Αναζήτηση Αναρτήσεων

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

ΓΠΑ: Εκπαίδευση γεωπόνων πυρόπληκτων περιοχών

Ολοκληρώθηκε το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με χορηγό το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Ιουνίου 2010 στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρουσιάστηκε το «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών» που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Οκτωβρίου 2008 – Μαρτίου 2010 με τη χρηματοδότηση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, στο πλαίσιο του προγράμματος εθνικής εμβέλειας «Είναι καθήκον μας».
Βασικός στόχος του «Προγράμματος Εκπαίδευσης Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών» ήταν ο εμπλουτισμός των γνώσεων και η διεύρυνση των δεξιοτήτων των γεωπόνων σε δράσεις και πολιτικές αναγκαίες για την ανάπτυξη των τοπικών τους οικονομιών και κοινωνιών, με απώτερο σκοπό την πρακτική εφαρμογή των νέων γνώσεων σε πιλοτικές αναπτυξιακές δράσεις, τις οποίες πρότειναν, σχεδίασαν και υλοποιούν στις πυρόπληκτες περιοχές τους. Οι περιοχές εφαρμογής του προγράμματος ήταν οι 7 νομοί που επλήγησαν περισσότερο από τις πυρκαγιές και συγκεκριμένα η Αρκαδία, η Αχαΐα, η Εύβοια, η Ηλεία, η Κορινθία, η Λακωνία και η Μεσσηνία.
Η πρώτη φάση του προγράμματος (Νοέμβριος 2008 - Φεβρουάριος 2009) αφορούσε στην εκπαίδευση 52 γεωπόνων των πληγεισών περιοχών με τη συνδρομή 42 εξειδικευμένων επιστημόνων, εστιάζοντας σε θέματα πολιτικών αγροτικής ανάπτυξης, σε νέες προσεγγίσεις στους κλάδους φυτικής και ζωικής παραγωγής, στο αγροτικό περιβάλλον και γενικότερα σε θέματα επιπτώσεων των πυρκαγιών στις περιοχές τους και σε αναγκαίες δράσεις και πολιτικές για την ανασυγκρότησή τους.
Η δεύτερη φάση του προγράμματος (Μάρτιος 2009 – Μάρτιος 2010) αποσκοπούσε στον σχεδιασμό νέων πιλοτικών αναπτυξιακών δράσεων και γεωργο-κτηνοτροφικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, συμβατών με τα δεδομένα των εκάστοτε περιοχών και ικανών να μετατρέψουν την τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε σε ευκαιρία πρότυπης ανάπτυξης, καθώς και σε κίνητρο παραμονής του αγροτικού πληθυσμού στις πυρόπληκτες περιοχές. Από τις συνολικά 57 προτάσεις που υπεβλήθησαν, επελέγησαν 16, με κριτήρια την υποστήριξή τους από τις τοπικές αρχές, τη βιωσιμότητά τους και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις τους στις πυρόπληκτες περιοχές, οι οποίες στη συνέχεια σχεδιάστηκαν και μελετήθηκαν με την πολύτιμη συνδρομή 12 εξειδικευμένων μελών Δ.Ε.Π. του Γ.Π.Α. και 4 εξωτερικών συνεργατών. Οι συγκεκριμένες δράσεις - προτάσεις παρουσιάστηκαν στις τοπικές κοινωνίες και συζητήθηκαν εκτενώς με τον αγροτικό πληθυσμό αποσκοπώντας στην ενεργή συμμετοχή τους σε αυτές.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγράμματος, χαιρετισμό απηύθυνε ο Καθηγητής Γεώργιος Ζέρβας, Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος, ο οποίος επεσήμανε ότι το πρόγραμμα «είναι μία ακόμα προσπάθεια της Πανεπιστημιακής μας Κοινότητας να συμβάλει στην ανασυγκρότηση και στην ανάπτυξη των πυρόπληκτων περιοχών», οι οποίες «πρέπει να αποτελέσουν ιστορική ευκαιρία σχεδιασμού της βιώσιμης ανάπτυξης ως διαδικασίας αλληλοεξαρτημένων οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων». Επιπρόσθετα, στον χαιρετισμό του ο κ. Δημήτριος Αφεντούλης, Γραμματέας του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, σημείωσε ότι η χρηματοδότηση αυτού του προγράμματος είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με βασικές προτεραιότητες της κοινωφελούς δράσης του Ιδρύματος, όπως χαρακτηριστικά είναι «η ενίσχυση του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των ελληνικών πανεπιστημίων, η προώθηση, με κάθε τρόπο, των νέων επιστημόνων της ελληνικής περιφέρειας, η ανάπτυξη συνεργασιών, σε όλα τα επίπεδα, μεταξύ των Πανεπιστημίων, της Ελληνικής Πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης, με συνδετικό κρίκο το Ίδρυμα, η προσπάθεια βελτίωσης της ζωής του κάθε Έλληνα πολίτη και της κάθε μιας ελληνικής οικογένειας, καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος και η αναβάθμιση της περιβαλλοντικής παιδείας στην Πατρίδα μας».
Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία της κας Σοφίας Ευστράτογλου, Ομότιμης Καθηγήτριας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπεύθυνης Συντονισμού του Προγράμματος, με θέμα το «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών: Από τη Γεωργική Εκπαίδευση στην Αναπτυξιακή Δράση» στην οποία έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι «το Πρόγραμμα αυτό έβαλε τις βάσεις της συνεργασίας και ήταν μόνο η αρχή των αναπτυξιακών δράσεων, οι οποίες αναμένεται να επεκταθούν και να δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά οφέλη στις πυρόπληκτες περιοχές», τονίζοντας παράλληλα ότι η υλοποίηση και η επέκταση των δράσεων αυτών «προϋποθέτει την στήριξή τους από την Πολιτεία με την εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους, κυρίως από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων». Τις ομιλίες έκλεισε ο κ. Ευάγγελος Διβάρης, Ειδικός Γραμματέας Διοικητικού Τομέα Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο οποίος στην τοποθέτησή του με θέμα «Το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) Αλέξανδρος Μπαλτατζής 2007-2013: Δυνατότητες και Προοπτικές για την Ανάπτυξη της Υπαίθρου» χαρακτήρισε το «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών» ως μια πρωτοβουλία που «δείχνει ταυτόχρονα τις σημαντικές δυνατότητες συνεργασίας της κοινωνίας των πολιτών και της ακαδημαϊκής κοινότητας, πάντοτε με αρωγό την Πολιτεία, όπου επιβάλλεται και όπου έχει τις δυνατότητες να το πράξει», τονίζοντας παράλληλα πως «σχεδόν μέσω όλων των μέτρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης προωθούνται, κατά προτεραιότητα, δράσεις στις πυρόπληκτες περιοχές, βάσει κριτηρίων βαθμολόγησης». «Η συνολική Δημόσια Δαπάνη των πιστώσεων Π.Α.Α. ανέρχεται στο ύψος των 5,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, από τα οποία 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ αποτελούν την (προερχόμενη από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης - ΕΓΤΑΑ) κοινοτική συμμετοχή, ενώ τα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ προέρχονται από εθνικούς πόρους. Σε αυτά προστίθεται και η ιδιωτική συμμετοχή, όπου αυτή απαιτείται, για να ξεπεράσουμε συνολικά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ», πρόσθεσε. Μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε περιήγηση στην Έκθεση των 16 Πιλοτικών Αναπτυξιακών Δράσεων, που σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται από γεωπόνους των πυρόπληκτων περιοχών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Ακολουθούν οι τίτλοι των 16 πιλοτικών αναπτυξιακών δράσεων που σχεδίασαν και υλοποιούν οι γεωπόνοι των πυρόπληκτων Δήμων. Οι αναλυτικές μελέτες σχεδιασμού και υλοποίησης των αναπτυξιακών αυτών δράσεων είναι διαθέσιμες στο διαδικτυακό τόπο www.pyroplikta.aua.gr:

1η Ενότητα: Πιλοτικές Αναπτυξιακές Δράσεις Νομού Αρκαδίας:
1. ΔΗΜΟΣ ΦΑΛΑΙΣΙΑΣ: «Καλλιέργεια Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών»
2. ΔΗΜΟΣ ΦΑΛΑΙΣΙΑΣ: «Εκτροφή Σαλιγκαριών του Είδους Helix aspersa»
3. ΔΗΜΟΣ ΦΑΛΑΙΣΙΑΣ: «Καλλιέργεια Λειμώνιων Φυτών για Βελτίωση Βοσκοτόπων»
4. ΔΗΜΟΣ ΦΑΛΑΙΣΙΑΣ: «Εκσυγχρονισμός Κτηνοτροφικών Εκμεταλλεύσεων»
5. ΔΗΜΟΣ ΤΕΓΕΑΣ: «Διαχείριση Υδατικών Πόρων Ταμιευτήρα Τάκας»
6. ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ: «Καλλιέργεια Ιτιάς και Αγριαγκινάρας για Παραγωγή και Καύση Βιομάζας σε Υφιστάμενες Εγκαταστάσεις Τηλεθέρμανσης»

2η Ενότητα: Πιλοτικές Αναπτυξιακές Δράσεις Νομού Αχαΐας:
7. ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΟΥ & ΔΗΜΟΣ ΔΙΑΚΟΠΤΟΥ: «Φύτευση Ντόπιων Ποικιλιών Αμπέλου και Εφαρμογή Νέων Καλλιεργητικών Τεχνικών από Αμπελουργούς στις Πυρόπληκτες Πλαγιές της Αιγιαλείας»
8. ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΣΟΥ: «Πρόγραμμα Βιολογικής Καταπολέμησης Κουνουπιών»

3η Ενότητα: Πιλοτικές Αναπτυξιακές Δράσεις Νομού Ευβοίας:
9. ΔΗΜΟΣ ΝΗΛΕΩΣ: «Δημιουργία Μονάδας Προστασίας και Ανάπτυξης της Πανίδας σε Περιοχή της Β. Ευβοίας»
10. ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ: «Θερμοκηπιακή Καλλιέργεια Μαρουλιού και Κατασκευή Θερμοκηπίου - Φυτωρίου στο Δ.Δ. Τριάδας - Ψαχνών Δήμου Μεσσαπίων»

4η Ενότητα: Πιλοτικές Αναπτυξιακές Δράσεις Νομού Ηλείας:
11. ΔΗΜΟΣ ΩΛΕΝΗΣ: «Δημιουργία Μουσείου Σταφίδας, Σχεδιασμός Διαδρομών Σταφίδας,
Αξιοποίηση Δρόμων Κρασιού»

5η Ενότητα: Πιλοτικές Αναπτυξιακές Δράσεις Νομού Κορινθίας:
12. ΔΗΜΟΣ ΒΟΧΑΣ: «Δημιουργία Περιβαλλοντικών και Ορειβατικών Μονοπατιών»

6η Ενότητα: Πιλοτικές Αναπτυξιακές Δράσεις Νομού Λακωνίας:
13. ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΑΠΝΩΝ: «Διαχείριση και Εμπορία Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών»
14. ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΑΠΝΩΝ: «Εκτροφή Σαλιγκαριών του Είδους Helix aspersa»
15. ΔΗΜΟΣ ΟΙΤΥΛΟΥ: «Τεχνική Υποστήριξη και Εκπαίδευση Μελισσοτρόφων του Δήμου Οιτύλου Μάνης»
16. ΔΗΜΟΣ ΟΙΤΥΛΟΥ: «Ολοκληρωμένη Αξιοποίηση της Αρωματικής Φαρμακευτικής Χλωρίδας σε Αγροτικές Εκτάσεις Περιοχής Οιτύλου Μάνης».
agronews.gr

Επανεξελέγη πρόεδρος της ΠΕΝΑ ο Β. Γιαννόπουλος

Με μία μόνο αλλαγή στο διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών (ΠΕΝΑ) ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην οργάνωση το μεσημέρι της Τετάρτης 9 Ιουνίου.
Συγκεκριμένα, ειδικός γραμματέας για την επόμενη τριετία αναλαμβάνει ο Βασίλης Κόλλιας από τη Βοιωτία, στη θέση του Θεόδωρου Βασιλόπουλου από την Ηλεία.
Ολόκληρο το διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΝΑ έχει ως εξής:
Βασίλης Γιαννόπουλος, πρόεδρος, Αχαΐα
Γιάννης Ζαφείρης, αντιπρόεδρος, Αιτωλοακαρνανία
Λεωνίδας Πολυμενάκος, γενικός γραμματέας, Λακωνία
Παναγιώτης Γκιοργκίνης, ταμίας, Σέρρες
Βασίλης Κόλλιας, ειδικός γραμματέας, Βοιωτία.
agronews.gr

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

ΕΛΓΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤO ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤO ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

1. Επανακαθορίζεται το ενιαίο εθνικό σύστημα προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας και προσδιορίζονται οι τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται:
α) στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ),
β) στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, στους αλληλασφαλιστικούς συνεταιρισμούς και στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας και
γ) στην Υπηρεσία Διαχείρισης Κρίσεων και Κινδύνων στον Αγροτικό Τομέα του Υπ.Α.Α.Τ, η οποία είναι και η αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία και τον έλεγχο του συστήματος και για την κατάρτιση και εκτέλεση προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων στα πλαίσια των προγραμμάτων της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ).
2. Θεσπίζεται ο πλήρης οργανικός και οικονομικός διαχωρισμός των κρατικών ενισχύσεων ΠΣΕΑ που επανέρχονται στην αρμοδιότητα του Υπ.ΑΑΤ, από τις ασφαλιστικές καλύψεις του ΕΛΓΑ με αποτέλεσμα α) να γίνεται η αναγκαία διάκριση μεταξύ, αφενός, των κρατικών ενισχύσεων και του νομικού και οργανωτικού πλαισίου που ισχύει για αυτές και αφετέρου, της ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και του θεσμικού, οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου που ισχύει για αυτή και β) να επέρχεται πλήρης εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΠΣΕΑ με την ενεργοποίηση και των προβλεπόμενων πόρων για κάλυψη ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα, αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών, από τον πυλώνα ΙΙ του «Προγράμματος Αλέξανδρος Μπαλτατζής».
3. Επαναβεβαιώνεται η διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ, άρα και ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΛΓΑ, με αποτέλεσμα να παρέχεται άμεση οικονομική και ηθική στήριξη στους πληττόμενους από ακραία καιρικά φαινόμενα παραγωγούς, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της αγροτικής δραστηριότητας και γενικότερα του κοινωνικού ιστού στην περιφέρεια.
4. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς, προκειμένου να παταχθεί η εισφοραποφυγή και η εισφοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα καθορίζεται το ύψος, σε ποσοστό 4% επί της αξίας της γεωργικής παραγωγής που ασφαλίζεται (ασφαλιζόμενη αξία) και που είναι δεκτική αποζημίωσης και ο τρόπος υπολογισμού της, καθώς και η διαδικασία επιβολής και είσπραξής της. Για την ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, με τον όρο «ασφαλιζόμενη αξία» νοείται η αξία της γεωργικής παραγωγής που παράγει κάθε ασφαλισμένος παραγωγός, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ομάδα παραγωγών ή κοινωνία προσώπων και η οποία δηλώνεται στην Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας η οποία υποβάλλεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο από κοινού με την Ενιαία Δήλωση Ενίσχυσης για την καταβολή των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Για τη φυτική παραγωγή, η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό του εμβαδού της καλλιεργούμενης έκτασης (αριθμό στρεμμάτων) επί τη μέση ποσότητα παραγωγής της συγκεκριμένης καλλιέργειας σε επίπεδο νομού επί τη μέση τιμή πώλησης του προϊόντος τη συγκεκριμένη εμπορική περίοδο. Για το ζωικό κεφάλαιο η εισφορά είναι 0.75% και η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με βάση των αριθμό των ασφαλισμένων ζώων επί την αξία τους.
5. Θεσπίζεται, εκτός από την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΕΛΓΑ, η πρόσθετη ασφάλιση για όσους επιθυμούν αυξημένη προστασία και η προαιρετική ασφάλιση, για κινδύνους που δεν περιλαμβάνονται στους υποχρεωτικά ασφαλιζόμενους κίνδυνους του ΕΛΓΑ. Με τη ρύθμιση αυτή, ενισχύεται η ανάπτυξη του θεσμού της συμπληρωματικής (πρόσθετης και προαιρετικής) ασφάλισης, με σκοπό την ύπαρξη ευέλικτων, σύγχρονων, ανταποδοτικών επιδοτούμενων ασφαλιστικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας σύγχρονης γεωργίας.
6. Ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται με βάση το αγροτεμάχιο και όχι το σύνολο της καλλιεργούμενης έκτασης.
7. Θεσπίζεται ανώτατο ποσό αποζημίωσης 70.000 ευρώ ανά δικαιούχο ή ανά ομοειδή καλλιέργεια σε συνδυασμό με την εισφορά.
8. Εξυγιαίνεται οικονομικά ο ΕΛΓΑ και προβλέπεται ο ισοσκελισμός των εσόδων του με τα έξοδά του καθώς και η αναλογική και συμμετρική μείωση των καταβαλλομένων αποζημιώσεων σε περίπτωση που τα έσοδά του δεν επαρκούν. Συγκεκριμένα θεσπίζονται κανόνες με τους οποίους εξασφαλίζεται ο ισοσκελισμός των εσόδων και των δαπανών του ΕΛΓΑ.
9. Προτείνεται γενική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, η οποία καταβάλλεται από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Η εισφορά αυτή καταβάλλεται μόνο από τους ετεροεπαγγελματίες που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις.
10. Καταργείται η δυνατότητα χορήγησης κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων μέσω του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ, δυνατότητα που «ανάγκαζε» τον ΕΛΓΑ να λαμβάνει δάνεια για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και συνέβαλε στο να οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο.
11. Προβλέπεται η δημιουργία πιστοποιημένων εμπειρογνωμόνων(γεωπόνοι, γεωτεχνικοί, κτηνίατροι) με την αξιοποίηση των οποίων θα εξασφαλίζεται η γρήγορη και έγκυρη εκτίμηση των ζημιών, καθώς και η γρηγορότερη καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες.
12. Ρυθμίζονται τα χρέη προς τον ΕΛΓΑ όσων έχουν παρακρατήσει και δεν έχουν αποδώσει την ειδική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ. Τα πρόσωπα αυτά μπορούν να καταβάλλουν με αίτηση τους στην αρμοδία ΔΟΥ τις οφειλές τους, είτε εφάπαξ είτε με 48 ισόποσες δόσεις. Σε περίπτωση που τις καταβάλλουν εφάπαξ διαγράφονται τυχόν πρόστιμα και προσαυξήσεις ,ενώ σε περίπτωση καταβολής με δόσεις τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις περιορίζονται στο μισό. Η ελάχιστη δόση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 200 ευρώ.
Για τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας,παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο email : sxolia@elga.gr

Το δολάριο ανοίγει τον δρόμο για τις εξαγωγές ροδάκινου

Ανακούφιση είναι το πρώτο συναίσθημα των ροδακινοπαραγωγών, σε σχέση με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν την προηγούμενη χρονιά. Μια σειρά από θετικές συγκυρίες προβλέπεται ότι θα βοηθήσουν το συμπύρηνο ροδάκινο να «κλειδώσει» τιμή παραγωγού στα 18 λεπτά/κιλό και να διαπραγματευτούν για επιπλέον 1-2 λεπτά οι παραγωγοί με τους μεταποιητές, μέχρι την έναρξη της συγκομιδής.
Το πρώτο και κυριότερο είναι η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου, που ευνοεί σημαντικά τις εξαγωγές κομπόστας. Το δεύτερο είναι ότι υπάρχουν μειωμένα αποθέματα από την περσινή χρονιά και το τρίτο ότι η παραγωγή στις ανταγωνίστριες χώρες εκτιμάται πως θα είναι μειωμένη κατά 20%.
Τα παραπάνω συζητήθηκαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων την Τρίτη το πρωί, παρουσία του υφυπουργού, Μ. Καρχιμάκη, του γενικού γραμματέα, Κ. Κανελλόπουλου, του προέδρου της Ένωσης Κονσερβοποιών Ελλάδας, Κ. Αποστόλου, του πρόεδρου της Venus Growers, Θ. Καραΐνδρου και πολλών άλλων εκπροσώπων παραγωγών και μεταποιητών.
Η πρόκληση που έχει μπροστά της τώρα η ελληνική βιομηχανία κομπόστας είναι να πείσει τις διεθνείς αγορές ότι αξίζει να πουλήσει το προϊόν της σε καλύτερη τιμή, διότι οι αγοραστές θυμούνται ακόμα το περσινό φιάσκο Κιλτίδη με τα κοντέινερ κομπόστας που πήγαν στη ρωσική αγορά σε υπερβολικά χαμηλές τιμές.
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση καλείται από τους μεταποιητές φέτος, όχι να βάλει το χέρι στην τσέπη, αλλά να διευκολύνει την έκδοση πράσινων καρτών για φορτηγά από χώρες όπως η Μολδαβία, που εξυπηρετούν την αγορά της Μόσχας. Με αυτό τον τρόπο θα γίνεται και πιο ομαλή η ροή της μεταφοράς προς την ανατολική Ευρώπη και η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής κομπόστας δεν θα εξαρτάται από το τιμολόγιο των Ελλήνων αυτοκινητιστών, τουλάχιστον μέχρι να απελευθερωθεί πλήρως το επάγγελμα του οδηγού φορτηγών.
agronews.gr

Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Στον αέρα το πρόγραμμα δακοκτονίας της Μαγνησίας

Αδυναμία εκπόνησης του προγράμματος δακοκτονίας για το 2010 στη Μαγνησία, δηλώνει προς το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ο αρμόδιος διευθυντής, Κων. Παπαλεξανδρής, αν δεν εγκριθούν τουλάχιστον 80 επιπλέον θέσεις εργατοτεχνικού προσωπικού.

Ο κ. Παπαλεξανδρής, προγραμματίζει σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στη Νομαρχία Μαγνησίας για το πρόγραμμα δακοκτονίας που ουσιαστικά βρίσκεται στον αέρα, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.

paseges.gr

Νερό-δηλητήριο σε όλη την Ελλάδα

Τοξικά βαρέα μέταλλα σε πόσιμο νερό, ποτάμια, λίμνες και υπόγεια ύδατα, σε συγκεντρώσεις που υπερβαίνουν κατά πολύ τα ανώτατα επιτρεπτά όρια που έχει θέσει η Ε.Ε. ή σε τιμές δυνητικά επικίνδυνες για την ανθρώπινη υγεία, ανιχνεύονται σε πολλές περιοχές της χώρας.

Επιστήμονες εκφράζουν φόβους ότι νερό «δηλητήριο» σε Αττική, Βοιωτία, Εύβοια, Πτολεμαΐδα, νησιά Β. Αιγαίου, Πηνειό και αλλού επηρεάζει την αγροτική παραγωγή και θεωρούν επιτακτική την ανάγκη δειγματοληψιών, κυρίως σε τρόφιμα-στόχους όπως οι βολβοί, προκειμένου να διερευνηθούν ενδεχόμενοι κίνδυνοι από την κατανάλωσή τους.

Ερευνα που διενήργησε διεπιστημονική επιτροπή από το Γεωπονικό και το Πανεπιστήμιο Αθηνών για λογαριασμό του ΕΦΕΤ και παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2009 στηνπολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, φέρνει στο φως αποκαλυπτικά ευρήματα:

*Στο νερό ύδρευσης της Καλαμάτας ανιχνεύθηκε νικέλιο σε οριακές τιμές (20,00 μg/l). Στον δήμο Ασωπού Λακωνίας εντοπίζεται συγκέντρωση μολύβδου (30,00 μg/l) τριπλάσια της οριακής τιμής. Δηλητήριο και στο νερό της Χίου, όπου οι αναλύσεις ανίχνευσαν οριακές (1,00 μg/l) πλην όμως υψηλές τιμές συγκέντρωσης σε υδράργυρο.Χαρακτηριστικό στοιχείο των νερών ύδρευσης δημοτικών διαμερισμάτων της Θήβας αποτελεί όχι μόνο η παρουσία εξασθενούς χρωμίου (από 3,00μg/l-12,80μg/l) αλλά και οι εξαιρετικά υψηλές τιμές υδραργύρου.Από τα διαθέσιμα στοιχεία προέκυψε ότι η παρουσία τοξικών βαρέων μετάλλων γίνεται αισθητή σε όλα σχεδόν τα εξεταζόμενα πόσιμα νερά.

Αν και τα περισσότερα δείγματα παρουσιάζουν τιμές συγκέντρωσης που βρίσκονται χαμηλότερα από την παραμετρική τιμή η οποία ορίζεται μέσω της Οδηγίας 98/83 Ε.Ε., οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου: «Μπορεί οι συγκεντρώσεις να είναι χαμηλές και να μην υπερβαίνουν τα όρια, όμως τα βαρέα μέταλλα όταν εισέλθουν στον οργανισμό δρουν σωρευτικά», τονίζουν.*Στην Πάτρα ανιχνεύθηκαν νικέλιο, ολικό χρώμιο, μόλυβδος και αρσενικό (στο Ν. Σούλι) σε τιμές που κυμαίνονται εντός ορίων.

Το ίδιο κοκτέιλ βαρέων μετάλλων, πάλι εντός ορίων, ανιχνεύθηκε στα πόσιμα ύδατα Ορεστιάδας, Ν. Βύσσας και Αρδα.*Χαμηλές συγκεντρώσεις εντοπίζονται στις λίμνες Μαραθώνα, Υλίκης, Μόρνου. Τα νερά κρίνονται κατάλληλα για ύδρευση και άρδευση.Σίδηρος και μαγγάνιο σε υψηλές συγκεντρώσεις -κατά περίπτωση πάνω από τα όρια- βρέθηκε στο νερό του νομού Εβρου.Στην Ορεστιάδα το αρσενικό κυμαίνεται από 6,03 μg/l έως 9,69 μg/l. Αν και οι τιμές δεν ξεπερνούν τις παραμετρικές (10 μg/l) χαρακτηρίζονται υψηλές. Ιδιαίτερα στην κοινότητα Μπάκι παρατηρούνται τιμές ενίοτε διπλάσιες του επιτρεπτού, με αποτέλεσμα το νερό να κρίνεται ακατάλληλο.*Τα υπόγεια νερά στο Λαύριο είναι έντονα επιβαρυμένα σε μόλυβδο (83,30 μg/l), νικέλιο (77μg/l), κάδμιο (28,30 μg/l) και διάφορα άλλα στοιχεία των οποίων οι συγκεντρώσεις υπερβαίνουν κατά πολύ τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι η χρήση των νερών αυτών είναι απαγορευτική τουλάχιστον για ανθρώπινη κατανάλωση.*Ακατάλληλα για κατανάλωση είναι και τα υπόγεια ύδατα στα Μεσόγεια. Κατά τόπους η επιβάρυνση είναι τόσο έντονη που κρίνονται ακατάλληλα και για άρδευση.

Στην περιοχή μεταξύ Κορωπίου-Μαρκοπούλου-Παιανίας εντοπίζεται ολικό χρώμιο που κατά τόπους ξεπερνά τα 100 μg/l (με όριο τα 50 μg/l). Οπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές «το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκέντρωσης αυτής βρίσκεται προφανώς στην εξασθενή μορφή». Εκτός ορίων καταγράφεται ο μόλυβδος και το κάδμιο.

*Σε Ωρωπό και Οινόφυτα εκτός από το γνωστό πρόβλημα με το εξασθενές που εντοπίζεται σε τιμές μέχρι και 80 μg/l όλα τα τοξικά βαρέα μέταλλα υπερβαίνουν τα όρια.*Προβληματικός και ο υδροφόρος ορίζοντας της Πτολεμαΐδας, κυρίως λόγω της έντονης εκμετάλλευσης λιγνιτών, της καύσης και της αιωρούμενης τέφρας. Παρατηρούνται υψηλές συγκεντρώσεις αρσενικού (20,00 μg/l), υδραργύρου (5,00 μg/l), μολύβδου (20,00 μg/l) και καδμίου (5,00 μg/l).Εξίσου εκτεταμένη ρύπανση χαρακτηρίζει τους υδροφορείς στο Αλιβέρι και τη Μεγαλόπολη.

*Εντονη είναι η τοξικότητα σε υπόγεια ύδατα της Ορεστιάδας, της Κομοτηνής, της Ξάνθης και του Πύργου Ηλείας, όπου ανιχνεύεται κοκτέιλ μεταλλικών ιχνοστοιχείων.Ειδικότερα στον Πύργο το νερό περιέχει μαγγάνιο 50 φορές πάνω από το όριο και σίδηρο σχεδόν τριπλάσιο του επιτρεπτού. Τα υπόγεια ύδατα είναι ακατάλληλα για ανθρώπινη χρήση και κατά περίπτωση ακατάλληλα για άρδευση.

*Οσον αφορά τους ποταμούς, τα αναμενόμενα «πρωτεία» στη ρύπανση κατέχει ο Ασωπός, καθώς όλα τα μεταλλικά ιχνοστοιχεία υπερβαίνουν τα όρια. Χρώμιο 65 μg/l (όριο 50), εξασθενές χρώμιο μέχρι και 148 μg/l, μόλυβδος 20 φορές πάνω, κάδμιο 12πλάσιο του επιτρεπτού.Ο Πηνειός παρουσιάζει υψηλές συγκεντρώσεις σε νικέλιο και χρώμιο. Ο Εβρος εμφανίζει τη μεγαλύτερη τιμή όσον αφορά τον υδράργυρο. Λιγότερο επιβαρημένοι, Βοιωτικός Κηφισός και Αλφειός.

*Στο «κόκκινο» βρίσκεται ο υδράργυρος στη λίμνη Πετρών νομού Φλώρινας. Με όριο το 1 μg/l η μέση τιμή φτάνει τα ...112 μg/l! Η λίμνη δέχεται τα απόβλητα των εργοστασίων της Πτολεμαΐδας. Δοϊράνη και Κορώνεια παρουσιάζουν υψηλές τιμές αρσενικού. Γενικότερα, όλα τα λιμναία συστήματα της Βόρειας Ελλάδας εμφανίζουν επιβαρύνσεις σε αρσενικό μόλυβδο και νικέλιο.

Οι επιστήμονες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι σε περιοχές με έντονη βιομηχανική ρύπανση, τα παραγόμενα τρόφιμα είναι σαφώς πιο επιβαρημένα σε βαρέα μέταλλα. Εστιάζουν την προσοχή τους σε βολβούς (καρότα, πατάτες, κρεμμύδια) αλλά και φυλλώδη λαχανικά (λάχανο, μαρούλι, σπανάκι).

Πάντως η έρευνα των δυο πανεπιστημίων ολοκληρώθηκε μετ' εμποδίων. «Στείλαμε περισσότερα από τριάντα αιτήματα για αποστολή στοιχείων σε αρμόδιες υπηρεσίες, όμως καμία δεν ανταποκρίθηκε», καταγγέλει ο Γ. Ζαμπετάκης, επίκουρος καθηγητής Χημείας Τροφίμων.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

mystikos-planitis.blogspot.com

Θ ε ρ ι ν ό Oικολογικό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΤΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Σ α μ ο θ ρ ά κ η , 5 ‐23 Ι ο υ λ ί ο υ 2010

Θ ε ρ ι ν ό Oικολογικό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Σ α μ ο θ ρ ά κ η , 5 ‐23 Ι ο υ λ ί ο υ 2010

ΘΕΜΑ: Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΤΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΟΠΟΣ και ΧΡΟΝΟΣ
5/7 Η αρχαιολογία της γεωργίας - μια επισκόπηση: Γιάννης Λυριτζής,
Παν/μιο Αιγαίου
Σχολιαστής: Ηλίας Ευθυμιόπουλος
6/7 Γεωργία, τρόφιμα, καταστάσεις, τάσεις: Λεωνίδας Λουλούδης, Γεωπονικό Παν/μιο
Σχολιαστής: Κωνσταντίνος Θανασουλόπουλος
7/7 Γεωργική πρακτική & ανάπτυξη στην Ελλάδα από τους προϊστορικούς ως τους
κλασσικούς χρόνους: Κωνσταντίνος Θανασουλόπουλος, ομότιμος καθηγητής
φυτοπαθολογίας
Σχολιαστής: Σουλτάνα-Μαρία Βαλαμώτη
8/7 Καλλιέργειες και τρόφιμα στην προϊστορική βόρεια Ελλάδα: τα αρχαιοβοτανικά
δεδομένα : Σουλτάνα –Μαρία Βαλαμώτη, ΑΠΘ
Σχολιαστής: Έρση Ζακοπούλου
9/7 Αγροτικοί πληθυσμοί και ταυτότητες στην Ελλάδα: Έρση Ζακοπούλου,
Εθνικό Κέντρο Ερευνών
Σχολιαστής: Λεωνίδας Λουλούδης
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΔΙΑΛΕΞΗ (19.00-21.30) Πολιτιστικό Κέντρο – Χώρα Σαμοθράκης
7/7 ή 8/7 Η αμπελοκαλλιέργεια και οινοπαραγωγή στην Ελλάδα: Κατερίνα Μπατζελή,
Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ και ΣΤΑΣΕΙΣ
12/7 Ερημοποίηση της Γης: Κωνσταντίνος Κοσμάς, Γεωπονικό Παν/μιο
Σχολιαστής: Γεώργιος Βλάχος
13/7 Αστική επέκταση και το μέλλον της γεωργίας: Γιώργος Βλάχος,
Γεωπονικό Παν/μιο
Σχολιαστής: Κωνσταντίνος Κοσμάς
14/7 Κλιματική αλλαγή & γεωργία: Δημοσθένης Σαρηγιάννης, JRC
Σχολιαστής: Μιχάλης Μοδινός
15/7 Γεωργία και φύση: συγκλίσεις και αντιπαλότητες: Αντωνία Γαλανάκη,
ζωολόγος – σύμβουλος διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος
Σχολιαστής: Θανάσης Κίζος
16/7 Το ελληνικό αγροτικό τοπίο : Θανάσης Κίζος, Παν/μιο Αιγαίου
Σχολιαστής: Δήμος Τσαντίλης
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΔΙΑΛΕΞΗ : ΤΕΤΑΡΤΗ 14/7 (19.00 – 21.00)Πολιτιστικό Κέντρο - Χώρα Σαμοθράκης
Τα βιοκαύσιμα ως εναλλακτική λύση στην κρίση της γεωργίας:
ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ παραγωγής του Ινστιτούτου Γεωργοοικονομικών και Κοινωνιολογικών
Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Έρευνας
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Κώστας Ηλιόπουλος, ΕΘΙΑΓΕ - Ιωάννης Θεοχαρόπουλος
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ και ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
19/7 To αγροδιατροφικό διακύβευμα : Ηλίας Ευθυμιόπουλος - Μιχάλης Μοδινός, ΔΙΠΕ
20/7 Η αποδιάρθρωση της ελληνικής γεωργίας μετά την ένταξη στην ΕΕ:
Σπύρος Καχριμάνης,
Κέντρο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας
Σχολιαστής: Μιχάλης Μοδινός
21/7 Ο αγροτουρισμός ως ευκαιρία ανάπτυξης , αναζωογόνησης και
ανασυγκρότησης της
ελληνικής υπαίθρου: Εύη Αραχωβίτη, Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης
Σχολιαστής: Κίμων Χατζημπίρος
22/7 Αγρο-βιοτεχνολογία και βιωσιμότητα: Γεώργιος Σκαράκης, Γεωπονικό Παν/μιο
Σχολιαστής: Εμμανουήλ Καμπουράκης
23/7 Η βιολογική γεωργία ως απάντηση στην κρίση: Εμμανουήλ Καμπουράκης, ΕΘΙΑΓΕ
Σχολιαστής: Γεώργιος Σκαράκης
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΔΙΑΛΕΞΗ. Τρίτη 19/7 (19.00-21.30)Πολιτιστικό Κέντρο – Χώρα Σαμοθράκης
Η νέα ΚΑΠ: Σπύρος Δανέλλης, Ευρωβουλευτής

ΠΕΝΑ: Μητρώο Αγροτών-Ορισμός Επαγγελματία Αγρότη

Μητρώο Αγροτών-Ορισμός Επαγγελματία Αγρότη

Στις 7 Ιουνίου 2010 ακούσθηκε ότι γίνεται συνεδρίαση της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος, στην Αθήνα (Α. Φρατζή 9) με θέμα «Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων-Ορισμός του Επαγγελματία Αγρότη» που στάλθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
Δυστυχώς δεν προσκλήθηκε να συμμετέχει, ούτε έστω ενημερώθηκε η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών, για ένα τόσο σοβαρό θέμα το οποίο επηρεάζει καίρια το μέλλον του αγροτικού κόσμου και όσους έχουν μέλλον στον αγροτικό τομέα.
Είναι αδιανόητο για εμάς να κατασκευάζεται ένας νόμος που μόνο στόχο φαίνεται ότι έχει να λύσει θέματα μόνο διαχειριστικά χωρίς να μπαίνει στην ουσία σε θέματα που βασανίζουν τους επαγγελματίες αγρότες εδώ και δεκαετίες και που αυτά είναι υπεύθυνα κατά μεγάλο ποσοστό για την κατάσταση στον αγροτικό τομέα.
Δεν είμαστε σύμφωνοι να στήνεται το Μητρώο Αγροτών με βάση το εισόδημα και έναν «δήθεν» χρόνο απασχόλησης. Το Μητρώο Αγροτών θα πρέπει να στηρίζεται στο αντικείμενο της εργασίας του επαγγελματία αγρότη και στα προσόντα του επαγγελματία αγρότη.
Το εισόδημα είναι τελείως ασταθής βάση, διότι το αγροτικό εισόδημα εξαρτάται από την αποτίμηση της αξίας χρηματιστηριακών κυρίως αγροτικών προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα ο όγκος παραγωγής εξαρτάται από αστάθμητους καιρικούς και άλλους φυσικούς παράγοντες.
Ταυτόχρονα η «τεκμαρτή» αποτίμηση της παραγωγής και του χρόνου απασχόλησης εξαρτάται από ένα επηρεαζόμενο πολιτικά πελατειακό σύστημα, ενώ το αντίστοιχο φορολογικό σύστημα είναι γεμάτο στρεβλώσεις, και είναι υπό διερεύνηση, όπως εισηγηθήκαμε στο ΥπΑΑΤ (27/5/2010).
Σε κανένα άλλο επάγγελμα το εισόδημα δεν αποτελεί το μοναδικό ή αποκλειστικό κριτήριο, όπως θα μπορούσαμε να δούμε για τους μηχανικούς, τους γεωτεχνικούς, τους ξενοδόχους κλπ. Μάλιστα στο ΤΕΕ, στο ΓΕΩΤΕΕ, στο ΞΕΕ εγγράφονται μόνο οι 100% γεωτεχνικοί (πχ στο ΓΕΩΤΕΕ) και δεν δέχονται ούτε τους, σχετικούς ή «ποσοστιαία», Τεχνολόγους Γεωπόνους.
Η ΠΕΝΑ προτείνει ότι πρώτα πρέπει να καθορισθούν τα αντικείμενα του επαγγέλματος του αγρότη, όπως είναι: (με την σειρά σημαντικότητα) ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, παραγωγός τροφίμων, κάτοικος της υπαίθρου (στο ίδιο φυσικό-κοινωνικό περιβάλλον), αξιοποιητής (μεταποίηση ή/& εμπορία) της αγροτικής του παραγωγής, παραγωγός ενέργειας (βιντήζελ, βιομάζα, βιοαέριο, Φ/Β, ΑΠΕ κλπ), παροχέας ΑΓΡΟτουριστικών υπηρεσιών (φιλοξενία, διατροφή, απασχολήσεις κλπ), παραγωγός πρώτων υλών για την βιομηχανία, κατακρατητής ρύπων (εμπόριο CO2).
Ακολούθως πρέπει να ορισθούν τα προσόντα και η επαγγελματική κατάρτιση όσων θέλουν να ασκούν αγροτικά επαγγέλματα, τα οποία διαχειρίζονται το 92% της επιφανείας μας, το 85% των νερών μας και επεξεργάζονται την τροφή όλων μας. Το φυσικό μας περιβάλλον και η υγεία των συμπολιτών μας δεν μπορεί να αφήνονται μόνο στον έλεγχο των εισοδημάτων, χωρίς καμιά επαγγελματική κατάρτιση.
Και στην συνέχεια θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ΄όψη οι κοινωνικές παράμετροι του επαγγελματία αγρότη. Διότι αγρότης δεν είναι απλά παραγωγός. Όποιος παράγει δεν είναι αγρότης. Ο ΑΓΡΟΤΗΣ ζει ο ίδιος και η οικογένειά του στο ίδιο περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, πολιτιστικό κλπ), που συμπίπτει με το περιβάλλον της εργασίας του, και το οποίο πρέπει να είναι βιώσιμο και αειφόρο, για να συνεχίζει να ζει εκεί.
Δεν μπορεί τα χρήματα που βγάζει ένας αγρότης από τον αγροτικό τομέα και η ασφάλιση (ΟΓΑ) να είναι τα μόνα κριτήρια και να μην λαμβάνονται υπ΄όψη η εκπαίδευση, η εκμετάλλευση, η τεχνολογία (προδιαγραφές) κτλ.
Οι αξίες, τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά και ο τρόπος ζωής, τα οποία διαμόρφωσε και με τα οποία επιβίωσε η αγροτική κοινωνία στο διάβα των αιώνων και συντήρησαν ταυτόχρονα και το οικοσύστημα μέσα στο οποίο επιβίωσε (δάση, κτηνοτροφία, αμειψισπορά, συγκαλλιέργειες κλπ) αισθανόμαστε ότι υφίστανται μια αφόρητη πίεση απαξίωσης, με ταυτόχρονη προβολή μοντέλων και τρόπων ζωής βασισμένων στο χρήμα μόνο, που προσπαθούν να αποβάλλουν την αγροτική κοινωνία.
Το Μητρώο των Αγροτών θα πρέπει να περιλαμβάνει τους 100% Αγρότες, όπως το Μητρώο των Γεωτεχνικών περιλαμβάνει τους 100% Γεωτεχνικούς, και το Μητρώο των Ξενοδόχων τους 100% ξενοδόχους.
Και βέβαια, επιτέλους, πρέπει να αναγνωρίζονται ως αγροτικά εισοδήματα, (για να φθάνουμε στο 100% του επαγγελματία αγρότη) χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουμε στο ΤΕΒΕ ή αλλού, η μεταποίηση των αγροτικών μας προϊόντων, η εμπορία των αγροτικών μας προϊόντων, ο αγροτουρισμός (διαμονή, διατροφή, καφενείο, ξεναγήσεις, απασχολήσεις, μαθήματα μαγειρικής, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ), η παραγωγή ενέργειας (βιομάζα, Φωτοβολταϊκά κλπ), η είσπραξη από την εμπορία ρύπων, η αξία των τροφίμων, η αξία των βιομηχανικών πρώτων υλών ΚΑΙ Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝΤΟΣ καθώς και για τα υπόλοιπα δημόσια αγαθά που μέχρι σήμερα δεν συνυπολογίζονταν στις παρεχόμενες από τους αγρότες δωρεάν υπηρεσίες προς όλους τους αστούς συνανθρώπους μας.
Για το κάθε πρόγραμμα, το εθνικό ή ευρωπαϊκό πρόγραμμα, η πολιτεία θα σταθμίζει και θα περιλαμβάνει όσους εκτιμά ότι πρέπει να περιλάβει, περιστασιακά για τις ανάγκες του συγκεκριμένου προγράμματος, διαχωρίζοντας τις εισπρακτικές ανάγκες, από την αξιοπιστία ενός Μητρώου Αγροτών, το οποίο πρέπει να είναι εργαλείο ανάπτυξης και διαμόρφωσης επιτέλους μιας Αγροτικής Πολιτικής, που λείπει.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

Γεωπονικός Σύλλογος Λάρισας ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ κα ΜΠΑΤΖΕΛΗ & ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ κα ΜΠΑΤΖΕΛΗ & ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ
2 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
Αξότιμη κυρία Υπουργέ & Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, το Δ.Σ. του Γ.Σ.Λ. θα επιθυμούσε να εστιάσει την προσοχή σας στα φλέγοντα ζητήματα, που απασχολούν πληθώρα μελών του Συλλόγου μας.Η δυσμενής οικονομική κατάσταση της χώρας μας προφανώς επηρεάζει αρνητικά όλες τις δραστηριότητες όλων των επαγγελματικών κλάδων.Σ’ ό,τι αφορά το γεωπονικό κλάδο, ένα μεγάλο ποσοστό συναδέλφων μας έβρισκαν διέξοδο από τη μεγάλη μάστιγα της ανεργίας μέσω της απασχόλησής τους σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Δυστυχώς η αρνητική κατάσταση, η οποία διαμορφώθηκε στο γεωπονικό κλάδο, είχε αρχίσει πολύ νωρίτερα της οικονομικής κρίσης. Συγκεκριμένα, οι δυσκολίες παρουσιάστηκαν από την εποχή, κατά την οποία συνάπτονταν αθρόες συμβάσεις έργου στον ΟΠΕΚΕΠΕ,συμβάσεις,όμως, που αφορούσαν πρόσληψη προσωπικού και ειδικοτήτων , που δεν είχαν καμία σχέση τόσο με το γεωπονικό επάγγελμα, όσο και με τη φύση του αντικειμένου ενός ελεγκτικού οργανισμού,όπως ο ΟΠΕΚΕΠΕ, ο οποίος θα έπρεπε να στελεχώνεται κυρίως από γεωπόνους, αφού άλωστε αυτό είναι και το γνωστικό τους αντικείμενο.Έτσι, φτάσαμε στο σημείο οι διοικητικοί ΔΕ ή ακόμη και ΥΕ αντί των γεωπόνων να βγαίνουν να διενεργούν ελέγχους και ταυτοποίηση καλλιεργειών.

Το τραγελαφικό δε αυτής της κατάστασης είναι ότι οι αγρότες θεωρούν τους διοικητικούς υπαλλήλους ως γεωπόνους επιστήμονες!!!Να τονίσμουμε ότι μέχρι πρότινος οι προσλήψεις αυτές γινόταν μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ, ενώ τώρα αυτό το καθεστώς των συμβάσεων έργου με άσχετες ειδικότητες έφερε δικαιολογημένη αναστάτωση στους συμβασιούχους συναδέλφους γεωπόνους, με επέκταση όχι μόνο στον ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και σε άλλους φορείς, όπως ΕΛΓΑ,δακοκτονία κλπ. Λόγου χάρη, συνάδελφοι με πολύμηνη ανεργία έμειναν έξω από τις λίστες του ΟΠΕΚΕΠΕ και μένουν ακόμη άνεργοι, διότι και η λίστα επιλογής του ΕΛΓΑ έχει σταματήσει, αφού δεν γίνονται πλέον προσλήψεις.

Μέχρι σήμερα δεν έχουμε πληροφορίες για το αν θα υπάρξουν προκηρύξεις,αλλά ακόμη και αν υπάρξουν, δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι το καθεστώς, με το οποίο θα προκηρυχθούν, για να καλυφθούν οι ανάγκες των διαφόρων οργανισμών, όπως ΕΛΓΑ & ΟΠΕΚΕΠΕ.Η δική μας άποψη, ως εκτίμηση του επιστημονικού γεωπονικού κόσμου, είναι ότι όχι μόνο δεν πρέπει να περικοπούν αυτές οι θέσεις αλλά πρέπει να αυξηθούν, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες αυτών των οργανισμών και να υπάρξει σωστή λειτουργία αυτών.

Πιστεύουμε δε ακράδαντα ότι η πρόσληψη επιστημόνων γεωπόνων σε αυτούς τους οργανισμούς είναι αναγκαία και επιτακτική για την στήριξη του αγροτικού κόσμου.στον ΕΛΓΑ οι εκτιμήσεις και η παράδοση έγκυρων, αξιόπιστων και έγκαιρων πορισμάτων εξασφαλίζει την στήριξη των αγροτών εν μέσω της οικονομικής κρίσης.

Στον ΟΠΕΚΕΠΕ η γρήγορη διεκπεραίωση των ελέγχων και η έγκαιρη πληρωμή των επιδοτήσεων θα βοηθήσει, έτσι ώστε κάθε παραγωγός να μπορεί να αντεπεξέλθει στις οικονομικές του υποχρεώσεις και να προγραμματίσει τη πορεία του τη νέα χρονιά.Σε κάθε περίπτωση, η ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών ειδικά αυτών των δύο οργανισμών νε γεωπόνους, που είναι άλλωστε κα εξ ορισμού και εκ φύσεως οι πλέον αρμόδιοι επιστήμονες, εξασφαλίζει σε όλους ότι σαν χώρα θα μπορέσουμε να απανακτήσουμε την αξιοπιστία μας στους κοινοτικούς εταίρους και θα αποφύγουμε την επιβολή προστίμων για τη μη έγκαιρη πραγματοποίηση των υποχρεώσεών μας.

Η άμεση διεκπεραίωση των υποχρεώσεων της Πολιτείας απέναντι στους αγρότες μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την συμβολή των συμβασιούχων γεωπόνων. πέραν αυτού με την τήρηση των υποχρεώσεων προς τον αγρότη ενισχύεται και η παράπλευρη αγροτική και μη οικονομία, καθώς θα επιφέρει την έγκαιρη πληρωμή δεκάδων άλλων επαγγελματικών κλάδων - αγροτικών εφοδίων, αγοτικών μηχανημάτων, πρατηρίων καυσίμων κοκ, που συνδέονται με την αγροτική παραγωγή - και τη διοχέτευση χρήματος στις αγροτικές κοινωνίες αμβλύνοντας την οικονομική ύφεση, την οποία βιώνουμε στη χώρα μας.

Εν κατακλείδι, μερικά από τα βασικά αιτήματα και προτάσεις, που θέλουμε να σας θέσουμε και ζητούμε την άμεση και ειλικρινή ανταπόκρισή σας, είναι:

1.Κατάργηση του 24μηνου κωλύματος του Προεδρικού Διατάγματος 164/2004 για συμβασιούχους γεωπόνους.,

2.Υιοθέτηση της φιλοσοφίας κάθε ειδικότητα στη σωστή θέση, ετσι ώστε να παύσουν επιτέλους οι προσλήψεις διαφορετικών ειδικοτήτων για τις θέσεις , όπου έπρεπε να εργάζονται αποκλειστικά καιμόνο ΓΕΩΠΟΝΟΙ σε φορείς και υπηρεσίες όλων των Υπουργείων.

3. Ορθολογική γεωγραφική κατανομή και διαχείριση του προσωπικού εποχιακού και τακτικού σε σχέση με τις ανάγκες των οργανισμών.Η κινητικότητα του προσωπικού από Περιφέρεια σε Περιφέρεια εξαιτίας της μη ορθής διάγνωσης των πραγματικών αναγκών και κατανομής του προσωπικού, έχει ως συνέπεια την οικονομική αιμορραγία, την εξόντωση της προσωπικής και οικογενειακής ζωής, ένω δημιουργεί αντικίνητρα στην παραγωγικότητα του προσωπικού,

4. Αμεση προκήρυξη θέσεων εργασίας μέσω συμβάσεων ορισμένου χρόνου στον ΕΛΓΑ & ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς καμία περικοπή των θέσεων αυτών και όχι με τη μορφή “σύμβασης έργου”, η οποία επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στις αποδοχές και τα λοιπά εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων.

5. Καταγραφή πραγματικών , πάγιων και διαρκών αναγκών τακτικού προσωπικού στις υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, των εποπτευόμενων φορέων, καθώς και των υπηρεσιών, όπως αυτές θα προκύψουν μετά την υλοποίηση του προγράμματος ” Καλλικράτης” στην Αυτοδιοίκηση. Αξιότιμη κυρία Υπουργέ και Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Οι συνάδελφοι συμβασιούχοι Γεωπόνοι στηρίζουν την αγροτική οικονομία και την αγροτική πολιτική και τον αγροτικό πληθυσμό.Ο Αγροτικός τομέας χρειάζεται γεωπόνους επιστήμονες στο χωράφι! Οι ανάγκες είναι πολλές! Δώστε μας την ευκαιρία να βρεθούμε δίπλα στους αγρότες και τη γη τους εργαζόμενοι μέσα από ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες και διαφανείς διαδικασίες.Ο Ελληνας Αγρότης και Αγρότισσα μας χρειάζονται τώρα περισσότερο από ποτέ!

ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ Η παγκόσμια δασική κάλυψη μειώθηκε κατά 3,1%

Μειώθηκε κατά 3,1% η δασική κάλυψη του πλανήτη

Σύμφωνα με μελέτη αμερικανικών παν/μίων.
Η παγκόσμια δασική κάλυψη μειώθηκε κατά 3,1% στο διάστημα μεταξύ 2000 και 2005, με τους βόρειους δρυμούς να αποτελούν το ένα τρίτο αυτής της απώλειας, ακολουθούμενοι από τις υγρές τροπικές ζώνες, προκύπτει σήμερα από τα πορίσματα μελέτης, η οποία δημοσιεύεται σήμερα και βασίζεται σε δορυφορικές παρατηρήσεις.
Η μεγάλη απώλεια της δασικής κάλυψης αποδίδεται στην έκθεση αυτή σε φυσικά αίτια, όπως οι πυρκαγιές που οφείλονται φερ’ ειπείν στην πτώση κεραυνού, και στην ανθρώπινη δραστηριότητα.
Συνολικά, η απώλεια αυτή ανέρχεται συνολικά στα 1.011.000 τετραγωνικά χλμ στο διάστημα αυτό, που ποσοστιαία μεταφράζεται σε μείωση κατά 0,6% του συνολικού αριθμού των δασών κάθε χρόνο. Κατά την έναρξη της σύνταξης της μελέτης, η συνολική δασική έκταση στον κόσμο κάλυπτε 32.688.000 χλμ2.
Οι βόρειοι δρυμοί, που βρίσκονται στη ζώνη της Αρκτικής και καλύπτουν το 26,7% της δασικής έκτασης του πλανήτη-η δεύτερη μεγαλύτερη κάλυψη-έχει υποστεί τη μεγαλύτερη μείωση σε αυτήν την πενταετία, κατά 4%, τα δύο τρίτα της οποίας οφείλονται σε φυσικά αίτια, τονίζουν οι ερευνητές των παν/μιων της Νοτίου Ντακότα και της Πολιτείας της Νέας Υόρκης.
Τα υγρά τροπικά δάση, που καλύπτουν 11,5 εκατ. χλμ2 και αντιπροσωπεύουν την μεγαλύτερη δασώδη έκταση στη Γη, απώλεσαν το 2,4% του όγκου τους, αντιπροσωπεύουν δηλ. το 27% της συνολικής απώλειας.
Τα δε τροπικά δάση στις ξερές ζώνες -που με κάλυψη 7, 13 εκατ. χλμ2 αντιπροσωπεύουν το 21,8% της δασώδους έκτασης του κόσμου-μειώθηκαν στο ίδιο διάστημα κατά 2,9%, που αντιπροσωπεύει το 20,2% της συνολικής δασικής απώλειας.
Τέλος, τα δάση στις εύκρατες ζώνες -5,2 εκατ. χλμ2, ή 16,1% της συνολικής κάλυψης-το 2000 έχασαν το 3,5% της έκτασής τους, ή το 18,2% των συνολικών απωλειών στον πλανήτη.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ