|
Αναζήτηση Αναρτήσεων
Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011
ΟΜΙΛΙΑ Β. ΔΙΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΡΟΥ: «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ»
ΘΕΜΑ: «Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 της Ειδικής Στήριξης σε εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009»
Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 άρθρου 68 της Ειδικής Στήριξης
ΝΔ:Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το ΥπΑΑΤ στα Σχέδια Βελτίωσης
Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με την προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης (Μέτρο 1.2.1.), τονίζει σε ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Αγροτικής Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κοζάνης, κ. Γ. Κασαπίδης, με αφορμή την παρουσίαση του Μέτρου από τον κ. Σκανδαλίδη.
Αναλυτικότερα ο κ. Κασαπίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Ενδιαφέρον και προβληματισμός των Νέων Αγροτών για το μέλλον της ΚΓΠ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7-2-2011
Ενδιαφέρον και προβληματισμός
των Νέων Αγροτών για το μέλλον της ΚΓΠ
Το έντονο ενδιαφέρον των Νέων Αγροτών εκδηλώθηκε με την ευρεία συμμετοχή κυρίως Νέων Αγροτών από όλη την Ελλάδα, στην ημερίδα «Κοινή Γεωργική Πολιτική» που οργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, σε συνδιοργάνωση με την HELEXPO και την ΕΝΑ Θεσσαλονίκης και την υποστήριξη του ΑΓΡΟΡΑΜΑ, το Σάββατο, 5 Φεβ 2011, μέσα στην Zootechnia, στην Θεσσαλονίκη.
Την εκδήλωση που παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 στην αίθουσα Corona, χαιρέτισε ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Βασίλης Κανάκας, ενώ, από τους επτά Βουλευτές-Γεωτεχνικούς του Ελληνικού Κοινοβουλίου, τίμησε με την παρουσία του την ημερίδα ο βουλευτής κ. Γ. Ιωαννίδης.
Η ημερίδα, με συντονιστή τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, προσεγγίσθηκε για την ΚΓΠ από τον Ευρωβουλευτή κ. Σπύρο Δανέλλη και για την Τοπική Ανάπτυξη από τον συντ. καθηγητή κ. Γεώργιο Δαουτόπουλο. Στην υποστήριξη της ημερίδας βοήθησαν ο κ. Παναγιώτης Γκιοργκίνης, η κα Αθηνά Μιχαηλίδου, η κα Όλγα Παναγιωτίδου, ο κ. Άκης Γιάτσογλου, ο κ. Σάκης Καμάρης και ο κ. Βασίλης Στεργιούλας.
Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν οι: Β. Γιαννόπουλος (πρόεδρος ΠΕΝΑ), Ο. Γαβρανίδης (παλαιός Πρόεδρος), Ι. Ζαφείρης (Αντιπρόεδρος ΠΕΝΑ) , Π. Γκιοργκίνης (Ταμίας ΠΕΝΑ), Β. Κόλλιας (Ειδικός Γραμματέας ΠΕΝΑ), Λ. Σταμπολίδης (ΕΝΑ Πέλλας), Γ. Μαρθάρης (ΕΝΑ Σερρών), Τ. Μακρής (ΕΝΑ Λάρισας), Λ. Ραβανός (ΕΝΑ Πρέβεζας), Ν. Αγγελόπουλος (ΕΝΑ Ημαθίας), Α. Καρβέλας (ΕΝΑ Αττικής), Σ. Βογιατζής (ΕΝΑ Θεσσαλονίκης), Κ. Δρίτσας (ΕΝΑ Βοιωτίας), Χ. Παπαδημητρίου (ΕΝΑ Ροδόπης), Κ. Λιάμας (ΕΝΑ Κοζάνης), Γ. Τσόλης (ΕΝΑ Αιτωλο-Ακαρνανίας), Κ. Αυλής (ΕΝΑ Αργολίδας), Ρ. Αρβανιτίδης (ΕΝΑ Ξάνθης), Δ. Κυριακούλης (ΕΝΑ Καρδίτσας), Ν. Οικονομόπουλος (ΕΝΑ Ηλείας), Λ. Αδαμάκης (ΕΝΑ Εβρου), Σ. Τσιλιγκάκης (ΕΝΑ Ηρακλείου), Χ. Τσαγκαρούλιας (ΕΝΑ Αχαΐας), Κ.Λαμπέλης (Μυτιλήνη), Δ. Κύρκου (Φλώρινα), Α. Γκαγκιλής (Γρεβενά), Π. Γαλανός (Πιερία), Α. Βούρτση (Κέρκυρα), Π. Καραϊσκος (Φθιώτιδα), Χ. Αθανασιάδης (ΑΓΡΟΤΙΚΗ έκφραση), Α. Βασιλακάκης, Ε. Μαλούπα, Κ. Παυλίδης, Α.Καλογιαννίδης, Α.Τζικούλης, Γ.Τζιότζιος, Τ.Γκουλέτσας, Δ.Μπαζάνας, Π.Κυρμανίδης, Κ.Βαρσαμής, Σ.Δελεφέρης, Α.Μπρόζος, Μ.Μαδεμλής, Δ.Κύρκου, Γ.Παλάτος, Χ.Χατζόπουλος, Χ.Τσαγκαρούλιας, Ν.Ζαφειρούλης, Ν.Παυλονάσιος, Σ. Νικητόπουλος και άλλοι.
Η ΠΕΝΑ ανακοίνωσε την επόμενη πανελλήνια διοργάνωση της στην Αθήνα, στις 13 ΜαΊου 2011, στα πλαίσια της AGRO QUALITY Festival (ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ Αθηνών), με θέμα «Αγροτική Επιχειρηματικότητα & Αγροτουρισμός», ενώ ήδη προετοιμάζεται το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών τον Σεπ 2011. .
Ανάμεσα στα πολύ σημαντικά που παρουσίασε ο Ευρωβουλευτής κ Σπύρος Δανέλλης οι Νέοι Αγρότες επεσήμαναν:
1. Οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρ. Επιτροπής που έχουμε στα χέρια μας είναι «αρκετά γενικές», χωρίς καμιά αναφορά σε ποσά που θα διατεθούν για την Κοινή Γεωργική Πολιτική μετά το 2013 ή για τον τρόπο με τον οποίο θα κατανεμηθούν τα ποσά μεταξύ των κρατών μελών.
2. Ακόμα και η καλύτερη Ευρωπαϊκή Γεωργική Πολιτική μπορεί να εξουδετερωθεί από μια εθνική πολιτική που βάζει «τρικλοποδιές» στις δημιουργικές δυνάμεις.
3. Πρέπει να επανεξετασθούν με προσοχή όλα τα εθνικά μέτρα πολιτικής που σχετίζονται και αλληλεπιδρούν με την γεωργία και την ύπαιθρο.
4. Η ΚΓΠ πλέον στοχεύει στην στήριξη των ΕΝΕΡΓΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ, καθώς και στην ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ των φυσικών πόρων, χωρίς μέχρι σήμερα να ορίζεται η έννοια του ΕΝΕΡΓΟΥ ΑΓΡΟΤΗ.
5. Η ΚΓΠ στοχεύει στην στήριξη των ΜΙΚΡΩΝ εκμεταλλεύσεων καθώς και στην επιβολή ΑΝΩΤΑΤΟΥ ορίου για τις μεγάλες γεωργικές εκμεταλλεύσεις.
6. Όλες οι δράσεις της ΚΓΠ διαπνέονται από την διάθεση για αξιοποίηση κάθε δυνατής ΣΥΝΕΡΓΕΙΑΣ (πχ παραγωγή πρωτεϊνούχων φυτών & κτηνοτροφία, για τοπικές αγορές, με συνοχή μεταξύ αγροτικής ανάπτυξης και άλλων πολιτικών της ΕΕ).
7. Διαμόρφωση συνθηκών ώστε να προσελκυσθούν Νέοι Αγρότες, που με την σειρά τους μπορούν να προσδώσουν δυναμισμό, καινοτομία & γνώση, ώστε μια εκμετάλλευση να μπορεί να είναι βιώσιμη, ακόμη και σε συνθήκες αυξημένου ανταγωνισμού.
8. Η ανακοίνωση της ΚΓΠ από την ΕΕ δίνει έμφαση στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης στον αγροτικό τομέα και στην διαφοροποίηση, πολυαπασχόληση.
9. Με δεδομένο ότι θα ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΕΙ το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, προβλέπεται ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ για την μετάβαση στο νέο καθεστώς της ΚΓΠ, χωρίς όμως να προσδιορίζεται η διάρκειά της.
10. Η Κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει ΠΟΛΥ τον αγροτικό τομέα, όπου μεταξύ άλλων πρέπει να υιοθετηθούν πρακτικές που θα συμβάλλουν στον μετριασμό των κλιματικών αλλαγών και να εξασφαλισθεί η ενεργός καταπολέμηση, με την αποθήκευση CO2 στο έδαφος, και ακόμα καλύτερα στον ξυλώδη ιστό των δένδρων.
11. Η Ελλάδα θα πληγεί περισσότερο από τις βόρειες χώρες από την κλιματική αλλαγή (ξηρασία, μείωση καλλιεργητικού κύκλου, ακραία καιρικά φαινόμενα κλπ) και πρέπει ο κάθε αγρότης να επιλέξει προσαρμοσμένες καλλιεργητικές πρακτικές, ανθεκτικές ποικιλίες & φυλές κλπ.
12. Λόγω της κλιματικής αλλαγής πρέπει να αναπτυχθούν οικονομικές δραστηριότητες που να αποφέρουν συμπληρωματικό εισόδημα, όπως η ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ και ο ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (σσ. Αφού επιτέλους η ελληνική πολιτεία αποφασίσει, 22 χρόνια μετά τις πρώτες επενδύσεις στον Αγροτουρισμό, να ξεκαθαρίσει το θεσμικό κενό, και να αποδώσει τον Αγροτουρισμό, μόνο στους αγρότες, αφού για όλους τους άλλους είναι ο Τουρισμός Υπαίθρου, ο Οικοτουρισμός, ο Ορεινός Τουρισμός κλπ. Και να σκεφθείς ότι κύριο αίτιο της κλιματικής αλλαγής είναι ο αστικός τρόπος ζωής).
13. Η βασική εισοδηματική ενίσχυση στην ΚΓΠ μετά το 2013 θα στηρίζεται στην μονάδα έκτασης. Προβλέπονται όμως ειδικές άμεσες ενισχύσεις σε περιοχές που θα μειονεκτούν εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, συμπληρωματικά για τις μειονεκτικές περιοχές, αν και δεν προσδιορίζονται τα κριτήρια αυτών των ενισχύσεων.
14. Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ και η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ των διατροφικών κυρίως προϊόντων πρέπει να είναι ένας ενιαίος άξονας στην Αγροτική Ελλάδα.
15. Είναι σημαντικό να επαναπροσδιορισθεί η δυναμική που θα μπορούσε να προσδώσει η ΕΚΤΑΤΙΚΗ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΙΑ στην Ελληνική Αγροτική Οικονομία, η οποία επιβαρύνει λιγότερο από κάθε άλλη το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, ενώ ταυτόχρονα συμβάλει στην καταπολέμησή του.
16. Η ελεγχόμενη και υπεύθυνη βόσκηση κάνει καλή διαχείριση του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ενισχύει την ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ και ευνοεί την ανάπτυξη της ΔΑΣΟΚΟΜΙΑΣ, επιταχύνοντας έτσι την δέσμευση άνθρακα στο έδαφος.
17. Η αιγοπροβατοτροφία εξασφαλίζει επιπλέον την ανθρώπινη παρουσία στις απομακρυσμένες & ορεινές περιοχές και δίνει όλες τις προσδοκώμενες από την ΚΓΠ συνέργειες στον αγροτικό τομέα.
18. Η ΚΓΠ εστιάζεται στην ΠΡΟΣΦΟΡΑ του ΑΓΡΟΤΗ στο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ, η οποία είναι πολύ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ, και πολύ ποιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, από την προσφορά αγροτικών προϊόντων, που ίσως να μην έχουν ζήτηση.
Ο αγαπητός καθηγητής κ. Γεώργιος Δαουτόπουλος έδωσε, με χαρακτηριστικά στοιχεία, ελπίδες τοπικής αγροτικής ανάπτυξης ακόμα και στην σημερινή κρίση, απλά καλύπτοντας τις τοπικές ανάγκες από την προσαρμογή της τοπικής παραγωγής, μειώνοντας τα τροφοχιλιόμετρα που κάνει ένα τρόφιμο μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας.
Η αγροτική γη, που τώρα τελευταία συνεχώς χάνεται (συνήθως χτίζεται, και χάνεται από την αγροτική χρήση) μπορεί να πολλαπλασιάσει την απόδοσή της με την αναζωογόνηση της από τους Ενεργούς Μικροοργανισμούς.
Ο κρατικά χρηματοδοτούμενος συνδικαλισμός είναι απών και οι κρατικά ενισχυόμενοι συνεταιρισμοί έχουν αδρανοποιηθεί στους τομείς που έπρεπε να είναι δυναμικοί και που θα έπρεπε να δίνουν διέξοδο των αγροτικών προϊόντων στην αγορά, όπως τα δημοπρατήρια και οι Αγροτικές Αγρορές.
Οι Αγροτικές Αγορές δεν υπάρχουν, εκτός από τις πολύ πετυχημένες λειτουργίες των Αγορών Βιοκαλλιεργητών. Οι Αγροτικές Αγορές θα έπρεπε να δέχονται μόνο τοπικούς αγρότες-παραγωγούς (σε πιθανή ακτίνα
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Β. Γιαννόπουλος προσκάλεσε τον καθ. Γ. Δαουτόπουλο σε συνεχή συνεργασία με τις πολύ θετικές του προτάσεις.
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382
Ενημερωτικό Σημείωμα σχετικά με τη Φορολογία στην Ελλάδα
Ενημερωτικό Σημείωμα από τον Υπουργό Οικονομικών
Η έναρξη υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011 σηματοδοτεί και την έναρξη της πλήρους εφαρμογής της νέας φορολογικής πολιτικής που θεσπίστηκε τον προηγούμενο χρόνο, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του φορολογικού μας συστήματος. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας φορολογικής πολιτικής είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και η δικαιότερη κατανομή των φορολογικών υποχρεώσεων μεταξύ των πολιτών.
Το νέο οικονομικό έτος σηματοδοτεί, επίσης, την αφετηρία για μεγάλες τομές και αλλαγές στη φορολογική διοίκηση, στο σύστημα ελέγχων και εντοπισμού της φορολογητέας ύλης, στη λειτουργία του εισπρακτικού μηχανισμού και πάνω από όλα στην παροχή περισσότερων και καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Στις σημαντικότερες αλλαγές στο σύστημα φορολόγησης που συνδέονται με την φετινή υποβολή των δηλώσεων φόρου εισοδήματος συμπεριλαμβάνονται η εφαρμογή μιας πιο προοδευτικής φορολογικής κλίμακας, με την οποία μειώνεται η φορολογική επιβάρυνση για όλα τα εισοδήματα έως 40.000 ευρώ, η κατάργηση των περισσότερων μορφών αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων και μια σειρά απαλλαγών που δεν εξυπηρετούσαν κοινωνικούς και αναπτυξιακούς στόχους, η εφαρμογή τεκμηρίων προσδιορισμού του ελάχιστου εισοδήματος για όλους τους φορολογούμενους και η σύνδεση του αφορολόγητου ορίου με τις αποδείξεις δαπανών.
Η πολιτική μας για ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα συνδέεται άμεσα με την πολιτική για τη διάσωση και την ανάταξη της οικονομίας μας. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή αποτελούν μέρος του δημοσιονομικού μας προβλήματος που οδήγησε στη διόγκωση του δημόσιου χρέους και της εξυπηρέτησης του στερώντας αναγκαίους πόρους από την παιδεία, την υγεία και την πρόνοια. Η αδιαφάνεια και η γραφειοκρατία γύρω από το φορολογικό μηχανισμό καθιστούν την οικονομία μας λιγότερο ανταγωνιστική, και μειώνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος.
Για το λόγο αυτό, στους άμεσους στόχους του Υπουργείου Οικονομικών για το νέο οικονομικό έτος περιλαμβάνεται η εφαρμογή πολιτικών και σχεδίων δράσης τόσο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όσο και για τη δραστική βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες και της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης και του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού.
Μέσα στο 2010, παρά την εξαιρετικά δυσμενή οικονομική συγκυρία, η χώρα μας κατάφερε τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή που έχει επιτευχθεί ποτέ σε χώρα της Ευρωζώνης. Το δημοσιονομικό έλλειμμα μειώθηκε κατά 14 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα 36 και πλέον δισεκατομμύρια ευρώ σε περίπου 22 δισεκατομμύρια ευρώ, ή κατά 6 μονάδες του ΑΕΠ, από το 15,4% του ΑΕΠ στο 9,4% του ΑΕΠ. Η μείωση αυτή ήταν αποτέλεσμα τόσο της μεγάλης μείωσης των δημοσίων δαπανών, όσο και της αύξησης των δημοσίων εσόδων κυρίως από έμμεσους φόρους. Είναι γεγονός, ότι το 2010 όλοι οι πολίτες υποχρεώθηκαν να φέρουν ένα μέρος – μεγάλο ή μικρό – από το βάρος της προσαρμογής.
Παρά την προσπάθεια τα έσοδα του Κρατικού Προ8πολογισμού εξακολουθούν να υπολείπονται σημαντικά από τις δημόσιες δαπάνες. Οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού το 2010 ήταν περίπου 77 δισεκατομμύρια ευρώ (το 2009 πλησίασαν τα 85 δισεκατομμύρια ευρώ). Από αυτά λιγότερα από 55 δισεκατομμύρια μπορούν και χρηματοδοτούνται από ίδια έσοδα του κράτους, ενώ περισσότερο από το ένα τέταρτο των δημοσίων δαπανών, δηλ. τα υπόλοιπα 23 δισεκατομμύρια περίπου, πρέπει να τα δανειζόμαστε από τις αγορές, αυξάνοντας έτσι το δημόσιο χρέος.
Για το 2011 στόχος είναι η μείωση του ελλείμματος κατά 5 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον, ή κατά 2 μονάδες του ΑΕΠ στο 7,4%. Από αυτά τα 3 δισεκατομμύρια είναι η μείωση του ελλείμματος του Κρατικού Προϋπολογισμού και τα υπόλοιπα 2 δισεκατομμύρια θα προέλθουν από την βελτίωση των αποτελεσμάτων στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα – δημόσιες επιχειρήσεις, νοσοκομεία, ασφαλιστικά ταμεία, δήμους.
Η προσαρμογή αυτή στοχεύουμε να προέλθει κυρίως από την απόδοση διαρθρωτικών αλλαγών που θα οδηγήσουν στον περιορισμό της σπατάλης και των δαπανών του δημοσίου, αλλά και στην ενίσχυση των εσόδων μέσα από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ώστε να μην χρειαστούν πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα.
Τα φορολογικά έσοδα μαζί με τα πιστωτικά έσοδα (δηλαδή τον δανεισμό) είναι η βασικότερη πηγή χρηματοδότησης του Κρατικού Προϋπολογισμού. Για κάθε 100 ευρώ που εισπράττει το κράτος τα 25 ευρώ προέρχονται από άμεσους φόρους στο εισόδημα και στην περιουσία, ενώ άλλα 38 ευρώ προέρχονται από έμμεσους φόρους, κυρίως ΦΠΑ και ειδικούς φόρους κατανάλωσης.
Επιπλέον, 9 ευρώ προέρχονται από πόρους της ΕΕ – για επενδύσεις και απευθείας χρηματοδότηση στον Προ8πολογισμό – και από άλλες εισφορές και δραστηριότητες του κράτους. Σε όλα αυτά χρειάζεται να προστεθούν και επιπλέον 28 ευρώ πιστωτικά έσοδα (δανεισμός). Είναι λοιπόν προφανές ότι, για να σταματήσει η χώρα να εξαρτάται από δανειακά κεφάλαια είναι αναγκαία η αύξηση των φορολογικών εσόδων.
Χρειάζεται όμως και έλεγχος και συγκράτηση των δημοσίων δαπανών. Μέσα στο 2010 έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για μείωση των δημοσίων δαπανών. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί και το 2011, ωστόσο o περιορισμός της κρατικής δαπάνης γίνεται ακόμη πιο δύσκολος λόγω των αυξανόμενων δαπανών για την αποπληρωμή τόκων.
Για κάθε 100 ευρώ που δαπάνησε το κράτος, το 2010, τα 24 περίπου αποτελούν μεταβιβαστικές πληρωμές (δηλαδή επιχορηγήσεις προς το ασφαλιστικό σύστημα, τα νοσοκομεία, το σύστημα πρόνοιας και άλλους φορείς του δημοσίου), περίπου 28 ευρώ προορίζονται για 4 αμοιβές υπαλλήλων και συντάξεις του δημοσίου, 17 ευρώ πρέπει να διατεθούν για αποπληρωμές τόκων, 12 ευρώ αποτελούν πληρωμές προς φορείς του δημοσίου από αντικριζόμενα έσοδα (όπως οι πόροι για τους δήμους και τις περιφέρειες), 11 ευρώ είναι οι δαπάνες για δημόσιες επενδύσεις, 4 ευρώ είναι οι καταναλωτικές δαπάνες και 2 ευρώ τα εξοπλιστικά προγράμματα. Το 2011 στοχεύουμε σε μεγαλύτερη μείωση των δαπανών όπου είναι εφικτό μέσω εξορθολογισμού στη λειτουργία του κράτους συμπεριλαμβανομένης και της πολιτικής προσλήψεων.
Για κάθε 100 ευρώ φόρων που πληρώνουμε, συνεισφέρουμε*…
* Κατά προσέγγιση
2010 (εκτίμηση) | 2011 (στόχος) | |
Επιχορήγηση προς ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία και άλλους φορείς | 24 ευρώ | 23 ευρώ |
Αποδοχές και πρόσθετες παροχές δημοσίων υπαλλήλων | 20 ευρώ | 19 ευρώ |
Τόκοι | 17 ευρώ | 19 ευρώ |
Πληρωμές που αντικρίζονται με έσοδα (π.χ. πόροι ΟΤΑ κ.λπ.) | 12 ευρώ | 11 ευρώ |
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων | 11 ευρώ | 11 ευρώ |
Συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων | 8 ευρώ | 8 ευρώ |
Καταναλωτικές δαπάνες | 4 ευρώ | 3 ευρώ |
Εξοπλιστικά αμυντικά προγράμματα | 2 ευρώ | 2 ευρώ |
Καταπτώσεις εγγυήσεων και άλλες δαπάνες χρέους | 1 ευρώ | 2 ευρώ |
Απαλλοτριώσεις, αγορές ακινήτων, κατασκευές κ.λπ. | 1 ευρώ | 1 ευρώ |
Αποθεματικό εκτάκτων αναγκών | 0 ευρώ | 1 ευρώ |
Μέσα από τον Κρατικό Προ8πολογισμό χρηματοδοτείται κάθε τομέας πολιτικής με στόχο την παροχή δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών προς τους πολίτες, τη διαφύλαξη της ασφάλειας και τη λειτουργία του κράτους και των θεσμών.
Για κάθε 100 ευρώ φόρων που θα πληρώσουμε το 2011, συνεισφέρουμε*…
* Κατά προσέγγιση
Κοινωνική ασφάλιση και συντάξεις | 26 Ευρώ |
Υγεία και κοινωνική αλληλεγγύη | 10 Ευρώ |
Παιδεία | 8 Ευρώ |
Τοπική διακυβέρνηση | 7 Ευρώ |
Οικονομία και ανάπτυξη | 7 Ευρώ |
Άμυνα | 6 Ευρώ |
Υποδομές και μεταφορές | 4 Ευρώ |
Δράσεις του κράτους στο εξωτερικό (διεθνείς σχέσεις και αναπτυξιακή βοήθεια, δαπάνες ΝΑΤΟ, ομογένεια, προβολή χώρας κ.λπ.) | 4 Ευρώ |
Ασφάλεια και προστασία του πολίτη | 2 Ευρώ |
Αγροτική ανάπτυξη | 2 Ευρώ |
Ειδικές δράσεις του κράτους στο εσωτερικό (ενημέρωση, δικαιώματα του πολίτη, μεταναστευτική πολιτική κ.λπ.) | 1,5 Ευρώ |
Πολιτισμός, θρησκεία αθλητισμός | 1,1 Ευρώ |
Δικαιοσύνη | 0,9 Ευρώ |
Περιβάλλον και οικιστική ανάπτυξη | 0,7 Ευρώ |
Για όλες αυτές τις δαπάνες από 1η Ιανουαρίου 2011 υπάρχει καθημερινή ηλεκτρονική παρακολούθηση, ώστε να υπάρξει απόλυτος έλεγχος για το που πηγαίνει κάθε ευρώ δημόσιου χρήματος.
Για την Κυβέρνηση ο σεβασμός του δημοσίου χρήματος, η λογοδοσία και η διαφάνεια στη διαχείριση των πόρων και της περιουσίας των πολιτών είναι αρχή που πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα. Για το Υπουργείο Οικονομικών είναι και ο μόνος δρόμος που μπορεί να οδηγήσει σε μια βιώσιμη δημοσιονομική προσαρμογή, ώστε να μην βρεθεί ξανά η χώρα μας στην ίδια δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Τηρώντας αυτή την αρχή, στους μήνες που πέρασαν, αλλά και στους μήνες που έχουμε μπροστά μας επιχειρούμε καθημερινά να προχωρούμε ένα ακόμη βήμα μπροστά στην αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος, στην αποκατάσταση του αισθήματος οικονομικής και φορολογικής δικαιοσύνης και στην εμπέδωση μιας νέας φορολογικής συνείδησης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πολίτη και στο κράτος που είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία για τη χώρα μας.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
http://www.opengov.gr/
Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011
Εταιρεία παραγωγής σποροφύτων ζητά Γεωπόνο ή Τεχνολόγο
Προτάσεις ΠΕΝΑ και ΕΝΑ Θεσσαλονίκης για την ΚΑΠ
Όπως επισημάνθηκε, στο πλαίσιο της 7ης Διεθνούς Έκθεσης Κτηνοτροφίας και Πτηνοτροφίας Zootechnia 2011, ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι η προσέγγιση των δύο κοινωνιών (αγροτικής και αστικής), κατά τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων. Σύμφωνα με την ΠΕΝΑ, η προσέγγιση αυτή μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: ο πρώτος θα ήταν η απευθείας "σύνδεση" των παραγωγών με τους αστούς-καταναλωτές, ώστε οι δεύτεροι να αγοράζουν προϊόντα σε ακτίνα παραγωγής μέχρι 100 χιλιομέτρων, από τον τόπο κατοικίας τους. Ο δεύτερος μέσω δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων, με ανοικτές διαφανείς διαδικασίες, από αγροτικούς συνεταιρισμούς.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ, Βασίλης Γιαννόπουλος, «η γεωργία είναι ‘’ μαγεία’’ και εμείς που την υπηρετούμε, την αγαπούμε και δεν μπορούμε να την αποχωριστούμε».
Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σπύρος Δανέλλης υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι η κλιματική αλλαγή θα πρέπει να απασχολήσει τους Έλληνες αγρότες, διότι, όπως είπε, «οι χώρες του Νότου της Ευρώπης θα πληγούν περισσότερο». Πέρα από τις πρωτογενείς θα αντιμετωπίσουν και δευτερογενείς επιπτώσεις, μεταξύ των οποίων η σύνθεση και ποιότητα της παραγωγής, η μείωση του καλλιεργητικού κύκλου και κατά συνέπεια του εισοδήματός τους, οπότε θα πρέπει να προβούν σε συμπληρωματικού ‘’τύπου’’ προσαρμογές, για να αντισταθμίσουν τις όποιες απώλειες.
Ο πρόεδρος της ΕΝΑ Θεσσαλονίκης, Στυλιανός Βογιατζής, κάλεσε τους αγρότες να στραφούν, μεταξύ άλλων, σε αλλαγή καλλιεργειών, συμβατών με την ελληνική πραγματικότητα και σε βελτίωση του ζωϊκού κεφαλαίου. Όπως είπε, «έχουμε ελληνικούς σπόρους, όπως ρόδι, κτηνοτροφικό μπιζέλι και άλλους σπόρους για να παράγουμε πρωτεϊνούχες τροφές και ταυτόχρονα να διαφυλάττουμε το περιβάλλον, διότι επιλέγουμε καλλιέργειες, που είναι λιγότερο υδροβόρες».
Ο ομότιμος καθηγητής Αγροτικής Κοινωνιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Γιώργος Δαουτόπουλος, πρότεινε λύσεις που έχουν ως βασικό άξονα την «τοπική παραγωγή για την τοπική κατανάλωση». Όπως είπε, «οι πατάτες που έχει ανάγκη ο νομός Πέλλας πρέπει να καλύπτονται από παραγωγή που γίνεται στα όριά του».
Την τοπική κατανάλωση μπορεί να ενισχύσει ένας παραδοσιακός θεσμός, το εβδομαδιαίο παζάρι, το οποίο, όμως - σημείωσε -πρέπει να «απαλλαγεί από τα ξενόφερτα στοιχεία και τις στρεβλώσεις που έχει».
www.agronews.gr
ΓΕΩΤΕΕ: Απόψεις επί του Σχεδίου Νόμου: “Αρχή της Επαγγελματικής Ελευθερίας. Κατάργηση αδικαιολογήτων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων
Οι μέσες τιμές παραγωγού για το 2010 σύμφωνα με τον ΕΛΓΑ
Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη σχετική απόφαση με τον Καθορισμός μέσης τιμής για το φυτικό και ζωικό κεφάλαιο το 2010
www.agronews.gr
Σύλ. Γεωπόνων Λακωνίας : ΘΕΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
Ο Πρόεδρος
Αραχωβίτης Σταύρος.
--
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΟΡΕΣΤΗ 9
ΣΠΑΡΤΗ 23100
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΟΡΕΣΤΗ 9, ΣΠΑΡΤΗ
Τ.Κ. 23100
Σπάρτη,31 Ιανουαρίου 2011
ΠΡΟΣ
κ. Σκανδαλίδη
Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης &Τροφίμων
ΚΟΙΝ.:
1) κ. Π. Τατούλη
Περιφερειάρχη Πελοποννήσου
2) κ.κ. Βουλευτές Νομού Λακωνίας
3) κ. Ειδικό Γραμματέα Υπουργείου Αγροτικής . Ανάπτυξης & Τροφίμων
4) Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής ΠΑΑ, Μονάδα Α
5) Μ.Μ.Ε.
ΘΕΜΑ: Πρώτες παρατηρήσεις επί της εφαρμογής του προγράμματος Σχεδίων Βελτίωσης
(Μέτρο 121 ΠΑΑ)
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Ø Σε περιόδους κρίσης όπου μονάδες τυποποίησης και συσκευασίας σχολάζουν , υπολειτουργούν, εσείς προωθείτε την δημιουργία νέων οικογενειακών μονάδων . Θεωρούμε ότι η δημιουργία νέων μονάδων και υποδομών τυποποίησης δεν λύνει το πρόβλημα της προώθησης των αγροτικών προϊόντων .
Ø Δεν υπολογίζεται πουθενά το ελάχιστο κρίσιμο μέγεθος μιας τέτοιας μονάδας.
Ø Δεν διευκρινίζεται πουθενά ο τρόπος υπολογισμού των ενεργειακών αναγκών της εκμετάλλευσης και συνεπώς το μέγεθος της Α.Π.Ε .
9. Για την Εξοικονόμηση Ύδατος:
Ø Πως είναι δυνατό να γίνει αξιολόγηση προτεινόμενου συστήματος άρδευσης σε δενδρώδεις καλλιέργειες , με σύστημα αναφοράς το «κανόνι» ;
Κύριε Υπουργέ,
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.
Με τιμή
Ο Πρόεδρος -Η Γραμματέας
Αραχωβίτης Σταύρος- Γιαννακάκη Ειρήνη