Αναζήτηση Αναρτήσεων

Κυριακή 21 Ιουνίου 2009

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΕΧΘΕΣ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Το Μουσείο της Ακρόπολης!Το υπέρτατο μνημείο του Αρχαίου Κλασικού Πολιτισμού αποκτά το δικό του Μουσείο – επιτέλους!

Σε δύσκολους καιρούς, οι άνθρωποι αναζητούν σύμβολα να κρατηθούν.Και η έναρξη λειτουργίας του Μουσείου Ακροπόλης είναι ένα τέτοιο σύμβολο στους σημερινούς δύσκολους καιρούς. Ένα πολιτισμικό σύμβολο που συνοψίζει ταυτόχρονα την Αισθητική του Λόγου, το Ήθος της Ελευθερίας και τη Λογική της Ομορφιάς. Λόγος, Ήθος, Αισθητική, Κάλλος και Ελευθερία, αναμίχθηκαν πάνω στον Ιερό Βράχο κι άφησαν μοναδικό μνημείο. Δεν έμεινε ανέπαφο από το χρόνο. Αλλά εξακολουθεί να ακτινοβολεί όπως τότε…

Κι αυτή την ακτινοβολία ιδεών, προτύπων και αξιών τη χρειαζόμαστε σήμερα όσο ποτέ.Και την απολαμβάνουμε για πρώτη φορά σε ένα Μουσείο αντίστοιχο του Μνημείου.Επισκεφτείτε το.

Απολαύστε τα εκθέματά του. Εμπνευστείτε από το διαχρονικό μήνυμά του. Είναι Ελληνικό επειδή είναι Οικουμενικό. Είναι δικό μας για να το μοιραστούμε με όλο τον κόσμο.

Και να θυμάστε:Αυτά που θα δείτε δεν είναι απλώς κομμάτι της Ιστορίας μας. Είναι κομμάτι του εαυτού μας. Ιεροί και ακατάλυτοι δεσμοί μας συνδέουν μαζί τους, από το πιο απλό θραύσμα ως την πιο περίτεχνη παράσταση. Και πιο πολύ κομμάτι από την ψυχή μας, είναι αυτά που λείπουν. Και που προσδοκούμε πάντα – κι ελπίζουμε σύντομα – την επανένωσή τους με το μνημείο του οποίου αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα.

ΠΗΓΗ:.theacropolismuseum.gr

Διαχείριση ζιζανίων στην βιολογική γεωργία

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΖΙΖΑΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΑ BLOG'S "ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ" ΚΑΙ "TROKTIKO"

Μέρος Πρώτο
H βιολογική γεωργία αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση παραγωγής, οικολογικού προσανατολισμού, σύμφωνα με την οποία οι παράγοντες που καθορίζουν την ποσότητα και ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων αντιμετωπίζονται ολιστικά.
Το σύστημα αυτό οργάνωσης και λειτουργίας της γεωργικής πράξης, σέβεται τη φύση και προσπαθεί να συνεργάζεται αρμονικά μαζί της. Στη λογική του ακριβώς αυτή εντάσσεται η διατήρηση ενός ζωντανού και υγιούς εδάφους, η διατήρηση της μεγαλύτερης δυνατής ποικιλομορφίας ζωικών και φυτικών οργανισμών στο οικοσύστημα της καλλιέργειας – για μεγαλύτερη σταθερότητα και έλεγχο του πληθυσμού των φυτοπαρασίτων, μέσω της ¨φυσικής αυτορρύθμισης¨ – η όσο το δυνατόν στενότερη ανακύκλωση της ύλης και η αποφυγή της χρήσης χημικών συνθετικών λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων.
Τα ζιζάνια αν και αποτελούν βασικό ανταγωνιστή των καλλιεργειών είναι και ένα χρήσιμο όπλο στα χέρια του βιοκαλλιεργητή, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει προβλήματα φυτοπροστασίας αλλά και θρέψης. Επίσης η υψηλή θρεπτική τους αξία αλλά και οι φαρμακευτικές τους ιδιότητες, οδήγησαν στην χρησιμοποίηση τους ως είδος διατροφής και σαν θεραπευτικά βότανα.Μερικά βασικά ζιζάνια και η χρήση τους παρουσιάζονται παρακάτω. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ..
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΖΙΖΑΝΙΩΝ
Μέρος Τρίτο
Στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότερα από 200 ζιζάνια που ζημιώνουν τις καλλιέργειες. Υπάρχουν όμως μερικά ζιζάνια που η αντιμετώπισή τους είναι πρακτικά αδύνατη (π.χ. η αγριάδα) ή αντιμετωπίζονται με μεγάλη δυσκολία και κόστος (π.χ. η κύπερη). Τα ζιζάνια αυτά είναι γνωστά σαν δυσκολοεξόντωτα και τα σπουδαιότερα είναι τα εξής:.......
ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΔΥΣΚΟΛΟΕΞΟΝΤΩΤΑ ΖΙΖΑΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΠΗΓΗ: LESVOS.WORDPRESS.COM

ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΠΑΛΚΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΥΛΕΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΟΛΟΥ

ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΠΑΛΚΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΥΛΕΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΟΛΟΥ



ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ.
ΕΥΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ "ΠΡΑΣΙΝΑ" ΜΠΑΛΚΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΥΛΕΣ,ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟΚΛΙΜΑ ΜΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2009

Ανοίγει το πρόγραμμα για την ποιότητα αγροτικών προϊόντων

Ανοίγει το πρόγραμμα για την ποιότητα αγροτικών προϊόντων
Από τις 27 Ιουλίου μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για να ενισχυθούν από το Μέτρο 132 “Συμμετοχή γεωργών σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων” όσοι μεμονωμένοι παραγωγοί και οργανώσεις παραγωγών θέλουν να πιστοποιηθούν για βιολογική καλλιέργεια - εκτροφή ή για την εφαρμογή του προτύπου ολοκληρωμένης διαχείρισης Agro 2 (φυτική παραγωγή) και Agro 3 (χοιροτροφία).
Σύμφωνα με πληροφορίες του AgroNews, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων τοποθετείται στα τέλη Αυγούστου, ενώ την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η δημοσίευση της προκήρυξης του Μέτρου από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Θα υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων, μέσω δικτυακού τόπου, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνεται στην προκήρυξη.
Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν οι γεωργοί (φυσικά και νομικά πρόσωπα) που θα εντάξουν τις εκμεταλλεύσεις τους στα παραπάνω συστήματα ποιότητας του ΟΠΕΓΕΠ, υποβάλουν Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης (ΟΣΔΕ) και ελάχιστη απαιτούμενη εργασία/εκμετάλλευση 0,5 ΜΑΕ.
Πιο πολλές πιθανότητες να ενταχθούν στο Μέτρο 132 έχουν όσοι θέλουν να εντάξουν το σύνολο της εκμετάλλευσής τους στη βιολογική γεωργία ή/και είναι Νέοι Γεωργοί κάτω των 40 ετών με Επιχειρηματικό Σχέδιο ή/και η εκμετάλλευσή τους είναι εντός των ορίων περιοχής του δικτύου Natura. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά δίνουν από 20 μόρια το καθένα, κατά την αξιολόγηση των φακέλων υποψηφιότητας, και σε περίπτωση που κάποιος τα πληρεί όλα, παίρνει 60. Από 10 πόντους δίνουν οι περιοχές: α) Νιτρορρύπανσης, β) όπου έχουν ληφθεί μέτρα βιοασφάλειας, γ) ορεινές ή μειονεκτικές, δ) νησιά ανατολικού Αιγαίου και ε) πυρόπληκτες.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες στους διαδικτυακούς τόπους http://www.minagric.gr/ , http://www.agrotikianaptixi.gr/ και http://www.syntonismos-ypaat.gr/ , στην Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού & Εφαρμογής Οριζόντιων Πολιτικών Αγροτικής Ανάπτυξης του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και στις Διευθύνσεις Γεωργικής Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
ΠΗΓΗ:AGRONEWS
Ειδικότερα, δικαιούχοι του νέου προγράμματος μπορούν να κριθούν:

I. Στη Βιολογική Παραγωγή, γεωργοί (φυσικά και νομικά πρόσωπα) εφόσον εντάξουν στο σύστημα της Βιολογικής Παραγωγής μέρος ή το σύνολο της εκμετάλλευσής τους και το σύνολο κάθε κλάδου παραγωγής.
II. Στο Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης στη Φυτική Παραγωγή (AGRO 2), γεωργοί (φυσικά και νομικά πρόσωπα) κάτοχοι γεωργικής εκμετάλλευσης, εφόσον εντάξουν μια τουλάχιστον από τις επιλέξιμες καλλιέργειές τους στο σύστημα της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης σύμφωνα με τις απαιτήσεις των προτύπων AGRO 2-1 και 2-2 του Οργανισμού Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων (ΟΠΕΓΕΠ).
III. Στο Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης για τη διασφάλιση της ποιότητας του χοίρειου κρέατος (AGRO 3), γεωργοί (φυσικά και νομικά πρόσωπα) κάτοχοι μονάδων εκτροφής χοιρινών, εφόσον εντάξουν τη μονάδα τους στο σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης σύμφωνα με τις απαιτήσεις των προτύπων AGRO 3-1, 3-2, 3-3 και 3-4 του ΟΠΕΓΕΠ.
1. Δεν μπορούν να είναι δικαιούχοι του παρόντος Μέτρου οι δικαιούχοι του Προγράμματος «Πρόωρη Συνταξιοδότηση», καθώς και οι σύζυγοι αυτών.
Γεωργός νοείται το φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο είναι κάτοχος και αρχηγός γεωργικής εκμετάλλευσης από την οποία αντλεί τουλάχιστον το 25% των συνολικών του εισοδημάτων.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΓΩ-ΤΡΕΝΑΚΙ ΠΗΛΙΟΥ ΔΥΟ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Βόλος, η πόλη των Αργοναυτών και του Μύθου

Στα αρχαία χρόνια στη Θεσσαλία έζησαν ο βασιλιάς Αθάμας και η βασίλισσα Νεφέλη που είχαν δύο παιδιά, τον Φρίξο και την Έλλη.

Ο Αθάμας εγκατέλειψε την οικογένειά του και η Νεφέλη για να προστατεύσει τα παιδιά της ζήτησε τη βοήθεια των θεών. Τότε ο Ερμής της έδωσε ένα χρυσόμαλλο ιπτάμενο κριάρι για να ταξιδέψουν τα παιδιά της από τη δύση στην ανατολή.

Η Έλλη έπεσε από το κριάρι και πνίγηκε …στον Ελλήσποντο.

Ο Φρίξος έφτασε στην Κολχίδα όπου θυσίασε το κριάρι και χάρισε το χρυσόμαλλο δέρας στον βασιλιά Αιήτη.

Στη Θεσσαλία κοντά στο βασίλειο του Αθάμαντα υπήρχε το βασίλειο του Αίσωνα ο οποίος σε κάποια στιγμή παρέδωσε το βασίλειο του στον αδελφό του Πελία με την προϋπόθεση ότι όταν ο γιος του Ιάσονας ενηλικιωθεί, ο Πελίας να του παραδώσει το βασίλειο.Έφτασε ο καιρός και ο Ιάσονας ζήτησε από τον θείο του πίσω το βασίλειο. Εκείνος τότε του είπε ότι θα του το έδινε μόνο εάν έφερνε το χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα...

Το πλοίο για το ταξίδι, το κατασκεύασε ο Άργος, από τον οποίον πήρε και το όνομα του, Αργώ. Ήταν φτιαγμένο από δένδρα του Πηλίου, υπό την καθοδήγηση της θεάς Αθηνάς. Είχε πενήντα κουπιά και στην πλώρη η Αθηνά είχε τοποθετήσει ένα κομμάτι από την ιερή ομιλούσα βαλανιδιά της Δωδώνης.

Στην εκστρατεία πήραν μέρος όλοι οι ήρωες της Ελλάδος, πενήντα τον αριθμό, συμπεριλαμβανομένου και του Ηρακλή. Ανάμεσα τους ήταν οι Διόσκουροι, Κάστωρ και Πολυδεύκης, ο Ορφέας, ο Πηλέας, ο Λαέρτης, ο Τελαμών και η κυνηγός Αταλάντη, η μόνη γυναίκα.

Απέπλευσαν από τις Παγασές, το λιμάνι της Ιωλκού, πέρασαν από τη Λήμνο, τη Σαμοθράκη, νίκησαν τις συμπληγάδες πέτρες, κωπηλάτησαν ανατολικά και έφτασαν στο βασίλειο της Κολχίδας.Η Θεά Αθηνά προσάρμοσε στην πλώρη ένα κομμάτι ξύλο από την ιερή βελανιδιά Δωδώνης που είχε την ιδιότητα να μιλά και να προφητεύει το μέλλον.

Αργώ - το σκάφος:

Ο Ιάσων ζήτησε από τον ξάδερφο του τον ναυπηγό Άργο να κατασκευάσει το πλοίο, που θα τον πήγαινε στην Κολχίδα. Ο Άργος χρησιμοποίησε ξύλα, που έκοψε από τα δάση του Πηλίου και με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς ναυπήγησε την Αργώ.

Αργώ: Εμβολοφόρο 50 κωπήλατο πλοίο (μονήρης πεντηκόντορος) με βοηθητική απλή ιστιοφορία, χτισμένο χωρίς σκελετό από ημικατεργασμένη δασική ξυλεία. Προϊστορικό πλοίο του 14ου αιώνα π.χ. Ανήκει στη τυπολογία της ηπειρωτικής ναυπηγικής σχολής δηλαδή στην ίδια οικογένεια με τα μακριά καράβια του Ομήρου και τα μετέπειτα γνωστά εμβολοφόρα πολεμικά πλοία της αρχαιότητας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Διαστάσεις:Μήκος 28,5 μ.Πλάτος 4,20 μ.Εξωτερικό ύψος 1,95 μ.Κατάρτι: Ύψος: 8 μ.Υλικό έλατο (λόγω ελαστικότητας)Πανί: Εμβαδό: 55 τ.μ. (υλικό καραβόπανο υφαντό)Άγκυρα: 2 άγκυρες πέτρινες - βράχοι σε σχήμα καμπάνας με σχοινιά.Στηρίξεις:Στερεώσεις με σχοινιά και ναυτικούς κόμπους.Κατασκευή συνδεδεμένη με τόρμους, εντορμίες και γόμφους (μόρσα και καβίλλιες) χωρίς χρήση μεταλλικών συνδετικών μέσων (καρφιών).Τύπος ξύλων: (5 είδη ξύλων),Καρίνα: οξυά, Χέλισμα: μελιά, Στείρα: βελανιδιά, Πέτσωμα: πεύκο, Κατάρτι: έλατο,Μέγιστη εκτιμώμενη ταχύτητα: 8,5 ναυτικά μίλια,Μέση προβλεπόμενη ταχύτητα: 6 ναυτικά μίλια,Κουπί Μήκος από 4,50 έως 5,00 μέτρα, Υλικό κατασκευής: έλατο, Αριθμός κουπιών 50 κωπηλάτες, 50 κουπιά.

Ερευνητικό πρόγραμμα ΑΡΓΩ:

Έρευνα, Μελέτη, Κατασκευή2002 Έναρξη πειραματικού προγράμματος 2004. Έναρξη πειραματικής ναυπήγησης.Αναζήτηση και συγκέντρωση ξυλείας από το Πήλιο, το βουνό των κενταύρωνΧρήση εργαλείων της εποχήςΚατασκευή της Τρόπιδας (καρίνα).Χτίσιμο πλαϊνών τμημάτων2006 Ολοκλήρωση της κατασκευής.

Καθέλκυση του πλοίου2007 ,Δοκιμαστικοί πλόες 2008, Ταξίδι από το Βόλο στη Βενετία

Χρηματοδότηση κατασκευής Δήμος Βόλου-Δημοτική Τουριστική Επιχείρηση ΒόλουΔιεξαγωγή προγράμματος Ινστιτούτο έρευνας αρχαίας Ναυπήγησης και Τεχνολογίας NAUDOMO. Το Ταξίδι Το χρυσόμαλλο δέρας είναι το έπαθλο του ήρωα.

Από την αρχαιότητα έως Σήμερα η αργοναυτική εκστρατεία συμβολίζει την υπέρβαση των ορίων. Τη σύνδεση λαών και πολιτισμών. Την εξερεύνηση του κόσμου. 0 μύθος των αργοναυτών άντεξε στο πέρασμα των αιώνων, γιατί η αλήθεια του ταξιδιού, η ανάγκη δηλαδή των λαών της Μεσογείου για επικοινωνία, ήταν πάντα το ίδιο επίκαιρη και το ίδιο σημαντική. Σήμερα, η Αργώ άνοιξε και πάλι τα πανιά της.

Με πρωτοβουλία του Δήμου Βόλου, την τεχνογνωσία του Επιστημονικού Ινστιτούτου "Ναύδομος" την ενεργή στήριξη των υπουργείων Πολιτισμού, Εθνικής Άμυνας, Εξωτερικών, Εμπορικής Ναυτιλίας, Εσωτερικών και Τουριστικής Ανάπτυξης και την ευγενική χορηγία του Ομίλου Ρέστη, οι σύγχρονοι αργοναύτες ξεκινώντας από την αρχαία Ιωλκό, το σημερινό Βόλο, διασχίζουν τα νερά της Μεσογείου και της Αδριατικής.

Τηρώντας πιστά όλους τους κανόνες της πανάρχαιας ελληνικής ναυπηγικής που την καθιστούν σήμερα πόλο διεθνούς επιστημονικού και ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος, κωπηλατώντας μόνο με το φως της ημέρας, η πεντηκοντόρος Αργώ ξεκίνησε στις 14 Ιουνίου το ταξίδι της, από τον Βόλο στη Βενετία. Ακολουθεί την αντίστροφη διαδρομή των 1200 ναυτικών μιλίων που διέγραψε σύμφωνα με το μύθο κατά την επιστροφή της, με ισοδύναμη τεχνική δυσκολία σε αποστάσεις, χρόνους και συνθήκες με το μυθικό ταξίδι.

Από την Ελλάδα στην Αλβανία, από το Μαυροβούνιο, στην Κροατία, τη ΣλοΒενία, ως την Ιταλία, η Αργώ σε κάθε προορισμό της μεταφέρει το μήνυμα της συνεργασίας και της κοινής πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και αν τότε. ο μύθος συμβόλιζε την ανάγκη εξερεύνησης, σήμερα σ' ένα κόσμο χωρίς σύνορα, η σύγχρονη Αργώ υπενθυμίζει σε όλους μας την αλληλεπίδραση και την εγγύτητα των λαών μας.
ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ




To τρενάκι του Πηλίου...ή αν προτιμάτε ο ..."Μουντζούρης"
Ο ιστορικός σιδηρόδρομος Βόλου - Μηλεών, το τραινάκι του Πηλίου, όπως είναι πιο γνωστό, κατασκευάστηκε σε δύο στάδια από το 1894 μέχρι το 1903.
Ο θρυλικός πλέον "Μουτζούρης" συνέδεσε το εμποροβιομηχανικό κέντρο του Βόλου με την εύφορη και πλούσια περιοχή του Δυτικού Πηλίου, στις πλαγιές και στους ελαιώνες του βουνού των Κενταύρων. Μέχρι το 1950 o συρμός με τις βελγικές μηχανές "Μηλαίαι", "Ιάσων", "Πήλιον", "Βόλος", "Τσαγκαράδα" και τα βαγονάκια του, με μικρότερες μηχανές εξυπηρετούσαν και τις ανάγκες της πόλης ως τροχιοδρόμος για την αστική συγκοινωνία του Βόλου. Για 80 χρόνια υπήρξε σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή. Μετά την κατάργηση του το 1971 έγιναν προσπάθειες για την επαναλειτουργία του σαν (μουσειακού) τουριστικού σιδηροδρόμου σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς.
Μετά από σημαντικά έργα ανακατασκευής μέρους της υποδομής, μπήκε και πάλι σε λειτουργία το 1996. Για την επανέναρξη των δρομολογίων απαιτήθηκαν δίμηνες εργασίες προκειμένου να απομακρυνθούν χώματα από κατολισθήσεις και να αντιμετωπισθούν προβλήματα που είχαν προκληθεί από διαβρώσεις.Η γραμμή του, έχει πλάτος 60 εκ., είναι η στενότερη σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα και μια από τις στενότερες στον κόσμο.

Η διαδρομή Άνω Λεχωνίων - Μηλεών, μέσα σε καταπράσινες πλαγιές και με την πανέμορφη θέα του Παγασητικού, περνάει μέσα από γραφικές πέτρινες καμάρες πάνω από οκτώ λιθόκτιστες γέφυρες με πελεκητή μαρμαρόπετρα (δίτοξες, τρίτοξες και μια πεντάτοξη) καθώς και από μια μεταλλική γέφυρα όπου η καμπύλη γραμμή γράφεται μέσα σε ευθύγραμμο φορέα, σύμφωνα με τα σχέδια φημισμένων γεφυροποιών της εποχής.
Την ευθύνη κατασκευής της γραμμής είχε ο φημισμένος Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο. Ήταν ο πατέρας του διάσημου υπερρεαλιστή ζωγράφου Τζιόρτζιο ντε Κίρικο, που αποτύπωσε την φιγούρα του μικρού τρένου σε μερικούς από τους διάσημους πλέον πίνακές του.Το τραινάκι επαναδρομολογήθηκε στη γραμμή Άνω Λεχώνια - Μηλιές, μήκους 15 χλμ. Η διαδρομή διαρκεί 90 λεπτά , με 15λεπτη στάση στην Άνω Γατζέα και η μέγιστη ταχύτητά του είναι 20 χλμ. την ώρα. Υπάρχει το παραδοσιακό τροχαίο υλικό, ατμάμαξες του 1903 και του 1912, ξύλινα βαγόνια με εξώστες όσο και δύο νέες δηζελάμαξες που αποκτήθηκαν από τον ΟΣΕ το 2000.

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Το υπόμνημα της δημοτικής αρχής Βόλου για Μεσογειακούς Αγώνες

Το υπόμνημα της δημοτικής αρχής Βόλου για Μεσογειακούς Αγώνες

Στο υπόμνημα που επιδόθηκε μαζί με όλο το υπόλοιπο υλικό στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης μεταξύ άλλων αναφέρει ότι θα πρέπει :" Να αναληφθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες πολιτικές και θεσμικές πρωτοβουλίες από την Κυβέρνηση, ώστε να ανακτηθεί ο χαμένος χρόνος και να εξασφαλιστούν όλοι οι απαραίτητοι πόροι για την αθλητική, τεχνική υποδομή και τη διοργάνωση των Αγώνων."
Να αποκατασταθεί η στενή και αποδοτική συνεργασία μεταξύ της Κυβέρνησης και των θεσμικών εταίρων της διοργάνωσης των Αγώνων και ειδικότερα του Δήμου Βόλου, όπως υπήρξε και κατά την περίοδο διεκδίκησης, που απέφερε τα γνωστά θεαματικά αποτελέσματα.
Να υπάρξει απαραίτητα οικουμενική ενότητα των πολιτικών δυνάμεων και καθολική συμμετοχή των πολιτών.
Επιπλέον γίνεται αναδρομή στην πορεία μέχρι και σήμερα και επισημαίνονται τα εξής:" Το καλοκαίρι του 2006, μετά από εσωτερική διαδικασία της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ), επιλέχτηκε μεταξύ της Πάτρας και του Βόλου-Λάρισας, το δίδυμο Βόλου-Λάρισας ως εθνική υποψηφιότητα για την ανάληψη των 17ων Μεσογειακών Αγώνων του 2013. " Στις 16/11/2006 με απόφαση του Υφυπουργού Αθλητισμού συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διεκδίκησης των Αγώνων με πρόεδρο τον κ. Ισίδωρο Κούβελο."
Στις 27.10.2007 στην Πεσκάρα της Ιταλίας, ο Βόλος ως μεσογειακή πόλη σε συνεργασία και με τη Λάρισα, με επιλογή της ΔΕΜΑ ανέλαβαν τη διοργάνωση των Αγώνων. Τη σχετική Σύμβαση υπέγραψαν ο Πρόεδρος της ΔΕΜΑ, ο Πρόεδρος της ΕΟΕ και ο Δήμαρχος Βόλου. Με τη Σύμβαση αυτή ο τέταρτος συμβαλλόμενος φορέας είναι η Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων (ΟΕΜΑ) που επρόκειτο να συσταθεί με ειδικό νόμο έξι (6) μήνες μετά τις 27.10.07.
Τη συμβατική αυτή δέσμευση ανέλαβε να υλοποιήσει από την πλευρά της Κυβέρνησης το Υπουργείο Πολιτισμού. Σημειωτέον ότι η διοργάνωση των Αγώνων τελεί υπό την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. " Η ανάληψη των Αγώνων εκτιμήθηκε ως μεγάλο αθλητικό, πολιτιστικό και αναπτυξιακό γεγονός από το σύνολο του λαού των πόλεων, από την Κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, τον Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας."
Με επίκεντρο το μεγάλο αυτό γεγονός, ως Δημοτική Αρχή του Βόλου σχεδιάσαμε την ανάπτυξη και το μέλλον της πόλης για την επόμενη δεκαετία.
Καταρτίσαμε στρατηγικά και επιχειρησιακά προγράμματα έργων, δράσεων και παρεμβάσεων, καθώς και ένα σχέδιο προγράμματος για την Πολιτιστική Μεσογειάδα. Τα προγράμματα αυτά αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Φακέλου Διεκδίκησης και ανειλημμένη συμβατική υποχρέωση της χώρας μας."
Δυστυχώς, όμως, από την ημέρα ανάληψης των Αγώνων και μέχρι σήμερα, οι προσδοκίες που επενδύθηκαν δεν δικαιώθηκαν. Αντιθέτως, ύστερα από 19 μήνες ουσιαστικής απραξίας η προετοιμασία των Αγώνων φαίνεται να εισέρχεται σε φάση σοβαρού κινδύνου."
Σε χρονικό διάστημα 19 μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης (27.10.07) και 13 μηνών μετά την εκπνοή της συμβατικής προθεσμίας δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί η ΟΕΜΑ. Πέραν της παραβίασης των συμβατικών υποχρεώσεων (άρθρο 5 της Σύμβασης) η ουσιαστική καθυστέρηση είναι τεράστια, όπως προκύπτει και από τη σύγκριση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες (ΟΑ) του 2004.
Στους ΟΑ χρειάστηκαν 6 μήνες στους 84 για τη σύσταση της Οργανωτικής Επιτροπής, ενώ στην περίπτωσή μας εξαντλήθηκαν ήδη 19 από τους 68 μήνες που είχαμε στη διάθεσή μας." Εξαιρετικά επικίνδυνη είναι η καθυστέρηση των έργων.
Κανένα έργο αθλητικής υποδομής δεν έχει ξεκινήσει, ούτε οποιαδήποτε μελέτη έχει ανατεθεί. Ακόμη και το κρίσιμο έργο για τους Αγώνες και για την πόλη μας, αυτού του "Μεσογειακού Χωριού" δεν έχει θεσμικά χωροθετηθεί, ώστε να μπορεί να ακολουθήσει η διαδικασία ανάθεσης της μελέτης."
Επίσης, κανένα από τα σύνδρομα έργα βασικών υποδομών αναπτυξιακής σημασίας για την πόλη μας και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας δεν έχει δρομολογηθεί. Για παράδειγμα, το έργο της ηλεκτροκίνησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο συνδέει τις δυο διοργανώτριες πόλεις, κρίσιμο για την ανάπτυξη του θεσσαλικού διπόλου Βόλου-Λάρισας παραμένει ουσιαστικά μετέωρο."
Για τα οργανωτικά θέματα των Αγώνων δεν έχει συσταθεί μέχρι σήμερα οποιαδήποτε διοικητική μονάδα για τα προγράμματα ασφάλειας, αθλητικής προετοιμασίας, χορηγιών και δικαιωμάτων, μεταφορών, φιλοξενίας, ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης, υπηρεσιών τύπου, κλπ." Από δηλώσεις τρίτων και δημοσιεύματα του τύπου, πληροφορηθήκαμε ότι ο Υπουργός Πολιτισμού προχώρησε στην κατάρτιση σχεδίου νόμου για τη συγκρότηση της Οργανωτικής Επιτροπής (ΟΕΜΑ) και για άλλα θέματα διοργάνωσης των Μεσογειακών Αγώνων του 2013." Στην κατάρτιση του νομοσχεδίου αυτού ο Δήμος Βόλου δεν είχε την παραμικρή συμμετοχή, ούτε καν ενημέρωση από τον αρμόδιο Υπουργό, παρά το γεγονός ότι ο Δήμος Βόλου εκπροσωπεί την τοπική κοινωνία της διοργανώτριας πόλης και επιπλέον είναι ένας από τους τρεις (3) θεσμικούς συμβατικούς εταίρους, με την ΕΟΕ και την ΔΕΜΑ."
Με βάση τα παραπάνω, διαφαίνεται ότι μέχρι στιγμής η Κυβέρνηση δεν έχει δώσει τη δέουσα σημασία στην προετοιμασία του μεγάλου αυτού γεγονότος, δείχνοντας να αγνοεί τους υπαρκτούς κινδύνους, παρακάμπτοντας τις τοπικές κοινωνίες και τους συμβατικούς της εταίρους και γενικά κινούμενη κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που οι περιστάσεις απαιτούν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΔΔΥ ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΑΣΟΠΟΝΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΑΣΟΦΥΛΑΚΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Χαλκοκονδύλη 31 - Αθήνα Τηλ.: 2102124607 Fax: 2105240790
Τηλ.Επικοινωνίας: 6937883012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΔΔΥ ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Αθήνα, 18 Ιουνίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι πυρκαγιές στα δάση ξανά στην επικαιρότητα . O τρόπος λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού, η συνεργασία υπηρεσιών και φορέων, ξανά στην κρίση της Ελληνικής κοινωνίας…
Τα Μ.Μ.Ε, κάνουν εκτενείς αναφορές στο θέμα των δασικών πυρκαγιών, προβάλλοντας την αναποτελεσματική λειτουργία του Κρατικού μηχανισμού και την έλλειψη συνεργασίας ανάμεσα στις υπηρεσίες, καταλογίζοντας τις ευθύνες είτε στην έλλειψη εναερίων μέσων που δεν μισθώθηκαν έγκαιρα, είτε στους καθαρισμούς των δασών που για μια ακόμη χρονιά δεν έγιναν, ακόμη και στη σύγχυση αρμοδιοτήτων ανάμεσα στα διάφορα επίπεδα διοίκησης του κράτους.
Εκείνο που για εμάς είναι τουλάχιστον άστοχο είναι να αποδίδονται ευθύνες που σχετίζονται με την καταστολή των πυρκαγιών ή τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Π.Σ στις πλάτες των δασικών υπηρεσιών που είναι επιφορτισμένες να εκτελέσουν το έργο της πρόληψης , χωρίς πόρους, προσωπικό και μέσα.
Είναι ξεκάθαρο ότι τα αντικείμενα της πρόληψης και της καταστολής των δασικών πυρκαγιών είναι απολύτως διακριτά και διαχωρισμένα με το νόμο 2612/1998, τόσο για το Πυροσβεστικό Σώμα όσο και για τη Δασική Υπηρεσία .
Για να γίνει κατανοητή η έννοια της πρόληψης, αναφέρουμε ότι στα έργα αυτά συμπεριλαμβάνονται οι καθαρισμοί των δασικών οικοσυστημάτων, η διάνοιξη και η συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου, η διάνοιξη και η συντήρηση αντιπυρικών ζωνών, η κατασκευή και η συντήρηση υδατοδεξαμενών και κρουνών υδροληψίας, η κατασκευή και η συντήρηση πυροφυλακείων, η πραγματοποίηση περιπολιών, η λειτουργία των υπηρεσιών τις απογευματινές ώρες κατά τις οποίες παρατηρούνται και οι περισσότερες παράνομες ενέργειες κλπ.
Η υλοποίηση των παραπάνω προληπτικών έργων και εργασιών, που αποτελούν αναγκαιότητα για μια στοιχειώδη πολιτική πρόληψης, απαιτεί δύο βασικές προϋποθέσεις: πολιτική βούληση και επαρκείς οικονομικούς πόρους. Έχουμε την άποψη (εκ του αποτελέσματος) ότι οι προϋποθέσεις αυτές δεν ισχύουν στη Χώρα μας.
Από την άλλη πλευρά, παρά τη μεγάλη σημασία των παραπάνω μέτρων, αυτά είναι βέβαιο ότι δεν αποτελούν πανάκεια για την αποτελεσματικότητα του μηχανισμού δασοπυρόσβεσης και πολύ περισσότερο δεν αποτελούν άλλοθι στις περιπτώσεις αποτυχίας του, (όπως στις πρόσφατες πυρκαγιές) .
Η εικόνα των δασών στη χώρα μας είναι ίδια τα τελευταία 30 έτη. Μεσογειακά δάση χωρίς διαχείριση, εγκαταλειμμένα από τις παραδοσιακές δραστηριότητες που απομάκρυναν την καύσιμη ύλη από αυτά. Αυτά τα δάση πρέπει να προστατέψουμε και αυτό ήταν και είναι γνωστό σε όλους.
Εκείνο που δεν μπορεί κανένας να αγνοήσει είναι ότι η πολιτεία έχει προσανατολίσει τους διαθέσιμους πόρους και το έμψυχο δυναμικό της πολιτικής προστασίας μ ο ν ο στην καταστολή των πυρκαγιών, διαθέτοντας υπέρογκα ποσά για την ενοικίαση εναερίων μέσων και προσανατολίζοντας τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό α π ο κ λ ε ι σ τ ι κ α στη λογική της αεροπυρόσβεσης.
Οι δασικές υπηρεσίες που έχουν και την αρμοδιότητα της διαχείρισης και της προστασίας των δασών και συνεπώς την εκτέλεση όλων των προκατασταλτικών και προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, έχουν κατακερματιστεί διοικητικά ανάμεσα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τις Περιφέρειες του Κράτους, έχουν αποδυναμωθεί και περιθωριοποιηθεί και δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους, για την άσκηση βασικών τους αρμοδιοτήτων.
Ένα άλλο ¨ελληνικό χαρακτηριστικό¨ είναι ο διαρκής ανταγωνισμός ανάμεσα σε Υπουργεία, Φορείς της Τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ, Συνδέσμους Ο.Τ.Α κλπ) τελευταία ακόμα και κοινωνικούς εταίρους και λοιπούς ιδιωτικούς φορείς, για τη διεκδίκηση πόρων και αρμοδιοτήτων για τα δάση και το φυσικό περιβάλλον, που τελικά προκαλεί σύγχυση αρμοδιοτήτων και κατασπατάληση των διαθέσιμων πόρων.
Το ερώτημα ποιος είναι αρμόδιος να κάνει τι; είναι το μόνο που έρχεται στη σκέψη όλων όσων βρέθηκαν αντιμέτωποι με κάποια δασική πυρκαγιά. Είμαστε βέβαιοι ότι απάντηση δεν πήραν.
Για τις συνδικαλιστικές μας οργανώσεις είναι αναγκαιότητα να αναληφθεί από ένα μόνο φορέα η πολιτική ευθύνη για την ανάπτυξη, την προστασία, και τη διαχείριση του Φυσικού Περιβάλλοντος.
Ένα φορέα που θα έχει στη διάθεσή του το απαραίτητο επιστημονικό και υλωρικό προσωπικό, ξεκάθαρες αρμοδιότητες και επαρκείς οικονομικούς πόρους .
Δεν μπορούμε πλέον να αγνοούμε τη συνταγματική υποχρέωση για τη σύνταξη δασικών χαρτών για την αποτύπωση της δημόσιας περιουσίας και τη χωροταξία και την υλοποίηση εκτεταμένων αναδασωτικών προγραμμάτων σε περιοχές κοντά σε μεγάλα αστικά Κέντρα.
Ούτε μπορούμε να παραβλέπουμε τα προβλήματα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Π.Σ και τις αυθαιρεσίες πολιτών ή λοιπών φορέων μέσα σε δάση και να αγνοούμε την υποχρέωση να κατεδαφίζονται τα αυθαίρετα μέσα στα δάση όταν για αυτά υπάρχουν αμετάκλητες διοικητικές πράξεις κατεδάφισης.
Τέλος, να ξεκαθαρίσει η δικαστική εκκρεμότητα με τον ορισμό του δάσους και να κωδικοποιηθεί η δασική νομοθεσία με τη σύνταξη και ψήφιση ενός ενιαίου δασικού και περιβαλλοντικού κώδικα.
Οι δασικές πυρκαγιές έχουν ασφαλώς πολλούς φυσικούς αυτουργούς, που αποβλέπουν στην αλλαγή χρήσης και την οικοπεδοποίηση των δασών. Όμως ο κυριότερος ηθικός αυτουργός είναι οι πολιτική που εφαρμόζεται και θέλει τα δάση απροστάτευτα, με ένα νομικό πλαίσιο το οποίο κάθε φορά που αλλάζει, περιορίζει την προστασία αλλά και την έκταση των δασών .
Για τους παραπάνω λόγους εμείς, ζητάμε από την πολιτεία την οργάνωση ενός αξιόπιστου και αποτελεσματικού διοικητικού μηχανισμού, με κύριο και θεμελιώδες έργο την αειφορική διαχείριση και την προστασία των δασών. Η πρόταση αυτή κινείται στη λογική του πορίσματος της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για τα δάση και αναγκαστικά θα τεθεί προς συζήτηση στα πλαίσια των εξαγγελιών για την ίδρυση Υπουργείου Περιβάλλοντος.


Για τα Διοικητικά Συμβούλια
Της Π.Ε.Δ.Δ.Υ.
Ο Πρόεδρος
Νίκος Μπόκαρης
Ο Γενικός Γραμματέας
Κων/νος Δημόπουλος

Της Ε.Ε.Δ.Δ.Υ
Ο Πρόεδρος
Δημήτρης Καψάλης
Ο Γενικός Γραμματέας
Αθανάσιος Μιχαήλ

Της Π.Ο.Δ.
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Παπαδιάς
Ο Γενικός Γραμματέας
Αλέξανδρος Φλώτσιος

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΕΓΕΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΠΡΟΣ : ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ

ΘΕΜΑ: Ανοιχτή συζήτηση στην
«ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΕΓΕΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ»

Συνάδελφοι,

Η ΠΕΓΕΕΠ σας κοινοποιεί συνημμένα την «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ» και σας παρακαλεί να εκφράσετε την άποψή σας, προκειμένου να γίνουν οι όποιες βελτιώσεις απαιτηθούν.
Η διαδικασία αυτής της διαβούλευσης, θα διαρκέσει 15 μέρες, και σας παρακαλούμε για την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή, αφού , το θέμα μας αφορά όλους αλλά και επειδή είναι πολύ σημαντικό να έχουμε άποψη και θέση για ένα τέτοιο ζήτημα.

Με τιμή
ο Πρόεδρος

ο Γεν. Γραμματέας

ΜΙΧΑΛΗΣ Ν. ΣΤΟΓΙΑΝΝΟΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ Ι. ΚΑΦΡΙΤΣΑΣ


ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ "Φαγητό, Γεύση και Πείνα"

Αφιερώστε 6 λεπτά από τον πολύτιμο χρόνο σας για να δείτετη συγκινητική και σοκαριστική ταινία μικρού μήκους που μας έστειλαν και η οποία απλά απεικονίζει την ωμή και συγκλονιστική πραγματικότητατης κοινωνίας του 21ου αιώνα εικόνες που βλέπουμε σε άλλο βαθμό και στην πόλη μας.
Βασισμένη σε πραγματικό γεγονός και βραβευμένη ως η καλύτερη μεταξύ 3600 υποψηφιοτήτων στη θεαματική ενότητα "Φαγητό, Γεύση και Πείνα"


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και ευχαριστώ πολύ εκείνους που μας έστειλαν τη συγκεκριμένη διεύθυνση και την ταινία.

ΥΓ.ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΝΤΘΕΣΕΙΣ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΟΣΟ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΣΕ ΛΙΓΟΥΣ.
ΠΗΓΗ:film festival green unplugged

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Αποζημιώσεις ΕΛΓΑ στις 19 Ιουνίου για πυρόπληκτους

Αποζημιώσεις ΕΛΓΑ στις 19 Ιουνίου για πυρόπληκτους

Την ερχόμενη Παρασκευή 19 Ιουνίου, θα καταβληθούν στους δικαιούχους παραγωγούς κρατικές ενισχύσεις ΠΣΕΑ για τις πυρκαγιές του 2007 συνολικού ύψους 4.037.178 ευρώ σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΛ.Γ.Α.
Οι ενισχύσεις αυτές χορηγούνται για τις αποκαταστάσεις που πραγματοποίησαν οι δικαιούχοι πυρόπληκτοι αγρότες, όπως αυτές διαπιστώθηκαν από τους ελέγχους που διενήργησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΛ.Γ.Α. και αφορούν 1.698 παραγωγούς.
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τον ΕΛ.Γ.Α αφορούν ζημιές σε 20 Νομούς της χώρας που προκλήθηκαν στο ζωικό κεφάλαιο, στο φυτικό κεφάλαιο (έξοδα ανασύστασης και συμπληρωματικής ενίσχυσης), σε απώλεια φυτικής παραγωγής, στο πάγιο κεφάλαιο και σε αποθηκευμένα προϊόντα.
Οι ενισχύσεις αυτές αφορούν παραγωγούς των Νομών: Αιτωλοακαρνανίας, Αργολίδος, Αρκαδίας, Αττικής, Αχαΐας, Βοιωτίας, Εύβοιας, Ηλείας, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Λακωνίας, Λάρισας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Πειραιώς, Ρεθύμνης, Σάμου και Φθιώτιδας.
Οι παραπάνω ενισχύσεις θα καταβληθούν μεθαύριο στους δικαιούχους παραγωγούς μέσω λογαριασμών της Α.Τ.Ε. Αναλυτικότερα στοιχεία για κάθε παραγωγό καθώς επίσης και για το ποσό της ενίσχυσης που δικαιούται υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Οργανισμού στο διαδίκτυο, στη διεύθυνση www.elga.gr