Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΕΛΑΙΟΤΕΧΝΙΑ 2011, 1-3 Απριλίου

ΕΛΑΙΟΤΕΧΝΙΑ 2011, 1-3 Απριλίου
14η έξοδος Αττικής Οδού, Ανθούσα-Αθήνα

http://www.eleotexnia.gr/dkotinos.html


Στην Ελλάδα, τρίτη ελαιοπαραγωγό χώρα στον κόσμο και κομβικό σημείο για τα Βαλκάνια και τις χώρες της Μέσης Ανατολής, δεν διοργανώνεται μέχρι σήμερα καμία κλαδική έκθεση για τον ελαιοκομικό τομέα. Έναν τομέα που απασχολεί και ενδιαφέρει περισσότερες από 1.000.000 επαγγελματίες, ελαιοπαραγωγούς, ελαιοτριβείς, εμπόρούς κλπ και συμβάλλει σημαντικά στην εθνική μας οικονομία. Το κενό αυτό έρχεται να καλύψει η κλαδική έκθεση Ελαιοτεχνία, την οποία διοργανώνει η εταιρία Compass expo ΕΠΕ.

Η εξειδικευμένη έκθεση για:

Την παραγωγή, την προώθηση
Τη μεταποίηση, τη διανομή
Την τυποποίηση, την κατανάλωση
Το εμπόριο, τη γαστρονομία
Τις εξαγωγές, τη μαζική εστίαση
Την τεχνολογία, την πιστοποίηση
Τον μηχανολογικό εξοπλισμό
.......του ελαιολάδου και της ελιάς.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΟΤΙΝΟΣ-ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Ντροπή:γεωπόνοι εκτός λίστας στον ΕΛΓΑ

Ντροπή:γεωπόνοι εκτός λίστας στον ΕΛΓΑ

Μόλις εχθές ο ΕΛΓΑ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της νέας λίστας για την πρόσληψη Γεωπόνων και κτηνιάτρων και ήδη πολλοί συνάδελφοι ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους, αναμένοντας το τηλεφώνημα εκ μέρους τουΕΛΓΑ για να τους πουν σε ποιό υποκατάστημα θα παρουσιαστούν !

Οι ανάγκες του ΕΛΓΑ σε προσωπικό θα καλυφθούν αποκλειστικά μέσω της λίστας ;

απάντηση :

Πως προκύπτει αυτό ;

απο την επιστολή που εστάλει απο την ΑντιπεριφερειάρχηΠελοποννήσου στους Δημάρχους Σπάρτης , Ευρώτα , Μονεμβασιάς

τί ζητάει η συγκεκριμένη επιστολή : την διάθεση των γεωπόνων που εργαζόνται στους Δήμους στον ΕΛΓΑ , για περίπου 50 μέρες , προκειμένου να εκτιμήσουν τις ζημιές απο τον παγετό του Δεκεμβρίου


κάντε κλίκ επάνω για μεγένθυση

Υ.Γ. ευχαριστούμε τον αποστολέα του συγκεκριμένου εγγράφου!


http://basilakakis.wordpress.com/

ΥΓ. ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ. ΚΑΙ ΠΕΡΥΣΙ Ο ΕΛΓΑ, ΜΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, ΚΑΛΥΠΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΓΕΩΠΟΝΟΥΣ) ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΝΟΜΑΡΧΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΥΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Θεσσαλικά προϊόντα στα ράφια 800 μάρκετ

Θεσσαλικά προϊόντα στα ράφια 800 μάρκετ

Πρωτοβουλία για την προώθηση των τοπικών αγροτικών προϊόντων στα ράφια των 800 καταστημάτων σούπερ μάρκετ της Θεσσαλίας αναλαμβάνει η αιρετή Περιφέρεια.
Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός σε χθεσινή συνάντηση με τους προέδρους και τις διοικήσεις των Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών, των Ομοσπονδιών Κτηνοτροφικών Συλλόγων και των Συλλόγων Αγελαδοτρόφων-Χοιροτρόφων της Θεσσαλίας δεσμεύτηκε να αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε παραγωγοί και διευθυντές των σούπερ μάρκετ να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συζητήσουν για το πώς θα επεκταθεί η συνεργασία που υπάρχει ήδη μεταξύ πολλών σούπερ μάρκετ και ενώσεων συνεταιρισμών και συνεταιρισμών.
Παρόμοια πρόταση κατέθεσαν σχεδόν όλοι οι παριστάμενοι στη σύσκεψη και ο κ. Αγοραστός δεσμεύτηκε η συνάντηση να γίνει το συντομότερο. «Τέτοιες κινήσεις είναι προς όφελος όλων: των παραγωγών, των συνεταιρισμών, των καταναλωτών. Συνεργασίες υπάρχουν ήδη και πιστεύουμε ακράδαντα ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης και επέκτασής τους. Η αιρετή Περιφέρεια έχει τη βούληση να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες, όπως και κάθε άλλη πρωτοβουλία για την προώθηση των ασύγκριτης ποιότητας τοπικών αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων», είπε χαρακτηριστικά ο αιρετός Περιφερειάρχης.
Ο κ. Αγοραστός απάντησε θετικά και σ’ ένα άλλο βασικό αίτημα της συντριπτικής πλειονότητας των εκπροσώπων αγροτών και κτηνοτρόφων: να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην αγορά, στην κατεύθυνση πάταξης φαινομένων όπως οι «ελληνοποιήσεις» και η νοθεία. Παράλληλα του ζητήθηκε να αναλάβει πρωτοβουλία προς την κυβέρνηση, ώστε να γίνει αυστηρότερη η νομοθεσία για τους παραβάτες.
«Η αιρετή Περιφέρεια έχει δύο ρόλους», επεσήμανε ο κ. Κ. Αγοραστός. «Ο πρώτος είναι να διαμορφώσει με όλους εσάς και όλους τους πολίτες τη στρατηγική και το μοντέλο που θα επιλέξουμε για να πάμε μπροστά. Να εκπονήσουμε στρατηγικό σχέδιο με σαφείς προτεραιότητες για την αγροτική ανάπτυξη αλλά και γενικότερα την τοπική οικονομία.
Η δεύτερη δυνατότητα που έχουμε είναι να παρέμβουμε στο θεσμικό επίπεδο μέσω της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, η οποία, όπως ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου εξήγγειλε πριν τις εκλογές, θα αποτελεί ένα σημαντικό όργανο, παρόμοιο με το Υπουργικό Συμβούλιο. Γι’ αυτό θέλω να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι για να είναι οι παρεμβάσεις μας ουσιαστικές και αποτελεσματικές και σε θεσμικό επίπεδο».
Ο Περιφερειάρχης κατέγραψε για περισσότερες από τρεις ώρες τα θέματα, τα προβλήματα και τις προτάσεις που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι ΕΑΣ και κτηνοτροφικών συλλόγων. Δεσμεύτηκε ο διάλογος με τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους να είναι συνεχής και μάλιστα να εξειδικευτεί ανά κλάδο και ανά τομέα ενδιαφέροντος, προκειμένου να βρίσκονται οι πλέον πρόσφορες απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα.
Στη συνάντηση από τη Μαγνησία έλαβαν μέρος και τοποθετήθηκαν μεταξύ άλλων οι πρόεδροι της ΕΑΣ Βόλου Νικήτας Πρίντζος, της ΕΑΣ Πηλίου-Βορείων Σποράδων Δημήτρης Σπανός, της ΕΑΣ Αλμυρού Νίκος Λάππας, του Συλλόγου Αγελαδοτρόφων Βόλου Χαράλαμπος Γεωργαλούσης, του Συνεταιρισμού Εκτροφέων Γιδιών Σκοπέλου Βασίλης Νικολάου, των Κτηνοτροφικών Συλλόγων Καναλίων, Αλμυρού και Ν. Αγχιάλου Απόστολος Αντωνίου, Ιωάννης Γκρίνιας και Ηλίας Μπούτλας.

πηγή: Εφημερίδα Ταχυδρόμος

Ο λαχανόκηπος της Θεσσαλίας

Ο λαχανόκηπος της Θεσσαλίας
Ο θεσσαλικός κάμπος, ευλογημένος από τη φύση, διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει μία ηγεμονική ζώνη δυναμικών καλλιεργειών, με στάνταρ ποιότητας και απόδοσης υψηλότερα και από αυτά φημισμένων περιοχών του εξωτερικού. Ωστόσο μια τέτοια πραγματικότητα φαντάζει ακόμα μακρινή, λόγω παράδοσης κυρίως, και ο αγροτικός κόσμος της Μαγνησίας εδώ και χρόνια παραμένει στάσιμος χωρίς να αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες που ο τόπος τού προσφέρει.
Είναι γεγονός ότι κάθε χώρα που βρίσκεται αντιμέτωπη με την οικονομική κρίση «βρίσκει παρηγοριά» στη γεωργία, την πρωτογενή παραγωγή. Είναι επίσης γεγονός ότι πολλές χώρες στήριξαν και στηρίζουν ένα μεγάλο μέρος της οικονομίας τους στον αγροτικό τομέα. Είναι όμως και γεγονός ότι η Ελλάδα, μια χώρα που θα μπορούσε να αποτελεί λόγω τους εδάφους και του κλίματός της υπερδύναμη στη γεωργία, κάθεται στην κυριολεξία με σταυρωμένα τα χέρια…
Την ίδια στιγμή οι συνεχείς αλλαγές αλλά και τα διαρθρωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η γεωργία καθιστούν αναγκαία τη στροφή των αγροτών είτε σε νέες καλλιέργειες είτε σε συμβατικές με διαφορετικό όμως τρόπο ανάπτυξης, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να πληθαίνουν συνεχώς τα σενάρια για την ανάπτυξη θερμοκηπιακών, υπό κάλυψη δηλαδή, καλλιεργειών.
Βέβαια στην ανάγκη ανάπτυξης θερμοκηπιακών καλλιεργειών συμβάλλει και η συνεχής χρήση του εδάφους σε εντατική μορφή και με το ίδιο είδος φυτού, η υπερβολική χρήση φυτοφαρμάκων, η υπερβολική κατανάλωση νερού, καταστάσεις που δημιούργησαν και συνεχίζουν να δημιουργούν παθογένειες και ελλείψεις στα περισσότερα από τα αναγκαία θρεπτικά στοιχεία στο παραγόμενο προϊόν.
Είναι εμφανές λοιπόν πως η στροφή προς νέου τύπου καλλιέργειες θα δώσει νέα πνοή και ώθηση σε μία από τις σημαντικότερες αγροτικές περιοχές της χώρας, τη Μαγνησία. Έχει ειπωθεί πολλές φορές και από πολλά διαφορετικά στόματα ότι η Μαγνησία έχει όλα τα φόντα να γίνει μία νέα Ιεράπετρα, εφάμιλλη ή και ανώτερη της τελευταίας ως προς το θερμοκηπιακό της δυναμικό. Η Μαγνησία θα μπορούσε να αποτελεί «το λαχανόκηπο της Θεσσαλίας», τον «ανθόκηπο» της Ευρώπης, παράγοντας εύγευστα, ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα, δίνοντας διέξοδο σε χιλιάδες παραγωγούς, και ενισχύοντας τη μεταποίηση για την τυποποίηση των εξαγώγιμων αγροτικών προϊόντων.
Με τα νέα δεδομένα στο χώρο της τεχνολογίας και δη των θερμοκηπιακών καλλιεργειών φαντάζει πιο εντατική ανάγκη από ποτέ να αξιοποιηθεί το μακράν αγνοημένο δυναμικό του κάμπου και να μετατραπεί σε δύναμη στα κηπευτικά. Και αυτό μπορεί να καταστεί δυνατό μόνον με την ανάπτυξη και επέκταση των θερμοκηπίων που θα χαρίσουν ανάσα ζωής, τόσο οικονομική-αναπτυξιακή, όσο και περιβαλλοντική.
Μάλιστα το ίδιο επιβεβαιώνει ο καθηγητής της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Κίττας, Δ/ντής του Εργαστηρίου Γεωργικών Κατασκευών και Ελέγχου Περιβάλλοντος και Δ/ντής του του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Διαχείρισης Αγροοικοσυστημάτων (ΙΤΕΔΑ) του Κέντρου Έρευνας Τεχνολογίας και Ανάπτυξης Θεσσαλίας (ΚΕΤΕΑΘ), ο οποίος στο εργαστήριό του ερευνά την ανάπτυξη των θερμοκηπιακών καλλιεργειών.
Εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση φυτοπροστατευτικών
Σε αντίθεση με την υπάρχουσα γενικευμένη αντίληψη ένα καλά σχεδιασμένο θερμοκήπιο όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Κίττας, συμβάλλει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος εξοικονομώντας αρχικά ενέργεια αλλά και μειώνοντας την χρήση φυτοπροστατευτικών, φυτοφαρμάκων δηλαδή.
Η εξοικονόμηση ενέργειας επιτυγχάνεται με την σωστή χρήση του εξοπλισμού (θερμοκουρτίνες) και την ορθολογική ρύθμιση του μικροκλίματος με παράλληλη χρήση φυσικά ΑΠΕ, ενώ η μείωση των φυτοπροστατευτικών με τη χρήση δικτύων εντομοστεγανότητας και φωτοεκλεκτικών υλικών κάλυψης που περιορίζουν τις εισροές χημικών, παρεμποδίζουν τα επιζήμια έντομα.
Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Σε έρευνα του Εργαστηρίου διαπιστώθηκε ότι η καθαρή ενέργεια που θα μπορούσε να παραχθεί, θεωρητικά, από την καύση των γεωργικών υπολειμμάτων, στην περιοχή της Μαγνησίας, ανέρχεται σε 339.077 GJ ανά έτος, όταν για τη θέρμανση των θερμοκηπίων απαιτείται ενέργεια 43.149 GJ ανά έτος. Δηλαδή το 1/10 της ενέργειας από βιομάζα που υπάρχει διαθέσιμη στην περιοχή να χρησιμοποιήσουμε αρκεί για τη θέρμανση όλων των θερμοκηπίων της Μαγνησίας.
Το ζήτημα λοιπόν είναι η παραγωγή της καθώς η χρήση της συνδέεται άμεσα αλλά και εξαρτάται από την προμήθεια των απαραίτητων πρώτων υλών. Η πραγματική πρόκληση λοιπόν είναι η αξιοποίηση των νέων ευνοϊκών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί προς όφελος της ελληνικής γεωργίας και της εγχώριας παραγωγής, η οποία αναμένεται και πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στην παραγωγή των πρώτων υλών.
Στη Μαγνησία τα είδη βιομάζας που υπάρχουν είναι κλαδοδέματα, φύλο, άχυρο, στελέχη βαμβακιού, κότσαλα καλαμποκιού, πυρηνόξυλο, περικάρπιο αμυγδάλων και πυρήνες ροδακίνων. Η μεγάλη πρόκληση έγκεiται στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος συλλογής, επεξεργασίας και διάθεσης (logistics) της παραγόμενης βιομάζας στα σημεία που χρειάζεται.
Εξοικονόμηση νερού
Οι ανάγκες της Μαγνησίας για εξοικονόμηση νερού είναι σημαντικές, πόσο μάλλον αν σκεφτεί κανείς ότι η Θεσσαλία χρησιμοποιεί το ¼ του συνολικού νερού άρδευσης της Ελλάδας.
Η υπό κάλυψη καλλιέργεια καταναλώνει σημαντικά μικρότερες ποσότητες νερού, σε σχέση με την υπαίθρια και εξοικονομεί έτσι το πολύτιμο για τον θεσσαλικό κάμπο αγαθό. Σύμφωνα με στοιχεία του FAO, οι θερμοκηπιακές καλλιέργειες έχουν 3-5 φορές μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα χρήσης νερού σε σχέση με τον ανοιχτό αγρό και συνεπώς, η επέκτασή τους θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση νερού στη γεωργία.
«Πράσινος» χρυσός τα θερμοκήπια
Ένα σύγχρονο θερμοκήπιο υψηλής τεχνολογίας χρειάζεται το πολύ επτά χρόνια για να αποσβέσει το κόστος του ωστόσο προσφέρει ένα περισσότερο από ικανοποιητικό εισόδημα ενώ η κατασκευή των θερμοκηπίων επιδοτείται τόσο από το νέο αναπτυξιακό νόμο όσο και από τα Σχέδια Βελτίωσης που τρέχουν μέχρι 18 Φεβρουαρίου για μικρές εγκαταστάσεις.
Μάλιστα η ανάπτυξη θερμοκηπιακών καλλιεργειών σε μεγάλη αγροτική περιοχή όπως η Μαγνησία θα μπορούσε να προσφέρει σημαντική διέξοδο στους αγρότες και να βγάλει από το τέλμα την γεωργία. Ο κ. Κίττας βέβαια προτείνει τη δημιουργία ομάδων παραγωγών, καθώς όπως επισημαίνει είναι προτιμότερη η δημιουργία μεγάλων μονάδων και για τη μετέπειτα διαχείριση του προϊόντος.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια οικονομική διέξοδο για πολλούς παραγωγούς, ως πηγή συμπληρωματικού ή ακόμα και κύριου εισοδήματος. Πολλοί αγρότες σε τέλμα, λόγω ζημιών σε καλλιέργειές τους ή τα γνωστά τα τελευταία χρόνια προβλήματα με τις κοινοτικές επιδοτήσεις, μπορούν να στραφούν στα θερμοκήπια που προσφέρουν νέου είδους επενδυτικές ευκαιρίες.
Σημειώνεται τέλος πως από μόνη της η καλλιέργεια υπό κάλυψη δίνει τη δυνατότητα για παραγωγή προϊόντων ποιότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους χωρίς να υπάρχουν κίνδυνοι καταστροφής από οποιοδήποτε καιρικό φαινόμενο.
Στην περιοχή της Μαγνησίας είναι εφικτή η ανάπτυξη μιας νέου τύπου βιώσιμης γεωργίας βασισμένης στην ποιότητα και την προσαρμογή στην αγορά και όχι στις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, μιας γεωργίας που θα σέβεται το περιβάλλον και θα διαχειρίζεται αειοφορικά τους φυσικούς πόρους. Οι θερμοκηπιακές καλλιέργειες μπορούν να αποτελέσουν φάρο για μια τέτοια προσπάθεια με προσανατολισμό στην ανάπτυξη της υπαίθρου.
* Το Εργαστήριο Γεωργικών Κατασκευών και Ελέγχου Περιβάλλοντος καθώς και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας και Διαχείρισης Οικοσυστημάτων του ΚΕΤΕΑΘ μπορούν να παρέχουν επιστημονική υποστήριξη.
ΙΝΦΟ
ü Παραγωγή προϊόντων ποιότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους
ü Εξοικονόμηση νερού
ü Εξοικονόμηση ενέργειας
ü Μείωση χρήσης φυτοφαρμάκων
ü Δυνατότητα καλλιέργειας εκτός εδάφους
ü Σταθερό και ικανοποιητικό εισόδημα
ü Δημιουργία θέσεων εργασίας
ü Δημιουργία ομάδων παραγωγών και παραγωγή προϊόντων ποιότητας και προέλευσης
ü Άνοιγμα σε νέες αγορές για διάθεση των προϊόντων (περισσότερη, καλύτερη και πιο συντονισμένη παραγωγή)
ü Ενίσχυση της τυποποίησης και μεταποίησης
Εναέριες μεταφορές (ΕΝΘΕΤΟ)
Εν τω μεταξύ σημαντικά στην ανάπτυξη θερμοκηπιακών καλλιεργειών συμβάλλει και η ύπαρξη και λειτουργία του Αεροδρομίου στη Νέα Αγχίαλο. Πλέον είναι πολύ πιο εύκολη και δυνατή η πρόσβαση αλλά και μεταφορά και αποστολή προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές. Παράλληλα μέσω του Αεροδρομίου τα προϊόντα μπορούν να εξάγονται γρήγορα, φτηνά και εύκολα αλλά και φρέσκα! Αρκεί οι φορείς να προσελκύσουν το ενδιαφέρον αεροπορικών εταιριών τύπου cargo.
πηγή:Εφημερίδα Ταχυδρόμος

ΟΜΙΛΙΑ Β. ΔΙΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΡΟΥ: «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θεσσαλονίκη, 4 Φεβρουαρίου 2011

ΟΜΙΛΙΑ Β. ΔΙΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΡΟΥ:

«ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ»

Ευχαριστώ τον κ. Υπουργό, με την άδειά σας θα πω κι εγώ πέντε κουβέντες εισαγωγικά για να περάσουμε μετά στην κύρια παρουσίαση και νομίζω ότι θα πρέπει να το κάνω κι εγώ από το βήμα.

Κύριε Υπουργέ, κύριοι Υφυπουργοί, κυρίες και κύριοι, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί έχουμε ένα αρκετά πλατύ κοινό, ένα μεγάλο κοινό, το οποίο ήρθε για να ακούσει αυτά τα οποία θέλουμε να τους πούμε. Νομίζω ότι ο Υπουργός μας έκανε μια πολύ καλή εισαγωγή για το τι θα πρέπει να γίνει, πώς θα πρέπει να δουλέψουμε σήμερα, ωστόσο θα μου επιτρέψτε να πω κι εγώ δυο πράγματα και για το πρόγραμμα και για το τι θέλουμε να κάνουμε σήμερα.

Ο Προϋπολογισμός λοιπόν για το μέτρο αυτό, γι’ αυτή την προκήρυξη είναι συνολικά 285 εκατομμύρια €, ωστόσο είναι χωρισμένο σε τρεις κατηγορίες. Είναι 135 εκατομμύρια € για τους δικαιούχους στις περιοχές καπνοπαραγωγής, υπάρχουν 50 εκατομμύρια € για τους νέους γεωργούς και υπάρχουν και 100 εκατομμύρια € για τους λοιπούς δικαιούχους.

Όπως είπε και ο Υπουργός η πρόσκληση θα ισχύσει από τις 18 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 18 Απριλίου δίνοντας έτσι επαρκή χρόνο, ώστε χωρίς αιφνιδιασμούς να κατατεθούν από τους ενδιαφερόμενους ολοκληρωμένα σχέδια. Δίνεται τώρα η ευκαιρία ειδικά σε νέους γεωργούς να επενδύσουν στις εκμεταλλεύσεις τους και να προσχωρήσουν πραγματικά στο επάγγελμα.

Ο προσανατολισμός μας στρέφεται στον καταναλωτή με τη δυνατότητα καθετοποίησης της ίδιας παραγωγής, ενώ παράλληλα προωθούνται και δράσεις με σκοπό την άμβλυνση της κλιματικής αλλαγής και στόχο την πράσινη ανάπτυξη.

Περισσότερα όμως για την πρόσκληση αυτή καθ’ αυτή θα ακούσετε στη συνέχεια. Να σας πληροφορήσω ωστόσο, ότι υπάρχει σχέδιο και για νέα προκήρυξη, το είπε ο Υπουργός, για στοχευμένα σχέδια βελτίωσης, αλλά και για τα λεγόμενα κανονικά, τα γνωστά σχέδια βελτίωσης, η οποία θα ακολουθήσει μέσα στο χρόνο.

Επιτρέψτε μου τώρα να κάνω μια σύντομη εισαγωγή για τα πεπραγμένα του προγράμματος στο σύνολό του, διότι με τις προσπάθειες όλων των τελευταίων μηνών καταφέραμε επιτέλους να το απογειώσουμε και νομίζω σε πολύ ικανοποιητικό ρυθμό.

Είμαι πραγματικά αισιόδοξος ότι αν χρησιμοποιήσουμε με ψυχραιμία, σύνεση και διαφάνεια και ομαδική δουλειά και κυρίως με εποικοδομητική στάση όλα τα διαθέσιμα εργαλεία πολιτικής που διαθέτουμε, θα καταφέρουμε να πάμε ακόμα καλύτερα.

Σε ότι μας αφορά η άμεση συμβολή μας στην επαναφορά της οικονομίας σε βιώσιμη αναπτυξιακή τροχιά, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της γεωργίας, στη βελτίωση του γεωργικού εισοδήματος, στην προώθηση ποιοτικών προϊόντων με σεβασμό στο περιβάλλον, στην αναβάθμιση των υποδομών που σχετίζονται με την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα και στην κοινωνική πρόοδο των ανθρώπων της υπαίθρου η συμβολή μας είναι η ταχύτερη δυνατή αξιοποίηση των περίπου 7 δισεκατομμυρίων €, 6,9 για την ακρίβεια του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος.

Η ανταγωνιστικότητα, η προστασία περιβάλλοντος και ποιότητα ζωής στην ύπαιθρο είναι το τρίπτυχο στο οποίο συνοψίζεται η βασική στρατηγική μας στο πλαίσιο της 4ης αυτής Προγραμματικής Περιόδου. Με γνώμονα την στρατηγική μας διορθώνουμε αστοχίες του παρελθόντος με επίκεντρο την ποιοτική απορρόφηση των πόρων και έχουμε φτάσει στο επιθυμητό σημείο της πλήρους ενεργοποίησης του προγράμματος με διαφάνεια, απλούστευση διαδικασιών και αναδιοργάνωση των υπηρεσιών σε ένα λειτουργικότερο σχήμα.

Έχει ήδη προκηρυχθεί το 65% των πιστώσεων, ενώ έχει απορροφηθεί περίπου το 30%. Έχουμε την πρωτιά σε σχέση με όλα σχεδόν τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, νομίζω είναι ένα ακόμα πρόγραμμα, το πρόγραμμα της Ανταγωνιστικότητας το οποίο μας ανταγωνίζεται, αλλά αυτό βέβαια δεν είναι αυτοσκοπός, ο κανόνας όμως του «ν+2» έχει σχεδόν καλυφθεί και για το 2011, ενώ η υποχρέωσή μας για το πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης της χώρας για το 2010 υπερκαλύφτηκε κατά 50%.

Η δουλειά η δική μας είναι να συνεχίσουμε να αντλούμε κοινοτικούς πόρους για τη χώρα με ρυθμούς όλο και πιο γοργούς και αυτό κάνουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

Όσον αφορά στα Μέτρα ή Δράσεις του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης επιλεκτικά επιτρέψτε μου και επιγραμματικά να αναφέρω τα εξής. Για τους 8.500 νέους γεωργούς δικαιούχους του ομώνυμου Μέτρου, το Μέτρο 112 όπως το ξέρουν πολλοί, έχει ολοκληρωθεί η καταβολή της 1ης δόσης που είναι το 70% επί του εγκεκριμένου ποσού ανά δικαιούχο, είναι περίπου 100 εκατομμύρια € αυτά, η επαγγελματική κατάρτιση των δικαιούχων του Μέτρου αυτού, η οποία είναι και υποχρεωτική, ξεκινάει εμπρόθεσμα από τον ΟΓΕΕΚΑ «ΔΗΜΗΤΡΑ».

Στα μικρά σχέδια βελτίωσης υπάρχει ενεργή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 50 εκατομμύρια € και υποβάλλονται αιτήσεις με σύντμηση του χρόνου έγκρισης από 3 σε 1,5 μήνα. Στη μεταποίηση θα είμαστε έτοιμοι για νέα πρόσκληση το ταχύτερο μέσα στη χρονιά με κύριο στόχο την ενίσχυση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και την προώθηση επενδύσεων σε τομείς προϊόντων σημαντικών για τη χώρα, επενδύσεων καινοτόμων και φιλικών προς το περιβάλλον.

Η βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία, αλλά και άλλες γεωργοπεριβαλλοντικές δράσεις προκηρύσσονται το ταχύτερο δυνατόν και σε κάθε περίπτωση μέσα στη χρονιά. Είναι γνωστό ότι οι πόροι γι’ αυτές είναι ελλιπείς λόγω των πολυετών συμβάσεων της προηγούμενης Προγραμματικής Περιόδου. Η αύξηση των πόρων αυτών των δράσεων είναι στις προτεραιότητες και στην επόμενη τροποποίηση του προγράμματος θα είναι κι αυτά μέσα.

Για την πρόσκληση των ιδιωτικών επενδύσεων στις ορεινές και μειονεκτικές, αλλά και τις νησιωτικές περιοχές του Άξονα 3 κατατέθηκαν 1.677 αιτήσεις ενίσχυσης με δημόσια δαπάνη 312 εκατομμύρια €. Στόχος η ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους στους επόμενους 2-3 μήνες.

Εργαζόμαστε επίσης για νέα πρόσκληση στα μικρά δημόσια έργα στις ίδιες περιοχές με προτεραιότητα στις πυρόπληκτες και πλημμυροπαθείς περιοχές, όπως επίσης και για άλλα μικρά ιδιωτικά έργα.

Σημαντική για την ανάπτυξη και την απασχόληση, αλλά και την ποιότητα ζωής είναι και η υποδομή του ευρυζωνικού διαδικτύου, γι’ αυτή θα διατεθούν μέσα στο χρόνο συμπληρωματικά με άλλους φορείς, άλλα περίπου 50 εκατομμύρια €.

Για το LEADER έχουν υπογράψει ήδη συμβάσεις και οι 43 ομάδες τοπικής δράσης που είχαν επιλεγεί. 39 προγράμματα τοπικής δράσης έχουν εκδώσει προσκλήσεις ενδιαφέροντος και προς τους δικαιούχους και συνεχίζονται με ταχύτητα όλες οι διαδικασίες.

Προκηρύχθηκε το Μέτρο 144 για τις ενισχύσεις στις περιοχές καπνοπαραγωγής ύψους 220 εκατομμυρίων € με λήξη υποβολής προτάσεων την 7η Μαρτίου και αυτό με μία απλή αίτηση.

Τελειώνοντας θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι πλέον έχει ενεργοποιηθεί και ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία διαλόγου και συνεργασίας αυτής της περιόδου που είναι το εθνικό αγροτικό δίκτυο. Το δίκτυο αυτό συγκροτήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας και λειτουργεί στο πλαίσιο του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης.

Μέσω του δικτύου είναι δυνατή η ευρεία διαβούλευση με τους εταίρους μας για όλα τα θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη της υπαίθρου μέσω της υλοποίησης του προγράμματος, αλλά και για ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος θέματα, όπως είναι η συζήτηση που γίνεται αυτή τη στιγμή γύρω από το μέλλον της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Μιλάμε για μετά το 2013.

Μια τέτοια πρώτη συζήτηση έγινε μέσω του αγροτικού δικτύου κατά τη δημόσια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο 2010 σχετικά με θέματα που αφορούν στον δεύτερο πυλώνα της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και είμαι σίγουρος ότι ο διάλογος και η ενεργή συμμετοχή όλων αυτών των φορέων θα συμβάλει τόσο στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή των Μέτρων του προγράμματος, όσο και στην προετοιμασία της χώρας για τον επερχόμενο διάλογο για την επόμενη προγραμματική περίοδο.

Εμείς έχουμε δρομολογήσει την προετοιμασία μας πρώτη φορά έγκαιρα για τον προσδιορισμό των αναπτυξιακών μας προτεραιοτήτων και κατευθύνσεων ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου.

Είμαι αισιόδοξος ότι με την αξιοποίηση της σωρευμένης εμπειρίας στα συγχρηματοδοτούμενα έργα, την τεχνοκρατική επάρκεια των υπηρεσιών μας και κυρίως σκληρή δουλειά θα ανταποκριθούμε επάξια στις αυξημένες απαιτήσεις του αγροτικού κόσμου και στις ανάγκες της υπαίθρου μας.

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας, αλλά και για την ανταπόκρισή σας στο κάλεσμά μας. Θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να γίνετε πολλαπλασιαστές της γνώσης που θα αποκομίσετε μεταλαμπαδεύοντάς την σε εκείνους που εκπροσωπείτε ή σε εκείνους που δεν κατάφεραν να είναι κοντά μας. Σας ευχαριστώ.

ΘΕΜΑ: «Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 της Ειδικής Στήριξης σε εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009»


ΘΕΜΑ: «Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 της Ειδικής Στήριξης σε
εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009»

Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 της Ειδικής Στήριξης σε εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009 2/2/2011 Κατεβάστε το αρχείο με τις οδηγίες από τον παρακάτω σύνδεσμο:

pdf Οδηγίες εφαρμογής των Μέτρων 3, 4, 5 & 6 άρθρου 68 της Ειδικής Στήριξης

opekepe.gr

ΝΔ:Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το ΥπΑΑΤ στα Σχέδια Βελτίωσης

ΝΔ: Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το ΥπΑΑΤ στα Σχέδια Βελτίωσης

Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με την προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης (Μέτρο 1.2.1.), τονίζει σε ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Αγροτικής Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κοζάνης, κ. Γ. Κασαπίδης, με αφορμή την παρουσίαση του Μέτρου από τον κ. Σκανδαλίδη.

Αναλυτικότερα ο κ. Κασαπίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Απαράδεκτους και αδικαιολόγητους περιορισμούς σε θέματα ίδρυσης κτηνοτροφικών μονάδων θέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με την προκήρυξη των σχεδίων βελτίωσης (μέτρο 1.2.1.).
Ιδίως στον τομέα του βόειου κρέατος όπου η εξάρτηση της χώρας από εισαγωγές αγγίζει το 90% της κατανάλωσης, δεν δίνεται η δυνατότητα στους γεωργούς άνω των σαράντα ετών να επενδύσουν στον τομέα αυτόν.
Παράλληλα, το σύστημα μοριοδότησης των υποψηφίων, απορρίπτει την πλειοψηφία των ενδιαφερομένων αγροτών πανελλαδικά. Μια αίτηση ενίσχυσης προκειμένου να θεωρηθεί παραδεκτή -σύμφωνα με την ΚΥΑ- θα πρέπει να βαθμολογείται τουλάχιστον με σαράντα βαθμούς, εκ των οποίων οι δεκαπέντε να προέρχονται υποχρεωτικά από συγκεκριμένο κριτήριο.
Οι βάσεις αυτές είναι πολύ υψηλές και είναι σχεδόν αδύνατο να συγκεντρωθούν από την πλειοψηφία των γεωργών μας, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στο επάγγελμά τους.
Επίσης, αποκλείονται από την ευνοϊκή διάταξη του επιπλέον ποσοστού επιδότησης κατά 10% στα σχέδια βελτίωσης, οι γεωργοί που εντάχθηκαν ως νέοι αγρότες σε προηγούμενη προκήρυξη του 2009. Ακόμα κι' αν πληρούν, μέχρι και σήμερα, τις προϋποθέσεις των νέων αγροτών.
Η κυβέρνηση οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι απαιτείται εξορθολογισμός και αντικειμενικοποίηση των όρων του προγράμματος, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της χώρας και των Ελλήνων αγροτών».

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=62648

Ενδιαφέρον και προβληματισμός των Νέων Αγροτών για το μέλλον της ΚΓΠ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7-2-2011

Ενδιαφέρον και προβληματισμός

των Νέων Αγροτών για το μέλλον της ΚΓΠ

Το έντονο ενδιαφέρον των Νέων Αγροτών εκδηλώθηκε με την ευρεία συμμετοχή κυρίως Νέων Αγροτών από όλη την Ελλάδα, στην ημερίδα «Κοινή Γεωργική Πολιτική» που οργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, σε συνδιοργάνωση με την HELEXPO και την ΕΝΑ Θεσσαλονίκης και την υποστήριξη του ΑΓΡΟΡΑΜΑ, το Σάββατο, 5 Φεβ 2011, μέσα στην Zootechnia, στην Θεσσαλονίκη.

Την εκδήλωση που παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 στην αίθουσα Corona, χαιρέτισε ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Βασίλης Κανάκας, ενώ, από τους επτά Βουλευτές-Γεωτεχνικούς του Ελληνικού Κοινοβουλίου, τίμησε με την παρουσία του την ημερίδα ο βουλευτής κ. Γ. Ιωαννίδης.

Η ημερίδα, με συντονιστή τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, προσεγγίσθηκε για την ΚΓΠ από τον Ευρωβουλευτή κ. Σπύρο Δανέλλη και για την Τοπική Ανάπτυξη από τον συντ. καθηγητή κ. Γεώργιο Δαουτόπουλο. Στην υποστήριξη της ημερίδας βοήθησαν ο κ. Παναγιώτης Γκιοργκίνης, η κα Αθηνά Μιχαηλίδου, η κα Όλγα Παναγιωτίδου, ο κ. Άκης Γιάτσογλου, ο κ. Σάκης Καμάρης και ο κ. Βασίλης Στεργιούλας.

Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν οι: Β. Γιαννόπουλος (πρόεδρος ΠΕΝΑ), Ο. Γαβρανίδης (παλαιός Πρόεδρος), Ι. Ζαφείρης (Αντιπρόεδρος ΠΕΝΑ) , Π. Γκιοργκίνης (Ταμίας ΠΕΝΑ), Β. Κόλλιας (Ειδικός Γραμματέας ΠΕΝΑ), Λ. Σταμπολίδης (ΕΝΑ Πέλλας), Γ. Μαρθάρης (ΕΝΑ Σερρών), Τ. Μακρής (ΕΝΑ Λάρισας), Λ. Ραβανός (ΕΝΑ Πρέβεζας), Ν. Αγγελόπουλος (ΕΝΑ Ημαθίας), Α. Καρβέλας (ΕΝΑ Αττικής), Σ. Βογιατζής (ΕΝΑ Θεσσαλονίκης), Κ. Δρίτσας (ΕΝΑ Βοιωτίας), Χ. Παπαδημητρίου (ΕΝΑ Ροδόπης), Κ. Λιάμας (ΕΝΑ Κοζάνης), Γ. Τσόλης (ΕΝΑ Αιτωλο-Ακαρνανίας), Κ. Αυλής (ΕΝΑ Αργολίδας), Ρ. Αρβανιτίδης (ΕΝΑ Ξάνθης), Δ. Κυριακούλης (ΕΝΑ Καρδίτσας), Ν. Οικονομόπουλος (ΕΝΑ Ηλείας), Λ. Αδαμάκης (ΕΝΑ Εβρου), Σ. Τσιλιγκάκης (ΕΝΑ Ηρακλείου), Χ. Τσαγκαρούλιας (ΕΝΑ Αχαΐας), Κ.Λαμπέλης (Μυτιλήνη), Δ. Κύρκου (Φλώρινα), Α. Γκαγκιλής (Γρεβενά), Π. Γαλανός (Πιερία), Α. Βούρτση (Κέρκυρα), Π. Καραϊσκος (Φθιώτιδα), Χ. Αθανασιάδης (ΑΓΡΟΤΙΚΗ έκφραση), Α. Βασιλακάκης, Ε. Μαλούπα, Κ. Παυλίδης, Α.Καλογιαννίδης, Α.Τζικούλης, Γ.Τζιότζιος, Τ.Γκουλέτσας, Δ.Μπαζάνας, Π.Κυρμανίδης, Κ.Βαρσαμής, Σ.Δελεφέρης, Α.Μπρόζος, Μ.Μαδεμλής, Δ.Κύρκου, Γ.Παλάτος, Χ.Χατζόπουλος, Χ.Τσαγκαρούλιας, Ν.Ζαφειρούλης, Ν.Παυλονάσιος, Σ. Νικητόπουλος και άλλοι.

Η ΠΕΝΑ ανακοίνωσε την επόμενη πανελλήνια διοργάνωση της στην Αθήνα, στις 13 ΜαΊου 2011, στα πλαίσια της AGRO QUALITY Festival (ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ Αθηνών), με θέμα «Αγροτική Επιχειρηματικότητα & Αγροτουρισμός», ενώ ήδη προετοιμάζεται το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών τον Σεπ 2011. .

Ανάμεσα στα πολύ σημαντικά που παρουσίασε ο Ευρωβουλευτής κ Σπύρος Δανέλλης οι Νέοι Αγρότες επεσήμαναν:

1. Οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρ. Επιτροπής που έχουμε στα χέρια μας είναι «αρκετά γενικές», χωρίς καμιά αναφορά σε ποσά που θα διατεθούν για την Κοινή Γεωργική Πολιτική μετά το 2013 ή για τον τρόπο με τον οποίο θα κατανεμηθούν τα ποσά μεταξύ των κρατών μελών.

2. Ακόμα και η καλύτερη Ευρωπαϊκή Γεωργική Πολιτική μπορεί να εξουδετερωθεί από μια εθνική πολιτική που βάζει «τρικλοποδιές» στις δημιουργικές δυνάμεις.

3. Πρέπει να επανεξετασθούν με προσοχή όλα τα εθνικά μέτρα πολιτικής που σχετίζονται και αλληλεπιδρούν με την γεωργία και την ύπαιθρο.

4. Η ΚΓΠ πλέον στοχεύει στην στήριξη των ΕΝΕΡΓΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ, καθώς και στην ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ των φυσικών πόρων, χωρίς μέχρι σήμερα να ορίζεται η έννοια του ΕΝΕΡΓΟΥ ΑΓΡΟΤΗ.

5. Η ΚΓΠ στοχεύει στην στήριξη των ΜΙΚΡΩΝ εκμεταλλεύσεων καθώς και στην επιβολή ΑΝΩΤΑΤΟΥ ορίου για τις μεγάλες γεωργικές εκμεταλλεύσεις.

6. Όλες οι δράσεις της ΚΓΠ διαπνέονται από την διάθεση για αξιοποίηση κάθε δυνατής ΣΥΝΕΡΓΕΙΑΣ (πχ παραγωγή πρωτεϊνούχων φυτών & κτηνοτροφία, για τοπικές αγορές, με συνοχή μεταξύ αγροτικής ανάπτυξης και άλλων πολιτικών της ΕΕ).

7. Διαμόρφωση συνθηκών ώστε να προσελκυσθούν Νέοι Αγρότες, που με την σειρά τους μπορούν να προσδώσουν δυναμισμό, καινοτομία & γνώση, ώστε μια εκμετάλλευση να μπορεί να είναι βιώσιμη, ακόμη και σε συνθήκες αυξημένου ανταγωνισμού.

8. Η ανακοίνωση της ΚΓΠ από την ΕΕ δίνει έμφαση στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης στον αγροτικό τομέα και στην διαφοροποίηση, πολυαπασχόληση.

9. Με δεδομένο ότι θα ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΕΙ το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, προβλέπεται ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ για την μετάβαση στο νέο καθεστώς της ΚΓΠ, χωρίς όμως να προσδιορίζεται η διάρκειά της.

10. Η Κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει ΠΟΛΥ τον αγροτικό τομέα, όπου μεταξύ άλλων πρέπει να υιοθετηθούν πρακτικές που θα συμβάλλουν στον μετριασμό των κλιματικών αλλαγών και να εξασφαλισθεί η ενεργός καταπολέμηση, με την αποθήκευση CO2 στο έδαφος, και ακόμα καλύτερα στον ξυλώδη ιστό των δένδρων.

11. Η Ελλάδα θα πληγεί περισσότερο από τις βόρειες χώρες από την κλιματική αλλαγή (ξηρασία, μείωση καλλιεργητικού κύκλου, ακραία καιρικά φαινόμενα κλπ) και πρέπει ο κάθε αγρότης να επιλέξει προσαρμοσμένες καλλιεργητικές πρακτικές, ανθεκτικές ποικιλίες & φυλές κλπ.

12. Λόγω της κλιματικής αλλαγής πρέπει να αναπτυχθούν οικονομικές δραστηριότητες που να αποφέρουν συμπληρωματικό εισόδημα, όπως η ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ και ο ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (σσ. Αφού επιτέλους η ελληνική πολιτεία αποφασίσει, 22 χρόνια μετά τις πρώτες επενδύσεις στον Αγροτουρισμό, να ξεκαθαρίσει το θεσμικό κενό, και να αποδώσει τον Αγροτουρισμό, μόνο στους αγρότες, αφού για όλους τους άλλους είναι ο Τουρισμός Υπαίθρου, ο Οικοτουρισμός, ο Ορεινός Τουρισμός κλπ. Και να σκεφθείς ότι κύριο αίτιο της κλιματικής αλλαγής είναι ο αστικός τρόπος ζωής).

13. Η βασική εισοδηματική ενίσχυση στην ΚΓΠ μετά το 2013 θα στηρίζεται στην μονάδα έκτασης. Προβλέπονται όμως ειδικές άμεσες ενισχύσεις σε περιοχές που θα μειονεκτούν εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, συμπληρωματικά για τις μειονεκτικές περιοχές, αν και δεν προσδιορίζονται τα κριτήρια αυτών των ενισχύσεων.

14. Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ και η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ των διατροφικών κυρίως προϊόντων πρέπει να είναι ένας ενιαίος άξονας στην Αγροτική Ελλάδα.

15. Είναι σημαντικό να επαναπροσδιορισθεί η δυναμική που θα μπορούσε να προσδώσει η ΕΚΤΑΤΙΚΗ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΙΑ στην Ελληνική Αγροτική Οικονομία, η οποία επιβαρύνει λιγότερο από κάθε άλλη το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, ενώ ταυτόχρονα συμβάλει στην καταπολέμησή του.

16. Η ελεγχόμενη και υπεύθυνη βόσκηση κάνει καλή διαχείριση του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ενισχύει την ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ και ευνοεί την ανάπτυξη της ΔΑΣΟΚΟΜΙΑΣ, επιταχύνοντας έτσι την δέσμευση άνθρακα στο έδαφος.

17. Η αιγοπροβατοτροφία εξασφαλίζει επιπλέον την ανθρώπινη παρουσία στις απομακρυσμένες & ορεινές περιοχές και δίνει όλες τις προσδοκώμενες από την ΚΓΠ συνέργειες στον αγροτικό τομέα.

18. Η ΚΓΠ εστιάζεται στην ΠΡΟΣΦΟΡΑ του ΑΓΡΟΤΗ στο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ, η οποία είναι πολύ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ, και πολύ ποιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, από την προσφορά αγροτικών προϊόντων, που ίσως να μην έχουν ζήτηση.

Ο αγαπητός καθηγητής κ. Γεώργιος Δαουτόπουλος έδωσε, με χαρακτηριστικά στοιχεία, ελπίδες τοπικής αγροτικής ανάπτυξης ακόμα και στην σημερινή κρίση, απλά καλύπτοντας τις τοπικές ανάγκες από την προσαρμογή της τοπικής παραγωγής, μειώνοντας τα τροφοχιλιόμετρα που κάνει ένα τρόφιμο μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας.

Η αγροτική γη, που τώρα τελευταία συνεχώς χάνεται (συνήθως χτίζεται, και χάνεται από την αγροτική χρήση) μπορεί να πολλαπλασιάσει την απόδοσή της με την αναζωογόνηση της από τους Ενεργούς Μικροοργανισμούς.

Ο κρατικά χρηματοδοτούμενος συνδικαλισμός είναι απών και οι κρατικά ενισχυόμενοι συνεταιρισμοί έχουν αδρανοποιηθεί στους τομείς που έπρεπε να είναι δυναμικοί και που θα έπρεπε να δίνουν διέξοδο των αγροτικών προϊόντων στην αγορά, όπως τα δημοπρατήρια και οι Αγροτικές Αγρορές.

Οι Αγροτικές Αγορές δεν υπάρχουν, εκτός από τις πολύ πετυχημένες λειτουργίες των Αγορών Βιοκαλλιεργητών. Οι Αγροτικές Αγορές θα έπρεπε να δέχονται μόνο τοπικούς αγρότες-παραγωγούς (σε πιθανή ακτίνα 100 χιλιομέτρων για εποχιακά προϊόντα), για να επιτελέσουν τον σκοπό τους, και να συμπιέσουν πραγματικά τις τιμές, ενώ θα ωφελούνται σημαντικά οι αγρότες καλλιεργητές-εκτροφείς.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Β. Γιαννόπουλος προσκάλεσε τον καθ. Γ. Δαουτόπουλο σε συνεχή συνεργασία με τις πολύ θετικές του προτάσεις.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Ενημερωτικό Σημείωμα σχετικά με τη Φορολογία στην Ελλάδα

Ενημερωτικό Σημείωμα από τον Υπουργό Οικονομικών

Η έναρξη υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011 σηματοδοτεί και την έναρξη της πλήρους εφαρμογής της νέας φορολογικής πολιτικής που θεσπίστηκε τον προηγούμενο χρόνο, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του φορολογικού μας συστήματος. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας φορολογικής πολιτικής είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και η δικαιότερη κατανομή των φορολογικών υποχρεώσεων μεταξύ των πολιτών.

Το νέο οικονομικό έτος σηματοδοτεί, επίσης, την αφετηρία για μεγάλες τομές και αλλαγές στη φορολογική διοίκηση, στο σύστημα ελέγχων και εντοπισμού της φορολογητέας ύλης, στη λειτουργία του εισπρακτικού μηχανισμού και πάνω από όλα στην παροχή περισσότερων και καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Στις σημαντικότερες αλλαγές στο σύστημα φορολόγησης που συνδέονται με την φετινή υποβολή των δηλώσεων φόρου εισοδήματος συμπεριλαμβάνονται η εφαρμογή μιας πιο προοδευτικής φορολογικής κλίμακας, με την οποία μειώνεται η φορολογική επιβάρυνση για όλα τα εισοδήματα έως 40.000 ευρώ, η κατάργηση των περισσότερων μορφών αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων και μια σειρά απαλλαγών που δεν εξυπηρετούσαν κοινωνικούς και αναπτυξιακούς στόχους, η εφαρμογή τεκμηρίων προσδιορισμού του ελάχιστου εισοδήματος για όλους τους φορολογούμενους και η σύνδεση του αφορολόγητου ορίου με τις αποδείξεις δαπανών.

Η πολιτική μας για ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα συνδέεται άμεσα με την πολιτική για τη διάσωση και την ανάταξη της οικονομίας μας. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή αποτελούν μέρος του δημοσιονομικού μας προβλήματος που οδήγησε στη διόγκωση του δημόσιου χρέους και της εξυπηρέτησης του στερώντας αναγκαίους πόρους από την παιδεία, την υγεία και την πρόνοια. Η αδιαφάνεια και η γραφειοκρατία γύρω από το φορολογικό μηχανισμό καθιστούν την οικονομία μας λιγότερο ανταγωνιστική, και μειώνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος.

Για το λόγο αυτό, στους άμεσους στόχους του Υπουργείου Οικονομικών για το νέο οικονομικό έτος περιλαμβάνεται η εφαρμογή πολιτικών και σχεδίων δράσης τόσο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όσο και για τη δραστική βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες και της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης και του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού.

Μέσα στο 2010, παρά την εξαιρετικά δυσμενή οικονομική συγκυρία, η χώρα μας κατάφερε τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή που έχει επιτευχθεί ποτέ σε χώρα της Ευρωζώνης. Το δημοσιονομικό έλλειμμα μειώθηκε κατά 14 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα 36 και πλέον δισεκατομμύρια ευρώ σε περίπου 22 δισεκατομμύρια ευρώ, ή κατά 6 μονάδες του ΑΕΠ, από το 15,4% του ΑΕΠ στο 9,4% του ΑΕΠ. Η μείωση αυτή ήταν αποτέλεσμα τόσο της μεγάλης μείωσης των δημοσίων δαπανών, όσο και της αύξησης των δημοσίων εσόδων κυρίως από έμμεσους φόρους. Είναι γεγονός, ότι το 2010 όλοι οι πολίτες υποχρεώθηκαν να φέρουν ένα μέρος – μεγάλο ή μικρό – από το βάρος της προσαρμογής.

Παρά την προσπάθεια τα έσοδα του Κρατικού Προ8πολογισμού εξακολουθούν να υπολείπονται σημαντικά από τις δημόσιες δαπάνες. Οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού το 2010 ήταν περίπου 77 δισεκατομμύρια ευρώ (το 2009 πλησίασαν τα 85 δισεκατομμύρια ευρώ). Από αυτά λιγότερα από 55 δισεκατομμύρια μπορούν και χρηματοδοτούνται από ίδια έσοδα του κράτους, ενώ περισσότερο από το ένα τέταρτο των δημοσίων δαπανών, δηλ. τα υπόλοιπα 23 δισεκατομμύρια περίπου, πρέπει να τα δανειζόμαστε από τις αγορές, αυξάνοντας έτσι το δημόσιο χρέος.

Για το 2011 στόχος είναι η μείωση του ελλείμματος κατά 5 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον, ή κατά 2 μονάδες του ΑΕΠ στο 7,4%. Από αυτά τα 3 δισεκατομμύρια είναι η μείωση του ελλείμματος του Κρατικού Προϋπολογισμού και τα υπόλοιπα 2 δισεκατομμύρια θα προέλθουν από την βελτίωση των αποτελεσμάτων στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα – δημόσιες επιχειρήσεις, νοσοκομεία, ασφαλιστικά ταμεία, δήμους.

Η προσαρμογή αυτή στοχεύουμε να προέλθει κυρίως από την απόδοση διαρθρωτικών αλλαγών που θα οδηγήσουν στον περιορισμό της σπατάλης και των δαπανών του δημοσίου, αλλά και στην ενίσχυση των εσόδων μέσα από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ώστε να μην χρειαστούν πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα.

Τα φορολογικά έσοδα μαζί με τα πιστωτικά έσοδα (δηλαδή τον δανεισμό) είναι η βασικότερη πηγή χρηματοδότησης του Κρατικού Προϋπολογισμού. Για κάθε 100 ευρώ που εισπράττει το κράτος τα 25 ευρώ προέρχονται από άμεσους φόρους στο εισόδημα και στην περιουσία, ενώ άλλα 38 ευρώ προέρχονται από έμμεσους φόρους, κυρίως ΦΠΑ και ειδικούς φόρους κατανάλωσης.

Επιπλέον, 9 ευρώ προέρχονται από πόρους της ΕΕ – για επενδύσεις και απευθείας χρηματοδότηση στον Προ8πολογισμό – και από άλλες εισφορές και δραστηριότητες του κράτους. Σε όλα αυτά χρειάζεται να προστεθούν και επιπλέον 28 ευρώ πιστωτικά έσοδα (δανεισμός). Είναι λοιπόν προφανές ότι, για να σταματήσει η χώρα να εξαρτάται από δανειακά κεφάλαια είναι αναγκαία η αύξηση των φορολογικών εσόδων.

Χρειάζεται όμως και έλεγχος και συγκράτηση των δημοσίων δαπανών. Μέσα στο 2010 έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για μείωση των δημοσίων δαπανών. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί και το 2011, ωστόσο o περιορισμός της κρατικής δαπάνης γίνεται ακόμη πιο δύσκολος λόγω των αυξανόμενων δαπανών για την αποπληρωμή τόκων.

Για κάθε 100 ευρώ που δαπάνησε το κράτος, το 2010, τα 24 περίπου αποτελούν μεταβιβαστικές πληρωμές (δηλαδή επιχορηγήσεις προς το ασφαλιστικό σύστημα, τα νοσοκομεία, το σύστημα πρόνοιας και άλλους φορείς του δημοσίου), περίπου 28 ευρώ προορίζονται για 4 αμοιβές υπαλλήλων και συντάξεις του δημοσίου, 17 ευρώ πρέπει να διατεθούν για αποπληρωμές τόκων, 12 ευρώ αποτελούν πληρωμές προς φορείς του δημοσίου από αντικριζόμενα έσοδα (όπως οι πόροι για τους δήμους και τις περιφέρειες), 11 ευρώ είναι οι δαπάνες για δημόσιες επενδύσεις, 4 ευρώ είναι οι καταναλωτικές δαπάνες και 2 ευρώ τα εξοπλιστικά προγράμματα. Το 2011 στοχεύουμε σε μεγαλύτερη μείωση των δαπανών όπου είναι εφικτό μέσω εξορθολογισμού στη λειτουργία του κράτους συμπεριλαμβανομένης και της πολιτικής προσλήψεων.

Για κάθε 100 ευρώ φόρων που πληρώνουμε, συνεισφέρουμε*…
* Κατά προσέγγιση

2010
(εκτίμηση)
2011
(στόχος)
Επιχορήγηση προς ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία και άλλους φορείς24 ευρώ23 ευρώ
Αποδοχές και πρόσθετες παροχές δημοσίων υπαλλήλων20 ευρώ19 ευρώ
Τόκοι17 ευρώ19 ευρώ
Πληρωμές που αντικρίζονται με έσοδα (π.χ. πόροι ΟΤΑ κ.λπ.)12 ευρώ11 ευρώ
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων11 ευρώ11 ευρώ
Συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων8 ευρώ8 ευρώ
Καταναλωτικές δαπάνες 4 ευρώ3 ευρώ
Εξοπλιστικά αμυντικά προγράμματα2 ευρώ2 ευρώ
Καταπτώσεις εγγυήσεων και άλλες δαπάνες χρέους1 ευρώ2 ευρώ
Απαλλοτριώσεις, αγορές ακινήτων, κατασκευές κ.λπ.1 ευρώ1 ευρώ
Αποθεματικό εκτάκτων αναγκών0 ευρώ1 ευρώ

Μέσα από τον Κρατικό Προ8πολογισμό χρηματοδοτείται κάθε τομέας πολιτικής με στόχο την παροχή δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών προς τους πολίτες, τη διαφύλαξη της ασφάλειας και τη λειτουργία του κράτους και των θεσμών.

Για κάθε 100 ευρώ φόρων που θα πληρώσουμε το 2011, συνεισφέρουμε*…
* Κατά προσέγγιση

Κοινωνική ασφάλιση και συντάξεις26 Ευρώ
Υγεία και κοινωνική αλληλεγγύη10 Ευρώ
Παιδεία8 Ευρώ
Τοπική διακυβέρνηση7 Ευρώ
Οικονομία και ανάπτυξη7 Ευρώ
Άμυνα6 Ευρώ
Υποδομές και μεταφορές4 Ευρώ
Δράσεις του κράτους στο εξωτερικό (διεθνείς σχέσεις και αναπτυξιακή βοήθεια, δαπάνες ΝΑΤΟ, ομογένεια, προβολή χώρας κ.λπ.)4 Ευρώ
Ασφάλεια και προστασία του πολίτη2 Ευρώ
Αγροτική ανάπτυξη2 Ευρώ
Ειδικές δράσεις του κράτους στο εσωτερικό (ενημέρωση, δικαιώματα του πολίτη, μεταναστευτική πολιτική κ.λπ.)1,5 Ευρώ
Πολιτισμός, θρησκεία αθλητισμός1,1 Ευρώ
Δικαιοσύνη0,9 Ευρώ
Περιβάλλον και οικιστική ανάπτυξη0,7 Ευρώ

Για όλες αυτές τις δαπάνες από 1η Ιανουαρίου 2011 υπάρχει καθημερινή ηλεκτρονική παρακολούθηση, ώστε να υπάρξει απόλυτος έλεγχος για το που πηγαίνει κάθε ευρώ δημόσιου χρήματος.

Για την Κυβέρνηση ο σεβασμός του δημοσίου χρήματος, η λογοδοσία και η διαφάνεια στη διαχείριση των πόρων και της περιουσίας των πολιτών είναι αρχή που πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα. Για το Υπουργείο Οικονομικών είναι και ο μόνος δρόμος που μπορεί να οδηγήσει σε μια βιώσιμη δημοσιονομική προσαρμογή, ώστε να μην βρεθεί ξανά η χώρα μας στην ίδια δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Τηρώντας αυτή την αρχή, στους μήνες που πέρασαν, αλλά και στους μήνες που έχουμε μπροστά μας επιχειρούμε καθημερινά να προχωρούμε ένα ακόμη βήμα μπροστά στην αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος, στην αποκατάσταση του αισθήματος οικονομικής και φορολογικής δικαιοσύνης και στην εμπέδωση μιας νέας φορολογικής συνείδησης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πολίτη και στο κράτος που είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία για τη χώρα μας.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου


http://www.opengov.gr/