Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Στα 56 ευρώ ορίζεται η αποζημίωση για τους εκτιμητές του ΕΛΓΑ.

Στα 56 ευρώ ορίζεται η αποζημίωση για τους εκτιμητές του ΕΛΓΑ. Διαφωνούν με «πλαφόν» μετακινήσεων και χιλιομετρικών αποστάσεων οι εργαζόμενοι

Στα 56 ευρώ ορίζεται η ημερήσια αποζημίωση εκτός έδρας για τους εκτιμητές του ΕΛΓΑ. Σύμφωνα με την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού, Φίλιππου Σαχινίδη, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄ 2241/2011. Το ύψος της «δαπάνης για εκτιμητικά και λοιπά έξοδα γεωτεχνικών για τη διενέργεια πραγματογνωμοσυνών» ανέρχεται σε 625.000 ευρώ περίπου για το 2011 και 1.500.000 περίπου για κάθε επόμενο οικονομικό έτος. Όμως ήδη υπάρχει πρόβλημα με τις εκτιμήσεις του ΕΛΓΑ, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί που καλούνται να πληρώνουν υψηλές εισφορές να μην μπορούν να αποζημιωθούν άμεσα. Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, τα χρήματα αυτά θα τα πάρουν για μετακίνηση πάνω από 40 χιλιόμετρα. Αν μετακινηθούν κάτω από 40 χιλιόμετρα, τότε θα λάβουν το ένα τρίτο αυτού του ποσού, που είναι 12 ευρώ αν αφαιρεθούν οι κρατήσεις. Όπως αναφέρουν στον ΑγροΤύπο, διαφωνούν με το «πλαφόν» των μετακινήσεων αλλά και με το «πλαφόν» στα ανώτατα όρια των χιλιομετρικών αποστάσεων που καθορίζουν την ημερήσια αποζημίωση. «Ένας εργαζόμενος για παράδειγμα που θα αναγκαστεί να μετακινηθεί πάνω από 150 χιλιόμετρα για να κάνει μια εκτίμηση, είναι αναγκασμένος να γυρίσει πάλι πίσω την ίδια ημέρα, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να μετακινηθεί κατά 300 χιλιόμετρα», υποστηρίζουν. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στην λειτουργία του Οργανισμού για τη διεξαγωγή εκτιμήσεων. «Το θέμα δεν είναι οικονομικό αλλά λειτουργικό», τονίζουν.

Ειδικότερα, μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΛΓΑ κ. Αντ. Καρανίκας, δήλωσε τα εξής:


«Εμείς διαφωνήσαμε με την απόφαση της κυβέρνησης (νόμος 3943 του τότε υπουργού Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου) που μας ένταξε στη ρύθμιση που αφορά τις μετακινήσεις στο δημόσιο. Καταρχήν η κυβέρνηση με αυτό το νόμο είχε βάλει πλαφόν στο όριο των μετακινήσεων. Όπως ανέφερε ο νόμος 3943, κάθε εργαζόμενος δεν μπορεί να μετακινηθεί πάνω από 60 μετακινήσεις. Αν χρειαζόταν να μετακινηθεί για περισσότερες από 60 φορές θα έπρεπε να πάρει μια ειδική άδεια από τον υπουργό. Σε όλα αυτά εμείς αντιδράσαμε και αναγκάσαμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω αυτό το μέτρο. Μετά ήρθε μια άλλη απόφαση με την οποία ο υπουργός Οικονομικών έδωσε επιπλέον ημέρες για τις μετακινήσεις μας. Έτσι από τις 60 έγιναν 120 οι ημέρες μετακίνησης των εκτιμητών του ΕΛΓΑ. Παρέμεινε όμως η λογική του «πλαφόν» των μετακινήσεων. Η εργασία των εκτιμήσεων του ΕΛΓΑ δεν μπορεί να γίνει με τη λογική του πλαφόν επειδή μπορεί να μην συμβεί ποτέ ζημιά και να μην χρειαστεί να μετακινηθούμε αλλά αν όμως (όπως δείχνουν τα στατιστικά των τελευταίων ετών) έχουμε αρκετές ζημιές τότε δεν φτάνει αυτό το πλαφόν. Η διοίκηση του Οργανισμού είχε συνταχθεί μαζί μας για την κατάργηση του πλαφόν και είχε προωθήσει αυτό το αίτημα προς την πολιτική ηγεσία, αλλά τελικά δεν έγινε δεκτό.


Όσον αφορά τις αμοιβές, θα ήθελα να σας αναφέρω ότι ο νόμος 2685 αναφέρει πως οι υπάλληλοι που μετακινούνται θα εισπράττουν σαν ημερήσια αποζημίωση, για μετακίνηση πάνω από 40 χιλιόμετρα από την έδρα της υπηρεσίας, 9,80 ευρώ για μετακίνηση με αυθημερόν επιστροφή και 30 ευρώ για τη διανυκτέρευση. Υπήρξε όμως μια απόφαση του Σαχινίδη που ανέφερε ότι οι υπάλληλοι του κλάδου των μηχανικών της Περιφέρειας θα εισέπρατταν για αυθημερόν επιστροφή 56 ευρώ. Τότε υποστηρίξαμε ότι και οι υπάλληλοι του ΕΛΓΑ μετακινούνται συνεχώς και ο υπουργός συμφώνησε να μας εντάξει σε αυτό το καθεστώς, όχι όμως με αυθημερόν επιστροφή. Σύμφωνα με το νόμο 2685, τα 56 ευρώ θα τα πάρουμε για μετακίνηση πάνω από 40 χιλιόμετρα από την έδρα της υπηρεσίας. Αν μετακινηθούμε κάτω από 40 χιλιόμετρα θα πάρουμε το ένα τρίτο αυτού του ποσού που είναι 12 ευρώ αν αφαιρέσουμε τις κρατήσεις. Και βέβαια έχουμε και τον χρόνο που χρειαζόμαστε για να κάνουμε τις εκτιμήσεις.


Να αναφέρουμε ότι μια εκτίμηση ζημιάς αν αφορά κηπευτικά θα χρειαστεί περίπου μια ώρα, σε αντίθεση με τις μεγάλες καλλιέργειες που μπορεί να είναι πιο σύντομη. Για ζημιές στο ζωικό κεφάλαιο, οι κτηνίατροι του Οργανισμού χρειάζεται να πάνε συχνά σε δύσβατες περιοχές για να επισκεφτούν τις σταυλικές εγκαταστάσεις».

Διαβάστε το ΦΕΚ στο οποίο ορίζεται η ημερήσια αποζημίωση

Σταύρος Παϊσιάδης


info@agrotypos.gr


www.agrotypos.gr

Βιομηχανικό σπανάκι: Μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια με αποδόσεις και τιμές «υψηλού ρίσκου»

Βιομηχανικό σπανάκι: Μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια με αποδόσεις και τιμές «υψηλού ρίσκου»Έδαφος κερδίζει χρόνο με τον χρόνο η καλλιέργεια βιομηχανικού σπανακιού στην περιοχή των Γιαννιτσών. Η προσπάθεια καλλιέργειάς του έχει ξεκινήσει στο νομό Πέλλας πριν περίπου πέντε χρόνια από κάποια μέλη ομάδας βαμβακοπαραγωγών. Αρχικά, η ομάδα ήρθε σε επαφή με εταιρεία κατεψυγμένων λαχανικών που προμηθευόταν, έως τότε, την πρώτη ύλη της από την Ιταλία και το Βέλγιο. Στην προσπάθειά τους να ενημερωθούν γύρω από τις δυνατότητες καλλιέργειας βιομηχανικών λαχανικών στην περιοχή τους, επισκέφτηκαν πολλές φορές την Ιταλία και ήρθαν σε επαφή με παραγωγούς. Η εταιρεία κατεψυγμένων λαχανικών ενθάρρυνε την προσπάθειά τους. Με την εταιρεία αυτή υπογράφονται συμβόλαια κάθε καλλιεργητική περίοδο. Αρχικά η ομάδα καλλιέργησε, πειραματικά, συνολική έκταση 100 στρεμμάτων. Πριν από την πιλοτική καλλιέργεια είχαν προηγηθεί εδαφολογικές αναλύσεις για την επιλογή των κατάλληλων χωραφιών για την καλλιέργεια του σπανακιού. Το δεύτερο χρόνο καλλιεργήθηκε συνολική έκταση 350 στρεμμάτων και τον επόμενο χρόνο καλλιεργηθήκαν περίπου 800 στρέμματα. Σήμερα η καλλιέργεια όλο τον χρόνο φτάνει τα 2.000 στρέμματα. Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες σε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ στην εβδομαδιαία ηλεκτρονική αγροτική εφημερίδα ΑγροΤύπος, η οποία κυκλοφόρησε την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου του 2011.



http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&ID=67952

Απαράδεκτο χαρακτηρίζουν το νέο σύστημα αδειοδότησης και χρήσης νερού 16 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

Απαράδεκτο χαρακτηρίζουν το νέο σύστημα αδειοδότησης και χρήσης νερού 16 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

Επιστολή προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Οικονομικών, ΠΕΚΑ, Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Ανάπτυξης, απέστειλαν 16 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με την οποία εκφράζουν την αντίδρασή του σχετικά με το νέο σύστημα αδειοδότησης και χρήσης νερού. Ειδικότερα οι βουλευτές κάνουν λόγο για ένα «απαράδεκτο, δαιδαλώδες και κοστοβόρο σύστημα αδειοδότησης των γεωτρήσεων και ιδιαίτερα των πηγαδιών, των πηγών και των στερνών». Επίσης ζητούν την επανεξέταση της Κ.Υ.Α. με πραγματική απλοποίηση της διαδικασίας.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

Αξιότιμοι κ Υπουργοί,

Με την Κ.Υ.Α150559/10-6-2011(ΦΕΚ 1440/Β)καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού. Η ανάγκη για τη καταγραφή των δικαιωμάτων και η αδειοδότηση χρήσης νερού είναι κατανοητή και αναγκαία.
Αυτό όμως που δεν είναι κατανοητό είναι το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, δαιδαλώδες και κοστοβόρο σύστημα αδειοδότησης των γεωτρήσεων και ιδιαίτερα των πηγαδιών, των πηγών και των στερνών.
Η εμπλοκή πολλών υπηρεσιών, το πλήθος των εγγράφων μελετών και εγκρίσεων καθώς και η μικρή προθεσμία (ειδικά για τα αρδευτικά νερά) μπορεί να καταστήσουν στην πράξη ανεφάρμοστη την Κ.Υ.Α.

Για όλα τα παραπάνω ζητούμε:

1) Την επανεξέταση της Κ.Υ.Α. με πραγματική απλοποίηση της διαδικασίας.

2) Προσδιορισμό μιας υπηρεσίας στην οποία θα απευθύνεται ο πολίτης.

3) Ιδιαίτερα για τις αρδευτικές γεωτρήσεις και πολύ περισσότερο για τα πηγάδια και τις στέρνες η διαδικασία να είναι απλή με τη συμπλήρωση ενός εντύπου( υπεύθυνη δήλωση από τον δικαιούχο ή χρήστη του πηγαδιού με την οποία θα δηλώνει το πηγάδι, με απλό σκαρίφημα χωρίς να απαιτείται ανάλυση του νερού και περιβαλλοντική μελέτη) σε μια υπηρεσία χωρίς να αναγκάζεται ο αγρότης να τρέχει από γραφείο σε γραφείο, να χρεώνεται ποσά που δεν έχει τη δυνατότητα να καταβάλλει και που εν τέλει εξυπηρετούν μόνο συντεχνιακές σκοπιμότητες.

Οι Βουλευτές

Κεγκέρογλου Βασίλης, Βαρβαρίγος Δημήτρης, Μαργέλης Σπύρος , Μοσχόπουλος Σπύρος, Μανωλάκης Άγγελος, Ζωϊδης Νικόλαος, Τσώνης Νίκος, Παντούλας Μιχάλης, Περλεπέ – Σηφουνάκη Αικατερίνη, Αντωνακόπουλος Παναγιώτης, Παπαδόπουλος Αθανάσιος, Γκερέκου Άντζελα, Εμινίδης Σάββας, Πυθαγόρας Βαρδίκος, Τσουρή Ελπίδα, Στασινός Παύλος, Μιχελογιαννάκης Ιωάννης, Τζελέπης Μιχάλης.


http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=67951

Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους η ΚΥΑ για τον «Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό - ΔΗΜΗΤΡΑ» με λιγότερες οργανικές θέσεις προσωπικού

Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και κάτω από «άκρα μυστικότητα» βρίσκεται υπογεγραμμένη από τους αρμόδιους υπουργούς η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά τη συνένωση των οργανισμών ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α. – ΔΗΜΗΤΡΑ, Ο.Π.Ε.Γ.Ε.Π. – AGROCERT και ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, στην ΚΥΑ για τον υπό σύσταση «Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό - ΔΗΜΗΤΡΑ» υπήρξε μια αλλαγή στις θέσεις του προσωπικού. Οι οργανικές θέσεις τελικά θα ανέρχονται σε 700 άτομα. Θυμίζουμε στις αρχικές προβλέψεις του ΥπΑΑΤ, οι οργανικές θέσεις στον υπό ίδρυση οργανισμό θα ανέρχονταν σε 1.000, αλλά τελικά όπως όλα δείχνουν μετά από «πιέσεις» μειώθηκαν.



www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=68001

Παρατείνεται έως και 16 Ιουνίου 2012 η προθεσμία αδειοδότησης υφιστάμενων αρδευτικών γεωτρήσεων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρατείνεται έως και 16 Ιουνίου 2012 η προθεσμία αδειοδότησης υφιστάμενων αρδευτικών γεωτρήσεων

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων γνωστοποιεί ότι παρατείνεται έως και 16 Ιουνίου 2012 (από 16 Δεκεμβρίου 2011) η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών από τους αγρότες για την χορήγηση άδειας για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού από αρδευτικές γεωτρήσεις – πηγάδια.

Πιο συγκεκριμένα, με τροποποίηση της ΚΥΑ 150559/10-6-2011 (ΦΕΚ 1440 β΄- 16 Ιουνίου 2011)«Διαδικασίες, όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού», όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα χρήσης νερού υποχρεούνται να ζητήσουν την έκδοση άδειας χρήσης νερού για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού, εντός δώδεκα μηνών, από την έκδοσή της, δηλαδή μέχρι την 16η Ιουνίου 2012, αντί εξαμήνου που προβλεπόταν έως σήμερα.

Όπως δήλωσε, ο Υφυπουργός Γιάννης Δριβελέγκας «το ΥΠΑΑΤ, πέραν της παράτασης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, προχωρά σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ σε σύντομο χρονικό διάστημα στην απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των αγροτών και την ελάφρυνσή τους από αδικαιολόγητα κόστη και χρονοβόρες διαδικασίες».

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο για αγροτικά προϊόντα



Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο, μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις της νοτιοανατολικής Ευρώπης (και όχι μόνο) θα μπορούν μελλοντικά να κάνουν εμπορικές πράξεις, αγοράζοντας και πουλώντας από τρόφιμα και άλλα αγροτικά προϊόντα μέχρι ζώντα ζώα, θα μπορούσε να αποκτήσει η Βόρεια Ελλάδα, αν προχωρήσουν και τα επόμενα στάδια της δράσης AGROPOLIS. Πρόκειται για δράση που «τρέχει» τα τελευταία χρόνια στη Βέροια, με συντονιστή και επικεφαλής εταίρο το Επιμελητήριο Ημαθίας.
Η λειτουργία του ιστοτόπου της δράσης AGROPOLIS ως ηλεκτρονικού δημοπρατηρίου θα είναι μία μόνο από τις πολλές δυνατότητές του, που στόχο έχουν να διαμορφώσουν συνολικά ένα ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον για όλους τους εμπλεκόμενους στην αγροτική οικονομία, δημιουργώντας δίκτυο συνεργαζόμενων χωρών.
Ήδη, υπό τη σκέπη του έργου ενώνονται 26 φορείς από τις χώρες Ελλάδα, πΓΔΜ, Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Ισραήλ και πρόσφατα Τουρκία, οι οποίοι έχουν υπογράψει μνημόνια συνεργασίας στη βάση του ΑGROPOLIS, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Παυλίδης, εκπρόσωπος της εταιρίας "Business Net", που λειτουργεί ως σύμβουλος του Επιμελητηρίου Ημαθίας.

http://www.e-erevna.gr

Ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη θα είναι το «κλειδί» για τις επιδοτήσεις μετά το 2013

Ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη θα είναι το «κλειδί» για τις επιδοτήσεις μετά το 2013

Εν αναμονή της ανακοίνωσης των νομοθετικών προτάσεων της Κομισιόν που θα απευθύνει προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) μετά το 2013, που αναμένεται να γίνει στις 12 Οκτωβρίου, κυρίαρχο θέμα αναμένεται να είναι ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη, ο οποίος θα δικαιούται να εισπράττει την ενιαία ενίσχυση. Είναι η λέξη κλειδί και αναμένεται να γίνει σκληρή διαπραγμάτευση στα πλαίσια της ΕΕ. Ήδη υπάρχει μεγάλη συζήτηση για αυτόν τον ορισμό και υπάρχουν κάποια κράτη που τον θέλουν πιο «ανοικτό» και άλλα που το θέλουν πιο «κλειστό». Το ερώτημα είναι αν υπάρχει από ελληνικής πλευράς κάποια διαπραγματευτική στρατηγική ή θα συρθούμε τελευταία στιγμή να αποδεχτούμε ό,τι οι υπόλοιποι συμφωνήσουν.

Το περιοριστικό κριτήριο που φαίνεται ότι θα προταθεί είναι η μη καταβολή ενισχύσεων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, των οποίων τα ετήσια έσοδα από την γεωργική δραστηριότητα δεν ξεπερνούν το 5% των συνολικών εισοδημάτων που αντλούνται από όλες τις οικονομικές τους δραστηριότητες. Έτσι είναι ορατός ο κίνδυνος να θεωρεί η Κομισιόν ως «ενεργούς» αγρότες μεγάλο αριθμό ευρωπαίων πολιτών. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, το ποσοστό αυτό το έβαλε η Επιτροπή για να μην εισπράττουν αγροτικές ενισχύσεις οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες από τις εκμεταλλεύσεις των αεροδρομίων. Κατ' εξαίρεση δεν θα εφαρμόζεται αυτός ο όρος στους γεωργούς, οι οποίοι έλαβαν άμεσες πληρωμές ύψους χαμηλότερου των 5.000 ευρώ κατά το προηγούμενο έτος. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το 80% των Ελλήνων αγροτών θα συνεχίσουν να είναι δικαιούχοι και μετά το 2013.

Όμως σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής θα υπάρχει και ανώτερο πλαφόν για την ενίσχυση το οποίο θα είναι:

Από 150 – 200 χιλιάδες ευρώ θα περικόπτεται το 20%
Από 200 – 250 χιλιάδες ευρώ θα περικόπτεται το 40%
Από 250 – 300 χιλιάδες ευρώ θα περικόπτεται το 70%
Πάνω από 300 χιλιάδες ευρώ δεν θα εισπράττει κανείς

Ο κ. Γιάννης Κολυβάς διευθυντής του γραφείου της ΠΑΣΕΓΕΣ στις Βρυξέλλες δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Κατά την άποψή μου ενεργός αγρότης είναι αυτός που παράγει γεωργικά προϊόντα. Πάντως θεωρώ ότι είναι λέξη κλειδί και δεν γνωρίζω τι θα επικρατήσει στις διαπραγματεύσεις. Εκτιμώ ότι στην πρότασή της η Κομισιόν θα αφήσει τον ορισμό «ανοικτό» και θα δίνει τη δυνατότητα στα κράτη μέλη για προσαρμογές.
Πάντως στην Ελλάδα όσοι εισέπρατταν και θα εισπράττουν μέχρι το 2013 λιγότερα από 5.000 ευρώ, σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, δεν θα θίγονται από τον ορισμό του «ενεργού» αγρότη. Εκτιμώ ότι ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη, έτσι όπως προτείνεται ή έτσι όπως θα επιλεγεί από τα κράτη μέλη είναι πολύ «φαρδύς» για να χωρέσουν όλοι μέσα. Τα κράτη μέλη θα έχουν δυνατότητα ευελιξίας να προσαρμόσουν αυτό τον κανονισμό στα δικά τους δεδομένα.
Στον ορισμό του ενεργού αγρότη η Κομισόν ήθελε να συμπεριλάβει και αυτόν που παράγει δημόσια αγαθά. Όμως επειδή είδαν ότι θα δημιουργούσαν πρόβλημα, αφού δημόσιο αγαθό είναι και ο καθαρός αέρας, οπότε αν είχες ένα αγρόκτημα με ακακίες θα εισέπραττες την ενιαία ενίσχυση χωρίς να κάνεις τίποτα. Έτσι αναγκάστηκαν να βάλλουν το 5% του εισοδήματος.
Πάντως το συνολικό ποσό που θα εισπράξει η Ελλάδα από το 2014 – 2020 μειώνεται σε οριακό ποσοστό. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση αυτό το ποσοστό είναι κάτω από 5%. Αυτό γίνεται γιατί έχει αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού της ανακατανομής μεταξύ των κρατών μελών. Η πρόταση που αναμένεται να κατατεθεί από την Κομισιόν θα λέει ότι όποια κράτη μέλη παίρνουν κάτω από το 90% του μέσου ευρωπαϊκού όρου, θα καλύψουν τη διαφορά προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο μόνο κατά 1/3 και το κόστος δεν θα το πληρώσουν όσοι είναι πάνω από το 120% (μεταξύ αυτών είναι και η Ελλάδα) αλλά όσοι είναι πάνω από το μέσο ευρωπαϊκό όρο. Αυτό βοηθάει να μην έχουμε εμείς μεγάλες απώλειες.
Ένα από τα «αγκάθια» που αναμένεται να υπάρχουν στην πρόταση της Κομισιόν, θα είναι η «πράσινη συνιστώσα» και οι διαδικασίες που βάζει για να την πάρει κανείς (το 30% των άμεσων ενισχύσεων). Σαν παράδειγμα να αναφέρουμε ότι ένας που καλλιεργεί αροτραία, δεν θα μπορεί να βάζει σε όλα τα στρέμματα την ίδια καλλιέργεια για να την εισπράξει. Θα πρέπει να βάζει πλέον τρεις καλλιέργειες. Η μια που θα είναι η κύρια καλλιέργεια δεν πρέπει να ξεπερνά το 70% της έκτασης και οι άλλες δύο να μην είναι μικρότερες από το 5% της έκτασης. Αυτό αναμένεται να αυξήσει σε μεγάλο βαθμό το κόστος καλλιέργειας».

Ο ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητής κ. Γιώργος Παπαστάμκος δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Πρέπει να υπάρξουν στοιχεία για να δούμε αν συμφέρει για την ελληνική γεωργία ο ορισμός του «ενεργού» αγρότη που προτείνει η Κομισιόν. Δυστυχώς δεν έχουμε τέτοια τροφοδότηση από το ελληνικό σύστημα διακυβέρνησης. Το βάρος των διαπραγματεύσεων στην Επιτροπή Γεωργίας του Ευρωκοινοβουλίου θα είναι πολύ μεγάλο. Αυτό το 5% σημαίνει ότι κάποιος θα πρέπει στοιχειωδώς να έχει κάποια αγροτική δραστηριότητα, που θα πρέπει βέβαια να φαίνεται από τα σχετικά έγγραφα. Όμως αν ακολουθούσαμε μια διαφορετική προσέγγιση και είχαμε έναν περιοριστικό ορισμό, τότε διαγράφεται ο κίνδυνος να είναι λιγότεροι οι δικαιούχοι της ενιαίας ενίσχυσης αγρότες και θα έχουμε θέμα να υπάρχει μεγαλύτερη μείωση πόρων. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει μια στάθμιση για το ποιο είναι το εθνικά επωφελές και ποιο όχι.
Όσον αφορά τους νέους αγρότες, θα υπάρχει ειδική πρόνοια για αυτούς και από τις άμεσες ενισχύσεις του πρώτου πυλώνα, αλλά και χρηματοδότηση από το δεύτερο πυλώνα για να αποκτήσουν την αναγκαία υποδομή. Αυτό γίνεται προκειμένου οι νέοι αγρότες να γίνουν και ουσιαστικά «ενεργοί» αγρότες.
Πάντως κατά τη γνώμη μου η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του δημοσίου διαλόγου. Ανήκω σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι η ελληνική γεωργία πρέπει να αποτελέσει συγκροτημένα έναν κύριο μοχλό εξόδου της χώρας μας από την οικονομική κρίση. Πιστεύω ότι η γεωργία έχει μέλλον».

Σταύρος Παϊσιάδης
info@agrotypos.gr

ΝΕΑ ΚΑΠ 2013-2020: Οι παραγωγοί θα επιδοτούνται ανάλογα την ζώνη καλλιέργειας και την περιοχή που ζούν.

http://anagi.ana-mpa.gr/photos/20101118180944u-vrixeles-3034173.jpg


Αγρονομικά κριτήρια με βάση τα οποία θα χωριστούν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε 3 ή 4 ζώνες, ανάλογα με το ύψος της ενίσχυσης που θα απολαμβάνουν οι παραγωγοί, προωθεί η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 12ης Οκτωβρίου για την ΚΑΠ μετά το 2013.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας Agrenda, στην προσπάθειά της να αντικαταστήσει το ιστορικό μοντέλο των ενισχύσεων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει ότι θα υιοθετήσει ένα πολυζωνικό περιφερειακό μοντέλο, ώστε να αποφύγει διαχωρισμούς με βάση διοικητικά κριτήρια. Δηλαδή οι Βρυξέλλες δεν θέλουν να οριστεί ένα ποσό ανά εκτάριο για την περιφέρεια της Θεσσαλίας και ένα διαφορετικό για την περιφέρεια της Ηπείρου. Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο αξιωματούχος της Κομισιόν,


Τάσος Χανιώτης, από το Ζάππειο, η Κομισιόν θέλει να χωριστεί, για παράδειγμα, η Ελλάδα σε ορεινές και μειονεκτικές, σε πεδινές και σε νησιωτικές περιοχές.

Δηλαδή σε τρεις ζώνες με βάση εδαφολογικά, παραγωγικά, κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια. Και το διατύπωσε ως εξής: «Θα υπάρχει ένα περιφερειακό σύστημα με κριτήρια που θα επιλέγουν οι χώρες μέλη. Ελπίζουμε ότι δεν θα επιλέξουν διοικητικά κριτήρια, δηλαδή έναν νομό ή μια περιφέρεια. Θέλουμε να πιστεύουμε - και αυτή η δυνατότητα θα δίνεται - ότι οι χώρες μέλη θα στηριχθούνε σε κριτήρια αγρονομικά για την αναδιανομή των ενισχύσεων.

Κριτήρια που θα συνδέονται με την παραγωγικότητα του εδάφους και με τη δυνατότητα του εδάφους να παρέχει κάποιο δημόσιο αγαθό.

Μ’ αυτό τον τρόπο η κάθε χώρα θα μπορέσει να στρέψει τους επιπλέον πόρους σε περιοχές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης».

Οριζόντια σύγκλιση

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κ. Χανιώτης ξεκαθάρισε ότι έχει εγκαταλειφθεί η σκέψη για πλήρη εξίσωση των ενισχύσεων μεταξύ των κρατών μελών κι αυτό γιατί η κάθε χώρα έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. Όπως έχει αναλύσει και σε προηγούμενο φύλλο η Agrenda, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκπονήσει τρία σενάρια σύγκλισης των ενισχύσεων, εκ των οποίων αυτό που είναι πιθανότερο να επικρατήσει είναι το πιο«συντηρητικό», δηλαδή του ποσοστού έως 90% επί του μέσου όρου σαν κατώτατο όριο.

Ο ίδιος διαβεβαιώνει ότι δεν μιλάμε για μεγάλη μείωση των ενισχύσεων για την Ελλάδα, όπως αρχικά ακουγόταν, ούτε για κατάργηση των άμεσων ενισχύσεων. Η δυσανάλογα μεγαλύτερη αύξηση του κόστους των εισροών (λιπάσματα και ενέργεια) σε σχέση με την αύξηση των τιμών παραγωγού τα τελευταία χρόνια έχει ακυρώσει τα επιχειρήματα της «σχολής» υπέρ της κατάργησης των εισοδηματικών ενισχύσεων. Και ο κ. Χανιώτης εξηγεί ότι, με βάση τις αναλύσεις που έχουν γίνει από την Επιτροπή, «οι τιμές παραγωγού σε πραγματικούς όρους ακολουθούν καθοδική πορεία. Οι τιμές των εισροών μέχρι το 2006 μειωνόταν επίσης. Μετά την κρίση, οι πραγματικές τιμές των εισροών έφτασαν στα ίδια επίπεδα με εκείνα προ 15ε τίας, ενώ οι πραγματικές τιμές παραγωγού είναι μειωμένες κατά 25%. Τα καλά νέα είναι ότι σε μια χώρα, όπως τη δικιά μας, που παράγει άλλου είδους προϊόντα, υπάρχει η δυνατότητα να ξεφύγει κανείς από αυτό τον φαύλο κύκλο. Επίσης, μπορέσαμε να δούμε, γιατί πιέζεται το γεωργικό εισόδημα και να σταματήσει η συζήτηση περί κατάργησης των επιδοτήσεων. Αποτέλεσμα είναι η ΚΑΠ να εξασφαλίζει, σε συνθήκες τρομερής δημοσιονομικής πίεσης, ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των πόρων του επόμενου κοινοτικού προϋπολογισμού:

● Παγώνουν μέχρι το 2020 οι άμεσες ενισχύσεις των παραγωγών.

● Μειώνονται τα κονδύλια που είναι διαθέσιμα για παρέμβαση στις αγορές, αλλά έτσι κι αλλιώς με τις υψηλές διεθνείς τιμές δεν υπάρχει ανάγκη για τους κλασικούς μηχανισμούς.

● Παγώνουν τα κονδύλια στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης, ενώ μέχρι τώρα αυξάνονταν, τουλάχιστον ώστε να καλύψουν τον πληθωρισμό.

Από δω και πέρα, η συζήτηση για άλλη μια φορά γίνεται για τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν αυτοί οι πόροι. Η ΚΑΠ όπως την ξέρουμε με τα βασικά της χαρακτηριστικά παραμένει. Δηλαδή έχουμε έναν πρώτο πυλώνα άμεσων ενισχύσεων και κάποιων μέτρων στήριξης της αγοράς, ο οποίος χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τον κοινοτικό προϋπολογισμό σε ετήσια βάση. Κι έχουμε και μέτρα ανάπτυξης της υπαίθρου, τα οποία συγχρηματοδοτούνται και βασίζονται σε μακροχρόνια προγράμματα. Η μεγάλη αλλαγή είναι στον τρόπο με τον οποίο διατίθενται οι πόροι. Στις άμεσες ενισχύσεις θα γίνουν δύο είδη αλλαγών:

● Πρώτον, θα έχουμε αναδιανομή ανάμεσα στις χώρες μέλη, το οποίο επηρεάζει την Ελλάδα αλλά πολύ λιγότερο από ό,τι νομίζαμε και

● Δεύτερον, θα έχουμε αναδιανομή στο εσωτερικό των χωρών μελών.

Φραγμός στην εντατικοποίηση

Υποχρεωτικά ένα 30% της ενίσχυσης θα προορίζεται με την προϋπόθεση της εφαρμογής κάποιων κανόνων, όπως

α) διατήρηση μόνιμων βοσκοτόπων,

β) καλλιέργεια τουλάχιστον τριών προϊόντων κανένα από τα οποία να μην ξεπερνάει το 70% της έκτασης που κατέχει ο κάθε παραγωγός,

γ) στις μόνιμες φυτείες «ακόμα δεν έχουμε βρει λύση», λέει ο κ. Χανιώτης και συμπληρώνει: «Οι αναλύσεις μας δείχνουν ότι για το 50% των Ευρωπαίων αγροτών δεν αλλάζει τίποτα, γιατί έτσι κι αλλιώς τα εφαρμόζουν.

Με την πίεση που υπάρχει στις εισροές αυτή τη στιγμή, η τάση είναι όλο και περισσότερο να εντατικοποιείται η παραγωγή. Θέλουμε να αποφύγουμε τη μονοκαλλιέργεια».

Πηγή: polylitoikairoi.blogspot.com / Agrenda

Επεισόδια απειλήθηκαν σήμερα το μεσημέρι στο κτίριο της Γεωπονίας του Π.Θ.

Eπεισοδιακή συνεδρίαση της Συγκλήτου

Επεισόδια απειλήθηκαν σήμερα το μεσημέρι στο κτίριο της Γεωπονίας του Π.Θ. όταν περίπου 20 φοιτητές κυρίως από τα τμήματα του Πολυτεχνείου, μπήκαν στο χώρο που συνεδρίαζε η σύγκλητος και ζήτησαν να παρακολουθήσουν τη συνεδρίαση. Επίσης ζητούσαν η σύγκλητος να καταδικάσει όλες τις βασικές παραμέτρους του Νόμου Πλαισίου του υπουργείου Παιδείας. Οι καθηγητές και οι πρυτάνεις ζήτησαν να αποχωρήσουν, οι φοιτητές όμως έκλεισαν τις πόρτες με... αποτέλεσμα να μη μπορεί να βγει κανείς, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση ορισμένων προέδρων τμημάτων. Τελικά με την παρέμβαση και του πρύτανη η κατάσταση τέθηκε υπό έλεγχο.

Στη συνέχεια τα μέλη της Συγκλήτου ψήφισαν για το κατά πόσο μπορούσαν να παραμείνουν οι φοιτητές αλλά το αίτημα απορρίφθηκε με μεγάλη πλειοψηφία. Τέθηκε επίσης μια συμβιβαστική πρόταση, οι φοιτητές να παραμείνουν στο πρώτο θέμα, αλλά δεν ήθελε κανείς να τη συζητήσει. Ο αντιπρύτανης Μιχάλης Ζουμπουλάκης υπογράμμισε ότι η πρόταση που είχε έτοιμη η πρυτανική αρχή για τη σωτηρία του εξαμήνου σε τρία τμήματα του Πανεπιστημίου δεν επικυρώθηκε και βρέθηκε καμία από τις λύσεις που είχαν αποφασίσει να κάνουν.

Ο αντιπρύτανης επισήμανε ότι όσα τμήματα αποφασίσουν μόνα τους να κάνουν εξετάσεις δεν έχουν τη νομιμοποίηση κανενός. Τα τρία αυτά τμήματα των οποίων η εξεταστική δεν επικυρώθηκε είναι το Οικονομικό η Βιοχημεία και οι Πολιτικοί Μηχανικοί, ενώ το ΙΑΚΑ πρόλαβε να κάνει εξεταστική και δεν κινδυνεύει.

Ο συνεργάτης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κος Λευτέρης Μοσχοπαίδης στο Βόλο


Δελτίο τύπου

Βόλος 7 Οκτωβρίου 2011

Με το συνεργάτη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Σκανδαλίδη, κο Λευτέρη Μοσχοπαίδη, που ασχολείται με την προετοιμασία των επιχειρησιακών σχεδίων για το «καλάθι» των αγροτικών προϊόντων, είχε την ευκαιρία να συζητήσει ο Αντιπεριφερειάρχης Αργύρης Κοπάνας. Ο κύριος Μοσχοπαίδης βρέθηκε στο Βόλο και επισκέφθηκε τον Αντιπεριφερειάρχη στο γραφείο του στη ΠΕ Μαγνησίας .

Ο κ. Κοπάνας ενημέρωσε τον συνεργάτη του Υπουργού για την πορεία σύνταξης του επιχειρησιακού σχεδίου για το καλάθι της περιφέρειας, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι πρέπει να τύχουν χρηματοδότησης τόσο οι δράσεις, που θα συμπεριληφθούν στο επιχειρησιακό σχέδιο όσο και τα έργα υποδομών, που πρέπει να υλοποιηθούν, διότι, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η επιτυχία του προγράμματος θα έρθει μέσα από το όραμα, τις προτάσεις, τις δράσεις και τις υποδομές. Για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα δεν θα πρέπει να λείπει καμία από αυτές τις παραμέτρους».

Συζητήθηκε, ακόμη, η ίδρυση της «Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης», που δεν είναι άλλο από μια «κοινοπραξία» φορέων της αγοράς, που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλία (επιμελητήρια, εστιατόρια, ξενοδοχεία, μάρκετ, ΕΑΣ, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί ,μεμονωμένοι παραγωγοί κτλ. ) και ασχολούνται με την παραγωγή , την πώληση, το εμπόριο, τη μεταποίηση, την κατανάλωση αγροτικών προϊόντων, με σκοπό την προώθηση των τοπικών προϊόντων, είτε στην εγχώρια αγορά είτε στο εξωτερικό.

Στο σημείο αυτό ο κύριος Κοπάνας αναφέρθηκε στην καταγγελία του πρόεδρου της ΕΑΣ Βόλου κου Νικήτα Πρίντζου σε βάρος αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η οποία απαξιώνει τα τοπικά προϊόντα και δεν τα τοποθετεί στα ράφια της, σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του επιχειρησιακού σχεδίου της Περιφέρειας και την προσδοκία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, υπογραμμίζοντας ότι «πρακτικές αποκλεισμού των τοπικών προϊόντων πρέπει να εκλείψουν οριστικά και προς αυτή την κατεύθυνση οφείλουμε να συνδράμουμε όλοι».