Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Τις διαδικασίες παραλαβής και εκκόκκισης του σύσπορου βαμβακιού εσοδείας 2011 γνωστοποίησε ο υφυπουργός Γ. Δριβελέγκας

Τις διαδικασίες παραλαβής και εκκόκκισης  του σύσπορου βαμβακιού εσοδείας 2011 γνωστοποίησε ο υφυπουργός Γ. Δριβελέγκας

Yποχρεωτική θα είναι από φέτος η καθημερινή ανάρτησης από τα εκκοκκιστήρια της ισχύουσας διεθνούς τιμής του βαμβακιού και της τιμής αγοράς του σύσπορου βαμβακιού σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ειδικότερα, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Δριβελέγκας, με έγγραφο που διαβίβασε στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ (ΟΠΕΚΕΠΕ, Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής), σχετικά με τις διαδικασίες παραλαβής και εκκόκκισης του σύσπορου βαμβακιού εσοδείας 2011 από τα εκκοκκιστήρια, γνωστοποιεί ότι:

1. Ισχύουν τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ 35235/26-4-2010 «Μέτρα εφαρμογής του ειδικού καθεστώτος ενίσχυσης για το βαμβάκι και των διαδικασιών παραλαβής και εκκόκκισης του σύσπορου βαμβακιού» ΦΕΚ 626/Β/11-5-2010, όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 56710/31-12-2010 ΦΕΚ 95/Β/1-2-2011.
2. Υφίσταται η υποχρέωση καθημερινής ανάρτησης από τα εκκοκκιστήρια της ισχύουσας διεθνούς τιμής του βαμβακιού και της τιμής αγοράς του σύσπορου βαμβακιού.
3. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, διενεργεί σε εβδομαδιαία βάση τους προβλεπόμενους ελέγχους και προτείνει τις περιπτώσεις της μη τήρησης των ανωτέρω.


www.agrotypos.gr

Ευρωβαρόμετρο: Πράσινη και με ενισχυμένη τοπική ταυτότητα η νέα γεωργία. Προβληματισμός για οροφή ενισχύσεων και δημοσιοποίηση στοιχείων των δικαιούχω

Ευρωβαρόμετρο: Πράσινη και με  ενισχυμένη τοπική ταυτότητα η νέα γεωργία. Προβληματισμός για οροφή ενισχύσεων και δημοσιοποίηση στοιχείων των δικαιούχων

Τη σύνδεση των ενισχύσεων με την προστασία του περιβάλλοντος, όπως επίσης και τη θέσπιση οροφής για την ενίσχυση ανά εκμετάλλευση υποστηρίζει η πλειοψηφία των ερωτηθέντων έρευνας του Ευρωβαρόμετρο που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου. Αναγνωρίζεται ακόμη η συμβολή των μικρών εκμεταλλεύσεων στις τοπικές κοινωνίες και υποστηρίζεται η δημοσιοποίηση των ενισχύσεων που λαμβάνει η κάθε εκμετάλλευση. Τέλος, αν και υπάρχει διάθεση μεταξύ των ερωτηθέντων για κατανάλωση τοπικών προϊόντων ή προερχόμενα από ορεινές περιοχές, επισημαίνουν ότι είναι δύσκολο να έχουν πρόσβαση αλλά και να ταυτοποιηθούν.

Το Ευρωβαρόμετρο στηρίζεται στην άποψη 26,713 Ευρωπαίων πολιτών (άνω των 15 ετών) και από τα 27 κράτη μέλη, οι οποίοι ερωτήθηκαν για θέματα που αφορούσαν την ΚΑΠ το διάστημα 6-26 Μαΐου 2011. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Dacian Ciolos χαιρέτισε τα ευρήματα της δημοσκόπησης τονίζοντας την πάγια άποψή του ότι η ΚΑΠ αφορά όλους τους Ευρωπαίους πολίτες και όχι μόνο τους αγρότες. Ανακοίνωσε επίσης ότι οι προτάσεις της Επιτροπής για τη νέα ΚΑΠ αναμένεται να ανακοινωθούν στις 12 Οκτωβρίου 2011.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου έχουν ως εξής:

Η θέσπιση οροφής για τις αγροτικές ενισχύσεις ανά εκμετάλλευση υποστηρίζεται από το 47% των ερωτηθέντων, έναντι 25% εκείνων που θεωρούν ότι οι ενισχύσεις θα πρέπει να είναι ανάλογες του μεγέθους και των αναγκών της εκμετάλλευσης. Στην Ελλάδα τα ποσοστά αυτά ήταν 53% και 33% αντίστοιχα, ενώ και στην Κύπρο το ποσοστό υποστήριξης έφτασε το 70%.
Ακόμα μεγαλύτερη είναι η υποστήριξη της σύνδεσης μεταξύ των πληρωμών και της προστασίας του περιβάλλοντος. Το ποσοστό εκείνων που επιθυμούν τη θέσπιση αυστηρών περιβαλλοντικών κριτηρίων φθάνει το 44% και εκείνων που επιθυμούν μια πιο χαλαρή σύνδεση αγγίζει το 33%. Από την άλλη μεριά, μόνο το 10% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η περιβαλλοντική προστασία θα πρέπει να μην σχετίζεται με τις επιδοτήσεις. Στη χώρα μας η αντίστοιχη τριάδα είναι 49%, 30% και 18%, με το τελευταίο ποσοστό να είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη των 27, αποδεικνύοντας την έλλειψη περιβαλλοντικής παιδείας αλλά και τη χαλάρωση που η οικονομική κρίση έχει φέρει στις περιβαλλοντικές μας ανησυχίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα αντίστοιχα αποτελέσματα στην Κύπρο (65%, 27% και 4%) αλλά και στην Ολλανδία όπου το ποσοστό εκείνων που θεωρούν ότι οι επιδοτήσεις δεν θα πρέπει να σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος είναι 0%.
Υποστηρίζεται ισχυρά επίσης η ενίσχυση των μικρών εκμεταλλεύσεων με στόχο τον εκσυγχρονισμό τους αλλά και ως επιβράβευση για το σημαντικό ρόλο τους στην αναζωογόνηση των αγροτικών περιοχών και της οικονομίας τους. Η υποστήριξη στα παραπάνω αγγίζει το 90% με τα ποσοστά στην Ελλάδα και την Κύπρο να φθάνουν και το 95%. Επιπρόσθετα, 9 στους 10 ερωτηθέντες θεωρούν ωφέλιμο και προτιμότερο να καταναλώνουν τοπικά προϊόντα αλλά επισημαίνουν το έντονο πρόβλημα ταυτοποίησης και πρόσβασης σε αυτά που φθάνει το 44% σε επίπεδο Ευρώπης των 27. Για τα προϊόντα συγκεκριμένα των ορεινών περιοχών υπάρχει μικρότερη υποστήριξη (65%) και μεγαλύτερο πρόβλημα στην ταυτοποίηση (52%).
Τέλος, δημιουργείται μια καθαρή πλειοψηφία (62%) που ζητά τη δημοσίευση των στοιχείων (ονοματεπώνυμο και ποσό ενίσχυσης) εκείνων που επιδοτούνται από την Ε.Ε. Στην Ελλάδα, η υποστήριξη της δημοσιοποίησης αγγίζει το 71%, ενώ υπάρχει και ένα 11% που θα την στήριζε υπό προϋποθέσεις. Ανάλογη εικόνα υπάρχει και στην Κύπρο με τα ποσοστά άνευ όρων ή υπό όρους υποστήριξη να είναι 68% και 6% αντιστοίχως.

Τερτυλλιανός Μήτσης


www.agrotypos.gr

ΕΒΖ: Στόχος η παραγωγή 158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος, με την λειτουργία των τριών εργοστασίων

ΕΒΖ: Στόχος η  παραγωγή 158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος, με την λειτουργία των τριών εργοστασίων

Μεγάλος και απαρέγκλιτος στόχος της εταιρείας είναι η επίτευξη παραγωγής της συνολικής ποσόστωσης (158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος), με την λειτουργία των τριών εργοστασίων στην Ελλάδα (Πλατέος, Σερρών, Ορεστιάδας). Οι εγκαταστάσεις Λάρισας και Ξάνθης θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης και υποσυσκευασίας. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της, η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Στην ίδια ανακοίνωση η ΕΒΖ αναφέρετε και την οικονομική κατάσταση της εταιρείας το 2011.

Ειδικότερα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (ebit) ύψους 6.935.027 ευρώ εμφάνισε ο όμιλος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης κατά τη χρήση 1.7.2010-30.6.2011, έναντι ζημιών 13.148.719 ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή χρήση.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (ebitda) διαμορφώθηκαν σε 12.958.968 ευρώ έναντι ζημιών 6.523.006 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε αύξηση 6,24%.
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου προ φόρων παρουσίασαν ζημίες 9.452 χιλ. ευρώ, έναντι ζημιών 25.824 χιλ. ευρώ της περσινής αντίστοιχης χρήσης. Ο όμιλος πέτυχε δηλαδή μείωση των ζημιών του κατά 63,40%. Σημειώνεται ότι στις παραπάνω ζημίες περιλαμβάνεται ποσό 5.233.035 ευρώ που αφορά προβλέψεις για απομείωση παγίων περιουσιακών στοιχείων και μείωση εύλογης αξίας των επενδυτικών ακινήτων της μητρικής εταιρείας.
Εν τω μεταξύ, τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν κατά 15,76% σε 10.209.592 ευρώ, παρά την αύξηση των τιμών των καυσίμων, ως αποτέλεσμα της γενικότερης προσπάθειας που καταβάλει ο όμιλος για μείωση των λειτουργικών του εξόδων, σε συνδυασμό με την αλλαγή πολιτικής των μεταφορικών της ζάχαρης.
Οι δαπάνες διοίκησης παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο, ενώ τα λοιπά έξοδα μειώθηκαν κατά 49,85% σε 10.194.330 ευρώ. Τα ετήσια όμως μεγέθη επιβαρύνθηκαν από τα χρηματοοικονομικά έξοδα του δανεισμού του ομίλου.

Δείτε εδώ την ανακοίνωση


www.agrotypos.gr

ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας: Με σημαντικά λάθη ο σχεδιασμός του νέου Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού - Δήμητρα

ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας: Με σημαντικά λάθη ο σχεδιασμός του νέου Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού - Δήμητρα

Η σχεδιαζόμενη σύσταση του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού – Δήμητρα φαίνεται εκ πρώτης όψεως να έχει τις καλύτερες των προθέσεων, μια δεύτερη, όμως, ανάγνωση της δημοσιευθείσας νομοθετικής πρωτοβουλίας αποκαλύπτει σημαντικά λάθη σχεδιασμού που μπορεί να οδηγήσουν σε αποτυχία το όλο εγχείρημα και μαζί με αυτό να στερήσουν από την πρωτογενή παραγωγή, σε κρίσιμες στιγμές για τη χώρα, την επιστημονική στήριξη της αναπτυξιακής προσπάθειας. Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας, Αθανάσιος Σ. Σαρόπουλος αναφέρει επίσης ότι η συνένωση των ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α. “ΔΗΜΗΤΡΑ”, Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π. και ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ., «πραγματοποιείται χωρίς την ύπαρξη μιας μελέτης αντιστάθμισης του κόστους και της ωφέλειας των προτεινόμενων αλλαγών και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επισημάνσεις που διατυπώσαμε σε προγενέστερο δελτίο τύπου, αλλά και στη συνάντηση του Πρωθυπουργού και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης».

Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται επίσης: «Η σχεδιαζόμενη σύσταση του νέου οργανισμού δε λαμβάνει υπόψη τις υπάρχουσες υποδομές σε ερευνητικά ινστιτούτα ή σε κέντρα γεωργικής εκπαίδευσης (σα να πρόκειται για τη δημιουργία αγροτικής έρευνας, εκπαίδευσης και πιστοποίησης για πρώτη φορά στην Ελλάδα), ενώ παρουσιάζει την παγκόσμια πρωτοτυπία τα ερευνητικά ινστιτούτα να χαρακτηρίζονται από την τοποθεσία τους και όχι από το θεματικό ερευνητικό τους αντικείμενο. Σύμφωνα με τα ανωτέρω θα πρέπει να ιδρυθούν ινστιτούτα έρευνας σε περιοχές που δεν προϋπάρχουν ανάλογες υποδομές (με ποια χρήματα άραγε;) και να καταργηθούν ινστιτούτα με πανελλήνια αρμοδιότητα σε ερευνητικούς τομείς και με μεγάλη ιστορική προσφορά στον τόπο. Το πρόβλημα είναι οξύτερο στην Κεντρική Μακεδονία όπου βρίσκονται τα 11 από τα 34 ερευνητικά ινστιτούτα του ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. και συγκεκριμένα τα:
1. Ινστιτούτο Σιτηρών (μοναδικό στην Ελλάδα)
2. Ινστιτούτο Βάμβακος & Βιομηχανικών Φυτών (μοναδικό στην Ελλάδα)
3. Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών (μοναδικό στην Ελλάδα)
4. Ινστιτούτο Μελισσοκομίας (μοναδικό στην Ελλάδα)
5. Ινστιτούτο Φυλλοβόλων Δένδρων Νάουσας (μοναδικό στην Ελλάδα)
6. Ινστιτούτο Κτηνοτροφίας Γιαννιτσών (μοναδικό στην Ελλάδα)
7. Ινστιτούτο Εγγείων Βελτιώσεων (μοναδικό στην Ελλάδα)
8. Κέντρο Γεωργικής Έρευνας Βόρειας Ελλάδας
9. Ινστιτούτο Προστασίας Φυτών Θεσσαλονίκης
10. Ινστιτούτο Εδαφολογίας Θεσσαλονίκης
11. Ινστιτούτο Κτηνιατρικών Ερευνών Θεσσαλονίκης
Σε αντικατάσταση όλων αυτών των ερευνητικών ινστιτούτων θα ιδρυθεί ένα (1) Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Αγροτικής Έρευνας Κεντρικής Μακεδονίας με τουλάχιστον δύο (2) εξειδικευμένους τομείς εφαρμοσμένης αγροτικής έρευνας και ένα (1) εργαστήριο, χωρίς να διασφαλίζεται ποιοι θα είναι αυτοί οι τομείς και με τι κριτήρια, καθώς και το μέλλον των υπαρχουσών υποδομών, πόρων, ερευνητών κ.α.
Αντίστοιχα για την γεωργική εκπαίδευση προβλέπεται σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση του νέου οργανισμού να λειτουργήσει σε επίπεδο Τμήματος ένα τοπικό Κέντρο Γεωργικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, το οποίο θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί στην έδρα κάθε Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης της περιοχής ευθύνης του, προγράμματα κατάρτισης του αγροτικού κόσμου. Αυτός ο σχεδιασμός σημαίνει ότι τα υπάρχοντα εξήντα έξι (66) ΚΕΓΕ και οι κτιριακές και υλικοτεχνικές τους υποδομές, που έγιναν με τις θυσίες του ελληνικού λαού, εγκαταλείπονται και αχρηστεύονται (βλέπε ολυμπιακές εγκαταστάσεις), ενώ ο αγρότης και ο κτηνοτρόφος της Κεντρικής Μακεδονίας για να εκπαιδευθεί θα πρέπει να ταξιδεύει καθημερινά στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του.
Στη δημόσια διαβούλευση έχει κατατεθεί από τους συναδέλφους γεωτεχνικούς πλήθος ορθών παρατηρήσεων που θα πρέπει, επίσης, να ληφθούν σοβαρά υπόψη. Εκείνο, όμως, που πρέπει να γίνει, κυρίως, αντιληπτό από την Κυβέρνηση είναι η ανάγκη για την ύπαρξη στρατηγικής και σχεδίου για την έξοδο της χώρας από την κρίση μέσα από την ανάπτυξη. Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, ο οποίος έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους αναπτυξιακούς τομείς, όπως (α) τη χαμηλή ένταση του επενδυόμενου κεφαλαίου σε εποχή μειωμένης ρευστότητας, (β) τη δυνατότητα απορρόφησης σημαντικού τμήματος του διογκούμενου κύματος των ανέργων και (γ) τη δυνατότητα ανάπτυξης του συνόλου της επικράτειας και ιδιαίτερα περιοχών που δεν ωφελούνται σημαντικά από τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Είναι αυτονόητο, επίσης, ότι η επανεκκίνηση της πρωτογενούς παραγωγής δε μπορεί να γίνει χωρίς έρευνα, εκπαίδευση και πιστοποίηση. Δυστυχώς, όμως, ο υπό σύσταση Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός – Δήμητρα θα είναι υποστελεχωμένος από την πρώτη μέρα λειτουργίας του. Συνεπώς, οποιαδήποτε σκέψη για «εργασιακή εφεδρεία» ή απολύσεις στο νέο οργανισμό αποδεικνύει την έλλειψη αναπτυξιακού σχεδιασμού και στρατηγικής επιλογής για την ελληνική γεωργία. Εκτός εάν η «εργασιακή εφεδρεία» ή οι απολύσεις είναι κάποιο είδος τιμωρίας για όλους τους έλληνες, οπότε η Κυβέρνηση θα πρέπει να μας πει ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα είναι «στο απόσπασμα”».


www.agrotypos.gr

Στο ΦΕΚ η απόφαση που δικαιώνει αίτημα των καπνοπαραγωγών για μεταποίηση και πώληση προϊόντων καπνού από τους ίδιους

Στο ΦΕΚ η απόφαση που δικαιώνει αίτημα των καπνοπαραγωγών για μεταποίηση και πώληση προϊόντων καπνού από τους ίδιους

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (με αρ. φύλλου 2028) η απόφαση με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την παραγωγή βιομηχανοποιημένων καπνών από τους παραγωγούς. Με την απόφαση αυτή θα μπορούν οι καπνοπαραγωγοί να αποκτήσουν άδεια σύστασης επαγγελματικού εργαστηρίου παραγωγής προϊόντων καπνού, τα οποία θα μπορούν να πωλούν στο εμπόριο. Σαν υποχρέωση θα έχουν να καταβάλλουν εγγύηση ίση με το 10% του καταβληθέντος κατά το προηγούμενο έτος συνολικού ποσού ειδικού φόρου κατανάλωσης, με ελάχιστο όριο το ποσό των 10.000 ευρώ. Η παρεχόμενη εγγύηση μπορεί να είναι τραπεζική, χρηματική, εμπράγματη ή ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ετήσιας ή αόριστης διάρκειας.
Τα δικαιολογητικά, που οφείλουν να υποβάλουν οι καπνοπαραγωγοί στην αρμόδια Τελωνειακή Περιφέρεια για να πάρουν την άδεια, είναι τα ακόλουθα:
α) Αίτηση, με συνημμένα σχετικό σχεδιάγραμμα των εγκαταστάσεων παραγωγής, τίτλο κυριότητας ή μισθωτήριο συμβόλαιο των εγκαταστάσεων παραγωγής, βεβαίωση πυρασφάλειας από την αρμόδια Πυροσβεστική υπηρεσία, καθώς και κάθε άλλο δικαιολογητικό που κρίνεται αναγκαίο από την αρμόδια αρχή.
β) Έγγραφα στοιχεία από τα οποία να αποδεικνύεται η επαγγελματική τους δραστηριότητα στα προϊόντα για τα οποία ζητείται η άδεια.
γ) Σχετική εγγύηση.

Ο κ. Κώστας Κωσταντινίδης, παραγωγός καπνού για χειροποίητα πούρα από την Κρύα Βρύση Πέλλας, δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Με την απόφαση αυτή θα μπορεί ο παραγωγός να πάρει άδεια μεταποίησης με τις ελάχιστες προϋποθέσεις. Μας δίνει τη δυνατότητα με πολύ απλές διαδικασίες να προχωρήσουμε στη μεταποίηση του προϊόντος μας.
Έξι ολόκληρα χρόνια αγωνιστήκαμε για να πάρουμε αυτή την υπογραφή. Πιστεύω ότι είναι μια ικανοποιητική εξέλιξη για τους παραγωγούς. Καταρχήν καταργεί την εγγυητική των 300.000 ευρώ. Ο παραγωγός θα μπορεί να πληρώνει 10.000 εγγύηση και δεν είναι ανάγκη να καταβάλει χρήματα αλλά μπορεί να προχωρήσει και σε υποθήκευση. Άρα δεν έχει κάποιο κόστος.
Η απόφαση αφορά προϊόντα που απευθύνονται στην ελληνική αγορά. Έχουμε μια μεγάλη αγορά πούρων στην Ελλάδα, η οποία στη μεγάλη πλειοψηφία της καλύπτεται με εισαγόμενα προϊόντα. Όλα αυτά τα χρόνια που περιμέναμε αυτή την απόφαση δεν μείναμε με άδεια χέρια. Κάναμε πιλοτικές καλλιέργειες και δοκιμάσαμε κάποιες ποικιλίες καπνού. Τώρα υπολογίζω ότι από τα Χριστούγεννα θα καταφέρουμε να βγούμε στην αγορά. Νομίζω είναι μια διαδικασία που έχει μεγάλες πιθανότητες να είναι επιτυχημένη, αφού αυτή την περίοδο έχουμε και μεγάλη μείωση στα εργατικά μεροκάματα».

Ο κ. Ηλίας Καλαθάς, παραγωγός βιολογικού καπνού για στριφτά τσιγάρα από το Αρχάνι Φθιώτιδας, δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Μιλάμε για προϊόντα ποιότητας όπως είναι ο βιολογικός καπνός. Είναι η τέταρτη χρονιά που καλλιεργώ αυτόν τον καπνό. Τώρα θα μπορώ να τον μεταποιώ και να τον εμπορεύομαι. Με τη συγκεκριμένη απόφαση θα μπορεί ο οποιοσδήποτε καπνοπαραγωγός να πάει και να κάνει αίτηση στο υπουργείο Οικονομικών, για να του δοθεί άδεια να ανοίξει εργαστήριο επεξεργασίας καπνού και να το πουλάει απευθείας στην κατανάλωση. Αυτό θα μπορεί να συμβεί εφόσον ο παραγωγός έχει πάρει πρώτα την άδεια εργαστηρίου (σχετικό σχεδιάγραμμα των εγκαταστάσεων, πυρασφάλεια, σχέδια μηχανολόγου κ.α.) από την περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Επίσης θα πρέπει να καταβληθεί σαν εγγύηση το ποσό του ειδικού φόρου κατανάλωσης, που έχει σαν ελάχιστο όριο το ποσό των 10.000 ευρώ.
Ο φόρος για το προϊόν παραμένει ο ίδιος με αυτόν που υπάρχει στην αγορά. Να αναφέρουμε σαν παράδειγμα ότι για μια ποσότητα καπνού που πωλείται με 160 ευρώ, ο φόρος είναι τα 140 ευρώ.
Το θετικό για τους παραγωγούς είναι ότι δεν απαιτείται να έχουμε μεγάλο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Ένα θέμα που δεν διευκρινίζει η συγκεκριμένη απόφαση είναι το κατά πόσο θα μπορούμε το προϊόν που θα παρασκευάζουμε να το εξάγουμε. Εμάς δεν μας υποχρεώνει σαν παραγωγούς να έχουμε φορολογική αποθήκη ούτε είμαστε καταχωρημένοι στο μητρώο εξαγωγέων.
Πάντως θα ήθελα να τονίσω ότι όσοι παραγωγοί καταφέρουν να προχωρήσουν σε αυτή τη διαδικασία και μπορούν να πωλήσουν το προϊόν τους μόνοι τους στην αγορά, θα κερδίσουν την υπεραξία του προϊόντος τους».

Διαβάστε ολόκληρο το ΦΕΚ

Σταύρος Παϊσιάδης

agrotypos.gr

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Νόμος 4015/2011: Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου

Νόμος 4015/2011: Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους

Αθήνα 21.9.2011, 23:32
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4015/2011: "Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους".
* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε το νόμο 4015/2011.


1 αρχεία διαθέσιμα για download
Ο νόμος 4015/2011 (αρχείο pdf 989 kb)

www.proslipsis.gr

ΑγροΤύπος ηλ. εφημερίδα: Βιομηχανικό τριαντάφυλλο, καλό εισόδημα με το ροδέλαιο ενώ έρχεται και το ροδόνερο

ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης ΑγροΤύπος, 100
ΑγροΤύπος
εβδομαδιαία
ηλεκτρονική
εφημερίδα
αγροτικής
ενημέρωσης
Editorial: «Πιάσαμε εκατοστάρι»
Βιομηχανικό τριαντάφυλλο, καλό εισόδημα με το ροδέλαιο ενώ έρχεται και το ροδόνερο
Χειμερινά σιτηρά, εκτάσεις στα περσινά επίπεδα αναμένονται και τη νέα περίοδο
και η υπόλοιπη αγροτική επικαιρότητα ...

www.agrotypos.gr

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΓΡΟΤΥΠΟΣ:Θερίζει» ο δάκος σε Χανιά και Ηράκλειο. Ανήμπορη να αντιδράσει η κρατική μηχανή

ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης ΑγροΤύπος, 99

ΑγροΤύπος

εβδομαδιαία
ηλεκτρονική
εφημερίδα
αγροτικής
ενημέρωσης

7 «Θερίζει» ο δάκος σε Χανιά και Ηράκλειο. Ανήμπορη να αντιδράσει η κρατική μηχανή

12 Φυστικί Αιγίνης: Μειωμένη η φετινή παραγωγή και με αυξημένο ποσοστό «κλειστών»

19 Σε καλή εμπορική τιμή ελπίζουν οι βαμβακοπαραγωγοί

20 Βιομηχανική ντομάτα: Ολοκληρώθηκε η συγκομιδή. Κάνουν ταμείο οι παραγωγοί

21 Αυξημένη παραγωγή με καλή ποιότητα και τιμές αναμένουν οι παραγωγοί ακτινιδίων

25 Με πολλές προτάσεις αλλά χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα ολοκληρώθηκε το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας

29 Η Bayer CropScience έδωσε συνέντευξη τύπου στη Γερμανία

35 Ανοίγει το Μέτρο 123 Α για επενδύσεις στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων ύψους 150 εκατ. ευρώ

39 Ενδιαφέρον για την αγορά της ΕΒΖ. Μήνυση κατέθεσαν οι εργαζόμενοι

46 Περί Οίνων: Μαντηλάρι – Βαθιά Κόκκινη Κρήτη

50,52 Μικρές Αγγελίες, Εκδηλώσεις

Μπορείτε να διαβάσετε την Αγροτική Εφημερίδα 99 και σε PDF


www.agrotypos.gr

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Κρητική βιολογική… ασπιρίνη

Perierga.gr - Κρητική βιολογική... ασπιρίνηΚρητική σφραγίδα φέρει η νέα ασπιρίνη, η οποία πρόκειται να ανατρέψει τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για την προστασία της υγείας μας από τα κρυολογήματα και την κοινή γρίπη.

Η κρητική ασπιρίνη, συσκευασμένη σε κάψουλα, είναι ένα φυσικό προϊόν που αποτελείται αποκλειστικά από τρία είδη κρητικών βοτάνων διαλυμένων σε ελαιόλαδο.

Τη «μαγική» κάψουλα παρασκεύασε η ομάδα των καθηγητών του Πανεπιστημίου Κρήτης και αποτελεί παγκόσμια πατέντα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η ασπιρίνη συνδυάζει την απόλυτη αξιοποίηση των κρητικών βοτάνων με τις αυστηρές προδιαγραφές που θέτει η σύγχρονη φαρμακευτική επιστήμη.

Εμπνευστές της έρευνας είναι οι καθηγητές Ιατρικής Ηλίας Καστανάς και Χρήστος Λιόνης και ο καθηγητής Βιολογίας Στέργιος Πυρίντσος. Για την παρασκευή του φαρμάκου συνεργάστηκαν, επίσης, η Ενωση Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου και η ελληνική φαρμακοβιομηχανία Gallenica.

Οι προοπτικές της κρητικής ασπιρίνης, από τη στιγμή που θα εγκριθεί από τον ΕΟΦ, αναμένεται να ξεπεράσουν τα σύνορα της χώρας και το φάρμακο να πιστοποιηθεί τόσο από τις ευρωπαϊκές αρχές όσο και από την αμερικανική FDA (Food and drug administration).

Τα μαγικά βότανα

Αν και τα συστατικά του είναι εντελώς φυσικά, οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι το νέο σκεύασμα αποτελεί φάρμακο και όχι συμπλήρωμα διατροφής, όπως είχε εσφαλμένα χαρακτηριστεί.

Οι ιδιότητές του, οι οποίες απορρέουν από τα κρητικά βότανα, θεωρούνται ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Και τα τρία «μαγικά» βότανα είναι διαλυμένα σε ελαιόλαδο, οι φαρμακευτικές ιδιότητες του οποίου είναι γνωστές από την αρχαιότητα. Παρ’ όλα αυτά, ο Ηλίας Καστανάς αρνήθηκε να αποκαλύψει τα τρία συστατικά που απαρτίζουν τη συνταγή της κάψουλας.

«Το φάρμακο θα αποτελέσει παγκόσμια πατέντα. Αν αποκαλύπταμε κάποιο από τα τρία βότανα, πολύ φοβάμαι ότι θα είχαμε το φαινόμενο της τηλεοπτικής “φραπελιάς”, όταν όλοι πήγαιναν και κούρευαν τα φύλλα της ελιάς και τα χτυπούσαν στο μίξερ, συμπληρώνει σκωπτικά ο Ηλίας Καστανάς.

Η έρευνα του πανεπιστήμιου εστίασε στους κατοίκους της νότιας Κρήτης. Πληροφορίες των επιστημόνων που βασίζονταν σε λαϊκές παραδόσεις, μαρτυρούσαν πως το συγκεκριμένο κρητικό αφέψημα χρησιμοποιείτο από παλιά στις ντόπιες κρητικές συνταγές και προστάτευε τους Κρητικούς από τη γρίπη.

Η επιστημονική παρατήρηση ήλθε να επιβεβαιώσει τις λαϊκές παραδόσεις. Η δωδεκάχρονη έρευνα που έγινε από την επιστημονική ομάδα ανέδειξε ότι ο οργανισμός των Κρητικών που κατανάλωναν το κοκτέιλ βοτάνων παρουσίαζε ισχυρή αντίσταση στα κρυολογήματα και στις λοιμώξεις.

Από τη φύση

Σκοπός των επιστημόνων δεν είναι να αντικαταστήσουν την παραδοσιακή ασπιρίνη, αλλά να προωθήσουν στην αγορά ένα φυσικό φάρμακο, το οποίο θα είναι βγαλμένο από την κρητική γη.

«Τα υλικά από τα οποία αποτελείται η κάψουλα δεν παρουσιάζουν, μέχρι στιγμής, επιπτώσεις στην υγεία. Η δοσολογία που θα συστήνεται θα είναι παρόμοια με την κατανάλωση 2 με 3 ροφημάτων την ημέρα», δηλώνει ο Ηλίας Καστανάς.

Η τιμή του φαρμάκου, σύμφωνα με τον όρο που έχει βάλει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ρεθύμνου, δεν πρόκειται να ξεπερνάει το 1 ευρώ.

Το φάρμακο αναμένεται να πάρει μέσα στο 2011 την έγκριση του ΕΟΦ.

Η αγάπη για τις ευεργετικές ιδιότητες των κρητικών βοτάνων δεν ήταν το μόνο κίνητρο για τους επιστήμονες, ώστε να παρασκευάσουν το φάρμακο.

Το σημαντικότερο κίνητρο για την παρασκευή του φαρμάκου αποτέλεσε η αναπτυξιακή κατεύθυνση που δίνεται στους ελαιοκαλλιεργητές του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου.

Από τη στιγμή που το φάρμακο θα μπει στην παραγωγή, μέρος της σοδειάς τους θα προορίζεται για την παρασκευή της κάψουλας.

«Η πολιτεία δεν μας παρείχε καμία απολύτως βοήθεια για την παρασκευή του φαρμάκου. Τα κονδύλια για την έρευνα και την παραγωγή του τα αντλήσαμε από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ρεθύμνου και τη φαρμακευτική εταιρεία», τονίζει ο Ηλίας Καστανάς.

Η βιολογική ασπιρίνη της Κρήτης αποτελεί έν από τα πιο λαμπρά επιτεύγματα στον τομέα της φαρμακευτικής επιστήμης, που παρουσίασε το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Το φάρμακο αυτό:

-Προστατεύει από τις λοιμώξεις αναπνευστικού

-Ανακουφίζει από το κρυολόγημα

-Καταπολεμά την κοινή γρίπη

-«Ρίχνει» τον πυρετό

-Έχει αναλγητικές ιδιότητες

πηγή: real.gr

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Μέτρο 1.3.2:Συμμετοχή γεωργών σε σύστημα για την ποιότητα τροφίμων

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjqXbLj5rLpvly051HCywlrCutVsNKBwdZqH_eeZEvPU-9NmVKWKbgH6gAHssa13pLWaHjGquX9FWPElmT91sG7FCuIXObDXA3AgyP_UhUrU-RT0VocSyFl2WIEwLW7CV-UNPvxE_5Imb-n/s1600/assets_LARGE_t_942_162069_type11586.jpg
Με απόφαση των υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κ. Σκανφαλίδη, και Εσωτερικών, Χ. Καστανίδη, καθορίσθηκαν οι λεπτομέρειες εφαρμογής και άσκησης των αρμοδιοτήτων του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ως διαπιστευμένου Οργανισμού Πληρωμών, που έχουν ανατεθεί στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών, για το μέτρο 132 που αφορά την «Στήριξη γεωργών που συμμετέχουν σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων» του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 – 2013.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την με αριθμό 176542απόφαση, με την οποία ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής και άσκησης των αρμοδιοτήτων ευθύνης του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., ως διαπιστευμένου Οργανισμού Πληρωμών του Ε.Γ.Τ.Α.Α., με βάση το άρθρο 6 παράγραφος 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 1290/2005 του Συμβουλίου, το Παράρτημα Ι κεφαλαίο 1 παράγραφο Γ του Κανονισμού (ΕΚ) 885/2006 της Επιτροπής, το άρθρο 36 παρ. 1 του Ν. 3614/2007 που έχουν ήδη ανατεθεί στις Περιφερειακές Ενότητες του Ν. 3852/2010, σύμφωνα με τα άρθρα 3, 9, 18, 19, 20 και 23 της αριθμ. 1483/11−6−2009 (ΦΕΚ Β 1201) κοινής υπουργικής απόφασης καθώς και τα Προεδρικά Διατάγματα περί Οργανισμών των Περιφερειών του Ν. 3852/2010.

Λεπτομέρειες αρμοδιοτήτων
Τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 αναλαμβάνουν την παραλαβή και τον έλεγχο των αιτήσεων ενίσχυσης και των αιτήσεων πληρωμής, καθώς και την αναγνώριση και εκκαθάριση δαπανών για το καθεστώς ενισχύσεων του Μέτρου 132 «Στήριξη γεωργών που συμμετέχουν σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων» του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 – 2013.
Υποχρεώσεις του φορέα στον οποίο έχουν ανατεθεί αρμοδιότητες
Τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 συνεργάζονται με τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για την εξειδίκευση εργαλείων και προτύπων που απαιτούνται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και παρέχουν επαρκή εχέγγυα ότι:
1. Η επιλεξιμότητα των αιτήσεων πληρωμής, η διαδικασία χορήγησης των ενισχύσεων, καθώς και η συμφωνία τους προς τους κοινοτικούς κανόνες πριν από την έγκριση της πληρωμής ελέγχονται.
2. Διενεργούνται οι έλεγχοι που προβλέπονται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία και από τις εγκυκλίους του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
3. Τα απαιτούμενα έγγραφα υποβάλλονται εντός των προθεσμιών και με τη μορφή που προβλέπονται από τους κοινοτικούς κανόνες.
4. Τα έγγραφα είναι προσπελάσιμα και διατηρούνται με τρόπο που διασφαλίζει την πληρότητα, την εγκυρότητα και την αναγνωσιμότητά τους διαχρονικά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εγγράφων υπό την έννοια των κοινοτικών κανόνων.
5. Αποδέχονται τους ελέγχους από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και παρέχουν σε αυτόν όλα τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθή τήρηση των αρμοδιοτήτων που τους έχουν εκχωρηθεί.
6. Αποδέχονται τους ελέγχους του οργανισμού πιστοποίησης, για τον έλεγχο των λογαριασμών ως προς το αληθές, την πληρότητα και την ακρίβεια σύμφωνα με το άρθρο 7 του Καν. (ΕΚ) 1290/2005 και το άρθρο 5 του Καν. (ΕΚ) 885/2006, καθώς και όλους τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου ελέγχους.
7. Διασφαλίζουν την άμεση πρόσβαση των υπηρεσιών εποπτείας του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. στα έγγραφα και στις διαδικασίες που τηρούν.
Υποχρεώσεις του Οργανισμού Πληρωμών
Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.:
1. Συντονίζει και εποπτεύει την άσκηση των αρμοδιοτήτων που έχουν ανατεθεί στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 και έχει την τελική ευθύνη έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την νομιμότητα και κανονικότητα των πληρωμών και την προστασία των οικονομικών συμφερόντων της Κοινότητας στα πλαίσια της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
2. Παρακολουθεί την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων των προαναφερόμενων τμημάτων, σε σχέση με τα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί, ώστε να βεβαιώνεται ότι αυτές εκτελούνται σύμφωνα με τα κριτήρια διαπίστευσης του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ως Οργανισμού Πληρωμών (Παράρτημα Ι του Κανονισμού 885/2006 της Επιτροπής) και την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
3. Παρέχει στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 πρόσβαση σε εφαρμογές λογισμικού και συστήματα για την απρόσκοπτη υλοποίηση των καθηκόντων που τους έχουν ανατεθεί.
4. Πραγματοποιεί ελέγχους εποπτείας στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010.
5. Για την υλοποίηση του έργου από τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων ΠεριφερειακήςΑγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. πρέπει να αποστέλλει τις εκάστοτε εγκυκλίους, αποφάσεις, έγγραφα κ.α.
Για το πλήρες κείμενο της απόφασης, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:
Πηγή: ΠΑΣΕΓΕΣ