Αναζήτηση Αναρτήσεων

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο για αγροτικά προϊόντα



Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο, μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις της νοτιοανατολικής Ευρώπης (και όχι μόνο) θα μπορούν μελλοντικά να κάνουν εμπορικές πράξεις, αγοράζοντας και πουλώντας από τρόφιμα και άλλα αγροτικά προϊόντα μέχρι ζώντα ζώα, θα μπορούσε να αποκτήσει η Βόρεια Ελλάδα, αν προχωρήσουν και τα επόμενα στάδια της δράσης AGROPOLIS. Πρόκειται για δράση που «τρέχει» τα τελευταία χρόνια στη Βέροια, με συντονιστή και επικεφαλής εταίρο το Επιμελητήριο Ημαθίας.
Η λειτουργία του ιστοτόπου της δράσης AGROPOLIS ως ηλεκτρονικού δημοπρατηρίου θα είναι μία μόνο από τις πολλές δυνατότητές του, που στόχο έχουν να διαμορφώσουν συνολικά ένα ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον για όλους τους εμπλεκόμενους στην αγροτική οικονομία, δημιουργώντας δίκτυο συνεργαζόμενων χωρών.
Ήδη, υπό τη σκέπη του έργου ενώνονται 26 φορείς από τις χώρες Ελλάδα, πΓΔΜ, Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Ισραήλ και πρόσφατα Τουρκία, οι οποίοι έχουν υπογράψει μνημόνια συνεργασίας στη βάση του ΑGROPOLIS, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Παυλίδης, εκπρόσωπος της εταιρίας "Business Net", που λειτουργεί ως σύμβουλος του Επιμελητηρίου Ημαθίας.

http://www.e-erevna.gr

Ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη θα είναι το «κλειδί» για τις επιδοτήσεις μετά το 2013

Ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη θα είναι το «κλειδί» για τις επιδοτήσεις μετά το 2013

Εν αναμονή της ανακοίνωσης των νομοθετικών προτάσεων της Κομισιόν που θα απευθύνει προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) μετά το 2013, που αναμένεται να γίνει στις 12 Οκτωβρίου, κυρίαρχο θέμα αναμένεται να είναι ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη, ο οποίος θα δικαιούται να εισπράττει την ενιαία ενίσχυση. Είναι η λέξη κλειδί και αναμένεται να γίνει σκληρή διαπραγμάτευση στα πλαίσια της ΕΕ. Ήδη υπάρχει μεγάλη συζήτηση για αυτόν τον ορισμό και υπάρχουν κάποια κράτη που τον θέλουν πιο «ανοικτό» και άλλα που το θέλουν πιο «κλειστό». Το ερώτημα είναι αν υπάρχει από ελληνικής πλευράς κάποια διαπραγματευτική στρατηγική ή θα συρθούμε τελευταία στιγμή να αποδεχτούμε ό,τι οι υπόλοιποι συμφωνήσουν.

Το περιοριστικό κριτήριο που φαίνεται ότι θα προταθεί είναι η μη καταβολή ενισχύσεων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, των οποίων τα ετήσια έσοδα από την γεωργική δραστηριότητα δεν ξεπερνούν το 5% των συνολικών εισοδημάτων που αντλούνται από όλες τις οικονομικές τους δραστηριότητες. Έτσι είναι ορατός ο κίνδυνος να θεωρεί η Κομισιόν ως «ενεργούς» αγρότες μεγάλο αριθμό ευρωπαίων πολιτών. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, το ποσοστό αυτό το έβαλε η Επιτροπή για να μην εισπράττουν αγροτικές ενισχύσεις οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες από τις εκμεταλλεύσεις των αεροδρομίων. Κατ' εξαίρεση δεν θα εφαρμόζεται αυτός ο όρος στους γεωργούς, οι οποίοι έλαβαν άμεσες πληρωμές ύψους χαμηλότερου των 5.000 ευρώ κατά το προηγούμενο έτος. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το 80% των Ελλήνων αγροτών θα συνεχίσουν να είναι δικαιούχοι και μετά το 2013.

Όμως σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής θα υπάρχει και ανώτερο πλαφόν για την ενίσχυση το οποίο θα είναι:

Από 150 – 200 χιλιάδες ευρώ θα περικόπτεται το 20%
Από 200 – 250 χιλιάδες ευρώ θα περικόπτεται το 40%
Από 250 – 300 χιλιάδες ευρώ θα περικόπτεται το 70%
Πάνω από 300 χιλιάδες ευρώ δεν θα εισπράττει κανείς

Ο κ. Γιάννης Κολυβάς διευθυντής του γραφείου της ΠΑΣΕΓΕΣ στις Βρυξέλλες δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Κατά την άποψή μου ενεργός αγρότης είναι αυτός που παράγει γεωργικά προϊόντα. Πάντως θεωρώ ότι είναι λέξη κλειδί και δεν γνωρίζω τι θα επικρατήσει στις διαπραγματεύσεις. Εκτιμώ ότι στην πρότασή της η Κομισιόν θα αφήσει τον ορισμό «ανοικτό» και θα δίνει τη δυνατότητα στα κράτη μέλη για προσαρμογές.
Πάντως στην Ελλάδα όσοι εισέπρατταν και θα εισπράττουν μέχρι το 2013 λιγότερα από 5.000 ευρώ, σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, δεν θα θίγονται από τον ορισμό του «ενεργού» αγρότη. Εκτιμώ ότι ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη, έτσι όπως προτείνεται ή έτσι όπως θα επιλεγεί από τα κράτη μέλη είναι πολύ «φαρδύς» για να χωρέσουν όλοι μέσα. Τα κράτη μέλη θα έχουν δυνατότητα ευελιξίας να προσαρμόσουν αυτό τον κανονισμό στα δικά τους δεδομένα.
Στον ορισμό του ενεργού αγρότη η Κομισόν ήθελε να συμπεριλάβει και αυτόν που παράγει δημόσια αγαθά. Όμως επειδή είδαν ότι θα δημιουργούσαν πρόβλημα, αφού δημόσιο αγαθό είναι και ο καθαρός αέρας, οπότε αν είχες ένα αγρόκτημα με ακακίες θα εισέπραττες την ενιαία ενίσχυση χωρίς να κάνεις τίποτα. Έτσι αναγκάστηκαν να βάλλουν το 5% του εισοδήματος.
Πάντως το συνολικό ποσό που θα εισπράξει η Ελλάδα από το 2014 – 2020 μειώνεται σε οριακό ποσοστό. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση αυτό το ποσοστό είναι κάτω από 5%. Αυτό γίνεται γιατί έχει αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού της ανακατανομής μεταξύ των κρατών μελών. Η πρόταση που αναμένεται να κατατεθεί από την Κομισιόν θα λέει ότι όποια κράτη μέλη παίρνουν κάτω από το 90% του μέσου ευρωπαϊκού όρου, θα καλύψουν τη διαφορά προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο μόνο κατά 1/3 και το κόστος δεν θα το πληρώσουν όσοι είναι πάνω από το 120% (μεταξύ αυτών είναι και η Ελλάδα) αλλά όσοι είναι πάνω από το μέσο ευρωπαϊκό όρο. Αυτό βοηθάει να μην έχουμε εμείς μεγάλες απώλειες.
Ένα από τα «αγκάθια» που αναμένεται να υπάρχουν στην πρόταση της Κομισιόν, θα είναι η «πράσινη συνιστώσα» και οι διαδικασίες που βάζει για να την πάρει κανείς (το 30% των άμεσων ενισχύσεων). Σαν παράδειγμα να αναφέρουμε ότι ένας που καλλιεργεί αροτραία, δεν θα μπορεί να βάζει σε όλα τα στρέμματα την ίδια καλλιέργεια για να την εισπράξει. Θα πρέπει να βάζει πλέον τρεις καλλιέργειες. Η μια που θα είναι η κύρια καλλιέργεια δεν πρέπει να ξεπερνά το 70% της έκτασης και οι άλλες δύο να μην είναι μικρότερες από το 5% της έκτασης. Αυτό αναμένεται να αυξήσει σε μεγάλο βαθμό το κόστος καλλιέργειας».

Ο ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητής κ. Γιώργος Παπαστάμκος δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Πρέπει να υπάρξουν στοιχεία για να δούμε αν συμφέρει για την ελληνική γεωργία ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη που προτείνει η Κομισιόν. Δυστυχώς δεν έχουμε τέτοια τροφοδότηση από το ελληνικό σύστημα διακυβέρνησης. Το βάρος των διαπραγματεύσεων στην Επιτροπή Γεωργίας του Ευρωκοινοβουλίου θα είναι πολύ μεγάλο. Αυτό το 5% σημαίνει ότι κάποιος θα πρέπει στοιχειωδώς να έχει κάποια αγροτική δραστηριότητα, που θα πρέπει βέβαια να φαίνεται από τα σχετικά έγγραφα. Όμως αν ακολουθούσαμε μια διαφορετική προσέγγιση και είχαμε έναν περιοριστικό ορισμό, τότε διαγράφεται ο κίνδυνος να είναι λιγότεροι οι δικαιούχοι της ενιαίας ενίσχυσης αγρότες και θα έχουμε θέμα να υπάρχει μεγαλύτερη μείωση πόρων. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει μια στάθμιση για το ποιο είναι το εθνικά επωφελές και ποιο όχι.
Όσον αφορά τους νέους αγρότες, θα υπάρχει ειδική πρόνοια για αυτούς και από τις άμεσες ενισχύσεις του πρώτου πυλώνα, αλλά και χρηματοδότηση από το δεύτερο πυλώνα για να αποκτήσουν την αναγκαία υποδομή. Αυτό γίνεται προκειμένου οι νέοι αγρότες να γίνουν και ουσιαστικά «ενεργοί» αγρότες.
Πάντως κατά τη γνώμη μου η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του δημοσίου διαλόγου. Ανήκω σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι η ελληνική γεωργία πρέπει να αποτελέσει συγκροτημένα έναν κύριο μοχλό εξόδου της χώρας μας από την οικονομική κρίση. Πιστεύω ότι η γεωργία έχει μέλλον».

Σταύρος Παϊσιάδης
info@agrotypos.gr

ΝΕΑ ΚΑΠ 2013-2020: Οι παραγωγοί θα επιδοτούνται ανάλογα την ζώνη καλλιέργειας και την περιοχή που ζούν.

http://anagi.ana-mpa.gr/photos/20101118180944u-vrixeles-3034173.jpg


Αγρονομικά κριτήρια με βάση τα οποία θα χωριστούν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε 3 ή 4 ζώνες, ανάλογα με το ύψος της ενίσχυσης που θα απολαμβάνουν οι παραγωγοί, προωθεί η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 12ης Οκτωβρίου για την ΚΑΠ μετά το 2013.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας Agrenda, στην προσπάθειά της να αντικαταστήσει το ιστορικό μοντέλο των ενισχύσεων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει ότι θα υιοθετήσει ένα πολυζωνικό περιφερειακό μοντέλο, ώστε να αποφύγει διαχωρισμούς με βάση διοικητικά κριτήρια. Δηλαδή οι Βρυξέλλες δεν θέλουν να οριστεί ένα ποσό ανά εκτάριο για την περιφέρεια της Θεσσαλίας και ένα διαφορετικό για την περιφέρεια της Ηπείρου. Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο αξιωματούχος της Κομισιόν,


Τάσος Χανιώτης, από το Ζάππειο, η Κομισιόν θέλει να χωριστεί, για παράδειγμα, η Ελλάδα σε ορεινές και μειονεκτικές, σε πεδινές και σε νησιωτικές περιοχές.

Δηλαδή σε τρεις ζώνες με βάση εδαφολογικά, παραγωγικά, κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια. Και το διατύπωσε ως εξής: «Θα υπάρχει ένα περιφερειακό σύστημα με κριτήρια που θα επιλέγουν οι χώρες μέλη. Ελπίζουμε ότι δεν θα επιλέξουν διοικητικά κριτήρια, δηλαδή έναν νομό ή μια περιφέρεια. Θέλουμε να πιστεύουμε - και αυτή η δυνατότητα θα δίνεται - ότι οι χώρες μέλη θα στηριχθούνε σε κριτήρια αγρονομικά για την αναδιανομή των ενισχύσεων.

Κριτήρια που θα συνδέονται με την παραγωγικότητα του εδάφους και με τη δυνατότητα του εδάφους να παρέχει κάποιο δημόσιο αγαθό.

Μ’ αυτό τον τρόπο η κάθε χώρα θα μπορέσει να στρέψει τους επιπλέον πόρους σε περιοχές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης».

Οριζόντια σύγκλιση

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κ. Χανιώτης ξεκαθάρισε ότι έχει εγκαταλειφθεί η σκέψη για πλήρη εξίσωση των ενισχύσεων μεταξύ των κρατών μελών κι αυτό γιατί η κάθε χώρα έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. Όπως έχει αναλύσει και σε προηγούμενο φύλλο η Agrenda, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκπονήσει τρία σενάρια σύγκλισης των ενισχύσεων, εκ των οποίων αυτό που είναι πιθανότερο να επικρατήσει είναι το πιο«συντηρητικό», δηλαδή του ποσοστού έως 90% επί του μέσου όρου σαν κατώτατο όριο.

Ο ίδιος διαβεβαιώνει ότι δεν μιλάμε για μεγάλη μείωση των ενισχύσεων για την Ελλάδα, όπως αρχικά ακουγόταν, ούτε για κατάργηση των άμεσων ενισχύσεων. Η δυσανάλογα μεγαλύτερη αύξηση του κόστους των εισροών (λιπάσματα και ενέργεια) σε σχέση με την αύξηση των τιμών παραγωγού τα τελευταία χρόνια έχει ακυρώσει τα επιχειρήματα της «σχολής» υπέρ της κατάργησης των εισοδηματικών ενισχύσεων. Και ο κ. Χανιώτης εξηγεί ότι, με βάση τις αναλύσεις που έχουν γίνει από την Επιτροπή, «οι τιμές παραγωγού σε πραγματικούς όρους ακολουθούν καθοδική πορεία. Οι τιμές των εισροών μέχρι το 2006 μειωνόταν επίσης. Μετά την κρίση, οι πραγματικές τιμές των εισροών έφτασαν στα ίδια επίπεδα με εκείνα προ 15ε τίας, ενώ οι πραγματικές τιμές παραγωγού είναι μειωμένες κατά 25%. Τα καλά νέα είναι ότι σε μια χώρα, όπως τη δικιά μας, που παράγει άλλου είδους προϊόντα, υπάρχει η δυνατότητα να ξεφύγει κανείς από αυτό τον φαύλο κύκλο. Επίσης, μπορέσαμε να δούμε, γιατί πιέζεται το γεωργικό εισόδημα και να σταματήσει η συζήτηση περί κατάργησης των επιδοτήσεων. Αποτέλεσμα είναι η ΚΑΠ να εξασφαλίζει, σε συνθήκες τρομερής δημοσιονομικής πίεσης, ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των πόρων του επόμενου κοινοτικού προϋπολογισμού:

● Παγώνουν μέχρι το 2020 οι άμεσες ενισχύσεις των παραγωγών.

● Μειώνονται τα κονδύλια που είναι διαθέσιμα για παρέμβαση στις αγορές, αλλά έτσι κι αλλιώς με τις υψηλές διεθνείς τιμές δεν υπάρχει ανάγκη για τους κλασικούς μηχανισμούς.

● Παγώνουν τα κονδύλια στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης, ενώ μέχρι τώρα αυξάνονταν, τουλάχιστον ώστε να καλύψουν τον πληθωρισμό.

Από δω και πέρα, η συζήτηση για άλλη μια φορά γίνεται για τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν αυτοί οι πόροι. Η ΚΑΠ όπως την ξέρουμε με τα βασικά της χαρακτηριστικά παραμένει. Δηλαδή έχουμε έναν πρώτο πυλώνα άμεσων ενισχύσεων και κάποιων μέτρων στήριξης της αγοράς, ο οποίος χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τον κοινοτικό προϋπολογισμό σε ετήσια βάση. Κι έχουμε και μέτρα ανάπτυξης της υπαίθρου, τα οποία συγχρηματοδοτούνται και βασίζονται σε μακροχρόνια προγράμματα. Η μεγάλη αλλαγή είναι στον τρόπο με τον οποίο διατίθενται οι πόροι. Στις άμεσες ενισχύσεις θα γίνουν δύο είδη αλλαγών:

● Πρώτον, θα έχουμε αναδιανομή ανάμεσα στις χώρες μέλη, το οποίο επηρεάζει την Ελλάδα αλλά πολύ λιγότερο από ό,τι νομίζαμε και

● Δεύτερον, θα έχουμε αναδιανομή στο εσωτερικό των χωρών μελών.

Φραγμός στην εντατικοποίηση

Υποχρεωτικά ένα 30% της ενίσχυσης θα προορίζεται με την προϋπόθεση της εφαρμογής κάποιων κανόνων, όπως

α) διατήρηση μόνιμων βοσκοτόπων,

β) καλλιέργεια τουλάχιστον τριών προϊόντων κανένα από τα οποία να μην ξεπερνάει το 70% της έκτασης που κατέχει ο κάθε παραγωγός,

γ) στις μόνιμες φυτείες «ακόμα δεν έχουμε βρει λύση», λέει ο κ. Χανιώτης και συμπληρώνει: «Οι αναλύσεις μας δείχνουν ότι για το 50% των Ευρωπαίων αγροτών δεν αλλάζει τίποτα, γιατί έτσι κι αλλιώς τα εφαρμόζουν.

Με την πίεση που υπάρχει στις εισροές αυτή τη στιγμή, η τάση είναι όλο και περισσότερο να εντατικοποιείται η παραγωγή. Θέλουμε να αποφύγουμε τη μονοκαλλιέργεια».

Πηγή: polylitoikairoi.blogspot.com / Agrenda

Επεισόδια απειλήθηκαν σήμερα το μεσημέρι στο κτίριο της Γεωπονίας του Π.Θ.

Eπεισοδιακή συνεδρίαση της Συγκλήτου

Επεισόδια απειλήθηκαν σήμερα το μεσημέρι στο κτίριο της Γεωπονίας του Π.Θ. όταν περίπου 20 φοιτητές κυρίως από τα τμήματα του Πολυτεχνείου, μπήκαν στο χώρο που συνεδρίαζε η σύγκλητος και ζήτησαν να παρακολουθήσουν τη συνεδρίαση. Επίσης ζητούσαν η σύγκλητος να καταδικάσει όλες τις βασικές παραμέτρους του Νόμου Πλαισίου του υπουργείου Παιδείας. Οι καθηγητές και οι πρυτάνεις ζήτησαν να αποχωρήσουν, οι φοιτητές όμως έκλεισαν τις πόρτες με... αποτέλεσμα να μη μπορεί να βγει κανείς, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση ορισμένων προέδρων τμημάτων. Τελικά με την παρέμβαση και του πρύτανη η κατάσταση τέθηκε υπό έλεγχο.

Στη συνέχεια τα μέλη της Συγκλήτου ψήφισαν για το κατά πόσο μπορούσαν να παραμείνουν οι φοιτητές αλλά το αίτημα απορρίφθηκε με μεγάλη πλειοψηφία. Τέθηκε επίσης μια συμβιβαστική πρόταση, οι φοιτητές να παραμείνουν στο πρώτο θέμα, αλλά δεν ήθελε κανείς να τη συζητήσει. Ο αντιπρύτανης Μιχάλης Ζουμπουλάκης υπογράμμισε ότι η πρόταση που είχε έτοιμη η πρυτανική αρχή για τη σωτηρία του εξαμήνου σε τρία τμήματα του Πανεπιστημίου δεν επικυρώθηκε και βρέθηκε καμία από τις λύσεις που είχαν αποφασίσει να κάνουν.

Ο αντιπρύτανης επισήμανε ότι όσα τμήματα αποφασίσουν μόνα τους να κάνουν εξετάσεις δεν έχουν τη νομιμοποίηση κανενός. Τα τρία αυτά τμήματα των οποίων η εξεταστική δεν επικυρώθηκε είναι το Οικονομικό η Βιοχημεία και οι Πολιτικοί Μηχανικοί, ενώ το ΙΑΚΑ πρόλαβε να κάνει εξεταστική και δεν κινδυνεύει.

Ο συνεργάτης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κος Λευτέρης Μοσχοπαίδης στο Βόλο


Δελτίο τύπου

Βόλος 7 Οκτωβρίου 2011

Με το συνεργάτη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Σκανδαλίδη, κο Λευτέρη Μοσχοπαίδη, που ασχολείται με την προετοιμασία των επιχειρησιακών σχεδίων για το «καλάθι» των αγροτικών προϊόντων, είχε την ευκαιρία να συζητήσει ο Αντιπεριφερειάρχης Αργύρης Κοπάνας. Ο κύριος Μοσχοπαίδης βρέθηκε στο Βόλο και επισκέφθηκε τον Αντιπεριφερειάρχη στο γραφείο του στη ΠΕ Μαγνησίας .

Ο κ. Κοπάνας ενημέρωσε τον συνεργάτη του Υπουργού για την πορεία σύνταξης του επιχειρησιακού σχεδίου για το καλάθι της περιφέρειας, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι πρέπει να τύχουν χρηματοδότησης τόσο οι δράσεις, που θα συμπεριληφθούν στο επιχειρησιακό σχέδιο όσο και τα έργα υποδομών, που πρέπει να υλοποιηθούν, διότι, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η επιτυχία του προγράμματος θα έρθει μέσα από το όραμα, τις προτάσεις, τις δράσεις και τις υποδομές. Για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα δεν θα πρέπει να λείπει καμία από αυτές τις παραμέτρους».

Συζητήθηκε, ακόμη, η ίδρυση της «Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης», που δεν είναι άλλο από μια «κοινοπραξία» φορέων της αγοράς, που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλία (επιμελητήρια, εστιατόρια, ξενοδοχεία, μάρκετ, ΕΑΣ, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί ,μεμονωμένοι παραγωγοί κτλ. ) και ασχολούνται με την παραγωγή , την πώληση, το εμπόριο, τη μεταποίηση, την κατανάλωση αγροτικών προϊόντων, με σκοπό την προώθηση των τοπικών προϊόντων, είτε στην εγχώρια αγορά είτε στο εξωτερικό.

Στο σημείο αυτό ο κύριος Κοπάνας αναφέρθηκε στην καταγγελία του πρόεδρου της ΕΑΣ Βόλου κου Νικήτα Πρίντζου σε βάρος αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η οποία απαξιώνει τα τοπικά προϊόντα και δεν τα τοποθετεί στα ράφια της, σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του επιχειρησιακού σχεδίου της Περιφέρειας και την προσδοκία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, υπογραμμίζοντας ότι «πρακτικές αποκλεισμού των τοπικών προϊόντων πρέπει να εκλείψουν οριστικά και προς αυτή την κατεύθυνση οφείλουμε να συνδράμουμε όλοι».

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Φορέας Διαχείρισης Περιοχής Οικοανάπτυξης Κάρλας: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΛΑ


Ο Φορέας Διαχείρισης Π.Ο.Κα.Μα.Κε.Βε., σε συνεργασία με το Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας, διοργανώνει Ημερίδα στις 21/10/2011 στο κτίριο του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας και ώρα 9:00 με θέμα " Η νέα λίμνη Κάρλα:Δημιουργία ενός προστατευόμενου υγροτόπου ή ενός ταμιευτήρα;"

Φορέας Διαχείρισης Περιοχής Οικοανάπτυξης Κάρλας – Μαυροβουνίου –Κεφαλόβρυσου – Βελεστίνου (Π.Ο.Κα.Μα.Κε.Βε)

Management Body of Ecodevelopment Area of Karla - Mavrovouni – Kefalovriso – Velestino (E.A.Ka.Ma.Ke.Ve)

Web: www.fdkarlas.gr e-mail: info@fdkarlas.gr


ΑγροΤύπος Βιομηχανικό σπανάκι: Μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια με αποδόσεις και τιμές «υψηλού ρίσκου»

ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης ΑγροΤύπος, 101
ΑγροΤύπος
εβδομαδιαία
ηλεκτρονική
εφημερίδα
αγροτικής
ενημέρωσης

Βιομηχανικό σπανάκι: Μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια με αποδόσεις και τιμές «υψηλού ρίσκου»
Σκόρδο – Κρεμμύδι: Παρά την οικονομική κρίση αυξάνονται οι εισαγωγές
Αγγελίες, εκδηλώσεις εβδομάδας και η υπόλοιπη αγροτική επικαιρότητα ...

www.agrotypos.gr

ΕΦΕΤ: Πρόστιμα 1,7 εκ € σε 205 εταιρείες και Σουπερ Μάρκετ. Η λίστα με τα ονόματα

ΕΦΕΤ: Πρόστιμα 1,7 εκ € σε 205 εταιρείες και Σουπερ Μάρκετ. Η λίστα με τα ονόματα

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj68bqDZRUhfaPmPVoiMUptdpr6d1Xcrjv-gKSk9IDDmCEQSML-rJUc_IcPKX0Um4RCZCAnLTxha4yS6W85b0wwJXq-m6Tq19WD7qyzHRbhbvpK4ShTNYNtd7PFZ_nghy9dXsxtJ6srfL8/s1600/supermarket_4.jpg

Στην επιβολή 205 προστίμων συνολικού ύψους 1.759.000 ευρώ σε βάρος διαφόρων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της εμπορίας και διακίνησης τροφίμων ανά την Ελλάδα, στις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας, προχώρησαν οι αρμόδιοι του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).


Πρόκειται για σούπερ μάρκετ, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια παρασκευής τροφίμων, ξενοδοχεία, ιδιωτικές κλινικές, catering, καταστήματα εστίασης, αρτοποιεία, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, παιδικές κατασκηνώσεις και άλλες επιχειρήσεις σε Αττική, Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Επτάνησα, Θεσσαλία, Πελοπόννησο και Κρήτη, στις οποίες τα αρμόδια κλιμάκια ελέγχου των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΦΕΤ εντόπισαν και κατέγραψαν σωρεία παραβάσεων, όπως:

- Κατοχή και διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για κατανάλωση τροφίμων (π.χ. με περασμένη την ημερομηνία λήξης ή με αλλοιώσεις στους οργανοληπτικούς χαρακτήρες).

- Κατοχή και διάθεση μη κανονικών τροφίμων.

- Κατοχή και διάθεση νοθευμένων τροφίμων.

- Κατοχή και διάθεση τροφίμων μη συμμορφούμενων στις προδιαγραφές καταλληλότητας και κανονικότητας.
- Ελλειψη άδειας λειτουργίας ή ουσιώδη τροποποίηση των όρων λειτουργίας της επιχείρησης.

Σε κάποιες από τις επιχειρήσεις παρατηρήθηκαν αποκλίσεις από τις υγειονομικές διατάξεις, όπως ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής στους χώρους λειτουργίας, την υποδομή και τον εξοπλισμό, απουσία βιβλιαρίων υγείας, έλλειψη ή ανεπαρκής εφαρμογή συστήματος αυτοελέγχου και HACCP κλπ.

Το υψηλότερο πρόστιμο ύψους 103.000 ευρώ επιβλήθηκε σε υπότροπο επιχείρηση βιοτεχνίας νωπών βουτύρων με έδρα την Αθήνα, στην οποία διαπιστώθηκε η εμπορία και διακίνηση νοθευμένου βουτύρου. Επειδή η εταιρεία δεν συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις των ελεγκτών του Ε.Φ.Ε.Τ., το Δ.Σ. του Φορέα εισηγήθηκε προς τον αρμόδιο υπουργό την επιβολή και νέου προστίμου ύψους 200.000 ευρώ και την αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης.

Πρόστιμα ύψους 60.000 ευρώ επιβλήθηκαν σε υπεραγορά τροφίμων στην οποία διαπιστώθηκαν ουσιώδες αποκλίσεις από τις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τον εξοπλισμό, σε βιομηχανία άρτου η οποία διαπιστώθηκε ότι δεν έκανε ορθή χρήση βιοκτόνων φαρμάκων με αποτέλεσμα να μην είναι εγγυημένη η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων και η δημόσια υγεία, αλλά και σε εγκατάσταση παραγωγής προϊόντων με βάση το γάλα λόγω παρεμπόδισης και δυσχέρανσης του ελέγχου.

Εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις υψηλά πρόστιμα επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις για κατοχή και διάθεση τροφίμων με παραπλανητική σήμανση. Αναφέρεται ενδεικτικά η περίπτωση επιχείρησης επεξεργασίας και τυποποίησης μελιού που διαπιστώθηκε ότι πωλούσε μέλι με την επισήμανση «Μακεδονικό μέλι, Ελληνικό μέλι» ενώ στο καπάκι υπήρχε η αναγραφή «Μίγμα μελιών ΕΝΤΟΣ ΕΕ & ΕΚΤΟΣ ΕΕ». Σε υποκατάστημα υπεραγοράς τροφίμων αντίστοιχα, τα κλιμάκια του ΕΦΕΤ διαπίστωσαν διάθεση γαρίδων που ενώ ήταν προϊόν απόψυξης έφεραν την επισήμανση «φρέσκιες».

Επιπλέον πρόστιμα για διάθεση ακατάλληλων για διάφορους λόγους προς κατανάλωση τροφίμων, όπως με περασμένη ημερομηνία λήξης, με αλλοιώσεις στους οργανοληπτικούς χαρακτήρες, με ελλιπή σήμανση επιβλήθηκαν σε πολλές βιομηχανίες και βιοτεχνίες, καταστήματα εστίασης, σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, catering, εργαστήρια παρασκευής τροφίμων, ακόμη και σε ιδιωτικές κλινικές.

Η λίστα των επιχειρήσεων

Πηγή το Βήμα

Λέσβος: Η φτώχεια έβγαλε τους ανθρώπους να ξανασυλλέξουν την ρητίνη των πεύκων

Λέσβος: Η φτώχεια έβγαλε τους ανθρώπους να ξανασυλλέξουν την ρητίνη των πεύκων

http://s.enet.gr/resources/2011-10/46-3-thumb-medium.jpg

Πενία τέχνας κατεργάζεται ή μάλλον μας βάζει να ξανασκεφτούμε πολλά πράγματα. Η οικονομική κρίση, λοιπόν, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες προστασίας των δασών οδηγούν τη Λέσβο στην αναβίωση της ρητινοσυλλογής.


Η αναβίωση της δραστηριότητας αυτής περνάει μέσα από την επανασύσταση του δασικού συνεταιρισμού Αμπελικού και τη μετεξέλιξή του σε δασικό συνεταιρισμό Λέσβου. Ψυχή δε της προσπάθειας αυτής είναι ένας παπάς, ο παπα-Στρατής Κακάμπουρας, ιερέας του Αμπελικού, ο οποίος έψαξε και βρήκε πως στην Ελλάδα υπάρχουν τρία εργοστάσια που επεξεργάζονται το ρετσίνι και μάλιστα ενδιαφέρονται να αγοράσουν το προϊόν που θα συγκεντρώνεται στο νησί με τιμή 0,20 ευρώ το κιλό.


Παράλληλα οι ρητινοσυλλέκτες μπορούν να παίρνουν και επιδότηση 0,60 ευρώ το κιλό από το κράτος. Το δάσος του Αμπελικού στον ορεινό όγκο του Ολύμπου της Λέσβου με το μεγάλο πευκοδάσος έδινε 100-120 τόνους ρητίνης το χρόνο.

Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δασών Λέσβου Φώτης Κράλλης σημειώνει πως όλη η διαδικασία της ρητινοσυλλογής θα γίνεται υπό την εποπτεία της υπηρεσίας, ενώ το κράτος θα χορηγεί στα μέλη του συνεταιρισμού τα αναλώσιμα υλικά που χρειάζονται. Ας σημειωθεί εδώ πως η ρητινοσυλλογή συμβάλλει και στην προστασία του δάσους, αφού στη διάρκειά της πραγματοποιούνται καθαρισμοί του δάσους από ξερά κλαδιά.

Η ρητινοσυλλογή, ως παραγωγική δραστηριότητα, απαντά στη Λέσβο πριν από έναν αιώνα. Ωστόσο εκτιμάται ότι η περίοδος της άνθησής της ήταν από το 1930 ώς το 1960. Οι ρητινοσυλλέκτες τότε, όπως αναφέρει το ειδικό περιοδικό της Λέσβου «Νησιώτικο Αγρόκτημα», εργάζονταν κατά κύριο λόγο στον ορεινό όγκο του Ολύμπου. Οι εργάτες της ρητίνης επέστρεφαν στο χωριό τους μια φορά την εβδομάδα, κάθε Κυριακή, ενώ όσοι δούλευαν μακριά από το Αμπελικό συχνά συμπλήρωναν ακόμη και δύο μήνες μακριά από τα σπίτια τους.

Κάθε έξι μέρες πελεκούσαν τα δέντρα κι εκεί στις εγκοπές τοποθετούσαν από έναν κουβά για να συγκεντρώνουν την υγρή ρητίνη. Ενα πολύ καλό πεύκο έδινε περίπου μισό κιλό ρητίνης την ημέρα, ενώ ο μέσος όρος ήταν περίπου 300 γραμμάρια. Ανάλογα με την πείρα και την ικανότητά του, κάθε εργάτης πελεκούσε καθημερινά από 100 έως 300 δέντρα, κάνοντας μια τομή που είχε 10 πόντους πλάτος, μισό μέτρο ύψος και δυο πόντους βάθος.

Η συλλογή του προϊόντος γινόταν κάθε 25 μέρες, με τη χρήση ειδικού «κουταλιού». Κάθε εργάτης συγκέντρωνε από 100 έως 200 κιλά ρητίνη την ημέρα. Ποσότητα που, σύμφωνα με την έρευνα αγοράς που έχει προηγηθεί, σήμερα ακόμα κι αν η ρητινοσυλλογή γίνεται με τις παλιές μεθόδους μπορεί να αποφέρει μεροκάματο 80 έως και 160 ευρώ.

Πηγή: enet.gr - Του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ

Ξεκινά η δίκη για τις πυρκαγιές του 2007


Στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηλείας

Ξεκινά η δίκη για τις πυρκαγιές του 2007

Εκδικάζεται σήμερα εκτός του απροόπτου της αναβολής , στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηλείας η υπόθεση των φονικών και καταστροφικών πυρκαγιών της Ηλείας το καλοκαίρι του 2007.

Βάση του υπ' αριθμ. 4/2011 πολυσέλιδου βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ηλείας παραπέμπονται να δικαστούν στο ακροατήριο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ηλείας οι :

Σοφία Α. Νικολοπούλου, συνταξιούχο του ΟΓΑ (σ.σ. πρόκειται για την ηλικιωμένη που έφτιαχνε κόλλυβα την ημέρα της καταστροφής και ξέχασε το μαγειρικό σκεύος στην κουζίνα, με αποτέλεσμα την εκδήλωση πυρκαγιάς).ο πρώην νομάρχης και νυν αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Χαράλαμπο Καφύρα, , ο έκπτωτος δήμαρχος της Ζαχάρως Πανταζής Χρονόπουλος, ο Νικόλαος Μιχαλόπουλος, τότε προϊστάμενος του πυροσβεστικού κλιμακίου Κρεστένων , ο Παναγιώτης Τσούρας εποχικός πυροφύλακας και ο Φώτης Παππάς, πρώην υπαρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος.

Οι ανωτέρω κατηγορούνται για εμπρησμό δάσους από αμέλεια, για τον εμπρησμό πραγμάτων από αμέλεια και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή.

Όπως εκτιμούν οι συγγενείς των θυμάτων της πύρινης τραγωδίας η σημερινή εκδίκαση της υπόθεσης έχει και πολιτικές προεκτάσεις καθώς οι τότε κυβερνητικές εκτιμήσεις, περί «ασύμμετρων απειλών», «τρομοκρατών» και «πρακτόρων άλλης χώρας» ως αιτία της καταστροφής, έπεσαν στο κενό, αφού όπως αποδείχθηκε από τη δικαστική έρευνα οι παραλείψεις και οι ενέργειες συγκεκριμένων προσώπων προκάλεσαν την τραγωδία με τους δεκάδες νεκρούς και τις τεράστιες καταστροφές.


Το βούλευμα

Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν, όπως αυτές περιγράφονται στο 180 (!) σελίδων βούλευμα, είναι αναλυτικά οι εξής:

1) Ο πρώην νομάρχης Ηλείας και νυν αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Καφύρας, η Σοφία Νικολοπούλου, ο δήμαρχος της Ζαχάρως Πανταζής Χρονόπουλος και ο εποχικός πυροφύλακας Παναγιώτης Τσούρας κατηγορούνται ότι από τη συγκλίνουσα αμέλειά τους:

«Κάηκαν περίπου 150.000 στρέμματα δάσους και περί τα 100.000 στρέμματα δασικών εκτάσεων στις περιοχές: Α) του Δήμου Ζαχάρως στον οικισμό Παλαιοχωρίου και στα δημοτικά διαμερίσματα Μακίστου, Μηλέας, Αρτέμιδας, Χρυσοχωρίου, Αρήνης, Ξηροχωρίου, Σχίνων, Σμέρνας, Ταξιαρχών, Κάτω Ταξιαρχών, Νεοχωρίου, Λεπρέου, Αγίου Ηλία Πρασιδακίου, Καλλιδόνας, Ροδινών, Ανηλίου και Καϊάφα. Β) του Δήμου Φιγαλείας, δ.δ. Φασκομηλιάς και Γ) του Δήμου Σκυλλούντος, δ.δ. Κάτω Σαμικού.

2) Οι ανωτέρω κατηγορούνται επίσης για τις ζημιές που υπέστησαν από τις φωτιές, κατοικίες, αγροικίες, καταστήματα, επιχειρήσεις, αυτοκίνητα, ζώα, πτηνά, κυψέλες, καλλιέργειες, γεωργικός εξοπλισμός, δίκτυα ύδρευσης, στάβλοι, αποθήκες, κοινωφελή δίκτυα της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, περίπου 20.000 στρέμματα χορτολιβαδικών εκτάσεων, περίπου 100.000 στρέμματα γεωργικών εκτάσεων και περίπου 30.000 στρέμματα υπολειμμάτων καλλιεργειών στις ανωτέρω περιοχές, ενώ δημιουργήθηκε κίνδυνος για μεγάλο αριθμό ανθρώπων και ιδιοκτησιών.

3) Οι ανωτέρω τέσσερις κατηγορούμενοι κατηγορούνται ακόμα ότι από συγκλίνουσα αμέλεια προκάλεσαν το θάνατο σε συνολικά 36 ανθρώπους. Επίσης στον πέμπτο κατηγορούμενο Νικόλαο Μιχαλόπουλο, προϊστάμενο του πυροσβεστικού κλιμακίου Κρεστένων, επιρρίπτονται ευθύνες για το φρικτό θάνατο μέσα στις φλόγες των τριών δασοπυροσβεστών στη στροφή του «θανάτου», στις παρυφές της μαρτυρικής Αρτέμιδας.

4) Ο πρώην υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Φώτιος Παππάς, παραπέμπεται να δικαστεί ως υπαίτιος επειδή:

«α) δεν ενήργησε ταχεία αναγνώριση της περιοχής που εκδηλώθηκαν και επεκτάθηκαν οι πυρκαγιές, ούτε διαίρεσε αυτή σε τομείς ορίζοντας κάποιον αξιωματικό ή υπαξιωματικό ως υπεύθυνο, ούτε κατένειμε τις πυροσβεστικές δυνάμεις με ορθολογικό τρόπο, ούτε μερίμνησε για την εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού επίγειων και εναέριων δυνάμεων πυρόσβεσης, ούτε εξασφάλισε μέσω ενός κέντρου επιχειρήσεων εντός του νομού Ηλείας τον συντονισμό των δυνάμεων πυρόσβεσης που ήδη επιχειρούσαν, παρά το γεγονός ότι του επισημάνθηκε από τον αρμόδιο αξιωματικό της Π.Υ. Πύργου Αναστάσιο Κοτσώνη και τους υπόλοιπους αξιωματικούς, όσο και από τον δήμαρχο Ωλένης Ιωάννη Παναγόπουλο... με αποτέλεσμα να καεί απροσδιόριστος αριθμός στρεμμάτων δασικών εκτάσεων α) στα δ.δ. Πλατάνου, Καυκανιάς, Αρχαίας Ολυμπίας, Αρχαίας Πίσας, Πεύκης, Μηλιών, Καλυβακίων, Φρίξας, Παλαιάς Σκυλλουντίας, γεγονός που θα είχε αποφευχθεί αν ο κατηγορούμενος δεν είχε επιδείξει αμελή συμπεριφορά».


Κρόνιος Λόφος

Ο κ. Παππάς κατηγορείται επίσης για το θάνατο από αμέλεια δύο ατόμων στις άνω περιοχές, ενώ του αποδίδεται και η ευθύνη για την ολοσχερή καταστροφή του Κρόνιου Λόφου εντός του αρχαιολογικού χώρου στην Αρχαία Ολυμπία.

Από τις παραλείψεις και την αμέλειά του κατηγορείται επίσης ότι κάηκαν ολοσχερώς ή υπέστησαν ζημιές: α) στα δ.δ. του Δήμου Ωλένης 120 οικίες, 473 αγροικίες και αποθήκες, 510 στάβλοι, 22.350 στρέμματα αγροτικών εκτάσεων και το 100% της καλλιεργήσιμης γης στο δ.δ. της Αγίας Αννας, το 95% στο Γούμερο, το 99% στην Καρυά, το 90% στο Λάνθι, το 80% στο Λατζόι, το 60% στο Σώπι, 4.971 αιγοπρόβατα, 1.381 αγροτικά μηχανήματα, 13 τρακτέρ και 12 αυτοκίνητα. β) στα δ.δ. του Δήμου Σκιλλούντος 31 οικίες, 3 τρακτέρ, 35 αγροικίες, 123 στάβλοι - αποθήκες και αγροτικές εκτάσεις 60% στα Διάσελα, 90% στην Τρυπητή, 100% στον Γραίκα, 100% στην Πλατιάνα, 60% στη Φρίξα, 50% στη Σκυλλουντία, 30% στον Γρύλλο, 30% στο Πλουτοχώρι.

Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ηλείας αποφάσισε να διατηρηθεί η ισχύς των περιοριστικών όρων μέχρι την ημέρα της δίκης (απαγόρευση εξόδου από τη χώρα) στους Φώτιο Παππά, Παναγιώτη Τσούρα, Νικόλαο Μιχαλόπουλο και Σοφία Νικολοπούλου.

«Ξενοκράτης»

Όπως και στην αρχική πρόταση του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ηλείας, έτσι και στο βούλευμα επισημαίνεται ότι: Ενώ την παραμονή (23/8/2007) της πυρκαγιάς (24/8/2007) εστάλη από τη Γενική Γραμματεία Πολ. Προστασίας (γ.γ. κ. Φούρλας) το με ίδια ημερομηνία κατεπείγον έγγραφο, περί του ότι την επόμενη ημέρα (24/8) υπάρχει μέγας κίνδυνος και στο νομό Ηλείας να υπάρξουν μεγάλες φωτιές και ότι θα έπρεπε να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός, που προβλέπεται από το σχέδιο «Ξενοκράτης», αυτοί (νομάρχης Ηλείας, δήμαρχος Ζαχάρως και όργανα της Πυροσβεστικής) αγνόησαν το έγγραφο αυτό, όπως και το σχέδιο «Ξενοκράτης» και δεν προέβησαν εγκαίρως σε καμία προληπτική ενέργεια και ιδίως δεν μερίμνησαν, όπως είχαν εκ του νόμου υποχρέωση, για τη διάσωση των κατοίκων που κινδύνευαν.

Επίσης δεν συγκάλεσαν αμέσως, όπως επίσης είχαν υποχρέωση από το σχέδιο «Ξενοκράτης», το ΣΝΟ (Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο) στο πλαίσιο της νομαρχίας και το ΣΤΟ (Συντονιστικό Τοπικό Όργανο). Στο βούλευμα επισημαίνεται επίσης ότι χρησιμοποιήθηκαν παρανόμως τρεις εποχικοί πυροσβέστες ως πλήρωμα του καταστραφέντος πυροσβεστικού οχήματος, έξω από την Αρτέμιδα, ενώ θα έπρεπε οπωσδήποτε και βάσει του νόμου να υπάρχει ως επικεφαλής και ένας έμπειρος μόνιμος πυροσβέστης. Τονίζεται ακόμα ότι δεν ενεργοποιήθηκαν, ή μάλλον αδράνησαν, γραφεία Πολιτικής Προστασίας, τόσο της Νομαρχίας όσο και του Δήμου Ζαχάρως, για να εφαρμόσουν το σχέδιο «Ξενοκράτης» και για τη δάσωση των κατοίκων, που κινδύνευαν από την πυρκαγιά, ενώ δεν υπήρχε κανένα σχέδιο και κανένας συντονισμός διάσωσης των ανθρώπων...

Σημειώνεται ότι όλοι οι κατηγορούμενοι στα απολογητικά τους υπομνήματα αναφέρουν κατηγορηματικά ότι ουδεμία ευθύνη φέρουν για την καταστροφή και το θάνατο δεκάδων ανθρώπων.

http://www.protothema.gr