Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Στα 2,86 δισ. ευρώ έφτασαν οι πληρωμές για ενισχύσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ κατά την διάρκεια του 2010,

Στο ποσό ύψους των 2,86 δισ. ευρώ ανέρχονται οι πληρωμές που αφορούν στις ενισχύσεις στον αγροτικό τομέα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, το διάστημα από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 20η Ιουλίου 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Οργανισμός. Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων δόθηκε στην ενιαία ενίσχυση (οι άμεσες επιδοτήσεις που εισπράττουν οι παραγωγοί) και έχει συνολικό ύψος 2,45 δισ. ευρώ. Επίσης ανακοινώθηκαν πληρωμές στα μέτρα του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 (υπόλοιπα Leader, αγροπεριβαλλοντικά, εξισωτική κλπ) ύψους 280 εκατ. ευρώ. Εντύπωση προκαλεί το ύψος των ποσών που δόθηκαν στις Οργανώσεις Ελαιουργικών Φορέων και συγκεκριμένα 15,5 εκατ ευρώ που αφορούν στην προβολή και την προώθηση του ελαιόλαδου, καθώς και τη λήψη αγροπεριβαλλοντικών μέτρων. Επίσης ποσό ύψους 7,77 εκατ. ευρώ καταβλήθηκε για την προώθηση των οίνων στην εξωτερική και την εσωτερική.

Εν τω μεταξύ μάχη με το χρόνο καταβάλλουν τα στελέχη και ο υπόλοιπος μηχανισμός του ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειμένου να πληρωθεί στους παραγωγούς η εξισωτική αποζημίωση για το έτος 2009, έως τον Δεκαπενταύγουστο. Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου, (το οποίο μετά και από την δήλωση της υπουργού Αγροπτικής Ανάπτυξης που ακολουθεί επιβαιβεώνεται) τα χρήματα από Ευρωπαϊκά κονδύλια έχουν εξαντληθεί και η εξισωτική αποζημίωση του 2009 θα καταβληθεί από εθνικούς πόρους. Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο υφυπουργός κ. Μιχάλης Καρχιμάκης «θα δοθεί μέχρι της Παναγίας (15 Αυγούστου) προκαταβολή το 70% - 80% της εξισωτικής αποζημίωσης του 2009, από εθνικούς πόρους και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα γίνει η εξόφληση». Ο κ. Καρχιμάκης πρόσθεσε ότι «ενώ το ΠΑΣΟΚ στο τρίτο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης είχε προβλέψει 1 δις ευρώ, η ΝΔ είχε προβλέψει μόλις 420 εκατ. ευρώ για τη 4η Προγραμματική Περίοδο για την Αγροτική Ανάπτυξη (2007 – 2013). Αυτά τα χρήματα εισπράχθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έτσι αναγκαστήκαμε να καλύψουμε το 2009 από ελληνικά χρήματα».

Δήλωση Μπατζελή:

Εντός της ερχόμενης εβδομάδας καταβάλλεται σε ποσοστό 80% η εξισωτική αποζημίωση του 2009 στους δικαιούχους κτηνοτρόφους, ανέφερε στο MEGA η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή σήμερα Παρασκευή 6 Αυγούστου. Μέχρι τέλος Αυγούστου θα πληρωθούν και οι υπόλοιποι παραγωγοί.

Δείτε αναλυτικά τις πληρωμές που έγιναν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ το 2010

Ενημέρωση για το βαμβάκι.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ολοκληρωμένη φυτοπροστασία του βαμβακιού», συνεχίζονται οι εργασίες με ταυτόχρονη παρακολούθηση των συλλήψεων του πράσινου και ρόδινου σκουληκιού σε φερομονικές παγίδες καθώς και δειγματοληψίες στον Νομό της Λάρισας.
Οι περιοχές εγκατάστασης του δικτύου παγίδων και παρακολούθησης είναι οι.... εξής: Δημ. Διαμέρισμα Τοποθεσία Σκοτούσσα Μεριάς, Παλιάμπελο, Γιδομάντρι Ζάππειο Ισάδια, Συκιές, Κουτσουπιά Καστρί Βάλτος, Ρύζια, Τριαντάρια Ελευθέριο Τσατάλι, Νέα ή Μπαργκέτα Ενιππέα Καψάλες, Καψάλια, Αμμούδες Βρυσιά Κοκκαλίτσες, Καμπάδικα, Μαυρόγεια Τερψιθέα Μεριάς, Βακούφικα Αγ. Ανάργυροι Υπόλοιπο Κραννώνος Ομορφοχώρι Εννιάρια Μελία Σταχτάρια Γυρτώνη Μαυρόγεια. Με βάση τις παρατηρήσεις που πραγματοποιούνται ανά τρεις ημέρες στο δίκτυο παγίδων, καθώς και από τις δειγματοληψίες επιτόπιων ελέγχων, που διενεργούν Γεωπόνοι του Τμήματος Φυτοπροστασίας της Υπηρεσίας μας, στα πλαίσια του προγράμματος «Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία στο Βαμβάκι» σας πληροφορούμε ότι: Ο αριθμός των συλληφθέντων ατόμων του ρόδινου σκουληκιού τις τελευταίες ημέρες είναι αυξημένος σε αρκετές περιοχές. Ο αριθμός των συλληφθέντων ατόμων του πράσινου σκουληκιού είναι σχετικά μικρός στις περισσότερες περιοχές. Σε ορισμένες μεμονωμένες περιπτώσεις εντοπίσθηκαν μικρές προσβολές από πράσινο σκουλήκι. Από τους υπόλοιπους εχθρούς που προσβάλλουν το βαμβάκι (λύγκος, αφίδες, τετράνυχος κ.α.) δεν παρατηρήθηκαν πληθυσμοί ικανοί να προκαλέσουν προβλήματα στη καλλιέργεια. Συμπεράσματα: Οι πληθυσμοί του ρόδινου σκουληκιού στις περισσότερες περιοχές παρουσιάζουν αυξητική τάση. Συνιστάται στους βαμβακοκαλλιεργητές, ιδιαίτερα των περιοχών: Υπόλοιπο Κραννώνος Αγ. Αναργύρων, Σταχτάρια Μελίας, Νέα ή Μπαργκέτα Ελευθερίου, Μεριάς, Παλιάμπελο και Γιδομάντρι Σκοτούσας, Βακούφικα Τερψιθέας, αλλά και σε όσες τοποθεσίες υπάρχει αυξημένος αριθμός συλλήψεων ή έχουν παρατηρηθεί προσβολές από ρόδινο σκουλήκι, να προβούν τοπικά σε διενέργεια ψεκασμού για την προστασία της καλλιέργειας.
Οι πληθυσμοί του πράσινου σκουληκιού στις περισσότερες περιοχές βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα κάτω από το όριο ψεκασμού. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε ορισμένες τοποθεσίες της Νέας Λεύκης, της Χάλκης, στα Ρύζια και Τριαντάρια του Καστρίου, Σταχτάρια Μελίας και στο Υπόλοιπο Κραννώνος Αγ. Αναργύρων, όπου παρατηρούνται σε μεμονωμένες μόνο καλλιέργειες σχετικά αυξημένες προσβολές. Γενικότερα συνιστάται στους βαμβακοκαλλιεργητές, να ελέγχουν τις καλλιέργειές τους και στην περίπτωση που βρεθούν 10 τουλάχιστον προσβολές (ή εναλλακτικά 5 ζωντανές προνύμφες) ανά 100 φυτικά όργανα (χτένια, καρύδια, άνθη), να προβούν άμεσα σε επέμβαση με ένα κατάλληλο εντομοκτόνο. Σε αντίθεση περίπτωση δεν χρειάζεται χημική επέμβαση ώστε να προστατευθούν και τα ωφέλιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όσες περιπτώσεις οι παραγωγοί προέβησαν σε άσκοπους ψεκασμούς παρατηρήθηκαν στη συνέχεια εξάρσεις πληθυσμών και προσβολών.
Σε κάθε περίπτωση οι Βαμβακοκαλλιεργητές να συμβουλεύονται τον τοπικό του Γεωπόνο.
Αν κάποιος Βαμβακοκαλλιεργητής εντοπίσει σημαντικό πρόβλημα στη καλλιέργεια του, παρακαλούμε να ειδοποιήσει το Τμήμα Φυτοπροστασίας της Υπηρεσίας μας. Οι Γεωπόνοι (Καταστημάτων Γεωργικών Φαρμάκων, Γ.Γ.Α. κ.α.) που πιθανόν εντοπίσουν σημαντική προσβολή ή ανησυχητικό αριθμό συλληφθέντων ατόμων σε φερομονικές παγίδες, παρακαλούμε να επικοινωνήσουν άμεσα μαζί μας, έτσι ώστε σε συνεργασία μαζί τους, να εκδώσουμε προειδοποίηση για την ευρύτερη περιοχή. Στο επόμενο δεκαήμερο θα εκδοθεί νεότερο ενημερωτικό δελτίο για την εξέλιξη του φαινομένου απο την αρμόδια διεύθυνση της Νομαρχίας.
agroschannel.com

Η κατανομή για το βιοντίζελ. Μεγάλο το ενδιαφέρον των αγροτών.

164.000 χιλιόλιτρων βιοντίζελ κατανεμήθηκε για φέτος με κοινή υπουργική απόφαση σε 16 επιχειρήσεις παραγωγής βιοκαυσίμων από αγροτικά προϊόντα (ενεργειακά φυτά).Η κατανομή έγινε με βάση τους..... συντελεστές βαρύτητας των κριτηρίων που θέτει η ισχύουσα νομοθεσία και τα προσκομισθέντα από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες δικαιολογητικά. Έμφαση και προτεραιότητα δόθηκε στις εκτάσεις ελληνικών ενεργειακών καλλιεργειών με συμβόλαιο , οι οποίες κατανεμήθηκαν στο σύνολό τους και υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με την κατανομή του 2009. Παρατηρήθηκε έντονο και αυξανόμενο ενδιαφέρον από τους αγρότες για συμμετοχή στην παραγωγή βιοκαυσίμων.

Περισσότερο από το ήμισυ της ποσότητας κατανομής του βιοντίζελ θα παρασκευαστεί τελικά από πρώτη ύλη προερχόμενη από τις ελληνικές ενεργειακές καλλιέργειες, προσεγγίζοντας το 1 εκατ. στρέμματα.

Οι 16 επιχειρήσεις, που τους κατανεμήθηκε ποσόστωση βιοντίζελ είναι οι : ΕΚΚΟΚΙΣΤΗΡΙΑ - ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε., ΠΕΤΣΑΣ Α.Ε. - ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΣΩΡΟΥΧΩΝ, ΒΙΟΝΤΗΖΕΛ Ε.Π.Ε., ΚΑΤΟΪΛ Α.Ε.Β.Ε., STAFF COLOUR - ENERGY A.B.E.E., AGROINVEST SA, ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΫΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε., ΠΑΥΛΟΣ Ν. ΠΕΤΤΑΣ Α.Β.Ε.Ε., ΦΥΤΟΕΝΕΡΓΕΙΑ Α.Ε., ΕΛΙΝ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ Α.Ε., BIODIESEL Α.Ε., GF ENERGY Α.Β.Ε.Ε., Mil Oil Hellas A.E., ΜΑΝΟΣ A.E., ΕΛΒΙ - ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΙΟΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Β.Ε.Ε. και OIL.B S.R.L.

Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

Αιτήσεις τροποποίησης μετά την ψηφιοποίηση

Τις περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται αίτηση τροποποίησης του Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Σ.Π.Δ. ορίζει η τροποποιητική απόφαση των υπουργών Οικονομίας & Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων που αφορά τις «Γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις στο πλαίσιο ορισμένων δράσεων του μέτρου 2.1.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α) 2007-2013 Αλέξανδρος Μπαλτατζής».
Σύμφωνα με την απόφαση, όταν μετά την ψηφιοποίηση των αγροτεμαχίων στο νέο χαρτογραφικό υπόβαθρο, σύμφωνα με την αίτηση ενιαίας ενίσχυσης του 2009, η συνολική ενταγμένη έκταση δεν μειώνεται και ο αριθμός των αγροτεμαχίων δεν αλλάζει από το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Σ.Π.Δ. που είναι σε ισχύ, δεν απαιτείται τροποποίηση ΣΠΔ.
Αντίθετα, όταν μετά την ψηφιοποίηση των αγροτεμαχίων στο νέο χαρτογραφικό υπόβαθρο, σύμφωνα με την αίτηση ενιαίας ενίσχυσης του 2009, προκύπτουν μειώσεις στην συνολική ενταγμένη έκταση ή αλλαγές στον αριθμό των αγροτεμαχίων από το Σ.Π.Δ. που είναι σε ισχύ, οι δικαιούχοι των γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων καταθέτουν αίτηση τροποποίησης Σ.Π.Δ., στην οικεία Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης.
Στην αίτηση επισυνάπτεται η Εξατομίκευση της Ενιαίας Δήλωσης Εκμετάλλευσης έτους 2009, προκειμένου με βάση αυτή να γίνει η τροποποίηση Σ.Π.Δ. έτους 2009. Επισημαίνεται ότι η τροποποίηση της ενταγμένης έκτασης γίνεται με την καθαρά ψηφιοποιημένη έκταση της εξατομίκευσης. Το τροποποιημένο Σ.Π.Δ αποτελεί, τροποποίηση της σύμβασης μέχρι την λήξη της πενταετίας, δεδομένου ότι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
Η εκτύπωση των εξατομικεύσεων των παραγωγών πραγματοποιείται από τη βάση δεδομένων της Ενιαίας Ενίσχυσης. Οι παραγωγοί ή οι γεωπόνοι σύμβουλοί τους μπορούν να λαμβάνουν εκτύπωση της εξατομίκευσης της Ενιαίας Δήλωσης Εκμετάλλευσης 2009 από τις Δ.Α.Α., τις Ε.Α.Σ. και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.


http://www.agronews.gr/

Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

Πρόεδρος ΟΠΕΚΕΠΕ Αθανάσιος Καπρέλης - Πληρωμές .Έρχεται το τσεκ μέσα στο 2010

Έρχεται το τσεκ μέσα στο 2010

Ένας Αύγουστος με εντατικούς ρυθμούς δουλειάς έρχεται για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αφού προγραμματιστεί εντός του μήνα οι πληρωμές της εξισωτικής αποζημίωσης του 2009 και θα ξεκινήσει σταδιακά η αποπληρωμή των δικαιούχων βιολογικής γεωργίας/ κτηνοτροφίας και νιτρορύπανσης. Παράλληλα, όλο τον μήνα «τρέχουν» οι επιτόπιοι έλεγχοι και η τηλεπισκόπηση των αγροτεμαχίων, προκειμένου μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα για την ενιαία ενίσχυση του 2010. Εν μέσω όλων αυτών των ουσιαστικών για το εισόδημα του αγρότη διαδικασιών, ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Αθανάσιος Καπρέλης, έδωσε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην Agrenda.
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, τουλάχιστον η κεντρική διοίκηση, είναι ίσως ο πιο απρόσιτος οργανισμός για τους αγρότες. Πιστεύετε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια και από σας για την ενημέρωση των αγροτών;
Υπάρχουν εν δυνάμει 900.000 παραγωγοί, που ζητούν προσωποποιημένη πληροφόρηση, με αποτέλεσμα το σύστημα μέσω των συμβατικών τεχνολογιών να αδυνατεί να του απαντήσει ακριβώς στις πληροφορίες που ζητάει. Αυτό το έχουμε διαισθανθεί από τότε που αναλάβαμε. Ούτε είναι δυνατόν αγρότες από όλη την Ελλάδα να επισκέπτονται την Αθήνα γι’ αυτό το λόγο.
Κινούμαστε σε δύο κατευθύνσεις για να λύσουμε το θέμα τις επικοινωνίας. Καταρχάς επεξεργαζόμαστε και πολύ σύντομα θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο η Χάρτα Εξυπηρέτησης των Αγροτών. Είμαστε ένας δημόσιος οργανισμός ιδιωτικού δικαίου κι έχουμε κι εμείς υποχρεώσεις έναντι του πολίτη. Έτσι, θα γνωρίζουν οι αγρότες τα δικαιώματά τους και οι υπάλληλοι τις υποχρεώσεις τους. Το δεύτερο μέσο που θα αξιοποιήσουμε είναι οι προσωποποιημένες υπηρεσίες πληροφόρησης με sms και e-mail προς τον αγρότη. Ήδη το ξεκινήσαμε πιλοτικά τον Μάρτιο ενόψει της έναρξης της περιόδου υποβολής αιτήσεων ενιαίας ενίσχυσης.
Πώς προχωράει η διαδικασία συγχώνευσης με την ΑΓΡΟΓΗ; Τελικά θα γίνει ένας οργανισμός για τις πληρωμές μαζί με τον ΕΛΓΑ ή εγκαταλείφθηκε αυτό το σχέδιο;
Σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας έχει ξεκαθαριστεί ότι με τον ΕΛΓΑ δεν υπάρχει θέμα συγχώνευσης. Για την ΑΓΡΟΓΗ ισχύουν οι κυβερνητικές εξαγγελίες. Εμείς θα είμαστε αποδέκτης των συνεπειών του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών.
Ποια είναι η πρώτη εικόνα από τα δηλωθέντα στοιχεία στο ΟΣΔΕ 2010;
Δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Έχουμε συλλέξει περίπου 820.000 αιτήσεις. Για πρώτη φορά ψηφιοποιημένες σε ένα υπόβαθρο και γίνονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι. Ολοκληρωμένη εικόνα θα έχουμε αρχές Σεπτέμβρη.
Το πλεονέκτημα θα το βρούμε μπροστά μας γιατί θα πηγαίνουμε με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς να διευθετούμε τα θέματα και τις πληρωμές των παραγωγών.
Στο χρονοδιάγραμμά μας έχουμε δύο ειδών ελέγχους. Έχουμε τους επιτόπιους, που είναι το 1%, γύρω στις 9.000 αιτήσεις κι έχουμε και τους ελέγχους με τηλεπισκόπηση, στους οποίους δίνουμε πολύ μεγάλο βάρος. Φέτος και με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προχωρήσαμε σε ένα δείγμα του 5% (περίπου 50.000 αιτήσεις). Η τηλεπισκόπηση παρέχει μεγαλύτερη αξιοπιστία, οικονομία και μεγαλύτερη ασφάλεια των δεδομένων που συλλέγουμε. Στόχος είναι να τελειώσουν αυτοί οι έλεγχοι στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτέμβρη.
Δηλαδή πότε θα πληρωθούν την ενιαία ενίσχυση οι αγρότες; Θα τα καταφέρετε μέσα στο 2010;
Εφόσον το επιτρέψουν και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί - έχει γίνει και ταυτόχρονο αίτημα από το υπουργείο - στόχος μας είναι φέτος να πληρώσουμε για πρώτη φορά το 70% της ενιαίας ενίσχυσης του 2010 εντός του έτους, χωρίς ταμειακή διευκόλυνση.
Εκκρεμούν ακόμα η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καυσίμων στους αγρότες, πληρωμές γεωργοπεριβαλλοντικών μέτρων και η εξισωτική αποζημίωση 2008-2009.
Μέχρι στιγμής ο ΟΠΕΚΕΠΕ στα διάφορα καθεστώτα έχει πληρώσει 2,86 δισ. ευρώ από 1η Μαρτίου. Είναι τεράστιο το νούμερο. Εάν γίνει και η πληρωμή της ενιαίας ενίσχυσης θα αγγίξουμε τα 4,8 δισ. ευρώ μέσα στο 2010.
Όσον αφορά το πετρέλαιο, τη Δευτέρα στείλαμε τα στοιχεία των παραγωγών που μας ζητήθηκαν στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να γίνουν η επεξεργασία και οι διασταυρώσεις. Θα υπάρξει ΚΥΑ με βάση τα νέα στοιχεία, τις νέες τιμές των καυσίμων και την αναπροσαρμογή του ΕΦΚ. Από κει και πέρα εναπόκειται στο υπουργείο Οικονομικών να πληρώσει.
Στα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα και συγκεκριμένα στα βιολογικά έχουμε πληρώσει περίπου 25 εκατ. ευρώ εκκρεμότητες του 2007 και του 2008. Το 2009, επειδή η ψηφιοποίηση εμφάνισε τις πραγματικές εκτάσεις των αγροτεμαχίων που είχαν ενταχθεί, υπήρχαν δύο δρόμοι με βάση τον κανονισμό:
α) Στις περιπτώσεις με απόκλιση 5%, μειώνονται οι εκτάσεις κατά 10% και με μία ποινή προχωράνε στο πρόγραμμα.
β) Στις περιπτώσεις όπου υπάρχει απόκλιση πάνω από το 20% οι δικαιούχοι απεντάσσονται εντελώς και επιστρέφονται οι ενισχύσεις όλων των ετών.
Επειδή υπήρχαν μεγάλες αποκλίσεις και μεγάλος αριθμός δικαιούχων που θα πλήττονταν, ολοκληρώσαμε πρώτα την ψηφιοποίηση και τους ελέγχους. Αυτό έγινε με την τελευταία πληρωμή της 30ής Ιουνίου, μαζί με τις διορθώσεις. Εδώ και περίπου 15 μέρες στείλαμε τα ενημερωμένα στοιχεία στις διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης και επίσης υπογράφτηκε και μία απόφαση τριυπουργική που επιτρέπει την τροποποίηση των συμβάσεων των ανειλημμένων υποχρεώσεων των προγραμμάτων στα πλαίσια της ψηφιοποίησης.
Οι δικαιούχοι δεν χρειάζεται να υποβάλουν καινούρια χαρτιά. Τους δίνουμε εμείς έτοιμα τα στοιχεία και διορθώνουν τους φακέλους οι διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης. Για τη βιολογική γεωργία/κτηνοτροφία και τη νιτρορύπανση είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε τους ενημερωμένους φακέλους και να γίνει προοδευτικά η πληρωμή τους. Θα ακολουθήσουν η εκτατικοποίηση της κτηνοτροφίας, ο ελαιώνας της Άμφισσας κλπ.
Όσον αφορά την εξισωτική του 2008 οι παραγωγοί είχαν πληρωθεί με ταμειακή διευκόλυνση. Ήρθε η κανονική πληρωμή φέτος, το κλείσιμο του λογαριασμού, στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητοι συμψηφισμοί και οι διορθώσεις, γι’ αυτό είδαν στα βιβλιάριά τους περίεργες κινήσεις. Και όσοι παραγωγοί έχουν μείνει απ’ έξω για το 2008 είναι γιατί βρίσκονται σε ελεγκτική διαδικασία με επιλογή του Οργανισμού για συγκεκριμένες περιοχές της χώρας και θα «κλείσουν» τον Αύγουστο. Ουσιαστικά οι λογαριασμοί τώρα πιστώθηκαν και επιστράφηκε «εικονικά» η ταμειακή διευκόλυνση.
Για το 2009 θα πληρωθούν πάλι με ταμειακή διευκόλυνση στις αρχές Αυγούστου για το 70-75%. Το υπόλοιπο θα εξοφληθεί στα μέσα Σεπτέμβρη.
Συνέντευξη στον Πέτρο Αλεξανδρή

http://www.agronews.gr/

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ - ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΓΕΩΠΟΝΟΙ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

Καψούρη 4, 41222 Λάρισα

Τηλ - fax:2410618638

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ - ΦΟΡΕΩΝ ΤΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΤΙΣ 3/6/2010

Αξιότιμοι συνάδελφοι ο γεωπονικός κλάδος αποτελεί τη «ραχοκολιά» της ελληνικής γεωργίας. Η ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγής σχετίζεται άμεσα με τον αναβαθμισμένο γεωπόνο, γεωπόνο με κατοχυρωμένα τα επαγγελματικά του δικαιώματα .Δυστυχώς τα επαγγελματικά δικαιώματα των γεωπόνων «βάλλονται» από άλλους κλάδους αναρμόδιους , και πολλές φορές το αυτονόητο δικαίωμα του γεωπόνου «υποκαθίσταται» επικίνδυνα από άλλους κλάδους. Η γεωπονική επιστήμη αποτελεί μια πολυσύνθετη επιστήμη που απαρτίζεται από πολλούς τομείς που όλες έχουν σαν σκοπό την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα της χώρας μας.

Με αφορμή αυτή την υποβάθμιση που βιώνει ο κλάδος μας και με γνώμονα και στόχο τον αναβαθμισμένο γεωπονικό κλάδο, καταλύτη και με ουσιαστικό ρόλο στην πράσινη αειφορική ανάπτυξη της χώρας μας, πρέπει όλοι οι γεωπόνοι υπάλληλοι δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ,ιδιώτες καταστηματάρχες προϊόντων φυτοπροστασίας , γεωπόνοι αρχιτέκτονες τοπίου , εκπαιδευτικοί, γεωπόνοι Επιστήμονες Τροφίμων, σύμβουλοι, μελετητές, γεωπόνοι ζωοτέχνες, αγρο- οικονομολόγοι, γεωπόνοι εγγείων βελτιώσεων και οποιοσδήποτε γεωπονικός κλάδος να είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε από κοινού την τρέχουσα για τον κλάδο δυσμενή κατάσταση.

( θα αναρτηθούν και τα υπομνήματα – επιστολές των γεωπονικών φορέων )

Επιστολή της ΕΓΜΕΣΕ, στην Υπουργό, για τα Σχέδια Βελτίωσης

Η ΕΓΜΕΣΕ, μετά και τη δημοσιοποίηση των λεπτομερειών εφαρμογής για την Υ.Α των Σ.Β, απέστειλε την παρακάτω επιστολή στην Υπουργό ΥΠΑΑΤ, κα. Μπατζελή, με κοινοποίηση στο κ. Ειδικό Γραμματέα , και στο ΓΕΩΤΕΕ,

Η επιστολή αναφέρετε , τόσο στο θέμα των υπογραφών από διαπιστευμένους μελετητές, όσο και στο τιμολόγιο, στις αμοιβές, στην ανυπαρξία υπολογιστικού τμήματος στις μελέτες, καθώς επίσης και στο θέμα της συνταγογράφης. Δές παρακάτω όλη την επιστολή.

ΔΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ


geoponoimeletites.gr

Σύστημα προστασίας και ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας

Μετά τα σχέδια βελτίωσης, ήρθε και το Νομοσχέδιο για την αγροτική ασφάλιση, στη ραστώνη του Αυγούστου, για να αποδείξει την ανυπαρξία συνεργασίας, του ΥΠΑΑΤ με τους επιστήμονες που εργάζονται και βιώνουν τα προβλήματα του αγροτικού τομέα.
Δυστυχώς η νέα έκδοση είναι κατώτερη ακόμη και αυτής που κατατέθηκε στη διαβούλευση......

Σύστημα προστασίας και ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας.
Σχέδιο Νόμου Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου
Φάση Επεξεργασίας- Κατατεθέντα
Ημερ/νια Φάσης επεξεργασίας 30/07/2010
Υπό κατάθεση σ/ν:
Ενημερωτικό σημείωμα άρθρο 36 παρ 7 ΚτΒ για υπο κατάθεση σ/ν
pdf
Ημερ/νια Υποβολής Σ/Ν 14/05/2010
Φωτοτυπημένο Αντίγραφο σ/ν ή π/ν
Το φωτοτυπημένο σ/ν ή π/ν δεν αποτελεί το τελικό κείμενο διότι εκκρεμούν ορθογραφικές, συντακτικές και νομοτεχνικές διορθώσεις
pdf
Ημ. Κατάθεσης 30/07/2010

Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ: Κέρδη χωρίς φόρο στον νέο αναπτυξιακό

Σημαντικές τομές, με κυριότερη το ότι παρέχεται η δυνατότητα απαλλαγής φόρου από το σύνολο των κερδών που πραγματοποιούνται μέχρι να συμπληρωθεί το ποσό της ενίσχυσης που θα λάμβανε ο επενδυτής αν εντασσόταν στο καθεστώς της απλής επιχορήγησης, περιλαμβάνει ο αναπτυξιακός νόμος που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο από την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα. Λούκα Κατσέλη.

Όπως αποκάλυψε την προηγούμενη Κυριακή το “Πρώτο Θέμα”, με τη συγκεκριμένη παρέμβαση, το υπουργείο Οικονομίας, πέραν της τόνωσης των ιδιωτικών επενδύσεων, στοχεύει στην αποφυγή της άμεσης διάθεσης ρευστότητας από δημόσιους πόρους, οι οποίοι είναι γνωστό ότι, στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης, έχουν περιοριστεί σημαντικά.

Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, ας υποτεθεί ότι μία επένδυση της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της, θα εντασσόταν σε καθεστώς επιχορήγησης με 40%. Αν ο επενδυτής επιλέξει τη συγκεκριμένη ρύθμιση, δεν θα πληρώνει φόρο μέχρι η συγκεκριμένη επένδυση να φτάσει να αποδώσει κέρδη 40 εκατ. ευρώ!

Η λογική των φοροαπαλλαγών έχει εφαρμοστεί με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα σε πολλές χώρες μα χαρακτηριστικότερο, ίσως, προηγούμενο την …άσπονδη φίλη μας Τουρκία.

Επιπλέον, με το νέο αναπτυξιακό νόμο, το υπουργείο έχει ως στόχο:

-την ποιοτική και αποτελεσματική παραγωγή στον τόπο μέσα από την προώθηση επενδύσεων και εξαγωγών.

-την επικέντρωση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των επενδύσεων.

-την προώθηση ενός νέου επιχειρηματικού προτύπου, το οποίο θα βασίζεται στην ανταγωνιστικότητα, την ποιότητα, την εξωστρέφεια, την καινοτομία, την παραγωγική αναδιάρθρωση, την “πράσινη” επιχειρηματικότητα και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για την προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης στη χώρα.

- την εισαγωγή νέων διαδικασιών ελέγχου, οι οποίες υπηρετούν τη διαφάνεια και αξιοπιστία στην αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων.

Πιο συγκεκριμένα:

1)Μορφές ενίσχυσης

Οι μορφές ενίσχυσης περιλαμβάνουν:

* την επιχορήγηση κεφαλαίου,
* την επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης,
* την επιχορήγηση χρεωλυσίου μακροπρόθεσμου δανείου,
* την επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης και κυρίως
* το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής, το οποίο, όπως εξηγήσαμε, διαφοροποιείται σημαντικά από το καθεστώς που ίσχυε μέχρι σήμερα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως και οι προτάσεις που στοχεύουν στη φοροαπαλλαγή, υποβάλλονται και αξιολογούνται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο γίνεται για όλες τις προτάσεις που εντάσσονται στα λοιπά καθεστώτα επιχορήγησης και έχουν ως μοναδική προϋπόθεση για την υπαγωγή τους στον αναπτυξιακό νόμο την πλήρωση των κριτηρίων φερεγγυότητας του φορέα και τη συγκέντρωση βαθμολογίας ανώτερης από το 50% της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας.

2)Καταβολή των ενισχύσεων

Η καταβολή των ενισχύσεων πραγματοποιείται σε τέσσερις φάσεις:

α) προκαταβολή μέχρι 25% με την υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου,

β) καταβολή μέχρι 25% επιπλέον με την ολοκλήρωση του 50% της συνολικής επένδυσης,

γ) καταβολή επιπλέον 40% (και ότι δεν έχει εισπραχθεί κατά τις πρώτες δύο φάσεις) μετά τον έλεγχο ολοκλήρωσης του έργου και

δ) το υπόλοιπο 10% καταβάλλεται μετά το πέρας της τριετίας από την ολοκλήρωση και εφόσον έχουν τηρηθεί τα προβλεπόμενα.

Στο επιτελείο της κας Κατσέλη θεωρούν ότι ο συγκεκριμένος τρόπος καταβολής, καθιστά το νέο νόμο ενεργητικό και όχι παθητικό όπως ήταν ο προηγούμενος, καθώς θα παρακολουθείται η λειτουργία της ενισχυόμενης επιχείρησης και μετά την ολοκλήρωση.

Γ) Κίνητρα για βιώσιμες επενδύσεις που στηρίζουν την ποιοτική και ανταγωνιστική παραγωγή

Για επενδυτικούς φορείς που πληρούν τα κριτήρια φερεγγυότητας και διάθεσης των ιδίων κεφαλαίων η αξιολόγηση γίνεται:

Α) σε ποσοστό 50% επί του συνόλου της βαθμολογίας με βάση τη συμβολή της επένδυσης στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ποιότητας και της εξωστρέφειας, όπως αυτή προσδιορίζεται από τη συμβολή στην αύξηση του ΑΕΠ, την εξαγωγική επίδοση της μονάδας και την υποκατάσταση εισαγωγών στον κλάδο, τη συμβολή στον παραγωγικό και τεχνολογικό μετασχηματισμό, τη συμβολή στη δικτύωση επιχειρήσεων, τη χρηματοοικονομική βιωσιμότητα και τη συμμετοχή των Ιδίων κεφαλαίων στην επένδυση

Β) σε ποσοστό 30% επί του συνόλου της βαθμολογίας με βάση το κατά πόσο η προτεινόμενη επένδυση ενσωματώνει δράσεις που σχετίζονται με την πράσινη επιχειρηματικότητα και την προστασία του περιβάλλοντος, όπως αυτό προσδιορίζεται από τη συμβολή στην εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς και στην αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών και στην αναβάθμιση υπηρεσιών

Γ) σε ποσοστό 20% επί του συνόλου της βαθμολογίας με βάση το κατά πόσο η προτεινόμενη επένδυση ενισχύει την απασχόληση και συμβάλλει στην ισόρροπη ανάπτυξη, όπως αυτά προσδιορίζονται από τις νέες και διατηρούμενες θέσεις απασχόλησης, την εκατάσταση σε ορεινή, μειονεκτική ή νησιωτική περιοχή, και την αξιοποίηση πλουτοπαραγωγικών πηγών σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

Τα επενδυτικά σχέδια ταξινομούνται βάσει της τελικής βαθμολογίας που συγκεντρώνεται από τα παραπάνω κριτήρια και η τελική επιλογή γίνεται μεταξύ των προτάσεων με υψηλότερη βαθμολογία μέχρις εξάντλησης των διαθέσιμων πόρων.

Από την υποχρέωση ένταξης στον παραπάνω πίνακα εξαιρούνται εκείνα τα επενδυτικά σχέδια που εντάσσονται στο καθεστώς της φορολογικής απαλλαγής.

Δυνατότητα υποβολής προτάσεων έχουν όλοι σχεδόν κλάδοι, με εξαίρεση δραστηριότητες που απαγορεύονται από την κοινοτική νομοθεσία, κάποιοι κλάδοι υπηρεσιών, καθώς και δραστηριότητες που αφορούν στην παροχή δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών.

Ωστόσο, προβλέπεται η ένταξη επενδυτικών σχεδίων με ειδικά καθεστώτα για:

α) επιχειρηματικά σχέδια διάσωσης και αναδιάρθρωσης υφιστάμενων επιχειρήσεων,

β) έκτακτες και στοχευμένες περιφερειακές και τομεακές ενισχύσεις

γ) ενισχύσεις προς νεοϊδρυθείσες πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις εντάσεως γνώσης και καινοτομίας και

δ) ειδικές ρυθμίσεις για επενδυτικά σχέδια σε Ζώνες Καινοτομίας, Επιχειρηματικά και Τεχνολογικά Πάρκα.

Δ) Περιφερειακή σύγκλιση με πρόσθετους πόρους πέραν του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων

* Για όλα τα επενδυτικά σχέδια τηρούνται τα όρια του εγκεκριμένου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων 2007-2013 αλλά αίρονται οι ενδοπεριφερειακές αδικίες του, με εξασφάλιση πρόσθετων πόρων ύψους 20% του συνολικού προϋπολογισμού.

* Το ποσοστό ενίσχυσης κάθε επενδυτικού σχεδίου εξαρτάται από το μέγεθος της επιχείρησης και τον Νομό στον οποίο υλοποιείται.

* Για τον καθορισμό των ποσοστών ενίσχυσης χρησιμοποιείται ως βάση το κατά κεφαλή ΑΕΠ κάθε νομού σε σχέση με το αντίστοιχο της χώρας ενώ η επικράτεια χωρίζεται σε τρείς Ζώνες κινήτρων.

* Οι νομοί οι οποίοι έχουν κατά κεφαλή ΑΕΠ πολύ υψηλότερο από τον εθνικό μέσο όρο ενισχύονται με ποσοστά 15%, 20% και 25% για Μεγάλες, Μεσαίες και Μικρές - Πολύ Μικρές επιχειρήσεις αντίστοιχα. Οι νομοί με κατά κεφαλή ΑΕΠ μεγαλύτερο από το 70% του μέσου όρου της χώρας, ενισχύονται με ποσοστά 30%, 35% και 40% αντίστοιχα. Τέλος, οι νομοί με κατά κεφαλή ΑΕΠ μικρότερο από το 70% του μέσου όρου της χώρας, τα νησιά του Αιγαίου και Ιονίου πελάγους, συμπεριλαμβανομένων των Κυθήρων, καθώς και οι παραμεθόριοι Νομοί της χώρας, ενισχύονται με ποσοστά 40%, 45% και 50% αντίστοιχα

Ε) Ανωνυμία στους αξιολογητές και όλα στο Διαδίκτυο

Η διαδικασία προσκλήσεων θα διενεργείται δύο φορές ετησίως, εντός δύο εξαμηνιαίων περιόδων με τις αιτήσεις υπαγωγής να υποβάλλονται τον Ιανουάριο και τον Ιούλιο κάθε έτους.

* Για την προαγωγή της διαφάνειας, ο νέος νόμος προβλέπει:

o το διαχωρισμό του μητρώου αξιολογητών και ελεγκτών.

o Την τυχαία επιλογή ατόμων από το Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών. Αν η απόκλιση των δύο βαθμών υπερβαίνει το 20% της συνολικής κλίμακας σε πάνω από τρία κριτήρια αξιολόγησης, τότε ανατίθεται η αξιολόγηση σε τρίτο αξιολογητή, ο οποίος ορίζει την τελική βαθμολογία, η οποία θα κινείται υποχρεωτικά μέσα στο εύρος των αρχικών βαθμών. Στο Μητρώο περιλαμβάνονται αξιολογητές τόσο από τις αρμόδιες υπηρεσίες όσο και εξωτερικοί ή και εμπειρογνώμονες σε ειδικά θέματα.

o Την διατήρηση της ανωνυμίας του αξιολογητή καθ’ όλη τη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων. Στην περίπτωση που απαιτηθούν περεταίρω διευκρινήσεις η σχετική επικοινωνία θα πραγματοποιείται μόνο μέσω του γραφείου εξυπηρέτησης επενδυτών και όχι απευθείας με τους αξιολογητές.

o Tην ανάρτηση της υποβολής και της εξέλιξης του κάθε επενδυτικού φακέλου στο διαδίκτυο.

o Tην παρακολούθηση της επένδυσης μετά την ολοκλήρωση.

o Tη σύσταση Συμβουλίου Παρακολούθησης και Αξιολόγησης της εφαρμογής του νόμου για τη λογοδοσία και την αποτελεσματικότητα του νόμου. Το συμβούλιο θα απαρτίζεται από υπηρεσιακούς.

ΣΤ) Ενίσχυση της Αποκέντρωσης στη Βόρειο Ελλάδα

Τα επενδυτικά σχέδια ύψους μέχρι € 3 εκατ. υποβάλλονται, αξιολογούνται και ελέγχονται από τις Διευθύνσεις Σχεδιασμού και Ανάπτυξης των Περιφερειών. Τα επενδυτικά σχέδια άνω του ύψους αυτού υποβάλλονται, αξιολογούνται και ελέγχονται από τη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ενώ τα επενδυτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας από την Επιχειρησιακή Μονάδα Ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου, προβλέπεται μέχρι το τέλος του 2010 να έχει ολοκληρωθεί η έκδοση των απαραίτητων κανονιστικών Υπουργικών Αποφάσεων ώστε να υποβληθούν οι πρώτες αιτήσεις το 2011.

Παρουσίαση του νόμου εδώ

http://www.protothema.gr

Η ΔΗΩ Για τα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα

Για τα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα, συνέχεια


Η ανακοίνωση του Οργανισμού ΔΗΩ με τίτλο «Εγκαταλείπει τα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα το ΥΑΑΤ» πέραν της δημοσιότητας που πήρε, έγινε αφορμή για απαντητική επιστολή από την Ειδική Γραμματεία του ΥΑΑΤ που θεώρησε ότι δεν απηχούσε την πραγματική κατάσταση. Στην απάντηση του ο Οργανισμός ΔΗΩ τονίζει μεταξύ άλλων:

α. Η ανακοίνωση του Οργανισμού ΔΗΩ βασίστηκε στην ομιλία της Υπουργού ΑΑΤ κας Μπατζελή που έγινε στην 4η Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλ. Μπαλτατζής» και αναρτήθηκε σε σχετικές ιστοσελίδες, όπου όπως αναφέρθηκε «στα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα δεν περισσεύουν πόροι ώστε να προχωρήσουμε σε προσκλήσεις στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο» .
Γνωρίζοντας μάλιστα τον σταθερό προσανατολισμό της πολιτικής ηγεσίας για πράσινη ανάπτυξη, από τον Οργανισμό ΔΗΩ δηλώθηκε, ότι η αναφορά αυτή ήρθε να αιφνιδιάσει αρνητικά τους φορείς του αγροτικού χώρου, των βιοκαλλιεργητών, των οικολογικών οργανώσεων αλλά και των καταναλωτών,
Μάλιστα, με την ανακοίνωση του ο Οργανισμός ΔΗΩ, κάλεσε το υπουργείο, αλλά και την κυβέρνηση συνολικά, να επανεξετάσουν τη στάση τους και όσο είναι ακόμη καιρός να προχωρήσουν σε αναθεώρηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» με πρόβλεψη σημαντικής ενίσχυσης για τα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα.
Από αυτή την άποψη χαιρόμαστε πραγματικά που στις προτεινόμενες τροποποιήσεις εξασφαλίζεται συνολικά ποσό περίπου 400 εκατομ. Ευρώ, όπως αναφέρετε και στην επιστολή σας.

β. Όμως παρά την θετική σας αυτή απόφαση, προκύπτει ότι το πιο πιθανό σενάριο, είναι ότι τα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα του «Αλ. Μπαλταντζής» παραπέμπονται για τον επόμενο χρόνο, με αποτέλεσμα από το 2006 και μετά, δηλαδή για 4 πλέον χρόνια και με εναλλαγή αρκετών υπουργών και κυβερνήσεων, να μην έχουν προκηρυχθεί δράσεις σε αυτή την κατεύθυνση, παρά το γεγονός ότι προς τα εκεί κινείται η γεωργία σε πολλές άλλες χώρες της ΕΕ. Επιπλέον οι καθυστερήσεις στην πληρωμή των βιοκαλλιεργητών υπερβαίνουν κάθε ανεκτό όριο, έχοντας καταστήσει στην πράξη αναποτελεσματική την εφαρμογή των γεωργοπεριβαλλοντικών μέτρων στην χώρα μας.

γ. Αν και κατανοούμε την αναφορά σας ότι λανθασμένες επιλογές και διαχειριστικές αστοχίες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, οδήγησαν λόγω υπέρογκων ανειλημμένων υποχρεώσεων από την 3η Προγραμματική Περίοδο να μην υπάρχουν πλέον διαθέσιμοι πόροι για τις γεωργοπεριβαλλοντικές δράσεις, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι οι διαθέσιμες πιστώσεις για τα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα ήταν διαχρονικά ένα μικρό ποσοστό των συνολικών μέτρων στον αγροτικό τομέα και μια συνολική στροφή προς την πράσινη ανάπτυξη στον αγροτικό χώρο, θα πρέπει να στηρίζεται σε μια ριζική αναδιανομή των διαθέσιμων κονδυλίων και να μην μένουμε προσκολλημένοι σε προηγούμενες πολιτικές επιλογές.


δ. Πέραν των γεωργοπεριβαλλοντικών μέτρων και άλλες δράσεις, υποστηρικτικές της βιολογικής γεωργίας είτε δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει είτε είναι περιορισμένης απεύθυνσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εφαρμογή του Μέτρου 1.3.2. για την πιστοποίηση των συστημάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης και βιολογικής γεωργίας, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, από τον Οκτώβριο 2009 που είχε προκηρυχθεί, ενώ το ποιοτικό παρακράτημα σύμφωνα με το Άρθρο 68, στα βιολογικά περιορίζεται για μια ακόμη φορά μόνο στην ελαιοκαλλιέργεια και μάλιστα με πολύ μικρότερα ποσά και περισσότερους περιορισμούς.

ε. Για φέτος ήρθε να προστεθεί και το περίφημο θέμα της ψηφιοποίησης όπου η διαχρονική αδυναμία του ελληνικού κράτους να ολοκληρώσει το έργο, έχει σαν αποτέλεσμα περίπου κάθε δίμηνο να προκύπτουν νέα στοιχεία για τις επιλέξιμες εκτάσεις των παραγωγών, γεγονός που οδηγεί σε μια απίστευτη γραφειοκρατία αλλά και ταλαιπωρία του κρατικού μηχανισμού, των ίδιων των αγροτών αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές.

στ. Η ενίσχυση των βιοκαλλιεργητών πρέπει απαραίτητα να συνοδευτεί από σειρά θεσμικών μέτρων όπως είναι η ίδρυση Συμβουλίου Βιολογικής Γεωργίας, η εισαγωγή των βιολογικών προϊόντων στα σχολεία και στα νοσοκομεία, η θεσμοποίηση ανεξάρτητων αγορών βιοκαλλιεργητών, η στήριξη δικτύων παραγωγών-καταναλωτών για απευθείας διακίνηση βιολογικών προϊόντων, η προώθηση της επιστημονικής έρευνας, η εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και ενημέρωσης των αγροτών κλπ. ενέργειες που δεν έχουν ακόμα τεθεί σε εφαρμογή.

ζ. Η βιολογική γεωργία δεν ζητάει τις επιδοτήσεις γιατί είναι προβληματική και δεν μπορεί να σταθεί αλλιώς, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της συμβατικής γεωργίας.
Η βιολογική γεωργία απαιτεί την ενίσχυση της επειδή προστατεύει την υγεία μας, επειδή προστατεύει το περιβάλλον, επειδή προστατεύει και βελτιώνει το έδαφος, επειδή μπορεί να διασφαλίσει υγιή και επαρκή τρόφιμα για τη διατροφή του πλανήτη.
Η ενίσχυση της δεν είναι τίποτε άλλο από την επιστροφή μέρους αυτού του προσφερόμενου οφέλους και στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να επιδιωχθεί μια στροφή της αγροτικής πολιτικής της χώρας μας.

η. Αν μείνουν τα πράγματα όπως είναι, ειδικά τώρα στην περίοδο της έντονης οικονομικής κρίσης, φοβούμαστε ότι θα οδηγήσει σε μια σημαντική μείωση, της βιολογικής γεωργία στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια (της τάξης του 30-40%), με σημαντικές συνέπειες και στον αγροτικό χώρο, στο χώρο της μεταποίησης, στον χώρο των καταναλωτών, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο.


Για τον Οργανισμό ΔΗΩ

Χαρίσης Αργυρόπουλος- Σπύρος Σγούρος
Πρόεδρος του ΔΣ -Γενικός Διευθυντής