Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

ΠΕΝΑ: Τα «δικαιώματα» των Νέων Αγροτών

Τα κατανεμηθέντα δικαιώματα δεν αποτελούν επαρκή βάση άσκησης αγροτικού επαγγέλματος, συνεκτιμώντας και τις άλλες συνθήκες των νεοεισερχομένων στα αγροτικά επαγγέλματα αγροτών.Με την λήξη των προθεσμιών για την κατάθεση των δικαιολογητικών για την τακτοποίηση της κατανομής των δικαιωμάτων στον κάθε δικαιούχο νέο αγρότη, η ΠΕΝΑ επισημαίνει τα παρακάτω:

  1. Η διαδικασία κατανομής, ενώ πιθανόν τήρησε επακριβώς την ΚΥΑ, έχει ευρύ δημοκρατικό, αλλά ακόμα, και διαβουλευτικό έλλειμμα. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν όπως έχει ξανααναφερθεί, μας βρίσκουν αντίθετους γιατί δεν τήρησαν καμία διαδικασία διαβούλευσης. Η ΠΕΝΑ πιστεύει ότι όλοι όσοι ενισχύθηκαν με το Πρόγραμμα Νέων Γεωργών το 2009 θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος να αποκτήσουν δικαιώματα Ενιαίας Ενίσχυσης. Η ΠΕΝΑ επισημαίνει ξανά ότι τόσο το ποσό του κάθε δικαιώματος όσο και ο αριθμός των δικαιωμάτων δεν είναι επαρκή.

  2. Ασχέτως όλων των παραπάνω, η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών πιστεύει ότι οι νέοι αγρότες και ο αγροτικός κόσμος γενικότερα μπορούν να δημιουργήσουν ένα ελπιδοφόρο καλύτερο μέλλον τα επόμενα χρόνια, και για αυτό η ΠΕΝΑ καλεί όλους τους νέους αγρότες να επικοινωνήσουν επειγόντως, ακόμα και τώρα, με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τα κατά τόπους παραρτήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ για να τακτοποιήσουν τις διαδικασίες «παραλαβής» των όποιων δικαιωμάτων από το Ενιαίο Απόθεμα δόθηκαν.

Κατά την κορύφωση των θερινών αγροτικών εργασιών, οι επαγγελματίες νέοι αγρότες αναζητούν εναγωνίως χρόνο και διαδικασίες για να βελτιώσουν την μη αποδεκτή (όπως έχει καταγγελθεί στην ΠΕΝΑ σε ειδικές περιπτώσεις) πολιτική επιλογή του ΥΠΑΑ&Τ για την «εν κρυπτώ», όπως αποδείχθηκε, ΚΥΑ που κατανέμει το Εθνικό Απόθεμα.

Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών υποστήριξε τους τελευταίους μήνες όσο πιο ενεργά μπορούσε την προώθηση της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής μετά το 2013 και μετά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 29/6/2011 για τη χρηματοδότηση της ΚΓΠ, προετοιμάζει σειρά δραστηριοτήτων-συζητήσεων για το μέλλον του αγροτικού κόσμου.

http://www.thessalikigi.gr/

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ «ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΦΥΤΕΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΓΩΝ»

20110707_diavoulefsi_katefth_odigies

Σχέδια Βελτίωσης… Οι μελετητές μόνοι προσπαθούν να βρουν λύσεις στους γρίφους!!!

Τα σχέδια βελτίωσης είναι ένα πρόγραμμα που περίμενε πολύς αγροτικός κόσμος. Η προκήρυξη ήρθε τον Φεβρουάριο και η λήξη του φαίνεται πως έχει πολύ μέλλον ακόμα.

Τα ερωτήματα που έχουν θέσει οι μελετητές στο ΥΠΑΑΤ στη διάρκεια των ενημερωτικών συναντήσεων για τα σχέδια βελτίωσης μένουν αναπάντητα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους μέχρι και σήμερα 8/7/2011.

Τα παράπονα από τη πλευρά των μελετητών είναι πολλά. Μερικά από αυτά είναι τα παρακάτω:

  1. Παντελής έλλειψη επικοινωνίας με το Υπουργείο. Η επικοινωνία είναι σχεδόν αδύνατη αφού σπάνια απαντά κάποιος από τους υπευθύνους στα τηλέφωνα και αν γίνει αυτό πολλοί από τους υπαλλήλους του ΥΠΑΑΤ αδυνατούν να δώσουν απαντήσεις.

  2. Πολλά τα προβλήματα με τη φόρμα υποβολής των σχεδίων βελτίωσης. Πολλά στοιχεία τυπώνονται με λάθος τρόπο, ενώ κανείς αυτόματος έλεγχος – υπολογισμός δε γίνεται από τη φόρμα.

  3. Κυκλοφορούν εφαρμογές ιδιωτών στην αγορά, αλλά δυστυχώς κανείς δε ξέρει αν τελικά η εφαρμογή θα «συνεργασθεί» με τη φόρμα του Υπουργείου και αν γίνει αυτό… πότε θα γίνει, αφού η προθεσμία λήγει σε λίγο παραπάνω από 10 μέρες (20/7/2011)

  4. Γιατί «παροπλίστηκαν» οι περιφέρειες και δε συνεργάστηκε το ΥΠΑΑΤ με το προσωπικό τους για την προκήρυξη και υλοποίηση των Σχεδίων βελτίωσης όπως έγινε στο παρελθόν; Γιατί «παροπλίστηκε» ένα τόσο έμπειρο προσωπικό;

  5. Μήπως εσκεμμένα υπάρχει καθυστέρηση από τη πλευρά του ΥΠΑΑΤ για αδιευκρίνιστους (αλλά πραγματικά περιέργους…) ακόμα λόγους;

Γενικά τονίζεται με έντονο τρόπο η προχειρότητα που αντιμετωπίζεται το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στη γεωργία.

Οι απαιτήσεις για νέα παράταση φαίνεται πως πληθαίνουν, αλλά οι περισσότεροι εκ των μελετητών συμφωνούν στη παράταση μετά την ολοκλήρωση της εφαρμογής από το ΥΠΑΑΤ.

Πληροφορίες λένε πως οριστικοποιήσεις σχεδίων βελτίωσης δεν έχουν γίνει και αν έχουν γίνει, αυτές είναι πολύ λίγες και κυρίως φάκελοι που δημιούργησαν οι μελετητές για να δοκιμάσουν την εφαρμογή.

Μετά από όλο αυτά οι μελετητές, μας λένε πως για να λύσουν τις απορίες τους, ρωτάει ο ένας τον άλλον, για να βρουν πιθανές λύσεις σε προβλήματα και να δουν πως ερμηνεύουν οι συνάδελφοι σημεία της προκήρυξης….

Και να σκεφθεί κανείς πως ήμαστε ακόμα στη φάση της κατάθεσης φακέλων… αλήθεια όταν θα έρθει η ώρα της αξιολόγησης τι θα γίνει; Σε ποιο νομικό – θεσμικό πλαίσιο θα στηριχθούν οι αξιολογητές όταν όλα μέχρι σήμερα είναι τόσο ρευστά; Όταν οι εκτυπώσεις που θα έχουν στα χέρια τους θα έχουν λάθη;

Η αλήθεια πάντως είναι πως κάποιος πρέπει να δώσει απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω…

www.thessalikigi.gr

ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΥΑ ΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΠ ΑΓΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΟΡΕΣΤΗ 9, ΣΠΑΡΤΗ

Τ.Κ. 23100

Σπάρτη, 7 Ιουλίου 2011

ΠΡΟΣ: Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος "Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007-2013


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

1. ΜΜΕ

2. ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΘΕΜΑ: ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ 2.1.4

Αξιότιμοι κύριοι,

Παρά το σύντομο του χρόνου το οποίο είχαμε στην διάθεση μας προκειμένου να εκφράσουμε τις θέσεις μας επί του σχεδίου ΚΥΑ σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

1. Στο άρθρο 4 παρ.11 με λύπη διαπιστώνουμε ότι δύνεται η δυνατότητα σύνταξης του ΣΠΔ από τον παραγωγό χωρίς την ύπαρξη απαραίτητα Γεωπόνου – Συμβούλου. Αυτό αποτελεί πρακτική που ακολουθείται στις τελευταίες προκήρυξης. Η πρακτική αυτή θα επιφέρει σοβαρά προβλήματα τόσο στην έγκριση όσο και στην διαδικασία της ομαλής πληρωμής των παραγωγών. Μια τέτοια κίνηση δεν προστατεύει τον παραγωγό αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί στρεβλώσεις.

2. Στο ίδιο άρθρο παρ. 8, δικαιούχοι με δικαίωμα 2ετούς παράτασης ορίζονται οι ενταγμένοι στο προηγούμενο μέτρο. Από αυτούς τους παραγωγούς στερείται το δικαίωμα ένταξης για νέα περίοδο δέσμευσης ισότιμα με τους υπόλοιπους δικαιούχους.

3. Στο άρθρο 6 παρ.1 ορίζεται ότι εντάσσονται μόνο αγροτεμάχια τα οποία είναι δηλωμένα στην πλέον πρόσφατη ΑΕΕ. Το γεγονός αυτό στερείται λογικής καθώς αποκλείει την ένταξη αγροτεμαχίων τα οποία νόμιμα αποκτήθηκαν (από αγορά ή ενοικίαση) μετά την 15η Μαΐου.

4. Στο άρθρο 9 παρ. Β στοιχ. 10 αναφέρεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις για μια μόνο δράση του μέτρου 214 με εξαίρεση τις δράσεις 1.2 και 3.1. Προφανώς εκ παραδρομής δεν ορίστηκε και η δράση 1.1 καθώς είναι αδύνατο να μην συνυπάρχει Ζωική (1.2) και Φυτική (1.1) παραγωγή και να μην ενταχθούν παράλληλα.

5. Στο άρθρο 24 παρ. 7 στοιχ. γ ορίζεται ότι σε περίπτωση συγκαλλιέργειας σε ένα αγροτεμάχιο πρέπει όλες οι καλλιέργειες να είναι επιλέξιμες. Στην συνήθης περίπτωση συγκαλλιέργειας ελιάς (επιλέξιμη) με εσπεριδοειδή (μη επιλέξιμη) τι γίνεται; Μήπως εννοείτε ότι θα πρέπει ολόκληρο το αγροτεμάχιο να είναι ενταγμένο στο σύστημα ελέγχου και πιστοποίησης ασχέτως αν κάποια από τις δυο καλλιέργειες δεν είναι επιλέξιμη;

6. Τέλος μια παρατήρηση: Η καλλιέργεια των συμβατικών Εσπεριδοειδών περνά εμπορική κρίση. Εν τούτοις τα εσπεριδοειδή φαίνεται να μην είναι επιλέξιμα στο παρόν σχέδιο ΚΥΑ. Η ένταξή τους στο μέτρο θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κίνητρο για την διαφοροποίηση και την αύξηση της προστιθέμενης αξίας του προϊόντος.

Παρακαλούμε όπως λάβετε υπ όψη σας με την σοβαρότητα που σας διακρίνει, τις θέσεις του Συλλόγου μας. Για κάθε διευκρίνιση είμαστε στην διάθεσή σας.

Με τιμή
Ο Πρόεδρος - Η Γραμματέας


Αραχωβίτης Σταύρος - Γιαννακάκη Ειρήνη

ΠΟΣΓ :ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ

ΔΙΔΟΤΟΥ 26 – ΑΘΗΝΑ 10680

Τηλ. 2103614580 – FAX : 2103614580

www.posg.gr

E-mail: info@posg.gr - posg@otenet.gr

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βρισκόμαστε ελάχιστο χρόνο πριν την εκπνοή και της παράτασης υποβολής προτάσεων στο μέτρο 121 (μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης) και η φόρμα ηλεκτρονικής υποβολής εξακολουθεί να έχει προβλήματα:

Α. Δεν εκτυπώνει το σύνολο των πινάκων:

Αυτό σημαίνει ότι αφενός δεν μπορεί ο μελετητής να επιβεβαιώσει τα γραφόμενα του και αφετέρου ότι υπάρχουν προβλήματα στη φόρμα που δεν έχουν ακόμα διορθωθεί! Αναφέρουμε μερικά παραδείγματα:

  • η βαθμολογία που συμπληρώνεται στην φόρμα υποβολής είναι διαφορετική αυτής που εκτυπώνεται. Έτσι ενώ η βαθμολογία στην φόρμα είναι άνω του 30, στην εκτυπώσιμη μορφή είναι 10 μονάδες λιγότερες (δηλαδή ο φάκελος μη επιλέξιμος)
  • οι κατάλογοι των προσφορών: παρότι εισάγονται στοιχεία ανά επένδυση δεν εγγράφονται και εκτυπώνονται στον αντίστοιχο πίνακα.
  • τα πεδία που αφορούν τον χαρακτηρισμό των δαπανών: παρότι συμπληρώνονται δεν εκτυπώνονται

Β. Κάνεις δεν γνωρίζει αν η σημερινή μορφή είναι η τελική μορφή ή αν θα υπάρξουν αλλαγές – συμπληρώσεις στο μέλλον:

Μετά την τελευταία παράταση, η φόρμα έκλεισε για 5 ημέρες και συμπληρώθηκε με επιπλέον πεδία που αναγκάζουν τους μελετητές για εκ νέου συμπλήρωση των ήδη ολοκληρωμένων φακέλων. Παρόλα αυτά πίνακες που είναι σίγουρο ότι θα ζητηθούν για την αξιολόγηση όπως ο πίνακας «κατάλογος δικαιολογητικών τεκμηρίωσης της επιλεξιμότητας της Αίτησης Ενίσχυσης» δεν ενημερώνονται από την φόρμα και δεν υπάρχει τρόπος να συμπληρωθούν άμεσα.

Γ. Δεν υπάρχει εγχειρίδιο με οδηγίες συμπλήρωσης:

Έγιναν κάποιες συναντήσεις ανά την Ελλάδα για διευκρινήσεις πάνω στον νόμο, αλλά δεν έγινε καμία απολύτως μνεία για την συμπλήρωση της φόρμας: Οι υπεύθυνοι για την ενημέρωση από το ΥΠΑΑΤ δήλωναν άσχετοι ενώ ο υπεύθυνος για την κατασκευή της φόρμας δεν ήταν παρόν σε καμιά ενημέρωση. Έτσι χωρίς να υπάρχει η τελική μορφή της φόρμας ώστε να υπάρχουν συγκεκριμένες απορίες για τον τρόπο συμπλήρωσης δεν έγινε ποτέ συζήτηση.

Δ. Το σύστημα έχει αρχίσει «να δοκιμάζεται»:

Όσο πλησιάζουμε προς την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής όλο και πιο συχνά το σύστημα «κολλάει στιγμιαία» (για λίγο προς το παρόν) και οι τελικές ταχύτητες μειώνονται.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν σημαντική σύγχυση και πολλά ερωτηματικά:

Η φόρμα, όπως είναι η μορφή της σήμερα, έχει την δυνατότητα της να παίξει τον ρόλο της σε ότι αφορά το συνολικό πρόγραμμα ή θα υποχρεωθούν οι μελετητές να κάνουν για δεύτερη φορά τις ίδιες εγγραφές σε άλλες φόρμες που θα προκύψει η ανάγκη τους εκ των υστέρων;

Οι αξιολογήσεις θα γίνουν με βάση το υποβαλλόμενο ηλεκτρονικά αρχείο ή το εκτυπώσιμο μέρος του που διαφοροποιείται προς τα κάτω;

Η ηλεκτρονική υποβολή αναμένεται να κορυφωθεί τις 2-3 τελευταίες μέρες της προκήρυξης, υπάρχει η δυνατότητα από το σύστημα να δεχθεί το 80 έως 90% των προτάσεων σε 2 ημέρες; Υπάρχει πλάνο για το τι θα συμβεί αν πέσει το σύστημα;

Η άποψη της Ομοσπονδίας μας είναι ότι η ηλεκτρονική υποβολή των σχεδίων βελτίωσης αποτελεί τον σύγχρονο και ενδεδειγμένο τρόπο υποβολής των προτάσεων. Μπορεί επίσης να κατανοήσει ότι όταν αλλάζει ριζικά ένα σύστημα υπάρχουν απρόβλεπτα και καθυστερήσεις.

Όμως έχει περάσει πάρα πολύς χρόνος από την έναρξη του εγχειρήματος και δεν δικαιολογούνται πια τα τόσα προβλήματα, άλλωστε η προκήρυξη αυτή είχε χρόνο να ετοιμαστεί μια και μεσολάβησαν 6 χρόνια από την προηγούμενη. Η ΠΟΣΓ θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός λίγες μέρες πριν την λήξη ηλεκτρονικής υποβολής η φόρμα υποβολής να μην είναι ολοκληρωμένη. Νομίζουμε ότι ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα που αφορά την χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στην χώρα μας, αξίζει να αντιμετωπίζεται με περισσότερη σοβαρότητα. Αντίθετα :

· Αν θυμηθούμε τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν με την βαθμολογία, και την δεύτερη προκήρυξη, τροποποιητική της πρώτης

· Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει στην ουσία λειτουργικό μητρώο αξιολογητών: Το μόνο που έχει συμβεί είναι η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού για εκδήλωση ενδιαφέροντος η οποία μάλιστα απευθύνθηκε μόνο στους υπαλλήλους του ΥΠΑΑΤ αφήνοντας απέξω τους έμπειρους παλιούς αξιολογητές αλλά και τους νέους άνεργους συναδέλφους.

· και προσθέσουμε την σημερινή εικόνα…..

το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι το ΥΠΑΑΤ αυτοσχεδιάζει. Κάποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για όσα γίνονται.

Στο σημείο που βρισκόμαστε και με δεδομένο το γεγονός ότι κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνουμε με την υποβολή προτάσεων, την αξιολόγηση τους και να μπούμε στην διαδικασία υλοποίησης προτείνουμε:

Ι. σε σχέση με την φόρμα:

1. Άμεση ολοκλήρωση της φόρμας με επίλυση των προβλημάτων της και επιβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να γίνουν άλλες αλλαγές. Αν ο υπεύθυνος δεν είναι σε θέση να λύσει τα προβλήματα να αντικατασταθεί. Δεν μπορεί μια χώρα να κινείται με τους ρυθμούς ενός τεχνικού.

2. Κτένισμα της φόρμας για να αφαιρεθούν οι ανούσιες εγγραφές Π.χ στις Γεν. Δαπάνες ζητείται για την δαπάνη σύνταξη σχεδίου βελτίωσης να γίνει αναλυτική περιγραφή της δαπάνης (;;;)

3. Συγγραφή ενός οδηγού συμπλήρωσης της φόρμας.

Ασφαλώς να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος μετά την ολοκλήρωση των μεταβολών στους μελετητές να υποβάλουν τις προτάσεις τους.

ΙΙ. σε σχέση με την συνολική διαχείριση του προγράμματος:

  1. Άνοιγμα του μητρώου Αξιολογητών σε όλους τους συναδέλφους που δεν είναι μελετητές, ταχεία επιμόρφωση τους, για την κατά το δυνατόν συντόμευση της διαδικασίας αξιολόγησης.
  2. Συνεργασία του ΥΠΑΑΤ με τους συναδέλφους των Περιφερειακών αυτοδιοικήσεων για την οργάνωση των παραλαβών των επενδύσεων.
  3. Οργάνωση του συστήματος παραλαβής σε επίπεδο Υπουργείου για την ταχεία απόδοση των νόμιμων επιδοτήσεων στους δικαιούχους.
  4. Αξιολόγηση των όσων έχουν γίνει και δεν έχουν γίνει προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες

Στην αντιπεριφερειάρχη Λάρισας ευρωπαίοι συμμετέχοντες σε πρόγραμμα κατάρτισης βιοκαλλιέργειας

Στην αντιπεριφερειάρχη Λάρισας ευρωπαίοι συμμετέχοντες σε πρόγραμμα κατάρτισης βιοκαλλιέργειας

Την αντιπεριφερειάρχη Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου επισκέφτηκαν εκπρόσωποι φορέων από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ουγγαρία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Green Food: Μαθήματα e-learning για την κατάρτιση των βιοκαλλιεργητών της Ε.Ε.» που πραγματοποιεί το Κ.Ε.Κ. Γεωργικής Ανάπτυξης.

Το πρόγραμμα στοχεύει, όπως ανέφερε ο διευθυντής του Κ.Ε.Κ. κ. Ντίνος Μπλιάτσιος, στην επεξεργασία και τη μεταφορά των παραδοσιακών υλικών κατάρτισης στη μεθοδολογία της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) ώστε να διευρύνει και να βελτιώσει τις γνώσεις των καλλιεργητών σχετικά με την παραγωγή βιολογικών φρούτων, λαχανικών και ελαιόλαδου.
Αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, η κ. Καραλαριώτου τόνισε ότι «τέτοιου είδους δράσεις αντιμετωπίζονται πολύ θετικά από την Περιφέρεια, δεδομένου ότι αυξάνουν την εξωστρέφεια της περιοχής και συμβάλλουν στην επιμόρφωση των αγροτών».
Η αντιπεριφερειάρχης επεσήμανε στους ξένους επισκέπτες ότι στην περιοχή μας δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός αγροτών στους τομείς της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα προϊόντα Π.Ο.Π. που παράγονται εδώ αλλά και στη συνολική προσπάθεια που καταβάλει η Περιφέρεια Θεσσαλίας για την περαιτέρω προώθησή τους στις ξένες αγορές.
Παράλληλα, ενημέρωσε τους εκπροσώπους για τις τουριστικές ομορφιές της περιοχής μας που συνδυάζει μοναδικά βουνό και θάλασσα και τους κάλεσε να την επισκεπτούν και στο μέλλον με τις οικογένειές τους. Η κ. Καραλαριώτου προσέφερε στους επισκέπτες τουριστικό υλικό από την περιοχή μας καθώς και τοπικά προϊόντα.

www.agrotypos.gr

Κόντρα στην Βουλή μεταξύ Σκανδαλίδη και βουλευτών της ΝΔ για τον ΕΛΓΑ

Κόντρα στην Βουλή μεταξύ Σκανδαλίδη και βουλευτών της ΝΔ για τον ΕΛΓΑΚόντρα στην Βουλή μεταξύ Σκανδαλίδη και βουλευτών της ΝΔ για τον ΕΛΓΑ

Τα ξίφη τους διασταύρωσαν στην Βουλή ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτές της Ν.Δ. κατά την διάρκεια συζήτησης επερώτησης 55 βουλευτών της ΝΔ για τα θέματα του ΕΛΓΑ και την ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής. Από την πλευρά του ο κ. Σκανδαλίδης έκανα λόγο για για νεότερες ευνοϊκές εξελίξεις στον τομέα και επισήμανε πως μέσα στη δύσκολη συγκυρία οι προσπάθειες θα ευδοκιμήσουν ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση έκανε λόγο για διάλυση του Οργανισμού και γενικότερη κατάρρευση της αγροτικής ανάπτυξης.

Ειδικότερα οι βουλευτές Γ. Καρασμάνης, Μ. Γιαννάκης, Γ. Κασαπίδης, Θ. Λεονταρίδης, Κ. Κόλλιας, Ευ. Κωνσταντινίδης έκαναν λόγο για πρωτοφανή κατάσταση καθώς - όπως ανέφεραν - έχουν περάσει πάνω από δέκα μήνες, αφ’ ότου η κυβερνητική πλειοψηφία ψήφισε τον «περιβόητο» νέο νόμο για την ασφάλιση της αγροτικής δραστηριότητας και τη λειτουργία του ΕΛΓΑ και σήμερα ο σημαντικός αυτός Οργανισμός που όλα τα προηγούμενα χρόνια, παρά τις όποιες αδυναμίες και ελλείψεις του, αποτέλεσε κυριολεκτικά ένα αποκούμπι για τον αγρότη βρίσκεται κυριολεκτικά υπό διάλυση. «Έχουν βαλτώσει τα πάντα και έχουμε φτάσει στο σημείο, όχι να μην δίνονται αποζημιώσεις για βεβαιωμένες ζημιές προηγουμένων ετών, αλλά να μην γίνονται ούτε καν εκτιμήσεις ζημιών». Επίσης – σύμφωνα με όσα αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων – είπαν πως στο Μεσοπρόθεσμο προβλέπεται ότι θα χάσουμε από την καινούργια ΚΑΠ 260 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

«Ένα σκοπό έχετε, πώς να πάρετε περισσότερα λεφτά από τους αγρότες, στο γνωστό σας αδιέξοδο μοτίβο των φόρων, φόρων και πάλι φόρων» είπε ο γραμματέας Αγροτικού, Γ. Καρασμάνης και προανήγγειλε την κατάθεση πρότασης νόμου από την ΝΔ για την λειτουργία του ΕΛΓΑ και ασφάλισης της φυτικής και ζωικής παραγωγής, στο αμέσως προσεχές διάστημα.
«Δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις μας ότι με τον νόμο που ψηφίσατε θα αυξάνονταν οι εισφορές των παραγωγών, όχι μόνο θα περιοριζόταν η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας, αλλά θα δημιουργούνταν και προβλήματα δυσλειτουργίας με χρονοκαθυστερήσεις και επιπλέον κόστη για τον παραγωγό που θα καθιστούσαν αναποτελεσματικό και μη εφαρμόσιμο το νέο νομοσχέδιο» είπε ο Τομεάρχης Αγροτικού Γ. Κασαπίδης. Πρόσθεσε πως η νέα προκήρυξη των προγραμμάτων παθητικής προστασίας δεν έχει βγει στον αέρα ενώ υπάρχει μια έντονη ανησυχία ότι ο Οργανισμός απαξιώνεται με σταδιακά βήματα και μάλιστα τελευταία συζητείται η συγχώνευσή του με τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Απαντώντας ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κ. Σκανδαλίδης καταρχάς αναφέρθηκε σε μια θετική εξέλιξη που αφορά «την πολύ καλύτερη από την αναμενόμενη πρόταση της ΕΕ για τις δημοσιονομικές προοπτικές της Νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής».
Επίσης αφού είπε ότι το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» σε σχέση με το ΕΣΠΑ, έχει φτάσει σε απορροφητικότητα το 40% και στο τέλος του χρόνου θα φτάσει το 50% και ανήγγειλε ότι επίσης στο τέλος του χρόνου, μετά τις νέες προκηρύξεις που γίνονται τώρα, θα έχουν βγει στον αέρα όλα τα χρήματα που αφορούν το Πρόγραμμα. Σχετικά με τις πληρωμές - ενισχύσεις αποζημιώσεις εξισωτικές - στον αγροτικό χώρο ο κ. Σκανδαλίδης ανέφερε ότι από τον περασμένο Οκτώβριο μέχρι σήμερα έφτασαν τα 3 δισ. 150 εκ. τέλειωσαν και οι πληρωμές των καπνοπαραγωγών και έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου μέχρι το τέλος του μήνα. Ενημέρωσε επίσης ότι για τις καλυπτόμενες από τους κανονισμούς του ΕΛΓΑ ζημιές από διάφορα αίτια στη φυτική παραγωγή και στο ζωικό κεφάλαιο το 2010, ο ΕΛΓΑ έχει καταβάλει μέχρι στιγμής 105.000.000 ευρώ. Ειδικά για τον ΕΛΓΑ ο κ. Σκανδαλίδης απευθυνόμενος προς την πτέρυγα της ΝΔ είπε: «Μην ανησυχείτε. Κανένα πρόβλημα δεν έχουμε εμείς να διαλύσουμε τον ΕΛΓΑ. Ήδη για τα θέματα των οδοιπορικών και για τα υπόλοιπα οικονομικά αιτήματα έχουμε κάνει συμφωνία με το υπουργείο Οικονομικών. Το ένα θέμα με τον κ. Σαχινίδη έχει τελειώσει και υπεγράφη σήμερα. Για το άλλο θέμα, για τα αιτήματα των ανθρώπων που έκαναν απεργία τις τελευταίες ημέρες, περιμένουμε τον κ. Βενιζέλο για να δούμε τι θα κάνουμε».

http://www.agrotypos.gr

ΦΡΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟΥΣ ΨΕΚΑΣΜΟΥΣ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Της ΑΝΝΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

«Εριξες φυτοφάρμακο που σου έδωσε ο γείτονας; Πλήρωνε». Πρόστιμα από 300 € ώς 100.000 €, αφαίρεση άδειας λειτουργίας, μέχρι ποινές φυλάκισης από 3 μήνες ώς 2 χρόνια προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση φυτοφαρμάκων, που επιχειρεί να βάλει φραγμό στην αλόγιστη χρήση τους απ' τον αγροτικό πληθυσμό. Το νομοσχέδιο δεν χαρίζεται στην ηλικιωμένη αγρότισσα, αφού «όποιος ανταλλάσσει έστω και δωρεάν γεωργικά φάρμακα τιμωρείται με πρόστιμο από 300 € ώς 30.000 €».

Στο υπουργικό το νομοσχέδιο για λιγότερη χημεία στα αγροτικά προϊόνταΣτο υπουργικό το νομοσχέδιο για λιγότερη χημεία στα αγροτικά προϊόνταΤο νομοσχέδιο, που πέρασε χθες πρώτη φορά από το υπουργικό συμβούλιο, αυξάνει τη γραφειοκρατία αλλά αποσκοπεί σε γεωργία με λιγότερα χημικά για την προστασία αγροτών, καταναλωτών, υιοθετώντας την άποψη ότι τα φυτοφάρμακα είναι φάρμακα και δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται από τον καθέναν και διά πάσαν νόσον.

Βάζει στο στόχαστρο οποιονδήποτε διακινεί, πουλά, χρησιμοποιεί παράνομα, αλόγιστα ή μη εγκεκριμένα φυτοφάρμακα: αγρότη, γεωπόνο, έμπορο λιανικής, χονδρέμπορο, εισαγωγέα, διακινητή, παρασκευαστή και προβλέπει ηλεκτρονική καταγραφή διακίνησης φυτοφαρμάκων.

Για την άδεια, διακίνηση, διάθεση φυτοπροστατευτικών προϊόντων απαιτείται άδεια απ'τη Συντονιστική Εθνική Αρχή (ΣΕΑ), δηλαδή τη Διεύθυνση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Καθώς η διαδικασία ελέγχων συνήθως είναι προβληματική, το νομοσχέδιο του Γιάννη Κουτσούκου για τα φυτοφάρμακα επιχειρεί να βάλει τάξη κατά τη διαδικασία πώλησής τους: οποιοδήποτε κατάστημα, συνεταιρισμός, εταιρεία πουλά ή διακινεί φυτοφάρμακα οφείλει ν' απασχολεί επιστημονικό υπεύθυνο, που θα εξηγεί αυτοπροσώπως στον αγρότη τη δοσολογία, τη χρήση του φυτοφαρμάκου, τον τρόπο αποθήκευσής του, τους κινδύνους αλλά και τις μεθόδους αυτοπροστασίας του.

Ο έμπορος λιανικής ή ο συνεταιρισμός που πουλά φυτοφάρμακα οφείλει υποχρεωτικά να συμπληρώσει έντυπο με στοιχεία του αγρότη. Ονομα, επίθετο, ΑΦΜ, τοποθεσία και κωδικό αγροτεμαχίου, χορηγούμενο σκεύασμα, ποσότητα χορηγούμενου σκευάσματος, καλλιέργεια-προϊόν, αιτία, ειδικό κωδικό καταστήματος.

Για νέα φυτοφάρμακα υποβάλλονται τεχνικά στοιχεία, μελέτες και κριτήρια ασφαλείας, συγκροτείται Επιστημονική Επιτροπή Γεωργικών Φαρμάκων με διετή θητεία και γνωμοδοτεί σε δεύτερη φάση το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο. Αρμόδιοι φορείς για έλεγχο υπολειμμάτων γεωργικών φαρμάκων είναι οι υπηρεσίες των Περιφερειών και τα Κέντρα Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Τα πρόστιμα βεβαιώνονται ως δημόσια έσοδα, εισπράττονται κατά τον Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) και κατατίθενται στο Κεντρικό Ταμείο Γεωργίας και Κτηνοτροφίας. Για όποιες παραβάσεις επαναλαμβάνονται, τα πρόστιμα διπλασιάζονται.

Αναλυτικά, τι προβλέπεται

* Θεσπίζεται Μητρώο Βιομηχανιών και Βιοτεχνιών Παρασκευής Γεωργικών Φαρμάκων και πρόγραμμα κατάρτισης σε θέματα ελέγχου υπολειμμάτων γεωργικών φαρμάκων, που υλοποιείται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης σε συνεργασία με τη ΣΕΑ. Αν κάποιος δεν έχει εγγραφεί στο Μητρώο, προβλέπονται πρόστιμα από 1.000 ευρώ ώς 100.000 ευρώ .

**Οποιος διαθέτει στην αγορά σπόρους που έχουν επενδυθεί με γεωργικά φάρμακα χωρίς σχετική άδεια από κράτος-μέλος πληρώνει πρόστιμο από 1.000-50.000 ευρώ και οι παρτίδες αποσύρονται.

* Οποιος αρνείται έλεγχο ή παρέχει ψευδή στοιχεία τιμωρείται με πρόστιμο ώς 50.000 ευρώ .

* Για παραπλανητικά στοιχεία σε φάκελο για γεωργικό φάρμακο με δυνητικά επιβλαβείς επιδράσεις σε άνθρωπο, ζώα ή περιβάλλον γενικά προβλέπεται πρόστιμο από 1.000-30.000 ευρώ και απαγορεύεται η διάθεση του φυτοφάρμακου στην αγορά για τουλάχιστον 1 χρόνο.

* Καθιερώνεται σύστημα συλλογής πληροφοριών για περιστατικά οξείας δηλητηρίασης και χρόνιες δηλητηριάσεις από παρατεταμένη έκθεση σε γεωργικά φάρμακα.

* Θεσπίζεται επιθεώρηση του εξοπλισμού εφαρμογής γεωργικών φαρμάκων κάθε 5 χρόνια και μετά το 2020 ανά τριετία.

* Απαγορεύεται ο αεροψεκασμός εκτός ειδικών περιπτώσεων κι εφόσον δεν υπάρχει εναλλακτική λύση από εδάφους.

* Τίθενται περιορισμοί για τη χρήση γεωργικών φαρμάκων σε δρόμους, σιδηροδρομικές γραμμές, υποδομές κοντά σε επιφανειακά ή υπόγεια ύδατα κ.ά. και σε δημόσια πάρκα, κήπους, αθλητικές εγκαταστάσεις, σχολεία, παιδικές χαρές, υγιειονομικούς χώρους, προστατευόμενες περιοχές κ.ά.

* Θεσπίζεται κατάλογος εγκεκριμένων Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων αναρτημένος στην ιστοσελίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

* Στα καταστήματα πώλησης φυτοφαρμάκων αναρτάται τιμοκατάλογος και ιδρύεται Παρατηρητήριο Παρακολούθησης Τιμών Λιανικής Πώλησης Γεωργικών Φαρμάκων.

* Αν άτομο ή εταιρεία καταπολεμά έντομα-τρωκτικά χωρίς ειδική άδεια σε κατοικημένο χώρο πληρώνει πρόστιμα ώς 30.000 ευρώ .

* Αν εταιρεία απεντόμωσης δεν χρησιμοποιεί εγκεκριμένα εντομοκτόνα ούτε λαμβάνει απαραίτητα μέτρα προβλέπεται πρόστιμο ώς 10.000 ευρώ κι αφαίρεση άδειας λειτουργίας για 3 μήνες.

enet.gr

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

KYA για τις γεωτρήσεις: Απόφαση για τις άδειες γεωτρήσεων

Απόφαση για τις άδειες γεωτρήσεων

Στην δημοσιότητα το ν/σ για τα φυτοφάρμακα μετά την συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο

Στην δημοσιότητα το ν/σ για τα φυτοφάρμακα μετά την συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο
Στην δημοσιότητα το ν/σ για τα φυτοφάρμακα μετά την συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο

Στο πλαίσιο ενός πιο αποτελεσματικού ελέγχου της εμπορίας και διάθεσης των γεωργικών φαρμάκων και της ορθολογική τους χρήση από τους παραγωγούς κινείται το ν/σ με θέμα «Διάθεση φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην αγορά, ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων», το οποίο σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥπΑΑΤ συζητήθηκε και εγκρίθηκε σήμερα στο υπουργικό Συμβούλιο. Σύμφωνα με αυτό τα στοιχεία διακίνησης εμπορίας και χρήσης των φυτοφαρμάκων θα καταγράφονται ηλεκτρονικά και θα είναι στη διάθεση τόσο των ελεγκτικών μηχανισμών όσο και των πολιτών.

Επίσης εντείνεται η προσπάθεια για την προάσπιση της ανθρώπινης υγείας, αλλά και η προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος και την παραγωγή ποιοτικών αγροτικών προϊόντωνΕιδικότερα το Νομοσχέδιο:

  • Καταργεί και αντικαθιστά συνολικά το νομοθετικό πλαίσιο έγκρισης και κυκλοφορίας γεωργικών φαρμάκων στη χώρα, που ισχύει για διάστημα άνω των 30 ετών.

Θεσπίζει μέτρα που αφορούν την εφαρμογή:

- Του Κανονισμού (ΕΚ) 1107/2009, σχετικά με τη διάθεση φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην αγορά.

- Του Κανονισμού (ΕΚ) 396/2005, για τα ανώτατα όρια υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων μέσα ή πάνω στα τρόφιμα και τις ζωοτροφές φυτικής και ζωικής προέλευσης.

- Της Οδηγίας 2009/128 που αφορά τον καθορισμό πλαισίου κοινοτικής δράσης με σκοπό την επίτευξη ορθολογικής χρήσης των γεωργικών φαρμάκων.

  • Εναρμονίζει τις διαδικασίες αδειοδότησης διάθεσης φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην αγορά.
  • Αξιοποιεί για πρώτη φορά τη σύγχρονη τεχνολογία για την καταγραφή των πωλήσεων φυτοφαρμάκων, τη διαμόρφωση εθνικής βάσης δεδομένων για την τεκμηρίωση των ακολουθούμενων πολιτικών, την παρακολούθηση της χορήγησής τους, τη διαφάνεια.
  • Διασφαλίζει τη συμμετοχή των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων σε διαδικασίες λήψης κρίσιμων αποφάσεων.
  • Θεσπίζει ένα αξιόπιστο ελεγκτικό σύστημα όλης της αλυσίδας παραγωγής-διάθεσης-διακίνησης-ορθολογικής χρήσης φυτοφαρμάκων.
  • Εισάγει ένα αποτρεπτικό, αναλογικό και αποτελεσματικό σύστημα κυρώσεων
  • Λαμβάνει μέτρα για την παρακολούθηση των τιμών που καταβάλουν οι γεωργοί, συμβάλλοντας στην εξυγίανση της αγοράς αγροτικών εισροών.
  • Προσδιορίζει το ρόλο των επιμέρους δημοσίων αρχών, κεντρικών και περιφερειακών, στην υλοποίηση του Νόμου.
  • Λαμβάνει μέτρα ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης, κατάρτισης.

Οι κυριότερες διατάξεις του νομοσχεδίου είναι οι εξής:

1. Χορήγηση άδειας κυκλοφορίας γεωργικού φαρμάκου


Οι διαδικασίες χορήγησης, τροποποίησης ή ανάκλησης άδειας κυκλοφορίας των γεωργικών φαρμάκων που προβλέπονται, ακολουθούν εναρμονισμένους κανόνες και κριτήρια με τα άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ένα ενιαίο επίπεδο προστασίας, η αμοιβαιότητα και η διάθεση στην αγορά φυτοπροστατευτικών προϊόντων που ωφελούν τη φυτική παραγωγή και δεν αναμένεται να έχουν επιβλαβείς συνέπειες στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Επιπλέον γίνεται σαφής διαχωρισμός της αρμόδιας αρχής που αξιολογεί τον κίνδυνο με βάση τα επιστημονικά δεδομένα ενός γεωργικού φαρμάκου, (Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο ή άλλος αντίστοιχος οργανισμός), και της αρχής που χορηγεί την άδεια και διαχειρίζεται τον κίνδυνο (Δ/νση Φυτοπροστασίας του ΥΠΑΑΤ), που παράλληλα ορίζεται ως Συντονιστική Εθνική Αρχή για την εφαρμογή του Νόμου. Ο σαφής αυτός διαχωρισμός αρμοδιοτήτων εξασφαλίζει διαφάνεια, απλούστευση και περιορισμό των επικαλύψεων συναρμόδιων υπηρεσιών. Παράλληλα θεσπίζονται διαφανείς διαδικασίες που εξασφαλίζουν την τήρηση των κανόνων της χρηστής διοίκησης.

2. Εξορθολογισμός χρήσης γεωργικών φαρμάκων


Προσδιορίζεται δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα επεξεργασίας και θέσπισης Εθνικού Σχεδίου Δράσης, που αποβλέπει στον καθορισμό ποσοτικών στόχων, μέτρων πολιτικής και δεικτών παρακολούθησης για τη μείωση των κινδύνων και των επιπτώσεων από τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον, την εισαγωγή της ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας, τις εναλλακτικές τεχνικές με σκοπό τη μείωση της εξάρτησης από τα γεωργικά φάρμακα. Για την επεξεργασία του εθνικού σχεδίου, θα ακολουθηθεί ευρύτατη ουσιαστική διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους.

3. Ορισμός Επιστημονικής Επιτροπής Γεωργικών Φαρμάκων


Συστήνεται Επιστημονική Επιτροπή με αρμοδιότητα τη γνωμοδότηση σε ευρύτερα ζητήματα φυτοπροστασίας και ενστάσεων αδειοδότησης φυτοφαρμάκων. Στην Επιτροπή θα συμμετέχουν στελέχη των αρμόδιων διευθύνσεων και επιστήμονες συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων κατά προτίμηση μέλη ΔΕΠ. Επιπλέον θα συμμετάσχει χωρίς δικαίωμα ψήφου, εκπρόσωπος των αγροτών, του Συνδέσμου Φυτοπροστασίας και των περιβαλλοντικών οργανώσεων.

4. Ηλεκτρονική καταγραφή της διακίνησης των φυτοφαρμάκων


Δημιουργείται ηλεκτρονική εφαρμογή στο ΥΠΑΑΤ και απ’ ευθείας σύνδεση όλων των καταστημάτων λιανικής πώλησης φυτοφαρμάκων με αυτήν, στην οποία καταχωρούνται αυτόματα όλες οι συναλλαγές, τα στοιχεία του επαγγελματία – χρήστη, τα χορηγούμενα σκευάσματα, τα αίτια χορήγησης, τα παραστατικά πώλησης κ.λ.π.


Η εν λόγω ηλεκτρονική εφαρμογή θα αξιοποιηθεί επίσης για τη δημιουργία βάσης δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλα τα νόμιμα φυτοφάρμακα που κυκλοφορούν στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των σκευασμάτων βιολογικής καταπολέμησης, των προδιαγραφών, των οδηγιών χρήσης και προστασίας κ.λ.π.


Με τον τρόπο αυτό θα αποκτηθούν για πρώτη ίσως φορά έγκυρα στατιστικά δεδομένα, δυνατότητα στοχευμένων ελέγχων και παρεμβάσεων, διαφάνεια.

5. Έλεγχοι και κυρώσεις


Θεσπίζεται σύστημα ελέγχων διαρθρωμένο σε τρία επίπεδα: τους ελέγχους τήρησης των όρων και προϋποθέσεων χορήγησης αδείας, τους ελέγχους ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων και τους ελέγχους υπολειμμάτων.


Επιπλέον αποσαφηνίζονται οι αρμοδιότητες των κεντρικών και περιφερειακών αρχών στις διαδικασίες αυτές και προσδιορίζονται οι κατά περίπτωση διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

6. Ειδικές πρακτικές και χρήσεις


Θεσπίζονται ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές και ειδική μέριμνα για την παρέκκλιση από την απαγόρευση των αεροψεκασμών, την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος και του πόσιμου νερού, τη μείωση ή πλήρη απαγόρευση χρήσης φυτοφαρμάκων σε περιοχές που χρησιμοποιούνται από το ευρύ κοινό, από ευπαθείς ομάδες, στις προστατευόμενες περιοχές κ.λ.π.

7. Κατάρτιση


Θεσπίζεται πρόγραμμα κατάρτισης ορθολογικής χρήσης φυτοφαρμάκων στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι επαγγελματίες χρήστες και διανομείς. Το πρόγραμμα οδηγεί στην απόκτηση πιστοποιητικού επαρκούς γνώσης, ενώ προσδιορίζονται οι καταληκτικές ημερομηνίες για την εφαρμογή του.

8. Εξοπλισμός, διαδικασίες εφαρμογής γεωργικών φαρμάκων Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την καταλληλότητα του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού, τη διαχείριση των κενών συσκευασίας μετά τη χρήση τους, την ορθή αποθήκευση, την καταστροφή του εναπομείναντος γεωργικού φαρμάκου.

9. Τιμές γεωργικών φαρμάκων


Για τη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς θεσπίζονται μέτρα που αφορούν τον τρόπο αναγραφής και δημοσιοποίησης των τιμών λιανικής, την κοινοποίηση των καταλόγων χονδρικής στις αρμόδιες αρχές, την ίδρυση παρατηρητηρίου παρακολούθησης τιμών σε συνέργεια με άλλες δημόσιες αρχές.

Δείτε εδώ το Σχέδιο Νόμου όπως αυτό δόθηκε από το ΥπΑΑΤ


www.agrotypos.gr