Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Νέο σκάνδαλο ΠΑΣΕΓΕΣ - ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗΣ - ΟΠΕΚΕΠΕ!!! Κακοδιαχείριση ποσού 17,5 εκ. ευρώ με το λάδι διαπίστωσε σε ελέγχους η Ε.Ε.

Της Πέλλας Λασηθιωτάκη

Κακοδιαχείριση ποσού συνολικού ύψους 17,5 εκατ. ευρώ την περίοδο 2006-2009 το μεγαλύτερο μέρος του οποίου βγήκε από τις τσέπες των ελαιοπαραγωγών (ποιοτικό παρακράτημα των επιδοτήσεων) διαπίστωσε σε ελέγχους της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το ποσό αυτό δόθηκε στις Οργανώσεις Ελαιουργικών Φορέων (ΟΕΦ) με σκοπό την ποιοτική αναβάθμιση, την ιχνιλασιμότητα και τη διαφάνεια στην αγορά του ελαιόλαδου.

Σύμφωνα όμως με έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το οποίο στάλθηκε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης της χώρας μας, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελιάς και Ελαιόλαδου (συμμετέχει η ΠΑΣΕΓΕΣ) και η Ελαιουργική, διαχειρίστηκαν το συγκεκριμένο ποσό με τρόπο που δημιουργεί βαθύτατα ερωτήματα: Δεν υπήρχαν υπηρεσίες συντονισμού των προγραμμάτων, εκπονούνταν μελέτες χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, δημιουργήθηκε ιστότοπος που δεν….λειτουργεί, δόθηκαν περίεργες υπεργολαβίες και πληρώθηκαν υπάλληλοι χωρίς να έχουν ξεκαθαριστεί οι αρμοδιότητες τους!

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιρρίπτει ευθύνες στον ΟΠΕΚΕΠΕ για πλημμελείς ελέγχους, ενώ η χώρα μας απειλείται με νέα πρόστιμα που θα προέλθουν από τους φορολογούμενους πολίτες και μάλιστα σε εποχή μνημονίου…

Το έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, ΓΔ AGRI, (Διεύθυνση λογιστικού ελέγχου των γεωργικών δαπανών) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έφερε στη δημοσιότητα στο τελευταίο τεύχος του το περιοδικό «Ελιά & Ελαιόλαδο» ο εκδότης του οποίου Βασίλης Ζαμπούνης χαρακτηρίζεται ως ο «γκουρού» σε θέματα λαδιού και κοινοτικών επιδοτήσεων. Ο ίδιος ο κ. Ζαμπούνης είναι μάλιστα σύμβουλος επιχειρήσεων (συνεργάζεται με ενώσεις της Κρήτης μέσω της εταιρείας του ΑΞΙΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ) και γνωρίζει από πρώτο χέρι τα πράγματα.

Τι είναι τα προγράμματα ΟΕΦ και ο καν. 2080/2005

Πρόκειται για προγράμματα των Οργανώσεων Ελαιουργικών Φορέων (Ο.Ε.Φ.) που, ως γνωστόν, χρηματοδοτούνται κυρίως από τους ίδιους τους ελαιοπαραγωγούς μέσω ενός παρακρατήματος 2% της Ενιαίας Ενίσχυσής τους. Δικαιούχοι αυτών των προγραμμάτων είναι οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών, η Ελαιουργική, η Διεπαγγελματική (ΕΔΟΕΕ) και οι διάφοροι σύνδεσμοι επιχειρήσεων. Για το πρόγραμμα της τριετίας 2006-2009 (Κανονισμός 2080/05) η κοινοτική χρηματοδότηση (από το παρακράτημα 2%) ανήλθε σε 33.294.000 ευρώ και μαζί με την κρατική χρηματοδότηση καθώς και την ίδια συμμετοχή των Ο.Ε.Φ. το συνολικό ποσό έφτασε τα 39.825.672 ευρώ, όπως αναφέρει το περιοδικό «Ελιά και Ελαιόλαδο». Τα προγράμματα των Ο.Ε.Φ. θεσπίστηκαν με την αναθεώρηση της ΚΑΠ το 2003/04 για την ενίσχυση δραστηριοτήτων (αγοράς πάγιου εξοπλισμού και παροχής υπηρεσιών) που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας, την προστασία του περιβάλλοντος, τη διαφάνεια της αγοράς.

Το γράμμα της επιτροπής

Με επίσημη επιστολή της λοιπόν στις 15 Δεκεμβρίου 2010, η Γενική Διεύθυνση Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, ΓΔ AGRI, (Διεύθυνση λογιστικού ελέγχου των γεωργικών δαπανών) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απευθύνεται στο ελληνικό Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (ΟΠΕΚΕΠΕ) και το εγκαλεί επειδή: «Θεωρεί ότι οι αρχές της χώρας σας δεν τήρησαν πλήρως τις απαιτήσεις των ανωτέρω κανονισμών και ότι είναι αναγκαία τα διορθωτικά μέτρα που παρατίθενται στο παράρτημα προκειμένου να διασφαλιστεί μελλοντικά η συμμόρφωση προς τις εν λόγω απαιτήσεις. Σας παρακαλώ να με ενημερώσετε σχετικά με τα διορθωτικά μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί, τα μέτρα που προτίθεστε να λάβετε, καθώς και για το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής τους.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η ΓΔ AGRI μπορεί να προτείνει τον αποκλεισμό από την κοινοτική χρηματοδότηση μέρους των δαπανών που χρηματοδοτήθηκαν από το ΕΓΤΕ. Οι ελλείψεις που διαπιστώθηκαν θα εξακολουθήσουν να αποτελούν τη βάση δημοσιονομικών διορθώσεων σε σχέση με τις δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν έως την εφαρμογή κατάλληλων διορθωτικών μέτρων».

Οι έλεγχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν δειγματοληπτικοί, δηλαδή μόνο στις υπηρεσίες και όχι στην απόκτηση πάγιου εξοπλισμού και αφορούσαν στο διάστημα 2006-2009. Η επιτροπή επέλεξε να ελέγξει πάντα δειγματοληπτικά, τις Οργανώσεις Ελαιουργικών Φορέων που απορρόφησαν το 43,8% των επιχορηγήσεων δηλαδή ποσό συνολικού ύψους 17.453.414 ευρώ.

Παρατυπίες ΟΠΕΚΕΠΕ και Διεπαγγελματικής

Τα σημεία στα οποία επικεντρώνεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με το πρόγραμμα της Διεπαγγελματικής είναι τα εξής:

Α) Οι δραστηριότητες συντονισμού. Διαπιστώνεται ότι δεν κατέστη δυνατό να προσδιοριστεί η φύση των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν, ιδίως όσον αφορά τις δραστηριότητες συντονισμού εκ μέρους της δικαιούχου (ΕΔΟΕΕ) ως επικεφαλής του προγράμματος». Γι’ αυτό και «παρακαλούνται οι ελληνικές αρχές να γνωστοποιήσουν τη φύση των δραστηριοτήτων καθώς και τα ποσά που καταβλήθηκαν για την παροχή υπηρεσιών συντονισμού.

Β) Η έκθεση ελέγχου της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης (Δ.Α.Α.) Αθηνών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι ενώ η Δ.Α.Α. Αθηνών «διατύπωσε μεγάλο αριθμό αρνητικών παρατηρήσεων στην έκθεσή της», ωστόσο φαίνεται ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν τις έλαβε υπ’ όψη του, «δεν συνέταξε καμία έκθεση» και τελικά κατέβαλε στην ΕΔΟΕΕ τα ποσά των αιτούμενων χρηματοδοτήσεων.

Συνεπώς: «Μπορεί να αμφισβητηθεί η συμμόρφωση και η επιλεξιμότητα των δράσεων για τις οποίες δεν ελήφθησαν μέτρα διοικητικής φύσεως εκ μέρους του οργανισμού πληρωμών σε συνέχεια των παρατηρήσεων των τοπικών ελεγκτών». Κατόπιν αυτών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθύνει την εξής σύσταση: «Παρακαλούνται οι ελληνικές αρχές να καθορίσουν σαφείς και ακριβείς επίσημες διαδικασίες σε συνέχεια των αρνητικών παρατηρήσεων των τοπικών ελεγκτών και να κρατήσουν τις αποδείξεις των ενεργειών στις οποίες προχώρησαν σε σχέση με κάθε παρατήρηση που διατυπώθηκε κατά τη διάρκεια των ελέγχων από τους τοπικούς ελεγκτές».

Γ) Ποιοτικοί δείκτες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερεύνησε κατά πόσον ο έλεγχος δεν περιορίζεται στο τυπικό – λογιστικό μέρος της έκδοσης κάποιων τιμολογίων αλλά προχωρεί στο ουσιαστικό περιεχόμενό τους, με την αξιολόγηση της δραστηριότητας για την οποία εκδόθηκε και πληρώθηκε κάθε τιμολόγιο. Κάτι, άλλωστε, που απαιτούσε και ο Κανονισμός 2080/05. Η Ε.Ε. λοιπόν σημειώνει: «Η απουσία ποιοτικού ελέγχου, ιδίως για τις δράσεις που συνίστανται για παράδειγμα στην εκπόνηση μελετών, δεν επέτρεψε να διαμορφωθεί άποψη σχετικά με το βάσιμο του οικονομικού κόστους των μελετών αυτών.» Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθύνει την σύσταση: «Παρακαλούνται οι ελληνικές αρχές να ορίσουν επισήμως και γραπτώς τους ποιοτικούς δείκτες που προβλέπονται από τη νομοθεσία που διέπει τον συγκεκριμένο τομέα. Οι υπηρεσίες της ΓΔ AGRI θα επιθυμούσαν να λάβουν πλήρη αναδρομική αξιολόγηση από την έναρξη του προγράμματος».

Δ) Το τέταρτο σημείο ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται στον «Σχεδιασμό, ανάπτυξη και υποστήριξη της λειτουργίας εθνικού πληροφοριακού συστήματος ιχνηλασιμότητας ελαιολάδου» ύψους 2.229.950 €. Εδώ διαπιστώθηκαν μια σειρά από αδυναμίες, όπως, παραδείγματος χάριν, το γεγονός ότι ο ιστότοπος που προέβλεπε η εν λόγω δράση δεν λειτουργούσε… Το συμπέρασμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι: «Το σύστημα που έχει σχεδιαστεί δεν φαίνεται να διασφαλίζει την ιχνηλασιμότητα όσον αφορά τον παραγωγό, με εξαίρεση τους μεγάλους παραγωγούς οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα παράδοσης ολόκληρων δεξαμενών. Η δεξαμενή δεν αποτελεί στοιχείο το οποίο να καθιστά δυνατή την αξιολόγηση της προέλευσης του ελαιόλαδου καθώς περιλαμβάνει προϊόν από διάφορους παραγωγούς με διάφορα αγροτεμάχια ή από διαφορετικές περιοχές».

Γι’ αυτό και απευθύνει την σύσταση: «Παρακαλούνται οι ελληνικές αρχές να βρουν συγκεκριμένη, οριστική και επίσημη λύση για την αιτιολόγηση της ιχνηλασιμότητας του προϊόντος έως τον ίδιο τον παραγωγό ή το αγροτεμάχιο από το οποίο προέρχεται, με σαφή και ακριβή ορισμό της προέλευσης του ελαιολάδου. Οι υπηρεσίες της ΓΔ AGRI θα επιθυμούσαν με τα 2,23 εκατ. ευρώ που χρησιμοποιούνται για την ιχνηλασιμότητα να μπορεί να αποδειχθεί κατά τρόπο αποτελεσματικό και άμεσο η ακριβής προέλευση του ελαιόλαδου».

Για την Ελαιουργική

Για το πρόγραμμα που διαχειρίστηκε η Ελαιουργική, η Ε.Ε. επικεντρώθηκε σε δύο σημεία:

Α) Στη σύμβαση υπεργολαβίας βάσει της οποίας η ΕΟΠ Ελαιουργική ανέθεσε ένα μέρος του προγράμματος στην Ελαιουργική Α.Ε. Επειδή ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν έδωσε τις διευκρινίσεις που του είχαν ζητηθεί, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανέρχεται και ζητεί: «οι ελληνικές αρχές να υποβάλουν αναλυτική έκθεση με τις ακόλουθες πληροφορίες για τα οικονομικά έτη 2008 και 2009 :

- τα καταστατικά καθώς και τις συνθέσεις των αντίστοιχων διοικητικών συμβουλίων της ΕΟΠ Ελαιουργική και της Ελαιουργική Α.Ε.

- ανάλυση και αιτιολόγηση των λόγων σύναψης της σύμβασης υπεργολαβίας μεταξύ της ΕΟΠ ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗ και της ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗ Α.Ε.

- ανάλυση του συνόλου των δαπανών που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της σύμβασης υπεργολαβίας μεταξύ της ΕΟΠ και της Α.Ε., καθώς και πλήρη και λεπτομερή πίνακα όλων των ταμειακών κινήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της σύμβασης για τα οικονομικά έτη 2008 και 2009 μεταξύ της ΕΟΠ Ελαιουργική και της Ελαιουργική Α.Ε.».

Β) Στις δαπάνες προσωπικού των τεχνικών και γεωπόνων που προσλήφθηκαν για το πρόγραμμα. Διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι από αυτούς ήταν αποσπασμένοι από τον συνεταιρισμό στον οποίο απασχολούνται χωρίς να αντικαθίστανται ως εργαζόμενοι στον συνεταιρισμό.

Επίσης ότι οι τεχνικοί αμείβονται κατ’ αποκοπή και το καταβαλλόμενο ποσό είναι πάντα πολλαπλάσιο του ποσού των 19.500 €.

Για τα παραπάνω, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί τώρα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ να της κοινοποιήσει:

-Πίνακα με πλήρη και λεπτομερή ανάλυση κάθε δαπάνης για τους τεχνικούς και τους γεωπόνους που απασχολήθηκαν στο πρόγραμμα, με στοιχεία σχετικά με το επίπεδο κατάρτισης του καθενός, τον αριθμό των καταρτιζόμενων παραγωγών που περιλαμβάνονταν στην ομάδα καθενός, τη διάρκεια κάθε προγράμματος κατάρτισης, τα έξοδα ταξιδιού που καλύφθηκαν για τον καθένα καθώς και επεξήγηση εάν ο τεχνικός απασχολούνταν ήδη στον συνεταιρισμό και αποσπάστηκε για την εκτέλεση του προγράμματος ή αν πρόκειται για άτομο εκτός του συνεταιρισμού

- Αναλυτικό πίνακα με στοιχεία των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης που καταβλήθηκαν από τους συνεταιρισμούς σε σχέση με τον αριθμό των προβλεπόμενων θέσεων εργασίας

-Αιτιολόγηση του κατώτερου μισθού που καταβλήθηκε στους τεχνικούς εκτός του συνεταιρισμού σε σχέση με τους τεχνικούς που εργάζονταν στον συνεταιρισμό και αποσπάστηκαν για την εκτέλεση του προγράμματος.

Τα προγράμματα αυτά συνεχίζονται μέσω του σημερινού «ποιοτικού παρακρατήματος» μέχρι και το 2012.


geoponikanea.blogspot.com/

Απαιτούμε να φύγουν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ οι υπάλληλοι της ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗΣ geotee-news

Συμφωνούμε απόλυτα με το blog ΓΕΩΠΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Επειδή 12=12 ας σταματήσουν επιτέλους να μας δουλεύουν.
Όπως είπε ο πρόεδρος της Ελαιουργικής (Της επιχείρησης που οφείλει στο δημόσιο ποσό ύψους 4,5 εκατ. ευρώ) Νίκος Βαλής στην Ελαιουργική εργάζονται τώρα 12 άνθρωποι ενώ το 1993 είχε 750 υπαλλήλους καθώς διέθετε καταστήματα σε όλες τις ελαιοπαραγωγικές περιοχές. Το προσωπικό της συνταξιοδοτήθηκε ή απορροφήθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. .
Επίσης την με Αριθ. Πρωτ. 287097 της 29-7-2010 Απόφαση της η πρώην ΥΠΑΑΤ Κ. Μπατζελή ζητούσε την "Απόσπαση υπαλλήλων από τη Ελαιουργική Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Παραγωγών Ελαιοκομικών Προϊόντων στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων" για χρονικό διάστημα 3 ετών (σ.σ. δηλαδή για πάντα). Η δαπάνη μισθοδοσίας των υπαλλήλων αυτών θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΠΕΚΕΠΕ
Στην απόφαση αυτή η πρώην Υπουργός ζητάει να αποσπαστούν 12 υπάλληλοι.
Τελικά σε πρώτη φάση αποσπώνται «μόνο» 8 υπάλληλοι σύμφωνα Ν.2637/98 (Φ.Ε.Κ. 200Α) ο οποίος ρητά αναφέρει ότι αποσπάσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ από συνεταιρισμούς επιτρέπονται μόνο κατά την περίοδο της πρώτης στελέχωσης (το 1998).
Εμείς συνεχίζουμε και λέμε ότι αυτές οι αποσπάσεις είναι παράνομες.
Οι υπάλληλοι αυτοί αν θέλουν δουλειά και μισθό ας τα πάρουν από τον εργοδότη τους την Ελαιουργική Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Παραγωγών Ελαιοκομικών Προϊόντων.
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ αν θέλει υπαλλήλους να ψάξει να τους βρει σε άλλες Δημόσιες υπηρεσίες, μια που έτσι δεν θα επιβαρύνει επιπλέον τον Δημόσιο προϋπολογισμό ή αν δεν βρει ας προσλάβει μέσω ΑΣΕΠ άλλους.
Η ιστορία τακτοποίησης των ημετέρων με αυτόν τον τρόπο όπως είπαμε είναι παλιά, δοκιμασμένη και πετυχημένη.


Nέο blog που αφορά τα θέματα εντομοκτονίας, μυοκτονίας και απολυμάνσεων

Nέο blog που αφορά τα θέματα εντομοκτονίας, μυοκτονίας και απολυμάνσεων.insectproof.blogspot.com

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ;
Ο όρος απολύμανση αναφέρεται στη μείωση των παθογόνων οργανισμών (οργανισμών που προκαλούν ασθένειες), οι οποίοι εξαπλώνονται από τους ανθρώπους ή και τα ζώα. Περιλαμβάνει καθαρισμό με ειδικούς παράγοντες που ονομάζονται απολυμαντικά. Η μείωση του φορτίου των παθογόνων στο περιβάλλον μειώνει τον κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών.

ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ;
Η απολύμανση είναι απαραίτητη σε ευαίσθητους χώρους, όπως σημεία παρασκευής τροφίμων, εγκαταστάσεις επεξεργασίας τροφίμων (ιδιαίτερα όπου γίνεται κατεργασία και προετοιμασία ωμού κρέατος) τουαλέτες, νοσοκομεία καθώς και σημεία όπου μπορεί να υπάρχουν παράσιτα.
Πολύ μεγάλα μικροβιακά φορτία παρατηρούνται σε πάγκους τυριών, αλλαντικών και κρεάτων.



ΠΟΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ;
Ο επιμελής καθαρισμός πρέπει να προηγείται της απολύμανσης αφού είναι ένας παράγοντας πολύ σημαντικός για την αποτελεσματικότητά της. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται σε ρύπους «κρυμμένους» στις προς απολύμανση επιφάνειες.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ;
Η απολύμανση επιτυγχάνεται με τη χρήση απολυμαντικών, τα οποία είναι χημικοί παράγοντες που σκοτώνουν τους παθογόνους οργανισμούς κατά την επαφή. Κατά τη διαδικασία της απολύμανσης πρέπει λαμβάνεται υπόψη το άμεσο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας ανθρώπων, κατοικίδιων ζώων, άγριας πανίδας και τροφίμων.
Η απολύμανση μπορεί να γίνει με εκνέφωση (fogger) με απολυμαντικό διάλυμα ή ακόμα και με τρίψιμο σε επιφάνειες όπου εκτιμάται η παρουσία μεγάλου μικροβιακού φορτίου.
Τα απολυμαντικά σκευάσματα που χρησιμοποιούνται πρέπει να έχουν έγκριση από τον ΕΟΦ (Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων) ενώ τα καθαριστικά να είναι ελεγμένα από το ΓΧΚ (Γενικό Χημείο του Κράτους).


http://insectproof.blogspot.com

Ζεσταίνουν τα Τρακτέρ . Κάλεσμα της ΠΑΣΥ για κινητοποιήσεις στο τέλος του μήνα.

Εβδομάδα αγωνιστικής δράσης θα είναι οι έξι μέρες απο τις 24 εως τις 29 Ιανουαρίου 2011 περίοδο που η ΠΑΣΥ καλεί τους μικρομεσαίους αγρότες για μαζική συμμετοχή, στους νέους μεγαλύτερους αγώνες για να μπει όπως.....αναφέρετε στην ανακοίνωση φρένο στα χειρότερα, να κρατήσουν τη γη τους, να παραμείνουν στον τόπο τους, να μπορούν να ζήσουν και να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον.
Με τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες να διεκδικήσουν:
- Απαγόρευση με νόμο κάθε κατάσχεσης και πλειστηριασμού της κατοικίας και αγροτικής εκμετάλλευσης με αντικειμενική αξία 300.000 ευρώ, με διαγραφή χρεών από τους τόκους και πάγωμα πληρωμών για όσο διαρκεί η κρίση.
- Να μην πληρώνουν πρόστιμα και τέλη για άδειες γεωτρήσεων.
- Πάγωμα οποιασδήποτε αύξησης στα τιμολόγια της ΔΕΗ, αφορολόγητο πετρέλαιο.
- Κάλυψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όλων των αγροτών, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
- Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς κατανάλωσης, στα αγροτικά εφόδια, μηχανήματα, ενέργεια, καμιά αύξηση στην τιμή του ψωμιού, μείωση των επιτοκίων της ΑΤΕ.
- Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος κατά την περασμένη καλλιεργητική περίοδο, λόγω των χαμηλών τιμών των προϊόντων και των ζημιών στην παραγωγή από αντίξοες καιρικές συνθήκες, αρρώστιες κ.α.
- Θεσμοθέτηση ικανοποιητικών κατώτερων εγγυημένων τιμών και επιδοτήσεων για όλα τα γεωργικά και ζωοκομικά προϊόντα, που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής και να διασφαλίζουν αξιοπρεπές εισόδημα.
- Κατάργηση όλων των άμεσων και έμμεσων περιορισμών στη φυτική και την κτηνοτροφική παραγωγή.
- Επιδότηση των ζωοτροφών και μέτρα ενίσχυσης για αύξηση της κτηνοτροφικής παραγωγής.
- Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή, καμιά παρακράτηση στις επιδοτήσεις.
- Μη διαχωρισμός των αγροτών σε «κατά κύριο επάγγελμα, ή μη» και σε «ενεργούς» και «ανενεργούς».
- Οχι στην μετατροπή των Ενώσεων Συνεταιρισμών και των συνεταιριστικών επιχειρήσεων σε ανώνυμες εταιρίες, που έχει ως αποτέλεσμα το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων και των συμφερόντων των μικρομεσαίων γεωργοκτηνοτρόφων, όπως έγινε στη ΝΕΟΓΑΛ, με την υπογραφή επιχειρησιακής σύμβασης. Στήριξη του κρατικοσυνεταιριστικού χαρακτήρα και της παραγωγής των μεταποιητικών μονάδων, (ΔΩΔΩΝΗ, Βιομηχανία Ζάχαρης, ΣΕΚΑΠ, ΕΛΒΙΖ).
- Κάλυψη των ελλειμμάτων και χρηματοδότηση του ΟΓΑ κατά τα 2/3 από το κράτος και 1/3 από τον ασφαλισμένο. Μείωση των ορίων συνταξιοδότησης στα 60 για τους αγρότες και στα 55 για τις αγρότισσες, κατώτατη σύνταξη στα 1.120 ευρώ, επίδομα τοκετού από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις αγρότισσες, που να αντιστοιχεί σε 4μηνη άδεια με βάση το βασικό μισθό, σύνταξη χηρείας στους αγρότες και τις αγρότισσες.
- ΕΛΓΑ, αποκλειστικά κρατικός φορέας, με πλήρη ασφάλιση αγροτικής παραγωγής και κεφαλαίου για το 100% των ζημιών από όλους τους φυσικούς κινδύνους, κάλυψη ελλειμμάτων του από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Κρατικό Φορέα Κατασκευών για την εκτέλεση βασικών αγροτικών και γενικότερα δημόσιων έργων υποδομής, (αρδευτικά και στραγγιστικά έργα, ενέργεια, σχολεία, νοσοκομεία).
- Δημόσια και δωρεάν επιστημονική στήριξη για τη γεωργική, κτηνοτροφική παραγωγή και αλιεία.
- Κατάργηση όλων των κανονισμών και οδηγιών της ΕΕ που καταργούν αλιευτικά εργαλεία και ξεκληρίζουν τους μικρομεσαίους ψαράδες.
- Ενίσχυση των στεγαστικών προγραμμάτων του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ), περιλαμβάνοντας και τους νέους μικρομεσαίους γεωργούς - κτηνοτρόφους.
- Να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις σε αγρότες αγωνιστές που συμμετείχαν στις αγροτικές κινητοποιήσεις
- Αναβάθμιση των κοινωνικών συνθηκών ζωής στην ύπαιθρο με την πλήρη κάλυψη και υψηλού επιπέδου δημόσιες και δωρεάν παροχές σε Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια, παιδικούς σταθμούς, αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα, με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε αυτούς τους τομείς.
Η ΠΑΣΥ απευθύνεται και προς τους εργαζόμενους των πόλεων και τα άλλα λαϊκά στρώματα, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη της ντόπιας παραγωγής με ασφαλή, ποιοτικά και φτηνά τρόφιμα μας αφορά όλους. Γιατί είναι εφικτό να αξιοποιηθούν οι αναπτυξιακές δυνατότητες της κάθε περιοχής στη χώρα μας, να συρρικνώσουμε τις εισαγωγές και την εξάρτηση σε τρόφιμα και πρώτες ύλες , να εξασφαλίσουμε εισόδημα σε μικρομεσαίους αγρότες, εργάτες επιστήμονες κ.ά Αυτό απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο οικονομίας και εξουσίας. Οι σημερινοί
αγώνες ετοιμάζουν τους αυριανούς μεγαλύτερους.
Απ' αυτή την άποψη, ο αγώνας των μικρομεσαίων αγροτών, των εργατοϋπαλλήλων, των επαγγελματοβιοτεχνών - εμπόρων, των νέων και των γυναικών της λαϊκής οικογένειας πρέπει να είναι κοινός. Έτσι θα είναι πιο μαζικός, ποιο δυναμικός και πιο αποτελεσματικός και, ταυτόχρονα, θ' ανοίγει προοπτική για το μέλλον.
Το 2011 όπως τονίστηκε στη πανελλαδική σύσκεψη της ΠΑΣΥ στην Λάρισα συμπληρώνονται 30 χρόνια, από τότε που μας έταξαν, ότι με την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, οι αγρότες θα τρώμε με «χρυσά κουτάλια». Όμως μας πήραν και αυτά που είχαμε, για να αυξήσουν τα κέρδη τους τα μονοπώλια, οι τράπεζες, εμποροβιομήχανοι και μεγαλοπαραγωγοί. Την τελευταία 10ετία μειώθηκε δραστικά το αγροτικό εισόδημα , αλλά και οι μικρομεσαίοι αγρότες. Τα επίσημα στοιχεία δίνουν ότι ξεκληρίστηκε το 25%, ωστόσο οι ρυθμοί καταστροφής των μικρομεσαίων αγροτών επιταχύνονται με τη ΚΑΠ 2014-2020 για να κυριαρχήσουν
αποκλειστικά οι μεγάλες καπιταλιστικές αγροτικές επιχειρήσεις, όπως γίνεται και στους άλλους τομείς της οικονομίας. Αυτός είναι ο στρατηγικός στόχος της ΕΕ και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη των κομμάτων του ευρωμονόδρομου.
Συνεπώς η οργάνωση της πάλης των μικρομεσαίων αγροτών, ως άμεση, αγωνιστική αντίδραση στη νέα, σφοδρή επίθεση της κυβέρνησης εναντίον της αγροτιάς είναι μονόδρομος και αυτό, ήταν το θέμα συζήτησης στην συνεδρίαση της Πανελλαδικής Επιτροπής της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης, (ΠΑΣΥ), που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Κυριακής, 9 Γενάρη 2011, στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Λάρισας.
Στην εισήγηση και στις παρεμβάσεις των μελών της Επιτροπής που έγιναν στη σύσκεψη, σημειώθηκε ότι απ' την αρχή της νέας χρονιάς εντείνεται η άγρια επίθεση , με τα νέα, πολλά και σκληρότερα, αντιαγροτικά μέτρα, που παίρνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, στο πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της ΕΕ και με πρόσχημα την καπιταλιστική οικονομική κρίση και τις δόσεις του μνημονίου, που οδηγούν την αγροτιά σε νέα φτώχεια και απόγνωση.
Επισημάνθηκε πως τα νέα μέτρα, αν εφαρμοστούν, θα επιταχύνουν κι άλλο τους ρυθμούς ξεκληρίσματος της μικρομεσαίας αγροτιάς, για να ολοκληρωθεί γρηγορότερα το πέρασμα της γης, της αγροτικής παραγωγής, των επιδοτήσεων και των άλλων ενισχύσεων, γενικότερα του παραγόμενου αγροτικού πλούτου της χώρας μας στα χέρια λίγων μεγαλοαγροτών - επιχειρηματιών.
Συμμετείχαν και χαιρέτισαν εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, της ΟΓΕ και του ΜΑΣ που στους χαιρετισμούς τους τόνισαν την αναγκαιότητα σήμερα του συντονισμού και της κοινής δράσης όλων των αγωνιστικών συσπειρώσεων.
Υπογραμμίστηκε ότι για να έχει αποτελέσματα η πάλη της μικρομεσαίας αγροτιάς πρέπει να συνδυαστεί και να συντονιστεί με την πάλη της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, για τη συγκρότηση ενός κοινού, αγωνιστικού, λαϊκού μετώπου, που θα οργανώνει τη λαϊκή αντίσταση στην αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - τρόικας - κεφαλαίου και θα περνάει στην αντεπίθεση παλεύοντας για να φύγει η εξουσία από τα μονοπώλια και να περάσει στα χέρια του λαού. Ένα μικρό βήμα γίνεται, χρειάζονται περισσότερα . Αναφέρθηκαν στη δυναμική
των κοινών συλλαλητηρίων το Δεκέμβρη, αλλά και στις πρόσφατες συμβολικές καταλήψεις και αποκλεισμούς των τραπεζών που μας ληστεύουν, από αγρότες, εργάτες, υπάλληλους, μικροεπαγγελματίες, νεολαία και γυναίκες. Ακριβώς σ' αυτή την κατεύθυνση η ΠΑΣΥ συντονίζει τα αγωνιστικά της βήματα με τις άλλες αγωνιστικές συσπειρώσεις, το ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΕΒΕ, το ΜΑΣ, την ΟΓΕ.
Τονίστηκε ότι η προοπτική σωτηρίας των μικρομεσαίων αγροτών από το ξεκλήρισμα, καθώς και της εξασφάλισης ενός καλύτερου μέλλοντος, βρίσκεται στην πρόταση της ΠΑΣΥ για μια άλλη αγροτική ανάπτυξη ενάντια στα μονοπώλια, που συμφέρει το λαό και θα υλοποιείται στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, θα στηρίζεται στις κρατικές καθετοποιημένες αγροτικές επιχειρήσεις και στους παραγωγικούς συνεταιρισμούς, για να εξασφαλίζει καλό εισόδημα στους αγρότες - παραγωγούς και ποιοτικά, υγιεινά και φτηνά προϊόντα για
την τροφή και την ένδυση του ελληνικού λαού.
Όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, το 2011το πενιχρό εισόδημα των μικρομεσαίων αγροτών θα υποστεί νέα, δραματική συρρίκνωση, καθώς:
* Οι τιμές παραγωγού θα μειωθούν ακόμη και για τα λίγα γεωργικά προϊόντα, (π.χ, βαμβάκι, καλαμπόκι), που, τη χρονιά που πέρασε, είχαν κάπως καλύτερες τιμές, λόγω καιρικών και άλλων συγκυριών, ενώ στα ίδια εξευτελιστικά επίπεδα που διαμορφώθηκαν πέρσι θα είναι οι τιμές στα υπόλοιπα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.
* Οι επιδοτήσεις θα είναι λιγότερες, αφού:
α) Συνεχίζονται και αυξάνονται οι προγραμματισμένες χρονιάτικες περικοπές στην ετήσια ενιαία ενίσχυση κι επιβάλλονται κι άλλες, όπως η παρακράτηση 3% στους αγρότες που δεν έχουν ξοφλήσει τον ΤΟΕΒ στον οποίο ανήκουν και 1% για την πληρωμή των «αγροτικών συμβούλων».
β) Κόβονται το 50% των επιδοτήσεων από τους καπνοπαραγωγούς που δεν καλλιεργούν και σε όσους συνεχίζουν να καλλιεργούν δεν τους επιστρέφονται, στο ακέραιο, τα χρήματα από το 50% των επιδοτήσεων που κόπηκαν από πέρσι.
γ) Στο πλαίσιο που διαχωρισμού των αγροτών σε «κατά κύριο επάγγελμα, ή μη» που μπαίνει σε εφαρμογή, αποκλείονται παντελώς από τις επιδοτήσεις - ενισχύσεις πάνω από 170.000 μικροκαλλιεργητές – μικροπαραγωγοί που θεωρούνται σαν «μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες».
* Το κόστος παραγωγής θα αυξηθεί, με την επιβολή των πρόσθετων οικονομικών μέτρων, όπως:
1 . Αύξηση του ΦΠΑ από 11% σε 13% στα αγροτικά μέσα και εφόδια, στις τιμές πολλών από τα οποία, (πχ., ζωοτροφές, λιπάσματα, φυτοφάρμακα κ.α.), έγιναν μεγάλες αυξήσεις το 2010.
2 . Αύξηση της τιμής του αγροτικού ρεύματος και του αγροτικού πετρελαίου.
3. Αύξηση των εισφορών για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στον ΟΓΑ και για ασφάλιση των προϊόντων στον ΕΛΓΑ.
4 . Αύξηση των επιτοκίων χορηγήσεων της ΑΤΕ.
5. «Βαρύ χαράτσι» για την ανανέωση των αδειών στις γεωτρήσεις, ενώ αναμένεται και η τοποθέτηση υδρόμετρων στις πομόνες άρδευσης
6 . Καταβολή πάνω από 5 ευρώ για κάθε ζώο στο οποίο γίνεται η ηλεκτρονική σήμανση.
7. Αύξηση των αντικειμενικών αξιών στην αγροτική γη, που θα οδηγήσει σε μεγάλες αυξήσεις στους φόρους μεταβίβασης και γονικών παροχών, καθώς και στις πληρωμές σε δικηγόρους, συμβολαιογράφους κ.α.
8. Ενταξη των μικρομεσαίων αγροτών στην περαίωση.
9. Υποχρέωση των παραγωγών που πουλούν στις λαϊκές αγορές να βάλουν ταμειακές μηχανές.
10. «Χαράτσι» για τη δήλωση ΟΣΔΕ.
Βεβαίως, οι μικρομεσαίοι αγρότες καλούνται να σηκώσουν και όλα τα άλλα βάρη που επιβάλλουν κυβέρνηση - τρόικα στα λαϊκά στρώματα, όπως η αύξηση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και άλλα είδη λαϊκής κατανάλωσης, οι μεγάλες ανατιμήσεις στο οικιακό ηλεκτρικό ρεύμα, στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και στα διόδια των εθνικών οδών, στα καύσιμα, στα τσιγάρα και στα ποτά, τα «νέα χαράτσια» για την είσοδο και για εξετάσεις στα νοσοκομεία και στα Κέντρα Υγείας, τα πρόσθετα έξοδα, (φροντιστήρια, αγορά βιβλίων κλπ), για την κατ΄όνομα
«δωρεάν» Παιδεία κ.α.
Η μικρομεσαία αγροτιά απειλείται, πλέον, με αφανισμό, καθώς, όσοι μικρομεσαίοι αγρότες έχουν απομείνει στη χώρα μας, καταφέρνοντας να «επιζήσουν» μέσα στον «ανεμοστρόβιλο» της πολιτικής του μαζικού ξεκληρίσματος, βρίσκονται, κι αυτοί, «στο χείλος του Καιάδα», με το εισόδημά τους να έχει συρρικνωθεί και τα χρέη τους προς την τράπεζα και σε τρίτους να τους «πνίγουν το λαιμό». Η κατάσταση γι' αυτούς γίνεται ακόμα πιο δύσκολη, αφού, λόγω της εφαρμοζόμενης πολιτικής που φουντώνει την ανεργία, δεν υπάρχει, πια, η δυνατότητα που
είχαν παλιότερα να κάνουν και κάποια άλλη δουλειά, (π.χ., μερικά μεροκάματα στην οικοδομή, ή σε άλλη εργασία, λειτουργία ενός μικρομάγαζου στο χωριό κ.α.), για να συμπληρώνουν το πενιχρό αγροτικό εισόδημά τους και να ζουν τις οικογένειές τους.

www.agroschannel.com/

Η TÜV HELLAS και στα βιολογικά

ImageΟ Οργανισμός Επιθεώ- ρησης και Πιστο- ποίησης TÜV HELLAS ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις του τομέα παραγωγής τροφίμων, διευρύνει το πεδίο δραστηριοτήτων του, παρέχοντας την υπηρεσία ελέγχου και πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων.

Ο Οργανισμός TÜV HELLAS, έχοντας λάβει τη διαπίστευση του ΕΣΥΔ και την έγκριση από το ΥΠ.Α.Α.Τ. σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζονται από τη σχετική νομοθεσία, θέτει την πολυετή εμπειρία των εξειδικευμένων στελεχών του, στην υπηρεσία της πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων, με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών της σύγχρονης αγοράς.

Η πιστοποίηση των βιολογικών προϊόντων από την TÜV HELLAS επιτυγχάνεται μέσω ελέγχων στο σύνολο της διαδικασίας παραγωγής τους, η οποία περιλαμβάνει τον πρωτογενή τομέα με τις μονάδες φυτικής και ζωικής παραγωγής, καθώς και τον δευτερογενή τομέα με τις μονάδες μεταποίησης και διάθεσης γεωργικών προϊόντων.

Οι αυστηροί έλεγχοι στους οποίους υπόκεινται τα βιολογικά προϊόντα έχουν στόχο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού στη βιολογική καλλιέργεια, την παροχή προστιθέμενης αξίας και τη διείσδυσή τους στις αγορές του εξωτερικού.

Αναλυτικά, η TÜV HELLAS παρέχει υπηρεσίες πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων στους ακόλουθους τομείς:

Φυτική Παραγωγή

Ζωική Παραγωγή

Μεταποιημένα Προϊόντα

Άλλα Προϊόντα (Ζύμες, μανιτάρια)

Διαδικασίες αποθήκευσης, εμπορίας και εισαγωγής

Η TÜV HELLAS προβλέποντας τις ραγδαίες εξελίξεις στον αγροτικό τομέα, προχώρησε το 2000 στη σύσταση εξειδικευμένης Διεύθυνσης (Agrisystems Division) με στόχο την κάλυψη των αναγκών και τη διασφάλιση της ποιότητας στον πρωτογενή τομέα.

Η Διεύθυνση Agrisystems καλύπτει πιστοποιήσεις και επιθεωρήσεις, με διαπιστεύσεις στα πεδία της Παραγωγής Βιολογικών Προϊόντων, Ολοκληρωμένης Διαχείρισης στη Φυτική Παραγωγή (Agro 2, Globalgap) και στην Ζωική Παραγωγή (Agro 3.1, 3.2, 3.3, 3.4), Συστημάτων Διαχείρισης (ISO 9001:2008, ISO 22000:2005, ISO 14001:2004), Ιδιωτικών Πρωτοκόλλων (BRC, IFS, GMO Control, πιστοποίηση ιχνηλασιμότητας, CO2 emission) και Εκπαίδευσης.

Ο Οργανισμός προκειμένου να ανταποκριθεί άμεσα στις απαιτήσεις, εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, διατηρεί γραφεία στο Βόλο και το Ηράκλειο Κρήτης, με δίκτυο εκπροσώπων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

www.agronews.gr/

Η αύξηση του ΦΠΑ απογειώνει το κόστος παραγωγής

ImageΑπό 1η Ιανουαρίου εφαρμόζεται η νέα αύξηση του ΦΠΑ, η τρίτη κατά σειρά μέσα σε διάστημα 8 μηνών, εκτινάσσοντας προς τα πάνω τις τιμές όλων των αγροτικών προϊόντων, αλλά και των αγροτικών εφοδίων. Ο αγροτικός τομέας πλήττεται και πάλι καθώς η νέα αύξηση του ΦΠΑ στα γεωργικά εφόδια έφτασε στο 13% και στα αγροτικά μηχανήματα – ανταλλακτικά και κάποιες κατηγορίες εφοδίων έφτασε το 23%. Γεωπόνοι και αγρότες διαμαρτύρονται για τις επιπτώσεις αυτού στην ανάπτυξη του αγροτικού τομέα, δεδομένου του ότι μέσα σε 8 μήνες έχουν επιβαρυνθεί τα αγροτικά εφόδια, με τρεις αυξήσεις ΦΠΑ. Τον Μάρτιο του 2010 ο ΦΠΑ από 9% έφτασε στο 10%, τον Ιούλιο του 2010 αυξήθηκε σε 11% και από την 1η Ιανουαρίου στο 13%. Κατ’ επέκταση αυξάνεται συνεχώς το κόστος καλλιέργειας στερώντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον Έλληνα παραγωγό σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές τους. Την ίδια ώρα, η αύξηση τους ΦΠΑ προκαλεί περαιτέρω αύξηση των λιανικών τιμών που πληρώνει ο καταναλωτής σε βασικά προϊόντα διατροφής επιβαρύνοντας τόσο τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή όσο και το ήδη προβληματικό Ελληνικό νοικοκυριό.

Κοινή έκκληση όλων αποτελεί η επανεξέταση του θέματος και η ένταξή του στην κατηγορία του 6,5% που ισχύει για τα ανθρώπινα φάρμακα.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γεωπόνων, η απώλεια των εσόδων του κράτους θα είναι μικρή, αφού ο συνολικός κύκλος εργασιών των αγροτικών εφοδίων στην χώρα δεν υπερβαίνει τα 700 εκατ. ευρώ (γεωργικά φάρμακα, λιπάσματα, λοιπές εισροές) και άρα το ελληνικό δημόσιο χάνει δυνητικά έσοδα 32 εκατ. ευρώ αν μειώσει το ΦΠΑ στο 6,5%. Η απώλεια αυτή αντισταθμίζεται από τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων που φέρνουν έσοδα.

ΦΠΑ 6,5% για σπόρους σποράς ζητά η ΕΕΠΕΣ

ImageΠοσοστό 6,5% στο ΦΠΑ των σπόρων σποράς στην ίδια κατηγορία, που ισχύει για τα ανθρώπινα φάρμακα ζητά και η ΕΕΠΕΣ από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το Οικονομικό Επιτελείο της Κυβέρνησης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΕΕΠΕΣ, η για τρίτη συνεχόμενη φορά αύξηση του ΦΠΑ από το 11% στο 13% (1/1/2011) μέσα σε 8 μήνες – προηγήθηκαν οι αυξήσεις από το 9% στο 10% (15/3/2010) και από το 10% στο 11% (1/7/2010) – έχει σαν συνέπεια να επιβαρύνεται συνεχώς το κόστος παραγωγής του Έλληνα καλλιεργητή έναντι των διεθνών ανταγωνιστών του και να αυξάνονται συνεχώς οι λιανικές τιμές σε βασικά είδη διατροφής του έλληνα καταναλωτή και να επιβαρύνεται συνεχώς ο ήδη προβληματικός οικογενειακός προϋπολογισμός του.

Αναλυτικά, η Ένωση -με αφορμή τη νέα αύξηση του ΦΠΑ στους σπόρους σποράς- με σχετικό έγγραφο που απευθύνει στον υπουργό κ. Σκανδαλίδη ανακοινώνει τις θέσεις και προτάσεις της.

Θέσεις και προτάσεις για τη νέα αύξηση ΦΠΑ στους σπόρους σποράς (γεωργικά εφόδια)

Η ΕΕΠΕΣ συχνά-πυκνά έχει επικοινωνήσει/επισημάνει/διατρανώσει σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση το Όραμά της. Η ελληνική γεωργία, με την εφαρμογή πολιτικών χειρισμών στήριξης για την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, που διαθέτει, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παραγωγικό πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας μετά τη ναυτιλία, τον τουρισμό, τις κατασκευές.

Η για τρίτη συνεχόμενη φορά αύξηση του ΦΠΑ από το 11% στο 13% (1/1/2011) μέσα σε 8 μήνες – προηγήθηκαν οι αυξήσεις από το 9% στο 10% (15/3/2010) και από το 10% στο 11% (1/7/2010) – έχει σαν συνέπεια να επιβαρύνεται συνεχώς το κόστος παραγωγής του Έλληνα καλλιεργητή έναντι των διεθνών ανταγωνιστών του και να αυξάνονται συνεχώς οι λιανικές τιμές σε βασικά είδη διατροφής του έλληνα καταναλωτή και να επιβαρύνεται συνεχώς ο ήδη προβληματικός οικογενειακός προϋπολογισμός του.

Η ΕΕΠΕΣ καλεί τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μαζί με το Οικονομικό Επιτελείο της Κυβέρνησης όπως, επανεξετάσουν το θέμα ΦΠΑ των Σπόρων Σποράς (αγροτικών εφοδίων) και προτείνει ένα ποσοστό 6,5%, ζητώντας να ενταχθούν οι σπόροι σποράς στην ίδια κατηγορία ΦΠΑ, που ισχύει για τα ανθρώπινα φάρμακα.

Η σχέση κόστους/οφέλους της πρότασης είναι εποικοδομητικά θετική, γιατί:

Το προκύπτον εκτιμώμενο όφελος για τον έλληνα παραγωγό (εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, έσοδα στην οικονομία) και τον έλληνα καταναλωτή (ανακούφιση νοικοκυριών) είναι μεγάλο, ασύγκριτα πολλαπλάσιο της απώλειας εσόδων.

Το προκύπτον εκτιμώμενο κόστος (απώλεια δημοσίων εσόδων) από τη διαφορά μείωσης ΦΠΑ (11% - 6,5% = 4,5%) είναι μικρό και υπολογίζεται μόνο για τους σπόρους σποράς σε 7,2 εκατ. ευρώ (τζίρος 160 εκατ. ευρώ Χ 4,5% = 7,2 εκατ. ευρώ) ενώ για το σύνολο των γεωργικών εφοδίων (μέσα και οι σπόροι σποράς, φυτοπροστατευτικά, λιπάσματα, λοιπές εισροές) σε 31,5 εκατ. ευρώ (τζίρος 700 εκατ. ευρώ Χ 4,5% = 31,5 εκατ. ευρώ).

Οι Σοφοί Κινέζοι για να τονίσουν πόσο σημαντικός είναι στην Οικονομία ενός Έθνους ο Σπόρος Σποράς, έχουν αυτό το Ρητό:

«Η Γεωργία τρέφει το Έθνος και Ο Σπόρος τρέφει τη γεωργία»

«Agriculture feeds the nation, and Seed feeds Agriculture».

Βάση για μία πετυχημένη γεωργία είναι το γενετικό υλικό των σπόρων σποράς.

Αρχή στη βάση κάθε ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, αλλά και στην μετέπειτα ιχνηλασιμότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα των παραγόμενων προϊόντων (τυποποιημένων ή μη) είναι ο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΣΠΟΡΟΣ.

Κυρίες και κύριοι,

«Ο Σπόρος είναι η ζωή !!».

www.agronews.gr/

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Ίδρυση μετοχικής εταιρείας διάθεσης βιολογικών προϊόντων

Στην θέλουν να προχωρήσουν οι βιοκαλλιεργητές, επανίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Βιολογικής Γεωργίας υπόσχεται ο Γ. Κουτσούκος

Τα βιολογικά έχουν μέλλον στην Ελλάδα αρκεί να τα υποστηρίξουμε σωστά. Έχουμε παρατηρήσει το Στην ίδρυση μετοχικής εταιρείας διάθεσης βιολογικών προϊόντων θέλουν να προχωρήσουν οι βιοκαλλιεργητές, επανίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Βιολογικής Γεωργίας υπόσχεται ο Γ. Κουτσούκοςτελευταίο διάστημα ότι τελειώνοντας τα προγράμματα των βιολογικών τα οποία είχαν προκηρυχθεί την προηγούμενη πενταετία, δεν υπάρχει κίνητρο για να παραμείνουν οι παραγωγοί στη βιολογική καλλιέργεια. Αυτό θα είναι σημαντικό μειονέκτημα που θα μας οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών, γιατί τα βιολογικά τα ζητάει ο καταναλωτής. Άρα εμείς πρέπει πρώτα να προκηρύξουμε τις δράσεις που έχουμε στο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Μπαλτατζή), ώστε είτε να υπάρξει συνέχεια αυτών που είναι μέσα στη βιολογική σήμερα είτε να εντάξουμε καινούργιους, με το κίνητρο της επιδότησης. Αυτό αναφέρει σε αποκλειστικές δηλώσεις του στον ΑγροΤύπο ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Γιάννης Κουτσούκος, προαναγγέλλοντας τη σύσταση φορέα που θα χαράζει πολιτική γύρω από τα βιολογικά.

«Υπάρχει ένα μείζον θέμα που έχει σχέση με τα προγράμματα, εμείς, που παράγουμε ποιοτικά προϊόντα, ζητάμε να ενταχθούμε και να πριμοδοτηθούμε από το ΕΣΠΑ που τα χρηματοδοτεί επιπλέον», τονίζει στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοκαλλιεργητών Ελλάδας κ. Μπάμπης Τσοκανής. «Έχουμε μια σκέψη να κάνουμε μια επένδυση με σκοπό να ιδρύσουμε μια μετοχική εταιρεία, η οποία θα κάνει μια υποδομή με συσκευαστήρια, θα πραγματοποιεί συγκέντρωση των προϊόντων, θα έχει δεδομένη τη διάθεση αυτών των προϊόντων σε 400 καταστήματα που μας έχουν ζητήσει να συνεργαστούμε (αυτά τα καταστήματα μπορεί να είναι και μέσα στο μετοχικό σχήμα) και θα έχει δυνατότητα ακόμη και στην πραγματοποίηση εξαγωγών. Να οργανώσουμε με λίγα λόγια το θέμα της διάθεσης βιολογικών προϊόντων που είναι ένα πρόβλημα για του μικρούς παραγωγούς. Είμαστε σε συζήτηση με το ΥπΑΑΤ για να μας εντάξει σε ένα τέτοιο πρόγραμμα για να την προχωρήσουμε», προσθέτει.

Ο υφυπουργός κ. Κουτσούκος αποκαλύπτει στη συνέντευξη τύπου ότι πρόθεση του ΥπΑΑΤ είναι να δημιουργήσει ξανά το Εθνικό Συμβούλιο Βιολογικής Γεωργίας. «Είναι στις προθέσεις μας να βρούμε μια διαδικασία ανασύνθεσης και οργάνωσης όλου αυτού του χώρου και δημιουργία ενός έγκυρου συνομιλητή που να ιεραρχεί και να χαράζει πολιτική γύρω από τα βιολογικά για να σηκώσουμε το θέμα και να ενισχύσουμε τον κλάδο», τονίζει.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοκαλλιεργητών Ελλάδας κ. Μπαμπής Τσοκανής, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υφυπουργού, αναφέρει στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Είχαμε μια συνάντηση αρχές Δεκεμβρίου με τον υφυπουργό στην οποία βάλαμε μια σειρά από θέματα. Πρέπει να τονίσω ότι οι περισσότεροι βιοκαλλιεργητές που παράγουν ουσιαστικά δεν παίρνουν επιδοτήσεις. Διακρίναμε μια παραδοχή από τον υφυπουργό ότι στη βιολογική γεωργία δεν έχουν γίνει αυτά που πρέπει να γίνουν από την πλευρά της Πολιτείας. Εμείς θέλαμε συγκεκριμένα πράγματα θεσμικού χαρακτήρα.
Όσον αφορά αυτό που είπε ο υφυπουργός για τη σύσταση του Εθνικού Συμβούλιο Βιολογικής Γεωργίας, είναι ένα πάγιο αίτημα που είχαμε. Να θυμίσουμε ότι υπήρχε από το 2001 και καταργήθηκε το 2004. Εμείς θέλουμε να δημιουργηθεί ένας φορέας που θα αποτελείται από τους παραγωγούς, τους εμπλεκόμενους στο χώρο εμπορίας (σούπερ μάρκετ, καταστήματα κ.α.), τους πιστοποιητικούς οργανισμούς και τους καταναλωτές, με στόχο όλοι αυτοί που ασχολούμαστε σε αυτό το χώρο να δούμε προς τα που θα πρέπει να κινηθούμε για να πάμε καλύτερα. Για αυτό δεσμεύτηκε ο υφυπουργός. Μιλάμε για ένα ολιγομελές όργανο που θα περιλαμβάνει ένα εκπρόσωπο από κάθε φορέα. Θα χαράσσει την πολιτική σε συνεργασία με το υπουργείο και θα επεμβαίνει σε πράγματα που στρεβλώνουν την αγορά.
Πέρα από αυτό υπάρχουν προβλήματα γραφειοκρατικού χαρακτήρα που έχουν σχέση με την καθημερινή λειτουργία μας. Για παράδειγμα οι «παρεκκλίσεις», όπου υποχρεώνονται οι βιοκαλλιεργητές να κάνουν αίτηση για να πάρουμε άδεια παρέκκλισης για χρήση συμβατικών σπόρων αφού δεν υπάρχει εθνική τράπεζα βιολογικών σπόρων. Αυτό είμαστε αναγκασμένοι να το αναγγέλλουμε δύο φορές κάθε έτος, μια στους οργανισμούς πιστοποίησης και μια στη Διεύθυνση Γεωργίας, με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς γραφειοκρατίας. Εμείς ζητάμε από την πλευρά μας αφού αναγγέλλεται στον πιστοποιητικό οργανισμό να μην είμαστε υποχρεωμένοι να το αναγγέλλουμε και στη Διεύθυνση Γεωργίας.
Ένα ακόμη μείζον θέμα που έχει προκύψει είναι με το Προεδρικό Διάταγμα που θέλει τους βιοκαλιεργητές να τους υπάγει στον ΟΛΑ (Οργανισμό Λαϊκών Αγορών) κάτι που εμείς δεν θέλουμε. Με τον Καλλικράτη πλέον όλες οι αρμοδιότητες πηγαίνουν στους Δήμους. Εμείς όλα αυτά τα χρόνια για τις άδειες απευθυνόμασταν στους Δήμους. Δεν θέλουμε να έχουμε σχέση με τον ΟΛΑ που αποτελείται κυρίως από εμπόρους. Είμαστε καθαρά παραγωγοί και οι αγορές οι δικές μας είναι διακριτές, κάτι που δέχεται και το Υπουργείο. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και είμαστε έτοιμοι να διατυπώσουμε ένα σχέδιο νόμου για να εφαρμοστεί ότι και στο εξωτερικό, δηλαδή οι αγορές μας να είναι εκτός των συμβατικών και να δίνονται οι άδειες μέσω των Δήμων».

Τι επόμενες ημέρες θα διεξαχθεί νέα συνάντηση στο ΥπΑΑΤ με τους βιοκαλλιεργητές, στην οποία θα δοθούν εξειδικευμένες απαντήσεις.

www.agrotypos.gr/

Έρευνα των Γραφείων Διασύνδεσης των πανεπιστημίων

Τι να σπουδάσω;
Ποια παραδοσιακά επαγγέλματα εξαφανίζονται –Τι δείχνει έρευνα των Γραφείων Διασύνδεσης των πανεπιστημίων




Επιμέλεια της έρευνας: Του Αποστόλη Ζώη
Όλο και δυσχεραίνει το τοπίο για τους αποφοίτους των πανεπιστημιακών σχολών αν λάβουμε υπόψιν τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχονται οι απόφοιτοι των Θεωρητικών Σχολών, ενώ η ανεργία απειλεί πλέον και τους επιστήμονες από τον κλάδο της υγείας που μέχρι πρότινος δεν επηρεάζονταν αρνητικά από τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας. Ειδικότερα έντονα ανησυχητικά και παράλληλα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία των Γραφείων Διασύνδεσης των πανεπιστημίων που αναφέρονται στην εργασιακή κατάσταση των αποφοίτων 5-7 χρόνια μετά τη λήψη του πτυχίου τους.
Βασικά επαγγέλματα
Κατά επαγγελματικό κλάδο η κατάσταση έχει ως εξής:
Ιστορικοί-Αρχαιολόγοι: Αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας, το οποίο φτάνει μέχρι και το 17,1%. Οι μόνιμα απασχολούμενοι αγγίζουν μόλις το 41,6%, οι επισφαλώς απασχολούμενοι το 58,4%, ενώ μόλις στο 35,4% βρίσκεται η απόλυτη αντιστοίχηση μεταξύ πτυχίου και εργασίας.
θεολόγοι: Η ανεργία των θεολόγων αγγίζει το 16,2%, ενώ οι μόνιμα απασχολούμενοι αποτελούν [ο 62,7%, τη στιγμή όμως που το 70% εργάζεται σε χώρο που δεν έ-(ει καμία σχέση με τη θεολογική.
Κοινωνιολόγοι-Ανθρωπολόγοι: Στα ύψη βρίσκεται η ετεροαπα-σχόληση στο συγκεκριμένο κλάδο, αφού περίπου το 90% απασχολείται σε χώρο που δεν σχετίζεται με τις σπουδές που έκανε. Η ανεργία των κοινωνιολόγων και των ανθρωπολόγων φτάνει το 12,9%.
Γεωλόγοι-Φυσιογνώστες: Η ανεργία στον κλάδο αυτό αγγίζει το 11,9%, ενώ μόλις το 30% απασχολείται σε τομέα σχετικό με τις σπουδές του.
Πολιτικοί επιστήμονες: Το ενδιαφέρον στοιχείο στο συγκεκριμένο κλάδο είναι ότι ένα ποσοστό 70% έχει βρει σταθερή εργασία χωρίς βέβαια και εδώ να υπάρχει μεγάλη συνάφεια με τις σπουδές. Εντούτοις η ανεργία και στο χώρο αυτό φτάνει το 12% στους αποφοίτους.
Γεωπόνοι: Το 10,4% των αποφοίτων είναι άνεργοι. Επίσης το 68,9% έχει αποκτήσει σταθερή εργασία, το 31%, είναι επισφαλώς απασχολούμενοι και απόλυτη συσχέτιση πτυχίου και εργασίας έχει πετύχει το 41 %.
Ψυχολόγοι: Στο 9,9% καταγράφεται η ανεργία των ψυχολόγων. Το 66,4% των αποφοίτων έχει βρει σταθερή εργασία είτε στον ιδιωτικό είτε στο δημόσιο τομέα, ενώ το 33,6% αντιμετωπίζει εργασιακή επισφάλεια. Η απόλυτη αντιστοίχηση πτυχίου και εργασίας βρίσκεται στους ψυχολόγους στο 54,5%.
Φιλόλογοι: Η ανεργία των αποφοίτων των φιλολογικών και φιλοσοφικών σχολών βρίσκεται στο 9,2%. Επειδή οι περισσότεροι απόφοιτοι απασχολούνται είτε σε φροντιστήρια είτε με τα ιδιαίτερα μαθήματα, μόλις το 42,2% έχει βρει σταθερή εργασία, ενώ το 57,8% ζει στην εργασιακή επισφάλεια.
Δασολόγοι: Στο 9,2% ανέρχεται η ανεργία και των επιστημόνων από το χώρο της δασολογίας και του περιβάλλοντος. Το θετικό είναι πως το 75,8% των απασχολούμενων έχει σταθερή εργασία, προφανώς στο Δημόσιο τομέα.
Χημικοί Μηχανικοί: Στο 7,2% ανέρχεται το ποσοστό της ανεργίας στους χημικούς μηχανικούς. Από αυτούς που εργάζονται, το 63% έχει βρει σταθερή εργασία και το υπόλοιπο. 37% είναι επι-σφαλώς απασχολούμενοι, ενώ η απόλυτη συσχέτιση μεταξύ πτυχίου και εργασίας αγγίζει το 68,6%.
Οικονομολόγοι: Στο 7% ανέρχεται το ποσοστό ανεργίας των αποφοίτων οικονομικών σχολών. Το θετικό είναι ότι από αυτούς που εργάζονται, το 76,1% έχει σταθερή εργασία. Παρά την οικονομική κρίση τα στοιχεία από το χώρο των επιχειρήσεων δείχνουν ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των λογιστών, των οικονομολόγων και των ειδικευμένων στο χώρο των μάρκετινγκ.
Γυμναστές: Τυπικά η ανεργία στο χώρο των γυμναστών και των ασχολούμενων ευρύτερα με το χώρο του αθλητισμού βρίσκεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, γύρω στο 6,2%, όπως δείχνουν τα στοιχεία με τους αποφοίτους. Με μια δεύτερη ανάγνωση όμως διαπιστώνει κανείς ότι 50% των εργαζομένων δεν έχει εξασφαλισμένη θέση εργασίας, αφού οι περισσότεροι εργάζονται ως συνεργάτες και συμβασιούχοι σε Δήμους, αθλητικά κέντρα, σχολεία.
Βιολόγοι: Η ανεργία στον κλάδο των βιολόγων ανέρχεται στο 5,8%. Έξι στους δέκα από αυτούς που εργάζονται έχουν σταθερή εργασία. Οι Βιολόγοι αναμένεται να ευνοηθούν στο άμεσο μέλλον λόγω των επιστημονικών εξελίξεων στο χώρο της βιολογίας, της βιογενετικής και άλλων συναφών επιστημονικών τομέων.
Νοσηλευτές: Σύμφωνα με την έρευνα των Γραφείων Διασύνδεσης οι νοσηλευτές εμφανίζουν το μικρότερο ποσοστό ανεργίας, μόλις 1,4%. Μάλιστα εμφανίζουν και το υψηλότερο ποσοστό σταθερής εργασίας, 88,9%. Το εντυπωσιακό είναι πως παρότι την τελευταία πενταετία διορίστηκαν στα δημόσια νοσοκομεία 7.000 νοσηλευτές, οι ανάγκες σε νοσηλευτές παραμένουν μεγάλες, αφού υπάρχουν 15.000 κενά στα δημόσια νοσοκομεία.
Καλύτερα
Δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικοί παιδαγωγοί: Χαμηλά ποσοστά γύρω στο 5,2% αποτελεί η ανεργία σε αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων, λόγω των αθρόων διορισμών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Γι' αυτό το λόγο άλλωστε από αυτούς τους αποφοίτους που εργάζονται, το 70% έχουν σταθερή εργασία. Ακόμη στο 70% ανέρχεται το ποσοστό με την απόλυτη συσχέτιση μεταξύ πτυχίου και εργασίας.


Η ΕΡΕΥΝΑ 05 Ιανουαρίου 2011,

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

ΠΟΣΓ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ

ΠΟΣΓ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ


http://www.geotee.gr/lnkFiles/20110104_posg-DT-FPA.pdf

Προκήρυξη Πλήρωσης 87 Θέσεων Εποχικού Προσωπικού


Προκήρυξη Πλήρωσης 87 Θέσεων Εποχικού Προσωπικού
Ο ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ. ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίουορισμένου χρόνου, συνολικά ογδόντα επτά (87) ατόμων για την κάλυψη εποχικών ήπαροδικών αναγκών της Κεντρικής και των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΕλληνικούΟργανισμού Γάλακτος που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

Κατεβάστε την προκήρυξη πρόσληψης εποχικού προσωπικού εδώ

Παράρτημα Απόδειξης Η/Υ
Παράρτημα Γλωσσομάθειας
Παράρτημα Σ.Ο.Χ.

Έντυπο Αιτήσεων Σ.Ο.Χ.

Ημερομηνία Υποβολής Δικαιολογητικών: 6/1/2011 - 17/1/2011
Οι θέσεις ΠΕ ΓΓΕΩΠΟΝΩΝ -ΤΕ ΤΕΧΝ.ΤΡΟΦΙΜΩΝ
    ΥπηρεσίαΈδρα υπηρεσίαςΕιδικότηταΔιάρκεια
    σύμβασης
    Αριθμός
    ατόμων
    ΚΕΝΤΡΙΚΗ
    ΥΠΗΡΕΣΙΑ
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ81
    ΚΕΝΤΡΙΚΗ
    ΥΠΗΡΕΣΙΑ
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΤΕ ΤΕΧΝ.ΤΡΟΦΙΜΩΝ
    -ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
    84
    ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΕΝΤΡ.
    & ΔΥΤ.
    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ81
    ΕΠΟΠΤΕΙΑ
    ΑΝΑΤ.ΣΤΕΡΕΑΣ
    ΕΛΛΑΔΑΣ &
    ΝΗΣΩΝ
    ΑΘΗΝΑΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ83
    ΕΠΟΠΤΕΙΑ
    ΗΠΕΙΡΟΥ
    ΙΩΑΝΝΙΝΑΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ81
    ΕΠΟΠΤΕΙΑ
    ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
    ΛΑΡΙΣΑΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ81
    ΕΕΠΓ ΛΑΡΙΣΑΣΛΑΡΙΣΑΤΕ ΤΕΧΝ.ΤΡΟΦΙΜΩΝ61
    ΕΠΟΠΤΕΙΑ
    ΑΝΑΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    Σ ΘΡΑΚΗΣ
    ΞΑΝΘΗΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ81
    ΕΠΟΠΤΕΙΑ
    ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
    &ΔΥΤ.ΣΤΕΡ.ΕΛΛΑΔ
    ΑΣ
    ΠΑΤΡΑΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ82
    ΕΕΠΓ ΠΑΤΡΑΣΠΑΤΡΑΤΕ ΤΕΧΝ.ΤΡΟΦΙΜΩΝ
    –ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
    63
    ΕΕΠΓ ΡΕΘΥΜΝΟΥΡΕΘΥΜΝΟΤΕ ΤΕΧΝ.ΤΡΟΦΙΜΩΝ
    –ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

    www.elogak.gr/