Αναζήτηση Αναρτήσεων

Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Πρόσκληση Εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατάρτιση μητρώου αξιολογητών


ΕΦΕΠΑΑΕ:Εκδήλωση ενδιαφέροντοςγια την κατάρτιση μητρώου αξιολογητών


1. ΓΕΝΙΚΑ
O Ενδιάμεσος Φορέας του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ», εφεξής ΕΦΕΠΑΕ, με χωρική αρμοδιότητα όλη τη χώρα, ενδιαφέρεται να καταρτίσει Μητρώο Αξιολογητών για τις δράσεις κρατικών ενισχύσεων :
α) του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα 2007-2013 του Υπουργείου Ανάπτυξης» (εφεξής ΕΠΑΝ ΙΙ) και στο οποίο οι δράσεις κρατικών ενισχύσεων περιλαμβάνονται στους παρακάτω Άξονες Προτεραιότητας του Προγράμματος:
Α.Π.2:Ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας και της Εξωστρέφειας
Α.Π.3:Βελτίωση του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος
Α.Π.4:Ολοκλήρωση του Ενεργειακού Συστήματος της Χώρας και Ενίσχυση της Αειφορίας
β) των δράσεων Ανταγωνιστικότητας και Επιχειρηματικότητας των πέντε Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (εφεξής Ε.Π.) των Περιφερειών Μεταβατικής Στήριξης που περιλαμβάνονται στους παρακάτω Άξονες Προτεραιότητας (εφεξής Α.Π.):
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής – Α.Π.3: Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας, της Καινοτομίας και της Ψηφιακής Σύγκλισης.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) - Α.Π.4: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας) – Α.Π.5: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Ηπείρου (Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας) – Α.Π.8: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης και Νήσων Αιγαίου (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) – Α.Π.6: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου.
Περιγραφή του ΕΠΑΝ ΙΙ μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας για την Ανταγωνιστικότητα (http://www.antagonistikotita.gr/) και περιγραφή των 5 Ε.Π. των περιφερειών μεταβατικής στήριξης στην ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ 2007-2013 (http://www.espa.gr/Greek/Default.aspx).

2. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας έχουν όλα τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν τα παρακάτω προσόντα:α) Υποχρεωτικά προσόντα:
1. Πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Ελληνικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι.) ή ισότιμο τίτλο Τμήματος Πανεπιστημιακής Σχολής του Εξωτερικού νόμιμα αναγνωρισμένου από το κατά νόμο αρμόδιο όργανο.
και
2. Πενταετής Επαγγελματική εμπειρία, η οποία αποκτήθηκε κατά την τελευταία δεκαετία, σε έναν ή περισσότερoυς από τους παρακάτω τομείς:
Μεταποίηση, κυρίως σε ΜΜΕ, Τουρισμός, Περιβάλλον, Ενέργεια, κυρίως σε ΑΠΕ / Συμπαραγωγή / Εξοικονόμηση, Ποιότητα, Υπηρεσίες – Εμπόριο, Κατάρτιση
Με ενασχόληση σε ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω αντικείμενα:
Οικονομική Βιωσιμότητα Επιχειρήσεων, Αξιολόγηση Επιχειρηματικών ή Επενδυτικών Σχεδίων, Δανειοδοτήσεις - Χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων, Υλοποίηση - Διαχείριση επενδυτικών έργων, κοινοτικών προγραμμάτων κλπ.
ή /και
3. Εμπειρία αξιολόγησης. Ειδικότερα απαιτείται τεκμηριωμένη εμπειρία σε αξιολογήσεις επιχορηγούμενων επενδύσεων, εμπειρία στη σύνταξη σχετικών μελετών ή/και ελέγχου επενδύσεων στα προαναφερόμενα αντικείμενα. Ειδικά για τα προγράμματα κατάρτισης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή στο Ενιαίο Μητρώο Αξιολογητών (ΕΜΑ) του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Πρόνοιας. (http://www.eysekt.gr/).
4. Ικανότητα Χειρισμού Η/Υ, δεδομένου ότι οι αξιολογήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά.
β) Επιθυμητά προσόντα:
Μεταπτυχιακό/Διδακτορικό Δίπλωμα
Εγγραφή Υποψηφίου σε άλλον, εγκεκριμένο κατάλογο αξιολογητών
Πιστοποιητικό Κατάρτισης υποψηφίου σε Αντικείμενα σχετικά με την αξιολόγηση.
Εμπειρία σε ηλεκτρονικό Σύστημα Αξιολογήσεων Κρατικών Ενισχύσεων.

3. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανακτήσουν το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης και τα έντυπα υποβολής από τα links που ακολουθούν. Οι συμπληρωμένες αιτήσεις και τα συνημμένα υποβάλλονται πρώτα ηλεκτρονικά (info@efepae.gr) και στη συνέχεια μέσω πρωτοκόλλου του ΕΦΕΠΑΕ (Δ/νση: Σεβαστουπόλεως 113 & Ερυθρού Σταυρού 7-9, ΤΚ 11526, Αθήνα, Τηλ. 210 6985210), ιδιοχείρως ή ταχυδρομικά ή με συστημένη επιστολή.
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται η 30η Νοεμβρίου 2009 και ώρα 14:00.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΦΕΠΑΕΚωνσταντίνος Αντζουλάτος
Πρόσκληση
Έντυπο υποβολής
Υπεύθυνη Δήλωση
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ελληνικό Δημόσιο { Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ), ΠΕΠ Μακεδονίας - Θράκης, ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου, ΠΕΠ Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Ηπείρου, ΠΕΠ Αττικής}.

Εταίροι

-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΑΝ.ΔΙΑ)
Διεύθυνση: Γ. Γεννηματά 15, ΤΚ 35100, ΛΑΜΙΑ Τηλέφωνα/FAX: 2231067498/2231067499
e-mail:andia@otenet.gr Ιστοσελίδα:http://www.andia.gr/gr/index.asp?p=1-1
Χωρική αρμοδιότητα: Στερεά Ελλάδα
-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΕΩΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΑΕΔΕΠ)
Διεύθυνση: Ελ. Βενιζέλου 4 & Ιάσωνος, ΤΚ 38221, ΒΟΛΟΣ Τηλέφωνα/FAX: 2421076894/24210 26394
e-mail:aedep@aedep.gr Ιστοσελίδα:
www.aedep.gr
Χωρική αρμοδιότητα: Θεσσαλία
-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΜΕ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ (ΔΕΣΜΟΣ)
Διεύθυνση:Αποστόλου Σούζου 14, ΤΚ 69100, ΚΟΜΟΤΗΝΗ Τηλέφωνα/FAX: 2531035916/2531072328
e-mail:desm-123@otenet.gr
Χωρική αρμοδιότητα: Ανατολική Μακεδονία & Θράκη
-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ– ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ – ΗΠΕΙΡΟΥ – ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ)
Διεύθυνση: Μιχαλακοπούλου 58, ΤΚ 26221, ΠΑΤΡΑ Τηλέφωνα/FAX: 2610622714/2610277830
e-mail:efd@patrascc.gr Ιστοσελίδα:http://www.diaxeiristiki.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Ήπειρος, Ιόνια Νησιά
-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΕΛ.ΑΝ.ΕΤ)
Διεύθυνση: Βαλαωρίτου 4, ΤΚ 10671, ΑΘΗΝΑ Τηλέφωνα/FAX: 2103620242/2103621950
e-mail:contact@elanet.gr Ιστοσελίδα:http://www.elanet.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Αττική, Βόρειο Αιγαίο, Νότιο Αιγαίο
-ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΡΗΤΗΣ)
Διεύθυνση:Γιαμαλάκη 50 & Σοφοκλή Βενιζέλου, ΤΚ 71202,ΗΡΑΚΛΕΙΟΤηλέφωνα/FAX: 2810302400/2810344107
e-mail:info@ank.gr Ιστοσελίδα:http://www.ank.gr/gr/home.asp?p=3-1
Χωρική αρμοδιότητα: Κρήτη
-ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΚΑΠΕ)
Διεύθυνση: 19ο χλμ. Λ. Μαραθώνος, ΤΚ 19009, ΠΙΚΕΡΜΙ Τηλέφωνα/FAX: 2106603000/2106603301-302
e-mail:cres@cres.gr Ιστοσελίδα:http://www.cres.gr/kape/index.htm
Χωρική αρμοδιότητα: Θεματικός
-ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ)
Διεύθυνση:Μαρίνου Αντύπα 41, ΤΚ57001, Θέρμη, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Τηλέφωνα/FAX: 2310480000/2310480003
e-mail:info@e-kepa.gr Ιστοσελίδα:http://www.e-kepa.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Κεντρική και Δυτική Μακεδονία

Από τις 23/10 έως 17/11 οι αιτήσεις πληρωμής νιτρορύπανσης

Από τις 23/10 έως 17/11 οι αιτήσεις πληρωμής νιτρορύπανσης
Τροποποιούνται οι αιτήσεις πληρωμής του προγράμματος μείωσης νιτρορύπανσης για την καλλιεργητική περίοδο 2008 - 2009 και για τα δυο προγράμματα (2005 - 2006) και ορίστηκε το διάστημα από τις 23 Οκτωβρίου έως τις 27 Νοεμβρίου ορίστηκε για την υποβολή τους
Επίσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης Λάρισας, θα πραγματοποιηθεί από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και τις Ε.Α.Σ. τροποποίηση της αίτησης πληρωμής των Αγροπεριβαλλοντικών Προγραμμάτων (Ε.Π.Α.Α.2007-2013, Άξονας 2) και θα αναγράφεται το παλιό και νέο χαρτογραφικό για επαλήθευση και έλεγχο των αγροτεμαχίων.

Άρα στις αιτήσεις πληρωμής του Προγράμματος Μείωσης Νιτρορύπανσης, οι παραγωγοί και μελετητές πέραν των άλλων δικαιολογητικών , όπως προσδιορίζονται στην Κ.Υ.Α., θα πάρουν από τις Ε.Α.Σ. και θα προσκομίσουν μόνο την αίτηση πληρωμής των αγροπεριβαλλοντικών προγραμμάτων υπογεγραμμένη από τον παραγωγό, σταδιακά μετά την ψηφιοποίηση και οριστικοποίηση των Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης. Θα ακολουθήσει ενημερωτική συνάντηση για περαιτέρω λεπτομέρειες.

Προσλήψεις γεωπόνων μόνο μέσω ΑΣΕΠ ζητά η ΠΑΣΚ Γεωπόνων Λάρισας από το ΥπΑΑΤ


«Οι προσλήψεις εποχιακού και μόνιμου προσωπικού να γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ με αξιοκρατικά κριτήρια. Να καταργηθούνε τελείως οι προσλήψεις στο δημόσιο μέσω stage, προφορικής συνέντευξης ή σύμβασης έργου» ζητά, μεταξύ άλλων, η ΠΑΣΚ γεωπόνων του νομού Λάρισας με υπόμνημά της που έστειλε στην νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Στο υπόμνημα των γεωπόνων αναφέρονται επίσης και τα εξής:
1. Στις υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να γίνει στελέχωση κενών θέσεων από γεωπόνους. Το ίδιο και σε άλλα Υπουργεία και Οργανισμούς όπου η πρόσληψη είναι αναγκαία (π.χ. ΥΠΕΧΩΔΕ & νέο ΥΠΠΕ)
2. Να καταργηθεί το προεδρικό διάταγμα 164/2004 για συμβασιούχους γεωπόνους όσον αφορά διαφορετικές υπηρεσίες και να μην ισχύει το 24μηνο
3. Να αναβαθμισθεί ο ρόλος του ΕΘΙΑΓΕ και να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του. Έμφαση πρέπει να δοθεί στην εφαρμογή της έρευνας.
4. Να εξισωθούνε τα οδοιπορικά δημοσίου των γεωπόνων όπως μηχανικών στα 70€, με ανώτερο πλαφόν/έτους
5. Δημιουργία ξεχωριστής Διεύθυνσης Πρασίνου σε περιφέρειες-ΥΠΕΧΩΔΕ και στο νέο Υπουργείο Περιβάλλοντος-ΥΠ.ΠΕ.
6. Δημιουργία ξεχωριστής διεύθυνσης Αγροτουρισμού στις Νομαρχίες
7. Δημιουργία σώμα ελεγκτών περιβάλλοντος στην Λάρισα με εμβέλεια ελέγχων Θεσσαλία-Ήπειρος και στελέχωση από γεωπόνους
8. Να προσεχθούνε οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ειδικά γεωθερμία-υδροηλεκτρική-Αιολική-Ηλιακή-βιομάζα ΠΕΛΕΤ, καθώς και ο ρόλος των γεωπόνων στις νέες θέσεις εργασίας.
9.Νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται & γραφειοκρατικά εμπόδια για ίδρυση ή λειτουργία και γεωπονικών επιχειρήσεων (όπως πχ χαμηλή σταθερή φορολογία στην αρχή της ίδρυσης της επιχείρησης)
10.Δημιουργία δανείων με εγγύηση Ελληνικού δημοσίου για ίδρυση νέων γεωπονικών επιχειρήσεων πχ γεωργικών εφοδίων), αλλά και στήριξη των ήδη υφιστάμενων που διογκώνονται τα χρέη λόγω αδυναμίας αγροτών με επαγγελματικά χαμηλότοκα δάνεια
11.Άρση αποκλεισμού από ΤΕΜΠΕ των γεωπονικών επιχειρήσεων εργοληπτικών πρασίνου & παραγωγής πχ φυτώρια.
12.Να γίνεται αυστηρός έλεγχος για παράνομες εισαγωγές φυτοφαρμάκων
13.Να εφαρμοστεί η συνταγογράφηση & το εθνικό συνταγολόγιο στα φυτοπροστατευτικά προϊόντα
14. Απαγόρευση των GMOS'-γενετικά τροποποιημένων και προώθηση στην Ελλάδα της Ολοκληρωμένης & Βιολογικής γεωργίας διαμέσου των γεωπόνων ιδιωτικού & δημοσίου τομέα
15.Να γίνεi σωστή αξιοποίηση των γεωπόνων των Δήμων από ΥΠΕΣ-ΥΠΕΧΩΔΕ κα
16.Υποχρέωση σύνταξης φυτοτεχικής μελέτης στις οικοδομικές άδειες
17.Να ξεκινήσουνε τα προγράμματα Σχεδίων Βελτίωσης (με κατάργηση των μικρών) & ξεχωριστής Μετεγκατάστασης με υποχρεωτική υπογραφή γεωπόνου
18.Να συσταθεί στο ΥΠΑΝ Μητρώο εμπόρων & εξαγωγέων
19.Σύνδεση της ανάπτυξης και των εξαγωγών με τον θεσμό των Γεωργικών Ακολούθων δηλαδή γεωπόνων στις ελληνικές πρεσβείες
20.Αναγνώριση της ισοδυναμίας των χορηγούμενων πτυχίων των Γεωπονικών Τμημάτων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων με σπουδές διάρκειας 5 ετών με το Ευρωπαϊκό Master's degree
21.Να υπάρχουνε εκπρόσωποι της ΠΟΣΓ στις επιτροπές: α)όλες του ΥΠΑΑΤ πλην δασών & αλιείας, β)του ΥΠΕΧΩΔΕ σε θέματα πρασίνου-περιβάλλοντος-νερού γ)του ΥΠΕΠΘ σε θέματα β'θμιας-γ'θμιας εκπαίδευσης- σεμιναρίων ΙΔΕΚΕ- επαγγελματικών δικαιωμάτων(ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΙΕΚ-Κολέγια) δ)του ΥΠΑΝ για ΑΠΕ-προγράμματα πρασίνου,εξοικονόμησης ενέργειας-νερού,καταναλωτών.
22.Οι νέες προοπτικές από την στροφή στην Ελλάδα της Πράσινης Ανάπτυξης πρέπει να γίνει και με τους γεωπόνους ως εφαρμοστές αυτής της πολιτικής


Στα φωτοβολταϊκά προσανατολίζεται να επενδύσει η ΕΑΣ Πηλίου

Φωτοβολταϊκά συστήματα στις εγκαταστάσεις της στα Άνω Λεχώνια σκοπεύει να εγκαταστήσει η ΕΑΣ Πηλίου - ΒΟΡΕΊΩΝ Σποράδων με στόχο να εξασφαλίσει ενέργεια ισχύος 100 κιλοβατώρων την οποία και θα διαθέτει στη ΔΕΗ έναντι 100.000 ευρώ.

Το ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε 600.000 ευρώ θα εξασφαλιστεί είτε με τη λήψη δανείου είτε με leasing.
Επιπρόσθετα, η διοίκηση της Ένωσης εξετάζει το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά σε όλη την επιφάνεια των στεγών των εγκαταστάσεών της, με στόχο την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα καλύπτει τις δικές της ανάγκες.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενημέρωσε την ΕΑΣ ότι δεν είναι υποχρεωμένη να εξασφαλίσει άδεια για την εγκατάσταση των συστημάτων, αλλά όμως θα πρέπει να τηρήσει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, όπως είναι η εγκατάσταση και η λειτουργία των συστημάτων σε χρονικό διάστημα δύο ετών.
Από την πλευρά της Ένωσης πρόκειται άμεσα να υποβληθούν στον Αναπτυξιακό Νόμο όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και οι μελέτες, προκειμένου να εξασφαλιστεί η έγκριση του σχετικού φακέλου.

Συνελήφθησαν κτηνοτρόφοι επειδή είχαν αφήσει χωρίς επιτήρηση τα κοπάδια τους

Δύο κτηνοτρόφους συνέλαβαν αστυνομικοί στο νομό Χανίων επειδή είχαν αφήσει ανεπιτήρητα τα κοπάδια τους με αποτέλεσμα αυτά να γίνονται δεκτικά ζωοκλοπής κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε από την Αστυνομική Διεύθυνση Χανίων, συνελήφθη προχθές κτηνοτρόφος σε δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Ακρωτηρίου διότι "σε γενόμενο έλεγχο από άνδρες του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αποκορώνου στο ποίμνιο ιδιοκτησίας μιας γυναίκας ημεδαπής, η οποία αναζητείται, κατελήφθη ως υπεύθυνος του ποιμνίου να έχει αφήσει αυτό ανεπιτήρητο με αποτέλεσμα να καθίσταται δεκτικό ζωοκλοπής και πρόκλησης αγροζημιών σε παρακείμενες καλλιέργειες. Επίσης δήλωσε αδυναμία συγκέντρωσης των αιγοειδών του για έλεγχο, κατά παράβαση της 02/2006 Αστυνομικής Διάταξης σε συνδυασμό με το Νόμο 1300/82 Περί Ζωοκλοπής. Από το Αστυνομικό Τμήμα Σούδας ενεργείται προανάκριση.
Εξάλλου, σε Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Μουσούρων συνελήφθη ένας ημεδαπός, "διότι σε γενόμενο έλεγχο από άνδρες του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων σε συνεργασία με άνδρες του Αστυνομικού Τμήματος Μουσούρων στο ποίμνιο ιδιοκτησίας του κατελήφθη να έχει αφήσει αυτό ανεπιτήρητο με αποτέλεσμα να καθίσταται δεκτικό ζωοκλοπής. Επίσης, εκατό περίπου από τα τετρακόσια τριάντα δύο αιγοπρόβατα δεν έφεραν τα προβλεπόμενα ενώτια σήμανσης. Από το Αστυνομικό Τμήμα Μουσούρων ενεργείται προανάκριση".

Τέχνη της άμμου


Η εμφάνιση μιας ντροπαλής 24χρονης σε σόου ταλέντων της ουκρανικής τηλεόρασης προκάλεσε το κλάμα μίας ολόκληρης χώρας, καθώς και διεθνή αίσθηση.

Περίπου 13.000.000 άνθρωποι είδαν την Kseniya Simonova στο σόου "Ουκρανία έχεις ταλέντο" σε μια εξαιρετική επίδειξη της τέχνης της άμμου. Η Ουκρανία προετοιμάζεται για τις προεδρικές εκλογές του Ιανουαρίου του 2010, ενώ βρίσκεται σε πολύ κακή οικονομική κατάσταση ως χώρα.
Από τον περασμένο Μάιο, οπότε και εμφανίστηκε για πρώτη φορά η Simonova, με ένα κουτί γεμάτο άμμο, ζωγραφίζοντας πανέμορφες εικόνες πάνω σε αυτό, απεικονίζοντας την ιστορία της πρώην σοβιετικής χώρας, όλο και περισσότεροι θαυμαστές κάθονταν μπροστά από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες για να τη δουν.
Τα βίντεό της στο Youtube έχουν συγκεντρώσει πάνω από 4.! 000.000 κλικ, αριθμός απίθανος για ένα κοινό που γνωρίζει λίγα για την ιστορία της Ουκρανίας.
Η Ουκρανία έχασε πρίπου το 1/4 του πληθυσμού της κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αριθμός που αντιστοιχεί περίπου στο 20% των συνολικών θανάτων. Με τη βοήθεια της άμμου, τα πορτραίτα της Simonova δείχνουν τις ανθρώπινες απώλειες από τη γερμανική εισβολή του 1941.
Η σκηνή, στο άνοιγμά της, δείχνει ένα ζευγάρι να κάθεται σε ένα παγκάκι κάτω από έναν ουρανό γεμάτο αστέρια. Ξαφνικά, εμφανίζονται πολεμικά αεροπλάνα και η ευτυχισμένη σκηνή αντικαθίσταται από θλιμμένα πρόσωπα. Στη συνέχεια, έρχεται ένα μωρό και η γυναίκα χαμογελά ξανά, αλλά ο όλεθρος του πολέμου τη μετατρέπει σε χήρα, πριν η εικόνα με τη σειρά της να πάρει τη μορφή του Αγνώστου Στρατιώτη της Ουκρανίας.
Η 24χρονη κέρδισε, φυσικά, το πρώτο βραβείο του παιχνιδιού (80.000 λίρες) και επέστρεψε στην κανονική της ζωή στην Κριμαία. Έκπληξη αποτελεί πάντως το κίνητρό της για τη συμμετοχή στο παιχνίδι. "Δήλωσα συμμετοχή για να βοηθήσω ένα παιδί, το οποίο χρειαζόταν να υποβληθεί σε εγχείρηση. Δεν είχα σκοπό να κάνω όλη τη χώρα να κλάψει" είπε χαρακτηριστικά.

Σ.τ.Ε.:ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ

Υποβολή προδικαστικού ερωτήματος στο Δ.Ε.Κ. σχετικά με τη συμβατότητα προς το κοινοτικό δίκαιο εθνικών ρυθμίσεων με τις οποίες επετράπη η συνέχιση των έργων εκτροπής του ποταμού Αχελώου στη Θεσσαλία.
Με την Σ.τ.Ε. 3054/2009 (Ολομ.) κρίθηκε ότι αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη και προσβάλλεται παραδεκτώς έγγραφο με το οποίο η Διοίκηση κάλεσε τον ανάδοχο του έργου εκτροπής των υδάτων του ποταμού Αχελώου προς την Θεσσαλία να προβεί στην έναρξη και συνέχιση των εργασιών που είχαν διακοπεί μετά την 1186/2006 ακυρωτική απόφαση της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. Περαιτέρω, υποβλήθηκαν στο Δ.Ε.Κ. προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με τη συμβατότητα προς κοινοτικές οδηγίες εθνικών ρυθμίσεων, με τις οποίες επετράπη η συνέχιση του έργου.
Ειδικότερα, η Ολομέλεια έκρινε ότι οι ρυθμίσεις των άρθρων 9 και 13 του ν. 3481/2006 με τις οποίες, για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης, άρδευσης και παραγωγής ενέργειας, μεταφέρονται ποσότητες ύδατος από τον ποταμό Αχελώο στον ποταμό Πηνειό, οι οποίοι ανήκουν σε διαφορετικές Περιοχές Λεκάνης Απορροής Ποταμού (ΠΛΑΠ), δηλαδή στις ΠΛΑΠ της Δυτικής Στερεάς και Ηπείρου, ο Αχελώος και της Θεσσαλίας, ο Πηνειός, χωρίς προηγουμένως να έχουν εκπονηθεί τα σχέδια αυτών των ΠΛΑΠ και χωρίς να έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη στην οδηγία διαδικασία διαβουλεύσεως, αντίκεινται στην οδηγία 2000/60/ΕΚ η οποία ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο. Επειδή, όμως οι ανωτέρω κρίσεις του Δικαστηρίου δεν ήταν απαλλαγμένες αμφιβολιών ως προς την έννοια των κρισίμων διατάξεων της οδηγίας 2000/60/ΕΚ, η Ολομέλεια αποφάσισε να διατυπωθούν προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τα εξής προδικαστικά ερωτήματα: 1) «Με την διάταξη του άρθρου 13 παράγραφος 6 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ τίθεται απλώς ένα απώτατο χρονικό όριο (22.12.2009) για την κατάρτιση των σχεδίων διαχείρισης υδάτινων πόρων ή θεσπίζεται μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία ειδική προθεσμία μεταφοράς των σχετικών διατάξεων των άρθρων 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της ως άνω οδηγίας;».
Σε περίπτωση που το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κρίνει ότι με την ως άνω διάταξη της οδηγίας τίθεται απλώς ένα απώτατο χρονικό όριο για την κατάρτιση των σχεδίων διαχείρισης υδάτινων πόρων, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 2) «Εθνική ρύθμιση, με την οποία επιτρέπεται η μεταφορά ύδατος από συγκεκριμένη Λεκάνη Απορροής Ποταμού (ΛΑΠ) σε άλλη ΛΑΠ, χωρίς να έχουν ακόμη εκπονηθεί τα σχέδια των Περιοχών Λεκάνης Απορροής Ποταμού (ΠΛΑΠ) εντός των οποίων βρίσκονται οι ΛΑΠ από και προς τις οποίες θα γίνει μεταφορά ύδατος, είναι σύμφωνη με τις διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ, δεδομένου μάλιστα ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 15 της ως άνω οδηγίας βασική μονάδα διαχείρισης της ΛΑΠ είναι η ΠΛΑΠ στην οποία ανήκει;».
Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στην προηγούμενη ερώτηση, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 3) «Κατά την έννοια των άρθρων 2, 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ επιτρέπεται η μεταφορά ύδατος από μια ΠΛΑΠ σε γειτονική ΠΛΑΠ; Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως, ο σκοπός αυτής της μεταφοράς μπορεί να είναι μόνο η κάλυψη αναγκών ύδρευσης ή μπορεί επίσης να εξυπηρετούνται η άρδευση και η παραγωγή ενέργειας;
Σε κάθε περίπτωση απαιτείται κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων της οδηγίας, να έχει κριθεί αιτιολογημένα από τη Διοίκηση και επί τη βάσει της αναγκαίας επιστημονικής μελέτης, ότι η ΠΛΑΠ υποδοχής αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες που έχει για ύδρευση, άρδευση κ.λπ. με τους δικούς της υδάτινους πόρους;».
Σε περίπτωση που το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κρίνει ως προς το ερώτημα υπό στοιχείο 1) ότι με την διάταξη του άρθρου 13 παράγραφος 6 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ δεν τίθεται απλώς ένα απώτατο χρονικό όριο (22.12.2009) για την κατάρτιση των σχεδίων διαχείρισης υδάτινων πόρων αλλά θεσπίζεται ειδική προθεσμία μεταφοράς των σχετικών διατάξεων των άρθρων 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της εν λόγω οδηγίας, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 4) «Εθνική ρύθμιση, θεσπιζόμενη εντός της ανωτέρω ειδικής προθεσμίας μεταφοράς, με την οποία επιτρέπεται η μεταφορά ύδατος από συγκεκριμένη ΛΑΠ σε άλλη ΛΑΠ, χωρίς να έχουν ακόμη εκπονηθεί τα σχέδια των ΠΛΑΠ εντός των οποίων βρίσκονται οι ΛΑΠ από και προς τις οποίες θα γίνει μεταφορά ύδατος, θέτει άνευ ετέρου σε κίνδυνο το χρήσιμο αποτέλεσμα της εν λόγω οδηγίας ή πρέπει για να εκτιμηθεί το ζήτημα αν τίθεται σε κίνδυνο το χρήσιμο αποτέλεσμα της οδηγίας να ληφθούν υπ’ όψη κριτήρια όπως η κλίμακα των προβλεπομένων επεμβάσεων και οι σκοποί της μεταφοράς ύδατος;».
Τέλος, πρέπει να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 5) «Νομοθετική ρύθμιση, η οποία θεσπίζεται από εθνικό κοινοβούλιο και με την οποία εγκρίνονται σχέδια διαχείρισης ΛΑΠ χωρίς να προβλέπεται, από τους κρίσιμους εθνικούς κανόνες, στάδιο διαβουλεύσεως με το κοινό στη διαδικασία ενώπιον του εθνικού κοινοβουλίου και χωρίς να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι τηρήθηκε η προβλεπόμενη στην οδηγία διαδικασία διαβουλεύσεως ενώπιον της Διοικήσεως, είναι σύμφωνη με τις ρυθμίσεις των άρθρων 13, 14 και 15 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ που αφορούν στις διαδικασίες ενημέρωσης, διαβούλευσης και συμμετοχής του κοινού;».
Περαιτέρω, προκειμένου να κριθεί εάν η προσβαλλόμενη πράξη είναι ακυρωτέα διότι δεν ακολουθήθηκαν οι απαιτούμενες από την οδηγία 85/337/ΕΟΚ διατυπώσεις δημοσιότητας και ενημέρωσης του κοινού και των αρχών, το Σ.τ.Ε. έκρινε ότι πρέπει να διατυπωθεί προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων το εξής προδικαστικό ερώτημα: «Κατά την έννοια της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ, ΜΠΕ που αφορά την κατασκευή φραγμάτων και την μεταφορά ύδατος και που εισήχθη προς έγκριση ενώπιον του εθνικού κοινοβουλίου μετά από την δικαστική ακύρωση της πράξεως με την οποία είχε ήδη εγκριθεί και για την οποία είχε ήδη τηρηθεί η διαδικασία δημοσιότητας, χωρίς να τηρηθεί εκ νέου η διαδικασία αυτή, καλύπτει τις απαιτήσεις των διατάξεων των άρθρων 1, 2, 5, 6, 8 και 9 της ως άνω οδηγίας για ενημέρωση και συμμετοχή του κοινού;» Εξ άλλου, προκειμένου να κριθεί εάν η προσβαλλόμενη πράξη είναι ακυρωτέα διότι παρότι πρόκειται για σχέδιο και έργο που αφορά τους τομείς της γεωργίας, ενέργειας και διαχείρισης υδάτινων πόρων, και θίγει περιοχές που περιλαμβάνονται στο δίκτυο Natura (Ασπροπόταμος, Κοιλάδα Αχελώου, Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου-Αιτωλικού κ.λπ.), δεν προηγήθηκε της νομοθετικής εγκρίσεώς του η στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση των επιπτώσεών του, η Ολομέλεια αποφάσισε να διατυπωθούν προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τα εξής προδικαστικά ερωτήματα: 1) «Εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2001/42/ΕΚ σχέδιο εκτροπής ποταμού το οποίο α) αφορά την κατασκευή φραγμάτων και τη μεταφορά ύδατος από μια ΠΛΑΠ σε άλλη, β) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2000/60/ΕΚ, γ) αφορά σε έργα της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ και δ) ενδέχεται να έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε περιοχές της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ;». Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στο προηγούμενο ερώτημα, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 2) «Κατά την έννοια του άρθρου 13 παρ. 1 της οδηγίας 2001/42/ΕΚ, μπορούν να θεωρηθούν ως τυπικές προπαρασκευαστικές πράξεις που εκδόθηκαν πριν από τις 21 Ιουλίου του 2004, έτσι ώστε να μην υφίσταται υποχρέωση για εκπόνηση μελέτης στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, πράξεις που αφορούσαν το επίδικο έργο και έχουν ακυρωθεί αναδρομικώς με δικαστικές αποφάσεις;».
Σε περίπτωση αρνητικής απαντήσεως στο προηγούμενο ερώτημα, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 3) «Κατά την έννοια του άρθρου 11 παρ. 2 της οδηγίας 2001/42/ΕΚ, ερμηνευομένη υπό το φως των σκοπών της, όπως αυτοί διατυπώνονται στο προοίμιό της, σε περίπτωση που ένα σχέδιο εμπίπτει ταυτόχρονα στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω οδηγίας, καθώς και σε αυτό των οδηγιών 2000/60/ΕΚ και 85/337/ΕΚ που επίσης απαιτούν την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, αρκούν για την τήρηση των απαιτήσεων της οδηγίας 2001/42/ΕΚ οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί με βάση τα οριζόμενα στις οδηγίες 2000/60/ΕΚ και 85/337/ΕΚ, ή πρέπει να εκπονηθεί αυτοτελής μελέτη στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης;».
Τέλος, προκειμένου να κριθεί εάν η προσβαλλόμενη πράξη είναι ακυρωτέα διότι με αυτήν εγκρίθηκε η κατασκευή έργων που απειλούν την ακεραιότητα προστατευόμενων περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως Τόποι Κοινοτικής Σημασίας (ΤΚΣ) και ως Ζώνες Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) κατά παράβαση των οδηγιών 79/409/ΕΟΚ και 92/43/ΕΟΚ, το Σ.τ.Ε. έκρινε ότι πρέπει να διατυπωθούν προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τα εξής προδικαστικά ερωτήματα: 1) «Κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, οι περιοχές που περιλαμβάνονταν στους εθνικούς καταλόγους των τόπων κοινοτικής σημασίας (ΤΚΣ) και, τελικώς, συμπεριελήφθησαν στον κοινοτικό κατάλογο των ΤΚΣ, καταλαμβάνονταν από την προστασία της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, πριν από το χρόνο δημοσιεύσεως της 2006/613/ΕΚ απόφασης της Επιτροπής της 19ης Ιουλίου 2006, με την οποία εγκρίθηκε ο κατάλογος των προστατευόμενων ΤΚΣ για τη μεσογειακή βιογεωγραφική περιοχή;», 2) «Είναι δυνατόν, κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, οι αρμόδιες εθνικές αρχές να παράσχουν άδεια για την υλοποίηση ενός σχεδίου εκτροπής ύδατος μη άμεσα συνδεόμενου ή αναγκαίου για τη διατήρηση μιας περιοχής που εντάσσεται σε μία Ζώνη Ειδικής Προστασίας, όταν σε όλες τις μελέτες που περιλαμβάνονται στο φάκελο του έργου αυτού διαπιστώνεται η παντελής έλλειψη στοιχείων ή απουσία αξιόπιστων και επικαιροποιημένων δεδομένων για την ορνιθοπανίδα της περιοχής αυτής;», 3) «Κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, λόγοι κυρίως αρδευτικοί και δευτερευόντως υδρευτικοί για τους οποίους επιχειρείται ένα σχέδιο εκτροπής ύδατος, μπορούν να αποτελέσουν το επιτακτικό δημόσιο συμφέρον που απαιτεί η οδηγία προκειμένου να επιτραπεί η διενέργεια του σχεδίου αυτού παρ’ όλες τις αρνητικές επιπτώσεις του στις προστατευόμενες από την ως άνω οδηγία περιοχές;».
Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στο προηγούμενο ερώτημα, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 4) «Για τον καθορισμό της επάρκειας των αντισταθμιστικών μέτρων που είναι αναγκαία προκειμένου να εξασφαλισθεί η προστασία της συνολικής συνοχής μιας περιοχής Natura 2000, η οποία βλάπτεται από ένα σχέδιο εκτροπής ύδατος, είναι, κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, ληπτέα υπ’ όψιν κριτήρια όπως το εύρος της ως άνω εκτροπής και το μέγεθος των έργων που αυτή συνεπάγεται;». Τέλος, πρέπει να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 5) «Κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, ερμηνευομένων υπό το φως της αρχής της αειφόρου αναπτύξεως όπως αυτή κατοχυρώνεται στο άρθρο 6 ΣυνθΕΚ, δύνανται οι αρμόδιες εθνικές αρχές να παράσχουν άδεια για την υλοποίηση ενός σχεδίου εκτροπής ύδατος εντός μιας περιοχής Natura 2000, μη άμεσα συνδεόμενου ή αναγκαίου για τη διατήρηση της συνοχής της περιοχής αυτής, όταν από την ΜΠΕ του εν λόγω σχεδίου προκύπτει ότι αυτό θα έχει ως συνέπεια την μετατροπή ενός φυσικού ποτάμιου οικοσυστήματος σε ανθρωπογενές ποτάμιο και λιμναίο οικοσύστημα;».

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΈΝΩΣΗΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΈΝΩΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Π.Ε.Α.Σ.ΓΕ
Τηλ Επικοινωνίας: 6932738162 (Α. Κουβέλας), 6977473375 (Ε. Δεμπονέρα), Fax : 2610324802
site: www.peasge.com, e-mail : info@peasge.com

ΑΘΗΝΑ 13-10-2009
Προς :
Υπουργό Αγροτικής ανάπτυξης & Τροφίμων
κα Κ. Μπατζελή

Αξιότιμη κα Υπούργε

Η Πανελλήνια Ένωση Ανέργων και Συμβασιούχων Γεωπόνων είναι πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο και έχει σαν μέλη της, Γεωπόνους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης που είναι άνεργοι ή εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, είτε στο δημόσιο (δακοκτονία, ποιοτικό έλεγχο κ.α.), είτε σε οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ κ.α.). Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, οι άνεργοι και συμβασιούχοι Γεωπόνοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, ξεπερνούν τα 5.000 άτομα. Σας παραθέτουμε παρακάτω τα προβλήματα που ταλανίζουν αυτό το μερίδιο του κλάδου μας και χρειάζονται άμεση λύση και παρέμβαση από την Κυβέρνηση αλλά και την Ηγεσία του Υπουργείου. Ο κλάδος των Γεωπόνων είναι έξάλλου, ένας από τους κλάδους που σχετίζεται άμεσα εργασιακά με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που ηγείστε.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αν και είχε ενημερωθεί, έθεσε τα προβλήματα μας στο περιθώριο, μας αντιμετώπισε με εμπαιγμό και επωφελήθηκε παροδικά της κατάστασης, προκηρύσσοντας συμβάσεις έργου και προσλήψεις με μηδενική αξιοκρατία και διαφάνεια (ΟΠΕΚΕΠΕ, ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε., κλπ), απροκάλυπτα ρουσφετολογικές, μοιράζοντας ελπίδες μονιμοποίησης και σταθερότητας σε συναδέλφους μας. Το ΠΑΣΟΚ τότε είχε λάβει θέση ενάντια στις προσλήψεις αυτές, ζητώντας να τηρηθεί η αξιοκρατία και η διαφάνεια.
Τα άμεσα προβλήματα, λοιπόν, των συμβασιούχων και ανέργων ΠΕ Γεωπόνων είναι τα εξής:
1. ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 164/2004
Με καταληκτική ημερομηνία την 19η Ιουλίου 2004 ( ημερομηνία έκδοσης του ΠΔ), οπού μονιμοποιήθηκαν συνάδελφοι μας βάσει χρονικών διαστημάτων και αριθμού συμβάσεων, έκτοτε το Προεδρικό Διάταγμα, αποτελεί το χρονόμετρο που μέτρα αντίστροφα για τις συμβάσεις στο Δημόσιο και ευρύτερο Δημόσιο Τομέα για κάθε ένα από εμάς. Αποτέλεσμα της εφαρμογής του, να απορρίπτονται συνάδελφοι διαφόρων ηλικιών και οικογενειακών καταστάσεων με την αιτιολογία «συμπλήρωση 24μήνου», μετά από χρόνια προϋπηρεσίας και να ωθούνται στην ανεργία και την ετεροαπασχόληση, αφού στον κλάδο μας υπάρχει κορεσμός όσο αφορά τον Ιδιωτικό Τομέα, αλλά και τα ελευθέρια επαγγέλματα.
Η εφαρμογή του ΠΔ 164/04 όσο αφορά τις συμβάσεις είναι λανθασμένη και αν και γνωστοποιήθηκε στο αρμόδιο Υπουργείο (ΥΠΕΣΔΔΑ) αλλά και στον ΑΣΕΠ, δεν έχει δοθεί καμία λύση, παρά μόνο υποσχέσεις.
Όταν μεταξύ των συμβάσεων με τον ίδιο φορέα παρεμβάλλεται σύμβαση με άλλο φορέα-εργοδότη παύουν να ισχύουν οι απαγορεύσεις των αρ. 5&6 του ΠΔ 164/2004 για τον αρχικό (πρώτο) φορέα, αφού διακόπτεται η διαδοχικότητα των συμβάσεων. Μέχρι τώρα εφαρμόζεται η απαγόρευση του 24μήνου προσθετικά και δεν λαμβάνεται υπόψη η διακοπή ή όχι των όμοιων διαδοχικών συμβάσεων, απορρίπτοντας παρανόμως και άδικα συνάδελφους με την αιτιολογία που προαναφέραμε, αποκλείοντας τους διαπαντός από τον φορέα πρόσληψης.
Το ΠΔ 164/2004 αναφέρει επίσης πως οι υπηρεσίες και οι φορείς του δημόσιου τομέα θα πρέπει στο μέλλον, προκειμένου να καλύψουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της υπηρεσίας ή του φορέα, να φροντίσουν για τη σύσταση και την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων μονίμου προσωπικού ή την πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Οι Υπηρεσίες και οι φορείς του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης εξακολουθούν να είναι υποστελέχωμένες και οι συμβασιούχοι να καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των Υπηρεσιών αυτών (πχ ΝΠΔΔ του ΥΠΑΑΤ, ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ κλπ.).
Ζητάμε :

Ø Την στελέχωση των Υπηρεσιών που απασχολούν ΠΕ Γεωπόνους με μόνιμο αλλά και εποχικό προσωπικό (ΥΠΑΑ&Τ, ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ, ΟΤΑ κλπ), βάσει των αυξημένων αναγκών τους με μεθόδους αξιοκρατίας και ίσης μεταχείρισης.
Ø Την παρέμβαση για σωστή εφαρμογή ή τροποποίηση του ΠΔ 164/2004 με πιο ευέλικτους όρους, οι οποίοι να είναι εφαρμόσιμοι στην χώρα μας, με τις υπάρχουσες οικονομικές, εργασιακές και κοινωνικές συνθήκες.

2. ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ, ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ «ΜΠΛΟΚΑΚΙ» ΣΤΟΝ ΟΠΕΚΕΠΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.

Τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου που μέχρι τώρα προσλάβανε ο ΟΠΕΚΕΠΕ κάθε χρόνο μέσω ΑΣΕΠ βάσει των αξιοκρατικών κριτηρίων του αρ. 21 του Ν. 2190/94 αντικατέστησαν οι εργαζόμενοι με «μπλοκάκι», παρότι έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας, αφού οι ανάγκες του Οργανισμού και οι εντολές των Προϊστάμενων είναι κάθε χρόνο συγκεκριμένες με σκοπό τη διεξαγωγή των απαραίτητων ελέγχων για την ορθή καταβολή των Κοινοτικών Ενισχύσεων στον αγροτικό κόσμο της χώρας.
Παρέκαμψαν το ΑΣΕΠ, όπως φάνηκε ξεκάθαρα και απροκάλυπτα με απώτερο στόχο την εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων, την αύξηση των πελατειακών σχέσεων και των ρουσφετολογικών προσλήψεων. Όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς των Γεωπόνων έθεσαν θέμα νομιμότητας και προσφύγαμε με αίτηση ακύρωσης της Υπουργικής αυτής Απόφασης (286974/06-05-09 ΚΥΑ των Υπουργών Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, ΦΕΚ 844/β’/06-05-09), στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η εκδίκαση της όποιας έχει οριστεί για το Νοέμβριο.
Οι συμβάσεις έργου εκτός από το ότι υποκρύπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας, καταρρακώνουν και θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα, όπως άδειες, ωράριο, μισθολογικά κριτήρια κλπ. Επιπλέον όπως έχει φανεί και σε άλλες περιπτώσεις ανάθεσης έργου από Δημόσιου χαρακτήρα Οργανισμούς σε ιδιώτες, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υποβάθμιση των ελέγχων του Οργανισμού, με άμεσο αντίκτυπο στον χρόνο και την ορθότητα καταβολής των Κοινοτικών Ενισχύσεων στους αγρότες και η επιβολή προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση στη χώρα μας.
Δυστυχώς, η πάγια τακτική της εκμετάλλευσης της ανάγκης για εργασία των νέων επιστημόνων συνεχίστηκε προκλητικά και απροκάλυπτα από την προηγούμενη Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, βρίσκοντας «παραθυράκι» προσλήψεων στην ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Μέχρι στιγμής η πλειονότητα των προσλαμβανομένων κατάγεται σύμφωνα με πληροφορίες από τους Νομούς Τρικάλων και Λάρισας και είναι προφανές ότι εκτός από το γεγονός ότι έγιναν χωρίς κανένα κριτήριο αξιολόγησης και αξιοκρατίας, εξυπηρετώντας μόνο τις υποσχέσεις της προηγούμενης Πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου σας.

Ζητάμε:
Ø Την ανάκληση όλων αυτών των ρουσφετολογικών προσλήψεων, την αποκατάσταση της αξιοκρατίας.
Ø Την επανάληψη του διαγωνισμού πρόσληψης σε ΟΠΕΚΕΠΕ και ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ με διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες, βάσει νόμιμων κριτηρίων

κα Υπουργέ,

μοναδικός μας στόχος είναι η διεκδίκηση των νόμιμων δικαιωμάτων μας και θα θέλαμε να είστε εσείς και η Κυβέρνηση σας αρωγός και άμεσος συνεργάτης στην προσπάθειά μας. Ζητάμε την δυναμική παρέμβασή σας ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη, η αξιοκρατία και η ισορροπία στον κλάδο μας που μέτρα όλο και περισσότερους άνεργους επιστήμονες.
Επίσης παρακαλούμε όπως δεχτείτε αίτημά μας για συνάντηση με αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Ανέργων και Συμβασιούχων Γεωπόνων με σκοπό τη παρουσίαση των προβλημάτων και την συνεργασία για εύρεση λύσης.
Καλή επιτυχία στους στόχους της ηγεσία σας.


Με Τιμή
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Αντώνιος Κουβέλας Έφη Δεμπονέρα

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009

16η Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής -Πως θα τραφεί ο κόσμος το 2050


16η Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής -Πως θα τραφεί ο κόσμος το 2050
Η συμβατική παραγωγή τροφίμων έχει ήδη χάσει το στοίχημα της εξασφάλισης επαρκούς και ποιοτικής τροφής για την ανθρωπότητα. Αντίθετα, η βιολογική γεωργία όχι μόνο είναι σε θέση να εξασφαλίσει την προμήθεια του παγκόσμιου πληθυσμού σε τρόφιμα, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης και εισοδήματος, αυξάνει την παραγωγή, και είναι καλύτερη για το έδαφος, ενώ τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο θρεπτικά και αποτελούν ασπίδα στην υγεία μας.
Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Διατροφής το αγροβιομηχανικό σύμπλεγμα της συμβατικής γεωργίας προτείνει μια δεύτερη Πράσινη Επανάσταση βασισμένη στη γενετική μηχανική. Αυτό βέβαια εξυπηρετεί το συμφέρον τους αλλά δεν εξασφαλίζει ούτε την διατροφική ασφάλεια ούτε την διατροφή του παγκόσμιου πληθυσμού και ιδίως των οικονομικά ασθενέστερων.
Αντίθετα, η βιολογική γεωργία, βασισμένη στις ενθαρρυντικές προσπάθειες, την εμπειρία και τα παραδείγματα δεκαετιών, προτείνει ένα παραδειγματικό τρόπο για την ασφάλεια των τροφίμων και την επάρκεια της διατροφής και μπορεί να εξασφαλίσει ότι η πείνα θα αποτελεί παρελθόν το 2050.
Το 2009 ο αριθμός των υποσιτιζόμενων ανθρώπων έφτασε σε όλο τον κόσμο το ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, από τους οποίους τα τρία τέταρτα βρίσκονται σε αγροτικές περιοχές. Το φαινόμενο μάλιστα αυτό παρατηρείται για πρώτη φορά τόσο έντονα σε σχέση με το ιστορικό παρελθόν. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια παραγωγή τροφίμων καλύπτει κατά 125% τις ανάγκες του παγκόσμιου πληθυσμού σε τρόφιμα, το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει σε συνθήκες πείνας και μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς είναι παιδιά και γυναίκες.
Είναι πια ξεκάθαρο ότι η παγκόσμια παραγωγή τροφίμων απέτυχε να εξασφαλίσει τροφή για τους οικονομικά ασθενέστερους, καθώς τους στερεί την δυνατότητα πρόσβασης σε εισοδήματα και πλουτοπαραγωγικούς πόρους όπως είναι η γόνιμη γη, το νερό, οι σπόροι και γενικά το πολλαπλασιαστικό υλικό και η τεχνογνωσία για ένα μοντέλο γεωργίας προσαρμοσμένο και εφαρμόσιμο στις τοπικές συνθήκες. Η πράσινη επανάσταση πέτυχε πολλά αλλά απέτυχε να κερδίσει τον πόλεμο με την πείνα. Επικεντρώθηκε μόνο στην τεχνολογία και βασίστηκε στις μεγάλες ποσότητες εισροών (όπως είναι τα αγροχημικά), που εκτός των άλλων αρνητικών επιπτώσεων που έχουν, δημιουργούν προκαλούν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις και στο κλίμα.
Ο Οργανισμός ΔΗΩ συνηγορεί για μια παραδειγματική στροφή της αγροτικής πολιτικής και προτείνει οι πρακτικές και τα παραδείγματα της βιολογικής γεωργίας να υιοθετηθούν από τους φορείς που χαράσσουν αγροτική πολιτική, ιδίως στις χώρες του τρίτου κόσμου και πιο συγκεκριμένα σε περιοχές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα επάρκειας και ασφάλειας τροφίμων.
Η βιολογική γεωργία σαν προτεραιότητα βάζει τις ανάγκες των τοπικών πληθυσμών και την αειφορική χρήση των φυσικών πόρων. Η τοπικά προσαρμοσμένη τεχνολογία δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης και εισοδήματος. Η περιορισμένη χρήση εξωτερικών εισροών περιορίζει το ρίσκο και δεν δημιουργεί προβλήματα στο περιβάλλον.
Επιπλέον η βιολογική γεωργία αυξάνει την παραγωγή με πρακτικές που ευνοούν τη βελτιστοποίηση των φυσικών μεθόδων και των τοπικών παραγωγικών πηγών, χωρίς την χρήση αγροχημικών. Οι πρακτικές της βιολογικής γεωργίας επαναφέρουν πάλι στην παραγωγή, γεωργική γη που έχει καταστραφεί από τις μη αειφορικές γεωργικές πρακτικές, σοβαρές ξηρασίες, και γη με σοβαρή διάβρωση.
Η βιολογική γεωργία είναι καλύτερη για το έδαφος, σύμφωνα με μακροχρόνια μελέτη του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, καθώς οδηγεί στη συγκέντρωση οργανικής ύλης στο έδαφος, σε μεγαλύτερο βαθμό από οποιαδήποτε μέθοδο συμβατικής γεωργίας.
Τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο θρεπτικά και αποτελούν ασπίδα στην υγεία μας απέναντι σε ασθένειες όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες, σύμφωνα με την μεγαλύτερη επιστημονική έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα. Το συμπέρασμα της μελέτης, η οποία διήρκεσε τέσσερα χρόνια και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θέτει τέλος σε μια μακροχρόνια διαμάχη και επιβεβαιώνει πανηγυρικά την υπεροχή των βιολογικών προϊόντων. Η κατανάλωση των βιολογικών προϊόντων λοιπόν, δεν είναι ζήτημα μόδας είναι θέμα προστασίας της υγείας μας.
Η βιολογική γεωργία μπορεί να εξασφαλίσει σήμερα την προμήθεια του παγκόσμιου πληθυσμού με τρόφιμα, στο ίδιο βαθμό με τη συμβατική γεωργία, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του FAO (Οργανισμός του ΟΗΕ για τα Τρόφιμα). Μέσω διαδικασιών πιο φιλικών προς το περιβάλλον, βελτιώνεται η διαχείριση του κόστους αλλά και η προσαρμοστικότητα των αγροτικών οικοσυστημάτων στις κλιματικές αλλαγές. Έτσι ο FAO καλεί τις κυβερνήσεις να διαθέσουν πόρους για την βιολογική γεωργία και να ενσωματώσουν τους στόχους και τις ενέργειες τους στα εθνικά σχέδια αγροτικής ανάπτυξης.

πηγή:agronews.gr

Τραγικός θάνατος για τον άτυχο Γιάννη Χαϊδούλη


Τραγικός θάνατος για τον άτυχο Γιάννη Χαϊδούλη

Γεωργία και τηλεόραση θρηνούν τον άδικο χαμό του μαχητή δημοσιογράφου και γεωπόνου, Γιάννη Χαϊδούλη, που έχασε τη ζωή του το μεσημέρι της Πέμπτης 15 Οκτωβρίου, την ώρα της δουλειάς στο χωράφι.

Ο 42χρονος Γιάννης Χαϊδούλης που κατάγονταν από το Γερακάρι Αγιάς, βρίσκονταν στο χωράφι στην αγροτική περιοχή Πλασιά της Αγιάς, όπου εκτελούσε εργασίες με τον γεωργικό του ελκυστήρα. Κάτω από άγνωστες συνθήκες πιάστηκε από το παρτικόφ και τραυματίστηκε θανάσιμα.
Ο άτυχος γεωπόνος έγινε ιδιαίτερα γνωστός τα τελευταία χρόνια από την τηλεοπτική εκπομπή «Θεσσαλική Γη» που έκανε στον τηλεοπτικό σταθμό «Astra» και το δελτίο ειδήσεων του ίδιου σταθμού.
Ο Γ. Χαϊδούλης ήταν παντρεμένος και είχε δύο παιδιά.
H κηδεία του άτυχου γεωπόνου θα γίνει 11:00 αύριο το πρωί στο Γερακάρι Αγιάς.
Ο Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας εύχεται καλό ταξίδι στον Γιάννη Χαϊδούλη και συλυπητήρια στους οικείους του.
Για το Δ.Σ. ο πρόεδρος Λάμπρος Κωνσταντίνος Γεωπόνος