ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Αναζήτηση Αναρτήσεων
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013
ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 13ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013
Εγκρίθηκε η πρόσληψη 60 Ερευνητών στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Αθήνα,
11 Σεπτεμβρίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εγκρίθηκε
η πρόσληψη 60 Ερευνητών στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ
Το
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανακοινώνει ότι κατόπιν αιτήματος του
ΥπΑΑΤ και με πρωτοβουλία του Υπουργού
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιου Τσαυτάρη εγκρίθηκε από
την αρμόδια Επιτροπή της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (33/06), στην οποία
προΐστανται ο Υπουργός
Οικονομικών κ. Ιωάννης Στουρνάρας και ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, η πρόσληψη 60
Ερευνητών για το τρέχον έτος 2013 στον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό «ΔΗΜΗΤΡΑ»,
τον αρμόδιο Οργανισμό για τη γεωργική έρευνα και την τεχνολογία, την εκπαίδευση
και επιμόρφωση, την πιστοποίηση των αγροτικών προϊόντων κ.α. Η θητεία θα είναι
τριετής και θα ανανεώνεται μετά από κρίση.
Όπως ορίζει ο Νόμος για την κατάληψη θέση Ερευνητή τόσο στον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, όπως και σε άλλα ερευνητικά κέντρα του τόπου και φυσικά τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και ΤΕΙ, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η κατοχή Διδακτορικού Διπλώματος από τους υποψηφίους. Όπως ορίζεται στη σχετική εγκριτική απόφαση η κατανομή των Ερευνητών, ανά ειδικότητα και βαθμίδα, θα αποφασιστεί από το αρμόδιο όργανο του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ. Επισημαίνεται ότι στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, όπως πρόσφατα εξήγγειλε ο κ. Τσαυτάρης, αναμένεται να προσληφθούν συνολικά 100 Ερευνητές (60 ερευνητές το έτος 2013 και 40 το 2014).
Όπως ορίζει ο Νόμος για την κατάληψη θέση Ερευνητή τόσο στον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, όπως και σε άλλα ερευνητικά κέντρα του τόπου και φυσικά τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και ΤΕΙ, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η κατοχή Διδακτορικού Διπλώματος από τους υποψηφίους. Όπως ορίζεται στη σχετική εγκριτική απόφαση η κατανομή των Ερευνητών, ανά ειδικότητα και βαθμίδα, θα αποφασιστεί από το αρμόδιο όργανο του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ. Επισημαίνεται ότι στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, όπως πρόσφατα εξήγγειλε ο κ. Τσαυτάρης, αναμένεται να προσληφθούν συνολικά 100 Ερευνητές (60 ερευνητές το έτος 2013 και 40 το 2014).
Ο
Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης με
αφορμή την έγκριση των προσλήψεων Ερευνητών στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, προέβη στην
ακόλουθη δήλωση:
«Στο
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ενίσχυση
του τομέα της έρευνας, της τεχνολογίας, στην αξιοποίηση των πορισμάτων της
επιστήμης και γενικότερα της καινοτομίας. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει
σε αυτήν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο τόπος μας, βούληση μας είναι να
ενισχύσουμε το ανθρώπινο ερευνητικό δυναμικό στον τομέα της γεωργικής
έρευνας.
Η έγκριση των προσλήψεων 60 Ερευνητών για το τρέχον έτος και η πρόσληψη άλλων 40 στις αρχές του 2014 στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ αποτελεί μια σημαντική τομή που γίνεται στο κομμάτι της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας και τεχνολογίας, σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας από το σπόρο και την καλλιέργεια έως τη μεταποίηση, τη συσκευασία, την εμπορία και διακίνηση κλπ. Αλλά και σε όλους τους τομείς παραγωγής: Φυτική, Ζωική Μελισσοκομική, Αλιεία και Ιχθυοκαλλιέργεια κ.α.
Οι προσπάθειές μας να «αναστηλώσουμε» και να «αναστήσουμε» έναν τομέα που είχε παραιτηθεί τα προηγούμενα χρόνια, τον τομέα της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας, φέρνουν αποτελέσματα και θα συνεχιστούν με αμείωτο ενδιαφέρον. Η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και η αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα είναι συνυφασμένα με την εφαρμοσμένη έρευνα και την καινοτομία που δημιουργούν άμεση ανάγκη απασχόλησης ερευνητών, ώστε η ελληνική γεωργία να αυξήσει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να αποτελέσει και πάλι πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Χωρίς την επιστήμη και τα πορίσματά της η παραγωγική ανασυγκρότηση που επιχειρείται αυτή τη στιγμή με επιτυχία - αν κρίνει κανείς και από την αύξηση κατά 20% των εξαγωγών των αγροτικών μας προϊόντων, μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013 - δεν θα είναι βιώσιμη αν δεν έχει τη διαρκή υποστήριξη της εφαρμοσμένης επιστήμης που αφορά τις παραγωγικές συνθήκες του τόπου μας».
Η έγκριση των προσλήψεων 60 Ερευνητών για το τρέχον έτος και η πρόσληψη άλλων 40 στις αρχές του 2014 στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ αποτελεί μια σημαντική τομή που γίνεται στο κομμάτι της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας και τεχνολογίας, σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας από το σπόρο και την καλλιέργεια έως τη μεταποίηση, τη συσκευασία, την εμπορία και διακίνηση κλπ. Αλλά και σε όλους τους τομείς παραγωγής: Φυτική, Ζωική Μελισσοκομική, Αλιεία και Ιχθυοκαλλιέργεια κ.α.
Οι προσπάθειές μας να «αναστηλώσουμε» και να «αναστήσουμε» έναν τομέα που είχε παραιτηθεί τα προηγούμενα χρόνια, τον τομέα της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας, φέρνουν αποτελέσματα και θα συνεχιστούν με αμείωτο ενδιαφέρον. Η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και η αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα είναι συνυφασμένα με την εφαρμοσμένη έρευνα και την καινοτομία που δημιουργούν άμεση ανάγκη απασχόλησης ερευνητών, ώστε η ελληνική γεωργία να αυξήσει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να αποτελέσει και πάλι πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Χωρίς την επιστήμη και τα πορίσματά της η παραγωγική ανασυγκρότηση που επιχειρείται αυτή τη στιγμή με επιτυχία - αν κρίνει κανείς και από την αύξηση κατά 20% των εξαγωγών των αγροτικών μας προϊόντων, μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013 - δεν θα είναι βιώσιμη αν δεν έχει τη διαρκή υποστήριξη της εφαρμοσμένης επιστήμης που αφορά τις παραγωγικές συνθήκες του τόπου μας».
Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013
Από το 2015 σε εφαρμογή τα αγροπεριβαλλοντικά της ΚΑΠ
Από την πρώτη Ιανουαρίου του 2015 θα εφαρμοστούν τα νέα αγροπεριβαλλοντικά μέτρα του Πρώτου Πυλώνα της ΚΑΠ, από τα οποία θα εξαρτηθεί το 30% των άμεσων ενισχύσεων, όπως επιβεβαίωσε ο Επίτροπος Γεωργίας Ντατσιάν Τσιόλος.
Ο Επίτροπος Γεωργίας, Ντατσιάν Τσιόλος.
Ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους εάν η το λεγόμενο «πρασίνισμα» θα μπορούσε να αναβληθεί ως το 2016, ο κ. Τσιόλος υπενθύμισε ότι η συμφωνία του Ιουνίου μεταξύ των 27 και των ευρωβουλευτών προβλέπει ότι το 2014 θα είναι μεταβατική χρονιά, και ότι οι νέοι κανόνες θα εφαρμοστούν κανονικά από το 2015.
Ταυτόχρονα, ο κ. Τσιόλος απηύθυνε έκκληση στα κράτη μέλη και τους ευρωβουλευτές να επιδείξουν διαλλακτικότητα ώστε τα «τέσσερα-πέντε σημεία» της νέας ΚΑΠ που εκκρεμούν μέχρι σήμερα να τακτοποιηθούν ως τα τέλη του τρέχοντος Σεπτεμβρίου.
Σε συνέντευξη Τύπου μετά το άτυπο Συμβούλιο Υπουργών στη Λιθουανία, ο Ρουμάνος επίτροπος προειδοποίησε ότι σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να τεθούν σε κίνδυνο οι ενισχύσεις των αγροτών. «Κανείς δεν θέλει να ξανανοίξει την συμφωνία του Ιουνίου αλλά θα πρέπει να οριστικοποιήσουμε θέματα που άπτονται του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου και τα οποία δεν ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο», τόνισε ο κ. Τσιόλος.
Το βασικότερο από τα θέματα αυτά είναι το πλαφόν, με τους ευρωβουλευτές να επιθυμούν μεγαλύτερη περικοπή στις ενισχύσεις που λαμβάνουν οι μεγάλες εκμεταλλεύσεις. Ακόμα οι ευρωβουλευτές ζητούν να περιοριστεί η δυνατότητα μεταφοράς πόρων από τον Δεύτερο Πυλώνα (αγροτική ανάπτυξη) στον Πρώτο (άμεσες ενισχύσεις).
Από την πλευρά του, ο Λιθουανός υπουργός Γεωργίας Βιγκίλιους Γιουκνά, εξέφρασε την ελπίδα ότι θα επιτευχθεί συμβιβασμός στους επόμενους δυο τρεις μήνες. Ο Ιταλός ευρωβουλευτής Πάολο ντε Κάστρο που προΐσταται των ευρωβουλευτών στα αγροτικά θέματα, τόνισε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι αποφασισμένο να ασκήσει τις αρμοδιότητες που του δίνει ο μηχανισμός της συναπόφασης, «επιδεικνύοντας όμως μέγιστη ευελιξία».
Πράσινο φως για την πρόσληψη 60 ερευνητών στον ΕΛΓΟ – Δήμητρα
Εγκρίθηκε κατόπιν αιτήματος του ΥπΑΑΤ και με πρωτοβουλία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Θανάση Τσαυτάρη από την αρμόδια Επιτροπή της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (33/06), στην οποία προΐστανται ο Υπουργός Οικονομικών κ. Ιωάννης Στουρνάρας και ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, η πρόσληψη 60 Ερευνητών για το 2013 στον ΕΛΓΟ «Δήμητρα».
Όπως ορίζει ο Νόμος για την κατάληψη θέση Ερευνητή τόσο στον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, όπως και σε άλλα ερευνητικά κέντρα του τόπου και φυσικά τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και ΤΕΙ, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η κατοχή Διδακτορικού Διπλώματος από τους υποψηφίους. Όπως ορίζεται στη σχετική εγκριτική απόφαση η κατανομή των Ερευνητών, ανά ειδικότητα και βαθμίδα, θα αποφασιστεί από το αρμόδιο όργανο του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ. Επισημαίνεται ότι στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, όπως πρόσφατα εξήγγειλε ο κ. Τσαυτάρης, αναμένεται να προσληφθούν συνολικά 100 Ερευνητές (60 ερευνητές το έτος 2013 και 40 το 2014).
Η θητεία θα είναι τριετής και θα ανανεώνεται μετά από κρίση.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης με αφορμή την έγκριση των προσλήψεων Ερευνητών στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ενίσχυση του τομέα της έρευνας, της τεχνολογίας, στην αξιοποίηση των πορισμάτων της επιστήμης και γενικότερα της καινοτομίας. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει σε αυτήν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο τόπος μας, βούληση μας είναι να ενισχύσουμε το ανθρώπινο ερευνητικό δυναμικό στον τομέα της γεωργικής έρευνας.
Η έγκριση των προσλήψεων 60 Ερευνητών για το τρέχον έτος και η πρόσληψη άλλων 40 στις αρχές του 2014 στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ αποτελεί μια σημαντική τομή που γίνεται στο κομμάτι της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας και τεχνολογίας, σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας από το σπόρο και την καλλιέργεια έως τη μεταποίηση, τη συσκευασία, την εμπορία και διακίνηση κλπ. Αλλά και σε όλους τους τομείς παραγωγής: Φυτική, Ζωική Μελισσοκομική, Αλιεία και Ιχθυοκαλλιέργεια κ.α.
Οι προσπάθειές μας να «αναστηλώσουμε» και να «αναστήσουμε» έναν τομέα που είχε παραιτηθεί τα προηγούμενα χρόνια, τον τομέα της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας, φέρνουν αποτελέσματα και θα συνεχιστούν με αμείωτο ενδιαφέρον. Η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και η αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα είναι συνυφασμένα με την εφαρμοσμένη έρευνα και την καινοτομία που δημιουργούν άμεση ανάγκη απασχόλησης ερευνητών, ώστε η ελληνική γεωργία να αυξήσει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να αποτελέσει και πάλι πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Χωρίς την επιστήμη και τα πορίσματά της η παραγωγική ανασυγκρότηση που επιχειρείται αυτή τη στιγμή με επιτυχία - αν κρίνει κανείς και από την αύξηση κατά 20% των εξαγωγών των αγροτικών μας προϊόντων, μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013 - δεν θα είναι βιώσιμη αν δεν έχει τη διαρκή υποστήριξη της εφαρμοσμένης επιστήμης που αφορά τις παραγωγικές συνθήκες του τόπου μας».
Η θητεία θα είναι τριετής και θα ανανεώνεται μετά από κρίση.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης με αφορμή την έγκριση των προσλήψεων Ερευνητών στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ενίσχυση του τομέα της έρευνας, της τεχνολογίας, στην αξιοποίηση των πορισμάτων της επιστήμης και γενικότερα της καινοτομίας. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει σε αυτήν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο τόπος μας, βούληση μας είναι να ενισχύσουμε το ανθρώπινο ερευνητικό δυναμικό στον τομέα της γεωργικής έρευνας.
Η έγκριση των προσλήψεων 60 Ερευνητών για το τρέχον έτος και η πρόσληψη άλλων 40 στις αρχές του 2014 στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ αποτελεί μια σημαντική τομή που γίνεται στο κομμάτι της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας και τεχνολογίας, σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας από το σπόρο και την καλλιέργεια έως τη μεταποίηση, τη συσκευασία, την εμπορία και διακίνηση κλπ. Αλλά και σε όλους τους τομείς παραγωγής: Φυτική, Ζωική Μελισσοκομική, Αλιεία και Ιχθυοκαλλιέργεια κ.α.
Οι προσπάθειές μας να «αναστηλώσουμε» και να «αναστήσουμε» έναν τομέα που είχε παραιτηθεί τα προηγούμενα χρόνια, τον τομέα της εφαρμοσμένης γεωργικής έρευνας, φέρνουν αποτελέσματα και θα συνεχιστούν με αμείωτο ενδιαφέρον. Η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και η αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα είναι συνυφασμένα με την εφαρμοσμένη έρευνα και την καινοτομία που δημιουργούν άμεση ανάγκη απασχόλησης ερευνητών, ώστε η ελληνική γεωργία να αυξήσει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να αποτελέσει και πάλι πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Χωρίς την επιστήμη και τα πορίσματά της η παραγωγική ανασυγκρότηση που επιχειρείται αυτή τη στιγμή με επιτυχία - αν κρίνει κανείς και από την αύξηση κατά 20% των εξαγωγών των αγροτικών μας προϊόντων, μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013 - δεν θα είναι βιώσιμη αν δεν έχει τη διαρκή υποστήριξη της εφαρμοσμένης επιστήμης που αφορά τις παραγωγικές συνθήκες του τόπου μας».
Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013
Τρεις κλίμακες από 15.000 ως 20.000 ευρώ για το πριμ των Νέων Αγροτών
Με
πριμ πρώτης εγκατάστασης 15.000 ευρώ για την πλειοψηφία των Νέων Αγροτών, 17.500
ευρώ για τους Νέους Αγρότες των μειονεκτικών περιοχών και 20.000 ευρώ για τις
ορεινές περιοχές θα «τρέξει» το επόμενο πρόγραμμα.
Tο
πρόγραμμα αναμένεται να προκηρυχθεί προς τα τέλη Σεπτεμβρίου με προϋπολογισμό
100 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα
με έγγραφο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, για το Μέτρο 112 «Εγκατάστασης
Νέων Γεωργών» τα ποσά του πριμ πρώτης εγκατάστασης προκύπτουν λαμβάνοντας υπόψιν
τα τρία παρακάτω κριτήρια:
1)
Την περιοχή μόνιμης κατοικίας:
α)
Ορεινή – 7.500 ευρώ,
β)
Μειονεκτική – 5.000 ευρώ,
δ)
Λοιπές περιοχές – 2.500 ευρώ.
2)
Τον προσανατολισμό παραγωγής της εκμετάλλευσης στη μελλοντική κατάσταση:
α)
Κτηνοτροφική – 7.500 ευρώ,
β)
Φυτική - 7.500 ευρώ,
γ)
Μικτή–Μελισσοκομία - 5.000 ευρώ.
3)
Το επίπεδο εισοδήματος της εκμετάλλευσης στη μελλοντική κατάσταση:
α)
πάνω από το 120% του εισοδήματος αναφοράς - 5.000 ευρώ,
β)
80-120% του εισοδήματος αναφοράς – 2.500 ευρώ.
Όπως
έχει ήδη ανακοινωθεί, το πρόγραμμα αναμένεται να προκηρυχθεί προς τα τέλη
Σεπτεμβρίου με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το έγγραφο που ετοίμασαν
οι αρμόδιες υπηρεσίες, για το πρόγραμμα αναμένεται να ισχύσουν τα εξής:
Δικαιούχοι
Δικαίωμα
υποβολής αίτησης ενίσχυσης στο Μέτρο έχουν φυσικά πρόσωπα, μόνιμοι κάτοικοι της
Ελληνικής Επικράτειας, εγγεγραμμένοι στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και
Ελέγχου (Ο.Σ.Δ.Ε.), που εγκαταστάθηκαν για πρώτη φορά ως αρχηγοί γεωργικής
εκμετάλλευσης, κατά το δεκατετράμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της
αίτησης ενίσχυσης, εφόσον στο πρόσωπό τους, κατά την ημερομηνία υποβολής της
αίτησης ενίσχυσης, πληρούνται αθροιστικά και οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α)
Έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, έχουν πλήρη δικαιοπρακτική
ικανότητα και φερεγγυότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και δεν
έχουν συμπληρώσει το 40ο έτος της ηλικίας τους. Η ηλικία υπολογίζεται με βάση τη
διαφορά μεταξύ της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση ενίσχυσης
και της ημερομηνίας γέννησης.
β)
Είναι μόνιμοι κάτοικοι περιοχής εφαρμογής του Μέτρου.
Πιο
συγκεκριμένα ο υποψήφιος θα πρέπει να είναι μόνιμος κάτοικος περιοχής
•
Ορεινού ή μειονεκτικού Δημοτικού ή Κοινοτικού Διαμερίσματος και Οικισμού.
•
Δημοτικού ή Κοινοτικού Διαμερίσματος κανονικής περιοχής με πραγματικό πληθυσμό
έως 100.000 κατοίκους.
γ)
Η γεωργική τους εκμετάλλευση έχει ελάχιστο μέγεθος απαιτήσεων σε εργασία μισή
(0,5) Μονάδα Ανθρώπινης Εργασίας (1 Μ.Α.Ε. = 1750 ώρες απασχόλησης ανά
έτος).
δ)
Διαθέτουν επαρκή επαγγελματική ικανότητα ή αναλαμβάνουν τη δέσμευση να την
αποκτήσουν εντός 36 μηνών από την ημερομηνία λήψης της ατομικής απόφασης
έγκρισης.
ε)
Υποβάλλουν Επιχειρηματικό Σχέδιο, μέγιστης χρονικής διάρκειας πέντε ετών με
δεσμευτικούς στόχους και ενδιάμεσες χρονικές προθεσμίες για την ανάπτυξη των
γεωργικών δραστηριοτήτων τους, καθώς και για τη διαρθρωτική προσαρμογή της
εκμετάλλευσής τους, αλλά και για την απόκτηση ή συμπλήρωση επαρκούς
επαγγελματικής ικανότητας, εφόσον απαιτούνται.
στ)
Αναλαμβάνουν τις συμβατικές δεκαετείς μακροχρόνιες υποχρεώσεις.
ζ)
Δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες μη επιλέξιμων υποψηφίων.
Ο
όρος της πρώτης φοράς για την εγκατάσταση του υποψηφίου ως αρχηγού γεωργικής
εκμετάλλευσης, προκειμένου να τύχει των ενισχύσεων του Μέτρου, εκπληρώνεται
εφόσον το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της ημερομηνίας πρώτης
εγκατάστασης στη γεωργική εκμετάλλευση και της λήψης της απόφασης έγκρισης δεν
υπερβαίνει τους δεκαοκτώ (18) μήνες.
Γεωργική
εκμετάλλευση
1.
Η γεωργική εκμετάλλευση του υποψηφίου προς ένταξη στο καθεστώς ενισχύσεων πρέπει
να βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του τόπου της μόνιμης κατοικίας του και να
έχει μέγεθος τυπικών απαιτήσεων σε εργασία τουλάχιστον μισή (0,5) ΜΑΕ.
Εκμεταλλεύσεις ή τμήματα εκμεταλλεύσεων που δεν βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή
του τόπου μόνιμης κατοικίας των υποψηφίων δεν γίνονται αποδεκτά για τους σκοπούς
του προγράμματος.
2.
Τα αγροτεμάχια της εκμετάλλευσης πρέπει να είναι:
α)
Ιδιόκτητα ή μισθωμένα ή συνδυασμός τους
β)
Μεγαλύτερα ή ίσα της ελάχιστης έκτασης κατά τύπο αγροτεμαχίου που είναι
επιλέξιμη στα καθεστώτα της ενιαίας ενίσχυσης και σε κάθε άλλη περίπτωση
μεγαλύτερα ή ίσα των 1.000 τ.μ. (1 στρέμμα), με εξαίρεση τα νησιά του Αιγαίου
Πελάγους (πλην των νήσων Κρήτης και Ευβοίας) στα οποία είναι δυνατόν να γίνουν
αποδεκτά και μικρότερα αγροτεμάχια.
3.
Το ζωικό και μελισσοκομικό κεφάλαιο της εκμετάλλευσης πρέπει να είναι ιδιόκτητο
και καταγεγραμμένο στα μητρώα και βιβλιάρια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης
και Τροφίμων.
4.
Το σύνολο της εκμετάλλευσης (εκτός των καλλιεργειών και εκτροφών για τις οποίες
δεν προβλέπεται η δήλωσή τους στην Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης) πρέπει να έχει
περιληφθεί για πρώτη φορά σε Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης στον ΟΠΕΚΕΠΕ κατά το
έτος υποβολής της αίτησης ή και κατά το προηγούμενο έτος και το χρονικό διάστημα
που μεσολαβεί μεταξύ της πρώτης ενιαίας δήλωσης εκμετάλλευσης και της
καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής της αίτησης προς ένταξη δεν υπερβαίνει, σε
κάθε περίπτωση, τους 14 μήνες.
5.
Για τους σκοπούς της εφαρμογής του Μέτρου ως προς την ιδιοκτησία και αρχηγία
οικογενειακών εκμεταλλεύσεων ισχύουν επιπλέον τα ακόλουθα:
α)
η ιδιοκτησία στα πλαίσια της οικογένειας θεωρείται ότι υφίσταται στο πρόσωπο και
των δύο συζύγων, ανεξαρτήτως πραγματικού γεγονότος και ως εκ τούτου δεν
απαιτούνται μισθώσεις μεταξύ των συζύγων.
β)
μόνο ένας εκ των συζύγων μπορεί να θεωρηθεί ως αρχηγός της οικογενειακής
εκμετάλλευσης. Μεταβίβαση της αρχηγίας γεωργικής εκμετάλλευσης, μεγέθους σε
εργασία 0,5 ΜΑΕ και άνω, μεταξύ συζύγων δεν γίνεται αποδεκτή για την ένταξη στο
Μέτρο «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών».
γ)
Το σύνολο της εκμετάλλευσης του υποψηφίου πρέπει να έχει περιληφθεί στην Ενιαία
Δήλωση Εκμετάλλευσης που έχει υποβάλει στον ΟΠΕΚΕΠΕ ο αρχηγός της και η/ο
σύζυγός του/της.
Μη
επιλέξιμοι υποψήφιοι
Δεν
είναι επιλέξιμοι ως υποψήφιοι για ένταξη στο καθεστώς και δεν δύνανται να
κριθούν δικαιούχοι ενίσχυσης οι κάτωθι:
α)
Τα νομικά πρόσωπα.
β)
Τα φυσικά πρόσωπα που έχουν ασκήσει γεωργική δραστηριότητα στο όνομά τους ή για
λογαριασμό τους ως ιδιοκτήτες ή αρχηγοί γεωργικών εκμεταλλεύσεων, μεγέθους σε
εργασία 0,5 ΜΑΕ και άνω, στο παρελθόν ή είχαν τον έλεγχο καθ’ οιονδήποτε τρόπο
(μέτοχοι, εταίροι, διαχειριστές, μέλη του διοικητικού συμβουλίου, νόμιμοι
εκπρόσωποι, κ.λπ.) νομικού προσώπου που ασκούσε ή εξακολουθεί να ασκεί γεωργική
δραστηριότητα κατά τα 5 έτη που προηγούνται της έναρξης της γεωργικής
δραστηριότητας
γ)
Οι μόνιμοι ή με σύμβαση υπάλληλοι του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., οι
στρατιωτικοί, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι ιδιοκτήτες
επιχειρήσεων κλπ. Οι εποχιακοί υπάλληλοι και οι υπάλληλοι ορισμένου χρόνου
εξετάζονται ανά περίπτωση (ημερομίσθια, μισθός, περίοδος και διάρκεια σύμβασης
κλπ).
Η
περιστασιακή απασχόληση δύναται να γίνει αποδεκτή εφόσον πραγματοποιείται σε
χρόνο που το είδος της καλλιέργειας ή ο κλάδος της παραγωγής το επιτρέπει.
δ)
Όσοι λαμβάνουν επιδόματα αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας ίσο ή μεγαλύτερο του
67%.
ε)
Όσοι έχουν συνολικό οικογενειακό εισόδημα (υποψηφίου, συζύγου και ανηλίκων
τέκνων από όλες τις πηγές) μεγαλύτερο από το 150% του εισοδήματος αναφοράς, όπως
αυτό ισχύει κάθε φορά.
Το
συνολικό οικογενειακό εισόδημα υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των συνολικών
οικογενειακών εισοδημάτων των διαθέσιμων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των
τριών τελευταίων ετών, αφαιρούμενων των εισοδημάτων που αντιστοιχούν σε
επάγγελμα, απασχόληση ή πηγή που επίσημα έχει διακοπεί και δεν υφίσταται στο
εξεταζόμενο έτος.
στ)
Όσοι έχουν ατομικό εξωγεωργικό εισόδημα μεγαλύτερο από το 100% του εισοδήματος
αναφοράς, όπως αυτό ισχύει κάθε φορά. Το ατομικό εξωγεωργικό εισόδημα
υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των εξωγεωργικών εισοδημάτων όπως προκύπτουν από
τις φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών, αφαιρούμενων των εισοδημάτων
που αντιστοιχούν σε επάγγελμα, απασχόληση ή πηγή που επίσημα έχει διακοπεί και
δεν υφίσταται στο εξεταζόμενο έτος.
ζ)
Όσοι εκ των οποίων ο/η σύζυγος είναι είτε κατά κύρια απασχόληση γεωργός, είτε
είναι αρχηγός γεωργικής εκμετάλλευσης μεγέθους απαιτήσεων σε εργασία τουλάχιστον
0,5 ΜΑΕ την οποία λειτουργούσε, ή λάμβανε ενισχύσεις που χορηγούνται σε αρχηγούς
γεωργικών εκμεταλλεύσεων δυναμικότητας σε εργασία τουλάχιστον 0,5 ΜΑΕ κατά τα
προηγούμενα έτη.
η)
Οι άμεσα συνταξιοδοτούμενοι από οποιοδήποτε ταμείο του εσωτερικού ή
εξωτερικού.
θ)
Οι σπουδάστριες- σπουδαστές και φοιτήτριες - φοιτητές από την έναρξη της
φοίτησης έως τη συμπλήρωση του αριθμού των προβλεπόμενων ετών φοίτησης για κάθε
σχολή.
ι)
Όσοι εκτίουν ποινές φυλάκισης ή εκκρεμεί εις βάρος τους δίωξη για καλλιέργεια,
κατοχή, εμπορία, διάθεση ναρκωτικών ουσιών, ζωοκλοπή, καταστροφή του
περιβάλλοντος και απάτη σε βάρος του Δημοσίου ή δεν έχει παρέλθει τριετία από
την έκτιση της οποιασδήποτε ποινής για τα αδικήματα αυτά.
ια)
Όσοι δεν αποδέχονται τη διασταύρωση των δηλούμενων στοιχείων με τα επίσημα
στοιχεία του Κράτους και λοιπών Δημόσιων Υπηρεσιών, ιδιαιτέρως δε με τα στοιχεία
του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου και των λοιπών μητρώων του
Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, του TAXIS, των ασφαλιστικών
οργανισμών, του Εθνικού Δημοτολογίου, του Εθνικού Κτηματολογίου, των οργανισμών
κοινής ωφέλειας κλπ.
ιβ)
Όσοι έχουν τύχει απόφασης ένταξης ή/και λάβει ενισχύσεις πρώτης εγκατάστασης και
επενδύσεων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις οποτεδήποτε στο παρελθόν.
ιγ)
Όσοι δηλώνουν στην αίτηση ενίσχυσης – φάκελο υποψηφιότητας ψευδή ή αναληθή
στοιχεία.
ιδ)
Όσοι δεν προσκομίζουν με την αίτηση ενίσχυσης – φάκελο υποψηφιότητας τα
απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται από την πρόσκληση του Μέτρου ή
και από το φάκελο υποψηφιότητας.
Επίτευξη
δεσμευτικών στόχων
Οι
Νέοι Γεωργοί που θα κριθούν δικαιούχοι οφείλουν να επιτύχουν το σύνολο των
δεσμευτικών στόχων του επιχειρηματικού σχεδίου εντός 5 ετών από την ημερομηνία
έκδοσης της απόφασης έγκρισης πράξης.
Οι
δεσμευτικοί στόχοι του Επιχειρηματικού Σχεδίου καθώς και οι επί μέρους χρονικές
προθεσμίες επίτευξής τους αφορούν στα ακόλουθα:
α)
Δημιουργία γεωργικής εκμετάλλευσης συνολικού μεγέθους απαιτήσεων σε εργασία
μεγαλύτερου της µιας (1) ΜΑΕ και εισοδήματος μεγαλύτερου του 80% του εισοδήματος
αναφοράς (όπως αυτό ορίζεται κάθε φορά) με την ολοκλήρωση του επιχειρηματικού
σχεδίου. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται βελτίωση του εισοδήματος της γεωργικής
εκμετάλλευσης κατά 10% τουλάχιστον σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση κατά την
υποβολή της αίτησης ενίσχυσης.
β)
Επίτευξη της συμμόρφωσης προς ισχύοντα κάθε φορά κοινοτικά πρότυπα, τα
αντίστοιχα για το είδος της επένδυσης που πραγματοποιεί, εφόσον υποβάλλεται από
τον υποψήφιο Νέο Γεωργό αίτηση ενίσχυσης για ένταξη στο Μέτρο 1.2.1 του Π.Α.Α. ή
αυτή προβλέπεται στο Επιχειρηματικό Σχέδιό του. Η επίτευξη θα πρέπει να
πραγματοποιηθεί εντός χρονικής περιόδου η οποία δεν υπερβαίνει τους 36 μήνες από
την ημερομηνία εγκατάστασης.
γ)
Υποβολή Ενιαίας Δήλωσης Εκμετάλλευσης στον ΟΠΕΚΕΠΕ ανελλιπώς καθ΄ όλη τη
διάρκεια του Επιχειρηματικού Σχεδίου και των μακροχρόνιων υποχρεώσεων,
ανεξαρτήτως από τη λήψη ή μη ενιαίας ενίσχυσης.
δ)
Απόκτηση ή συμπλήρωση επαρκούς επαγγελματικής ικανότητας, εντός χρονικής
περιόδου η οποία δεν υπερβαίνει τους 36 μήνες από την ημερομηνία της απόφασης
έγκρισης. (κατοχή απολυτηρίου / Πτυχίου ΤΕΕ, ΤΕΛ, ΙΕΚ, ΤΕΣ, ΤΕΙ, ΑΕΙ, αναλόγου
κατευθύνσεως με την κατεύθυνση της εκμετάλλευσης ή παρακολούθηση μαθημάτων
διάρκειας τουλάχιστον 150 ωρών αναλόγου κατευθύνσεως, από κέντρο κατάρτισης
αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, πιστοποιημένο από
το ΕΚΕΠΙΣ).
ε)
Ένταξη στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης των επαγγελματιών γεωργών, με εγγραφή
στον ΟΓΑ ως κυρίου Ταμείου Ασφάλισης, εντός χρονικής περιόδου η οποία δεν
υπερβαίνει τους 36 μήνες από την ημερομηνία λήψης της ατομικής απόφασης
έγκρισης. Η αίτηση ασφάλισης πρέπει να υποβληθεί εντός του πρώτου έτους από την
ημερομηνία της απόφασης έγκρισης.
στ)
Απόκτηση της ιδιότητας του κατά κύρια απασχόληση γεωργού, δηλαδή να αντλεί
τουλάχιστον το 50% του ατομικού του εισοδήματος από γεωργικές δραστηριότητες που
ασκούνται στα όρια της εκμετάλλευσης του και παράλληλα να μην αφιερώνει για
δραστηριότητες εκτός των ορίων της γεωργικής εκμετάλλευσης πάνω από 50% του
συνολικού χρόνου απασχόλησης του ή να αποκτήσει την ιδιότητα του κατά κύρια
απασχόληση αγρότη και να αντλεί τουλάχιστον το 50% του ατομικού του εισοδήματος
από αγροτικές δραστηριότητες (γεωργία, κτηνοτροφία, αγροτουρισμό, αγροβιοτεχνία,
αλιεία - πλην υπερπόντιας - δασικές δραστηριότητες και δραστηριότητες προστασίας
του φυσικού χώρου) υπό τον όρο ότι τουλάχιστον το 25% του συνολικού του
εισοδήματος προέρχεται από γεωργικές - κτηνοτροφικές δραστηριότητες και
παράλληλα να μην αφιερώνει για δραστηριότητες εκτός γεωργικής εκμετάλλευσης
χρόνο μεγαλύτερο του 50% του συνολικού χρόνου απασχόλησης.
ζ)
Οριστική εγγραφή με την προηγούμενη ιδιότητα στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών
Εκμεταλλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εντός 24 μηνών το
πολύ από την απόφαση έγκρισης πράξης και διαρκής ενημέρωση των μεταβολών μέχρι
τη λήξη του επιχειρηματικού σχεδίου, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις
που ισχύουν κάθε φορά.
η)
Επίτευξη των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων σε σχέση με τα ανωτέρω, αλλά και σε
σχέση με τα λοιπά μεγέθη που προσδιορίζονται στο Επιχειρηματικό Σχέδιο, βάσει
του οποίου οι υποψήφιοι δεσμεύονται, αξιολογούνται και τελικά κρίνονται ως
δικαιούχοι των ενισχύσεων.
Ο
τρόπος, ο χρόνος καθώς και τα μέσα επίτευξης των ανωτέρω θα πρέπει να
προσδιορίζονται επακριβώς στο Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Μακροχρόνιες
υποχρεώσεις
Κάθε
υποψήφιος που θα κριθεί δικαιούχος του καθεστώτος ενισχύσεων εγκατάστασης Νέων
Γεωργών αναλαμβάνει την υποχρέωση για διάστημα τουλάχιστον 10 ετών από την
ημερομηνία έκδοσης της απόφασης έγκρισης πράξης να τηρεί τους όρους που
περιέχονται σε αυτή και ιδίως:
α.
Να υποβάλλει κατ’ έτος στον ΟΠΕΚΕΠΕ Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης και να τηρεί τις
λοιπές υποχρεώσεις των αρχηγών γεωργικών εκμεταλλεύσεων σε σχέση με το ΟΣΔΕ και
τα Μητρώα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως αυτές ισχύουν
κάθε φορά.
β.
Να τηρεί τουλάχιστον απλοποιημένη λογιστική για την παρακολούθηση των
παραγωγικών και οικονομικών στοιχείων της εκμετάλλευσής του από την ημερομηνία
έκδοσης της απόφασης έγκρισης.
γ.
Να παραμείνει στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του.
δ.
Να υποβάλλει κατ’ έτος στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογική δήλωση.
ε.
Να υποβάλλει κατ’ έτος στη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της οικείας Ν.Α. τα
δικαιολογητικά που θα ζητούνται για την πιστοποίηση της τήρησης των συμβατικών
μακροχρόνιων υποχρεώσεων (Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης, φορολογικές δηλώσεις και
εκκαθαριστικά, ΟΓΑ, βεβαίωση μόνιμης κατοικίας κ.λπ.).
στ.
Να δέχεται και να διευκολύνει τους ελέγχους που πραγματοποιούν Εθνικά και
Κοινοτικά Όργανα, για τη διαπίστωση της τήρησης της εθνικής και κοινοτικής
νομοθεσίας.
ζ.
Να διατηρήσει τουλάχιστον το επίπεδο εισοδήματος της εκμετάλλευσής του, για το
οποίο ενισχύθηκε, από την ημερομηνία επίτευξης του δεσμευτικού στόχου.
η.
Να διατηρήσει τουλάχιστον την ιδιότητα του μερικής απασχόλησης γεωργού και
αρχηγού της εκμετάλλευσης, δηλαδή να αντλεί τουλάχιστον το 25% του εισοδήματός
του από γεωργικές δραστηριότητες και παράλληλα να μην αφιερώνει για
δραστηριότητες εκτός της εκμετάλλευσης του χρόνο μεγαλύτερο του 50% της
συνολικής του απασχόλησης, από το πέρας της ανώτατης προθεσμίας ή της ανώτατης
ημερομηνίας επίτευξης των δεσμευτικών στόχων.
θ.
Να μην εμπλακεί σε ενέργειες που έχουν σχέση με κατοχή, εμπορία, διάθεση
ναρκωτικών ουσιών, ζωοκλοπή, καταστροφή του περιβάλλοντος και απάτη εις βάρος
του Δημοσίου.
Ύψος
ενίσχυσης
1.
Η οικονομική ενίσχυση της πρώτης εγκατάστασης νέων γεωργών χορηγείται με τη
μορφή κεφαλαίου και καταβάλλεται σε τρεις δόσεις. H α΄ δόση της οικονομικής
ενίσχυσης ανέρχεται σε 70% της εγκεκριμένης δημόσιας δαπάνης ανά δικαιούχο. Η
καταβολή του υπολοίπου 30% της οικονομικής ενίσχυσης σχετίζεται με την εκπλήρωση
των δεσμευτικών στόχων του επιχειρηματικού σχεδίου κάθε δικαιούχου. Η β΄ δόση
(15%) δύναται να χορηγηθεί από το επόμενο έτος της ένταξης του δικαιούχου και
εφόσον αυτός αποκτήσει τις προϋποθέσεις και επιτύχει τους δεσμευτικούς στόχους
του επιχειρηματικού σχεδίου οι οποίοι απαιτούνται για την καταβολή της. Η γ΄
δόση (15%) δύναται να χορηγηθεί με τη συμπλήρωση 2 ετών από την ημερομηνία
πρώτης εγκατάστασης εφόσον ο δικαιούχος έχει επιτύχει το σύνολο των δεσμευτικών
στόχων του επιχειρηματικού σχεδίου και έχει υποβάλει τουλάχιστον δύο (2) Ενιαίες
Δηλώσεις Εκμετάλλευσης μετά την ένταξή του στο Μέτρο. Επίσης, η β΄ και γ΄ δόση
μπορούν να καταβληθούν ταυτόχρονα με την συμπλήρωση δύο (2) ετών από την
ημερομηνία πρώτης εγκατάστασης.
2.
Για τη λήψη της δεύτερης (15%) ή τρίτης (15%) δόσης πρέπει να υποβληθούν
αιτήσεις πληρωμής εντός των προθεσμιών που ορίζονται στην απόφαση έγκρισης
πράξης και οι οποίες μπορεί να είναι μέχρι τρία (3) έτη για τη δεύτερη δόση και
μέχρι πέντε (5) έτη για την τρίτη δόση από την ημερομηνία λήψης της απόφασης
έγκρισης πράξης.
3.
Το ανώτατο ύψος της παρεχόμενης ενίσχυσης διαφοροποιείται ανάλογα με την περιοχή
του τόπου της μόνιμης κατοικίας του δικαιούχου και ανέρχεται, κατά κατηγορία
περιοχής, στα ακόλουθα ποσά:
(α)
Ορεινές περιοχές μέχρι 20.000ευρώ
(β)
Μειονεκτικές περιοχές μέχρι 17.500 ευρώ
(γ)
Λοιπές περιοχές μέχρι 15.000 ευρώ
Αλεξανδρής
Πέτρος --- www.agronews.gr
Τι πρέπει να προσέξουν οι αγρότες που θα δηλώσουν στο Ε9 τα αγροτεμάχια και τα αγροτικά τους κτίσματα
Χιλιάδες
αγρότες καλούνται να δηλώσουν για το έτος 2013 τα αγροτεμάχια, τις σταυλικές
εγκαταστάσεις τους, τα γεωργικά τους κτίσματα και τα βοσκοτόπια τους στο έντυπο
Ε9. Η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων στοιχείων ακινήτων Ε9 λήγει, για τα
φυσικά πρόσωπα, τη 15η Σεπτεμβρίου 2013 και, για τα νομικά πρόσωπα, την 30ή
Νοεμβρίου 2013. Δύο είναι οι κύριες κατηγορίες φορολογουμένων που θα τους
απασχολήσει το έντυπο Ε9. Η πρώτη είναι όσοι είχαν κάποια μεταβολή στα ακίνητά
τους μέσα στο 2012 (αγορά, πώληση κλπ). Η δεύτερη και μεγαλύτερη, είναι όσοι
έχουν ακίνητα εκτός σχεδίου, ανεξάρτητα αν για τα ακίνητα αυτά έγινε κάποια
μεταβολή ή όχι. Τέσσερα νέα στοιχεία για κάθε αγροτεμάχιο, αγρό, βοσκότοπο ή
άλλη έκταση γης εκτός σχεδίου πόλεως, που κατέχουν, πρέπει να δηλώσουν οι
φορολογούμενοι στο έντυπο Ε9 το οποίο καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά,
σύμφωνα με απόφαση που εξέδωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γ.
Μαυραγάνης.
Τα
στοιχεία αυτά είναι:
- Ο 12ψήφιος Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ), προσωρινός ή οριστικός, εφόσον υπάρχει.
- Ο αριθμός παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, εφόσον το ακίνητο (σταύλος ή αγροτεμάχιο) την 1η Ιανουαρίου 2013 ήταν ηλεκτροδοτούμενο ή κατά την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης ηλεκτροδοτείται (αναφέρεται και σε αγροτεμάχια που έχουν γεώτρηση).
- Η επιφάνεια των κατοικιών – μονοκατοικιών, αποθηκών, γεωργικών κτισμάτων επαγγελματικών στεγών ή άλλων ειδικών κτηρίων που βρίσκονται εντός αγροτεμαχίου καθώς και το σύνολο της επιφανείας τους.
- Το μήκος της πρόσοψης ή το άθροισμα των προσόψεων της επαγγελματικής στέγης ή του οικοπέδου.
Αυτά
τα στοιχεία πρέπει να δηλωθούν και για κάθε κτίσμα και οικόπεδο εκτός σχεδίου
πόλεως το οποίο θα αναγραφεί στο Ε9 του 2013 λόγω μεταβολής στην περιουσιακή
κατάσταση κατά τη διάρκεια του 2012.
Σύμφωνα
με το υπουργείο Οικονομικών, το φετινό Ε9 αφορά περίπου 4,5 εκατομμύρια
φορολογούμενους. Να θυμίσουμε ότι το έντυπο θα αποτελέσει τη βάση για τον
υπολογισμό του νέου ενιαίου φόρου ακινήτων που σχεδιάζει το υπουργείο
Οικονομικών και αναμένεται να επιβληθεί το 2014.
Πάντως
οι πολλαπλές καθυστερήσεις που έχουν καταγραφεί, ενώ εκκρεμεί ακόμη η εκκαθάριση
των δηλώσεων εισοδήματος του 2012, φέρνει την ηγεσία του υπουργείου αντιμέτωπη
με τις δυσκολίες που συναντούν πολίτες και λογιστές για να συμπληρώσουν και να
υποβάλουν έγκαιρα και σωστά τις δηλώσεις Ε9 μέσα σε ένα μόλις δεκαήμερο από
σήμερα.
Από
το Υπουργείο Οικονομικών τονίζεται με έμφαση ότι δεν πρόκειται να δοθεί
παράταση. Όμως επειδή είναι πάρα πολλοί οι φορολογούμενοι που
πρέπει να υποβάλουν το έντυπο Ε9, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι στη χειρότερη
περίπτωση θα υπάρξει κάποια χρονική ανοχή. Στο τραπέζι των συζητήσεων όμως
βρίσκεται και το σχέδιο παράτασης που προτείνουν φοροτεχνικοί και το οποίο
προβλέπει ότι η συμπλήρωση του εντύπου Ε9 θα μπορεί φέτος να γίνει σε δύο
φάσεις, δηλαδή να γίνει πρώτα η καταχώρηση των στοιχείων για αγοροπωλησίες
αστικών ακίνητων (κατοικίες ή άλλα κτίσματα) μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου ενώ στη
συνέχεια θα μπορούν να δηλωθούν τα στοιχεία των αγροτεμαχίων και των εκτός
σχεδίου ακινήτων, έως την 31η Δεκεμβρίου 2013.
Σταύρος
Παϊσιάδης
info@agrotypos.gr
info@agrotypos.gr
Βιοκαύσιμα με προοπτικές
Τη
στιγμή που η καλλιέργεια ενεργειακών φυτών για βιοκαύσιμα αποτελεί πια
συνηθισμένο στοιχείο στην αγροτική παραγωγή της Γερμανίας, η οποία αναδεικνύεται
πανευρωπαϊκή πρωταθλήτρια, στην υπόλοιπη Ε.Ε. παρατηρούνται σημαντικές
διαφοροποιήσεις.
Η
παραγωγή βιοκαυσίμων ολοένα και αυξάνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με διαφορετικούς
ρυθμούς και χαρακτηριστικά ανά κράτος μέλος. Η συνολική δυναμικότητα παραγωγής
στην Ε.Ε. προβλέπεται να φθάσει τα 6.000 MW έως το 2020.
Εθνικά υποδείγματα:
Ιταλία: Η παραγωγή βιοαερίου αυξάνεται γεωμετρικά από το 2009. Περίπου 120.000 εκτάρια αγροτικής γης παράγουν ενεργειακά φυτά, εξαπλάσια αύξηση σε σχέση με το 2009. Τα σημαντικότερα ενεργειακά φυτά στην χώρα είναι ο αραβόσιτος και το ζαχαρόχορτο. Το ιταλικό κράτος με νομοθετική παρέμβαση επιδοτεί την παραγωγή με σημαντικές φοροαπαλλαγές και εγγυημένες αποδόσεις για 15 έτη. Η πτώση πάντως των τιμών από την άνοιξη του 2013 υπολογίζεται να επιβραδύνει τις τάσεις αύξησης της παραγωγής.
Τσεχία: Η παραγωγή βιοκαυσίμων παρουσιάζει ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις τα τελευταία χρόνια. Περίπου σε 270.000 εκτάρια καλλιεργούνται ενεργειακά φυτά, κυρίως αραβόσιτος και σιτάρι. Το τσέχικο κράτος, επιδοτώντας την καλλιέργεια, έχει συμβάλλει στις αυξητικές τάσεις, έχοντας τα ενεργειακά φυτά ως κεντρικό σχέδιο στην επίτευξη του εθνικού στόχου της χώρας για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Αυστρία: Παρόλο που η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας είναι υποστηριζόμενη από το κράτος, ο τομέας της βιοενέργειας χαρακτηρίζεται από στασιμότητα. Η νομοθετική παρέμβαση που πήρε η κυβέρνηση τον χειμώνα του 2011 για φοροαπαλλαγές και εγγυημένες αποδόσεις δημιούργησε μικρές αυξητικές τάσεις στην παραγωγή. Η δυναμικότητα που παράγεται από τον τομέα της βιοενέργειας υπολογίζεται περίπου σε 600 GW.
Ελβετία: Η κατάσταση στην Ελβετία παρουσιάζει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την γείτονα Αυστρία. Η ετήσια παραγωγή προσεγγίζει τα 860 GW, ενώ ένα χαρακτηριστικό του ελβετικού τομέα βιοενέργειας είναι ο κατακερματισμός σε πολλές μικρές φάρμες.
Πολωνία: Η παραγωγή βιοκαυσίμων παρουσιάζει αυξητικές τάσεις αλλά με αργούς ρυθμούς. Η Πολωνία με τον εκτενή αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα παρουσιάζει τις προυποθέσεις να αναδειχθεί σε πανευρωπαϊκό πρωταγωνιστή στον συγκεκριμένο τομέα. Εμπόδια στην ανάπτυξη του βιοενεργειακού τομέα, η έλλειψη γενναίας κρατικής υποστήριξης όσο και το ασαφές νομικό πλαίσιο που διέπει τις επενδύσεις.
Ηνωμένο Βασίλειο: Το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί από τους ανερχόμενους παραγωγούς βιοκαυσίμων τα τελευταία χρόνια. Οι νομοθετικές παρεμβάσεις της βρετανικής κυβέρνησης από το 2009 και έπειτα έχουν βοηθήσει με την νομοθέτηση φοροαπαλλαγών αλλά και τον καθορισμό κατώτατων τιμών παραγωγής. Η Μ. Βρετανία κατέχει τις υποδομές να εξελιχθεί σε πρωταγωνιστική δύναμη στην Ε.Ε.
Γαλλία: Η αγορά βιοκαυσίμων στην Γαλλία βρίσκεται στα πρώτα στάδια. Το νομικό πλαίσιο που διέπει την παραγωγή είναι ένα από τα αυστηρότερα στην Ε.Ε., καθώς θέτει συγκεκριμένους περιορισμούς. Κεντρική επαρχία για την παραγωγή βιοαερίου είναι η Αλσατία.
Εθνικά υποδείγματα:
Ιταλία: Η παραγωγή βιοαερίου αυξάνεται γεωμετρικά από το 2009. Περίπου 120.000 εκτάρια αγροτικής γης παράγουν ενεργειακά φυτά, εξαπλάσια αύξηση σε σχέση με το 2009. Τα σημαντικότερα ενεργειακά φυτά στην χώρα είναι ο αραβόσιτος και το ζαχαρόχορτο. Το ιταλικό κράτος με νομοθετική παρέμβαση επιδοτεί την παραγωγή με σημαντικές φοροαπαλλαγές και εγγυημένες αποδόσεις για 15 έτη. Η πτώση πάντως των τιμών από την άνοιξη του 2013 υπολογίζεται να επιβραδύνει τις τάσεις αύξησης της παραγωγής.
Τσεχία: Η παραγωγή βιοκαυσίμων παρουσιάζει ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις τα τελευταία χρόνια. Περίπου σε 270.000 εκτάρια καλλιεργούνται ενεργειακά φυτά, κυρίως αραβόσιτος και σιτάρι. Το τσέχικο κράτος, επιδοτώντας την καλλιέργεια, έχει συμβάλλει στις αυξητικές τάσεις, έχοντας τα ενεργειακά φυτά ως κεντρικό σχέδιο στην επίτευξη του εθνικού στόχου της χώρας για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Αυστρία: Παρόλο που η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας είναι υποστηριζόμενη από το κράτος, ο τομέας της βιοενέργειας χαρακτηρίζεται από στασιμότητα. Η νομοθετική παρέμβαση που πήρε η κυβέρνηση τον χειμώνα του 2011 για φοροαπαλλαγές και εγγυημένες αποδόσεις δημιούργησε μικρές αυξητικές τάσεις στην παραγωγή. Η δυναμικότητα που παράγεται από τον τομέα της βιοενέργειας υπολογίζεται περίπου σε 600 GW.
Ελβετία: Η κατάσταση στην Ελβετία παρουσιάζει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την γείτονα Αυστρία. Η ετήσια παραγωγή προσεγγίζει τα 860 GW, ενώ ένα χαρακτηριστικό του ελβετικού τομέα βιοενέργειας είναι ο κατακερματισμός σε πολλές μικρές φάρμες.
Πολωνία: Η παραγωγή βιοκαυσίμων παρουσιάζει αυξητικές τάσεις αλλά με αργούς ρυθμούς. Η Πολωνία με τον εκτενή αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα παρουσιάζει τις προυποθέσεις να αναδειχθεί σε πανευρωπαϊκό πρωταγωνιστή στον συγκεκριμένο τομέα. Εμπόδια στην ανάπτυξη του βιοενεργειακού τομέα, η έλλειψη γενναίας κρατικής υποστήριξης όσο και το ασαφές νομικό πλαίσιο που διέπει τις επενδύσεις.
Ηνωμένο Βασίλειο: Το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί από τους ανερχόμενους παραγωγούς βιοκαυσίμων τα τελευταία χρόνια. Οι νομοθετικές παρεμβάσεις της βρετανικής κυβέρνησης από το 2009 και έπειτα έχουν βοηθήσει με την νομοθέτηση φοροαπαλλαγών αλλά και τον καθορισμό κατώτατων τιμών παραγωγής. Η Μ. Βρετανία κατέχει τις υποδομές να εξελιχθεί σε πρωταγωνιστική δύναμη στην Ε.Ε.
Γαλλία: Η αγορά βιοκαυσίμων στην Γαλλία βρίσκεται στα πρώτα στάδια. Το νομικό πλαίσιο που διέπει την παραγωγή είναι ένα από τα αυστηρότερα στην Ε.Ε., καθώς θέτει συγκεκριμένους περιορισμούς. Κεντρική επαρχία για την παραγωγή βιοαερίου είναι η Αλσατία.
Κουρμαδάς
Λεωνίδας --- www.agronews.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)