Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Στροφή στις διαχρονικές αξίες

Στροφή στις διαχρονικές αξίες

Αξιοσημείωτες αλλαγές στη συμπεριφορά του Έλληνα καταγράφει νέα μεγάλη έρευνα. Πολύ πιο προσεκτικοί στα ψώνια τους και στον τρόπο που ξοδεύουν χρήματα. Στην κορυφή των προτεραιοτήτων της ζωής τους η υγεία και η οικογένεια

Στέλιος Μπαμιατζής

Τάση για συστηματικό έλεγχο των εξόδων και στροφή των Ελλήνων προς τις πλέον διαχρονικές και παραδοσιακές αξίες της ζωής όπως η υγεία και η οικογένεια, καταγράφει η έβδομη έρευνα MasterCard Barometer που πραγματοποιήθηκε από τη MasterCard και την Focus Bari.

Χαρακτηριστικό είναι ότι 8 στους 10 Έλληνες, δηλώνουν ότι παρακολουθούν τα έξοδά τους αρκετά έως πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα.

Ειδικότερα, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών φαίνεται ότι δίνει πλέον πολύ μεγαλύτερη σημασία στην υγεία (64%) και την οικογένεια (59%), κατατάσσοντας τες στην κορυφή της λίστας των βασικών προτεραιοτήτων της ζωής τους ενώ η εργασία ακολουθεί με αρκετά χαμηλότερο ποσοστό (36%).

Στις επόμενες θέσεις με αρκετά χαμηλότερα ποσοστά εντοπίζονται οι φίλοι /κοινωνικός περίγυρος (15%) και το περιβάλλον (9%) .

Πιο συγκεκριμένα, ενώ ο τομέας της υγείας απασχολεί περισσότερο σε σχέση με παλιότερα, για για τους άντρες καταναλωτές ο τομέας που θεωρείται ο πιο σημαντικός, είναι εκείνος της επαγγελματικής αποκατάστασης, σε αντίθεση με τις γυναίκες οι οποίες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη δημιουργία και διατήρηση της οικογένειας.

Επίσης, εάν υπάρξει ηλικιακός διαχωρισμός, η υγεία αποτελεί βασικότατη προτεραιότητα για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (55+) ενώ η ηλικιακή ομάδα 45-54 ετών δίνει μεγαλύτερη σημασία στην οικογένεια.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η διασκέδαση δεν έχει πλέον την ίδια αξία με παλιότερα, σε ποσοστό που αγγίζει το 37%.

Τόσο η απόκτηση αγαθών όσο όμως και η καριέρα, αποτελούν συγκριτικά λιγότερο σημαντικές διαστάσεις στη ζωή των ερωτηθέντων και δεν έχουν για αυτούς την ίδια βαρύτητα που είχαν στο παρελθόν.

Επιπλέον, σημαντικό είναι και το ποσοστό (25%) όσων αναφέρουν ότι δεν υπάρχει καμία παράμετρος στη ζωή τους η οποία να θεωρείται λιγότερο σημαντική σε σχέση με παλιότερα.

Πολύ πιο προσεκτικοί στις αγορές

Έντονη είναι και η τάση των Ελλήνων καταναλωτών για συστηματική παρακολούθηση των εξόδων τους, με 8 στους 10 να δηλώνουν πως παρακολουθούν τα έξοδα τους αρκετά έως πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα.

Όσον αφορά στις ηλικιακές διαφοροποιήσεις, οι 45 ετών + παρακολουθούν τα έξοδά τους πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα, ενώ οι νεότερες ηλικίες αναφέρουν ότι ελέγχουν τα έξοδά τους αρκετά περισσότερο σε σύγκριση με το παρελθόν.

Ο πιο δημοφιλής τρόπος παρακολούθησης των εξόδων με ποσοστό 59% είναι η συστηματική τήρηση συγκεκριμένου προϋπολογισμού για κάθε αγορά που πραγματοποιείται.

Ακολουθούν, η χρήση μετρητών έτσι ώστε ο καταναλωτής να μην ξοδέψει παραπάνω χρήματα από αυτά που διαθέτει (41%) αλλά και η μη πραγματοποίηση αγορών πέρα των προγραμματισμένων (38%).

Η έρευνα διεξήχθη από τον Δεκέμβριο του 2010, μέχρι τον Μάρτιο του 2011. Το μέγεθος του δείγματος ήταν 1.960 άτομα, αφορούσε άντρες - γυναίκες 18-70 χρονών (μόνιμοι κάτοικοι των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης και της Ηπειρωτικής Ελλάδος και Κρήτης).


http://news247.gr/oikonomia/agora/allages_sth_symperifora_toy_logw_krishs.833205.html

Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

ΠΕΝΑ:¨Απολιτική-Λογιστική πρόβλεψη για … «κατά παρέκκλιση» στον ΕΛΓΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 11-4-2011

Απολιτική-Λογιστική πρόβλεψη για …

«κατά παρέκκλιση» στον ΕΛΓΑ

Η ανάγκη για επανεκκίνηση της οικονομίας και έξοδο από την κρίση επιβάλει κατάλληλη υποστήριξη στον αγροτικό τομέα και η σωστότερη αναμόρφωση του ΕΛΓΑ ήταν στην σωστή κατεύθυνση. Βέβαια η επανάκτηση μέρους της χαμένης του αξιοπιστίας θα απαιτήσει πολύ μεγαλύτερες προσπάθειες και περισσότερη διαφάνεια, με ταυτόχρονη απομάκρυνση από τους κομματικούς ή/& συντεχνιακούς εναγκαλισμούς του πολιτικού κατεστημένου.

Τα τελευταία χρόνια καταγράφηκε η ανικανότητα των εκλεγμένων εκπροσώπων στο Ελληνικό κράτος, ή μήπως η ηθελημένη πρόβλεψή των υπευθύνων για «κατά παρέκκλιση», να αντιμετωπίσουν με αντικειμενική αποτελεσματικότητα τους κινδύνους στα αγροτικά επαγγέλματα.

Τα αγροτικά επαγγέλματα (κυρίως γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, δασοπονία, και λιγότερο αγροτουρισμός, μεταποίηση-εμπορία, βιοενέργεια, φροντίδα του περιβάλλοντος κλπ) έχουν ενσωματωμένη υψηλή επικινδυνότητα και οι προβλέψεις, με αντισυμβαλλόμενο την «φύση», δεν είναι τόσο αξιόπιστες, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που η φύση «εκδικείται» (?) και φαίνεται ότι συμβαίνουν ραγδαίες αλλαγές στο κλίμα, που πολλοί λένε ότι οφείλονται κυρίως στην δραστηριότητα των ανθρώπων.

Και ο ΕΛΓΑ επιβάλλεται να εκσυγχρονιστεί. Και αντί να έρχεται εκ των υστέρων να «αποζημιώνει» κατά την επιθυμία των εκλεγόμενων κάθε φορά πολιτικών αρχόντων, θα πρέπει να δημιουργεί ένα πλέγμα αποδεκτής ασφάλειας γύρω από τα αγροτικά επαγγέλματα. Σήμερα τα αγροτικά επαγγέλματα έχουν τις μεγαλύτερες ανασφάλεις και ίσως για αυτό δεν τα προτιμά το απρόσωπο ιδιωτικό κεφάλαιο για κερδοσκοπία, ακόμα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ συναντήθηκε με την πολιτική ηγεσία του ΕΛΓΑ στις 6/4/2011, για να πληροφορηθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον ΕΛΓΑ.

Καταρχήν είναι λογικό και αποδεκτό ένα ποσοστό της εξασφάλισης, ίσως το μεγαλύτερο, να προέρχεται από ΟΛΗ την κοινωνία, καθόσον οι «κίνδυνοι» αυξάνονται και ενεργοποιούνται κυρίως από την δράση και τον τρόπο ζωής όλων και μάλιστα με τα αστικά πρότυπα ζωής. Η ανταποδοτική λογική, ως εκ τούτου, είναι τελείως παράλογη και ανήθικη. Δεν επιτρέπεται σε ένα ευνομούμενο και ηθικό κράτος οι προκαλούντες τα έντονα καιρικά φαινόμενα να «σφυρίζουν αδιάφορα» και να αφήνουν τους αγρότες να αντιμετωπίζουν μόνο με την δικιά τους συνεισφορά τα αποτελέσματα των επιλογών του τρόπου ζωής όλων, ακόμα και των αστών.

Ούτε βέβαια μπορεί να αντιμετωπισθεί στα όρια μόνο ενός σημερινού «ηθικού» (αν ήταν) κράτους η παγκοσμιοποιημένη επίδραση των πολυεθνικών εκχρηματισμένων πρακτικών, οι οποίες προκαλούν ιδιαιτέρως μεγάλα προβλήματα στην άσκηση των αγροτικών επαγγελμάτων. Ίσως στα πλαίσια του διακρατικού οργανισμού που ονομάζεται Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να συζητηθεί καλύτερη αντιμετώπιση, ιδιαίτερα σήμερα που η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε να παρουσιάζει ενδιαφέρον ακόμα και για τους πολίτες της μετά τις νέες εξουσίες στο εκλεγόμενο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Συναπόφαση).

Ο περιορισμός του εύρους της «ασφάλισης» στα οικονομικά όρια της αυτασφάλισης των αγροτών είναι καταρχήν ανήθικη, άδικη και απαράδεκτη.

Η ασφάλιση θα έπρεπε να έχει κοινωνικό χαρακτήρα η οποία να βασίζεται σε μια ισόποση συνεισφορά (ανά μονάδα εκμεταλλεύσιμης-καλλιεργούμενης επιφανείας) όλων των ενεργών επαγγελματιών αγροτών.

Επίσης θα έπρεπε όλοι οι συμβάλλοντες στην αποσταθεροποίηση και την αύξηση των κινδύνων στα αγροτικά επαγγέλματα να συμμετέχουν στην αντιμετώπιση της επίδρασης των επιλογών τους, και κυρίως οι αστοί, με κατανομή μέρους του κόστους της ασφάλισης των αγροτικών κινδύνων και στους ίδιους. Ο κρατικός προϋπολογισμός θα έπρεπε να προβλέπει συμμετοχή οπωσδήποτε στο κόστος ασφάλισης των αγροτικών δραστηριοτήτων.

Ακόμα και ο διακρατικός οργανισμός-ΕΕ πρέπει να συνεισφέρει-ΠΛΗΡΩΝΕΙ στις επιλογές του, οι οποίες τελικά μεταβάλλουν το κλίμα ή ασκούν εξωτερική πολιτική (και διαμορφώνουν τιμές αγροτικών προϊόντων αναντίστοιχων προς την πραγματική αξία χρησιμοποιούμενων πόρων).

· Μία κατ’ έτος εφάπαξ βασική ελάχιστη συμβολική εισφορά για όλες τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις-στρέμματα (ίσως ενδεικτικά 2€/στρέμμα)) θα έδειχνε τον κοινωνικό χαρακτήρα στα πλαίσια της αγροτικής κοινωνίας.

· Μία κατ’ έτος εφάπαξ βασική ελάχιστη εισφορά για όλους τους χώρους στην ελληνική επικράτεια (κτίρια, γήπεδα) θα έδειχνε την ανάγκη για συνολική συμμετοχή όλων των ελλήνων πολιτών (και των αστών) στην συνδιαμόρφωση των προτύπων ζωής που επιδρούν στο κλίμα.

· Η ΕΕ, μέσω της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής-ΚΓΠ, πρέπει να αναλάβει μέρος της ασφάλισης των αγροτικών δραστηριοτήτων, αυξάνοντας τις χρηματορροές προς τον αγροτικό τομέα, πέραν των άλλων, και για την αντιμετώπιση των αγροτικών κινδύνων που αυξάνονται από τις επιλογές της.

Στον καθαρά λογιστικό τομέα της διαχείρισης των συγκεντρούμενων κεφαλαίων, λόγω πολλών αστάθμητων παραμέτρων αλλά και της ανικανότητας των ερευνητών μας να προσδιορίσουν ένα αξιόπιστο σύστημα αναφοράς, εκτιμάται ότι ένα πενταετές κυλιόμενο σύστημα αναφοράς μπορεί να αποτελέσει την βάση για τους υπολογισμούς της ασφάλισης της αγροτικής παραγωγής, με κάποιες ενδεικτικές τιμές.

· Είναι λογικό να προβλέπεται απόκλιση μέχρι +-20% από τις ενδεικτικές τιμές με αντίστοιχη αυξομείωση των ασφαλίστρων.

· Είναι σωστό να προβλέπεται ελεύθερη επιλογή δυνατότητας ασφάλισης μεγαλύτερων των ενδεικτικών τιμών με ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικού φορέα δίνοντας διέξοδο στον ιδιωτικό ασφαλιστικό χώρο.

· Η μέχρι σήμερα πρακτική δεν μας επιτρέπει να υπολογίζουμε ότι θα μπορέσει να εγκατασταθεί ένα σύστημα αξιόπιστο χωρίς πολιτικές-κομματικές επιρροές. Ίσως όμως οι δημοσιευμένες τιμές των προβλεπόμενων δημοπρατηρίων να έδιναν μια ποιο αξιόπιστη απεικόνιση της πραγματικής εμπορικής τιμής των αγροτικών προϊόντων.

· Η αντικειμενοποίηση των σημείων προσοχής θα βοηθούσε πάρα πολύ. Η ρομποτική και οι γεωστατικοί δορυφόροι θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλά αν κατόρθωνε το ΕΘΙΑΓΕ και τα άλλα χρηματοδοτούμενα από τους έλληνες πολίτες ιδρύματα να προσφέρουν ερευνητικά αξιοποιήσιμα αποτελέσματα στην αποτίμηση των ζημιών και στοιχειοθέτηση ζημιογόνων παραγόντων. Το σημερινό σύστημα είναι διαβλητό και δημιουργεί συνεχείς προστριβές αλλά και έντονη απαξίωση τόσο του συστήματος όσο και των ανθρώπων που καλούνται να το υπηρετήσουν, ενώ δεν μπορεί κανείς να προστατεύσει τους υπηρετούντες και τους αγρότες από υποψίες συναλλαγών.

· Η υπεύθυνη χρήση του συστήματος ΕΛΓΑ επιβάλει την ύπαρξη ενός κάποιου κόστους ενεργοποίησης, το οποίο όμως θα έπρεπε να προσεγγίζει περισσότερο την πραγματική κατάσταση και να μην τείνει να καλύπτει όλο το κόστος των εκτιμητών και των τομεαρχών. Αυτά ήδη περιλαμβάνονται στο σύστημα και δεν πρέπει να είναι επιπλέον κόστος ασφάλισης αλλά μόνο ενεργοποίησης, και επομένως πολύ μικρότερο, ενώ πρέπει να προβλέπεται η ατομική μεμονωμένη ενεργοποίηση του κάθε συμμετέχοντος.

Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ δίνει σημαντική προτεραιότητα στην υποστήριξη συστημάτων ενεργητικής ή και άλλης προστασίας, που είναι περισσότερο «καθαρά» από τα συστήματα εκ των υστέρων προσπάθειας κάλυψης, που τελικά μέχρι σήμερα αφήνουν τους περισσότερους ακάλυπτους και όλο και ποιο συχνά ακούγεται ότι «καλύπτουν» επιλεκτικά.

Με δεδομένο ότι τα γεγονότα που καλείται να αντιμετωπίσει ο ΕΛΓΑ είναι απρόβλεπτα θα έπρεπε η λειτουργία του ΕΛΓΑ να προβλέπει την συνεχή λειτουργία του, ή έστω την ύπαρξη ενός πανελλήνιου αριθμού τηλεφωνικής ή/& online διαδικτυακής συνεχούς λειτουργίας, ώστε όποιος θέλει να μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα ΕΛΓΑ κάθε στιγμή.

Επιβάλλεται, στην σημερινή εποχή, να δημοσιοποιούνται στο διαδίκτυο όλες οι ενέργειες και οι αποφάσεις και μάλιστα να αναπτυχθούν εφαρμογές online σε όλες τις πράξεις-ενέργειες του ΕΛΓΑ σε μια προσπάθεια αύξησης της αξιοπιστίας των συναλλασσόμενων και των συναλλαγών στον ΕΛΓΑ.

Η ΠΕΝΑ επισημαίνει για μια ακόμα φορά ότι η «λογιστική» αντιμετώπιση των αγροτικών επαγγελμάτων χωρίς την ολιστική αντιμετώπιση για όλη την ελληνική κοινωνία, ακόμα και της ασφάλισης, απλά μεταφέρει και εξαναγκάζει τους αγρότες να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που δημιουργούνται μόνοι, χωρίς στοιχεία κοινωνικής συνοχής.

Ένας αξιόπιστος ΕΛΓΑ, που όλοι θα αναγνωρίζουν ότι καλύπτει πραγματικές ανάγκες ισόρροπα, και όχι επιλεκτικά, είναι ένα σωστό αναπτυξιακό εργαλείο και η ΠΕΝΑ ελπίζει να διαμορφωθεί γρήγορα, πριν το 2014, η «φαρέτρα» των αναπτυξιακών εργαλείων στα οποία πρωτεύουσα θέση πρέπει να έχει μεταξύ άλλων και η αγροτική έρευνα, η αγροτική επαγγελματική κατάρτιση & πληροφόρηση και η αγροτική επιχειρηματικότητα, για την οποία η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών οργανώνει ημερίδα στις 13 Μαΐου 2011, στις 14.00, στην Τεχνόπολις Αθηνών.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

«Αιτία πολέμου» για τους γαλακτοπαραγωγούς η αλλαγή του χρόνου διάρκειας του «φρέσκου» αγελαδινού γάλακτος

«Αιτία πολέμου» για τους γαλακτοπαραγωγούς η αλλαγή του χρόνου διάρκειας του «φρέσκου» αγελαδινού γάλακτος

Κάθετα αντίθετοι σε κάθε ενδεχόμενο αλλαγής του χρόνου διάρκειας του «φρέσκου» αγελαδινού γάλακτος από 5 ημέρες σε 7 ή 9, εμφανίζονται οι Έλληνες γαλακτοπαραγωγοί, κάνοντας γνωστό προς κάθε κατεύθυνση ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε «αιτία πολέμου».

Για το θέμα που έχει προκύψει, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 12 Απριλίου, συνέντευξη Τύπου στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ), κ. Παναγιώτης Πεβερέτος, ο πρόεδρος της Ένωσης Φυλής Holstein κ. Αθανάσιος Βασιλέκας, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αγελαδοτροφίας Γαλακτοπαραγωγών, Γιώργος Κεφαλάς, ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Αγελαδοτρόφων Κεντρικής Μακεδονίας, Δημήτριος Τύρης και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Παραγωγών Vivartia, Στάθης Αραβανής.

«Θέλουμε να δηλώσουμε κατηγορηματικά ότι εάν αληθεύουν τα δημοσιεύματα, η σχετική απόφαση θα αποτελέσει την ταφόπλακα της αγελαδοτροφίας στην χώρα μας, αλλά και το χτύπημα των Ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΚ, κ. Παναγιώτης Πεβερέτος.

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=63844

ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. 2011: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. 2011: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ


Βρείτε εδώ τα Προσωρινά αποτελέσματα εκλογώνΓΕΩΤΕΕ 2011

Αποτελέσματα εκλογών ΓΕΩΤΕΕ 2011 για τις Διοικούσες Επιτροπές

Αποτελέσματα εκλογών ΓΕΩΤΕΕ 2011 κατά παράρτημα

Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Δημόσια Διαβούλευση Χωροταξικός Σχεδιασμός Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες | Έως 26/05

Ανοικτή Διακυβέρνηση
Δημόσια Διαβούλευση για την «Έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού»

Η εν λόγω Κοινή Υπουργική Απόφαση θέτει τις κατευθύνσεις, τους κανόνες και τα κριτήρια για τη χωρική οργάνωση και την ανάπτυξη των υδατοκαλλιεργειών προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η ανταγωνιστικότητα του κλάδου όσο και η προστασία του περιβάλλοντος.

Το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες περιλαμβάνει:
1. Εξειδίκευση για κάθε τύπο καλλιέργειας (υδατοκαλλιέργεια θαλασσινών ειδών, οστρακοκαλλιέργεια, υδατοκαλλιέργειες ειδών γλυκέων υδάτων και καλλιέργειες υδρόβιων οργανισμών σε φυσικά υφάλμυρα οικοσυστήματα).
2. Κατευθύνσεις για το καθεστώς και τους όρους χωροθέτησης υποδοχέων και μονάδων του τομέα
3. Κριτήρια και συμβατότητες χωροθέτησης τόσο των υποδοχέων όσο και των μεμονωμένων μονάδων σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος
4. Κατευθύνσεις για τον υποκείμενο χωροταξικό σχεδιασμό.
Τέλος, προτείνονται μέτρα και δράσεις θεσμικού και διοικητικού – οργανωτικού χαρακτήρα, καθώς και πρόγραμμα δράσης.
Μπορείτε να συμμετέχετε στη διαβούλευση εδώ: http://www.opengov.gr/minenv/?p=1630 έως τις 26 Μαΐου 2011.

Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Εκλογικό θρίλερ μέχρι πρωίας για την 3η θέση στο ΓΕΩΤΕΕ

ImageΣε εξέλιξη βρίσκεται η τελική διαδικασία εισαγωγής στη βάση δεδομένων των εκλογικών αποτελεσμάτων του ΓΕΩΤΕΕ απ’ όλη την Ελλάδα, με την καταμέτρηση να εξελίσσεται σε θρίλερ, καθώς «μάχονται» οριακά για την τρίτη θέση οι παρατάξεις Ενωτική Προοδευτική και Οικολογική Συσπείρωση και Πανγεωτεχνικό Αγωνιστικό Μέτωπο που πρόσκεινται αντίστοιχα στο ΚΚΕ και το Συνασπισμό.

Κατά τα λοιπά στην πρώτη θέση με 6 έδρες αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά η ΔΑΚΕ με ένα ποσοστό που υπερβαίνει το 36%, ενώ στη δεύτερη θέση κατέρχεται καθαρά η ΠΑΣΚ Γεωτεχνικών με ποσοστό περί το 25% και 4 έδρες στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Για τις 4 έδρες που εξασφαλίζει η τρίτη θέση, μάχονται μέχρι πρωίας οι παρατάξεις του ΚΚΕ και της Ανανεωτικής Αριστεράς, χωρίς κανείς μέχρι στιγμής να αναλαμβάνει την ευθύνη ανακήρυξης του νικητή, διαδικασία η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από τις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας 11 Απριλίου.

Με δεδομένο ότι δεν έχουν καταμετρηθεί συνολικά και οι σταυροί προτίμησης, έτσι ώστε να ξεκαθαρίσουν τα ονόματα των εκπροσώπων κάθε παράταξης στο νέο διοικητικό συμβούλιο, θα ήταν πρόωρο να γίνει λόγος για τη σύνθεση του νέου Δ.Σ. του ΓΕΩΤΕΕ και τον νέο πρόεδρο. Με δεδομένη την κακή εμπειρία από την προηγούμενη τετραετία, όλες οι πλευρές εκφράζουν πάντως την άποψη ότι το νέο προεδρείο θα πρέπει να είναι ενωτικό και να σέβεται τα εκλογικά αποτελέσματα και τις δημοκρατικές διαδικασίες.

http://www.agronews.gr/content/view/66002/200/lang,el/

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

Ο τρόπος αποζημίωσης των βαμβακοπαραγωγών. Ψηφοφορία με την παρουσία φυσικών προσώπων για τους συνεταιρισμούς θέλει το ΥπΑΑΤ

Απολογιστικό χαρακτήρα για το μέχρι στιγμής έργο του ΥΠΑΑΤ είχε η εφ’ όλης της ύλης ενημέρωση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κώστα Σκανδαλίδη προς τους δημοσιογράφους. Μεταξύ άλλων ο κ. Σκανδαλίδης ανέφερε ότι πρόκειται να δοθούν αποζημιώσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ σε 32.463 περίπου αγρότες που ζημιώθηκαν από πλημμύρες και το πράσινο σκουλήκι. Από τα στοιχεία του ΕΛΓΑ προκύπτει ότι 9.284 βαμβακοπαραγωγοί δεν δικαιούνται αποζημίωση γιατί φέτος είχαν μεγαλύτερη παραγωγή από πέρσι, ενώ άλλοι 8.546 βαμβακοπαραγωγοί είχαν ζημιά μικρότερη του 20% της παραγωγής. Σχετικά με το ν/σ που αφορά στους συνεταιρισμούς ο κ. Σκανδαλίδης τόνισε ότι δεν τίθεται θέμα απόσυρσής του, καθώς η διαδικασία ακόμη «τρέχει» και ουσιαστικά βρίσκεται υπό διαμόρφωση. Για το ΟΣΔΕ ανέφερε ότι το έργο αναλαμβάνει η ΠΑΣΕΓΕΣ, και πως οι ενισχύσεις θα καταβληθούν το φθινόπωρο, ενώ για την επιστροφή ΦΠΑ, δεσμεύτηκε ότι το υπουργείο Οικονομικών θα εκδώσει σύντομα διευκρινιστική εγκύκλιο.

Αναφερόμενος στην πορεία του νομοθετικού έργου έκανε γνωστό ότι πριν το Πάσχα θα τεθούν στο υπουργικό το νομοσχέδιο για τα αδέσποτα ζώα και αυτό που αφορά στα φυτοφάρμακα, ενώ μετά το Πάσχα, θα έρθει στη βουλή προς ψήφιση ένα ακόμη νομοσχέδιο, για την ενοποίηση των οργανισμών έρευνας και πιστοποίησης, ενώ θα ακολουθήσει η παρουσίαση ενός τρίτου, που θα αφορά στη σχολάζουσα γη. Ακολούθως, σύμφωνα με τον κ. Σκανδαλίδη θα συσταθεί επιτροπή που θ’ αναλάβει να κωδικοποιήσει τη νομοθεσία για την ελληνική γεωργία.

ΟΣΔΕ

Ειδικότερα, για το θέμα του ΟΣΔΕ ο υπουργός ανέφερε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα ταχυδρομηθούν οι επιστολές με τις αιτήσεις για τους αγρότες που δεν έχουν μεταβολές. Επίσης έκανε γνωστό ότι: «υπάρχει ανάδοχος για το έργο του ΟΣΔΕ και είναι η ΠΑΣΕΓΕΣ την απόφαση την υπέγραψα εγώ πριν από λίγο». Και κατέληξε ότι δεν πληρώνουν οι αγρότες φέτος για το ΟΣΔΕ.

Δήλωση καλλιέργειας και ΦΠΑ

Σχετικά με το θέμα της δήλωσης καλλιέργειας ο υπουργός τόνισε ότι θα μπορεί ο παραγωγός να δηλώνει ± 20% της ασφαλισμένης παραγωγής σε σχέση με το τιμολόγιο του ΕΛΓΑ σε περίπτωση που διαφωνεί μαζί του.
Επίσης, μετά το θέμα που δημιουργήθηκε με την επιστροφή του ΦΠΑ ο κ. Σκανδαλίδης αποσύνδεσε την διαδικασία ελέγχου από την καταβολή του ΦΠΑ, σημειώνοντας ότι την επιστροφή του ΦΠΑ οι αγρότες θα την λάβουν όπως πάντα και το υπουργείο Οικονομικών θα στείλει σχετική εγκύκλιο στις κατά τόπους εφορίες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Αποζημιώσεις βαμβακοπαραγωγών

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης: Στην Ελλάδα έχουμε συνολικά 50.593 βαμβακοπαραγωγούς. Δεν αποζημιώνονται οι 9.284 επειδή είχαν αύξηση της παραγωγής σε σχέση με την περσινή περίοδο. Επίσης δεν αποζημιώνονται 8.546 που είχαν απώλειες μέχρι 20% στην παραγωγή τους. Έτσι αποζημιώνονται δυνητικά 32.463. Από ΕΛΓΑ αποζημιώνονται για ζημιές από βροχοπτώσεις ενώ για ζημιές που προκλήθηκαν από το πράσινο σκουλήκι από ΠΣΕΑ. Πληροφορίες του ΑγροΤύπου αναφέρουν ότι μέχρι το καλοκαίρι θα αποζημιωθούν για τις ζημιές από βροχοπτώσεις.
Παράλληλα ο κ. Σκανδαλίδης έκανε γνωστό ότι πρόκειται να συσταθούν επιτροπές από τον ΕΛΓΑ οι οποίες θα μελετήσουν - θα αξιολογήσουν όλα τα στοιχεία και θα συντάξουν πορίσματα εκτίμησης τα οποία θα είναι οριστικά και τελεσίδικα. Η συμμετοχή των βροχοπτώσεων γίνεται με βάση τη μελέτη που έγινε από το Μετεωρολογικό Κέντρο του ΕΛΓΑ και που ουσιαστικά διαχωρίζει τους νομούς σε αυτές τις κατηγορίες, με βάση αυτές τις βροχοπτώσεις και όπου ο συντελεστής είναι 25, 30 και 35 για τις τρεις κατηγορίες. Αυτό γίνεται για να υπάρχει πολύ πιο δίκαιη, πέρα από την εξατομίκευση της ζημιάς, να υπάρχει πολύ πιο δίκαιη κατανομή σε σχέση με την πραγματική ζημιά των παραγωγών. Άλλη κατηγορία έχει η Βοιωτία από βροχές και άλλη έχουν οι Σέρρες που οι βροχοπτώσεις ήταν πάρα πολύ μεγάλες. Ήδη ο ΕΛΓΑ έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία και τώρα θα συστήσει τις Επιτροπές για να προχωρήσει σε αυτό.

Συνεταιρισμοί

Ειδική μνεία στην συνέντευξη Τύπου ο υπουργός έκανε και στο πολυσυζητημένο ν/σ που αφορά τους συνεταιρισμούς. Ειδικότερα τόνισε: Αντιπαρέρχομαι τις λεκτικές ακρότητες που διατυπώθηκαν τον τελευταίο καιρό. Επί της ουσίας το νομοσχέδιο δεν κατατέθηκε στην Βουλή, οπότε κανείς δεν μπορεί να το αποσύρει. Η κυβέρνηση ενέκρινε μια πρόταση νόμου αλλά όλα είναι προς συζήτηση. Η πρόταση είναι σε διαβούλευση και θα ακολουθήσουν συσκέψεις με τους αρμόδιους φορείς τις: ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ, ΣΥΔΑΣΕ και την ΠΕΝΑ.

Ο υπουργός υπογράμμισε ακόμα ότι η κυβέρνηση βαδίζει σε τρεις άξονες γι’ αυτό το νομοσχέδιο:

1. Συμφωνούμε όλοι με το ξεκαθάρισμα του τοπίου που γίνεται με τον νόμο 2810. Το ερώτημα είναι αν πρέπει να είναι εθελοντική ή προαιρετική η εκκαθάριση. Εμείς πιστεύουμε ότι αν θέλουμε να υπάρξει ανανέωση πρέπει να είναι υποχρεωτική η εκκαθάριση.
«Οι συνεταιρισμοί σφραγίδες δεν αφήνουν τίποτα να ανθήσει. Στην Γενική Συνέλευση της ΠΑΣΕΓΕΣ αποφασίστηκε να γίνει εκκαθάριση. Εμείς θα ακολουθήσουμε ότι ειπώθηκε στην Γενική Συνέλευση», είπε ο κ. Σκανδαλίδης.

2. «Η πρότασή μας για μετατροπή των ΕΑΣ σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς συμπεριλαμβάνεται σε μελέτη της ΠΑΣΕΓΕΣ. Εμείς θα εφαρμόσουμε αυτή την πρόταση και λέμε να γίνουν πρωτοβάθμιες γιατί έτσι θα δοθεί η δυνατότητα ενοποίησης του συνεταιριστικού κινήματος. Αν θέλουν μπορούν να μετατραπούν οι ΕΑΣ σε εταιρείες όπως λέει το σχέδιο νόμου», δήλωσε ο υπουργός.

3. Όσον αφορά το θέμα των εκλογών ανέφερε: «Εμείς πιστεύουμε ότι οι εκλογές θα πρέπει να γίνονται με την παρουσία φυσικών προσώπων. Αν υπάρχει πρόβλημα με ενώσεις παραγωγών που είναι εταιρείες το συζητάμε αλλά κάθε κίνημα πρέπει να είναι αυτόνομο. Γι’ αυτό εμείς με το ν/σ θέλουμε να προσδιορίσουμε την σχέση των συνεταιρισμών με το κράτος. Όσον αφορά την ΠΑΣΕΓΕΣ εάν θέλει και προτείνει την απόλυτη αυτονομία της εγώ το συζητάω. Δηλαδή να καταργήσουμε από το σχέδιο νόμου το άρθρο 8 και ότι αναφέρεται στην ΠΑΣΕΓΕΣ».

Καταγραφή της κτηματικής περιουσίας από το ΥΠΑΑΤ

Αρχίζει η καταγραφή της κτηματικής περιουσίας, συμπεριλαμβανομένων και των κτιρίων, που διαθέτει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενώ ετοιμάζεται και νομοσχέδιο για την αξιοποίηση της αργούσας κτηματικής περιουσίας αρμοδιότητας του υπουργείου.
Ο υπουργός κ.Κ.Σκανδαλίδης παρουσίασε τις θέσεις της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των χωραφιών. Έτσι, αγροτεμάχια μικρότερα των 10 στρεμμάτων (μόνο στην κεντρική Μακεδονία ξεπερνούν τις 5.500) θα δοθούν σε αγρότες για εκμετάλλευση με συμβολικό ενοίκιο.
Αγροτεμάχια πάνω από 10 στρέμματα θα ενοικιασθούν για πολλές χρήσεις. Προτεραιότητα θα έχουν ενεργειακές καλλιέργειες και θα διατεθούν σε νέους αγρότες και συνεταιρισμούς, ενώ θα υπάρξει και αξιοποίηση για οικιστική, βιομηχανική και τουριστική ανάπτυξη.
Αξιόπιστα στοιχεία για το μέγεθος της κρατικής περιουσίας που ελέγχει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δεν υπάρχουν, αλλά εκτιμήσεις αναφέρουν εκτάσεις 2-3 εκατ.στρέμματα. Μόνον στην περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας έχουν καταγραφεί εκτάσεις 640.000 στρεμμάτων.

Διαβάστε εδώ το έγγραφο που διένειμε το υπουργείο για τις αποζημιώσεις στο βαμβάκι:

1. Παρουσίαση του προβλήματος
Κατά την καλλιεργητική περίοδο 2010 στις βαμβακοκαλλιέργειες όλης της χώρας διαπιστώθηκαν:
I. Έντονες (σε ορισμένες περιπτώσεις) και εκτεταμένες προσβολές πράσινου σκουληκιού, με συνέπεια την απώλεια μέρους της παραγωγής, την οψίμιση της καλλιέργειας και την υποβάθμιση του παραγόμενου προϊόντος. Τέτοιου είδους ζημιές δεν είναι καλυπτόμενες ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ.
Όμως, μετά από τεκμηρίωση, μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα κρατικών οικονομικών ενισχύσεων (ΠΣΕΑ).
II. Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, βροχοπτώσεις παρατεταμένης διάρκειας και ύψους (σε ορισμένες περιοχές), που συνέπεσαν με την περίοδο συγκομιδής, προξένησαν ζημιές στην παραγωγή βάμβακος, οι οποίες καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ.

2. Τρόπος αντιμετώπισης
Για την αντιμετώπιση των παραπάνω ζημιογόνων γεγονότων θα ακολουθηθεί η διαδικασία των συνολικών εκτιμήσεων, τόσο για τις ζημιές από τις βροχοπτώσεις όσο και για τις ζημιές από τις εντομολογικές προσβολές, σύμφωνα με τους ισχύοντες Κανονισμούς Ασφάλισης της Φυτικής Παραγωγής από τον ΕΛΓΑ και Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων.
Συγκεκριμένα, θα συστηθούν επιτροπές οι οποίες θα αξιολογηθούν όλα τα παρακάτω στοιχεία, θα διενεργήσουν επιτόπιους ελέγχους όπου απαιτηθεί και θα συντάξουν πορίσματα εκτίμησης, τα οποία θα είναι οριστικά και τελεσίδικα.
Οι επιτροπές συνολικής εκτίμησης που θα συστηθούν από τον ΕΛΓΑ θα λάβουν υπόψη τους τα παρακάτω στοιχεία:
I. Τη μελέτη τεκμηρίωσης υπερβολικών βροχοπτώσεων περιόδου Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου, του Κέντρου Μετεωρολογικών Εφαρμογών του ΕΛΓΑ. Από τη μελέτη αυτή προκύπτει ότι κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου είχαμε βροχές σχεδόν σε όλη τη χώρα.
Για τους νομούς που μας ενδιαφέρουν (βαμβακοπαραγωγοί) συνδυάσαμε τόσο τις διαφορές στο ύψος βροχής όσο και τις διαφορές στο πλήθος των ημερών σε σχέση με τα κλιματικά δεδομένα της κάθε περιοχής και διαπιστώθηκε ότι σε ορισμένες περιοχές ήταν πάρα πολύ αυξημένες, τόσο σε ύψος όσο και σε πλήθος ημερών και συγκεκριμένα στους νομούς Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πέλλας, Σερρών και Κιλκίς, Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας. Σε άλλες περιοχές ήταν πού αυξημένες και συγκεκριμένα στους νομούς Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Ξάνθης και Έβρου ενώ σε κάποιες περιοχές ήταν αυξημένες σε σχέση με τα κλιματικά τους δεδομένα και συγκεκριμένα στους νομούς Δράμας, Καβάλας, Ροδόπης, Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Αττικής και Εύβοιας.
II. Τις επισημάνσεις και τους επιτόπιους ελέγχους που διενεργήθηκαν από στελέχη του ΕΛΓΑ.
III. Τα δεδομένα εκτάσεων και παραδόσεων για τα έτη 2009 και 2010 που μας χορήγησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Από τα στοιχεία αυτά θα γίνει σύγκριση των ποσοτήτων που παραδόθηκαν το έτος 2009 και των ποσοτήτων που παραδόθηκαν το έτος 2010, ανά στρέμμα και ανά παραγωγό, με ανώτατο όριο παραγωγής τη μέση στρεμματική απόδοση κάθε δημοτικού διαμερίσματος ή κοινότητας.

3. Αποτελέσματα
Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα:

  • Οι απώλειες της παραγωγής που φθάνουν μέχρι το ποσοστό που θα καθοριστεί από τις επιτροπές, ανά περιοχή ή γεωγραφική ζώνη, θα θεωρηθούν ζημιές αποκλειστικά από βροχοπτώσεις.
  • Για τις απώλειες της παραγωγής που θα υπερβαίνουν τα ποσοστά αυτά, αυτές οφείλονται και σε εντομολογικές προσβολές.
  • Οι ζημιές από τις εντομολογικές προσβολές, όπου αυτές τεκμηριώνονται, θα ενταχθούν σε πρόγραμμα χορήγησης κρατικών οικονομικών ενισχύσεων (ΠΣΕΑ).

Με τον τρόπο αυτό θα αποζημιωθούν 32.463 παραγωγοί ενώ το συνολικό κόστος θα ανέλθει στα 25 εκατ. ευρώ περίπου.

Σταύρος Παϊσιάδης
info@agrotypos.gr

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=63724

Τα 100 σημαντικότερα προϊόντα στις εξαγωγές του 2010

Τα 100 σημαντικότερα προϊόντα στις εξαγωγές του 2010
Τα 100 σημαντικότερα προϊόντα στις εξαγωγές του 20102

http://www.agronews.gr/

Παρέμβαση Αγοραστού για το καλάθι της Θεσσαλίας

Παρέμβαση Αγοραστού για το καλάθι της Θεσσαλίας

Δημόσια Διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου «Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς

Ανοικτή Διακυβέρνηση
Δημόσια Διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου «Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου – Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους»

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τέσσερα σημαντικά κεφάλαια.

Στο 1o κεφάλαιο καθορίζεται η δομή και η λειτουργία των συλλογικών αγροτικών οργανώσεων. Οργανώνεται η εποπτεία τους από το κράτος μέσω εποπτικής αρχής, εθνικού μητρώου και περιοδικής αξιολόγησης.

Στο 2o οργανώνεται θεσμικά η σχέση των συνεταιρισμών, των ομάδων παραγωγών και των αγροτικών εταιρικών συμπράξεων με την αγορά των αγροτικών προϊόντων. Στόχος είναι η σταθερότητα των τιμών και η εξυγίανση της αγροτοδιατροφικής αλυσίδας.

Στο 3o καθορίζεται η χρηματοδότηση, τα φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα υπέρ των συνεταιρισμών, των ομάδων παραγωγών και των αγροτικών εταιρικών συμπράξεων διευρύνοντας τις μέχρι τώρα ρυθμίσεις και ενισχύοντας την πρωτοβουλία τους.

Στο 4o κεφάλαιο οριοθετείται η προσαρμογή του συνεταιριστικού κινήματος στις νέες ρυθμίσεις με τις καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις του ν. 2810/2000 και προτείνονται νέες διατάξεις για τον αγροτικό συνδικαλισμό και τους αγροτικούς συλλόγους.
Μπορείτε να συμμετέχετε στη διαβούλευση εδώ: http://www.opengov.gr/ypaat/?p=194 έως τις 20 Απριλίου 2011.