Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Δηλώσεις Γραμματέα Αγροτικού της ΝΔ με αφορμή την έκδοση αγορανομικής διάταξης για τον έλεγχο των τιμών σπόρων και λιπασμάτων

Ο Γραμματέας Αγροτικού της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Κορινθίας, κ. Κώστας Κόλλιας, με αφορμή την έκδοση αγορανομικής διάταξης για τον έλεγχο των τιμών σπόρων και λιπασμάτων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Την εβδομάδα προ του πρώτου γύρου των περιφερειακών εκλογών, η Κυβέρνηση επιχείρησε έναν ακόμα επικοινωνιακό ελιγμό, προκειμένου να αποσπάσει ψήφους από τον αγροτικό πληθυσμό.
Έπειτα από την πολυδιαφημισμένη σύσκεψη των Υφυπουργών Ανταγωνιστικότητας και Αγροτικής Ανάπτυξης, ανακοινώθηκε η δημοσίευση αγορανομικής διάταξης σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται λιπάσματα και σπόρους υποχρεούνται να υποβάλλουν τιμοκαταλόγους χονδρικής στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Ο υποτιθέμενος στόχος ήταν να τεθούν υπό παρακολούθηση οι τιμές των αγροτικών εφοδίων, καθώς έχουν διαπιστωθεί αυξήσεις άνω του 20% και να συγκρατηθεί το καλλιεργητικό κόστος.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το αυξημένο κόστος παραγωγής οφείλεται στις αυξήσεις σε ΦΠΑ και πετρέλαιο. Συγκεκριμένα:
- Το συνολικό κόστος για ενέργεια και λιπαντικά έχει αυξηθεί κατά 29,3%.
- Το επιμέρους κόστος για καύσιμα κίνησης έχει αυξηθεί κατά 33,2%.
- Το κόστος του ηλεκτρικού αυξήθηκε κατά 6,4%

Ο πραγματικός υπαίτιος της αύξησης του κόστους παραγωγής δεν είναι άλλος από την Κυβέρνηση, η οποία τώρα προσπαθεί να αποστρέψει την προσοχή των αγροτών από τις δικές της ευθύνες για την κρίση που βιώνουν και να τους κάνει να λησμονήσουν ότι ο κύριος λόγος αύξησης του καλλιεργητικού κόστους οφείλεται αποκλειστικά στις δικές της φοροεισπρακτικές πολιτικές.
Χωρίς καμία μέριμνα για τους αγρότες, χωρίς να έχει αναλάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για τον έλεγχο των μεσαζόντων, των κερδοσκόπων, των παράνομων εισαγωγών και των ελληνοποιήσεων, η Κυβέρνηση συνεχίζει την καταστροφική της τακτική και ετοιμάζεται για νέα, ακόμα σκληρότερα μέτρα, νέες αυξήσεις του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου στα καύσιμα και στο αγροτικό ρεύμα.

Ας κοστολογήσει και ας αιτιολογήσει στους αγρότες μας η Κυβέρνηση αυτές τις αυξήσεις και ας μην αναζητά άλλοθι σε επικοινωνιακού τύπου αγορανομικές διατάξεις.
Εφόσον αναλάβει τις ευθύνες της και προβεί σε αποτελεσματικές δράσεις, η Νέα Δημοκρατία βεβαίως και θα σταθεί σύμμαχος σε πρωτοβουλίες για τον πραγματικό έλεγχο της αγοράς και την ουσιαστική ανακούφιση των αγροτών μας από τα δυσβάσταχτα κόστη».

www.agrotypos.gr/

Διαφωνεί το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Αν. Μακεδονίας- Θράκης με την κατάργηση της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή ΟΣΔΕ

Διαφωνεί το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Αν. Μακεδονίας- Θράκης με την κατάργηση της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ Διαφωνεί το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Αν. Μακεδονίας- Θράκης με την κατάργηση της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ

Υπονομεύει το μέλλον της καλλιέργειας αραβόσιτου η απόφαση της κατάργησης της υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ, τονίζει, σε επιστολή του προς τον υπουργό Κώστα Σκανδαλίδη, το παράρτημα του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης. Όπως προειδοποιεί με αυτή την απόφαση ανοίγουν οι «ασκοί του Αιόλου» ώστε να δημιουργηθούν προβλήματα στην εμπορία του πολλαπλασιαστικού υλικού παρόμοια με αυτά που έχουν ήδη δημιουργηθεί στους τομείς της εμπορίας Γεωργικών Φαρμάκων και Λιπασμάτων, αφού προκύπτει ο κίνδυνος παράνομης εισαγωγής σπόρου από γειτονικές χώρες, με συνέπεια την ανομοιομορφία του γενετικού υλικού που χρησιμοποιείται στη χώρα μας, πιθανή εισαγωγή και γενετικά τροποποιημένων σπόρων και απώλεια εσόδων ΦΠΑ για το κράτος.

Αναλυτικά η επιστολή του ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης αναφέρει τα εξής:

Το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας ως ο θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας σε θέματα Αγροτικής Πολιτικής σε μια παραμεθόρια περιοχή (περιλαμβάνει τους νομούς Δράμας, Καβάλας και Σερρών) στην οποία καλλιεργείται σε μεγάλη έκταση ο αραβόσιτος (420.000 καλλιεργούμενα στρέμματα πολλές φορές και ως μονοκαλλιέργεια) με υψηλές μάλιστα αποδόσεις. Για τον λόγο αυτό θέλει να σας θέσει ένα σημαντικό θέμα το οποίο υπονομεύει το μέλλον της καλλιέργειας αυτής στην περιοχή μας. Το θέμα αυτό προέκυψε από την μη υποχρέωση των παραγωγών να υποβάλλουν για πρώτη φορά πέρσι (και σε αντίθεση με την καθιερωμένη πρακτική όλων των προηγούμενων ετών) μαζί με τη δήλωση ΟΣΔΕ της καλλιέργειας τους τα καρτελάκια πιστοποιημένου σπόρου του αραβόσιτου και το σχετικό τιμολόγιο αγοράς, προκειμένου να δικαιολογήσουν έτσι τα στρέμματα καλλιέργειας που δηλώνουν.
Το παράρτημα μας θέλει να γνωρίζει για ποιο λόγο και με ποιο σκεπτικό καταργήθηκε αυτή η υποχρέωση των παραγωγών χωρίς να ληφθούν υπόψη οι δυσμενείς επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση αυτή τόσο για τους παραμεθόριους νομούς της χώρας μας όσον αφορά την καλλιέργεια του αραβόσιτου, όσο και για την εθνική οικονομία την ασφάλεια των καταναλωτών και την προστασία του περιβάλλοντος. Τονίζουμε δε ότι στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη καλλιεργείται τουλάχιστον το 40% του αραβόσιτου της χώρας μας, προϊόν για το οποίο μάλιστα δεν είμαστε και αυτάρκεις ως χώρα και αναγκαζόμαστε να προβαίνουμε σε σημαντικές εισαγωγές ξοδεύοντας πολύτιμο συνάλλαγμα.

Συνοψίζοντας τις επιπτώσεις αυτές θα μπορούσαμε να τις παραθέσουμε παρακάτω:
1) Θα μπορεί ο οποιοσδήποτε είτε είναι παραγωγός, είτε όχι, να χρησιμοποιεί ή να εισάγει παράνομα σπόρο αραβόσιτου από τις όμορες χώρες (Τουρκία, Βουλγαρία, ΠΓΔΜ, Αλβανία) με ενδείξεις σε άλλη γλώσσα, αμφιβόλου ποιότητας και πιστοποίησης και κυρίως αμφιβόλου προσαρμοστικότητας και παραγωγικότητας στις δικές μας συνθήκες αφού δεν θα έχει προηγηθεί η πειραματική και αποδεικτική καλλιέργεια αυτού. Πρακτική που εφαρμόζεται τόσο από τις εταιρίες εμπορίας πολλαπλασιαστικού υλικού όσο και από κρατικά ερευνητικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ).
2) Από αυτές τις εισαγωγές θα υπάρχει μεγάλη ανομοιομορφία του γενετικού υλικού και της ποιότητας του παραγόμενου προϊόντος, γεγονός που θα δυσχεράνει τη βιομηχανική του χρήση και συνεπώς θα έχουμε υποβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου προϊόντος πέραν της ποσοτικής μείωσης.
3) Το Ελληνικό Κράτος θα έχει απώλεια εσόδων από το ΦΠΑ, λόγω της μείωσης των πωλήσεων σπόρου αραβόσιτου στην Ελληνική αγορά και το κέρδος αυτό θα το εισπράττουν οι όμορες χώρες. Ενώ παράλληλα θα πληγούν και όλες οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται αυτό το πολλαπλασιαστικό υλικό και απασχολούν πληθώρα εργαζομένων.
4) Πέραν των ανωτέρω, άμεσος είναι ο κίνδυνος λόγω των ελλείπων ελέγχων (ιδίως με τις χώρες της Ε.Ε.) να γίνει παρανόμως η εισαγωγή γενετικά τροποποιημένου σπόρου αραβόσιτου. Είναι άλλωστε σταθερή και δηλωμένη η πρόθεση της χώρας μας και από τον εκάστοτε Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να παραμείνουμε ως χώρα απαλλαγμένη από την καλλιέργεια γενετικά τροποποιημένων οργανισμών. Διότι σε αντίθετη περίπτωση είναι γνωστές σε όλους και επιστημονικά αποδεδειγμένες οι δυσμενείς επιπτώσεις της καλλιέργειας αυτών των σπόρων τόσο για την ασφάλεια των καταναλωτών όσο και για το περιβάλλον.

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω θέλουμε να τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι με αυτή την απόφαση ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου ώστε να δημιουργηθούν τα ίδια και μεγαλύτερα προβλήματα στην εμπορία του πολλαπλασιαστικού υλικού παρόμοια με αυτά που έχουν ήδη δημιουργηθεί και έχουμε τονίσει επανειλημμένα στους τομείς της εμπορίας των Γεωργικών Φαρμάκων και των Λιπασμάτων. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να επανέλθει αυτή η υποχρέωση υποβολής τιμολογίων και καρτελών πιστοποιημένου σπόρου κατά την υποβολή δήλωσης του ΟΣΔΕ στον αραβόσιτο γιατί σε λίγα χρόνια οι δυσμενείς επιπτώσεις αυτής της απόφασης θα είναι ιδιαίτερα εμφανείς.

Για τη Διοικούσα Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Δημήτριος Σωτηριάδης
Ο Γεν. Γραμματέας
Χρήστος Λαγούδας

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=61241

Δάνειο της Τράπεζας επενδύσεων για να τρέξει το ΕΣΠΑ

ImageΕμπειρογνώμονες για την καλύτερη απορρόφηση των κονδυλίων προτίθεται να θέσει στη διάθεση της Ελλάδας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου η χώρα να μπορέσει να απορροφήσει τα περισσότερα από 20 δισ. ευρώ με τα οποία έχει χρηματοδοτηθεί μέχρι το 2013.

Επιπλέον, αναγνωρίζοντας τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, η Ε.Ε. έχει διασφαλίσει την πλήρη χρηματοδότηση των έργων μέσω της δυνατότητας να χρηματοδοτήσει η Ελλάδα το 20%-25% -της εθνικής συμμετοχής για την υλοποίηση των προγραμμάτων- με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Τα παραπάνω δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο σύμβουλος στη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής, Βιλεμπρόρντους Σλόιτερς, το μεσημέρι στο πλαίσιο της παρουσίασης της 5ης Έκθεσης για την Ευρωπαϊκή Οικονομική, Κοινωνική και Εδαφική Συνοχή.

Χαμηλή απορροφητικότητα

Όπως τόνισε ο κ. Σλόιτερς, «είναι σημαντικό να απορροφούνται γρήγορα τα κονδύλια για να βγει η χώρα από την κρίση». Μέχρι στιγμής, η απορροφητικότητα της Ελλάδα στο πρόγραμμα 2007-2013 ανέρχεται στο 14% - 15%. Η χαμηλότερη απορροφητικότητα παρουσιάζεται σε περιβάλλον, εκπαίδευση, ψηφιακή σύγκλιση και διοικητική μεταρρύθμιση.

Αντιπαραθέτοντας, ως παράδειγμα, την Εγνατία οδό, της οποίας η πραγματοποίηση στάθηκε δυνατή χάρη στην εταιρεία «Εγνατία Α.Ε.» με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου που στάθηκε αδύνατος από τον ΟΣΕ, ο κ. Σλόιτερς σημείωσε: «Γι' αυτό πλέον δεν θα χρηματοδοτούμε έργα, εάν δεν υπάρχει αξιόπιστος οργανισμός για την υλοποίηση του έργου».

Αναθεώρηση του ΕΣΠΑ

Σε κάθε περίπτωση, στις αρχές του χρόνου θα αρχίσει η συζήτηση για την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, μια διαδικασία ρουτίνας, όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προβλέπεται από τον Κανονισμό και γίνεται όταν περάσουν τέσσερα χρόνια από την έγκριση των επιχειρησιακών προγραμμάτων προκειμένου να διαπιστωθεί πού υπάρχει πρόοδος και πού υστέρηση. «Επιτάσσεται η συγκέντρωση και η στοχοποίηση στα προγράμματα που πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσουν και στις δράσεις που ήδη προχωρούν», τόνισε ο κ. Σλόιτερς.

Στη συνέντευξη, εκτός από τον κ. Σλόιτερς, συμμετείχαν ο κ. Τιμόθεος Σμυρνιωτάκης από τη Διεύθυνση Απασχόλησης και ο κ. Γεώργιος Περουλάκης από τη Γ.Δ. Περιφερειακής Πολιτικής. Όπως σημειώθηκε, στο νέο προϋπολογισμό (2014- 2020) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιζητά επενδύσεις που θα συμβάλλουν στη μακροχρόνια ανάπτυξη της χώρας. Γι' αυτό θα σταματήσουν οι κατατμημένες (αποσπασματικές και συνήθως μικρές) επενδύσεις που δεν έχουν μακροχρόνιο αντίκρυσμα, θα μειωθούν οι μη στοχευμένες επενδύσεις και θα δοθεί έμφαση στην καινοτομία, την έρευνα και την τεχνολογία.

Εκτός χρηματοδότησης η Αττική

Οι περιφέρειες της Ευρώπης θα χωρισθούν σε ανεπτυγμένες, ενδιάμεσες και λιγότερο ανεπτυγμένες. Στις πρώτες θα συμπεριλαμβάνεται η Αττική, οι περιφέρειες Βόρειας και Δυτικής Ελλάδας θα κατατάσσονται στην τρίτη κατηγορία και οι υπόλοιπες στη δεύτερη κατηγορία. Η κατάταξη θα γίνει με βάση τον πληθυσμό και το ΑΕΠ. Ως αποτέλεσμα της κατάταξης της Αττικής στις ανεπτυγμένες περιφέρειες, θα εξαιρεθεί από τις σχετικές χρηματοδοτήσεις. Όμως, τόνισε ο κ. Σλόιτερς σχετικά με την Αττική, «εάν υπάρξει σωστή στρατηγική ανάπτυξης των υποβαθμισμένων περιοχών, θα υπάρξει χρηματοδότηση».

Κατά τα άλλα, θα δοθεί έμφαση σε περιοχές με ειδικό γεωγραφικό και δημογραφικό χαρακτήρα. Θα ενισχυθούν περιφερειακοί και τοπικοί φορείς και θα υπάρξει αυξημένη υποστήριξη για να αποκτήσουν τις αναγκαίες ικανότητες για αξιοποίηση των κονδυλίων. Συγχρόνως, θα απλοποιηθούν οι δομές διαχείρισης και οι διαδικασίες.

Οι στόχοι για την περίοδο 2014-2020

Η δημόσια διαβούλευση για την περίοδο 2014-2020 ξεκίνησε με την παρουσίαση της 5ης έκθεσης για την ευρωπαϊκή οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή την 11η Νοεμβρίου. Η διαβούλευση θα κλείσει τον Φεβρουάριο 2011 και την άνοιξη η Επιτροπή θα υποβάλει τις προτάσεις της για το νέο προϋπολογισμό. Το καλοκαίρι 2011 θα υποβληθούν οι προτάσεις για τους νέους κανονισμούς και μέχρι τα τέλη 2012 θα έχουν εγκριθεί οι νέοι κανονισμοί και η συμφωνία για τις δημοσιονομικές προοπτικές.

Νέοι στόχοι είναι: η αύξηση της απασχόλησης στο 75% από 69%, η μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου στο 10%, η αύξηση στο 40% της απασχόλησης του πληθυσμού ηλικίας 30 -34 ετών με πτυχίο έναντι 32,3% που ισχύει σήμερα, η μείωση του αριθμού των φτωχών από 120 εκατ. που είναι σήμερα σε λιγότερο από 100 εκατ.. Σε ό,τι αφορά την κλιματική αλλαγή, στόχος είναι η μείωση κατά 20% των εκπομπών αερίων, η αύξηση κατά 20% της χρήσης ΑΠΕ και η μείωση κατά 20% στη χρήση ενέργειας. Σε ό,τι αφορά την έρευνα και την τεχνολογία, στόχος είναι οι επενδύσεις να ανέλθουν στο 3% του ΑΕΠ έναντι 1,9% που ισχύει σήμερα.

Πηγή: Καθημερινή με στοιχεία του ΑΠΕ - agronews.gr

Απέσυρε προϊόν η ΑΒ Βασιλόπουλος

ImageΤο είδος ΑΒ κόκκινη ψητή πιπεριά 350γρ, με ημερομηνία λήξης 06/2013 και Lot 2Α250, απέσυρε από τους χώρους πώλησης η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ.


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μετά από εργαστηριακή εξέταση του δείγματος, διαπιστώθηκε ότι η περιεκτικότητα σε διοξείδιο του θείου είναι 24,9 mg/kg, οπότε και θα έπρεπε να υπάρχει η σχετική επισήμανση στην ετικέτα της συσκευασίας, παρά το γεγονός ότι παραμένει χαμηλότερη από την ανώτατη επιτρεπτή. Η επισήμανση αφορά το τμήμα των καταναλωτών, οι οποίοι πάσχουν από αλλεργία στο διοξείδιο του θείου. Η ετικέτα θα διορθωθεί και το προϊόν θα επιστρέψει άμεσα στο ράφι.

Στην ανακοίνωσή της, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσκαλεί το καταναλωτικό κοινό να επιστρέψει το προϊόν στα καταστήματά της, για να του δοθεί το αντίτιμο της αξίας του.

www.agronews.gr/

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Υπηρεσίες συμπλήρωσης, συγκέντρωσης και καταχώρησης στη βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ των αλφαριθμητικών και γεωχωρικών στοιχείων για την υποβολή της ΑΕΕ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ

Διδότου 26, ΑΘΗΝΑ, ΤΚ 10680, Τηλ. 210-3623594, 6947 566915, fax 210-3623784 E-mail: poseg@otenet.gr

14/10/2010

Προς: ΟΠΕΚΕΠΕ

Θέμα: Δημόσια διαβούλευση διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου "Υπηρεσίες συμπλήρωσης, συγκέντρωσης και καταχώρησης στη βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ των αλφαριθμητικών και γεωχωρικών στοιχείων για την υποβολή της Ενιαίας Αίτησης (ΑΕΕ)

Κύριοι,

Από την ανάγνωση του προς διαβούλευση κειμένου της προκήρυξης Διεθνούς Ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου “Υπηρεσίες συμπλήρωσης, συγκέντρωσης και καταχώρησης των αλφαριθμητικών και γεωχωρικών στοιχείων για την υποβολή της Ενιαίας Αίτησης (ΑΕΕ)”, διαπιστώνουμε ότι για άλλη μία φορά μια προσχηματική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Συνοπτικά επισημαίνουμε τα παρακάτω.

Γενικές παρατηρήσεις

Η προκήρυξη σε γενικές γραμμές έχει αρκετές φωτογραφικές διατάξεις οι οποίες:

· Πριμοδοτούν συγκεκριμένα την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ που αναλαμβάνουν “ως ο μόνος ικανός φορέας” με απευθείας αναθέσεις από την θέσπιση του, την υποστήριξη του ΟΣΔΕ.

· Αποκλείουν κάθε άλλο ενδιαφερόμενο φορέα αφού δεν διαθέτει την αντίστοιχη με την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ “ικανότητα και εμπειρία !!!”.

· Δίνουν την δυνατότητα στην επιτροπή αξιολόγησης επί ποινή αποκλεισμού να χειριστεί κατά το δοκούν το σύνολο των φωτογραφικών σημείων.

Ειδικές παρατηρήσεις

1. Τεχνική ικανότητα. Σύμφωνα με την προκήρυξη στο Άρθρο 4, § 7.5.8 ζητούνται:

· Στοιχεία που αποδεικνύουν την τεχνική ικανότητα του προσφέροντα:

Υποβολή καταλόγου με τα κυριότερα παρόμοια ή/και συναφή έργα ή υποέργα των τριών τελευταίων ετών με το αντικείμενο του εν λόγω έργου.

Από τα παραπάνω έργα, θα πρέπει να παρουσιαστεί αναλυτικά ένα (1) τουλάχιστον παρόμοιο ή/και συναφές έργο ή υποέργο σύνδεσης γεωχωρικών και αλφαριθμητικών δεδομένων με το υπό ανάθεση έργο και το οποίο έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς από τον Υποψήφιο Ανάδοχο.

Το “σύστημα ανάθεσης στην ΠΑΣΕΓΕΣ και μέσω αυτής στις ΕΑΣ ” που ακολουθείται στην Ελλάδα το οποίο έχει βάλει σε περιπέτειες τους δικαιούχους και την χώρα, παρά την αναποτελεσματικότητα και την κακοδιαχείριση των ενισχύσεων έχει δημιουργήσει ένα ιδιότυπο καθεστώς “τεχνικής ικανότητας και εμπειρίας” για την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ. Ουσιαστικά με την προϋπόθεση – απαίτηση της προκήρυξης για ένα τουλάχιστον παρόμοιο έργο, φωτογραφίζεται και πριμοδοτείται σε διεθνές επίπεδο μόνο το “σύστημα της ΠΑΣΕΓΕΣ και των ΕΑΣ”.

2. Τεχνικά Στοιχεία. Σύμφωνα με την προκήρυξη στο Άρθρο 4, § 7.7 ζητούνται:

· Προσύμφωνα μίσθωσης. “Ο υποψήφιος ανάδοχος … έχει την υποχρέωση να προσκομίσει, «επί ποινή αποκλεισμού» , προσύμφωνο μίσθωσης ή αποδεικτικά στοιχεία διάθεσης των χώρων” που θα λειτουργήσουν οι πύλες εισαγωγής.

· Προσύμφωνα διάθεσης εξοπλισμού. “Ο υποψήφιος ανάδοχος … έχει την υποχρέωση να προσκομίσει, «επί ποινή αποκλεισμού», προσύμφωνο διάθεσης εξοπλισμού του/των προμηθευτή/των μηχανημάτων και του τεχνικού εξοπλισμού του συμβατικού έργου”.

· Ελάχιστη υποδομή φορέα 7.7.2.3.

“Υπεύθυνη Δήλωση από την οποία να προκύπτει ότι θα διαθέτει ελάχιστη υποδομή σε Πληροφοριακά συστήματα και εξοπλισμό επικοινωνιών ανά πύλη εισαγωγής. Λογισμικό Ψηφιοποίησης iSMART 5.3 (ή νεότερο) ή ισοδύναμης λειτουργίας”

Το “σύστημα ανάθεσης στην ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ” που ακολουθείται στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει μοναδικές συνθήκες “ικανότητας και πληρότητας” για έναν και μοναδικό φορέα ως προς την “διαθέσιμη υποδομή”, τον “διαθέσιμο εξοπλισμό” και το “διαθέσιμο λειτουργικό ψηφιοποίησης”. Όλα τα παραπάνω φωτογραφίζουν την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ και οδηγούν στην επιλογή του συγκεκριμένου φορέα.

Διαπιστώσεις

1. Για το ίδιο αντικείμενο έχουν προηγηθεί χωρίς αποτέλεσμα μία δήλωση πρόθεσης διεξαγωγής διεθνούς διαγωνισμού προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δύο προκηρύξεις διεθνών διαγωνισμών.

· Η πρόθεση διεξαγωγής διεθνούς διαγωνισμού προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έγινε από τον κ. Κοντό στις αρχές του 2005. Έκτοτε αγνοείται η τύχη αυτή της πρόθεσης.

· Η προκήρυξη του πρώτου διαγωνισμού για τα έτη 2009, 2010 και 2011 έγινε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στις 22/09/2008 και ματαιώθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στις 20/10/2008, γιατί “ξέχασαν!!!” ότι δεν είχε εκδοθεί η απαραίτητη για τον διαγωνισμό Υπουργική απόφαση.

· Η προκήρυξη του δεύτερου διαγωνισμού για το έτος 2011, έγινε από την Υπουργό του ΥπΑΑΤ κα Κατερίνα Μπατζελή στις 02/03/2010. Ο διαγωνισμός αυτός ματαιώθηκε μετά από 6 μήνες στις 03/09/2010 λίγο πριν την αποχώρηση της Υπουργού κας Κατερίνας Μπατζελή από το ΥπΑΑΤ. Το αιτιολογικό της ματαίωσης ήταν ο επαναπροσδιορισμός των δικαιούχων (κατά κύριο επάγγελμα αγρότες) που η ίδια η Υπουργός κα Κατερίνα Μπατζελή με νομοθετική πράξη “επαναπροσδιόρισε!!!” αμέσως μετά την προκήρυξη του Διαγωνισμού.

2. Η προκήρυξη που βγαίνει για δήθεν διαβούλευση στον αέρα είναι για τον τρίτο κατά σειρά διεθνή διαγωνισμό και εντάσσεται και αυτή η προσπάθεια σε μία σταθερή ακολουθία προσχηματικών διαγωνιστικών διαδικασιών.

3. Το έργο του ΟΣΔΕ “κουμαντάρει ενισχύσεις” και “εξυπηρετεί τεράστια συμφέροντα”. Είναι πολλά τα λεφτά, έχει πολλές “δυσκολίες και άκρες η δουλειά” και είναι πολλά τα ανύπαρκτα αλογάκια που κάνουν σούζες σε ανύπαρκτα χωραφάκια!!!

4. Πέρασαν ήδη 2 μήνες από την ματαίωση του διαγωνισμού, χωρίς να γίνει καμία πράξη για τον νέο διαγωνισμό, χωρίς να ανησυχήσουν που θα οδηγηθούν πάλι σε νέα τερτίπια για την ανάθεση του έργου.

5. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι το έργο ξεκινάει το αργότερο τον Απρίλιο κάθε χρόνο και πρέπει να ολοκληρωθεί στις 15 Μάιου τον ίδιο χρόνο. O χρόνος που επιλέχθηκε για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν φτάνει να φτάσει σε επιλογή αναδόχου μέχρι το τέλος του Μάρτη του 2011. Ο χρόνος που απαιτείται για την επιλογή του αναδόχου μέσα από την διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού είναι κατά ελάχιστον 6 μήνες και ο χρόνος που απομένει από σήμερα μέχρι το τέλος του Μάρτη είναι 4,5 μήνες. Πως θα προλάβουν μόνο αυτοί ξέρουν.

Συμπεράσματα

1. Το προς διαβούλευση κείμενο της προκήρυξης έχει πολλές φωτογραφικές διατάξεις, περιορίζει τον ανταγωνισμό και προσδιορίζει τον ανάδοχο του έργου.

2. Αυτό το κείμενο δεν αφήνει κανένα περιθώριο για βελτιώσεις.

3. Αυτή η διαδικασία δεν έχει κανένα χρονικό περιθώριο να φτάσει εγκαίρως στην επιλογή του αναδόχου.

Πρόταση

Αυτή η διαδικασία δεν έχει καμία συνοχή και πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος

Ο Γ. Γραμματέας

Ευθύμιος Ιακωβάκης

Δημήτριος Καρακώστας

Δημοσιεύθηκε η αγορανομική διάταξη για των έλεγχο των τιμών σε λιπάσματα και σπόρους

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η αγορανομική διάταξη του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σύμφωνα με την οποία ορίζεται ότι, εντός έξι ημερών, οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται λιπάσματα και αγροτικούς σπόρους υποχρεούνται να υποβάλουν τιμοκαταλόγους χονδρικής στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου. Η εν λόγω διάταξη είχε προαναγγελθεί μετά την συνάντηση των υφυπουργών Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Ντ. Ρόβλια, και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ι. Κουτσούκο, στις 9 Νοεμβρίου με θέμα τον ουσιαστικό έλεγχο της κερδοσκοπίας στις τιμές των αγροτικών εφοδίων

Όπως ανακοινώθηκε μετά την συνάντηση, το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα θέσει σε καθεστώς ουσιαστικής παρακολούθησης τις τιμές των αγροτικών εφοδίων, καθώς έχουν διαπιστωθεί αυξήσεις από 20% μέχρι και 40% που ενδεχομένως είναι αδικαιολόγητες ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο παραπομπής του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για διερεύνηση του θέματος από την πλευρά των εναρμονισμένων πρακτικών και για τις τιμές και για τις αυξήσεις.

Σύμφωνα με την συμπληρωμένη αγορανομική διάταξη (ΑΔ αριθμός 9/2010) ορίζεται ότι εντός έξι ημερών μετά τη δημοσίευση της αγορανομικής στο ΦΕΚ οι επιχειρήσεις (λιπάσματα και αγροτικοί σπόροι προϊόντα που προστίθενται στα φυτοφάρμακα για τα οποία υπήρχε ήδη υποχρέωση υποβολής τιμοκαταλόγων) υποχρεούνται να υποβάλουν τιμοκαταλόγους χονδρικής στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Το ίδιο θα ισχύσει σε κάθε περίπτωση αυξομείωσης των τιμών των συγκεκριμένων ειδών ενώ στις περιπτώσεις αυξήσεων των τιμών οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταρτίζουν αναλυτικό κοστολόγιο που να δικαιολογεί τις αυξήσεις.

"Γενικά κάθε αύξηση των τιμών των αγροτικών εφοδίων θα πρέπει στο εξής να αιτιολογείται. Οι αυξήσεις που δεν δικαιολογούνται δεν θα εγκρίνονται και δεν θα γίνονται. Το μήνυμα προς την αγορά είναι ότι θα πει τάξη στον κλάδο αυτό καθώς μεγάλο ποσοστό των αγροτών αδυνατεί να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος παραγωγής, πόσο μάλλον αν οι αυξήσεις αυτές και αδικαιολόγητες" είχε δηλώσει σχετικά ο κ. Ρόβλιας τονίζοντας ότι "όλοι όσοι διαμορφώνουν τις τιμές πρέπει να δείξουν αυτοσυγκράτηση και να τηρούν τη νομιμότητα".

Ο υφυπουργός γνωστοποίησε, επίσης, ότι θα λειτουργήσει Παρατηρητήριο Τιμών για το συγκεκριμένο κλάδο και περισσότερες ανακοινώσεις γι αυτό θα γίνουν προσεχώς ενώ σημείωσε ότι ήδη απεστάλη εγκύκλιος στις νομαρχίες να ελέγξουν τα σημεία λιανικής πώλησης ώστε να υπάρχει αναγραφή τιμών και τιμοκατάλογοι.

Η συμπληρωμένη αγορανομική διάταξη δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β/1752/8.11.2010 και για το πλήρες κείμενό της, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:

paseges.gr

Μόνο για ζημιές της κτηνοτροφίας θα χρησιμοποιούνται οι εισφορές των κτηνοτρόφων στον ΕΛΓΑ

Δικαιότερη κατανομή των αποζημιώσεων που καταβάλει ο ΕΛΓΑ, προς όφελος της ελληνικής κτηνοτροφίας, προωθεί η αρμόδια για τον τομέα αυτό υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μιλένα Αποστολάκη, καθώς σύμφωνα με αλλαγές που επέρχονται στον κανονισμό του ΕΛΓΑ, οι εισφορές που πληρώνουν οι κτηνοτρόφοι θα κατευθύνονται μόνον για πληρωμή των δικών τους ζημιών.

Σύμφωνα με απόφαση που εισηγήθηκε και επεξεργάστηκε η κ. Αποστολάκη επέρχονται δύο σημαντικές αλλαγές στον Κανονισμό αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ. Συγκεκριμένα:

Διαχωρίζονται τα έσοδα και συνεπώς το ποσό των αποζημιώσεων της φυτικής και της ζωικής παραγωγής. Μετά το διαχωρισμό, τα έσοδα του Οργανισμού που θα προέρχονται από την κτηνοτροφία και τους κτηνοτρόφους (εισφορές, παρακρατήσεις κ.λπ.) θα διατίθενται αποκλειστικά για ζημιές που προκαλούνται στο ζωικό κεφάλαιο, κυρίως για απώλεια ζώων, καθώς και στις εγκαταστάσεις των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Με τον τρόπο αυτό αίρεται μια αδικία που υπήρχε στο σύστημα, αφού οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ κατευθύνονταν κατά κύριο λόγο στη φυτική παραγωγή που έχει και τις συχνότερες και μεγαλύτερες ζημιές, ενώ η κτηνοτροφία είχε μικρή συμμετοχή στο συνολικό ποσόν των αποζημιώσεων. Αντίθετα, η κτηνοτροφία έχει ιστορικά τη μεγαλύτερη συμμετοχή στα έσοδα του Οργανισμού, μέσω εισφορών και παρακρατήσεων που γίνονται στους κτηνοτρόφους με βάση το τζίρο των προϊόντων τους.

Επιπλέον, με τις αλλαγές στον κανονισμό του ΕΛΓΑ, ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των αγελαδοτρόφων. Ενώ, δηλαδή, μέχρι σήμερα η απώλεια αγελάδος αποζημιωνόταν μέχρι την ηλικία των 13 ετών, με το νέο καθεστώς το ηλικιακό όριο επιμηκύνεται μέχρι την 15ετία.

Πρέπει να σημειωθεί ότι και οι δύο αλλαγές που προωθούνται, αποτελούν διαχρονικά αιτήματα των κλαδικών συνδικαλιστικών οργανώσεων των κτηνοτρόφων, όπως του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ).

Όπως επισημαίνει η κ. Αποστολάκη, «κάθε απόφαση που βοηθά στην κτηνοτροφική παραγωγή εντάσσεται στις προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ελληνικής κτηνοτροφίας και εξασφάλισης της αυτάρκειας σε ζωικά προϊόντα όπου η χώρα μας είναι δραματικά ελλειμματική».

paseges.gr

Συνέντευξη του Υπουργού Κ. Σκανδαλίδη στην εφημερίδα “Free Sunday”

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 15 Νοεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέντευξη του Υπουργού Κ. Σκανδαλίδη στην εφημερίδα “Free Sunday” και στην δημοσιογράφο Ρίτσα Μπιζόγλη.

Τελικά έπρεπε να τεθεί το δίλλημα των εκλογών ;

Από τη στιγμή που η αρχική και σωστή προσπάθεια να διεξαχθούν πολιτικές εκλογές για τον «Καλλικράτη» μετατράπηκε από την αντιπολίτευση συνολικά σε εκλογές για το Μνημόνιο, ο Γιώργος Παπανδρέου δεν είχε άλλη επιλογή παρά να σηκώσει το γάντι. Και καλά έπραξε .Σε μια κορυφαία εκλογική αναμέτρηση εθνικής κλίμακας ετίθετο το θέμα της συνολικής πορείας της χώρας. Η δραματική προσπάθεια που καταβάλει η Κυβέρνηση έπρεπε να συνεχιστεί με την ίδια δυναμική και πρωτοβουλία.

Μήπως όμως τελικά το δίλλημα εξόργισε ένα μεγάλο τμήμα των ψηφοφόρων και οδήγησε στη εκτόξευση της αποχής των λευκών;

Προφανώς κάποιοι συνεργούσης και της αντιπολίτευσης το εξέλαβαν ως «εκβιασμό». Δεν είχε όμως καμία σχέση με εκβιασμό ή μπλόφα. Και εν πάση περίπτωση η ουσία του διλλήματος ήταν αυτονόητη και αυταπόδεικτη. Δεν θα έπρεπε κάθε φορά τα κόμματα και κυρίως οι κυβερνήσεις να μετρούν το «τρεις το λάδι – τρεις το ξύδι» Υπάρχουν εθνικές επιλογές και διλλήματα υπεράνω συγκυριακών σκοπιμοτήτων. Όπως για παράδειγμα η ψήφιση του Μνημονίου. Η επόμενη μέρα της χώρας υπερβαίνει το πόσους Περιφερειάρχες ή Δημάρχους εκλέγουν οι παρατάξεις. Ο πρωθυπουργός είχε πει ότι αν δεν υπάρξει θετική ψήφος τότε τη λύση θα δώσει ο λαός. Η διαφορά του 2% που εξασφαλίσατε από την ΝΔ είναι «θετική ψήφος» για την κυβέρνηση ;

Το 2% είναι πολύ σχετικό. Ασφαλώς ο πρώτος γύρος των εκλογών και ιδιαίτερα σήμερα που έχουμε πιο πολιτικές εκλογές λόγω Περιφέρειας απεικονίζει κατά κάποιο τρόπο τους πολιτικούς συσχετισμούς. Ωστόσο υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες όπως επιλογή προσώπων, εσωκομματικές αντιπαραθέσεις. Εγώ θεωρώ τη διαφορά αρκετά μεγαλύτερη, με την υποσημείωση ότι υπάρχει φθορά και απώλεια που ούτε να την υποτιμήσουμε, ούτε να την αγνοήσουμε μπορούμε. Το γενικό κλίμα που είναι το κριτήριο δεν δείχνει ακύρωση της πορείας, ούτε συνολική αποδοκιμασία του ΠΑΣΟΚ. Και αυτό στις σημερινές κρίσιμες συνθήκες είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς οι αποφάσεις μας είναι εξόχως αντιδημοφιλείς. Δεν κατάλαβα που είδε ο κ. Σαμαράς την ολική επαναφορά της Ν.Δ.

Το ΠΑΣΟΚ επιλέγει να κάνει δεύτερο γύρο των εκλογών με αυτοδιοικητικά κριτήρια. Μήπως αυτή η «απελευθέρωση» των ψηφοφόρων οδηγήσει σε νέο μήνυμα στην κυβέρνηση;

Εδώ πρέπει να εκτιμήσετε την ειλικρίνεια του Πρωθυπουργού. Θα μπορούσε από την αρχή να αφήσει το δίλλημα και για τους δύο γύρους αφού από τον πρώτο βγαίνουν τα πολιτικά συμπεράσματα σήμερα στρέφεται ξανά στη ψήφο στον «Καλλικράτη». Νομίζω ότι οι πολίτες έστειλαν το ηχηρό τους μήνυμα σε όλο τον πολιτικό κόσμο κατ’ αρχήν και είναι για γέλια η όποια ερμηνεία να καρπωθούν τα κόμματα την πραγματικά τεράστια αποχή σε βάρος των άλλων. Τώρα, τα συμπεράσματα βγήκαν ας δούμε με τι ιδέες, τι οράματα τι ικανότητες θα κυβερνήσουν τις τοπικές κοινωνίες όσοι διεκδικούν την ψήφο τους. Και εδώ θυμίζω ότι εμείς τολμούμε αλλάζουμε και οι άλλοι αρνούνται και αντιστέκονται στις αλλαγές.

Αλήθεια θεωρείτε ότι το αποτέλεσμα των εκλογών του πρώτου γύρου προσέφερε στην κυβέρνηση μια «καθαρή τριετία διακυβέρνησης της χώρας» ή μπαίνουμε σε μία ατέρμονη εκλογολογία;

Η εκλογολογία δεν έχει νόημα μετά τις εκλογές. Ήδη στο οπλοστάσιο της Αντιπολίτευσης τίθεται σιγά-σιγά το θέμα της δυσαρμονίας με αίτημα αλλαγή πολιτικής και όχι εκλογές. Εκτός ίσως από τον κ. Τσίπρα που δεν κέρδισε και τίποτα την περασμένη Κυριακή. Η Κυβέρνηση μπορεί και πρέπει να απαντήσει άμεσα και χωρίς περιστροφές να συνεχίσει με πιο μεγάλη ένταση και αποτελεσματικότητα την προσπάθεια της στους στόχους που έθεσε για το 2011, 2012, και 2013 ο Πρωθυπουργός. Αυτό οδηγεί σε εκλογές στο τέλος της τετραετίας. Αυτό είναι το χρέος μας.

Το αίτημα για αλλαγή πολιτικής με έμφαση στις ομάδες που έχουν πληγεί περισσότερο γίνεται τώρα πιο επιτακτικό; Μήπως έχουν δίκαιο όσοι ζητούν επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου ;

Είμαι κατηγορηματικός. Στους κεντρικούς στόχους και τη συνεχή υλοποίηση του Μνημονίου μέχρι το 2013 πρέπει να είμαστε σταθερά προσανατολισμένοι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει σε κάθε βήμα να γίνεται επαναδιαπραγμάτευση και επανιεράρχιση στόχων που συνάδουν με την ευρύτερη ανάγκη να επανεκκίνησει η ανάπτυξη και να βγει η χώρα από την ύφεση το 2012. Και μάλιστα με σκληρή, συστηματική και συλλογική κυβερνητική πρακτική. Διαφωνώ ριζικά με τη λογική «να τα πάρουμε όλα τώρα για να μπορούμε αργότερα». Την αλλαγή πολιτικής με έμφαση τις ομάδες που έχουν πληγεί την προανήγγειλε επανειλημμένα ο Πρωθυπουργός. Σε κάθε μας πράξη αυτό πρέπει να γίνεται ορατό και μετρήσιμο.

Τι σημαίνει η έκκλησή για συναίνεση που απηύθυνε ο Πρωθυπουργός στη δήλωση που έκανε το βράδυ της Κυριακής;

Πράττει απλώς το εθνικό του χρέος. Η προσπάθεια πρέπει να συσπειρώνει την πλειοψηφία των πολιτών και η πρόταση για συναίνεση πρέπει να επαναλαμβάνεται συνεχώς. Κάποια στιγμή οι πλήρως αποκλίνουσες στρατηγικές, εξαιρουμένου ίσως του ΚΚΕ από την πολιτική που υλοποιεί σήμερα η κυβέρνηση δεν εξηγούνται επαρκώς και δεν προδικάζουν θετικές εξελίξεις. Συναίνεση δεν σημαίνει άρνηση συνολική. Ας έρθουν τα κόμματα να συζητήσουμε επιμέρους επιλογές ή αλλαγές. Δεν διεκδικούμε το αλάθητο αλλά η στάση τους δεν διέπεται από στοιχειώδη ευθύνη.

Τι προκλήσεις φέρνει για τον Έλληνα αγρότη η νεα Κ.Α.Π. ; Πως προτίθεται το υπουργείο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αυτές;

Χαίρομαι γιατί εδώ βρίσκεται ένα εξαιρετικά κρίσιμο σημείο συναίνεσης και κοινής διεκδίκησης που είναι η νέα Κ.Α.Π. Η πρόκληση είναι μεγάλη και η συγκυρία πολύ δύσκολη στις συνθήκες της κρίσης. Βήμα – βήμα πρέπει να οικοδομήσουμε την ελληνική πρόταση. Όσο για τους εσωτερικούς στόχους ποιος μπορεί να αρνηθεί τη στροφή στην παραγωγή, τα προϊόντα προστιθεμένης αξίας, την απόκρουση της ελληνοποίησης της πράσινης υποδομής και βέβαια την παράλληλη προστασία του εισοδήματος των Ελλήνων αγροτών ; Ένα δύσκολο και δυσεπίλυτο παζλ βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ο διάλογος ξεκίνα μέσα στο μήνα καθώς η Επιτροπή θα κάνει την πρώτη της ανακοίνωση. Ήδη ζήτησα από τον Πρωθυπουργό μια συζήτηση προ ημερησίας διάταξης στη Βουλή

Ποιος είναι ο τελικός λογαριασμός στις επιστροφές αγροτικών επιδοτήσεων ; Τι διαπραγματευτικά περιθώρια υπάρχουν;

Είναι κρίμα γιατί η χώρα αναγκάζεται να επιστρέφει δικούς της πόρους από την Κ.Α.Π. για πρόστιμα που αφορούν αλόγιστες πρακτικές και τυχοδιωκτικές επιλογές. Ήδη έχουν καταλογιστεί 344 εκ. Ευρώ για προγενέστερες αποφάσεις και έπονται και άλλα. Η ευθύνη και για τα πρώτα και για τα δεύτερα βαρύνει την πενταετία της Ν.Δ. και τις «Χατζηγάκιες» πρακτικές. Η Κυβέρνηση δίνει σκληρή μάχη για να αποτρέψει στα ευρωπαϊκά όργανα και το δικαστήριο. Νομίζω ότι μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού των δομών μέσα στο 2011 θα τα αποτρέψουμε σχεδόν εξ ολοκλήρου. Πρέπει, όμως, και οι ίδιοι οι αγρότες να αντιληφθούν ότι όταν παραβαίνουμε τις υποχρεώσεις μας για κάποιες επιμέρους ομάδες το μάρμαρο το πληρώνουν οι ίδιοι.

Είπατε ότι θα προωθήσετε το Αγροτικό Καλλικράτη. Ωστόσο το θέμα είναι ότι οι τιμές παραμένουν καθηλωμένες, οι έμποροι «σαρώνουν» με ακάλυπτες επιταγές και πολλά Ελληνικά προϊόντα παραμένουν στα αζήτητα την ώρα των αθρόων εισαγωγών;

Ο αγροτικός «Καλλικράτης» δεν είναι ξεκομμένος από την επίλυση των προβλημάτων που αναφέρετε. Αντίθετα είναι η προϋπόθεση για στροφή στην παραγωγή, το χτύπημα ελληνοποιήσεων και μεσαζόντων, την αύξηση των εξαγωγών. Ήδη παράλληλα εκσυγχρονίσαμε ριζικά την πολιτική των επιδοτήσεων και οργανώνουμε την επένδυση 2,5 δις Ευρώ περίπου στην πραγματική αγροτική οικονομία μέσα στο 2011. Και επιπλέον από την αρχή του χρόνου θα έχουμε το «καλάθι προϊόντων» για κάθε περιφέρεια που θα καλύπτει επάρκεια στην αγορά και εξαγωγικούς προσανατολισμούς. Η προσπάθεια μας είναι πολύπλευρη.

Πριν από λίγες μέρες συναντηθήκατε με τη Συντονιστική Επιτροπή του Πανελλαδικού Αγροτών, οι οποίοι τόνισαν ότι έφυγαν με θα και με άδεια χέρια. Υπάρχει κίνδυνος να ζήσουμε εικόνες όπως πέρυσι με την Ελλάδα κομμένη στα δύο ;

Έχω δηλώσει ότι εγώ δεν είμαι χωροφύλακας για να απαγορεύω κινητοποιήσεις ή και τρακτέρ. Και θεωρώ δικαιολογημένη τη δυσπιστία που από κάποιους από το Συντονιστικό εκφράστηκε όχι στη συζήτηση αλλά κατά μόνας και μετά. Κανένα Θα δεν διατύπωσα. Είπα θα πληρωθούν οι επιδοτήσεις μέχρι το τέλος του χρόνου και γίνεται. Είπα θα κλείσουμε πληγές για αποζημιώσεις παρελθόντων ετών και γίνεται. Είπα θα λύσουμε το πρόβλημα των καπνοπαραγωγών και γίνεται . Το στοίχημα να τους πείσω όχι με προθέσεις αλλά με πράξεις είναι στο δρόμο.


minagric.gr

Εφαρμογή της Αμειψισποράς

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 12 Νοεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εφαρμογή της Αμειψισποράς

Με αφορμή ερωτήματα των γεωργών σε σχέση με την εφαρμογή της αμειψισποράς στο πλαίσιο της πολλαπλής Συμμόρφωσης, το ΥΠΑΑΤ ανακοινώνει τα εξής:

Με βάση τον κανονισμό 73/2009, και την ΚΥΑ 262385/2010, και με σκοπό τη διατήρηση της αειφορίας των γεωργικών εδαφών, προβλέπεται η εφαρμογή αμειψισποράς στις αρόσιμες εκτάσεις. Σύμφωνα με τη διάταξη, υπάρχουν δύο εναλλακτικοί τρόποι εφαρμογής και μία περίπτωση πλήρους απαλλαγής για τους γεωργούς της χώρας:

1. Οι γεωργοί μπορούν να καλλιεργούν κάθε χρόνο τουλάχιστον τρεις διαφορετικές καλλιέργειες στην εκμετάλλευση τους, χωρίς κανένα περιορισμό για τις εκτάσεις κάθε καλλιέργειας. Δηλαδή δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει συγκεκριμένο ποσοστό για κάθε καλλιέργεια, και δεν εξετάζεται σε ποιο αγροτεμάχιο γίνεται η κάθε καλλιέργεια.

Για παράδειγμα :

  • Γεωργός έχει πέντε αγροτεμάχια εκ των οποίων 2 με έκταση 100 στρέμματα, 1 με έκταση 10 στρέμματα και δύο αγροτεμάχια με έκταση 3 στρέμματα το καθένα. Ο γεωργός αυτός μπορεί να καλλιεργήσει τομάτα στα 3 στρέμματα, σιτάρι στο άλλο αγροτεμάχιο των τριών στρεμμάτων και βαμβάκι σε όλα τα υπόλοιπα (δηλαδή στα 210 στρέμματα). Με αυτόν τον τρόπο καλύπτεται η υποχρέωση αμειψισποράς πλήρως. Η αναφορά των καλλιεργειών είναι απλά ενδεικτική, και η κάθε καλλιέργεια μπορεί να αντικατασταθεί με όποια άλλη επιθυμεί ο γεωργός χωρίς περιορισμούς εκτάσεων.

  • Άλλος γεωργός διαθέτει ένα αγροτεμάχιο 100 στρεμμάτων. Αρκεί στο αγροτεμάχιο αυτό να συμπεριλάβει ένα στρέμμα πχ. Σιτάρι , ένα στρέμμα π.χ καλαμπόκι και 98 στρέμματα όποια άλλη καλλιέργεια της επιλογής του.

2. Εφόσον ο γεωργός δεν επιθυμεί αυτή τη λύση, εναλλακτικά μπορεί να επιλέξει την αμειψισπορά με ψυχανθή. Σε αυτή την περίπτωση είναι υποχρεωμένος να έχει κάλυψη με ψυχανθή στο 20% των αρόσιμων εκτάσεων της εκμετάλλευσης του (εκτός δενδρώνων και βοσκοτόπων), όποτε το επιθυμεί, δηλαδή είτε τη χειμερινή περίοδο είτε την θερινή περίοδο. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιο ψυχανθές επιθυμεί, είτε για χλωρή λίπανση (βίκος κλπ) είτε για παραγωγή καρπού (όσπρια, κτηνοτροφικά ψυχανθή).

Παραδείγματα ορθής εφαρμογής:

  • Σε εκμετάλλευση 3 ποτιστικών αγροτεμαχίων από 20 στρέμματα, μπορεί να καλλιεργηθεί βαμβάκι ή καλαμπόκι σε όλη την έκταση κατά την καλοκαιρινή περίοδο και το χειμώνα στο 20% ήτοι στα 12 στρέμματα να γίνει καλλιέργεια ψυχανθούς για χλωρή λίπανση. Εναλλακτικά στην ιδία εκμετάλλευση ο γεωργός μπορεί να καλλιεργήσει φακή στα 12 στρέμματα και βαμβάκι στα υπόλοιπα 48 ή να κάνει όποιο συνδυασμό επιθυμεί.

  • Σε εκμετάλλευση 2 ξηρικών αγροτεμαχίων 50 στρεμμάτων έκαστο, ο γεωργός μπορεί να έχει στα 20 στρέμματα του ενός αγροτεμαχίου οποιουδήποτε χειμερινού ψυχανθούς (βίκο, ρεβύθι, μπιζέλι) και στα υπόλοιπα 80 πχ. στάρι.

3. Απαλλαγή από την υποχρέωση αμειψισποράς μπορεί να έχουν τα εδάφη με πάνω του 3% οργανική ουσία και οι ορυζώνες.

Επισημαίνεται ότι το ΥΠΑΑΤ, στο πλαίσιο της τροποποίησης του Ευρωπαϊκού κανονισμού 73/2009, που είναι ήδη σε εξέλιξη, διεκδικεί την απλούστευση της πολλαπλής συμμόρφωσης ώστε να διευκολυνθούν οι έλληνες γεωργοί και στο θέμα της αμειψισποράς.

Για τη φετινή περίοδο πάντως, το ΥΠΑΑΤ βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, για το ζήτημα αυτό ώστε να διευκολυνθούν οι γεωργοί στην εφαρμογή και να μην κινδυνεύουν με μείωση των επιδοτήσεών τους από τυχόν παραλείψεις.

Φόρουμ για την αλυσίδα εφοδιασμού των τροφίμων

ImageΣτο «Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου για τη βελτίωση της λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων» που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 16 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες, θα συμμετάσχει και ουπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης, συνοδευόμενος από τη Γενική Γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων Γεωργία Μπαζώτη.

Πρόκειται για την πρώτη συνεδρίαση του φόρουμ, στο οποίο εκτός από τους υπουργούς Γεωργίας πολλών κρατών μελών συμμετέχουν και εκπρόσωποι της βιομηχανίας τροφίμων (αναφέρουμε ενδεικτικά τις Danone, Unilever, Nestle), των αγροτών (Copa-Cogeca), αλλά και τις κοινωνίας των πολιτών (WWF, Slow Food, EuroGroupforAnimals).

Τις βάσεις του φόρουμ έθεσε η Κομισιόν με απόφασή της στις 30 Ιουλίου, που ορίζει μία δομή τριών επιπέδων:

-Την Ομάδα Υψηλού Επιπέδου

- Την ομάδα Sherpa, η οποία προετοιμάζει τις συσκέψεις

- Τις ομάδες εργασίας που θα εστιάζουν σε καίρια θέματα που απαιτούν ειδικές γνώσεις.

Οι αρμοδιότητες του φόρουμ ορίζονται από τις συστάσεις της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου για την ανταγωνιστικότητα της αγροδιατροφικης βιομηχανίας και στην ανακοίνωση της επιτροπής για «μια καλύτερη λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων στην Ευρώπη».

Στο Φόρουμ πέραν ορισμένων Υπουργών Γεωργίας, θα μετέχουν και οι Επίτροποι: Γεωργίας - Αγροτικής Ανάπτυξης, Υγείας - Προστασίας Καταναλωτή, Εσωτερικής Αγοράς, και Βιομηχανίας - Επιχειρηματικότητας καθώς και εκπρόσωποι της Παραγωγής, Μεταποίησης και Εμπορίας γεωργικών προϊόντων και τροφίμων.

www.agronews.gr/