Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΕΒΖ: Στόχος η παραγωγή 158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος, με την λειτουργία των τριών εργοστασίων

ΕΒΖ: Στόχος η  παραγωγή 158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος, με την λειτουργία των τριών εργοστασίων

Μεγάλος και απαρέγκλιτος στόχος της εταιρείας είναι η επίτευξη παραγωγής της συνολικής ποσόστωσης (158 χιλ.τόν. ζάχαρης ανά έτος), με την λειτουργία των τριών εργοστασίων στην Ελλάδα (Πλατέος, Σερρών, Ορεστιάδας). Οι εγκαταστάσεις Λάρισας και Ξάνθης θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης και υποσυσκευασίας. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της, η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Στην ίδια ανακοίνωση η ΕΒΖ αναφέρετε και την οικονομική κατάσταση της εταιρείας το 2011.

Ειδικότερα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (ebit) ύψους 6.935.027 ευρώ εμφάνισε ο όμιλος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης κατά τη χρήση 1.7.2010-30.6.2011, έναντι ζημιών 13.148.719 ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή χρήση.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (ebitda) διαμορφώθηκαν σε 12.958.968 ευρώ έναντι ζημιών 6.523.006 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε αύξηση 6,24%.
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου προ φόρων παρουσίασαν ζημίες 9.452 χιλ. ευρώ, έναντι ζημιών 25.824 χιλ. ευρώ της περσινής αντίστοιχης χρήσης. Ο όμιλος πέτυχε δηλαδή μείωση των ζημιών του κατά 63,40%. Σημειώνεται ότι στις παραπάνω ζημίες περιλαμβάνεται ποσό 5.233.035 ευρώ που αφορά προβλέψεις για απομείωση παγίων περιουσιακών στοιχείων και μείωση εύλογης αξίας των επενδυτικών ακινήτων της μητρικής εταιρείας.
Εν τω μεταξύ, τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν κατά 15,76% σε 10.209.592 ευρώ, παρά την αύξηση των τιμών των καυσίμων, ως αποτέλεσμα της γενικότερης προσπάθειας που καταβάλει ο όμιλος για μείωση των λειτουργικών του εξόδων, σε συνδυασμό με την αλλαγή πολιτικής των μεταφορικών της ζάχαρης.
Οι δαπάνες διοίκησης παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο, ενώ τα λοιπά έξοδα μειώθηκαν κατά 49,85% σε 10.194.330 ευρώ. Τα ετήσια όμως μεγέθη επιβαρύνθηκαν από τα χρηματοοικονομικά έξοδα του δανεισμού του ομίλου.

Δείτε εδώ την ανακοίνωση


www.agrotypos.gr

ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας: Με σημαντικά λάθη ο σχεδιασμός του νέου Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού - Δήμητρα

ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας: Με σημαντικά λάθη ο σχεδιασμός του νέου Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού - Δήμητρα

Η σχεδιαζόμενη σύσταση του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού – Δήμητρα φαίνεται εκ πρώτης όψεως να έχει τις καλύτερες των προθέσεων, μια δεύτερη, όμως, ανάγνωση της δημοσιευθείσας νομοθετικής πρωτοβουλίας αποκαλύπτει σημαντικά λάθη σχεδιασμού που μπορεί να οδηγήσουν σε αποτυχία το όλο εγχείρημα και μαζί με αυτό να στερήσουν από την πρωτογενή παραγωγή, σε κρίσιμες στιγμές για τη χώρα, την επιστημονική στήριξη της αναπτυξιακής προσπάθειας. Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κ. Μακεδονίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας, Αθανάσιος Σ. Σαρόπουλος αναφέρει επίσης ότι η συνένωση των ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α. “ΔΗΜΗΤΡΑ”, Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π. και ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ., «πραγματοποιείται χωρίς την ύπαρξη μιας μελέτης αντιστάθμισης του κόστους και της ωφέλειας των προτεινόμενων αλλαγών και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επισημάνσεις που διατυπώσαμε σε προγενέστερο δελτίο τύπου, αλλά και στη συνάντηση του Πρωθυπουργού και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης».

Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται επίσης: «Η σχεδιαζόμενη σύσταση του νέου οργανισμού δε λαμβάνει υπόψη τις υπάρχουσες υποδομές σε ερευνητικά ινστιτούτα ή σε κέντρα γεωργικής εκπαίδευσης (σα να πρόκειται για τη δημιουργία αγροτικής έρευνας, εκπαίδευσης και πιστοποίησης για πρώτη φορά στην Ελλάδα), ενώ παρουσιάζει την παγκόσμια πρωτοτυπία τα ερευνητικά ινστιτούτα να χαρακτηρίζονται από την τοποθεσία τους και όχι από το θεματικό ερευνητικό τους αντικείμενο. Σύμφωνα με τα ανωτέρω θα πρέπει να ιδρυθούν ινστιτούτα έρευνας σε περιοχές που δεν προϋπάρχουν ανάλογες υποδομές (με ποια χρήματα άραγε;) και να καταργηθούν ινστιτούτα με πανελλήνια αρμοδιότητα σε ερευνητικούς τομείς και με μεγάλη ιστορική προσφορά στον τόπο. Το πρόβλημα είναι οξύτερο στην Κεντρική Μακεδονία όπου βρίσκονται τα 11 από τα 34 ερευνητικά ινστιτούτα του ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. και συγκεκριμένα τα:
1. Ινστιτούτο Σιτηρών (μοναδικό στην Ελλάδα)
2. Ινστιτούτο Βάμβακος & Βιομηχανικών Φυτών (μοναδικό στην Ελλάδα)
3. Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών (μοναδικό στην Ελλάδα)
4. Ινστιτούτο Μελισσοκομίας (μοναδικό στην Ελλάδα)
5. Ινστιτούτο Φυλλοβόλων Δένδρων Νάουσας (μοναδικό στην Ελλάδα)
6. Ινστιτούτο Κτηνοτροφίας Γιαννιτσών (μοναδικό στην Ελλάδα)
7. Ινστιτούτο Εγγείων Βελτιώσεων (μοναδικό στην Ελλάδα)
8. Κέντρο Γεωργικής Έρευνας Βόρειας Ελλάδας
9. Ινστιτούτο Προστασίας Φυτών Θεσσαλονίκης
10. Ινστιτούτο Εδαφολογίας Θεσσαλονίκης
11. Ινστιτούτο Κτηνιατρικών Ερευνών Θεσσαλονίκης
Σε αντικατάσταση όλων αυτών των ερευνητικών ινστιτούτων θα ιδρυθεί ένα (1) Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Αγροτικής Έρευνας Κεντρικής Μακεδονίας με τουλάχιστον δύο (2) εξειδικευμένους τομείς εφαρμοσμένης αγροτικής έρευνας και ένα (1) εργαστήριο, χωρίς να διασφαλίζεται ποιοι θα είναι αυτοί οι τομείς και με τι κριτήρια, καθώς και το μέλλον των υπαρχουσών υποδομών, πόρων, ερευνητών κ.α.
Αντίστοιχα για την γεωργική εκπαίδευση προβλέπεται σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση του νέου οργανισμού να λειτουργήσει σε επίπεδο Τμήματος ένα τοπικό Κέντρο Γεωργικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, το οποίο θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί στην έδρα κάθε Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης της περιοχής ευθύνης του, προγράμματα κατάρτισης του αγροτικού κόσμου. Αυτός ο σχεδιασμός σημαίνει ότι τα υπάρχοντα εξήντα έξι (66) ΚΕΓΕ και οι κτιριακές και υλικοτεχνικές τους υποδομές, που έγιναν με τις θυσίες του ελληνικού λαού, εγκαταλείπονται και αχρηστεύονται (βλέπε ολυμπιακές εγκαταστάσεις), ενώ ο αγρότης και ο κτηνοτρόφος της Κεντρικής Μακεδονίας για να εκπαιδευθεί θα πρέπει να ταξιδεύει καθημερινά στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του.
Στη δημόσια διαβούλευση έχει κατατεθεί από τους συναδέλφους γεωτεχνικούς πλήθος ορθών παρατηρήσεων που θα πρέπει, επίσης, να ληφθούν σοβαρά υπόψη. Εκείνο, όμως, που πρέπει να γίνει, κυρίως, αντιληπτό από την Κυβέρνηση είναι η ανάγκη για την ύπαρξη στρατηγικής και σχεδίου για την έξοδο της χώρας από την κρίση μέσα από την ανάπτυξη. Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, ο οποίος έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους αναπτυξιακούς τομείς, όπως (α) τη χαμηλή ένταση του επενδυόμενου κεφαλαίου σε εποχή μειωμένης ρευστότητας, (β) τη δυνατότητα απορρόφησης σημαντικού τμήματος του διογκούμενου κύματος των ανέργων και (γ) τη δυνατότητα ανάπτυξης του συνόλου της επικράτειας και ιδιαίτερα περιοχών που δεν ωφελούνται σημαντικά από τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Είναι αυτονόητο, επίσης, ότι η επανεκκίνηση της πρωτογενούς παραγωγής δε μπορεί να γίνει χωρίς έρευνα, εκπαίδευση και πιστοποίηση. Δυστυχώς, όμως, ο υπό σύσταση Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός – Δήμητρα θα είναι υποστελεχωμένος από την πρώτη μέρα λειτουργίας του. Συνεπώς, οποιαδήποτε σκέψη για «εργασιακή εφεδρεία» ή απολύσεις στο νέο οργανισμό αποδεικνύει την έλλειψη αναπτυξιακού σχεδιασμού και στρατηγικής επιλογής για την ελληνική γεωργία. Εκτός εάν η «εργασιακή εφεδρεία» ή οι απολύσεις είναι κάποιο είδος τιμωρίας για όλους τους έλληνες, οπότε η Κυβέρνηση θα πρέπει να μας πει ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα είναι «στο απόσπασμα”».


www.agrotypos.gr

Στο ΦΕΚ η απόφαση που δικαιώνει αίτημα των καπνοπαραγωγών για μεταποίηση και πώληση προϊόντων καπνού από τους ίδιους

Στο ΦΕΚ η απόφαση που δικαιώνει αίτημα των καπνοπαραγωγών για μεταποίηση και πώληση προϊόντων καπνού από τους ίδιους

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (με αρ. φύλλου 2028) η απόφαση με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την παραγωγή βιομηχανοποιημένων καπνών από τους παραγωγούς. Με την απόφαση αυτή θα μπορούν οι καπνοπαραγωγοί να αποκτήσουν άδεια σύστασης επαγγελματικού εργαστηρίου παραγωγής προϊόντων καπνού, τα οποία θα μπορούν να πωλούν στο εμπόριο. Σαν υποχρέωση θα έχουν να καταβάλλουν εγγύηση ίση με το 10% του καταβληθέντος κατά το προηγούμενο έτος συνολικού ποσού ειδικού φόρου κατανάλωσης, με ελάχιστο όριο το ποσό των 10.000 ευρώ. Η παρεχόμενη εγγύηση μπορεί να είναι τραπεζική, χρηματική, εμπράγματη ή ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ετήσιας ή αόριστης διάρκειας.
Τα δικαιολογητικά, που οφείλουν να υποβάλουν οι καπνοπαραγωγοί στην αρμόδια Τελωνειακή Περιφέρεια για να πάρουν την άδεια, είναι τα ακόλουθα:
α) Αίτηση, με συνημμένα σχετικό σχεδιάγραμμα των εγκαταστάσεων παραγωγής, τίτλο κυριότητας ή μισθωτήριο συμβόλαιο των εγκαταστάσεων παραγωγής, βεβαίωση πυρασφάλειας από την αρμόδια Πυροσβεστική υπηρεσία, καθώς και κάθε άλλο δικαιολογητικό που κρίνεται αναγκαίο από την αρμόδια αρχή.
β) Έγγραφα στοιχεία από τα οποία να αποδεικνύεται η επαγγελματική τους δραστηριότητα στα προϊόντα για τα οποία ζητείται η άδεια.
γ) Σχετική εγγύηση.

Ο κ. Κώστας Κωσταντινίδης, παραγωγός καπνού για χειροποίητα πούρα από την Κρύα Βρύση Πέλλας, δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Με την απόφαση αυτή θα μπορεί ο παραγωγός να πάρει άδεια μεταποίησης με τις ελάχιστες προϋποθέσεις. Μας δίνει τη δυνατότητα με πολύ απλές διαδικασίες να προχωρήσουμε στη μεταποίηση του προϊόντος μας.
Έξι ολόκληρα χρόνια αγωνιστήκαμε για να πάρουμε αυτή την υπογραφή. Πιστεύω ότι είναι μια ικανοποιητική εξέλιξη για τους παραγωγούς. Καταρχήν καταργεί την εγγυητική των 300.000 ευρώ. Ο παραγωγός θα μπορεί να πληρώνει 10.000 εγγύηση και δεν είναι ανάγκη να καταβάλει χρήματα αλλά μπορεί να προχωρήσει και σε υποθήκευση. Άρα δεν έχει κάποιο κόστος.
Η απόφαση αφορά προϊόντα που απευθύνονται στην ελληνική αγορά. Έχουμε μια μεγάλη αγορά πούρων στην Ελλάδα, η οποία στη μεγάλη πλειοψηφία της καλύπτεται με εισαγόμενα προϊόντα. Όλα αυτά τα χρόνια που περιμέναμε αυτή την απόφαση δεν μείναμε με άδεια χέρια. Κάναμε πιλοτικές καλλιέργειες και δοκιμάσαμε κάποιες ποικιλίες καπνού. Τώρα υπολογίζω ότι από τα Χριστούγεννα θα καταφέρουμε να βγούμε στην αγορά. Νομίζω είναι μια διαδικασία που έχει μεγάλες πιθανότητες να είναι επιτυχημένη, αφού αυτή την περίοδο έχουμε και μεγάλη μείωση στα εργατικά μεροκάματα».

Ο κ. Ηλίας Καλαθάς, παραγωγός βιολογικού καπνού για στριφτά τσιγάρα από το Αρχάνι Φθιώτιδας, δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής:
«Μιλάμε για προϊόντα ποιότητας όπως είναι ο βιολογικός καπνός. Είναι η τέταρτη χρονιά που καλλιεργώ αυτόν τον καπνό. Τώρα θα μπορώ να τον μεταποιώ και να τον εμπορεύομαι. Με τη συγκεκριμένη απόφαση θα μπορεί ο οποιοσδήποτε καπνοπαραγωγός να πάει και να κάνει αίτηση στο υπουργείο Οικονομικών, για να του δοθεί άδεια να ανοίξει εργαστήριο επεξεργασίας καπνού και να το πουλάει απευθείας στην κατανάλωση. Αυτό θα μπορεί να συμβεί εφόσον ο παραγωγός έχει πάρει πρώτα την άδεια εργαστηρίου (σχετικό σχεδιάγραμμα των εγκαταστάσεων, πυρασφάλεια, σχέδια μηχανολόγου κ.α.) από την περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Επίσης θα πρέπει να καταβληθεί σαν εγγύηση το ποσό του ειδικού φόρου κατανάλωσης, που έχει σαν ελάχιστο όριο το ποσό των 10.000 ευρώ.
Ο φόρος για το προϊόν παραμένει ο ίδιος με αυτόν που υπάρχει στην αγορά. Να αναφέρουμε σαν παράδειγμα ότι για μια ποσότητα καπνού που πωλείται με 160 ευρώ, ο φόρος είναι τα 140 ευρώ.
Το θετικό για τους παραγωγούς είναι ότι δεν απαιτείται να έχουμε μεγάλο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Ένα θέμα που δεν διευκρινίζει η συγκεκριμένη απόφαση είναι το κατά πόσο θα μπορούμε το προϊόν που θα παρασκευάζουμε να το εξάγουμε. Εμάς δεν μας υποχρεώνει σαν παραγωγούς να έχουμε φορολογική αποθήκη ούτε είμαστε καταχωρημένοι στο μητρώο εξαγωγέων.
Πάντως θα ήθελα να τονίσω ότι όσοι παραγωγοί καταφέρουν να προχωρήσουν σε αυτή τη διαδικασία και μπορούν να πωλήσουν το προϊόν τους μόνοι τους στην αγορά, θα κερδίσουν την υπεραξία του προϊόντος τους».

Διαβάστε ολόκληρο το ΦΕΚ

Σταύρος Παϊσιάδης

agrotypos.gr

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Νόμος 4015/2011: Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου

Νόμος 4015/2011: Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους

Αθήνα 21.9.2011, 23:32
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4015/2011: "Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους".
* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε το νόμο 4015/2011.


1 αρχεία διαθέσιμα για download
Ο νόμος 4015/2011 (αρχείο pdf 989 kb)

www.proslipsis.gr

ΑγροΤύπος ηλ. εφημερίδα: Βιομηχανικό τριαντάφυλλο, καλό εισόδημα με το ροδέλαιο ενώ έρχεται και το ροδόνερο

ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης ΑγροΤύπος, 100
ΑγροΤύπος
εβδομαδιαία
ηλεκτρονική
εφημερίδα
αγροτικής
ενημέρωσης
Editorial: «Πιάσαμε εκατοστάρι»
Βιομηχανικό τριαντάφυλλο, καλό εισόδημα με το ροδέλαιο ενώ έρχεται και το ροδόνερο
Χειμερινά σιτηρά, εκτάσεις στα περσινά επίπεδα αναμένονται και τη νέα περίοδο
και η υπόλοιπη αγροτική επικαιρότητα ...

www.agrotypos.gr

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΓΡΟΤΥΠΟΣ:Θερίζει» ο δάκος σε Χανιά και Ηράκλειο. Ανήμπορη να αντιδράσει η κρατική μηχανή

ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης ΑγροΤύπος, 99

ΑγροΤύπος

εβδομαδιαία
ηλεκτρονική
εφημερίδα
αγροτικής
ενημέρωσης

7 «Θερίζει» ο δάκος σε Χανιά και Ηράκλειο. Ανήμπορη να αντιδράσει η κρατική μηχανή

12 Φυστικί Αιγίνης: Μειωμένη η φετινή παραγωγή και με αυξημένο ποσοστό «κλειστών»

19 Σε καλή εμπορική τιμή ελπίζουν οι βαμβακοπαραγωγοί

20 Βιομηχανική ντομάτα: Ολοκληρώθηκε η συγκομιδή. Κάνουν ταμείο οι παραγωγοί

21 Αυξημένη παραγωγή με καλή ποιότητα και τιμές αναμένουν οι παραγωγοί ακτινιδίων

25 Με πολλές προτάσεις αλλά χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα ολοκληρώθηκε το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας

29 Η Bayer CropScience έδωσε συνέντευξη τύπου στη Γερμανία

35 Ανοίγει το Μέτρο 123 Α για επενδύσεις στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων ύψους 150 εκατ. ευρώ

39 Ενδιαφέρον για την αγορά της ΕΒΖ. Μήνυση κατέθεσαν οι εργαζόμενοι

46 Περί Οίνων: Μαντηλάρι – Βαθιά Κόκκινη Κρήτη

50,52 Μικρές Αγγελίες, Εκδηλώσεις

Μπορείτε να διαβάσετε την Αγροτική Εφημερίδα 99 και σε PDF


www.agrotypos.gr

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Κρητική βιολογική… ασπιρίνη

Perierga.gr - Κρητική βιολογική... ασπιρίνηΚρητική σφραγίδα φέρει η νέα ασπιρίνη, η οποία πρόκειται να ανατρέψει τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για την προστασία της υγείας μας από τα κρυολογήματα και την κοινή γρίπη.

Η κρητική ασπιρίνη, συσκευασμένη σε κάψουλα, είναι ένα φυσικό προϊόν που αποτελείται αποκλειστικά από τρία είδη κρητικών βοτάνων διαλυμένων σε ελαιόλαδο.

Τη «μαγική» κάψουλα παρασκεύασε η ομάδα των καθηγητών του Πανεπιστημίου Κρήτης και αποτελεί παγκόσμια πατέντα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η ασπιρίνη συνδυάζει την απόλυτη αξιοποίηση των κρητικών βοτάνων με τις αυστηρές προδιαγραφές που θέτει η σύγχρονη φαρμακευτική επιστήμη.

Εμπνευστές της έρευνας είναι οι καθηγητές Ιατρικής Ηλίας Καστανάς και Χρήστος Λιόνης και ο καθηγητής Βιολογίας Στέργιος Πυρίντσος. Για την παρασκευή του φαρμάκου συνεργάστηκαν, επίσης, η Ενωση Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου και η ελληνική φαρμακοβιομηχανία Gallenica.

Οι προοπτικές της κρητικής ασπιρίνης, από τη στιγμή που θα εγκριθεί από τον ΕΟΦ, αναμένεται να ξεπεράσουν τα σύνορα της χώρας και το φάρμακο να πιστοποιηθεί τόσο από τις ευρωπαϊκές αρχές όσο και από την αμερικανική FDA (Food and drug administration).

Τα μαγικά βότανα

Αν και τα συστατικά του είναι εντελώς φυσικά, οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι το νέο σκεύασμα αποτελεί φάρμακο και όχι συμπλήρωμα διατροφής, όπως είχε εσφαλμένα χαρακτηριστεί.

Οι ιδιότητές του, οι οποίες απορρέουν από τα κρητικά βότανα, θεωρούνται ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Και τα τρία «μαγικά» βότανα είναι διαλυμένα σε ελαιόλαδο, οι φαρμακευτικές ιδιότητες του οποίου είναι γνωστές από την αρχαιότητα. Παρ’ όλα αυτά, ο Ηλίας Καστανάς αρνήθηκε να αποκαλύψει τα τρία συστατικά που απαρτίζουν τη συνταγή της κάψουλας.

«Το φάρμακο θα αποτελέσει παγκόσμια πατέντα. Αν αποκαλύπταμε κάποιο από τα τρία βότανα, πολύ φοβάμαι ότι θα είχαμε το φαινόμενο της τηλεοπτικής “φραπελιάς”, όταν όλοι πήγαιναν και κούρευαν τα φύλλα της ελιάς και τα χτυπούσαν στο μίξερ, συμπληρώνει σκωπτικά ο Ηλίας Καστανάς.

Η έρευνα του πανεπιστήμιου εστίασε στους κατοίκους της νότιας Κρήτης. Πληροφορίες των επιστημόνων που βασίζονταν σε λαϊκές παραδόσεις, μαρτυρούσαν πως το συγκεκριμένο κρητικό αφέψημα χρησιμοποιείτο από παλιά στις ντόπιες κρητικές συνταγές και προστάτευε τους Κρητικούς από τη γρίπη.

Η επιστημονική παρατήρηση ήλθε να επιβεβαιώσει τις λαϊκές παραδόσεις. Η δωδεκάχρονη έρευνα που έγινε από την επιστημονική ομάδα ανέδειξε ότι ο οργανισμός των Κρητικών που κατανάλωναν το κοκτέιλ βοτάνων παρουσίαζε ισχυρή αντίσταση στα κρυολογήματα και στις λοιμώξεις.

Από τη φύση

Σκοπός των επιστημόνων δεν είναι να αντικαταστήσουν την παραδοσιακή ασπιρίνη, αλλά να προωθήσουν στην αγορά ένα φυσικό φάρμακο, το οποίο θα είναι βγαλμένο από την κρητική γη.

«Τα υλικά από τα οποία αποτελείται η κάψουλα δεν παρουσιάζουν, μέχρι στιγμής, επιπτώσεις στην υγεία. Η δοσολογία που θα συστήνεται θα είναι παρόμοια με την κατανάλωση 2 με 3 ροφημάτων την ημέρα», δηλώνει ο Ηλίας Καστανάς.

Η τιμή του φαρμάκου, σύμφωνα με τον όρο που έχει βάλει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ρεθύμνου, δεν πρόκειται να ξεπερνάει το 1 ευρώ.

Το φάρμακο αναμένεται να πάρει μέσα στο 2011 την έγκριση του ΕΟΦ.

Η αγάπη για τις ευεργετικές ιδιότητες των κρητικών βοτάνων δεν ήταν το μόνο κίνητρο για τους επιστήμονες, ώστε να παρασκευάσουν το φάρμακο.

Το σημαντικότερο κίνητρο για την παρασκευή του φαρμάκου αποτέλεσε η αναπτυξιακή κατεύθυνση που δίνεται στους ελαιοκαλλιεργητές του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου.

Από τη στιγμή που το φάρμακο θα μπει στην παραγωγή, μέρος της σοδειάς τους θα προορίζεται για την παρασκευή της κάψουλας.

«Η πολιτεία δεν μας παρείχε καμία απολύτως βοήθεια για την παρασκευή του φαρμάκου. Τα κονδύλια για την έρευνα και την παραγωγή του τα αντλήσαμε από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ρεθύμνου και τη φαρμακευτική εταιρεία», τονίζει ο Ηλίας Καστανάς.

Η βιολογική ασπιρίνη της Κρήτης αποτελεί έν από τα πιο λαμπρά επιτεύγματα στον τομέα της φαρμακευτικής επιστήμης, που παρουσίασε το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Το φάρμακο αυτό:

-Προστατεύει από τις λοιμώξεις αναπνευστικού

-Ανακουφίζει από το κρυολόγημα

-Καταπολεμά την κοινή γρίπη

-«Ρίχνει» τον πυρετό

-Έχει αναλγητικές ιδιότητες

πηγή: real.gr

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Μέτρο 1.3.2:Συμμετοχή γεωργών σε σύστημα για την ποιότητα τροφίμων

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjqXbLj5rLpvly051HCywlrCutVsNKBwdZqH_eeZEvPU-9NmVKWKbgH6gAHssa13pLWaHjGquX9FWPElmT91sG7FCuIXObDXA3AgyP_UhUrU-RT0VocSyFl2WIEwLW7CV-UNPvxE_5Imb-n/s1600/assets_LARGE_t_942_162069_type11586.jpg
Με απόφαση των υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κ. Σκανφαλίδη, και Εσωτερικών, Χ. Καστανίδη, καθορίσθηκαν οι λεπτομέρειες εφαρμογής και άσκησης των αρμοδιοτήτων του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ως διαπιστευμένου Οργανισμού Πληρωμών, που έχουν ανατεθεί στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών, για το μέτρο 132 που αφορά την «Στήριξη γεωργών που συμμετέχουν σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων» του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 – 2013.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την με αριθμό 176542απόφαση, με την οποία ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής και άσκησης των αρμοδιοτήτων ευθύνης του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., ως διαπιστευμένου Οργανισμού Πληρωμών του Ε.Γ.Τ.Α.Α., με βάση το άρθρο 6 παράγραφος 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 1290/2005 του Συμβουλίου, το Παράρτημα Ι κεφαλαίο 1 παράγραφο Γ του Κανονισμού (ΕΚ) 885/2006 της Επιτροπής, το άρθρο 36 παρ. 1 του Ν. 3614/2007 που έχουν ήδη ανατεθεί στις Περιφερειακές Ενότητες του Ν. 3852/2010, σύμφωνα με τα άρθρα 3, 9, 18, 19, 20 και 23 της αριθμ. 1483/11−6−2009 (ΦΕΚ Β 1201) κοινής υπουργικής απόφασης καθώς και τα Προεδρικά Διατάγματα περί Οργανισμών των Περιφερειών του Ν. 3852/2010.

Λεπτομέρειες αρμοδιοτήτων
Τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 αναλαμβάνουν την παραλαβή και τον έλεγχο των αιτήσεων ενίσχυσης και των αιτήσεων πληρωμής, καθώς και την αναγνώριση και εκκαθάριση δαπανών για το καθεστώς ενισχύσεων του Μέτρου 132 «Στήριξη γεωργών που συμμετέχουν σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων» του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 – 2013.
Υποχρεώσεις του φορέα στον οποίο έχουν ανατεθεί αρμοδιότητες
Τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 συνεργάζονται με τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για την εξειδίκευση εργαλείων και προτύπων που απαιτούνται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και παρέχουν επαρκή εχέγγυα ότι:
1. Η επιλεξιμότητα των αιτήσεων πληρωμής, η διαδικασία χορήγησης των ενισχύσεων, καθώς και η συμφωνία τους προς τους κοινοτικούς κανόνες πριν από την έγκριση της πληρωμής ελέγχονται.
2. Διενεργούνται οι έλεγχοι που προβλέπονται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία και από τις εγκυκλίους του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
3. Τα απαιτούμενα έγγραφα υποβάλλονται εντός των προθεσμιών και με τη μορφή που προβλέπονται από τους κοινοτικούς κανόνες.
4. Τα έγγραφα είναι προσπελάσιμα και διατηρούνται με τρόπο που διασφαλίζει την πληρότητα, την εγκυρότητα και την αναγνωσιμότητά τους διαχρονικά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εγγράφων υπό την έννοια των κοινοτικών κανόνων.
5. Αποδέχονται τους ελέγχους από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και παρέχουν σε αυτόν όλα τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθή τήρηση των αρμοδιοτήτων που τους έχουν εκχωρηθεί.
6. Αποδέχονται τους ελέγχους του οργανισμού πιστοποίησης, για τον έλεγχο των λογαριασμών ως προς το αληθές, την πληρότητα και την ακρίβεια σύμφωνα με το άρθρο 7 του Καν. (ΕΚ) 1290/2005 και το άρθρο 5 του Καν. (ΕΚ) 885/2006, καθώς και όλους τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου ελέγχους.
7. Διασφαλίζουν την άμεση πρόσβαση των υπηρεσιών εποπτείας του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. στα έγγραφα και στις διαδικασίες που τηρούν.
Υποχρεώσεις του Οργανισμού Πληρωμών
Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.:
1. Συντονίζει και εποπτεύει την άσκηση των αρμοδιοτήτων που έχουν ανατεθεί στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 και έχει την τελική ευθύνη έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την νομιμότητα και κανονικότητα των πληρωμών και την προστασία των οικονομικών συμφερόντων της Κοινότητας στα πλαίσια της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
2. Παρακολουθεί την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων των προαναφερόμενων τμημάτων, σε σχέση με τα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί, ώστε να βεβαιώνεται ότι αυτές εκτελούνται σύμφωνα με τα κριτήρια διαπίστευσης του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ως Οργανισμού Πληρωμών (Παράρτημα Ι του Κανονισμού 885/2006 της Επιτροπής) και την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
3. Παρέχει στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 πρόσβαση σε εφαρμογές λογισμικού και συστήματα για την απρόσκοπτη υλοποίηση των καθηκόντων που τους έχουν ανατεθεί.
4. Πραγματοποιεί ελέγχους εποπτείας στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010.
5. Για την υλοποίηση του έργου από τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής των αρμόδιων Διευθύνσεων των Γενικών Διευθύνσεων ΠεριφερειακήςΑγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειών του Ν. 3852/2010 ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. πρέπει να αποστέλλει τις εκάστοτε εγκυκλίους, αποφάσεις, έγγραφα κ.α.
Για το πλήρες κείμενο της απόφασης, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:
Πηγή: ΠΑΣΕΓΕΣ

Νέο Προεδρικό διάταγμα για τα μηχανήματα ψεκασμού φυτοφαρμάκων

http://www.krekis.com/images/3.jpg
Με το υπ΄αριθμόν 81 προεδρικό διάταγμα, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 197/Α/9 – 9 – 2011, τροποποιείται το προηγούμενο π.δ. 57/2010 (Α΄ 97) σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 2009/127/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «για την τροποποίηση της οδηγίας 2006/42/ΕΚ σχετικά με τα μηχανήματα για την εφαρμογή φυτοφαρμάκων».
Το νέο προεδρικό διάταγμα υπεγράφη από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, στις 2 Σεπτεμβρίου μετά από πρόταση των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, και έχει ως εξής:

Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος είναι η τροποποίηση του π.δ. 57/2010 για την προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς την Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2009/127/ΕΚ της 21ης Οκτωβρίου 2009 «για την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/42/ΕΚ σχετικά με τα μηχανήματα για την εφαρμογή φυτοφαρμάκων» (ΕΕ L 310 της 25.11.2009, σ. 29).
Άρθρο 2
(άρθρο 1 παρ. 1 της Οδηγίας 2009/127/ΕΚ)
Στο τέλος του άρθρου 2 του π.δ.57/2010 προστίθεται περίπτωση ιγ΄ ως εξής:
«ιγ) “βασικές απαιτήσεις υγείας και ασφάλειας”: υποχρεωτικές διατάξεις που σχετίζονται με τον σχεδιασμό και την κατασκευή των προϊόντων που καλύπτονται από το παρόν, προκειμένου να εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των προσώπων και, όπου ενδείκνυται, των κατοικίδιων ζώων και η προστασία των αγαθών και, κατά περίπτωση, του περιβάλλοντος.
Οι βασικές απαιτήσεις υγείας και ασφάλειας καθορίζονται στο παράρτημα Ι του παρόντος. Οι βασικές απαιτήσεις υγείας και ασφάλειας για την προστασία του περιβάλλοντος εφαρμόζονται μόνο στα μηχανήματα που αναφέρονται στο τμήμα 2.4 του εν λόγω παραρτήματος.».
Άρθρο 3
(άρθρο 4 της οδηγίας 2006/42/ΕΚ και άρθρο 1 παρ. 2 της οδηγίας 2009/127/ΕΚ)
Το άρθρο 4 του π.δ. 57/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα μηχανήματα επιτρέπεται να διατίθενται στην αγορά ή/και να αρχίζουν να χρησιμοποιούνται μόνον αν συμμορφώνονται προς τις σχετικές διατάξεις του παρόντος και δεν θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των προσώπων και, όπου ενδείκνυται, κατοικίδιων ζώων, καθώς και την ασφάλεια των αγαθών και, κατά περίπτωση, του περιβάλλοντος, εφόσον εγκαθίστανται και συντηρούνται καταλλήλως και χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τον προορισμό τους ή υπό ευλόγως προβλέψιμες συνθήκες.
2. Τα ημιτελή μηχανήματα επιτρέπεται να διατίθενται στην αγορά μόνο αν πληρούν τους όρους και προϋποθέσεις του παρόντος.
3. Ως αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των μηχανημάτων και των ημιτελών μηχανημάτων προς τις διατάξεις του παρόντος ορίζονται κατά περίπτωση:
α) Η 3η Δ/νση Κλαδικής Βιομηχανικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σύμφωνα με τις διατάξεις της Κ.Υ.Α. 10581/1015/19.05.2005 των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης (Β΄ 706).
β) Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, για τα θέματα που ορίζονται από τις διατάξεις του παρόντος σε συνδυασμό με τις διατάξεις του π.δ. 395/1994 (Α΄ 220), όπως αυτό ισχύει.
γ) Η Διεύθυνση Ηλεκτρομηχανολογικών Εφαρμογών και Μηχανικού Εξοπλισμού (Δ13) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα Μηχανήματα Έργων, όπως αυτά ορίζονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το άρθρο 46 παρ. 1 ν.1959/91 «Για τις οδικές μεταφορές, τις επικοινωνίες και άλλες διατάξεις» (Α΄ 123).
δ) Η Διεύθυνση Αξιοποίησης Εγγειοβελτιωτικών Έργων και Μηχανικού Εξοπλισμού του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τα Αγροτικά Μηχανήματα, όπως αυτά ορίζονται από τον Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας.
Για τη διενέργεια του ανωτέρω ελέγχου μπορεί να ζητείται η συνδρομή και άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου, όπως Δ.Ο.Υ., Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών, Τελωνείων, Ελληνικής Αστυνομίας, Επιμελητηρίων κ.α., τηρουμένου κατά περίπτωση του απορρήτου».
Άρθρο 4
(άρθρο 1 παρ. 4 της οδηγίας 2009/127/ΕΚ)
Η παρ. 1 του άρθρου 9 του π.δ. 57/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Όταν οι αρμόδιες αρχές της παραγράφου 3 του άρθρου 4, διαπιστώσουν ότι μηχάνημα, το οποίο καλύπτεται από το παρόν και φέρει τη σήμανση “CΕ”, συνοδεύεται από τη δήλωση συμμόρφωσης ΕΚ και χρησιμοποιείται σύμφωνα με τον προορισμό του ή υπό ευλόγως προβλέψιμες συνθήκες, ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο την υγεία ή την ασφάλεια προσώπων ή, ενδεχομένως, κατοικίδιων ζώων ή την ασφάλεια αγαθών ή, κατά περίπτωση, του περιβάλλοντος, λαμβάνουν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για την απόσυρση του εν λόγω μηχανήματος από την αγορά, για την απαγόρευση της διάθεσής του στην αγορά ή/και της έναρξης χρήσης του ή για τον περιορισμό της ελεύθερης κυκλοφορίας του».
Άρθρο 5
(άρθρο 23 της οδηγίας 2006/42/ΕΚ)
Η παρ. 1 του άρθρου 18 του π.δ.57/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι αρμόδιες αρχές της παρ. 3 του άρθρου 4 επιβάλλουν κυρώσεις σε οποιονδήποτε κατασκευάζει, διαθέτει στην αγορά ή εκθέτει ή θέτει σε λειτουργία μηχάνημα ή ημιτελές μηχάνημα, που δεν πληροί τις απαιτήσεις του παρόντος, σύμφωνα με τα παρακάτω:
α) Το Σ.ΕΠ.Ε επιβάλλει τις διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 71 του «ΚΩΔΙΚΑ ΝΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ» (Κ.Ν.Υ.Α.Ε.), όπως αυτός κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (Α΄ 84), σύμφωνα και με όσα ορίζονται ειδικότερα στην αριθ. 2063/Δ1 632/3−2−2011 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης «Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός ύψους προστίμων που επιβάλλονται από τους επιθεωρητές εργασίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας(Σ.ΕΠ.Ε)» (Β΄ 266).
Ανεξάρτητα από την επιβολή κυρώσεων του προηγούμενου εδαφίου επιβάλλονται οι ποινικές κυρώσεις του άρθρου 72 του Κ.Ν.Υ.Α.Ε.
β) Η 3η Διεύθυνση Κλαδικής Βιομηχανικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας επιβάλλει πρόστιμα, για κάθε μία παράβαση, από χίλια ευρώ (1.000€) μέχρι τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000€).
Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας μετά από εισήγηση της 3ης Διεύθυνσης Κλαδικής Βιομηχανικής Πολιτικής. Με όμοια απόφαση δύναται να απαγορεύεται η περαιτέρω διάθεση και πώληση των εν λόγω μηχανημάτων στην αγορά ή/και να επιβάλλεται η απόσυρση αυτών από την αγορά.
Σε περίπτωση υποτροπής τα επιβαλλόμενα πρόστιμα διπλασιάζονται.
γ) Η Διεύθυνση Δ13 της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις ως εξής:
1. Ανακαλεί χορηγηθείσα έγκριση τύπου, και
2. Επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο από χίλια ευρώ (1.000€) έως δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ (15.000€).
Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Δ13. Σε περίπτωση υποτροπής τα επιβαλλόμενα πρόστιμα διπλασιάζονται.
δ) Η Διεύθυνση Αξιοποίησης Εγγειοβελτιωτικών Έργων και Μηχανικού Εξοπλισμού του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις ως εξής:
1. Ανακαλεί χορηγηθείσα έγκριση τύπου και
2. Επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο από χίλια ευρώ (1.000€) έως δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ (15.000€)
Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Αξιοποίησης Εγγειοβελτιωτικών Έργων και Μηχανικού Εξοπλισμού. Σε περίπτωση υποτροπής τα επιβαλλόμενα πρόστιμα διπλασιάζονται».
Άρθρο 6
(άρθρο 1 παρ. 5 της οδηγίας 2009/127/ΕΚ)
Στο άρθρο 22 του π.δ 57/2010 το παράρτημα Ι τροποποιείται ως εξής:
α) Στις Γενικές Αρχές, το σημείο 4 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Το παρόν παράρτημα είναι διαρθρωμένο σε πλείονα μέρη. Το πρώτο μέρος έχει γενικό πεδίο εφαρμογής και εφαρμόζεται σε όλα τα είδη μηχανημάτων. Τα άλλα μέρη αφορούν ορισμένα είδη πλέον συγκεκριμένων εγγενών κινδύνων. Ωστόσο, είναι σκόπιμο το παρόν παράρτημα να εξετάζεται συνολικά, προκειμένου να εξασφαλίζεται η τήρηση όλων των συναφών βασικών απαιτήσεων. Κατά το σχεδιασμό των μηχανημάτων, λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις του γενικού μέρους όπως και οι απαιτήσεις ενός ή περισσοτέρων από τα άλλα μέρη, συναρτήσει των αποτελεσμάτων της εκτίμησης των κινδύνων που διεξάγεται σύμφωνα με το σημείο 1 των εν λόγω γενικών αρχών. Βασικές απαιτήσεις υγείας και ασφάλειας για την προστασία του περιβάλλοντος ισχύουν μόνο για τα μηχανήματα που αναφέρονται στο τμήμα 2.4.»
β) Το Μέρος 2 τροποποιείται ως εξής:
i) Το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται ως εξής:
«Τα μηχανήματα τροφίμων, τα μηχανήματα που προορίζονται για τις βιομηχανίες καλλυντικών ή φαρμακευτικών ειδών, τα φορητά ή/και χειροκατευθυνόμενα μηχανήματα, τα φορητά μηχανήματα στερέωσης και άλλα κρουστικά μηχανήματα, καθώς και τα μηχανήματα κατεργασίας ξύλου και υλικών με παρόμοια φυσικά χαρακτηριστικά και τα μηχανήματα εφαρμογής φυτοφαρμάκων πρέπει να ανταποκρίνονται στο σύνολο των βασικών απαιτήσεων υγείας και ασφάλειας που περιγράφονται στο παρόν κεφάλαιο (βλ. Γενικές αρχές, σημείο 4)».
ii) Μετά το τέλος του τμήματος 2.3 προστίθεται το ακόλουθο τμήμα:
«2.4. ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΩΝ
2.4.1. Ορισμοί
“Μηχανήματα εφαρμογής φυτοφαρμάκων” είναι μηχανήματα τα οποία προορίζονται για την εφαρμογή φυτοπροστατευτικών προϊόντων, με την έννοια του άρθρου 2 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1107/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 21ης Οκτωβρίου 2009, σχετικά με τη διάθεση φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην αγορά (ΕΕ L 309 της 24.11.2009, σ. 1). Στα εν λόγω μηχανήματα περιλαμβάνονται μηχανήματα αυτοκινούμενα, ρυμουλκούμενα, φερόμενα ή ημιφερόμενα από οχήματα, εναέρια, καθώς και ακινητοποιημένα μηχανήματα που προορίζονται για εφαρμογή φυτοφαρμάκων, τόσο για επαγγελματική όσο και για μη επαγγελματική χρήση. Περιλαμβάνονται, επίσης, τα μηχανήματα με κινητήρα ή τα χειροκίνητα μηχανήματα, τα φορητά μηχανήματα και τα μηχανήματα χειρός με θάλαμο πίεσης.
2.4.2. Γενικά
Ο κατασκευαστής μηχανημάτων ή ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπός του μεριμνά για τη διενέργεια εκτίμησης των κινδύνων από την ανεπιθύμητη έκθεση του περιβάλλοντος στα φυτοφάρμακα, σύμφωνα με τη διαδικασία εκτίμησης και ελάττωσης των κινδύνων που αναφέρεται στις γενικές αρχές σημείο 1.
Τα μηχανήματα εφαρμογής φυτοφαρμάκων πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της εκτίμησης των κινδύνων που αναφέρονται στην πρώτη παράγραφο κατά τρόπον ώστε να είναι δυνατή η λειτουργία τους, η ρύθμιση και η συντήρησή τους χωρίς ανεπιθύμητη έκθεση του περιβάλλοντος σε φυτοφάρμακα.
Η διαρροή πρέπει να προλαμβάνεται πάντα.
2.4.3. Έλεγχοι και παρακολούθηση
Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα εύκολου και ακριβούς ελέγχου, παρακολούθησης και άμεσης παύσης της εφαρμογής των φυτοφαρμάκων από τις θέσεις χειρισμού.
2.4.4. Πλήρωση και εκκένωση
Τα μηχανήματα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται κατά τρόπον ώστε να διευκολύνεται η ακριβής πλήρωση με την αναγκαία ποσότητα φυτοφαρμάκου και να διασφαλίζεται η εύκολη και πλήρης εκκένωση ενώ θα εμποδίζεται η διαρροή φυτοφαρμάκων και θα αποφεύγεται η μόλυνση της πηγής του νερού κατά τη διάρκεια αυτών των εργασιών.
2.4.5. Εφαρμογή φυτοφαρμάκου
2.4.5.1. Δόση εφαρμογής
Τα μηχανήματα πρέπει να διαθέτουν μηχανισμό μέσω του οποίου η δόση εφαρμογής να ρυθμίζεται με ευχέρεια, ακρίβεια και αξιοπιστία.
2.4.5.2. Διανομή, εναπόθεση και μετατόπιση του ψεκαστικού νέφους του φυτοφαρμάκου
Τα μηχανήματα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται κατά τρόπον ώστε να εξασφαλίζεται ότι το φυτοφάρμακο εναποτίθεται στις στοχευόμενες περιοχές προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες σε άλλες περιοχές και να προλαμβάνεται η μετατόπιση του ψεκαστικού νέφους του φυτοφαρμάκου στο περιβάλλον. Κατά περίπτωση, πρέπει να εξασφαλίζονται η ομαλή διανομή και η ομοιογενής εναπόθεση.
2.4.5.3. Δοκιμές
Προκειμένου να επαληθευθεί ότι τα σχετικά τμήματα των μηχανημάτων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις που ορίζονται στα τμήματα 2.4.5.1 και 2.4.5.2, ο κατασκευαστής ή ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπός του πρέπει, για κάθε τύπο μηχανήματος, να αναλαμβάνει ο ίδιος ή να αναθέτει σε άλλους τη διενέργεια των καταλλήλων δοκιμών.
2.4.5.4. Απώλειες κατά τη διακοπή
Τα μηχανήματα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται με τέτοιον τρόπο ώστε να προλαμβάνονται οι απώλειες όταν διακόπτεται η εφαρμογή του φυτοφαρμάκου.
2.4.6. Συντήρηση
2.4.6.1. Καθαρισμός
Τα μηχανήματα πρέπει να είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα κατά τρόπον ώστε να επιτρέπεται εύκολος και πλήρης καθαρισμός, χωρίς να ρυπαίνεται το περιβάλλον.
2.4.6.2. Εργασίες συντήρησης
Τα μηχανήματα πρέπει να είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα κατά τρόπον ώστε να διευκολύνεται η αντικατάσταση των εξαρτημάτων που παρουσιάζουν φθορά χωρίς να ρυπαίνεται το περιβάλλον.
2.4.7. Επιθεωρήσεις
Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα εύκολης σύνδεσης των αναγκαίων οργάνων μέτρησης στα μηχανήματα ώστε να ελέγχεται η ορθή τους λειτουργία.
2.4.8. Σήμανση των ακροφυσίων, των πλεγμάτων και των φίλτρων
Τα ακροφύσια, τα πλέγματα και τα φίλτρα πρέπει να φέρουν σήμανση έτσι ώστε ο τύπος και το μέγεθός τους να μπορούν να προσδιορίζονται σαφώς.
2.4.9. Ένδειξη του χρησιμοποιούμενου φυτοφαρμάκου Κατά περίπτωση, τα μηχανήματα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ειδική φέρουσα εγκατάσταση στην οποία ο χειριστής θα μπορεί να τοποθετεί το όνομα του χρησιμοποιούμενου φυτοφαρμάκου.
2.4.10. Φύλλο οδηγιών
Το φύλλο οδηγιών πρέπει να περιέχει τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) Προφυλάξεις που λαμβάνονται κατά τη μείξη, τη φόρτωση, την εφαρμογή, την κένωση, τον καθαρισμό, τη συντήρηση και τη μεταφορά προκειμένου να αποφεύγεται η μόλυνση του περιβάλλοντος·
β) Λεπτομερείς όρους χρήσης για τις διάφορες προβλεπόμενες καταστάσεις λειτουργίας, περιλαμβανομένης της αντίστοιχης προετοιμασίας και ρυθμίσεων που απαιτούνται ώστε να εξασφαλίζεται ότι το φυτοφάρμακο εναποτίθεται μόνο στις στοχευόμενες περιοχές, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιούνται οι απώλειες σε άλλες περιοχές, ότι προλαμβάνεται η εκτροπή του φυτοφαρμάκου στο περιβάλλον και, κατά περίπτωση, ότι εξασφαλίζεται η ομοιόμορφη διανομή και η ομοιογενής εναπόθεση του φυτοφαρμάκου·
γ) Το φάσμα των τύπων και μεγεθών των ακροφυσίων, των πλεγμάτων και των φίλτρων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με το μηχάνημα·
δ) Τη συχνότητα ελέγχων και τα κριτήρια και τη μέθοδο αντικατάστασης αναλώσιμων εξαρτημάτων που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία του μηχανήματος, όπως των ακροφυσίων, των πλεγμάτων και των φίλτρων
ε) Καθορισμό της βαθμονόμησης, της καθημερινής συντήρησης, της χειμερινής προετοιμασίας και των άλλων ελέγχων που είναι αναγκαίοι για την ομαλή λειτουργία του μηχανήματος·
στ) Τύπους φυτοφαρμάκων που μπορεί να παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του μηχανήματος·
ζ) Ένδειξη ότι ο χειριστής θα πρέπει να επικαιροποιεί το όνομα του χρησιμοποιούμενου φυτοφαρμάκου που αναγράφεται στην ειδική φέρουσα εγκατάσταση που αναφέρεται στο τμήμα 2.4.9·
η) Τη σύνδεση και χρήση ενδεχόμενου ειδικού εξοπλισμού ή εξαρτημάτων και αναγκαία προληπτικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν·
θ) Ένδειξη ότι το μηχάνημα ενδέχεται να υπόκειται σε εθνικές απαιτήσεις για τακτική επιθεώρηση από αρμόδιους φορείς, όπως προβλέπεται στην οδηγία 2009/128/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 21ης Οκτωβρίου 2009, για τον καθορισμό πλαισίου κοινοτικής δράσης με σκοπό την επίτευξη αειφόρου χρήσης των φυτοφαρμάκων· (ΕΕ L 309 της 24.11.2009, σ. 71).
ι) Τα τμήματα των μηχανημάτων που πρέπει να ελέγχονται προκειμένου να εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία τους·
ια) Οδηγίες για τη σύνδεση των απαραίτητων οργάνων μέτρησης.
Άρθρο 7
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από την 15η Δεκεμβρίου 2011.
Αναθέτουμε στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τη δημοσίευση του παρόντος και στους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και στον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας την εκτέλεση αυτού.
Για το πλήρες κείμενο του, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:

Πηγή: ΠΑΣΕΓΕΣ

Οδηγίες ΟΓΑ για το εργόσημο στον Αγροτικό Τομέα

http://syriza-vyrona.pblogs.gr/files/130703-4.jpg
Οδηγίες για την εφαρμογή του εργόσημου για τους αυτοτελώς απασχολούμενους εργάτες γης παρέχει με την αρ. 9/12-0-2011, εγκύκλιο ο διοικητής του ΟΓΑ Παναγιώτης Θ. Πέτρουλας.


Όσον αφορά στον ΟΓΑ, το εργόσημο εφαρμόζεται στους εργάτες γης (ημεδαπούς, αλλοδαπούς), που απασχολούνται σε γεωργικές/κτηνοτροφικές επιχειρήσεις - εκμεταλλεύσεις (ατομικές ή με μορφή Ο.Ε. - Ε.Ε.) και οι οποίοι ασφαλίζονται στον ΟΓΑ ως αυτοτελώς απασχολούμενοι.

Στο εξής, η ασφάλιση των προσώπων αυτών θα γίνεται αποκλειστικά - και υποχρεωτικά - βάσει των διατάξεων περί εργοσήμου.

Στην εγκύκλιο επισημαίνεται ότι οι διατάξεις του εργοσήμου δεν έχουν εφαρμογή στους απασχολούμενους με αμοιβή στην πρωτογενή αγροτική δραστηριότητα σε επιχειρήσεις με μορφή Α.Ε. και ΕΠΕ, στους απασχολούμενους σε κτηνοτροφικές επιχειρήσεις - εκμεταλλεύσεις ενσταυλισμένου τύπου (βουστάσια, ιπποφορβεία, πτηνοτροφεία, χοιροτροφεία, μονάδες εκτροφής αιγοπροβάτων και παρεμφερείς προς αυτά επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις) καθώς και στους αλιεργάτες της παράκτιας και μέσης αλιείας.

Οι ημέρες εργασίας των εργατών γης υπολογίζονται ανά έτος με βάση τις αμοιβές τους (τις οποίες έχουν λάβει με εργόσημο) και προκύπτουν από τη διαίρεση του συνόλου των καταβληθεισών εντός του έτους αμοιβών δια του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη τής 31ης Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, θεωρούνται δε ως πραγματοποιηθείσες κατά το μήνα εξόφλησης των εργοσήμων.

Οι απασχολούμενοι που έχουν πραγματοποιήσει 150 ημέρες εργασίας και άνω κατ' έτος - υπολογισθείσες σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις - ασφαλίζονται στον ΟΓΑ για ολόκληρο το έτος.

Για τους εργαζόμενους που έχουν πραγματοποιήσει ημέρες εργασίας λιγότερες των 150 κατ' έτος - υπολογισθείσες σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις -, ο χρόνος ασφάλισής τους υπολογίζεται σε μήνες, οι οποίοι προκύπτουν από τη διαίρεση του συνόλου των ημερών εργασίας δια του 25. Υπόλοιπο ημερών εργασίας άνω των 12, ανά έτος, λογίζεται ως μήνας.

Οι ασφαλιζόμενοι αυτής της κατηγορίας, κατατάσσονται αυτεπάγγελτα, για κάθε έτος απασχόλησής τους, στη μεγαλύτερη δυνατή ασφαλιστική κατηγορία του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης, ανάλογα με το συνολικό ύψος των εισφορών που έχουν καταβάλει εντός του έτους.

Ημέρες εργασίας άνω των 300 κατά έτος, υπολογισθείσες κατά τα ανωτέρω, δεν λαμβάνονται υπόψη και δεν μεταφέρονται σε άλλο έτος.

Οι παρακρατούμενες εισφορές για εργόσημα του ΟΓΑ (για τους εργάτες γης) έχουν οριστεί σε ποσοστό 10% επί του ποσού του εργοσήμου.

Οι ασφαλιστικές εισφορές για τους μήνες ασφάλισης κάθε έτους, υπολογίζονται με βάση τα ποσά ασφαλιστικών εισφορών που ισχύουν κατά το συγκεκριμένο έτος, ανάλογα με την ασφαλιστική κατηγορία του απασχολούμενου. Οι ασφαλιστικές εισφορές κάθε έτους εξοφλούνται από τα ποσά που έχουν παρακρατηθεί, εντός του έτους, από τα εργόσημα του απασχολούμενου.

Επίσης, ισχύουν τα ακόλουθα ανάλογα με το αν ο εργαζόμενος ασφαλίζεται στον ΟΓΑ για ολόκληρο το έτος ή μέχρι πέντε (5) μήνες ετησίως:

Ασφάλιση στον ΟΓΑ ολόκληρο το έτος (ασφάλιση 150 ημερών και άνω ετησίως)

Στην περίπτωση των απασχολουμένων που ασφαλίζονται στον ΟΓΑ για ολόκληρο το έτος (δηλ. έχουν εντός του έτους 150 ημέρες εργασίας και άνω) και εφόσον τα παρακρατούμενα εντός του έτους ποσά δεν επαρκούν για την εξόφληση των ασφαλιστικών εισφορών ολόκληρου του έτους, οι υπόλοιπες οφειλόμενες για το έτος αυτό εισφορές καταβάλλονται υποχρεωτικά.

Για την καταβολή των υπόλοιπων οφειλόμενων εισφορών θα αποστέλλεται από τον ΟΓΑ στον ασφαλισμένο, στις αρχές του επόμενου έτους, ειδική ειδοποίηση καταβολής εισφορών.

Ασφάλιση στον ΟΓΑ μέχρι 5 μήνες το έτος (ασφάλιση κάτω των 150 ημερών ετησίως)

Στην περίπτωση των απασχολουμένων με χρόνο ασφάλισης κάτω των έξι (6) μηνών ετησίως, εάν τα παρακρατηθέντα εντός του έτους ποσά δεν επαρκούν για την εξόφληση των ασφαλιστικών εισφορών των μηνών ασφάλισης του έτους, ισχυροί μήνες ασφάλισης θεωρούνται μόνο οι εξοφλημένοι μήνες και δεν αναζητούνται από τον ΟΓΑ οι εισφορές για τους υπόλοιπους μη εξοφλημένους μήνες του έτους. Οι εισφορές αυτές (για τους μη εξοφλημένους μήνες) μπορούν να εξοφληθούν, σύμφωνα με τα ισχύοντα κατά το χρόνο καταβολής ποσά εισφορών, μόνο κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, η οποία πρέπει να υποβληθεί πριν από την επέλευση ασφαλιστικού κινδύνου.

Η παράβαση των διατάξεων περί εργοσήμου και η μη πληρωμή με εργόσημο συνεπάγεται πρόστιμο ίσο με το 50πλάσιο του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη της 31ης Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, το οποίο επιβάλλεται από τον αρμόδιο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Οι ετήσιες καταβληθείσες εισφορές εκπίπτουν κατά τα 2/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργοδότη και κατά το 1/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργαζομένου. Ως δικαιολογητικό για την έκπτωση συνυποβάλλεται με τη φορολογική δήλωση η ετήσια απολογιστική κατάσταση που αποστέλλεται από το Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης στον εργοδότη και στον εργαζόμενο.
Πηγή: express.gr