Αναζήτηση Αναρτήσεων

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Το υπόμνημα της δημοτικής αρχής Βόλου για Μεσογειακούς Αγώνες

Το υπόμνημα της δημοτικής αρχής Βόλου για Μεσογειακούς Αγώνες

Στο υπόμνημα που επιδόθηκε μαζί με όλο το υπόλοιπο υλικό στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης μεταξύ άλλων αναφέρει ότι θα πρέπει :" Να αναληφθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες πολιτικές και θεσμικές πρωτοβουλίες από την Κυβέρνηση, ώστε να ανακτηθεί ο χαμένος χρόνος και να εξασφαλιστούν όλοι οι απαραίτητοι πόροι για την αθλητική, τεχνική υποδομή και τη διοργάνωση των Αγώνων."
Να αποκατασταθεί η στενή και αποδοτική συνεργασία μεταξύ της Κυβέρνησης και των θεσμικών εταίρων της διοργάνωσης των Αγώνων και ειδικότερα του Δήμου Βόλου, όπως υπήρξε και κατά την περίοδο διεκδίκησης, που απέφερε τα γνωστά θεαματικά αποτελέσματα.
Να υπάρξει απαραίτητα οικουμενική ενότητα των πολιτικών δυνάμεων και καθολική συμμετοχή των πολιτών.
Επιπλέον γίνεται αναδρομή στην πορεία μέχρι και σήμερα και επισημαίνονται τα εξής:" Το καλοκαίρι του 2006, μετά από εσωτερική διαδικασία της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ), επιλέχτηκε μεταξύ της Πάτρας και του Βόλου-Λάρισας, το δίδυμο Βόλου-Λάρισας ως εθνική υποψηφιότητα για την ανάληψη των 17ων Μεσογειακών Αγώνων του 2013. " Στις 16/11/2006 με απόφαση του Υφυπουργού Αθλητισμού συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διεκδίκησης των Αγώνων με πρόεδρο τον κ. Ισίδωρο Κούβελο."
Στις 27.10.2007 στην Πεσκάρα της Ιταλίας, ο Βόλος ως μεσογειακή πόλη σε συνεργασία και με τη Λάρισα, με επιλογή της ΔΕΜΑ ανέλαβαν τη διοργάνωση των Αγώνων. Τη σχετική Σύμβαση υπέγραψαν ο Πρόεδρος της ΔΕΜΑ, ο Πρόεδρος της ΕΟΕ και ο Δήμαρχος Βόλου. Με τη Σύμβαση αυτή ο τέταρτος συμβαλλόμενος φορέας είναι η Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων (ΟΕΜΑ) που επρόκειτο να συσταθεί με ειδικό νόμο έξι (6) μήνες μετά τις 27.10.07.
Τη συμβατική αυτή δέσμευση ανέλαβε να υλοποιήσει από την πλευρά της Κυβέρνησης το Υπουργείο Πολιτισμού. Σημειωτέον ότι η διοργάνωση των Αγώνων τελεί υπό την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. " Η ανάληψη των Αγώνων εκτιμήθηκε ως μεγάλο αθλητικό, πολιτιστικό και αναπτυξιακό γεγονός από το σύνολο του λαού των πόλεων, από την Κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, τον Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας."
Με επίκεντρο το μεγάλο αυτό γεγονός, ως Δημοτική Αρχή του Βόλου σχεδιάσαμε την ανάπτυξη και το μέλλον της πόλης για την επόμενη δεκαετία.
Καταρτίσαμε στρατηγικά και επιχειρησιακά προγράμματα έργων, δράσεων και παρεμβάσεων, καθώς και ένα σχέδιο προγράμματος για την Πολιτιστική Μεσογειάδα. Τα προγράμματα αυτά αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Φακέλου Διεκδίκησης και ανειλημμένη συμβατική υποχρέωση της χώρας μας."
Δυστυχώς, όμως, από την ημέρα ανάληψης των Αγώνων και μέχρι σήμερα, οι προσδοκίες που επενδύθηκαν δεν δικαιώθηκαν. Αντιθέτως, ύστερα από 19 μήνες ουσιαστικής απραξίας η προετοιμασία των Αγώνων φαίνεται να εισέρχεται σε φάση σοβαρού κινδύνου."
Σε χρονικό διάστημα 19 μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης (27.10.07) και 13 μηνών μετά την εκπνοή της συμβατικής προθεσμίας δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί η ΟΕΜΑ. Πέραν της παραβίασης των συμβατικών υποχρεώσεων (άρθρο 5 της Σύμβασης) η ουσιαστική καθυστέρηση είναι τεράστια, όπως προκύπτει και από τη σύγκριση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες (ΟΑ) του 2004.
Στους ΟΑ χρειάστηκαν 6 μήνες στους 84 για τη σύσταση της Οργανωτικής Επιτροπής, ενώ στην περίπτωσή μας εξαντλήθηκαν ήδη 19 από τους 68 μήνες που είχαμε στη διάθεσή μας." Εξαιρετικά επικίνδυνη είναι η καθυστέρηση των έργων.
Κανένα έργο αθλητικής υποδομής δεν έχει ξεκινήσει, ούτε οποιαδήποτε μελέτη έχει ανατεθεί. Ακόμη και το κρίσιμο έργο για τους Αγώνες και για την πόλη μας, αυτού του "Μεσογειακού Χωριού" δεν έχει θεσμικά χωροθετηθεί, ώστε να μπορεί να ακολουθήσει η διαδικασία ανάθεσης της μελέτης."
Επίσης, κανένα από τα σύνδρομα έργα βασικών υποδομών αναπτυξιακής σημασίας για την πόλη μας και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας δεν έχει δρομολογηθεί. Για παράδειγμα, το έργο της ηλεκτροκίνησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο συνδέει τις δυο διοργανώτριες πόλεις, κρίσιμο για την ανάπτυξη του θεσσαλικού διπόλου Βόλου-Λάρισας παραμένει ουσιαστικά μετέωρο."
Για τα οργανωτικά θέματα των Αγώνων δεν έχει συσταθεί μέχρι σήμερα οποιαδήποτε διοικητική μονάδα για τα προγράμματα ασφάλειας, αθλητικής προετοιμασίας, χορηγιών και δικαιωμάτων, μεταφορών, φιλοξενίας, ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης, υπηρεσιών τύπου, κλπ." Από δηλώσεις τρίτων και δημοσιεύματα του τύπου, πληροφορηθήκαμε ότι ο Υπουργός Πολιτισμού προχώρησε στην κατάρτιση σχεδίου νόμου για τη συγκρότηση της Οργανωτικής Επιτροπής (ΟΕΜΑ) και για άλλα θέματα διοργάνωσης των Μεσογειακών Αγώνων του 2013." Στην κατάρτιση του νομοσχεδίου αυτού ο Δήμος Βόλου δεν είχε την παραμικρή συμμετοχή, ούτε καν ενημέρωση από τον αρμόδιο Υπουργό, παρά το γεγονός ότι ο Δήμος Βόλου εκπροσωπεί την τοπική κοινωνία της διοργανώτριας πόλης και επιπλέον είναι ένας από τους τρεις (3) θεσμικούς συμβατικούς εταίρους, με την ΕΟΕ και την ΔΕΜΑ."
Με βάση τα παραπάνω, διαφαίνεται ότι μέχρι στιγμής η Κυβέρνηση δεν έχει δώσει τη δέουσα σημασία στην προετοιμασία του μεγάλου αυτού γεγονότος, δείχνοντας να αγνοεί τους υπαρκτούς κινδύνους, παρακάμπτοντας τις τοπικές κοινωνίες και τους συμβατικούς της εταίρους και γενικά κινούμενη κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που οι περιστάσεις απαιτούν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΔΔΥ ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΑΣΟΠΟΝΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΑΣΟΦΥΛΑΚΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Χαλκοκονδύλη 31 - Αθήνα Τηλ.: 2102124607 Fax: 2105240790
Τηλ.Επικοινωνίας: 6937883012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΔΔΥ ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Αθήνα, 18 Ιουνίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι πυρκαγιές στα δάση ξανά στην επικαιρότητα . O τρόπος λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού, η συνεργασία υπηρεσιών και φορέων, ξανά στην κρίση της Ελληνικής κοινωνίας…
Τα Μ.Μ.Ε, κάνουν εκτενείς αναφορές στο θέμα των δασικών πυρκαγιών, προβάλλοντας την αναποτελεσματική λειτουργία του Κρατικού μηχανισμού και την έλλειψη συνεργασίας ανάμεσα στις υπηρεσίες, καταλογίζοντας τις ευθύνες είτε στην έλλειψη εναερίων μέσων που δεν μισθώθηκαν έγκαιρα, είτε στους καθαρισμούς των δασών που για μια ακόμη χρονιά δεν έγιναν, ακόμη και στη σύγχυση αρμοδιοτήτων ανάμεσα στα διάφορα επίπεδα διοίκησης του κράτους.
Εκείνο που για εμάς είναι τουλάχιστον άστοχο είναι να αποδίδονται ευθύνες που σχετίζονται με την καταστολή των πυρκαγιών ή τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Π.Σ στις πλάτες των δασικών υπηρεσιών που είναι επιφορτισμένες να εκτελέσουν το έργο της πρόληψης , χωρίς πόρους, προσωπικό και μέσα.
Είναι ξεκάθαρο ότι τα αντικείμενα της πρόληψης και της καταστολής των δασικών πυρκαγιών είναι απολύτως διακριτά και διαχωρισμένα με το νόμο 2612/1998, τόσο για το Πυροσβεστικό Σώμα όσο και για τη Δασική Υπηρεσία .
Για να γίνει κατανοητή η έννοια της πρόληψης, αναφέρουμε ότι στα έργα αυτά συμπεριλαμβάνονται οι καθαρισμοί των δασικών οικοσυστημάτων, η διάνοιξη και η συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου, η διάνοιξη και η συντήρηση αντιπυρικών ζωνών, η κατασκευή και η συντήρηση υδατοδεξαμενών και κρουνών υδροληψίας, η κατασκευή και η συντήρηση πυροφυλακείων, η πραγματοποίηση περιπολιών, η λειτουργία των υπηρεσιών τις απογευματινές ώρες κατά τις οποίες παρατηρούνται και οι περισσότερες παράνομες ενέργειες κλπ.
Η υλοποίηση των παραπάνω προληπτικών έργων και εργασιών, που αποτελούν αναγκαιότητα για μια στοιχειώδη πολιτική πρόληψης, απαιτεί δύο βασικές προϋποθέσεις: πολιτική βούληση και επαρκείς οικονομικούς πόρους. Έχουμε την άποψη (εκ του αποτελέσματος) ότι οι προϋποθέσεις αυτές δεν ισχύουν στη Χώρα μας.
Από την άλλη πλευρά, παρά τη μεγάλη σημασία των παραπάνω μέτρων, αυτά είναι βέβαιο ότι δεν αποτελούν πανάκεια για την αποτελεσματικότητα του μηχανισμού δασοπυρόσβεσης και πολύ περισσότερο δεν αποτελούν άλλοθι στις περιπτώσεις αποτυχίας του, (όπως στις πρόσφατες πυρκαγιές) .
Η εικόνα των δασών στη χώρα μας είναι ίδια τα τελευταία 30 έτη. Μεσογειακά δάση χωρίς διαχείριση, εγκαταλειμμένα από τις παραδοσιακές δραστηριότητες που απομάκρυναν την καύσιμη ύλη από αυτά. Αυτά τα δάση πρέπει να προστατέψουμε και αυτό ήταν και είναι γνωστό σε όλους.
Εκείνο που δεν μπορεί κανένας να αγνοήσει είναι ότι η πολιτεία έχει προσανατολίσει τους διαθέσιμους πόρους και το έμψυχο δυναμικό της πολιτικής προστασίας μ ο ν ο στην καταστολή των πυρκαγιών, διαθέτοντας υπέρογκα ποσά για την ενοικίαση εναερίων μέσων και προσανατολίζοντας τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό α π ο κ λ ε ι σ τ ι κ α στη λογική της αεροπυρόσβεσης.
Οι δασικές υπηρεσίες που έχουν και την αρμοδιότητα της διαχείρισης και της προστασίας των δασών και συνεπώς την εκτέλεση όλων των προκατασταλτικών και προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, έχουν κατακερματιστεί διοικητικά ανάμεσα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τις Περιφέρειες του Κράτους, έχουν αποδυναμωθεί και περιθωριοποιηθεί και δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους, για την άσκηση βασικών τους αρμοδιοτήτων.
Ένα άλλο ¨ελληνικό χαρακτηριστικό¨ είναι ο διαρκής ανταγωνισμός ανάμεσα σε Υπουργεία, Φορείς της Τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ, Συνδέσμους Ο.Τ.Α κλπ) τελευταία ακόμα και κοινωνικούς εταίρους και λοιπούς ιδιωτικούς φορείς, για τη διεκδίκηση πόρων και αρμοδιοτήτων για τα δάση και το φυσικό περιβάλλον, που τελικά προκαλεί σύγχυση αρμοδιοτήτων και κατασπατάληση των διαθέσιμων πόρων.
Το ερώτημα ποιος είναι αρμόδιος να κάνει τι; είναι το μόνο που έρχεται στη σκέψη όλων όσων βρέθηκαν αντιμέτωποι με κάποια δασική πυρκαγιά. Είμαστε βέβαιοι ότι απάντηση δεν πήραν.
Για τις συνδικαλιστικές μας οργανώσεις είναι αναγκαιότητα να αναληφθεί από ένα μόνο φορέα η πολιτική ευθύνη για την ανάπτυξη, την προστασία, και τη διαχείριση του Φυσικού Περιβάλλοντος.
Ένα φορέα που θα έχει στη διάθεσή του το απαραίτητο επιστημονικό και υλωρικό προσωπικό, ξεκάθαρες αρμοδιότητες και επαρκείς οικονομικούς πόρους .
Δεν μπορούμε πλέον να αγνοούμε τη συνταγματική υποχρέωση για τη σύνταξη δασικών χαρτών για την αποτύπωση της δημόσιας περιουσίας και τη χωροταξία και την υλοποίηση εκτεταμένων αναδασωτικών προγραμμάτων σε περιοχές κοντά σε μεγάλα αστικά Κέντρα.
Ούτε μπορούμε να παραβλέπουμε τα προβλήματα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Π.Σ και τις αυθαιρεσίες πολιτών ή λοιπών φορέων μέσα σε δάση και να αγνοούμε την υποχρέωση να κατεδαφίζονται τα αυθαίρετα μέσα στα δάση όταν για αυτά υπάρχουν αμετάκλητες διοικητικές πράξεις κατεδάφισης.
Τέλος, να ξεκαθαρίσει η δικαστική εκκρεμότητα με τον ορισμό του δάσους και να κωδικοποιηθεί η δασική νομοθεσία με τη σύνταξη και ψήφιση ενός ενιαίου δασικού και περιβαλλοντικού κώδικα.
Οι δασικές πυρκαγιές έχουν ασφαλώς πολλούς φυσικούς αυτουργούς, που αποβλέπουν στην αλλαγή χρήσης και την οικοπεδοποίηση των δασών. Όμως ο κυριότερος ηθικός αυτουργός είναι οι πολιτική που εφαρμόζεται και θέλει τα δάση απροστάτευτα, με ένα νομικό πλαίσιο το οποίο κάθε φορά που αλλάζει, περιορίζει την προστασία αλλά και την έκταση των δασών .
Για τους παραπάνω λόγους εμείς, ζητάμε από την πολιτεία την οργάνωση ενός αξιόπιστου και αποτελεσματικού διοικητικού μηχανισμού, με κύριο και θεμελιώδες έργο την αειφορική διαχείριση και την προστασία των δασών. Η πρόταση αυτή κινείται στη λογική του πορίσματος της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για τα δάση και αναγκαστικά θα τεθεί προς συζήτηση στα πλαίσια των εξαγγελιών για την ίδρυση Υπουργείου Περιβάλλοντος.


Για τα Διοικητικά Συμβούλια
Της Π.Ε.Δ.Δ.Υ.
Ο Πρόεδρος
Νίκος Μπόκαρης
Ο Γενικός Γραμματέας
Κων/νος Δημόπουλος

Της Ε.Ε.Δ.Δ.Υ
Ο Πρόεδρος
Δημήτρης Καψάλης
Ο Γενικός Γραμματέας
Αθανάσιος Μιχαήλ

Της Π.Ο.Δ.
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Παπαδιάς
Ο Γενικός Γραμματέας
Αλέξανδρος Φλώτσιος

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΕΓΕΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΠΡΟΣ : ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ

ΘΕΜΑ: Ανοιχτή συζήτηση στην
«ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΕΓΕΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ»

Συνάδελφοι,

Η ΠΕΓΕΕΠ σας κοινοποιεί συνημμένα την «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ» και σας παρακαλεί να εκφράσετε την άποψή σας, προκειμένου να γίνουν οι όποιες βελτιώσεις απαιτηθούν.
Η διαδικασία αυτής της διαβούλευσης, θα διαρκέσει 15 μέρες, και σας παρακαλούμε για την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή, αφού , το θέμα μας αφορά όλους αλλά και επειδή είναι πολύ σημαντικό να έχουμε άποψη και θέση για ένα τέτοιο ζήτημα.

Με τιμή
ο Πρόεδρος

ο Γεν. Γραμματέας

ΜΙΧΑΛΗΣ Ν. ΣΤΟΓΙΑΝΝΟΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ Ι. ΚΑΦΡΙΤΣΑΣ


ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ "Φαγητό, Γεύση και Πείνα"

Αφιερώστε 6 λεπτά από τον πολύτιμο χρόνο σας για να δείτετη συγκινητική και σοκαριστική ταινία μικρού μήκους που μας έστειλαν και η οποία απλά απεικονίζει την ωμή και συγκλονιστική πραγματικότητατης κοινωνίας του 21ου αιώνα εικόνες που βλέπουμε σε άλλο βαθμό και στην πόλη μας.
Βασισμένη σε πραγματικό γεγονός και βραβευμένη ως η καλύτερη μεταξύ 3600 υποψηφιοτήτων στη θεαματική ενότητα "Φαγητό, Γεύση και Πείνα"


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και ευχαριστώ πολύ εκείνους που μας έστειλαν τη συγκεκριμένη διεύθυνση και την ταινία.

ΥΓ.ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΝΤΘΕΣΕΙΣ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΟΣΟ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΣΕ ΛΙΓΟΥΣ.
ΠΗΓΗ:film festival green unplugged

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Αποζημιώσεις ΕΛΓΑ στις 19 Ιουνίου για πυρόπληκτους

Αποζημιώσεις ΕΛΓΑ στις 19 Ιουνίου για πυρόπληκτους

Την ερχόμενη Παρασκευή 19 Ιουνίου, θα καταβληθούν στους δικαιούχους παραγωγούς κρατικές ενισχύσεις ΠΣΕΑ για τις πυρκαγιές του 2007 συνολικού ύψους 4.037.178 ευρώ σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΛ.Γ.Α.
Οι ενισχύσεις αυτές χορηγούνται για τις αποκαταστάσεις που πραγματοποίησαν οι δικαιούχοι πυρόπληκτοι αγρότες, όπως αυτές διαπιστώθηκαν από τους ελέγχους που διενήργησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΛ.Γ.Α. και αφορούν 1.698 παραγωγούς.
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τον ΕΛ.Γ.Α αφορούν ζημιές σε 20 Νομούς της χώρας που προκλήθηκαν στο ζωικό κεφάλαιο, στο φυτικό κεφάλαιο (έξοδα ανασύστασης και συμπληρωματικής ενίσχυσης), σε απώλεια φυτικής παραγωγής, στο πάγιο κεφάλαιο και σε αποθηκευμένα προϊόντα.
Οι ενισχύσεις αυτές αφορούν παραγωγούς των Νομών: Αιτωλοακαρνανίας, Αργολίδος, Αρκαδίας, Αττικής, Αχαΐας, Βοιωτίας, Εύβοιας, Ηλείας, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Λακωνίας, Λάρισας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Πειραιώς, Ρεθύμνης, Σάμου και Φθιώτιδας.
Οι παραπάνω ενισχύσεις θα καταβληθούν μεθαύριο στους δικαιούχους παραγωγούς μέσω λογαριασμών της Α.Τ.Ε. Αναλυτικότερα στοιχεία για κάθε παραγωγό καθώς επίσης και για το ποσό της ενίσχυσης που δικαιούται υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Οργανισμού στο διαδίκτυο, στη διεύθυνση www.elga.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΟΣΓ,ΠΟΣΕΓ,ΠΕΓΔΥ ΓΙΑ ΤΟ Π.Δ. « Αναγνώριση Επαγγελματικών Προσόντων στο Ελληνικό Δίκαιο»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με επείγον έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΑΤ κ. Κ. Σκιαδά, κληθήκαμε σε σύσκεψη στις 10/6/2009, ώστε να εκφράσουμε απόψεις για τις υπό έκδοση Υπουργικές Αποφάσεις, σε εκτέλεση του σχεδίου Π.Δ. « Αναγνώριση Επαγγελματικών Προσόντων στο Ελληνικό Δίκαιο» που προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας για την ενσωμάτωση της οδηγίας 2005/36/ΕΕ.
Στην συγκεκριμένη σύσκεψη:
1. Ενημερωθήκαμε από το Γενικό Γραμματέα, ότι οι συγκεκριμένες Υπουργικές Αποφάσεις πρέπει να συνταχθούν εντός του μήνα και πως ότι ήδη έχουν ενεργοποιηθεί διαδικασίες καταβολής προστίμων εις βάρος της χώρας μας, για παραβίαση των προθεσμιών ενσωμάτωσης της συγκεκριμένης οδηγίας στο Εθνικό μας Δίκαιο.
2. Διαπιστώσαμε ότι δεν έχει γίνει καμία επεξεργασία του θέματος από τις νομικές κλπ υπηρεσίες του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για τα αντικείμενα των Γεωτεχνικών.
3. Διαπιστώσαμε, ότι το Υπουργείο Παιδείας χειρίζεται το θέμα με τους Γεωτεχνικούς αποσπασματικά και στην επίσημη αλληλογραφία του με το ΥΠΑΑΤ, είχε αποστείλει τις 7 από τις 221 σελίδες του σχεδίου ΠΔ.
¨ Το όλο θέμα σχετίζεται με τη διακίνηση και απασχόληση πρόσκαιρη ή μόνιμη πτυχιούχων στις χώρες της Ε.Ε αλλά και αναγνωρίσεις επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχιούχους εξωτερικού με τριετείς κύκλους σπουδών και λογικά αναμένεται το επόμενο βήμα να είναι η de facto αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχιούχους εσωτερικού, με τριετείς κύκλους σπουδών.
¨ Είναι πλέον γνωστό ότι οι Γεωτεχνικοί φορείς έχουν τεκμηριωμένη νομική άποψη, για τα όρια εντός των οποίων πρέπει να κινηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τριετών κύκλων σπουδών.
¨ Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά τις προθέσεις της για τους γεωτεχνικούς, δεν έκανε αυτό που όφειλε ΑΠΟ ΤΟ 2006 να κάνει, δηλαδή να έχει ενεργοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και Υπηρεσίες, προκειμένου να εκφράσουν τη γνώμη τους και να συμβάλλουν στη διαμόρφωση των σχετικών ρυθμίσεων του Π.Δ.
¨ Το Υπουργείο Παιδείας, για μια ακόμη φορά παρακάμπτει την έκφραση γνώμης από το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και τους συλλόγους των Γεωτεχνικών, στα πλαίσια αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων διαφόρων κλάδων,

Για όλους τους παραπάνω λόγους:
¨ καταγγέλλουμε την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις, που στόχο έχουν την πλήρη εξίσωση των πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ, στα πλαίσια μικροπολιτικών μόνο συμφερόντων.
¨ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΝΟΧΟΥ για τις καθυστερήσεις και τα πρόστιμα και δηλώνουμε ότι θα συνεργαστούμε με σημερινή Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα ακολουθήσει τις απαράδεκτες αντιγεωτεχνικές πρακτικές της απελθούσας, και ότι θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νόμιμο μέσο για την υπεράσπιση των νομοθετικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μας.

Ο ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΕΞΕΔΩΣΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΔ 164

Ο ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΕΞΕΔΩΣΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΔ 164
Το Δ.Σ. του Γεωπονικού Συλλόγου Ν. Λάρισας επαναφέρει στη δημοσιότητα για ακόμη μια φορά, το επίμαχο ζήτημα του αποκλεισμού του δικαιώματος εργασίας πολλών συναδέλφων γεωπόνων λόγω εφαρμογής του Π.Δ. 164/2004.
Αφορμή αποτέλεσε η δημοσίευση της λίστας εν δυνάμει εργαζόμενων γεωπόνων στον ΕΛΓΑ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που αναρτήθηκαν και στην ιστοσελίδα του ΕΛΓΑ, υπέβαλλαν αίτηση 2672 γεωπόνοι εκ των οποίων οι 76 είναι απορριπτόμενοι λόγω αποκλεισμού τους από την εφαρμογή του Π.Δ. 164/2004.
Ο Γεωπονικός Σύλλογος Ν. Λάρισας πρωτοστάτησε από τον Μάιο του 2007 με εκτενείς αναφορές στους αρμόδιους Υπουργούς για τις ολέθριες επιπτώσεις στον κλάδο του εν λόγω Π.Δ., οι οποίες άρχισαν ήδη να διαφαίνονται.
Ενδεικτικά δημοσιοποιείται σύνοψη της επιστολής που είχε αποστείλει το Δ.Σ. του Συλλόγου στον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Ζώη: «Σύμφωνα με τα επίμαχα άρθρα του Π.Δ. 164/19-7-2004, πληθώρα γεωπόνων με την συμπλήρωση 24μήνου εργασίας (όχι κατ’ ανάγκη διαδοχικών συμβάσεων) στον ίδιο εργοδότη του Δημοσίου δεν μπορεί να ξαναυπογράψει σύμβαση με τον ίδιο εργοδότη. Τα εν λόγω άρθρα πλήττουν κυρίως τον γεωπονικό κλάδο καθώς πολλοί γεωπόνοι απασχολούνται εποχικά σε διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Οι εν λόγω συμβάσεις αποτελούν λύση ανάγκης και βιοπορισμού για πολλούς γεωπόνους, οι οποίοι καλούνται τώρα να έρθουν αντιμέτωποι με την ανεργία».
Παρόλες τις συναντήσεις και τις επιστολές από το 2007 έως σήμερα δεν έχει αλλάξει η κατάσταση και ούτε γίνεται κάποια προσπάθεια επαναπροσδιορισμού του Π.Δ. Το Δ.Σ. του Συλλόγου συμμερίζεται την αγωνία και αγανάκτηση των συναδέλφων γεωπόνων και θα έχει για πολλοστή φορά συνάντηση με τους αρμόδιους Υπουργούς τις προσεχείς ημέρες.

ΓΕΩΤΕΕ:Διεθνές Forum: «Η Γεωθερμική Ενέργεια στο Προσκήνιο»


Διεθνές Forum: «Η Γεωθερμική Ενέργεια στο Προσκήνιο»
Στις 2-3 Οκτωβρίου 2009 πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, το Διεθνές Forum με θέμα «Η Γεωθερμική Ενέργεια στο Προσκήνιο». Σκοπός του Forum είναι η παρουσίαση και προβολή της Γεωθερμικής Ενέργειας που μέσω των εφαρμογών της συμβάλει στην αειφορική ανάπτυξη και δημιουργεί σημαντικά οικονομικά, ενεργειακά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
Το Forum διοργανώνεται από την Ένωση Γεωθερμικών Ελλάδας (ΕΓΕΩΘΕ), το Ινστιτούτο Ηλιακής Τεχνικής (ΙΗΤ), την Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας, την Ηλιότοπος Συνέδρια και τελεί υπό την αιγίδα του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Στο Forum αναμένεται να συμμετάσχουν ως ομιλητές οι πιο διακεκριμένοι επιστήμονες από την Ελλάδα και τον κόσμο, ειδικοί σε θέματα γεωθερμίας και να παρουσιαστούν οι τελευταίες εξελίξεις στο θέματα. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δωθεί σε θέματα όπως: Γεωτρήσεις - έργα υποδομής - νέες τεχνολογίες στη γεωθερμία – ανταγωνιστικότητα, Συμπαραγωγή ηλεκτρισμού-θερμότητας από τη γεωθερμία, Οικονομοτεχνικά στοιχεία στη χρήση της αβαθούς γεωθερμίας, Διαχείριση πεδίων και υπάρχουσες εμπειρίες, Επενδυτικό ενδιαφέρον, Κίνητρα για ανάπτυξη της γεωθερμίας στην Ελλάδα και πολλά άλλα.
Προτάσεις για ομιλία στο πλάσιο των θεματικών ενοτήτων του forum γίνονται δεκτές ως τις 15 Ιουλίου. Οι συγγραφείς θα ενημερώθούν για την αποδοχή της εργασίας τους ως τις 31 Ιουλίου.
Αναλυτικές πληροφορίες για το forum υπάρχουν διαθέσιμες στην ιστοσελίδα http://ges2009.conferences.gr.
Πληροφορίες
Ηλιότοπος Συνέδρια
Τηλ.: 210 9730697 – Fax: 2109767208 - Email: ges2009@heliotopos.net
ΠΗΓΗ: ΓΕΩΤΕΕ

ΓΙΟΤΡΗ ΚΕΡΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΟΥ Ν.ΛΑΡΙΣΑΣ.ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Παραγωγοί κερασιού λύνουν τους προβληματισμούς τους
Ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Κυριακής 14 Ιουνίου οι διήμερες εκδηλώσεις της 30ής Γιορτής Κερασιού στο Μεταξοχώρι της Αγιάς, που λειτούργησαν προς όφελος του χωριού.
Διαφημίστηκε το κεράσι, δόθηκαν απαντήσεις σε πολλά από τα καίρια ζητήματα των παραγωγών, συζητήθηκαν τα προβλήματα που η παραγωγή παρουσιάζει, εκατοντάδες ανθρώπων πέρασαν από το Μεταξοχώρι και γεύτηκαν τη φιλοξενία του, άλλοι χάρη στη Γιορτή διάβασαν γι’ αυτό στις εφημερίδες ή άλλοι είδαν γι’ αυτό σε εκπομπές των τηλεοπτικών καναλιών, ακόμη περισσότερος κόσμος γνώρισε και θαύμασε τις ομορφιές του τόπου και, τέλος, συνεχίστηκε ένας θεσμός σημαντικός για την οικονομία και την προβολή της περιοχής που μια μικρή ομάδα προοδευτικών και ανοιχτόμυαλων ανθρώπων οραματίστηκε και καθιέρωσε πριν τριάντα χρόνια.
Από πολύ πρωί η πλατεία είχε γεμίσει με δεκάδες μικρά παιδάκια, τα οποία έπαιξαν παιχνίδια με θέμα το κεράσι, ενώ παράλληλα το Γ.Α.Κ. – Τοπικό Αρχείο Αγιάς, το κηροπλαστείο Χατζημιχάλη του κ. Δημητρίου Γεωργοβίτσα και οι Ιεροί Ναοί Αγίας Παρασκευής και Αγίου Νικολάου παρέμειναν ανοιχτοί στο κοινό προς ξενάγηση.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε μία ημερίδα στον εξωτερικό χώρο του παλιού Παρθεναγωγείου του χωριού, παρουσία του βουλευτή και της πολιτευτή του ΛΑΟΣ κ. Ροντούλη και κ. Αξιόγλου αντίστοιχα, όπου διακεκριμένοι ομιλητές, όπως ο κ. Γεώργιος Νάνος αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο κ. Δημήτριος Μανώσης πρόεδρος της Οργάνωσης Παραγωγών «ΖΕΥΣ», ο κ. Ιωάννης Χατζηχαρίσης ερευνητής του ΕΘΙΑΓΕ και τέως διευθυντής Ι.Φ.Δ. Νάουσας και ο κ. Φώτης Τσαγγάλης πρόεδρος βιοκαλλιεργητών Θεσσαλίας, αναφέρθηκαν στην κερασοκαλλιέργεια.
Μετά την ημερίδα, στο χώρο της πλατείας προβλήθηκε video με τις ανθισμένες αυλές του χωριού, οι οποίες βραβεύτηκαν από επιτροπή αξιολόγησης που αποτελούνταν από τους κ.κ. Κωνσταντίνο Δεληγιάννη διευθυντή Γεωτεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Λάρισας, Νίκο Παλουκίδη διευθυντή Υπηρεσίας περιβάλλοντος Δήμου Βέροιας, Μαρία Φακίρη αρχιτέκτονα γραμματέα ΣΕΔΑΣ νομού Λάρισας, Γιώργο Χριστοδούλου υπεύθυνο Πρασίνου Δήμου Αγιάς, Θεόδωρο Σουλιώτη πολιτικό μηχανικό και Ιωάννη Δαχτάρη γεωπόνο, καθηγητή ΕΠΑΛ Αγιάς.
Εκτός των εκδηλώσεων πολλούς επισκέπτες προσέλκυσαν τα περίπτερα του Γ.Α.Κ. – Τοπικού Αρχείου Αγιάς, του Δασαρχείου Αγιάς, του Γεωπονικού Συλλόγου νομού Λάρισας, του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κισσάβου - Μαυροβουνίου, του Πολιτιστικού Εξωραϊστικού Συλλόγου Μεταξοχωρίου, του εργαστηρίου γεύσεων «ΓΙΑΜ», του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γερακαρίου και του εργαστηρίου παραδοσιακών προϊόντων «Θεονία».
Στον εσωτερικό χώρο του παλιού Παρθεναγωγείου (νυν Πολιτιστικού Κέντρου) ιδιαιτέρως θετικά σχόλια απέσπασε η έκθεση κέρινων χειροτεχνημάτων του τμήματος της ΝΕΛΕ Λάρισας με επιμορφώτρια την κ. Ευαγγελία Χατζούλη και δημιουργούς τις γυναίκες της περιοχής.

Ακόμη, πραγματοποιήθηκαν δύο εκθέσεις αφιερωμένες στον μεγάλο Έλληνα σκιτσογράφο, γελοιογράφο, θεατρικό συγγραφέα, στιχουργό και ζωγράφο Μέντη Μποσταντζόγλου, στον περίφημο Μποστ, ο οποίος λάμπρυνε με την παρουσία του για 25 περίπου χρόνια το χωριό και αποτέλεσε την αφορμή για να αναδειχθεί το Μεταξοχώρι ως τουριστικό θέρετρο επιφανών καλλιτεχνών της πατρίδας μας.
Η πρώτη περιλαμβάνει 45 αντίγραφα έργα του Μποστ, ενώ η δεύτερη 25 φωτογραφικά στιγμιότυπα της Κωνσταντινούπολης, γενέθλιας πόλης του Μποστ, μια δουλειά του Αγιώτη φωτογράφου Νίκου Γουργιώτη. Και οι δυο εκθέσεις θα λειτουργήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Οι βασικοί διοργανωτές των εκδηλώσεων, δηλαδή ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Αγιάς και ο Π.Ε.Σ. Μεταξοχωρίου, μέσω των προέδρων τους κ. Σοφίας Σοφολόγη – Μπαλταγιάννη και κ. Γιάννη Πατσιαβούρα, αντίστοιχα, δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι από την τεράστια απήχηση και επιτυχία της Γιορτής που αποδεικνύεται φυσικά από το πλήθος κόσμου που βρέθηκε το Μεταξοχώρι και τις δύο μέρες για να παρακολουθήσει ή να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις, όπως και από τα κολακευτικά σχόλια που ακούστηκαν από τους περισσότερους επισκέπτες.
Φυσικά δεν παραλείπουν να ευχαριστήσουν τα μέλη και του Οργανισμού και του Συλλόγου, τα οποία δούλεψαν για πολύ καιρό σκληρά για να γίνει η Γιορτή, όπως και όλους όσοι συμμετείχαν και εργάστηκαν με μεράκι με τον ένα ή τον άλλον τρόπο για να στηθούν και να λειτουργήσουν σωστά όλες αυτές οι πολιτιστικές και μη δραστηριότητες που είχαν προγραμματιστεί.
πηγή: agronews.gr

Μεγάλο πρόγραμμα ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική, κοινωνική, τουριστική και πολιτιστική αναβάθμιση των αγροτικών περιοχών.

Αθήνα 17.06.2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μεγάλο πρόγραμμα ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική, κοινωνική, τουριστική και πολιτιστική αναβάθμιση της υπαίθρου και των αγροτικών περιοχών, συνολικού ύψους 370 εκατ. €

Πολλές ενισχύσεις και χρηματοδοτήσεις για παράλληλες δραστηριότητες (τουριστικά καταλύματα, βιοτεχνίες, επιχειρήσεις παραγωγής και τυποποίησης ειδών διατροφής, χώροι εστίασης και αναψυχής, πολιτιστικές δραστηριότητες, ανακαίνιση οικισμών κλπ.), περιλαμβάνει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σωτήρης Χατζηγάκης, συνολικού ύψους Δημόσιας Δαπάνης 370.000.000 €.
Με το πρόγραμμα αυτό δημιουργούνται νέες προοπτικές για σύγχρονες δραστηριότητες στον αγροτικό χώρο, ιδιαίτερα από αγρότες και επιχειρηματίες, με σκοπό την τόνωση της οικονομίας στην περιφέρεια, τη δημιουργία νέων συνθηκών βιώσιμης ανάπτυξης, την προστασία του περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Το πρόγραμμα θα εφαρμοσθεί κυρίως σε ορεινούς και μειονεκτικούς Δήμους σε όλη την Ελληνική ύπαιθρο.
Σε σχετικές δηλώσεις του, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σωτήρης Χατζηγάκης τόνισε τα εξής:
«Όπως έχω επανειλημμένως τονίσει, η Κυβέρνηση με τρόπο σταθερό και αποφασιστικό προωθεί συνεχώς προγράμματα για μια πολύπλευρη και σύγχρονη ανάπτυξη στην Ελληνική περιφέρεια. Προγράμματα τα οποία έχουν σκοπό την τουριστική, επιχειρηματική και πολιτιστική ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών και της υπαίθρου.
Χρηματοδοτούμε τις αγροτικές οικογένειες, τους νέους και επιχειρηματίες της περιφέρειας που έχουν όραμα και όρεξη για πρόοδο, ώστε να μπορέσουν ν’ αναδείξουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου τους και να συμβάλλουν καθοριστικά στην μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε για την πραγματική αναγέννηση της υπαίθρου με την ίδρυση και εκσυγχρονισμό πολύ μικρών επιχειρήσεων.
Πρόκειται για δραστηριότητες και ευκαιρίες σε όλους τους ανθρώπους της περιφέρειας, που αφορούν στην προώθηση του αγροτουρισμού και τουρισμού, στη στήριξη της δημιουργίας και ανάπτυξης πολύ μικρών επιχειρήσεων, στην ανάδειξη των αγροτικών οικισμών της χώρας και στην αποκατάσταση και βελτίωση των κτιρίων και άλλων στοιχείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Καλούμε κάθε αγρότη, κάθε νέο άνθρωπο της περιφέρειας, κάθε τοπικό πολιτιστικό φορέα, να αναζητήσει και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες αυτές που του δίνει η Πολιτεία και να ενισχύσει τόσο την ατομική, όσο και τη συλλογική του προσπάθεια στον τόπο του. Να πετύχει τη δική του οικονομική αυτοδυναμία και πρόοδο, μέσα από τη γενικότερη ανάπτυξη του τόπου του».
Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) «Ποιότητα ζωής στις αγροτικές περιοχές και διαφοροποίηση της αγροτικής οικονομίας» του Προγράμματος “Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007–2013” (ΠΑΑ), περιλαμβάνονται αναλυτικά τα μέτρα/δράσεις των ιδιωτικών επενδύσεων, οι όροι και προϋποθέσεις ένταξης, οι δικαιούχοι, οι διαδικασίες αξιολόγησης - παρακολούθησης και ελέγχου, οι αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των εμπλεκομένων φορέων εφαρμογής, το χρηματοδοτικό πλαίσιο, κλπ.
Ειδικότερα, τα μέτρα της ΚΥΑ αφορούν στις εξής δράσεις:
«Διαφοροποίηση προς μη γεωργικές δραστηριότητες».
Στα πλαίσια του Μέτρου προβλέπεται η ενίσχυση επενδύσεων που υλοποιούνται από αγρότες και μέλη του αγροτικού νοικοκυριού, οι οποίες διαφοροποιούν τις δραστηριότητες της γεωργικής εκμετάλλευσής τους, με την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων που δεν σχετίζονται με τη γεωργία (αγροτικός τουρισμός, βιοτεχνία κ.λ.π.). Ο συνολικός προϋπολογισμός ανά επένδυση ανέρχεται έως 600.000€ και το ανώτατο ύψος ενίσχυσης έως 60% του συνολικού κόστους.
«Στήριξη της δημιουργίας και ανάπτυξης πολύ μικρών επιχειρήσεων».
Στα πλαίσια του Μέτρου προβλέπεται η ενίσχυση πολύ μικρών επιχειρήσεων (βιοτεχνικών μονάδων, επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών, επιχειρήσεων παραγωγής ειδών διατροφής μετά την α΄ μεταποίηση, δικτύωση ομοειδών ή συμπληρωματικών επιχειρήσεων, βελτίωση υποδομής επιχειρήσεων με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κλπ). Ο συνολικός προϋπολογισμός ανά επένδυση ανέρχεται έως 600.000€ και το ανώτατο ύψος ενίσχυσης έως 60% του συνολικού κόστους.
«Ενθάρρυνση τουριστικών δραστηριοτήτων».
Στα πλαίσια του Μέτρου προβλέπεται η ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων τα οποία αφορούν στη βελτίωση και οργάνωση του τουριστικού προϊόντος (επενδύσεις μικρής δυναμικότητας υποδομών διανυκτέρευσης, γραφείων οργάνωσης - πληροφόρησης και προώθησης τουρισμού, επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του τουρισμού, χώρων εστίασης και αναψυχής, κλπ), στην ενίσχυση της απασχόλησης, στην αύξηση της επισκεψιμότητας των περιοχών παρέμβασης, στην συμβολή στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην προβολή-προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανά επένδυση ανέρχεται έως 600.000€ και το ανώτατο ύψος ενίσχυσης έως 60% του συνολικού κόστους.
«Βασικές υπηρεσίες για την οικονομία και τον αγροτικό πληθυσμό».
Στα πλαίσια του Μέτρου προβλέπεται η ενίσχυση πολιτιστικών εκδηλώσεων που σχετίζονται με την γεωργική παραγωγή και τα τοπικά προϊόντα, με την ανάδειξη και διατήρηση της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και με τη στήριξη πολιτιστικών φορέων για μικρής κλίμακας υποδομή, προμήθεια εξοπλισμού, μουσικών οργάνων, στολών, κλπ. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανά πρόταση ανέρχεται έως 30.000€ και το ανώτατο ύψος ενίσχυσης έως 75% του συνολικού κόστους.
«Ανακαίνιση και ανάπτυξη των χωριών».
Το μέτρο αφορά σε παρεμβάσεις αποκατάστασης εξωτερικών όψεων κτισμάτων στα πλαίσια της συνολικής αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης και ανάδειξης των οικισμών των περιοχών παρέμβασης του προγράμματος. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανά πρόταση ανέρχεται έως 40.000€ και το ανώτατο ύψος ενίσχυσης έως 60% του συνολικού κόστους.
«Διατήρηση και αναβάθμιση της αγροτικής κληρονομιάς».
Στα πλαίσια του Μέτρου προβλέπονται παρεμβάσεις για τη διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση πολιτιστικών χαρακτηριστικών της αγροτικής υπαίθρου και συγκεκριμένα κτισμάτων/στοιχείων αγροτικής/πολιτιστικής κληρονομιάς (όπως μύλοι, λιοτρίβια, πατητήρια, κλπ). Ο συνολικός προϋπολογισμός ανά πρόταση ανέρχεται έως 200.000€ και το ανώτατο ύψος ενίσχυσης έως 75% του συνολικού κόστους.
ΠΗΓΗ: ΥΠΑΑΤ