Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Μη συμμετοχή του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στην Επιτροπή του Υ.Π.Ε.Κ.Α. για την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης στο Εθνικό Δίκαιο της Οδηγίας 2009/28/ΕΚ


Θεσσαλονίκη, 7 Ιουλίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

ΤΜΗΜΑ ΜΕΛΕΤΩΝ & ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ

ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 64, 546 31 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΤΗΛ.: 2310 278817-8, FAX: 2310 236308

Δ/ΝΣΗ E-mail: documentation@geotee.gr

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Αναστασία Βόλτσου

:

Αριθ. Πρωτ.: 3042

ΠΡΟΣ

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (Υ.Π.Ε.Κ.Α.)

Γραφείο Υπουργού

κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου

Αμαλιάδος 17 – 11523 Αθήνα

E-mail: grammateia@gryp.minenv.gr

Fax: 210/6451793

Κοινοποίηση:

1. Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής

Γενική Διεύθυνση Ενέργειας

Μεσογείων 119 – 10192 Αθήνα

Fax: 210/6969404

2. Παραρτήματα ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

3. Γεωτεχνικές οργανώσεις

ΘΕΜΑ: Μη συμμετοχή του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στην Επιτροπή του Υ.Π.Ε.Κ.Α. για την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης στο Εθνικό Δίκαιο της Οδηγίας 2009/28/ΕΚ

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Από τα μέσα ενημέρωσης πληροφορηθήκαμε τη συγκρότηση Επιτροπής του Υπουργείου για την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης στο Εθνικό Δίκαιο της Οδηγίας 2009/28/ΕΚ, που αφορά την προώθηση της χρήσης ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές. Εντούτοις, διαπιστώσαμε ότι σ’ αυτή δε συμμετέχει το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, παρά το γεγονός ότι αυτό αποτελεί, όπως άλλωστε γνωρίζετε, θεσμοθετημένο σύμβουλο της Πολιτείας σε θέματα ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα παραγωγής της χώρας μας, καθώς και σε θέματα προστασίας και διαχείρισης του περιβάλλοντος και των φυσικών μας πόρων, ενώ παράλληλα διαθέτει στις τάξεις του εξειδικευμένους και καταξιωμένους επιστήμονες που ασχολούνται με τα θέματα αυτά.

Κύριε Υπουργέ,

Θεωρώντας ότι η συμμετοχή εκπροσώπου του Επιμελητηρίου στην παραπάνω Επιτροπή μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών και στόχων της, παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας προς την κατεύθυνση αυτή και δηλώνουμε ότι, από πλευράς μας, είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για κάθε είδους συνεργασία.

Με τιμή,

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Σπυρίδων Μάμαλης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε./Κ.Ε. & ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας κοινοποιούμε το Δελτίο Τύπου που μας έστειλε το ΓΕΩΤΕΕ Κεντρικής Ελλάδας & ο Γεωπονικός Σύλλογος Ν. Λάρισας αναφορικά με την ανάρτηση προς δημόσια διαβούλευση στις 4/7 του μέτρου «Γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις» 2.1.4 του Προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

Λάρισα, 7 Ιουλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σύμφωνα με την ανάρτηση προς δημόσια διαβούλευση στις 4 Ιουλίου 2011 του μέτρου «Γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις» 2.1.4 του Προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», στις οποίες περιλαμβάνονται τα προγράμματα «Μείωση της Νιτρορύπανσης», καθώς και το πρόγραμμα « Βιολογική Γεωργία» κ.α., διαπιστώνουμε την επανάληψη και εμμονή της ηγεσίας του ΥΠ.Α.Α.Τ. στην υποβάθμιση του ρόλου και της συμμετοχής των γεωπόνων μελετητών στην εφαρμογή του εν λόγω προγράμματος, καθώς αναφέρονται οι φράσεις στο Άρθρο 4, παράγρ. 11 : " Το ΣΠΔ δύναται να συνταχθεί είτε από τον ενδιαφερόμενο είτε από γεωργικό σύμβουλο, όπου προβλέπεται" χωρίς να καθορίζεται η υπόσταση του συμβούλου.

Οι συνάδελφοι Γεωπόνοι-μελετητές επαρκώς καταρτισμένοι σε Γεωπονικές Σχολές πενταετούς φοίτησης συνέτασσαν επιτυχώς τα Σχέδια Περιβαλλοντικής Διαχείρισης επί σειρά ετών και ήταν υπεύθυνοι για την εν γένει παρακολούθηση και συμβουλευτική υποστήριξη της κάθε εκμετάλλευσης.

Συνεπώς και με δεδομένο την ανοιχτή δημόσια διαβούλευση του μέτρου μέχρι τις 11 Ιουλίου 2011 θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη παρέμβασης-διόρθωσης του προσχεδίου του μέτρου με σκοπό την εύρυθμη εφαρμογή του.

Ο κ. Υπουργός έχει την υποχρέωση να λάβει υπόψη τις υποχρεώσεις, που απορρέουν από το Π.Δ. 344/2000 «Άσκηση του επαγγέλματος του γεωτεχνικού».

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β, άρθρο 8 του διατάγματος αποτελούν υποχρεωτική απασχόληση γεωπόνων. Παράγραφοι:

β) Οι δραστηριότητες, που έχουν σχέση με την προστασία, αξιοποίηση και διατήρηση της ισορροπίας του φυσικού περιβάλλοντος, καθώς και στην αποκατάσταση ζημιών, εφόσον αυτές έχουν σχέση με το γνωστικό τους αντικείμενο και

λστ) Στην παροχή υπηρεσιών συμβούλου, στην κατάρτιση και εφαρμογή αναπτυξιακών προγραμμάτων, καθώς και στον έλεγχο και πιστοποίηση προϊόντων βιολογικών, ολοκληρωμένης διαχείρισης, ονομασίας προέλευσης, γεωγραφικής ένδειξης, καθώς και ειδικών προϊόντων.

Σε όλα τα προηγούμενα αγροτοπεριβαλλοντικά μέτρα οι ενδιαφερόμενοι προς ένταξη στο μέτρο αγρότες έπρεπε να συνάψουν σύμβαση ή ιδιωτικό συμφωνητικό ανάθεσης έργου με ιδιώτη γεωπόνο-σύμβουλο μέλος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., ο οποίος θα οριζόταν υπεύθυνος καθ' όλη τη διάρκεια της πενταετίας για την σύνταξη του Σχεδίου Περιβαλλοντικής Διαχείρισης. Η σύνταξη του Σχεδίου Περιβαλλοντικής Διαχείρισης από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ενέχει τον κίνδυνο απόκρυψης ουσιαστικών στοιχείων-περιορισμών εφαρμογής του μέτρου και εγκυμονεί κινδύνους για την σωστή λειτουργία του προγράμματος.

Ο Γεωπονικός Σύλλογος του Ν. Λάρισας από τις 17 Δεκεμβρίου 2009 είχε επισημάνει το γεγονός με επιστολή του στην πρώην Υπουργό κα. Μπατζελή και στον πρώην Πρόεδρο του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου κ. Μαρκόπουλο και κατετέθη στη Γενική Συνέλευση της Π.Ο.Σ.Γ. στις 20 Δεκεμβρίου 2009.

Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ως επιστημονικός φορέας θεσμοθετημένος επίσημα από την Πολιτεία, ως σύμβουλός της σε Αγροτικά θέματα έχει την υποχρέωση να προασπίζεται τα επαγγελματικά συμφέροντα των συναδέλφων γεωπόνων-γεωτεχνικών και να παρευρίσκεται σε οποιαδήποτε υπογραφή Κ.Υ.Α., που αφορά στην πρωτογενή παραγωγή.

Με βάση τα παραπάνω το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. - Παράρτημα Κ.ΕΛΛΑΔΟΣ και ο Γεωπονικός Σύλλογος του Ν. Λάρισας, αποφασίσαμε ομοφώνως στην κοινοποίηση της παρούσας επιστολής στην ηγεσία του ΥΠ.Α.Α.Τ. προσδοκώντας στην συμβολή μας στην ανοιχτή διαβούλευση και υπηρετώντας το ρόλο και τα συμφέροντα τόσο του γεωπονικού κλάδου, όσο και της πρωτογενούς παραγωγής.

Ο Πρόεδρος της Δ.Ε. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε./Κ.Ε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Ο Πρόεδρος του Γεωπονικού Συλλόγου Ν. Λάρισας

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΟΦΟΛΟΓΗΣ

ΠΕΝΑ: Τα «δικαιώματα» των Νέων Αγροτών

Τα κατανεμηθέντα δικαιώματα δεν αποτελούν επαρκή βάση άσκησης αγροτικού επαγγέλματος, συνεκτιμώντας και τις άλλες συνθήκες των νεοεισερχομένων στα αγροτικά επαγγέλματα αγροτών.Με την λήξη των προθεσμιών για την κατάθεση των δικαιολογητικών για την τακτοποίηση της κατανομής των δικαιωμάτων στον κάθε δικαιούχο νέο αγρότη, η ΠΕΝΑ επισημαίνει τα παρακάτω:

  1. Η διαδικασία κατανομής, ενώ πιθανόν τήρησε επακριβώς την ΚΥΑ, έχει ευρύ δημοκρατικό, αλλά ακόμα, και διαβουλευτικό έλλειμμα. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν όπως έχει ξανααναφερθεί, μας βρίσκουν αντίθετους γιατί δεν τήρησαν καμία διαδικασία διαβούλευσης. Η ΠΕΝΑ πιστεύει ότι όλοι όσοι ενισχύθηκαν με το Πρόγραμμα Νέων Γεωργών το 2009 θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος να αποκτήσουν δικαιώματα Ενιαίας Ενίσχυσης. Η ΠΕΝΑ επισημαίνει ξανά ότι τόσο το ποσό του κάθε δικαιώματος όσο και ο αριθμός των δικαιωμάτων δεν είναι επαρκή.

  2. Ασχέτως όλων των παραπάνω, η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών πιστεύει ότι οι νέοι αγρότες και ο αγροτικός κόσμος γενικότερα μπορούν να δημιουργήσουν ένα ελπιδοφόρο καλύτερο μέλλον τα επόμενα χρόνια, και για αυτό η ΠΕΝΑ καλεί όλους τους νέους αγρότες να επικοινωνήσουν επειγόντως, ακόμα και τώρα, με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τα κατά τόπους παραρτήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ για να τακτοποιήσουν τις διαδικασίες «παραλαβής» των όποιων δικαιωμάτων από το Ενιαίο Απόθεμα δόθηκαν.

Κατά την κορύφωση των θερινών αγροτικών εργασιών, οι επαγγελματίες νέοι αγρότες αναζητούν εναγωνίως χρόνο και διαδικασίες για να βελτιώσουν την μη αποδεκτή (όπως έχει καταγγελθεί στην ΠΕΝΑ σε ειδικές περιπτώσεις) πολιτική επιλογή του ΥΠΑΑ&Τ για την «εν κρυπτώ», όπως αποδείχθηκε, ΚΥΑ που κατανέμει το Εθνικό Απόθεμα.

Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών υποστήριξε τους τελευταίους μήνες όσο πιο ενεργά μπορούσε την προώθηση της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής μετά το 2013 και μετά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 29/6/2011 για τη χρηματοδότηση της ΚΓΠ, προετοιμάζει σειρά δραστηριοτήτων-συζητήσεων για το μέλλον του αγροτικού κόσμου.

http://www.thessalikigi.gr/

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ «ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΦΥΤΕΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΓΩΝ»

20110707_diavoulefsi_katefth_odigies

Σχέδια Βελτίωσης… Οι μελετητές μόνοι προσπαθούν να βρουν λύσεις στους γρίφους!!!

Τα σχέδια βελτίωσης είναι ένα πρόγραμμα που περίμενε πολύς αγροτικός κόσμος. Η προκήρυξη ήρθε τον Φεβρουάριο και η λήξη του φαίνεται πως έχει πολύ μέλλον ακόμα.

Τα ερωτήματα που έχουν θέσει οι μελετητές στο ΥΠΑΑΤ στη διάρκεια των ενημερωτικών συναντήσεων για τα σχέδια βελτίωσης μένουν αναπάντητα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους μέχρι και σήμερα 8/7/2011.

Τα παράπονα από τη πλευρά των μελετητών είναι πολλά. Μερικά από αυτά είναι τα παρακάτω:

  1. Παντελής έλλειψη επικοινωνίας με το Υπουργείο. Η επικοινωνία είναι σχεδόν αδύνατη αφού σπάνια απαντά κάποιος από τους υπευθύνους στα τηλέφωνα και αν γίνει αυτό πολλοί από τους υπαλλήλους του ΥΠΑΑΤ αδυνατούν να δώσουν απαντήσεις.

  2. Πολλά τα προβλήματα με τη φόρμα υποβολής των σχεδίων βελτίωσης. Πολλά στοιχεία τυπώνονται με λάθος τρόπο, ενώ κανείς αυτόματος έλεγχος – υπολογισμός δε γίνεται από τη φόρμα.

  3. Κυκλοφορούν εφαρμογές ιδιωτών στην αγορά, αλλά δυστυχώς κανείς δε ξέρει αν τελικά η εφαρμογή θα «συνεργασθεί» με τη φόρμα του Υπουργείου και αν γίνει αυτό… πότε θα γίνει, αφού η προθεσμία λήγει σε λίγο παραπάνω από 10 μέρες (20/7/2011)

  4. Γιατί «παροπλίστηκαν» οι περιφέρειες και δε συνεργάστηκε το ΥΠΑΑΤ με το προσωπικό τους για την προκήρυξη και υλοποίηση των Σχεδίων βελτίωσης όπως έγινε στο παρελθόν; Γιατί «παροπλίστηκε» ένα τόσο έμπειρο προσωπικό;

  5. Μήπως εσκεμμένα υπάρχει καθυστέρηση από τη πλευρά του ΥΠΑΑΤ για αδιευκρίνιστους (αλλά πραγματικά περιέργους…) ακόμα λόγους;

Γενικά τονίζεται με έντονο τρόπο η προχειρότητα που αντιμετωπίζεται το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στη γεωργία.

Οι απαιτήσεις για νέα παράταση φαίνεται πως πληθαίνουν, αλλά οι περισσότεροι εκ των μελετητών συμφωνούν στη παράταση μετά την ολοκλήρωση της εφαρμογής από το ΥΠΑΑΤ.

Πληροφορίες λένε πως οριστικοποιήσεις σχεδίων βελτίωσης δεν έχουν γίνει και αν έχουν γίνει, αυτές είναι πολύ λίγες και κυρίως φάκελοι που δημιούργησαν οι μελετητές για να δοκιμάσουν την εφαρμογή.

Μετά από όλο αυτά οι μελετητές, μας λένε πως για να λύσουν τις απορίες τους, ρωτάει ο ένας τον άλλον, για να βρουν πιθανές λύσεις σε προβλήματα και να δουν πως ερμηνεύουν οι συνάδελφοι σημεία της προκήρυξης….

Και να σκεφθεί κανείς πως ήμαστε ακόμα στη φάση της κατάθεσης φακέλων… αλήθεια όταν θα έρθει η ώρα της αξιολόγησης τι θα γίνει; Σε ποιο νομικό – θεσμικό πλαίσιο θα στηριχθούν οι αξιολογητές όταν όλα μέχρι σήμερα είναι τόσο ρευστά; Όταν οι εκτυπώσεις που θα έχουν στα χέρια τους θα έχουν λάθη;

Η αλήθεια πάντως είναι πως κάποιος πρέπει να δώσει απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω…

www.thessalikigi.gr

ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΥΑ ΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΠ ΑΓΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΟΡΕΣΤΗ 9, ΣΠΑΡΤΗ

Τ.Κ. 23100

Σπάρτη, 7 Ιουλίου 2011

ΠΡΟΣ: Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος "Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007-2013


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

1. ΜΜΕ

2. ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΘΕΜΑ: ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ 2.1.4

Αξιότιμοι κύριοι,

Παρά το σύντομο του χρόνου το οποίο είχαμε στην διάθεση μας προκειμένου να εκφράσουμε τις θέσεις μας επί του σχεδίου ΚΥΑ σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

1. Στο άρθρο 4 παρ.11 με λύπη διαπιστώνουμε ότι δύνεται η δυνατότητα σύνταξης του ΣΠΔ από τον παραγωγό χωρίς την ύπαρξη απαραίτητα Γεωπόνου – Συμβούλου. Αυτό αποτελεί πρακτική που ακολουθείται στις τελευταίες προκήρυξης. Η πρακτική αυτή θα επιφέρει σοβαρά προβλήματα τόσο στην έγκριση όσο και στην διαδικασία της ομαλής πληρωμής των παραγωγών. Μια τέτοια κίνηση δεν προστατεύει τον παραγωγό αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί στρεβλώσεις.

2. Στο ίδιο άρθρο παρ. 8, δικαιούχοι με δικαίωμα 2ετούς παράτασης ορίζονται οι ενταγμένοι στο προηγούμενο μέτρο. Από αυτούς τους παραγωγούς στερείται το δικαίωμα ένταξης για νέα περίοδο δέσμευσης ισότιμα με τους υπόλοιπους δικαιούχους.

3. Στο άρθρο 6 παρ.1 ορίζεται ότι εντάσσονται μόνο αγροτεμάχια τα οποία είναι δηλωμένα στην πλέον πρόσφατη ΑΕΕ. Το γεγονός αυτό στερείται λογικής καθώς αποκλείει την ένταξη αγροτεμαχίων τα οποία νόμιμα αποκτήθηκαν (από αγορά ή ενοικίαση) μετά την 15η Μαΐου.

4. Στο άρθρο 9 παρ. Β στοιχ. 10 αναφέρεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις για μια μόνο δράση του μέτρου 214 με εξαίρεση τις δράσεις 1.2 και 3.1. Προφανώς εκ παραδρομής δεν ορίστηκε και η δράση 1.1 καθώς είναι αδύνατο να μην συνυπάρχει Ζωική (1.2) και Φυτική (1.1) παραγωγή και να μην ενταχθούν παράλληλα.

5. Στο άρθρο 24 παρ. 7 στοιχ. γ ορίζεται ότι σε περίπτωση συγκαλλιέργειας σε ένα αγροτεμάχιο πρέπει όλες οι καλλιέργειες να είναι επιλέξιμες. Στην συνήθης περίπτωση συγκαλλιέργειας ελιάς (επιλέξιμη) με εσπεριδοειδή (μη επιλέξιμη) τι γίνεται; Μήπως εννοείτε ότι θα πρέπει ολόκληρο το αγροτεμάχιο να είναι ενταγμένο στο σύστημα ελέγχου και πιστοποίησης ασχέτως αν κάποια από τις δυο καλλιέργειες δεν είναι επιλέξιμη;

6. Τέλος μια παρατήρηση: Η καλλιέργεια των συμβατικών Εσπεριδοειδών περνά εμπορική κρίση. Εν τούτοις τα εσπεριδοειδή φαίνεται να μην είναι επιλέξιμα στο παρόν σχέδιο ΚΥΑ. Η ένταξή τους στο μέτρο θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κίνητρο για την διαφοροποίηση και την αύξηση της προστιθέμενης αξίας του προϊόντος.

Παρακαλούμε όπως λάβετε υπ όψη σας με την σοβαρότητα που σας διακρίνει, τις θέσεις του Συλλόγου μας. Για κάθε διευκρίνιση είμαστε στην διάθεσή σας.

Με τιμή
Ο Πρόεδρος - Η Γραμματέας


Αραχωβίτης Σταύρος - Γιαννακάκη Ειρήνη

ΠΟΣΓ :ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ

ΔΙΔΟΤΟΥ 26 – ΑΘΗΝΑ 10680

Τηλ. 2103614580 – FAX : 2103614580

www.posg.gr

E-mail: info@posg.gr - posg@otenet.gr

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βρισκόμαστε ελάχιστο χρόνο πριν την εκπνοή και της παράτασης υποβολής προτάσεων στο μέτρο 121 (μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης) και η φόρμα ηλεκτρονικής υποβολής εξακολουθεί να έχει προβλήματα:

Α. Δεν εκτυπώνει το σύνολο των πινάκων:

Αυτό σημαίνει ότι αφενός δεν μπορεί ο μελετητής να επιβεβαιώσει τα γραφόμενα του και αφετέρου ότι υπάρχουν προβλήματα στη φόρμα που δεν έχουν ακόμα διορθωθεί! Αναφέρουμε μερικά παραδείγματα:

  • η βαθμολογία που συμπληρώνεται στην φόρμα υποβολής είναι διαφορετική αυτής που εκτυπώνεται. Έτσι ενώ η βαθμολογία στην φόρμα είναι άνω του 30, στην εκτυπώσιμη μορφή είναι 10 μονάδες λιγότερες (δηλαδή ο φάκελος μη επιλέξιμος)
  • οι κατάλογοι των προσφορών: παρότι εισάγονται στοιχεία ανά επένδυση δεν εγγράφονται και εκτυπώνονται στον αντίστοιχο πίνακα.
  • τα πεδία που αφορούν τον χαρακτηρισμό των δαπανών: παρότι συμπληρώνονται δεν εκτυπώνονται

Β. Κάνεις δεν γνωρίζει αν η σημερινή μορφή είναι η τελική μορφή ή αν θα υπάρξουν αλλαγές – συμπληρώσεις στο μέλλον:

Μετά την τελευταία παράταση, η φόρμα έκλεισε για 5 ημέρες και συμπληρώθηκε με επιπλέον πεδία που αναγκάζουν τους μελετητές για εκ νέου συμπλήρωση των ήδη ολοκληρωμένων φακέλων. Παρόλα αυτά πίνακες που είναι σίγουρο ότι θα ζητηθούν για την αξιολόγηση όπως ο πίνακας «κατάλογος δικαιολογητικών τεκμηρίωσης της επιλεξιμότητας της Αίτησης Ενίσχυσης» δεν ενημερώνονται από την φόρμα και δεν υπάρχει τρόπος να συμπληρωθούν άμεσα.

Γ. Δεν υπάρχει εγχειρίδιο με οδηγίες συμπλήρωσης:

Έγιναν κάποιες συναντήσεις ανά την Ελλάδα για διευκρινήσεις πάνω στον νόμο, αλλά δεν έγινε καμία απολύτως μνεία για την συμπλήρωση της φόρμας: Οι υπεύθυνοι για την ενημέρωση από το ΥΠΑΑΤ δήλωναν άσχετοι ενώ ο υπεύθυνος για την κατασκευή της φόρμας δεν ήταν παρόν σε καμιά ενημέρωση. Έτσι χωρίς να υπάρχει η τελική μορφή της φόρμας ώστε να υπάρχουν συγκεκριμένες απορίες για τον τρόπο συμπλήρωσης δεν έγινε ποτέ συζήτηση.

Δ. Το σύστημα έχει αρχίσει «να δοκιμάζεται»:

Όσο πλησιάζουμε προς την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής όλο και πιο συχνά το σύστημα «κολλάει στιγμιαία» (για λίγο προς το παρόν) και οι τελικές ταχύτητες μειώνονται.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν σημαντική σύγχυση και πολλά ερωτηματικά:

Η φόρμα, όπως είναι η μορφή της σήμερα, έχει την δυνατότητα της να παίξει τον ρόλο της σε ότι αφορά το συνολικό πρόγραμμα ή θα υποχρεωθούν οι μελετητές να κάνουν για δεύτερη φορά τις ίδιες εγγραφές σε άλλες φόρμες που θα προκύψει η ανάγκη τους εκ των υστέρων;

Οι αξιολογήσεις θα γίνουν με βάση το υποβαλλόμενο ηλεκτρονικά αρχείο ή το εκτυπώσιμο μέρος του που διαφοροποιείται προς τα κάτω;

Η ηλεκτρονική υποβολή αναμένεται να κορυφωθεί τις 2-3 τελευταίες μέρες της προκήρυξης, υπάρχει η δυνατότητα από το σύστημα να δεχθεί το 80 έως 90% των προτάσεων σε 2 ημέρες; Υπάρχει πλάνο για το τι θα συμβεί αν πέσει το σύστημα;

Η άποψη της Ομοσπονδίας μας είναι ότι η ηλεκτρονική υποβολή των σχεδίων βελτίωσης αποτελεί τον σύγχρονο και ενδεδειγμένο τρόπο υποβολής των προτάσεων. Μπορεί επίσης να κατανοήσει ότι όταν αλλάζει ριζικά ένα σύστημα υπάρχουν απρόβλεπτα και καθυστερήσεις.

Όμως έχει περάσει πάρα πολύς χρόνος από την έναρξη του εγχειρήματος και δεν δικαιολογούνται πια τα τόσα προβλήματα, άλλωστε η προκήρυξη αυτή είχε χρόνο να ετοιμαστεί μια και μεσολάβησαν 6 χρόνια από την προηγούμενη. Η ΠΟΣΓ θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός λίγες μέρες πριν την λήξη ηλεκτρονικής υποβολής η φόρμα υποβολής να μην είναι ολοκληρωμένη. Νομίζουμε ότι ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα που αφορά την χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στην χώρα μας, αξίζει να αντιμετωπίζεται με περισσότερη σοβαρότητα. Αντίθετα :

· Αν θυμηθούμε τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν με την βαθμολογία, και την δεύτερη προκήρυξη, τροποποιητική της πρώτης

· Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει στην ουσία λειτουργικό μητρώο αξιολογητών: Το μόνο που έχει συμβεί είναι η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού για εκδήλωση ενδιαφέροντος η οποία μάλιστα απευθύνθηκε μόνο στους υπαλλήλους του ΥΠΑΑΤ αφήνοντας απέξω τους έμπειρους παλιούς αξιολογητές αλλά και τους νέους άνεργους συναδέλφους.

· και προσθέσουμε την σημερινή εικόνα…..

το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι το ΥΠΑΑΤ αυτοσχεδιάζει. Κάποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για όσα γίνονται.

Στο σημείο που βρισκόμαστε και με δεδομένο το γεγονός ότι κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνουμε με την υποβολή προτάσεων, την αξιολόγηση τους και να μπούμε στην διαδικασία υλοποίησης προτείνουμε:

Ι. σε σχέση με την φόρμα:

1. Άμεση ολοκλήρωση της φόρμας με επίλυση των προβλημάτων της και επιβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να γίνουν άλλες αλλαγές. Αν ο υπεύθυνος δεν είναι σε θέση να λύσει τα προβλήματα να αντικατασταθεί. Δεν μπορεί μια χώρα να κινείται με τους ρυθμούς ενός τεχνικού.

2. Κτένισμα της φόρμας για να αφαιρεθούν οι ανούσιες εγγραφές Π.χ στις Γεν. Δαπάνες ζητείται για την δαπάνη σύνταξη σχεδίου βελτίωσης να γίνει αναλυτική περιγραφή της δαπάνης (;;;)

3. Συγγραφή ενός οδηγού συμπλήρωσης της φόρμας.

Ασφαλώς να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος μετά την ολοκλήρωση των μεταβολών στους μελετητές να υποβάλουν τις προτάσεις τους.

ΙΙ. σε σχέση με την συνολική διαχείριση του προγράμματος:

  1. Άνοιγμα του μητρώου Αξιολογητών σε όλους τους συναδέλφους που δεν είναι μελετητές, ταχεία επιμόρφωση τους, για την κατά το δυνατόν συντόμευση της διαδικασίας αξιολόγησης.
  2. Συνεργασία του ΥΠΑΑΤ με τους συναδέλφους των Περιφερειακών αυτοδιοικήσεων για την οργάνωση των παραλαβών των επενδύσεων.
  3. Οργάνωση του συστήματος παραλαβής σε επίπεδο Υπουργείου για την ταχεία απόδοση των νόμιμων επιδοτήσεων στους δικαιούχους.
  4. Αξιολόγηση των όσων έχουν γίνει και δεν έχουν γίνει προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες

Στην αντιπεριφερειάρχη Λάρισας ευρωπαίοι συμμετέχοντες σε πρόγραμμα κατάρτισης βιοκαλλιέργειας

Στην αντιπεριφερειάρχη Λάρισας ευρωπαίοι συμμετέχοντες σε πρόγραμμα κατάρτισης βιοκαλλιέργειας

Την αντιπεριφερειάρχη Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου επισκέφτηκαν εκπρόσωποι φορέων από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ουγγαρία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Green Food: Μαθήματα e-learning για την κατάρτιση των βιοκαλλιεργητών της Ε.Ε.» που πραγματοποιεί το Κ.Ε.Κ. Γεωργικής Ανάπτυξης.

Το πρόγραμμα στοχεύει, όπως ανέφερε ο διευθυντής του Κ.Ε.Κ. κ. Ντίνος Μπλιάτσιος, στην επεξεργασία και τη μεταφορά των παραδοσιακών υλικών κατάρτισης στη μεθοδολογία της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) ώστε να διευρύνει και να βελτιώσει τις γνώσεις των καλλιεργητών σχετικά με την παραγωγή βιολογικών φρούτων, λαχανικών και ελαιόλαδου.
Αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, η κ. Καραλαριώτου τόνισε ότι «τέτοιου είδους δράσεις αντιμετωπίζονται πολύ θετικά από την Περιφέρεια, δεδομένου ότι αυξάνουν την εξωστρέφεια της περιοχής και συμβάλλουν στην επιμόρφωση των αγροτών».
Η αντιπεριφερειάρχης επεσήμανε στους ξένους επισκέπτες ότι στην περιοχή μας δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός αγροτών στους τομείς της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα προϊόντα Π.Ο.Π. που παράγονται εδώ αλλά και στη συνολική προσπάθεια που καταβάλει η Περιφέρεια Θεσσαλίας για την περαιτέρω προώθησή τους στις ξένες αγορές.
Παράλληλα, ενημέρωσε τους εκπροσώπους για τις τουριστικές ομορφιές της περιοχής μας που συνδυάζει μοναδικά βουνό και θάλασσα και τους κάλεσε να την επισκεπτούν και στο μέλλον με τις οικογένειές τους. Η κ. Καραλαριώτου προσέφερε στους επισκέπτες τουριστικό υλικό από την περιοχή μας καθώς και τοπικά προϊόντα.

www.agrotypos.gr