Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Αποφασίζουν οι υπουργοί Γεωργίας για την ΚΑΠ μετά το2013


Αποφασίζουν οι υπουργοί Γεωργίας για την ΚΑΠ μετά το2013

Συνεδριάζει σήμερα Πέμπτη, 17 Μαρτίου, το Συμβούλιο υπουργών Γεωργίας και Αλιείας της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, με αμιγώς αγροτικά θέματα. Το κύριο ζήτημα που θα απασχολήσει τους υπουργούς Γεωργίας των κρατών μελών είναι το τελικό κείμενο κοινών συμπερασμάτων για την κοινή αγροτική πολιτική μετά το 2013, το οποίο θα δοθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να συντάξει τις σχετικές νομοθετικές προτάσεις της για την μεταρρύθμιση της ΚΑΠ, τις οποίες θα παρουσιάσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2011. Την Ελλάδα θα εκπροσωπήσει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης ο οποίος, συνοδευόμενος από την Γενική Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων Γεωργία Μπαζώτη, μετέβη σήμερα στις Βρυξέλλες.

Τα συμπεράσματα αυτά είναι αποτέλεσμα μιας πρώτης ανταλλαγής απόψεων τον Νοέμβριο του 2010 και τριών πολιτικών συζητήσεων στο πλαίσιο των τριών προηγούμενων συνεδριάσεων του Συμβουλίου Γεωργίας σχετικά με την ανακοίνωση της Επιτροπής «Η κοινή γεωργική πολιτική (ΚΓΠ) με χρονικό ορίζοντα το 2020 – Η αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων όσον αφορά τη διατροφή, τους φυσικούς πόρους και το έδαφος»

Οι πολιτικές συζητήσεις, αντίστοιχα, επικεντρώθηκαν στους τρεις κύριους στόχους για το μέλλον της ΚΑΠ που προσδιορίζονται στην ανακοίνωση της Επιτροπής, και συγκεκριμένα:

  • βιώσιμη παραγωγή τροφίμων,
  • βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων και δράση για το κλίμα, και
  • ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.

Η πρώτη συζήτηση προσανατολισμού έδωσε την ευκαιρία σε πολλές αντιπροσωπείες κρατών μελών να εκφράσουν την άποψη ότι, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της διατήρησης της βιώσιμης παραγωγής τροφίμων, η ΚΑΠ θα πρέπει ακόμα να συνεχίσει να παρέχει κάποιο επίπεδο στήριξης του γεωργικού εισοδήματος, καθώς και ένα δίχτυ ασφαλείας μέτρων για την αγορά που θα βοηθά τους γεωργούς να αντιμετωπίζουν καταστάσεις κρίσης. Επιπλέον, ότι θα πρέπει οι άμεσες ενισχύσεις να θεωρούνται και ως αποζημίωση για το γεγονός ότι οι γεωργοί της ΕΕ πρέπει να πληρούν υψηλότερες προδιαγραφές από τους αγρότες τρίτων χωρών. Ταυτόχρονα, η ΚΑΠ θα πρέπει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα του γεωργικού τομέα, ιδίως με την προώθηση της καινοτομίας, της έρευνας και της εκπαίδευσης. Επίσης, ότι θα πρέπει να βελτιωθεί το μερίδιο που εισπράττουν οι γεωργοί από τις λιανικές τιμές της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων. Τέλος, οι αντιπροσωπείες θεωρούν πως θα πρέπει να υπάρχει αντιστάθμιση για τα προβλήματα παραγωγής σε περιοχές με φυσικές δυσκολίες, προκειμένου να διατηρηθεί η γεωργική δραστηριότητα σε ολόκληρη την ΕΕ και για να διαφυλαχθεί η ποικιλομορφία των γεωργικών τοπίων.

Κατά τη δεύτερη συζήτηση προσανατολισμού, τα κράτη μέλη αναγνώρισαν το γενικό στόχο της ανάπτυξης βιώσιμης διαχείρισης της ευρωπαϊκής γεωργίας στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της ΚΑΠ. Ορισμένες αντιπροσωπείες συμφώνησαν με την πρόταση της Επιτροπής ότι ο πρώτος πυλώνας θα πρέπει να είναι το κύριο μέσο για την «πρασίνισμα» της ΚΑΠ, ενώ άλλες προτιμούν τα περιβαλλοντικά μέτρα, τα οποία αποτελούν μέρος του δεύτερου πυλώνα για την αγροτική ανάπτυξη. Οι αντιπροσωπείες γενικά εξήραν την ανάγκη πράσινης ανάπτυξης μέσω της καινοτομίας και θεωρούν ότι είναι απαραίτητα συγκεκριμένα μέτρα για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και τον μετριασμό της.

Τέλος, στην τρίτη πολιτική συζήτηση, τα κράτη μέλη συμφώνησαν ότι η διατήρηση μιας ισορροπημένης εδαφικής ανάπτυξης, αποτελεί μείζονα στόχο για το μέλλον της ΚΑΠ. Πολλές αντιπροσωπείες τόνισαν ότι η πολιτική αγροτικής ανάπτυξης θα παραμείνει σημαντική για τις αγροτικές περιοχές της Ευρώπης, αλλά διαπίστωσαν την ανάγκη για περισσότερο συντονισμό και συνέργεια με άλλες πολιτικές της ΕΕ όπως η περιφερειακή πολιτική και η πολιτική συνοχής. Επιπλέον, η βελτίωση της αγροτικής οικονομίας θα πρέπει να βασίζεται στη διαφοροποίηση, την ανάπτυξη των τοπικών αγορών και άλλες γεωργικές δραστηριότητες που σχετίζονται, κυρίως με τον τουρισμό και την παραγωγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τα κράτη μέλη συμφώνησαν γενικά ότι η ζωτικότητα και το δυναμικό των αγροτικών περιοχών της ΕΕ θα εξακολουθήσει να εξαρτάται από την παρουσία ενός ανταγωνιστικού και δυναμικού αγροτικού τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί υπογράμμισαν τη σημασία της δημιουργίας των κατάλληλων συνθηκών για τη διατήρηση των νέων γεωργών και των οικογενειών τους στις αγροτικές περιοχές. Αυτοί οι νέοι αγροτοεπιχειρηματίες, οι οποίοι είναι αποφασιστικής σημασίας για την ενίσχυση της καινοτομίας στον τομέα της γεωργίας, θα είναι δυνατό να προσελκυθούν εά ν υπάρξουν καλύτερες προοπτικές για το μέλλον τους, με τη βελτίωση των αγροτικών υποδομών και του δυναμικού των κινήτρων.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ουγγρικής προεδρίας του Συμβουλίου των υπουργών «Συνολικά κατά τη διάρκεια πέντε διαδοχικών προεδριών της Ε.Ε. έχουν συζητηθεί από το Συμβούλιο διάφορες πτυχές της μεταρρύθμισης, ενώ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε έκθεση ιδίας πρωτοβουλίας σχετικά με την ΚΑΠ μετά το 2013, και τη σύνδεσή της με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική 2020.

Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιέγραψε τις επιλογές και ξεκίνησε τη συζήτηση με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Ευρωκοινοβούλιο και με τους λοιπούς ενδιαφερόμενους. Βάσει των αποτελεσμάτων, των θεσμικών συζητήσεων και της διαβούλευσης στο πλαίσιο της αξιολόγησης των επιπτώσεων, θα γίνει από την Επιτροπή πιο συγκεκριμένη επεξεργασία επιλογών και μέτρων, ενώ η σκοπιμότητα και η αποτελεσματικότητά τους θα αναλυθούν στο πλαίσιο της αξιολόγησης του αντικτύπου».

Οι νομοθετικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα υποβληθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011προκειμένου να εγκριθούν οι νέοι κανονισμοί για να τεθούν σε ισχύ το 2014.

Στα υπόλοιπα θέματα της ημερήσιας διάταξης περιλαμβάνονται τα εξής:

Εγκρίσεις 3 μεταλλαγμένων ποικιλιών

Οι υπουργοί θα συζητήσουν τρεις αιτήσεις για έγκριση μεταλλαγμένων οργανισμών σε τρόφιμα, ζωοτροφές και για άλλες χρήσεις:

Μετά την υποβολή των αρχικών αιτήσεων για την έγκριση των εν λόγω γενετικώς τροποποιημένων ποικιλιών, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό 1829/2003, η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας των Τροφίμων (EFSA) εξέδωσε ευνοϊκή γνώμη, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι είναι μάλλον απίθανο η εμπορία αυτών των ποικιλιών να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία ανθρώπων ή ζώων, ή για το περιβάλλον. Στη βάση αυτή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπόνησε προτάσεις για την έγκριση των εν λόγω ποικιλιών.

Κατά τις συνεδριάσεις της μόνιμης επιτροπής για την τροφική αλυσίδα και την υγεία των ζώων, στις 24 Σεπτεμβρίου και 15 Νοεμβρίου 2010, ήταν αδύνατον να επιτευχθεί η ειδική πλειοψηφία που απαιτείται - μεταξύ των αντιπροσώπων των κρατών μελών - ώστε να γνωμοδοτήσει υπέρ ή κατά της έγκρισης των μέτρων που πρότεινε η Επιτροπή. Για τον λόγο αυτό το θέμα πέρασε στην αρμοδιότητα του Συμβουλίου των υπουργών. Εάν δεν υπάρξει και σήμερα ειδική πλειοψηφία υπέρ ή κατά της άδειας των ποικιλιών αυτών στο πλαίσιο του Συμβουλίου, οι προτάσεις θα επιστρέψουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θα λάβει και την τελική απόφαση για τις άδειες.

Η κατάσταση στην αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων

Η Επιτροπή θα υποβάλλει στους υπουργούς την τριμηνιαία έκθεσή για την κατάσταση στην αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, η ευθύνη της οποίας της έχει ανατεθεί μετά την κρίση του στον γαλακτοκομικού τομέα τον Μάιο του 2009.

Η προηγούμενη τριμηνιαία έκθεση υποβλήθηκε στο Συμβούλιο Γεωργίας στις 13 Δεκεμβρίου 2010 και έδειξε ότι η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων της ΕΕ ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση το 2010 από ό, τι το 2009. Οι τιμές που καταβάλλονται στους παραγωγούς γάλακτος έχουν ανέβει από τα χαμηλά επίπεδα ρεκόρ της άνοιξης του 2009. Ωστόσο, μια μικρή τάση στασιμότητας παρατηρήθηκε. Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, οι μέσες τιμές στην Ε.Ε. για τα γαλακτοκομικά προϊόντα συνέχισαν να είναι σε μεγάλο βαθμό πάνω από τα επίπεδα παρέμβασης, παρά το γεγονός ότι στο τέλος του 2010 παρατηρήθηκε μια μικρή πτωτική τάση στις τιμές των βασικών γαλακτοκομικών προϊόντων, με ορισμένες εξαιρέσεις. Προς το παρόν, οι διεθνείς τιμές ήταν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, μη λαμβάνοντας υπόψη την ραγδαία αύξηση των τιμών του 2007.

Η αύξηση της παραγωγής γάλακτος που παρατηρήθηκε στο τέλος του προηγούμενου έτους μετατράπηκε κυρίως σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας (όπως το γιαούρτι και το τυρί), ενώ τα βασικά γαλακτοκομικά προϊόντα (βούτυρο, αποκορυφωμένο γάλα σε σκόνη και πλήρες γάλα σε σκόνη) πέτυχαν τα χαμηλότερα επίπεδα παραγωγής. Σε σύγκριση με τα επίπεδα των ποσοστώσεων, πρώτες εκτιμήσεις έδειξαν ότι οι παραδόσεις γάλακτος ήταν 6% κάτω της ποσόστωση για την ΕΕ των 27. Επιπλέον, τα δημόσια αποθέματα για το βούτυρο και το αποκορυφωμένο γάλα σε σκόνη μειώθηκαν.

Απλοποίηση της ΚΑΠ

Η ολλανδική αντιπροσωπεία θα ενημερώσει το Συμβούλιο σχετικά με ένα κείμενο που έχει συντάξει σε συνεργασία με τη Δανία σχετικά με την απλοποίηση της ΚΑΠ μετά το 2013, το οποίο προτείνει έξι βασικές αρχές που πρέπει να αντικατοπτρίζονται στις νομοθετικές προτάσεις για τη νέα ΚΑΠ:

  • Η ΚΑΠ θα πρέπει να είναι απλούστερη και φθηνότερη για τις εθνικές αρχές, με μείωση των διοικητικών δαπανών για τους αποδέκτες.
  • Μια προσέγγιση με βάση τον κίνδυνο θα πρέπει να εφαρμόζεται σχετικά με τους ελέγχους για τις διοικήσεις και τους αποδέκτες
  • Θα πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη διακριτικότητα και ευελιξία στον προγραμματισμό και τον καθορισμό των λεπτομερειών ελέγχου, παρακολούθησης και αξιολόγησης των προγραμμάτων.
  • Θα πρέπει να εφαρμόζεται μεγαλύτερη αναλογικότητα ως προς τους ελέγχους και τις κυρώσεις
  • Θα πρέπει να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και σαφήνεια των ρόλων και των ευθυνών
  • Θα πρέπει να ενθαρρυνθεί η καλύτερη χρήση της τεχνολογίας

Σημειώνεται πως η πρόταση αυτή έχει έως σήμερα την υποστήριξη 24 κρατών μελών.

Η πολιτική της ΕΕ για την καλή μεταχείριση των ζώων

Οι υπουργοί θα ενημερωθούν από την Ουγγρική προεδρία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της πολιτικής της ΕΕ για την καλή μεταχείριση των ζώων (EUPAW)


Το πρώτο σχέδιο δράσης της ΕΕ για την προστασία και την καλή μεταχείριση των ζώων 2006-2010 εγκρίθηκε το 2006. Περιέγραφε τις στρατηγικές κατευθύνσεις και τις μελλοντικές ενέργειες και ομαδοποιούσε σε ένα ενιαίο κείμενο τις διάφορες πτυχές της EUPAW. Μια αξιολόγηση είχε προγραμματιστεί εν όψει του προγραμματισμού των μελλοντικών δράσεων μετά το 2010.

Η αξιολόγηση των EUPAW, σε σχέση με τα εκτρεφόμενα ζώα, τα πειραματόζωα και τα ζώα συντροφιάς, υιοθετήθηκε τον Νοέμβριο του 2009 και καλύπτει τέσσερις πιθανές μορφές δράσης της ΕΕ: νομοθεσία, έρευνα, επικοινωνία και διεθνείς δραστηριότητες. Χρησιμοποιώντας μια λεπτομερή ανάλυση των αποτελεσμάτων της EUPAW σε σύγκριση με τους αρχικούς στόχους, η αξιολόγηση εξετάζει την αποτελεσματικότητα αυτής της πολιτικής, και τη συνοχή της με άλλους τομείς της πολιτικής της ΕΕ. Εάν χρειαστεί, συστάσεις για το σχεδιασμό της μελλοντικής πολιτικής θα μπορούσαν να εξετάσουν διάφορες πολιτικές επιλογές.

Οι διαπραγματεύσεις με τη Mercosur

Το Συμβούλιο θα ενημερωθεί για την πορεία των εργασιών της ΕΕ σχετικά με τις εμπορικές διαπραγματεύσεις με τον Λατινοαμερικανικό εμπορικό όμιλο κρατών που συγκροτούν την Mercosur, μετά το αίτημα που υπέβαλε η Ολλανδία.

Η Επιτροπή αποφάσισε στις 4 Μαΐου 2010 για την επανέναρξη διαπραγματεύσεων με τη Mercosur (Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη και Ουρουγουάη, με τη Βενεζουέλα στο πλαίσιο της διαδικασίας της ένταξης).

Αυτές οι διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση του εμπορίου άρχισαν το 1995 και ανεστάλησαν χωρίς συμφωνία τον Οκτώβριο του 2004. Η επίτευξη συμφωνίας ΕΕ-Mercosur θα πρέπει να αντιμετωπίσει όλες τις πτυχές των διαπραγματεύσεων, και ιδίως τους βασικούς τομείς των βιομηχανικών αγαθών, των υπηρεσιών και της γεωργίας.

Μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την επανέναρξη διαπραγματεύσεων με τη Mercosur, έλαβε χώρα στο Συμβούλιο Γεωργίας το Μάιο του 2010. Από τότε, άλλοι τρεις γύροι διαπραγματεύσεων έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και τα κράτη μέλη ζητούν να ενημερωθούν για την τρέχουσα κατάσταση των διαπραγματεύσεων αυτών.

Επίσης, οι υπουργοί κατά την διάρκεια γεύματος εργασίας θα συζητήσουν για θεσμικά θέματα του FAO, όπως οι υποψηφιότητες για το νέο γενικό γραμματέα.

europa.eu

Κατάρτιση δασικών χαρτών και στη Μαγνησία

Την ένταξη 13 έργων, συνολικού προϋπολογισμού 57,5 εκ. ευρώ, στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007-2013 (ΕΣΠΑ) ανακοίνωσε η Κτηματολόγιο ΑΕ. Τα έργα αφορούν στην αναβάθμιση των συναλλαγών των πολιτών με το Κτηματολόγιο και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Κατάρτιση δασικού χάρτη για την Μαγνησία

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, «τα νέα έργα που θα υλοποιήσει η Κτηματολόγιο ΑΕ με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα χρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» και εντάσσονται στους ευρύτερους στόχους που έχουν τεθεί για τη βελτίωση της ποιότητας και την επιτάχυνση της σύνταξης του κτηματολογίου, την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται κατά τη λειτουργία του, καθώς και την κατάρτιση δασικών χαρτών σε πυρόπληκτες και προστατευόμενες περιοχές της χώρας».

Αναλυτικότερα, οι βασικοί άξονες δράσεις των 13 έργων αφορούν στην :

α) ανάπτυξη νέων διαδικτυακών υπηρεσιών που θα διευκολύνουν τους πολίτες και τους εμπλεκόμενους με το Κτηματολόγιο φορείς και επαγγελματικές ομάδες κατά τη λειτουργία του Κτηματολογίου καθώς και προμήθεια του απαιτούμενου λογισμικού και εξοπλισμού πληροφορικής

β) εναρμόνιση των δεδομένων της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ με τις απαιτήσεις της οδηγίας INSPIRE για την ένταξή τους στην Εθνική Υποδομή Γεωχωρικής Πληροφορίας

γ) ανάπτυξη διεπαφών μεταξύ των συστημάτων του Κτηματολογίου και του Συστήματος Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων (LPIS) το οποίο χρησιμοποιείται για τη χορήγηση των αγροτικών επιδοτήσεων

δ) δημιουργία μιας αξιόπιστης υποδομής χωρικών δεδομένων που θα απεικονίζει με ακρίβεια τους οικοτόπους του Δικτύου Φύσης «NATURA 2000»

ε) παραγωγή νέων ενιαίων χαρτογραφικών υποβάθρων για ολόκληρη τη χώρα μέσω της παραγωγής ψηφιακών ορθοεικόνων σε συνέργεια με τον ΟΚΧΕ

στ) κατάρτιση δασικών χαρτών σε 11 νομούς της χώρας και ανάπτυξη του απαραίτητου σχετικού πληροφοριακού συστήματος.

Ειδικά για το υποέργο «Κατάρτιση δασικού χάρτη σε πυρόπληκτες και προστατευόμενες περιοχές της χώρας» από την Κτηματολόγια Α.Ε. γνωστοποιείται πως η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης ολοκληρώθηκε και αναμένεται άμεσα η προκήρυξη του έργου. Το έργο έχει προϋπολογισμό 35,5 εκατ. ευρώ και αντικείμενό του είναι η κατάρτιση δασικών χαρτών στους Νομούς ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ΠΙΕΡΙΑΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΕΥΒΟΙΑΣ, ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ, ΑΡΚΑΔΙΑΣ, ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, ΑΧΑΙΑΣ και ΗΛΕΙΑΣ, πλην των περιοχών για τις οποίες έχει ήδη καταρτισθεί δασικός χάρτης.

http://www.trikalanews.gr

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Επιτέλους μετά από 4 χρόνια δικαιώθηκαν 8 συνάδελφοι.



Επειδή κάποιοι συνάδελφοι δεν γνωρίζουν οι προσλήψεις στον ΕΛΓΑ
Αφορούν συναδέλφους που δικαιώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα 164 του παυλόπουλου μετά από πολυετή μάχη και άδικη μεταχείριση.
Καλή Σταδιοδρομία στούς έμπειρους συναδέλφους που τόσο πολύ ταλαιπωρήθηκαν.
Ευχόμαστε να γίνει άμεσα η τοποθέτηση τους στα υποκαταστήματα.

-Η ΑΠΟΦΑΣΗ-

Λάμπρος Κωνσταντίνος
Γεωπόνος


ΘΕΜΑ : «Κατάταξη εποχικού προσωπικού σε κενές οργανικές θέσεις τακτικού προσωπικού, σε εφαρμογή του Π.Δ. 164/2004»
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ (ΕΛ.Γ.Α.)
Αποφασίζουμε

1.Την κατάταξη σε κενές οργανικές θέσεις, τακτικού προσωπικού, της κατηγορίας ΠΕ του κλάδου ΠΕ1 Γεωπόνων στον 5ο βαθμό του 1ο Μ.Κ. της κλίμακας ΠΕ5 με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, των κάτωθι συμβασιούχων, για τους οποίους κρίθηκε, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 44/9-3-2010, απόφαση του Β΄ τμήματος του Α.Σ.Ε.Π., και κατόπιν της υπ΄αριθμ. Ν469/24-11-2010 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών , ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις υπαγωγής τους στις ρυθμίσεις του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004, ως εξής :
ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ
1 ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
2 ΠΕΡΙΒΟΛΙΩΤΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
3 ΚΟΛΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
4 ΜΠΑΚΑ ΜΑΡΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ
5 ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
6 ΚΑΨΟΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
7 ΚΟΚΚΟΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
8 ΓΚΑΪΝΤΑΡΤΖΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
2.Η σχέση εργασίας των ανωτέρω με τον Οργανισμό μας θα διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού του ΕΛ.Γ.Α., όπως ισχύουν κάθε φορά.
Πίνακας Διανομής:
1. Γραφείο κ. Προέδρου
2. Γραφείο κ. Αντιπροέδρου
3. Διευθύνσεις, Υπηρεσίες, Τμήμα
Γραφεία Κ.Δ.
4. Περ/κά Υποκαταστήματα
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΣΑΡΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Σύλλογος Επαγγελματιών Γεωπόνων Ν. Λάρισας ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Λάρισα 16 Μαρτίου 2011

Από : Σύλλογος Επαγγελματιών Γεωπόνων Νομού (Καψούρη 4, 41222 Λάρισα.)

Προς: Γεωπονικό Σύλλογο Νομού Μαγνησίας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στους σκοπούς του Συλλόγου μας είναι εκτός από τη μελέτη , προβολή και επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν τα μέλη του συλλόγου και του κλάδου γενικότερα και διοργάνωση εκδηλώσεων με ευρύτερο ενδιαφέρον, τοπικό, επιστημονικό (ημερίδες με τοπικό ενδιαφέρον σε συνεργασία με το ΓΕΩΤ.Ε.Ε, το Γεωπονικό Σύλλογο Λάρισας κ.τ.λ., καθώς και η διοργάνωση εκδηλώσεων για τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών (εκδρομές κτλ.)

Περιμένουμε και τη δική σας συνεργασίας.

Ο Πρόεδρος -Ο Γεν. Γραμματέας

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΤΣΗΣ -ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Σας γνωστοποιούμε πως το 2010 ιδρύθηκε ο Σύλλογος Επαγγελματιών Γεωπόνων Ν. Λάρισας. Η συμβολή στην ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας του νομού και στην βελτίωση της γεωργικής παραγωγής με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα είναι από τους σκοπούς ιδρύσεως του Συλλόγου Επαγγελματιών Γεωπόνων Ν. Λάρισας. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Γεωπονικού Συλλόγου αποτελείται από τους εξής:

1. Πρόεδρος: Κατσής Θεόδωρος, κιν. 6932832711

e-mail: katsiteo@otenet.gr

2. Αντιπρόεδρος: Καλόγηρος Κων/νος, κιν. 6942011352

e-mail: kostaskalogiros@yahoo.gr

3. Γραμματέας: Παπαγεωγίου Δημήτριος, κιν.6976767494

e-mail: e-agro@otenet.gr

4. Ταμίας: Καρτσιαφλέκης Αστέριος, κιν. 6935350977

e-mail: info@fondagro.gr

5. Mέλος: Κοντσιώτης Αθανάσιος, κιν. 6945802300 e-mail: athkontsiotis@yahoo.gr

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων, προσβλέπουμε στην επικοινωνία σας με το σύλλογο μας.

Ταχυδρομική διεύθυνση: Καψούρη 4, 41222 Λάρισα (γραφεία ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Κεντρικής Ελλάδος) και Τ.Θ 12, Τ.Κ41500, ΛΑΡΙΣΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση: segeolar@otenet.gr

Fax : 2410831456

Ο Πρόεδρος- Ο Γεν. Γραμματέας

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΤΣΗΣ- ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Λειτουργία θεσμού εγκεκριμένου κτηνίατρου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 15 Μαρτίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προεδρικό Διάταγμα: Λειτουργία θεσμού εγκεκριμένου κτηνίατρου

Στην ουσιαστική υποστήριξη του κτηνοτροφικού κλάδου και την ενίσχυση του έργου των κτηνιατρικών υπηρεσιών της κάθε Περιφέρειας στοχεύει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που υπογράφηκε από την Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μιλένα Αποστολάκη, για τη λειτουργία του θεσμού του εγκεκριμένου κτηνίατρου.

Πρόκειται για ένα θεσμό που αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην αποτελεσματικότερη οργάνωση και παρακολούθηση της κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης, με την ενίσχυση του υπάρχοντος δυναμικού των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της χώρας με πρόσθετο επιστημονικό προσωπικό που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στην κτηνιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την ευζωία των ζώων.

Κεντρικός στόχος του θεσμού αυτού αποτελεί η εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου της χώρας με τη συνακόλουθη αύξηση της παραγωγικότητάς του.

Το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος απεστάλη προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας και πρόκειται να προωθηθεί προς υπογραφή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Ο εγκεκριμένος κτηνίατρος είναι ιδιώτης κτηνίατρος, ο οποίος συνάπτει σύμβαση έργου ορισμένου χρόνου με την αρμόδια κτηνιατρική αρχή της κάθε Περιφέρειας και παρέχει τις υπηρεσίες του στις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις της δικαιοδοσίας της στο πλαίσιο του προγράμματος επιτήρησης ασθενειών των ζώων, ζωονόσων (νοσημάτων που μεταδίδονται στον άνθρωπο), ευζωίας και ελέγχου χρήσης κτηνιατρικών φαρμάκων στις εκτροφές παραγωγικών ζώων με στόχο την προστασία της δημόσιας υγείας και την ενίσχυση του εισοδήματος των κτηνοτρόφων. Εφεξής, ο κάθε κτηνοτρόφος θα υποστηρίζεται επιστημονικά από εγκεκριμένο ιδιώτη κτηνίατρο και θα συνεργάζεται μαζί του για την ορθότερη διαχείριση της εκμετάλλευσής του.

Η επιλογή των εγκεκριμένων κτηνιάτρων θα γίνεται από τις αρμόδιες κτηνιατρικές αρχές της κάθε Περιφέρειας, οι οποίες ευθύνονται για την κατάρτιση ενός καταλόγου με τις προβλεπόμενες ανά γεωγραφική/ διοικητική περιοχή θέσεις εγκεκριμένου κτηνιάτρου, εφόσον έχει προηγηθεί η αξιολόγηση του ατομικού φακέλου με τα δικαιολογητικά που έχουν υποβάλει οι ιδιώτες κτηνίατροι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Ο ιδιώτης κτηνίατρος που εγκρίνεται πρέπει να διαθέτει σχετική εμπειρία στην παροχή κλινικών υπηρεσιών ανάλογη με το είδος της κτηνοτροφίας της περιοχής ευθύνης τους, να γνωρίζει τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, να διαθέτει μεταφορικό μέσο, να μην συντρέχει κώλυμα στο πρόσωπό του, που αναφέρεται στο άρθρο 8 του Υπαλληλικού Κώδικα και να μην συνδέεται οικονομικά ή οικογενειακά με την επιχείρηση στην οποία θα παρέχει τις υπηρεσίες του. Εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις εγγράφεται στο μητρώο εγκεκριμένων κτηνιάτρων το οποίο περιλαμβάνει τον ατομικό φάκελο του καθενός, ενώ σε περίπτωση απόρριψης ενημερώνεται εγγράφως για τους λόγους αυτής. Η αρμόδια κτηνιατρική αρχή της κάθε Περιφέρειας ορίζει τη γεωγραφική/διοικητική περιοχή με τις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις τις οποίες αναλαμβάνει ο εγκεκριμένος κτηνίατρος να υποστηρίζει επιστημονικά και οργανώνει υποχρεωτικά σεμινάρια για την εκπαίδευσή του σε συνεργασία με την αρμόδια διεύθυνση της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Παράλληλα προβλέπονται και υποχρεώσεις για τον κάτοχο της εκμετάλλευσης, όπως να συνεργάζεται με τον εγκεκριμένο κτηνίατρο στον τομέα ευθύνης του οποίου ανήκει, να ακολουθεί τις συμβουλές κτηνιατρικής φύσης και τις υποδείξεις για την υγιεινή διαχείριση και την οργάνωση αρχείου τήρησης στοιχείων στην κτηνοτροφική εκμετάλλευση και να συνεργάζεται μαζί του για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει, να τον ενημερώνει για κάθε είσοδο νέων ζώων στην εκμετάλλευση καθώς και για κάθε προτιθέμενη πώληση ή μετακίνηση ζώου. Ο κτηνοτρόφος οφείλει επίσης να ενημερώνει σχετικά με την άσκηση των καθηκόντων του εγκεκριμένου κτηνιάτρου την αρμόδια δημόσια κτηνιατρική αρχή της οικείας περιφερειακής ενότητας, η οποία μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση σε περίπτωση που ο εγκεκριμένος κτηνίατρος ασκεί τα καθήκοντά του πλημμελώς ή αντίθετα με τους όρους της σύμβασης και του νόμου.

Υπολογίζεται με τον ως άνω θεσμό να προσληφθούν για να παρέχουν υπηρεσίες εγκεκριμένου κτηνιάτρου πάνω από 300 ιδιώτες κτηνίατροι, η δε ετήσια επιβάρυνση του προϋπολογισμού προβλέπεται της τάξης των 3 εκ. ευρώ. Τα αντιδραστήρια και τα εμβόλια που απαιτούνται για την υλοποίηση του προγράμματος «επιτήρηση ασθενειών των ζώων, ζωονόσων και ελέγχου χρήσης κτηνιατρικών φαρμάκων στις εκτροφές παραγωγικών ζώων» χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους.

Θέμα: «Αναγκαιότητα σύστασης Γεωτεχνικών Υπηρεσιών στα Οργανογράμματα των νέων Δήμων στα πλαίσια του Καλλικράτη»

Θέμα: «Αναγκαιότητα σύστασης Γεωτεχνικών Υπηρεσιών στα Οργανογράμματα των νέων Δήμων στα πλαίσια του Καλλικράτη»

Με την θέσπιση και εφαρμογή του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης» δημιουργήθηκαν νέες αυτοδιοικητικές δομές. Με τον ίδιο νόμο συνενώθηκαν και δημιουργήθηκαν νέοι Δήμοι με μεγαλύτερη έκταση και πληθυσμό οι οποίοι προέκυψαν από την συνένωση Καποδιστριακών Δήμων. Παράλληλα στα πλαίσια της διοικητικής αποκέντρωσης μεταβιβάστηκαν στους Δήμους αυτούς καινούριες αρμοδιότητες. Είναι λοιπόν φανερό ότι οι Δήμοι πρέπει να αναμορφώσουν τα Οργανογράμματα τους ώστε να αντιμετωπίσουν τις νέες αυτές προκλήσεις.

Όλοι σχεδόν οι νέοι Δήμοι εκτός από τις «παραδοσιακές» αρμοδιότητες για την ανάπτυξη και συντήρηση χώρων πρασίνου και αναψυχής (πάρκα, πλατείες, άλση), τη διαχείριση και προστασία του περιβάλλοντος (διαχείριση υδάτινων πόρων και προστασία εδαφών κ.α.), αντιπυρική προστασία, δημοτικά σφαγεία κ.α. σύμφωνα με τον Ν. 3852/2010 αναλαμβάνουν 69 νέες αρμοδιότητες που για την διεκπεραίωση τους απαιτούν την ύπαρξη υπαλλήλων γεωτεχνικών ειδικοτήτων.

Συνοπτικά οι αρμοδιότητες αυτές είναι:

1. Η σύσταση και λειτουργία Γραφείων Γεωργικής Ανάπτυξης (Γ.Γ.Α.).

2. Η άσκηση εποπτείας από τους δήμους, όπου εδρεύουν, των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β.), των Προσωρινών Διοικουσών Επιτροπών (Π.Δ.Ε.) και των Τοπικών Επιτροπών Άρδρευσης (Τ.Ε.Α.), η αξιοποίηση εγγειοβελτιωτικών έργων με εφαρμογή σωστής άρδευσης και στράγγισης.

3. Η μελέτη και εκτέλεση έργων τεχνικής υποδομής, τοπικής σημασίας, που αφορούν στη γεωργία, την κτηνοτροφία και την αλιεία και ιδίως αυτών που σχετίζονται με την αγροτική οδοποιία, την κατασκευή λιμνοδεξαμενών, τα έργα βελτίωσης βοσκοτόπων και τα εγγειοβελτιωτικά έργα.

4. Η διαχείριση βοσκοτόπων.

5. Η ανάπτυξη της γεωργίας, κτηνοτροφίας, και αλιείας, καθώς και η ανάπτυξη, προστασία, εκτίμηση και παρακολούθηση της φυτικής και ζωικής παραγωγής.

Οι ανωτέρω αρμοδιότητες μεταφέρονται από το 2011 ενώ παρακάτω ακολουθεί πληθώρα αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται από το 2013 όπως :

6. Η προώθηση προγραμμάτων εγκατάστασης νέων αγροτών και η οργάνωση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στο πλαίσιο των σχεδίων βελτίωσης.

7. Η εκτίμηση και παρακολούθηση της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.

8. Η παρακολούθηση της πορείας των αγορών των γεωργικών προϊόντων.

9. Η χορήγηση αδειών λειτουργίας καταστημάτων διατήρησης, εμπορίας και διακίνησης ζώων.

10. Η παροχή γνωμάτευσης για την υγειονομική καταλληλότητα των ζώων, όταν πρόκειται για πλανόδια έκθεση ζώων.

11. Η χορήγηση αδειών για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοπτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και καταστημάτων λιανικής πώλησης κτηνιατρικών και αγροτικών φαρμακευτικών προϊόντων.

Καθώς και πολλές άλλες.

Για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οι νέοι Δήμοι στις ανωτέρω αρμοδιότητες και να είναι σε θέση να παρέχουν τις υπηρεσίες στους Δημότες τους για τις οποίες θα είναι πλέον αρμόδιοι θα πρέπει άμεσα στα πλαίσια της σύνταξης των νέων οργανογραμμάτων των Δήμων απαραιτήτως να συμπεριλάβουν την σύσταση Γεωτεχνικών Υπηρεσιών. Η αναγκαιότητα αυτή γίνεται ακόμη πιο προφανής αν δούμε γεωγραφικά τους νέους δήμους οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποτελούνται από αγροτικές περιοχές. Χωρίς να υπολείπονται και οι ελάχιστοι πλέον αμιγώς αστικοί δήμοι όπου εκεί είναι φλέγον το θέμα της ανάπτυξης και αξιοποίησης των ανοιχτών χώρων με κατάλληλες φυτεύσεις.

Για αυτό το λόγο οι Γεωτεχνικές Υπηρεσίες θα πρέπει να αποτελούνται από τα παρακάτω τμήματα:

Τμήμα μελετών και έργων:

Σκοπός του τμήματος είναι:

· Σύνταξη, δημοπράτηση και επίβλεψη έργων πρασίνου (στράγγιση, άρδευση, φυτεύσεις, συντήρηση) και σε συνεργασία με Τεχνική Υπηρεσία για την σύνταξη άρθρων πρασίνου σε ευρύτερες τεχνικές μελέτες.

· Επίσης η σύνταξη γεωργοτεχνικών και γεωργοοικονομικών μελετών με τις οποίες καθορίζεται η διαστασιολόγηση των εγγειοβελτιωτικών έργων ανάλογα με τη περιοχή και τις καλλιέργειες που αφορούν τα έργα.

· Σύνταξη, δημοπράτηση και επίβλεψη μικρών εγγειοβελτιωτικών έργων αυτόνομα η σε συνεργασία με τη Τεχνική Υπηρεσία όταν αυτό απαιτείται (μεγαλύτερα έργα, εξειδικευμένα άρθρα κλπ).

· Επίβλεψη της σωστής λειτουργίας των εγγειοβελτιωτικών έργων (πχ άρδευσης) και των φορέων που τα διαχειρίζονται (πχ ΤΟΕΒ, Τ.Ε.Α. κλπ).

· Ευθύνη, καθοδήγηση και επίβλεψη της συντήρησης των έργων πρασίνου (άρδευση, λίπανση, νέες φυτεύσεις κ.α.) όταν αυτή εκτελείται από συνεργεία του Δήμου.

Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης

Σκοπός του τμήματος είναι:

  • Η υλοποίηση προγραμμάτων εγκατάστασης νέων αγροτών και σχεδίων βελτίωσης.
  • Η παρακολούθηση της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.
  • Η παρακολούθηση της πορείας των αγορών των γεωργικών προϊόντων. Η χορήγηση αδειών λειτουργίας καταστημάτων διατήρησης, εμπορίας και διακίνησης ζώων.
  • Η ενημέρωση του αγροτικού πληθυσμού για τις βελτιωμένες μεθόδους παραγωγής και οργάνωσης των εκμεταλλεύσεων για την αντιμετώπιση των τεχνικών, οικονομικών και διαρθρωτικών προβλημάτων στο πλαίσιο των προγραμμάτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
  • Η επιμόρφωση των αγροτών μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, παροχή γνώσεων για την εφαρμογή βελτιωμένων μεθόδων καλλιέργειας.
  • Η αγροτουριστική ανάπτυξη.
  • Ο προσδιορισμός και η διαχείριση των βοσκοτόπων.
  • Η παροχή γνωμάτευσης για την υγειονομική καταλληλότητα των ζώων, όταν πρόκειται για πλανόδια έκθεση ζώων.
  • Η έκδοση βεβαίωσης παραγωγού.
  • Η χορήγηση άδειας για τη λειτουργία κτηνιατρικού γραφείου για τα παραγωγικά ζώα, καθώς και ειδικής άδειας για αποθήκευση φαρμακευτικών προϊόντων και καταστημάτων διατήρησης, εμπορίας και διακίνησης ζώων.
  • Η χορήγηση αδειών για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοπτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
  • Χορήγηση άδειας για την ίδρυση και λειτουργία ζωολογικών κήπων.

Καθώς και όλες τις υπόλοιπες αρμοδιότητες των Δήμων που έχουν σχέση με την αγροτική ανάπτυξη (φυτικό και ζωικό κεφάλαιο). Το τμήμα αυτό σε μεγάλους Αγροτικούς Δήμους θα έπρεπε ίσως να χωριστεί σε δυο τμήματα ένα για τη φυτική και ένα για τη ζωική παραγωγή.

Τμήμα Αλιείας

Τα αντικείμενα του τμήματος είναι:

  • Η κατάρτιση μελετών και η σύνταξη εκλαϊκευμένων εντύπων που αφορούν δραστηριότητες θαλάσσιας αλιείας, υδατοκαλλιεργειών και προστασίας των υδάτινων οικοσυστημάτων.
  • Η διοργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων με αλιείς, υδατοκαλλιεργητές και γενικά εργαζόμενους σε επιχειρήσεις του αλιευτικού τομέα.
  • Η χορήγηση άδειας σε αλιευτικά σκάφη για διενέργεια δοκιμαστικής αλιείας.
  • Η έγκριση της χορήγησης από τις αρμόδιες αρχές, αδειών απόπλου στα αλιευτικά σκάφη για τη διενέργεια αλιείας στα διεθνή ύδατα και η ανάκληση της έγκρισης αυτής
  • Η απόφαση διάθεσης σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε ερευνητικά ιδρύματα ή σε νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα των πλωτών μέσων, εργαλείων και λοιπού εξοπλισμού που δημεύτηκε, εφόσον δεν έχει πλειστηριασθεί
  • Η τήρηση στοιχείων των πάσης φύσεως αλιευτικών εκμεταλλεύσεων.
  • Η αντιμετώπιση θεμάτων και η εισήγηση μέτρων που αφορούν τη διακίνηση, μεταποίηση, τυποποίηση, συντήρηση και εμπορία των αλιευτικών προϊόντων σε συνεργασία με αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς.
  • Η έγκριση για διενέργεια αθλητικής αλιείας.
  • Η χορήγηση ερασιτεχνικής άδειας αλιείας.
  • Η άδεια χρήσης καταδυτικών συσκευών σε περιπτώσεις διεξαγωγής ερευνών.
  • Η έγκριση αντικατάστασης αλιευτικού σκάφους.
  • Η χορήγηση επαγγελματικής άδειας αλιείας.
  • Η άδεια μεταβίβασης κυριότητας επαγγελματικής άδειας αλιείας σκάφους.
  • Η άδεια αντικατάστασης μηχανής αλιευτικού σκάφους.
  • Η επιβολή κυρώσεων σε όσους δεν παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την παραγωγή και αξία αλιευμάτων των επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών.
  • Η χορήγηση άδειας αλιείας γόνου ιχθύων και λοιπών υδρόβιων οργανισμών.
  • Η σύμφωνη γνώμη για την εισαγωγή από το εξωτερικό ζώντων υδροβίων ζώων και φυτών ή φυκιών ή των αυγών τους για τεχνητή εκτροφή ή εμπλουτισμό υδάτων.
  • Η έγκριση της χορήγησης, από τις αρμόδιες αρχές, αδειών αλιείας στα επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά σκάφη αλιείας ή σπογγαλιείας.
  • Ο καθορισμός της διάρκειας, έναρξης και λήξης της απαγορευτικής περιόδου αλιείας στους ποταμούς χωρικής αρμοδιότητας του οικείου δήμου.
  • Ο καθορισμός της απαγορευτικής περιόδου αλιείας με κάθε μέσο και εργαλείο στις λίμνες χωρικής αρμοδιότητας του Δήμου.
  • Ο καθορισμός περιορισμών κατά τη διενέργεια αλιείας εντός των τεχνιτών λιμνών για την προστασία των έργων που υπάρχουν σε αυτές.
  • Η έκτακτη αναστολή των αδειών αλιείας και σπογγαλιείας για ορισμένη περίοδο σε περιοχή χωρικής αρμοδιότητας του οικείου δήμου, όταν το επιβάλλει η προστασία της ιχθυοπαραγωγής και η ρύθμιση της αλιείας και σπογγαλιείας.
  • Η πρόταση για εγγραφή πιστώσεων για απαλλοτρίωση υδάτινων και χερσαίων εκτάσεων.
  • Η απόφαση αξιοποίησης, ιχθυοτροφικά, των μη εκμεταλλεύσιμων τελμάτων ή άγονων εκτάσεων.
  • Η απόφαση εξαιρέσεων υποχρέωσης προσκόμισης αλιευμάτων στις ιχθυόσκαλες.
  • Η σύσταση τριμελών συμβουλίων εκδίκασης αλιευτικών προσφυγών.
  • Η έγκριση και τροποποίηση καταστατικών αλιευτικών συνεταιρισμών και η παροχή σε αυτούς τεχνικών οδηγιών.
  • Η έγκριση για την τροποποίηση ή συμπλήρωση του είδους των εργαλείων με τα οποία και μόνο επιτρέπεται η αλιεία στις λίμνες.
  • Συνεργασία με Τεχνική Υπηρεσία για τη κατασκευή και λειτουργία αλιευτικών καταφυγίων, υποδομών και εξοπλισμών σε λιμένες αλιευτικούς ή λιμένες που εξυπηρετούν αλιευτικά σκάφη.
  • Η συγκέντρωση και η τήρηση στοιχείων των υδατοκαλλιεργειών και της αλιείας στα εσωτερικά ύδατα.
  • Η έγκριση για τη διενέργεια εμπλουτισμού λιμνών και ποταμών και ο καθορισμός της απαγορευτικής περιόδου αλιείας με κάθε μέσο και εργαλείο στις λίμνες.
  • Η επιβολή ειδικών ή πρόσθετων περιοριστικών μέτρων της αλιείας για ποτάμιους, λιμναίους, λιμνοθαλάσσιους και άλλους υδάτινους χώρους.

Καθώς και ότι άλλο μεταβιβάζεται στους Δήμους σε σχέση με θέματα αλιείας.

Οι παραπάνω Γεωτεχνικές υπηρεσίες θα πρέπει να στελεχώνονται με τις κατάλληλες ειδικότητες για να μπορούν να ανταπεξέλθουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο έργο τους, συγκεκριμένα:

  • Το τμήμα μελετών και έργων με Γεωπόνους ειδικότητας εγγείων βελτιώσεων και Γεωπόνους με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην Αρχιτεκτονική τοπίου.
  • Το τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης με Γεωπόνους ειδικότητας φυτικής παραγωγής , Αγροτικής οικονομίας και Ζωικής παράγωγης καθώς και Κτηνίατρους.
  • Το τμήμα Αλιείας με Ιχθυολόγους.

Παραμένουμε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία και ευελπιστούμε στην υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων μας έτσι να μπορέσει και ο κάθε δήμος να συμβάλει ενεργά στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα της περιοχής του ασκώντας με τον καλύτερο τρόπο τις αρμοδιότητες που του αναθέτει ο νόμος Ν. 3852/2010 «Νόμος Καλλικράτη».

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Π.Σ.ΠΕΓΔΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Β. ΣΤΟΙΔΗΣ

Msc ΓΕΩΠΟΝΟΣ

Εγγείων Βελτιώσεων Εδαφολογίας & Γεωργικής Μηχανικής

-Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ

-ΜΥΣΤΑΚΙΔΗΣ ΖΑΦΕΙΡΗΣ

ΓΕΩΠΟΝΟΣ

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Ν.ΛΑΡΙΣΑΣ -«ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ»



Γεωπονικός Σύλλογος Ν. Λάρισας

Συνδιοργανωτές:

ΓΕΩΤ.Ε.Ε Παράρτημα Κεντρικής Ελλάδας

εΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ-ΤΥΡΝΑΒΟΥ-ΑΓΙΑΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ

«ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ»

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 Μαρτίου 2011

ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Ε.Α.Σ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΧΑΤΖHΜIΧΑΛΗ 81

ΛΑΡΙΣΑ

Ωρα έναρξης: 09:30

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

09:30 – 10:00

Προσέλευση – Χαιρετισμοί

10:00 – 10:30

Στέβια: eρευνα στην Ελλάδα, Καλλιέργεια & Προοπτική

Π. Λόλας, σ. Καθηγητής, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής & Αγροτικού Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

10:30 – 11:00

Καλλιέργεια Αρωματικών & Φαρμακευτικών Φυτών: Δυνατότητες & Προβλήματα

Θ. Κουτσός, τ. Ερευνητής ΕΘΙΑΓΕ, Τμήμα Αρωματικών & Φαρμακευτικών Φυτών

11:00 – 11:30

Δυνατότητες Αξιοποίησης Αρωματικών & Φαρμακευτικών Φυτών

Δ. Κουρέτας, Καθηγητής, Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

11:30 – 12:00

Το θερμοκήπιο ως εναλλακτική πρόταση επιχειρηματικής γεωργίας για τη Θεσσαλία

Κ. Κίττας, Καθηγητής, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής & Αγροτικού Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

12:00 – 12:15

Διάλλειμα

12:15 – 12:45

Δυνατότητες ανάπτυξης καινοτόμων οπωροφόρων στη Θεσσαλία:

κράνο, σμέουρο, μύρτιλο & ρόδι

Γ. Νάνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής & Αγροτικού Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

12:45 – 13:15

Ιπποφαές: Ιδιότητες, Χρήσεις & Καλλιέργεια

Π. Λόλας, σ. Καθηγητής, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής & Αγροτικού Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

13:15 – 13:45

Τρούφα, καστανιά και κουκουναριά: Δυναμικές καλλιέργειες για την ορεινή και ημιορεινή Θεσσαλία που μέχρι τώρα παραβλέψαμε

Σ. Διαμαντής, Ερευνητής ΕΘΙΑΓΕ, Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών

13:45 – 14:15

Φιστικιά, Φουντουκιά, Καρυδιά, Πεκάν: προοπτικές & οικονομικότητα

Γ. Νάνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής & Αγροτικού Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

14:15 – 14:30

ΣΥΖΗΤΗΣΗ