Αναζήτηση Αναρτήσεων
Τρίτη 20 Ιουλίου 2010
Κιλκίς: φωτοβολταικό πάρκο
Το πρώτο «πράσινο» χωριό στην Ελλάδα στον Κίσσαβο ή στο Πήλιο;
Θα απουσιάζει παντελώς το τσιμέντο και τα βιομηχανικά υλικά από τους δρόμους και τους κοινόχρηστους χώρους.
Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010
ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ-ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:«Παράνομα-Απαγορευμένα Φυτοπροστατευτικά προιόντα-Λιπάσματα-Πολλαπλασιαστικό υλικό»
Για το σκοπό αυτό το Σωματείο Γεωπόνων Ιδιωτικών υπαλλήλων Κ.Ελλάδας και ο Γεωπονικός Σύλλογος Ν.Λάρισας από κοινού διοργανώνουν Πανθεσσαλική «ανοιχτή» συζήτηση με θέμα «Παράνομα - Απαγορευμένα Φυτοπροστατευτικά προιόντα - Λιπάσματα - Πολλαπλασιαστικό υλικό»την Πέμπτη στις 20.30 στα γραφεία του ΓΕΩΤΕΕ(Καψούρη 4).
Ο Πρόεδροςτου Σωματείου Γεωπόνων Ιδιωτικών Υπαλλήλων Κ.Ελλάδας - Ο Πρόεδρος του Γεωπονικού Συλλόγου Ν.Λάρισας
Γιαννακός Κώστας - Σοφολόγης Δημήτρης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ "ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε" 19/07/2010
Σήμερα πραγματοποιήθηκε ανεπίσημη συνάντηση μελών του Σωματείου Εργαζομένων της Αγρογής με Σωματεία Εργαζομένων άλλων φορέων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Το κλίμα ήταν πολύ καλό και η στάση τους απέναντι στο θέμα που αφορά την Αγρογή ήταν θετική.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΟΘΟΝΗ.
Θέμα: Σε κίνδυνο λόγω έλλειψης χρηματοδότησης το Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου στον Έβρο.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κκ. Υπουργούς:
· Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
· Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Θέμα: Σε κίνδυνο λόγω έλλειψης χρηματοδότησης το Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου στον Έβρο.
Με άμεση αναστολή της λειτουργίας απειλείται ο Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής για τα έτη 2009 και 2010.
Ο Φορέας αδυνατεί να καλύψει τις στοιχειώδεις λειτουργικές του ανάγκες και ήδη οι 3 από τους 4 εργαζόμενούς του βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας καθώς δεν έχουν καταβληθεί οι μισθοί τους για εννιά μήνες. Ταυτόχρονα δεν έχει προχωρήσει κανένα προγραμματισμένο έργο και εκκρεμούν οι πληρωμές προμηθευτών και εργολάβων, οι ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού, ενώ ο Φορέας αδυνατεί να καλύψει και άλλες βασικές λειτουργικές του δαπάνες όπως πάγια έξοδα (ΔΕΗ, ΟΤΕ, φορολογικές εισφορές, κλπ.). Επιπροσθέτως, σημαντικός παραμένει ο κίνδυνος καταστροφής από ενδεχόμενη πυρκαγιά λόγω της αδυναμίας του Φορέα να ανταποκριθεί, σε συνεργασία με τις δασικές υπηρεσίες, στις ανάγκες προστασίας του δάσους.
Επειδή η λειτουργία του Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου είναι η βάση της οικοτουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή του Έβρου.
Επειδή η παύση της χρηματοδότησης του Φορέα εγκυμονεί τον κίνδυνο υποβάθμισης ή ακόμη και καταστροφής ενός πολύ σημαντικού δασικού οικοσυστήματος της χώρας μας
Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί
- Ποια μέτρα θα λάβουν άμεσα για την επίλυση του προβλήματος χρηματοδότησης του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου, ώστε με την ολοκληρωμένη λειτουργία του να διασφαλίσει την προστασία των φυσικών χαρακτηριστικών του Εθνικού Πάρκου;
- Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Τάσος Κουράκης
Αδιαφορία της κυβέρνησης καταγγέλλουν οι βιοκαλλιεργητές
Αναλυτικότερα, σε σχετική ανακοίνωση που έδωσαν στην δημοσιότητα αναφέρουν, επιπλέον, τα εξής: «Και πως ορίζονται αυτές οι αγορές; Είναι αγορές όπου συμμετέχουν μόνο παραγωγοί και μόνο με τα δικά τους ιδιοπαραγώμενα πιστοποιημένα προϊόντα. Αδειοδοτούνται από την τοπική αυτοδιοίκηση και ελέγχονται από το Υπουργείο Γεωργίας. Η όλη διαδικασία είναι γρήγορη απλή και φθηνή. Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους καταναλωτές. Στην Ιταλία μάλιστα η απευθείας διάθεση των βιολογικών προϊόντων από αγροκτήματα και αγορές βιοκαλλιεργητών έχει φτάσει να αποτελεί το 40% της αγοράς ενώ στην Ελλάδα βρίσκεται μέχρι στιγμής στο 5%.
Για όλα τα παραπάνω τον Μάρτιο του 2010 συναντήθηκε η Ομοσπονδία Ενώσεων Βιοκαλλιεργητών Ελλάδας με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου κ. Κομνηνό, όπου αναλύθηκε η διαχρονική διεκδίκηση των βιοκαλλιεργητών για την αναγκαιότητα σωστού θεσμικού πλαισίου για αγορές αγροτών- αγορές βιοκαλλιεργητών, παραθέτοντας τα στοιχεία και για όλα τα υπόλοιπα κράτη μέλη. Ζητήθηκε να κατατεθεί υπόμνημα με τα παραπάνω και με τις σχετικές νομικές παραπομπές. Τα σωματεία των αγορών βιοκαλλλιεργητών και η Ομοσπονδία Ενώσεων Βιοκαλλιεργητών Ελλάδας κατέθεσαν πληρέστατη μελέτη με όλα παραπάνω. Προτάθηκε μάλιστα να δοθεί βάση κυρίως στην ιταλική νομοθεσία, ως πλησιέστερη στα δικά μας δεδομένα. Κάθε ευρωπαϊκή χώρα που εφαρμόζει συγκροτημένη αγροδιατροφική πολιτική εντάσσει την απευθείας διάθεση στον πολιτικό σχεδιασμό της με τις αγορές αγροτών και τις αγορές βιοκαλλιεργητών να αποτελούν κεντρικό άξονα. Η εν λόγω έρευνα κοινοποιήθηκε αμέσως και στο Υπουργεί Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προκειμένου να αποφανθεί.
Μέχρι σήμερα οι βιοκαλλιεργητές ουδέποτε έλαβαν απάντηση επί των προτάσεων αυτών. Αντ' αυτού επόπτες του Οργανισμού Λαϊκών Αγορών μοιράζουν ανακοινώσεις στα μέλη των αγορών βιοκαλλιεργητών ώστε να προσέλθουν για άδειες. Η στάση αυτή είναι ακατανόητη και απολύτως αναντίστοιχη με κάθε σχεδιασμό της κυβέρνησης για πράσινη ανάπτυξη και κάθε πρόταση του ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση.
- Απαιτούμε απάντηση επί των απολύτως συγκεκριμένων και τεκμηριωμένων προτάσεων που κάναμε από τα αρμόδια Υπουργεία.
- Πόσο ακόμα θα βασιλεύουν οι μεσάζοντες εις βάρος αγροτών και καταναλωτών;
- Απαιτούμε αγορές αγροτών- αγορές βιοκαλλιεργητών στην χώρα μας!!!»
Το πλήρες κείμενο της έρευνας θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.bioagores.org/texts/ereunaagoresbiokalliergitonl.pdf
Επιστροφές 265,02 εκατ. ευρώ από δαπάνες της ΚΑΠ, ζητά η Ε.Ε. από 11 χώρες για τις αδυναμίες στο Σύστημα Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων (LPIS-GIS).
«Τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την πληρωμή και τον έλεγχο των δαπανών στο πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), και η Επιτροπή οφείλει να εξασφαλίζει ότι τα κράτη μέλη έχουν κάνει ορθή χρήση των κονδυλίων», αναφέρει στην απόφασή της η Ε.Ε.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, Dacian Ciolos, δήλωσε: «Εργαζόμαστε σκληρά για να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός έλεγχος των γεωργικών δαπανών, προκειμένου να εξακριβωθεί ότι τα χρήματα των φορολογουμένων δεν κατασπαταλήθηκαν».
Οι σημαντικότερες επιμέρους διορθώσεις είναι οι εξής:
- 137.εκατ. ευρώ επιβαρύνουν το Ηνωμένο Βασίλειο για τις αδυναμίες στο Σύστημα Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων (LPIS-GIS) (Έργο αναλογο με αυτό της ψηφιοποιήσης που έχει αναλάβει η Αγρογή ΑΕ σε συνεργασία με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τις ΕΑΣ και που έχει μεταφερθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ).
- 52 εκατ. ευρώ επίσης το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω ανεπάρκειας στους ελέγχους των δικαιούχων του εθνικού αποθέματος κ.α.
- 33.700.000 ευρώ επιβαρύνουν το Ηνωμένο Βασίλειο - Βόρεια Ιρλανδία για τις αδυναμίες που σχετίζονται με το LPIS-GIS, και σε επιτόπιους ελέγχους και ελλείψεις στην εφαρμογή των προβλεπόμενων κυρώσεων ( Σχετικοί έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν και στην Ελλάδα και προς το παρόν μας "βρήκαν" ότι είμαστε μέσα στα προβλεπόμενα πλαίσια όπως αναφέρει το έργο LPIS-GIS )
- 11 εκατ. ευρώ καταλογίστηκαν στην Ουγγαρία για λάθη στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και στην επιβολή του φόρου προστιθέμενης αξίας κ.λ.π.
Για το πλήρες κείμενο της απόφασης, σε pdf μορφή, πιέστε http://www.paseges.gr/portal/binaryChannel/datastore/2d/18/2d/2d182dc0caf03e124e568e6ee3cf7726b31b9735
ΥΓ. ΜΟΛΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ .pdf ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ
www.paseges.gr/
Κ. Μπατζελή: Σε 20 μέρες θα πληρωθούν οι εξισωτικές του 2009
Στην συνέχεια η υπουργός μίλησε σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο τοπικός Σύλλογος Αγροτών των Φερών, καλώντας τους αγρότες της περιοχής του Νομού Έβρου να παραμείνουν στην ύπαιθρο και να συνεχίσουν να παράγουν. «Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι μεγάλων αλλαγών στην ΚΑΠ και πρέπει όλοι μαζί να βάλουμε στοίχημα ότι θα συνεχίσουμε να παράγουμε και να παραμείνουμε ενεργοί αγρότες στην αγροτική οικονομία», τόνισε, μεταξύ άλλων, η υπουργός.
Αναφερόμενη στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων, η κ. Μπατζελή τόνισε ότι το κράτος δίνει τη δυνατότητα στους αγρότες να συμμετέχουν και σε άλλες δραστηριότητες, όπως είναι ο αγροτοτουρισμός, για να συμπληρώνουν το εισόδημα τους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι εάν π.χ. προχωρήσουν στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, θα σταματήσουν να παράγουν τρόφιμα.
Η υπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξη, ως προς την πορεία ανάκαμψης της οικονομίας, λέγοντας ότι «από τον Σεπτέμβριο αρχίζουμε πλέον να μιλάμε για ανάπτυξη, με το άνοιγμα του ΕΣΠΑ, αλλά και την αποκέντρωση».
Σε ό,τι αφορά τον ΕΛΓΑ, η κ. Μπατζελή τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια διάσωσής του, καθώς κινδυνεύει να βουλιάξει από τα χρέη, που αγγίζουν τα 4 δισ. Στόχος του υπουργείου είναι ο ΕΛΓΑ εκτός από το να καταγράφει τις ζημιές με σαφήνεια και διαφάνεια, να έχει και τη δυνατότητα να ασφαλίζει εισοδήματα.
Ακολούθως, το μεσημέρι του Σαββάτου, η κ. Μπατζελή συνοδευόμενη από τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ, Θεόδωρο Σαρρή, τον αντιπρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, Μόσχο Κορασίδη, και τον διευθυντή του γραφείου του Ειδικού Γραμματέα Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών, Λάζαρο Κιωκάκη, αναχώρησε για τη Σαμοθράκη, όπου το βράδυ θα μιλούσε στο 12ο Θερινό Οικολογικό Πανεπιστήμιο, που διοργανώνει το Διεπιστημονικό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Ερευνών σε συνεργασία με τον δήμο Σαμοθράκης.
ΥΓ. ΛΙΓΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΗ Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΤΗΣ ΕΞΙΣΩΤΙΚΗΣ 2009, ΔΙΟΤΙ Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΑΡΚΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΟΙ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΑΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΓΕΩΠΟΝΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΤΟΥΣ (ΣΕ ΛΙΓΟ). ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΕΠΟΧΙΑΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ( ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΠΕΡΝΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1000 ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ) ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
Ενεργοποιείται η ΠΑΣΕΓΕΣ για τα Μικρά Σχέδια
Από μέρα σε μέρα περιμένουμε την προκήρυξη για τη δεύτερη «φουρνιά» αιτήσεων για τα Μικρά Σχέδια Βελτίωσης, δηλαδή τη δράση που αφορά σε επενδύσεις κτηνοτρόφων (αγορά αμελκτικού μηχανήματος κλπ.) προϋπολογισμού μέχρι 50.000 ευρώ.
Ακόμα και η ΠΑΣΕΓΕΣ ετοιμάζεται με πυρετώδεις… ρυθμούς να αποκτήσει μερίδιο σε αυτού του είδους τα επενδυτικά σχέδια. Μάλιστα, μέχρι την Τρίτη 20 Ιουλίου καλούνται οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών να γνωστοποιήσουν στην οργάνωση των γεωπόνο που θα αναλάβει υπεύθυνος για τα Μικρά Σχέδια Βελτίωσης, ώστε να παρέχει τις ανάλογες υπηρεσίες στους ενδιαφερόμενους επενδυτές-κτηνοτρόφους.
Πάντως, η δράση, που εντάσσεται στο Μέτρο 121 «Εκσυγχρονισμός Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων» του «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» 2007-2013, δεν έχει αλλάξει στα βασικά της σημεία, τα οποία είναι τα εξής:
Α) Επιλέξιμες Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις: Οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις θα πρέπει:
1. Να ανήκουν σε:
α) Φυσικά πρόσωπα, ηλικίας από 18 έως 60 ετών, τα οποία υποβάλλουν Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης στον ΟΠΕΚΕΠΕ, δεν είναι άμεσα συνταξιοδοτούμενα και δεν έχουν επιβληθεί διοικητικές κυρώσεις σε βάρος τους για παραβίαση κοινοτικών κανονισμών ή εθνικής νομοθεσίας.
β) Νομικά Πρόσωπα (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε. ή ΑΣΟ του ν. 2810/2000.) όπως οι έννοιές τους ορίζονται στο Εμπορικό Δίκαιο.
2. Να τηρούν τις δεσμεύσεις του άρθρου 5 της ΚΥΑ 705/2008.
3. Να λειτουργούν νόμιμα, ( ορίζεται στο Παράρτημα Ι της ΚΥΑ 705/2008)
4. Να βελτιώνονται οι συνολικές επιδόσεις της εκμετάλλευσης ως συνέπεια του συνόλου των προτεινόμενων επενδύσεων.
5. Να δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμο κλάδο, να παρουσιάζουν επιλέξιμο μέγεθος και παραγωγή.
Β) Επιλέξιμο μέγεθος της εκμετάλλευσης (ΥΑ 7931/10-06-2009, όπως τροποποιήθηκε)
1. Προκειμένου μια εκμετάλλευση να είναι επιλέξιμη θα πρέπει να δραστηριοποιείται στην αιγοπροβατοτροφία.
2. Το μέγεθος της εκμετάλλευσης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσο με 145 ενήλικα θηλυκά αιγοπρόβατα, όπως αυτά έχουν δηλωθεί στην Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης.
2.1. Για τις εκμεταλλεύσεις που κατέχουν τουλάχιστον 75 πρόβατα, θα πρέπει να αποδεικνύεται παράδοση τουλάχιστον 60 κιλών γάλακτος ανά πρόβατο κατά το έτος για το οποίο υπάρχουν οριστικοποιημένα στοιχεία από τον ΕΛΟΓ. Από τον κανόνα αυτόν εξαιρούνται: Οι υποψήφιοι που κατοικούν στα νησιά της χώρας πλην της Κρήτης και της Εύβοιας και όσοι θα ενταχθούν στο μέτρο 112 του ΠΑΑ (νέοι γεωργοί).
Γ) Επιλέξιμες δαπάνες (ΥΑ 7931/10-06-2009, όπως τροποποιήθηκε)
Επιλέξιμες ορίζονται οι ακόλουθες δαπάνες:
1. Οι δαπάνες αγοράς, μεταφοράς και εγκατάστασης αμελκτικής μηχανής σε χώρο με δάπεδο που είναι εύκολο να καθαριστεί. Η αγορά αμελκτικής μηχανής είναι υποχρεωτική.
Επιλέξιμες, προαιρετικά είναι και οι παρακάτω δαπάνες:
2. Η κατασκευή - ανακατασκευή ή η επέκταση ή η διαμόρφωση υπάρχοντος χώρου σε αμελκτήριο με ή χωρίς αίθουσα γάλακτος και μηχανημάτων, wc. Επίσης η αγορά πλατφόρμας αποκλειστικά για την τοποθέτηση σε αυτήν αμελκτικού συγκροτήματος.
3. Η αγορά εξοπλισμού ψύξης γάλακτος (παγολεκάνη), συνολικής χωρητικότητας ανάλογης της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας.
4. Η αγορά μηχανών γαλουχίας αιγοπροβάτων.
5. Η αγορά γεννήτριας πετρελαίου για τη λειτουργία του εξοπλισμού της εκμετάλλευσης.
6. Η αγορά παρασκευαστήριου ζωοτροφών (με χρήση είτε πρώτων υλών ζωοτροφών είτε με ανάμειξη πρώτων υλών ζωοτροφών με συμπληρωματική ζωοτροφή - ισορροπιστή), αποκλειστικά για ιδιοκατανάλωση, αποτελούμενου από ζυγιστικά, σπαστήρα και αναμικτήρα, συνολικής δυναμικότητας μέχρι ενός τόνου ανά ώρα.
7. Η αγορά και εγκατάσταση μέχρι τριών σιλό συνολικής (αθροιστικής) χωρητικότητας έως 40 κυβικά μέτρα.
8. Η κατασκευή αποθηκευτικών χώρων θερμοκηπιακού εγκεκριμένου τύπου για ζωοτροφές εμβαδού μέχρι 500 τετραγωνικών μέτρων.
9. Η κατασκευή μικρού βιολογικού καθαρισμού.
10. Η αγορά και εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα
Δ) Αίτησης ενίσχυσης ενδιαφερομένου
Τα στοιχεία της αίτησης ενίσχυσης αφορούν 1α) τα ατομικά στοιχεία φυσικών προσώπων - μόνιμη κατοικία 1β) στοιχεία των Νομικών Προσώπων - Έδρα.
2) Στοιχεία κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης Φυσικού ή Νομικού προσώπου στην οποία θα γίνουν οι εκμεταλλεύσεις.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν το είδος των επιλέξιμων επενδύσεων που θέλουν να πραγματοποιήσουν. Για κάθε επένδυση θα πρέπει να συμπληρώνεται και το ποσό το οποίο αιτείται να ενισχυθεί.
Υποβολή αίτησης ενίσχυσης - επισυναπτόμενα δικαιολογητικά: Οι αιτήσεις ενίσχυσης υποβάλλονται ηλεκτρονικά Η οριστικοποίηση της αίτησης ενίσχυσης μπορεί να γίνει από ηλεκτρονικό υπολογιστή, με σύνδεση στο διαδίκτυο.
Τονίζεται ότι η ημερομηνία έναρξης και λήξης υποβολής και οριστικοποίησης των αιτήσεων ορίζεται με Υπουργική Απόφαση Πρόσκλησης Υποβολής Αιτήσεων Ενίσχυσης.
Για να θεωρηθεί έγκυρη η οριστικοποιημένη ηλεκτρονική αίτηση θα πρέπει να:
Εκτυπωθεί, να υπογραφεί από τον ενδιαφερόμενο και να θεωρηθεί για το γνήσιο της υπογραφής σε οποιαδήποτε Δημόσια Υπηρεσία.
Αποσταλεί εντός δέκα ημερολογιακών ημερών από την οριστικοποίησή της, με συστημένη αλληλογραφία στην Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής ΠΑΑ - Ανταγωνιστικότητα.
Στην ανωτέρω αποστολή θα πρέπει να επισυνάπτονται τα εξής δικαιολογητικά:
1. Απλή φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας του υποψηφίου. Στην περίπτωση νομικού προσώπου, απλή φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας του νομίμου εκπροσώπου και απλή φωτοτυπία του τελευταίου καταστατικού της εταιρίας.
2. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (μόνο για φυσικά πρόσωπα).
3. Απλή φωτοτυπία εκκαθαριστικού σημειώματος φορολογικής δήλωσης ή άλλου δημοσίου εγγράφου στο οποίο φαίνεται το όνομα και το ΑΦΜ του υποψηφίου φυσικού ή νομικού προσώπου.
4. Στις περιπτώσεις που ο υποψήφιος είναι φυσικό πρόσωπο και έγγαμος, απαιτείται η προσκόμιση απλής φωτοτυπίας εκκαθαριστικού σημειώματος φορολογικής δήλωσης ή άλλου δημοσίου εγγράφου στο οποίο να φαίνεται το όνομα και το ΑΦΜ του / της συζύγου.
Ε) Δικαιολογητικά αιτήματος πληρωμής
Μεταξύ των δικαιολογητικών του αιτήματος πληρωμής συμπεριλαμβάνεται και η άδεια ίδρυσης, στην υποβολή του πρώτου φακέλου πληρωμής, αλλά και άδεια λειτουργίας κατά την υποβολή του φακέλου αποπληρωμής. Η δυναμικότητα των αδειοδοτήσεων θα πρέπει να καλύπτει τη δυναμικότητα που έχει δηλωθεί στην αίτηση υποψηφιότητας Στην περίπτωση συζύγων οι αδειοδοτήσεις γίνονται αποδεκτές αν έχουν εκδοθεί σε οποιαδήποτε από τα δύο ονόματα.
Υποχρεωτικό Agro για προγράμματα σε ΟΠ φρούτων
Με υπουργική απόφαση καθίσταται υποχρεωτική η εφαρμογή του AGRO στις περιπτώσεις Ομάδων Παραγωγών οπωροκηπευτικών που ασχολούνται με την ολοκληρωμένη διαχείριση, προκειμένου να εντάξουν την πιστοποίηση ως επιλέξιμη δράση για ενίσχυση μέσω επιχειρησιακού προγράμματος.
Επίσης, στην εν λόγω απόφαση, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B΄ 812/2010) περιλαμβάνονται τροποποιήσεις σχετικά με τις προθεσμίες για τις αλλαγές στα επιχειρησιακά προγράμματα, καθώς και μεγαλύτερα ποσοστά χρηματοδότησης για δράσεις προώθησης της κατανάλωσης οπωροκηπευτικών με στόχο τα παιδιά στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Αναλυτικά:
"Η αριθμ. πρωτ. 266355/11-02-2009 ΚΥΑ "συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Καν(ΕΚ) 1234/07 του Συμβουλίου όπως αυτός τροποποιήθηκε από τον Καν(ΕΚ) 361/08, σχετικά με την Εθνική Στρατηγική για βιώσιμα επιχειρησιακά προγράμματα στον τομέα των οπωροκηπευτικών", τροποποιείται και συμπληρώνεται ως ακολούθως:
1. Το υποσημείο 1, του σημείου Δ, της παραγράφου 2, του άρθρου 7, "Ολοκληρωμένη διαχείριση της καλλιέργειας" αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο: "η μετάβαση από το σύστημα συμβατικής παραγωγής στο σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης του προτύπου AGRO 2 καθώς και η διατήρησή του.
2. Το άρθρο 14, παρ. 2, αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
"1. Οι ΟΠ δύνανται να ζητήσουν τροποποιήσεις των επιχειρησιακών προγραμμάτων τους, συμπεριλαμβανομένης και της παράτασής τους μέχρι πέντε έτη συνολικά, το αργότερο μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου για να αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Οι αιτήσεις τροποποίησης συνοδεύονται από δικαιολογητικά τα οποία αναφέρουν το λόγο, τη φύση και τις επιπτώσεις των προτεινόμενων αλλαγών. Οι αιτήσεις τροποποίησης εξετάζονται σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 13 της παρούσας.
2. Με την προϋπόθεση ότι δεν απαξιώνονται οι γενικοί στόχοι του επιχειρησιακού προγράμματος, οι ΟΠ μπορούν να ζητήσουν κατά τη διάρκεια του έτους υλοποίησής τους, τροποποίηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων τους, το αργότερο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Οι αιτήσεις τροποποίησης κατά τη διάρκεια του έτους εξετάζονται σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 13 της παρούσας, και δύνανται επίσης να περιλαμβάνουν: α. παράταση του επιχειρησιακού προγράμματος μέχρι πέντε έτη συνολικά, β. αύξηση το πολύ έως 25% του αρχικά εγκεκριμένου ποσού του επιχειρησιακού προγράμματος.
3. Το υποσημείο 1.2.3, του σημείου 1.2, της παραγράφου 1, του άρθρου 16, αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
"Μετά από σχετική αίτηση της ενδιαφερόμενης ΟΠ κατά την αίτηση έγκρισης ή κατά την αίτηση ενίσχυσης, το ποσοστό 50% της κοινοτικής ενίσχυσης μπορεί να ανέλθει μέχρι και 60% όταν ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα ή μέρος επιχειρησιακού προγράμματος πληροί τουλάχιστον μια από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. υποβάλλεται από περισσότερες της μιας ΟΠ της κοινότητας που λειτουργούν σε διαφορετικά Κράτη-Μέλη για διεθνικές ενέργειες, β. υποβάλλεται από μια ή περισσότερες ΟΠ για ενέργειες που υλοποιούνται σε επίπεδο διεπαγγελματικής οργάνωσης, γ. καλύπτει αποκλειστικά την παροχή ειδικής στήριξης για την παραγωγή βιολογικών προϊόντων (Καν(ΕΚ) 2092/91), δ. είναι το πρώτο που υποβάλλεται από αναγνωρισμένη ΟΠ που έχει συγχωνευτεί με άλλη αναγνωρισμένη ΟΠ, ε. είναι το πρώτο που υποβάλλεται από αναγνωρισμένη Ένωση Ομάδων Παραγωγών, στ. υποβάλλεται από ΟΠ σε Κράτη - Μέλη στα οποία η παραγωγή οπωροκηπευτικών που διατίθεται στο εμπόριο μέσα από τις ΟΠ του τομέα αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 20% της συνολικής παραγωγής, ζ. καλύπτει αποκλειστικά ειδική στήριξη για δράσεις προώθησης της κατανάλωσης οπωροκηπευτικών με στόχο τα παιδιά στα εκπαιδευτικά ιδρύματα"."