Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ THS 24ης Μαρτίου 2011

"ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ"

Οδός Βουτσινά 59, Χολαργός

Αθήνα, τ.κ. 15561

Τηλ. +30.210.6563962 & κιν: +30.6936.538055

Agronomists of the World (AGWO)

59, Voutsina Street, Holargos

GR 15561, Athens - Greece

Phone: +30.210.6563962 & κιν: +30.6936.538055

e-mails: sl-sekl@otenet.gr & ssekliziotis@yahoo.com


ΘΕΜΑ: Ομάδα Εργασίας των «ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» για τον «Τομέα παραγωγής του διακοσμητικού φυτού» στη χώρα μας

Αγαπητοί Φίλες και Φίλοι

Οι "ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ" ΣΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΓΝΩΣΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

Την Τρίτη 22 Μαρτίου 2011 έγινε συνάντηση της Ομάδας Εργασίας των «ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» για τον «Τομέα παραγωγής του διακοσμητικού φυτού» στη χώρα μας και συζητήθηκαν θέματα για τα οποία συμφωνήθηκε να πάρουν τη μορφή ενεργειών και προτάσεων σε όλα τα επίπεδα, οι οποίες θα αποσκοπούν στο να αναδείξουν τον παραγωγικό αυτό κλάδο ώστε να στηριχθούν οι παραγωγοί και οι επαγγελματικές δραστηριότητες που συνδέονται με το φυτικό υλικό:

1. Ο κλάδος χρειάζεται νοικοκύρεμα, εξυγίανση, επενδύσεις και προσαρμογή στις απαιτήσεις μιας νέας αγοράς την οποία διαμορφώνουν ο σύγχρονος περιβαλλοντικός σχεδιασμός και η δημιουργία τοπίων, οι συνεχώς μεταβαλλόμενες κλιματικές αλλαγές στη χώρα μας και ένα εχθρικό αστικό τοπίο που πρέπει να αναπλάθεται συνεχώς για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

2. Το διακοσμητικό φυτό που σε μεγάλο ποσοστό μπορεί να είναι και εδώδιμο (καρποφόρα, αρωματικά, φαρμακευτικά κλπ), αποτελεί πρωτεύον καταναλωτικό αγαθό και με πολλαπλά οφέλη για τον πολίτη όπως κοινωνικά, περιβαλλοντικά, εκπαιδευτικά και θεραπευτικά.

3. Το διακοσμητικό φυτό αποτελεί νευραλγικό τομέα της εγχώριας πρωτογενούς παραγωγής ενώ υποβοηθά την εθνική οικονομία με επενδύσεις, με σύγχρονες υποδομές, με θέσεις εργασίας και με ικανή υποκατάσταση εισαγόμενου φυτικού υλικού συμβάλλοντας στη μείωση των επιπτώσεων από ένα αδικαιολόγητα αρνητικό εμπορικό γεωργικό ισοζύγιο.

4. Ο κύκλος εργασιών του κλάδου εκτιμάται στα 250 εκ. δολλάρια ΗΠΑ μαζί με τα ανθοκομικά είδη σε χονδρική αξία προϊόντος & με το 40-50% περίπου να αφορά το έτοιμο εισαγόμενο και πολλαπλασιαστικό φυτικό υλικό

5. Ο επαγγελματικός χώρος του διακοσμητικού φυτού στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από οξυμένα προβλήματα όπως:

· Πτώση της ζήτησης λόγω εξάρτησης από την οικοδομή και τα δημόσια έργα

· μείωση της κατανάλωσης από τα νοικοκυριά λόγω της κρίσης και ελλιπούς ενημέρωσης, τα οποία εκτός εξαιρέσεων, κατατάσσουν το φυτό ανάμεσα στα καταναλωτικά αγαθά «δευτερεύουσας ανάγκης».

· η τελείως λανθασμένη αντίληψη ότι το φυτό, το άνθος, ο κήπος, ο ταρατσόκηπος και οι φυτευτικές εξορμήσεις αποτελούν ελιτίστικες «ενασχολήσεις»πολυτελείας (έλλειψη καταναλωτικής αγωγής γύρω από τα φυτά και την ανθοκομία).

· Τα μέσα ενημέρωσης φέρουν ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης, ενώ οι κατακερματισμένες φυτοπαραγωγικές δυνάμεις εμφανίζονται με περιορισμένη έως μηδενική διάθεση & επάρκεια να λειτουργήσουν σαν «βιομηχανία φυτού» μέσα από ενεργούς συνδέσμους, ικανή οργάνωση με σύγχρονο μάρκετινγκ, δημοπρατήρια & logistics και σύγχρονη οικονομοτεχνική και επιστημονική διαχείριση των προϊόντων τους σε όλα τα επίπεδα.

· η αύξηση αποθεμάτων των φυτωρίων άρα και του κόστους διατήρησης της παραγωγής για μεγαλύτερες περιόδους λόγω της παρατεταμένης κρίσης και της πτωτικής ζήτησης.

· ο αθέμιτος ανταγωνισμός από «εμπειροτέχνες» μικροπαραγωγούς, ερασιτέχνες μεταπράτες, χιλιάδες αυτοαποκαλούμενους ψευδεπίγραφους «φυτωριούχους» που δεν παράγουν, την παράνομη διακίνηση φυτικού υλικού, τα ελλιπώς συντηρούμενα - ζημιογόνα -επιχορηγούμενα κρατικά και δημοτικά φυτώρια με περιορισμένη γκάμα βοτανικών ειδών με λίγη ποσότητα (ολίγα από όλα), με αμφισβητήσιμη οικολογική καταλληλότητα και κακή ποιότητα φυτικού υλικού.

· Η επικρατούσα συνήθεια της δωρεάν χορηγίας φυτών για αναδασώσεις, περιαστικές, αστικές φυτεύσεις, κλπ εθίζει τον πληθυσμό σε ένα ευτελές, ακαλαίσθητο και μη βιώσιμο «πράσινο» αργής ωρίμανσης, που καταλήγει σε ένα «ανάμικτο» τοπίο ξένο προς κάθε ενδημικό χαρακτήρα βλάστησης και προς κάθε αρχιτεκτονική προσδοκία πόλης, αλλά και ξένο προς την ανάγκη διατήρησης της ενδημικής βοτανικής ποικιλότητας τόπου και τοποθεσίας.

· Στο όνομα ολίγων δευτερολέπτων επικοινωνιακού θεάτρου, αδιαμαρτύρητα και κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας, το κατά κανόνα «φτηνό» και ευκολόβρετο φυτικό υλικό (συνολικά 5-10 κοινά φυτικά είδη), η στρατηγική φύτευσης και η υλοποίησή της χωρίς καμία γνώση και πρόβλεψη περί την διαχείριση του πρασίνου, ανατίθεται ή αναλαμβάνεται από ημιμαθείς ερασιτέχνες καναλιών, ραδιοφωνικών σταθμών, περιστασιακούς δημάρχους και αντιδημάρχους και εκατοντάδες νοικοκυρές τοπικών συλλόγων οι οποίοι αρέσκονται να αυθαίρετα αυτοαναγορεύονται σε «Ειδικούς Πρασίνου», ενώ όλο και σπανιότερα οι ειδικοί επιστήμονες καλούνται να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται τέτοια εγχειρήματα με πιστοποιημένη τη γνώση και ορατό το αποτέλεσμα.

· η παραγωγή φυτών γίνεται από τους πάντες χωρίς αυστηρές προϋποθέσεις, χωρίς όρους και ανανεώσιμη αδειοδότηση

· οι εισαγωγές, ελληνοποιήσεις και η διακίνηση πολλαπλασιαστικού υλικού και βοτανικών ειδών γίνεται ελεύθερα από χώρες της ΕΕ-27 ή και τρίτες χώρες, με ελλιπείς ελέγχους φυτοϋγείας, καταλληλότητας και βαθμού προσαρμοστικότητας στις τοπικές συνθήκες (η πρόσφατη καταστροφική εμπειρία από τον ρυγχοφόρο των φοινικοειδών αποτελεί «εγκληματικό παράδειγμα» ελλιπούς εφαρμογής της φυτοϋγειονονικής νομοθεσίας κατά την εισαγωγή).

· Το φυτουγειονομικό άνοιγμα των συνόρων στην ΕΕ-27, βαθμιαία αποδεικνύεται οικονομικά και «φυτογεωγραφικά» επιζήμιο για χώρες κράτη μέλη με βιοκλιματικές ιδιαιτερότητες, κακή ή ελλιπή οργάνωση υπηρεσιών ελέγχου και φυτοπροστασίας, ειδικές φυτοπροστατευτικές αναγκαιότητες και με πλούσια τοπική βιοποικιλότητα υψηλής αξίας που χαρακτηρίζει τις τοπικές δομές οικονομικού τοπίου (γεωργία) ή φυσικού τοπίου (οικοσυστήματα).

· οι αυθαιρεσίες, οι παρατυπίες, η ανέλεγκτη διακίνηση και παρατιμολόγηση, οι παραπλανητικές προσφορές και οι πλασματικές εκπτώσεις από την προμήθεια μέχρι τη φύτευση και κατασκευή καλλιεργούν τη δυσπιστία από την πλευρά του καταναλωτή.

· το απέραντο μωσαϊκό ποιοτικής ανομοιογένειας φυτικού υλικού που κατακλύζει την ελληνική αγορά με εκτεταμένη την απουσία ελέγχων φυτοπροστασίας, πιστοποιημένων πηγών προέλευσης και ποικιλότυπων παραστατικών διακίνησης.

· η έλλειψη προτύπων πιστοποίησης φυτικού και πολλαπλασιαστικού υλικού (πλην κάποιων πιστοποιήσεων σπόρου που απαιτούνται για τις αγροτικές καλλιέργειες και όχι για όλες)

· η απουσία κρατικών ενισχύσεων και εγγυήσεων για τον κλάδο σε σχέση με τον μόνιμα ευνοημένο υπόλοιπο πρωτογενή τομέα

· η ανάμειξη εμπορίας ειδών κήπου, εισροών κάθε είδους (garden centers) και παροχής «μαύρων» υπηρεσιών υποκαθιστώντας «Γεωτεχνικούς ή Αρχιτέκτονες Τοπίου» (ψευτομελετητές και εμπειροτέχνες) με προκλητική ανοχή της παραβατικότητας και της ατιμωρησίας κατά τη χρήση ψευδών επαγγελματικών τίτλων και προσόντων σε περιβάλλον ανύπαρκτης προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και δικαιωμάτων η οποία συντηρείται από το ίδιο το κράτος, Συνδέσμους, Επιμελητήρια και Καταναλωτές, στο όνομα ενός μύθου περί «μειωμένου κόστους»….

· η ανυπαρξία «μητρώου» επιχειρήσεων πρασίνου στην παραγωγή, την εμπορία, μελέτη και κατασκευή με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όρους εγγραφής και παραμονής σ’ αυτό.

· Επίλυση θεμάτων που σχετίζονται με τη συνταγογράφηση φυτοπροστατευτικών προϊόντων μέσα από την ενεργοποίηση υπάρχουσας σχετικής νομοθεσίας, επέκταση και εκσυγχρονισμού της με στόχο τη μείωση κινδύνων από την υπερχρήση, την υπολλειμματικότητα στα φυτά, το έδαφος και τα νερά, αλλά και για την προστασία του καταναλωτού.

· Έλλειψη οργάνωσης και διεξόδων επιμόρφωσης και εκπαίδευσης επαγγελματικών ομάδων που σχετίζονται και εξαρτώνται από το φυτό σε εφαρμοσμένο και όχι θεωρητικό επίπεδο, με δυνατότητα «επαγγελματικής πιστοποίησης – εξειδίκευσης».

· Τις υπηρεσίες αυτές επιμόρφωσης και εκπαίδευσηςοι «ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» σχεδιάζουν να τις παρέχουν σε πλαίσιο συνεννόησης με Ιδρύματα και Συνδέσμους “Landscape & Horticulture” και του εξωτερικού και σε συνεργασία με μεγάλο φυτώριο της Αττικής. Έτσι θα μπορούσαν να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν καλύτερα το επιστημονικό και φυτοτεχνικό δυναμικό της χώρας και να στραφεί το ενδιαφέρον προς δραστηριότητες οι οποίες θα προωθούν μια πιο βιώσιμη, πιο συστηματική και περιβαλλοντικά πιο παραγωγική χρήση του φυτού κατά είδος και κατά περίσταση.

Η ομάδα εργασίας συμφώνησε να ξανασυναντηθεί σύντομα, να δημοσιοποιήσει και να στείλει το παρόν στους αρμόδιους φορείς, να ζητήσει συνάντηση με την ηγεσία των φορέων στους οποίους θα θέσει υπόψη τα παραπάνω ζητήματα και θα επιδιώξει τη βαθμιαία εφαρμογή τους κατά τμήμα και προτεραιότητα.


Για τούς "ΓΕΩΠΟΝΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ"


Με τιμή

Ο Πρόεδρος

Δρ Σταμάτης Λ. Σεκλιζιώτης, Γεωπόνος ΑΠΘ – Αρχιτέκτων Τοπίου (PhD)

Ο Γραμματέας

Κώστας Τάτσης, Γεωπόνος ΓΠΑ

Τι αλλάζει στη λειτουργία αγροτικών συνεταιρισμών

Περισσότερο με γενικόλογο «μερεμέτι» και βαθιά «υπόκλιση» στο συνεταιριστικό κατεστημένο και λιγότερο με ρηξικέλευθη εκσυγχρονιστική τομή, μοιάζει το νομοσχέδιο του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Σκανδαλίδη, για το νέο θεσμικό πλαίσιο των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα χθες από το υπουργικό συμβουλίου. Παρότι, σε γενικές γραμμές οι διατάξεις του κινούνται στις κατευθύνσεις που είχε εξαγγείλει ο κ. Σκανδαλίδης στις αρχές του χρόνου -με ορισμένες, πάντως, σημαντικές «εκπτώσεις»- εξακολουθεί να μην «απαντά» στα δύο κρίσιμα ερωτήματα για την τύχη των προς κατάργηση ή συγχώνευση συνεταιρισμών: Τι θα γίνει με τα χρέη τους προς την ATEbank, τις άλλες τράπεζες και ιδιώτες ; Τι θα γίνει με το προσωπικό τους; Αντιθέτως, σαφής υποχώρηση υπάρχει όσον αφορά στην εξαγγελία περί διάλυσης της ΠΑΣΕΓΕΣκαι αντικατάστασή της με την ΠΑΣΕΓΟ, αφού η τριτοβάθμια οργάνωση, που φέρει τη «σφραγίδα του παρελθόντος» στα συνεταιριστικά πράγματα, παραμένει ανέπαφη, ενώ συνεχίζει να επιχορηγείται από τον κρατικό κορβανά, με τουλάχιστον 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Με το νομοσχέδιο καθιερώνεται το Μητρώο αγροτικών συλλογικών οργανώσεων, στο οποίο υποχρεωτικά θα καταχωρούνται οι πρωτοβάθμιοι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι Ομάδες Παραγωγών, οι αγροτικές εταιρικές συμπράξεις (σ.σ. νέος θεσμός) και οι Διεπαγγελματικές Οργανώσεις. Οι αγροτικές οργανώσεις αξιολογούνται κάθε χρόνο ως ενεργές και ανενεργές. Όσες δεν πρωτο-εγγραφούν στο Μητρώο και όσες σε πρώτη φάση αξιολογηθούν ως ανενεργές, οδηγούνται σε καθεστώς αναγκαστικής εκκαθάρισης, εκτός εάν μέχρι τις 31.12.2011 αποφασίσουν τη συγχώνευσή τους με άλλη ενεργό οργάνωση. Όσες εγγραφούν στο Μητρώο και επί τρία συνεχή χρόνια κριθούν ως ανενεργές και πάλι οδηγούνται σε εκκαθάριση. Οι Ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών και οι Κοινοπραξίες συνεταιρισμών καταργούνται και μετατρέπονται σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς. Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί λειτουργούν σε εθελοντική βάση, με μέλη μόνο φυσικά πρόσωπα, με συνεταιριστικό κεφάλαιο τουλάχιστον 60.000 ευρώ και με τους παραγωγούς μέλη τους να διαθέτουν τουλάχιστον το 80% της παραγωγής τους μέσω αυτών. Οι Ομάδες Παραγωγών και οι Διεπαγγελματικές Οργανώσεις εξακολουθούν να λειτουργούν στα σημερινά πρότυπα. Όσον αφορά στο νέο θεσμό των αγροτικών εταιρικών συμπράξεων, αυτές θα είναι κεφαλαιουχικές εταιρείες, με μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 100.000 ευρώ και θα συγκροτούνται από αγροτικούς συνεταιρισμούς και Ομάδες Παραγωγών (σ.σ. πουθενά δεν προβλέπεται η συμμετοχή σε αυτές και άλλων νομικών προσώπων). Η ΠΑΣΕΓΕΣ παραμένει ως έχει, με μέλη όλες τις προαναφερθείσες οργανώσεις, δεν μεταβάλλεται ο «παρεμβατικός» της ρόλος στο κράτος, συνεχίζει να χρηματοδοτείται από τον κρατικό κορβανά (2% των εισπράξεων του ΕΛΓΑ) -όπως άλλωστε και οι δύο αγροτοσυνδικαλιστικές οργανώσεις ΓΕΣΑΣΕ (0,60%) και ΣΥΔΑΣΕ (0,40%)- ενώ τροποποιείται η εκλογή της διοίκησής της, με αντιπροσώπους από τις 13 Περιφέρειες.

Με το νομοσχέδιο θεσμοθετείται, τουλάχιστον στα «χαρτιά», η συμβολαιακή γεωργία, τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων και σε επίπεδο Περιφερειών οι «αγροδιατροφικές συμπράξεις», ενώ υπάρχουν και κάποια, μάλλον ήσσονος σημασίας, φορολογικά κίνητρα υπέρ των συνεταιρισμών (χαρτόσημο, απαλλαγές από φόρο μεταβίβασης ακινήτων, φόρο υπεραξίας κ.ά.), κυρίως για την εκποίηση ακινήτων τους στην ATEbank, έναντι των χρεών τους προς αυτή. Στο νομοσχέδιο -παρότι αρχικά είχε αποκλειστεί- υπάρχουν και διατάξεις για τις αγροτοσυνδικαλιστικές οργανώσεις και τους αγροτικούς συλλόγους, χωρίς τομές στα δρώμενα του αγροτοσυνδικαλιστικού κινήματος.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ - ssar@naftemporiki.gr (c) 2011


naftemporiki.gr

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ - Πράσινοι χώροι σε 27 δήμους

Κοινόχρηστους χώρους και οάσεις πρασίνου θα αποκτήσουν δώδεκα δήμοι στην Αττική και άλλοι 15 στην υπόλοιπη χώρα, ύστερα από απαλλοτριώσεις με πόρους του Πράσινου Ταμείου, που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του προγραμματισμού και εφαρμογής εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Πρόκειται για συνέχιση της πρωτοβουλίας του ΥΠΕΚΑ που άρχισε τον περασμένο Ιούλιο με την απελευθέρωση των πρώτων χώρων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη». Στην εν λόγω πρωτοβουλία έχουν κληθεί να συμμετάσχουν, μέσω της υποβολής προτάσεων, όλοι οι δήμοι, με 22 δήμους της Αττικής και επιπλέον 54 δήμους απ' όλη τη χώρα να έχουν ήδη αποστείλει σχετικά στοιχεία.

Σημειωτέον, ότι τα κεφάλαια για τις απαλλοτριώσεις προέρχονται από τα έσοδα που συγκεντρώνονται από τα πρόστιμα για τους ημιυπαίθριους.


ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εταιρείας Γεωργικών Μηχανικών Ελλάδος (ΕΓΜΕ)

7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εταιρείας Γεωργικών Μηχανικών Ελλάδος (ΕΓΜΕ)

5/10/2011 έως 7/10/20117ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εταιρείας Γεωργικών Μηχανικών Ελλάδος (ΕΓΜΕ). Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 5-7 Οκτωβρίου 2011. Διοργάνωση: Εταιρεία Γεωργικών Μηχανικών Ελλάδος (ΕΓΜΕ). Πληροφορίες: Καθηγητής Γ. Καραντούνιας,
Τηλ : 210 5294075-67 fax: 210 529 4067,
email: :george.karantounias@gmail.com, http://www.egme.gr/
Θεματολογία συνεδρίου
1. Γεωργικά Μηχανήματα - Εξοπλισμοί
2. Υδατικοί Πόροι
3. Αγροτικές Κατασκευές
4. Εδαφικοί Πόροι
5. Αγρομετεωρολογία
6. Μετασυλλεκτικοί Χειρισμοί
7. Περιβάλλον
8. ΑΠΕ & Εξοικ. Ενέργειας στον Αγροτικό Χώρο
9. Νέες Τεχνολογίες στην Γεωργική Μηχανική
10. Διαχείριση Εξοπλισμού & Εκμεταλλεύσεων
Παρακαλούνται όλοι/ες οι ενδιαφερόμενοι/ες να υποβάλουν τις εργασίες τους μέχρι τις 30 Απριλίου 2011
στην ηλεκτρονική διεύθυνση:george.karantounias@gmail.com


Από την Pepsico η πρώτη στον κόσμο οικολογική συσκευασία PET

Από την Pepsico η πρώτη στον κόσμο οικολογική συσκευασία PET

Από τον “πόλεμο” των Cola, οι εταιρείες αναψυκτικών περνούν στον “πόλεμο” για το μπουκάλι. Η PepsiCo παρουσίασε ένα μπουκάλι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από φυτικό υλικό, το οποίο όπως λέει ξεπερνά την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η ανταγωνίστριά της Coca-Cola και μειώνει το αποτύπωμα άνθρακά της.


Το μπουκάλι είναι κατασκευασμένο από το ίνες χόρτου, φλοιό πεύκου, φλούδες καλαμποκιού και άλλα υλικά. Η Pepsi σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει, επίσης, φλούδες πορτοκαλιού, κελύφη βρώμης, αποκαθαρίδια πατάτας και άλλα υπολείμματα από τις επιχειρήσεις τροφίμων της.


Η νέα φιάλη προστατεύει το ποτό τόσο καλά όσο και με τα σημερινά μπουκάλια της, όπως δήλωσε ο Rocco Papalia, ανώτερος αντιπρόεδρος έρευνας στην PepsiCo. “Είναι το πρώτο μπουκάλι στον κόσμο που αντικαθιστά το κοινό πλαστικό που ονομάζεται PET αποκλειστικά με φυτικά υλικά. Η Coca-Cola Co παράγει σήμερα μια φιάλη με 30% οικολογικά υλικά”, δήλωσε ο R. Papalia.


Η ανακάλυψη αλλάζει ενδεχομένως το βιομηχανικό πρότυπο για τις πλαστικές συσκευασίες. Το παραδοσιακό πλαστικό που ονομάζεται PET, χρησιμοποιείται σε μπουκάλια αναψυκτικών, σακούλες τροφίμων κ.α. Παραδοσιακά το πλαστικό PET γίνεται με τη χρήση ορυκτών καυσίμων, όπως το πετρέλαιο, ένας περιορισμένος πόρος και μάλιστα ακριβός. Με τη χρήση του φυτικού υλικού αντ’ αυτού, οι εταιρείες μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους αλλά και το κόστος.


Η PepsiCo δεν προσδιορίζει το κόστος για την έρευνα στο σχεδιασμό της νέας φιάλης, αν και κοστίζει εκατ. δολ.


http://www.greenbusiness.gr

ΚΡΗΤΗ :“Στον αέρα” για εφέτος η δακοκτονία

“Στον αέρα” για εφέτος η δακοκτονία

Χωρίς εισόδημα κινδυνεύουν να μείνουν εκατοντάδες χιλιάδες ελαιοπαραγωγοί της Κρήτης αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία (Οικονομικών, Εσωτερικών, Αγροτικής Ανάπτυξης) δεν έχουν κάνει το παραμικρό για την προετοιμασία της δακοκτονίας… Είναι χαρακτηριστικό ότι το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι που ως γνωστό απέτυχε η δακοκτονία, είχαν γίνει πολύ περισσότερα από ότι σήμερα! Σε «αναμμένα κάρβουνα» κάθονται οι υπάλληλοι σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κρήτης, που εκτιμούν ότι αν δεν αρχίσει τώρα η προετοιμασία της δακοπροστασίας, η χρονιά φέτος για τους ελαιοπαραγωγούς και την οικονομία της Κρήτης θα είναι οδυνηρή και η κατάσταση μη αναστρέψιμη…
Σε επίπεδο γραφειοκρατίας το πρόβλημα ξεκινά από την εφαρμογή του νέου Προεδρικού Διατάγματος 113/2010 που θέτει συγκεκριμένο πλαίσιο στην απορρόφηση των πιστώσεων. Σε επίπεδο όμως πολιτικό το μεγάλο πρόβλημα προέρχεται από την πλήρη αδιαφορία που επιδεικνύεται για το κατά τ΄ άλλα … «εθνικό μας προϊόν», για το ελαιόλαδο της Κρήτης που θα έχει κυρίαρχο ρόλο στο περίφημο «καλάθι» το οποίο εξήγγειλε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης... Ποιο καλάθι όμως και ποιο ελαιόλαδο, από τη στιγμή που δεν θα υπάρχουν ούτε ποσότητες, ούτε ποιότητες… Ήδη φέτος οι επιχειρήσεις τυποποίησης ελαιόλαδου της Κρήτης που λαμβάνουν μέρος στους μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς γευσιγνωσίας, δεν έχουν δείγματα να στείλουν καθώς το λάδι είναι υψηλής οξύτητας λόγω της αποτυχίας της περσινής δακοκτονίας…. Κι αν το φαινόμενο επαναληφθεί έστω μια χρονιά ακόμα, τότε η ρήση ότι «η Κρήτη διαθέτει το πιο ποιοτικό ελαιόλαδο στον κόσμο» θα μοιάζει με παλιό ανέκδοτο….
Ο χρόνος πιέζει
Από άποψη γραφειοκρατίας λοιπόν το πρόβλημα προέρχεται από την εφαρμογή του Π.Δ. 113/2010 το οποίο με απλά λόγια προβλέπει ότι πρώτα χρειάζεται να υπάρχουν τα χρήματα και στη συνέχεια να βγει στη δημοσιότητα η προκήρυξη για τα συνεργεία δακοκτονίας.
Μετά από περιπέτειες οι πιστώσεις δεσμεύθηκαν (άλλωστε και οι παραγωγοί δίνουν κάθε χρόνο από το πενιχρό εισόδημα τους για τη δακοκτονία). Τώρα εκκρεμεί η δημοσιοποίηση στο Φ.Ε.Κ. Κάθε μέρα ρωτούν οι τοπικές υπηρεσίες αν βγήκε το ΦΕΚ, κάθε μέρα λαμβάνουν αρνητική απάντηση….
Κι εδώ αρχίζει η μάχη με το χρόνο: Έστω λοιπόν (στην καλύτερη περίπτωση) ότι το ΦΕΚ θα έρθει στις τοπικές υπηρεσίες την ερχόμενη εβδομάδα. Και η προκήρυξη βγει στον αέρα την 1η Απριλίου. (Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης φαίνεται να έχουν προετοιμαστεί). Βάσει νομοθεσίας χρειάζονται…52 ημέρες μέχρι να ολοκληρωθεί η προκήρυξη. Θα… πάει δηλαδή τέλος Μαΐου για να κατατεθούν οι προσφορές… Πότε θα γίνει η κατακύρωση, πότε θα ολοκληρωθούν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για να μπορέσουν να μπουν τα συνεργεία στα λιόφυτα; Τέλος Μαΐου κανονικά πρέπει όλα να είναι έτοιμα για τους πρώτους ψεκασμούς.
Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας βλέποντας ότι οι μέρες φεύγουν αποφάσισαν σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες να αξιοποιήσουν άλλη διάταξη του νόμου βάσει της οποίας η προκήρυξη μπορεί να διαρκέσει 30 ημέρες.
Στην καλύτερη περίπτωση λοιπόν, αν, λέμε, αν, η προκήρυξη βγει στον αέρα την 1η Απριλίου και αν τα καταφέρει η Περιφέρεια να τη διατηρήσει μόνο 30 ημέρες, τότε οι προσφορές θα κατατεθούν στις 30 Απριλίου.
Μία σύγκριση: Πέρυσι οι προσφορές κατατέθηκαν 25 Απριλίου….
Ακόμα λοιπόν και βάσει του πιο αισιόδοξου σεναρίου, ολόκληρος ο Μάιος θα «πάει» για την κατάρτιση των συνεργείων δακοκτονίας, διότι θα υπάρξουν και οι ενστάσεις και τα κενά στις περιοχές που δεν κατατεθούν προσφορές….
Κατά συνέπεια ακόμα και στην καλύτερη περίπτωση δεν θα είναι όλα έτοιμα στα τέλη του Μαΐου.
Πολιτική αδιαφορία για το… εθνικό προϊόν
Η πραγματικότητα φαίνεται όμως να είναι πολύ μακριά από τις κατά καιρούς μεγαλοστομίες της πολιτικής ηγεσίας περί εθνικού προϊόντος κλπ κλπ
Όπως προαναφέρθηκε, με ευθύνη των συναρμόδιων Υπουργείων δεν «έτρεξαν» οι διαδικασίες για την προκήρυξη των έργων της δακοκτονίας.
Επιπλέον, δεν… κινείται φύλλο και στο θέμα της τοποθέτησης των τομεαρχών δακοκτονίας. Είναι οι επιστήμονες που μέσα στο Μάιο κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται στους ελαιώνες και με τη χρήση παγίδων να μετρούν τους πληθυσμούς του δάκου. Οι τομεάρχες έχουν ρόλο «κλειδί» αφού από εκείνους προέρχονται τα στοιχεία ώστε οι υπηρεσίες να ενημερωθούν για τους πληθυσμούς του δάκου και να δώσουν το «πράσινο φως» στα συνεργεία δακοκτονίας για να αρχίσουν τους δολωματικούς ψεκασμούς.
Η προετοιμασία της τοποθέτησης των τομεαρχών καθυστερεί φέτος περισσότερο από άλλες χρονιές. Επιπλέον, οι πιστώσεις όπως φαίνεται θα είναι ακόμα χαμηλότερες σε σύγκριση με πέρυσι. «Δεν ξεκινούν από το Υπουργείο για να μην πληρώνουν τομεάρχες και το Μάιο και να γλιτώσουν μισθούς ενός μήνα. Θέλουν να τους προσλάβουν τον Ιούνιο» σχολίασε με σαρκασμό χθες μιλώντας στην «Π» αρμόδιος υπηρεσιακός παράγοντας.
Κι έτσι είναι! Κάθε χρόνο η Κρήτη ζητά να τοποθετούνται το Μάιο οι τομεάρχες δακοκοκτονίας. Και κάθε χρόνο τα αρμόδια Υπουργεία κωφεύουν. «Πάνε να γλιτώσουν ένα μήνα μισθό και η χώρα μας να χάσει έσοδα από τις εξαγωγές του ελαιόλαδου της τάξεως των εκατομμυρίων ευρώ» πρόσθεσε ο ίδιος υπηρεσιακός παράγοντας.
Επιπλέον, όπως σχεδόν κάθε χρόνο έτσι και φέτος το δημόσιο οφείλει χρήματα στα συνεργεία για την περσινή δακοκτονία! Ειδικότερα στο νομό Ηρακλείου στα συνεργεία δακοκτονίας οφείλεται από το ελληνικό δημόσιο ποσό ύψους 700.000 ευρώ σε σύνολο 3,5 εκατ. ευρώ… Κι όπως πολλοί σχολιάζουν εάν το ίδιο το δημόσιο δεν αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τους εργολάβους, πώς εκείνοι να νοιώθουν ότι πληρώνονται και άρα ελέγχονται για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους;
Θα «γονατίσει» η οικονομία της Κρήτης
Ίσως φανεί υπερβολικό ότι μια ακόμα χρονιά αποτυχημένης δακοκτονίας αρκεί για να γονατίσει η οικονομία της Μεγαλονήσου. Δυστυχώς δεν είναι. Τα πράγματα είναι απλά:
-Η αύξηση της οξύτητας οδηγεί σε περαιτέρω πτώση των ήδη χαμηλών τιμών του λαδιού. Φέτος ακριβώς λόγω υψηλής οξύτητας (που προέρχεται από την αποτυχημένη δακοκτονία) η μέση τιμή του λαδιού κυμάνθηκε γύρω στα 1,70 ευρώ το κιλό. Αυτό δεν είναι εισόδημα για να τα βγάλουν πέρα οι αγροτικές οικογένειες.
-Ήδη διαπιστώνουμε ότι πολλά λιόφυτα δεν συγκομίστηκαν και αποτελούν «φωλιές» του δάκου. Αν το φαινόμενο αυτό συνεχιστεί τότε και οι ποσότητες θα μειωθούν και οι ποιότητες θα υποβαθμιστούν. Ξεκινάει δηλαδή ένα «ντόμινο» με απρόβλεπτες συνέπειες.
-Φέτος η παραγωγική χρονιά του λαδιού παρέπεμπε στην περίοδο πριν την κατάρρευση του εμπορίου της σταφίδας: Χαμηλές τιμές παραγωγού, δυσκολία στις πληρωμές, απροθυμία των παραγωγών να καλλιεργήσουν και να συγκομίσουν το προϊόν τους, υποβάθμιση της ποιότητας.
-Αν το λάδι που είναι ο βασικός μοχλός του αγροτικού τομέα της Κρήτης «καταρρεύσει» όπως η σταφίδα, τότε οι συνέπειες για την οικονομία του νησιού θα είναι τραγικές.
«Καλοβλέπουν» τα 8,5 εκατ. ευρώ
Το κυνικό της υπόθεσης είναι ότι κάποιοι φορείς…καλοβλέπουν τα χρήματα που δαπανώνται για τη δακοκτονία της Κρήτης.
Από κρατήσεις στο εισόδημα των παραγωγών και από κρατικές πιστώσεις η δακοκτονία στην Κρήτη απορροφά περίπου 8,5 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Κάποιοι λοιπόν (όπως ορισμένοι δήμοι και συνεταιριστικές οργανώσεις) αντιλαμβανόμενοι ότι το ποσό είναι υψηλό προτείνουν αρχικά δειλά – δειλά στις αρχές να αναλάβουν το έργο της δακοκτονίας.
Το ερώτημα είναι όμως όχι αν μπορούν να απορροφήσουν πιστώσεις, αλλά αν πράγματι έχουν το μηχανισμό και την τεχνογνωσία να κάνουν δακοκτονία. Κι εδώ υπάρχουν πολλές ενστάσεις.

http://www.patris.gr/articles/198460

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Οι προοπτικές για την αγορά των αμνοεριφίων εν όψει Πάσχα - ΑγροΤύπος 75












ΑγροΤύπος


εβδομαδιαία ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης

ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης ΑγροΤύπος

Κλικ στην πρώτη σελίδα, για να ξεφυλλίσετε το Τεύχος 75


Σε αυτό το τεύχος διαβάστε:


Οι προοπτικές για την αγορά των αμνοεριφίων εν όψει Πάσχα. Το αντιχαλαζικό δίχτυ του ΕΛΓΑ: Προστασία με παράπλευρες επιπτώσεις. Το Πάσχα σε διαβούλευση το ν/σ συγχώνευσης των οργανισμών του ΥπΑΑΤ. Πρόγραμμα για την ανάπτυξη της γεωργίας και της κτηνοτροφίας στη Θεσσαλία. Χωρίς προσλήψεις δε θα λειτουργήσει το νέο πρότυπο τιμολόγησης στο γάλα. Θέσεις της ελληνικής πλευράς υιοθετεί το Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας. Η Κομισιόν για το θέμα των άτοκων δανείων προς τις σιτοπαραγωγικές ΕΑΣ. Έως και 31 Μαΐου οι υποβολές των αιτήσεων για τα Σχέδια Βελτίωσης. Ενισχύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ για την εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου. Διευκρινίσεις Κουσελά για την απόσυρση αγροτικών οχημάτων. Κτηνοτρόφοι - κρεοπώλες διαφωνούν για την διαχείριση των Σφαγείων Χανίων ΑΕ.


Μπορείτε να διαβάσετε την Αγροτική Εφημερίδα 75 και σε PDF


Ακόμη,

agrotypos.gr

Φωτοβολταϊκά και πράσινα δώματα


Φωτοβολταϊκά και πράσινα δώματα






Υπάρχει δυνατότητα συνδυασμού φωτοβολταϊκών συστημάτων και φυτεμένων δωμάτων και σε πολλές περιπτώσεις επιβάλλεται.




Ένα σημαντικό πρόβλημα που έχουν τα συστήματα φωτοβολταικών είναι ότι στα δώματα η θερμοκρασία είναι υψηλή και η ύπαρξη φωτοβολταικών, την αυξάνει ακόμα περισσότερο. Παράλληλα η απόδοση των συστημάτων μειώνεται 3% για κάθε βαθμό Κελσίου πάνω από τους 38ο C. H απόδοση μηδενίζεται τις ώρες που θα μπορούσαμε να έχουμε την καλύτερη απόδοση διότι τα σκληρά υλικά της ταράτσας έχουν αποκτήσει μεγάλη θερμοκρασία ενώ τα φωτοβολταικά αργούν να επανέλθουν σε λειτουργία διότι αρκετή ώρα μετά τα σκληρά υλικά εκπέμπουν αυτή την θερμότητα.


Ένα φυτεμένο δώμα έχει κάτω από τα πάνελ φυτά που απορροφούν την θερμότητα , ταπεινώνουν την θερμοκρασία, μειώνοντας σημαντικά την θερμοκρασία, ενώ δεν εκπέμπουν την θερμότητα που απορρόφησαν.


Είναι γεγονός ότι με την εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων υποδομής φυτεμένων δωμάτων επιτυγχάνεται ο συνδυασμός φύτευσης και φωτοβολταϊκών στα δώματα με πολλαπλά πλεονεκτήματα:

1) Βελτιστοποίηση απόδοσης των φωτοβολταϊκών εξαιτίας του φυσικού δροσισμού από τα φυτά και δημιουργία καλύτερου μικροκλίματος.

2) Μηχανική στήριξη των πάνελ χωρίς την διάνοιξη οπών στην πλάκα και συνεπώς αποφυγή δύσκολων σημείων στεγανοποίησης.

3) Ανεμπόδιστη απορροή του νερού και ομοιόμορφη αποστράγγιση σε όλη την επιφάνεια της στέγης .

4) Απορροφούν τις υψηλές θερμοκρασίες που παράγονται από τα φωτοβολταικά συστήματα.


Στα υφιστάμενα κτίρια λόγω της μικρής δυνατότητας επιφόρτισης, μια λύση είναι η ανάπτυξη ξηρανθεκτικών θάμνων σε πυκνή διάταξη που δεν επιτρέπουν μέσω του φυλλώματός τους την διείσδυση της ηλιακής ακτινοβολίας στα κατώτερα επίπεδα.


Μια εξίσου αποδοτική λύση ενεργειακά, είναι η χρήση αποστραγγιστικών συστημάτων με μετρήσιμη αντίσταση στην θερμοπερατότητα όπως είναι αυτά από υδροφοβική διογκωμένη πολυστερίνη, παρέχοντας έτσι στο κτίριο διπλή προστασία. (Θερμομόνωση από φυτά και υπόστρωμα ανάπτυξης φυτικού υλικού, θερμομόνωση από το αποστραγγιστικό σύστημα).




Είναι γεγονός ότι τα φυτεμένα δώματα προσφέρουν ενεργειακά, συντελούν στην καλύτερη διαχείριση νερού και δημιουργούν νέους χώρους πρασίνου.

( τα φωτοβολταικα έχουν ένα κωδικό αποδοσης και αναγραφεται ή πτώση πάνω από 25ο κελσίου πχ. 0,46 ή 0,43 βαθμοί ανα βαθμό..)

Τάτσης Κων/νος

Msc Γεωπόνος

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ:Ένα (1) στέλεχος αρμόδιο για τη διοικητική υποστήριξη του ΔΑΣΤΑ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ
ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ
Ταχ. Δ/νση: Ιερά Οδός 75, Τ.Κ. 118 55
Πληροφορίες: κ. Κ. Παππάς
Τηλέφωνο: 210 5294860, -68
Fax: 210 5294873
E-mail: elke@aua.gr
Στοιχεία επικοινωνίας για πληροφορίες: κα Ι. Σκαλτσά, τηλ. 210 5294818

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου
Αθηνών στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του Γ.Π.Α.», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007-13», το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους και σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Έρευνας (12η Συνεδρία / 21-12-2011), ανακοινώνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ανάθεση έργου σε ένα (1)
άτομο , ως εξής:
Ένα (1) στέλεχος αρμόδιο για τη διοικητική υποστήριξη του ΔΑΣΤΑ, απόφοιτο Α.Ε.Ι. κατά προτίμηση Γεωπόνο, κάτοχο μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών στην Ολική Ποιότητα (Total Quality Management (TQM)), με καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας, γνώσεις χειρισμού Η/Υ εφαρμογών γραφείου, αποδεδειγμένη εμπειρία στο σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και συντήρηση συστημάτων διαχείρισης ποιότητας, (π.χ. ISO 9001) και αναπτυγμένες επικοινωνιακές και διαπραγματευτικές ικανότητες.
Αντικείμενο εργασίας: Το στέλεχος θα συνεργαστεί με εξωτερικό συνεργάτη για τη διασφάλιση ποιότητας λειτουργίας του ΔΑΣΤΑ και τριών ακόμη επιμέρους πράξεων (Γραφείο Διασύνδεσης, Καινοτομικές Δράσεις Πρακτικής Άσκησης Γ.Π.Α., Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας Γ.Π.Α.), θα συμμετέχει στη συντάξει της σχετικής έκθεσης για τη πιστοποίηση, θα παρακολουθήσει την πιλοτική εφαρμογή του συστήματος από τα στελέχη όλων των πράξεων και ότι αυτό συνεπάγεται (διορθωτικές κινήσεις, αναφορές κ.λ.π. ) και θα είναι αρμόδιο για την τήρηση του συστήματος, καθώς και για τις απαραίτητες ενέργειες κατά τη διαδικασία ανανέωσης της πιστοποίησης. Θα συνεργαστεί επίσης με εξωτερικό συνεργάτη για τη δημιουργία κώδικα δεοντολογίας για τις προαναφερόμενες πράξεις και θα είναι σε άμεση συνεργασία με όλα τα στελέχη των επιμέρους πράξεων με σκοπό την παρακολούθηση των έργων και την τήρηση του προγραμματισμού του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, μέσα από σχετική Βάση Δεδομένων.
Τα ανωτέρω περιγραφέντα αντικείμενα εργασίας της θέσης δεν έχουν αποκλειστικό
χαρακτήρα και το στέλεχος που θα επιλεγεί πιθανόν να κληθεί να συμμετάσχει και σε
άλλες εργασίες που άπτονται του αντικειμένου του ΔΑΣΤΑ.
Διάρκεια της σύμβασης
Η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι 12 μήνες, με δυνατότητα ανανέωσής τους. Η συνολική διάρκεια δεν θα ξεπεράσει τους 25 ανθρωπομήνες, όπως καθορίζεται στο εγκεκριμένο Τεχνικό Δελτίο του Έργου.
Αμοιβή
Η αμοιβή για το σύνολο των 25 ανθρωπομηνών ανέρχεται σε 50.000 € συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των προβλεπόμενων κρατήσεων.
Απαραίτητα δικαιολογητικά και διαδικασία επιλογής
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλλουν στο πρωτόκολλο της Γραμματείας του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Γ.Π.Α., (από 12:00 π.μ. έως 2:00 μ.μ.- από Δευτέρα έως Παρασκευή) ή με συστημένη επιστολή (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας, Ιερά Οδός 75, Τ.Κ. 118 55, Αθήνα) το αργότερο μέχρι την 8η Απριλίου 2011 τα εξής
δικαιολογητικά:
1.Αίτηση
2. Βιογραφικό σημείωμα
3. Αντίγραφα τίτλων σπουδών
4. Στοιχεία που να αποδεικνύουν την αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία
5. Συστατικές επιστολές ή κάθε άλλο στοιχείο που θα μπορούσε να βοηθήσει στην ορθή γνώμη για την εμπειρία, τις γνώσεις και την καταλληλότητά τους
Τα επικαλούμενα προσόντα και η εμπειρία των υποψηφίων θα αξιολογηθούν με βάσητα υποβληθέντα σχετικά δικαιολογητικά λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές ίσης μεταχείρισης και της μη διάκρισης από Επιτροπή Αξιολόγησης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην κα
Ι. Σκαλτσά κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στο τηλ. 210 5294818.
Η παρούσα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα αναρτηθεί για 15 ημέρες στον
ιστοχώρο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών ( www . aua .gr ).
Αθήνα, 14/3/2011
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΗΣ

Με ομόφωνη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου εγκρίθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Αν. και Τροφίμων για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 23 Mαρτίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με ομόφωνη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου εγκρίθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς.

Το ν/σ που έχει τίτλο:

«Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου- Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους» περιλαμβάνει τέσσερα σημαντικά κεφάλαια.

Στο πρώτο κεφάλαιο καθορίζεται η δομή και η λειτουργία των συλλογικών αγροτικών οργανώσεων. Οργανώνεται η εποπτεία τους από το κράτος μέσω εποπτικής αρχής, εθνικού μητρώου και περιοδικής αξιολόγησης.

Στο δεύτερο κεφάλαιο οργανώνεται θεσμικά η σχέση των συνεταιρισμών, των ομάδων παραγωγών και των αγροτικών εταιρικών συμπράξεων με την αγορά των αγροτικών προϊόντων. Στόχος είναι η σταθερότητα των τιμών και η εξυγίανση της αγροτοδιατροφικής αλυσίδας. Προτείνεται η παρέμβαση αυτή να γίνει μέσω των Διεπαγγελματικών Οργανώσεων των Αγροδιατροφικών Συμπράξεων σε κάθε Περιφέρεια, της Συμβολαιακής Γεωργίας και των Δημοπρατηρίων Αγροτικών Προϊόντων.

Στο τρίτο κεφάλαιο καθορίζεται η χρηματοδότηση, τα φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα υπέρ των συνεταιρισμών, των ομάδων παραγωγών και των αγροτικών εταιρικών συμπράξεων διευρύνοντας τις μέχρι τώρα ρυθμίσεις και ενισχύοντας την πρωτοβουλία τους.

Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο οριοθετείται η προσαρμογή του συνεταιριστικού κινήματος στις νέες ρυθμίσεις με τις καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις του ν. 2810/2000. Στο ίδιο κεφάλαιο προτείνονται νέες διατάξεις για τον αγροτικό συνδικαλισμό και τους αγροτικούς συλλόγους. Προτείνονται πρωτοβάθμιοι σύλλογοι, με κλαδικό αντικείμενο - ζωικής, φυτικής ή και αλιευτικής παραγωγής - στα εδαφικά όρια του Καλλικρατικού Δήμου. Αυξάνεται σε επτά (7) ο αριθμός των συλλόγων που ιδρύουν Ομοσπονδία σε επίπεδο Περιφέρειας και ο αριθμός Ομοσπονδιών που ιδρύουν Συνομοσπονδίες σε πανελλαδικό επίπεδο.

Στην εισήγησή του ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης ανέφερε μεταξύ άλλων:

« Με το νομοσχέδιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς τοποθετούμε την αιχμή μιας μεγάλης αγροτικής μεταρρύθμισης, η οποία έχει προοδευτικό και δημοκρατικό πρόσημο.

Δεν αρκούμαστε σε απλές βελτιώσεις στον τρόπο λειτουργίας των υφιστάμενων συνεταιρισμών.

Εντατικοποιούμε τη συνταγματική επιταγή περί εποπτείας για να εξυγιάνουμε τους συνεταιρισμούς και να διασφαλίσουμε τη δημοκρατική λειτουργία τους.

Παρεμβαίνουμε συντονισμένα για να απαλλαγεί η ύπαιθρος από συνεταιρισμούς – σφραγίδες, υπερχρεωμένους και ανυπόληπτους συνεταιρισμούς και να αναδειχθούν οι πρωτοπόρες οργανώσεις του χώρου που είναι διάσπαρτες σε όλη τη χώρα.

Σε αυτή την πορεία η μεγάλη πλειοψηφία των αγροτών θα είναι μαζί μας. Πρώτοι αυτοί επιζητούν μια σοβαρή και ορθοθετημένη παρέμβαση του Κράτους.


Με το νομοσχέδιο διευκρινίζουμε την ακλόνητη προγραμματική μας αφετηρία: να στηρίξουμε τον έλληνα αγρότη και το εισόδημα του.

Παρουσιάζουμε ένα τολμηρό μεταρρυθμιστικό σχέδιο με ιεραρχημένους στόχους, οι οποίοι διακρίνονται από προγραμματική συνέπεια και πολιτική σαφήνεια:

1. Θέτουμε στο επίκεντρο της αγροτικής μας οικονομίας τους συνεταιρισμούς, ως βασική μορφή κοινωνικής επιχειρηματικότητας, στο πλαίσιο της οποίας οι μικρομεσαίοι αγρότες οργανώνουν την παραγωγή τους και σχεδιάζουν τη δυναμική παρουσία τους στην αγορά.

2. Γύρω από τους συνεταιρισμούς οργανώνουμε την ευρύτερη επιχειρηματικότητα των αγροτών με τις εταιρικές συμπράξεις, τις διεπαγγελματικές οργανώσεις και τις αγροδιατροφικές συμπράξεις της Περιφέρειας.

3. Θέτουμε συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας και υγιούς επιχειρηματικότητας με βάση τη συμβολαιακή γεωργία και τα δημοπρατήρια.

4. Προσαρμόζουμε στα μεγέθη της διοικητικής μεταρρύθμισης τη διάρθρωση και την ανάπτυξη του αγροτικού συνδικαλισμού.

Η προοδευτική αγροτική μεταρρύθμιση συνιστά, λοιπόν, το βασικό εργαλείο μας για να σχεδιάσουμε και να οργανώσουμε την ευημερία των αγροτών μας και την ανάπτυξη της υπαίθρου».

* Επισυνάπτεται το σχέδιο νόμου και η εισηγητική έκθεση