100% επιδότηση για την δημιουργία αποστακτηρίων
Mε 100% κοινοτική χρηματοδότηση άνεργοι μπορούν να ανοίξουν το δικό τους αποστακτήριο και να παράγουν αποσταγμένα αλκοολούχα ποτά. Ιδια ευκαιρία έχουν και όσοι ήδη λειτουργούν τέτοιες επιχειρήσεις από την 1η Ιανουαρίου του 2011.
Ο λόγος για τη δράση του ΕΣΠΑ "Σχέδιο Στήριξης Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών Ανέργων και Νέων Επιχειρηματιών (σε φάση start-up)", συνολικού προϋπολογισμού 36 εκατ. ευρώ.
Μέσα από αυτήν άνεργοι και νέοι επιχειρηματίες μπορούν να χρηματοδοτηθούν στην παραγωγή ούζου, τσίπουρου, τσικουδιάς, λικέρ όπως η μαστίχα Χίου, η Τεντούρα, το Κίτρο Νάξου και το Κουμ Κουάτ. Επιλέξιμη είναι και η παραγωγή όποιων άλλων αποσταγμένων αλκοολούχων ποτών.
Τα αναφερόμενα προϊόντα είναι εκείνα που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό.
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Αποσταγμάτων και Οινοπνευματωδών Ποτών, τα οποία προέρχονται από το Γενικό Χημείο του Κράτους, ότι το 2010 περισσότερο από το μισό της ελληνικής παραγωγής αλκοολούχων αφορά το ούζο (62,14%), το οποίο έχει εξαγωγικό προσανατολισμό.
Οι εξαγωγές του ούζου αποτελούν το 85% του συνόλου των αλκοολούχων.
Το τσίπουρο, με μερίδιο παραγωγής 7,66%, δείχνει υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, καθώς ενισχύεται η παραγωγή τυποποιημένου τσίπουρου.
Επιπλέον, τα ποτά αυτά πρόκειται για προϊόντα στον κλάδο των αλκοολούχων που έχουν προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις και συνεπώς αυτό και μόνο το στοιχείο τούς δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για την επιτυχή έξοδό τους στις διεθνείς αγορές.
Είναι επίσης και τα μοναδικά ίσως αναγνωρίσιμα στο εξωτερικό ελληνικά ποτά.
Ετσι, λοιπόν, μέσα από αυτήν τη δράση επιδοτείται η παραγωγή αποσταγμένων αλκοολούχων ποτών.
Επιλέξιμες δαπάνες προς χρηματοδότηση είναι το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης (ενοίκια, λογαριασμοί ΔΕΚΟ κ.λπ.), δαπάνες για σύνταξη επιχειρηματικού σχεδίου, για κατάρτιση, για αγορά εξοπλισμού και πρώτων υλών, δαπάνες για την ίδρυση της επιχείρησης, την απόσβεση παγίων κ.ά.
Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός του κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 10.000 έως 20.000 ευρώ. Η δράση χρηματοδοτεί επιπλέον τη δημιουργία νέας θέσης εργασίας με ποσό 15.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι η θέση εργασίας θα διατηρηθεί για τουλάχιστον 12 μήνες.
Αρα η ενίσχυση μπορεί να φτάσει στα 35.000 ευρώ. Και μάλιστα στους εργαζόμενους συμπεριλαμβάνονται και τα άτομα με πρώτο βαθμό συγγένειας.
Οι δικαιούχοι θα πρέπει:
• Να έχουν κάνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας μετά την 1/1/2011 ή να έχουν την ιδιότητα του ανέργου (διαθέτοντας δελτίο ανεργίας σε ισχύ την ημερομηνία έναρξης της επιχειρηματικ ής τους δραστηριότητας).
• Να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ).
• Να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και να είναι μέχρι 64 ετών, δηλαδή το 18ο έτος θα πρέπει να είναι συμπληρωμένο (λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία γέννησης) κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα.
Οσον αφορά το 64ο έτος, μετά τη συμπλήρωσή του (λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία γέννησης) οι ενδιαφερόμενοι δεν θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων έχει ξεκινήσει να "τρέχει" από τις 15 Νοεμβρίου και λήγει στις 15 Ιανουαρίου 2012.
Ποιες δαπάνες καλύπτει, ποιο το πλαφόν
Τα επιχειρηματικά σχέδια που θα ενισχυθούν από τη δράση θα πρέπει να έχουν κατώτατο επιλέξιμο προϋπολογισμό (Δημόσια Δαπάνη) 10.000 ευρώ και ανώτατο 20.000 ευρώ.
Σε περίπτωση που η πρόταση προβλέπει τη δημιουργία νέας θέσης εργασίας, ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός δύναται να ανέλθει μέχρι του ποσού των 35.000 ευρώ (Δημόσια Δαπάνη).
Οι επιλέξιμες δαπάνες αφορούν το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης. Για κάθε δαπάνη υπάρχει ξεχωριστό ποσοστό ή ποσό στον προϋπολογισμό του επιχειρηματικού σχεδίου.
Οι επιλέξιμες, λοιπόν, δαπάνες είναι:
1. Τα ενοίκια. Περιλαμβάνει το κόστος ενοικίων του τόπου υλοποίησης του σχεδίου (θα απαιτηθεί εν ισχύ μισθωτήριο). Το ανώτατο ποσοστό ενίσχυσης στον συνολικό προϋπολογισμό είναι 50%.
2. Οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ. Περιλαμβάνονται οι δαπάνες ηλεκτρικού, ύδρευσης, θέρμανσης, τηλεφωνίας-Διαδικτύου κ.λπ. Η συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί να επιδοτηθεί κατά 40%.
3. Οι δαπάνες ίδρυσης της επιχείρησης. Σε αυτή την κατηγορία είναι οι αμοιβές για νομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες διοικητικής υποστήριξης και παροχής συμβουλών που έχουν άμεση σχέση με τη δημιουργία της επιχείρησης (π.χ. εγγραφή σε επιμελητήρια, έναρξη στην Εφορία κ.λπ.). Το ανώτατο ποσοστό χρηματοδότησης είναι 10% στον συνολικό προϋπολογισμό του επιχειρηματικού σχεδίου.
4. Οι δαπάνες παροχής υπηρεσιών. Περιλαμβάνονται οι δαπάνες νομικής και λογιστικής υποστήριξης. Απαιτείται σχετική σύμβαση κατατεθειμένη και θεωρημένη από την αρμόδια ΔΟΥ. Το ανώτατο ποσοστό ενίσχυσης στον συνολικό προϋπολογισμό είναι 10%.
5.Οι δαπάνες σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου. Το ανώτατο επιλέξιμο ποσοστό στον προϋπολογισμό του επιχειρηματικού σχεδίου είναι 5%. Περιλαμβάνει την αμοιβή για τη σύνταξη και υποβολή του προτεινόμενου επιχειρηματικού σχεδίου. Απαιτείται σχετική σύμβαση κατατεθειμένη και θεωρημένη από την αρμόδια ΔΟΥ.
6. Οι αποσβέσεις παγίων. Περιλαμβάνει αποσβέσεις εξοπλισμού που δεν έχει επιχορηγηθεί από το παρόν πρόγραμμα. Το ανώτατο επιλέξιμο ποσοστό στον προϋπολογισμό του επιχειρηματικού σχεδίου είναι 5%.
7. Οι δαπάνες αγοράς εξοπλισμού, πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων. Το ανώτατο επιλέξιμο ποσοστό στον προϋπολογισμό του επενδυτικού σχεδίου είναι 10%. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει αγορά πάγιου εξοπλισμού και προμήθεια πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων.
8. Το μισθολογικό κόστος 12 μηνών για νέα θέση εργασίας. Το μέγιστο ποσό στον προϋπολογισμό του επενδυτικού σχεδίου είναι 15.000 ευρώ. Περιλαμβάνει δαπάνες μισθοδοσίας 12 μηνών (μεικτές αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές) του νέου εργαζομένου της επιχείρησης με σχέση εξαρτημένης εργασίας.
Δεν περιλαμβάνεται ΦΠΑ σε καμία κατηγορία δαπανών, καθώς δεν θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη και επιβαρύνει εξ ολοκλήρου την επιχείρηση.
ΑΙΤΗΣΕΙΣ
Οι περιοχές που συμμετέχουν και τα απαραίτητα δικαιολογητικά
Το πρόγραμμα έχει εφαρμογή στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας. Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Kρήτης, Ιονίων Νήσων, Β. Αιγαίου, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου. Δεν έχει εφαρμογή στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου.
Η αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι ηλεκτρονική. Και αυτό είναι υποχρεωτικό.
Τα δικαιολογητικά κατατίθενται σε 60 ημερολογιακές ημέρες από την κοινοποίηση της απόφασης ένταξης στο πρόγραμμα.
Τα δικαιολογητικά είναι:
1. Δελτίο ανεργίας ή βεβαίωση έναρξης δραστηριότητας στη ΔΟΥ με επιλέξιμο ΚΑΔ
2. Φωτοτυπία ταυτότητας
3. Δικαιολογητικά νόμιμης υπόστασης
• ΕΠΕ: ΦΕΚ σύστασης και τυχόν τροποποιήσεών του και ΦΕΚ εκπροσώπησης
• ΟΕ, ΕΕ: Ιδιωτικό συμφωνητικό σύστασης και τυχόν τροποποιήσεών του και πιστοποιητικό από το οικείο Πρωτοδικείο περί μη τροποποίησης, νόμιμα δημοσιευμένο.
• Ατομικές επιχειρήσεις: Βεβαίωση έναρξης επιτηδεύματος του
επιχειρηματία και όλες τις τροποποιήσεις.
4. Δικαιολογητικά νόμιμης λειτουργίας
Αδεια λειτουργίας της επιχείρησης ή άλλα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη νόμιμη λειτουργία της επιχείρησης κατά την ημερομηνία ένταξης ή απαλλακτικό εκδοθέν από την οικεία αρμόδια αρχή. Σε περίπτωση που δεν απαιτείται έκδοση άδειας λειτουργίας, προσκομίζονται πρόσφατο πιστοποιητικό από το αρμόδιο επιμελητήριο και υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου ότι η επιχείρηση δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Ν. 3325/2005, περί άδειας λειτουργίας.
5. Ιδιοκτησιακό καθεστώς ακινήτου
Τίτλο ιδιοκτησίας του χώρου υλοποίησης του σχεδίου (Ε9 επιχείρησης).
Σε περίπτωση μίσθωσης απαιτείται μισθωτήριο συμβόλαιο θεωρημένο από την αρμόδια ΔΟΥ, του οποίου η λήξη θα καλύπτει την περίοδο υλοποίησης του σχεδίου.
6. Στοιχεία επιχειρηματία
Αντίγραφα τίτλων σπουδών
Αποδεικτικά εργασιακής εμπειρίας (ένσημα, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας κ.λπ.)
Επαγγελματική κατάρτιση (βεβαιώσεις από πιστοποιημένους φορείς)
7. Στοιχεία νέου απασχολούμενου προσωπικού
Αναγγελία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ και αντίγραφο βιβλίου νεοπροσλαμβανομένου.
8. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986, υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο του φορέα πρότασης, στην οποία ζητούνται διάφορες δεσμεύσεις.
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
801 11 36 300 | Γραφείο Πληροφόρησης Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα
210-6985210 | Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα |ΕΦΕΠΑΕ.
Πηγή: ΠΑΣΕΓΕΣ