Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Το ρείκι (Erica manipuliflora) Θεωρείται ως το μαγικό μελισσοκομικό φυτό της Ελλάδας


Το ρείκι (Erica manipuliflora) είναι φρυγανώδης θάμνος με πλούσια ανθοφορία το φθινόπωρο. Τα άνθη του είναι πολλά, μικρά, κωδωνοειδή, ρόδινα σε μακριές ταξιανθίες. Θεωρείται ως το μαγικό μελισσοκομικό φυτό της Ελλάδας .

Αποτελεί άριστο μελισσοτροφικό φυτό και το ρεικόμελο θεωρείται από τα καλύτερα μέλια, αν και ο αρχαίος Διοσκουρίδης θεωρεί ότι οι μέλισσες που τρυγούν τα ρείκια «μέλι εργάζονται ου σπουδαίον». H αυξημένη υγρασία και ο ήπιος νοτιοδυτικός άνεμος το ευνοούν στην νεκαροέκκριση, ενώ αντιθετα ο βοριάς και δυνατοί άνεμοι το σταματάνε. Οι μέλισσες που θα τραφούν στο ρείκι σουσούρα θα δυναμώσουν πάρα πολύ, το άνοιγμα της κυψέλης θα σας το αποδείξει αυτό, αφού θα δείτε τα μελίσσια σας πολύ νευρικά και δραστήρια.

Ο γόνος που θα τραφεί με νέκταρ και γύρη σουσούρας θα ζήσει 6 μήνες και θα ξεχειμώνιασα εύκολα το μελίσσι.


http://www.echetle.info/index.php?start=18

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η διάταξη νόμου για έξοδο από το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο

Αντισυνταγματική έκρινε με πέντε αποφάσεις της η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, τη διάταξη του ιδρυτικού νόμου του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.), που προβλέπει ότι τα μέλη του με τη συμπλήρωση 30ετούς υπηρεσίας γίνονται ομότιμα ή επίτιμα μέλη και δεν μπορούν να ασκήσουν επάγγελμα.

Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας, με τις υπ' αριθμ. 2764-2768/2011 αποφάσεις τους, δικαίωσαν πέντε γεωπόνους, οι οποίοι ήταν ομότιμα και επίτιμα μέλη του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., που τους είχαν αφαιρεθεί τα πτυχία και είχαν διαγραφεί από το μητρώο μελετητών (συνολικά έχουν διαγραφεί 73).

Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. (Ν. 1474/1984), τα τακτικά μέλη του που παύουν «να ασκούν το επάγγελμα ή συνταξιοδοτούνται μετά τη συμπλήρωση 30 ετών συνολικής υπηρεσίας γίνονται ομότιμα. Τα ομότιμα μέλη απαλλάσσονται από τις οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στο ΓΕΩΤ.Ε.Ε., δεν εκλέγουν, ούτε εκλέγονται στα όργανα του Επιμελητηρίου, και δεν λαμβάνουν μέρος στις λοιπές διοικητικές και λειτουργικές δραστηριότητες του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.».

Επίτιμα μέλη ανακηρύσσονται εξέχουσες προσωπικότητες, που διακρίθηκαν για την προσφορά τους στην πρόοδο των γεωτεχνικών επιστημών και την ευόδωση των σκοπών του Επιμελητηρίου.

Τα ομότιμα και επίτιμα μέλη του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. δεν μπορούν να διατηρήσουν το πτυχίο μελετητού ή να ασκούν δραστηριότητες μελετητού (εκπόνηση μελετών).

Έτσι, στην προκειμένη περίπτωση, σε εφαρμογή του Ν. 1474/1984 και μετά από σύμφωνη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με απόφαση (Οκτώβριος 1998) του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, από τους πέντε γεωπόνους αφαιρέθηκαν τα πτυχία τους και διαγράφηκαν από τα μητρώα των μελετητών.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι η επίμαχη διάταξη, που προβλέπει την αδυναμία άσκησης του επαγγέλματος του μελετητή αντιβαίνει στις συνταγματικές επιταγές του άρθρου 5 παράγραφος 1 και 3, καθώς επιφέρει ανεπίτρεπτο περιορισμό στην ελευθερία άσκησης του επίμαχου επαγγέλματος, όπως, επίσης, αντιβαίνει και στις διατάξεις του άρθρου 25 παράγραφος 1 του Συντάγματος.

Σύμφωνα με τους δικαστές, είναι αντισυνταγματικός ο περιορισμός αυτός καθώς «αφενός μεν δεν είναι γενικός, αφού αφορά μόνον στους εκ των μελετητών γεωτεχνικούς, αφετέρου δεν στηρίζεται αποκλειστικώς στο, μη πρόσφορο για την επίμαχη ρύθμιση, κριτήριο του χρόνου συνολικής υπηρεσίας του μελετητού στο επάγγελμα του γεωτεχνικού πριν από την παύση του επαγγέλματος ή την συνταξιοδότησή του από αυτό, και δεν συνδέεται προς άλλα κριτήρια συναπτόμενα προς την βιολογική ή πνευματική ικανότητα (όπως είναι η ηλικία) ή προς τις επιστημονικές γνώσεις ή τεχνικές δεξιότητες του ατόμου, που απαιτούνται για την άσκηση της ρυθμιζόμενης εν προκειμένω επαγγελματικής δραστηριότητος (εκπόνηση μελετών κ.λπ.)».

Παράλληλα, στη δικαστική απόφαση επισημαίνεται ο περιορισμός στην επαγγελματική ελευθερία που θέτει ο Ν. 1474/1984 και αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου απασχόλησης των γεωτεχνικών.

Όμως, δεν είναι «εφικτό να προσδιοριστεί το προσδοκώμενο αποτέλεσμα» από την εφαρμογή του επίμαχου μέτρου (περιορισμός επαγγελματικής ελευθερίας), αλλά δεν είναι δυνατό και να ελεγχθεί η αναλογικότητά του, δηλαδή «η σχέση της βαρύτητας του περιορισμού προς την αναμενόμενη βελτίωση του επιπέδου απασχολήσεως των γεωτεχνικών».

Συνεπώς, καταλήγουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, το επίμαχο περιοριστικό μέτρο της επαγγελματικής ελευθερίας είναι αντίθετο και στο άρθρο 25 παράγραφος 1 του Συντάγματος.


http://www.echetle.info/index.php

ΠΗΓΗ: www.kathimerini.gr

Απόφαση ΣτΕ για τους γεωπόνους

Άσκηση επαγγέλματος και μετά τη συμπλήρωση 30 ετών

Τα μέλη του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) μπορούν να ασκούν το επάγγελμά τους και μετά τη συμπλήρωση 30 ετών στην υπηρεσία τους. Αυτό έκρινε με σειρά αποφάσεών της ( 2764 έως 2768/2011) η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας και ακύρωσε ως αντισυνταγματική διάταξη του ιδρυτικού νόμου του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Με τις αποφάσεις της Ολομέλειας δικαιώθηκαν πέντε γεωπόνοι, οι οποίοι ήταν ομότιμα και επίτιμα μέλη του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και τους είχαν αφαιρεθεί τα πτυχία και είχαν διαγραφεί από το μητρώο μελετητών. Η αφαίρεση των πτυχίων τους και η διαγραφή τους από το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. έγινε βάση του ιδρυτικού νόμου του Επιμελητηρίου, ο οποίος ορίζει, μεταξύ των άλλων, ότι τα τακτικά μέλη του που παύουν «να ασκούν το επάγγελμα ή συνταξιοδοτούνται μετά τη συμπλήρωση 30 ετών συνολικής υπηρεσίας, γίνονται ομότιμα και δεν μπορούν να διατηρήσουν το πτυχίο μελετητού ή να ασκούν δραστηριότητες μελετητού»

http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=149494

http://agronomiquesactuels.blogspot.com/2011/10/blog-post_02.html

Γεωπονικός Σύλλογος Ν. Κοζάνης: Όχι στην εργασιακή εφεδρεία

ΓΕΩΤ.Ε.Ε. / Παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ
Κοζάνη 21/09/2011

Θέμα: «Όχι στην εργασιακή εφεδρεία»

Κύριοι Υπουργοί,

Στην προσπάθεια εξόδου της χώρας από την οικονομική κρίση καθοριστικό ρόλο δείχνει ότι έχει η ελληνική γεωργία. Στροφή στον πρωτογενή τομέα παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, καθώς οι πολίτες που επιλέγουν να ασχοληθούν με τη γεωργία και την κτηνοτροφία αυξάνονται συνεχώς (αύξηση της απασχόλησης 7% την τελευταία τριετία).

Ενώ τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αγροτικός τομέας μπορεί να μετατραπεί σε βασική ατμομηχανή οικονομικής ανάπτυξης και κατ’ επέκταση σε αξιόπιστη λύση για την έξοδο της χώρας από την ύφεση, η εγκύκλιος αρ. ΕΓΔΕΚΟ 1597/12-09-2011 της Ειδικής Γραμματείας Δημοσίων Επιχειρήσεων του Υπουργείο Οικονομικών περί πλεονάζοντος προσωπικού και εργασιακής εφεδρείας, ανάμεσα στους φορείς εφαρμογής, περιλαμβάνει οργανισμούς γεωτεχνικού ενδιαφέροντος και αναπτυξιακού προσανατολισμού που αποτελούν βασικούς πυλώνες στήριξης των δραστηριοτήτων στον αγροτικό τομέα όπως ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., ο ΕΛ.Γ.Α., το ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., το Ι.Γ.Μ.Ε, ΕΛΟΓΑΚ και Μ.Ο.Δ.

Η εφαρμογή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας θα στερήσει από τους φορείς, αυτή την κρίσιμη χρονική περίοδο, προσωπικό με πλούσια τεχνογνωσία και εμπειρία στο εργασιακό τους αντικείμενο, ενώ παράλληλα δημιουργεί συνθήκες ψυχολογικής πίεσης και ανασφάλειας στους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Επιπλέον είναι γνωστό ότι αυτό που χρειάζεται να γίνει στις υπηρεσίες γεωτεχνικού ενδιαφέροντος είναι συγχώνευση τους, αναδιάταξη και μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του υπάρχοντος στελεχιακού δυναμικού, προκειμένου να βρεθούν σε θέση να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του αυξημένου και με τάσεις περαιτέρω αύξησης αγροτικού πληθυσμού.

Ακόμη είναι ξεκάθαρο ότι η εφαρμογή του μέτρου δημιουργεί δυσκολία στην επίτευξη των οικονομικών στόχων που έχουν τεθεί με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, καθώς θα μειωθεί δραστικά ο ενεργός εργασιακά πληθυσμός που έχει προϋπολογιστεί ότι μπορεί να συνεισφέρει με καταβολή φόρων και έκτακτων εισφορών στο δημόσιο ταμείο, θα αυξηθεί η μαύρη εργασία και η ανεργία με άμεση συνέπεια την μείωση των εσόδων του κράτους.

Για τους παραπάνω λόγους η Διοικούσα Επιτροπή του ΓΕΩΤ.Ε.Ε./Παρ. Δυτ. Μακεδονίας και το Δ.Σ. του Γεωπονικού Συλλόγου Ν. Κοζάνης ομόφωνα αντιτίθενται στην εφαρμογή της εγκυκλίου αρ. ΕΓΔΕΚΟ 1597/12-09-2011 περί πλεονάζοντος προσωπικού και εργασιακής εφεδρείας και σας ζητάμε να αναλάβετε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την δημιουργία ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος στον αγροτικό χώρο, την ενίσχυση των υποστηρικτικών μηχανισμών του αγροτικού πληθυσμού και της αγροτικής παραγωγής, ώστε η αναζήτηση λύσεων στο οικονομικό αδιέξοδο μέσα από τον παραγωγικό τομέα της πρωτογενούς παραγωγής να στεφθεί με επιτυχία.

Για την Δ.Ε.
ΓΕΩΤ.Ε.Ε./Παρ. Δυτ. Μακεδονίας
Ο Πρόεδρος
Ευάγγελος Σημανδράκος

Για το Δ.Σ.
Γεωπονικού Συλλόγου Ν. Κοζάνης
Ο Πρόεδρος
Θεόδωρος Σιόγκας

http://agronomiquesactuels.blogspot.com/2011/09/blog-post_25.html

Τις διαδικασίες παραλαβής και εκκόκκισης του σύσπορου βαμβακιού εσοδείας 2011 γνωστοποίησε ο υφυπουργός Γ. Δριβελέγκας

Τις διαδικασίες παραλαβής και εκκόκκισης  του σύσπορου βαμβακιού εσοδείας 2011 γνωστοποίησε ο υφυπουργός Γ. Δριβελέγκας

Yποχρεωτική θα είναι από φέτος η καθημερινή ανάρτησης από τα εκκοκκιστήρια της ισχύουσας διεθνούς τιμής του βαμβακιού και της τιμής αγοράς του σύσπορου βαμβακιού σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ειδικότερα, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Δριβελέγκας, με έγγραφο που διαβίβασε στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ (ΟΠΕΚΕΠΕ, Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής), σχετικά με τις διαδικασίες παραλαβής και εκκόκκισης του σύσπορου βαμβακιού εσοδείας 2011 από τα εκκοκκιστήρια, γνωστοποιεί ότι:

1. Ισχύουν τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ 35235/26-4-2010 «Μέτρα εφαρμογής του ειδικού καθεστώτος ενίσχυσης για το βαμβάκι και των διαδικασιών παραλαβής και εκκόκκισης του σύσπορου βαμβακιού» ΦΕΚ 626/Β/11-5-2010, όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 56710/31-12-2010 ΦΕΚ 95/Β/1-2-2011.
2. Υφίσταται η υποχρέωση καθημερινής ανάρτησης από τα εκκοκκιστήρια της ισχύουσας διεθνούς τιμής του βαμβακιού και της τιμής αγοράς του σύσπορου βαμβακιού.
3. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, διενεργεί σε εβδομαδιαία βάση τους προβλεπόμενους ελέγχους και προτείνει τις περιπτώσεις της μη τήρησης των ανωτέρω.


www.agrotypos.gr

Ευρωβαρόμετρο: Πράσινη και με ενισχυμένη τοπική ταυτότητα η νέα γεωργία. Προβληματισμός για οροφή ενισχύσεων και δημοσιοποίηση στοιχείων των δικαιούχω

Ευρωβαρόμετρο: Πράσινη και με  ενισχυμένη τοπική ταυτότητα η νέα γεωργία. Προβληματισμός για οροφή ενισχύσεων και δημοσιοποίηση στοιχείων των δικαιούχων

Τη σύνδεση των ενισχύσεων με την προστασία του περιβάλλοντος, όπως επίσης και τη θέσπιση οροφής για την ενίσχυση ανά εκμετάλλευση υποστηρίζει η πλειοψηφία των ερωτηθέντων έρευνας του Ευρωβαρόμετρο που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου. Αναγνωρίζεται ακόμη η συμβολή των μικρών εκμεταλλεύσεων στις τοπικές κοινωνίες και υποστηρίζεται η δημοσιοποίηση των ενισχύσεων που λαμβάνει η κάθε εκμετάλλευση. Τέλος, αν και υπάρχει διάθεση μεταξύ των ερωτηθέντων για κατανάλωση τοπικών προϊόντων ή προερχόμενα από ορεινές περιοχές, επισημαίνουν ότι είναι δύσκολο να έχουν πρόσβαση αλλά και να ταυτοποιηθούν.

Το Ευρωβαρόμετρο στηρίζεται στην άποψη 26,713 Ευρωπαίων πολιτών (άνω των 15 ετών) και από τα 27 κράτη μέλη, οι οποίοι ερωτήθηκαν για θέματα που αφορούσαν την ΚΑΠ το διάστημα 6-26 Μαΐου 2011. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Dacian Ciolos χαιρέτισε τα ευρήματα της δημοσκόπησης τονίζοντας την πάγια άποψή του ότι η ΚΑΠ αφορά όλους τους Ευρωπαίους πολίτες και όχι μόνο τους αγρότες. Ανακοίνωσε επίσης ότι οι προτάσεις της Επιτροπής για τη νέα ΚΑΠ αναμένεται να ανακοινωθούν στις 12 Οκτωβρίου 2011.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου έχουν ως εξής:

Η θέσπιση οροφής για τις αγροτικές ενισχύσεις ανά εκμετάλλευση υποστηρίζεται από το 47% των ερωτηθέντων, έναντι 25% εκείνων που θεωρούν ότι οι ενισχύσεις θα πρέπει να είναι ανάλογες του μεγέθους και των αναγκών της εκμετάλλευσης. Στην Ελλάδα τα ποσοστά αυτά ήταν 53% και 33% αντίστοιχα, ενώ και στην Κύπρο το ποσοστό υποστήριξης έφτασε το 70%.
Ακόμα μεγαλύτερη είναι η υποστήριξη της σύνδεσης μεταξύ των πληρωμών και της προστασίας του περιβάλλοντος. Το ποσοστό εκείνων που επιθυμούν τη θέσπιση αυστηρών περιβαλλοντικών κριτηρίων φθάνει το 44% και εκείνων που επιθυμούν μια πιο χαλαρή σύνδεση αγγίζει το 33%. Από την άλλη μεριά, μόνο το 10% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η περιβαλλοντική προστασία θα πρέπει να μην σχετίζεται με τις επιδοτήσεις. Στη χώρα μας η αντίστοιχη τριάδα είναι 49%, 30% και 18%, με το τελευταίο ποσοστό να είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη των 27, αποδεικνύοντας την έλλειψη περιβαλλοντικής παιδείας αλλά και τη χαλάρωση που η οικονομική κρίση έχει φέρει στις περιβαλλοντικές μας ανησυχίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα αντίστοιχα αποτελέσματα στην Κύπρο (65%, 27% και 4%) αλλά και στην Ολλανδία όπου το ποσοστό εκείνων που θεωρούν ότι οι επιδοτήσεις δεν θα πρέπει να σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος είναι 0%.
Υποστηρίζεται ισχυρά επίσης η ενίσχυση των μικρών εκμεταλλεύσεων με στόχο τον εκσυγχρονισμό τους αλλά και ως επιβράβευση για το σημαντικό ρόλο τους στην αναζωογόνηση των αγροτικών περιοχών και της οικονομίας τους. Η υποστήριξη στα παραπάνω αγγίζει το 90% με τα ποσοστά στην Ελλάδα και την Κύπρο να φθάνουν και το 95%. Επιπρόσθετα, 9 στους 10 ερωτηθέντες θεωρούν ωφέλιμο και προτιμότερο να καταναλώνουν τοπικά προϊόντα αλλά επισημαίνουν το έντονο πρόβλημα ταυτοποίησης και πρόσβασης σε αυτά που φθάνει το 44% σε επίπεδο Ευρώπης των 27. Για τα προϊόντα συγκεκριμένα των ορεινών περιοχών υπάρχει μικρότερη υποστήριξη (65%) και μεγαλύτερο πρόβλημα στην ταυτοποίηση (52%).
Τέλος, δημιουργείται μια καθαρή πλειοψηφία (62%) που ζητά τη δημοσίευση των στοιχείων (ονοματεπώνυμο και ποσό ενίσχυσης) εκείνων που επιδοτούνται από την Ε.Ε. Στην Ελλάδα, η υποστήριξη της δημοσιοποίησης αγγίζει το 71%, ενώ υπάρχει και ένα 11% που θα την στήριζε υπό προϋποθέσεις. Ανάλογη εικόνα υπάρχει και στην Κύπρο με τα ποσοστά άνευ όρων ή υπό όρους υποστήριξη να είναι 68% και 6% αντιστοίχως.

Τερτυλλιανός Μήτσης


www.agrotypos.gr

ΕΒΖ: Στόχος η παραγωγή 158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος, με την λειτουργία των τριών εργοστασίων

ΕΒΖ: Στόχος η  παραγωγή 158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος, με την λειτουργία των τριών εργοστασίων

Μεγάλος και απαρέγκλιτος στόχος της εταιρείας είναι η επίτευξη παραγωγής της συνολικής ποσόστωσης (158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος), με την λειτουργία των τριών εργοστασίων στην Ελλάδα (Πλατέος, Σερρών, Ορεστιάδας). Οι εγκαταστάσεις Λάρισας και Ξάνθης θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης και υποσυσκευασίας. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της, η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Στην ίδια ανακοίνωση η ΕΒΖ αναφέρετε και την οικονομική κατάσταση της εταιρείας το 2011.

Ειδικότερα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (ebit) ύψους 6.935.027 ευρώ εμφάνισε ο όμιλος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης κατά τη χρήση 1.7.2010-30.6.2011, έναντι ζημιών 13.148.719 ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή χρήση.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (ebitda) διαμορφώθηκαν σε 12.958.968 ευρώ έναντι ζημιών 6.523.006 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε αύξηση 6,24%.
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου προ φόρων παρουσίασαν ζημίες 9.452 χιλ. ευρώ, έναντι ζημιών 25.824 χιλ. ευρώ της περσινής αντίστοιχης χρήσης. Ο όμιλος πέτυχε δηλαδή μείωση των ζημιών του κατά 63,40%. Σημειώνεται ότι στις παραπάνω ζημίες περιλαμβάνεται ποσό 5.233.035 ευρώ που αφορά προβλέψεις για απομείωση παγίων περιουσιακών στοιχείων και μείωση εύλογης αξίας των επενδυτικών ακινήτων της μητρικής εταιρείας.
Εν τω μεταξύ, τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν κατά 15,76% σε 10.209.592 ευρώ, παρά την αύξηση των τιμών των καυσίμων, ως αποτέλεσμα της γενικότερης προσπάθειας που καταβάλει ο όμιλος για μείωση των λειτουργικών του εξόδων, σε συνδυασμό με την αλλαγή πολιτικής των μεταφορικών της ζάχαρης.
Οι δαπάνες διοίκησης παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο, ενώ τα λοιπά έξοδα μειώθηκαν κατά 49,85% σε 10.194.330 ευρώ. Τα ετήσια όμως μεγέθη επιβαρύνθηκαν από τα χρηματοοικονομικά έξοδα του δανεισμού του ομίλου.

Δείτε εδώ την ανακοίνωση


www.agrotypos.gr

ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας: Με σημαντικά λάθη ο σχεδιασμός του νέου Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού - Δήμητρα

ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας: Με σημαντικά λάθη ο σχεδιασμός του νέου Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού - Δήμητρα

Η σχεδιαζόμενη σύσταση του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού – Δήμητρα φαίνεται εκ πρώτης όψεως να έχει τις καλύτερες των προθέσεων, μια δεύτερη, όμως, ανάγνωση της δημοσιευθείσας νομοθετικής πρωτοβουλίας αποκαλύπτει σημαντικά λάθη σχεδιασμού που μπορεί να οδηγήσουν σε αποτυχία το όλο εγχείρημα και μαζί με αυτό να στερήσουν από την πρωτογενή παραγωγή, σε κρίσιμες στιγμές για τη χώρα, την επιστημονική στήριξη της αναπτυξιακής προσπάθειας. Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας, Αθανάσιος Σ. Σαρόπουλος αναφέρει επίσης ότι η συνένωση των ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α. “ΔΗΜΗΤΡΑ”, Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π. και ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ., «πραγματοποιείται χωρίς την ύπαρξη μιας μελέτης αντιστάθμισης του κόστους και της ωφέλειας των προτεινόμενων αλλαγών και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επισημάνσεις που διατυπώσαμε σε προγενέστερο δελτίο τύπου, αλλά και στη συνάντηση του Πρωθυπουργού και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης».

Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται επίσης: «Η σχεδιαζόμενη σύσταση του νέου οργανισμού δε λαμβάνει υπόψη τις υπάρχουσες υποδομές σε ερευνητικά ινστιτούτα ή σε κέντρα γεωργικής εκπαίδευσης (σα να πρόκειται για τη δημιουργία αγροτικής έρευνας, εκπαίδευσης και πιστοποίησης για πρώτη φορά στην Ελλάδα), ενώ παρουσιάζει την παγκόσμια πρωτοτυπία τα ερευνητικά ινστιτούτα να χαρακτηρίζονται από την τοποθεσία τους και όχι από το θεματικό ερευνητικό τους αντικείμενο. Σύμφωνα με τα ανωτέρω θα πρέπει να ιδρυθούν ινστιτούτα έρευνας σε περιοχές που δεν προϋπάρχουν ανάλογες υποδομές (με ποια χρήματα άραγε;) και να καταργηθούν ινστιτούτα με πανελλήνια αρμοδιότητα σε ερευνητικούς τομείς και με μεγάλη ιστορική προσφορά στον τόπο. Το πρόβλημα είναι οξύτερο στην Κεντρική Μακεδονία όπου βρίσκονται τα 11 από τα 34 ερευνητικά ινστιτούτα του ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. και συγκεκριμένα τα:
1. Ινστιτούτο Σιτηρών (μοναδικό στην Ελλάδα)
2. Ινστιτούτο Βάμβακος & Βιομηχανικών Φυτών (μοναδικό στην Ελλάδα)
3. Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών (μοναδικό στην Ελλάδα)
4. Ινστιτούτο Μελισσοκομίας (μοναδικό στην Ελλάδα)
5. Ινστιτούτο Φυλλοβόλων Δένδρων Νάουσας (μοναδικό στην Ελλάδα)
6. Ινστιτούτο Κτηνοτροφίας Γιαννιτσών (μοναδικό στην Ελλάδα)
7. Ινστιτούτο Εγγείων Βελτιώσεων (μοναδικό στην Ελλάδα)
8. Κέντρο Γεωργικής Έρευνας Βόρειας Ελλάδας
9. Ινστιτούτο Προστασίας Φυτών Θεσσαλονίκης
10. Ινστιτούτο Εδαφολογίας Θεσσαλονίκης
11. Ινστιτούτο Κτηνιατρικών Ερευνών Θεσσαλονίκης
Σε αντικατάσταση όλων αυτών των ερευνητικών ινστιτούτων θα ιδρυθεί ένα (1) Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Αγροτικής Έρευνας Κεντρικής Μακεδονίας με τουλάχιστον δύο (2) εξειδικευμένους τομείς εφαρμοσμένης αγροτικής έρευνας και ένα (1) εργαστήριο, χωρίς να διασφαλίζεται ποιοι θα είναι αυτοί οι τομείς και με τι κριτήρια, καθώς και το μέλλον των υπαρχουσών υποδομών, πόρων, ερευνητών κ.α.
Αντίστοιχα για την γεωργική εκπαίδευση προβλέπεται σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση του νέου οργανισμού να λειτουργήσει σε επίπεδο Τμήματος ένα τοπικό Κέντρο Γεωργικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, το οποίο θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί στην έδρα κάθε Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης της περιοχής ευθύνης του, προγράμματα κατάρτισης του αγροτικού κόσμου. Αυτός ο σχεδιασμός σημαίνει ότι τα υπάρχοντα εξήντα έξι (66) ΚΕΓΕ και οι κτιριακές και υλικοτεχνικές τους υποδομές, που έγιναν με τις θυσίες του ελληνικού λαού, εγκαταλείπονται και αχρηστεύονται (βλέπε ολυμπιακές εγκαταστάσεις), ενώ ο αγρότης και ο κτηνοτρόφος της Κεντρικής Μακεδονίας για να εκπαιδευθεί θα πρέπει να ταξιδεύει καθημερινά στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του.
Στη δημόσια διαβούλευση έχει κατατεθεί από τους συναδέλφους γεωτεχνικούς πλήθος ορθών παρατηρήσεων που θα πρέπει, επίσης, να ληφθούν σοβαρά υπόψη. Εκείνο, όμως, που πρέπει να γίνει, κυρίως, αντιληπτό από την Κυβέρνηση είναι η ανάγκη για την ύπαρξη στρατηγικής και σχεδίου για την έξοδο της χώρας από την κρίση μέσα από την ανάπτυξη. Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, ο οποίος έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους αναπτυξιακούς τομείς, όπως (α) τη χαμηλή ένταση του επενδυόμενου κεφαλαίου σε εποχή μειωμένης ρευστότητας, (β) τη δυνατότητα απορρόφησης σημαντικού τμήματος του διογκούμενου κύματος των ανέργων και (γ) τη δυνατότητα ανάπτυξης του συνόλου της επικράτειας και ιδιαίτερα περιοχών που δεν ωφελούνται σημαντικά από τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Είναι αυτονόητο, επίσης, ότι η επανεκκίνηση της πρωτογενούς παραγωγής δε μπορεί να γίνει χωρίς έρευνα, εκπαίδευση και πιστοποίηση. Δυστυχώς, όμως, ο υπό σύσταση Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός – Δήμητρα θα είναι υποστελεχωμένος από την πρώτη μέρα λειτουργίας του. Συνεπώς, οποιαδήποτε σκέψη για «εργασιακή εφεδρεία» ή απολύσεις στο νέο οργανισμό αποδεικνύει την έλλειψη αναπτυξιακού σχεδιασμού και στρατηγικής επιλογής για την ελληνική γεωργία. Εκτός εάν η «εργασιακή εφεδρεία» ή οι απολύσεις είναι κάποιο είδος τιμωρίας για όλους τους έλληνες, οπότε η Κυβέρνηση θα πρέπει να μας πει ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα είναι «στο απόσπασμα”».


www.agrotypos.gr

Στο ΦΕΚ η απόφαση που δικαιώνει αίτημα των καπνοπαραγωγών για μεταποίηση και πώληση προϊόντων καπνού από τους ίδιους

Στο ΦΕΚ η απόφαση που δικαιώνει αίτημα των καπνοπαραγωγών για μεταποίηση και πώληση προϊόντων καπνού από τους ίδιους

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (με αρ. φύλλου 2028) η απόφαση με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την παραγωγή βιομηχανοποιημένων καπνών από τους παραγωγούς. Με την απόφαση αυτή θα μπορούν οι καπνοπαραγωγοί να αποκτήσουν άδεια σύστασης επαγγελματικού εργαστηρίου παραγωγής προϊόντων καπνού, τα οποία θα μπορούν να πωλούν στο εμπόριο. Σαν υποχρέωση θα έχουν να καταβάλλουν εγγύηση ίση με το 10% του καταβληθέντος κατά το προηγούμενο έτος συνολικού ποσού ειδικού φόρου κατανάλωσης, με ελάχιστο όριο το ποσό των 10.000 ευρώ. Η παρεχόμενη εγγύηση μπορεί να είναι τραπεζική, χρηματική, εμπράγματη ή ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ετήσιας ή αόριστης διάρκειας.
Τα δικαιολογητικά, που οφείλουν να υποβάλουν οι καπνοπαραγωγοί στην αρμόδια Τελωνειακή Περιφέρεια για να πάρουν την άδεια, είναι τα ακόλουθα:
α) Αίτηση, με συνημμένα σχετικό σχεδιάγραμμα των εγκαταστάσεων παραγωγής, τίτλο κυριότητας ή μισθωτήριο συμβόλαιο των εγκαταστάσεων παραγωγής, βεβαίωση πυρασφάλειας από την αρμόδια Πυροσβεστική υπηρεσία, καθώς και κάθε άλλο δικαιολογητικό που κρίνεται αναγκαίο από την αρμόδια αρχή.
β) Έγγραφα στοιχεία από τα οποία να αποδεικνύεται η επαγγελματική τους δραστηριότητα στα προϊόντα για τα οποία ζητείται η άδεια.
γ) Σχετική εγγύηση.

Ο κ. Κώστας Κωσταντινίδης, παραγωγός καπνού για χειροποίητα πούρα από την Κρύα Βρύση Πέλλας, δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Με την απόφαση αυτή θα μπορεί ο παραγωγός να πάρει άδεια μεταποίησης με τις ελάχιστες προϋποθέσεις. Μας δίνει τη δυνατότητα με πολύ απλές διαδικασίες να προχωρήσουμε στη μεταποίηση του προϊόντος μας.
Έξι ολόκληρα χρόνια αγωνιστήκαμε για να πάρουμε αυτή την υπογραφή. Πιστεύω ότι είναι μια ικανοποιητική εξέλιξη για τους παραγωγούς. Καταρχήν καταργεί την εγγυητική των 300.000 ευρώ. Ο παραγωγός θα μπορεί να πληρώνει 10.000 εγγύηση και δεν είναι ανάγκη να καταβάλει χρήματα αλλά μπορεί να προχωρήσει και σε υποθήκευση. Άρα δεν έχει κάποιο κόστος.
Η απόφαση αφορά προϊόντα που απευθύνονται στην ελληνική αγορά. Έχουμε μια μεγάλη αγορά πούρων στην Ελλάδα, η οποία στη μεγάλη πλειοψηφία της καλύπτεται με εισαγόμενα προϊόντα. Όλα αυτά τα χρόνια που περιμέναμε αυτή την απόφαση δεν μείναμε με άδεια χέρια. Κάναμε πιλοτικές καλλιέργειες και δοκιμάσαμε κάποιες ποικιλίες καπνού. Τώρα υπολογίζω ότι από τα Χριστούγεννα θα καταφέρουμε να βγούμε στην αγορά. Νομίζω είναι μια διαδικασία που έχει μεγάλες πιθανότητες να είναι επιτυχημένη, αφού αυτή την περίοδο έχουμε και μεγάλη μείωση στα εργατικά μεροκάματα».

Ο κ. Ηλίας Καλαθάς, παραγωγός βιολογικού καπνού για στριφτά τσιγάρα από το Αρχάνι Φθιώτιδας, δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Μιλάμε για προϊόντα ποιότητας όπως είναι ο βιολογικός καπνός. Είναι η τέταρτη χρονιά που καλλιεργώ αυτόν τον καπνό. Τώρα θα μπορώ να τον μεταποιώ και να τον εμπορεύομαι. Με τη συγκεκριμένη απόφαση θα μπορεί ο οποιοσδήποτε καπνοπαραγωγός να πάει και να κάνει αίτηση στο υπουργείο Οικονομικών, για να του δοθεί άδεια να ανοίξει εργαστήριο επεξεργασίας καπνού και να το πουλάει απευθείας στην κατανάλωση. Αυτό θα μπορεί να συμβεί εφόσον ο παραγωγός έχει πάρει πρώτα την άδεια εργαστηρίου (σχετικό σχεδιάγραμμα των εγκαταστάσεων, πυρασφάλεια, σχέδια μηχανολόγου κ.α.) από την περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Επίσης θα πρέπει να καταβληθεί σαν εγγύηση το ποσό του ειδικού φόρου κατανάλωσης, που έχει σαν ελάχιστο όριο το ποσό των 10.000 ευρώ.
Ο φόρος για το προϊόν παραμένει ο ίδιος με αυτόν που υπάρχει στην αγορά. Να αναφέρουμε σαν παράδειγμα ότι για μια ποσότητα καπνού που πωλείται με 160 ευρώ, ο φόρος είναι τα 140 ευρώ.
Το θετικό για τους παραγωγούς είναι ότι δεν απαιτείται να έχουμε μεγάλο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Ένα θέμα που δεν διευκρινίζει η συγκεκριμένη απόφαση είναι το κατά πόσο θα μπορούμε το προϊόν που θα παρασκευάζουμε να το εξάγουμε. Εμάς δεν μας υποχρεώνει σαν παραγωγούς να έχουμε φορολογική αποθήκη ούτε είμαστε καταχωρημένοι στο μητρώο εξαγωγέων.
Πάντως θα ήθελα να τονίσω ότι όσοι παραγωγοί καταφέρουν να προχωρήσουν σε αυτή τη διαδικασία και μπορούν να πωλήσουν το προϊόν τους μόνοι τους στην αγορά, θα κερδίσουν την υπεραξία του προϊόντος τους».

Διαβάστε ολόκληρο το ΦΕΚ

Σταύρος Παϊσιάδης

agrotypos.gr

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Νόμος 4015/2011: Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου

Νόμος 4015/2011: Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους

Αθήνα 21.9.2011, 23:32
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4015/2011: "Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους".
* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε το νόμο 4015/2011.


1 αρχεία διαθέσιμα για download
Ο νόμος 4015/2011 (αρχείο pdf 989 kb)

www.proslipsis.gr