Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

ΥΓΙΕΙΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ στις 6-7-2009


Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α. «ΔΗΜΗΤΡΑ»
Ν.Π.Ι.Δ. εποπτευόμενο από το
Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
Κέντρο «ΔΗΜΗΤΡΑ» ΑΛΜΥΡΟΥ
Τηλ. 2422021473 FAX 2422021473
e-mail: ogeekad@otenet.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Κέντρο «ΔΗΜΗΤΡΑ» ΑΛΜΥΡΟΥ (πρώην ΚΕΓΕ), οργανώνει ημερίδα οπωροκηπευτικων. (ΥΓΙΕΙΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ) στις 6-7-2009.. στις 6 μ μ Καλούμε τους ενδιαφερόμενους αγρότες-αγρότισσες της περιοχής Αλμυρού και της ευρύτερης περιοχής, ναπαρακολουθήσουν την εκπαίδευση με σκοπό τη καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωσή τους .

Στην εκπαίδευση θα μπορούν να συμμετέχουν

§ Αγρότες-Αγρότισσες της επαρχίας Αλμυρού και γενικότερα του νομού Μαγνησίας

και θα αναπτυχθούν θέματα που αφορούν:

Ø Υγιεινή ασφάλεια ποιοτικός έλεγχος νωπών οπωροκηπευτκων
Ø Ο ενημερωμένος αγρότης σήμερα είναι ο επιτυχημένος επιχειρηματίας του αύριο.


Με εκτίμηση,

Παπακυρίτση Μυρτίλα Γεωπόνος
Διευθύντρια του Κέντρου «ΔΗΜΗΤΡΑ» Αλμυρού

Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΣΚ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ ΜΕ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ Μ.-ΣΑΧΙΝΙΔΗ Φ. ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΣΚ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ ΜΕ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ Μ.-ΣΑΧΙΝΙΔΗ Φ. ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
για ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
για κ Μιχάλη Χρυσοχοίδη
για κ Φίλιππο Σαχινίδη

Θέλουμε να επισημάνουμε ως γεωπόνοι σημαντικές θέσεις για την Ανάπτυξη στα :
1) Νέα Υπηρεσία Ελέγχου Αγοράς & στελέχωση από γεωπόνους
2) Να γίνει στο ΥΠΑΝ Μητρώο εμπόρων & εξαγωγέων
3) Επιτροπή Ανταγωνισμού, παρατηρητήρια τιμών για πχ γεωργικά εφόδια
4) Να προσεχθούνε οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ειδικά γεωθερμία-υδροηλεκτρική-Αιολική-Ηλιακή-βιομάζα ΠΕΛΕΤ, (πχ να γίνεται ανακύκλωση ξυλείας, κλαδέματα Δήμων, για αγρότες εφαρμογή ΚΟΓΠ αλλά και κίνητρα σε συνεργασία με αυτούς, επιδότηση αγοράς συσκευών ανακύκλωσης κα)
5) Νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται & γραφειοκρατικά εμπόδια για ίδρυση ή λειτουργία και γεωπονικών επιχειρήσεων (όπως πχ χαμηλή σταθερή φορολογία στην αρχή της ίδρυσης της επιχείρησης)
6) Να υπάρξουνε δράσεις επιδοτήσεις πράσινων χώρων και σε ιδιωτικούς χώρους (στο ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ του ΥΠΑΝ επιδοτούνται οι πράσινες στέγες μόνο για δημοτικά κτίρια >10.000 κατοίκων)
7) Για τα προγράμματα του ΥΠΑΝ Νεανική-Γυναικεία επιχειρηματικότητα: μικρή η δημόσια δαπάνη για ίδρυση πολλών επιχειρήσεων και μεγάλη καθυστέρηση μετά στην καταβολή της επιδότησης από τον ΕΟΜΜΕΧ.
8) Συμπεριφορά άνιση εφορίας στις γεωπονικές επιχειρήσεις (πχ επιστροφή φόρου σε 6 μήνες, πληρωμή περαίωσης σε 6 μέρες)
9) Προγράμματα για ΜΜΕ εμπορίας-μεταποίησης-παροχής υπηρεσιών & ο ρόλος των τραπεζών περί ασυμβιβάστου (αιτήσεις-εγκρίσεις-δάνεια-πληρωμές)
10) Δανειολήπτες & εγγυητικές τραπεζών πολιτική (πχ 1% επιτόκιο κατάθεσης & 19% δανεισμού καθώς και ύπαρξη δανείων με εγγύηση Ελληνικού δημοσίου για ίδρυση νέων γεωπονικών επιχειρήσεων πχ γεωργικών εφοδίων)
11) Αποκλεισμός από ΤΕΜΠΕ γεωπονικών επιχειρήσεων εργοληπτικών πρασίνου & παραγωγής πχ φυτώρια.
12) Να προσεχθεί & να χρηματοδοτηθεί η έρευνα από τον τομέα Ανάπτυξης (πχ πόσο κοστίζει η ίδρυση της τάδε γεωπονικής επιχείρησης)
13) Μείωση προκαταβολής στις εφορίες, εγγύησης στην ΔΕΗ & άρση προστίμων για ασφαλιστικές εισφορές ΤΕΒΕ για καθυστέρηση για ιδιωτικές γεωπονικές επιχειρήσεις
14) Θέματα αγοράς agromarketing
15) Σύνδεση της ανάπτυξης και των εξαγωγών με τον θεσμό των Γεωργικών Ακολούθων δηλαδή γεωπόνων στις ελληνικές πρεσβείες
16) Οι νέες προοπτικές από την στροφή στην Ελλάδα της Πράσινης Ανάπτυξης στην Ελλάδα πρέπει να γίνει και με τους γεωπόνους ως εφαρμοστές αυτής της πολιτικής.

ΠΑΣΚ Γεωπόνων νομού Λάρισας

ΟΙ ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ «ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΓΕΙΑΣ» ΤΗΣ Κ.Α.Π.- ΤΟΜΕΑΣ ΤΩΝ ΑΜΕΣΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ




ΟΙ ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ «ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΓΕΙΑΣ» ΤΗΣ Κ.Α.Π.- ΤΟΜΕΑΣ ΤΩΝ ΑΜΕΣΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ

Η μεταρρύθμιση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής του 2003 (καν. 1782/03) σηματοδότησε μια νέα φάση στις ενισχύσεις για τη στήριξη του εισοδήματος των γεωργών, εισάγοντας την έννοια της Ενιαίας Αποδεσμευμένης Ενίσχυσης στον Α΄ πυλώνα της Κ.Α.Π. και ενισχύοντας τον Β΄ πυλώνα με μεταφορά πόρων από τον πρώτο. Επίσης, βασικό στοιχείο της μεταρρύθμισης αποτέλεσε η σύνδεση της καταβολής των ενισχύσεων με την υποχρέωση των παραγωγών να τηρούν τις οδηγίες και τους κανονισμούς για την προστασία του περιβάλλοντος, τη δημόσια υγεία και την υγεία των ζώων, καθώς και να ακολουθούν τις ορθές γεωργικές και περιβαλλοντικές πρακτικές με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.

Στo πλαίσιο της συμφωνίας για τη μεταρρύθμιση της ΚΑΠ το 2003, είχε προβλεφθεί ότι η Επιτροπή, δύο χρόνια μετά την έναρξη της εφαρμογής της ενιαίας αποδεσμευμένης ενίσχυσης ή το αργότερο έως την 31η Δεκεμβρίου 2009 θα υποβάλλει έκθεση προς το Συμβούλιο, συνοδευόμενη από σχετικές προτάσεις.
Με τον λεγόμενο “Έλεγχο Υγείας”, λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ως στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας και τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της Κ.Α.Π., καθώς και την προσαρμογή της στις νέες προκλήσεις και δυνατότητες που παρουσιάζονται μετά το 2009 στην ΕΕ των 27 κρατών μελών.
Οι προτάσεις της Επιτροπής κινήθηκαν σε τρεις βασικούς άξονες:
• Με ποιο τρόπο η ενιαία αποδεσμευμένη ενίσχυση θα γίνει πιο αποτελεσματική, αποδοτική και απλή.
• Πώς θα βελτιωθεί ο προσανατολισμός των αγροτικών προϊόντων στην αγορά, λαμβανομένης υπόψη της παγκοσμιοποίησης και πώς θα διαχειριστούμε τις νέες προκλήσεις.
• Πώς θα αντιμετωπιστούν οι μεγάλες προκλήσεις από τις κλιματικές αλλαγές μέχρι τα βιοκαύσιμα και τη διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Νέοι κανονισμοί
Η πολιτική συμφωνία επετεύχθη τον Νοέμβριο 2008, και οι νέοι κανονισμοί που περιλαμβάνουν τις νέες αποφάσεις είναι:
- Καν.72/2009 που αφορά στην τροποποίηση του καν.1234/07 (Ενιαία Κ.Ο.Α.).
- Καν.73/2009 που αφορά την αντικατάσταση του καν.1782/03 (Άμεσες Ενισχύσεις).
- Καν.74/2009 που αφορά στην τροποποίηση του καν.1698/05 (Αγροτική Ανάπτυξη).
- Καν.61/2009 που αφορά στην τροποποίηση των Κατευθυντηρίων Γραμμών για την Αγροτική Ανάπτυξη.

ΤΗΣ AIKATEΡΙΝΗΣ ΜΠΕΛΙΤΣΟΥ*

ΟΙ ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ «ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΓΕΙΑΣ» ΤΗΣ Κ.Α.Π.- ΤΟΜΕΑΣ ΤΩΝ ΑΜΕΣΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ
Η μεταρρύθμιση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής του 2003 (καν.1782/03) σηματοδότησε μια νέα φάση στις ενισχύσεις για την στήριξη του εισοδήματος των γεωργών, εισάγοντας την έννοια της Ενιαίας Αποδεσμευμένης Ενίσχυσης στον Α΄ πυλώνα της Κ.Α.Π. και ενισχύοντας τον Β΄ πυλώνα με μεταφορά πόρων από τον Α΄ πυλώνα
Επίσης βασικό στοιχείο της μεταρρύθμισης αποτέλεσε η σύνδεση της καταβολής των ενισχύσεων με τη υποχρέωση των παραγωγών να τηρούν τις οδηγίες και τους κανονισμούς για την προστασία του περιβάλλοντος, τη δημόσια υγεία και την υγεία των ζώων, καθώς και να ακολουθούν τις ορθές γεωργικές και περιβαλλοντικές πρακτικές με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
Στo πλαίσιο της συμφωνίας για την μεταρρύθμιση της ΚΑΠ το 2003, είχε προβλεφθεί ότι η Επιτροπή, δύο (2) χρόνια μετά την έναρξη της εφαρμογής της ενιαίας αποδεσμευμένης ενίσχυσης ή το αργότερο έως 31 Δεκεμβρίου 2009 θα υποβάλει έκθεση προς το Συμβούλιο, συνοδευόμενη από σχετικές προτάσεις.
Με τον «Έλεγχο Υγείας» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ως στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας και τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, καθώς και την προσαρμογή της στις νέες προκλήσεις και δυνατότητες που παρουσιάζονται μετά το 2009 στην ΕΕ των 27 κρατών μελών.
Οι προτάσεις της Επιτροπής κινήθηκαν σε τρεις βασικούς άξονες:
- Με ποιο τρόπο η ενιαία αποδεσμευμένη ενίσχυση θα γίνει περισσότερο αποτελεσματική, αποδοτική και απλή.
- Πώς θα βελτιωθεί ο προσανατολισμός των αγροτικών προϊόντων στην αγορά, λαμβανομένης υπόψη της παγκοσμιοποίησης και πώς θα διαχειριστούμε τις νέες προκλήσεις.
- Πώς θα αντιμετωπιστούν οι μεγάλες προκλήσεις από τις κλιματικές αλλαγές μέχρι τα βιοκαύσιμα και τη διαχείριση των υδάτινων πόρων.
Η πολιτική συμφωνία επετεύχθη τον Νοέμβριο 2008, και οι νέοι κανονισμοί που περιλαμβάνουν τις νέες αποφάσεις είναι:
Καν.72/2009 που αφορά την τροποποίηση του καν.1234/07 (Ενιαία Κ.Ο.Α.)
Καν.73/2009 που αφορά την αντικατάσταση του καν.1782/03 (Άμεσες Ενισχύσεις)
Καν.74/2009 που αφορά την τροποποίηση του καν.1698/05 (Αγροτική Ανάπτυξη)
Καν.61/2009 που αφορά την τροποποίηση των Κατευθυντηρίων Γραμμών για την Αγροτική Ανάπτυξη


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
1. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ

Η υποχρεωτική διαφοροποίηση είναι το εργαλείο, που θεσπίστηκε με την νέα Κ.Α.Π. και εφαρμόστηκε από το 2005, για την δημοσιονομική ενίσχυση των προγραμμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης με την μεταφορά πόρων από τον Α΄ στον Β΄ πυλώνα.
Η παρακράτηση εφαρμόζεται στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που εισπράττουν άμεσες ενισχύσεις πάνω από 5000€ ετησίως και τα ισχύοντα ποσοστά ανέρχονται σε
- 3% για το 2005,
- 4% για το 2006 &
- 5% για το 2007 και 2008.
Τα ποσά που προκύπτουν από την παρακράτηση αναδιανέμονται μεταξύ των παλιών κρατών μελών με κλείδα κατανομής που βασίζεται σε κριτήρια που αφορούν τη γεωργική έκταση, τη γεωργική απασχόληση και το κατά κεφαλή ΑΕΠ σε αγοραστική δύναμη. Η παρακράτηση της υποχρεωτικής διαφοροποίησης δεν εφαρμόζεται στα νησιά του Αιγαίου.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ και με στόχο την ενίσχυση των προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων, τα ποσοστά παρακράτησης αυξάνονται
- σε 7% για το 2009,
- 8% για το 2010,
- 9% για το 2011 και
- 10% για το 2012.
Επιπλέον επιβάλλεται παρακράτηση 4%, πέραν των προαναφερομένων, στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που εισπράττουν πάνω από 300.000€ ετησίως.
Τα ποσά που προκύπτουν από την παρακράτηση, πέραν του 5%, παραμένουν στα ίδια τα κράτη μέλη, όπου παρακρατούνται, και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων (κλιματική αλλαγή, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διαχείριση υδάτων, βιοποικιλότητα) και την αναδιάρθρωση του τομέα των γαλακτοκομικών.

2. ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ
Για τη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων καθώς και των ενισχύσεων από την εφαρμογή των προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης, ο γεωργός υπόκειται στην τήρηση των όρων της πολλαπλής συμμόρφωσης, δηλαδή στην τήρηση των Kοινοτικών Οδηγιών και Κανονισμών που αφορούν στη δημόσια υγεία, στην υγεία των φυτών και των ζώων και στις ορθές γεωργικές πρακτικές. Η παράβαση των κοινοτικών κανόνων θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενισχύσεων. Το 75% του ποσού που προκύπτει από την επιβολή των ποινών πιστώνονται υπέρ του Κοινοτικού προϋπολογισμού ενώ το 25% υπέρ των Κρατών Μελών.
Οι ισχύουσες υποχρεώσεις της πολλαπλής συμμόρφωσης εστιάζονται στην:
– προστασία των εδαφών και των υπογείων υδάτων από την υπερβολική χρήση φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων,
– προστασία των οικοσυστημάτων και των περιοχών Natura 2000,
– αποφυγή νιτρορύπανσης γεωργικής προέλευσης,
– ορθή εφαρμογή της ιλύος από εγκαταστάσεις καθαρισμού λημμάτων,
– προστασία του εδάφους από τη διάβρωση, διατήρηση της δομής του,
– διατήρηση της οργανικής ουσίας του εδάφους στο έδαφος,
– καταγραφή των ζώων.
– Προστασία της δημόσιας υγείας, της υγείας των ζώων και φυτών.
– Κοινοποίηση των ζωονόσων
– Βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ζώων
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ οι υποχρεώσεις της πολλαπλής συμμόρφωσης ενισχύονται με κανόνες για την Προστασία και διαχείριση των υδάτων, όπως τη δημιουργία ζωνών ανάσχεσης κατά μήκος υδατορρευμάτων και την τήρηση των διαδικασιών έγκρισης χρήσης των υδάτων για άρδευση. Οι νέες υποχρεώσεις εφαρμόζονται από το 2010 και μετά.
Εντούτοις ορισμένες υποχρεώσεις που αφορούν στην καλή γεωργική και περιβαλλοντική κατάσταση των γαιών χαρακτηρίζονται πλέον ως προαιρετικές για τα κράτη μέλη εκτός εάν ήδη εφαρμόζονται.

3. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
Από το 2007 έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα παροχής γεωργικών συμβουλών που στη χώρα μας λειτουργεί μέσω της Γενικής Δ/νσης Φυτικής Παραγωγής του ΥπΑΑΤ. Οι παραγωγοί μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα προαιρετικά. Στην περίπτωση αυτή θα επιβαρύνονται με το σχετικό κόστος παροχής των συμβουλών από τους φορείς υλοποίησης. Οι παραγωγοί μπορούν να επανεισπράξουν ένα μέρος του κόστους αυτού εντασσόμενοι σε ένα νέο μέτρο αγροτικής ανάπτυξης που έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή. Στην ένταξη του προγράμματος προηγούνται οι εκμεταλλεύσεις που εισπράττουν πάνω από 15.000€.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ τα κράτη μέλη ορίζουν πλέον τα κριτήρια και τις κατηγορίες προτεραιότητας όσον αφορά τους γεωργούς που έχουν πρόσβαση στο σύστημα παροχής γεωργικών συμβουλών.

4. ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ από το 2010 τα κράτη μέλη δεν χορηγούν (υποχρεωτικά) άμεσες ενισχύσεις στους γεωργούς που λαμβάνουν ένα ελάχιστο ποσό ετησίως ή διαθέτουν ένα ελάχιστο μέγεθος εκμετάλλευσης, έχοντας ως στόχο τον περιορισμό του κόστους διαχείρισης και ελέγχου των αιτήσεων ενίσχυσης. Η επιλογή του κριτηρίου αποτελεί απόφαση του κράτους μέλους. Για την Ελλάδα τα όρια αυτά έχουν οριστεί σε 100€ έως 400€ ανά εκμετάλλευση ή σε επιλέξιμη έκταση εκμετάλλευσης 4-10 στρεμμάτων. Για τις εκμεταλλεύσεις που διαθέτουν ειδικά δικαιώματα (χωρίς γη) το όριο που τίθεται είναι ποσοτικό. Η διάταξη αυτή μπορεί να μη εφαρμοστεί στα νησιά του Αιγαίου.
Επίσης με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ από το 2010 τα κράτη μέλη μπορούν (προαιρετικά) να θεσπίσουν αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια ώστε να μην χορηγούνται άμεσες ενισχύσεις σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα των οποίων οι γεωργικές δραστηριότητες αποτελούν ασήμαντο μέρος των συνολικών οικονομικών δραστηριοτήτων ή των οποίων ο κύριος επιχειρηματικός ή εταιρικός σκοπός δεν συνίσταται στην άσκηση γεωργικής δραστηριότητας.
Τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης για τα οποία δεν καταβάλλονται πληρωμές για δύο συνεχόμενα χρόνια λόγω της εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων για τις ελάχιστες απαιτήσεις επιστρέφουν στο εθνικό απόθεμα των κρατών μελών.

5. ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ (Κ.Ε.Ε.)
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
Το καθεστώς της ενιαίας ενίσχυσης, όπως ισχύει και εφαρμόζεται στη χώρα μας, βασίζεται στην κατανομή δικαιωμάτων ενίσχυσης στους γεωργούς με βάση μια ιστορική περίοδο αναφοράς, η οποία διαφέρει σε κάθε τομέα. Η βασική περίοδος αναφοράς ανά τομέα είναι:
• 2000-2002: για τις αροτραίες καλ/ργειες, ρύζι, αποξηραμένες ζωοτροφές, οσπριοειδή, βόειο και αιγοπρόβειο κρέας, καπνός βαμβάκι
• 1999-2002: για το ελαιόλαδο
• 2000/01-2002/03 & 2006/07: για τη ζάχαρη
• 2007: για το γάλα
• 2003-2005: για τη μπανάνα
• 2001/02 έως 2005/06: για τη τομάτα
• 2004/05 έως 2006/07: για τα ροδάκινα, αχλάδια, δαμάσκηνα και σύκα
• 2000/01 έως 2006/07: για τα εσπεριδοειδή
• 2001/02 & 2003/04 έως 2006/07: για τη σταφίδα
Με το υφιστάμενο καθεστώς υπήρχαν διάφορα είδη δικαιωμάτων όπως:
• τα στρεμματικά δικαιώματα, τα οποία αντιστοιχούν σε 1 Ha επιλέξιμης γεωργικής γης
• τα δικαιώματα παύσης καλλιέργειας τα οποία προέκυψαν από τις εκτάσεις που είχαν ενταχθεί στο καθεστώς της υποχρεωτικής αγρανάπαυσης το 2000-2002 και τα οποία ενεργοποιούνται με εκτάσεις παύσης καλλιέργειας
• τα δικαιώματα εθνικού αποθέματος, τα οποία είναι στρεμματικά (αντιστοιχούν δηλαδή σε γη) με την διαφορά ότι χορηγούνται από το κράτος και οι γεωργοί έχουν την υποχρέωση ετήσιας ενεργοποίησης και μη μεταβίβασης για 5 χρόνια
• τα ειδικά δικαιώματα, τα οποία προέκυψαν από ενισχύσεις ζωικού κεφαλαίου (βόειο, αιγοπρόβειο) δεν αντιστοιχούν σε γη και μπορούν να ενεργοποιηθούν με την διατήρηση του 50% του ζωικού κεφαλαίου που κατείχαν κατά την ιστορική περίοδο αναφοράς.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ πρόσβαση στο καθεστώς της ενιαίας ενίσχυσης έχουν οι γεωργοί:
- που κατέχουν δικαιώματα ενίσχυσης, τα οποία απέκτησαν σύμφωνα με τον καν.1782/03
- που αποκτούν δικαιώματα ενίσχυσης με βάση τον καν. 73/2009
- με μεταβίβαση,
- από το εθνικό απόθεμα,
- με την κατανομή δικαιωμάτων στον τομέα του κρασιού είτε σε γεωργούς που εντάσσονται στο πρόγραμμα εκρίζωσης των αμπελώνων, είτε σε αμπελουργούς μέσω δράσης του εθνικού φακέλου,
- με την κατανομή δικαιωμάτων λόγω εφαρμογής του περιφερειακού μοντέλου, λόγω κατάργησης των ειδικών καθεστώτων και ένταξής τους στο καθεστώς της ενιαίας ενίσχυσης, λόγω κατάργησης της μερικής δέσμευσης των ενισχύσεων σε ορισμένους τομείς (οπωροκηπευτικά, σπόροι σποράς, ποιοτικό παρακράτημα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 69 του καν.1782/03) & λόγω εφαρμογής της ειδικής στήριξης του άρθρου 68 σε περιοχές που υπόκεινται σε προγράμματα αναδιάρθρωσης ή/και ανάπτυξης.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ το σύστημα της ενιαίας ενίσχυσης απλοποιείται και όλα τα δικαιώματα που συνδέονται με την έκταση (στρεμματικά) έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις:
- τα δικαιώματα παύσης καλλιέργειας καταργούνται και μετατρέπονται σε στρεμματικά δικαιώματα και
- τα δικαιώματα εθνικού αποθέματος απαλλάσσονται από την υποχρέωση ετήσιας ενεργοποίησης και μη μεταβίβασης για 5 χρόνια.

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Οι γεωργοί έχουν την υποχρέωση να ενεργοποιούν τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης ώστε να εισπράττουν την αξία των δικαιωμάτων τους. Η ενεργοποίηση πραγματοποιείται:
- με την υποβολή ετησίως αίτησης μέχρι 15 Μαΐου
- με την κατοχή επιλέξιμης γης ίσου αριθμού εκταρίων με τον αριθμό των δικαιωμάτων που διαθέτει ο γεωργός. Η γεωργική γη μπορεί να είναι ιδιόκτητη ή ενοικιασμένη.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ οι όροι επιλεξιμότητας θα πρέπει να πληρούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους. Επιλέξιμη γη ορίζεται:
- κάθε γεωργική έκταση(συμπεριλαμβανομένων των εκτάσεων που καλύπτονται από δασύλλια περιοδικής υλοτόμησης) η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά για γεωργική δραστηριότητα ή κυρίως για γεωργικές δραστηριότητες όταν γίνεται και χρήση για μη γεωργικές δραστηριότητες
- κάθε έκταση που έδωσε δικαίωμα σε ενισχύσεις στο ΚΕΕ κατά το 2008 και η οποία πλέον δεν πληροί τους όρους επιλεξιμότητας λόγω:
- εφαρμογής των οδηγιών περί διατήρησης των αγρίων πτηνών (79/409/ΕΟΚ), φυσικών οικοτόπων, άγριας πανίδας και χλωρίδας (92/43/ΕΟΚ) & θέσπισης πλαισίου κοινοτικής δράσης στον τομέα της πολιτικής των υδάτων (2000/60/ΕΚ).
- ένταξης σε πρόγραμμα δάσωσης (άρθρο 31 του καν.1257/99, άρθρο 43 του καν.1698/05) για την διάρκεια της σχετικής δέσμευσης
- ένταξης σε πρόγραμμα παύσης καλλιέργειας (άρθρα 22,23 &24 του καν.1257/099, άρθρο 39/1698/05) για την διάρκεια της σχετικής δέσμευσης.

ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΘΕΜΑ
Την πρώτη χρονιά εφαρμογή του Κ.Ε.Ε. η αξία όλων των δικαιωμάτων μειώθηκε κατά 2% για τη δημιουργία αντίστοιχου εθνικού αποθέματος. Εάν κάποιος δικαιούχος δεν ενεργοποιήσει τα δικαιώματά του επί τριετία, τότε αυτά θα μεταβιβάζονται στο εθνικό απόθεμα. Το εθνικό απόθεμα προσαυξάνεται από παρακρατήσεις των δικαιωμάτων σε περίπτωση μεταβίβασής τους (αγοραπωλησία).
Το εθνικό απόθεμα προορίζεται για τη χορήγηση νέων δικαιωμάτων στις εξής κυρίως περιπτώσεις:
- Γεωργούς που άρχισαν την γεωργική τους δραστηριότητα μετά την εφαρμογή της ενιαίας ενίσχυσης
- Σε παραγωγούς, που δραστηριοποιούνται σε περιοχές όπου εφαρμόζονται αναπτυξιακά προγράμματα ή προγράμματα αναδιάρθρωσης.
- Σε γεωργούς που επενδύουν στην αγορά γης ή ζώων. Επενδυτές θεωρούνται και οι γεωργοί που προχωρούν σε μακροχρόνιες ενοικιάσεις.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ το εθνικό απόθεμα περιλαμβάνει:
- τη διαφορά μεταξύ του ανωτάτου εθνικού ορίου πληρωμών για τις άμεσες ενισχύσεις και τη συνολική αξία α)των δικαιωμάτων που έχουν κατανεμηθεί και β)των ανωτάτων ορίων που έχουν καθοριστεί για τις δεσμευμένες ενισχύσεις (οπωροκηπευτικά,σπόροι σποράς), τις ειδικές ενισχύσεις (ρύζι, βαμβάκι, σκληρό στάρι κλπ) και την ειδική στήριξη του άρθρου 68 του νέου κανονισμού (ποιοτικό παρακράτημα κλπ).
- τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης που δεν ενεργοποιούνται για δύο συνεχή χρόνια
- τα δικαιώματα που δεν πληρώνονται επί δύο χρόνια γιατί εμπίπτουν στις διατάξεις περί ελάχιστης πληρωμής (100-400€ ή 1-0,4Ha) ή περί μη κύριας γεωργικής δραστηριότητας μετά από απόφαση του κράτους μέλους και τα οποία δεν ενοικιάστηκαν ή δεν μεταβιβάστηκαν.
- Μέρος της αξίας των δικαιωμάτων που μεταβιβάζονται (εκτός κληρονομιάς) σε μη κατά κύριο επάγγελμα γεωργό.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ το εθνικό απόθεμα προορίζεται για τη χορήγηση νέων δικαιωμάτων όπως ισχύει μέχρι σήμερα.
Τα κράτη μέλη μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εθνικό τους απόθεμα για τις δράσεις που προβλέπονται στο άρθρο 68 του νέου κανονισμού από το 2009.

ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
Τα δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης μπορούν να μεταβιβαστούν οριστικά με ή χωρίς γη, να κληροδοτηθούν ή να ενοικιαστούν συνοδευόμενα από γη.
Τα ειδικά δικαιώματα μπορούσαν να μεταβιβαστούν διατηρώντας το δικαίωμα ενεργοποίησης με το 50% του ζωικού κεφαλαίου μόνο όταν μεταβιβάζεται το σύνολο των ειδικών δικαιωμάτων της εκμετάλλευσης.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ, σε περίπτωση μεταβίβασης, η ευεργετική ρύθμιση για ενεργοποίηση των ειδικών δικαιωμάτων με το 50% του ζωικού κεφαλαίου ισχύει μόνο κατά τα έτη 2009, 2010 & 2011. Παρόλα αυτά η ευεργετική ρύθμιση ισχύει και μετά το 2011 σε περίπτωση υφιστάμενης ή αναμενόμενης κληρονομιάς.
Τα δικαιώματα ενίσχυσης που καθορίζονται με βάση το περιφερειακό μοντέλο μπορούν να μεταβιβάζονται ή να χρησιμοποιούνται μόνο εντός της ίδιας περιφέρειας ή μεταξύ περιφερειών εφόσον η αξία των δικαιωμάτων ενίσχυσης ανά εκτάριο είναι η ίδια.

ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ειδικά δικαιώματα είχαν κατανεμηθεί σε γεωργούς που ελάμβαναν ενισχύσεις από ζώα χωρίς την υποχρέωση να διαθέτουν και να δηλώνουν γεωργική γη (βοσκότοπο). Επίσης ειδικά δικαιώματα δημιουργούνται όταν η αξία των δικαιωμάτων, που συμπεριλαμβάνουν ενισχύσεις από ζώα, υπερβαίνει τις 5000€. Στην περίπτωση αυτή τα δικαιώματα χωρίζονται σε μέρη που δεν υπερβαίνουν σε αξία τα 5000€.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ, τα ειδικά δικαιώματα τα οποία κατανεμήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του καν.1782/03 εξακολουθούν να ισχύουν. Προβλέπεται μάλιστα η δημιουργία και νέων ειδικών δικαιωμάτων σε μια σειρά από περιπτώσεις όπως για τα νέα κράτη μέλη, στην περίπτωση κατάργησης των δεσμευμένων ενισχύσεων συμπεριλαμβανομένου του ποιοτικού παρακρατήματος και ένταξής τους στο ΚΕΕ.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ, δίνεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη που επέλεξαν το ιστορικό μοντέλο, για την εφαρμογή του καθεστώτος της ενιαίας ενίσχυσης (όπως η χώρα μας) να προβούν στην προσέγγιση της αξίας των δικαιωμάτων ενίσχυσης που έχουν κατανεμηθεί στους γεωργούς, σύμφωνα με αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια. Η προσέγγιση αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε εθνικό ή γεωγραφικό επίπεδο. Στόχος της ρύθμισης αυτής είναι η άμβλυνση των ανισοτήτων μεταξύ των δικαιωμάτων με διαφορετική αξία, που έχει διαμορφωθεί κατά το παρελθόν επειδή προήλθαν από διαφορετικά καθεστώτα (αροτραίες καλλιέργειες, λάδι, καπνός, βαμβάκι κλπ)
Η προσέγγιση της αξίας των δικαιωμάτων στην περίπτωση που επιφέρει μείωση της αρχικής τους αξίας, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε τουλάχιστον τρία ετήσια προκαθορισμένα στάδια. Η ετήσια μείωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της διαφοράς μεταξύ της αρχικής και της τελικής αξίας των δικαιωμάτων του κάθε γεωργού. Στην περίπτωση που η μείωση της αξίας είναι μικρότερη από το 10% της αρχικής αξίας μπορούν να αποφασιστούν και λιγότερα στάδια από τα τρία.
Η δυνατότητα αυτή δίνεται στα κράτη μέλη προαιρετικά μέχρι το 2013 αλλά η απόφαση θα πρέπει να ληφθεί είτε την 1-8-2009 για εφαρμογή από το 2010 είτε την 1-8-2010 για μεταγενέστερη εφαρμογή.

ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Κ.Ε.Ε.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ, δίνεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη που επέλεξαν το ιστορικό μοντέλο, για την εφαρμογή του καθεστώτος της ενιαίας ενίσχυσης (όπως η χώρα μας) να αποφασίσουν να εφαρμόσουν το ΚΕΕ σε περιφερειακό επίπεδο.
Η δυνατότητα αυτή δίνεται στα κράτη μέλη προαιρετικά μέχρι το 2013 αλλά η απόφαση θα πρέπει να ληφθεί είτε την 1-8-2009 για εφαρμογή από το 2010 είτε την 1-8-2010 για μεταγενέστερη εφαρμογή.
Στην περίπτωση αυτή τα κράτη μέλη έχουν τις εξής επιλογές:
- Περιφερειακό μοντέλο
Τα κράτη μέλη προσδιορίζουν τις περιφέρειες με αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια όπως η θεσμική ή διοικητική τους δομή και το περιφερειακό γεωργικό δυναμικό. Μπορεί να θεωρηθεί η επικράτεια της χώρας ως μία περιφέρεια.
Στη συνέχεια υποδιαιρούν το ανώτατο εθνικό όριο μεταξύ των περιφερειών που έχουν καθορίσει με αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια, δημιουργώντας τα περιφερειακά ανώτατα όρια για κάθε περιφέρεια. Τα κράτη μέλη μπορούν να αποφασίσουν την σταδιακή τροποποίηση των περιφερειακών ανωτάτων ορίων σε τρία το πολύ ετήσια στάδια, τα οποία θα πρέπει να είναι προκαθορισμένα και να βασίζονται σε αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια όπως το γεωργικό δυναμικό ή περιβαλλοντικά κριτήρια.
Τα κράτη μέλη προσαρμόζουν την αξία των δικαιωμάτων ενίσχυσης σε κάθε περιφέρεια προβαίνοντας σε γραμμικές αυξήσεις ή μειώσεις ώστε να τηρείται το ανώτατο περιφερειακό όριο. Η τυχόν μείωση της αξίας δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% της αρχικής αξίας των δικαιωμάτων ενίσχυσης.
- Περιφερειακό μοντέλο με προσαρμογή της αξίας των δικαιωμάτων ενίσχυσης
Το κράτος μέλος μπορεί να αποφασίσει να προβεί σε προσέγγιση της αξίας των δικαιωμάτων ενίσχυσης και συγχρόνως να εφαρμόσει περιφερειακό μοντέλο τότε θα πρέπει να προσαρμόσει το ανώτατο περιφερειακό όριο με βάση τις μειώσεις ή αυξήσεις των δικαιωμάτων ενίσχυσης.
Στην περίπτωση μείωσης της αξίας των δικαιωμάτων, αυτή θα πρέπει να ακολουθήσει τον κανόνα των τριών (3) ετησίων σταδίων, ήτοι:
Η ετήσια μείωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της διαφοράς μεταξύ της αρχικής και της τελικής αξίας των δικαιωμάτων του κάθε γεωργού. Στην περίπτωση που η μείωση της αξίας είναι μικρότερη από το 10% της αρχικής αξίας μπορούν να αποφασιστούν και λιγότερα στάδια από τα τρία.
- Περιφερειακό μοντέλο – Υβριδικό μοντέλο
Τα κράτη μέλη, που θα εφαρμόσουν περιφερειακό μοντέλο, μπορούν να κατανείμουν έως το 50% του περιφερειακού ανώτατου ορίου μεταξύ όλων των γεωργών των οποίων οι εκμεταλλεύσεις βρίσκονται στη συγκεκριμένη περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένων και των γεωργών που δεν κατέχουν δικαιώματα ενίσχυσης.
Η αξία των δικαιωμάτων ενίσχυσης υπολογίζεται με τη διαίρεση του μέρους (έως 50%) του περιφερειακού ανωτάτου ορίου δια του αριθμού των επιλέξιμων εκταρίων που θεσπίζονται (από το κράτος μέλος) για την συγκεκριμένη περιφέρεια. Τα κράτη μέλη μπορούν να καθορίσουν διαφορετική αξία για τα εκτάρια που καλύπτονται από βοσκότοπο ή μόνιμο βοσκότοπο και για τα υπόλοιπα εκτάρια γεωργικής γης.
Στην περίπτωση που ο γεωργός κατείχε δικαιώματα πριν την εφαρμογή της περιφερειοποίησης (ως ιστορικός παραγωγός), η αξία του δικαιώματος ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά το ποσό το οποίο υπολογίζεται βάσει της συνολικής αξίας των δικαιωμάτων ενίσχυσης που κατείχε ο γεωργός σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία που θα οριστεί από το κράτος μέλος. Οι αυξήσεις της αξίας των δικαιωμάτων των γεωργών δεν θα υπερβαίνουν το υπόλοιπο μέρος του περιφερειακού ανωτάτου ορίου(εκτός του ποσού που θα μοιραστεί σε όλους τους γεωργούς της περιφέρειας).
Ο αριθμός των δικαιωμάτων ενίσχυσης που θα κατανεμηθεί σε κάθε γεωργό θα ισούται με τον αριθμό των επιλέξιμων εκταρίων που δηλώνει ο γεωργός το έτος εφαρμογής του ΚΕΕ σε περιφερειακό επίπεδο. Τα δικαιώματα που κατείχαν οι γεωργοί πριν την εφαρμογή της περιφερειοποίησης ακυρώνονται και αντικαθίστανται με νέα.
- Περιφερειακό μοντέλο – Υβριδικό μοντέλο με προσαρμογή της αξίας των δικαιωμάτων
Όταν ένα κράτος μέλος αποφασίσει να εφαρμόσει το περιφερειακό – υβριδικό μοντέλο μπορεί το επόμενο έτος της εφαρμογής να προβεί σε προσαρμογή της αξίας των δικαιωμάτων ενίσχυσης.
Στην περίπτωση μείωσης της αξίας των δικαιωμάτων, αυτή θα πρέπει να ακολουθήσει τον κανόνα των δύο (2) τουλάχιστον ετησίων σταδίων, ήτοι:
Η ετήσια μείωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της διαφοράς μεταξύ της αρχικής και της τελικής αξίας των δικαιωμάτων του κάθε γεωργού. Στην περίπτωση που η μείωση της αξίας είναι μικρότερη από το 10% της αρχικής αξίας μπορούν να αποφασιστούν και λιγότερα στάδια από τα τρία.

6. ΜΕΡΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ
Τα κράτη μέλη είχαν το δικαίωμα σύμφωνα με τον καν.1782/03 να διατηρήσουν ένα μέρος των άμεσων ενισχύσεων συνδεδεμένο με την παραγωγή στις αροτραίες καλλιέργειες, στο βόειο και αιγοπρόβειο κρέας, στον καπνό, στο ελαιόλαδο και στα οπωροκηπευτικά. Η χώρα μας επέλεξε μόνο στον τομέα των οπωροκηπευτικών να διατηρήσει μερική δέσμευση με την παραγωγή σε ποσοστό 30% για τη τομάτα και 60% για τα εσπεριδοειδή.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ, τα κράτη μέλη επιτρέπεται να διατηρήσουν δεσμευμένες ενισχύσεις μόνο στους τομείς του βόειου και αιγοπροβείου κρέατος και των οπωροκηπευτικών. Οι ενισχύσεις στους υπόλοιπους τομείς αποδεσμεύονται υποχρεωτικά και εντάσσονται στο Κ.Ε.Ε.
Επιπλέον τα κράτη μέλη που επέλεξαν την μερική δέσμευση έχουν το δικαίωμα να αναθεωρήσουν την απόφασή τους και να εντάξουν τις δεσμευμένες ενισχύσεις στο Κ.Ε.Ε. συνολικά ή σε μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό που με βάση τον καν.1782/03 είχαν αποφασίσει (χαμηλότερο ποσοστό δέσμευσης). Για τον τομέα των οπωροκηπευτικών η απόφαση θα πρέπει να ληφθεί μέχρι 1η Αυγούστου 2009.

7. ΕΙΔΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ (Άρθρο 68)
Με το ισχύον καθεστώς δίνεται η δυνατότητα στα κράτη να προβαίνουν σε παρακράτηση έως του 10% της συνιστώσας κάθε τομέα και επιστροφή των χρημάτων στον ίδιο τομέα. Τα μέτρα που περιλαμβάνει το υφιστάμενο καθεστώς αναφέρονται σε επίπεδο τομέα (ανά προϊόν) και δίνεται η δυνατότητα θέσπισης ενισχύσεων για την προστασία ή την βελτίωση του περιβάλλοντος ή για τη βελτίωση της ποιότητας και της εμπορίας των γεωργικών προϊόντων.
Η χώρα μας έκανε χρήση της δυνατότητας αυτής με ποσοστό παρακρατήματος 10% για τις αροτραίες καλλιέργειες και το βόειο κρέας, 5% για το κρέας αιγοπροβάτων, 4% για το ελαιόλαδο, 2% για τον καπνό και 10% για τη ζάχαρη.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ δίνεται δυνατότητα παρακράτησης έως 10% του ανωτάτου εθνικού ορίου για οριζόντια προγράμματα.
Από το συνολικό ποσό ποσοστό έως 3,5% του ανωτάτου εθνικού ορίου μπορεί να προορίζεται για τομεακά προγράμματα ήτοι: α) προγράμματα βελτίωσης ποιότητας και εμπορίας των γεωργικών προϊόντων καθώς και προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος, β)ενισχύσεις στις περιοχές που θα πληγούν από την κατάργηση των γαλακτοκομικών ποσοστώσεων, γ)περιοχές που θα πληγούν από την περαιτέρω αποδέσμευση στον τομέα του ρυζιού και δ) για το ταμείο αλληλοβοήθειας για τις ασθένειες των ζώων και των φυτών και τα περιβαλλοντικά ατυχήματα.
Τα παρακρατηθέντα ποσά μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τη χορήγηση επιπλέον δικαιωμάτων ενίσχυσης στις περιοχές που είναι αντικείμενο προγραμμάτων αναδιάρθρωσης ή/και ανάπτυξης.
Τέλος προβλέπεται στήριξη για την διαχείριση των κινδύνων όπως:
- Τη χρηματοδότηση ασφαλίστρων για ασφάλιση καλλιεργειών, φυτών και ζώων έναντι οικονομικών απωλειών που προκαλούνται από δυσμενή κλιματικά φαινόμενα, ασθένειες φυτών και ζώων και
- για την καταβολή οικονομικής αποζημίωσης στους γεωργούς για οικονομικές απώλειες από τις ασθένειες των ζώων και φυτών και περιβαλλοντικών συμβάντων με την ίδρυση και λειτουργία ταμείου αλληλοβοήθειας
Τα κράτη μέλη μπορούν να αποφασίσουν την εφαρμογή του άρθρου 68 εναλλακτικά το 2010, 2011 ή 2012.
Δόθηκε μεταβατική περίοδος 3 ετών για την συνέχιση των μέτρων με βάσει το άρθρο 69 του καν.1782/03 (ποιοτικό παρακράτημα)

8. ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Στο ισχύον καθεστώς των άμεσων ενισχύσεων εκτός της ενιαίας ενίσχυσης, που χορηγείται υπό μορφή δικαιωμάτων, έχουν διατηρηθεί και ορισμένες ενισχύσεις συνδεδεμένες με την παραγωγή.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ, οι περισσότερες δεσμευμένες ενισχύσεις καταργούνται σταδιακά από το 2010 έως το αργότερο το 2012 και εντάσσονται στο Κ.Ε.Ε.
- Ειδική πριμοδότηση ποιότητας σκληρού σιταριού: 4 €/στρέμμα για μέγιστη έκταση 6.170.000 στρέμματα .
Καταργείται από το 2010 και εντάσσεται στο ΚΕΕ
- Ειδική ενίσχυση για το ρύζι: 56,1 €/στρέμμα για μέγιστη έκταση 203.330 στρέμματα.
Καταργείται το αργότερο το 2012 και εντάσσεται στο ΚΕΕ
- Στρεμματική ενίσχυση για τις πρωτεϊνούχες καλλιέργειες: 5,557 €/στρέμμα
Καταργείται το αργότερο το 2012 και εντάσσεται στο ΚΕΕ
- Στρεμματική ενίσχυση για καρπούς με κέλυφος (αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια, φιστίκια Αιγίνης και χαρούπια): 12,075 €/στρέμμα για μέγιστη έκταση 411.000 στρέμματα
Καταργείται το αργότερο το 2012 και εντάσσεται στο ΚΕΕ
- Ενίσχυση για ενεργειακές καλλιέργειες, για παραγωγή δηλαδή βιοκαυσίμων ή ηλεκτρικής-θερμικής ενέργειας που παράγεται από βιομάζα: 4,5 €/στρέμμα.
Καταργείται από το 2010 και δεν εντάσσεται στο ΚΕΕ
- Στρεμματική ενίσχυση βάμβακος:
80,56€/στρέμμα για μέγιστη έκταση 2.500.000 στρέμματα.
Η ενίσχυση αυτή διατηρείται
- Αποξηραμένες ζωοτροφές:
33 €/τόνων στον αποξηραντή για μέγιστη ποσότητα 37.500 τόνων
Καταργείται από το 2012 και εντάσσεται στο ΚΕΕ
- Σπόροι σποράς:
Ενίσχυση ανά κιλό.
Καταργείται το αργότερο το 2012 και εντάσσεται στο ΚΕΕ

9. ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΣΤΟ Κ.Ε.Ε.
Με τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του «Ελέγχου Υγείας» της ΚΑΠ, όσες από τις δεσμευμένες ενισχύσεις αποσυνδέονται χορηγούνται στους γεωργούς είτε με τη μορφή αύξησης της αξίας των δικαιωμάτων τους είτε με τη χορήγηση νέων δικαιωμάτων ενίσχυσης.

- ΕΝΤΑΞΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΕΕ
Τα ποσά που προκύπτουν από την σταδιακή κατάργηση των ειδικών ενισχύσεων ήτοι:
ειδική πριμοδότηση για το σκληρό σιτάρι,
πριμοδότηση για πρωτεϊνούχες καλλιέργειες,
ειδική ενίσχυση για το ρύζι,
στρεμματικές ενισχύσεις για τους καρπούς με κέλυφος και
την ενίσχυση για τη μεταποίηση αποξηραμένων χορτονομών
κατανέμονται μεταξύ των γεωργών των σχετικών τομέων με αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια, ιδίως της στήριξης που έλαβαν οι γεωργοί κατά τη διάρκεια της περιόδου 2005-2008. Εντούτοις, όταν το ποσό ανά καθεστώς ενίσχυσης είναι κατώτερο των 250.000€ (οι πρωτεϊνούχες καλλιέργειες εμπίπτουν σ’ αυτή τη κατηγορία για τη χώρα μας), τα κράτη μέλη μπορούν να αποφασίσουν να μην κατανείμουν τα ποσά στους γεωργούς του τομέα αλλά να εντάξουν το ποσό στο εθνικό απόθεμα.
Η ένταξη των ποσών γίνεται είτε με προσαύξηση της αξίας των ήδη υπαρχόντων δικαιωμάτων ενίσχυσης είτε με την χορήγηση νέων δικαιωμάτων στην περίπτωση που ο γεωργός δεν κατείχε δικαιώματα ενίσχυσης κατά την περίοδο 2005 - 2008.
Κατά παρέκκλιση, τα κράτη μέλη μπορούν να κατανείμουν μέρος των ποσών που προκύπτουν από την σταδιακή κατάργηση. Στην περίπτωση αυτή το κράτος μέλος μεριμνά ώστε ο γεωργός να μην λάβει λιγότερο από το 75% της μέσης ετήσιας ενίσχυσης που ελάμβανε δυνάμει όλων των άμεσων ενισχύσεων κατά την σχετική περίοδο αναφοράς.

- ΕΝΤΑΞΗ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΕΕ
Τα ποσά που προκύπτουν από την σταδιακή κατάργηση των δεσμευμένων ενισχύσεων ήτοι:
ενίσχυση στον τομέα των σπόρων σποράς
μεταβατικές ενισχύσεις στα οπωροκηπευτικά
καθώς και τα ποσά που προέρχονται από το ποιοτικό παρακράτημα (άρθρο 69 καν.1782/03)
κατανέμονται μεταξύ των γεωργών των σχετικών τομέων κατ’αναλογία της στήριξης που έλαβαν οι γεωργοί κατά τη διάρκεια της σχετικής περιόδου αναφοράς που καθορίζεται στον καν.1782/03. Ωστόσο τα κράτη μέλη μπορούν να επιλέξουν μια πιο πρόσφατη αντιπροσωπευτική περίοδο σύμφωνα με αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια.
Η ένταξη των ποσών γίνεται είτε με προσαύξηση της αξίας των ήδη υπαρχόντων δικαιωμάτων ενίσχυσης είτε με την χορήγηση νέων δικαιωμάτων στην περίπτωση που ο γεωργός δεν κατείχε δικαιώματα ενίσχυσης κατά την εν λόγω περίοδο.

10. ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΜΕΣΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
ΕΘΝΙΚΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
Τα ανώτατα εθνικά όρια του προϋπολογισμού για την ενιαία ενίσχυση μετά την ολοκλήρωση του «Ελέγχου Υγείας» της Κ.Α.Π. και την σταδιακή ενσωμάτωση των ειδικών ενισχύσεων στο καθεστώς της ενιαίας ενίσχυσης (Κ.Ε.Ε.) διαμορφώνονται για την περίοδο 2009 έως 2016 και επόμενα ως ακολούθως:
σε χιλ. ευρώ
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 & μετά
Ελλάδα 2.380.713 2.211.683 2.214.683 2.232.533 2.216.533 2.216.533 2.216.533 2.216.533

ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΟΡΙΑ ΑΜΕΣΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ
Τα καθαρά ανώτατα εθνικά όρια για το σύνολο των άμεσων ενισχύσεων(*), αφού αφαιρεθούν τα ποσά που θα παρακρατούνται υπέρ της υποχρεωτικής διαφοροποίησης και τα οποία θα μεταφερθούν στον Β΄ πυλώνα για προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης, διαμορφώνονται ως ακολούθως:
Σε εκατ. ευρώ
2009 2010 2011 2012
Ελλάδα(*) 2.561,4 2.365,1 2.358,9 2.343,8

(*) τα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνουν τις άμεσες ενισχύσεις του προγράμματος υπέρ των μικρών Ν. Αιγαίου

*Οικονομολόγου,
Διεύθυνση Αγροτικής
Πολιτικής & Τεκμηρίωσης
του υπουργείου Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΠΗΓΗ:agronews

ΥΠΑΑΤ:ΚΑΤ' ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ LEBAYCIDE 50EC ΓΙΑ 120 ΜΕΡΕΣ ΤΟ 2009

ΥΠΑΑΤ:ΚΑΤ' ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ LEBAYCIDE 50EC ΓΙΑ 120 ΜΕΡΕΣ ΤΟ 2009




Στις 3 Ιουλίου 2003 η αρμόδια Γενική Διεύθυνση της Ε.Ε. εξέδωσε γνωμοδότηση σύμφωνα με την οποία έπρεπε να απαγορευτεί η κυκλοφορία του φυτοφαρμάκου καθώς τα διαθέσιμα στοιχεία δεν αποδεικνύουν ότι είναι ασφαλές για την υγεία των ανθρώπων και το περιβάλλον . Παρά την αρνητική γνωμοδότηση, και με το σκεπτικό ότι μπορεί να υπάρχουν αποθέματα του φυτοφαρμάκου, το 2004 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έπειτα από αίτημα της Ελλάδας και άλλων χωρών (Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία) επιτρέπει την κατ’ εξαίρεση χρήση του fenthion για την ελαιοκαλλιέργεια έως το τέλος του 2007 με απόφαση των κρατών-μελών.

Το εν λόγω φυτοφάρμακο έχει απαγορευτεί ουσιαστικά στην Ε.Ε. από το 2004 και η παράταση για τη χρήση του έληξε το 2007.Βέβαια πολλές Νομαρχίες, παρά την άδεια χρήσης του φυτοφαρμάκου για το 2009,δεν το χρησιμοποιούν και εφαρμόζουν άλλα φυτοφάρμακα όπως το Fastac και άλλα.

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ

Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ


Ανακοίνωση Πρύτανη ΓΠΑ για τα πτυχία πενταετούς φοίτησης

Ανακοίνωση Πρύτανη

Προς
΄Ολα τα μέλη της
Πανεπιστημιακής μας Κοινότητας

΄Οπως γνωρίζετε, τα Πολυτεχνικά και Γεωπονικά Τμήματα της Χώρας επιδιώκουν από κοινού να επιτύχουν την αναγνώριση της ισοδυναμίας των χορηγούμενων τίτλων σπουδών με το Ευρωπαϊκό Master's degree. Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) συνέταξε ειδική μελέτη με την οποία επιχειρεί να τεκμηριώσει την ισοδυναμία. Προ μηνών και το Γ.Π.Α. συνέταξε ανάλογη μελέτη με τη βοήθεια των κ.κ. Α.Κομινάκη, Γ.Λιακόπουλο, Δ.Μπριασούλη, Π.Παναγάκη, Ε.Τσακαλίδου και Δ.Τσιτσιγιάννη υπό την Προεδρία του κ. Κ. Παπαγεωργίου, με την οποία, επίσης, τεκμηριώνεται η ισοδυναμία του πτυχίου των αποφοίτων μας με το Ευρωπαϊκό Master's degree. Η μελέτη αυτή θα κοινοποιηθεί στα Τμήματα και την επόμενη εβομάδα θα υποβληθεί στο ΥΠΕΠΘ.
Πριν από λίγες ημέρες το ΕΜΠ δημοσιοποίησε ότι χορηγεί πιστοποιητικό ισοδυναμίας (επισυνάπτεται) το οποίο όμως προφανώς δεν έχει καμμία αναγνώριση. Εκλήθη όμως από το ΥΠΕΠΘ να συζητήσει το θέμα την 8 Ιουλίου 2009. Εν όψει αυτής της συνάντησης θα συναντηθούμε στη Χίο (εκπρόσωποι Πολυτεχνικών και Γεωπονικών Τμημάτων) όπου θα συζητήσουμε τον τρόπο χειρισμού του θέματος και τη διαμόρφωση κοινής επιχειρηματολογίας και πρότασης προς το ΥΠΕΠΘ. Μετά τη συνάντηση του ΕΜΠ με το ΥΠΕΠΘ, που εκπροσωπεί τα Πολυτεχνικά Τμήματα, που έχει ήδη οριστεί για την 8η Ιουλίου, θα έχω ανάλογη συνάντηση με το ΥΠΕΠΘ για τα Γεωπονικά Τμήματα τα οποία θα εκπροσωπήσω.
Για τα αποτελέσματα των συναντήσεων αυτών θα σας ενημερώσω προσεχώς.

Ο Πρύτανης
Καθ. Γεώργιος Ζέρβας

Μόνιμες θέσεις γεωπόνων ζητά ο Σύλλογος Λάρισας

Μόνιμες θέσεις γεωπόνων ζητά ο Σύλλογος Λάρισας
Το θέμα του Π.Δ. 164/2004 που αποκλείει του δικαιώματος εργασίας για μεγαλύτερο διάστημα των 24 μηνών εφ’ όρου ζωής πολλών συμβασιούχων γεωπόνων σε φορείς του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα ήταν το βασικό θέμα συζήτησης μεταξύ του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μιχάλη Παπαδόπουλου και της προέδρου του Γεωπονικού Συλλόγου Λάρισας, Χριστίνας Φυτιλής και του αντιπροέδρου, Ιωάννη Καραστεργίου.
Οι δύο πλευρές συζήτησαν για την απαξίωση του κλάδου και τα οξυμένα εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γεωπόνοι καθώς και για τον επιστημονικό τους ρόλο σε μια γεωργία που συνεχώς εξελίσσεται.
Σύμφωνα με τα στελέχη του Γεωπονικού Συλλόγου «οι αρνητικές επιπτώσεις εφαρμογής του εν λόγω Π.Δ. άρχισαν ήδη να διαφαίνονται καθώς από την πρόσφατη λίστα του ΕΛΓΑ ήδη αποκλείονται 76 γεωπόνοι».
Ο υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος συμφώνησε με την πρόταση του Γεωπονικού Συλλόγου, δηλαδή να μη θεωρούνται διαδοχικές οι συμβάσεις σε έναν φορέα εάν παρεμβάλλεται σύμβαση με άλλο φορέα, πρόταση που έχει υποβάλλει εδώ και δύο χρόνια. Απομένει από την πλευρά του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο έως σήμερα δεν έχει απαντήσει θετικά επί του ζητήματος, να συντάξει και να υπογράψει διευκρινιστική εγκύκλιο των επίμαχων άρθρων του Π.Δ.
Επίσης, ζητήθηκε από την πλευρά του Συλλόγου η άμεση προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας γεωπόνων καθώς πολλές υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες και σημαντικός αριθμός συμβασιούχων καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες στους φορείς. Παράλληλα, έγινε αναφορά στην αδικία που επικρατεί σε ορισμένες δημόσιες υπηρεσίες όπου η εκτός έδρας ημερήσια αποζημίωση για τους γεωπόνους που διαχειρίζονται συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα δεν ανέρχεται στα 70 ευρώ, προνόμιο που απολαμβάνουν και έχουν κατοχυρώσει οι μηχανικοί.
Αναφορικά με το σχέδιο της ΚΥΑ αγροτοπεριβαλλοντικών μέτρων, που βρίσκεται στο στάδιο υπογραφής από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, προτάθηκε από την πλευρά του Συλλόγου να απαιτείται κατά αποκλειστικότητα υπογραφή γεωπόνου κατά τη σύνταξη του Σχεδίου Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, πρόταση η οποία θα εξεταστεί από την πλευρά του Υπουργείου εκτενέστερα. Επίσης, ένα θέμα στο οποίο δεν υπάρχει καμιά εξέλιξη και τέθηκε προς συζήτηση είναι ο καθορισμός του θεσμικού πλαισίου της συνταγογράφησης φυτοπροστατευτικών προϊόντων και του εθνικού συνταγολογίου.
Σχετικά με τη Γεωργική Έρευνα, προτάθηκε η ενίσχυσή της και ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι εντός των επόμενων ημερών θα υπογραφεί το νομοσχέδιο που αφορά στην αναδιοργάνωση του ΕΘΙΑΓΕ. Εκτός των άλλων θεμάτων, έγινε μνεία στον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των γεωπόνων έναντι των τεχνολόγων γεωπονίας.
Ο υφυπουργός υποσχέθηκε ότι θα μελετήσει εκτενώς τις προτάσεις του Συλλόγου και διαβεβαίωσε ότι οι πόρτες του υπουργείου είναι ανοιχτές για τους γεωτεχνικούς.


πηγή: agronews

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

Πλήρης η αξιοποίηση κονδυλίων για αποκατάσταση της Πάρνηθας

Πλήρης η αξιοποίηση κονδυλίων για αποκατάσταση της Πάρνηθας
Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αξιοποιήθηκαν τα χρήματα που προέρχονται κυρίως από ευρωπαϊκούς πόρους σε ενέργειες και έργα αποκατάστασης της Πάρνηθας, όπως υποστηρίζει ο Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων μετά την πυρκαγιά του Ιουνίου 2007.

Προσθέτει ότι οι αναδασωτέες επεμβάσεις συνεχίζονται και τη φετινή χρονιά, ενώ έχει ήδη υπάρξει μέριμνα για τις ενέργειες που πρόκειται να γίνουν τα προσεχή χρόνια.
Σύμφωνα με το Φορέα, οι ενέργειες που έγιναν συνοψίζονται στην κατασκευή αντιδιαβρωτικών έργων που περιλαμβάνουν κορμοδέματα και κλαδοπλέγματα σε έκταση περίπου 28.000 στρεμμάτων, καθώς και 4.045,51 τ.μ. ξυλοφράγματα τα οποία θεωρούνται επαρκή, πράγμα που αποδείχθηκε και στην πράξη καθώς κατάφεραν να συγκρατήσουν τα φερτά υλικά, καθώς και στην κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων με την κατασκευή 44 λιθοπλήρωτων συρματοκιβωτίων που μείωσαν τα πλημμυρικά φαινόμενα.

Επίσης, συντάχθηκε από τον Εθνικό Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας πενταετής σχεδιασμός των αναδασωτικών επεμβάσεων σε έκταση περίπου 9.000 από αυτές που καλύπτονται με δάσος κεφαλληνιακής ελάτης, μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη, αφού στις εκτάσεις που καλύπτονταν με δάσος από πεύκα καθώς και με αείφυλλα - πλατύφυλλα αποφασίστηκε να μην γίνει καμία αναδασωτική επέμβαση, καθώς η βλάστηση στις περιοχές αυτές αναμένεται να αναγεννηθεί όπως συμβαίνει ήδη.

Κατά την πρώτη φυτευτική περίοδο (2007-2008) φυτεύτηκαν 45.000 φυτώρια ελάτης, 4.000 μαύρου πεύκου και 800 χνοώδους δρυός, ενώ κατά μήκος των ρεμάτων και σε επιλεγμένες θέσεις φυτεύτηκε ο πλάτανος, ως κυρίαρχο είδος και λιγότερο η πικροδάφνη, η λυγαριά, η ιτιά και η μυρτιά υπό τη μορφή έτοιμων μοσχευμάτων. Ακολουθώντας τον πενταετή σχεδιασμό, τη φυτευτική περίοδο 2008-2009 πραγματοποιήθηκε σπορά κεφαλληνιακής ελάτης σε επιλεγμένες θέσεις σε 49.000 πινάκια και φυτεύτηκαν και 110.000 βωλόφυτα μαύρου πεύκου, ενώ το έργο χρηματοδοτήθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ και συγκεκριμένα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλοντος.

Το 2008 λειτούργησε το δασικό φυτώριο στη θέση Αγία τριάδα Πάρνηθας το οποίο είχε εγκαταλειφθεί πριν από κάποια χρόνια και στο τέλος του ίδιου χρόνου στο φυτώριο υπήρχαν 300.000 φυτώρια κεφαλληνιακής ελάτης, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στις αναδασώσεις τις προσεχείς φυτευτικές περιόδους.

Τέλος, με πιστώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλοντος χρηματοδοτήθηκαν το πρόγραμμα καθαρισμών αντιπυρικών ζωνών στα δημόσια δάση Τατοΐου, Φυλής και Νότιων Κλιτύων Πάρνηθας το οποίο εκτελείται από το Δασαρχείο Πάρνηθας, η ανακατασκευή του Μουσείου στην Αγία Τριάδα Πάρνηθας, η εξυγίανση των πηγών Κορομηλιά, Μεσιανό Νερό, Πλατάνα, Σκίπιζα και Ανώνυμος Μόλα, καθώς και η συντήρηση χώρων δασικής αναψυχής.

Λήξη της περιόδου υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης για το πρόγραμμα «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Π.Α.Α. 2007 – 2013

ΘΕΜΑ: Λήξη της περιόδου υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης – φακέλων υποψηφιότητας έτους 2009 στα πλαίσια του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Π.Α.Α. 2007 – 2013.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Α. Τον ορισμό της 15/7/2009 ως ημερομηνίας λήξης της περιόδου υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης - φακέλων υποψηφιότητας έτους 2009 για τo σύνολο των Περιφερειών της Χώρας, λόγω υπέρβασης του ορίου πιστώσεων που έχει κατανεμηθεί ανά Περιφέρεια βάσει της υπ’ αριθμ. 1422/27-1-2009 απόφασης μας «Πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων ενίσχυσης- φακέλων υποψηφιότητας προς ένταξη στο καθεστώς του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Άξονα 1 «Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα της γεωργίας και της δασοκομίας» του Π.Α.Α. 2007-2013, για το έτος 2009» και της υπ’ αριθμ. 11283/9-12-2008 (ΦΕΚ 2603/Β΄/2008) ΚΥΑ Εκχώρησης αρμοδιοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007-2013» (Ε.Υ.Δ. Π.Α.Α.) στις Ενδιάμεσες Διαχειριστικές Αρχές, της παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 3614/2007.

Β. Αιτήσεις ενίσχυσης – φάκελοι υποψηφιότητας που υποβάλλονται μετά την ημερομηνία λήξης της περιόδου αυτής, δεν αξιολογούνται.

Σχετικά με τα ανωτέρω, οι Περιφέρειες και οι Δ/νσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων αναλαμβάνουν την υποχρέωση να εξασφαλίσουν την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση των φορέων, του πληθυσμού και όλων των δυνητικών δικαιούχων της περιοχής ευθύνης τους, χωρίς διακρίσεις.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Σ. ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ

ΜΗΤΡΩΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ

ΜΗΤΡΩΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ


Μητρώο Αξιολογητών για την αξιολόγηση των Φακέλων που θα υποβληθούν από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ βαθμού στο πλαίσιο του Προγράμματος ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ, που συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007-2013, προτίθεται να καταρτίσει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, οι ενδιαφερόμενοι να ενταχθούν στο Μητρώο Αξιολογητών καλούνται να αναζητήσουν το Τεύχος Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος καθώς και τα σχετικά έντυπα (Παραρτήματα 1 και 4 του εν λόγω Τεύχους) από τον ιστοχώρο του Υπουργείου Ανάπτυξης,

Τεύχος Εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Οι αιτήσεις συμμετοχής θα υποβληθούν στο ΚΑΠΕ μέχρι 31/7/09, 19ο χλμ Λεωφόρου Μαραθώνος, Πικέρμι, 19009, είτε με φυσικό τρόπο (κατά τις ώρες 10.00 – 14.00 όλες τις εργάσιμες ημέρες) είτε με ταχυδρομική αποστολή.

Οι αναλυτικοί όροι και οι προϋποθέσεις ένταξης ρυθμίζονται στο Τεύχος Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, όπως αυτό έχει αναρτηθεί στον ιστοχώρο του ΥΠΑΝ.

ΠΗΓΗ: www.ypan.gr