Αναζήτηση Αναρτήσεων

Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010

Πιστώσεις 8 εκατ. ευρώ για δακοκτονία μέχρι τον Ιούλιο

ImageΣτην κατανομή πιστώσεων προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των δαπανών της οργάνωσης των ραντισμάτων της δακοκτονίας μέχρι το τέλος Ιουλίου προχώρησε με απόφασή του το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου, από τις αρχές Ιουνίου μέχρι και σήμερα εφαρμόζεται η συλλογική καταπολέμηση του δάκου της ελιάς σε 36 ελαιοκομικούς νομούς της χώρας.

Η εφαρμογή της καταπολέμησης, γίνεται με την ευθύνη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τη συνεργασία των Διευθύνσεων Γεωργίας των Νομαρχιών.

Μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα σε ότι αφορά την προστασία της ελαιοκομικής παραγωγής είναι άριστα, χωρίς προσβολές από το έντομο του δάκου, αναφέρει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει θετικά και την ποσότητα της παραγωγής και την ποιότητα του ελαιόλαδου.

Το κόστος της καταπολέμησης του δάκου αναλαμβάνει σχεδόν στο σύνολό του ο Κρατικός Προϋπολογισμός με ελάχιστη επιβάρυνση των αγροτών, επισημαίνει η υπουργός Κατερίνα Μπατζελή.

Υπενθυμίζεται ότι οι ραντισμοί είναι επιλεκτικοί, ανάλογα με τις ενδείξεις, για την εμφάνιση των εντόμων και γίνονται πάντα σε τμήμα της κώμης του δένδρου ώστε να μην παρουσιάζεται απορρόφηση του φυτοφαρμάκου από τον καρπό της ελιάς και στη συνέχεια από το ελαιόλαδο.

«Η ποιότητα του ελαιόλαδου αποτελεί ύψιστη φροντίδα για το υπουργείο. Το ίδιο ισχύει για την προστασία των καταναλωτών» τονίζει σε δήλωσή της η Υπουργός κ. Κατερίνα Μπατζελή και συνεχίζει «η διαφύλαξη της ποιότητας σε υψηλά επίπεδα, αποτελεί προϋπόθεση για την τοποθέτηση του προϊόντος στις αγορές και για τη βελτίωση της τιμής του».

http://www.agronews.gr/

Μέχρι και 80% η ζημιά από το πράσινο σκουλήκι στο βαμβάκι

Image«Ανοσία» στα χρησιμο- ποιούμενα μαζικώς φυτοφάρμακα φαίνεται να έχει αναπτύξει το πράσινο σκουλήκι, με δεδομένο τις εκτεταμένες καταστροφές στις βαμβακοκαλλιέργειες της Λάρισας, της Πέλλας (Γιαννιτσά) και της Κομοτηνής, με εκτιμώμενη μείωση αποδόσεων των καλλιεργειών κατά 30%-80%, αναλόγως περιοχής, που έχει προκαλέσει.




Κρούσματα σημειώνονται και στο Νομό Θεσσαλονίκης, ενώ δεν αποκλείεται η «μετανάστευση» του πολυφάγου εντόμου και σε άλλες περιοχές ή καλλιέργειες (π.χ. κηπευτικά). Στις πληγείσες περιοχές, οι παραγωγοί έχουν κάνει ακόμη και 4-5 ψεκασμούς των καλλιεργειών τους, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, καθώς το σκουλήκι έχει αναπτύξει «ανοσία» στα χρησιμοποιούμενα μαζικώς φυτοφάρμακα. Να σημειωθεί ότι δύο δραστικές ουσίες που θα μπορούσαν ενδεχομένως να σώσουν τη φετινή παραγωγή δεν έχουν ακόμη εγκριθεί επισήμως για βαμβακοκαλλιέργειες.

«Όταν χρησιμοποιείται διαρκώς η ίδια δραστική ουσία για την αντιμετώπιση ενός εντόμου, τα άτομα που επιζούν γίνονται ανθεκτικότερα, καθώς αναπτύσσουν βιολογικούς μηχανισμούς που μπλοκάρουν τη δράση των φυτοφαρμάκων», εξηγεί ο εντομολόγος Ζώης Ζαρταλούδης, του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Ερευνας (ΕΘΙΑΓΕ).

Αντιμετώπιση από το Μάιο, με φερομονικές παγίδες

Κατά τον ίδιο, η αντιμετώπιση του εντόμου, ο πληθυσμός του οποίου βρίσκεται φέτος σε έξαρση στην Ελλάδα, πρέπει να ξεκινάει πολύ νωρίτερα -ήδη από το Μάιο ή τον Ιούνιο- καθώς η τρίτη γενιά του, που εμφανίζεται συνήθως από το τρίτο δεκαήμερο του Ιουλίου μέχρι το δεύτερο του Αυγούστου, είναι πολύ ανθεκτική και η πιο επικίνδυνη. Πρόκειται για ένα έντομο έντονα μεταναστευτικό, που φτάνει στην Ελλάδα ακόμη και από άλλες χώρες, όταν η άνοιξη είναι βροχερή, όπως η φετινή, το οποίο αντιμετωπίζεται εύκολα στην πρώτη γενιά του και όταν τα φυτά του βαμβακιού είναι μικρά, δηλαδή στις αρχές του καλοκαιριού.

«Με στρατηγική αντιμετώπιση των φυτοφαρμάκων (δηλαδή, να μη χρησιμοποιούμε πάντα τις ίδιες δραστικές ουσίες), με στενή παρακολούθηση από τους παραγωγούς, από όταν τα φυτά είναι πολύ μικρά, αλλά και με την ανάπτυξη συμβουλευτικής από το κράτος για καλλιέργειες εθνικής σημασίας, όπως το βαμβάκι, δεν θα αντιμετωπίζαμε τόσο μεγάλο πρόβλημα», σημειώνει.

Μεταξύ άλλων, οι παραγωγοί θα μπορούσαν από το Μάιο - Ιούνιο να χρησιμοποιήσουν τις λεγόμενες «φερομονικές παγίδες», που συλλαμβάνουν τις αρσενικές πεταλούδες του είδους και καταγράφουν τις πτήσεις τους, δίνοντας στον καλλιεργητή τη δυνατότητα να προσδιορίσει την περίοδο της ωοτοκίας και να «χτυπήσει» το έντομο όταν είναι ευάλωτο.

Διαθέσιμες δραστικές ουσίες

ImageΤι μπορεί να γίνει, όμως, τώρα που το πρόβλημα έχει προχωρήσει και το έντομο βρίσκεται ήδη στην τρίτη γενιά; Σύμφωνα με τον κ. Ζαρταλούδη, δύο δραστικές ουσίες (σ.σ. δεν πρόκειται για επωνυμίες εμπορικών σκευασμάτων), που θα μπορούσαν ενδεχομένως να έχουν καλά αποτελέσματα στο παρόν στάδιο εξέλιξης του εντόμου είναι οι spinosad και metaflumizone. Ωστόσο, αμφότερες δεν έχουν ακόμη εγκριθεί επισήμως για το βαμβάκι, αν και η πρώτη είναι βιολογική και η δεύτερη χρησιμοποιείται ήδη για τις πιπεριές.

Τρίτη εναλλακτική, για όσα έντομα δεν έχουν ακόμη αναπτύξει ανθεκτικότητα στις πυρεριθρίνες, θα ήταν η δραστική ουσία Lambda-cyhalothrin, σε δοσολογία 20-25 cc/στρέμμα.

Ξεκίνησε η διαδικασία καταγραφής της ζημιάς

Τη διαδικασία να δοθούν αποζημιώσεις στους βαμβακοπαραγωγούς που επλήγησαν από το πράσινο σκουλήκι που πλήττει σε μεγάλη έκταση το νομό Λάρισας ξεκίνησε από το απόγευμα της Τρίτης 10 Αυγούστου η νομαρχία της περιοχής.

Μετά από επικοινωνία του νομάρχη, Λουκά Κατσαρού με τον υποδιοικητή του ΕΛΓΑ Χρ. Χατζηαντωνίου, συμφωνήθηκε η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της αποζημίωσης.

Παράλληλα, η Νομαρχία Λάρισας έθεσε θέμα εξασφάλισης και της συνδεδεμένης ενίσχυσης που οι βαμβακοπαραγωγοί κινδυνεύουν να χάσουν λόγω μειωμένης παραγωγής.

Πιο αναλυτικά, όπως συμφωνήθηκε με τη διοίκηση του ΕΛΓΑ, οι αποζημιώσεις – βάσει του Κανονισμού - θα πρέπει να δοθούν μέσω των ΠΣΕΑ.

Κατόπιν αυτού, από την Τετάρτη 11 του μήνα, εξειδικευμένο κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Λάρισας επισκέπτεται πληγείσες βαμβακοφυτείες προκειμένου να διαπιστώσει το μέγεθος των ζημιών και να συνταχθεί το σχετικό πόρισμα.

Το πρακτικό που θα συνταχτεί, θα σταλεί στον ΕΛΓΑ και στο ΕΘΙΑΓΕ για να ξεκινήσει η διαδικασία σύνταξης φακέλου ΠΣΕΑ, μιας και η ζημιά υπερβαίνει το 30%, όπως απαιτεί ο Κανονισμός.

ImageΑυτό γίνεται για να εξασφαλιστεί η αποζημίωση των παραγωγών και για να ληφθεί υπόψη το μέγεθος της ζημιάς έτσι ώστε να μη χαθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση που δικαιούνται οι παραγωγοί που θα πιάσουν το όριο των 209 κιλών ανά στρέμμα, κάτι που είναι δύσκολο να πετύχουν οι παραγωγοί εξαιτίας της ασθένειας που έπληξε το βαμβάκι.

Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Λουκάς Κατσαρός τόνισε: «Παρακολουθούμε εδώ και μέρες το θέμα, και έχουμε ενημερώσει σχετικά το Υπουργείο ζητώντας να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες των αποζημιώσεων. Είναι μια πρωτοφανής κατάσταση που θα προκαλέσει μεγάλη οικονομική ζημιά στους παραγωγούς. Αν λάβουμε δε υπόψη τις γενικότερες οικονομικές συνθήκες της χώρας και την καθυστέρηση στις πληρωμές της νιτρορύπανσης και άλλων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τότε εύκολα κατανοεί ο καθένας πόσο δυσχερής είναι πλέον η θέση του αγρότη. Το υπουργείο οφείλει άμεσα να σκύψει στο πρόβλημα και να το αντιμετωπίσει συνεργαζόμενο με όλους τους φορείς του Νομού Λάρισας.

Οδηγίες από το υπουργείο

Το πράσινο φώς ήρθε από την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή, η οποία με ανακοίνωσή της την Τρίτη 10 Αυγούστου, έδωσε οδηγίες για άμεση κινητοποίηση των υπηρεσιών του ΕΛΓΑ, του ΕΘΙΑΓΕ και των νομαρχιών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που ανέκυψε από την προσβολή των καλλιεργειών του βαμβακιού από το πράσινο σκουλήκι.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ, ήδη η διοίκηση του ΕΛΓΑ έδωσε τις σχετικές εντολές στους διευθυντές των υποκαταστημάτων του Οργανισμού να γίνουν ταχύτατα οι επιβαλλόμενες εκτεταμένες επισημάνσεις, ώστε να διαπιστωθεί το εύρος του προβλήματος. Παράλληλα, έχουν ενημερωθεί και οι νομαρχίες της χώρας να ενεργοποιήσουν τις υπηρεσίες του ΕΘΙΑΓΕ, με στόχο να εντοπιστούν τα αίτια για τα οποία δεν αποδίδουν τα φυτοπροστατευτικά μέσα και οι φαρμακολογικές μέθοδοι καταπολέμησης του συγκεκριμένου εντόμου.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι το ΥΠΑΑΤ και ο ΕΛΓΑ θα αξιοποιήσουν κάθε αναγκαίο μέσο κάλυψης της απώλειας του εισοδήματος των βαμβακοπαραγωγών.





ΕΟΑΣΝΛ: Κίνδυνος για την παραγωγή και τη συνδεδεμένη ενίσχυση

Το πράσινο σκουλήκι που πλήττει την βαμβακοπαραγωγή έχει προκαλέσει τεράστια ζημιά στους παραγωγούς και δεν αντιμετωπίζεται από τα φάρμακα μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων του νομού Λάρισας.

Σε μια περίοδο που οι τιμές των αγροτικών προϊόντων παραμένουν εξευτελιστικές, το κόστος παραγωγής έχει αυξηθεί σημαντικά από τις αποφάσεις της κυβέρνησης για αύξηση του ΦΠΑ στα μέσα και εφόδια, το πράσινο σκουλήκι έρχεται να ολοκληρώσει την καταστροφή για τους βαμβακοπαραγωγούς αφού από την μια ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος παραγωγής από τα φάρμακα που όλοι οι αγρότες έχουν ψεκάσει ως τώρα χωρίς αποτέλεσμα αλλά και από την μείωση της παραγωγής που θα έχουν.

Υπάρχει σαφής κίνδυνος να χαθεί εκτός μεγάλου μέρους της παραγωγής και η συνδεδεμένη ενίσχυση στο βαμβάκι αφού χιλιάδες αγρότες κινδυνεύουν να μην εξασφαλίσουν 200 κιλά το στρέμμα που είναι το κατώτερο πλαφόν να δοθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στο βαμβάκι.

Συνδεδεμένη ενίσχυση που ούτως ή άλλως θα είναι σαφέστατα μικρότερη σε σχέση με πέρυσι αφού η βαμβακοκαλλιέργεια έχει ξεπεράσει το πλαφόν των 2.500.000 στρεμμάτων φέτος. Η αντιλαϊκή ΚΑΠ της Ε.Ε για μια ακόμη φορά χτυπάει την τσέπη των παραγωγών.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι οι βαμβακοπαραγωγοί θα έχουν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων εισόδημα που δεν θα καλύπτει ούτε το κόστος παραγωγής.

Η Ομοσπονδία μας από την Δευτέρα έχει επικοινωνήσει με τον ΕΛΓΑ με θέμα την αποζημίωση των βαμβακοπαραγωγών εξαιτίας της τεράστιας ζημιάς που έχει προκληθεί στην παραγωγή από το πράσινο σκουλήκι. Η απάντηση ήταν ότι δεν καλύπτεται η ζημιά από τον κανονισμό του ΕΛΓΑ.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση να αλλάξει τον αναχρονιστικό κανονισμό του ΕΛΓΑ, να συμπεριλάβει στις αποζημιώσεις όλα τα ζημιογόνα αίτια όπως είναι και το πράσινο σκουλήκι φέτος, εξάλλου αυτή ήταν και η προεκλογική της δέσμευση που όμως με το νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΑ που κατέθεσε την «έκανε γαργάρα». Να υπάρχει κρατική στήριξη στον ΕΛΓΑ και αποζημιώσεις στο 100% της ζημιάς. Αντιπαλεύουμε το «έκτρωμα» που δημιουργεί με το νέο νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΑ, διαλύοντας τον όποιο κοινωνικό χαρακτήρα είχε, στέλνοντας μας στις ιδιωτικές ασφαλιστικές και αναγκάζοντας μας να πληρώνουμε πολύ παραπάνω ασφάλιστρα χωρίς να αποζημιωνόμαστε για τις ζημιές.

Να αποζημιωθεί ακόμη και κατ’ εξαίρεση η παραγωγή του βαμβακιού από τον ΕΛΓΑ, σε καμιά περίπτωση να μην δοθούν τα ψίχουλα από τα ΠΣΕΑ, και σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση οφείλει να αναπληρώσει το εισόδημα των βαμβακοπαραγωγών και βεβαίως να δοθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση σε κάθε βαμβακοπαραγωγό που ενδεχομένως να μην «πιάσει» το πλαφόν στα κιλά εξαιτίας του πράσινου σκουληκιού.

Καλούμε τους συνάδελφους αγρότες να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα, ξέρουμε πως με τους αγώνες μας κερδίσαμε ότι έχουμε κερδίσει ως σήμερα και σε κάθε περίπτωση με τους αγώνες μας στον δρόμο θα κριθεί το δίκιο των αιτημάτων μας σε σύγκρουση με την πολιτική της Ε.Ε και των ελληνικών κυβερνήσεων που αδειάζει τις τσέπες μας και μας διώχνει από τις καλλιέργειες μας.

http://www.agronews.gr/

Μετατάξεις υπαλλήλων των ΤΥΔΚ σύμφωνα με το άρθρο 258 του Ν. 3852/2010

ΕΞ . ΕΠΕΙΓΟΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ,ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

Αθήνα, 9 Αυγούστου 2010

Αρ. Πρωτ.: 45314

Ταχ. Δ/νση:

Ταχ. Κώδικας:

Σταδίου 27

101 83

Προς:

Όλες τις Περιφέρειες της χώρας

1. Γραφεία Γενικών Γραμματέων

2. Διευθύνσεις Διοίκησης

Έδρες τους

3. Διευθύνσεις Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης– Τμήμα ΤΥΔΚ

4. Διευθύνσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης Νομών Περιφερειών

Τμήμα ΤΥΔΚ

ΘΕΜΑ: Μετατάξεις υπαλλήλων των ΤΥΔΚ σύμφωνα με το άρθρο 258 του Ν. 3852/2010

Σας γνωρίζουμε ότι, η στελέχωση των οικείων υπηρεσιών των δήμων γίνεται και με μετάταξη των υπαλλήλων των ΤΥΔΚ των Κρατικών Περιφερειών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 258 του Ν.3852/2010.

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 258 του Ν. 3852/2010 « Το μόνιμο προσωπικό και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των καταργούμενων (αρ.280 παρ. VII, Ν. 3852/2010) Τμημάτων Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΥΔΚ) των Κρατικών Περιφερειών, που υπηρετεί μόνο κατά την 01.01.2010 και κατέχει οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις κλάδων ή ειδικοτήτων τεχνικού ή γεωτεχνικού προσωπικού μετατάσσεται αυτοδικαίως σε υφιστάμενες ή ιδρυόμενες Τεχνικές Υπηρεσίες των δήμων της έδρας του αντίστοιχου Νομού ή σε άλλους δήμους όπου λειτουργούσαν οι καταργούμενες ΤΥΔΚ.

Εξαίρεση αποτελεί το προσωπικό της ΤΥΔΚ της Κρατική Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το οποίο μετατάσσεται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και εφαρμόζεται για τη μετάταξη των συγκεκριμένων υπαλλήλων το άρθρο 256 του Ν. 3852/2010.

- Θέσεις

Οι θέσεις που καλύπτουν είναι συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου ή ειδικότητας.

- Διαδικασία

Για τη μετάταξη εκδίδεται Διαπιστωτική Πράξη του Γενικού Γραμματέα της Κρατικής Περιφέρειας , η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει από 01/01/2011.

Επιπρόσθετα διευκρινίζεται ότι, οι μηχανικοί που υπηρετούν στις υπηρεσίες ΤΥΔΚ των υφιστάμενων Περιφερειών και μετατάσσονται σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, εξακολουθούν να επιβλέπουν και να φέρουν την ευθύνη της παρακολούθησης όλων των έργων που τους έχουν ανατεθεί εφόσον η υλοποίησή τους συνεχίζεται και υπέχουν υποχρέωσης παράδοσης- παραλαβής των εν λόγω έργων.

Διευκρινίζεται επίσης ότι, σε υπαλλήλους που υπηρετούν σε ΤΥΔΚ των περιφερειών και υπάρχει δέσμευση παραμονής για ορισμένο χρόνο, στην περίπτωση αυτή οι υπάλληλοι μετατάσσονται στον οικείο δήμο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 258 του Ν.3852/2010, όπου και υποχρεούνται να παραμείνουν τουλάχιστον μέχρι την συμπλήρωση του προβλεπόμενου από τις σχετικές διατάξεις χρονικού διαστήματος.

Τέλος, όσοι υπάλληλοι έχουν κύρια τοποθέτηση στις ΤΥΔΚ και τους έχουν ανατεθεί παράλληλα καθήκοντα σε άλλη Διεύθυνση της Περιφέρειας, εμπίπτουν και αυτοί στην υποχρέωση μετάταξης σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις και αφού προηγούμενα γίνει άρση των παράλληλων καθηκόντων.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περεταίρω διευκρίνιση.


Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ

Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010

Οδηγός με τους κανόνες της πολλαπλής συμμόρφωσης

ImageΜια σειρά δράσεων και υποχρεώσεων για τους αγρότες όλης της χώρας ώστε να μην κινδυνεύουν με απώλεια των ενισχύσεων περιλαμβάνει ο κώδικας ορθής γεωργικής πρακτικής που ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι δράσεις και οι υποχρεώσεις αφορούν τόσο την καλλιέργεια και την άρδευση όσο και τη συγκομιδή αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος από τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων. Ειδικότερα οι αγρότες θα πρέπει να εφαρμόσουν τα παρακάτω:


Ο γεωργός πρέπει να καθορίζει στην εκμετάλλευση του συγκεκριμένο χώρο συγκέντρωσης και αποκομιδής απορριμμάτων, σε σημείο στο οποίο θα υπάρχει σχετική σήμανση με ταμπέλα. Ο χώρος αυτός μπορεί να είναι από ένα απλό βαρέλι με καπάκι έως και ειδική εγκατάσταση σε όσες περιπτώσεις αυτό απαιτείται (π.χ. λύματα κλπ). Εκεί θα συγκεντρώνονται προσωρινά όλα τα σκουπίδια, τα ρυπογόνα υλικά και οι ου σκευασίες των αγροχημικών προϊόντων μέχρι την οριστική απομάκρυνση τους. Η απομάκρυνση των απορριμμάτων είναι αρμοδιότητα του δήμου ή της νομαρχίας και εφόσον ο γεωργός ειδοποιήσει για την αποκομιδή είναι υποχρεωμένοι να τα συλλέγουν.

Όλες οι αγροτικές εγκαταστάσεις (αποθήκες, στέγαστρα κλπ.) πρέπει να διατηρούνται σε καλή κατάσταση ώστε να μην διαφεύγουν ουσίες που ρυπαίνουν το περιβάλλον ιδιαίτερα σε περιόδους βροχοπτώσεων. Οι γεωργοί πρέπει να αποφεύγουν τη διάθεση υγρών αποβλήτων καθώς και την εφαρμογή οργανικής κοπριάς σε εκτάσεις με κλίση μεγαλύτερη του 8%. Σε τέτοιες περιπτώσεις προκαλείται ρύπανση.

Από 1.1.2010, οι γεωργοί που αρδεύουν τις καλλιέργειες τους θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες έγκρισης χρήσης νερού προς άρδευση.

Υπάρχουν δύο περιπτώσεις γεωργών:

- Οι γεωργοί οι οποίοι είναι μέλη Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ, Τοπικές Επιτροπές Άρδευσης, Προσωρινές Διοικούσες Επιτροπές. Α.Ο.Σ.Α.Κ., Οργανισμός Κωπαίδας), πρέπει να κατέχουν βεβαίωση ότι ανήκουν και υδροδοτούνται από τον αντίστοιχο ΟΕΒ, θεωρημένη από την αρμόδια Υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, στην περιοχή της οποίας λειτουργεί το αντίστοιχο έργο ή τμήμα του έργου. Πα να πάρουν τη βεβαίωση αυτή κάνουν αίτηση στο φορέα τους (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ κλπ). Στην περίπτωση αυτή, οι γεωργοί καλούνται να διαθέτουν τη βεβαίωση του συλλογικού φορέα, η οποία θα παρέχεται από τους αρμόδιους φορείς (ΤΟΕΒ. ΓΟΕΒ. κλπ.}.

- Οι γεωργοί που διαθέτουν ιδιωτικές υδροληψίες, θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες του παράγωγου δικαίου του νόμου 3199/2003, για την αδειοδότηση της υδροληψίας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποδείξουν ότι η χρήση αρδευτικού νερού είναι νόμιμη. Ισχύουν οι εξής υποπεριπτώσεις: Εφόσον ο γεωργός διαθέτει ήδη άδεια χρήσης ή έχει κάνει αίτηση για αδειοδότηση στον αρμόδιο φορέα, το σχετικό έγγραφο αποτελεί αποδεικτικό συμμόρφωσης.

- Εφόσον ο γεωργός δε διαθέτει άδεια, θα πρέπει να κάνει αίτηση στις νομαρχιακές ή περιφερειακές υπηρεσίες, όπου θα δηλώνει τη θέση της υδροληψίας, τον τύπο της και τα χαρακτηριστικά της. Στην αίτηση θα πρέπει επίσης να δηλώνει εάν η υδροληψία λειτουργεί πριν η μετά το Μάιο του 1989, προκειμένου να λάβουν βεβαίωση ή να ξεκινήσουν τη διαδικασία έκδοσης αδείας. Και τούτο διότι στην ελληνική νομοθεσία υπάρχει διάκριση υποχρεώσεων για αυτούς που έχουν δικαίωμα χρήσης νερού προ της 11 Μαΐου 1989, οι οποίοι διατηρούν το δικαίωμα αυτό μέχρι την έκδοση απόφασης η οποία θα ρυθμίζει το καθεστώς χρήσης νερού.

Διευκρινήσεις

- Η βεβαίωση που πρέπει να διαθέτει ο παραγωγός δεν είναι αναγκαίο δικαιολογητικό για την υποβολή της αίτησης ενιαίας ενίσχυσης. Είναι όμως αντικείμενο ελέγχου για την πολλαπλή συμμόρφωση, οι έλεγχοι της οποίας ξεκινούν μετά την υποβολή των αιτήσεων - δηλώσεων.

- Η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει αποκλειστικά και μόνο περιβαλλοντικό και όχι οικονομικό-εισπρακτικό χαρακτήρα. Η υποχρέωση ανήκει στο πλαίσιο των ρυθμίσεων της πολλαπλής συμμόρφωσης και αφορά στους γεωργούς και τις ενισχύσεις που λαμβάνουν. Από εφέτος πρέπει οι γεωργοί να τεκμηριώνουν ότι έχουν έγκριση χρήσης αρδευτικού νερού και όχι ότι έχουν εξοφλήσει τον ΤΟΕΒ στον οποίο ανήκουν.

- Οι γεωργοί που κατέχουν νόμιμες άδειες δε χρειάζεται να προβούν σε άλλες ενέργειες. Ο τρόπος και οι προϋποθέσεις χορήγησης της βεβαίωσης από τους συλλογικούς φορείς άρδευσης καθορίζονται από τους ίδιους τους φορείς και όχι από το υπουργείο, θέματα οικονομικών διακανονισμών κλπ, είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας των συλλογικών φορέων.

- Η ποινή που θα επιβληθεί σε γεωργούς που δε διαθέτουν άδεια ή βεβαίωση ξεκινάει από 3% της ενίσχυσης για τον πρώτο χρόνο και αυξάνεται εάν και τον επόμενο χρόνο ο γεωργός δεν εξασφαλίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

www.agronews.gr/

Ξεκίνησαν οι πρώτες πληρωμές για τα αγροπεριβαλλοντικά

ImageΜε Εύβοια, Καρδίτσα και Γρεβενά ξεκινά τις πληρωμές των αγροπερι- βαλλοντικών μέτρων ύψους 3,86 εκ ευρώ, για το 2009 ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Όπως είχε αποκαλύψει και σε αποκλειστική συνέντευξή του στην εφημερίδα Agrenda, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Αθανάσιος Καπρέλης, μετά την αναπροσαρμογή των στοιχείων των δικαιούχων ενισχύσεων από γεωργοπεριβαλλοντικά προγράμματα, ο οργανισμός θα ξεκινούσε τις πληρωμές αμέσως μετά τη διόρθωση των φακέλων τους από τις κατά τόπους διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης. Με τη διαδικασία που προβλέπεται στην υπ’ αριθμ. 166066/2010 ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στις 30.6.2010, στην εφημερίδα της κυβερνήσεως για την προσαρμογή των εκτάσεων ένταξης στα αγροπεριβαλλοντικά μέτρα των παλαιών δικαιούχων, γίνεται εναρμόνιση της αναγνώρισης των αγροτεμαχίων που είναι ενταγμένα από παλαιοτέρα σε αγροπεριβαλλοντικά μέτρα έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ο ενιαίος προσδιορισμός της ταυτότητας κάθε αγροτεμαχίου αναφοράς και η διαφάνεια στην καταβολή των ενισχύσεων.

Η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπαζτελή σημείωσε «Με τις πληρωμές αυτές που θα συνεχισθούν κανονικά από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σύμφωνα με την υποβολή των φακέλων από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης κάνουμε μια νέα αρχή για την εφαρμογή των αγροπεριβαλλοντικών μέτρων ώστε να υπάρχει καθαρή καταγραφή της χωροταξικής κατανομής των εκτάσεων που έχουν ενταχθεί, των ωφελημάτων που προκύπτουν για το περιβάλλον αλλά και στην καλύτερη αξιοποίηση των πόρων που διατίθενται τόσο για τους παλαιούς δικαιούχους όσο και για τους νέους από την τρέχουσα περίοδο».


Πρόγραμμα

Νομός

ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ

ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΜΗΣ σε ευρώ

Βιολογική Κτηνοτροφία

ΕΥΒΟΙΑΣ

8

97.798,05

Μείωση Νιτρορύπανσης

ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

677

3.611.723,26

Βιολογική Κτηνοτροφία

ΓΡΕΒΕΝΩΝ

7

148.245,26

Βιολογική Κτηνοτροφία

ΓΡΕΒΕΝΩΝ

1

8.948,61

ΣΥΝΟΛΟ

693

3.866.715,18

http://www.agronews.gr/

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΧΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΕΞΙΣΩΤΙΚΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ 2009

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 10-08-10

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΧΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ

ΕΞΙΣΩΤΙΚΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ 2009

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, της Υπ. Κατερίνας Μπατζελή σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, του Υφ. Φίλιππου Σαχινίδη εξασφάλισαν τους εθνικούς πόρους για την συνέχιση των πληρωμών του Μέτρου της Εξισωτικής Αποζημίωσης. Βάση της ολοκλήρωσης των διοικητικών ελέγχων γίνεται άμεσα καταβολή χρηματικής προκαταβολής ύψους 70% της Εξισωτικής Αποζημίωσης του 2009 ύψους 90,4 εκ € σε 67.585 δικαιούχους.

Η καταβολή γίνεται σε όσους δικαιούχους έχουν υποβάλει όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά δια μέσου των ΕΑΣ και πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο μέτρο. Για τις περιπτώσεις που οι ΕΑΣ ή οι ίδιοι οι δικαιούχοι δεν έχουν προσκομίσει όλα τα δικαιολογητικά δίνεται η δυνατότητα μέχρι 25/8/2010 να το πράξουν, ώστε αμέσως μετά τον διοικητικό έλεγχο να λάβουν και αυτοί χρηματική προκαταβολή.

Η άμεση καταβολή της χρηματικής προκαταβολής γίνεται ώστε αυτή την εποχή οι κτηνοτρόφοι που αποτελούν την πλειοψηφία των δικαιούχων της εξισωτικής αποζημίωσης να διευκολυνθούν στην έγκαιρη αγορά ζωοτροφών σε καλύτερες τιμές.

Με τις πληρωμές της Εξισωτικής Αποζημίωσης του 2009 επιλύονται τα προβλήματα με τις εντάξεις και τις πληρωμές του προγράμματος της εξισωτικής αποζημίωσης που έχουν ως αφετηρία την απόφαση που λήφθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση το 2007 για μείωση των πιστώσεων που αφορούσαν το πρόγραμμα της περιόδου 2007-2013 κατά 50%. Συγκεκριμένα από 826 εκ € που είχαν εγκριθεί για την περίοδο 2000-2006 τα ποσά, για την περίοδο 2007-2013 είχαν μειωθεί σε 425 εκ €. Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής ήταν να δημιουργηθούν προβλήματα στις εντάξεις και τις πληρωμές της εξισωτικής αποζημίωσης πολύ ενωρίς από την περίοδο 2007-2008. Παρά την οικονομική κρίση εξοικονομήθηκαν τα αναγκαία ποσά με αύξηση των εθνικών πιστώσεων για το πρόγραμμα για την ομαλή συνέχισή του.

«Μέσα σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία εξασφαλίσαμε τους πόρους εκείνους ώστε να συνεχίσουμε να καταβάλλουμε απρόσκοπτα τις Εξισωτικές Αποζημιώσεις. Εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή για την πληρωμή των επιδοτήσεων με διαφάνεια όπου οι αποζημιώσεις θα πηγαίνουν στους πραγματικούς δικαιούχους έτσι ώστε να στηρίζεται το αγροτικό εισόδημα και η ανάπτυξη της υπαίθρου.» τόνισε σε δήλωση της η Υπουργός, Κατερίνα Μπατζελή.

«Η εξισωτική αποζημίωση είναι ένα μέτρο στήριξης για τους κτηνοτρόφους μας. Έναν κλάδο που αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα. Στεκόμαστε στο πλευρό τους αφιερώνοντας και εθνικούς πόρους» ανέφερε ο Υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης.

Κωδικός ΔΑΑ

Νομός (Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης)

Πλήθος Παραγωγών

Ποσό προκαταβολής ΕΑ 2009 σε €

010

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

4.240

7.005.440

020

ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

13

36.904

023

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

6

16.772

025

ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ

2

3.743

029

ΠΕΙΡΑΙΑ

59

45.653

030

ΒΟΙΩΤΙΑΣ

804

1.067.677

040

ΕΥΒΟΙΑΣ

1.044

1.518.107

050

ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

350

574.352

060

ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ

1.857

2.143.493

070

ΦΩΚΙΔΟΣ

438

838.446

110

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

1.160

1.336.077

120

ΑΡΚΑΔΙΑΣ

1.289

1.805.477

130

ΑΧΑΙΑΣ

1.408

2.010.471

140

ΗΛΕΙΑΣ

1.230

1.395.045

150

ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

2.319

1.450.223

160

ΛΑΚΩΝΙΑΣ

2.507

2.514.946

170

ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

956

722.393

177

ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

286

336.941

210

ΖΑΚΥΝΘΟΥ

347

179.127

220

ΚΕΡΚΥΡΑΣ

53

22.895

230

ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ

277

609.490

240

ΛΕΥΚΑΔΑΣ

148

149.256

310

ΑΡΤΗΣ

541

600.029

320

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

1.004

1.841.853

330

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

1.211

1.778.432

340

ΠΡΕΒΕΖΗΣ

381

575.446

410

ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ

476

832.237

420

ΛΑΡΙΣΗΣ

3.569

6.328.788

430

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

2.198

2.482.127

440

ΤΡΙΚΑΛΩΝ

1.223

2.567.035

510

ΓΡΕΒΕΝΩΝ

1.096

1.306.400

520

ΔΡΑΜΑΣ

1.064

1.782.912

530

ΗΜΑΘΙΑΣ

435

520.633

540

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

1.897

2.449.700

550

ΚΑΒΑΛΑΣ

1.037

1.519.854

560

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

975

1.010.834

570

ΚΙΛΚΙΣ

1.294

2.301.077

580

ΚΟΖΑΝΗΣ

1.123

1.812.201

590

ΠΕΛΛΗΣ - ΕΔΕΣΣΑ

1.997

2.101.284

597

ΠΕΛΛΗΣ - ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

244

350.126

610

ΠΙΕΡΙΑΣ

802

816.508

620

ΣΕΡΡΩΝ

2.458

3.470.784

630

ΦΛΩΡΙΝΗΣ

839

1.167.719

640

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

1.120

1.608.986

710

ΕΒΡΟΥ

1.154

1.775.295

714

ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ

2.546

1.543.075

720

ΞΑΝΘΗΣ

931

1.486.647

730

ΡΟΔΟΠΗΣ

1.666

2.124.510

810

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

865

1.235.720

820

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

1.504

2.221.716

830

ΛΕΣΒΟΥ

2.785

4.037.284

840

ΣΑΜΟΥ

512

347.493

850

ΧΙΟΥ

424

366.306

910

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

2.595

2.836.317

920

ΛΑΣΙΘΙΟΥ

943

973.991

930

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

2.375

4.001.479

940

ΧΑΝΙΩΝ

1.507

2.406.424

Σύνολο

67.584

90.364.150