χορηγηθεί κυμαίνεται από 10 έως 20.000 ευρώ ανάλογα με την περιοχή μόνιμης κατοικίας, τον προσανατολισμό παραγωγής της εκμετάλλευσης και το επίπεδο εισοδήματος της εκμετάλλευσης στη μελλοντική κατάσταση.

Με βάση την νέα ρύθμιση το μέσο ύψος της οικονομικής ενίσχυσης που καταβάλλεται στους δικαιούχους διαμορφώνεται σε 17.500 ευρώ, υψηλότερο αυτού που ίσχυσε κατά την Γ΄ Προγραμματική Περίοδο (μ.ο. 16.000 ευρώ),

Επιπρόσθετα της άμεσης οικονομικής ενίσχυσης, διασφαλίζεται για το σύνολο των δικαιούχων μία σειρά μέτρων συμπληρωματικής αρωγής όπως, προτεραιότητα επιλογής και υψηλότερα ποσοστά ενίσχυσης στο πρόγραμμα των Σχεδίων Βελτίωσης και σε άλλα μέτρα του ΠΑΑ καθώς και χρηματοπιστωτικές ελαφρύνσεις και δικαίωμα πρόσβασης στο εθνικό απόθεμα για την καταβολή ενισχύσεων.

Ακόμη, στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης του ΠΑΑ 2007-2013 θα προβλεφθεί η αύξηση των πιστώσεων που θα διατεθούν στα Σχέδια Βελτίωσης για την υλοποίηση στοχευμένης δράσης για το σύνολο των εγκεκριμένων Νέων Γεωργών προκειμένου να πραγματοποιήσουν παραγωγικές επενδύσεις με αυξημένα ποσοστά ενίσχυσης (50-75%).

Με τον τρόπο αυτό δίνεται τέλος στην πολύμηνη αναστάτωση που προκάλεσε στους 5.800 επιλαχόντες της Προκήρυξης του 2009 οι ανεύθυνες ανακοινώσεις της απελθούσας κυβέρνησης χωρίς προηγούμενα να έχει διασφαλιστεί η δυνατότητα διάθεσης των απαιτούμενων πόρων. Ταυτόχρονα αποδεικνύεται έμπρακτα η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων να στηρίξει τους νέους έλληνες γεωργούς στη παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία με τρόπο δίκαιο και αποτελεσματικό.

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

Εξαίρεση γεωπόνων από δοκιμές σε τρόφιμα

ImageΝα επανεξετάσουν τους όρους της προκήρυξης με την οποία αποκλείονται οι γεωπόνοι - επιστήμονες τροφίμων από την επιλογή εμπειρογνωμόνων για χημικές δοκιμές σε τρόφιμα, ζητά με ερώτησή της προς τις υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα ΜπαΤζελή και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου.

Στη σχετική ερώτησή της, η βουλευτής αναφέρει τα εξής:

Ως γνωστόν το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) είναι Ανώνυμη Εταιρεία που λειτουργεί χάρη του δημοσίου συμφέροντος, με σκοπό τη διαχείριση ενός αξιόπιστου συστήματος παροχής υπηρεσιών διαπίστευσης προς εργαστήρια, φορείς πιστοποίησης και φορείς ελέγχου.

Για την ενίσχυση της στελέχωσης κατά τη συγκρότηση των ομάδων αξιολόγησης, το Ε.ΣΥ.Δ. ζητά εξωτερικούς συνεργάτες ως εμπειρογνώμονες για χημικές δοκιμές σε τρόφιμα όπως κλασική ανάλυση, βαρέα μέταλλα, τοξίνες και συντηρητικά σε τρόφιμα, χημικές δοκιμές σε γαλακτοκομικά προϊόντα, οίνους και ποτά, λίπη και έλαια.

Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης απαιτούμενο ελάχιστο προσόν θεωρείται το βασικό πτυχίο Χημικού ή Χημικού Μηχανικού. Διαπιστώνεται, δηλαδή, ότι δεν περιλαμβάνεται ο κλάδος των γεωπόνων-επιστημόνων τροφίμων, το γνωστικό αντικείμενο των οποίων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κλασική ανάλυση και χημικές δοκιμές σε τρόφιμα, όπως αυτές περιγράφονται στην προκήρυξη.

Κατά συνέπεια ερωτώνται οι κυρίες Υπουργοί:

- Με ποια λογική εξαιρούνται οι γεωπόνοι - επιστήμονες τροφίμων από τη συγκεκριμένη επιλογή εμπειρογνωμόνων;

- Προτίθενται να επανεξετάσουν τους όρους της προκήρυξης προκειμένου να επανορθωθεί η αδικία;

πηγή: www.agronews.gr

Παραμένει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο Νομός Έβρου



Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης παραμένει ο νομός Έβρου, όπου περίπου εκατό σπίτια έχουν πλημμυρίσει στην περιοχή Λαβάρων Έβρου, ενώ από το φόβο των πλημμυρών έχουν εκκενωθεί για προληπτικούς λόγους και τα χωριά Πόρος Φερών και Πραγγί Διδυμοτείχου. Μέχρι στιγμής οι εκτιμώμενες πλημμυρισμένες αγροτικές εκτάσεις από τον ΕΛΓΑ, υπολογίζονται σε 150.000 στρέμματα, εκ των οποίων τα 65.000 στρέμματα είναι σπαρμένα με διάφορα αγροτικά προϊόντα.
Οι κάτοικοι των σπιτιών που εκκενώθηκαν μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία της περιοχής και σε συγγενικά τους σπίτια.

Όλες οι υπηρεσίες της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης, της νομαρχίας και των δήμων, σε συνεργασία με την Πυροσβεστική, τον Στρατό και την Αστυνομία, βρίσκονται στους παραποτάμιους δήμους και στα σημεία που εντοπίζεται κίνδυνος να πλημμυρίσουν κατοικημένες περιοχές.

Το κόστος των ζημιών σύμφωνα με την νομαρχία Έβρου, αγγίζει τα επτά εκατομμύρια ευρώ.

Η επόμενη μεγάλη δοκιμασία για το νομό Έβρου και τα αναχώματα της περιοχής θα ξεκινήσει από το βράδυ της Τετάρτης, με τις αναμενόμενες μεγάλες ποσότητες νερών από τον ποταμό Αρδα.

«Η επιφυλακή είναι στο ''κόκκινο'' καθώς από αύριο το βράδυ, ίσως και την Πέμπτη, αναμένουμε την έλευση πολύ μεγάλων όγκων νερού από τον Αρδα ποταμό, εξ αιτίας των χιονιών που λιώνουν στον ορεινό όγκο της Βουλγαρίας», δήλωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος που βρίσκεται στην περιοχή και πρόσθεσε: «Τα νερά αυτά, που θα φθάσουν νωρίτερα στην περιοχή Βύσσας μας ανησυχούν, γιατί αν σπάσει το ανάχωμα στην θέση ''πράσινη πόρτα'', τότε θα κινδυνεύσει και το χωριό. Το συγκεκριμένο ανάχωμα θα επιχειρηθεί να ενισχυθεί στο μέτρο του δυνατού, διότι λόγω των συνθηκών που επικρατούν, υπάρχει πρόβλημα πρόσβασης».

Σημειώνεται ότι όλες οι στάθμες των ποταμών βρίσκονται στα όρια του συναγερμού. Ειδικότερα, στο Πύθιο στα 7,00μ., στα Κόμαρα 5,67μ., στο Ορμένιο 7,11μ., στους Κήπους 4,90 μ., στο Πέταλο 5,95μ., και στον Ερυθροπόταμο στα 6,52 μέτρα.

Παράλληλα λόγω των πλημμυρών συνεχίζεται η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης - Δικαίων.

Ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά την αποκατάσταση των ζημιών, τόνισε πως «αυτό που δεσμευόμαστε, σε δεύτερο χρόνο, όταν το φαινόμενο ολοκληρώσει τον καταστροφικό του κύκλο είναι ότι, δεν θα υπάρχει καμία καθυστέρηση στην έκδοση των κοινών υπουργικών αποφάσεων που είναι απαραίτητες για να δρομολογηθούν οι διαδικασίες των αποζημιώσεων. Επίσης αυτό που τόνισα κατά κόρον προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τις υπηρεσίες, είναι ότι οι θεομηνίες δεν είναι ευκαιρίες για ''πάρτι με χώματα''. Υπάρχουν επείγουσες και νόμιμες διαδικασίες τις οποίες θα ακολουθήσουμε για να αντιμετωπίσουμε τα θέματα της αποκατάστασης των αναχωμάτων. Δεν πρόκειται να υπάρξουν αναθέσεις έργων».

Σε ό,τι αφορά στις καλλιέργειες, θα γίνει η αποτίμηση της κατάστασης από τις αρμόδιες υπηρεσίες, κι όσες καλλιέργειες εντάσσονται στον κανονισμό του ΕΛΓΑ θα αποζημιωθούν από τον ΕΛΓΑ, ενώ όσες δεν εντάσσονται, μέσω της διαδικασίας των ΠΣΕΑ. Για τις ζημιές σε υποδομές, σύμφωνα με τον κ. Ντόλιο, αναζητούνται πηγές χρηματοδότησης, που δεν είναι άλλες από το ΠΕΠ, το ΕΣΠΑ και τις δημόσιες επενδύσεις.

«Έχουμε συνεννοηθεί με την Γ.Γ. της Περιφέρειας κυρία Κόκλα, να ετοιμαστεί η Περιφέρεια με ταχύτατους ρυθμούς και να υποβάλει αίτημα, τεχνικά τεκμηριωμένο, στο ταμείο αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο θα υποστηριχθεί και από την κυβέρνηση. Ελπίζουμε ότι θα είναι μια καλή εξωτερική πηγή χρηματοδότησης».

Ταυτόχρονα, ο υφυπουργός ανακοίνωσε την υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σε δεύτερο χρόνο, με την οποία θα χαρακτηρίζονται κάποιες περιοχές ή και ολόκληρος ο Έβρος ως πλημμυρόπληκτος. Στόχος είναι οι ζημιές που προκλήθηκαν σε αποθήκες, θερμοκήπια, σπίτια, επιχειρήσεις κλπ., να εξατομικευθούν από τις υπηρεσίες, προκειμένου οι αποζημιώσεις να είναι αντικειμενικές και δίκαιες. «Δεν θα επιτρέψουμε να παρατηρηθούν φαινόμενα άλλοι να υφίστανται ζημιές κι άλλοι να αποζημιώνονται», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ντόλιος.

πηγή: www.paseges.gr

Τέρμα οι "ανοιχτές τιμές" στις πωλήσεις αγροτικών προϊόντων


Ριζικές αλλαγές στην αγορά των βασικών αγροτικών προϊόντων προωθεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, που προωθεί σειρά ρυθμίσεων μεταξύ των οποίων και την εξής: για να πουλήσει ο αγρότης το προϊόν του (δημητριακά, βαμβάκι και οπωροκηπευτικά σε πρώτη φάση) θα πρέπει να το κάνει είτε μέσω συλλογικού φορέα (ενός συνεταιρισμού ή μια Ένωσης για παράδειγμα) ή μέσω της διακλαδικής εφ’ όσον η συναλλαγή γίνεται με ιδιώτη. Στο συμβόλαιο θα αναγράφεται υποχρεωτικά η (τελική) τιμή του προϊόντος ώστε να τερματιστεί το καθεστώς των ανοιχτών τιμών που πλήττει κυρίως τους αγρότες όπως οι ίδιοι ομολογούν.

Αν κάποιος αγρότης πουλήσει χωρίς συμβόλαιο, τότε δεν θα έχει καμιάς άλλης μορφής επιδότηση από το κράτος εκτός φυσικά από την ευρωπαϊκή, όπως ανέφερε στην Βουλή η κα Κατερίνα Μπατζελή.

Επιπρόσθετα, τα συμβόλαια θα κατατίθενται στην εφορία και θα διασταυρώνονται με το ΟΣΔΕ, ενώ χωρίς την δήλωση καλλιέργειας του ΟΣΔΕ δεν θα μπορεί να γίνεται καμία συναλλαγή. Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο επιχειρεί να χτυπήσει τις «ελληνοποιήσεις» αλλά και τα την παραοικονομία.

Επιπλέον, οι έμποροι αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων θα πρέπει να έχουν σε κάθε τους συναλλαγή με παραγωγούς εγγυητική επιστολή ίση με το 110% του ποσού της συναλλαγής. Εξετάζεται αν η ρύθμιση αυτή ισχύει και για συνεταιρισμούς ή Ενώσεις όχι όμως για συναλλαγές με τα μέλη τους.

Στο υφιστάμενο παρατηρητήριο τιμών θα αναγράφονται τόσο οι τιμές λιανικής όσο και χονδρικής για να γίνονται συγκρίσεις. Ακόμη, καταργούνται τα πιστωτικά τιμολόγια από τα σούπερ μάρκετ.

«Η στρατηγική μας για τα τρόφιμα καλύπτει τα 2/3 της συνολικής στρατηγικής μας για τη γεωργία. Το εισόδημα του αγρότη πρέπει να προέρχεται κυρίως από την αγορά όπως συμβαίνει με τα οπωρολαχανικά (60%) και το βαμβάκι (80%)», υπογράμμισε η κα Μπατζελή ανακοινώνοντας ότι οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την αγορά αγροτικών προϊόντων θα έχουν ανακοινωθεί από τα συναρμόδια υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας μέχρι τα τέλη Μαρτίου.

πηγή: http://www.paseges.gr/

Μελέτη για τη "Διαχείριση των Υδάτινων Πόρων στην Ελλάδα" από το ΙΟΒΕ


Την αναποτελεσματική διαχείριση των υδάτινων πόρων, με το υδατικό αποτύπωμα κατανάλωσης της χώρας να είναι από τα υψηλότερα στον κόσμο, αναδεικνύει μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με τίτλο: "Διαχείριση των Υδάτινων Πόρων στην Ελλάδα". Επίσης, επανεπιβεβαιώνει πως ο αγροτικός τομέας είναι μακράν ο μεγαλύτερος καταναλωτής υδατικών πόρων.
Σύμφωνα με τη μελέτη, παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα η διαθεσιμότητα των υδάτινων πόρων ανά μόνιμο κάτοικο δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί χαμηλή, η προσφορά των υδάτινων πόρων έρχεται αντιμέτωπη με αρκετές προκλήσεις λόγω των ιδιαίτερων γεωγραφικών, κλιματικών, δημογραφικών και κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών της χώρας. Έτσι, σε αρκετές περιοχές της χώρας (Θεσσαλία, Αττική, Νησιά Αιγαίου κ.ά.) η προσφορά αδυνατεί να καλύψει επαρκώς τη ζήτηση, ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο. Ο αγροτικός τομέας στην Ελλάδα, είναι μακράν ο μεγαλύτερος καταναλωτής υδατικών πόρων, απορροφώντας το 86% της συνολικής κατανάλωσης. Με την παρούσα παραγωγική και τεχνολογική δομή του, παρουσιάζει χαμηλή προστιθέμενη αξία ανά κυβικό μέτρο κατανάλωσης νερού και εμφανίζει σημαντικά περιθώρια εξοικονόμησης υδάτινων πόρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ-27, η Ελλάδα έχει τη δεύτερη χειρότερη θέση τόσο στην κατά κεφαλήν κατανάλωση, όσο στην προστιθέμενη αξία ανά m3 κατανάλωσης νερού στον αγροτικό τομέα.Ο τύπος της καλλιέργειας σε συνδυασμό με τα είδη των εδαφών τα οποία καλλιεργούνται, όπως και η υπάρχουσα τιμολογιακή πολιτική είναι παράγοντες που αυξάνουν την κατανάλωση υδάτων προς άρδευση. Επιπλέον, ένας μεγάλος όγκος υδάτων "χάνεται" από τη λανθασμένη επιλογή του τρόπου άρδευσης, καθώς τουλάχιστον το 60-70% του νερού που διατίθεται προς άρδευση δεν φθάνει ποτέ στον τελικό αποδέκτη. Ταυτόχρονα, η προμήθεια μέσω των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) τιμολογείται ανά στρέμμα και όχι με βάση το επίπεδο κατανάλωσης, εξαλείφοντας έτσι το σημαντικότερο οικονομικό κίνητρο εξοικονόμησης. Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ ο αστικός τομέας ευθύνεται για την κατανάλωση του 11% των εγχώριων διαθέσιμων υδατικών πόρων. Το δημόσιο δίκτυο ύδρευσης καλύπτει το 94% του πληθυσμού της Ελλάδας, με απώλειες εξαιτίας του πεπαλαιωμένου δικτύου που κυμαίνονται από 10% έως 40%. Στο υδατικό διαμέρισμα της Αττικής, το οποίο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, το ετήσιο υδατικό ισοζύγιο είναι ελλειμματικό, παρά το γεγονός ότι σημαντικοί όγκοι νερού εκτρέπονται προς αυτό από άλλα υδατικά διαμερίσματα. Η βιομηχανία και η ηλεκτροπαραγωγή δεν αποτελούν σημαντικούς καταναλωτές υδάτινων πόρων. Στην Ελλάδα, η βιομηχανική χρήση καλύπτει το 1,7% της συνολικής κατανάλωσης, αλλά στοιχεία δημοσιεύονται μόνο για την εξόρυξη και την ψύξη μηχανημάτων στην ηλεκτροπαραγωγή. Το 60% της καταγεγραμμένης κατανάλωσης νερού στη βιομηχανία αφορά στην ψύξη μηχανημάτων παραγωγής ενέργειας, το οποίο κατόπιν εναποτίθεται στο περιβάλλον.Η διαχείριση των υδάτινων πόρων συνδέεται στενά - και με ποικίλους τρόπους - με την παραγωγή ενέργειας. Σημαντικό μέρος των υδάτινων αποθεμάτων βρίσκεται σε ταμιευτήρες, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε υδροηλεκτρικούς σταθμούς και ως εκ τούτου τελούν υπό τη διαχείριση της ΔΕΗ.
Προτάσεις
Η μελέτη του ΙΟΒΕ ολοκληρώνεται με την υποβολή ενδεικτικών προτάσεων για την αποτελεσματικότερη θέσπιση δράσης στον τομέα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Συγκεκριμένα, προτείνονται:
1. Επίσπευση της υλοποίησης των προβλεπόμενων στην Οδηγία 2000/60 δράσεων με ουσιαστικότερη υιοθέτηση της αρχής της ολοκληρωμένης διαχείρισης των νερών σε επίπεδο λεκάνης απορροής.
2. Ιεράρχηση των λύσεων στον αγροτικό τομέα με βάση το καθαρό κοινωνικό κόστος. Αυτό εκτιμάται ότι φέρνει ως προτεραιότητα μέτρα διαχείρισης της ζήτησης, όπως, ενδεικτικά:
Τιμολόγηση του νερού με βάση τον όγκο της κατανάλωσης.
Καταμέτρηση όλων των χρήσεων, συμπεριλαμβανόμενων και των ιδιωτικών γεωτρήσεων.
Έλεγχος της τήρησης των όρων της άδειας χρήσης.
Διασύνδεση των αγροτικών επιδοτήσεων με την εφαρμογή πρακτικών φιλικών προς το φυσικό περιβάλλον.
Ενημέρωση των αγροτών σχετικά με εναλλακτικές μορφές άρδευσης και τις καλλιέργειες με ηπιότερη χρήση νερού.

3. Απλοποίηση του καθεστώτος αδειοδότησης δεξαμενών συλλογής όμβριων υδάτων.
4. Εύλογη είναι η εξέταση της δυνατότητας εφαρμογής (μελέτες σκοπιμότητας, μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κ.λπ.) νέων τεχνικών λύσεων στον οικιακό τομέα όπως:
Διαχωρισμός δικτύου πόσιμου νερού και δημιουργία δικτύου υδάτων δευτερεύουσας χρήσης.
Συλλογή βρόχινων υδάτων και χρήση τους για άρδευση οικιακών κήπων και άλλες εργασίες με χαμηλές ποιοτικές απαιτήσεις.

5. Εφαρμογή νέων λύσεων εναλλακτικής διαχείρισης υδατικών πόρων, ειδικά στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές (αφαλάτωση, ανακύκλωση, συλλογή υδάτων καταιγίδων, κ.λπ.).
6. Αυστηρότερη εφαρμογή της αρχής "ο ρυπαίνων πληρώνει" σε βιομηχανικές και αγροτικές εγκαταστάσεις, έτσι ώστε η πρόκληση ρύπανσης να γίνει κακή επιχειρηματική επιλογή και η καθαρή παραγωγή να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα.
7. Εξέταση της δυνατότητας εφαρμογής συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων χρήσης υδάτων σε ελλειμματικές λεκάνες απορροής με έντονη αγροτική χρήση.
8. Απαραίτητη είναι η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, που επιτυγχάνεται μέσω της ευαισθητοποίησης και της διαρκούς περιβαλλοντικής ενημέρωσης.
πηγή: www.paseges.gr

Έως τις 15 Μαρτίου η ενιαία ενίσχυση – έλεγχος της ΕΕ στην ψηφιοποίηση από 1-5 Μαρτίου


Το αργότερο έως τις 15 Μαρτίου θα καταβληθεί η δεύτερη δόση της ενιαίας ενίσχυσης στους Έλληνες αγρότες, ανακοίνωσε στη Βουλή η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κα Κατερίνα Μπατζελή αποκαλύπτοντας ότι από 1-5 Μαρτίου στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα περάσουν από έλεγχο ποιότητας την διαδικασία ψηφιοποίησης αγροτεμαχίων.


Μετά τις 15 Μαρτίου θα καταβληθούν οι συνδεδεμένες ενισχύσεις σε βαμβάκι και τομάτα καθώς και τα ποιοτικά παρακρατήματα.


Στο μεταξύ εκτός επιδοτήσεων τίθενται περίπου 170 χιλιάδες αγρότες που λαμβάνουν κάθε χρόνο ποσό μικρότερο ή ίσο με 200 ευρώ. Παρουσία του υφυπουργού κ. Μιχάλη Καρχιμάκη η κα Μπατζελή ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι βάσει του Κανονισμού της ΕΕ, η Ελλάδα μπορούσε να τοποθετήσει το κατώτατο όριο καταβολής των επιδοτήσεων από 100-400 ευρώ. Επέλεξε, όπως διευκρίνισε, τα 200 ευρώ επειδή καλύπτει τον μικρότερο αριθμό κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, περίπου 10-15 χιλιάδες (οι υπόλοιποι είναι ετεροεπαγγελματίες).

πηγή: www.paseges.gr

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Λίγα για όλους τελικά η λύση στους Νέους Αγρότες

Image

Λίγα για όλους τελικά η λύση στους Νέους Αγρότες

Με την εξασφάλιση άλλων 60 εκατ. ευρώ και με τη μείωση της ενίσχυσης στα 17.500 ευρώ – κατά μέσο όρο – θα «περάσει» όλους τους επιλέξιμους Νέους Αγρότες το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του AgroNews, η λύση έχει βρεθεί εδώ και πολλές μέρες και αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ώρες ή αύριο Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου. Συγκεκριμένα, εκτός από τα 100.000.000 ευρώ που είχαν εξασφαλιστεί για τον πρώτο κύκλο των αιτήσεων των Νέων Γεωργών, το υπουργείο «βρήκε» και άλλα 60.000.000 ευρώ από εξοικονόμηση πόρων του «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» και αποφάσισε να ενισχύσει όλους τους υποψηφίους που κρίθηκαν επιλέξιμοι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2009 (4 κύκλοι αιτήσεων 15 Απριλίου -15 Ιουλίου) για το Μέτρο Ενίσχυσης Νέων Γεωργών.

Επιπρόσθετα, και προκειμένου να δεχτούν τις νέες συμβάσεις οι αγρότες-δικαιούχοι που θα υποστούν μείωση του πριμ, θα προβλέπονται ποικίλα «μπόνους», όπως περισσότερα μόρια στα Σχέδια Βελτίωσης και σε άλλα προγράμματα του «Αλ. Μπαλτατζής» και επιπλέον φορολογικές ελαφρύνσεις.

Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος της ενίσχυσης των Νέων Γεωργών κατά την προηγούμενη Προγραμματική Περίοδο (2000-2006) ήταν περίπου 16.000 ευρώ ανά δικαιούχο.

πηγή: www.agronews.gr

Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, ορίζονται οι νέες διοικήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ και του ΕΦΕΤ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου




Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ορίζονται οι νέες διοικήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ και του ΕΦΕΤ.

Τα νέα Διοικητικά Συμβούλια συγκροτούνται ως εξής:

Δ.Σ. ΟΠΕΚΕΠΕ

Πρόεδρος : Καπρέλης Αθανάσιος του Σωκράτη,

Αντιπρόεδρος : Κορμέντζας Γεώργιος

Αντιπρόεδρος: Κορασίδης Μόσχος του Νικολάου

Γενικός Διευθυντής: Κοσμίδης Γεώργιος


Μέλη

1. Σπυρόπουλος Παύλος του Αχιλλέα με αναπληρωτή τον Κυριακίδη Κυριάκο του Βασιλείου

2. Παπαϊορδανίδης Ιωάννης του Δημητρίου με αναπληρωτή τον Αθανάσιο Σωτηριάδης του Αλέξανδρου

3. Φωτεινός Ευθύμιος του Κων/νου με αναπληρωτή τον Χαραλαμπίδη Κωνσταντίνος του Γεωργίου

4. Κακογιάννης Χρήστος του Θεοφάνη με αναπληρωτή τον Μαλαμή Παναγιώτη του Άγγελου

5. Μαρνέλλος Γιώργος του Νώντα με αναπληρωτή τον Ανδρεοπούλη Μιχάλη του Ιωάννη

6. Μαλτεπιώτης Αθανάσιος με αναπληρωτή την Τσεκούρα Ταλίτα-Μαρία του Βασιλείου.



Δ.Σ. ΕΦΕΤ

Πρόεδρος: Νύχας Γεώργιος – Ιωάννης του Εμμανουήλ, Καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου

Αντιπρόεδρος: Ράλλης Τιμολέων του Σταύρου, Καθηγητής Κτηνιατρικής Σχολής ΑΠΘ


Μέλη

1. Αποστολόπουλος Γεώργιος του Βασιλείου, Χημικός

2. Ανωμερίτης Λεωνίδας του Δημητρίου, Φαρμακοποιός

3. Γεωργαλής Αθανάσιος του Δημητρίου, Νομικός

4. Τσιάλτας Ιωάννης του Πέτρου, Γεωπόνος

5. Πρωτοπαππά Ελένη του Δημητρίου, Κτηνίατρος